abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208938567
Ze zijn zo leuk soms, onze kleuters O+
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen over school, poep, plas, zwemles, speelafspraakjes en heel veel meer!
pi_208938599
Wij gaan maandag met de kleuter naar de Efteling. Heel benieuwd wat ie ervan gaat vinden! :Y
pi_208984653
Hoo, ik kan me hier over een maand officieel melden met A.
Maar alvast een vraag: welke maat fiets is geschikt om mee te leren fietsen voor een 4-jarige (gemiddelde lengte) die motorisch wat voorzichtiger is gewoonlijk?
  woensdag 3 mei 2023 @ 06:50:39 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208985331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Maar alvast een vraag: welke maat fiets is geschikt om mee te leren fietsen voor een 4-jarige (gemiddelde lengte) die motorisch wat voorzichtiger is gewoonlijk?
Mijn 4-jarige is nu ongeveer 1,06 lang en uit haar 12 inch gegroeid. Haar nieuwe 16 inch is nog te groot, ze kan net niet lekker met haar voeten bij de grond. Ik zou dus voor 14 gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208985370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoi, ik hoor hier ook bijna thuis :+ ;) . Bas fietst sinds kerst op een 14 inch fiets en hij is 97 cm (klein) en motorisch vooral gek op fietsen. Kijk naar het model van de fiets. Ik scoorde via marktplaats deze: https://www.decathlon.nl/(...)AkdKOEUaAtENEALw_wcB
Het zadel kan hierbij best laag, wat voor hem heel prettig was om te leren fietsen zonder zijwieltjes. Er zijn ook kinderfietsen waarbij het zadel veel hoger staat (veloretti bijvoorbeeld), waardoor hij er niet op kan.
pi_208985387
Wanneer ze echt nog moeten leren fietsen vooral niet te groot starten. S had met 3.5 jaar een 12 inch, oud afgeragd ding maar prima om mee te starten. Toen ze 4 in augustus werd een 16 inch, veloretti, gekregen. Toen nog net iets te groot maar sinds november/december fietst ze daar echt goed op. En ze is zelf niet groot, nu 1.06.
Wij hebben toen wel bewust voor een veloretti gekozen omdat dit lichte fietsen zijn, scheelde al snel een 5kg met andere kinderfietsen. Scheelt een hoop gewicht wat ze mee moeten trappen.
pi_208985652
Mijn kind wil ook graag met haar voeten op de grond kunnen. Nu 7, fietst net op een 22 inch fiets. De meeste kinderen in de klas hebben al een 24 inch, maar dat vindt ze echt nog te hoog.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_208985676
Mijn vierjarige van +/- 1.20 heeft nu een 20 inch fiets, hiervoor een 16 inch waarop hij goed heeft leren fietsen.
pi_208985678
Hij vond de Efteling trouwens fantastisch O+
pi_208986619
Hier ook gekozen voor een lichtgewicht fiets. Onze oudste leerde fietsen op een hele mooie fiets met zo'n kratje op het stuur, wat het haar juist heel lastig maakte. Daarna overgestapt op een lichtgewicht fiets en dat vond ze veel fijner. Onze jongste fietste al met 2 jaar dus toen was de keuze nog heel klein in soorten fietsen, maar nu ze 4 is heeft ook zij een lichtgewicht fiets omdat het gewoon prettiger voor ze is. Zij heeft nu een 18 inch fiets trouwens, maar die fiets valt heel klein uit omdat het een soort race model is.
  woensdag 3 mei 2023 @ 19:05:14 #11
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208992737
wij zijn voor de eerste fiets naar een fietsenwinkel gegaan die veel goeie adviezen hadden en die goed konden aangeven welke hoogte goed was om te leren fietsen (want de framemaat zegt lang niet alles over of je kind er daadwerkelijk al op kan rijden). afstand tussen het stuur en het zadel, hoogte van het zadel ect staan allemaal los van de framemaat. hebt bijvoorbeeld in die kleine maatjes ook al een soort mountainbikejes waar ze een beetje voorover moeten hangen, das totaal onhandig om op te leren fietsen aldus fietsenmeneer.

wij hebben een puky (welke precies weet ik niet uit mn hoofd ;) alleen dat ie grijs is )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209044282
Bedankt voor de input allen! Toch groter dan ik dacht. Mijn man heeft per ongeluk een 16 inch gescoord en die leek me echt nog veel te groot. We gaan kijken of we een goed model 12 of 14 inch fietsje kunnen scoren.
pi_209083261
Ik heb net maar eens rigoreus een verzwaringsdeken, een mindfulness boekje voor kinderen en homeopatische tabletjes besteld om mijn 5,5 jarige aan het slapen te krijgen. :O

Ze slaapt al haar hele leven niet makkelijk in. Uren hebben we met haar rondgelopen toen ze baby was. Wat een gedoe ook als dreumes en peuter. Tot haar 4de lukte het niet zonder dat we bij haar bleven. Ze wordt vrijwel iedere nacht nog wakker en kruipt dan bij ons in bed. Nu is het al de 3de nacht achter elkaar dat ze pas tegen 22:00 sliep omdat wij dan naar bed gaan en net lag papa bij haar. Ze zegt dat ze gewoon niet kan slapen en dat ze ons mist. Ze is een vrolijk meisje dat niet snel moe is, maar dit wordt me te gortig en kan niet goed voor haar zijn. Ik probeer zoveel mogelijk echt beschikbaar te zijn als ik vrij ben, maar dat brengt ook geen verandering. Ik gun haar zo haar nachtrust en ons een avond samen. Dus, ik ga aan de slag met de deken, mindfulness en eventueel homeopatische tabletjes en als dat niet werkt maar eens naar de huisarts. De rek is er wel uit nu wat meeveren en 'het is een fase' 'komt vast een keer goed' betreft. :'(
pi_209083551
Goed dat jullie er mee aan de slag gaan Nolita, hopelijk met een resultaat naar jullie wens.

Mijn Kevin blijft mij verbazen.
Net voor het slapen was hij helemaal hysterisch. Nadat ie iets gekalmeerd was vroeg ik wat er nu precies aan de hand was. Zegt ie: “soms ben ik in de war mama, dan gaan alle plaatjes in mijn hoofd veel te snel en allemaal door elkaar. Dan weet ik niet eens meer wat mijn lievelingskleur is”

Ik vind het zo knap dat je nog geen 6 jaar bent en je gevoel al zo goed kan verwoorden. Een vriendin die kleuterjuf is geloofde ook niet dat ie het zo had gezegd, maar het is echt waar.
pi_209085907
Zo uitgebreid als dat kan L dat nog niet verwoorden maar hij geeft wel eens aan dat zijn hoofd vol zit.

Is Kevin een beelddenker? Omdat hij het heeft over plaatjes in zijn hoofd.
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:15:53 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209086072
Succes @Nolita! Hopelijk met het gewenste resultaat.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209086661
@Nolita, dat klinkt pittig! Hopelijk geven de verzwaringsdeken e.d. een goed resultaat!
En nog bedankt voor de tip van Kasteel Hoensbroek! We zijn er tijdens onze vakantie geweest en Simon vond het erg leuk. We hadden de mazzel dat er ook nog een kasteelfestival oid was, dus allemaal mensen in middeleeuws kledij, ridders, oud-Hollandse spellen, boogschieten en het was toen echt super heerlijk weer. Kortom we hebben een hele leuke dag daar gehad.
pi_209089656
Hopelijk werkt het @Nolita!

Afgelopen maandag had mijn kleuter schoolreisje met de hele school. Dagje pretpark. Ik was mee als begeleiding, het was super leuk maar ook keihard werken :X. Hele tijd tellen of het groepje nog compleet was (5 kleuters op 2 hulpouders), toch wel e.e.a. moeten corrigeren qua gedrag naar elkaar toe, afspreken wie wanneer waar in zou gaan… in de bus terug was iedereen lekker stil :D
pi_209095599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:06 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Nolita, dat klinkt pittig! Hopelijk geven de verzwaringsdeken e.d. een goed resultaat!
En nog bedankt voor de tip van Kasteel Hoensbroek! We zijn er tijdens onze vakantie geweest en Simon vond het erg leuk. We hadden de mazzel dat er ook nog een kasteelfestival oid was, dus allemaal mensen in middeleeuws kledij, ridders, oud-Hollandse spellen, boogschieten en het was toen echt super heerlijk weer. Kortom we hebben een hele leuke dag daar gehad.
Wat leuk om te lezen dat het een geslaagde dag is geweest, fijn!

Bedankt allemaal voor de succeswensen, we gaan het meemaken.
Het mindfulness boek werd om 19:30 bezorgd dus meteen lukraak een oefening gedownload en voor het slapen gaan gedaan. Reactie van kleuter: 'ik word er wel rustig van, maar niet moe'. :+
Nou dat is precies de bedoeling...ze lag wat laat in bed rond 20:45, maar ik heb haar niet meer gehoord. Winst tov de vorige nachten dus.
Morgen komt de deken.
pi_209095626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:09 schreef eponine het volgende:
Hopelijk werkt het @:Nolita!

Afgelopen maandag had mijn kleuter schoolreisje met de hele school. Dagje pretpark. Ik was mee als begeleiding, het was super leuk maar ook keihard werken :X. Hele tijd tellen of het groepje nog compleet was (5 kleuters op 2 hulpouders), toch wel e.e.a. moeten corrigeren qua gedrag naar elkaar toe, afspreken wie wanneer waar in zou gaan… in de bus terug was iedereen lekker stil :D
Klinkt als een heftig dagje ja, fijn dat het wel leuk was! Ik overweeg ook om me op te geven.
Scheelt dat het een dierentuin is, attracties in en uit lijkt me best een ding inderdaad met een groepje kleuters!
pi_209095808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:58 schreef Nolita het volgende:

[..]
Klinkt als een heftig dagje ja, fijn dat het wel leuk was! Ik overweeg ook om me op te geven.
Scheelt dat het een dierentuin is, attracties in en uit lijkt me best een ding inderdaad met een groepje kleuters!
Dit was mijn eerste ervaring met een activiteit begeleiden buiten school (andere dingen waar ik bij geholpen heb waren in/om de school) maar ik zou me zo weer opgeven. Zeker omdat we met z’n tweeën een groepje hadden. Gelukkig vindt mijn kleuter het (nog) leuk als ik ergens bij ben.
De juf heb ik overigens alleen bij de gezamenlijke lunch en in de bus heen en terug gezien, geen idee wat die de hele dag gedaan heeft :')

De gymmeester blijkt (kwam ik dus maandag achter) een vrij bekende TikTokker te zijn. Er waren nog een aantal andere scholen en hij werd steeds aangesproken door leerlingen van die scholen en ging met ze op de foto enzo :D

[ Bericht 6% gewijzigd door eponine op 10-05-2023 22:22:19 ]
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:15:15 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209099221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:58 schreef Nolita het volgende:

[..]
Ik had me opgegeven, maar ga wel even bij de juf aangeven dat ik natuurlijk niet mee ga als mijn kleuter ook niet mee gaat. Misschien dat ze trouwens wel durft als ze bij jou in het groepje mag _O-
pi_209100819
Zou ze niet durven als je zelf meegaat?
Ik zou het sowieso even met juf bespreken misschien kan je (of iemand anders) mee als extra begeleider ipv als begeleider van een groepje.

Die optie hadden wij vorig jaar wel maar man en ik waren beide fysiek niet in staat om mee te gaan. L was nog niet goed gewend op school en zowel de juffen als man&ik durfden het niet aan zonder extra begeleiding dus hij is niet mee gegaan (en heeft er niets aan gemist).
pi_209101226
@Nolita, dat klinkt als een voorzichtig goed begin met het mindful boek! Hier ook 2 slechte slapers, wij twijfelen over een verzwaringsdeken dus ik hoor je ervaring graag!

Verder hebben wij hier het slaapklets boek, dat helpt soms om uit het hoofd te stappen voor het slapen gaan zodat er minder gepiekerd wordt. Muziek tijdens het slapen helpt ook wel eens en ik heb eens zo'n mindful kinder luisterboek gedownload in de hoop dat ze daar zen van zouden worden, maar dat was helaas niet aan hun besteed (want het was geen muziek...).
  donderdag 11 mei 2023 @ 13:01:17 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209101257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:26 schreef Elleska het volgende:
Zou ze niet durven als je zelf meegaat?
Ik zou het sowieso even met juf bespreken misschien kan je (of iemand anders) mee als extra begeleider ipv als begeleider van een groepje.

Die optie hadden wij vorig jaar wel maar man en ik waren beide fysiek niet in staat om mee te gaan. L was nog niet goed gewend op school en zowel de juffen als man&ik durfden het niet aan zonder extra begeleiding dus hij is niet mee gegaan (en heeft er niets aan gemist).
Ik heb een symposium waar ik (bij nader inzien, tegen de verwachting in) niet onderuit kom en mijn man staat voor de klas en krijgt dus geen vrij. Ik vrees dat we hoe dan ook niet mee kunnen... ik ga het volgende week wel even bij de juf bespreken.
pi_209101453
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik had me opgegeven, maar ga wel even bij de juf aangeven dat ik natuurlijk niet mee ga als mijn kleuter ook niet mee gaat. Misschien dat ze trouwens wel durft als ze bij jou in het groepje mag _O-
Ik heb me zojuist opgegeven, maar we horen na 1 juni pas of we mee mogen.
Helemaal prima om haar in mijn groepje te hebben hoor als ik mee mag, kijk maar even in overleg met de juf. :)
pi_209101508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:58 schreef Schanu het volgende:
@:Nolita, dat klinkt als een voorzichtig goed begin met het mindful boek! Hier ook 2 slechte slapers, wij twijfelen over een verzwaringsdeken dus ik hoor je ervaring graag!

Verder hebben wij hier het slaapklets boek, dat helpt soms om uit het hoofd te stappen voor het slapen gaan zodat er minder gepiekerd wordt. Muziek tijdens het slapen helpt ook wel eens en ik heb eens zo'n mindful kinder luisterboek gedownload in de hoop dat ze daar zen van zouden worden, maar dat was helaas niet aan hun besteed (want het was geen muziek...).
Heb je het vaker geprobeerd? Mindfulness is wel iets waar je even aan moet wennen. Het boek heeft de oefeningen ingedeeld op leeftijd (vanaf 5 of vanaf 7 jaar). Ik heb gister de kortste van 4 minuten gedaan en die was best oké. Beetje jammer dat die eindigde met nu ga je verder met je dag, veel plezier vandaag. Daar hebben we samen maar even om gelachen.

Wat betreft de deken las ik over opbouwen vanaf de voeten steeds hoger, maar ik kijk vanavond wel even wat kleuter wil. Ik zal zeker een update geven.
  donderdag 11 mei 2023 @ 14:18:41 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209102163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:23 schreef Nolita het volgende:

[..]
Heb je het vaker geprobeerd? Mindfulness is wel iets waar je even aan moet wennen. Het boek heeft de oefeningen ingedeeld op leeftijd (vanaf 5 of vanaf 7 jaar). Ik heb gister de kortste van 4 minuten gedaan en die was best oké. Beetje jammer dat die eindigde met nu ga je verder met je dag, veel plezier vandaag. Daar hebben we samen maar even om gelachen.

Wat betreft de deken las ik over opbouwen vanaf de voeten steeds hoger, maar ik kijk vanavond wel even wat kleuter wil. Ik zal zeker een update geven.
Hoe zware deken heb je gekocht?
pi_209105549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 14:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hoe zware deken heb je gekocht?
2,4 kg, werd door de website aangeraden voor 15 t/m 25 kg. De andere was 3,2 kg. Deze voelt al best zwaar, maar heb er zelf nog niet onder gelegen.
Richtlijn is 9 tot 12% van het lichaamsgewicht.
Peuter ligt er nu onder op de bank. :D
  vrijdag 12 mei 2023 @ 09:57:53 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209116437
Ik heb er zelf eentje van 8 kilo, richtlijn is idd ongeveer 10%. Hoe was de nacht?
pi_209117685
De nacht normaal, het inslapen minder. Ze had het te heet, uiteindelijk is ze alleen in onderbroek onder de deken in slaap gevallen om 22:15...een half uur na het homeopatische tabletje dat ze toch heel graag wilde proberen. Maar dat lijkt me ook wel toeval, het was laat genoeg inmiddels. :{w
Om 7:30 is ze uit zichzelf wakker geworden en opgestaan.
Ik ben vermoeider dan haar? :?
pi_209241464
Ik heb sinds gisteren officieel geen kleuter meer in huis :o
pi_209241856
Gefeliciteerd Adrian! *O*

Hoe gaat het nu met slapen Nolita? Merk je verschil?
pi_209243640
Gefeliciteerd Adrian!

@FlyingFish nee :') nog niet, maar de tabletjes vindt ze heel vies en doorslikken lukt haar niet (ook niet door de helft of een kwart).
We zijn 4 nachten op de camping geweest en dan is bedtijd ook een losser begrip bij ons. Dus over 2 weken met wat meer structuur en regelmaat durf ik pas een oordeel te vellen over de deken, die hadden we niet meegenomen.
De mindfulness oefeningen vroeg ze gisteravond thuis wel meteen weer om, maar slapen deed ze pas om 21:30.

Ik werd door een arts nog gewezen op droomsap, daar leven ze in het ziekenhuis blijkbaar op als ze nachtdienst hebben. Er is een kindervariant, maar 33 euro voor een flesje vind ik erg prijzig om uit te proberen met het risico dat ze het vies vindt en niet neemt. :X

Kleuter (alle groep 2-ers) gaat nu 2 middagen per week naar groep 3 en ik merk dat ze er heel blij van wordt. Ze komt heel trots thuis met de geleerde schrijfletters en vroeg net of ik alle schrijfletters wilde printen dan hoeft ze niets meer te leren in groep 3. :')
Maar ga je je niet vervelen dan in groep 3? Nee hoor, dan ga ik wel spelletjes doen.
pi_209377438
S wordt begin augustus 5, midden in de zomervakantie dus. Nu twijfel ik of we het kinderfeestje voor of na de vakantie zullen doen. Ervoor is voor m’n gevoel wel erg vroeg, en dan moet ik toch ook wel snel het een en ander gaan regelen. Alleen na de vakantie is de groep anders, heeft ze 6 weken de kinderen niet gezien en dat is voor kleuters echt een eeuwigheid.
Wat denken jullie dat handig is?
pi_209379147
Wij doen altijd na, maar zoon is half augustus jarig. We vieren het feestje dan ook pas half september. Er verandert redelijk wat qua klas dan, en begin van het schooljaar is altijd vermoeiend, dus gelijk de 1e of 2e week is voor niemand fijn.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:36:31 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209379172
Wij deden toen Jacob 5 werd een feestje in het weekend voor de school weer begon. Met kinderen die net als hij het jaar daarvoor in groep 1 zaten, dus ze bleven bij hem in de klas.
Overigens zijn de meeste nu geen vriendjes meer, maar dat geeft niet, het was toen een leuk feestje.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_209379229
Het kan allebei natuurlijk, maar mijn eigen gevoel zou ook na zeggen. Mijn kleuter werd vorig jaar laatste week zomervakantie 5 en kwam ook met 2 vriendinnetjes in een compleet andere klas. We hebben toen in de vakantie de uitnodigingen rond gebracht en het feestje in de tweede schoolweek gehouden. 4 kindjes uitgenodigd waarvan ze met 3 regelmatig afsprak (nog steeds die 3!). Ging helemaal prima. Ze zijn elkaar echt niet vergeten na 6 weken. :D

Ze werd in september ook uitgenodigd als enige groep 2-er op een kinderfeestje van een meisje uit groep 3 (ze hadden het jaar ervoor samen in 1/2 gezeten. Ging ook helemaal prima.
Mijn conclusie, vooral niet te druk om maken, kindjes uitnodigen waar ze graag en leuk mee speelt en dan komt het helemaal goed!
pi_209458321
Oké, stel je voor je bent een kleuterjuf…

Vlak voor de meivakantie heb je een gesprek gehad met een moeder die zich wat zorgen maakt over haar dochter. Dochter lijkt niet heel veel aansluiting te hebben en deze moeder maakt zich zorgen dat dochter ook, net als haar broers, straks geen vrienden heeft en alleen staat. De juf snapt vervolgens de zorgen wel een beetje en gaat de omstandigheden voor haar zo positief mogelijk maken om “vrienden” te krijgen. En het werkt! Er ontstaat een groepje leuke meiden die elkaar opzoeken.
Waarom zou je dan besluiten om bij de verdeling van de klas (het was een instroomgroep, die wordt verdeeld over 2 klassen), dit ene meisje als enige te splitsen van deze andere meiden? En waarom zou je dit meisje dan zetten bij drie kinderen tegen wie ze echt niet op kan en telkens wordt buitengesloten?

Ik snap dit oprecht niet…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209459289
Wat sneu Loj. Ze zullen er vast hun redenen voor gehad hebben, hopelijk zijn die goed en overtuigend, of kan er anders nog wat geswitcht worden.
pi_209461362
Och, Loj, dat is wel sneu! Ik snap dat je daar verdrietig over bent.
Hopelijk heb je snel een goed antwoord van de school en misschien kan er nog geswitcht worden.
pi_209463699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:55 schreef Takkie88 het volgende:
S wordt begin augustus 5, midden in de zomervakantie dus. Nu twijfel ik of we het kinderfeestje voor of na de vakantie zullen doen. Ervoor is voor m’n gevoel wel erg vroeg, en dan moet ik toch ook wel snel het een en ander gaan regelen. Alleen na de vakantie is de groep anders, heeft ze 6 weken de kinderen niet gezien en dat is voor kleuters echt een eeuwigheid.
Wat denken jullie dat handig is?
onze is van begin september (net na de start vh nieuwe jaar) en wij doen dit jaar erna. Vorig jaar uitnodigingen vlak voor de zomer uitgedeeld, wilde hij na de vakantie toch ineens iemand niet meer uitnodigen en ruilen voor een nieuw kindje in zn klas :')
pi_209468253
Hoi ik heb een O+ kleuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bas is vandaag 4 geworden en wat is hij ontzettend 4 zeg. Zo leuk om te zien hoe hij dit jaar het jarig zijn zo goed mee maakt en beseft.
Hij is de afgelopen 3 weken wezen wennen op school en dat is voor hem echt een verademing, hij vind het ontzettend leuk op school.
pi_209470845
Gefeliciteerd en welkom met Bas! Wat fijn dat hij het leuk vindt op school!

@Loj wat stom zeg. Ik had vorig jaar iets vergelijkbaars. N werd gescheiden van haar beste vriendinnetje en met nog maar 2 andere meisjes in een compleet andere klas gezet (ze gingen van 3x 1/2 naar 2x 1/2.) In eerste instantie ging ik ervan uit dat er vast een goede reden voor zou zijn, totdat ik van de moeder van het beste vriendinnetje de reden hoorde. Ben er ook een weekend goed verdrietig van geweest. De juf reageerde overigens wel in het weekend ( had niet gehoeven) en de week erna een gesprekje gehad. Het bleek iets genuanceerder. Maar ze hadden zich niet gerealiseerd dat ze de enige 3 kinderen waren die naar een andere klas gingen. :?

N zelf heeft er geen last van gehad 'ik kan toch in de pauze spelen' en achteraf viel het dus mee. Ze speelt nog altijd met dezelfde kinderen als in groep 1.

[ Bericht 66% gewijzigd door Nolita op 10-06-2023 23:31:07 ]
pi_209470943
Zijn jullie kleuters al echt gehecht aan bepaalde vrienden? N mist ons buurmeisje sinds dit jaar (zitten in dezelfde klas, dikke Mik is het) zodra zij of wij op vakantie zijn.
In de zomer moeten ze elkaar straks bijna 6 weken missen omdat we afwisselend op vakantie gaan.
Dat wordt videobellen, kaartjes sturen, nog andere tips? Het is eindelijk wel heel schattig natuurlijk. O+

Ben ook wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt omdat N naar groep 3 gaat en het buurmeisje in 2 blijft (half jaar jonger).
  zondag 11 juni 2023 @ 12:42:21 #46
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209475015
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 23:35 schreef Nolita het volgende:
Zijn jullie kleuters al echt gehecht aan bepaalde vrienden? N mist ons buurmeisje sinds dit jaar (zitten in dezelfde klas, dikke Mik is het) zodra zij of wij op vakantie zijn.
In de zomer moeten ze elkaar straks bijna 6 weken missen omdat we afwisselend op vakantie gaan.
Dat wordt videobellen, kaartjes sturen, nog andere tips? Het is eindelijk wel heel schattig natuurlijk. O+

Ben ook wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt omdat N naar groep 3 gaat en het buurmeisje in 2 blijft (half jaar jonger).
onze kleuter wilde ook het liefst dat zijn buurjongetje/klasgenootje met ons mee zou gaan op vakantie. Tijdens de vakantie heb ik hem er niet over gehoord (hij speelt met jan en alleman die hij tegenkomt en maakt heel makkelijk contact). Op de terugweg in de auto zei hij " ik vind het toch ook wel weer fijn als ik thuis weer met blabla kan spelen"

misschien leuk om haar een souvenirtje voor haar maatje te laten uitzoeken?
pi_209475159
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 23:35 schreef Nolita het volgende:

F heeft een vriendje, ze zijn precies even oud, en vanaf dat ze drie maanden waren zaten ze al bij elkaar op het kdv. Nu op school weer bij elkaar in de klas. Dikke vrienden. We waren dan ook wel ‘bang’ voor zijn reactie toen we hoorden dat zijn vriend vanaf de meivakantie tot einde zomervakantie niet in het land zou zijn. Maar het gaat heel goed! Af en toe zegt hij wel dat hij hem mist en vice versa net zo. Wij als ouders sturen op beider verzoek foto’s en filmpjes naar elkaar met korte verhaaltjes erbij. Dat werkt erg goed :Y
pi_209475998
Mijn ene kleuter had vorig jaar een beste vriendin waar ze gemiddeld 1 keer per week speelde, vaak met zus er bij. Haar ouders zijn in de zomervakantie geëmigreerd en hoewel ik verwacht had dat ze dat wel erg vervelend zou vinden, was het afgezien van een incidentele opmerking (nu nog steeds) snel over. Ze hebben nog 1 keer gevideobeld in oktober, en toen was het alsof ze nooit bij elkaar weg waren geweest. De andere kleuter heeft nu al 2 jaar een beste vriendin, maar die zit 1 groep hoger, dus het is elk jaar afwachten hoe de groepsindeling gaat worden en of ze bij elkaar blijven. Het meisje is ook bijna een jaar ouder, dus ook met dansles moet ze in principe komend jaar door naar de volgende groep terwijl Lala daar nog te jong voor is op papier. Erg jammer, want het is een erg leuk meisje met ook nog eens fijne ouders die een beetje hetzelfde in het leven staan.
pi_209496634
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi ik heb een O+ kleuter O+

SPOILER
Bas is vandaag 4 geworden en wat is hij ontzettend 4 zeg. Zo leuk om te zien hoe hij dit jaar het jarig zijn zo goed mee maakt en beseft.
Hij is de afgelopen 3 weken wezen wennen op school en dat is voor hem echt een verademing, hij vind het ontzettend leuk op school.
Wat leuk! Wat een mooi jarig ventje O+

A. gaat ook sinds zjn vierde verjaardag naar school. Inderdaad een 'verademing', hij vindt het heerlijk.
De juf zei 'hij mág ook een dagje thuisblijven als hij moe is', maar dat wil hij niet. Ik vind hem ook niet overdreven moe eigenlijk. Gisteren ook voor het eerst naar de bso en vanochtend stond hij alweer te trappelen om te gaan. Mooi om te zien O+
pi_209498572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:52 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Wat leuk! Wat een mooi jarig ventje O+

A. gaat ook sinds zjn vierde verjaardag naar school. Inderdaad een 'verademing', hij vindt het heerlijk.
De juf zei 'hij mág ook een dagje thuisblijven als hij moe is', maar dat wil hij niet. Ik vind hem ook niet overdreven moe eigenlijk. Gisteren ook voor het eerst naar de bso en vanochtend stond hij alweer te trappelen om te gaan. Mooi om te zien O+
Gefeliciteerd met je kleuter O+ . Wat fijn dat het zo goed gaat met school!
pi_209501111
Gefeliciteerd met de nieuwe vierjarigen :)

SPOILER
pi_209501285
Gefeliciteerd met alle kleuters!

De mijne is onlangs alweer 5 geworden en gaat volgend jaar naar groep 2. Hij blijft bij dezelfde (nu groep 1) kindjes en juf. En dan stromen er volgend jaar nieuwe groep 1 kindjes in (combigroep).

Hij is ook al erg gehecht aan een meisje uit zijn klas, echt dikke mik is het met die twee. Super leuk om te zien. Ze was een tijdje op vakantie (8 weken) en toen waren ze continu voicemessages aan het sturen naar elkaar (via onze telefoons) :') :D
pi_209501316
Haha heerlijk he die vriendschappen. Bas zit sinds maandag samen met J in de klas (tot de zomervakantie), moeder en ik kennen elkaar van zwangerschapsyoga en hebben sindsdien dagelijks contact. Ze vinden het echt geweldig dat ze elkaar nu dagelijks zien _O- .
pi_209503077
Je moet nog 2 weken wachten op een gesprek erover Loj? Ik kan me voorstellen dat dat niet fijn is op deze manier. Met hun reactie lijken ze wel aan te geven het hierbij te laten?

Leuk om te lezen over vriendschappen en bedankt nog voor de tips om contact te houden. O+
pi_209503937
Ja, over twee weken een gesprek met de ib’er erbij.
Volgende week stond er wel al een gewoon voortgangsgesprek, dus dan komt het vast nog ter sprake. Maar ik ben echt niet blij.

Maar ik weet niet zo goed wat ik moet als dit niet veranderd…
pi_209504396
Zit ze al op een sport of hobby waar ze anders een beetje een groepje kan vinden om bij aan te sluiten? Ik weet dat wij bij scouting ook vaak wat sociaal onhandigere kinderen doorverwezen kregen, omdat ze daar terwijl ze met allerlei zaken bezig zijn vriendschappen vormen, en die vriendschappen zijn zeer regelmatig zelfs levenslang. En, in ieder geval binnen mijn groep, vermaakten vooral de wat pientere kinderen zich ook goed omdat ze op een andere manier uitgedaagd worden (creatief nadenken vooral, al is dat meestal pas vanaf de 7+ (welpen)groep ). Maar ik denk dat een teamsport op zich hetzelfde kan bieden, als je iets kan vinden wat ze echt leuk vindt. Nadeel daarvan is alleen dat het team elk jaar weer kan wijzigen, net als een klas. Bij Scouting blijf je, zolang je lid blijft, in principe altijd in je eigen jaargroep met altijd dezelfde oudere/jongere jaargroepen afwisselend in je groep. Wellicht heeft een van haar vriendinnetjes van de huidige klas een hobby waar ze bij aan kan sluiten om het contact warm te houden?
  woensdag 14 juni 2023 @ 06:15:17 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209505165
Ik wilde ook een hobby suggereren, los van dat ik het een wat onhandige keuze van de juf vind... Sport, scouting of muziekles in een groepje?

Prul zit volgend jaar bij de juf van mijn voorkeur en ik weet ook al dat ze bij alle drie de kindjes zit die ze had opgegeven als voorkeur. Eén van die meisjes zou ik zelf liever in de andere klas gezien hebben, ik vind haar invloed op prul niet zo fijn en haar vader stond laatst onaangekondigd hier net na het avondeten op de stoep omdat zijn dochter prul geslagen zou hebben op school en hij wilde van prul weten wat er gebeurd was. Op prul had het nul indruk gemaakt, die had geen idee wat hij bedoelde... Maar was naderhand wel heel erg onder de indruk, want die man stond hier in de woonkamer te verkondigen dat als zijn dochter echt prul geslagen had (ze had zelf thuis blijkbaar gezegd dat het per ongeluk was), ze flink op haar kop zou krijgen. Hij kwam dus vragen of prul even wilde bevestigen dat het per ongeluk of expres was zodat hij wist of hij z'n kind moest straffen voor slaan + erover liegen... Maffe situatie.
pi_209508603
@Loj toen James 5 was werd zijn klas gesplitst, al zn vrienden gingen naar A en hij naar B... dikke tranen bij hem want nu had hij geen vriendjes meer, maar tegelijk bij mij ook wat zorgen omdat hij zich soms wat onhandig uit en niet iedereen daarmee kan omgaan... zelfde afspraak als bij jou, lukt het niet dan gooien we na de herfst alles om...
Uiteindelijk is dit niet nodig geweest en heeft hij toen zijn draai gevonden en nieuwe vrienden gemaakt die hij dan bij de overgang naar 3 weer achter moest laten.. Het verbaasde me oprecht wel maar ben blij dat het goed gekomen is en hoop dat dit bij jouw meisje ook zo is.
S. 2014
J. 2016
pi_209509112
Hier was vorig jaar Kevin ook niet bij zijn twee besties geplaatst en dat wisten we pas bij het oefenen in de nieuwe klas, net voor de vakantie. Kevin was not amused. Na veel gepraat met de juffen bleek dit wel bewust gedaan te zijn.

Ik was toen best wel pissed, maar op het gebrek aan communicatie na bleken de juffen erg gelijk te hebben gehad. Alle drie de jongens zijn helemaal opgebloeid. En Kevin en 1 jongen zijn nog steeds allerbeste vrienden. Dat heb ik ook toegegeven aan de juf die er emotioneel van werd.

Nu zijn jouw dochter en Kevin waarschijnlijk totaal anders, dus ik snap je gevoel Loj, maar beschouw dit als een positief ervaringsgeval ;)
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:48:36 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209519920
Mijn kleuter wil - nu ze weet dat ik én de andere mama die ze wel zag zitten voor een hele dag niet mee mogen - niet mee op schoolreis. Ze is enorm wagenziek in de bus, dus zou met één van de twee calamiteitenauto's mogen meerijden, maar eigenlijk vind ik dat ik haar wens hierin niet moet negeren. Het is een dag dierentuin (8:30-16:00) en hoewel ik vind dat ze niet alles wat eng, dan ook maar niet moet proberen, vraag ik me oprecht af wat ze nou helemaal mist als ze niet meegaat.
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:54:44 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209520572
Ze is 4 toch? Niet te lang over nadenken, gewoon afmelden en door.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_209522565
L is vorig jaar niet mee geweest en heeft daar helemaal niets aan gemist. Dit jaar ging hij zonder problemen mee op schoolreisje.
pi_209524305
Mijn kleuter gaat naar groep 2 volgend jaar w/
pi_209524743
Bas gaat ook niet mee op schoolreisje, het is zijn 2e week op school _O- . Klassenindeling voor volgend jaar is bekend en hij krijgt een meester :D.
pi_209525115
Ben ook benieuwd wanneer wij iets zullen horen.. Na morgen nog maar drie lesweken, waarvan één sportdag, één studiedag en één dag tot 12:00. Oftewel, bijna einde groep 1...

Maar wanneer we iets zullen horen over volgend jaar, nog niks gehoord.

Helpt ook niet mee dat een van beide juffen thuis zit.
pi_209525256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 19:55 schreef NicolasJoy het volgende:
Ben ook benieuwd wanneer wij iets zullen horen.. Na morgen nog maar drie lesweken, waarvan één sportdag, één studiedag en één dag tot 12:00. Oftewel, bijna einde groep 1...

Maar wanneer we iets zullen horen over volgend jaar, nog niks gehoord.

Helpt ook niet mee dat een van beide juffen thuis zit.
Als er niks bijzonders te melden is, dan hoor je idd niks ;) Dan mag je ervan uitgaan dat ze doorstroomt naar de volgende groep. Als er sprake zal zijn van versnellen/doubleren dan wordt dat echt al in een vroeger stadium aangegeven.

Hier zit voor M ook het eerste schooljaar er bijna op. Echt bizar hoe snel dat is gegaan :o Een jaar!
Schoolreisje gaat hij volgende week. Komt op mijn eigen school en onze omgeving ook praktisch niet voor dat kinderen niet mee gaan met dit soort dingen (muv echt net op school).
pi_209525295
Ik vind het zo bizar, ik heb volgend schooljaar gewoon geen kind meer in de kleuterklas :o
Waar blijft de tijd…
pi_209526186
Ja het gaat echt zo snel! Mijn kleuter heeft er alweer 2 schooljaren opzitten en is na de eerste schoolweek na de vakantie ook geen kleuter meer! :o

Klassenindeling hier ook nog niet gehoord, maar ze hebben nog 4 weken te gaan. Ben wel benieuwd of er maar 1 groep 3 komt of 1 en een 3/4.
pi_209527400
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:48 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kleuter wil - nu ze weet dat ik én de andere mama die ze wel zag zitten voor een hele dag niet mee mogen - niet mee op schoolreis. Ze is enorm wagenziek in de bus, dus zou met één van de twee calamiteitenauto's mogen meerijden, maar eigenlijk vind ik dat ik haar wens hierin niet moet negeren. Het is een dag dierentuin (8:30-16:00) en hoewel ik vind dat ze niet alles wat eng, dan ook maar niet moet proberen, vraag ik me oprecht af wat ze nou helemaal mist als ze niet meegaat.
Mijn dochter starte op 1 sept in groep 1 en 10 dagen later gingen ze op schoolreis.. nou wat dacht je van nee...

Vanaf 5 moeten kinderen mee, want het is een activiteit van school en ze zijn leerplichtig.
S. 2014
J. 2016
pi_209528680
Met 5 jaar kunnen kinderen ook gewoon nog beperkt verlof krijgen. 5 uur zonder dit te hoeven melden, en nog 5 uur in overleg met de directeur. En aangezien dat per week is, is dat voldoende om een dagje schoolreis te kunnen skippen. Zie https://www.rijksoverheid(...)ind-niet-naar-school

Maar goed, afgezien van net op school begonnen en nog heel moe zou ik mijn kind niet zo snel thuis houden van schoolreis. Maar ik hoef ook niet te opperen dat ze niet mee mogen, dan heb ik boze kinderen thuis, dus dat is ook makkelijk praten.
pi_209529369
Er kunnen heel veel redenen zijn en ouders + leerkracht kunnen dat het beste samen inschatten.
L had vorig jaar nog geen idee wat schoolreisje was dus ik had echt geen boos kind thuis.
pi_209530538
Kevin is boos. Ik heb zijn juf niet uitgenodigd voor zijn kinderfeest :D
pi_209530761
:D Adrian4, wat schattig!

Vandaag is het schoolreisje van mijn kleuter, vorig jaar heb ik hem thuis gehouden want toen was hij nog maar net gestart op school en vond ie al die dingen sowieso heel spannend. Inmiddels is ie zo veel gegroeid in alles, dat hij heel ontspannen mee is op schoolreisje en ik ben zelf niet eens mee als begeleider O+ De moeder van zijn groepje stuurt af en toe wat foto's, heel fijn.
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:18:30 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_209695594
Mijn kleuter moet voor juffendag 3 identieke briefjes invullen (want 3 juffen) met daarop 3 vragen:
Wat is je leukste herinnering aan het schooljaar?
Wat is de favoriete uitspraak van mijn juf?
De juf heeft mij veel geleerd over ...
..

Maar echt hoor, hou op met me. Wat verwacht je hier nou van bij een groep 4 - 6 jarigen :')

Ik heb nu dus maar 3 briefjes met 3 keer "weet ik niet" in de envelop geprakt :W
disclaimer
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:46:13 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209696020
Wat een debiele opdracht. Bedenken de juffen dat, of een overactieve ouder?
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:47:22 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209696044
Jacob is zó klaar met groep 2. En wij ook :X . We tellen af. Nog 5 schooldagen, en dan lekker vakantie.
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:19:24 #77
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_209696556
Mijn kleuter loopt al 3 dagen mank maar volgens hem heeft hij geen pijn.
Ik zie ook niks eraan en dit soort dingen kan een dokter ook niks mee dus we wachten het maar af.
Om maar aan te geven dat zo'n briefje een hele uitdaging zou zijn :P
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:21:29 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_209696591
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:46 schreef Lemijn het volgende:
Wat een debiele opdracht. Bedenken de juffen dat, of een overactieve ouder?
Klassenouder :P
disclaimer
pi_209696593
Ik vind dat ook nogal hoog gegrepen voor kleuters. Wij moesten gewoon van elk kind een foto doorsturen waarop ze een gekke bek trokken! Kon direct 3x uitgeprint worden ^O^

Voor einde schooljaar laat ik ze altijd zelf een kaartje maken voor de juf. Mogen ze zelf iets op schrijven, dan mag de juf proberen om dat te ontcijferen. En als dat niet lukt staat er altijd ook nog een tekening op die totaal niets met school te maken heeft.

Lala is ook wel op. Zit continu te miepen over kleine pijntjes en alles is groot drama. We hadden gisteren hun uitgestelde verjaardagsfeestje (de oorspronkelijke dag waren ze beide ziek) en ik heb daarna gezegd dat het vandaag en morgen even niet afspreken was, want zaterdag hebben ze ook nog hun dansuitvoering. Ik ben zelf ook wel toe aan vakantie voor hen!
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:36:04 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209696786
Mijn kleuter moet een tekening van de juf maken op een A4. Gelukkig best te doen 😎
pi_209696856
Verlinkt. :') haha
Klonen is niets voor mij. :+
pi_209698298
wij moesten een pagina "vriendenboekjesvragen" invullen met onze kleuter, die is inmiddels bijna zes dus die kwam wel een heel eind met antwoorden, vijf lievelingskleuren, het vieste eten "spinazie" (wat ie werkelijk nog nooit heeft geproefd 🤣) en een foto erbij, allemaal uitgeprint en gebundeld door de _O_ klassenouder _O_
pi_209698334
Oeh, de gekke bekken foto ga ik onthouden!
Ik was ook zo’n overactieve klassenouder ;)
Hier was het trouwens op een memoblaadje een tekening maken of stickers plakken of iets laten schrijven.
Ik had bij een een heel schattig jochie (van jaar of 15 denk ik) een memoblaadjeshouder laten maken met daarop de groep ingebrand. Echt heel tof (voor ¤3,- ;) ).

SPOILER
pi_209698591
Hier is het een bloem maken :D
pi_209699869
Lastig zeg Loj. En vervelend ook dat je er een slecht gevoel bij houdt. Ik hoop dat het toch de beste plek blijkt voor Li volgend jaar :*
pi_209701156
Doukje gaat in september naar het eerste leerjaar dus kleuter af.

Ze zei heel droog dat ze al heel veel kan hihi.
Werewolf
pi_209747578
Hier hadden we 2 weken terug juffendag, toen voor de één klas bloemen voor de juffen geknutseld en voor de andere klas theezakjes. Ik vind het vooral irritant dat die juffendagen zo kort voor de vakantie worden gepland, want over 3 weken is het vakantie en voor de afsluiting van het jaar moet dus weer wat bedacht worden. Alhoewel niks moet natuurlijk, maar toch :+

Mijn jongste is blij dat ze naar groep 2 mag en zou het liefste meteen doorgaan naar groep 8. Heb al uitgelegd dat dat niet zo werkt maar daar is ze het nog niet helemaal mee eens :')
  dinsdag 4 juli 2023 @ 08:46:52 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209754764
Mijn kleuter ontplofte gisterenavond compleet. Gillen, gillen, gillen... huilen, schreeuwen, slaan, niks willen, compleet onbereikbaar. Het is niet de eerste keer en meestal is er een duidelijke trigger. Ook dit keer weer. Voor de tweede keer in een week heeft een klasgenootje (aldus mijn dochter, ik weet niet of dit waar is natuurlijk) haar haarband doormidden gebroken. De vorige keer was het al groot verdriet, maar nu was dit dus de reactie. Mijn hart brak en tegelijkertijd dacht ik ook 'ik accepteer het niet dat je zo tegen me gilt en slaat'. Maar wat nu wijsheid is... ik weet het effe niet meer.

Morgen houd ik haar iig een ochtendje thuis om bij te tanken. En dan fingers crossed dat ze het nog effe redt tot de vakantie.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 08:53:45 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_209754836
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:28 schreef Schanu het volgende:
Hier hadden we 2 weken terug juffendag, toen voor de één klas bloemen voor de juffen geknutseld en voor de andere klas theezakjes. Ik vind het vooral irritant dat die juffendagen zo kort voor de vakantie worden gepland, want over 3 weken is het vakantie en voor de afsluiting van het jaar moet dus weer wat bedacht worden. Alhoewel niks moet natuurlijk, maar toch :+

Mijn jongste is blij dat ze naar groep 2 mag en zou het liefste meteen doorgaan naar groep 8. Heb al uitgelegd dat dat niet zo werkt maar daar is ze het nog niet helemaal mee eens :')
Hier zit juffendag expres aan het eind van het jaar zodat je niet nog een keer iets hoeft te bedenken, misschien is dat ook wel de insteek bij jullie? ;)

Ik verheug me desondanks wel weer op de overijverige show-offs die op de laatste schooldag weer met mega-pakketten in cellofaan staan te pronken op het schoolplein O+ Ik denk dat ik er extra vroeg voor op ga staan om er niks van te missen!
disclaimer
pi_209755526
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 08:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Hier zit juffendag expres aan het eind van het jaar zodat je niet nog een keer iets hoeft te bedenken, misschien is dat ook wel de insteek bij jullie? ;)

Ik verheug me desondanks wel weer op de overijverige show-offs die op de laatste schooldag weer met mega-pakketten in cellofaan staan te pronken op het schoolplein O+ Ik denk dat ik er extra vroeg voor op ga staan om er niks van te missen!
Dat zal inderdaad de insteek zijn, maar uiteindelijk maakt en koopt de klas voor beide gelegenheden wat dus dat schiet z'n doel dan voorbij :')

Ik zag vorig jaar ook enorme cadeaus voorbijkomen op het schoolplein inderdaad :o
Ik doe altijd wel een kleinigheidje maar dat is dan echt vanuit de kinderen met een mooie tekening en een persoonlijk geschreven kaart/brief.
pi_209756225
In dat aspect van de basisschool heb ik echt geen zin. Ik begrijp ook niet waarom het nodig is. Je waardering uitspreken tijdens een ouderavond is toch genoeg?

Zouden juffen daar nu echt op zitten te wachten?
Ik werk in de hulpverlening maar zou het niets vinden als ik elk jaar onzincadeaus zou krijgen.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:19:27 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_209756270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
In dat aspect van de basisschool heb ik echt geen zin. Ik begrijp ook niet waarom het nodig is. Je waardering uitspreken tijdens een ouderavond is toch genoeg?

Ik werk in de hulpverlening maar zou het niets vinden als ik elk jaar onzincadeaus zou krijgen.
Nee joh. En je hebt de keuze om er niet aan mee te doen, de meesten doen het gelukkig ook niet.

Mensen die dit doen, doen het echt alleen om zich zelf beter te voelen :D
disclaimer
pi_209756419
quote:

Ik schrijf als ik echt blij ben met een leerkracht een welgemeend kaartje. Ik zou daar zelf ook het meest blij mee zijn ipv allerlei meukjes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:39:01 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209756421
quote:

Het hoeft niet. Ik vind het in ons geval wel fijn om een kleinigheidje (en dan ook écht een kleinigheidje!) mee te brengen. Prul heeft nogal wat extra tijd en aandacht gevraagd van de juffen en ze hebben zich echt heel fijn opgesteld en meegedacht en aanpassingen gedaan enzo. En ja, daar krijgen ze voor betaald. Maar een stapje extra zetten, waardeer ik wel enorm.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:03:05 #95
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209757388
hier is het juffendagcadeau (namens de ouders)ook meteen het eindvanhetjaar cadeau :Y. Misschien dat ik donderdag nog even een bedankkaartje voor de juf meegeef, maar dat is dan meer omdat hij vanaf volgend jaar een andere heeft :)
pi_209758438
Hier was een week of 5 geleden de juffendag. Toen een bijdrage gedoneerd voor een cadeautje voor de juffen en Simon heeft een boekenlegger geknutseld. Over laatste schooldag-afscheidscadeau hebben we niets gehoord, maar we zitten ook niet in de klassenapp, dus het kan zomaar zijn dat er wel wat geregeld wordt, maar wij het niet weten.

Ik vind het prima allemaal, de juf krijgt op de laatste dag een hand en een welgemeend Dank-je-wel en dan is het vakantie :D
pi_209790453
Die juf die voor al haar kleuters hun mooiste knuffel heeft gehaakt, geweldig O+
Je zou maar zo'n juf hebben als kleuter.
pi_209790643
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:42 schreef Hupje het volgende:
Die juf die voor al haar kleuters hun mooiste knuffel heeft gehaakt, geweldig O+
Je zou maar zo'n juf hebben als kleuter.
Wow, met die tekeningen er naast heel tof :D
pi_209796311
Dat waren de kleuters. Toen hij in groep 1 begon sprak hij nog nauwelijks tweewoordzinnen, voorlopige diagnose tos en een achterstand die hij volgens een ambulant begeleider die in groep 1 kwam observeren nooit meer in zou kunnen halen. Hij zou niet op regulier passen en zou naar cluster 2 moeten.

Intern begeleider en zijn juffen zagen dat het er wel in zat en dat het er uit zou komen ook. En nu gaat hij gewoon zonder vertraging naar groep 3, kan hij zelfs al een beetje lezen. Hij is helemaal bij met zijn spraak en logopedie wordt afgesloten.

We hebben dit jaar de juffen wel wat gegeven. Wolf had een bloempotje uitgezocht en een boek om voor te lezen in de klas. Normaal vind ik het wel goed maar ze zijn zo bezig geweest om uit te puzzelen wat voor hem werkt. En zijn ook echt naast ons gaan staan als we tegen advies van zorgverleners in gingen. (Vorig jaar hebben we een intensief diagnosetraject met hem gedaan. Kwam eigenlijk niet echt iets uit maar ze wilden hem daar toch in intensieve revalidatie hebben, wij vonden dat teveel voor hem en de problematiek toen ook niet meer ernstig genoeg, was pas oké toen school aangaf het met ons eens te zijn en logopedie en fysio in de eerste lijn beter zou passen).

[ Bericht 37% gewijzigd door Cygne op 07-07-2023 13:18:40 ]
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:11:42 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_209796324
Wat heerlijk cygne! Heeft hij er zin in?

Noud gaat ook naar groep 3 maar hij vindt het vooralsnog erg stom dat hij dan moet leren lezen... :')
disclaimer
pi_209796530
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:11 schreef SQ het volgende:
Wat heerlijk cygne! Heeft hij er zin in?

Noud gaat ook naar groep 3 maar hij vindt het vooralsnog erg stom dat hij dan moet leren lezen... :')
Ja, ontzettend veel. Hij vindt het wel heel spannend.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 21:44:54 #102
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209802996
oh shit, we "moeten" door naar het volgende topic :o waar moeten we nu naartoe :D ?
  vrijdag 7 juli 2023 @ 21:54:39 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_209803131
Nee hoor, ik denk dat mijn zoon ondanks groep 3 nog wel enige tijd kleuter blijft van binnen.
disclaimer
  vrijdag 7 juli 2023 @ 21:59:27 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209803195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 21:44 schreef littledrummergirl het volgende:
oh shit, we "moeten" door naar het volgende topic :o waar moeten we nu naartoe :D ?
Is hij er klaar voor?

Jacob vindt dat hij nu in groep 3 zit maar ik zie dat pas zo als hij daar voor het eerst door de deur is, denk ik. Nog niks geleerd daar dus nog gewoon een kleuter.
Verder verheugen wij ons vooral op de vakantie, voorlopig. Ik vroeg vanmorgen hoe lang hij de zomervakantie zou laten duren als hij mocht kiezen, tussen de 2 en de 10 weken. Hij: triljoen.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 22:23:34 #105
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209803579
hij heeft er zin in :D hij had laatst doordraaidag, dan gaan ze twee uurtjes naar hun nieuwe klas met nieuwe leerkrachten ect. toen kwam hij dolgelukkig thuis met een boekje met opdrachtjes, "mam kijk! ik heb echt groep drie huiswerk!" O+

ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen, het is geen type dat lang kan stilzitten en luisteren :'). Hoop dat hij zijn drukte een beeeetje leert te beheersen, anders wordt t uiteindelijk wel pittig denk ik. Hij is gelukkig wel knap pienter :P hopelijk gaat dat een beetje compenseren
pi_209805106
Dat stil zitten en luisteren gaan ze ook leren. Volgens mij is het 80% stuiterballen waar ze in groep 3 mee starten :)

Vakantie is hier ook begonnen! Iedereen was er aan toe. De meiden hebben er veel zin in dat ze volgend schooljaar echt groep 3 dingen mogen doen (groep 3 werkjes en lezen doen ze nu al, maar het rekenen wat ze op een tablet moeten doen nog niet, want zo’n account en apparaat krijgen ze pas in groep 3.)

Wel heel mooi, ze mogen als ze naar groep 3 gaan hier met een glijbaan het raam uit. 2 jaar geleden ging mijn zoon als enige head first, vorig jaar niemand, en dit jaar Em :D Lala wilde daarna ook, maar toen werd gezegd dat dit niet de bedoeling was, dus die ging netjes zittend, net als alle andere kinderen.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 10:11:35 #107
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209806992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 00:24 schreef FlyingFish het volgende:
Dat stil zitten en luisteren gaan ze ook leren. Volgens mij is het 80% stuiterballen waar ze in groep 3 mee starten :)

Wel heel mooi, ze mogen als ze naar groep 3 gaan hier met een glijbaan het raam uit. 2 jaar geleden ging mijn zoon als enige head first, vorig jaar niemand, en dit jaar Em :D Lala wilde daarna ook, maar toen werd gezegd dat dit niet de bedoeling was, dus die ging netjes zittend, net als alle andere kinderen.
heerlijk van die buitendelijntjeskleurende kinderen O+ lekker je eigen ding doen.
pi_209845970
Heerlijk FF!

Hier ook bijna kleuter af alweer! Eerste week groep 3 wordt ze 6.
Ze zegt dat ze het niet leuk vindt dat ze in groep 3 niet meer zo veel mag spelen, maar stiekem zie ik haar wel opbloeien van het leren schrijven wat ze de afgelopen weken hebben gedaan.

Ze was vandaag opeens verdrietig met naar bed gaan. Haar beste vriendinnetje (sinds ze naar de opvang ging als baby) gaat naar een ander dorp verhuizen. Samen naar de opvang, later school / 2 dagen bso en dansles is er straks allemaal niet meer na 6 jaar en dat kwam even binnen nu in de laatste schoolweek. En ik zacht ei had daardoor ook de tranen in mijn ogen.
Zelf heb ik vroeger hetzelfde meegemaakt op dezelfde leeftijd en die vriendschap is er nog steeds. Dat gun ik haar ook. O+
  dinsdag 11 juli 2023 @ 01:39:21 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209847247
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:12 schreef Nolita het volgende:
Heerlijk FF!

Hier ook bijna kleuter af alweer! Eerste week groep 3 wordt ze 6.
Ze zegt dat ze het niet leuk vindt dat ze in groep 3 niet meer zo veel mag spelen, maar stiekem zie ik haar wel opbloeien van het leren schrijven wat ze de afgelopen weken hebben gedaan.

Ze was vandaag opeens verdrietig met naar bed gaan. Haar beste vriendinnetje (sinds ze naar de opvang ging als baby) gaat naar een ander dorp verhuizen. Samen naar de opvang, later school / 2 dagen bso en dansles is er straks allemaal niet meer na 6 jaar en dat kwam even binnen nu in de laatste schoolweek. En ik zacht ei had daardoor ook de tranen in mijn ogen.
Zelf heb ik vroeger hetzelfde meegemaakt op dezelfde leeftijd en die vriendschap is er nog steeds. Dat gun ik haar ook. O+
Ah, wat sneu! Welk vriendinnetje, vraag ik me nu wel even af 😇😇
pi_209847444
Leuk, al die bijna groep 3-ers. Kevin is heel trots en er echt aan toe. En ook aan de vakantie :wtf:
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 juli 2023 @ 07:34:54 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209989785
7.02u "mama, heb ik lang genoeg geslapen?"

Ja hoor lieverd gefeliciteerd met je verjaardag.

7.30u Papa en kleine grote vent zijn een rondje op zijn nieuwe fiets door de wijk.

Wij schuiven een topic op. Hallo allemaal.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210000031
Welkom en gefeliciteerd Ynske!
pi_210271474
Alle kleuters alweer zin in school?
  zondag 13 augustus 2023 @ 22:11:00 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210276448
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Nee joh, 28 augustus pas. Ze is wel vriendjes met zo'n beetje iedereen op de camping, kan ineens fantastisch fietsen en zwemmen (of ja, ineens...we oefenen hier dagelijks) en lijkt totaal niet meer op mijn wat verlegen niks durvende dochter van voor de vakantie. Bizar om te zien hoe zo'n sprong dan ineens gaat. Maar ook heel gaaf, ze wordt ineens echt heel erg rap groot.
pi_210277978
quote:
Al zeker 2 weken :') Gelukkig mag hij bijna weer :P
pi_210280863
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Nee joh, 28 augustus pas. Ze is wel vriendjes met zo'n beetje iedereen op de camping, kan ineens fantastisch fietsen en zwemmen (of ja, ineens...we oefenen hier dagelijks) en lijkt totaal niet meer op mijn wat verlegen niks durvende dochter van voor de vakantie. Bizar om te zien hoe zo'n sprong dan ineens gaat. Maar ook heel gaaf, ze wordt ineens echt heel erg rap groot.
Super leuk zo'n sociaal kind! Nu dan. :9 Hopen dat ze hier fijn geopend is en dit een beetje kan vasthouden.
Zo de tijd in de vakantie om rustig aan te doen en te ontwikkelen lijken ze soms inderdaad zo enorm sprongen te maken..

quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 06:58 schreef Aure het volgende:

[..]
Al zeker 2 weken :') Gelukkig mag hij bijna weer :P
Haha, die heeft er dus ook wel zin in. :9

--

Hier ook eentje die binnen de eerste week school alweer miste en terug wilde. Deze week zit bijna helemaal volgepland met uitjes, bijzonderheden en verjaardagen en dan mag ze maandag weer naar school. Telt hier de dagen af. O+
pi_210285596
Hier is het aftellen ook begonnen. Deze week nog vrij en a.s. maandag beginnen in groep 3 :)

Edit: Oja, ik hoor met Simon hier eigenlijk ook niet meer :P
  woensdag 16 augustus 2023 @ 17:27:29 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210306921
Hoera! Na 3,5 week heel heel heel heel oefenen op vakantie was de eerste les na vakantie ineens alles uit 'blub 1' naar 100% en dus door naar blub 2. Wat is het kind trots! En de juf zegt dat ze heel veel uit blub 2 ook al kan en dat ze wrs als een speer gaat nu ze het niet meer eng vindt.

Wat een opluchting na bijna een half jaar in blub 1 terwijl ze er zes moeten voor het a-diploma...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 augustus 2023 @ 18:12:40 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210307381
Nog 1,5 week. Wat me aan t denken zet...
Gymmen, die kleintjes in eigen kleren? Of kleren meegeven? En welke schoenen? Of op blote voeten?
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 16 augustus 2023 @ 18:15:51 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_210307416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:12 schreef Ynske het volgende:
Gymmen, die kleintjes in eigen kleren? Of kleren meegeven? En welke schoenen? Of op blote voeten?
Meestal krijg je dat aan het begin van het schooljaar wel te horen. Hebben ze een informatie-avond bij jullie?
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 augustus 2023 @ 18:27:10 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210307540
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:15 schreef SQ het volgende:

[..]
Meestal krijg je dat aan het begin van het schooljaar wel te horen. Hebben ze een informatie-avond bij jullie?
Nog niet gehoord. We hebben de week voor de zomervakantie een kaart gekregen dat hij de 28e mag beginnen.
Had al eens gekeken naar info op de website of isy maar op de ene staat een oude schoolgids van vorig jaar en op de ander kan ik niets vinden.
Misschien hoor ik komende week wat
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210307653
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:12 schreef Ynske het volgende:
Verschilt per school
  woensdag 16 augustus 2023 @ 18:36:59 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_210307660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:27 schreef Ynske het volgende:

[..]
Nog niet gehoord. We hebben de week voor de zomervakantie een kaart gekregen dat hij de 28e mag beginnen.
Had al eens gekeken naar info op de website of isy maar op de ene staat een oude schoolgids van vorig jaar en op de ander kan ik niets vinden.
Zou er niet op rekenen, dat start allemaal pas met het schooljaar ;) maar maak je er ook niet te druk om, niemand verwacht dat ze op dag 1 in gymtenue klaar staan. Komt goed.
disclaimer
pi_210308939
quote:
Deze moeder van een kleuter in ieder geval wel....dinsdag mag ze weer met voor het eerst een continuerooster.
pi_210308988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:27 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hier kregen we maandag alle info binnen via Parro, al was het voor ons 'oud' nieuws.
De meeste leerkrachten starten al op in de laatste week van de vakantie en dat communiceren staat bij de school van Juul duidelijk altijd eerste op de to do list.

Bij Juul is het gymen in gymkleding en op gymschoenen iig.
pi_210309195
Ik zou gewoon even afwachten wat er gecommuniceerd wordt Ynske. Want hier was het in groep 1/2 op gymschoenen in eigen kleding, en in groep 2/3 op blote voeten en in gymkleding :D

En wij zwaaien gelijk uit hier. Mijn dochters hebben heel veel zin om in groep 3 te beginnen. Eindelijk mogen ze flitsen en met Snappet werken! Succes nieuwe kleuters!
  woensdag 16 augustus 2023 @ 21:59:11 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210310620
Groep 1 en 2 hoeven hier geen gymkleren of -schoenen mee. Lijkt me ook echt onhandig, al die kinderen die zichzelf amper omgekleed krijgen...

