Ja, ontzettend veel. Hij vindt het wel heel spannend.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:11 schreef SQ het volgende:
Wat heerlijk cygne! Heeft hij er zin in?
Noud gaat ook naar groep 3 maar hij vindt het vooralsnog erg stom dat hij dan moet leren lezen...
Is hij er klaar voor?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:44 schreef littledrummergirl het volgende:
oh shit, we "moeten" door naar het volgende topicwaar moeten we nu naartoe
?
heerlijk van die buitendelijntjeskleurende kinderenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:24 schreef FlyingFish het volgende:
Dat stil zitten en luisteren gaan ze ook leren. Volgens mij is het 80% stuiterballen waar ze in groep 3 mee starten
Wel heel mooi, ze mogen als ze naar groep 3 gaan hier met een glijbaan het raam uit. 2 jaar geleden ging mijn zoon als enige head first, vorig jaar niemand, en dit jaar EmLala wilde daarna ook, maar toen werd gezegd dat dit niet de bedoeling was, dus die ging netjes zittend, net als alle andere kinderen.
Ah, wat sneu! Welk vriendinnetje, vraag ik me nu wel even af 😇😇quote:Op maandag 10 juli 2023 22:12 schreef Nolita het volgende:
Heerlijk FF!
Hier ook bijna kleuter af alweer! Eerste week groep 3 wordt ze 6.
Ze zegt dat ze het niet leuk vindt dat ze in groep 3 niet meer zo veel mag spelen, maar stiekem zie ik haar wel opbloeien van het leren schrijven wat ze de afgelopen weken hebben gedaan.
Ze was vandaag opeens verdrietig met naar bed gaan. Haar beste vriendinnetje (sinds ze naar de opvang ging als baby) gaat naar een ander dorp verhuizen. Samen naar de opvang, later school / 2 dagen bso en dansles is er straks allemaal niet meer na 6 jaar en dat kwam even binnen nu in de laatste schoolweek. En ik zacht ei had daardoor ook de tranen in mijn ogen.
Zelf heb ik vroeger hetzelfde meegemaakt op dezelfde leeftijd en die vriendschap is er nog steeds. Dat gun ik haar ook.
Nee joh, 28 augustus pas. Ze is wel vriendjes met zo'n beetje iedereen op de camping, kan ineens fantastisch fietsen en zwemmen (of ja, ineens...we oefenen hier dagelijks) en lijkt totaal niet meer op mijn wat verlegen niks durvende dochter van voor de vakantie. Bizar om te zien hoe zo'n sprong dan ineens gaat. Maar ook heel gaaf, ze wordt ineens echt heel erg rap groot.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Alle kleuters alweer zin in school?
Al zeker 2 wekenquote:Op zondag 13 augustus 2023 15:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Super leuk zo'n sociaal kind! Nu dan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee joh, 28 augustus pas. Ze is wel vriendjes met zo'n beetje iedereen op de camping, kan ineens fantastisch fietsen en zwemmen (of ja, ineens...we oefenen hier dagelijks) en lijkt totaal niet meer op mijn wat verlegen niks durvende dochter van voor de vakantie. Bizar om te zien hoe zo'n sprong dan ineens gaat. Maar ook heel gaaf, ze wordt ineens echt heel erg rap groot.
Haha, die heeft er dus ook wel zin in.quote:Op maandag 14 augustus 2023 06:58 schreef Aure het volgende:
[..]
Al zeker 2 wekenGelukkig mag hij bijna weer
Meestal krijg je dat aan het begin van het schooljaar wel te horen. Hebben ze een informatie-avond bij jullie?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:12 schreef Ynske het volgende:
Nog 1,5 week. Wat me aan t denken zet...
Gymmen, die kleintjes in eigen kleren? Of kleren meegeven? En welke schoenen? Of op blote voeten?
Nog niet gehoord. We hebben de week voor de zomervakantie een kaart gekregen dat hij de 28e mag beginnen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Meestal krijg je dat aan het begin van het schooljaar wel te horen. Hebben ze een informatie-avond bij jullie?
Verschilt per schoolquote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:12 schreef Ynske het volgende:
Nog 1,5 week. Wat me aan t denken zet...
Gymmen, die kleintjes in eigen kleren? Of kleren meegeven? En welke schoenen? Of op blote voeten?
Zou er niet op rekenen, dat start allemaal pas met het schooljaarquote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nog niet gehoord. We hebben de week voor de zomervakantie een kaart gekregen dat hij de 28e mag beginnen.
Had al eens gekeken naar info op de website of isy maar op de ene staat een oude schoolgids van vorig jaar en op de ander kan ik niets vinden.
Misschien hoor ik komende week wat
Deze moeder van een kleuter in ieder geval wel....dinsdag mag ze weer met voor het eerst een continuerooster.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier kregen we maandag alle info binnen via Parro, al was het voor ons 'oud' nieuws.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nog niet gehoord. We hebben de week voor de zomervakantie een kaart gekregen dat hij de 28e mag beginnen.
Had al eens gekeken naar info op de website of isy maar op de ene staat een oude schoolgids van vorig jaar en op de ander kan ik niets vinden.
Misschien hoor ik komende week wat
4 september pasquote:Op zondag 13 augustus 2023 15:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Als ze geen 1-op-1 hulp krijgen gaat dat vaak ineens een heel stuk beter dan thuis. En kinderen helpen elkaar vaak ook. Natuurlijk moet je als leerkracht bijspringen, maar het viel me heel erg mee hoeveel kinderen hulp van mij nodig hadden.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:59 schreef Tink89 het volgende:
Groep 1 en 2 hoeven hier geen gymkleren of -schoenen mee. Lijkt me ook echt onhandig, al die kinderen die zichzelf amper omgekleed krijgen...
Maar het verschilt per school, die info krijg je vast nog. Komt goed, niemand verwacht perfectie op dag 1. Of 2. Of 200 for that matter.
Ik mag hopen dat de meeste kleuters zichzelf gewoon prima aan- en uit kunnen kleden en dat ouders dat ook nastreven, op wat uitzonderingen na. Sokken zijn vaak even wat lastig, evenals kledingstukken binnenstebuiten. Daar kunnen leerkrachten prima bij helpen. Ik zie in de kleuterklassen zelfs kinderen die hun kleding netjes opvouwen en op een stapeltje leggenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:59 schreef Tink89 het volgende:
Groep 1 en 2 hoeven hier geen gymkleren of -schoenen mee. Lijkt me ook echt onhandig, al die kinderen die zichzelf amper omgekleed krijgen...
Maar het verschilt per school, die info krijg je vast nog. Komt goed, niemand verwacht perfectie op dag 1. Of 2. Of 200 for that matter.
Njah, die van mij kan dat inmiddels best aardig, maar toen ze net 4 was echt niet. Een joggingbroek en een shirt wel, maar iets met knoopjes of een riem of iets anders ingewikkelds: neuh.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:11 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de meeste kleuters zichzelf gewoon prima aan- en uit kunnen kleden en dat ouders dat ook nastreven, op wat uitzonderingen na. Sokken zijn vaak even wat lastig, evenals kledingstukken binnenstebuiten. Daar kunnen leerkrachten prima bij helpen. Ik zie in de kleuterklassen zelfs kinderen die hun kleding netjes opvouwen en op een stapeltje leggenBeetje verwachtingen hebben en eisen stellen mag best, zeker bij de groep 2 kinderen.
M start pas 4 september weer. Ik verwacht een onrustige periode met school, nieuwe juf, baby broertje en eigen verjaardag in maximaal 2,5 weken tijd![]()
![]()
Dankbaar dat het verlof voor de vaders zo uitgebreid is, waardoor mijn man hopelijk een beetje kan zorgen voor rust en ruimte![]()
Maar dat is natuurlijk makkelijk opgelost. Geef je kinderen op gymdag geen kleren aan die ze niet zelf uit kunnen krijgen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, die van mij kan dat inmiddels best aardig, maar toen ze net 4 was echt niet. Een joggingbroek en een shirt wel, maar iets met knoopjes of een riem of iets anders ingewikkelds: neuh.
True. Ik zie ook wel makkelijker beren altijd. Het zou inderdaad ook best kúnnen wel, eventueel met hulp van leerkracht of ander kind, maar ik ben toch blij dat het bij ons op school niet hoeft.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk makkelijk opgelost. Geef je kinderen op gymdag geen kleren aan die ze niet zelf uit kunnen krijgen.
Precies!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:32 schreef Nanuke het volgende:
En daarbij helpen kinderen onderling elkaar ook. Dirk is wel eens thuisgekomen met de mededeling dat zn rits van zn vest moeilijk was maar dat Pieter hem geholpen had.
Ohja en dit idd. En dan moet de jas ook nog precies een beetje zo zitten dat het allemaal makkelijk 'loopt' anders is het nog 1 grote frustratie.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:36 schreef SQ het volgende:
Mijn zesjarige (ook officieel geen kleuter meer trouwens) loopt nog steeds alleen in joggers.
Ben al blij dat hij de rits van z'n jas dicht krijgt. Moet het wel zo'n grote grove rits zijn. Hij mist gewoon het geduld en de focus voor gepriegel
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:55 schreef TolstoiFan het volgende:
NJ, gefeliciteerd! Een fijn feestelijk weekend gewenst
Thanks!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:29 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd NJ! 5 jaarWelkom leerplicht
Heel veel spanning vanochtend, maar uiteindelijk een goede, fijne dag!quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:50 schreef eponine het volgende:
Vanochtend vanaf het wakker worden een stuiterende groep twee-kleuter hier. Hij stuitert nu nog steeds. Hij had (en heeft) heel veel zin in het nieuwe schooljaar!
