Mijn 4-jarige is nu ongeveer 1,06 lang en uit haar 12 inch gegroeid. Haar nieuwe 16 inch is nog te groot, ze kan net niet lekker met haar voeten bij de grond. Ik zou dus voor 14 gaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoo, ik kan me hier over een maand officieel melden met A.
Maar alvast een vraag: welke maat fiets is geschikt om mee te leren fietsen voor een 4-jarige (gemiddelde lengte) die motorisch wat voorzichtiger is gewoonlijk?
Hoi, ik hoor hier ook bijna thuisquote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:58 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoo, ik kan me hier over een maand officieel melden met A.
Maar alvast een vraag: welke maat fiets is geschikt om mee te leren fietsen voor een 4-jarige (gemiddelde lengte) die motorisch wat voorzichtiger is gewoonlijk?
Wat leuk om te lezen dat het een geslaagde dag is geweest, fijn!quote:Op woensdag 10 mei 2023 10:06 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Nolita, dat klinkt pittig! Hopelijk geven de verzwaringsdeken e.d. een goed resultaat!
En nog bedankt voor de tip van Kasteel Hoensbroek! We zijn er tijdens onze vakantie geweest en Simon vond het erg leuk. We hadden de mazzel dat er ook nog een kasteelfestival oid was, dus allemaal mensen in middeleeuws kledij, ridders, oud-Hollandse spellen, boogschieten en het was toen echt super heerlijk weer. Kortom we hebben een hele leuke dag daar gehad.
Klinkt als een heftig dagje ja, fijn dat het wel leuk was! Ik overweeg ook om me op te geven.quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:09 schreef eponine het volgende:
Hopelijk werkt het @:Nolita!
Afgelopen maandag had mijn kleuter schoolreisje met de hele school. Dagje pretpark. Ik was mee als begeleiding, het was super leuk maar ook keihard werken. Hele tijd tellen of het groepje nog compleet was (5 kleuters op 2 hulpouders), toch wel e.e.a. moeten corrigeren qua gedrag naar elkaar toe, afspreken wie wanneer waar in zou gaan… in de bus terug was iedereen lekker stil
Dit was mijn eerste ervaring met een activiteit begeleiden buiten school (andere dingen waar ik bij geholpen heb waren in/om de school) maar ik zou me zo weer opgeven. Zeker omdat we met z’n tweeën een groepje hadden. Gelukkig vindt mijn kleuter het (nog) leuk als ik ergens bij ben.quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:58 schreef Nolita het volgende:
[..]
Klinkt als een heftig dagje ja, fijn dat het wel leuk was! Ik overweeg ook om me op te geven.
Scheelt dat het een dierentuin is, attracties in en uit lijkt me best een ding inderdaad met een groepje kleuters!
Ik had me opgegeven, maar ga wel even bij de juf aangeven dat ik natuurlijk niet mee ga als mijn kleuter ook niet mee gaat. Misschien dat ze trouwens wel durft als ze bij jou in het groepje magquote:Op woensdag 10 mei 2023 21:58 schreef Nolita het volgende:
[..]
Klinkt als een heftig dagje ja, fijn dat het wel leuk was! Ik overweeg ook om me op te geven.
Scheelt dat het een dierentuin is, attracties in en uit lijkt me best een ding inderdaad met een groepje kleuters!
Ik heb een symposium waar ik (bij nader inzien, tegen de verwachting in) niet onderuit kom en mijn man staat voor de klas en krijgt dus geen vrij. Ik vrees dat we hoe dan ook niet mee kunnen... ik ga het volgende week wel even bij de juf bespreken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:26 schreef Elleska het volgende:
Zou ze niet durven als je zelf meegaat?
Ik zou het sowieso even met juf bespreken misschien kan je (of iemand anders) mee als extra begeleider ipv als begeleider van een groepje.
Die optie hadden wij vorig jaar wel maar man en ik waren beide fysiek niet in staat om mee te gaan. L was nog niet goed gewend op school en zowel de juffen als man&ik durfden het niet aan zonder extra begeleiding dus hij is niet mee gegaan (en heeft er niets aan gemist).
Ik heb me zojuist opgegeven, maar we horen na 1 juni pas of we mee mogen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had me opgegeven, maar ga wel even bij de juf aangeven dat ik natuurlijk niet mee ga als mijn kleuter ook niet mee gaat. Misschien dat ze trouwens wel durft als ze bij jou in het groepje mag
Heb je het vaker geprobeerd? Mindfulness is wel iets waar je even aan moet wennen. Het boek heeft de oefeningen ingedeeld op leeftijd (vanaf 5 of vanaf 7 jaar). Ik heb gister de kortste van 4 minuten gedaan en die was best oké. Beetje jammer dat die eindigde met nu ga je verder met je dag, veel plezier vandaag. Daar hebben we samen maar even om gelachen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:58 schreef Schanu het volgende:
@:Nolita, dat klinkt als een voorzichtig goed begin met het mindful boek! Hier ook 2 slechte slapers, wij twijfelen over een verzwaringsdeken dus ik hoor je ervaring graag!
Verder hebben wij hier het slaapklets boek, dat helpt soms om uit het hoofd te stappen voor het slapen gaan zodat er minder gepiekerd wordt. Muziek tijdens het slapen helpt ook wel eens en ik heb eens zo'n mindful kinder luisterboek gedownload in de hoop dat ze daar zen van zouden worden, maar dat was helaas niet aan hun besteed (want het was geen muziek...).
Hoe zware deken heb je gekocht?quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:23 schreef Nolita het volgende:
[..]
Heb je het vaker geprobeerd? Mindfulness is wel iets waar je even aan moet wennen. Het boek heeft de oefeningen ingedeeld op leeftijd (vanaf 5 of vanaf 7 jaar). Ik heb gister de kortste van 4 minuten gedaan en die was best oké. Beetje jammer dat die eindigde met nu ga je verder met je dag, veel plezier vandaag. Daar hebben we samen maar even om gelachen.
Wat betreft de deken las ik over opbouwen vanaf de voeten steeds hoger, maar ik kijk vanavond wel even wat kleuter wil. Ik zal zeker een update geven.
2,4 kg, werd door de website aangeraden voor 15 t/m 25 kg. De andere was 3,2 kg. Deze voelt al best zwaar, maar heb er zelf nog niet onder gelegen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
onze is van begin september (net na de start vh nieuwe jaar) en wij doen dit jaar erna. Vorig jaar uitnodigingen vlak voor de zomer uitgedeeld, wilde hij na de vakantie toch ineens iemand niet meer uitnodigen en ruilen voor een nieuw kindje in zn klasquote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:55 schreef Takkie88 het volgende:
S wordt begin augustus 5, midden in de zomervakantie dus. Nu twijfel ik of we het kinderfeestje voor of na de vakantie zullen doen. Ervoor is voor m’n gevoel wel erg vroeg, en dan moet ik toch ook wel snel het een en ander gaan regelen. Alleen na de vakantie is de groep anders, heeft ze 6 weken de kinderen niet gezien en dat is voor kleuters echt een eeuwigheid.
Wat denken jullie dat handig is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bas is vandaag 4 geworden en wat is hij ontzettend 4 zeg. Zo leuk om te zien hoe hij dit jaar het jarig zijn zo goed mee maakt en beseft.
Hij is de afgelopen 3 weken wezen wennen op school en dat is voor hem echt een verademing, hij vind het ontzettend leuk op school.
onze kleuter wilde ook het liefst dat zijn buurjongetje/klasgenootje met ons mee zou gaan op vakantie. Tijdens de vakantie heb ik hem er niet over gehoord (hij speelt met jan en alleman die hij tegenkomt en maakt heel makkelijk contact). Op de terugweg in de auto zei hij " ik vind het toch ook wel weer fijn als ik thuis weer met blabla kan spelen"quote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:35 schreef Nolita het volgende:
Zijn jullie kleuters al echt gehecht aan bepaalde vrienden? N mist ons buurmeisje sinds dit jaar (zitten in dezelfde klas, dikke Mik is het) zodra zij of wij op vakantie zijn.
In de zomer moeten ze elkaar straks bijna 6 weken missen omdat we afwisselend op vakantie gaan.
Dat wordt videobellen, kaartjes sturen, nog andere tips? Het is eindelijk wel heel schattig natuurlijk.
Ben ook wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt omdat N naar groep 3 gaat en het buurmeisje in 2 blijft (half jaar jonger).
F heeft een vriendje, ze zijn precies even oud, en vanaf dat ze drie maanden waren zaten ze al bij elkaar op het kdv. Nu op school weer bij elkaar in de klas. Dikke vrienden. We waren dan ook wel ‘bang’ voor zijn reactie toen we hoorden dat zijn vriend vanaf de meivakantie tot einde zomervakantie niet in het land zou zijn. Maar het gaat heel goed! Af en toe zegt hij wel dat hij hem mist en vice versa net zo. Wij als ouders sturen op beider verzoek foto’s en filmpjes naar elkaar met korte verhaaltjes erbij. Dat werkt erg goedquote:Op zaterdag 10 juni 2023 23:35 schreef Nolita het volgende:
Zijn jullie kleuters al echt gehecht aan bepaalde vrienden? N mist ons buurmeisje sinds dit jaar (zitten in dezelfde klas, dikke Mik is het) zodra zij of wij op vakantie zijn.
In de zomer moeten ze elkaar straks bijna 6 weken missen omdat we afwisselend op vakantie gaan.
Dat wordt videobellen, kaartjes sturen, nog andere tips? Het is eindelijk wel heel schattig natuurlijk.
Ben ook wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt omdat N naar groep 3 gaat en het buurmeisje in 2 blijft (half jaar jonger).
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi ik heb eenkleuter
Wat leuk! Wat een mooi jarig ventjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bas is vandaag 4 geworden en wat is hij ontzettend 4 zeg. Zo leuk om te zien hoe hij dit jaar het jarig zijn zo goed mee maakt en beseft.
Hij is de afgelopen 3 weken wezen wennen op school en dat is voor hem echt een verademing, hij vind het ontzettend leuk op school.![]()
A. gaat ook sinds zjn vierde verjaardag naar school. Inderdaad een 'verademing', hij vindt het heerlijk.
De juf zei 'hij mág ook een dagje thuisblijven als hij moe is', maar dat wil hij niet. Ik vind hem ook niet overdreven moe eigenlijk. Gisteren ook voor het eerst naar de bso en vanochtend stond hij alweer te trappelen om te gaan. Mooi om te zien![]()
Gefeliciteerd met je kleuterquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:52 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat leuk! Wat een mooi jarig ventje![]()
A. gaat ook sinds zjn vierde verjaardag naar school. Inderdaad een 'verademing', hij vindt het heerlijk.
De juf zei 'hij mág ook een dagje thuisblijven als hij moe is', maar dat wil hij niet. Ik vind hem ook niet overdreven moe eigenlijk. Gisteren ook voor het eerst naar de bso en vanochtend stond hij alweer te trappelen om te gaan. Mooi om te zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |