abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 oktober 2023 @ 15:39:48 #226
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211054162
Wij vierden vroeger allemaal de verjaardagen thuis (klasgenootjes ook) en dat begon altijd met cadeaus verstoppen, spelletjes (stoelendans enzo) en vaak ook iets met pannenkoeken of ander eten versieren. En aan het eind een zakje snoep mee. Vond iedereen leuk volgens mij.
3 uur is denk ik wel de max om het nog leuk te houden.
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:02:24 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211057285
Feestje duurde 2 uur. Cadeautjes, taart eten, spelen spelen spelen (buiten), pannenkoeken eten, klaar. Ze waren echt veel te veel onrustig voor spelletjes (5 jongens van 5).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:24:44 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_211057743
Toen mijn dochter 5 werd hebben ik op woensdagmiddag 3 vriendjes thuis uitgenodigd. Ze hebben een speurtocht gedaan, een piñata kapot geslagen, armbandjes gemaakt en muffins versierd. Nog een beetje spelen en toen was het wel klaar.

Met mijn zoon ben ik naar bounce valley gegaan :@ :')
disclaimer
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:39:33 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_211127494
Hoi! Ik heb sinds woensdag ook een kleuter in huis *G*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_211140735
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:39 schreef automatic_ het volgende:
Hoi! Ik heb sinds woensdag ook een kleuter in huis *G*
Congrats nog!
pi_211160639
Feestje is inmiddels geweest en was intens, maar leuk!
We hebben wafels versierd en opgegeten. Ballonnen lek geprikt, in de ballonnen zaten papiertjes met de namen van de gasten erop. Degene wiens naam op het papiertje uit de geprikte ballon stond mocht zijn/haar cadeau geven. Een soort parcours in de woonkamer gedaan. Buiten gespeeld. Toen de patat werd gemaakt een aflevering van Paw Patrol gekeken. Tijdens het patat eten heb ik een boek voorgelezen (deze, hilariteit alom, vooral als je als voorlezer lekker overdreven doet: https://www.bol.com/nl/nl(...)jwR84nBoCD1oQAvD_BwE). Toen nog even gespeeld en toen kwamen de ouders alweer om ze op te halen.

Mijn kleuter was kapot, heeft de rest van de middag lekker op de bank gehangen en met een paar van z'n cadeaus gespeeld ("met de rest speel ik in het weekend wel hoor mama") en lag om 18:30 KO in bed O+
pi_211161028
Klinkt als een zeer geslaagd feestje, gefeliciteerd nog O+

En bedankt voor de tip van dat boek, ik heb hem op het verlanglijstje van mijn bijna jarige gezet!
pi_211161802
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:53 schreef Schanu het volgende:
Klinkt als een zeer geslaagd feestje, gefeliciteerd nog O+

En bedankt voor de tip van dat boek, ik heb hem op het verlanglijstje van mijn bijna jarige gezet!
Thanks! Zondag as. is ie echt jarig maar vandaag voelde hij zich al helemaal het feestvarken 🥰!

Dat boek is echt leuk, je kunt hem elke keer weer anders lezen en iedere keer is het weer grappig. Veel leesplezier alvast als ie gegeven wordt voor de verjaardag bij jullie!

Deze boeken zijn hier in huis ook een succes:
“Een boek”: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

“Het boek dat niet gelezen wil worden”: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
pi_211198926
06:25… de (jarige!) kleuter moet naar de wc en ik loop even met hem mee.

“Gefeliciteerd met je verjaardag, grote jongen!”

- “🫨 Ben ik nú al jarig mama? Niet pas als de visite komt?! 😃”
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 november 2023 @ 07:55:48 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211289075
Het eerste jaar dat Sinterklaas en het Sinterklaasjournaal echt leven, zo leuk O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_211289581
Ik heb sinds gisteren een kleuter, hij is vandaag voor het eerst een hele dag op school. Ik vind het spannend want hij wil er niet naar toilet gaan.

Deze ochtend vroeg hij wanneer hij weer cadeaus krijgt. Gelukkig voor hem hoeft hij niet zo heel lang te wachten :P
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 10:04:31 #237
148247 taxibabe
pi_211290306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 07:55 schreef Ynske het volgende:
Het eerste jaar dat Sinterklaas en het Sinterklaasjournaal echt leven, zo leuk O+
Jaaa leuk hè! Hier 1 die elke dag zijn mijter en mantel aan wil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb sinds gisteren een kleuter, hij is vandaag voor het eerst een hele dag op school. Ik vind het spannend want hij wil er niet naar toilet gaan.

Deze ochtend vroeg hij wanneer hij weer cadeaus krijgt. Gelukkig voor hem hoeft hij niet zo heel lang te wachten :P
Oh spannend, ik hoop voor je hij snel wel naar het toilet wil op school, dat het geen drama wordt zoals hier :(
Hier gaat hij nu halve dagen naar school omdat hij elke dag met de reservekleren aan terug kwam. We hebben van alles geprobeerd, we zijn nu doorverwezen naar de pipo-poli, maar dat kan pas 11 december :{
We gaan nog 1 ding proberen, rond half 12 ga ik naar school om met hem daar naar het toilet te gaan, als dat lukt kan hij de dag afmaken. Mocht deze manier werken blijven we dit iig 2 weken volhouden en dan eens proberen of hij het ook zonder mij kan. Hopelijk kan hij dan snel weer volledig naar school.
pi_211290678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:04 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Jaaa leuk hè! Hier 1 die elke dag zijn mijter en mantel aan wil.
[..]
Oh spannend, ik hoop voor je hij snel wel naar het toilet wil op school, dat het geen drama wordt zoals hier :(
Hier gaat hij nu halve dagen naar school omdat hij elke dag met de reservekleren aan terug kwam. We hebben van alles geprobeerd, we zijn nu doorverwezen naar de pipo-poli, maar dat kan pas 11 december :{
We gaan nog 1 ding proberen, rond half 12 ga ik naar school om met hem daar naar het toilet te gaan, als dat lukt kan hij de dag afmaken. Mocht deze manier werken blijven we dit iig 2 weken volhouden en dan eens proberen of hij het ook zonder mij kan. Hopelijk kan hij dan snel weer volledig naar school.
Wat heftig zeg. Wil hij er helemaal niet gaan? Vorige week is hij wel al met de juf gegaan en dat is gelukt. En de keer ervoor met zijn vader. Maar dat is enkel plassen. Poep zal een groter probleem zijn.
Ik vind het zo frustrerend. Hier thuis gaat hij helemaal zelfstandig, we controleren alleen of hij goed heeft afgeveegd. Maar alles is nieuw en eng. Hij heeft daar altijd moeite mee. Ook zijn jas en tas in zijn kluisje doen is een ding want het moment dat een ander (groter) kindje in de buurt een kluisje heeft bevriest hij helemaal. Hij heeft echt een probleem om zijn plekje in de wereld op te eisen. Op een glijbaan zal hij wachten tot alle andere kindjes eerst gegaan zijn, maar ja als het druk is komt hij dus nooit aan de beurt.
Ik hoop dat de pipo-poli jullie kan helpen!
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 10:44:39 #239
148247 taxibabe
pi_211290830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Wat heftig zeg. Wil hij er helemaal niet gaan? Vorige week is hij wel al met de juf gegaan en dat is gelukt. En de keer ervoor met zijn vader. Maar dat is enkel plassen. Poep zal een groter probleem zijn.
Ik vind het zo frustrerend. Hier thuis gaat hij helemaal zelfstandig, we controleren alleen of hij goed heeft afgeveegd. Maar alles is nieuw en eng. Hij heeft daar altijd moeite mee. Ook zijn jas en tas in zijn kluisje doen is een ding want het moment dat een ander (groter) kindje in de buurt een kluisje heeft bevriest hij helemaal. Hij heeft echt een probleem om zijn plekje in de wereld op te eisen. Op een glijbaan zal hij wachten tot alle andere kindjes eerst gegaan zijn, maar ja als het druk is komt hij dus nooit aan de beurt.
Ik hoop dat de pipo-poli jullie kan helpen!
Hij is daar tijdens de wendagen wel naar de geweest. Gisteren ben ik met hem bij het ophalen naar het toilet gegaan, ook geen probleem. Maar met de juf wil hij absoluut niet, 'ik ga thuis plassen', zegt hij dan. Maar dat red hij natuurlijk helemaal niet, dus op een gegeven moment plast hij in zijn broek. :{
Thuis gaat hij zo goed als zelfstandig, soms moeten we hem aansporen als hij aan het wiebelen is, maar verder gaat dat goed. Naar school gaan vind hij verder geweldig, hij doet goed mee en vindt alles leuk, al zit hij soms wel compleet in zijn eigen wereldje (dat is thuis ook wel soms) en zijn taakgerichtheid is ook een dingetje... alles op zijn manier en snel afgeleid (observeren of iets anders gaan doen dan de bedoeling is).
pi_211291307
Hopelijk lukt het dan als jij met hem naar de wc gaat.
Als het over 2 weken nog niet zelf lukt mag/kan je dan langer tussendoor naar school? Want dan is de feestdagendrukte en dat is een moment dat veel kinderen een terugval hebben in zindelijkheid.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Poep zal een groter probleem zijn.
Waarom is dat een probleem? Poep ophouden gaat makkelijker dan plas en ze zitten geen mega lange dagen op school. Zolang hij thuis dan maar wel kan. Mijn kleuter poept ook niet op school terwijl hij thuis zelfstandig gaat.

Gefeliciteerd met je verse kleuter *O*
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 11:57:41 #241
148247 taxibabe
pi_211291729
dubbel
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 11:59:40 #242
148247 taxibabe
pi_211291770
Gelukt! _O_
Hij dacht eerst wel dat hij weer mee naar huis ging, hij wilde zijn jas al pakken _O- Maar gezegd dat hij na het plassen mag blijven en samen met de andere kindjes boterhammetjes gaat eten. Vond hij ook prima en rende na het plassen weer zo de klas in en ging verder spelen. :W

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:21 schreef Elleska het volgende:
Als het over 2 weken nog niet zelf lukt mag/kan je dan langer tussendoor naar school? Want dan is de feestdagendrukte en dat is een moment dat veel kinderen een terugval hebben in zindelijkheid.
[..]
Waarom is dat een probleem? Poep ophouden gaat makkelijker dan plas en ze zitten geen mega lange dagen op school. Zolang hij thuis dan maar wel kan. Mijn kleuter poept ook niet op school terwijl hij thuis zelfstandig gaat.

Ik denk het wel, maar we kijken het gewoon aan hoe het gaat! Vandaag was al een hele stap
pi_211291923
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:21 schreef Elleska het volgende:
[..]

Hij heeft pas op de opvang nog een ongelukje gehad omdat ophouden niet meer lukte. En uiteindelijk gaat hij ook 3 dagen per week naar de bso als er plaats is. Dat is dan weer een nieuwe locatie.
We hebben wel geluk dat er altijd iemand thuiswerkt en we om de hoek wonen, dus in het begin kunnen we nog makkelijk wat opvangen. Nu ja geluk, dat woog wel enorm mee met de schoolkeuze :)
pi_211291925
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:59 schreef taxibabe het volgende:
Gelukt! _O_
Hij dacht eerst wel dat hij weer mee naar huis ging, hij wilde zijn jas al pakken _O- Maar gezegd dat hij na het plassen mag blijven en samen met de andere kindjes boterhammetjes gaat eten. Vond hij ook prima en rende na het plassen weer zo de klas in en ging verder spelen. :W
[..]
Ik denk het wel, maar we kijken het gewoon aan hoe het gaat! Vandaag was al een hele stap
Dat klinkt al heel bemoedigend!
pi_211293743
Hier is het vandaag goed gegaan. 1 keer geplast samen met de juf. Ik vroeg hem of het leuk was. "Ja, maar ik heb weer niks geleerd!" :D
Maar hij kwam met een glimlach buiten, dan is de grootste opluchting.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 november 2023 @ 15:11:22 #246
148247 taxibabe
pi_211293948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 14:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier is het vandaag goed gegaan. 1 keer geplast samen met de juf. Ik vroeg hem of het leuk was. "Ja, maar ik heb weer niks geleerd!" :D
Maar hij kwam met een glimlach buiten, dan is de grootste opluchting.
Fijn!!
  FOK!fotograaf zaterdag 18 november 2023 @ 11:33:38 #247
148247 taxibabe
pi_211333070
Wij hebben sinds kort een moestuin, maar er moet nog veel gebeuren voordat we er echt wat mee kunnen. Dus beetje bij beetje zijn we aan het opruimen en glad maken. Thomas gaat dan ook mee 'helpen', hij krijgt straks ook zijn eigen stukje tuin, hij wil er sowieso paprika in. O+

Gisteren zijn we er ook weer even geweest, Thomas de moestuinkabouter _O- :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211347866
Fijne sinterklaasweken! :9

pi_211350446
Ik weet dat er hier nogal wat ervaringsdeskundigen zitten wat betreft oorontstekingen. Mijn kleuter heeft verhoging, klaagt over oorpijn (“echt IN mijn oor mama”) en hoort naar eigen zeggen zachtjes. Sinaspril helpt wel iets heb ik het idee. Zou dit een oorontsteking kunnen zijn? (uiteraard bel ik morgenochtend de huisarts als het nog niet over is, maar om hier de HAP voor te bellen vind ik ook weer zoiets… hij eet en drinkt wel gewoon enzo.)
  zondag 19 november 2023 @ 18:36:09 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211350506
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 18:30 schreef eponine het volgende:
Ik weet dat er hier nogal wat ervaringsdeskundigen zitten wat betreft oorontstekingen. Mijn kleuter heeft verhoging, klaagt over oorpijn (“echt IN mijn oor mama”) en hoort naar eigen zeggen zachtjes. Sinaspril helpt wel iets heb ik het idee. Zou dit een oorontsteking kunnen zijn? (uiteraard bel ik morgenochtend de huisarts als het nog niet over is, maar om hier de HAP voor te bellen vind ik ook weer zoiets… hij eet en drinkt wel gewoon enzo.)
Jep, zou best kunnen. Wij vullen bij veel pijn de paracetamol (spiegel opbouwen en in stand houden) aan met nurofen voor het slapen gaan. En lekker dik kussen voor zo minder druk op het oor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')