Maar het verschilt per school, die info krijg je vast nog. Komt goed, niemand verwacht perfectie op dag 1. Of 2. Of 200 for that matter.
pi_210311079
Hier gymkleding en gymschoenen. Gymles is voor de groep van mijn kleuter op vrijdagochtend gelijk als school start en ze mogen met omkleden worden geholpen door degene die ze brengt. Bij het terug omkleden na gymles helpt de leerkracht of een oudste kleuter wanneer nodig. Van oudste kleuters wordt na de kerstvakantie verwacht dat ze het zelf kunnen en dat ze dan dus ook hun jongste kleuter-buddy helpen als dat nodig is.

Mijn bijna-oudste kleuter heeft er zin in hoor! Maandag gaan we weer van start *O*
pi_210313242
quote:
4 september pas _O- maar ik merk wel dat hij er weer aan toe is. Natuurlijk was 6 weken voor de zomervakantie leuk (en kort), maar hij mist nu wel uitdaging.

Hier gymmen ze op maandag in gymkleding en gymschoenen, de andere 2x gym is alleen gymschoenen. Beetje rekening houden met welke kleding ze maandag aan hebben en dat gaat echt prima. Probleem hier was vooral een andere kleuter die ineens Bas' zijn broek aan had. Dat vond Bas echt niet leuk.
pi_210313474
Maar de laatste dagen zomervakantie hier, zo B naar Timmerdorp brengen en dan gaan we kijken hoe lang Juul zich gaat vermaken. Ik ben wel aan het werk....
Deze laatste week is zo slecht gepland door ons, gelukkig volgend jaar vakantie BSO.
Komend weekend even kijken wat we gaan doen, het wordt waaaaarm, dus ongetwijfeld zwemmen 8-)

Juul begint meteen na de vakantie met zwemles *O* Ze is er zo aan toe, ze duikt allang onder water, het is net zo'n waterrat als haar broer.
pi_210314062
De laatste dagen zullen hier voorbij vliegen..

De kleuter is vandaag jarig, 5 jaar geworden, dus vandaag visite. morgen i.v.m. vakantie/werk bij mijn ouders de dag doorbrengen, zaterdag is m'n vrouw jarig, dus ook weer visite, zondag vieren we de meeste verjaardagen samen; huis vol visite. Maandag start school. :+

Verjaardagsstress is wel real met 5 jaar, jeetje.
pi_210314109
NJ, gefeliciteerd! Een fijn feestelijk weekend gewenst :)
pi_210315429
Gefeliciteerd NJ! 5 jaar *O* Welkom leerplicht ;)
pi_210316322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:59 schreef Tink89 het volgende:
Groep 1 en 2 hoeven hier geen gymkleren of -schoenen mee. Lijkt me ook echt onhandig, al die kinderen die zichzelf amper omgekleed krijgen...

Maar het verschilt per school, die info krijg je vast nog. Komt goed, niemand verwacht perfectie op dag 1. Of 2. Of 200 for that matter.
Als ze geen 1-op-1 hulp krijgen gaat dat vaak ineens een heel stuk beter dan thuis. En kinderen helpen elkaar vaak ook. Natuurlijk moet je als leerkracht bijspringen, maar het viel me heel erg mee hoeveel kinderen hulp van mij nodig hadden.
pi_210320097
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:59 schreef Tink89 het volgende:

Ik mag hopen dat de meeste kleuters zichzelf gewoon prima aan- en uit kunnen kleden en dat ouders dat ook nastreven, op wat uitzonderingen na. Sokken zijn vaak even wat lastig, evenals kledingstukken binnenstebuiten. Daar kunnen leerkrachten prima bij helpen. Ik zie in de kleuterklassen zelfs kinderen die hun kleding netjes opvouwen en op een stapeltje leggen O+ Beetje verwachtingen hebben en eisen stellen mag best, zeker bij de groep 2 kinderen.

M start pas 4 september weer. Ik verwacht een onrustige periode met school, nieuwe juf, baby broertje en eigen verjaardag in maximaal 2,5 weken tijd :X 8)7
Dankbaar dat het verlof voor de vaders zo uitgebreid is, waardoor mijn man hopelijk een beetje kan zorgen voor rust en ruimte :)
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:31:05 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210321163
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:11 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat de meeste kleuters zichzelf gewoon prima aan- en uit kunnen kleden en dat ouders dat ook nastreven, op wat uitzonderingen na. Sokken zijn vaak even wat lastig, evenals kledingstukken binnenstebuiten. Daar kunnen leerkrachten prima bij helpen. Ik zie in de kleuterklassen zelfs kinderen die hun kleding netjes opvouwen en op een stapeltje leggen O+ Beetje verwachtingen hebben en eisen stellen mag best, zeker bij de groep 2 kinderen.

M start pas 4 september weer. Ik verwacht een onrustige periode met school, nieuwe juf, baby broertje en eigen verjaardag in maximaal 2,5 weken tijd :X 8)7
Dankbaar dat het verlof voor de vaders zo uitgebreid is, waardoor mijn man hopelijk een beetje kan zorgen voor rust en ruimte :)
Njah, die van mij kan dat inmiddels best aardig, maar toen ze net 4 was echt niet. Een joggingbroek en een shirt wel, maar iets met knoopjes of een riem of iets anders ingewikkelds: neuh.
pi_210321185
En daarbij helpen kinderen onderling elkaar ook. Dirk is wel eens thuisgekomen met de mededeling dat zn rits van zn vest moeilijk was maar dat Pieter hem geholpen had. ^O^
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:32:38 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_210321190
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Njah, die van mij kan dat inmiddels best aardig, maar toen ze net 4 was echt niet. Een joggingbroek en een shirt wel, maar iets met knoopjes of een riem of iets anders ingewikkelds: neuh.
Maar dat is natuurlijk makkelijk opgelost. Geef je kinderen op gymdag geen kleren aan die ze niet zelf uit kunnen krijgen.
disclaimer
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:34:14 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210321224
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar dat is natuurlijk makkelijk opgelost. Geef je kinderen op gymdag geen kleren aan die ze niet zelf uit kunnen krijgen.
True. Ik zie ook wel makkelijker beren altijd. Het zou inderdaad ook best kúnnen wel, eventueel met hulp van leerkracht of ander kind, maar ik ben toch blij dat het bij ons op school niet hoeft.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 19:36:10 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_210321253
Mijn zesjarige (ook officieel geen kleuter meer trouwens) loopt nog steeds alleen in joggers.
Ben al blij dat hij de rits van z'n jas dicht krijgt. Moet het wel zo'n grote grove rits zijn. Hij mist gewoon het geduld en de focus voor gepriegel :')
disclaimer
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 19:50:35 #141
382129 crew  Donna
pi_210321478
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:32 schreef Nanuke het volgende:
En daarbij helpen kinderen onderling elkaar ook. Dirk is wel eens thuisgekomen met de mededeling dat zn rits van zn vest moeilijk was maar dat Pieter hem geholpen had. ^O^
Precies!

Het is hier trouwens alleen maar het shirt/de trui uit met gym zodat ze in haar hemd en broek/legging gymt. Ik zorg er gewoon voor dat ze op gym dagen een ruime trui/shirt aan heeft. Ze had heel snel door hoe ze die uit kan krijgen toen het eenmaal moest hoor, haha.
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 19:51:31 #142
382129 crew  Donna
pi_210321488
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:36 schreef SQ het volgende:
Mijn zesjarige (ook officieel geen kleuter meer trouwens) loopt nog steeds alleen in joggers.
Ben al blij dat hij de rits van z'n jas dicht krijgt. Moet het wel zo'n grote grove rits zijn. Hij mist gewoon het geduld en de focus voor gepriegel :')
Ohja en dit idd. En dan moet de jas ook nog precies een beetje zo zitten dat het allemaal makkelijk 'loopt' anders is het nog 1 grote frustratie.

Goh, van wie zou ze het hebben. :9
pi_210321909
L heeft het eens gepresteerd om met zijn spijkerbroek achterstevoren uit school te komen.

Voor de opsom: geen gymkleding of schoenen, ze gymmen in ondergoed dus kleding moet wel uit en weer aan.
pi_210322094
Broek achterstevoren en shirt binnenstebuiten, maar wat was hij trots want hij had het zelf gedaan en een sticker gekregen van de juf. Echt, stickers _O_ . En hoe vaker ze het doen, hoe makkelijker het gaat.
pi_210335115
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:55 schreef TolstoiFan het volgende:
NJ, gefeliciteerd! Een fijn feestelijk weekend gewenst :)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:29 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd NJ! 5 jaar *O* Welkom leerplicht ;)
Thanks!
Gelukkig hebben ze nog genoeg feestdagen, vakantiedagen en studiedagen! *) :+
pi_210370447
Vanochtend vanaf het wakker worden een stuiterende groep twee-kleuter hier. Hij stuitert nu nog steeds. Hij had (en heeft) heel veel zin in het nieuwe schooljaar!
Hoe is de eerste schooldag geweest voor de anderen die vandaag weer begonnen zijn?
pi_210372236
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:50 schreef eponine het volgende:
Vanochtend vanaf het wakker worden een stuiterende groep twee-kleuter hier. Hij stuitert nu nog steeds. Hij had (en heeft) heel veel zin in het nieuwe schooljaar!
Hoe is de eerste schooldag geweest voor de anderen die vandaag weer begonnen zijn?
Heel veel spanning vanochtend, maar uiteindelijk een goede, fijne dag!

De dag begon met de ouders ~ een uurtje op het plein, in de klas, koffie en thee. Maar ook dus veel mensen, veel geluiden, muziek.. Dus hangende kleuters van de spanning. Maar ze mocht direct beginnen als hulpje van de juf, dus de dag kon niet meer stuk. O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 augustus 2023 @ 21:53:31 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210373961
Ah een update over de gymspullen,schoenen met elastiek of klittenband,verder niets nodig.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210374477
Ahh omkleden. Ik trof mijn groep-3er nog regelmatig aan met een gymbroek onder zijn spijkerbroek of zijn gym shirt onder zijn normale shirt. Je zou het toch moeten voelen zou je zeggen, maar die jongen zit te vaak met zijn hoofd in de wolken. En volgens mij een 80% score op binnenstebuiten/ achterstevoren. Het is gewoon knap.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 augustus 2023 @ 12:57:41 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210393028
Vandaag de laatste dag kdv, en maandag is het zover.
Hij heeft zin om naar de grote school te gaan, maar ben benieuwd hoe dat gaat maandag met brengen.
Nieuwe school, andere locatie als waar hij naar het kdv gaat. Alles nieuw, we zijn er 2x gaan kijken met hem. Spannend.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210393260
Juul had vorig schooljaar standaard haar schoenen verkeerd om aan na een gymdag. Benieuwd hoe dat dit schooljaar gaat.....

En ach, B is alweer 9,5 jaar en die komt van Scoutingkamp terug met broeken die niet van hem zijn, is al 2 keer 1 (?!) slipper kwijtgeraakt met het omkleden na reddingszwemmen. Dus het zal ook wel gewoon een soort van DNA zijn of zo.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 07:50:40 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210402853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:16 schreef exode het volgende:
Juul had vorig schooljaar standaard haar schoenen verkeerd om aan na een gymdag. Benieuwd hoe dat dit schooljaar gaat.....

En ach, B is alweer 9,5 jaar en die komt van Scoutingkamp terug met broeken die niet van hem zijn, is al 2 keer 1 (?!) slipper kwijtgeraakt met het omkleden na reddingszwemmen. Dus het zal ook wel gewoon een soort van DNA zijn of zo.
Schoenen effe iets op of in tekenen dat elkaar een kusje moet kunnen geven 👍🏻
pi_210402909
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 07:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Schoenen effe iets op of in tekenen dat elkaar een kusje moet kunnen geven 👍🏻
Wij hebben er pijlen in staan die naar elkaar moeten wijzen. Ze weet het ook, we vermoeden dat ze het zelf hilarisch vindt om ze omgedraaid aan te doen. Maar wie weet werkt een kusje wel :)
  donderdag 24 augustus 2023 @ 09:39:29 #154
346653 Ceviche
pi_210403731
Die van mij doet het volgens mij ook expres, dan komt hij laten zien dat hij zijn schoenen aangetrokken heeft en dan kijkt hij heel afwachtend naar mij, dat ik kan zeggen dat ze verkeerd om zitten.
En dan noemt hij het 'bananenvoeten' en trekt hij ze goed aan.
Het is zo'n dagelijks ritueel en hij kijkt er ook altijd iets te blij bij :D

Verder kan ik bij hem nu ook liedjes en verhaaltjes aanvragen :) dan vraag ik een liedje over een prinses die een appel eet ofzo en dan zingt hij er iets over op de melodie van twinkel twinkel kleine ster. Het eindigt altijd met dat er iemand op zijn hoofd wordt gepoept :')
pi_210403810
We hebben de eerste meltdown van het schooljaar al gehad. Juul ging volledig los tijdens het eten. Waarom? Omdat ze niet buiten met de kat op schoot mocht avondeten.

Het heeft echt even geduurd en toen ze eenmaal rustig was viel ze tegen mij aan in slaap op de bank terwijl ik haar voorlas.

Ze was vanochtend ook al voor 7 uur wakker terwijl we haar normaal wakker moeten maken op schooldagen. Alle prikkels zorgen duidelijk voor een onrustig hoofdje.
pi_210479151
Wij komen hier afscheid nemen, het is weer mijlpalen week hoor.
Maandag begonnen in groep 3 en morgen wordt ze alweer 6 en mag ze afzwemmen voor haar C diploma. Trots. O+
Duidelijk tijd om door te schuiven naar het volgende topic. Tot ziens! :W
pi_210621716
Na bijna een half jaar zwemles in bad 1, mag F. door naar bad 2. Dat trotse bekkie van hem toen hij het hoorde eerder deze week O+
pi_210656503
Mijn kleuter had vandaag zijn eerste opkomst bij scouting. Zo schattig en grappig om hem daar te zien O+
pi_210656533
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn kleuter had vandaag zijn eerste opkomst bij scouting. Zo schattig en grappig om hem daar te zien O+
Wat leuk!
Eigenlijk zou Juul ook al beginnen maar het continuerooster, dansles en zwemles.....die hakken er in. Waarschijnlijk gaat ze na de Herfstvakantie een paar x meekijken.
pi_210659266
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:38 schreef exode het volgende:

[..]
Wat leuk!
Eigenlijk zou Juul ook al beginnen maar het continuerooster, dansles en zwemles.....die hakken er in. Waarschijnlijk gaat ze na de Herfstvakantie een paar x meekijken.
Ja snap ik helemaal! Bas is net voor de zomervakantie op school begonnen en dat lijkt er ook wel in te hakken, maar het ging gisteren boven verwachting goed. Hij vond het vooral heel stom dat het na 2 uur alweer tijd was om naar huis te gaan :D. Hij staat op de wachtlijst van de zwemvereniging, dat duurt nog wel even denk ik :@
pi_210659592
quote:
17s.gif Op zondag 17 september 2023 09:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja snap ik helemaal! Bas is net voor de zomervakantie op school begonnen en dat lijkt er ook wel in te hakken, maar het ging gisteren boven verwachting goed. Hij vond het vooral heel stom dat het na 2 uur alweer tijd was om naar huis te gaan :D. Hij staat op de wachtlijst van de zwemvereniging, dat duurt nog wel even denk ik :@
Juul heeft een jaar op de wachtlijst gestaan voor zwemles. Ze mocht meteen na de zomervakantie beginnen.

Eigenlijk wilden we haar pas op Scouting als ze haar zwemdiploma's heeft maar de wachtlijst voor de Welpen is hier oneindig. Dus toch maar bij de Bevers starten.
B vindt het ook geweldig. Die kwam gisteren stinkend naar vuur thuis.
pi_210707780
Een klasgenootje te spelen hebben en dat dat klasgenootje vervolgens al jouw lievelingsspeelgoed, inclusief je allerliefste knuffel “HEEL STOM” vindt… }:| :X :N
Gelukkig was het antwoord van mijn kleuter: “nou, ík vind het wel leuk, en dit is mijn huis”, dat was een stuk aardiger dan wat ik wilde zeggen na opmerking nummer 257 -O-
pi_210709056
Ik haalde vandaag Juul op bij de BSO. Ze liep in haar gymkleding en gymschoenen....
Bleken haar eigen kleren zeik en zeik en zeiknat te zijn. Was op school gebeurd vertelde de BSO juf. Te enthousiast in plassen gestampt.

Naar huis toe gegaan, toch maar even het gesprek aangegaan met Juul. Dat ze niet in plassen mag springen als ze geen laarzen aan heeft. En dat het op school sowieso niet echt handig is.

'Mama, ik heb ook niet in plassen gesprongen!'

Wat blijkt nou, had ze een lekke/kapotte regenpijp ontdekt en daar is ze met haar 2 sidekicks onder gaan staan. Dus 3 zeiknatte kleuters.

Echt....classic Juul is dit.
pi_210713647
Omg @exode :')

En @eponine kinderen kunnen echt eikels zijn ja. Gelukkig trok jouw kleuter zich er niks van aan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210722921
Hij had er blijkbaar toch wat meer last van dan hij in eerste instantie liet merken. Aan opa en oma heeft hij verteld dat hij verdrietig was omdat klasgenootje zijn spullen stom vond. En gisteravond bij het naar bed brengen vroeg hij of zijn knuffels echt zo stom waren als gezegd was, want hij vindt ze nog steeds wel heel leuk :{ ;( (dat betreffend klasgenootje gisteren hem zo hard heeft geduwd dat F met zijn kin ergens tegenaan klapte, waardoor die nu helemaal rood en dik is hielp denk ik ook niet echt)
pi_210745946
@eponine, wat ontzettend sneu zeg, klinkt ook niet als een gezellig klasgenootje :(

Vrouwlief ging vorige week met Vlokje van 5 naar het CB voor de oog- en hoortest. Daar bleek ze hoog te scoren op de vragenlijst m.b.t. hyperactiviteit en psychische gezondheid. Dat verbaast ons opzich niet, onze oudste heeft AD(H)D met waarschijnlijk lichte mate autisme en of de jongste kopieert intens, of ze heeft genetisch ook iets meegekregen. Daarnaast is het thuis nu eenmaal niet altijd gezellig, omdat de oudste flink overheerst in haar gedrag. We hebben toen zij kleiner was bij het CB aangeklopt, dat we ons zorgen maakten, onze zorgen werden toen niet gedeeld. Dus we zijn zelf hulp gaan zoeken, die hebben we nu al een paar jaar, en nu gaat het CB zich opeens wél tegen onze jongste aanbemoeien. We zijn namelijk opgeroepen voor een afspraak bij de jeugdarts, mórgen al, hoezo haast? Ik heb hem zojuist verplaatst naar oktober, morgen is schoolreisje dus dan kan het sowieso niet, maar ik twijfel of ik uberhaupt wil gaan. Want we zijn al aangesloten bij een psychiaterpraktijk, we hebben al een gezinscoach, die zelf ook wel bepaald gedrag ziet bij Vlokje maar ook aangeeft dat ze heel sterk reageert op de thuissituatie. Daar zitten we bovenop, de gezinscoach richt zich al op beide kinderen, ik zit helemaal niet (meer) te wachten op het CB die daar ook nog eens een plasje over wil doen.

Heeft iemand van jullie hier eens mee te maken gehad? Heeft iemand enig idee wat er gebeurt als ik de afspraak helemaal afzeg? Of juist als ik deze door laat gaan? Ik weet op dit moment even niet waar ik goed aan doe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 25-09-2023 09:51:16 ]
  maandag 25 september 2023 @ 10:05:18 #167
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_210746148
Wij hadden destijds jaren terug dezelfde situatie op een ander vlak. Oudste had al de diagnose veds. Jongste dezelfde kenmerken en werd meegenomen in het revalidatietraject en alles. Cb wilde ineens ook van alles maar uiteindelijk aangegeven dat we alleen nog kwamen voor de inentingen en dat ze door het lumc en het revacentrum goed in de gaten gehouden werden en de belastbaarheid qua energie het niet waard was.

Dat ging prima en eventueel konden de entingen ook via de huisarts destijds.
If you can dream it, you can do it...
pi_210746254
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Schanu het volgende:
Heeft iemand van jullie hier eens mee te maken gehad? Heeft iemand enig idee wat er gebeurt als ik de afspraak helemaal afzeg? Of juist als ik deze door laat gaan? Ik weet op dit moment even niet waar ik goed aan doe.
Wij hebben het met oudste gehad, op andere manier, meer met angst/te verlegen zijn. Ik heb toen een telefonisch consult gehad, zonder kind dus. Besproken wat er aan de hand was (naar ons idee), en wat we al deden (met beetje hulp van een maatschappelijk werkster). Daarmee was het voldoende om nooit weer iets over te horen. De arts gaf zelf ook al aan dat je niet perse hulp van hun hoeft aan te nemen, maar wel het aanbod geven mocht het kind, OF de ouder dat nodig hebben dat je een ingang hebt.

Ik had het ook wel direct kunnen afkappen, maar met oudste zat dat nog niet zo in mijn systeem. En eigenlijk vind ik het wel prettig dat het ook gewoon afgerond was ipv een open einde daar..
pi_210747146
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Schanu het volgende:
@:eponine, wat ontzettend sneu zeg, klinkt ook niet als een gezellig klasgenootje :(
Nee, ik ben (wij zijn) niet zo’n fan van hem. Maar we willen F ook (nog) niet zeggen niet met hem om te gaan. “Op school is hij wel aardig mama”, zei hij vrijdag nog. We zien wel even waar het schip gaat stranden. Hopelijk trekt dat kind nog bij :+

Overigens beweer ik nu niet dat mijn kind nooit iets doet of zal doen. Maar hij weet dondersgoed dat hij, zéker bij anderen thuis, zich hoort te gedragen.

Wat betreft het CB, zeker als er al zoveel ‘hulptroepen’ bij jullie zijn, zou ik het laten voor wat het is. Desnoods nog een korte uitleg dat je het niet nodig vindt om die redenen. Succes iig!
  maandag 25 september 2023 @ 14:28:49 #170
346653 Ceviche
pi_210748680
Ik zou de bemoeienis van het cb vooral zien als een (onhandig) teken van behulpzaamheid. Ik kan me voorstellen dat veel ouders geen idee hebben waar ze moeten beginnen qua hulpverlening, en het cb kan daar wel in op weg helpen. En dan is het vaak ook wel fijn als dat op zo'n korte termijn kan, als er behoefte aan is.
Maar je hoeft er niks mee hè, zeker als je zelf al hulp hebt ingezet. Ik zou dat gewoon doorgeven en de afspraak bij het cb afzeggen.
Het is niet alsof er ernstige problemen zijn en alle hulp wordt afgehouden, het is alleen dat er al goede hulp is. Dat begrijpen ze daar ook wel.
  maandag 25 september 2023 @ 15:22:11 #171
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210749140
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ceviche het volgende:
Ik zou de bemoeienis van het cb vooral zien als een (onhandig) teken van behulpzaamheid. Ik kan me voorstellen dat veel ouders geen idee hebben waar ze moeten beginnen qua hulpverlening, en het cb kan daar wel in op weg helpen. En dan is het vaak ook wel fijn als dat op zo'n korte termijn kan, als er behoefte aan is.
Maar je hoeft er niks mee hè, zeker als je zelf al hulp hebt ingezet. Ik zou dat gewoon doorgeven en de afspraak bij het cb afzeggen.
Het is niet alsof er ernstige problemen zijn en alle hulp wordt afgehouden, het is alleen dat er al goede hulp is. Dat begrijpen ze daar ook wel.
Dit inderdaad. Dat merk ik op m’n werk ook en dan is / kan CB een hele fijne ingang zijn. En soms weet het CB niet dat er al hulp ingezet is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 25 september 2023 @ 15:22:44 #172
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210749146
Wij zijn net gaan kennismaken op school en woensdag gaat hij oefenen. Ben zooooo benieuwd. Zitten wel wat bekenden in vanuit KDV dus dat is wel fijn voor hem denk ik.

Over precies een maand is hij 4 en mag ik hier “echt” komen O+
pi_210749592
Zat er in de vragenlijst geen vraag waarbij over bij welke zorgverleners/hulpverleners het kind al bekend is? Zoiets zat wel in onze vragenlijst.
pi_210750754
Bedankt voor jullie reacties! Het is bekend dat we al hulp hebben, dat heeft mijn vrouw aangegeven bij het CB tijdens de afspraak. Ze gaf aan dat ze het desondanks zou bespreken met de jeugdarts en vervolgens kregen we dus opeens de oproep om morgen langs te komen.

We hebben besloten er wel heen te gaan en het dan uit te leggen. Hopelijk is het daarmee klaar en kunnen we het richting het cb in ieder geval afsluiten.
  maandag 25 september 2023 @ 20:27:33 #175
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_210752198
Ik vond het cb ook heel onprettig met ons omgaan.
We zaten in enorme brede diagnostiek toen al, met meerdere gedragswetenschappers en een kind die non verbaal is tegen 98% van de wereld waar ze maar vragen aan hem bleven stellen, terwijl ze dus ook in hun dossier konden zien waar de gemeente mee bezig was mbt hulp.

Ik zou er gewoon heen gaan en uitleggen hoe het zit.

Ik was heel sceptisch voordat ik de hulp kreeg en ook vooral heel angstig om zorg binnen te laten maar ik moet zeggen dat ik nu wel blij ben met bepaalde openingen die ik anders niet had gehad.
Er waren veel dingen waar ik niet van wist die voor ons echte eyeopeners waren.
pi_210787813
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 15:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn net gaan kennismaken op school en woensdag gaat hij oefenen. Ben zooooo benieuwd. Zitten wel wat bekenden in vanuit KDV dus dat is wel fijn voor hem denk ik.

Over precies een maand is hij 4 en mag ik hier “echt” komen O+
Mijnes wordt eind november ook 4 en dus ook naar school. In november gaat hij eerst nog een paar dagen wennen. O+

Ik zit dus nu even te googlen wat een handige lunchbox en beker zal zijn. Mijn god wat een keus. Wat zijn jullie ultieme tips en ervaringen? Kan een beginnende kleuter makkelijk zo'n mepal schroefdop opendraaien? Of is zo'n rietjesding een betere keus? Het is een continurooster dus hij moet iets hebben in ochtend voor fruit en iets voor de lunch.
Shine bright like a diamond.
pi_210788052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:15 schreef June. het volgende:

[..]
Mijnes wordt eind november ook 4 en dus ook naar school. In november gaat hij eerst nog een paar dagen wennen. O+

Ik zit dus nu even te googlen wat een handige lunchbox en beker zal zijn. Mijn god wat een keus. Wat zijn jullie ultieme tips en ervaringen? Kan een beginnende kleuter makkelijk zo'n mepal schroefdop opendraaien? Of is zo'n rietjesding een betere keus? Het is een continurooster dus hij moet iets hebben in ochtend voor fruit en iets voor de lunch.
Zowel B als Juul hebben al vanaf dag 1 op school Mepal lunchboxen, voor de boterhammen en fruit en voor het drinken een Mepal drinkfles en geen drinkbeker.
Alhoewel B, die bijna 10 is, nu ook vaak een bidon of zo meepakt. Prima.

Het kan allemaal in de vaatwasser is aardig robuust en ze kunnen ze makkelijk openmaken.
pi_210788352
Is zo'n drinkfles dan met tuit @exode? Deze?
pi_210788386
@June. Die bekers zijn bij ons heel snel kapot. De bekers met schroefdop gaan langer mee. Bij de kleuters wil er altijd wel een juf of kind helpen met de dop.
pi_210788769
Jip heeft een drinkfles met zo'n uitklapbaar tuitje van Trixie. Dat gaat in ieder geval al anderhalf jaar goed!

Voor het fruitmoment heeftie een yumbox snackbox en voor de lunch een yumbox panino. Super fijne doosjes vind ik dat O+
pi_210788841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:36 schreef June. het volgende:
Is zo'n drinkfles dan met tuit @:exode? Deze? [ afbeelding ]
Ja, zo 1!
Bij ons gaan ze dus niet snel kapot. B heeft met die van hem iets van 2 jaar gedaan en die ging er niet zachtzinnig mee om.
pi_210788850
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:41 schreef Hupje het volgende:
@:June. Die bekers zijn bij ons heel snel kapot. De bekers met schroefdop gaan langer mee. Bij de kleuters wil er altijd wel een juf of kind helpen met de dop.
Je moet er ook niet mee gooien!
Wat gek, bij ons gaan ze dus heel lang mee. Ze zijn eerder op het uiterlijk uitgekeken dan dat ze kapot zijn.
pi_210789340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:38 schreef exode het volgende:

[..]
Je moet er ook niet mee gooien!
Wat gek, bij ons gaan ze dus heel lang mee. Ze zijn eerder op het uiterlijk uitgekeken dan dat ze kapot zijn.
Zeg dat tegen mijn kind :')
  vrijdag 29 september 2023 @ 18:59:45 #184
327807 Mariposas
יה&#14
pi_210789454
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:15 schreef June. het volgende:

[..]

Ik zou RVS aanraden, die zijn zo goed als onverwoestbaar. Ik heb ze bij greenjump gekocht. De RVS drinkbekers van HEMA zijn hier voor beide kinderen in gebruik, die bevallen ook heel goed.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 29 september 2023 @ 19:22:22 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210789647
Camelbak! Lekken niet, geen gezeur met doppen open en dicht schroeven, alles kan in de vaatwasser en juf is er blij mee, want geen drama als hij eens omvalt als hij open is.

En dan wel de kinderversie, want daar gaat het rietje uit door het naar binnen te duwen ipv eraf te trekken.
  vrijdag 29 september 2023 @ 19:31:11 #186
327807 Mariposas
יה&#14
pi_210789710
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 19:22 schreef Tink89 het volgende:
Camelbak! Lekken niet, geen gezeur met doppen open en dicht schroeven, alles kan in de vaatwasser en juf is er blij mee, want geen drama als hij eens omvalt als hij open is.

En dan wel de kinderversie, want daar gaat het rietje uit door het naar binnen te duwen ipv eraf te trekken.
Niet aan te raden bij knaagkinderen , dan kan je elke twee weken het rietje vervangen. }:|
  vrijdag 29 september 2023 @ 20:20:24 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210790180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 19:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Niet aan te raden bij knaagkinderen , dan kan je elke twee weken het rietje vervangen. }:|
Heb ik alleen hoeven doen bij onze jongste. Die stopte (toen hij 1,5 was ofzo) steeds z'n vingers in het rietje en toen scheurde het uiteindelijk.
  vrijdag 29 september 2023 @ 20:36:23 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210790340
Hier vanaf het begin een dopper voor het water een een Mepal brooddoos. Die met 1 sluiting gaan minder snel stuk dan die met 1. Kan allemaal in de vaatwasser.
pi_210790475
Ik heb voor Bas een setje van Mepal, die gaat inmiddels al 2 jaar (psz) probleemloos mee. Hij heeft de broodtrommel en de drinkbeker met schroefdop. Voor fruitmoment heb ik een klein mepalbakje, een bakje van systema en een rietjesfles van de hema.

Meneer was weer helemaal gelukkig vandaag, ze hadden weer een nieuwe letter geleerd en hij heeft eindelijk in de huishoek gespeeld.
Eerder deze week hadden we informatiemiddag op school waarbij wij een rondleiding kregen van Bas zelf die ons van alles ging laten zien en uit ging leggen. Dat was zo aandoenlijk leuk :D O+
pi_210790762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 19:22 schreef Tink89 het volgende:

+1
Gewoon gevuld met water en de kinderen mogen bijvullen als ze meer willen drinken.
Fruitbakje is een mepal snackpot (daar past tenminste grote appel in. )
Lunchtrommel van mepal
pi_210790860
Wij hebben nu bijna een jaar een mepal lunchtrommel en beker met dop (https://www.wehkamp.nl/ap(...)m_campaign=pdp_share) in gebruik en voor het fruitmoment in de ochtend een bakje van Hema, die je in sets van drie koopt en dan de middelste maat (https://www.hema.nl/koken(...)-delig-80650095.html).

Dan gelijk nog een vraag: als jullie druiven o.i.d. mee geven, snijden jullie die dan nog? Ik doe het nog wel voor de bijna vijfjarige maar man vindt het onzin en doet het niet wanneer hij het klaarmaakt. Kleuter zelf maakt het niet zoveel uit. Maar ben wel benieuwd wat jullie doen!
  vrijdag 29 september 2023 @ 22:26:35 #192
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210791290
Ik ben al heeeeeel lang geleden gestopt met druiven doorsnijden. Ik zou doen wat je thuis ook doet. Voor de moeite die het kost hoef je het niet te laten, maar het komt gewoon niet in me op. Voor peuter ook niet trouwens, die grist ze van de tros voor ik een mes vast heb.
pi_210791457
Ik snij voor L niets meer door. Thuis ben ik onder toezicht al vrij snel gestopt met doorsnijden. Op psz/school heb ik geen zicht op wat hij eet dus beter leert hij zo snel mogelijk veilig eten ipv dat ik het veilig aanbied.
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 19:28:48 #194
382129 crew  Donna
pi_210816188
Haaaaa. We hebben 1 losse tand in tha house! :Y
  FOK!fotograaf maandag 9 oktober 2023 @ 09:54:09 #195
148247 taxibabe
pi_210890014
Hoi, we hebben een verse kleuter in huis! Thomas is vandaag 4 geworden!
We hebben het gisteren al gevierd met familie en vanmorgen nog een klein beetje overgedaan met kaarsje uitblazen en nog wat cadeautjes.

Hij is goed verwend met vooral heel veel spiderman spullen, o.a. 3 pyjama's, muts en gymtas _O-
Maar hij heeft gisteren vooral met de ballonnen gespeeld. :')
Vanmorgen heeft hij van ons nog een nieuwe rugtas met broodtrommel gekregen. 'Nu mag ik echt naar de basisschool! Ik heb nu een grote kindjestas!' O+

SPOILER
Na een paar goede wendagen gaat hij vanaf woensdag echt helemaal naar de basisschool. Hij is er ook echt aan toe. Hij was na de wendagen ook veel vrolijker dan na een ochtend psz.
pi_210890978
Gefeliciteerd Taxi!

Ik heb een tandarts afspraak tussendoor kunnen plannen voor Juul (hij had pas ergens in december tijd.....). Als dreumes is ze hard op haar voortanden gevallen waardoor die in haar tandvlees 'schoten'. Ze zijn weer teruggezakt op de juiste positie maar zagen er altijd wat valer uit en zitten niet ramvast zeg maar. Nu komt er een grote mensen tand door, die voor de melktand gaat groeien. Die steekt dus door het tandvlees vooraan. Niet op de plek waar ie uiteindelijk moet zitten zeg maar. Hopelijk gaat de melktand nu eruit gewerkt worden maar anders moet ie getrokken worden.....
Volgende week maandag mogen we dus langskomen, ik duim zo dat voor die tijd de melktand loskomt.
  FOK!fotograaf maandag 9 oktober 2023 @ 14:42:14 #197
148247 taxibabe
pi_210892790
Oeh hopelijk word de melktand er vanzelf uitgewerkt, lijkt me niks voor zo'n kleintje dat de tand getrokken moet worden. Maar de tandjes zijn nooit meer helemaal vast komen te zitten?

Thomas is vorige week gevallen, tand door de lip, alles onder het bloed, en nu zit 1 voortandje iets los. Maar ik las al dat de tandarts daar verder niks aan doet. Ik hoop dat het tandje nog wel weer iets vastgroeit. Eten en zo gaat wel goed, maar bij tandenpoetsen zegt hij dat het wel een beetje zeer doet.
pi_210892872
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:42 schreef taxibabe het volgende:
Oeh hopelijk word de melktand er vanzelf uitgewerkt, lijkt me niks voor zo'n kleintje dat de tand getrokken moet worden. Maar de tandjes zijn nooit meer helemaal vast komen te zitten?

Thomas is vorige week gevallen, tand door de lip, alles onder het bloed, en nu zit 1 voortandje iets los. Maar ik las al dat de tandarts daar verder niks aan doet. Ik hoop dat het tandje nog wel weer iets vastgroeit. Eten en zo gaat wel goed, maar bij tandenpoetsen zegt hij dat het wel een beetje zeer doet.
Nee, ze zitten niet meer ramvast, niet zo los zoals voordat ze eruit gaan, ze kan er ook gewoon mee bijten en zo.
De andere voortand staat ook wat scheef inmiddels. We dachten huh, er zit een witte bobbel boven haar tand, nadere inspectie leerde ons dat het een tand is die door het tandvlees komt.
pi_210896154
Hopelijk valt het mee exode.
Hier groeiden 2 tanden achter de melktanden, 1 van de melktanden is binnen 4 weken gaan wiebelen en uitgevallen. De andere tand zit er nog. Ik ga ervan uit dat die ook wel los gaat komen binnenkort.
  FOK!fotograaf woensdag 11 oktober 2023 @ 08:29:52 #200
148247 taxibabe
pi_210911726
Zojuist Thomas voor het eerst echt bij de basisschool afgeleverd.. Hij heeft er veel zin in, maar was wel even beduusd bij binnenkomst. Hij heeft vandaag een nieuwe juf, die had hij nog niet eerder gezien. Maar gaat vast goed! Toch? :@ :{w
pi_210912137
Wie heeft er ervaring met pestgedrag in de klas onder de 4 en 5 jarigen?

Ik heb behoefte aan wat perspectief. Lily komt geregeld thuis met verhalen over hoe ze wordt buiten gesloten, hoe de kinderen haar klein en een baby noemen, ze geduwd of geslagen is, de andere kinderen haar boos en stom noemen, en klapper op de vuurpijl haar nu dood wensen.

De school is al op de hoogte, maar geeft me het gevoel dat dit erbij hoort en ze erop gaan letten, wat dat dan ook betekent. Ik ben echt klaar om aan thuisscholing te gaan doen, zoals je wellicht kunt begrijpen.

Ik zoek ervaringen, advies, perspectief, alles. Wie heeft er wat te bieden.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 oktober 2023 @ 10:07:55 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210912546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:29 schreef taxibabe het volgende:
Zojuist Thomas voor het eerst echt bij de basisschool afgeleverd.. Hij heeft er veel zin in, maar was wel even beduusd bij binnenkomst. Hij heeft vandaag een nieuwe juf, die had hij nog niet eerder gezien. Maar gaat vast goed! Toch? :@ :{w
Ja hoor, die van mij is in augustus begonnen, nieuwe school,kende er niemand. En meteen alle dagen hele dagen gegaan. Eerst kat uit de boom kijken en daarna met veel plezier
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210913102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:26 schreef Rebubbled het volgende:

Ik heb behoefte aan wat perspectief. Lily komt geregeld thuis met verhalen over hoe ze wordt buiten gesloten, hoe de kinderen haar klein en een baby noemen, ze geduwd of geslagen is, de andere kinderen haar boos en stom noemen, en klapper op de vuurpijl haar nu dood wensen.

De school is al op de hoogte, maar geeft me het gevoel dat dit erbij hoort en ze erop gaan letten, wat dat dan ook betekent. Ik ben echt klaar om aan thuisscholing te gaan doen, zoals je wellicht kunt begrijpen.

Ach jeetje dit klinkt wel heftig zeg.

Mijn oudste kwam in de kleuterklas ook thuis met verhalen over dat ze steeds geduwd zou worden en dergelijke. Dat bleek, na een gesprek met de juf, veel genuanceerder te liggen omdat zij veelal met de jongens speelde en dat spel er gewoonweg een stukje ruiger aan toe ging. Duwen en trekken hoort op die leeftijd echt nog bij spel en dat gaat er soms ruwer aan toe dan kinderen soms merken, of leuk vinden.

Dat lijkt mij als ik jouw verhaal zo lees nu echter niet aan de orde, dat school jou het gevoel geeft dat dit erbij zou horen vind ik dan ook heel naar. Spel dat onbedoeld uit de hand loopt is echt iets heel anders dan wat jij nu schetst. En dat het normaal is dat er woorden vallen dat begrijp ik ook, op die leeftijd hebben kinderen niet de nuance om te weten wat je wel en niet mag zeggen dus als je iemand stom vind dan zeg je dat. Maar het zijn ook juist vaak kleuters die elkaar de ene dag 'de stomste van de wereld' vinden en de volgende dag weer 'bff' zijn. Structureel gedrag zoals jij dat schetst, met slaan erbij en zelfs doodwensen, dat vind ik echt niet normaal en ik snap je schrik heel erg. Tegelijkertijd verbaast het mij, omdat bewust pestgedrag onder kleuters niet iets is wat je verwacht.

Ontzettend lastig wat je hiermee moet, zeker als de school er zelf zo laconiek over lijkt te doen. Hebben ze op school een protocol over pesten zodat je kan kijken of daar wat nuttigs in staat? Bijvoorbeeld een persoon op school die hiervoor is aangesteld en waarmee jij samen met Lily in gesprek kan gaan? Heeft de juf al geprobeerd hierover in gesprek te gaan met de klas? Een kind moet leren wat voor effect zijn/haar (pest)gedrag heeft op anderen, als ze daar niet in worden onderwezen dan zal het sowieso niet stoppen. En de kans is natuurlijk groot dat het gros van de klas 'meeloper' is en het daadwerkelijke probleem bij één of een paar kinderen ligt. Als bekend is om welke kinderen dat gaat, is het probleem ook veel concreter aan te pakken en kunnen de ouders er ook bij worden betrokken.

Veel sterkte in ieder geval, het is zo moeilijk om te zien dat je kind buiten de groep valt en dat je daar dan zo machteloos in staat. Dat het nu dan ook nog eens zoveel verder gaat dan alleen 'buiten de groep vallen' moet het des te heftiger voor je maken..
  FOK!fotograaf woensdag 11 oktober 2023 @ 15:23:33 #204
148247 taxibabe
pi_210915851
Poeh heftig zeg Rebubbled, ik heb helaas geen tips.. ik hoop voor je dat je snel een oplossing vind. :*

Hier zit de eerste dag er op. Het ging hartstikke goed, hij wilde alleen niet naar de wc op school, hij had ook tegen de juf gezegd dat hij thuis wel naar de wc gaat. Hij zit gelukkig nog in een klein groepje, 5 meisjes, hij is nu nog de enige jongen. En hij weet alle namen al, maar 2 daarvan kent hij nog van de peuterspeelzaal, waaronder zijn beste vriendinnetje waar hij daar ook veel mee speelde. Dus die trokken gelijk naar elkaar toe. O+ Over een paar weken komt er nog een jongen bij, die kent hij ook al van de peuterspeelzaal.
pi_210922675
Wat fijn dat het goed ging op school Taxibabe!

Ik zat gisteravond met de kinderen bij de HAP }:| De 5 jarige kleuter kreeg een paracetamol voor het slapen gaan omdat ze in botsing was gekomen met een klasgenootje de dag ervoor, met een pijnlijke bult tot gevolg. Die paracetamol heeft ze kennelijk niet ingenomen, maar toen ze in bed lag besloot ze hem via haar neus in te nemen. Ze had dat ding ZO ver omhoog geduwd, dat al mijn verwoede pogingen om hem eruit te blazen of laten snuiten op niks uitliepen. Ramvast. :')

Dus naar de HAP, waar het gezellig druk was in de wachtkamer en de afspraak bijna een uur uitliep. De assistent had aangegeven, 'minuutje werk!', maar die kent mijn bloedje nog niet. Als die iets doet, doet ze het goed. Dat ding zat dus zo hoog, dat de arts hem in eerste instantie niet eens kon zien en toen hij hem zag, hij hem er ook met geen mogelijkheid uit kreeg. Uiteindelijk 3 keer met een natte wattenstaaf helemaal in haar neus geduwd in de hoop dat hij het pilletje in haar keelgat kon schieten (coronatest x 100 zeg maar), zonder resultaat, om uiteindelijk maar gewoon water in haar neus te druppelen in de hoop dat het ding op zou lossen. Na een paar keer flink niezen gaf ze eindelijk aan dat ze hem niet meer voelde zitten en mochten we weer op huis aan.

Nooit saai, met kleuters in huis. Al had ik dit soort capriolen verwacht toen ze 2 of 3 waren, niet bij een 5 jarige :')
pi_210922799
Wat een gedoe Schanu! Gelukkig is zo'n paracetamol redelijk goed oplosbaar :D

En wat een lastige situatie @Rebubbled . Dochter van een vriendin zat in een soortgelijke situatie, maar toen ging het 'maar' om 1 ander kindje die haar soms duwde en sloeg. Zelfde soort reactie als jouw school waar ze vrij weinig mee konden. Toen hebben haar, weliswaar iets minder pedagogisch verantwoord, haar geleerd: 1x duwen/schoppen is een waarschuwing en bij de 2e keer mocht ze terugduwen/schoppen. Dat heeft ze dus ook gedaan en sindsdien was het over. School was er niet blij mee trouwens..

[ Bericht 2% gewijzigd door June. op 12-10-2023 09:52:39 ]
  FOK!fotograaf donderdag 12 oktober 2023 @ 09:35:10 #207
148247 taxibabe
pi_210922894
Och jeetje, achteraf nog 'gelukkig' dat het een paracetamolletje was die nog oplost. Maar idd zulke dingen verwacht je niet meer bij een 5 jarige. :')

Jaa superfijn dat het gisteren goed is gegaan! Vandaag voor het eerst een lange dag tot 14.15 met eten op school. Vanmorgen dus ook voor de eerste keer een broodtrommeltje gevuld voor hem, zegt hij 'oh leuk, picknicken op school!' _O-
pi_210922992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:26 schreef Rebubbled het volgende:

T. kwam wel thuis met verhalen die vaak heftiger klonken dan dat ze waren. Dan gaf hij aan door Pietje geslagen te zijn, maar Pietje is een ongeleid projectiel, waarvan het waarschijnlijk geen doelbewuste klap, maar een onhandig slingerende arm was. Dingen als hierboven heb ik op T.'s school nooit gehoord, en ook niet in de kleuterklas waar ik vorig jaar stageliep of op mijn werk in de bso. Ik vind het niet gek dat je er bovenop zit.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:36:20 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210935225
Heeft iemand hier nog suggesties voor cadeautjes voor een pientere dame die vijf wordt? Ze wil vooral knutselspul, maar de kast zit al vol... En een skelter, maar da's van opa en oma zo geregeld en dan weet ik verder echt niks.
pi_210936239
Smartgames?
pi_210936709
Tink, Lego natuurlijk :)
Verder inderdaad Smartgames en Juul is helemaal in haar nopjes met een step.

En qua losse spullen: verrekijker, insectenpotje, vergrootglas, zo'n meeneem microscope.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:41:17 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210938495
Lego vindt ze niet interessant. Het is in huis, maar niet leuk.

Smartgames zijn een goed idee, txs! Je lijstje losse dingen heeft ze al behalve de microscoop. Die is ook nog wel tof, deed me ook denken aan een telescoop.
pi_210938659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 15:41 schreef Tink89 het volgende:
Lego vindt ze niet interessant. Het is in huis, maar niet leuk.

Smartgames zijn een goed idee, txs! Je lijstje losse dingen heeft ze al behalve de microscoop. Die is ook nog wel tof, deed me ook denken aan een telescoop.
Hier staat de handmicroscope klaar voor Sint. B vindt dat soort dingen ook erg leuk. Ze gaan nu ook samen op pad met vergrootglas etc.

Oh en een hit bij Juul: een karaoke microfoon. Die pakt ze erg vaak, vooral samen met vriendjes/vriendinnetjes.
pi_210939907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:36 schreef Tink89 het volgende:
Heeft iemand hier nog suggesties voor cadeautjes voor een pientere dame die vijf wordt? Ze wil vooral knutselspul, maar de kast zit al vol... En een skelter, maar da's van opa en oma zo geregeld en dan weet ik verder echt niks.
Hier vinden zowel de oudste als de jongste die grote magneten heel leuk om mee te spelen (oa van Connetix en Magna Tiles). We hebben ze nog niet in huis, maar ze vliegen erop af bij de opvang of als ze ze hebben bij vriendjes thuis.
pi_210943904
Als ze van knutselen houdt is iets als een spirograaf misschien ook leuk, of een xoomy?

Mijn 5 jarige vindt make up helemaal de bom nu, inclusief een make up pop en pakketjes om bijvoorbeeld zelf lippenbalsem enzo te maken. Maar daar moet je als moeder maar net op zitten te wachten natuurlijk ;) oh ja en zo'n beetje alles van TopModel.

Ik zag een step voorbij komen, die van mij is fan van haar spacescooter. Een skateboard of skeelers zijn op die leeftijd ook leuk. Of leesboekjes of gezelschapsspellen?
  FOK!fotograaf maandag 16 oktober 2023 @ 19:32:08 #216
148247 taxibabe
pi_210974592
Hopelijk heeft hier iemand tips..
Thomas is sinds oud en nieuw (dag)zindelijk), dat ging eigenlijk hartstikke goed, ook op de psz. Maar in de zomervakantie begon hij het ineens op te houden en kreeg hij een blaasontsteking. Sindsdien wil hij maar moeilijk naar de wc gaan, als in 'ik hoef echt niet', terwijl hij ontzettend aan het wiebelen is. Hierdoor toch weer regelmatig ongelukjes. Hij vertikt het gewoon, we hebben ook al met beloningen geprobeerd, maar daar lijkt hij niet gevoelig voor.

Nu gaat hij sinds woensdag naar de basisschool, maar daar vertikt hij het ook gewoon om naar de wc te gaan en zegt hij tegen de juf dat hij thuis naar de wc gaat en gaat het 10 minuten mis. Maar inmiddels is hij 3 van de 4 dagen met zijn reservekleren aan uit school gekomen. Overigens moest hij in de supermarkt plassen en is hij daar gewoon naar de wc geweest.

Ik snap dat zoiets nieuws als naar de basisschool gaan een terugval kan geven, maar toch hoop ik dat iemand een gouden tip heeft, want het ging zo goed...
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 20:00:08 #217
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210975070
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:32 schreef taxibabe het volgende:
Hopelijk heeft hier iemand tips..
Thomas is sinds oud en nieuw (dag)zindelijk), dat ging eigenlijk hartstikke goed, ook op de psz. Maar in de zomervakantie begon hij het ineens op te houden en kreeg hij een blaasontsteking. Sindsdien wil hij maar moeilijk naar de wc gaan, als in 'ik hoef echt niet', terwijl hij ontzettend aan het wiebelen is. Hierdoor toch weer regelmatig ongelukjes. Hij vertikt het gewoon, we hebben ook al met beloningen geprobeerd, maar daar lijkt hij niet gevoelig voor.

Nu gaat hij sinds woensdag naar de basisschool, maar daar vertikt hij het ook gewoon om naar de wc te gaan en zegt hij tegen de juf dat hij thuis naar de wc gaat en gaat het 10 minuten mis. Maar inmiddels is hij 3 van de 4 dagen met zijn reservekleren aan uit school gekomen. Overigens moest hij in de supermarkt plassen en is hij daar gewoon naar de wc geweest.

Ik snap dat zoiets nieuws als naar de basisschool gaan een terugval kan geven, maar toch hoop ik dat iemand een gouden tip heeft, want het ging zo goed...
Ik luisterde toevallig vanmiddag deze aflevering. Het gaat over poepen, maar wellicht helpt het ook voor plassen: https://vriendvandeshow.n(...)bij-poepproblematiek (Je kunt best een stukje overslaan in het begin als je het niet interessant vind om te de historie van de gast te horen, ik denk zo'n ~20 minuutjes ofzo?).

Mocht je geen tijd hebben om de hele aflevering te luisteren, volgens mij is het advies het best samen te vatten als: betrek je kind erbij. Al heel goed volgens mij dat de leerkracht ook in beeld is, want kinderen haken ook nog wel eens af omdat ze het gevoel hebben dat ze niet mogen, of niet goed weten hoe zo'n plasketting nou werkt etc.

Is hij al wel een keer op school naar de wc geweest überhaupt? Anders helpt dat misschien, bijv een keer als de school uitgaat? Dat hij weet hoe de wc daar zit etc. Ik denk dat jij (of een andere ouder) er wellicht in de supermarkt wel bij was en dat dat scheelt?

O! en nog een tip uit de podcast: vertel hoe het lichaam werkt, dat hij snapt waar plas vandaan komt en waarom hij moet plassen en wat dat in z'n lichaam doet.

Maarja, dat is allemaal theorie-ervaring, wellicht zijn er mensen met praktijkervaring wel met betere tips hoor :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  FOK!fotograaf maandag 16 oktober 2023 @ 20:27:53 #218
148247 taxibabe
pi_210975470
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:00 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik luisterde toevallig vanmiddag deze aflevering. Het gaat over poepen, maar wellicht helpt het ook voor plassen: https://vriendvandeshow.n(...)bij-poepproblematiek (Je kunt best een stukje overslaan in het begin als je het niet interessant vind om te de historie van de gast te horen, ik denk zo'n ~20 minuutjes ofzo?).

Mocht je geen tijd hebben om de hele aflevering te luisteren, volgens mij is het advies het best samen te vatten als: betrek je kind erbij. Al heel goed volgens mij dat de leerkracht ook in beeld is, want kinderen haken ook nog wel eens af omdat ze het gevoel hebben dat ze niet mogen, of niet goed weten hoe zo'n plasketting nou werkt etc.
Ze mogen zelfstandig naar de wc, maar ze hebben ook vaste plasmomenten na het (fruit) eten.
quote:
Is hij al wel een keer op school naar de wc geweest überhaupt? Anders helpt dat misschien, bijv een keer als de school uitgaat? Dat hij weet hoe de wc daar zit etc. Ik denk dat jij (of een andere ouder) er wellicht in de supermarkt wel bij was en dat dat scheelt?
Ja, hij is al een paar keer daar naar de wc geweest, ook met ons erbij. Bij de kennismaking is hij geweest en vanuit de psz gaan ze regelmatig op de basisschool kijken en ging hij ook daar naar de wc.
quote:
O! en nog een tip uit de podcast: vertel hoe het lichaam werkt, dat hij snapt waar plas vandaan komt en waarom hij moet plassen en wat dat in z'n lichaam doet.
Ik zal die podcast snel gaan luisteren. We hebben hem ook uitgelegd dat als hij niet naar de wc gaat, dat hij dan misschien weer blaasontsteking krijgt. En ook gezegd dat hij nu 4 is en naar de basisschool gaat, dat alle kindjes daar ook gewoon naar de wc gaan.
quote:
Maarja, dat is allemaal theorie-ervaring, wellicht zijn er mensen met praktijkervaring wel met betere tips hoor :D
pi_210979956
T. had rond zijn vierde ook wat (poep- en) plasproblemen. Hier zorgde het boek Dag drol voor een grote stap voorwaarts. Weten wat er in het lijf gebeurt en daar samen over praten zorgde dat hij vaker op tijd naar de wc ging.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:20:17 #220
148247 taxibabe
pi_210985376
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:27 schreef Gogo83 het volgende:
T. had rond zijn vierde ook wat (poep- en) plasproblemen. Hier zorgde het boek Dag drol voor een grote stap voorwaarts. Weten wat er in het lijf gebeurt en daar samen over praten zorgde dat hij vaker op tijd naar de wc ging.
Die ga ik ook eens bekijken in de bieb!
Vandaag een klein lichtpuntje, hij heeft 1 x geplast op school en met dezelfde kleren uit school gekomen! *O* Superfijn van de juffen dat ze meedenken en verschillende dingen uitproberen om hem te laten plassen.
pi_211047778
Mijn kleuter wordt binnenkort vijf en mag van ons drie kinderen uitnodigen voor een partijtje. De keuze wie er mogen komen is inmiddels gemaakt, de betreffende ouders zijn geappt met twee data om af te stemmen wanneer het voor iedereen uitkomt, maar nu moeten we nog bedenken wat we gaan doen :s)

Een woensdagmiddag in november, 3 à 3,5 uur, 4 kleuters (3 jongens, 1 meisje). Als het mooi weer is gaan we lekker naar buiten om te spelen, als het butweer is wordt het een ander verhaal :+

Wat deden/doen jullie met kinderfeestjes?
pi_211050564
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:37 schreef eponine het volgende:
Mijn kleuter wordt binnenkort vijf en mag van ons drie kinderen uitnodigen voor een partijtje. De keuze wie er mogen komen is inmiddels gemaakt, de betreffende ouders zijn geappt met twee data om af te stemmen wanneer het voor iedereen uitkomt, maar nu moeten we nog bedenken wat we gaan doen :s)

Een woensdagmiddag in november, 3 à 3,5 uur, 4 kleuters (3 jongens, 1 meisje). Als het mooi weer is gaan we lekker naar buiten om te spelen, als het butweer is wordt het een ander verhaal :+

Bij zowel B als Juul haar eerste kinderfeestje (ook bij 5 jaar) hebben we thuis spelletjes gedaan. Bij mooi weer in de tuin en speeltuin en anders in de woonkamer.
Sjoelen, spijkerpoepen, appel happen, speurtocht, blikgooien, dat soort dingen. Kinderen vonden het geweldig.

En voor de lunch hadden we broodjes knak, op de tafel zo'n tafelkleed/kleurplaat, dus dat was het eerste vermaak.

Ook van de cadeaus kan je een happening maken, laat de kinderen hun cadeau bijvoorbeeld verstoppen.

Juul was de enige die het thuisvierde, al haar klasgenoten gingen naar Monkey town en aanverwanten.
  maandag 23 oktober 2023 @ 11:38:12 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211051482
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:37 schreef eponine het volgende:

Prul wordt ook 5 en mag 4 kindjes uitnodigen. In haar geval allemaal meisjes.

We gaan sowieso cakejes versieren (geen lunch), ze krijgen iets om te verkleden (maskes, haarband, hoed...) en cadeautjes uitpakken natuurlijk. Ze wilde zelf graag een speurtocht doen, dus dat doen we buiten bij mooi weer (soort schatzoeken). We wonen gelukkig aan de rand van het bos. En bij butweer doen we binnen spelletjes. Ik reken op zo'n 2,5 uur en dat is echt zo voorbij. Ze kennen elkaar ook goed en bij het feestje waar prul laatst als gast was, hadden ze van alles bedacht en hebben de dames vooral met een heksenhoed op hun hoofd elkaar lopen betoveren.
pi_211053407
Mijn idee om ‘gewoon’ spelletjes te doen en/of niet heel uitgebreid iets te gaan organiseren (want kleuters, en die doen over het algemeen toch waar ze zelf zin in hebben) is dus niet eens zo heel gek gelukkig. Misschien regel ik nog wel ergens schmink, kan ik dat ook nog bij ze doen…
pi_211053450
Bij B zijn 5e verjaardagsfeestje hebben de kinderen nog dagen nagepraat over die moeder (ik dus) die met ze was gaan voetballen in de speeltuin. _O- Waren de hele Ninjago speurtocht vergeten.

B wordt over een paar maanden 10, die heeft zelf hele wilde ideeen, maar wij denken aan bios met Mac bezoekje er achteraan.

Voor kleuters is cadeaus, taart en gezelligheid al genoeg. In zijn algemeenheid he, er zijn natuurlijk uitzonderingen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 15:39:48 #226
346653 Ceviche
pi_211054162
Wij vierden vroeger allemaal de verjaardagen thuis (klasgenootjes ook) en dat begon altijd met cadeaus verstoppen, spelletjes (stoelendans enzo) en vaak ook iets met pannenkoeken of ander eten versieren. En aan het eind een zakje snoep mee. Vond iedereen leuk volgens mij.
3 uur is denk ik wel de max om het nog leuk te houden.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:02:24 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211057285
Feestje duurde 2 uur. Cadeautjes, taart eten, spelen spelen spelen (buiten), pannenkoeken eten, klaar. Ze waren echt veel te veel onrustig voor spelletjes (5 jongens van 5).
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:24:44 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_211057743
Toen mijn dochter 5 werd hebben ik op woensdagmiddag 3 vriendjes thuis uitgenodigd. Ze hebben een speurtocht gedaan, een piñata kapot geslagen, armbandjes gemaakt en muffins versierd. Nog een beetje spelen en toen was het wel klaar.

Met mijn zoon ben ik naar bounce valley gegaan :@ :')
disclaimer
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:39:33 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_211127494
Hoi! Ik heb sinds woensdag ook een kleuter in huis *G*
pi_211140735
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:39 schreef automatic_ het volgende:
Hoi! Ik heb sinds woensdag ook een kleuter in huis *G*
Congrats nog!
pi_211160639
Feestje is inmiddels geweest en was intens, maar leuk!
We hebben wafels versierd en opgegeten. Ballonnen lek geprikt, in de ballonnen zaten papiertjes met de namen van de gasten erop. Degene wiens naam op het papiertje uit de geprikte ballon stond mocht zijn/haar cadeau geven. Een soort parcours in de woonkamer gedaan. Buiten gespeeld. Toen de patat werd gemaakt een aflevering van Paw Patrol gekeken. Tijdens het patat eten heb ik een boek voorgelezen (deze, hilariteit alom, vooral als je als voorlezer lekker overdreven doet: https://www.bol.com/nl/nl(...)jwR84nBoCD1oQAvD_BwE). Toen nog even gespeeld en toen kwamen de ouders alweer om ze op te halen.

Mijn kleuter was kapot, heeft de rest van de middag lekker op de bank gehangen en met een paar van z'n cadeaus gespeeld ("met de rest speel ik in het weekend wel hoor mama") en lag om 18:30 KO in bed O+
pi_211161028
Klinkt als een zeer geslaagd feestje, gefeliciteerd nog O+

En bedankt voor de tip van dat boek, ik heb hem op het verlanglijstje van mijn bijna jarige gezet!
pi_211161802
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:53 schreef Schanu het volgende:
Klinkt als een zeer geslaagd feestje, gefeliciteerd nog O+

En bedankt voor de tip van dat boek, ik heb hem op het verlanglijstje van mijn bijna jarige gezet!
Thanks! Zondag as. is ie echt jarig maar vandaag voelde hij zich al helemaal het feestvarken 🥰!

Dat boek is echt leuk, je kunt hem elke keer weer anders lezen en iedere keer is het weer grappig. Veel leesplezier alvast als ie gegeven wordt voor de verjaardag bij jullie!

Deze boeken zijn hier in huis ook een succes:
“Een boek”: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

“Het boek dat niet gelezen wil worden”: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
pi_211198926
06:25… de (jarige!) kleuter moet naar de wc en ik loop even met hem mee.

“Gefeliciteerd met je verjaardag, grote jongen!”

- “🫨 Ben ik nú al jarig mama? Niet pas als de visite komt?! 😃”
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 november 2023 @ 07:55:48 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211289075
Het eerste jaar dat Sinterklaas en het Sinterklaasjournaal echt leven, zo leuk O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_211289581
Ik heb sinds gisteren een kleuter, hij is vandaag voor het eerst een hele dag op school. Ik vind het spannend want hij wil er niet naar toilet gaan.

Deze ochtend vroeg hij wanneer hij weer cadeaus krijgt. Gelukkig voor hem hoeft hij niet zo heel lang te wachten :P
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 10:04:31 #237
148247 taxibabe
pi_211290306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 07:55 schreef Ynske het volgende:
Het eerste jaar dat Sinterklaas en het Sinterklaasjournaal echt leven, zo leuk O+
Jaaa leuk hè! Hier 1 die elke dag zijn mijter en mantel aan wil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb sinds gisteren een kleuter, hij is vandaag voor het eerst een hele dag op school. Ik vind het spannend want hij wil er niet naar toilet gaan.

Deze ochtend vroeg hij wanneer hij weer cadeaus krijgt. Gelukkig voor hem hoeft hij niet zo heel lang te wachten :P
Oh spannend, ik hoop voor je hij snel wel naar het toilet wil op school, dat het geen drama wordt zoals hier :(
Hier gaat hij nu halve dagen naar school omdat hij elke dag met de reservekleren aan terug kwam. We hebben van alles geprobeerd, we zijn nu doorverwezen naar de pipo-poli, maar dat kan pas 11 december :{
We gaan nog 1 ding proberen, rond half 12 ga ik naar school om met hem daar naar het toilet te gaan, als dat lukt kan hij de dag afmaken. Mocht deze manier werken blijven we dit iig 2 weken volhouden en dan eens proberen of hij het ook zonder mij kan. Hopelijk kan hij dan snel weer volledig naar school.
pi_211290678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:04 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Jaaa leuk hè! Hier 1 die elke dag zijn mijter en mantel aan wil.
[..]
Oh spannend, ik hoop voor je hij snel wel naar het toilet wil op school, dat het geen drama wordt zoals hier :(
Hier gaat hij nu halve dagen naar school omdat hij elke dag met de reservekleren aan terug kwam. We hebben van alles geprobeerd, we zijn nu doorverwezen naar de pipo-poli, maar dat kan pas 11 december :{
We gaan nog 1 ding proberen, rond half 12 ga ik naar school om met hem daar naar het toilet te gaan, als dat lukt kan hij de dag afmaken. Mocht deze manier werken blijven we dit iig 2 weken volhouden en dan eens proberen of hij het ook zonder mij kan. Hopelijk kan hij dan snel weer volledig naar school.
Wat heftig zeg. Wil hij er helemaal niet gaan? Vorige week is hij wel al met de juf gegaan en dat is gelukt. En de keer ervoor met zijn vader. Maar dat is enkel plassen. Poep zal een groter probleem zijn.
Ik vind het zo frustrerend. Hier thuis gaat hij helemaal zelfstandig, we controleren alleen of hij goed heeft afgeveegd. Maar alles is nieuw en eng. Hij heeft daar altijd moeite mee. Ook zijn jas en tas in zijn kluisje doen is een ding want het moment dat een ander (groter) kindje in de buurt een kluisje heeft bevriest hij helemaal. Hij heeft echt een probleem om zijn plekje in de wereld op te eisen. Op een glijbaan zal hij wachten tot alle andere kindjes eerst gegaan zijn, maar ja als het druk is komt hij dus nooit aan de beurt.
Ik hoop dat de pipo-poli jullie kan helpen!
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 10:44:39 #239
148247 taxibabe
pi_211290830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Wat heftig zeg. Wil hij er helemaal niet gaan? Vorige week is hij wel al met de juf gegaan en dat is gelukt. En de keer ervoor met zijn vader. Maar dat is enkel plassen. Poep zal een groter probleem zijn.
Ik vind het zo frustrerend. Hier thuis gaat hij helemaal zelfstandig, we controleren alleen of hij goed heeft afgeveegd. Maar alles is nieuw en eng. Hij heeft daar altijd moeite mee. Ook zijn jas en tas in zijn kluisje doen is een ding want het moment dat een ander (groter) kindje in de buurt een kluisje heeft bevriest hij helemaal. Hij heeft echt een probleem om zijn plekje in de wereld op te eisen. Op een glijbaan zal hij wachten tot alle andere kindjes eerst gegaan zijn, maar ja als het druk is komt hij dus nooit aan de beurt.
Ik hoop dat de pipo-poli jullie kan helpen!
Hij is daar tijdens de wendagen wel naar de geweest. Gisteren ben ik met hem bij het ophalen naar het toilet gegaan, ook geen probleem. Maar met de juf wil hij absoluut niet, 'ik ga thuis plassen', zegt hij dan. Maar dat red hij natuurlijk helemaal niet, dus op een gegeven moment plast hij in zijn broek. :{
Thuis gaat hij zo goed als zelfstandig, soms moeten we hem aansporen als hij aan het wiebelen is, maar verder gaat dat goed. Naar school gaan vind hij verder geweldig, hij doet goed mee en vindt alles leuk, al zit hij soms wel compleet in zijn eigen wereldje (dat is thuis ook wel soms) en zijn taakgerichtheid is ook een dingetje... alles op zijn manier en snel afgeleid (observeren of iets anders gaan doen dan de bedoeling is).
pi_211291307
Hopelijk lukt het dan als jij met hem naar de wc gaat.
Als het over 2 weken nog niet zelf lukt mag/kan je dan langer tussendoor naar school? Want dan is de feestdagendrukte en dat is een moment dat veel kinderen een terugval hebben in zindelijkheid.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Poep zal een groter probleem zijn.
Waarom is dat een probleem? Poep ophouden gaat makkelijker dan plas en ze zitten geen mega lange dagen op school. Zolang hij thuis dan maar wel kan. Mijn kleuter poept ook niet op school terwijl hij thuis zelfstandig gaat.

Gefeliciteerd met je verse kleuter *O*
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 11:57:41 #241
148247 taxibabe
pi_211291729
dubbel
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 11:59:40 #242
148247 taxibabe
pi_211291770
Gelukt! _O_
Hij dacht eerst wel dat hij weer mee naar huis ging, hij wilde zijn jas al pakken _O- Maar gezegd dat hij na het plassen mag blijven en samen met de andere kindjes boterhammetjes gaat eten. Vond hij ook prima en rende na het plassen weer zo de klas in en ging verder spelen. :W

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:21 schreef Elleska het volgende:
Als het over 2 weken nog niet zelf lukt mag/kan je dan langer tussendoor naar school? Want dan is de feestdagendrukte en dat is een moment dat veel kinderen een terugval hebben in zindelijkheid.
[..]
Waarom is dat een probleem? Poep ophouden gaat makkelijker dan plas en ze zitten geen mega lange dagen op school. Zolang hij thuis dan maar wel kan. Mijn kleuter poept ook niet op school terwijl hij thuis zelfstandig gaat.

Ik denk het wel, maar we kijken het gewoon aan hoe het gaat! Vandaag was al een hele stap
pi_211291923
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:21 schreef Elleska het volgende:
[..]

Hij heeft pas op de opvang nog een ongelukje gehad omdat ophouden niet meer lukte. En uiteindelijk gaat hij ook 3 dagen per week naar de bso als er plaats is. Dat is dan weer een nieuwe locatie.
We hebben wel geluk dat er altijd iemand thuiswerkt en we om de hoek wonen, dus in het begin kunnen we nog makkelijk wat opvangen. Nu ja geluk, dat woog wel enorm mee met de schoolkeuze :)
pi_211291925
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:59 schreef taxibabe het volgende:
Gelukt! _O_
Hij dacht eerst wel dat hij weer mee naar huis ging, hij wilde zijn jas al pakken _O- Maar gezegd dat hij na het plassen mag blijven en samen met de andere kindjes boterhammetjes gaat eten. Vond hij ook prima en rende na het plassen weer zo de klas in en ging verder spelen. :W
[..]
Ik denk het wel, maar we kijken het gewoon aan hoe het gaat! Vandaag was al een hele stap
Dat klinkt al heel bemoedigend!
pi_211293743
Hier is het vandaag goed gegaan. 1 keer geplast samen met de juf. Ik vroeg hem of het leuk was. "Ja, maar ik heb weer niks geleerd!" :D
Maar hij kwam met een glimlach buiten, dan is de grootste opluchting.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 15:11:22 #246
148247 taxibabe
pi_211293948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 14:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier is het vandaag goed gegaan. 1 keer geplast samen met de juf. Ik vroeg hem of het leuk was. "Ja, maar ik heb weer niks geleerd!" :D
Maar hij kwam met een glimlach buiten, dan is de grootste opluchting.
Fijn!!
  FOK!fotograaf zaterdag 18 november 2023 @ 11:33:38 #247
148247 taxibabe
pi_211333070
Wij hebben sinds kort een moestuin, maar er moet nog veel gebeuren voordat we er echt wat mee kunnen. Dus beetje bij beetje zijn we aan het opruimen en glad maken. Thomas gaat dan ook mee 'helpen', hij krijgt straks ook zijn eigen stukje tuin, hij wil er sowieso paprika in. O+

Gisteren zijn we er ook weer even geweest, Thomas de moestuinkabouter _O- :
SPOILER
pi_211347866
Fijne sinterklaasweken! :9

pi_211350446
Ik weet dat er hier nogal wat ervaringsdeskundigen zitten wat betreft oorontstekingen. Mijn kleuter heeft verhoging, klaagt over oorpijn (“echt IN mijn oor mama”) en hoort naar eigen zeggen zachtjes. Sinaspril helpt wel iets heb ik het idee. Zou dit een oorontsteking kunnen zijn? (uiteraard bel ik morgenochtend de huisarts als het nog niet over is, maar om hier de HAP voor te bellen vind ik ook weer zoiets… hij eet en drinkt wel gewoon enzo.)
  zondag 19 november 2023 @ 18:36:09 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211350506
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 18:30 schreef eponine het volgende:
Ik weet dat er hier nogal wat ervaringsdeskundigen zitten wat betreft oorontstekingen. Mijn kleuter heeft verhoging, klaagt over oorpijn (“echt IN mijn oor mama”) en hoort naar eigen zeggen zachtjes. Sinaspril helpt wel iets heb ik het idee. Zou dit een oorontsteking kunnen zijn? (uiteraard bel ik morgenochtend de huisarts als het nog niet over is, maar om hier de HAP voor te bellen vind ik ook weer zoiets… hij eet en drinkt wel gewoon enzo.)
Jep, zou best kunnen. Wij vullen bij veel pijn de paracetamol (spiegel opbouwen en in stand houden) aan met nurofen voor het slapen gaan. En lekker dik kussen voor zo minder druk op het oor.
  zondag 19 november 2023 @ 19:18:11 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211350959
Zie hier: https://www.thuisarts.nl/oorpijn/mijn-kind-heeft-oorpijn

Dus naast wat Tink zegt hoeft er niet gelijk meer :).
Sneu! Hopelijk snel over.
pi_211351060
Dank @Tink89 en @Lemijn! Hij slaapt nu, is al van z’n kussen naar beneden gegleden dus ligt plat }:|. We gaan zien of en wanneer ie wakker wordt. Ik zit nu bij de dreumes met - ook - verhoging :')
  maandag 20 november 2023 @ 09:19:53 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211355215
Hoe was de nacht eponine? Met beide kinderen?

Vandaag 5 jaar geleden zat ik compleet overweldigd naast een baby in een warmtebedje vol slangetjes enzo... en net bracht ik diezelfde prul huppelend naar school, met een heksenhoed op haar hoofd 'want er mag een cadeautje mee mama' terwijl ze aan iedereen die we tegenkwamen, vertelde dat ze jarig is. Time flies!
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 09:35:13 #254
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211355296
Nou, weer eens een vrijdagavond/halve nacht doorgebracht bij de HAP. :{

Onze dochter was al een week niet lekker, veel hoesten, snotteren, maar goed, verkoudheidje he...maar het duurde toch wel lang, en vrijdagavond zag ze zo bleek + koorts die terug kwam dat ik toch maar de HAP belde en dikke opgezette klieren in dr hals, als in, echt een half ei, en die waren in nog geen 40 min op komen zetten. Nou dan wordt je terug gebeld etc, en toen kwamen de standaard vragen he. En die vrouw was pinnig en ik werd geïrriteerder en geïrriteerder.

"nee ik heb met de arts overlegd en u hoeft niet te komen". Ik zeg nou, daar heb ik wat moeite mee. Waarom ik daar dan moeite mee had. Nou omdat ik vragen krijg die passen bij een noodgeval. 'is ze bij bewustzijn/aanspreekbaar' en 'bloedt ze hevig', zijn geen dingen waarbij ik nog de HAP gebeld had en rustig 1,5 uur wacht tot ik terug gebeld word he, dan had ik wel 112 gebeld, maar als ik de HAP bel dan verwacht ik andere criteria op basis waarvan jullie besluiten dat een kind wel of niet gezien moet worden.

Toen was de reactie dat ik vooral niet moest denken dat ik bijdehand moest zijn want daar had zij geen tijd voor. Ik zal mijn reactie daarop laten voor wat het was, maar we kregen een afspraak nadat ze nog had gedreigd met dat een bezoek van ons zonder afspraak 266 euro moest kosten, alsof dat ook maar iéts uitmaakt als je je zorgen maakt.

Prima, afspraak gekregen, gegaan, ont-zet-tend vriendelijke arts gezien daar die hier verder niks mee van doen had, maar ik heb zelden zo'n vriendelijke man gezien. Dus, pfeiffer. Dat is 'gewoon' een van de ongeveer 250 verkoudheidsvirussen die rond kunnen gaan, en de meeste mensen hebben daar geen last van, maar onze dochter uiteraard wel. Ze speelt en doet, dus ze is geen dood vogeltje op de bank, maar ik schrok wel van die klieren.

Goed, wat mij nu dus stoort is dat ik dus nu denk van 'ja, maar ze hebben geen bloed afgenomen dus ze vermoeden het, ze weten het niet zeker', want zo maak ik mezelf gek, maar goed, het was weer eens een enerverend weekend :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_211355648
Beterschap voor de zieke kleuters, ik heb er ook eentje. Vorige week was het de dreumes.

Gefeliciteerd Tink!

Coolguy, het zou zo de vrouw kunnen zijn waar wij een paar maanden geleden mee te maken hadden. Die reageerde kribbig omdat we naar de "verkeerde" SEH/HAP zijn gegaan. Namelijk naar degene die het minst ver rijden is, hoe durven we. Aan de telefoon werd gezegd dat we zo snel mogelijk moesten gaan, dus ja. Empathie 0.
  FOK!fotograaf maandag 20 november 2023 @ 10:32:47 #256
148247 taxibabe
pi_211355797
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Beterschap voor de zieke kleuters, ik heb er ook eentje. Vorige week was het de dreumes.

Gefeliciteerd Tink!

Coolguy, het zou zo de vrouw kunnen zijn waar wij een paar maanden geleden mee te maken hadden. Die reageerde kribbig omdat we naar de "verkeerde" SEH/HAP zijn gegaan. Namelijk naar degene die het minst ver rijden is, hoe durven we. Aan de telefoon werd gezegd dat we zo snel mogelijk moesten gaan, dus ja. Empathie 0.
Huh, hoe kun je nou naar de 'verkeerde' SEH/HAP rijden?
pi_211355896
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Omdat we qua regio daar niet ingedeeld zijn. De dichtsbijzijnde HAP is zonder SEH, daar hadden we naar gebeld. Maar zij hadden niet goed doorgegeven waar we naartoe gingen dus aangekomen bij het ziekenhuis moesten we weer langs de HAP triage. Die vrouw vond dat we een half uur hadden moeten rijden naar de juiste locatie ipv een kwartier.
  maandag 20 november 2023 @ 10:44:55 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211355897
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dit vroeg ik me ook af. Je belt toch eerst van tevoren en dan rijd je naar de plek waar je mee gebeld hebt?
pi_211356026
Ik bel niet naar de lokale HAP maar naar de regio. Bij ons zijn dat 4-6 locaties en we zijn nog geen enkele keer naar de dichtstbijzijnde gestuurd (Vind ik niet erg, de andere is met SEH dus als het ernstige blijkt dan verwacht zitten we direct goed)

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 20-11-2023 11:12:15 ]
  FOK!fotograaf maandag 20 november 2023 @ 10:58:18 #260
148247 taxibabe
pi_211356028
Oh ik bedoelde eigenlijk uit het oogpunt van snelle zorg, ik zou ook naar de dichtstbijzijnde SEH zijn gereden. Ik vond het juist stom dat ze zeggen dat je naar de 'verkeerde' SEH was gereden.

Maar misschien komt dat omdat wij überhaupt maar 1 HAP/SEH in de buurt hebben die sowieso 20-30 minuten rijden is.
pi_211356122
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:58 schreef taxibabe het volgende:
Oh ik bedoelde eigenlijk uit het oogpunt van snelle zorg, ik zou ook naar de dichtstbijzijnde SEH zijn gereden. Ik vond het juist stom dat ze zeggen dat je naar de 'verkeerde' SEH was gereden.

Maar misschien komt dat omdat wij überhaupt maar 1 HAP/SEH in de buurt hebben die sowieso 20-30 minuten rijden is.
Het was er eentje zoals het verhaal van Coolguy. Regels, protocollen en procedures boven mensen. Ideaal persoon voor de zorg :P
pi_211356616
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Hoe was de nacht eponine? Met beide kinderen?

Vandaag 5 jaar geleden zat ik compleet overweldigd naast een baby in een warmtebedje vol slangetjes enzo... en net bracht ik diezelfde prul huppelend naar school, met een heksenhoed op haar hoofd 'want er mag een cadeautje mee mama' terwijl ze aan iedereen die we tegenkwamen, vertelde dat ze jarig is. Time flies!
Kleuter werd een kwartier na mijn laatste bericht schreeuwend wakker van de oorpijn. Zo hadden we hem nog nooit mee gemaakt, best schrikken ook voor ons. Uiteindelijk heb ik nog een half uur bij hem gezeten. Eerst op z’n bed erbij, toen moest ik van hem op de stoel naast z’n bed en uiteindelijk moest ik helemaal weg. Hij heeft geslapen tot 07:00 (dat is voor zijn doen uitslapen) en vanochtend leek er niets meer aan de hand. Hij wist ook niets meer van gisteravond :?. Dus vandaag gewoon naar vso, school en nso.

De dreumes was om 04:15 wakker en stond rechtop in haar bed, maar tussen ons in snel stil en nog even geslapen gelukkig. Ook zij is gewoon naar het kdv vandaag.

Gefeliciteerd met je dochter!
  maandag 20 november 2023 @ 13:39:49 #263
346653 Ceviche
pi_211357512
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:35 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, weer eens een vrijdagavond/halve nacht doorgebracht bij de HAP. :{

Onze dochter was al een week niet lekker, veel hoesten, snotteren, maar goed, verkoudheidje he...maar het duurde toch wel lang, en vrijdagavond zag ze zo bleek + koorts die terug kwam dat ik toch maar de HAP belde en dikke opgezette klieren in dr hals, als in, echt een half ei, en die waren in nog geen 40 min op komen zetten. Nou dan wordt je terug gebeld etc, en toen kwamen de standaard vragen he. En die vrouw was pinnig en ik werd geïrriteerder en geïrriteerder.

"nee ik heb met de arts overlegd en u hoeft niet te komen". Ik zeg nou, daar heb ik wat moeite mee. Waarom ik daar dan moeite mee had. Nou omdat ik vragen krijg die passen bij een noodgeval. 'is ze bij bewustzijn/aanspreekbaar' en 'bloedt ze hevig', zijn geen dingen waarbij ik nog de HAP gebeld had en rustig 1,5 uur wacht tot ik terug gebeld word he, dan had ik wel 112 gebeld, maar als ik de HAP bel dan verwacht ik andere criteria op basis waarvan jullie besluiten dat een kind wel of niet gezien moet worden.

Toen was de reactie dat ik vooral niet moest denken dat ik bijdehand moest zijn want daar had zij geen tijd voor. Ik zal mijn reactie daarop laten voor wat het was, maar we kregen een afspraak nadat ze nog had gedreigd met dat een bezoek van ons zonder afspraak 266 euro moest kosten, alsof dat ook maar iéts uitmaakt als je je zorgen maakt.

Prima, afspraak gekregen, gegaan, ont-zet-tend vriendelijke arts gezien daar die hier verder niks mee van doen had, maar ik heb zelden zo'n vriendelijke man gezien. Dus, pfeiffer. Dat is 'gewoon' een van de ongeveer 250 verkoudheidsvirussen die rond kunnen gaan, en de meeste mensen hebben daar geen last van, maar onze dochter uiteraard wel. Ze speelt en doet, dus ze is geen dood vogeltje op de bank, maar ik schrok wel van die klieren.

Goed, wat mij nu dus stoort is dat ik dus nu denk van 'ja, maar ze hebben geen bloed afgenomen dus ze vermoeden het, ze weten het niet zeker', want zo maak ik mezelf gek, maar goed, het was weer eens een enerverend weekend :')
Ik begrijp dat je je zorgen maakte, en dat die triagist wellicht niet de meest empathische triagist ooit was, maar het klinkt nu wel alsof je je erg onaardig hebt opgesteld terwijl de situatie al overlegd was met een arts? Medisch gezien zagen ze geen reden om langs te komen en uiteindelijk was het ook geen spoedsituatie, ik snap dat je bezorgd was en niet blij bent met de gang van zaken maar is dit niet hoe de hap werkt (en zou moeten werken om de post werkbaar te houden)?
Je maakt je nog steeds zorgen, maar heb je vandaag je eigen huisarts nog gebeld om te vragen of je dochter bloed kan laten prikken om pfeiffer te testen? Want dat kan nog.
Ik zeg dit niet om vervelend te doen ofzo maar ik vind het zo jammer dat dat soort dienstverlenend personeel met de grond gelijk wordt gemaakt terwijl ze qua triage, overleg met een arts, en het uiteindelijke resultaat wel een goede inschatting heeft gemaakt.
pi_211370337
Pff, al die zieke kindjes nu...

Hier de meiden in orde, maar op de opvang en school de leidsters en juffen af en aan ziek. Elke dag spannend momenteel of er opvang/inval is.
pi_211495883
Nog meer ouders die blij zijn als het 5 december geweest is? :X
pi_211495945
Ja ik *O*

Wij vieren het vandaag, morgen nog even naar de schoonouders en dan is sinterklaas in keer geval achter de rug (op naar het volgende obstakel, kerst :'))
pi_211498645
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:37 schreef eponine het volgende:
Ja. We hebben de lat heel laag liggen, maar regelmatig loopt hij over van spanning. Dus dan lig ik weer de hele nacht met een kleuter-koala tegen mij aan in bed.

Verder gaat hij lekker. School en scouting zijn erg leuk en we zitten nu wel op het moment dat wij merken dat hij echt gewend is in groep 1. Hij is niet meer gesloopt na een schooldag ^O^
  zaterdag 2 december 2023 @ 19:29:02 #268
346653 Ceviche
pi_211498752
Mijn kleuter heeft het wel naar zijn zin deze periode. We hebben hem wel verteld dat sinterklaas niet bestaat maar dat is blijkbaar toch nog te abstract voor hem, dus we laten het maar zo. Ondertussen horen we continu sinterklaasliedjes voorbij komen en vindt hij het fantastisch om bijvoorbeeld verkleed als Sint naar school te gaan.

Hij is wel al 2 maanden aan het kwakkelen met verkoudheden enzo dus we gaan komende week maar eens naar de huisarts. Hij zegt namelijk standaard dat hij nergens last van heeft maar het is wel duidelijk dat dat niet helemaal waar is, ondertussen praat hij enorm hard, hoort hij ons steeds niet en is hij slechter gaan praten. Misschien toch last van zijn oren maar dat zullen we van hem dus nooit horen :{
pi_211499373
Ik ga het nog missen. We hebben deze periode een manier om hem snel uit bed te krijgen want hij wil zien wat er in zijn schoen zit. Normaal duurt het lang eer hij eindelijk eens uit zijn bed wil komen.
Hij trekt het allemaal verrassend goed. Plus dat hij nog maar net naar school gaat. Soms is hij een beetje druk als hij moet slapen maar dat is het wel.
  maandag 4 december 2023 @ 09:57:49 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211512975
Mijn 5-jarige had afgelopen weekend een gedicht van sinterklaas in haar schoen. Dit maakte gelukkig wel indruk, in tegenstelling tot de consequenties die we zelf al hadden laten volgen op wegrennen op drukke plekken enzo. Ik heb wel het gevoel dat ze toe is aan wat rust en regelmaat en vooral aan droog weer, zodat ze buiten ook kan uitrazen. Gelukkig is na overmorgen het Sint-gedoe voorbij - al zal ik het wel gaan missen - en gaan we dan ook meteen de kerstbomen opzetten. Maar ook dan is er nog veel anders dan anders. Een keertje studiedag op maandag en dan de normaal gesproken vrije vrijdag de kerstviering. Een afspraak bij de GGD, haar broertje dat nieuwe buisjes krijgt, zij gaat dan bij oma logeren.... Blij als het kerstvakantie is!

Edit: knip.

[ Bericht 45% gewijzigd door Tink89 op 05-12-2023 08:28:25 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 december 2023 @ 10:16:12 #271
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211513156
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:57 schreef Tink89 het volgende:
Mijn 5-jarige had afgelopen weekend een gedicht van sinterklaas in haar schoen. Dit maakte gelukkig wel indruk, in tegenstelling tot de consequenties die we zelf al hadden laten volgen op wegrennen op drukke plekken enzo. Ik heb wel het gevoel dat ze toe is aan wat rust en regelmaat en vooral aan droog weer, zodat ze buiten ook kan uitrazen. Gelukkig is na overmorgen het Sint-gedoe voorbij - al zal ik het wel gaan missen - en gaan we dan ook meteen de kerstbomen opzetten. Maar ook dan is er nog veel anders dan anders. Een keertje studiedag op maandag en dan de normaal gesproken vrije vrijdag de kerstviering. Een afspraak bij de GGD, haar broertje dat nieuwe buisjes krijgt, zij gaat dan bij oma logeren.... Blij als het kerstvakantie is!

SPOILER
Ik vind dit wel heftig, on Sinterklaas hiervoor te gebruiken :@
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 4 december 2023 @ 13:20:34 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_211514816
De geboorte van een jeugdtrauma *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_211517621
Hebben jullie zelf niet voldoende indruk op haar kunnen maken Tink, dat jullie Sinterklaas hiervoor in moesten zetten? En hoe weet je zo zeker dat jullie consequenties onvoldoende indruk hebben gemaakt? Ik vind het een beetje opvoedarmoede. Van jullie de wind van voren en dan ook nogmaals van een grote idool.
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar Prul is een kind hè? Een kleuter van net 5. Die doen helaas dat soort dingen. Ze is net als alle andere kinderen die domme dingen uithalen *O* Hoe slim ze ook is.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 20:08:48 #274
382129 crew  Donna
pi_211518670
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:37 schreef eponine het volgende:
Wij hebben het ergste gehad.

De 3 jarige had iets teveel last van Sint Maarten, 3 jaar worden (en een zus om haar er 8x per dag aan te herinneren), sinterklaasintocht (en die zus weer) schoen zetten en pakjesavond (incl. die zus die zegt dat je niks krijgt als je niet luistert, had ze op school gehoord).
Was echt een mega succes fe afgelopen weken. Not.
pi_211519034
Oh dat klinkt helemaal niet leuk inderdaad Donna. Hopelijk is het vanaf nu wat rustiger.

De kleuter hier lijkt er niet extreem last van te hebben gelukkig. Hij vindt het allemaal wel heel leuk en gezellig O+ en de peuter die snapt het nog net niet helemaal dus die is ook okay. Die was laatst meer onder de indruk van het feit dat ik het licht aan deed (want dat wilde hij doen, dus boos), dan van dat cadeau dat in zijn schoen zat :')
  maandag 4 december 2023 @ 21:10:54 #276
346653 Ceviche
pi_211519533
Het kwam voor mijn kleuter als een schok dat sinterklaas morgen teruggaat naar Spanje. Ik vermoed dat niemand hem dat al verteld had.
pi_211520277
Mijn kleuter had vandaag Sint-viering op school. Helaas begon ze vanochtend vroeg met overgeven en lukte het niet om naar school te gaan. Hier maakt ze zich toch wel druk om; “mama, Sinterklaas heeft me nu niet op school gezien, krijg ik dan wel een cadeautje?”.

Van de week bedacht ze dat Sinterklaas al heel oud is en als je oud bent ga je dood. Ze was hier echt verdrietig over. Toen bedacht ze zelf dat hij een magische staf heeft :Y
  dinsdag 5 december 2023 @ 08:25:12 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211521474
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:16 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik vind dit wel heftig, on Sinterklaas hiervoor te gebruiken :@
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 13:20 schreef pinquit het volgende:
De geboorte van een jeugdtrauma *O*
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:53 schreef Peacefulll het volgende:
Hebben jullie zelf niet voldoende indruk op haar kunnen maken Tink, dat jullie Sinterklaas hiervoor in moesten zetten? En hoe weet je zo zeker dat jullie consequenties onvoldoende indruk hebben gemaakt? Ik vind het een beetje opvoedarmoede. Van jullie de wind van voren en dan ook nogmaals van een grote idool.
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar Prul is een kind hè? Een kleuter van net 5. Die doen helaas dat soort dingen. Ze is net als alle andere kinderen die domme dingen uithalen *O* Hoe slim ze ook is.
Ik had hier een redelijk gepikeerde reactie getypt, maar ga er na een diepe zucht maar gewoon even vanuit dat het een oprechte vraag is. Opvoedarmoede negeer ik maar even...

Antwoord is kort: nee, we maken geen indruk. Wat we ook zeggen, het maakt haar helemaal niks uit. Het was ook geen eenmalige actie. Ze gaat er keer op keer vandoor, tot gevaarlijke situaties aan toe. En ze krijgt dan heus niet 'de wind van voren' zoals jij insinueert, we hebben een gesprek met haar. Zowel op het moment zelf als later op een rustig moment over waarom het gevaarlijk is wat ze doet, waarom we daar ongelooflijk van schrikken, dat het voor haar ook echt niet tof is als ze ons dan niet meer kan vinden enz. En waar we dan ook heen gaan, ze flikt het keer op keer opnieuw. Zodra ze 1 tel aan onze aandacht ontsnapt (en dat is bijvoorbeeld al bij het pinnen in de supermarkt), is ze weg. Terughalen, gesprek voeren, duidelijk zijn, ze vindt het vooral bijzonder grappig. Ook als er consequenties zijn of we het proberen te voorkomen (dan maar in de kar zitten, of een handje vasthouden of... ), helpt dat weinig. Draai ik me om om een pak pasta onderuit een rek te halen, is ze uit de kar geklommen en vertrokken.

Voor de bezorgde ouders hier die vinden dat ze de wind van voren gehad heeft: ze zei 'Wow, een brief van de Sint! Dat is echt supervet, die ga ik op school voorlezen!'. Ze was vooral superblij dat ze er eentje gekregen had. Ze vond het vooral ook tof dat de sint weer dat ze op turnen en zwemles zit en 'hij heeft wel gelijk mama, ik moet ook niet wegrennen'. Tot zo ver trauma, ze ging hem apetrots aan de juf laten zien.
  dinsdag 5 december 2023 @ 08:50:47 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_211521626
Sorry voor mn harde reactie!
Ieder kind is natuurlijk anders :) gelukkig was Prul vooral trots :D
pi_211521643
Ik heb er persoonlijk wat moeite mee om een icoon als Sinterklaas te 'gebruiken' voor het geven van 'straf'. Maar dat heeft er wellicht ook mee te maken dat mijn kinderen daar echt niet mee om zouden kunnen gaan, die hebben al last van veel spanningen in deze periode en een dergelijke aanpak zou deze spanning - op een hele negatieve manier - alleen maar vergroten. Dan ga je een angst aspect koppelen aan Sinterklaas en wordt het nog groter, en misschien zelfs wel eng op een bepaalde manier.

Wellicht zijn er kinderen voor wie dit niet zo werkt, al denk ik dat stellen dat het niets met het kind doet omdat het kind in kwestie het niet direct zo laat zien wel wat plat is. In zoverre dat juist in kinderkoppies dingen vaak wel kunnen nawerken en ze in hun hoofd dus bezig kunnen zijn met dingen waar wij geen weet van hebben. Zo kan ook een spreekwoordelijke tik op de vinger van Sinterklaas heel veel indruk maken zonder dat jij dit direct door hebt.

Ik hoop in ieder geval dat de juf in kwestie Prul het gedicht niet voor heeft laten lezen in de klas, al zou het zo zijn dat Prul zich niets aantrekt van de woorden van Sinterklaas dan zullen er wellicht andere kinderen in de klas zijn bij wie dit wel wat oproept ;)
  dinsdag 5 december 2023 @ 08:58:39 #281
56471 pinquit
oh my lama!
pi_211521698
Nouja wat jij zegt Schanu, maar iedere ouder kent zijn/haar kind het beste natuurlijk.

Bij mij ligt het wat gevoelig, omdat dit ook hetgeen is dat ik intens haat aan het sintfeest. Net als met religie, een persoon gebruiken als bangmakerij of chantagemiddel. Vreselijk. Ik ben zo extreeeeem bang geweest voor de Sint vanwege dit.
In mijn jeugd dan hè! Ik wist hierdoor ook al heel snel dat het allemaal nep was, en kon echt geen plezier beleven aan dit feest. Heb ook best lang volgehouden dat ik dit echt niet ging vieren met mijn kinderen, want wie gaat er nou actief liegen tegen zn kind.
Maar inmiddels vieren we het gewoon, want het kan dus een fantastisch leuk feest zijn merk ik aan mijn eigen kinderen! O+
pi_211521730
Ik herken jouw frustratie mbt het weglopen Tink. Hier worstelen we er ook mee. Niets lijkt te werken en niks maakt indruk.
En het is heel lastig om voor een kind dat je niet kent in te vullen wat voor een effect zo'n brief heeft. Dat kan je als ouder het beste inschatten. Hier zou dat te vroeg komen, hij is nog maar net 4 en het is al spannend genoeg.
Ik zie zo'n brief niet meteen als straf. Er staan ook positieve dingen in. Straf zou toch zijn dat ze niets krijgt van de sint?
  dinsdag 5 december 2023 @ 11:10:05 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_211522850
Dank voor de uitleg tink, en fijn dat het effect mee lijkt te vallen.
Enige wat ik wel denk is, een kind van 5 dat herhaaldelijk ongewenst gedrag vertoont en je uitlacht als je in gesprek gaat, die zou van mij dus wél de wind van voren krijgen, en goed ook. Zodat ze zien dat het menens is en je echt geen grappen maakt.
disclaimer
pi_211523983
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 11:10 schreef SQ het volgende:
Dank voor de uitleg tink, en fijn dat het effect mee lijkt te vallen.
Enige wat ik wel denk is, een kind van 5 dat herhaaldelijk ongewenst gedrag vertoont en je uitlacht als je in gesprek gaat, die zou van mij dus wél de wind van voren krijgen, en goed ook. Zodat ze zien dat het menens is en je echt geen grappen maakt.
Nja, ik kan nu niet voor Tink spreken maar de wind van voren krijgen (roepen, straffen noem maar op) maakt hier nog minder indruk dan een gesprek. Op dat laatste reageert hij tenminste. Ik heb nog als voordeel dat hij nog niet uit de kar kan kruipen.
Ik weet niet of ik het zelf ooit op dezelfde manier zou doen maar ik weet wel hoe het voelt om met de handen in het haar te staan omdat alles van ze af lijkt te glijden. Ook als ze weten dat het menens is.
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:57:47 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_211524979
Ja, ieder kind is natuurlijk anders. Maar soms is boos worden ook gewoon wel toegestaan zeg maar.
disclaimer
pi_211527620
Zo. Kinderen op bed, dág Sint! :9

Hoe lang duurt het meestal voordat de rust terugkeert? :+
pi_211527644
Zo das lekker op tijd :D

De kleuter hier vierde vandaag alleen sint op school dus hij is gelukkig al rustig :P Hij vraagt wel nu al steeds wanneer het kerst is :')
pi_211527683
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:11 schreef Aure het volgende:
Zo das lekker op tijd :D

De kleuter hier vierde vandaag alleen sint op school dus hij is gelukkig al rustig :P Hij vraagt wel nu al steeds wanneer het kerst is :')
Het was hier helemaal op. Afgelopen dagen hebben een beetje veel indruk gemaakt...
pi_211527716
Wij doen morgenochtend pas de cadeaus omdat ze dan allebei vrij zijn. Zo meteen kinderen op bed en dan moet er nog een speelkeuken in elkaar gezet worden. Ik weet dat het klinkt als een matig plan maar kon ff niet anders.
pi_211528106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:07 schreef NicolasJoy het volgende:
Zo. Kinderen op bed, dág Sint! :9

Hier lagen ze ook beide om 18:45 al :D
Morgen studiedag voor de oudste en helemaal niks op de planning. Houden we maar even zo. Lekker rustig bijkomen van alle hysterie op school.
pi_211528296
Hier dus juist morgen weer een hele dag. Ze waren vandaag om 12u vrij. Had misschien beter anders gekund, maar ja.. Zullen zien hoe het morgen gaat op school.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 december 2023 @ 20:13:17 #292
148247 taxibabe
pi_211528366
Hier ligt kind ook op bed, met koorts en een snotterkop. Maar hij wilde vanmorgen per sé naar school want Sinterklaas kwam in de klas. Gelukkig had hij vanmorgen geen koorts, maar hij zag er niet uit.. :N
Om half 12 maar opgehaald van school, morgen blijft hij lekker thuis.
  dinsdag 5 december 2023 @ 20:26:37 #293
327807 Mariposas
יה&#14
pi_211528499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:07 schreef NicolasJoy het volgende:

Na 1 januari maar soms pas na de kerstvakantie. Dus nog 4 a 4,5 week even afzien.
  dinsdag 5 december 2023 @ 20:35:27 #294
208890 June.
Seriously?
pi_211528592
Hier was hij verdrietig omdat de Sint bij ons dit weekend al was geweest en bij de andere kindjes de Sint vandaag zou komen..

Ik dacht, dat heeft hij toch nog niet door. Toch wel dus.
pi_211528633
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Na 1 januari maar soms pas na de kerstvakantie. Dus nog 4 a 4,5 week even afzien.
Arme juffen..
  dinsdag 5 december 2023 @ 20:43:35 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211528662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:41 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Arme juffen..
Ja maar hang de school dan ook niet zo hysterisch vol met pieten en pakjes. En kijk geen Sinterklaasjournaal met ze en laat ze geen schoen zetten en pepernoten bakken... misschien willen sommige ouders al die dingen maar het draagt wel allemaal bij aan de onrust. Hoeft niet - je kan het zonder negeren wel wat kleiner maken allemaal.
pi_211528801
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:41 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Arme juffen..
En meesters :P .

Wij hadden gisteren intakegesprek bij de BSO. De mentor van Bas op de BSO is toevallig ook een van de ondersteuners van de kleuterklassen. Ik weet nu iig dat mijn kind zich gedraagt zoals ik vermoed: stil, afwachtend, oplettend en rustig. Soms een ontzettende dromer. En ook nu gaat hij weer de drukke kinderen bewust uit de weg.
  woensdag 6 december 2023 @ 06:12:05 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211531191
Mijn kleuter had gisteren na de pakjes buikpijn. Ik dacht 'da's van een te drukke dag'. Ze wilde zelfs geen frietjes eten. Voor zes uur lag ze al te slapen en om acht uur werd ze overgevend wakker. Compleet in paniek, arm ding... Alles verschoond en nu slaapt ze nog.
  FOK!fotograaf woensdag 6 december 2023 @ 08:27:07 #299
148247 taxibabe
pi_211531586
Wij hebben een complete ziekenboeg hier, Thomas is met 38,5 naar bed gegaan en net met 39,7 wakker geworden en ligt nu te dutten op de bank onder zijn dekbed.
Ik ben gisteravond om 21.00 naar bed gegaan met 38,7 en man is vanmorgen ook wakker geworden met koorts..
pi_211531851
Oef beterschap taxibabe!

Cadeaus zijn een hit. Prot heeft al 3 keer de afwas gedaan in zijn keukentje. En is nu bezig met hubelino waar hij een uitbreidingssetje van gekregen heeft. Voor de rest nog kleine dingetjes (stickers, badbruisbal).
Nu even een paar weken rust dacht ik. Zie ik net een berichtje van school dat ze vanaf morgen de klas voor kerst versieren :')
Zelf heeft hij het ook goed door. Ik zei dat het nu wel gedaan ging zijn met de cadeaus. "Maar mama, de kerstman brengt toch ook cadeaus? *)"
Wel even uitgelegd hoe het zit met kerst. Ik doe maar aan 1 in het rood geklede bebaarde man :{w
  woensdag 6 december 2023 @ 20:47:14 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211539056
Ik heb trouwens helemaal geen kleuter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')