abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208938567
Ze zijn zo leuk soms, onze kleuters O+
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen over school, poep, plas, zwemles, speelafspraakjes en heel veel meer!
pi_208938599
Wij gaan maandag met de kleuter naar de Efteling. Heel benieuwd wat ie ervan gaat vinden! :Y
pi_208984653
Hoo, ik kan me hier over een maand officieel melden met A.
Maar alvast een vraag: welke maat fiets is geschikt om mee te leren fietsen voor een 4-jarige (gemiddelde lengte) die motorisch wat voorzichtiger is gewoonlijk?
  woensdag 3 mei 2023 @ 06:50:39 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208985331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoo, ik kan me hier over een maand officieel melden met A.
Maar alvast een vraag: welke maat fiets is geschikt om mee te leren fietsen voor een 4-jarige (gemiddelde lengte) die motorisch wat voorzichtiger is gewoonlijk?
Mijn 4-jarige is nu ongeveer 1,06 lang en uit haar 12 inch gegroeid. Haar nieuwe 16 inch is nog te groot, ze kan net niet lekker met haar voeten bij de grond. Ik zou dus voor 14 gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208985370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoo, ik kan me hier over een maand officieel melden met A.
Maar alvast een vraag: welke maat fiets is geschikt om mee te leren fietsen voor een 4-jarige (gemiddelde lengte) die motorisch wat voorzichtiger is gewoonlijk?
Hoi, ik hoor hier ook bijna thuis :+ ;) . Bas fietst sinds kerst op een 14 inch fiets en hij is 97 cm (klein) en motorisch vooral gek op fietsen. Kijk naar het model van de fiets. Ik scoorde via marktplaats deze: https://www.decathlon.nl/(...)AkdKOEUaAtENEALw_wcB
Het zadel kan hierbij best laag, wat voor hem heel prettig was om te leren fietsen zonder zijwieltjes. Er zijn ook kinderfietsen waarbij het zadel veel hoger staat (veloretti bijvoorbeeld), waardoor hij er niet op kan.
pi_208985387
Wanneer ze echt nog moeten leren fietsen vooral niet te groot starten. S had met 3.5 jaar een 12 inch, oud afgeragd ding maar prima om mee te starten. Toen ze 4 in augustus werd een 16 inch, veloretti, gekregen. Toen nog net iets te groot maar sinds november/december fietst ze daar echt goed op. En ze is zelf niet groot, nu 1.06.
Wij hebben toen wel bewust voor een veloretti gekozen omdat dit lichte fietsen zijn, scheelde al snel een 5kg met andere kinderfietsen. Scheelt een hoop gewicht wat ze mee moeten trappen.
  woensdag 3 mei 2023 @ 08:49:02 #7
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_208985652
Mijn kind wil ook graag met haar voeten op de grond kunnen. Nu 7, fietst net op een 22 inch fiets. De meeste kinderen in de klas hebben al een 24 inch, maar dat vindt ze echt nog te hoog.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_208985676
Mijn vierjarige van +/- 1.20 heeft nu een 20 inch fiets, hiervoor een 16 inch waarop hij goed heeft leren fietsen.
pi_208985678
Hij vond de Efteling trouwens fantastisch O+
pi_208986619
Hier ook gekozen voor een lichtgewicht fiets. Onze oudste leerde fietsen op een hele mooie fiets met zo'n kratje op het stuur, wat het haar juist heel lastig maakte. Daarna overgestapt op een lichtgewicht fiets en dat vond ze veel fijner. Onze jongste fietste al met 2 jaar dus toen was de keuze nog heel klein in soorten fietsen, maar nu ze 4 is heeft ook zij een lichtgewicht fiets omdat het gewoon prettiger voor ze is. Zij heeft nu een 18 inch fiets trouwens, maar die fiets valt heel klein uit omdat het een soort race model is.
  woensdag 3 mei 2023 @ 19:05:14 #11
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208992737
wij zijn voor de eerste fiets naar een fietsenwinkel gegaan die veel goeie adviezen hadden en die goed konden aangeven welke hoogte goed was om te leren fietsen (want de framemaat zegt lang niet alles over of je kind er daadwerkelijk al op kan rijden). afstand tussen het stuur en het zadel, hoogte van het zadel ect staan allemaal los van de framemaat. hebt bijvoorbeeld in die kleine maatjes ook al een soort mountainbikejes waar ze een beetje voorover moeten hangen, das totaal onhandig om op te leren fietsen aldus fietsenmeneer.

wij hebben een puky (welke precies weet ik niet uit mn hoofd ;) alleen dat ie grijs is )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209044282
Bedankt voor de input allen! Toch groter dan ik dacht. Mijn man heeft per ongeluk een 16 inch gescoord en die leek me echt nog veel te groot. We gaan kijken of we een goed model 12 of 14 inch fietsje kunnen scoren.
pi_209083261
Ik heb net maar eens rigoreus een verzwaringsdeken, een mindfulness boekje voor kinderen en homeopatische tabletjes besteld om mijn 5,5 jarige aan het slapen te krijgen. :O

Ze slaapt al haar hele leven niet makkelijk in. Uren hebben we met haar rondgelopen toen ze baby was. Wat een gedoe ook als dreumes en peuter. Tot haar 4de lukte het niet zonder dat we bij haar bleven. Ze wordt vrijwel iedere nacht nog wakker en kruipt dan bij ons in bed. Nu is het al de 3de nacht achter elkaar dat ze pas tegen 22:00 sliep omdat wij dan naar bed gaan en net lag papa bij haar. Ze zegt dat ze gewoon niet kan slapen en dat ze ons mist. Ze is een vrolijk meisje dat niet snel moe is, maar dit wordt me te gortig en kan niet goed voor haar zijn. Ik probeer zoveel mogelijk echt beschikbaar te zijn als ik vrij ben, maar dat brengt ook geen verandering. Ik gun haar zo haar nachtrust en ons een avond samen. Dus, ik ga aan de slag met de deken, mindfulness en eventueel homeopatische tabletjes en als dat niet werkt maar eens naar de huisarts. De rek is er wel uit nu wat meeveren en 'het is een fase' 'komt vast een keer goed' betreft. :'(
pi_209083551
Goed dat jullie er mee aan de slag gaan Nolita, hopelijk met een resultaat naar jullie wens.


Mijn Kevin blijft mij verbazen.
Net voor het slapen was hij helemaal hysterisch. Nadat ie iets gekalmeerd was vroeg ik wat er nu precies aan de hand was. Zegt ie: “soms ben ik in de war mama, dan gaan alle plaatjes in mijn hoofd veel te snel en allemaal door elkaar. Dan weet ik niet eens meer wat mijn lievelingskleur is”

Ik vind het zo knap dat je nog geen 6 jaar bent en je gevoel al zo goed kan verwoorden. Een vriendin die kleuterjuf is geloofde ook niet dat ie het zo had gezegd, maar het is echt waar.
pi_209085907
Zo uitgebreid als dat kan L dat nog niet verwoorden maar hij geeft wel eens aan dat zijn hoofd vol zit.

Is Kevin een beelddenker? Omdat hij het heeft over plaatjes in zijn hoofd.
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:15:53 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209086072
Succes @Nolita! Hopelijk met het gewenste resultaat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209086661
@Nolita, dat klinkt pittig! Hopelijk geven de verzwaringsdeken e.d. een goed resultaat!
En nog bedankt voor de tip van Kasteel Hoensbroek! We zijn er tijdens onze vakantie geweest en Simon vond het erg leuk. We hadden de mazzel dat er ook nog een kasteelfestival oid was, dus allemaal mensen in middeleeuws kledij, ridders, oud-Hollandse spellen, boogschieten en het was toen echt super heerlijk weer. Kortom we hebben een hele leuke dag daar gehad.
pi_209089656
Hopelijk werkt het @Nolita!

Afgelopen maandag had mijn kleuter schoolreisje met de hele school. Dagje pretpark. Ik was mee als begeleiding, het was super leuk maar ook keihard werken :X. Hele tijd tellen of het groepje nog compleet was (5 kleuters op 2 hulpouders), toch wel e.e.a. moeten corrigeren qua gedrag naar elkaar toe, afspreken wie wanneer waar in zou gaan… in de bus terug was iedereen lekker stil :D
pi_209095599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:06 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Nolita, dat klinkt pittig! Hopelijk geven de verzwaringsdeken e.d. een goed resultaat!
En nog bedankt voor de tip van Kasteel Hoensbroek! We zijn er tijdens onze vakantie geweest en Simon vond het erg leuk. We hadden de mazzel dat er ook nog een kasteelfestival oid was, dus allemaal mensen in middeleeuws kledij, ridders, oud-Hollandse spellen, boogschieten en het was toen echt super heerlijk weer. Kortom we hebben een hele leuke dag daar gehad.
Wat leuk om te lezen dat het een geslaagde dag is geweest, fijn!

Bedankt allemaal voor de succeswensen, we gaan het meemaken.
Het mindfulness boek werd om 19:30 bezorgd dus meteen lukraak een oefening gedownload en voor het slapen gaan gedaan. Reactie van kleuter: 'ik word er wel rustig van, maar niet moe'. :+
Nou dat is precies de bedoeling...ze lag wat laat in bed rond 20:45, maar ik heb haar niet meer gehoord. Winst tov de vorige nachten dus.
Morgen komt de deken.
pi_209095626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:09 schreef eponine het volgende:
Hopelijk werkt het @:Nolita!

Afgelopen maandag had mijn kleuter schoolreisje met de hele school. Dagje pretpark. Ik was mee als begeleiding, het was super leuk maar ook keihard werken :X. Hele tijd tellen of het groepje nog compleet was (5 kleuters op 2 hulpouders), toch wel e.e.a. moeten corrigeren qua gedrag naar elkaar toe, afspreken wie wanneer waar in zou gaan… in de bus terug was iedereen lekker stil :D
Klinkt als een heftig dagje ja, fijn dat het wel leuk was! Ik overweeg ook om me op te geven.
Scheelt dat het een dierentuin is, attracties in en uit lijkt me best een ding inderdaad met een groepje kleuters!
pi_209095808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:58 schreef Nolita het volgende:

[..]
Klinkt als een heftig dagje ja, fijn dat het wel leuk was! Ik overweeg ook om me op te geven.
Scheelt dat het een dierentuin is, attracties in en uit lijkt me best een ding inderdaad met een groepje kleuters!
Dit was mijn eerste ervaring met een activiteit begeleiden buiten school (andere dingen waar ik bij geholpen heb waren in/om de school) maar ik zou me zo weer opgeven. Zeker omdat we met z’n tweeën een groepje hadden. Gelukkig vindt mijn kleuter het (nog) leuk als ik ergens bij ben.
De juf heb ik overigens alleen bij de gezamenlijke lunch en in de bus heen en terug gezien, geen idee wat die de hele dag gedaan heeft :')

De gymmeester blijkt (kwam ik dus maandag achter) een vrij bekende TikTokker te zijn. Er waren nog een aantal andere scholen en hij werd steeds aangesproken door leerlingen van die scholen en ging met ze op de foto enzo :D

[ Bericht 6% gewijzigd door eponine op 10-05-2023 22:22:19 ]
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:15:15 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209099221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:58 schreef Nolita het volgende:

[..]
Klinkt als een heftig dagje ja, fijn dat het wel leuk was! Ik overweeg ook om me op te geven.
Scheelt dat het een dierentuin is, attracties in en uit lijkt me best een ding inderdaad met een groepje kleuters!
Ik had me opgegeven, maar ga wel even bij de juf aangeven dat ik natuurlijk niet mee ga als mijn kleuter ook niet mee gaat. Misschien dat ze trouwens wel durft als ze bij jou in het groepje mag _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209100819
Zou ze niet durven als je zelf meegaat?
Ik zou het sowieso even met juf bespreken misschien kan je (of iemand anders) mee als extra begeleider ipv als begeleider van een groepje.

Die optie hadden wij vorig jaar wel maar man en ik waren beide fysiek niet in staat om mee te gaan. L was nog niet goed gewend op school en zowel de juffen als man&ik durfden het niet aan zonder extra begeleiding dus hij is niet mee gegaan (en heeft er niets aan gemist).
pi_209101226
@Nolita, dat klinkt als een voorzichtig goed begin met het mindful boek! Hier ook 2 slechte slapers, wij twijfelen over een verzwaringsdeken dus ik hoor je ervaring graag!

Verder hebben wij hier het slaapklets boek, dat helpt soms om uit het hoofd te stappen voor het slapen gaan zodat er minder gepiekerd wordt. Muziek tijdens het slapen helpt ook wel eens en ik heb eens zo'n mindful kinder luisterboek gedownload in de hoop dat ze daar zen van zouden worden, maar dat was helaas niet aan hun besteed (want het was geen muziek...).
  donderdag 11 mei 2023 @ 13:01:17 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209101257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:26 schreef Elleska het volgende:
Zou ze niet durven als je zelf meegaat?
Ik zou het sowieso even met juf bespreken misschien kan je (of iemand anders) mee als extra begeleider ipv als begeleider van een groepje.

Die optie hadden wij vorig jaar wel maar man en ik waren beide fysiek niet in staat om mee te gaan. L was nog niet goed gewend op school en zowel de juffen als man&ik durfden het niet aan zonder extra begeleiding dus hij is niet mee gegaan (en heeft er niets aan gemist).
Ik heb een symposium waar ik (bij nader inzien, tegen de verwachting in) niet onderuit kom en mijn man staat voor de klas en krijgt dus geen vrij. Ik vrees dat we hoe dan ook niet mee kunnen... ik ga het volgende week wel even bij de juf bespreken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209101453
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik had me opgegeven, maar ga wel even bij de juf aangeven dat ik natuurlijk niet mee ga als mijn kleuter ook niet mee gaat. Misschien dat ze trouwens wel durft als ze bij jou in het groepje mag _O-
Ik heb me zojuist opgegeven, maar we horen na 1 juni pas of we mee mogen.
Helemaal prima om haar in mijn groepje te hebben hoor als ik mee mag, kijk maar even in overleg met de juf. :)
pi_209101508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:58 schreef Schanu het volgende:
@:Nolita, dat klinkt als een voorzichtig goed begin met het mindful boek! Hier ook 2 slechte slapers, wij twijfelen over een verzwaringsdeken dus ik hoor je ervaring graag!

Verder hebben wij hier het slaapklets boek, dat helpt soms om uit het hoofd te stappen voor het slapen gaan zodat er minder gepiekerd wordt. Muziek tijdens het slapen helpt ook wel eens en ik heb eens zo'n mindful kinder luisterboek gedownload in de hoop dat ze daar zen van zouden worden, maar dat was helaas niet aan hun besteed (want het was geen muziek...).
Heb je het vaker geprobeerd? Mindfulness is wel iets waar je even aan moet wennen. Het boek heeft de oefeningen ingedeeld op leeftijd (vanaf 5 of vanaf 7 jaar). Ik heb gister de kortste van 4 minuten gedaan en die was best oké. Beetje jammer dat die eindigde met nu ga je verder met je dag, veel plezier vandaag. Daar hebben we samen maar even om gelachen.

Wat betreft de deken las ik over opbouwen vanaf de voeten steeds hoger, maar ik kijk vanavond wel even wat kleuter wil. Ik zal zeker een update geven.
  donderdag 11 mei 2023 @ 14:18:41 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209102163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:23 schreef Nolita het volgende:

[..]
Heb je het vaker geprobeerd? Mindfulness is wel iets waar je even aan moet wennen. Het boek heeft de oefeningen ingedeeld op leeftijd (vanaf 5 of vanaf 7 jaar). Ik heb gister de kortste van 4 minuten gedaan en die was best oké. Beetje jammer dat die eindigde met nu ga je verder met je dag, veel plezier vandaag. Daar hebben we samen maar even om gelachen.

Wat betreft de deken las ik over opbouwen vanaf de voeten steeds hoger, maar ik kijk vanavond wel even wat kleuter wil. Ik zal zeker een update geven.
Hoe zware deken heb je gekocht?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209105549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 14:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hoe zware deken heb je gekocht?
2,4 kg, werd door de website aangeraden voor 15 t/m 25 kg. De andere was 3,2 kg. Deze voelt al best zwaar, maar heb er zelf nog niet onder gelegen.
Richtlijn is 9 tot 12% van het lichaamsgewicht.
Peuter ligt er nu onder op de bank. :D
  vrijdag 12 mei 2023 @ 09:57:53 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209116437
Ik heb er zelf eentje van 8 kilo, richtlijn is idd ongeveer 10%. Hoe was de nacht?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209117685
De nacht normaal, het inslapen minder. Ze had het te heet, uiteindelijk is ze alleen in onderbroek onder de deken in slaap gevallen om 22:15...een half uur na het homeopatische tabletje dat ze toch heel graag wilde proberen. Maar dat lijkt me ook wel toeval, het was laat genoeg inmiddels. :{w
Om 7:30 is ze uit zichzelf wakker geworden en opgestaan.
Ik ben vermoeider dan haar? :?
pi_209241464
Ik heb sinds gisteren officieel geen kleuter meer in huis :o
pi_209241856
Gefeliciteerd Adrian! *O*

Hoe gaat het nu met slapen Nolita? Merk je verschil?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_209243640
Gefeliciteerd Adrian!

@FlyingFish nee :') nog niet, maar de tabletjes vindt ze heel vies en doorslikken lukt haar niet (ook niet door de helft of een kwart).
We zijn 4 nachten op de camping geweest en dan is bedtijd ook een losser begrip bij ons. Dus over 2 weken met wat meer structuur en regelmaat durf ik pas een oordeel te vellen over de deken, die hadden we niet meegenomen.
De mindfulness oefeningen vroeg ze gisteravond thuis wel meteen weer om, maar slapen deed ze pas om 21:30.

Ik werd door een arts nog gewezen op droomsap, daar leven ze in het ziekenhuis blijkbaar op als ze nachtdienst hebben. Er is een kindervariant, maar 33 euro voor een flesje vind ik erg prijzig om uit te proberen met het risico dat ze het vies vindt en niet neemt. :X

Kleuter (alle groep 2-ers) gaat nu 2 middagen per week naar groep 3 en ik merk dat ze er heel blij van wordt. Ze komt heel trots thuis met de geleerde schrijfletters en vroeg net of ik alle schrijfletters wilde printen dan hoeft ze niets meer te leren in groep 3. :')
Maar ga je je niet vervelen dan in groep 3? Nee hoor, dan ga ik wel spelletjes doen.
pi_209377438
S wordt begin augustus 5, midden in de zomervakantie dus. Nu twijfel ik of we het kinderfeestje voor of na de vakantie zullen doen. Ervoor is voor m’n gevoel wel erg vroeg, en dan moet ik toch ook wel snel het een en ander gaan regelen. Alleen na de vakantie is de groep anders, heeft ze 6 weken de kinderen niet gezien en dat is voor kleuters echt een eeuwigheid.
Wat denken jullie dat handig is?
pi_209379147
Wij doen altijd na, maar zoon is half augustus jarig. We vieren het feestje dan ook pas half september. Er verandert redelijk wat qua klas dan, en begin van het schooljaar is altijd vermoeiend, dus gelijk de 1e of 2e week is voor niemand fijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 2 juni 2023 @ 19:36:31 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209379172
Wij deden toen Jacob 5 werd een feestje in het weekend voor de school weer begon. Met kinderen die net als hij het jaar daarvoor in groep 1 zaten, dus ze bleven bij hem in de klas.
Overigens zijn de meeste nu geen vriendjes meer, maar dat geeft niet, het was toen een leuk feestje.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_209379229
Het kan allebei natuurlijk, maar mijn eigen gevoel zou ook na zeggen. Mijn kleuter werd vorig jaar laatste week zomervakantie 5 en kwam ook met 2 vriendinnetjes in een compleet andere klas. We hebben toen in de vakantie de uitnodigingen rond gebracht en het feestje in de tweede schoolweek gehouden. 4 kindjes uitgenodigd waarvan ze met 3 regelmatig afsprak (nog steeds die 3!). Ging helemaal prima. Ze zijn elkaar echt niet vergeten na 6 weken. :D

Ze werd in september ook uitgenodigd als enige groep 2-er op een kinderfeestje van een meisje uit groep 3 (ze hadden het jaar ervoor samen in 1/2 gezeten. Ging ook helemaal prima.
Mijn conclusie, vooral niet te druk om maken, kindjes uitnodigen waar ze graag en leuk mee speelt en dan komt het helemaal goed!
pi_209458321
Oké, stel je voor je bent een kleuterjuf…

Vlak voor de meivakantie heb je een gesprek gehad met een moeder die zich wat zorgen maakt over haar dochter. Dochter lijkt niet heel veel aansluiting te hebben en deze moeder maakt zich zorgen dat dochter ook, net als haar broers, straks geen vrienden heeft en alleen staat. De juf snapt vervolgens de zorgen wel een beetje en gaat de omstandigheden voor haar zo positief mogelijk maken om “vrienden” te krijgen. En het werkt! Er ontstaat een groepje leuke meiden die elkaar opzoeken.
Waarom zou je dan besluiten om bij de verdeling van de klas (het was een instroomgroep, die wordt verdeeld over 2 klassen), dit ene meisje als enige te splitsen van deze andere meiden? En waarom zou je dit meisje dan zetten bij drie kinderen tegen wie ze echt niet op kan en telkens wordt buitengesloten?

Ik snap dit oprecht niet…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209459289
Wat sneu Loj. Ze zullen er vast hun redenen voor gehad hebben, hopelijk zijn die goed en overtuigend, of kan er anders nog wat geswitcht worden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_209461362
Och, Loj, dat is wel sneu! Ik snap dat je daar verdrietig over bent.
Hopelijk heb je snel een goed antwoord van de school en misschien kan er nog geswitcht worden.
pi_209463699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:55 schreef Takkie88 het volgende:
S wordt begin augustus 5, midden in de zomervakantie dus. Nu twijfel ik of we het kinderfeestje voor of na de vakantie zullen doen. Ervoor is voor m’n gevoel wel erg vroeg, en dan moet ik toch ook wel snel het een en ander gaan regelen. Alleen na de vakantie is de groep anders, heeft ze 6 weken de kinderen niet gezien en dat is voor kleuters echt een eeuwigheid.
Wat denken jullie dat handig is?
onze is van begin september (net na de start vh nieuwe jaar) en wij doen dit jaar erna. Vorig jaar uitnodigingen vlak voor de zomer uitgedeeld, wilde hij na de vakantie toch ineens iemand niet meer uitnodigen en ruilen voor een nieuw kindje in zn klas :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209468253
Hoi ik heb een O+ kleuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bas is vandaag 4 geworden en wat is hij ontzettend 4 zeg. Zo leuk om te zien hoe hij dit jaar het jarig zijn zo goed mee maakt en beseft.
Hij is de afgelopen 3 weken wezen wennen op school en dat is voor hem echt een verademing, hij vind het ontzettend leuk op school.
pi_209470845
Gefeliciteerd en welkom met Bas! Wat fijn dat hij het leuk vindt op school!

@Loj wat stom zeg. Ik had vorig jaar iets vergelijkbaars. N werd gescheiden van haar beste vriendinnetje en met nog maar 2 andere meisjes in een compleet andere klas gezet (ze gingen van 3x 1/2 naar 2x 1/2.) In eerste instantie ging ik ervan uit dat er vast een goede reden voor zou zijn, totdat ik van de moeder van het beste vriendinnetje de reden hoorde. Ben er ook een weekend goed verdrietig van geweest. De juf reageerde overigens wel in het weekend ( had niet gehoeven) en de week erna een gesprekje gehad. Het bleek iets genuanceerder. Maar ze hadden zich niet gerealiseerd dat ze de enige 3 kinderen waren die naar een andere klas gingen. :?

N zelf heeft er geen last van gehad 'ik kan toch in de pauze spelen' en achteraf viel het dus mee. Ze speelt nog altijd met dezelfde kinderen als in groep 1.

[ Bericht 66% gewijzigd door Nolita op 10-06-2023 23:31:07 ]
pi_209470943
Zijn jullie kleuters al echt gehecht aan bepaalde vrienden? N mist ons buurmeisje sinds dit jaar (zitten in dezelfde klas, dikke Mik is het) zodra zij of wij op vakantie zijn.
In de zomer moeten ze elkaar straks bijna 6 weken missen omdat we afwisselend op vakantie gaan.
Dat wordt videobellen, kaartjes sturen, nog andere tips? Het is eindelijk wel heel schattig natuurlijk. O+

Ben ook wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt omdat N naar groep 3 gaat en het buurmeisje in 2 blijft (half jaar jonger).
  zondag 11 juni 2023 @ 12:42:21 #46
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209475015
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 23:35 schreef Nolita het volgende:
Zijn jullie kleuters al echt gehecht aan bepaalde vrienden? N mist ons buurmeisje sinds dit jaar (zitten in dezelfde klas, dikke Mik is het) zodra zij of wij op vakantie zijn.
In de zomer moeten ze elkaar straks bijna 6 weken missen omdat we afwisselend op vakantie gaan.
Dat wordt videobellen, kaartjes sturen, nog andere tips? Het is eindelijk wel heel schattig natuurlijk. O+

Ben ook wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt omdat N naar groep 3 gaat en het buurmeisje in 2 blijft (half jaar jonger).
onze kleuter wilde ook het liefst dat zijn buurjongetje/klasgenootje met ons mee zou gaan op vakantie. Tijdens de vakantie heb ik hem er niet over gehoord (hij speelt met jan en alleman die hij tegenkomt en maakt heel makkelijk contact). Op de terugweg in de auto zei hij " ik vind het toch ook wel weer fijn als ik thuis weer met blabla kan spelen"

misschien leuk om haar een souvenirtje voor haar maatje te laten uitzoeken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209475159
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 23:35 schreef Nolita het volgende:
Zijn jullie kleuters al echt gehecht aan bepaalde vrienden? N mist ons buurmeisje sinds dit jaar (zitten in dezelfde klas, dikke Mik is het) zodra zij of wij op vakantie zijn.
In de zomer moeten ze elkaar straks bijna 6 weken missen omdat we afwisselend op vakantie gaan.
Dat wordt videobellen, kaartjes sturen, nog andere tips? Het is eindelijk wel heel schattig natuurlijk. O+

Ben ook wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt omdat N naar groep 3 gaat en het buurmeisje in 2 blijft (half jaar jonger).
F heeft een vriendje, ze zijn precies even oud, en vanaf dat ze drie maanden waren zaten ze al bij elkaar op het kdv. Nu op school weer bij elkaar in de klas. Dikke vrienden. We waren dan ook wel ‘bang’ voor zijn reactie toen we hoorden dat zijn vriend vanaf de meivakantie tot einde zomervakantie niet in het land zou zijn. Maar het gaat heel goed! Af en toe zegt hij wel dat hij hem mist en vice versa net zo. Wij als ouders sturen op beider verzoek foto’s en filmpjes naar elkaar met korte verhaaltjes erbij. Dat werkt erg goed :Y
pi_209475998
Mijn ene kleuter had vorig jaar een beste vriendin waar ze gemiddeld 1 keer per week speelde, vaak met zus er bij. Haar ouders zijn in de zomervakantie geëmigreerd en hoewel ik verwacht had dat ze dat wel erg vervelend zou vinden, was het afgezien van een incidentele opmerking (nu nog steeds) snel over. Ze hebben nog 1 keer gevideobeld in oktober, en toen was het alsof ze nooit bij elkaar weg waren geweest. De andere kleuter heeft nu al 2 jaar een beste vriendin, maar die zit 1 groep hoger, dus het is elk jaar afwachten hoe de groepsindeling gaat worden en of ze bij elkaar blijven. Het meisje is ook bijna een jaar ouder, dus ook met dansles moet ze in principe komend jaar door naar de volgende groep terwijl Lala daar nog te jong voor is op papier. Erg jammer, want het is een erg leuk meisje met ook nog eens fijne ouders die een beetje hetzelfde in het leven staan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_209496634
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi ik heb een O+ kleuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bas is vandaag 4 geworden en wat is hij ontzettend 4 zeg. Zo leuk om te zien hoe hij dit jaar het jarig zijn zo goed mee maakt en beseft.
Hij is de afgelopen 3 weken wezen wennen op school en dat is voor hem echt een verademing, hij vind het ontzettend leuk op school.
Wat leuk! Wat een mooi jarig ventje O+

A. gaat ook sinds zjn vierde verjaardag naar school. Inderdaad een 'verademing', hij vindt het heerlijk.
De juf zei 'hij mág ook een dagje thuisblijven als hij moe is', maar dat wil hij niet. Ik vind hem ook niet overdreven moe eigenlijk. Gisteren ook voor het eerst naar de bso en vanochtend stond hij alweer te trappelen om te gaan. Mooi om te zien O+
pi_209498572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:52 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Wat leuk! Wat een mooi jarig ventje O+

A. gaat ook sinds zjn vierde verjaardag naar school. Inderdaad een 'verademing', hij vindt het heerlijk.
De juf zei 'hij mág ook een dagje thuisblijven als hij moe is', maar dat wil hij niet. Ik vind hem ook niet overdreven moe eigenlijk. Gisteren ook voor het eerst naar de bso en vanochtend stond hij alweer te trappelen om te gaan. Mooi om te zien O+
Gefeliciteerd met je kleuter O+ . Wat fijn dat het zo goed gaat met school!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')