Ik chargeer het ook maar een beetje voor Eaglesquote:Op zondag 3 augustus 2025 12:02 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dat zijn prima kijkcijfers ja (maar niet onverwacht voor F1 op lineaire tv). Kanttekening is wel dat een flink deel van die opbrengst wordt opgegeten door Talpa, dat de lineaire zenders in de markt zet, en de tv-providers.
Met de streamingdienst zelf gaat het toch echt een stuk minder florissant: Viaplay verliest 460.000 abonnees in belangrijke regio's.
Ik zie Talpa het Nederlandse deel overigens nog wel eens overnemen als tegenhanger van Videoland/DPG. Als je via mijn eerste link ziet wat Talpa allemaal al verzorgt (operationele en technische distributie van de programma’s, advertentieverkoop van de tv-zenders) dan hebben ze al een behoorlijke vinger in de pap. En dat we Talpa-man Rob Kamphues nu bij Viaplay zien is waarschijnlijk ook geen toeval.
Ik denk wel dat veel ouderen de streamingdienst weer hebben ingeruild voor het lineaire Viaplay TV+ bij hun provider. Voor het gros is één hoofdkanaal met alle belangrijkste evenementen en een beetje reclame waarschijnlijk nog steeds ruimschoots voldoende (en voor hen vanwege het lineaire kanaal eigenlijk zelfs béter).quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik chargeer het ook maar een beetje voor Eagles, maar goed met online erbij kom je denk ik dik over de 2 miljoen abbonees en dat is gewoon veel. Wel uiteraard nog steeds compleet afhankelijk van Max, dus voor de langere periode blijft het moeilijk voor ze.
Qua verkoop denk ik niet dat Viaplay het Nederlandse deel kan verkopen, gezien dat hoogstwaarschijnlijk het enige niet verlieslatende deel van het bedrijf is.
Als ik naar de NFL kijk dan biedt DAZN wel een superieur product t.o.v. Viaplay, qua app, streamingkwaliteit, multiscreenmogelijkheden etc. Ze vragen alleen een godsvermogen voor alles (maar wel meestal goede aanbiedingen richting het einde van het seizoen)quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:26 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ik denk wel dat veel ouderen de streamingdienst weer hebben ingeruild voor het lineaire Viaplay TV+ bij hun provider. Voor het gros is één hoofdkanaal met alle belangrijkste evenementen en een beetje reclame waarschijnlijk nog steeds ruimschoots voldoende (en vanwege het lineaire kanaal voor hen eigenlijk zelfs béter).
Maar inderdaad, met een enigszins succesvolle Max Verstappen blijft F1 toch wel kijkers trekken, ook als het lelijke DAZN er straks mee aan de haal zou gaan.
De beeldkwaliteit is bij DAZN absoluut stukken beter ja, dat is zeker een plus! Ik vind het verder wel een beetje een chaotische kermis app...quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik naar de NFL kijk dan biedt DAZN wel een superieur product t.o.v. Viaplay, qua app, streamingkwaliteit, multiscreenmogelijkheden etc. Ze vragen alleen een godsvermogen voor alles (maar wel meestal goede aanbiedingen richting het einde van het seizoen)
Dat is niet helemaal waar. De kijkcijfer kastjes registreren het geluidssignaal van het tv scherm, als het geluid van de stream en linear identiek is kan daar geen onderscheid in gemaakt worden. Misschien worden de streams van F1TV ook wel meegenomen als je het Nederlands commentaar aan hebt staan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 11:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
dat is dus exclusief de mensen met een online Viaplay abbonement.
quote:De acties van panelleden (het aan- en afmelden) en gebeurtenissen in het toestel worden opgeslagen in het geheugen van de kijkmeter. Steeds worden daarbij het toestelnummer (het nummer van de kijkmeter), de datum en de tijd opgeslagen. Zolang de televisie aanstaat, wordt informatie over het geluid opgeslagen op basis waarvan je later kunt vaststellen om welke zender het gaat en wanneer wordt overgeschakeld.
Elke race, enne nog bedankt daarvoorquote:Op donderdag 7 augustus 2025 20:21 schreef hole1988 het volgende:
[..]
als je het Nederlands commentaar aan hebt staan.
[..]
Dus feitelijk weten we alleen hoe veel mensen naar Peppi en Kokki luisteren. Goed onderzoek wel.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 20:21 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. De kijkcijfer kastjes registreren het geluidssignaal van het tv scherm, als het geluid van de stream en linear identiek is kan daar geen onderscheid in gemaakt worden. Misschien worden de streams van F1TV ook wel meegenomen als je het Nederlands commentaar aan hebt staan.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |