abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210393260
Juul had vorig schooljaar standaard haar schoenen verkeerd om aan na een gymdag. Benieuwd hoe dat dit schooljaar gaat.....

En ach, B is alweer 9,5 jaar en die komt van Scoutingkamp terug met broeken die niet van hem zijn, is al 2 keer 1 (?!) slipper kwijtgeraakt met het omkleden na reddingszwemmen. Dus het zal ook wel gewoon een soort van DNA zijn of zo.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 07:50:40 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210402853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:16 schreef exode het volgende:
Juul had vorig schooljaar standaard haar schoenen verkeerd om aan na een gymdag. Benieuwd hoe dat dit schooljaar gaat.....

En ach, B is alweer 9,5 jaar en die komt van Scoutingkamp terug met broeken die niet van hem zijn, is al 2 keer 1 (?!) slipper kwijtgeraakt met het omkleden na reddingszwemmen. Dus het zal ook wel gewoon een soort van DNA zijn of zo.
Schoenen effe iets op of in tekenen dat elkaar een kusje moet kunnen geven 👍🏻
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210402909
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 07:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Schoenen effe iets op of in tekenen dat elkaar een kusje moet kunnen geven 👍🏻
Wij hebben er pijlen in staan die naar elkaar moeten wijzen. Ze weet het ook, we vermoeden dat ze het zelf hilarisch vindt om ze omgedraaid aan te doen. Maar wie weet werkt een kusje wel :)
  donderdag 24 augustus 2023 @ 09:39:29 #154
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_210403731
Die van mij doet het volgens mij ook expres, dan komt hij laten zien dat hij zijn schoenen aangetrokken heeft en dan kijkt hij heel afwachtend naar mij, dat ik kan zeggen dat ze verkeerd om zitten.
En dan noemt hij het 'bananenvoeten' en trekt hij ze goed aan.
Het is zo'n dagelijks ritueel en hij kijkt er ook altijd iets te blij bij :D

Verder kan ik bij hem nu ook liedjes en verhaaltjes aanvragen :) dan vraag ik een liedje over een prinses die een appel eet ofzo en dan zingt hij er iets over op de melodie van twinkel twinkel kleine ster. Het eindigt altijd met dat er iemand op zijn hoofd wordt gepoept :')
pi_210403810
We hebben de eerste meltdown van het schooljaar al gehad. Juul ging volledig los tijdens het eten. Waarom? Omdat ze niet buiten met de kat op schoot mocht avondeten.

Het heeft echt even geduurd en toen ze eenmaal rustig was viel ze tegen mij aan in slaap op de bank terwijl ik haar voorlas.

Ze was vanochtend ook al voor 7 uur wakker terwijl we haar normaal wakker moeten maken op schooldagen. Alle prikkels zorgen duidelijk voor een onrustig hoofdje.
pi_210479151
Wij komen hier afscheid nemen, het is weer mijlpalen week hoor.
Maandag begonnen in groep 3 en morgen wordt ze alweer 6 en mag ze afzwemmen voor haar C diploma. Trots. O+
Duidelijk tijd om door te schuiven naar het volgende topic. Tot ziens! :W
pi_210621716
Na bijna een half jaar zwemles in bad 1, mag F. door naar bad 2. Dat trotse bekkie van hem toen hij het hoorde eerder deze week O+
pi_210656503
Mijn kleuter had vandaag zijn eerste opkomst bij scouting. Zo schattig en grappig om hem daar te zien O+
pi_210656533
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn kleuter had vandaag zijn eerste opkomst bij scouting. Zo schattig en grappig om hem daar te zien O+
Wat leuk!
Eigenlijk zou Juul ook al beginnen maar het continuerooster, dansles en zwemles.....die hakken er in. Waarschijnlijk gaat ze na de Herfstvakantie een paar x meekijken.
pi_210659266
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 21:38 schreef exode het volgende:

[..]
Wat leuk!
Eigenlijk zou Juul ook al beginnen maar het continuerooster, dansles en zwemles.....die hakken er in. Waarschijnlijk gaat ze na de Herfstvakantie een paar x meekijken.
Ja snap ik helemaal! Bas is net voor de zomervakantie op school begonnen en dat lijkt er ook wel in te hakken, maar het ging gisteren boven verwachting goed. Hij vond het vooral heel stom dat het na 2 uur alweer tijd was om naar huis te gaan :D. Hij staat op de wachtlijst van de zwemvereniging, dat duurt nog wel even denk ik :@
pi_210659592
quote:
17s.gif Op zondag 17 september 2023 09:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja snap ik helemaal! Bas is net voor de zomervakantie op school begonnen en dat lijkt er ook wel in te hakken, maar het ging gisteren boven verwachting goed. Hij vond het vooral heel stom dat het na 2 uur alweer tijd was om naar huis te gaan :D. Hij staat op de wachtlijst van de zwemvereniging, dat duurt nog wel even denk ik :@
Juul heeft een jaar op de wachtlijst gestaan voor zwemles. Ze mocht meteen na de zomervakantie beginnen.

Eigenlijk wilden we haar pas op Scouting als ze haar zwemdiploma's heeft maar de wachtlijst voor de Welpen is hier oneindig. Dus toch maar bij de Bevers starten.
B vindt het ook geweldig. Die kwam gisteren stinkend naar vuur thuis.
pi_210707780
Een klasgenootje te spelen hebben en dat dat klasgenootje vervolgens al jouw lievelingsspeelgoed, inclusief je allerliefste knuffel “HEEL STOM” vindt… }:| :X :N
Gelukkig was het antwoord van mijn kleuter: “nou, ík vind het wel leuk, en dit is mijn huis”, dat was een stuk aardiger dan wat ik wilde zeggen na opmerking nummer 257 -O-
pi_210709056
Ik haalde vandaag Juul op bij de BSO. Ze liep in haar gymkleding en gymschoenen....
Bleken haar eigen kleren zeik en zeik en zeiknat te zijn. Was op school gebeurd vertelde de BSO juf. Te enthousiast in plassen gestampt.

Naar huis toe gegaan, toch maar even het gesprek aangegaan met Juul. Dat ze niet in plassen mag springen als ze geen laarzen aan heeft. En dat het op school sowieso niet echt handig is.

'Mama, ik heb ook niet in plassen gesprongen!'

Wat blijkt nou, had ze een lekke/kapotte regenpijp ontdekt en daar is ze met haar 2 sidekicks onder gaan staan. Dus 3 zeiknatte kleuters.

Echt....classic Juul is dit.
pi_210713647
Omg @exode :')

En @eponine kinderen kunnen echt eikels zijn ja. Gelukkig trok jouw kleuter zich er niks van aan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210722921
Hij had er blijkbaar toch wat meer last van dan hij in eerste instantie liet merken. Aan opa en oma heeft hij verteld dat hij verdrietig was omdat klasgenootje zijn spullen stom vond. En gisteravond bij het naar bed brengen vroeg hij of zijn knuffels echt zo stom waren als gezegd was, want hij vindt ze nog steeds wel heel leuk :{ ;( (dat betreffend klasgenootje gisteren hem zo hard heeft geduwd dat F met zijn kin ergens tegenaan klapte, waardoor die nu helemaal rood en dik is hielp denk ik ook niet echt)
pi_210745946
@eponine, wat ontzettend sneu zeg, klinkt ook niet als een gezellig klasgenootje :(

Vrouwlief ging vorige week met Vlokje van 5 naar het CB voor de oog- en hoortest. Daar bleek ze hoog te scoren op de vragenlijst m.b.t. hyperactiviteit en psychische gezondheid. Dat verbaast ons opzich niet, onze oudste heeft AD(H)D met waarschijnlijk lichte mate autisme en of de jongste kopieert intens, of ze heeft genetisch ook iets meegekregen. Daarnaast is het thuis nu eenmaal niet altijd gezellig, omdat de oudste flink overheerst in haar gedrag. We hebben toen zij kleiner was bij het CB aangeklopt, dat we ons zorgen maakten, onze zorgen werden toen niet gedeeld. Dus we zijn zelf hulp gaan zoeken, die hebben we nu al een paar jaar, en nu gaat het CB zich opeens wél tegen onze jongste aanbemoeien. We zijn namelijk opgeroepen voor een afspraak bij de jeugdarts, mórgen al, hoezo haast? Ik heb hem zojuist verplaatst naar oktober, morgen is schoolreisje dus dan kan het sowieso niet, maar ik twijfel of ik uberhaupt wil gaan. Want we zijn al aangesloten bij een psychiaterpraktijk, we hebben al een gezinscoach, die zelf ook wel bepaald gedrag ziet bij Vlokje maar ook aangeeft dat ze heel sterk reageert op de thuissituatie. Daar zitten we bovenop, de gezinscoach richt zich al op beide kinderen, ik zit helemaal niet (meer) te wachten op het CB die daar ook nog eens een plasje over wil doen.

Heeft iemand van jullie hier eens mee te maken gehad? Heeft iemand enig idee wat er gebeurt als ik de afspraak helemaal afzeg? Of juist als ik deze door laat gaan? Ik weet op dit moment even niet waar ik goed aan doe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 25-09-2023 09:51:16 ]
  maandag 25 september 2023 @ 10:05:18 #167
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_210746148
Wij hadden destijds jaren terug dezelfde situatie op een ander vlak. Oudste had al de diagnose veds. Jongste dezelfde kenmerken en werd meegenomen in het revalidatietraject en alles. Cb wilde ineens ook van alles maar uiteindelijk aangegeven dat we alleen nog kwamen voor de inentingen en dat ze door het lumc en het revacentrum goed in de gaten gehouden werden en de belastbaarheid qua energie het niet waard was.

Dat ging prima en eventueel konden de entingen ook via de huisarts destijds.
If you can dream it, you can do it...
pi_210746254
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Schanu het volgende:
Heeft iemand van jullie hier eens mee te maken gehad? Heeft iemand enig idee wat er gebeurt als ik de afspraak helemaal afzeg? Of juist als ik deze door laat gaan? Ik weet op dit moment even niet waar ik goed aan doe.
Wij hebben het met oudste gehad, op andere manier, meer met angst/te verlegen zijn. Ik heb toen een telefonisch consult gehad, zonder kind dus. Besproken wat er aan de hand was (naar ons idee), en wat we al deden (met beetje hulp van een maatschappelijk werkster). Daarmee was het voldoende om nooit weer iets over te horen. De arts gaf zelf ook al aan dat je niet perse hulp van hun hoeft aan te nemen, maar wel het aanbod geven mocht het kind, OF de ouder dat nodig hebben dat je een ingang hebt.

Ik had het ook wel direct kunnen afkappen, maar met oudste zat dat nog niet zo in mijn systeem. En eigenlijk vind ik het wel prettig dat het ook gewoon afgerond was ipv een open einde daar..
pi_210747146
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:38 schreef Schanu het volgende:
@:eponine, wat ontzettend sneu zeg, klinkt ook niet als een gezellig klasgenootje :(
Nee, ik ben (wij zijn) niet zo’n fan van hem. Maar we willen F ook (nog) niet zeggen niet met hem om te gaan. “Op school is hij wel aardig mama”, zei hij vrijdag nog. We zien wel even waar het schip gaat stranden. Hopelijk trekt dat kind nog bij :+

Overigens beweer ik nu niet dat mijn kind nooit iets doet of zal doen. Maar hij weet dondersgoed dat hij, zéker bij anderen thuis, zich hoort te gedragen.

Wat betreft het CB, zeker als er al zoveel ‘hulptroepen’ bij jullie zijn, zou ik het laten voor wat het is. Desnoods nog een korte uitleg dat je het niet nodig vindt om die redenen. Succes iig!
  maandag 25 september 2023 @ 14:28:49 #170
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_210748680
Ik zou de bemoeienis van het cb vooral zien als een (onhandig) teken van behulpzaamheid. Ik kan me voorstellen dat veel ouders geen idee hebben waar ze moeten beginnen qua hulpverlening, en het cb kan daar wel in op weg helpen. En dan is het vaak ook wel fijn als dat op zo'n korte termijn kan, als er behoefte aan is.
Maar je hoeft er niks mee hè, zeker als je zelf al hulp hebt ingezet. Ik zou dat gewoon doorgeven en de afspraak bij het cb afzeggen.
Het is niet alsof er ernstige problemen zijn en alle hulp wordt afgehouden, het is alleen dat er al goede hulp is. Dat begrijpen ze daar ook wel.
  maandag 25 september 2023 @ 15:22:11 #171
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210749140
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ceviche het volgende:
Ik zou de bemoeienis van het cb vooral zien als een (onhandig) teken van behulpzaamheid. Ik kan me voorstellen dat veel ouders geen idee hebben waar ze moeten beginnen qua hulpverlening, en het cb kan daar wel in op weg helpen. En dan is het vaak ook wel fijn als dat op zo'n korte termijn kan, als er behoefte aan is.
Maar je hoeft er niks mee hè, zeker als je zelf al hulp hebt ingezet. Ik zou dat gewoon doorgeven en de afspraak bij het cb afzeggen.
Het is niet alsof er ernstige problemen zijn en alle hulp wordt afgehouden, het is alleen dat er al goede hulp is. Dat begrijpen ze daar ook wel.
Dit inderdaad. Dat merk ik op m’n werk ook en dan is / kan CB een hele fijne ingang zijn. En soms weet het CB niet dat er al hulp ingezet is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 25 september 2023 @ 15:22:44 #172
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210749146
Wij zijn net gaan kennismaken op school en woensdag gaat hij oefenen. Ben zooooo benieuwd. Zitten wel wat bekenden in vanuit KDV dus dat is wel fijn voor hem denk ik.

Over precies een maand is hij 4 en mag ik hier “echt” komen O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_210749592
Zat er in de vragenlijst geen vraag waarbij over bij welke zorgverleners/hulpverleners het kind al bekend is? Zoiets zat wel in onze vragenlijst.
pi_210750754
Bedankt voor jullie reacties! Het is bekend dat we al hulp hebben, dat heeft mijn vrouw aangegeven bij het CB tijdens de afspraak. Ze gaf aan dat ze het desondanks zou bespreken met de jeugdarts en vervolgens kregen we dus opeens de oproep om morgen langs te komen.

We hebben besloten er wel heen te gaan en het dan uit te leggen. Hopelijk is het daarmee klaar en kunnen we het richting het cb in ieder geval afsluiten.
  maandag 25 september 2023 @ 20:27:33 #175
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_210752198
Ik vond het cb ook heel onprettig met ons omgaan.
We zaten in enorme brede diagnostiek toen al, met meerdere gedragswetenschappers en een kind die non verbaal is tegen 98% van de wereld waar ze maar vragen aan hem bleven stellen, terwijl ze dus ook in hun dossier konden zien waar de gemeente mee bezig was mbt hulp.

Ik zou er gewoon heen gaan en uitleggen hoe het zit.

Ik was heel sceptisch voordat ik de hulp kreeg en ook vooral heel angstig om zorg binnen te laten maar ik moet zeggen dat ik nu wel blij ben met bepaalde openingen die ik anders niet had gehad.
Er waren veel dingen waar ik niet van wist die voor ons echte eyeopeners waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')