Hoe is de eerste schooldag geweest voor de anderen die vandaag weer begonnen zijn?
Schoenen effe iets op of in tekenen dat elkaar een kusje moet kunnen geven 👍🏻quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:16 schreef exode het volgende:
Juul had vorig schooljaar standaard haar schoenen verkeerd om aan na een gymdag. Benieuwd hoe dat dit schooljaar gaat.....
En ach, B is alweer 9,5 jaar en die komt van Scoutingkamp terug met broeken die niet van hem zijn, is al 2 keer 1 (?!) slipper kwijtgeraakt met het omkleden na reddingszwemmen. Dus het zal ook wel gewoon een soort van DNA zijn of zo.
Wij hebben er pijlen in staan die naar elkaar moeten wijzen. Ze weet het ook, we vermoeden dat ze het zelf hilarisch vindt om ze omgedraaid aan te doen. Maar wie weet werkt een kusje welquote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Schoenen effe iets op of in tekenen dat elkaar een kusje moet kunnen geven 👍🏻
Wat leuk!quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn kleuter had vandaag zijn eerste opkomst bij scouting. Zo schattig en grappig om hem daar te zien
Ja snap ik helemaal! Bas is net voor de zomervakantie op school begonnen en dat lijkt er ook wel in te hakken, maar het ging gisteren boven verwachting goed. Hij vond het vooral heel stom dat het na 2 uur alweer tijd was om naar huis te gaanquote:Op zaterdag 16 september 2023 21:38 schreef exode het volgende:
[..]
Wat leuk!
Eigenlijk zou Juul ook al beginnen maar het continuerooster, dansles en zwemles.....die hakken er in. Waarschijnlijk gaat ze na de Herfstvakantie een paar x meekijken.
Juul heeft een jaar op de wachtlijst gestaan voor zwemles. Ze mocht meteen na de zomervakantie beginnen.quote:Op zondag 17 september 2023 09:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja snap ik helemaal! Bas is net voor de zomervakantie op school begonnen en dat lijkt er ook wel in te hakken, maar het ging gisteren boven verwachting goed. Hij vond het vooral heel stom dat het na 2 uur alweer tijd was om naar huis te gaan. Hij staat op de wachtlijst van de zwemvereniging, dat duurt nog wel even denk ik
Wij hebben het met oudste gehad, op andere manier, meer met angst/te verlegen zijn. Ik heb toen een telefonisch consult gehad, zonder kind dus. Besproken wat er aan de hand was (naar ons idee), en wat we al deden (met beetje hulp van een maatschappelijk werkster). Daarmee was het voldoende om nooit weer iets over te horen. De arts gaf zelf ook al aan dat je niet perse hulp van hun hoeft aan te nemen, maar wel het aanbod geven mocht het kind, OF de ouder dat nodig hebben dat je een ingang hebt.quote:Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Schanu het volgende:
Heeft iemand van jullie hier eens mee te maken gehad? Heeft iemand enig idee wat er gebeurt als ik de afspraak helemaal afzeg? Of juist als ik deze door laat gaan? Ik weet op dit moment even niet waar ik goed aan doe.
Nee, ik ben (wij zijn) niet zo’n fan van hem. Maar we willen F ook (nog) niet zeggen niet met hem om te gaan. “Op school is hij wel aardig mama”, zei hij vrijdag nog. We zien wel even waar het schip gaat stranden. Hopelijk trekt dat kind nog bijquote:Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Schanu het volgende:
@:eponine, wat ontzettend sneu zeg, klinkt ook niet als een gezellig klasgenootje![]()
Dit inderdaad. Dat merk ik op m’n werk ook en dan is / kan CB een hele fijne ingang zijn. En soms weet het CB niet dat er al hulp ingezet is.quote:Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ceviche het volgende:
Ik zou de bemoeienis van het cb vooral zien als een (onhandig) teken van behulpzaamheid. Ik kan me voorstellen dat veel ouders geen idee hebben waar ze moeten beginnen qua hulpverlening, en het cb kan daar wel in op weg helpen. En dan is het vaak ook wel fijn als dat op zo'n korte termijn kan, als er behoefte aan is.
Maar je hoeft er niks mee hè, zeker als je zelf al hulp hebt ingezet. Ik zou dat gewoon doorgeven en de afspraak bij het cb afzeggen.
Het is niet alsof er ernstige problemen zijn en alle hulp wordt afgehouden, het is alleen dat er al goede hulp is. Dat begrijpen ze daar ook wel.
Mijnes wordt eind november ook 4 en dus ook naar school. In november gaat hij eerst nog een paar dagen wennen.quote:Op maandag 25 september 2023 15:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn net gaan kennismaken op school en woensdag gaat hij oefenen. Ben zooooo benieuwd. Zitten wel wat bekenden in vanuit KDV dus dat is wel fijn voor hem denk ik.
Over precies een maand is hij 4 en mag ik hier “echt” komen![]()
Zowel B als Juul hebben al vanaf dag 1 op school Mepal lunchboxen, voor de boterhammen en fruit en voor het drinken een Mepal drinkfles en geen drinkbeker.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:15 schreef June. het volgende:
[..]
Mijnes wordt eind november ook 4 en dus ook naar school. In november gaat hij eerst nog een paar dagen wennen.![]()
Ik zit dus nu even te googlen wat een handige lunchbox en beker zal zijn. Mijn god wat een keus. Wat zijn jullie ultieme tips en ervaringen? Kan een beginnende kleuter makkelijk zo'n mepal schroefdop opendraaien? Of is zo'n rietjesding een betere keus? Het is een continurooster dus hij moet iets hebben in ochtend voor fruit en iets voor de lunch.
Ja, zo 1!quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:36 schreef June. het volgende:
Is zo'n drinkfles dan met tuit @:exode? Deze? [ afbeelding ]
Je moet er ook niet mee gooien!quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:41 schreef Hupje het volgende:
@:June. Die bekers zijn bij ons heel snel kapot. De bekers met schroefdop gaan langer mee. Bij de kleuters wil er altijd wel een juf of kind helpen met de dop.
Zeg dat tegen mijn kindquote:Op vrijdag 29 september 2023 17:38 schreef exode het volgende:
[..]
Je moet er ook niet mee gooien!
Wat gek, bij ons gaan ze dus heel lang mee. Ze zijn eerder op het uiterlijk uitgekeken dan dat ze kapot zijn.
Ik zou RVS aanraden, die zijn zo goed als onverwoestbaar. Ik heb ze bij greenjump gekocht. De RVS drinkbekers van HEMA zijn hier voor beide kinderen in gebruik, die bevallen ook heel goed.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:15 schreef June. het volgende:
[..]
Mijnes wordt eind november ook 4 en dus ook naar school. In november gaat hij eerst nog een paar dagen wennen.![]()
Ik zit dus nu even te googlen wat een handige lunchbox en beker zal zijn. Mijn god wat een keus. Wat zijn jullie ultieme tips en ervaringen? Kan een beginnende kleuter makkelijk zo'n mepal schroefdop opendraaien? Of is zo'n rietjesding een betere keus? Het is een continurooster dus hij moet iets hebben in ochtend voor fruit en iets voor de lunch.
Niet aan te raden bij knaagkinderen , dan kan je elke twee weken het rietje vervangen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:22 schreef Tink89 het volgende:
Camelbak! Lekken niet, geen gezeur met doppen open en dicht schroeven, alles kan in de vaatwasser en juf is er blij mee, want geen drama als hij eens omvalt als hij open is.
En dan wel de kinderversie, want daar gaat het rietje uit door het naar binnen te duwen ipv eraf te trekken.
Heb ik alleen hoeven doen bij onze jongste. Die stopte (toen hij 1,5 was ofzo) steeds z'n vingers in het rietje en toen scheurde het uiteindelijk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Niet aan te raden bij knaagkinderen , dan kan je elke twee weken het rietje vervangen.
+1quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:22 schreef Tink89 het volgende:
Camelbak! Lekken niet, geen gezeur met doppen open en dicht schroeven, alles kan in de vaatwasser en juf is er blij mee, want geen drama als hij eens omvalt als hij open is.
En dan wel de kinderversie, want daar gaat het rietje uit door het naar binnen te duwen ipv eraf te trekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na een paar goede wendagen gaat hij vanaf woensdag echt helemaal naar de basisschool. Hij is er ook echt aan toe. Hij was na de wendagen ook veel vrolijker dan na een ochtend psz.
Nee, ze zitten niet meer ramvast, niet zo los zoals voordat ze eruit gaan, ze kan er ook gewoon mee bijten en zo.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:42 schreef taxibabe het volgende:
Oeh hopelijk word de melktand er vanzelf uitgewerkt, lijkt me niks voor zo'n kleintje dat de tand getrokken moet worden. Maar de tandjes zijn nooit meer helemaal vast komen te zitten?
Thomas is vorige week gevallen, tand door de lip, alles onder het bloed, en nu zit 1 voortandje iets los. Maar ik las al dat de tandarts daar verder niks aan doet. Ik hoop dat het tandje nog wel weer iets vastgroeit. Eten en zo gaat wel goed, maar bij tandenpoetsen zegt hij dat het wel een beetje zeer doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |