Eigenlijk heel goed! Ze is wel moe, maar het valt me erg mee met hoe ze instort. Ze vindt het heel leuk en hoopt dat ze ook snel hulpje van de juf mag zijn.quote:Op woensdag 3 september 2025 23:52 schreef Seven. het volgende:
@:Komkommerschijfje hoe is het gegaan de eerste paar dagen?
De dagen op school gaan heel goed alleen thuis is het drama. Hij zegt nog steeds niet naar school te willen omdat hij er niks leert en tegelijkertijd zegtie zijn taakwerk stom te vinden omdat het moeilijk is (maar dat laatste is volgens de juf helemaal niet waar, dat doet hij met gemakquote:Op woensdag 3 september 2025 23:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Colin zei dat ook, maar hij komt gelukkig stralend terug elke dag. Hoe gaat het bij jou?
Zonder dat je nu meteen moet denken dat er iets mis is: mijn oudste had dit ook. En die blijkt hb te zijn en uitdaging heel moeilijk te vinden, maar verveling is net zo erg. Hier hielp het enorm om uitleg te geven over de leerkuil en strategieën om daaruit te komen.quote:Op donderdag 4 september 2025 07:09 schreef Aure het volgende:
[..]
De dagen op school gaan heel goed alleen thuis is het drama. Hij zegt nog steeds niet naar school te willen omdat hij er niks leert en tegelijkertijd zegtie zijn taakwerk stom te vinden omdat het moeilijk is (maar dat laatste is volgens de juf helemaal niet waar, dat doet hij met gemak). Elke ochtend boos omdat hij weer naar school moet en elke middag boos omdat hij dan te moe is. Dus het is hier eeeerg gezellig
Hang in there Aure, het is een fasequote:Op donderdag 4 september 2025 07:09 schreef Aure het volgende:
[..]
De dagen op school gaan heel goed alleen thuis is het drama. Hij zegt nog steeds niet naar school te willen omdat hij er niks leert en tegelijkertijd zegtie zijn taakwerk stom te vinden omdat het moeilijk is (maar dat laatste is volgens de juf helemaal niet waar, dat doet hij met gemak). Elke ochtend boos omdat hij weer naar school moet en elke middag boos omdat hij dan te moe is. Dus het is hier eeeerg gezellig
Gefeliciteerdquote:Op maandag 13 oktober 2025 16:06 schreef _Lily_ het volgende:
Ik kom ook dit topic binnen met mijn verse kleuter. J is 4 geworden en gaat sinds deze week naar school.
Ik vind het nog een spannende tijd!
Gefeliciteerd met J!quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:06 schreef _Lily_ het volgende:
Ik kom ook dit topic binnen met mijn verse kleuter. J is 4 geworden en gaat sinds deze week naar school.
Mijn dochter wordt in november 5 maar zit dit jaar gewoon weer in groep 1. Ze was vorig jaar eind november al begonnen. Onze school zegt dat dat standaardprocedure is voor november/december kindjes.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met J!
Zo ook maar weer eens posten hier, is alweer even geledenAapie wordt volgende week alweer 5 jaar, de tijd gaat zo snel! Hij zit nu in groep 2 en ze zijn bezig met het leren van letters. Die kende hij al even maar opeens valt het kwartje nu echt en begint hij voorzichtig met lezen. Als ik hem voorlees wijst hij opeens naar het boek en zegt dan "daar staat appel!"
![]()
Hoe is het verder met iedereen hier? Het is rustig de laatste tijd!
Ik geloof dat dit wel vrij standaard is inderdaad. Aapie is, na 1 meisje die in november 5 wordt, ook de jongste die al in groep 2 zit. De rest doet groep 1 nog een jaartje over. Dat lijkt me prima toch?quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn dochter wordt in november 5 maar zit dit jaar gewoon weer in groep 1. Ze was vorig jaar eind november al begonnen. Onze school zegt dat dat standaardprocedure is voor november/december kindjes.
Vind het echt gek dat er al 5 jaren zijn verstreken, de tijd gaat niet normaal snel
Dit doet onze school ook inderdaad, alle kindjes t/m 31 december gaan naar groep 2 het volgende schooljaar. En ik kom mij hier ook (weer) melden, Anna is inmiddels ook 4. Bas is nog een jaartje langer blijven kleuteren, wat echt de beste beslissing voor hem is geweestquote:Op zondag 19 oktober 2025 19:19 schreef LauriLynne het volgende:
Roos was dat alle uitleg die je kreeg? Hier werd gezegd dat kindjes van voor kerst in principe door gaan naar groep 2. En dat het besluit pas daar valt. Al is 1/2 gecombineerd dus het is meer welke werkjes aangeboden worden enz.
Zo gaat het bij ons op school ook.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:37 schreef eponine het volgende:
Bij ons op school worden de ‘OND-kinderen’ (oktober, november, december) individueel beoordeeld of ze er klaar voor zijn om naar groep 3 te gaan. Sommigen gaan daardoor na 1,5 jaar school al naar groep 3 en anderen na 2,5 jaar. Mijn oudste (wordt begin november 7 jaar) zit inmiddels in groep 4 en zijn beste vriend (exact even oud) heeft een jaar extra gekleuterd en zit nu dus in groep 3. En voor beide was dat echt de beste beslissing, zowel op sociaal-emotioneel vlak als op intellectueel vlak.
Mijn jongste gaat waarschijnlijk 2,5 jaar kleuteren omdat ze van vlak na de jaarwisseling is en dus niet mee wordt genomen met de beoordelingen van de OND-kinderen.
Zo gaat het bij ons ook. Dochter is van eind november en heeft 1,5 jaar gekleuterd. Zit nu met bijna 7 in groep 4. Maar ook met kinderen die een jaar of bijna een jaar ouder zijn. Ze is de op een na jongste.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:42 schreef Donna het volgende:
[..]
Zo gaat het bij ons op school ook.
Mijn jonste is van half november en is ook door gegaan naar groep 2. Terwijl het zoontje van mijn beste vriendin 1 dag later jarig is en in groep 1 is gebleven. Die was niet toe aan groep 2. En een andere school ook. Zij hadden dat gesprek ook al echt begin 2025 terwijl ze bij ons echt tot in mei hebben gekeken om te beoordelen of ze wel of niet door kon.
Gefeliciteerd! Hoe gaat het tot nu toe?quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:06 schreef _Lily_ het volgende:
Ahhh, leuk hè? Ik lees elke dag voor uit Jip en Janneke, daar kan Colin echt al best veel woordjes uit lezen. Andere boeken zijn nog te onvoorspelbaar voor hem.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met J!
Zo ook maar weer eens posten hier, is alweer even geledenAapie wordt volgende week alweer 5 jaar, de tijd gaat zo snel! Hij zit nu in groep 2 en ze zijn bezig met het leren van letters. Die kende hij al even maar opeens valt het kwartje nu echt en begint hij voorzichtig met lezen. Als ik hem voorlees wijst hij opeens naar het boek en zegt dan "daar staat appel!"
![]()
Hoe is het verder met iedereen hier? Het is rustig de laatste tijd!
Nog gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:19 schreef LauriLynne het volgende:
Wij komen ons hier ook melden. Purk is afgelopen week 4 geworden. Vorig weekend gevierd en dit weekend had ze haar eerste echte skiles. Het kind was helemaal in de 7e hemel.
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik heb dat wel vaker gehoord dat de taalachterstand helemaal verdwijnt zodra ze naar school gaan. Zit hij nu ook in groep 2? Aapie zit in een combi 1/2 klas maar je merkt dat ze dingen wel echt splitsen. Groep 2 wordt af en toe samen gezet (er is ook een 2/3 klas) waardoor zijn juf alleen groep 1 heeft en een andere juf doet dan groep 2. Andere momenten zijn wel in de eigen combi klas. Ik merk dat dit voor Aapie goed werkt. Cognitief loopt hij voor dus kan hij mooi mee met groep 2, maar sociaal emotioneel is hij wat jong dus kan hij weer mooi spelen met de kinderen uit groep 1. Perfecte combi dus!quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ahhh, leuk hè? Ik lees elke dag voor uit Jip en Janneke, daar kan Colin echt al best veel woordjes uit lezen. Andere boeken zijn nog te onvoorspelbaar voor hem.
Hier alles goed. Taalachterstand is weggesmolten. Heel benieuwd of Colin dit jaar meer aansluiting vindt bij de aanwas in groep 1 of toch groep 2. Hij is van september. Cognitief kan hij vast wel mee naar groep 3, maar ik vind het belangrijker dat hij het sociaal naar zijn zin heeft. Hij vindt school sowieso wel heel erg leuk. Hij had echt schijt genoeg van de zomervakantie volgens mij.
En nu alweer herfstvakantie! Die eerste zes weken terug op school hebben enorm verschil gemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |