Ik ben benieuwd wat dat straks gaat kosten als Discovery+ met HBO Max opgaat in het nieuwe Max. Hopelijk bieden ze een sport-only optie of blijft het aparte Eurosport-platform behouden. En anders maar weer via Letland afsluiten ofzo...quote:Op woensdag 3 mei 2023 13:47 schreef heywoodu het volgende:
Of gewoon álles wat enigszins aan sport gerelateerd is via Discovery+/Eurosport en dan 200 per jaar aftikken en klaar
Nou ja, dat kan nu in principe ook gewoon als je je rechtstreeks via Eurosport.nl registreert (wat van dezelfde club is als die Discovery/HBO-combinatie). Zolang die optie behouden blijft, is er eigenlijk niet zo veel aan de hand.quote:
Welk alternatief is beter dan? Ik vind de uitzendingen en voor- en nabeschouwingen op Viaplay inmiddels heel goed eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:15 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Iedereen snapt inmiddels dat ViaPlay het niet gaat redden in NL, als je in het tweede jaar een enorme val in abbonnee’s maakt, je bijna 100 miljoen hebt betaald, én de concurrent qua F1 goedkoper én beter is, dan kun je beter maar heel stil blijven zitten tot je licentie is verlopen en met de staart tussen de benen uit Nederland vertrekken.
Reacties onder een artikel raak ik meestal nog niet met een stok aan.quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:14 schreef Eagles89 het volgende:
@:Tarado Leuk artikel van ViaPlay zelf, maar die groei in abbo,s komt puur en alleen omdat ze in meer landen zijn gaan uitzenden. Waar je naar moet kijken is de Nederlandse markt, andere landen hebben totaal andere mensen met een andere cultuur en andere wensen. Bovendien interesseert het me ook helemaal niet of ze het goed doen in Zweden of Polen of weet ik waar. Ik vergelijk ze met wat er in NL was en wat er in NL had kunnen zijn en wat andere Nederlanders van de dienst vinden. En dan scoren ze in alles DRAMATISCH.
Lees onderstaand artikel en die reacties daar weer onder maar eens.
https://www.totaaltv.nl/n(...)ederlandse-abonnees/
Het is geen artikel, het is uitleg over de kwartaalcijfers (1e kwart 23) en waarom "moet" ik naar Nederland kijken, Nederland is een markt die zij ook in handen hebben als onderdeel van een groter geheel, ze zenden inmiddels F1 in 10 landen uit.quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:14 schreef Eagles89 het volgende:
@:Tarado Leuk artikel van ViaPlay zelf, maar die groei in abbo,s komt puur en alleen omdat ze in meer landen zijn gaan uitzenden. Waar je naar moet kijken is de Nederlandse markt, andere landen hebben totaal andere mensen met een andere cultuur en andere wensen. Bovendien interesseert het me ook helemaal niet of ze het goed doen in Zweden of Polen of weet ik waar. Ik vergelijk ze met wat er in NL was en wat er in NL had kunnen zijn en wat andere Nederlanders van de dienst vinden. En dan scoren ze in alles DRAMATISCH.
Lees onderstaand artikel en die reacties daar weer onder maar eens.
https://www.totaaltv.nl/n(...)ederlandse-abonnees/
We spreken elkaar aan het einde van het jaar nog welquote:Op woensdag 3 mei 2023 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is geen artikel, het is uitleg over de kwartaalcijfers (1e kwart 23) en waarom "moet" ik naar Nederland kijken, Nederland is een markt die zij ook in handen hebben als onderdeel van een groter geheel, ze zenden inmiddels F1 in 10 landen uit.
Jij komt met aannames en info van totaaltv wat op deze cijfers is gebaseerd en dat slaat dus gewoon nergens op, ik begrijp dat je geen fan bent van viaplay maar aan deze onderbuik conclusies en reacties heb je gewoon weinig omdat ze kant noch wal raken.
Idd en juist die groep verliest de zender dit jaar. Meeste vinden f1 wel leuk als Max goed meedoet maar ook weer niet zo speciaal om heel abo voor aan te schaffen. Samenvattingen is goed genoeg.quote:Op donderdag 4 mei 2023 00:06 schreef Eagles89 het volgende:
[..] Pas toen Max kwam begonnen de kijkers weer te groeien, met een bijbehorend soort publiek.
2,5 miljoen, ja hoorquote:Op donderdag 4 mei 2023 00:06 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
We spreken elkaar aan het einde van het jaar nog welViaplay is een dood paard in Nederland, ze moeten ongeveer 2,5 miljoen abbonees hebben om quitte te spelen met alleen al de F1, laat staan als je de PL en darts rechten en nog wat meer er nog bij gaat tellen. Ik schat dat ze nu rond de 800k abonnees hebben, wat echt veel en veel te laag is.
Dat ze een redelijk goed programma maken voor de hardcore F1 fan zal best, maar bij die groep zit het geld niet, dat is een harde kern van 200 a 300k mensen, die jaren bij RTL bijv keken in de jaren 90 en 2000s en wat niet genoeg opbracht waarna niemand nog geïnteresseerd was in de rechten en ze van het open net verdwenen. Pas toen Max kwam begonnen de kijkers weer te groeien, met een bijbehorend soort publiek.
Ze betalen ongeveer 35 miljoen per jaar aan F1 rechten voor NL, daar komen nog de studiokosten, de kosten op locatie van al die races met een voltallige crew, salarissen van presentatoren en analisten, en sponsordeal met Max bij, reken op 50 miljoen per jaar en dat is denk ik nog voorzichtig. Hoeveel abbonnementjes van 15 euro per maand moet je daarvoor verkopen in Nederland? En ik snap dat ViaPlay wereldwijd actief is, maar geen enkel bedrijf zal accepteren dat ze in 1 land continue tientallen miljoenen per jaar door het putje gooien. Dan stoppen ze er gewoon mee in dat land.quote:
280000. Denk niet dat ze dat alleen met F1 kijkers voor elkaar krijgen. Zeker als dit seizoen echt zo'n doodsaai misbaksel wordt en er mensen afhaken.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ze betalen ongeveer 35 miljoen per jaar aan F1 rechten voor NL, daar komen nog de studiokosten, de kosten op locatie van al die races met een voltallige crew, salarissen van presentatoren en analisten, en sponsordeal met Max bij, reken op 50 miljoen per jaar en dat is denk ik nog voorzichtig. Hoeveel abbonnementjes van 15 euro per maand moet je daarvoor verkopen in Nederland? En ik snap dat ViaPlay wereldwijd actief is, maar geen enkel bedrijf zal accepteren dat ze in 1 land continue tientallen miljoenen per jaar door het putje gooien. Dan stoppen ze er gewoon mee in dat land.
Ze zitten nu op rond de 800k schat ik, dus dat is een onmogelijke opgave lijkt me. Dan moeten ze nog ruim drie keer zoveel nieuwe mensen trekken, terwijl ze nu juist de weg omlaag hebben ingezet qua abonnees, plus het feit dat bijna iedereen een abbonnement deelt met iemand anders. Dus voor 2,8 miljoen abonnementen moeten ze op zeker wekelijks zo.n 4 miljoen Nederlandse kijkers hebben. Zelfs bij Ziggo was dit onmogelijk, heel misschien dat je dit zou kunnen halen op het open net bij een RTL 4 of Nederland 1. Ik wens ze in elk geval veel succes dit een verdienmodel te maken, dat is gewoon onmogelijk. Na volgend jaar zijn ze met de staart tussen de benen vertrokken uit Nederland.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
280000. Denk niet dat ze dat alleen met F1 kijkers voor elkaar krijgen. Zeker als dit seizoen echt zo'n doodsaai misbaksel wordt en er mensen afhaken.
400.000 en dat gebaseerd op de 10,49 die de meeste gebruikers betalen (125 voor een jaar), tenminste daar ga ik vanuit.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:26 schreef Eagles89 het volgende:
Hoeveel abbonnementjes van 15 euro per maand moet je daarvoor verkopen in Nederland?
quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
280000. Denk niet dat ze dat alleen met F1 kijkers voor elkaar krijgen. Zeker als dit seizoen echt zo'n doodsaai misbaksel wordt en er mensen afhaken.
Ik bedoel ook in de toekomst. Het is nu vooral gissen, want ze publiceren hun cijfers niet meer. Het kan van alles zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]280k gaat niet lukken terwijl ze eind vorig jaar op 1,2 miljoen zaten, zullen best wat mensen afgehaakt zijn maar een kleine miljoen lijkt me toch heel stug.
Ja dat is zeker gissen, gewoon dom geleuter.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik bedoel ook in de toekomst. Het is nu vooral gissen, want ze publiceren hun cijfers niet meer. Het kan van alles zijn.
Ga terug naar school man.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ze zitten nu op rond de 800k schat ik, dus dat is een onmogelijke opgave lijkt me. Dan moeten ze nog ruim drie keer zoveel nieuwe mensen trekken, terwijl ze nu juist de weg omlaag hebben ingezet qua abonnees, plus het feit dat bijna iedereen een abbonnement deelt met iemand anders. Dus voor 2,8 miljoen abonnementen moeten ze op zeker wekelijks zo.n 4 miljoen Nederlandse kijkers hebben. Zelfs bij Ziggo was dit onmogelijk, heel misschien dat je dit zou kunnen halen op het open net bij een RTL 4 of Nederland 1. Ik wens ze in elk geval veel succes dit een verdienmodel te maken, dat is gewoon onmogelijk. Na volgend jaar zijn ze met de staart tussen de benen vertrokken uit Nederland.
Dom geleuter omdat het niet in je straatje past.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat is zeker gissen, gewoon dom geleuter.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dom geleuter omdat het niet in je straatje past.
Ik zou echt niet onderschatten hoe veel van die miljoen enkel voor F1 Viaplay hadden en zijn overgelopen naar het goedkopere en tevens betere F1TV.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]Heel Viaplay interesseert me weinig maar dit soort speculaties van jou en de andere haters irriteert me wel en dat allemaal gebaseerd op onderbuik.
We gaan het meemaken of ze doorgaan na 2024 maar als iemand aankomt met 2,5 miljoen gebruikers om quitte te spelen is dat gewoon lachwekkend net als jouw aanname dat ze wel een miljoen klanten kwijt zijn dan wel kwijt raken, kom met argumenten op basis van feiten.
Want F1TV was er vorig jaar niet?quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou echt niet onderschatten hoe veel van die miljoen enkel voor F1 Viaplay hadden en zijn overgelopen naar het goedkopere en tevens betere F1TV.
Minder breed bekend, nog niet in het Nederlands en tevens niet zo veel goedkoper als het nu is.quote:
De echte F1 liefhebbers kenden het natuurlijk al, voor mij was het gewoon de combinatie F1/PL die de doorslag gaf, maar goed kom eens met cijfers van F1TV dan, hoeveel NL abonnees hebben zij?quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Minder breed bekend, nog niet in het Nederlands en tevens niet zo veel goedkoper als het nu is.
Het ding is dat de echte F1 liefhebbers maar een klein aandeel hebben in het totale aantal kijkers.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
De echte F1 liefhebbers kenden het natuurlijk al, voor mij was het gewoon de combinatie F1/PL die de doorslag gaf, maar goed kom eens met cijfers van F1TV dan, hoeveel NL abonnees hebben zij?
Feiten wil ik zien, geen aannames, dat miljoen van GPRadio is gewoon uit de lucht gegrepen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat de echte F1 liefhebbers maar een klein aandeel hebben in het totale aantal kijkers.
En ik weet dat GPRadio de eerste races rond de miljoen luisteraars had. Nou zullen er vast wel wat Viaplayers tussen zitten, maar dat zal nooit meer dan de helft zijn geweest. Dus pakweg 600.000-700.000 vorig jaar minimaal. Ziggo trok 3 miljoen kijkers voor de eerste race in 2021, dus die 1,2 miljoen van Viaplay is echt laag voor het seizoen volgend op het kampioenschap van Verstappen.
Tis goed met je.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Feiten wil ik zien, geen aannames, dat miljoen van GPRadio is gewoon uit de lucht gegrepen.
Nou, dat deed Olav Mol in het Schumacher-tijdperk ook altijd.quote:Op maandag 8 mei 2023 01:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
Vandaag viel het qua commentaar wel mee.
Grootste probleem is als ze na jojoënde tijden (achter de komma) kijken en daar dan hele conclusies uit trekken.
Ben ik ook benieuwd naar. Ze is dit keer iig niet flauw gevallen op TV.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:47 schreef Pino112 het volgende:
Amber is weer zwanger, wie zal haar tzt vervangen?
Heeft ze weer een pitstop gemaakt?quote:Op maandag 22 mei 2023 17:47 schreef Pino112 het volgende:
Amber is weer zwanger, wie zal haar tzt vervangen?
Nu was het bewust.quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Ze is dit keer iig niet flauw gevallen op TV.
https://www.nu.nl/tech/62(...)n-verwacht-werd.htmlquote:Formule 1 en Premier League brengen Viaplay niet wat ervan verwacht werd
Het rommelt bij streamingdienst Viaplay. Topman Anders Jensen vertrekt bij het bedrijf vanwege tegenvallende resultaten. Het videoplatform, dat onder meer de Formule 1-races van Max Verstappen uitzendt, heeft zijn financiële verwachtingen inmiddels naar beneden bijgesteld.
Jensen wordt opgevolgd door Jørgen Madsen Lindemann. Hij is oud-topman van MTG, het voormalige moederbedrijf van Viaplay. Jensen stond sinds de oprichting van Viaplay in 2018 aan het roer.
Viaplay heeft zijn verwachtingen voor dit jaar bijgesteld, omdat de marktomstandigheden volgens het bedrijf snel verslechteren. Ook duurt het volgens de streamingdienst langer dan verwacht om bezuinigingen door te voeren.
Daarnaast heeft Viaplay zijn operationele en financiële doelstellingen voor de lange termijn ingetrokken. Het bedrijf zal naar verwachting tijdens de presentatie van de tweedekwartaalcijfers nieuwe vooruitzichten delen.
Viaplay verwacht onder meer dat de advertentie-inkomsten in het tweede kwartaal met 12 tot 16 procent zullen dalen. Dat is het gevolg van de flinke en snelle verslechtering van de tv- en radioreclamemarkten in met name Scandinavië.
Bovendien nemen consumenten minder snel een abonnement op Viaplay, omdat de kosten voor het levensonderhoud de afgelopen tijd sterk zijn gestegen. Daardoor trekt de tv-dienst minder abonnees dan verwacht.
Als gevolg van het nieuws heeft Viaplay maandag op de beurs in Stockholm ruim de helft van zijn beurswaarde zien verdampen.
Max Verstappen, eigenaar Formule 1quote:onder meer de Formule 1-races van Max Verstappen
quote:Op maandag 5 juni 2023 10:19 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/tech/62(...)n-verwacht-werd.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men dient hem alleen 'Max' te noemenquote:
Ik heb nooit gezeikt over Ziggo, mag ik het dan wel?quote:Op maandag 5 juni 2023 10:29 schreef heywoodu het volgende:
Wel zin in de acts van het doen alsof Ziggo heilig is, na jarenlang zeiken over Ziggo
Formule MAXquote:
Arrogante houding afgestraft. Dat krijg je als je niet naar je klanten luistert en kop in t Scandinavische zand steekt.quote:Op maandag 5 juni 2023 10:19 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/tech/62(...)n-verwacht-werd.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja hoor. Ik vind Ziggo overigens ook een prima partij. Elke partij met lekker veel sport isquote:Op maandag 5 juni 2023 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezeikt over Ziggo, mag ik het dan wel?
Want die klanten in Scandinavie wilden Olav Mol?quote:Op maandag 5 juni 2023 10:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Arrogante houding afgestraft. Dat krijg je als je niet naar je klanten luistert en kop in t Scandinavische zand steekt.
Mijn grootste bezwaar is de versnippering, al zie ik niet in dit persbericht dat Viaplay de stekker eruit gaat trekken, maar het kan zo weer zijn dat niet ziggo maar weer een ander de rechten voor 25 en beyond koopt.quote:Op maandag 5 juni 2023 11:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik vind Ziggo overigens ook een prima partij. Elke partij met lekker veel sport is
Een bedrijf dat geldproblemen heeft kan niet hoog inzetten op rechten voor een sport waar een alternatieve partij goedkoper voor is.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mijn grootste bezwaar is de versnippering, al zie ik niet in dit persbericht dat Viaplay de stekker eruit gaat trekken, maar het kan zo weer zijn dat niet ziggo maar weer een ander de rechten voor 25 en beyond koopt.
Ik vind het wat te vroeg voor die conclusies, dat ze teveel hebben betaald voor die rechten kan best maar dat betekent nog niet dat ze uit de picture zijn voor 25.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bedrijf dat geldproblemen heeft kan niet hoog inzetten op rechten voor een sport waar een alternatieve partij goedkoper voor is.
We hebben een Ziggo dat inmiddels door heeft dat F1 verliezen pijn heeft gedaan, en dus wat minder krenterig gaat inzetten. We hebben een Viaplay dat financieel totaal niet lekker draait en te hoog heeft ingezet op de F1 rechten (daar zat natuurlijk een strategie achter).quote:Op maandag 5 juni 2023 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het wat te vroeg voor die conclusies, dat ze teveel hebben betaald voor die rechten kan best maar dat betekent nog niet dat ze uit de picture zijn voor 25.
Ik verwacht dat Ziggo volop gaat inzetten.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben een Ziggo dat inmiddels door heeft dat F1 verliezen pijn heeft gedaan, en dus wat minder krenterig gaat inzetten. We hebben een Viaplay dat financieel totaal niet lekker draait en te hoog heeft ingezet op de F1 rechten (daar zat natuurlijk een strategie achter).
Maar goed, m'n geluk kennende zal het wel die vage Turkse partij worden
Ziggo heeft veel geld uitgegeven voor europees voetbal dus geen idee of ze nog een enorm budget voor F1 hebben, bij Viaplay is het meer strategisch dan financieel denk ik of ze wel of niet doorgaan met F1 in NL en dan nog hangt het van het bod af.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben een Ziggo dat inmiddels door heeft dat F1 verliezen pijn heeft gedaan, en dus wat minder krenterig gaat inzetten. We hebben een Viaplay dat financieel totaal niet lekker draait en te hoog heeft ingezet op de F1 rechten (daar zat natuurlijk een strategie achter).
Maar goed, m'n geluk kennende zal het wel die vage Turkse partij worden
Ja, die zaten allemaal massaal klaar op de bank met een gag ball in de mond voor weer een stevige SM sessie met Olavquote:Op maandag 5 juni 2023 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want die klanten in Scandinavie wilden Olav Mol?
Ach, zolang F1TV bestaat maak ik me niet zo drukquote:Op maandag 5 juni 2023 12:56 schreef Tijn het volgende:
Het gedoe rondom de uitzendrechten is spannender dan het kampioenschap zelf
Dat speelt pas voor 25, ik zag dat ze 20 juli bij presentatie van de 2e kwartaalcijfers een toelichting geven over middenlange termijn, misschien dat ze dan iets zeggen over de strategie.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:56 schreef Tijn het volgende:
Het gedoe rondom de uitzendrechten is spannender dan het kampioenschap zelf
Om het even van een economisch standpunt te bekijken - ik hoorde het op het RTLZ-nieuws netquote:Op maandag 5 juni 2023 12:11 schreef Eagles89 het volgende:
“Als gevolg van het nieuws heeft Viaplay maandag op de beurs in Stockholm ruim de helft van zijn beurswaarde zien verdampen.“
Dit is wel echt heel heel heel serieuze shit hoor, bij dalingen van deze orde wordt de handel in het aandeel soms gestopt, banken kunnen er door omvallen/overgenomen worden.
---quote:De Zweedse streamingdienst Viaplay, in Nederland vooral bekend als uitzender van de Formule 1, is vanochtend op de beurs ruim de helft van zijn waarde verloren. Aandeelhouders zagen 900 miljoen euro verdampen. Het bedrijf is in de problemen terecht gekomen door tegenvallende marktomstandigheden en falende kostenbesparingen.
Viaplay werd in 2018 opgericht en ging in maart 2019 naar de beurs. Het bedrijf had ambitieuze plannen om naast Scandinavië ook de rest van Europa, de VS en Canada te veroveren.
Aanvankelijk succes
Dat leek aanvankelijk uitstekend te gaan. Zo kwam het bedrijf vorig jaar ook naar Nederland, waar het onder meer de wedstrijden van de Formule 1 ging uitzenden. Dankzij het succes van Max Verstappen namen veel Nederlanders een abonnement.
|| Viaplay
|| Lees ook:
|| Viaplay groeit nog steeds in Nederland: 'We staan sterk met onze sportrechten'
Volgens het meest recente jaarverslag van Viaplay boekte de streamingdienst vorig jaar een omzet van 15,7 miljard Zweedse kronen (1,35 miljard euro), en een nettowinst van 323 miljoen kronen (28 miljoen euro).
Koersstijging
Ook op de beurs deed Viaplay het aanvankelijk goed, mede dankzij de coronapandemie. Daardoor moesten veel mensen noodgedwongen thuisblijven, en hun vertier binnenshuis zoeken. De koers steeg van 218 kronen naar ruim 500 Zweedse kronen in de tweede helft van 2021.
Maar vorig jaar kwamen de eerste scheurtjes in het succesverhaal. In Nederland klaagden klanten van Viaplay over de gebrekkige kwaliteit van de streams, en de groeiplannen werden gefrustreerd door de onzekere economische omstandigheden.
|| Viaplay
|| Lees ook:
|| Viaplay compenseert F1-kijkers voor slechte stream
Op de beurs zakte de koers van het aandeel, naar een niveau tussen de 300 en 200 Zweedse kronen in de afgelopen twaalf maanden.
Koers ingeklapt
Vandaag klapte de koers echter helemaal in, nadat Viaplay plotseling bekendmaakte dat de vooruitzichten veel minder rooskleurig zijn dan eerder gemeld. Volgens het bedrijf worden de inkomsten gedrukt omdat mensen vanwege de gestegen kosten voor energie en voeding veel terughoudender zijn geworden met het nemen van abonnement op een streamingdienst.
Daarnaast zou een eerder aangekondigd kostenbesparingsprogramma vooralsnog te weinig opleveren om dat effect te compenseren.
900 miljoen verdampt
Topman Anders Jensen, die het bedrijf leidde sinds 2018, is per direct opgestapt en vervangen. Beleggers reageerden vanmorgen geschokt. De koers van het aandeel kelderde in de ochtendhandel met bijna 60 procent, van 217 naar 88 Zweedse kronen. In euro betekent dat een daling van 16,65 naar 7,56 euro.
De totale beurswaarde van het bedrijf daalde van 17,2 miljard Zweedse kronen naar 6,9 miljard kronen, ofwel van 1,5 miljard euro naar 600 miljoen euro.
"
Bron: RTL Z
Als je het zo leest zijn ze wel een overnamekandidaat voor de echt grote jongens zoals Disney.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Om het even van een economisch standpunt te bekijken - ik hoorde het op het RTLZ-nieuws net![]()
Streamingdienst Viaplay verliest helft waarde na tegenvallers
[..]
---
Idd. Hate to say... I told you so....![]()
![]()
Tijdens de quali stond op het hoofscherm allemaal sport, behalve de quali.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:55 schreef nils7 het volgende:
Ik vind de voorshow en commentaar een stuk neutraler.
Het is wat klinischer maar een stuk professioneler dan het "hi ha ho bierviltjes gooi" gehalte van Ziggo.
Maar nu we ruim een jaar bezig zijn... de app kan een stuk eenvoudiger.
Alles zit telkens anders, soms kan je F1 niet makkelijk vinden of druk je op een verkeerde thumbnail en heb je de onboard van Bottas te pakken (waarom zit hij er altijd bij)
Als ik het al moelijk kan vinden, laat staan een b00mer.
En dan de beeldkwaliteit... Formula E op ziggo is nog scherper.
Heb nooit problemen gehad qua stream an sich maar het zou een stuk beter mogen.
Nul.quote:Op maandag 5 juni 2023 16:45 schreef Tokus het volgende:
onderaan het bericht op nos.nl over de beurskoers van Viaplay zie ik nog een link naar dit artikel staan (uit 2021):
[ link | afbeelding ]
Weet iemand nog welke zes races dat nou uiteindelijk waren....?
wettelijk, zelfs... welke wet mag dat zijn? want ik kan me niet voorstellen dat die er is.quote:Op maandag 5 juni 2023 17:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zandvoort omdat dat wettelijk verplicht is.
Inmiddels heb ik het Viaplay-commentaar vaak genoeg gehoord (via F1tv) om er iets over te durven zeggen.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:55 schreef nils7 het volgende:
Ik vind de voorshow en commentaar een stuk neutraler.
Mediawet 2008 hoofdstuk 5.quote:Op maandag 5 juni 2023 17:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
wettelijk, zelfs... welke wet mag dat zijn? want ik kan me niet voorstellen dat die er is.
Ik ben te lui om het op te zoeken, maar er is wel degelijk een wet die voorschrijft dat (sport-)evenementen van nationaal belang (of iets dergelijks) op een open kanaal moeten. Daarom zie je EK's en WK's voetbal ook bij de NOS, terwijl er vast ook commerciele partijen geinteresseerd zijn.quote:Op maandag 5 juni 2023 17:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
wettelijk, zelfs... welke wet mag dat zijn? want ik kan me niet voorstellen dat die er is.
en als je dan de daadwerkelijke lijst vindt, plaats die hier dan ook.quote:
Zo'n wet is er wel (met behoorlijk wat evenementen erop) maar de GP van Zandvoort staat daar niet op (omdat die niet verreden werd ten tijde van het inwerkingtreden van de wet). In dit geval zal het dus gewoon zijn uitonderhandeld door Viaplay en de NOS. En als dat niet gelukt was, had de politiek hem vermoedelijk alsnog als evenement toegevoegd aan de lijst.quote:Op maandag 5 juni 2023 17:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
Viaplay zou toch ook races gratis aanbieden? Als in: meerdere? Volgens mij hebben ze er vorig jaar maar 1 gratis uitgezonden en dat was het.quote:Op maandag 5 juni 2023 20:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
In 2021 gooide Ziggo gewoon in het Zandvoort weekend al zijn sportkanalen open en gratis voor iedereen.
De Grand Prix Abu Dabhi 2021 hoefde Ziggo niet gratis aan te bieden, maar dat deden ze toch wel (soort service aan de max verstappen fans)
Goed gezien. Ze beloofden 7 races gratis uit te zenden, maar door enorm tegenvallende resultaten en al dat gedoe met kwaliteitsproblemen is dat er nooit van gekomen. Overigens beloofden ze ook dat de prijzen gelijk zouden blijven, en ook dat was een mooie belofte…quote:Op maandag 5 juni 2023 21:09 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Viaplay zou toch ook races gratis aanbieden? Als in: meerdere? Volgens mij hebben ze er vorig jaar maar 1 gratis uitgezonden en dat was het.
ooh wat ben ik blijjjjj. dat ik niet in de Viaplee-val ben getrapt twee jaar gelee.quote:Op maandag 5 juni 2023 22:57 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Goed gezien. Ze beloofden 7 races gratis uit te zenden, maar door enorm tegenvallende resultaten en al dat gedoe met kwaliteitsproblemen is dat er nooit van gekomen. Overigens beloofden ze ook dat de prijzen gelijk zouden blijven, en ook dat was een mooie belofte…
In 2021 nog aangepast, maar dat ging over de wedstrijden van de voetbalvrouwen. https://wetten.overheid.n(...)3D2018-01-01%26v%3D0quote:Op maandag 5 juni 2023 17:59 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Zo'n wet is er wel (met behoorlijk wat evenementen erop) maar de GP van Zandvoort staat daar niet op (omdat die niet verreden werd ten tijde van het inwerkingtreden van de wet). In dit geval zal het dus gewoon zijn uitonderhandeld door Viaplay en de NOS. En als dat niet gelukt was, had de politiek hem vermoedelijk alsnog als evenement toegevoegd aan de lijst.
Van der Garde vergelijken met Albers, nu al de beste grap van de dag. Hij zat overigens ook gewoon regelmatig bij Ziggoquote:Op dinsdag 6 juni 2023 07:51 schreef Ferdii het volgende:
Heerlijk om dit bericht in de morgen te lezen
Hopelijk zo snel mogelijk klaar met viaplee, balletjes Vd garde/alberts en niets zeggen de doos amber
Rond 20 juli weten we meer of en waar ze gaan snijden, het probleem ligt niet zozeer hier maar de expansie financierden ze vanuit de scandinavische abonnementen en daar is de klad in gekomen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 06:39 schreef THEFXR het volgende:
ik heb in het verleden weleens vaker gezegd dat ze alsnog aan ziggo konden terugverkopen, ben eens benieuwd.
Misschien is Vd garde niet zozeer het probleem, maar de setting/tafel waaraan hij zit. Bij ziggo was hij leuker/uitbundiger dan hier bij viapleequote:Op dinsdag 6 juni 2023 07:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Van der Garde vergelijken met Albers, nu al de beste grap van de dag. Hij zat overigens ook gewoon regelmatig bij Ziggo
Je schrijft Viaplay verkeerd, of is dat de grap? Haha, Pisvee en Ajakkes!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 08:30 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Misschien is Vd garde niet zozeer het probleem, maar de setting/tafel waaraan hij zit. Bij ziggo was hij leuker/uitbundiger dan hier bij viaplee
Dit ja, maar ook door afhakers daar, niet zozeer hier, in Noorwegen kost een abonnement 60 euro/maand voor het Premier League pakket, dan is het ook wel logisch dat mensen opzeggen, iig tot 1 september wanneer het nieuwe seizoen weer begint.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:21 schreef Starflyer het volgende:
Leuk dat mensen de problemen met Viaplay betrekken op (de aankoop van de F1-rechten in) Nederland, maar dat heeft er imho niets mee te maken. De problemen zijn, zo te lezen, vooral in de Scandinavische landen, waar ze de rechten al veel langer hebben. En niet daardoor, maar door teruglopende advertentie inkomsten.
Ik vind Albers juist grappig, heeft genoeg zelfspot, maar ben ik waarschijnlijk de enige inquote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je schrijft Viaplay verkeerd, of is dat de grap? Haha, Pisvee en Ajakkes!
Verder geen problemen met Van der Garde, wel met Albers, die komt zo zelfingenomen over.
Heel af en toe kan ik er ook wel om glimlachen ja, maar in het algemeen krijg ik een beetje jeuk van zijn hele houding en manier van doen en praten enzoquote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind Albers juist grappig, heeft genoeg zelfspot, maar ben ik waarschijnlijk de enige in.
De oorzaak van de problemen bij Viaplay ligt niet in Nederland. Maar het ligt wel in de lijn der verwachting dat het gevolgen heeft voor Nederland. De kans dat ze nu nog een groots bod gaan doen voor de F1-rechten vanaf 2025 is wel enorm geslonken in elk geval.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:21 schreef Starflyer het volgende:
Leuk dat mensen de problemen met Viaplay betrekken op (de aankoop van de F1-rechten in) Nederland, maar dat heeft er imho niets mee te maken. De problemen zijn, zo te lezen, vooral in de Scandinavische landen, waar ze de rechten al veel langer hebben. En niet daardoor, maar door teruglopende advertentie inkomsten.
Volgens het jaarverslag hebben ze 1,2 miljoen Nederlandse abonnees, op 7,2m totaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 08:31 schreef Ferdii het volgende:
Zijn er cijfers bekend van Viaplay Nederland tov andere streaming diensten?
Die 1,2 miljoen is het enige cijfer dat ze ooit bekend hebben gemaakt en dat was als ik me goed herinner van oktober 2022. M.a.w., op het moment dat ze net een influx hadden gekregen van nieuwe PL-abonnees, terwijl de jaarabonnementen van mensen die bij de start van Viaplay gelijk een abo hadden genomen voor de F1 nog liepen. Die 1,2 miljoen is een piek geweest. Ik kan me niet voorstellen dat het aantal abonnees daar nu nog bij in de buurt komt. Ze zijn waarschijnlijk veel klanten kwijtgeraakt die alleen F1 wilden zien en inmiddels, toen hun jaarabonnement afliep, overgestapt zijn op F1tv.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:22 schreef borisz het volgende:
[..]
Volgens het jaarverslag hebben ze 1,2 miljoen Nederlandse abonnees, op 7,2m totaal.
Geen idee hoe het zit met vergelijkende cijfers.
38 miljard is wel heel veel voor een bedrijf met een omzet 1,4 miljard maar dat is dat zal Zweedse kronen zijn, al is het dan nog veel want 3 miljard euro.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:35 schreef Jane het volgende:
Zo'n kop als 'Heeft Viaplay zich verslikt in de F1-rechten?', is natuurlijk BS. Nederland is maar een kleine factor in dit verhaal. Maar de problemen van het bedrijf zijn wel heel serieus. Heb gisteren een vertaald Zweeds Twitter-draadje zitten lezen (ging vooral over de beursval) en daaruit begreep ik dat VP alleen al voor de Nordic countries de komende jaren nog zo'n 38 miljard moet aflossen aan diverse aangekochte sportrechten. Degene die de thread schreef was niet optimistisch. Er zijn dus wel rigoureuze stappen te verwachten.
Ik vind het zelf moeilijk voor te stellen dat een bedrijf in zo'n situatie nog een keer de hoofdprijs gaat betalen voor de NLse F1-rechten, terwijl ze daar nauwelijks abonnees mee zullen winnen. Maar goed, we zullen zien.
[..]
Die 1,2 miljoen is het enige cijfer dat ze ooit bekend hebben gemaakt en dat was als ik me goed herinner van oktober 2022. M.a.w., op het moment dat ze net een influx hadden gekregen van nieuwe PL-abonnees, terwijl de jaarabonnementen van mensen die bij de start van Viaplay gelijk een abo hadden genomen voor de F1 nog liepen. Die 1,2 miljoen is een piek geweest. Ik kan me niet voorstellen dat het aantal abonnees daar nu nog bij in de buurt komt. Ze zijn waarschijnlijk veel klanten kwijtgeraakt die alleen F1 wilden zien en inmiddels, toen hun jaarabonnement afliep, overgestapt zijn op F1tv.
De Twitteraar had er echt 'euro' achter gezet, maar ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre dat klopt. Baal een beetje dat ik die thread niet zo snel kan terugvinden, al ging het zoals gezegd vooral over de gevolgen van de beursval en de Scandinavische markt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
38 miljard is wel heel veel voor een bedrijf met een omzet 1,4 miljard maar dat is dat zal Zweedse kronen zijn, al is het dan nog veel want 3 miljard euro.
Nee dat kan nooit, die CEO hebben ze er wel uitgeflikkerd maar die was dan al veel eerder op straat terecht gekomen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:35 schreef Jane het volgende:
[..]
De Twitteraar had er echt 'euro' achter gezet, maar ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre dat klopt. Baal een beetje dat ik die thread niet zo snel kan terugvinden, al ging het zoals gezegd vooral over de gevolgen van de beursval en de Scandinavische markt.
1/7e van de abonnees schijnbaar, dat is toch wel significant als je ook nog eens bedenkt dat heel de Nederlandse divisie inclusief de honderden miljoenen Euro's voor rechten door de Scandinavische tak betaald moest worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:35 schreef Jane het volgende:
Zo'n kop als 'Heeft Viaplay zich verslikt in de F1-rechten?', is natuurlijk BS. Nederland is maar een kleine factor in dit verhaal.
Niet betaald maar voorgeschoten en honderden miljoenen voor NL?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1/7e van de abonnees schijnbaar, dat is toch wel significant als je ook nog eens bedenkt dat heel de Nederlandse divisie inclusief de honderden miljoenen Euro's voor rechten door de Scandinavische tak betaald moest worden.
F1 alleen al zal niet onder de 100M gebleven zijn. Dat telt vrij rap op als je al die voetbalrechten er ook nog bij op telt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet betaald maar voorgeschoten en honderden miljoenen voor NL?
Ik snap je punt wel en ben het ook deels eens, maar ik heb inmiddels een aantal Scandinavische analyses gelezen en die zien het probleem toch vooral in de kosten van de sportrechten in de Scandinavische landen, waar Viaplay de belangrijkste sportzender is. En dan gaat het nog vooral over voetbal.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1/7e van de abonnees schijnbaar, dat is toch wel significant als je ook nog eens bedenkt dat heel de Nederlandse divisie inclusief de honderden miljoenen Euro's voor rechten door de Scandinavische tak betaald moest worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk, als ik directeur van Viaplay was, dan waren de NLse F1-rechten ook het eerste dan ik weg zou doen c.q. niet meer zou aankopen. Om meerdere redenen. De belangrijkste is het bestaan van F1TV, een goedkoper alternatief waardoor klanten bij elke prijsverhoging massaal weg kunnen lopen om nooit meer terug te komen. Bovendien is het maar de vraag of het opnieuw aankopen van de F1-rechten nog groei kan opleveren. De mensen die inmiddels - om welke reden dan ook - al overgestapt zijn op F1tv win je waarschijnlijk nooit meer terug. Of iig niet vanwege de F1.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
F1 was dacht ik 30 miljoen per jaar en ze hebben als ik het goed zie 2,3 miljard betaald voor 6 jaar PL in Scandinavie, NL en Polen, dan kom je op een kleine 400 miljoen per jaar, ik weet niet hoe ze dat verdelen per land.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 alleen al zal niet onder de 100M gebleven zijn. Dat telt vrij rap op als je al die voetbalrechten er ook nog bij op telt.
Ik weet het ook niet precies, maar volgens mij kan een zender die rechten wel weer zelf doorverkopen aan een ander. Of althans, sublicenties verkopen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:40 schreef Tarado het volgende:
Maar dit maakt het ook meteen gecompliceerd voor hun om te gaan snijden, geen idee hoe die contracten allemaal lopen maar neem aan dat ze niet naar de PL kunnen en zeggen geef maar korting als we NL en Polen teruggeven.
Dat hangt ook van de verkopende partij af, ik neem aan dat die aardig dichtspijkeren wat je wel en niet mag doen. Ik vind overigens hun PL aanbod beter dan het bij Ziggo was, je kan alle wedstrijden zien, dat was bij Ziggo niet zo.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies, maar volgens mij kan een zender die rechten wel weer zelf doorverkopen aan een ander. Of althans, sublicenties verkopen.
Dacht ik.
De rechtenhouder kan die rechten meestal verkopen of een licentie verkopen. Ze blijven waarschijnlijk gewoon contractueel rechtenhouder, maar de pijn kan wel verlicht worden. Beetje hetzelfde als Eurosport en de EBU betreffende de Olympische Spelen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
F1 was dacht ik 30 miljoen per jaar en ze hebben als ik het goed zie 2,3 miljard betaald voor 6 jaar PL in Scandinavie, NL en Polen, dan kom je op een kleine 400 miljoen per jaar, ik weet niet hoe ze dat verdelen per land.
In Zweden betalen klanten voor het F1/PL pakket 40 euro/maand, in Noorwegen zelfs 60, dan hebben wij hier wel een koopje met 10,49.
Maar dit maakt het ook meteen gecompliceerd voor hun om te gaan snijden, geen idee hoe die contracten allemaal lopen maar neem aan dat ze niet naar de PL kunnen en zeggen geef maar korting als we NL en Polen teruggeven.
We weten rond 20 juli meer wat ze gaan doen, ik las ook dat ze 2 juli de PL weer een helft van komend seizoen moeten betalen, dus 200miljoen. Als dat dus niet lukt horen we wel eerder wat.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rechtenhouder kan die rechten meestal verkopen of een licentie verkopen. Ze blijven waarschijnlijk gewoon contractueel rechtenhouder, maar de pijn kan wel verlicht worden.
Ergens wel jammer dat die bedragen zelden openbaar zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
We weten rond 20 juli meer wat ze gaan doen, ik las ook dat ze 2 juli de PL weer een helft van komend seizoen moeten betalen, dus 200miljoen. Als dat dus niet lukt horen we wel eerder wat.
Al gevondenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:27 schreef Tarado het volgende:
Dat online bladeren naar het hoe of wat bij Viaplay heeft wel hun advertenties getriggerd, nu bieden ze weer een jaar aan voor 99,-
Nederland is ook een verliesgevende tak voor ze. En juist de buitenlandse verliesgevende takken gaan als eerste in de verkoop bij een normaal bedrijf althans, weet niet of ViaPlay dat wel is overigens, gezien hun bizarre acties.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 07:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rond 20 juli weten we meer of en waar ze gaan snijden, het probleem ligt niet zozeer hier maar de expansie financierden ze vanuit de scandinavische abonnementen en daar is de klad in gekomen.
Ik lees vooral VS en VK, nog geen Nederland.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nederland is ook een verliesgevende tak voor ze. En juist de buitenlandse verliesgevende takken gaan als eerste in de verkoop bij een normaal bedrijf althans, weet niet of ViaPlay dat wel is overigens, gezien hun bizarre acties.
VS en VK is het groeipotentieel maar daar zitten inderdaad nog niet de abbonees, laatste kwartaal vorig jaar waren er meer dan een miljoen Nederlandse abbonees (op een totaal van 2.5 miljoen van wat Viaplay buitenlandse abonnees noemt) en als ik dan nu lees dat ze hopen op een totaal van 9 miljoen volgend kwartaal dan geeft dat wel aan hoe groot en belangrijk de Nederlandse markt voor ze is buiten de Scandinavische core.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik lees vooral VS en VK, nog geen Nederland.
Met bierviltjesmethode is 1 miljoen abonnees een omzet van ruim 150 miljoen voor NL met als grootste kostenpost de rechten van de F1 (35 miljoen). Daar zullen dan nog wel flink wat kosten bijkomen maar het lijkt me sterk dat dat niet winstgevend is.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nederland is ook een verliesgevende tak voor ze. En juist de buitenlandse verliesgevende takken gaan als eerste in de verkoop bij een normaal bedrijf althans, weet niet of ViaPlay dat wel is overigens, gezien hun bizarre acties.
Als je er vanuit gaat dat het niet goedkoper wordt en er dus zo'n 40-45 miljoen per jaar betaald zal moeten worden zijn er niet zoveel partijen die dat kunnen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel interessant dat die rechten volgende maand weer in de verkoop gaan, ben benieuwd of dat consortium van kabelaars dat bezig is met de eredivisie ook op de achtergrond aan het kijken is of ze ook niet dat gezamenlijk kunnen kopen. Als je toch bezig bent.
Rechten die 30 miljoen waren op het moment dat F1 qua populariteit piekte zijn niet nog steeds 30 miljoen waard op een moment dat het doodsaai is.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat het niet goedkoper wordt en er dus zo'n 40-45 miljoen per jaar betaald zal moeten worden zijn er niet zoveel partijen die dat kunnen.
Bij Viaplay zat er ook een stuk strategie achter om marktaandeel te pakken, dat hebben die kabelaars eigenlijk niet nodig.
Maar als je nu kijkt wat Viaplay waard is en wat ze in handen hebben aan rechten zou het mij niet verbazen als een grote partij de hele boel overneemt en of dat dan weer gunstig gaat zijn voor ons als consument, waarschijnlijk niet.
Ziggo is helemaal niet een hoop klanten kwijt als je kijkt naar de afgelopen 20 jaar (inclusief voorgangers) zitten ze op dit moment met ruim 3.7 miljoen klanten aan de bovenkant van de range (die ergens rond de 4 miljoen als max heeft gehad).quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:07 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ziggo is inmiddels een hoop klanten kwijt, door glasvezel aanbieders, maar recent ook door de forse prijsverhoging.
Het is hen er denk ik alles aan gelegen, om de F1 rechten weer terug te krijgen. En ik hoop ergens ook dat het ze dit keer lukt.
Er zijn een hoop mensen die geen F1 meer kunnen kijken omdat Viaplay te duur is, en ook digibeten (ouderen veelal) die het alternatief: F1Tv Pro niet kunnen nemen, omdat ze het niet snappen of geen internet hebben.
Ikzelf blijf bij F1Tv Pro, simpelweg omdat ik telefonie en Tv heb opgezegd bij Ziggo; gezien de belachelijk hoge abonnementskosten, houdt ik het bij internet-only.
Alsof de waarde daar alleen vanaf hangt, het is maar net hoeveel bieders er zijn en hoe graag die het willen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rechten die 30 miljoen waren op het moment dat F1 qua populariteit piekte zijn niet nog steeds 30 miljoen waard op een moment dat het doodsaai is.
Er is geen enkel bedrijf dat geld uit gaat geven als ze van tevoren al weten dat ze het nooit terug kunnen verdienen. Viaplay zat al belachelijk hoog, waarschijnlijk gewoon op verliesgevende hoogte, op het moment dat de F1 populariteit in NL nog aan het stijgen was naar ongekende hoogtes. Dat zal niet zo snel meer overtroffen worden, inflatie daargelaten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof de waarde daar alleen vanaf hangt, het is maar net hoeveel bieders er zijn en hoe graag die het willen.
Dat hangt er helemaal vanaf, bij Viaplay was het ook een strategische move voor marketshare en voor zover ik kan zien verliezen ze in/met NL geen geld.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen enkel bedrijf dat geld uit gaat geven als ze van tevoren al weten dat ze het nooit terug kunnen verdienen. Viaplay zat al belachelijk hoog, waarschijnlijk gewoon op verliesgevende hoogte, op het moment dat de F1 populariteit in NL nog aan het stijgen was naar ongekende hoogtes. Dat zal niet zo snel meer overtroffen worden, inflatie daargelaten.
Ja, daar ben ik eigenlijk van overtuigd. Met de F1 viel het meeste te winnen, en dat heeft ook gewerkt. Jammer dat ze geen cijfers meer delen, ben wel benieuwd of ze het er nog steeds uit halen nu de meeste jaarabo's verlopen zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat hangt er helemaal vanaf, bij Viaplay was het ook een strategische move voor marketshare en voor zover ik kan zien verliezen ze in/met NL geen geld.
Ze bieden nu weer nieuwe aan voor 99, dat zal best een reden hebben.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik eigenlijk van overtuigd. Met de F1 viel het meeste te winnen, en dat heeft ook gewerkt. Jammer dat ze geen cijfers meer delen, ben wel benieuwd of ze het er nog steeds uit halen nu de meeste jaarabo's verlopen zijn.
Niemand wil ¤15 betalen voor alleen F1 als F1TV bestaat?quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze bieden nu weer nieuwe aan voor 99, dat zal best een reden hebben.
PL is er 3 maanden niet dus dat is de reden waarschijnlijk dat ze weer met zo'n aanbieding komen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand wil ¤15 betalen voor alleen F1 als F1TV bestaat?
Ligt er maar net aan waar je Le Mans kijkt toch? Wie bedoel je precies?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:45 schreef nils7 het volgende:
Een vraagje aan de haters van ViaPlay F1... kijken jullie nu Le Mans en wat vinden jullie daar dan van want dit is gewoon dezelfde kliek als bij ViaPlay?
RTL GPquote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je Le Mans kijkt toch? Wie bedoel je precies?
Ik heb nog geen Nelson Valkenburg of Melroy Heemskerk gehoordquote:
Hoorde ik die maar (bij Eurosport, waar Nelson jarenlang zat)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb nog geen Nelson Valkenburg of Melroy Heemskerk gehoord
Jur Raatjes had ook altijd een vaste plek bij RTL maar heb ik ook niet gehoordquote:Op zaterdag 10 juni 2023 21:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoorde ik die maar (bij Eurosport, waar Nelson jarenlang zat)
Zo'n brutale aankoop ZOU natuurlijk het opnieuw aankopen van de NLse F1-rechten kunnen zijn. Althans, ik zou het vrij gedurfd vinden.quote:Jørgen Madsen Lindemann -
It's time for you to make a really bold purchase now to show the market that YOU still believe in the case and a move.
Maar ik kan me net zo min voorstellen dat Viaplay er bij het bieden op rekende om 65 euro per maand te kunnen vragen om dan uiteindelijk rond de 15 euro uit te komen.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:30 schreef Jane het volgende:
Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat er meer dan een handjevol NLers is die 65 euro voor een sportzender zou betalen. Ik zie eerder het hele land overstappen op een of andere illegale dienst.
Ligt vooral aan het aanbod. Voor het bizar grote aanbod van Eurosport zou ik dat mogelijk wel doen (en meer dan een handjevol NL'ers ook wel, maar geen vele duizenden neequote:Op maandag 12 juni 2023 18:30 schreef Jane het volgende:
Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat er meer dan een handjevol NLers is die 65 euro voor een sportzender zou betalen.
Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, maar van wat ik hier op Fok! zie, ben jij voor mij zo'n beetje de belichaming van de heel-veel-sport(en)-kijker. Maar ook jij hebt natuurlijk maar 24 uur in een dag, waarin je waarschijnlijk ook nog andere dingen moet en wil doen. Op een gegeven moment komt er een punt waarop je gewoon niet méér sport kunt kijken, ook al groeit het aanbod. En als de prijs dan wel stijgt, omdat die rechten nu eenmaal geld kosten, dan komt er voor iedereen een punt waarop het het niet meer waard is. Dat punt is voor iedereen verschillend, maar het is er wel.quote:Op maandag 12 juni 2023 20:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt vooral aan het aanbod. Voor het bizar grote aanbod van Eurosport zou ik dat mogelijk wel doen (en meer dan een handjevol NL'ers ook wel, maar geen vele duizenden nee), maar voor Viaplay niet - ook al hebben die ook echt een prima aanbod waar ik bijna wekelijks het hele jaar door naar kan kijken, maar wel beperkt tot maar 5-6 sporten ofzo tegenover de tientallen bij Eurosport.
Die 65 euro in Denemarken is natuurlijk wel voor veel meer sport dan het huidige NLse aanbod, waaronder (bijna) al het voetbal, dacht ik. Maar dan nog kun je je afvragen hoeveel wedstrijden de voetbalfan in 1 week/maand kan kijken.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar ik kan me net zo min voorstellen dat Viaplay er bij het bieden op rekende om 65 euro per maand te kunnen vragen om dan uiteindelijk rond de 15 euro uit te komen.
De misrekening kan in het aantal verkochte abonnementen in Nederland zitten, dat ze dachten dat het er 2,5 miljoen zouden zijn. Maar zelfs dat lijkt me niet realistisch als hun uitgangspunt.
Ik weet niet zo goed waar Eurosport exclusieve rechten van heeft, bij de meeste dingen kijk ik vooral of het op Eurosport is en zo ja, dan kijk ik het daar, zo nee, dan zoek ik verderquote:Op maandag 12 juni 2023 21:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, maar van wat ik hier op Fok! zie, ben jij voor mij zo'n beetje de belichaming van de heel-veel-sport(en)-kijker. Maar ook jij hebt natuurlijk maar 24 uur in een dag, waarin je waarschijnlijk ook nog andere dingen moet en wil doen. Op een gegeven moment komt er een punt waarop je gewoon niet méér sport kunt kijken, ook al groeit het aanbod. En als de prijs dan wel stijgt, omdat die rechten nu eenmaal geld kosten, dan komt er voor iedereen een punt waarop het het niet meer waard is. Dat punt is voor iedereen verschillend, maar het is er wel.
Door de ontwikkelingen rond Viaplay ben ik me gewoon gaan afvragen of het soort (sport-)zender dat Viaplay wil zijn wel levensvatbaar is in de toekomst. D.w.z. een zender met exclusieve rechten voor heel veel (top)sporten, zodat iedereen die ook maar enige interesse heeft in ook maar 1 van die sporten een abonnement moet nemen.
Ik ben geen expert en ik heb ook geen antwoorden, maar volgens mij kosten die rechten dan zoveel geld, dat de abonnementen dermate duur worden, dat er maar een relatief kleine groep overblijft die het er voor overheeft. Dan heb je als dienst toch een probleem.
Ik weet niet precies wat het verdienmodel van Eurosport is. Ze lijken iig minder exclusieve rechten te hebben. Klopt dat? De huidige prijzen van Eurosport zijn iig zeer schappelijk.
Misschien ligt de toekomst wel in meer dedicated aps/zenders zoals F1TV, met daarnaast algemenere zenders zoals Eursport, die dan misschien geen voetbal of F1 hebben, maar wel snooker, basketbal, enz.
Ze hebben geen 1 miljoen abonnees meer daar ben ik van overtuigd. Op het absolute hoogtepunt zeiden ze dat ze er 1.2M hadden, en dat was op het meest gunstige moment dat je maar kon kiezen. Daarna hebben we nooit meer cijfers gekregen, en dat lijkt me al een antwoord opzich. Ik schat de abbonnees op 600-700k momenteel misschien 800k.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
VS en VK is het groeipotentieel maar daar zitten inderdaad nog niet de abbonees, laatste kwartaal vorig jaar waren er meer dan een miljoen Nederlandse abbonees (op een totaal van 2.5 miljoen van wat Viaplay buitenlandse abonnees noemt) en als ik dan nu lees dat ze hopen op een totaal van 9 miljoen volgend kwartaal dan geeft dat wel aan hoe groot en belangrijk de Nederlandse markt voor ze is buiten de Scandinavische core.
[..]
Met bierviltjesmethode is 1 miljoen abonnees een omzet van ruim 150 miljoen voor NL met als grootste kostenpost de rechten van de F1 (35 miljoen). Daar zullen dan nog wel flink wat kosten bijkomen maar het lijkt me sterk dat dat niet winstgevend is.
quote:Viaplay in zwaar weer, maar niet in Nederland: kijkcijfers Formule 1 stabiel
Streamingdienst Viaplay draait internationaal slecht en dat kostte topman Anders Jensen vorige week zijn baan. Maar in Nederland is juist sprake van een sterk en winstgevend model. Vooral dankzij de Formule 1-kijkers, zegt mediabureau Wavemaker tegen NU.nl.
In tegenstelling tot andere landen laat Viaplay in Nederland positieve cijfers zien, vertelt Jim Leeuw, tv- en video-expert bij Wavemaker. "De kijkcijfers van de Formule 1-races blijken nog altijd voldoende op te leveren. Het aantal abonnees stokt wel, maar er wordt nog steeds volop gekeken", zegt hij.
De kijkcijfers van Viaplay blijven stabiel, ondanks minder spectaculaire races - waarin Max Verstappen regelmatig wint - en kritiek op de uitzendingen. Vorig jaar keken gemiddeld 790.000 personen via Viaplay live naar de race. Dit jaar is dat iets gezakt naar 750.000.
Het totale aantal kijkers naar de Formule 1 komt overeen met voorgaande jaren. Dat is inclusief het platform F1 TV Pro en de samenvattingen op NPO1 en Ziggo Select. Gemiddeld kijken 2,5 miljoen mensen live of via de samenvattingen.
Viaplay heeft minder last van verbod op reclame voor online gokken
Viaplay geeft zelf geen cijfers vrij, dus de kijkcijfers zijn een schatting op basis van de cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Scandinavische streamingdienst heeft in Nederland zo'n 1,2 miljoen abonnees. De omzet is samen met reclame- en sponsorgeld naar ruime schatting tussen de 150 en 185 miljoen euro per jaar, zegt Leeuw.
Voor de content- en uitzendrechten van de Formule 1 heeft Viaplay 90 miljoen euro betaald. Welk bedrag Viaplay heeft betaald voor de rechten van de voetbalcompetities Bundesliga en Premier League en alle grote dartsevents is niet bekend.
In Nederland geldt per 1 juli een verbod op reclame voor online gokken. De grootste adverteerders bij Viaplay zijn juist twee online gokbedrijven: Toto en Bet365. Toch heeft de streamingdienst als het gaat om sponsoring- en advertentie-inkomsten voorlopig minder last van het aanstaande verbod.
Reclamespotjes zijn onder het nieuwe verbod verboden. Maar de gokbedrijven mogen volgens de nieuwe regels wél programma's blijven sponsoren via billboarding. Daarbij gaat het om het vermelden van de sponsor voor of na een programma, bijvoorbeeld: "Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door..."
Internationaal in zwaar weer
Internationaal kondigde Viaplay vorige week het vertrek van topman Jensen aan vanwege tegenvallende resultaten. Het bedrijf verloor 60 procent van zijn beurswaarde en heeft de financiële verwachtingen inmiddels naar beneden bijgesteld.
De streamingdienst lijdt onder een internationale trend van hoge kosten voor contentrechten en tegenvallende advertentie-inkomsten. Dat is het gevolg van hoog oplopende inflatie, een afgekoelde economie en laag consumentenvertrouwen.
Viaplay zegt Nederland niet te gaan verlaten
Leeuw acht het goed mogelijk dat Viaplay harde keuzes moet maken over de aanwezigheid in bepaalde landen. Maar hij verwacht dat Viaplay Nederland niet gaat verlaten, "gezien de gezonde lokale businesscase."
Marco Zwaneveld, head of sports bij Viaplay, sluit een vertrek uit Nederland uit. "We hebben hier een zelfstandige positie opgebouwd", zei hij vorige week tijdens een bijeenkomst voor de Streaming Awards.
Het wordt nog wel spannend of Viaplay de uitzendrechten van de Formule 1 weet te behouden. Volgende maand moet de streamingdienst gaan meebieden. Het bedrijf heeft deze rechten nog tot en met 2024 in handen. Maar helemaal afhankelijk is Viaplay daar niet van. "We groeien ook door andere livesporten, zoals Engels en Duits voetbal", zei Zwaneveld.
Ik ben dan toch wel heel erg benieuwd waar die cijfers vandaan getoverd worden als Viaplay zelf helemaal niets deelt. Misschien is mijn wantrouwen het het gevolg van allerlei propaganda omtrent de oorlog in Oekraïne, maar ik heb heel veel moeite om dit mooie praatje te vertrouwen zonder harde cijfers.quote:
Huh wat?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
Misschien is mijn wantrouwen het het gevolg van allerlei propaganda omtrent de oorlog in Oekraïne,
1,2M zal wel maart 2022 zijn geweest, toen alles nog nieuw was. Zal er nu veel mensen overgestapt zijn F1tv of andere illegale site om F1 te kijken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben dan toch wel heel erg benieuwd waar die cijfers vandaan getoverd worden als Viaplay zelf helemaal niets deelt. Misschien is mijn wantrouwen het het gevolg van allerlei propaganda omtrent de oorlog in Oekraïne, maar ik heb heel veel moeite om dit mooie praatje te vertrouwen zonder harde cijfers.
1.2M was op het absolute hoogtepunt. Het kan heel goed, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik geloof echt bijna niets meer zonder zwart op wit bewijs tegenwoordig, komt door het volgen van de gebeurtenissen in de oorlog.quote:
Ah zo. Dat lijkt me echt kut, want je kunt het eigenlijk letterlijk dus alleen geloven als je zelf in de databases van Viaplay kijkt of zelf aan het front staat, maar goed, ieder z'n meug.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof echt bijna niets meer zonder zwart op wit bewijs tegenwoordig, komt door het volgen van de gebeurtenissen in de oorlog.
Of ze presenteren hun cijfers gewoon, kan ook.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah zo. Dat lijkt me echt kut, want je kunt het eigenlijk letterlijk dus alleen geloven als je zelf in de databases van Viaplay kijkt of zelf aan het front staat, maar goed, ieder z'n meug.
Volgens mij hoef je die oorlog en de eventuele propaganda daaromtrent helemaal niet aan te halen om dit stuk met een gezonde dosis scepsis te beschouwen. Het komt immers van Nu.nl, een site waarmee Viaplay zoals bekend een business deal heeft m.b.t. die fameuze radiorechten. Je hoeft van hen dus geen kritische stukken (meer) te verwachten. Wellicht was het ook gewoon part of the deal dat Viaplay via Nu.nl hun positieve berichten naar buiten kon brengen. Who knows?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben dan toch wel heel erg benieuwd waar die cijfers vandaan getoverd worden als Viaplay zelf helemaal niets deelt. Misschien is mijn wantrouwen het het gevolg van allerlei propaganda omtrent de oorlog in Oekraïne, maar ik heb heel veel moeite om dit mooie praatje te vertrouwen zonder harde cijfers.
1.2M was op het absolute hoogtepunt. Het kan heel goed, maar ik heb er een hard hoofd in.
Waarschijnlijk niet, maar ik weet van mezelf dat ik dingen tegenwoordig veel minder klakkeloos aan neem tegenwoordig. Eigenlijk wel een positief iets.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:06 schreef Jane het volgende:
Volgens mij hoef je die oorlog en de eventuele propaganda daaromtrent helemaal niet aan te halen om dit stuk met een gezonde dosis scepsis te beschouwen
De ultieme trol is als een Amazon oid de rechten kaapt en dan weer nieuwe poppetjes neer zetquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:26 schreef StephanL het volgende:
Viaplay blijft, dan blijven Melroy en Nelson ook
Benieuwd welke ervaren (auto)sportcommentatoren er nog over zijn (die nog geen F1 hebben gedaan)quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De ultieme trol is als een Amazon oid de rechten kaapt en dan weer nieuwe poppetjes neer zet
Die zitten allemaal nog bij RTL en Ziggo. Melroy had toch amper ervaring? Dat was voor mij iig geen bekende naam.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Benieuwd welke ervaren (auto)sportcommentatoren er nog over zijn (die nog geen F1 hebben gedaan)
Dat was vooral als coureur een redelijk bekende naam voor mensen die de Nederlandse autosport (een tijd terug) een beetje volgden, maar verder niet echt nee. Nelson was natuurlijk al vele jaren commentator bij in elk geval Eurosport, zowel bij het zwemmen (waar hij het Gouden Duo vormde met Inge Dekker, maar toen raakten ze de zwemrechten kwijtquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die zitten allemaal nog bij RTL en Ziggo. Melroy had toch amper ervaring? Dat was voor mij iig geen bekende naam.
Dat zien we dan wel weerquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De ultieme trol is als een Amazon oid de rechten kaapt en dan weer nieuwe poppetjes neer zet
Volgens mij was het een partij voor de rechten van deze 3 jaar.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:08 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel weer
Heeft Amazon sport dan nu?
Ok. Nou wie weet. Europese landen en hun rechten van Formule 1 lijken mij best wel waardevol voor veel partijenquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij was het een partij voor de rechten van deze 3 jaar.
Misschien kan een of andere zender een spelshow organiseren waarin ze op zoek gaan naar nieuw talent en de mensen thuis elke week iemand naar huis kunnen sturen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Benieuwd welke ervaren (auto)sportcommentatoren er nog over zijn (die nog geen F1 hebben gedaan)
"Ben jij razendsnel in je analyses? Ben jij van start tot finish gefocust? En ga je graag over je track limits heen? Dan zoeken wij jou als de nieuwe F1 commentator! Maak bij ons een pitstop en voor je het weet zit je met je neus boven het asfalt de teams en coureurs uit elkaar te houden!"quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien kan een of andere zender een spelshow organiseren waarin ze op zoek gaan naar nieuw talent en de mensen thuis elke week iemand naar huis kunnen sturen.
Heeft Frits Sissing nog wat te doen, tegenwoordig?
Hans van Lozenoord met een miljoenenbod wegkopen bij de NOS.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat laatste geldt toch wel voor meer sporten waar je voor moet betalen om het te kunnen zien? Er kijken ook veel meer mensen naar de samenvattingen van de Eredivisie dan naar de live-wedstrijden bij ESPNquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je die oorlog en de eventuele propaganda daaromtrent helemaal niet aan te halen om dit stuk met een gezonde dosis scepsis te beschouwen. Het komt immers van Nu.nl, een site waarmee Viaplay zoals bekend een business deal heeft m.b.t. die fameuze radiorechten. Je hoeft van hen dus geen kritische stukken (meer) te verwachten. Wellicht was het ook gewoon part of the deal dat Viaplay via Nu.nl hun positieve berichten naar buiten kon brengen. Who knows?
Btw, een derde van het aantal F1-kijkers kijkt dus naar Viaplay volgens het kijkonderzoek. Dat is toch niet echt veel voor een sport waarvan de de rechten voor de hoofdprijs hebt gekocht. En die kijkers zijn ook niet allemaal zelf abonnee, natuurlijk. Daar zitten ook veel huisgenoten en account-delers bij.
O tuurlijk! Dat is ook volstrekt normaal. Voor de kijkers naar F1TV en de samenvattingen geldt precies hetzelfde.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laatste geldt toch wel voor meer sporten waar je voor moet betalen om het te kunnen zien? Er kijken ook veel meer mensen naar de samenvattingen van de Eredivisie dan naar de live-wedstrijden bij ESPN
Eigen schuld.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:13 schreef Wereldgozer het volgende:
Maandje afgesloten voor us open golf
1 grote buffershow, dit kan toch niet Johan
Pak ik mijnen skoeter, en gaat ge er dadelijk nog in. Kom es.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:28 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Als gij koud neervalt bende gij schuld
Ach, beursgenoteerde bedrijven zijn meestal erg geheimzinnig als de cijfers slecht(er) zijn. Anders gaat er - zoals gebeurd, dus - heisa komen met de koers van het aandeel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De cijfers staan in het jaarverslag. En elk kwartaal delen ze de interim cijfers, waarin in Q1 2023 nog steeds groei te zien is in het aantal internationale (waaronder Nederland valt) abonnees.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Ach, beursgenoteerde bedrijven zijn meestal erg geheimzinnig als de cijfers slecht(er) zijn. Anders gaat er - zoals gebeurd, dus - heisa komen met de koers van het aandeel.
Als er winst(cijfers) verwacht worden of zijn, dan zijn ze er als de kippen bij![]()
Ik zou me er niet zó druk om maken, al is een gezonde portie wantrouwen altijd goed.Zeker als je gaat beleggen, of nog erger: speculeren.
Mij hoefde je niet te overtuigen - het was meer @Nattekat die zich elke keer afvraagt (-vroeg) waar de cijfers vandaan kwamenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De cijfers staan in het jaarverslag. En elk kwartaal delen ze de interim cijfers, waarin in Q1 2023 nog steeds groei te zien is in het aantal internationale (waaronder Nederland valt) abonnees.
Die 1.2 miljoen abonnees in Nederland staat dus in het jaarverslag van 2022 (pdf) dat ze die aan het eind van 2022 hadden.
Volgende maand volgt het nieuwe interim rapport van Q2 2023 waarin de nieuwe cijfers staan.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn ouders zijn vandaag met de caravan op vakantie gegaan. We waren iets na negenen vertrokken vanmorgen en ze waren nog maar net op de snelweg (nog voor de eerstvolgende afslag) of ze stonden al langs de weg met pech.-O-
Uiteindelijk bleek het de sensor te zijn die stuk is die aangaf dat de motor oververhit was, terwijl dat dus niet het geval was. Iets na tienen konden ze vervolgens hun weg weer vervolgen en zijn ze om 13 uur aangekomen op plaats van bestemming.
Te laat.quote:[ Bericht 99% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 17-06-2023 19:50 ]
quote:
quote:
Als Viaplay er niet was geweest (in Nederland), was er geen topic over op FOK!. Dan had ik dus ook niet op heet topic geklikt en dus ook niet in het verkeerde topic gepost.quote:
Ik snapte je vergipsing, heurquote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als Viaplay er niet was geweest (in Nederland), was er geen topic over op FOK!. Dan had ik dus ook niet op heet topic geklikt en dus ook niet in het verkeerde topic gepost.
Ik gebruik zelf ook F1tv. En ben daar dik tevreden over, dus geen reden om naar Viaple/Viaplay over te stappen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik snapte je vergipsing, heur![]()
![]()
Komt idd vaker voor, per ongeluk in recent topic posten!
(mn opmerking was ook meer een verwijzing naar al het gemopper over Viaplee (ja, expres fout). Ben zelf een F1 TV Pro gebruiker (én dito fan
)
Terug naar Ziggo in 2025quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf ook F1tv. En ben daar dik tevreden over, dus geen reden om naar Viaple/Viaplay over te stappen.
Dat is nog maar afwachtenquote:
Want?quote:Op maandag 19 juni 2023 18:16 schreef Nattekat het volgende:
Dus het zal ook in Nederland wel niet zo goed lopen, dat mogen we wel voorzichtig gaan concluderen.
In die mail bij de tweet lees ik toch echt dat de ontwikkelaar (Viaplay dus) de prijs verhoogt. Dut tenzij Apple liegt, denk ik niet dat het in dit geval aan hen ligt.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:07 schreef Starflyer het volgende:
Ik vraag me af of dat met Viaplay of Apple te maken heeft. Op hun website staat bij de betaalwijzen nl het volgende
We accepteren Visa Cards en Mastercards als betaalwijze. De kaart moet zijn uitgegeven door een Nederlandse bank. Vanwege studiorechten accepteren we geen kaarten die door een buitenlandse bank zijn uitgegeven.
Je kunt ook betalen via iDeal. Als je je aanmeldt via een Apple-apparaat, verloopt je betaling vaak via iTunes. De prijzen via iTunes kunnen variëren.
Hoezo zouden ze hun prijzen niet mogen verhogen dan?quote:
Als ik via itunes kijk is het per maand 17,99 en viaplay zelf gewoon nog 15.99 en per jaar 99 (dit geldig tot 30/06).quote:Op maandag 19 juni 2023 18:34 schreef Jane het volgende:
[..]
In die mail bij de tweet lees ik toch echt dat de ontwikkelaar (Viaplay dus) de prijs verhoogt. Dut tenzij Apple liegt, denk ik niet dat het in dit geval aan hen ligt.
Een bedrijf in nood gaat niet zulke risico's nemen met de enige tak die nog wel loopt. Nou ja, als ze slim zijn dan. Dat gaat klanten kosten.quote:
Misschien komt dat doordat Apple een provisie rekent?quote:Op maandag 19 juni 2023 18:34 schreef Jane het volgende:
[..]
In die mail bij de tweet lees ik toch echt dat de ontwikkelaar (Viaplay dus) de prijs verhoogt. Dut tenzij Apple liegt, denk ik niet dat het in dit geval aan hen ligt.
Bijzonder dat je voor precies hetzelfde zoveel verschillende bedragen kan betalen. Het scheelt ook niet weinig. Als je het via Apple koopt, ben je 216 euro per jaar kwijt. Meer dan het dubbele van de aanbieding.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik via itunes kijk is het per maand 17,99 en viaplay zelf gewoon nog 15.99 en per jaar 99 (dit geldig tot 30/06).
Ah, volgens mij begrijp ik nu pas wat je bedoelt. Want ik dacht "Dat deed Apple toch altijd al?", maar het zou natuurlijk kunnen dat Viaplay nu besloten heeft die kosten aan de (Apple-)klanten door te berekenen. Dat kan inderdaad.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien komt dat doordat Apple een provisie rekent?
Als ze het van NL moeten hebben zijn ze snel weg, je moet het wel in de juiste verhouding zien, als ze nog 1 miljoen gebruikers hebben hier zijn dat relatief goedkope abbo's, ze betalen in Scandavie veel meer voor deze pakketten, daar hebben ze zo'n 5 miljoen klanten.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bedrijf in nood gaat niet zulke risico's nemen met de enige tak die nog wel loopt. Nou ja, als ze slim zijn dan. Dat gaat klanten kosten.
En juist in Scandinavië is een hoop gedonder.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze het van NL moeten hebben zijn ze snel weg, je moet het wel in de juiste verhouding zien, als ze nog 1 miljoen gebruikers hebben hier zijn dat relatief goedkope abbo's, ze betalen in Scandavie veel meer voor deze pakketten, daar hebben ze zo'n 5 miljoen klanten.
Dat is ook wel logisch als je 40-65 euro/maand moet betalen voor het sportpakket met F1 en PL.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En juist in Scandinavië is een hoop gedonder.
Volgens mij is het probleem de teruglopende advertentie inkomsten. Niet zozeer het teruglopen van de abonnees.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook wel logisch als je 40-65 euro/maand moet betalen voor het sportpakket met F1 en PL.
Ze hadden waarschijnlijk tijdens covid een stevige basis omdat men weinig anders kon dan thuis maar streamen, maar als je weer veel andere dingen kan doen dan is 500-750 euro per jaar best wel veel.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem de teruglopende advertentie inkomsten. Niet zozeer het teruglopen van de abonnees.
Edit: beide dus.
https://deadline.com/2023(...)downturn-1235408444/
Dat waren rechten die nog in Premier Sports zaten wat zij hebben overgenomen, ik denk dat ze er geen brood in zien of die league vroeg om meer geld maar groot is het niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:29 schreef Jane het volgende:
Als ik het goed lees heeft Viaplay UK de uitzendrechten voor de Britse Elite Ice Hockey Leage laten verlopen/niet vernieuwd. Minder belangrijk dan de F1-rechten in NL, maar toch wel een teken aan de wand voor een bedrijf met de (voormalige) ambities van Viaplay, denk ik.
Geen idee hoeveel geld er met die ijshockeyrechten gemoeid is, trouwens. Iemand hier?
6 euro is duur voor alleen de race, maar wellicht een uitkomst voor casual kijker die minder dan 10 races per jaar wil zien en/of streamen gezeik vindt. Of het ook een echt gat in de markt is en Viaplay hiermee hun marktaandeel significant kan laten groeien moet worden bezien.quote:[...]
Nu de spanning in de titelstrijd in Formule 1 door de dominantie van Max Verstappen is afgenomen, lijken Nederlanders die voor Formule 1 een Viaplay-abonnement kopen af te haken. KPN is voor deze groep afhakkers en andere Nederlanders die interesse hebben om zo nu en dan een race live te willen kijken een alternatief. Het telecombedrijf biedt op dit moment als enige provider Formule 1 via pay per view aan. Dit betekent dat een digitale dagpas voor Viaplay gekocht kan worden. Hiermee kan alleen naar de Formule 1-race gekeken worden.
[...]
https://www.viaplaygroup.(...)agement-team-2140330quote:Peter Nørrelund, who recently rejoined the Group as EVP and Chief Sports & Business Development Officer, will also take on responsibility for the Group’s operations in the Netherlands, Poland, Baltics, and the UK.
Further information about these team members is available here. The new operating model and changes to the Group’s executive management team will be effective from 1 July, and each leader will review their organisations to ensure full optimisation and focus. The financial impact of the resulting changes will be announced as part of the update on or before 20 July.
Dat is duurder dan die kortingsactie voor een heel jaarquote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:52 schreef Jane het volgende:
KPN gaat vanaf nu Viaplay-dagpassen verkopen om F1 te kijken.
Live lineair Formule 1 kijken zonder Viaplay-abonnement bij KPN
[..]
6 euro is duur voor alleen de race, maar wellicht een uitkomst voor casual kijker die minder dan 10 races per jaar wil zien en/of streamen gezeik vindt. Of het ook een echt gat in de markt is en Viaplay hiermee hun marktaandeel significant kan laten groeien moet worden bezien.
Ikzelf betwijfel wel of de (kennelijk) teruglopende interesse die Viaplay opmerkt echt aan de dominantie van Verstappen ligt of dat die mensen gewoon zijn overgestapt op F1TV.
https://www.gpfans.com/nl(...)l-echt-het-pareltje/quote:Volgens voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos gaat Ziggo Vodafone wederom een 'serieuze poging doen' om de uitzendrechten van de Formule 1 binnen te halen. De Rotterdammer gaat in gesprek met GPFans in op de huidige situatie en hoopt het 'pareltje' zoals hij de Formule 1 omschrijft, weer snel bij de zender te zien.
Dit ja dus het zal wel bij het saneringsplan horen, nog 2 weken dan komen de halfjaarcijfers en verslag, dan weten we wat meer over de toekomstplannen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:27 schreef Nattekat het volgende:
Niet zo gek. Er is geen hond in dit land dat Viaplay voor iets anders dan sport heeft.
Dennis is ontslagen?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:43 schreef Jane het volgende:
Ik moet even iets kwijt over Allard Kalff, dus ik post het hier maar...
Ik zie gisteren en vandaag ineens meerdere (reacties op) tweets van hem langskomen, waarvan ik het gevoel krijg dat hij een beetje aan het doordraaien is.
Kijk, dat hij de F1-uitzending waaraan hij meewerkt verdedigt is te begrijpen (al kan hij dat beter ook niet op Twitter doen), maar inmiddels gaat hij ook in tegen mensen die andere klachten over Viaplay hebben. Problemen met de aftelklok, een slecht werkende stream, Allard komt je even vertellen dat je zeurt of dat het aan je eigen apparatuur ligt.
Echt, doe dat niet.
Allard ziet de bui ook al hangen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:43 schreef Jane het volgende:
Ik moet even iets kwijt over Allard Kalff, dus ik post het hier maar...
Ik zie gisteren en vandaag ineens meerdere (reacties op) tweets van hem langskomen, waarvan ik het gevoel krijg dat hij een beetje aan het doordraaien is.
Kijk, dat hij de F1-uitzending waaraan hij meewerkt verdedigt is te begrijpen (al kan hij dat beter ook niet op Twitter doen), maar inmiddels gaat hij ook in tegen mensen die andere klachten over Viaplay hebben. Problemen met de aftelklok, een slecht werkende stream, Allard komt je even vertellen dat je zeurt of dat het aan je eigen apparatuur ligt.
Echt, doe dat niet.
Nou, dat gevoel krijg ik er wel een beetje bij, inderdaad.quote:
Hier hangt de bui ook a- oh wacht.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou, dat gevoel krijg ik er wel een beetje bij, inderdaad.
quote:
Rouwbeeld.quote:
kalm..kalm... denk aan je hart, en bloeddrukquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:28 schreef Eagles89 het volgende:
Op naar de afgrond met ViaPlay ! Ik heb de fles duurste champagne al koud staan om open te knallen als ze hun faillissement aankondigen. Dankzij dat klote bedrijf hebben ze miljoenen Nederlanders hun plezier afgenomen of in elk geval sterk verminderd bij het kijken naar de F1. Sommigen kijken dankzij ViaPlay zelfs helemaal niet meer. Ik verheugde me altijd enorm op een F1 weekend met de gezellige sfeer van Ziggo en nog veel belangrijker gewoon op de klassieke TV zonder haperingen met stabiel beeld en zonder allerlei internet gezeik en irritante commentatoren die net zoveel fouten maken als Mol maar dan ook nog zónder enig enthousiasme.
Ik kijk al tijden via F1 TV en ben super tevreden, maar veel oudere kijkers doen dat niet snappen het niet kijken soms helemaal niet meer sinds het allemaal gestreamd moet worden.
Verder ben ik het zat steeds Mol te moeten syncen en ook is mijn wifi (vooral als ik in het buitenland ben) niet altijd helemaal stabiel en dan loopt geluid en beeld sowieso niet gelijk. En ik zit met vrienden in een chatgroep en iedereen ziet de beelden op andere momenten nu, sommigen kijken via F1 anderen ViaPlay en iemand in het buitenland weer via de lokale aanbieder, de hele chat groep is daardoor doodgebloed.
Klote kut ViaPlay is daar volledig verantwoordelijk voor, ze hebben echt zoveel ellende aan hun handen, ik gun ze de volledige ondergang en hoop dat alle overgestapte commentatoren/presentatoren/analisten NOOIT meer ergens anders op een beeldscherm te zien zullen zijn, Kalff, Albers, vd Garde, de Coronel brothers, die heks die het presenteert, hopelijk worden ze al flink zenuwachtig voor hun toekomst in het wereldje en zal de wraak van Ziggo zoet zijn, tot NOOIT MEER ZIENS.
Ziggo moet ze voor altijd op de black list zetten als ze volgend jaar het weer gaan uitzenden ik wil die lui nooit meer op een beeldscherm zien en vooral nooit meer horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Neem dan gewoon F1TV ipv Viaplay.quote:
Dat heeft hij al lang.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Neem dan gewoon F1TV ipv Viaplay.
Je hebt een keuze.
Het is Olav.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat heeft hij al lang.
Hij is alleen boos op Viaplay omdat ze Ziggo en de Mol er uit gewerkt hebben.
Maar dat verhaal hoor ik nu al anderhalf jaar.
En als Ziggo de rechten terug krijgt is het maar de vraag of Mol terugkomt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat heeft hij al lang.
Dat nieuws is al ontkracht.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En als Ziggo de rechten terug krijgt is het maar de vraag of Mol terugkomt.
https://www.gptoday.net/n(...)v-mol-en-jack-plooij
Dat had ik dan nog niet meegekregen.quote:
Het blijft uiteraard de vraag of Viaplay F1 in NL op gaat geven, ik meen dat ze degene die de rechten heeft aangekocht verantwoordelijk hebben gemaakt voor oa NL dus ik neem aan dat het weg doen niet bovenaan z'n lijstje staat.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat had ik dan nog niet meegekregen.
quote:Peter Nørrelund
EVP AND CHIEF SPORTS & BUSINESS DEVELOPMENT OFFICER
Danish, born 1971
Peter was appointed EVP and Chief Sport & Business Development Officer at Viaplay Group on 14 June 2023. He is also responsible for running the Group's operations in the Netherlands, Poland, Baltics, and the UK. He first joined the company in 2003 and was previously EVP and Chief Sports Officer and an advisor to Viaplay's President and CEO on sports rights. Peter was appointed Head of Sports in 2013, having been responsible for the company's sports rights acquisitions since 2006. In addition, Peter has been EVP and Head of Product Development & Incubation at Modern Times Group, CEO of DreamHack Sports Games and COO of Turtle Entertainment. Peter graduated from the Danish School of Media & Journalism and has worked as a reporter, commentator, host and Editor in Chief at Danmarks Radio.
Ownership: 6,155 VPLAY Class B shares.
Niet eens per se vanwege het schandalig behandelen van Mol, maar vooral vanwege het wanproduct wat ze hebben gecreëerd, en de arrogantie van het niet luisteren naar hun klanten, de extreem slechte commentatoren en analisten zoals Albers en een presentatrice die totaal niks met de sport had en het journaal presenteerde, het wegkapen van de NL radiorechten puur uit jaloezie en wraak naar het succes van Mol, en tot slot het feit dat ze heel F1 kijkend Nederland verplichten nu opeens te moeten streamen, met elk kwartaal hogere prijzen (die ze niet zouden verhogen volgens hun belofte).quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat heeft hij al lang.
talpa-vibesquote:Op woensdag 12 juli 2023 03:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Niet eens per se vanwege het schandalig behandelen van Mol, maar vooral vanwege het wanproduct wat ze hebben gecreëerd, en de arrogantie van het niet luisteren naar hun klanten, de extreem slechte commentatoren en analisten zoals Albers en een presentatrice die totaal niks met de sport had en het journaal presenteerde, het wegkapen van de NL radiorechten puur uit jaloezie en wraak naar het succes van Mol, en tot slot het feit dat ze heel F1 kijkend Nederland verplichten nu opeens te moeten streamen, met elk kwartaal hogere prijzen (die ze niet zouden verhogen volgens hun belofte).
Zelden zoveel onzin gelezen als in die twee laatste stukjesquote:Op woensdag 12 juli 2023 03:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Niet eens per se vanwege het schandalig behandelen van Mol, maar vooral vanwege het wanproduct wat ze hebben gecreëerd, en de arrogantie van het niet luisteren naar hun klanten, de extreem slechte commentatoren en analisten zoals Albers en een presentatrice die totaal niks met de sport had en het journaal presenteerde, het wegkapen van de NL radiorechten puur uit jaloezie en wraak naar het succes van Mol, en tot slot het feit dat ze heel F1 kijkend Nederland verplichten nu opeens te moeten streamen, met elk kwartaal hogere prijzen (die ze niet zouden verhogen volgens hun belofte).
Wat is precies onzin dan? Amber was af en toe te gast bij Ziggo omdat ze een fan was van de F1 en weleens een race had bezocht, en ze gaf zelf in die uitzendingen toe dat ze er niet heel veel van wist en heeft dat baantje nu te danken aan die gast optredens bij Ziggo. Is nog killer dan de ijs koningin uit de Narnia kronieken, heeft echt een ongelofelijke dramatische uitstraling voor een gezellig middagje F1 kijken. Heeft het tijdens de eerste uitzendingen bij dat vreselijke ViaPlay allemaal moeten leren, en dat merkte je gewoon (toen had ik nog een proef abbo bij dat verschrikkelijke ViaPlay). De beloftes dat ze de prijzen niet zouden verhogen…inmiddels zitten ze geloof ik al op de vierde verhoging. De belofte dat ze 5 races voor iedereen gratis zouden uitzenden…waar waren die dan precies?quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen als in die twee laatste stukjesOverigens heeft Amber wel degelijk iets met F1 en presenteerde ze al enige tijd de NOS F1-podcast en dat deed ze prima. Dat jij graag de al jaren over hun top zijnde Olav Mol graag hoort (die de laatste tijd steeds meer zijn ware gezicht laat zien) of Robert Doornbos die zichzelf alleen maar overschreeuwt (hoe vind je zelf dat het gaat? Zouden de kijkers het nog snappen?) moet jij weten. Grappig ook dat je Viaplay van arrogantie beticht. Heb je Mol al eens kijkers vragen of vragen vanuit de studio zien beantwoorden?
Ik verklaar Viaplay ziet heilig, er is best het één en ander aan te merken, maar terug naar Ziggo hoeft voor mij absoluut niet.
Que?quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:13 schreef Eagles89 het volgende:
maar ik begreep dat ze daarmee willen stoppen
Ik las ergens wat dat ze Mol alleen nog het commentaar wilden laten doen en tijdens de laatste uitzending maakte Kampheus er een opmerking over, maar ik bedenk me nu dat het misschien juist sarcastisch was, zo van “we lazen iets in de media wat onzin is en nu doen we alsof het zo is”.quote:
quote:Situatie Viaplay nog slechter dan gedacht, kans op vertrek uit Nederland
Het Zweedse streamingplatform Viaplay staat er nog slechter voor dan begin vorige maand werd gemeld. De nieuw aantreden topman Jorgen Madsen Lindemann maakte vandaag aan beleggers bekend dat Viaplay de voor dit jaar beloofde financiële doelen niet gaat halen. De kans bestaat zelfs dat het doek valt voor Viaplay in Nederland.
Lindemann kondigt aan over een week een flink aantal kostenbesparingen door te voeren. In dat kader worden alle internationale onderdelen van Viaplay momenteel tegen het licht gehouden.
Eind 2022 had Viaplay 1,2 miljoen abonnees in Nederland. Of dat voldoende is om de grote bedragen die waren neergelegd voor de uitzendrechten van de Formule 1 en de Premier League terug te verdienen is niet duidelijk.
Ontslag
Ruim een maand geleden maakte het bedrijf al bekend dat de gehoopte groei van het aantal abonnees in alle landen waar het actief is flink tegenvalt. De advertentie-inkomsten daalden zelfs. Topman Anders Jensen nam daarop ontslag.
Zijn opvolger Lindemann lijkt te zijn geschrokken van de situatie bij Viaplay. In een korte persverklaring stelt hij dat het er bij het bedrijf nog slechter voor staat dan een maand geleden werd gedacht. "De kosten van content stijgen, maar gaan niet gepaard met omzetgroei of kostenbesparingen."
Viaplay bemachtigde in 2021 de Nederlandse uitzendrechten van de Formule 1 voor een periode van drie jaar. Die periode loopt nog tot en met 2024. Daarvoor had Ziggo de Formule 1-rechten in handen.
Het beursgenoteerde Viaplay zegt pas volgende week meer details te kunnen verstrekken over de besparingen en wil tot die tijd geen nader commentaar geven.
Benieuwd of hij dan inmiddels wat lesjes Nederlands(e leestekens) heeft gekregen, dubbele puntkomma, uitroepteken, vraagteken.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:26 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik las ergens wat dat ze Mol alleen nog het commentaar wilden laten doen en tijdens de laatste uitzending maakte Kampheus er een opmerking over, maar ik bedenk me nu dat het misschien juist sarcastisch was, zo van “we lazen iets in de media wat onzin is en nu doen we alsof het zo is”.
Hoe dan ook, als ze de rechten (hopelijk volgend seizoen al) weer hebben maakt het toch niet meer uit, want dan is Mol weer lekker op locatie en dat is precies de plek waar die hoort. Niet mee gaan praten aan die tafel in de studio, imo.
Tee hee.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:04 schreef Tijn het volgende:
De NOS sorteert alvast voor op een mogelijk vertrek van Viaplay uit Nederland: https://nos.nl/artikel/24(...)ertrek-uit-nederland
[..]
Eind 2022 waren er nog heel veel mensen die vast zaten aan een jaarabo bij Viaplay via allerlei kortingsacties. Dat zal echt niet meer zo veel zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:04 schreef Tijn het volgende:
De NOS sorteert alvast voor op een mogelijk vertrek van Viaplay uit Nederland: https://nos.nl/artikel/24(...)ertrek-uit-nederland
[..]
Ik vind het goed nieuws. Gegokt en verloren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eind 2022 waren er nog heel veel mensen die vast zaten aan een jaarabo bij Viaplay via allerlei kortingsacties. Dat zal echt niet meer zo veel zijn.
* El_Thijs doet mee, al zij het minder subtiel en springt juichend door de kamerquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef Nattekat het volgende:
* Nattekat maakt een subtiele juichende beweging
Dat lukt me nog niet met in het achterhoofd dat er waarschijnlijk weer een !@#$!@#$!@#$ stratencircuit bij komt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:20 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
* El_Thijs doet mee, al zij het minder subtiel en springt juichend door de kamer
Of het goed nieuws is moeten we nog even afwachten, ik vind 10,50/maand voor Premier League en F1 echt een goeie deal.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vind het goed nieuws. Gegokt en verloren.
Dat verschilt dus per persoonquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of het goed nieuws is moeten we nog even afwachten, ik vind 10,50/maand voor Premier League en F1 echt een goeie deal.
Soms moet je het ene met het andere erbij nemen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat lukt me nog niet met in het achterhoofd dat er waarschijnlijk weer een !@#$!@#$!@#$ stratencircuit bij komt.
Zonder voetbal had ik ook wel het alternatief overwogen en waarschijnlijk genomen, mochten ze wat afstoten hoop ik wel dat ze allebei doen of de hele boel verkopen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:28 schreef El_Thijs het volgende:
Dat verschilt dus per persoon Ik kijk dat voetbal dus niet
quote:
Ik vind het knap dat je er zo'n omvangrijke mening op na houdt terwijl je zelf stelt alleen in het begin even abonnee te zijn geweest.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:13 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Wat is precies onzin dan? Amber was af en toe te gast bij Ziggo omdat ze een fan was van de F1 en weleens een race had bezocht, en ze gaf zelf in die uitzendingen toe dat ze er niet heel veel van wist en heeft dat baantje nu te danken aan die gast optredens bij Ziggo. Is nog killer dan de ijs koningin uit de Narnia kronieken, heeft echt een ongelofelijke dramatische uitstraling voor een gezellig middagje F1 kijken. Heeft het tijdens de eerste uitzendingen bij dat vreselijke ViaPlay allemaal moeten leren, en dat merkte je gewoon (toen had ik nog een proef abbo bij dat verschrikkelijke ViaPlay). De beloftes dat ze de prijzen niet zouden verhogen…inmiddels zitten ze geloof ik al op de vierde verhoging. De belofte dat ze 5 races voor iedereen gratis zouden uitzenden…waar waren die dan precies?
Dat ze hun klanten massaal een extra maand lieten aftikken zonder ook maar iets te communiceren begin van dit seizoen…dat ze enorm veel storingen hadden (hebben als ik af en toe het F1 live topic lees) en vervolgens altijd de klanten maar de schuld gaven. Dat ze het allemaal veel beter zouden gaan doen dan Ziggo maar ondertussen is 9 van de 10 die ik spreek zwaar ontevreden met ViaPlay. Dat vroeger alleen de hardcore fan F1 TV had en nu inmiddels de helft van de mensen die ik spreek zegt al genoeg over de kwaliteit van ViaPlay. In de Ziggo tijd had bijna niemand F1 TV.
Dat het verder uitzendingen zijn alsof ik een college over de groei van gras zit te kijken is idd persoonlijk, maar gezien de publieke opinie denkt de overgrote meerderheid van de F1 kijkers hetzelfde.
Dat jij Doornbos zn grappen niet trekt is prima, ik vind hem wel enorm sterk, de combinatie van grappen/lollige sfeer en tegelijk vlijmscherpe analyses en ook gewoon hard oordelen als het nodig is, in plaats van dat de Vries gekontkruip van ViaPlay bijv, maandenlang.
Verder heeft die vaak nog prima info via zn contacten in de paddock, Jack Plooij bracht weken geleden al het nieuws over dat de Vries met zn laatste races bezig was, de sfeer is 100x leuker en gezelliger bij Ziggo dan die klinisch dode gasten bij ViaPlay waar het verboden te lachen is. Ik hoop dat ze nooit meer ergens aan de bak komen als Ziggo misschien zelfs komend jaar al de rechten weer heeft, ik kots echt op dat ViaPlay tot de laatste druppel gal in mijn maag eruit is.
1 ding geef ik je wel gelijk, Mol is een ongelofelijke lul, irritant aan tafel (maar ik begreep dat ze daarmee willen stoppen), en idd arrogant.
Als commentator echter is zijn enthousiasme ongeëvenaard en zijn stem geluid is een miljard keer prettiger te luisteren dan die twee schooljongens van ViaPlay, die met zn tweeën bijna net zoveel fouten maken als Mol in zn eentje.
ZiggoSport was/is ook gewoon 15 euro per maand voor niet-Ziggo leden (met meer kanalen dan het ene gratis kanaal), dus ut valt allemaal wel mee. Maarja mensen waren verwend met "gratis" F1.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:28 schreef El_Thijs het volgende:
Dat verschilt dus per persoonIk kijk dat voetbal dus niet
Je onderschat hoe populair Ziggo was en hoe erg het gemist wordt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Persoonlijk verlang ik absoluut niet terug naar Ziggo. We zullen zien wat hierna komt, want dat ze het gaan verliezen is duidelijk. Ik verwacht dat als iedereen terug gaat / moet naar Ziggo er ook weer een hoop kritiek komt overigens. We hebben nu alternatieven gezien. Sommigen waren daar blij mee, anderen niet. Ik denk dat de geest nu uit de fles is.
Het punt is dan ook een beetje, wie kan het wel rendabel doen? Ziggo is niet voor niets afgehaakt en de rechten liggen notabene bij een moederbedrijf.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je er zo'n omvangrijke mening op na houdt terwijl je zelf stelt alleen in het begin even abonnee te zijn geweest.
Ik vind de kwaliteit sinds ongeveer vorig jaar Zandvoort enorm gestegen. Zowel van de uitzendingen als van de mensen an sich. Het voornaamste probleem dat ze hebben (en dat moet ik toegeven) is de kwaliteit van het platform. Ikzelf heb relatief weinig tot geen storingen, maar dat moet niet eens een issue zijn. Zeker op de TV vind ik het platform erg traag laden. Als het eenmaal loopt heb ik nooit problemen, maar om het draaiend te krijgen is gewoon niet goed genoeg, zeker niet voor het geld dat het kost. Als teveel mensen problemen ervaren dan doet de kwaliteit er al bijna niet meer toe. Dat moet gewoon staan en daarin schieten ze tekort. Als alles gladjes zou draaien dan denk ik dat de kritiek ook al snel veel minder was geweest.
Persoonlijk verlang ik absoluut niet terug naar Ziggo. We zullen zien wat hierna komt, want dat ze het gaan verliezen is duidelijk. Ik verwacht dat als iedereen terug gaat / moet naar Ziggo er ook weer een hoop kritiek komt overigens. We hebben nu alternatieven gezien. Sommigen waren daar blij mee, anderen niet. Ik denk dat de geest nu uit de fles is.
Zoals ik het begrijp is Ziggo niet zozeer "afgehaakt", maar heeft Viaplay gewoon een absurd bod gedaan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het punt is dan ook een beetje, wie kan het wel rendabel doen? Ziggo is niet voor niets afgehaakt en de rechten liggen notabene bij een moederbedrijf.
90-100 miljoen voor 3 jaar las ik, geen idee wat het voor die tijd opleverde maar het is meestal zo dat die rechten niet devalueren dus een volgende periode van 3 jaar zal minimaal hetzelfde op moeten leveren, tenzij niemand het dan wil en er misschien een "koopje" is voor een partij als ziggo of espn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is Ziggo niet zozeer "afgehaakt", maar heeft Viaplay gewoon een absurd bod gedaan.
Die 100 miljoen voor 3 jaar werd destijds in de media gepresenteerd als een absurd hoog bedrag, vele malen hoger dan wat Ziggo of welk ander bedrijf dan ook gewend was te betalen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
90-100 miljoen voor 3 jaar las ik, geen idee wat het voor die tijd opleverde maar het is meestal zo dat die rechten niet devalueren dus een volgende periode van 3 jaar zal minimaal hetzelfde op moeten leveren, tenzij niemand het dan wil en er misschien een "koopje" is voor een partij als ziggo of espn.
Ik zie het zelfs met inflatie echt niet gebeuren dat er weer een speler gaat zijn die zo'n achterlijk bedrag op tafel legt, zeker als je bedenkt dat velen inmiddels F1TV wel gevonden hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
90-100 miljoen voor 3 jaar las ik, geen idee wat het voor die tijd opleverde maar het is meestal zo dat die rechten niet devalueren dus een volgende periode van 3 jaar zal minimaal hetzelfde op moeten leveren, tenzij niemand het dan wil en er misschien een "koopje" is voor een partij als ziggo of espn.
Tjah het probleem van F1TV is dat je niet kan delen zelfs met zn 2en, en dat je een credit card nodig hebt om het te kunnen nemen. Iets wat niet echt standaard is in Nederland, dus een redelijke horde voor veel mensen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie het zelfs met inflatie echt niet gebeuren dat er weer een speler gaat zijn die zo'n achterlijk bedrag op tafel legt, zeker als je bedenkt dat velen inmiddels F1TV wel gevonden hebben.
Er zijn nog steeds mensen die niet weten dat je gewoon in de app kan betalen schijnbaar.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:55 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Tjah het probleem van F1TV is dat je niet kan delen zelfs met zn 2en, en dat je een credit card nodig hebt om het te kunnen nemen. Iets wat niet echt standaard is in Nederland, dus een redelijke horde voor veel mensen.
Dat is via wat dr bij Google/Apple gekoppeld is i guess, maarja via de site e.d. kan het gewoon niet. Dus tjah, blijft een horde. Dan is Viaplay (of ZiggoSport) nemen een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds mensen die niet weten dat je gewoon in de app kan betalen schijnbaar.
Ik ben hartstikke thuis in de tech, keek zelfs al heel vaak F1TV toen de rechten nog bij een tv-zender lagen, maar zelfs ik wil gewoon lekker de tv aan kunnen zetten zonder streamgezeik. Is nog betere kwaliteit ook.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:57 schreef Jane het volgende:
Laten we hopen dat de nieuwe koper iig leert van de fouten van Viaplay en eerdere gesneuvelde initiatieven op het gebied van sportbetaalzenders.
Les 1: Nederlanders houden niet van (moeten) streamen. En dan heb ik het niet over mezelf, maar over de beruchte 'gemiddelde Nederlander'.
Dan hebben we het ook pas over 25 hè, ik denk niet dat er een partij geinteresseerd is om 1 jaar van Viaplay over te nemen als er geen continuiteit in zit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie het zelfs met inflatie echt niet gebeuren dat er weer een speler gaat zijn die zo'n achterlijk bedrag op tafel legt, zeker als je bedenkt dat velen inmiddels F1TV wel gevonden hebben.
Juichende van de Gaal gifje?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef Nattekat het volgende:
* Nattekat maakt een subtiele juichende beweging
Meer een hangend op de bureaustoel even een vuistje maken.quote:
Je kan gewoon via playstore van Google betalenquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:55 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Tjah het probleem van F1TV is dat je niet kan delen zelfs met zn 2en, en dat je een credit card nodig hebt om het te kunnen nemen. Iets wat niet echt standaard is in Nederland, dus een redelijke horde voor veel mensen.
Welke persverklaring? Die oorspronkelijk vandaag gepland stond is gecanceld, als ik dit bericht mag geloven. Of ze moeten dit bericht bedoelen waar niets instaat over een vertrek en het vooral gaat over de Scandinavische markt en wordt er met geen woord gerept over de internationale markt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.viaplaygroup.(...)ll-year-2023-outlookquote:The withdrawal of the 2023 outlook is one outcome of this review, and reflects a significantly weaker forward revenue and earnings outlook for the Nordic operations in particular, as the increase in largely fixed content costs in particular is not matched by sufficient revenue growth or cost savings.
Kan iemand me even knijpen? Ik droom toch niet echt? Dit is echt categorie nieuws Max Verstappen naar Red Bull in 2016, wat heerlijk zeg.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
¤ 30 miljoen per jaar, geloof ik. Las dat Ziggo voor de volgende periode ¤35 miljoen per jaar wilde bieden om de rechten terug te krijgen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is Ziggo niet zozeer "afgehaakt", maar heeft Viaplay gewoon een absurd bod gedaan.
Ik zou niet te vroeg juichen. Dat vertrek uit Nederland is pure speculatie van de NOS.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:12 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kan iemand me even knijpen? Ik droom toch niet echt? Dit is echt categorie nieuws Max Verstappen naar Red Bull in 2016, wat heerlijk zeg.
Het zijn echt kampen. Er zijn inderdaad Ziggo-diehards maar ook mensen die ervan gruwelen. En alles ertussenin!quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je onderschat hoe populair Ziggo was en hoe erg het gemist wordt.
Ik heb ook vaak genoeg kritiek gehad op Ziggo en Mol tijdens de jaren dat de F1 bij hun te zien was. Maar de eerste paar maanden ViaPlay waren gewoon nóg veel en veel erger en slechter noem het allemaal maar op, en dat was gewoon voor mij een extreme tegenvaller, zkeer omdat ze ook nog eens een hele arrogante houding hadden dat het nu allemaal veel beter zou worden, nou het werd vooral heel veel slechter. De sfeer was namelijk weg, én de mensen die er zaten vond ik ook absoluut niet deskundiger dan een Doornbos en Tung etc die zaten ook gewoon bij Ziggo af en toe. Daarnaast dus alle andere ergernissen die Ziggo niet had. Na Zandvoort veel verbeteringen kan best, maar toen was ik allang geen proef abonnee meer, en bovendien is de prijs sinds die tijd ook veel hoger om het nog eens een maandje te proberen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je er zo'n omvangrijke mening op na houdt terwijl je zelf stelt alleen in het begin even abonnee te zijn geweest.
Ik vind de kwaliteit sinds ongeveer vorig jaar Zandvoort enorm gestegen. Zowel van de uitzendingen als van de mensen an sich. Het voornaamste probleem dat ze hebben (en dat moet ik toegeven) is de kwaliteit van het platform. Ikzelf heb relatief weinig tot geen storingen, maar dat moet niet eens een issue zijn. Zeker op de TV vind ik het platform erg traag laden. Als het eenmaal loopt heb ik nooit problemen, maar om het draaiend te krijgen is gewoon niet goed genoeg, zeker niet voor het geld dat het kost. Als teveel mensen problemen ervaren dan doet de kwaliteit er al bijna niet meer toe. Dat moet gewoon staan en daarin schieten ze tekort. Als alles gladjes zou draaien dan denk ik dat de kritiek ook al snel veel minder was geweest.
Ik heb sws wel het idee dat jij veel ergernissen hebt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
, want die Coronel brothers veroorzaakten al heel erg veel van die popi jopi ergernis bij Ziggo destijds bij mij.
En dat komt ze nu 'duur' te staanquote:Op donderdag 13 juli 2023 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ho-Pin, Ernest Knoors en Guide vd Garde zitten er met grote regelmaat en dat zijn uitstekende analisten.. Coronel trek ik ook niet. Albers vind ik persoonlijk een heel vervelende man, maar je kunt niet zeggen dat hij geen kennis heeft.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak genoeg kritiek gehad op Ziggo en Mol tijdens de jaren dat de F1 bij hun te zien was. Maar de eerste paar maanden ViaPlay waren gewoon nóg veel en veel erger en slechter noem het allemaal maar op, en dat was gewoon voor mij een extreme tegenvaller, zkeer omdat ze ook nog eens een hele arrogante houding hadden dat het nu allemaal veel beter zou worden, nou het werd vooral heel veel slechter. De sfeer was namelijk weg, én de mensen die er zaten vond ik ook absoluut niet deskundiger dan een Doornbos en Tung etc die zaten ook gewoon bij Ziggo af en toe. Daarnaast dus alle andere ergernissen die Ziggo niet had. Na Zandvoort veel verbeteringen kan best, maar toen was ik allang geen proef abonnee meer, en bovendien is de prijs sinds die tijd ook veel hoger om het nog eens een maandje te proberen.
Ik hoop dat ze bij Ziggo als ze de rechten weer hebben een mix vinden tussen het te veel popi jopi en het inhoudelijk houden.
Die lui van ViaPlay boycotten zoals zij bij Ziggo hebben gedaan zou al enorm veel schelen, want die Coronel brothers veroorzaakten al heel erg veel van die popi jopi ergernis bij Ziggo destijds bij mij.
eens, Winkelman is altijd heel professioneel, weet veel.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:24 schreef El_Thijs het volgende:
Hoewel ik Olav wel kan waarderen, ben ik heel benieuwd hoe Winkelman het zou doen.
Valt heel erg mee hoor, maar ik kan heel slecht tegen mensen/bedrijven die op een zeer discutabele manier handelen, niet hun beloftes nakomen, en dan ook nog een enorme arrogantie hebben én een air van woke gutmensch durven te ventileren. Dat triggert bij mij gewoon heel erg veel tegelijkertijd, en dan kan ik mij inderdaad extreem opwinden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:20 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb sws wel het idee dat jij veel ergernissen hebt.
Vooral hoe hij ook Nascar en Indycar doet. Echt tof. Dus hem zie ik ook wel F1 doen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
eens, Winkelman is altijd heel professioneel, weet veel.
Gooi er een euro in en hij praat het aan elkaar heb ik altijd het idee.
Ben ik altijd van onder de indruk.
Als hij incidenteel een vrije training deed vond ik het ook altijd goed.
Daarin wordt zelfs specifiek de internationale activiteiten genoemd, in een opsomming van de gebieden waarin ze wijzigingen gaan doorvoeren om de tegenvallende financiële situatie weer recht te trekken:quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Welke persverklaring? Die oorspronkelijk vandaag gepland stond is gecanceld, als ik dit bericht mag geloven. Of ze moeten dit bericht bedoelen waar niets instaat over een vertrek en het vooral gaat over de Scandinavische markt en wordt er met geen woord gerept over de internationale markt.
[..]
https://www.viaplaygroup.(...)ll-year-2023-outlook
quote:As announced on 28 June, the Group’s new management team is taking a broad range of actions to address the underlying deterioration in earnings. These measures will be presented on 20 July and include an ongoing redundancy programme, content savings initiatives, a review of the international operations and non-core assets, and discussions with distribution partners.
Die zaten ook al regelmatig bij Ziggo. Tung mogen ze terughalen, de rest graag tot nooit meer ziens, net als de commentatoren en presentatrice.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ho-Pin, Ernest Knoors en Guide vd Garde zitten er met grote regelmaat en dat zijn uitstekende analisten.. Coronel trek ik ook niet. Albers vind ik persoonlijk een heel vervelende man, maar je kunt niet zeggen dat hij geen kennis heeft.
Vooralsnog dus een review, maar nog niet iets concreets. Echter, gezien hoe slecht het gaat...quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarin wordt zelfs specifiek de internationale activiteiten genoemd, in een opsomming van de gebieden waarin ze wijzigingen gaan doorvoeren om de tegenvallende financiële situatie weer recht te trekken:
[..]
Waar het mij om ging was dat er specifiek gesproken werd over problemen in de Scandinavische markt, niet de internationale markt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarin wordt zelfs specifiek de internationale activiteiten genoemd, in een opsomming van de gebieden waarin ze wijzigingen gaan doorvoeren om de tegenvallende financiële situatie weer recht te trekken:
[..]
Ze lijken inderdaad niet letterlijk het vertrek uit Nederland al aan te kondigen, maar het nieuws is wel dat ze er financieel nog slechter voor staan dan al gedacht, dat ze alle vooruitzichten in de prullenbak gooien en alle activiteiten opnieuw gaan heroverwegen. Daar kun je imho toch wel een beetje uit proeven dat ze waarschijnlijk niet weer tientallen miljoenen voor F1-rechten in Nederland gaan betalen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waar het mij om ging was dat er specifiek gesproken werd over problemen in de Scandinavische markt, niet de internationale markt.
Dat alles tegen het licht gehouden wordt was al eerder bekend, maar dat Viaplay mogelijk zou vertrekken uit Nederland is imho pure speculatie van de NOS dat verder nergens op gebaseerd is. In ieder geval niet op nieuwe informatie.
Ik verwacht eerder dat ze zich terugtrekken uit kleinere markten dan Nederland. En dan heb ik het over de VS, VK en zo.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze lijken inderdaad niet letterlijk het vertrek uit Nederland al aan te kondigen, maar het nieuws is wel dat ze er financieel nog slechter voor staan dan al gedacht, dat ze alle vooruitzichten in de prullenbak gooien en alle activiteiten opnieuw gaan heroverwegen. Daar kun je imho toch wel een beetje uit proeven dat ze waarschijnlijk niet weer tientallen miljoenen voor F1-rechten in Nederland gaan betalen.
Maar het klopt dat ze het niet zo expliciet uitspreken, voor zover ik kan zien. Misschien heeft de NOS nog meer bronnen dan alleen dit persbericht.
Winkelman doet geen Indycar. Dat is René Hoogterp.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:27 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Vooral hoe hij ook Nascar en Indycar doet. Echt tof. Dus hem zie ik ook wel F1 doen.
Niet verbazingwekkend.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ertrek-uit-nederland
Het Zweedse streamingplatform Viaplay staat er nog slechter voor dan begin vorige maand werd gemeld. De nieuw aantreden topman Jorgen Madsen Lindemann maakte vandaag aan beleggers bekend dat Viaplay de voor dit jaar beloofde financiële doelen niet gaat halen. De kans bestaat zelfs dat het doek valt voor Viaplay in Nederland.
Thanks, dacht dat ik hem daar ook gehoord hadquote:Op donderdag 13 juli 2023 16:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Winkelman doet geen Indycar. Dat is René Hoogterp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |