Congrats nog!quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:39 schreef automatic_ het volgende:
Hoi! Ik heb sinds woensdag ook een kleuter in huis
Thanks! Zondag as. is ie echt jarig maar vandaag voelde hij zich al helemaal het feestvarken 🥰!quote:Op woensdag 1 november 2023 20:53 schreef Schanu het volgende:
Klinkt als een zeer geslaagd feestje, gefeliciteerd nog![]()
En bedankt voor de tip van dat boek, ik heb hem op het verlanglijstje van mijn bijna jarige gezet!
Jaaa leuk hè! Hier 1 die elke dag zijn mijter en mantel aan wil.quote:Op dinsdag 14 november 2023 07:55 schreef Ynske het volgende:
Het eerste jaar dat Sinterklaas en het Sinterklaasjournaal echt leven, zo leuk
Oh spannend, ik hoop voor je hij snel wel naar het toilet wil op school, dat het geen drama wordt zoals hierquote:Op dinsdag 14 november 2023 09:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb sinds gisteren een kleuter, hij is vandaag voor het eerst een hele dag op school. Ik vind het spannend want hij wil er niet naar toilet gaan.
Deze ochtend vroeg hij wanneer hij weer cadeaus krijgt. Gelukkig voor hem hoeft hij niet zo heel lang te wachten
Wat heftig zeg. Wil hij er helemaal niet gaan? Vorige week is hij wel al met de juf gegaan en dat is gelukt. En de keer ervoor met zijn vader. Maar dat is enkel plassen. Poep zal een groter probleem zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:04 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Jaaa leuk hè! Hier 1 die elke dag zijn mijter en mantel aan wil.
[..]
Oh spannend, ik hoop voor je hij snel wel naar het toilet wil op school, dat het geen drama wordt zoals hier![]()
Hier gaat hij nu halve dagen naar school omdat hij elke dag met de reservekleren aan terug kwam. We hebben van alles geprobeerd, we zijn nu doorverwezen naar de pipo-poli, maar dat kan pas 11 december![]()
We gaan nog 1 ding proberen, rond half 12 ga ik naar school om met hem daar naar het toilet te gaan, als dat lukt kan hij de dag afmaken. Mocht deze manier werken blijven we dit iig 2 weken volhouden en dan eens proberen of hij het ook zonder mij kan. Hopelijk kan hij dan snel weer volledig naar school.
Hij is daar tijdens de wendagen wel naar de geweest. Gisteren ben ik met hem bij het ophalen naar het toilet gegaan, ook geen probleem. Maar met de juf wil hij absoluut niet, 'ik ga thuis plassen', zegt hij dan. Maar dat red hij natuurlijk helemaal niet, dus op een gegeven moment plast hij in zijn broek.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Wat heftig zeg. Wil hij er helemaal niet gaan? Vorige week is hij wel al met de juf gegaan en dat is gelukt. En de keer ervoor met zijn vader. Maar dat is enkel plassen. Poep zal een groter probleem zijn.
Ik vind het zo frustrerend. Hier thuis gaat hij helemaal zelfstandig, we controleren alleen of hij goed heeft afgeveegd. Maar alles is nieuw en eng. Hij heeft daar altijd moeite mee. Ook zijn jas en tas in zijn kluisje doen is een ding want het moment dat een ander (groter) kindje in de buurt een kluisje heeft bevriest hij helemaal. Hij heeft echt een probleem om zijn plekje in de wereld op te eisen. Op een glijbaan zal hij wachten tot alle andere kindjes eerst gegaan zijn, maar ja als het druk is komt hij dus nooit aan de beurt.
Ik hoop dat de pipo-poli jullie kan helpen!
Waarom is dat een probleem? Poep ophouden gaat makkelijker dan plas en ze zitten geen mega lange dagen op school. Zolang hij thuis dan maar wel kan. Mijn kleuter poept ook niet op school terwijl hij thuis zelfstandig gaat.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Poep zal een groter probleem zijn.
Ik denk het wel, maar we kijken het gewoon aan hoe het gaat! Vandaag was al een hele stapquote:Op dinsdag 14 november 2023 11:21 schreef Elleska het volgende:
Hopelijk lukt het dan als jij met hem naar de wc gaat.
Als het over 2 weken nog niet zelf lukt mag/kan je dan langer tussendoor naar school? Want dan is de feestdagendrukte en dat is een moment dat veel kinderen een terugval hebben in zindelijkheid.
[..]
Waarom is dat een probleem? Poep ophouden gaat makkelijker dan plas en ze zitten geen mega lange dagen op school. Zolang hij thuis dan maar wel kan. Mijn kleuter poept ook niet op school terwijl hij thuis zelfstandig gaat.
Gefeliciteerd met je verse kleuter
Hij heeft pas op de opvang nog een ongelukje gehad omdat ophouden niet meer lukte. En uiteindelijk gaat hij ook 3 dagen per week naar de bso als er plaats is. Dat is dan weer een nieuwe locatie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:21 schreef Elleska het volgende:
Hopelijk lukt het dan als jij met hem naar de wc gaat.
Als het over 2 weken nog niet zelf lukt mag/kan je dan langer tussendoor naar school? Want dan is de feestdagendrukte en dat is een moment dat veel kinderen een terugval hebben in zindelijkheid.
[..]
Waarom is dat een probleem? Poep ophouden gaat makkelijker dan plas en ze zitten geen mega lange dagen op school. Zolang hij thuis dan maar wel kan. Mijn kleuter poept ook niet op school terwijl hij thuis zelfstandig gaat.
Gefeliciteerd met je verse kleuter
Dat klinkt al heel bemoedigend!quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:59 schreef taxibabe het volgende:
Gelukt!![]()
Hij dacht eerst wel dat hij weer mee naar huis ging, hij wilde zijn jas al pakkenMaar gezegd dat hij na het plassen mag blijven en samen met de andere kindjes boterhammetjes gaat eten. Vond hij ook prima en rende na het plassen weer zo de klas in en ging verder spelen.
[..]
Ik denk het wel, maar we kijken het gewoon aan hoe het gaat! Vandaag was al een hele stap
Fijn!!quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier is het vandaag goed gegaan. 1 keer geplast samen met de juf. Ik vroeg hem of het leuk was. "Ja, maar ik heb weer niks geleerd!"![]()
Maar hij kwam met een glimlach buiten, dan is de grootste opluchting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep, zou best kunnen. Wij vullen bij veel pijn de paracetamol (spiegel opbouwen en in stand houden) aan met nurofen voor het slapen gaan. En lekker dik kussen voor zo minder druk op het oor.quote:Op zondag 19 november 2023 18:30 schreef eponine het volgende:
Ik weet dat er hier nogal wat ervaringsdeskundigen zitten wat betreft oorontstekingen. Mijn kleuter heeft verhoging, klaagt over oorpijn (“echt IN mijn oor mama”) en hoort naar eigen zeggen zachtjes. Sinaspril helpt wel iets heb ik het idee. Zou dit een oorontsteking kunnen zijn? (uiteraard bel ik morgenochtend de huisarts als het nog niet over is, maar om hier de HAP voor te bellen vind ik ook weer zoiets… hij eet en drinkt wel gewoon enzo.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |