Voor mij persoonlijk is dit wel fijn, maar ik woon dan ook in een kas die met alle wil van de wereld niet koel te houden is als het buiten warmer is dan 18 gradenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:03 schreef DemonRage het volgende:
Voor overdag is dit weertype wel aardig, maar omdat bij luchtstromen uit noordelijke richtingen de lucht zo gruwelijk schraal is blijft er niets van de warmte over zodra de zon ondergaat, zeker in het voorjaar en de vroege zomer. Niet geweldig voor buitenactiviteiten in de late avonduren.
-edit-
[ afbeelding ]
Ja, ik klaag, ookal woon ik dan in Eindhoven dat in de zomer toch vaak wel een warmte-eiland is.
Hooikoortsweer voor veel mensen.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:57 schreef INViCTuS het volgende:
Zitten we hier eens een keer goed. Nu nog wat warmer en iets minder wind
[ twitter ]
Fijn voor jullie, lekker zonnig!quote:Op zondag 28 mei 2023 11:57 schreef INViCTuS het volgende:
Zitten we hier eens een keer goed. Nu nog wat warmer en iets minder wind
[ twitter ]
Kleinigheidje hou je toch. Jaarlijks terugkerend probleemquote:
Dat heet een mediaan.quote:Op zondag 28 mei 2023 13:47 schreef aloa het volgende:
We gaan richting het gemiddelde, ben benieuwd waar dit gaat eindigen.
[ afbeelding ]
Dat heet zomer. Het wordt pas een probleem als het nu 3 maanden droog blijft. En itt 2018 hebben we nu goed gevulde meren en grondwaterbergingen.quote:Op zondag 28 mei 2023 13:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja.
En daarna gelijk op met het droge jaar 2018.
Daarom ben ik benieuwd. Ze verwachten wederom veel hogedruk deze zomer.quote:Op zondag 28 mei 2023 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heet zomer. Het wordt pas een probleem als het nu 3 maanden droog blijft. En itt 2018 hebben we nu goed gevulde meren en grondwaterbergingen.
Wel fijn dat het eindelijk eens langer stabiel en droog weer is.quote:Op zondag 28 mei 2023 13:25 schreef cherrycoke het volgende:
Dit gaat weer een langere periode met ongekende droogte worden,
Daar gaan we weer.
Hier is alles intens groen. Afgelopen maandag nog bijna 20 mm gehad, dus voorlopig is het hier nog lang niet droog. laat het maar eens een paar weken stabiel droog en zonnig blijvenquote:Op zondag 28 mei 2023 13:41 schreef Coelho het volgende:
Jaren terug dat mijn gazon zo groen was half mei. Inmiddels komen de gele plekken er alweer door na 16 dagen op een rij droog.
Die moet je idd wegdenken.quote:
En een beetje te noordquote:
16 graden is nog niet heel bijster warm. Laat die wind maar eens naar ZO draaienquote:
Ohhhhhh, daarom slaap ik zo gigantisch beroerd de laatste dagenquote:Op maandag 29 mei 2023 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Die wind is vooral zeer klote voor alle pollen.. gvd
Zeker, hier staat ie bijna weer aanquote:
noorden windquote:Op maandag 29 mei 2023 21:13 schreef Red_85 het volgende:
Rot
Op
Met
Die
Oosten
Wind
Wanneer rot die nu eens op?
Nnoquote:
quote:
Bron?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 07:19 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
Vanaf zaterdag zomerweer
Vrijdag verandert weinig in het weer, maar vanaf het weekend krijgt het hogedrukgebied bij Schotland versterking van een ander hogedrukgebied, boven de Oostzee. Het gevolg hiervan is dat de wind in het weekend en daarna langer de noordoost- tot oosthoek lijkt te gaan opzoeken. Dat zou, met de eerste zomermaand ook op de kalender, meteen de echte doorbraak van de zomer kunnen zijn. Het lijkt vanaf zaterdag in elk geval langere tijd zonnig weer te zijn met in het binnenland op steeds meer plaatsen zomerse temperaturen van 25 graden of hoger. En die zomerperiode kan meteen ook langere tijd aanhouden.
Stond op weer.nlquote:
Staan vaak wel interessante en goed uitgelegde verhalenquote:
Galaxy Tab van Sony?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is verschrikkelijk hooikoortsweer. Net een tweede tablet genomen.
Mooi dat precies vandaag de inmiddels 33 jaar oude ramen worden vervangen danquote:
Als dit maar lang genoeg door gaat, krijgen we vanzelf wel warme lucht uit het noorden dat aan de andere kant van het hoog die kant op geblazen wordtquote:
Ligt er aan waar je zit grote verschillen tussen noord en zuid.quote:
Gelukkig zit ik daar nietquote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je zit grote verschillen tussen noord en zuid.
Groningen zal waarschijnlijk de 20 nog niet aantikken.
Hier 14 graden. 20 tinten grijs en WIND.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag wel warmer dan voorzien. Lekker hoor! Hier was het 22 vanmiddag.
Wat een onzin. Heerlijk rauw waddenweer man, straffe zeewind, letterlijk het zeezout proeven op je huid. Huilende wind s'avonds in bed, prachtig oud hollandsch tafereel.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:43 schreef INViCTuS het volgende:
De wadden en deels het noorden treffen het al tijden niet. Nog steeds herfstige temperaturen. 11-14 graden eind mei, bijna juni, is echt gewoon koud. Poh
In oktober of november misschienquote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een onzin. Heerlijk rauw waddenweer man, straffe zeewind, letterlijk het zeezout proeven op je huid. Huilende wind s'avonds in bed, prachtig oud hollandsch tafereel.
Ik wil ook wel in dat mooie huis van Jort op Terschelling zitten, beetje zeehonden kijken, beetje Jeep rijden, beetje uitwaaien.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een onzin. Heerlijk rauw waddenweer man, straffe zeewind, letterlijk het zeezout proeven op je huid. Huilende wind s'avonds in bed, prachtig oud hollandsch tafereel.
Met of zonder Jort bij de houtkachel?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel in dat mooie huis van Jort op Terschelling zitten, beetje zeehonden kijken, beetje Jeep rijden, beetje uitwaaien.
Met.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Met of zonder Jort bij de houtkachel?
Voor de wadden niet heel abnormaal geloof ik. Ben ooit eens in de zomer op zo'n eiland geweest. Loeiharde wind en 15 graden. In juli.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:43 schreef INViCTuS het volgende:
De wadden en deels het noorden treffen het al tijden niet. Nog steeds herfstige temperaturen. 11-14 graden eind mei, bijna juni, is echt gewoon koud. Poh
Zo'n eiland is wel leuk voor een weekend, maar zou er absoluut nooit willen wonenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor de wadden niet heel abnormaal geloof ik. Ben ooit eens in de zomer op zo'n eiland geweest. Loeiharde wind en 15 graden. In juli.
Dat maakt de media er vaak wel van. Je hoort meteorologen gelijk als het paar dagen droog is. Ze klagen nooit bij dagenlange regen of wekenlange grijsheid. Ze doen het overkomen alsof ze het liefst om de dag een front met regen willenquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus eigenlijk is de conclusie dan dat het praktisch niet boeit hoeveel het regent in de winter en het (vroege) voorjaar, want zodra er een droge periode aanbreekt dan is het hoe dan ook een kutsituatie en ontstaat er binnen no-time droogte.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus eigenlijk is de conclusie dan dat het praktisch niet boeit hoeveel het regent in de winter en het (vroege) voorjaar, want zodra er een droge periode aanbreekt dan is het hoe dan ook een kutsituatie en ontstaat er binnen no-time droogte.
Cijfers liegen niet. Maar het zal niet lang duren voor daar weer de vaste reacties op gaan komen met 'onzin!'quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:51 schreef Perrin het volgende:
Als de droogte nog wat weekjes aanhoudt zitten we zo weer in de 5% droogste jaren.
https://www.knmi.nl/neder(...)erslagtekort_droogte
quote:
quote:
Het is ook onzin. Er zijn zo veel meer factoren die mee wegen dan alleen verdamping. Verdamping is alleen boeiend als je een boerenbedrijf bent begonnen bovenop een zandheuvel. Maar dan vraag je ook gewoon om gezeik.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Cijfers liegen niet. Maar het zal niet lang duren voor daar weer de vaste reacties op gaan komen met 'onzin!'
Wat we dus willen is droge zonnige winters met geen neerslag gevolgd door een zeikzomer dat de droogte netjes onder de mediaan houdtquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Wat een heerlijk ding ben je tochquote:Op woensdag 31 mei 2023 14:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat we dus willen is droge zonnige winters met geen neerslag gevolgd door een zeikzomer dat de droogte netjes onder de mediaan houdt
Feitelijk gewoon 2021. Je weet wel, dat jaar waar men zei dat er niet genoeg neerslag was gevallen om het grondwater weer op peil te brengen en dat dat gedonder ging geven in de zomer van 2022. Maar ondertussen hadden we zo'n enorm trieste zomer dat ik meteen de vakantie voor het jaar erna had uitgezocht.
2021 was zelfs volgens het knmi zeiknat en triest.quote:
Zelden een zomer gehad die zo snel voorbij ging inderdaadquote:Op woensdag 31 mei 2023 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2021 was zelfs volgens het knmi zeiknat en triest.
"Vrijwel de normale temperatuur en hoeveelheid zon, maar wel aan de natte kant."
Belangrijk detail is dat een hele warme juni het gemiddelde gered heeft. Zowel juli als augustus waren koel en sober.
Laten we dat dit jaar niet herhalenquote:Op woensdag 31 mei 2023 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelden een zomer gehad die zo snel voorbij ging inderdaad
Hier slechts het dubbele met 24-25 gradenquote:Op woensdag 31 mei 2023 16:10 schreef INViCTuS het volgende:
Noorden en de wadden treffen het weer niet. 12-14 graden. Sneu
Hier ook 24. Helemaal prima welquote:Op woensdag 31 mei 2023 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier slechts het dubbele met 24-25 graden![]()
Denk de aanvoer over de koude Noordzeequote:Op woensdag 31 mei 2023 17:00 schreef Elan het volgende:
Bizar die verschillen, hoe komt dat toch? Warme uitloper over het zuiden van NL? Mijn zwager is in Oslo daar is het momenteel 23 graden, 10 graden warmer dan hier in het Noorden.
Noorden van Friesland en Groningen is niet veel beter. Al dagenlang koud. Nu ook gewoon 11-13 graden. Boh, dat zijn gewoon herfst temperaturen. Hier een fijne 23 met een lv van ongeveer 45.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:15 schreef dick_laurent het volgende:
Waddeneilanden zijn een soort NLse versie van de Faror eilanden. Enkele graden warmer in de zomer maar verder scheelt 't niet veel.
Weertechnisch is dat echt het ergste stukje NL. Geen wonder dat ze in Brabant en Limburg altijd zo vrolijk zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Noorden van Friesland en Groningen is niet veel beter. Al dagenlang koud. Nu ook gewoon 11-13 graden. Boh, dat zijn gewoon herfst temperaturen. Hier een fijne 23 met een lv van ongeveer 45.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |