Ik baal er net zo goed als jij van hoor, zo niet meer, ik ben verschrikkelijk ziedend op die supporters die dergelijk vuurwerk afsteken en denken dat het allemaal om hen draait. Ik ben ook ziedend op de gasten die hamas-leuzen uitdraaien, met name die DJ. Op gasten die spullen gooien op het veld. Op de spelers gisteren die het slechte voorbeeld gaven door ongelooflijk te zuigen. Op de excessieve politie-inzet die werkelijk waar niks bijdraagt en de boel enkel onrustiger/onveiliger maakt. Op beleidsmakers die in plaats van het tuig wat zich misdraagt de reflex hebben om de fatsoenlijke supporters te bestraffen.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waar denk je dat in hemelsnaam aan te merken? Ik woon in Rotterdam, maak elke dag Feyenoordsupporters mee, ben er zelf een. In het stadion, rondom het stadion en daarbuiten, er zijn er zat die het allemaal wel geinig vinden. Beetje gaslekgeluiden maken of Hamas roepen. Eerste minuut ook met dat vuurwerk, heel veel mensen gingen in het stadion mee zitten doen met 'en wie niet springt...' echt massaal. Ja, dat gaat dan de hele wereld over, kinderen zitten te kijken, terwijl we inmiddels wel weten dat dit een no-go is.
Maar nee, ik ben 'slecht geïnformeerd'. Het is maar waar je de focus op legt in deze discussie. Ik ben het ontiegelijk zat day Feyenoord constant negatief in het nieuws komt door wangedrag van supporters. Ik geloof niet dat Slot op deze manier nog graag een seizoen blijft, want voor dat je het weet word je uitgesloten van Europees voetbal en is al het werk voor niets geweest. Maar nee, het blijf vooral staren op 'het is duidelijk dat je nooit in de Kuip komt'.....hééél belangrijk.
Dat relativeren werkt vaak niet zo goed. Je moet gewoon blijven schreeuwen om hardere straffen, voetbalwet, meldingsplicht, Engeland! Doet het beter in de onderbuik en het maakt dan niet uit als we over 5 jaar exact dezelfde discussie nog aan het voeren zijnquote:Op donderdag 6 april 2023 16:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik baal er net zo goed als jij van hoor, zo niet meer, ik ben verschrikkelijk ziedend op die supporters die dergelijk vuurwerk afsteken en denken dat het allemaal om hen draait. Ik ben ook ziedend op de gasten die hamas-leuzen uitdraaien, met name die DJ. Op gasten die spullen gooien op het veld. Op de spelers gisteren die het slechte voorbeeld gaven door ongelooflijk te zuigen. Op de excessieve politie-inzet die werkelijk waar niks bijdraagt en de boel enkel onrustiger/onveiliger maakt. Op beleidsmakers die in plaats van het tuig wat zich misdraagt de reflex hebben om de fatsoenlijke supporters te bestraffen.
Ik heb zelden zo veel frustraties gehad als gisteren. Maar dat maakt de problematiek zo complex.
Vlaardingen mag ook meedoen want is ook 010.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:56 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Schiedam mag nog meedoen met de 010-020 vete toch? In Spijkenisse of Brielle wordt het (nog) triester.
I knowquote:Op donderdag 6 april 2023 16:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vlaardingen mag ook meedoen want is ook 010.
Deze problematiek is niet op te lossen, beter maar accepteren dat het erbij hoortquote:Op donderdag 6 april 2023 16:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik baal er net zo goed als jij van hoor, zo niet meer, ik ben verschrikkelijk ziedend op die supporters die dergelijk vuurwerk afsteken en denken dat het allemaal om hen draait. Ik ben ook ziedend op de gasten die hamas-leuzen uitdraaien, met name die DJ. Op gasten die spullen gooien op het veld. Op de spelers gisteren die het slechte voorbeeld gaven door ongelooflijk te zuigen. Op de excessieve politie-inzet die werkelijk waar niks bijdraagt en de boel enkel onrustiger/onveiliger maakt. Op beleidsmakers die in plaats van het tuig wat zich misdraagt de reflex hebben om de fatsoenlijke supporters te bestraffen.
Ik heb zelden zo veel frustraties gehad als gisteren. Maar dat maakt de problematiek zo complex.
Vlaardingengodquote:Op donderdag 6 april 2023 16:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vlaardingen mag ook meedoen want is ook 010.
Ik hoopte na die eerste regel dat je sarcastisch was.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Deze problematiek is niet op te lossen, beter maar accepteren dat het erbij hoort
Gisteren noemde ik al Feyenoord - Sporting in 2005. Precies zo'n tergend vervelende tegenstander en een kutwedstrijd. Spelers van Sporting werden bekogeld met aanstekers en Feyenoord kreeg een aardige straf.
Is er in 18 jaar tijd iets veranderd? Nee. Dus tsja.. geef het op.. de groep die dit gedrag normaal vindt is te groot kennelijk.
Ik ben een beetje bang dat het alleen maar erger wordt en je straks permanent netten rondom het veld hebt. Ik ken geen Europese club waar dat het geval is en dat zou enorm negatief afstralen op het imago van de club.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Deze problematiek is niet op te lossen, beter maar accepteren dat het erbij hoort
Gisteren noemde ik al Feyenoord - Sporting in 2005. Precies zo'n tergend vervelende tegenstander en een kutwedstrijd. Spelers van Sporting werden bekogeld met aanstekers en Feyenoord kreeg een aardige straf.
Is er in 18 jaar tijd iets veranderd? Nee. Dus tsja.. geef het op.. de groep die dit gedrag normaal vindt is te groot kennelijk.
Ik ben het er mee eens dat het nooit helemaal te verbannen zal zijn. Maar toch zal je als club alles in het werk moeten zetten om te deëscaleren, en daar is wel voldoende ruimte voor.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij terechte conclusie, dit soort praktijken zal je altijd blijven houden en gaan inmiddels al bijna een eeuw terug. Het moet alleen wel naar een situatie waar het excessen zijn, waar ik met name de laatste pakweg 5-10 jaar merk dat het gooien van rotzooi op het veld bijvoorbeeld vrij standaard lijkt te worden in nagenoeg elk stadion in Nederland en heel erg vaak bij Feyenoord.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik hoopte na die eerste regel dat je sarcastisch was.
Nee zeker niet. Ik zou het zonde vinden van mijn energie om te streven naar een 'oplossing'.. die is er in al die jaren niet gekomen dus waarom nu wel. En een voetbalwet is geen nieuwe uitvinding, maar is in Nederland kennelijk lastig te realiseren.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik hoopte na die eerste regel dat je sarcastisch was.
Bij Marseille hebben ze stewards met een net die dan meelopen met de speler die moest ingooien.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat het alleen maar erger wordt en je straks permanent netten rondom het veld hebt. Ik ken geen Europese club waar dat het geval is en dat zou enorm negatief afstralen op het imago van de club.
Je zal toch iets moeten doen om dat te voorkomen.
de boel normaliserenquote:Op donderdag 6 april 2023 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat het alleen maar erger wordt en je straks permanent netten rondom het veld hebt. Ik ken geen Europese club waar dat het geval is en dat zou enorm negatief afstralen op het imago van de club.
Ook gezien bij Lens inderdaad, pragmatische oplossingquote:Op donderdag 6 april 2023 17:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij Marseille hebben ze stewards met een net die dan meelopen met de speler die moest ingooien.
Dat lijkt me een legendarische baan
1 troost, negatiever kan het niet worden. Jullie havenarbeidertjes hebben al met stip het meest trieste, verrotste en lelijkste stadion van Nederland. En dat wordt dan bevolkt door debiele tokkies:quote:Op donderdag 6 april 2023 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Sowieso is dat een lange termijn proces, het zal eerst een paar keer fout gaan en dan moet je de reflex om alles terug te draaien onderdrukken. Gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd kan je dat uit je hoofd zettenquote:
Das nu sowieso wel de ziekte van de Nederlandse politiek, iedere nuance of relativering bestempelen als ‘goedpraten van het probleem’ en zelf niet verder komen dan oneliners als ‘keihard aanpakken’ en ‘anders maar helemaal verbieden’.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat relativeren werkt vaak niet zo goed. Je moet gewoon blijven schreeuwen om hardere straffen, voetbalwet, meldingsplicht, Engeland! Doet het beter in de onderbuik en het maakt dan niet uit als we over 5 jaar exact dezelfde discussie nog aan het voeren zijn
Dat. Gewoon alles tot in den treuren verbieden of nog verder beperken en er dan achterkomen dat mensen zich doorgaans nog meer als debielen gaan gedragen als je ze zo behandeld.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Das nu sowieso wel de ziekte van de Nederlandse politiek, iedere nuance of relativering bestempelen als ‘goedpraten van het probleem’ en zelf niet verder komen dan oneliners als ‘keihard aanpakken’ en ‘anders maar helemaal verbieden’.
Yup, we zijn geschokt, we keuren het af, we gaan in gesprek etc. Hoor ik al 40 jaar, helpt geen zak.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Das nu sowieso wel de ziekte van de Nederlandse politiek, iedere nuance of relativering bestempelen als ‘goedpraten van het probleem’ en zelf niet verder komen dan oneliners als ‘keihard aanpakken’ en ‘anders maar helemaal verbieden’.
Die zitten de volgende thuiswedstrijd gewoon weer in het stadion hoor.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Ze hebben al 25 mongolen geïdentificeerd.
Ik zag alleen witte mensen bij dat vak. lijkt me trouwens sterk dat Feyenoord bij de Mongoolse bevolking populair is, laat staan 25 in De Kuip. In Mongolië is voetbal niet zo erg populair. Althans, ik heb er gisteren niet een gespot.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Ze hebben al 25 mongolen geïdentificeerd.
Hmmm ik kan me triest genoeg niet eens meer herinneren hoe lang het al normaal is dat het muntjes, fluimen en bekertjes regent bij cornervlaggen. Volgens mij al wel langer.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij terechte conclusie, dit soort praktijken zal je altijd blijven houden en gaan inmiddels al bijna een eeuw terug. Het moet alleen wel naar een situatie waar het excessen zijn, waar ik met name de laatste pakweg 5-10 jaar merk dat het gooien van rotzooi op het veld bijvoorbeeld vrij standaard lijkt te worden in nagenoeg elk stadion in Nederland en heel erg vaak bij Feyenoord.
Maar wel gelijk janken over het sluiten van wedstrijden, ook voor thuis publiek.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die zitten de volgende thuiswedstrijd gewoon weer in het stadion hoor.
Stadionverboden zijn momenteel een farce.
Ik heb nou niet echt het idee dat de opstootjes op het veld er nu een stuk meer zijn dan pakweg 20 jaar geleden eigenlijk. Was er ergens begin deze eeuw al niet exact zo’n aanstekerincident tijdens de klassieker, ik meen voor vak W?quote:Op donderdag 6 april 2023 17:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hmmm ik kan me triest genoeg niet eens meer herinneren hoe lang het al normaal is dat het muntjes, fluimen en bekertjes regent bij cornervlaggen. Volgens mij al wel langer.
Kijk voor de lol eens klassiekers of andere beladen duels terug van, 20 jaar geleden of zo. Ook toen had je Wesleys die ineens op het veld stonden of staven op keepers lanceerden, maar kijk eens naar het verschil in de opstootjes.
De frequentie, de overdreven opgefoktheid, de vanzelfsprekendheid waarmee emoties uitgebraakt worden over de scheidsrechter heen is echt drie tandjes hysterischer geworden vind ik.
Wat dat betreft is het een gemiste kans dat er niet doorgepakt is toen met de afspraken over gedrag richting de scheidsrechter na de dood van die grensrechter. Een week of drie en toen meldden de heren zich weer massaal schuimbekkend op intimiderend korte afstand van het gezicht van de scheidsrechters.
Niet dat ik de illusie heb dat het daarmee opgelost is, maar je zult op meerdere fronten moeten inzetten en dit is er eentje van wmb. Net zolang dat aanvoerders niet meer uit hun strot krijgen dat "opstootjes erbij horen". Zelfs bij wedstrijden zoals Telstar - Jong Whatever is eigenlijk altijd wel een opstootje.
Dit vind ik echt een ontzettende dooddoener.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat. Gewoon alles tot in den treuren verbieden of nog verder beperken en er dan achterkomen dat mensen zich doorgaans nog meer als debielen gaan gedragen als je ze zo behandeld.
En ik vind het echt kansloos dat mensen dit niet in willen zien. Ik zie vandaag steeds mensen terecht Duitsland en Engeland als schoolvoorbeeld noemen van hoe het wel moet maar als je wel eens wedstrijden in die landen hebt bijgewoond kan je niet anders dan concluderen dat mensen normaal behandelen (en opvoeden) gewoon werkt.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:22 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een ontzettende dooddoener.
Met alle respect maar het volk wat daar komt is ook niet echt te vergelijken. In de PL is juichen inmiddels verboden/ is het onbetaalbaar voor het paupervolk. Die compleet achterlijke lui misdragen zich toch wel of denk jij dat ze ineens normaal doen als de politie weg is? Dan vinden ze wel weer een andere reden. Het is toch niet voor niets dat het ook in het buitenland regelmatig misgaat met de Feyenoord fans. Dit jaar toch ook nog in Denemarken? Lijkt mij meer een maatschappelijk probleem in Nederland.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:25 schreef Caland het volgende:
[..]
En ik vind het echt kansloos dat mensen dit niet in willen zien. Ik zie vandaag steeds mensen terecht Duitsland en Engeland als schoolvoorbeeld noemen van hoe het wel moet maar als je wel eens wedstrijden in die landen hebt bijgewoond kan je niet anders dan concluderen dat mensen normaal behandelen (en opvoeden) gewoon werkt.
Ja ik schrijf het wel erg vanuit mijn beleving en het is ook zo dat meer camera's ook meer beeld op betekent.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb nou niet echt het idee dat de opstootjes op het veld er nu een stuk meer zijn dan pakweg 20 jaar geleden eigenlijk. Was er ergens begin deze eeuw al niet exact zo’n aanstekerincident tijdens de klassieker, ik meen voor vak W?
Je kan nou ook niet echt zeggen dat het hooliganisme meer is geworden sinds de jaren 80 of 90, in tegendeel. Het enige verschil is dat tegenwoordig elke scheet vanaf 40-45 verschillende hoeken wordt geregistreerd en direct op social media wordt gedeeld (want stoer!) en iedereen daar dan weer een mening over moet hebben.
Ik heb zelf dan wel het idee dat het qua infantiliteit (waar ik soms dan wel weer een fan van ben) wel steeds erger begint te worden. Voorheen konden speekkoren nog wel eens grof maar in ieder geval creatief en gevat zijn (hallo Marco Bakker), tegenwoordig komt men niet verder dan persoon x is een kankerjood of dat soort kansloze teksten. In die zin is er in de samenleving wel een verharding denk ik, kwetsen en beledigen moet het liefst zo grof mogelijk
jij snapt die cultuur helemaal nietquote:Op donderdag 6 april 2023 18:29 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Met alle respect maar het volk wat daar komt is ook niet echt te vergelijken. In de PL is juichen inmiddels verboden/ is het onbetaalbaar voor het paupervolk. Die compleet achterlijke lui misdragen zich toch wel of denk jij dat ze ineens normaal doen als de politie weg is? Dan vinden ze wel weer een andere reden. Het is toch niet voor niets dat het ook in het buitenland regelmatig misgaat met de Feyenoord fans. Dit jaar toch ook nog in Denemarken? Lijkt mij meer een maatschappelijk probleem in Nederland.
Ook niet onbelangrijk: gelukkig niet veel aan de hand meer fysiek bij Klaassen.quote:Davy Klaassen heeft weinig last meer van een hoofdblessure die hij woensdag tijdens het bekerduel met Feyenoord heeft opgelopen. De middenvelder meldde zich donderdag gewoon weer bij Ajax
In Duitsland zijn de kaartjes goedkoper dan in Nederland. Wij worden hier alleen van kleins af aan al opgevoed in de stadions dat het volstrekt onmogelijk is om ooit een supporter van de tegenpartij te zien, behalve in een kooi en doorgaans onder zware politiebegeleiding. Daar gaat het in de kern eigenlijk al mis.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:29 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Met alle respect maar het volk wat daar komt is ook niet echt te vergelijken. In de PL is juichen inmiddels verboden/ is het onbetaalbaar voor het paupervolk. Die compleet achterlijke lui misdragen zich toch wel of denk jij dat ze ineens normaal doen als de politie weg is? Dan vinden ze wel weer een andere reden. Het is toch niet voor niets dat het ook in het buitenland regelmatig misgaat met de Feyenoord fans. Dit jaar toch ook nog in Denemarken? Lijkt mij meer een maatschappelijk probleem in Nederland.
gewoon 3 jaar cel geven die gast dusquote:Maximale Straf Mishandeling
Als er geen sprake is van blijvend lichamelijk letsel kan maximaal 3 jaar worden opgelegd. Maar als er sprake is van verzwarende omstandigheden, zoals bijvoorbeeld blijvend lichamelijk letsel (max 4 jaar) of zelfs de dood, zal deze hoger uitvallen (tot maximaal 6 jaar gevangenisstraf).
Als we zondag hadden verloren had ik het nog wel willen zien of het allemaal zo vredig gebleven was, het gedrag is gewoon een structureel probleem, niet alleen bij ons, overal.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de kaartjes goedkoper dan in Nederland. Wij worden hier alleen van kleins af aan al opgevoed in de stadions dat het volstrekt onmogelijk is om ooit een supporter van de tegenpartij te zien, behalve in een kooi en doorgaans onder zware politiebegeleiding. Daar gaat het in de kern eigenlijk al mis.
Ga het voorbeeld nog maar eens aanhalen, afgelopen zondag op Spangen zat de eretribune redelijk goed gevuld met Feyenoorders die ook wel aardig vocaal aanwezig waren. Spartanen die er tussen hadden gezeten spraken er schande van, de voorzitter had het zelfs over verbaal geweld en gaat zich ervoor inzetten dat dit nooit meer gaat gebeuren. Letterlijk geen wanklank gevallen. Dat is precies die hele mindset waar je vanaf wil als je dit probleem wil tacklen imo.
Ik ben er heilig van overtuigd dat 80% van de combiregelingen compleet nutteloos is, kap daar eens structureel mee en kijk wat het je brengt. Einde stokpaardje.
Vanaf vandaag heffen we alle combi's op en Ajax - Feyenoord mogen weer uitsupporters mee. Er is vrij vervoer door heel het land. Dit weekend op het programma :quote:Op donderdag 6 april 2023 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de kaartjes goedkoper dan in Nederland. Wij worden hier alleen van kleins af aan al opgevoed in de stadions dat het volstrekt onmogelijk is om ooit een supporter van de tegenpartij te zien, behalve in een kooi en doorgaans onder zware politiebegeleiding. Daar gaat het in de kern eigenlijk al mis.
Ga het voorbeeld nog maar eens aanhalen, afgelopen zondag op Spangen zat de eretribune redelijk goed gevuld met Feyenoorders die ook wel aardig vocaal aanwezig waren. Spartanen die er tussen hadden gezeten spraken er schande van, de voorzitter had het zelfs over verbaal geweld en gaat zich ervoor inzetten dat dit nooit meer gaat gebeuren. Letterlijk geen wanklank gevallen. Dat is precies die hele mindset waar je vanaf wil als je dit probleem wil tacklen imo.
Ik ben er heilig van overtuigd dat 80% van de combiregelingen compleet nutteloos is, kap daar eens structureel mee en kijk wat het je brengt. Einde stokpaardje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaassen is lelijk van zichzelf dus geen blijvende schade. Je mag blij zijn als het OM er een paar weken onvoorwaardelijk doorheen krijgt.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
gewoon 3 jaar cel geven die gast dus
waarschijnlijk loopt die morgen al vrij rondquote:Op donderdag 6 april 2023 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klaassen is lelijk van zichzelf dus geen blijvende schade. Je mag blij zijn als het OM er een paar weken onvoorwaardelijk doorheen krijgt.
quote:Op donderdag 6 april 2023 18:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Vanaf vandaag heffen we alle combi's op en Ajax - Feyenoord mogen weer uitsupporters mee. Er is vrij vervoer door heel het land. Dit weekend op het programma :
Ajax - Feyenoord
Cambuur- Heerenveen
Vitesse - NEC
Geef eens een schets hoe Amsterdam, Leeuwarden en Arnhem er na dat weekend uit zullen zien?Ja dan pak je exact de wedstrijden eruit waar ik niet op doel als ik het over die 80% heb, maar dat je een mokerdom varken bent was al bekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je zal dat dan ook geleidelijk moeten doen zodat mensen het uiteindelijk steeds normaler vinden dat wanneer ze de wandeltocht naar het stadion maken er ook opeens iemand met een ander sjaaltje naast ze loopt. Wat heeft die 25 jaar aan verboden, combiregelingen en mensen in plexiglas kooien stoppen nu daadwerkelijk opgebracht?quote:Op donderdag 6 april 2023 18:51 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als we zondag hadden verloren had ik het nog wel willen zien of het allemaal zo vredig gebleven was, het gedrag is gewoon een structureel probleem, niet alleen bij ons, overal.
Als je de boel compleet vrijlaat krijg je een enorme chaos vrees ik.VBL SC influencer
Left, right, behind
Ik geloof daar niet zo in eigenlijk. Duitsland is toevallig een hele positieve uitzondering. Gewoon teveel tuig. En voor 90% kun je natuurlijk gewoon een ander shirt aan. Vaak genoeg heel veel Ajax fans zien juichen bij diverse clubs.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor corona was het redelijk onder controle toch? Wel her en der een incident, maar dat zul je altijd blijven houden. Dus de notie dat deze aanpak niet kan slagen lijkt me op z'n minst voorbarig.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dan pak je exact de wedstrijden eruit waar ik niet op doel als ik het over die 80% heb, maar dat je een mokerdom varken bent was al bekend.
[..]
Je zal dat dan ook geleidelijk moeten doen zodat mensen het uiteindelijk steeds normaler vinden dat wanneer ze de wandeltocht naar het stadion maken er ook opeens iemand met een ander sjaaltje naast ze loopt. Wat heeft die 25 jaar aan verboden, combiregelingen en mensen in plexiglas kooien stoppen nu daadwerkelijk opgebracht?
Ja. Gelukkig. Ik vreesde al voor zijn leven.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook niet onbelangrijk: gelukkig niet veel aan de hand meer fysiek bij Klaassen.
Ik heb nooit zo begrepen wat een stadionbezoek zo anders maakt. Maar normale mensen zouden helemaal niet hoeven wennen aan mensen met sjaaltjes van andere clubs.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zal dat dan ook geleidelijk moeten doen zodat mensen het uiteindelijk steeds normaler vinden dat wanneer ze de wandeltocht naar het stadion maken er ook opeens iemand met een ander sjaaltje naast ze loopt. Wat heeft die 25 jaar aan verboden, combiregelingen en mensen in plexiglas kooien stoppen nu daadwerkelijk opgebracht?
Tsja wat is onder controle. Eéncelligen zullen elkaar altijd blijven opzoeken. Ook in Duitsland en Engeland is er nog best een hooliganprobleem hoor. Mijn punt is meer dat we hier het hele beleid cq. stadionbezoek afstemmen op dat probleem in plaats van dat je gewoon de daders blijft aanpakken en het voor die andere 95% zo min mogelijk beperkt.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor corona was het redelijk onder controle toch? Wel her en der een incident, maar dat zul je altijd blijven houden. Dus de notie dat deze aanpak niet kan slagen lijkt me op z'n minst voorbarig.
Er was gisteren ook niet zoveel aan de handquote:Op donderdag 6 april 2023 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor corona was het redelijk onder controle toch? Wel her en der een incident, maar dat zul je altijd blijven houden. Dus de notie dat deze aanpak niet kan slagen lijkt me op z'n minst voorbarig.
Totaal irrelevante vergelijkingen met kantoorbanen genotquote:Andriessen wijst ook op de bierdouches. ‘Waar slaat dat op? Welke werknemer zou het normaal vinden dat hij een glas bier over zich heen krijgt gegooid als hij op kantoor komt? In het voetbal is dat aan de orde van de dag. De KNVB is verantwoordelijk voor de organisatie van de competitie. De tijd van achter elkaar verschuilen en excuses zoeken voor dit gedrag, zou voorbij moeten zijn. Er moet worden opgetreden.’
Slechtst mogelijke voorbeeld (lol)quote:Bij ESPN stelden de analisten Kees Kwakman en Kenneth Perez dat spelers zelf ook niet heel handig opereerden, gezien hun opgefokte gedrag. ‘Om zoiets te zeggen in de context van het Klaassen-incident, slaat natuurlijk nergens op. Als het al zo is; bij een bokswedstrijd gaat het publiek zich toch ook niet aggressief gedragen omdat de hoofdrolspelers er in de ring op los slaan? We leven niet meer in de tijd van de Romeinen.’
Speler van Ajax mishandeld door publiek. Een DJ die op een podium van Feyenoord teksten over Joden en gaskamers uitkraamt. Dan praat je gewoon over strafbare feiten. Met je niet zoveel aan de hand.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Er was gisteren ook niet zoveel aan de hand
heel dat gezeik begon toen ajax tijd begon te rekken
wat er op het veld gebeurde had duidelijk invloed op de sfeer in de stadion
Je zag al de irritatie bij de spelers van Feyenoord op de spelers van ajax en dat sloeg over naar het publiek
indirect was het de schuld van de spelers van 020 dat helemaal uit de hand liep
Ik heb echt nooit gezien dat ajax tijd gaat zitten rekken....ze moeten echt heel erg ver heen zijn
ik hou het gewoon bij de feiten zoals gewoonlijk.
Het ging blijkbaar om een supporter die de microfoon had gegrepen, maakt het niet écht minder treurig trouwens.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Speler van Ajax mishandeld door publiek. Een DJ die op een podium van Feyenoord teksten over Joden en gaskamers uitkraamt. Dan praat je gewoon over strafbare feiten. Met je niet zoveel aan de hand.
er was niet zoveel aan de hand voordat het uit de hand liep.....quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Speler van Ajax mishandeld door publiek. Een DJ die op een podium van Feyenoord teksten over Joden en gaskamers uitkraamt. Dan praat je gewoon over strafbare feiten. Met je niet zoveel aan de hand.
Nee, dat is wel vaker het geval.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
er was niet zoveel aan de hand voordat het uit de hand liep.....
https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-feyenoord-a4161494quote:dat dj verhaal heb ik niets van gehoord....lijkt me ook heel sterk
en wat kunnen wij hier in dit topic volgens jou aan doen?quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voetbal in den brede inmiddels teveel krediet heeft verspeeld voor een dergelijke aanpak waarvoor toch geldt dat het eerst slechter moet worden voordat het beter wordt. Het is in een maatschappelijk klimaat van hard aanpakken van alles en iedereen natuurlijk niet uit te leggen dat een voetbalstadion een soort vrijstaat is waar van alles mag gebeuren zonder dat er iemand ingrijpt terwijl jij wanneer je thuiswonende kind in drugs dealt gewoon je huis uit gekickt wordt.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja wat is onder controle. Eéncelligen zullen elkaar altijd blijven opzoeken. Ook in Duitsland en Engeland is er nog best een hooliganprobleem hoor. Mijn punt is meer dat we hier het hele beleid cq. stadionbezoek afstemmen op dat probleem in plaats van dat je gewoon de daders blijft aanpakken en het voor die andere 95% zo min mogelijk beperkt.
En ja. Dat is een kwestie van de lange adem en je zal gewoon moeten accepteren dat incidenten altijd zullen blijven bestaan. Maar ik ben er wel van overtuigd dat het dan op de lange termijn wel een omslag gaat plaatsvinden.
microfoon werd uit handje gerukt van dj lees ik net...quote:Op donderdag 6 april 2023 19:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, dat is wel vaker het geval.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-feyenoord-a4161494
Mijn punt is dan ook dat we volgens mij al vanaf mid jaren 90 met exact deze repressie bezig zijn en we in mijn ogen geen centimeter opschieten. Maar misschien heb je ook wel gelijk. Goed statement van de KNVB nu iig aangaande dat kansloze gegooiquote:Op donderdag 6 april 2023 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voetbal in den brede inmiddels teveel krediet heeft verspeeld voor een dergelijke aanpak waarvoor toch geldt dat het eerst slechter moet worden voordat het beter wordt. Het is in een maatschappelijk klimaat van hard aanpakken van alles en iedereen natuurlijk niet uit te leggen dat een voetbalstadion een soort vrijstaat is waar van alles mag gebeuren zonder dat er iemand ingrijpt terwijl jij wanneer je thuiswonende kind in drugs dealt gewoon je huis uit gekickt wordt.
Voordat je het krediet hebt opgebouwd om een dergelijke aanpak te kunnen lanceren zal het écht eert rustiger moeten worden. Met repressie. Dat is ook een veel beter uitgangspunt overigens, want dat we op lange termijn naar zo'n model toe moeten is volgens mij iedereen het wel over eens.
ik vond zijn speech te kort....maar hij kan geen lange zinnen maken blijkbaarquote:
Gelachenquote:Op donderdag 6 april 2023 18:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij snapt die cultuur helemaal niet
je lult uit je nek
Er lopen bij de Harde Kern van Feyenoord zover ze zich zo noemen gewoon gasten rond die doorde weeks op kantoor werken in alerlei baantjes,. Het Zijn vaak ook nog is goed opgeleide gasten,
Tegelijkertijd deelt Sjon wel weer instagramposts van de noordzijde waar bivakmutsen worden verkocht. Ik vind hem een held hoor, maar niet zo snugger. Had dat toch iemand anders laten doenquote:Op donderdag 6 april 2023 19:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vond ik wel mooi. Die meende elk woord, vies mad. Kan ik van genieten
Vreselijk dat ESPN ja. Die hele verdomde wedstrijd van gisteren was gewoon vervloekt.. in donker Afrika heeft een voodoo priester wat naalden in Feyenoord gestoken denk ik. Daarom denk ik dat we zonder die aansteker ook hadden verloren. Maar de voodoo priester dacht..weet je wat, dat vind ik niet genoeg.. ik draai de naald er nog wat dieper in.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
microfoon werd uit handje gerukt van dj lees ik net...
het zal wel
Nederlanders zijn een hypocriet volk
altijd overal maar diplomatiek over doen naar de buitenwereld....maar als ze in een groepje zijn dan is het gewoon het grootste schijtvolk
nu lees ik overal alleen maar dat het allemaal zo erg is bla bla bla
politiek gelul
de echte wereld van jan met de pet zit zo niet in elkaar
gisteren ook bij ESPN ....mijn fukking hemel die jan joost van gangelen en die andere dorpsgek perez.....pfffff gewoon om te kotsen hoe ze toneel spelen om het maar zo erg mogelijk te maken ....
wie had er anders wat moeten roepen?quote:Op donderdag 6 april 2023 19:31 schreef Haringkop het volgende:
Bij de Rijnmond podcast vonden ze dat hij niet met Godverredomme had mogen schelden. Dat vond ik dan juist wel weer mooi.
Maar eens, John is niet echt de aangewezen persoon om op zulke momenten naar voren te treden.
Geertruida was wel leuk geweest.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wie had er anders wat moeten roepen?
Die kan er echt helemaal niks van.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:32 schreef aTypisch het volgende:
dat gastje van groningen is wel echt nog vies matig
Onze grote niet-kale klote leider vindt er ook wat van. Is er godverdomme iemand dood ofzo? Totaal bezopen die selectieve verontwaardiging. Waar was je met je gelul toen die PSV supporter pas het veld op kwam. Etc etc.quote:Rutte over wangedrag in De Kuip: 'Totaal schandalig'
Dan hadden we er nu nog gezetenquote:Op donderdag 6 april 2023 19:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Geertruida was wel leuk geweest.
De voorzitter, je aanvoerder of trainer. Zelfs Houtman was een betere optie geweest.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wie had er anders wat moeten roepen?
had wel een groot verschil geweest jaquote:Op donderdag 6 april 2023 19:47 schreef Haringkop het volgende:
[..]
De voorzitter, je aanvoerder of trainer. Zelfs Houtman was een betere optie geweest.
Zijn naam is genoemdquote:Op donderdag 6 april 2023 19:50 schreef TweedeKlum het volgende:
Ome Fred Blankemeijer was de beste optie geweest maar die is er helaas niet meer.
Hulde.quote:
Het is gewoon om je dood te schamen. Ik ben voor Feyenoord en mijn laatste Feyenoord-Ajax is inmiddels 20 jaar geleden. Ik kon er echt niet meer tegen om tussen zoveel mongooltjes te zitten tijdens een wedstrijd. Het vocabulaire van bepaalde mensen reikte 90 minuten lang niet veel verder dan "kankerjoden, dood, hamas en gas". En dan niet af en toe, maar continu. Als de scheids gewoon terecht floot voor een overtreding van Feyenoord, was het al een "kankerjood".quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
waarom zou je je schamen voor de daden van iemand die je niet kent?quote:Op donderdag 6 april 2023 19:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is gewoon om je dood te schamen. Ik ben voor Feyenoord en mijn laatste Feyenoord-Ajax is inmiddels 20 jaar geleden. Ik kon er echt niet meer tegen om tussen zoveel mongooltjes te zitten tijdens een wedstrijd. Het vocabulaire van bepaalde mensen reikte 90 minuten lang niet veel verder dan "kankerjoden, dood, hamas en gas". En dan niet af en toe, maar continu. Als de scheids gewoon terecht floot voor een overtreding van Feyenoord, was het al een "kankerjood".
Ik heb geen teer zieltje, val niet over een scheldwoord en vind gezonde rivaliteit leuk, maar ieder plezier voor toeschouwers die niet doordrenkt zijn met die totaal absurde haat, wordt echt volledig ontnomen. Je kunt als 'normale' supporter echt niet meer van een wedstrijd genieten op deze manier.
Het lijkt er ook steeds meer op dat die met haat doordrongen idioten niet eens exact weten waarom ze zo'n hekel aan Ajax hebben. De enige 'argumentatie' is "omdat het kankerjoden zijn!"
Dat boeit het ruwe randje geen ene tyfus.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hoe zou zo’n Wellenreuther daar nou staan?
Zo die hebben sfeer gebracht zegquote:Op donderdag 6 april 2023 20:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hoe zou zo’n Wellenreuther daar nou staan?
Ik schaam me er niet voor, net zoals iedere andere normale Feyenoord-supporter zich niet hoeft te schamen voor het gedrag van bepaalde idioten.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom zou je je schamen voor de daden van iemand die je niet kent?
Nog maar een keer, het was geen artiest maar een supporter die de microfoon greep. Had de DJ (?) alsnog wel het volumeknopje uit kunnen zetten natuurlijkquote:Op donderdag 6 april 2023 20:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik schaam me er niet voor, net zoals iedere andere normale Feyenoord-supporter zich niet hoeft te schamen voor het gedrag van bepaalde idioten.
Ik wilde die disclaimer er eerst nog bijzetten, maar dat leek me niet nodig. Blijkbaar was dat wel nodig.![]()
Wel vind ik dat mensen die zich gedragen als zo'n aanstekergooier zich dood moeten schamen voor de manier waarop ze hun club benadelen. Hoe ze Feyenoord een slechte naam bezorgen, of nog erger: boetes of zelf uitsluiting van deelname. Want die club is niet alleen van hun, maar ook van honderdduizenden normale supporters die het beste met Feyenoord voorhebben.
Daarnaast moet je je als Feyenoord zijnde wel doodschamen dat het mogelijk is dat er binnen de poorten van De Kuip een DJ optreedt die vanaf een podium "Hamas, hamas, joden aan het gas" scandeert door een microfoon richting het publiek. Ook dat kun je misschien vooraf niet voorkomen omdat je niet weet dat zo'n idioot dat gaat doen, maar het is uiteindelijk wel iets waar je direct voor verantwoordelijk bent. Wat supporters doen, heb je geen grip op. Deze artiest is echter door jezelf ingehuurd, wat het een beschamende vertoning maakt.
En iedereen maar gillen op Twitter gisteravond.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog maar een keer, het was geen artiest maar een supporter die de microfoon greep. Had de DJ (?) alsnog wel het volumeknopje uit kunnen zetten natuurlijk
Gewoon kappen met die shit dus.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En iedereen maar gillen op Twitter gisteravond.
Gewoon een willekeurige idioot dus.
oh sorry, omdat je je post zo begonquote:Op donderdag 6 april 2023 20:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik schaam me er niet voor, net zoals iedere andere normale Feyenoord-supporter zich niet hoeft te schamen voor het gedrag van bepaalde idioten.
Ik wilde die disclaimer er eerst nog bijzetten, maar dat leek me niet nodig. Blijkbaar was dat wel nodig.![]()
Wel vind ik dat mensen die zich gedragen als zo'n aanstekergooier zich dood moeten schamen voor de manier waarop ze hun club benadelen. Hoe ze Feyenoord een slechte naam bezorgen, of nog erger: boetes of zelf uitsluiting van deelname. Want die club is niet alleen van hun, maar ook van honderdduizenden normale supporters die het beste met Feyenoord voorhebben.
Daarnaast moet je je als Feyenoord zijnde wel doodschamen dat het mogelijk is dat er binnen de poorten van De Kuip een DJ optreedt die vanaf een podium "Hamas, hamas, joden aan het gas" scandeert door een microfoon richting het publiek. Ook dat kun je misschien vooraf niet voorkomen omdat je niet weet dat zo'n idioot dat gaat doen, maar het is uiteindelijk wel iets waar je direct voor verantwoordelijk bent. Wat supporters doen, heb je geen grip op. Deze artiest is echter door jezelf ingehuurd, wat het een beschamende vertoning maakt.
quote:Op donderdag 6 april 2023 19:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is gewoon om je dood te schamen.
Ik vind het meest bizarre nog dat +/- 30 minuten ervoor een supporter ook al de microfoon had gepakt om te vragen of iemand ‘al bingo had’.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog maar een keer, het was geen artiest maar een supporter die de microfoon greep. Had de DJ (?) alsnog wel het volumeknopje uit kunnen zetten natuurlijk
Dat heb ik gemist en dan heb ik dat verkeerd begrepen. Van zo'n DJ begrijp ik dat dan ook wel weer: op dat moment, tussen zo'n opgefokte massa is het nu niet bepaald een goed moment om een statement te maken of mensen tot de orde te roepen. Het leek er niet bepaald op dat men het in het publiek grotendeels oneens was met die leus.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:27 schreef Caland het volgende:
[..]
zo die had ik nog niet gehoordquote:Op donderdag 6 april 2023 20:33 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik vind het meest bizarre nog dat +/- 30 minuten ervoor een supporter ook al de microfoon had gepakt om te vragen of iemand ‘al bingo had’.
Ik heb mn post even aangepast om mn punt wat duidelijker te maken.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zo die had ik nog niet gehoord
dat is ook wel heftig ja
Is dat zo ja? Ik was daar niet maar begreep dat van meerdere mensen. Sowieso wat artiesten die banden hebben met supporters volgens mij.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:33 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik vind het meest bizarre nog dat +/- 30 minuten ervoor een supporter ook al de microfoon had gepakt om te vragen of iemand ‘al bingo had’.
Het is schijnbaar teveel moeite om er minimaal één steward in de buurt te zetten.
Dat snap ik, zo kun je het inderdaad interpreteren. Was niet de bedoeling.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oh sorry, omdat je je post zo begon
[..]
Misschien worden die stewards ook wel bedreigd?quote:Op donderdag 6 april 2023 20:33 schreef XSbig het volgende:
[..]
Het is schijnbaar teveel moeite om er minimaal één steward in de buurt te zetten.
Overal gaat het goed behalve in Nederland.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:37 schreef timmmmm het volgende:
Ik vond gisteravond het dramatische gezeik op met name ESPN ook wel extreem doorslaan hoor.
Elke club kent dit soort debielen. Of het nou PSV is die zwervers voor muntjes laten dansen, dat gedoe in Groningen tegen Cambuur of wat dan ook. Alsof het in de arena geen bier en aanstekers regent bij verhitte wedstrijden.
Zitten daar wat analisten te doen of de wereld vergaat
Ja er liep gewoon een willekeurige supporter voorbij die de microfoon van die tafel afgreep. Nu staat die dj vaker bij de kantine aan die kant te draaien met wat familie/vrienden erbij. Maar dit leek me geen bekende, microfoon werd wel uitgezet en afgepakt door een vrouw. (Bekende van de dj gok ik)quote:Op donderdag 6 april 2023 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Ik was daar niet maar begreep dat van meerdere mensen. Sowieso wat artiesten die banden hebben met supporters volgens mij.
maar ik ben van vak z vertrokken na een paar jaarquote:Op donderdag 6 april 2023 20:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat snap ik, zo kun je het inderdaad interpreteren. Was niet de bedoeling.
Bedreigd weet ik niet, maar over het algemeen neemt een groot gedeelte van het publiek de stewards niet tot nauwelijks serieus. Op wat oudgediende van de stewards na.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Misschien worden die stewards ook wel bedreigd?
Dat is gewoonweg onzin. Ik voel mij niet zo snel onveilig, maar toen in bij een wedstrijd van Marseille was waande ik me toch echt in een oorlogsgebied zo veel explosieven werden er gegooid.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Overal gaat het goed behalve in Nederland.
Ja ik sta ook regelmatig aan die kant voor de wedstrijd, alleen kon dat gisteren niet als tuig van de gele zijde. Vind de sfeer daar juist altijd extreem gemoedelijk dus het verbaasde me een beetje.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:38 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ja er liep gewoon een willekeurige supporter voorbij die de microfoon van die tafel afgreep. Nu staat die dj vaker bij de kantine aan die kant te draaien met wat familie/vrienden erbij. Maar dit leek me geen bekende, microfoon werd wel uitgezet en afgepakt door een vrouw. (Bekende van de dj gok ik)
Helemaal eens. Heb met ergernis naar die jod.. eh Amsterdamse zender zitten kijken. De schijn ophouden van neutraliteit is ze niet zo goed gelukt. Stel dramaqueens.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:37 schreef timmmmm het volgende:
Ik vond gisteravond het dramatische gezeik op met name ESPN ook wel extreem doorslaan hoor.
Elke club kent dit soort debielen. Of het nou PSV is die zwervers voor muntjes laten dansen, dat gedoe in Groningen tegen Cambuur of wat dan ook. Alsof het in de arena geen bier en aanstekers regent bij verhitte wedstrijden.
mooiquote:KNVB: wedstrijd meteen gestaakt als voetballer geraakt wordt door publiek
Geen net, het zijn net een stel oude Romeinen met schilden toch?quote:Op donderdag 6 april 2023 17:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij Marseille hebben ze stewards met een net die dan meelopen met de speler die moest ingooien.
Dat lijkt me een legendarische baan
Maar dan wordt de plezierfactor toch wel enigszins ontnomen? De lol gaat er toch wel een beetje af zo? Hoezeer je ook voor het voetbal leeft en hoe groot je clubliefde ook is, uiteindelijk is het nog steeds niets meer dan entertainment. Het is geen zaak van leven of dood.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
maar ik ben van vak z vertrokken na een paar jaar
de druppel was die rookaids onder een spandoek, nieuwe jas kapot
Nu claim ik niet iedereen te kennen, maar diegene had geen ‘bekend’ gezicht. Nog nooit gezien, evenmin als de andere personen met wie hij was. Het was ook niet de persoon van het Hamas filmpje.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja ik sta ook regelmatig aan die kant voor de wedstrijd, alleen kon dat gisteren niet als tuig van de gele zijde. Vind de sfeer daar juist altijd extreem gemoedelijk dus het verbaasde me een beetje.
Ze gebruikte schuingedrukte letters om daarmee aan te tonen dat het inderdaad onzin is. In het buitenland gaat het inderdaad helemaal niet beter. Die gasten lullen maar wat..quote:Op donderdag 6 april 2023 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg onzin. Ik voel mij niet zo snel onveilig, maar toen in bij een wedstrijd van Marseille was waande ik me toch echt in een oorlogsgebied zo veel explosieven werden er gegooid.
konsekwentiesquote:Op donderdag 6 april 2023 20:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
mooi
dus je staat met 0-3 achter
zorg dan maar dat je een speler raakt....
wat de konsekwenties in de punten zijn lees ik nergens nog
Hef?quote:Op donderdag 6 april 2023 20:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Bij mijn vak J in de buurt had je een artiest die walgelijk slecht aan het rappen was.
Dat vond ik ook heel erg. Zoiets wil ik ook niet meer meemaken.
En wat bereik je dan met het staken van die wedstrijd?quote:Op donderdag 6 april 2023 20:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
mooi
dus je staat met 0-3 achter
zorg dan maar dat je een speler raakt....
wat de konsekwenties in de punten zijn lees ik nergens nog
dat is nog onduidelijk hequote:Op donderdag 6 april 2023 20:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
En wat bereik je dan met het staken van die wedstrijd?
Inderdaad, gewoon hard straffen.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
dat is nog onduidelijk he
dat moet je aan de knjb vragen...
Hier is nog niet zo goed over nagedacht bij de bond
DIe gast van gisteren 5 jaar cel geven lijkt me een beter plan dan dit soort onzin
Toen wij er waren had ik alleen die schilden op de foto gezet. Maar kan me nu ook vaag die netten herinneren.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Rechts in beeld ook de Romeinse schilden
Ik bedoel: waarom zou jij willen dat een wedstrijd gestaakt wordt bij 0-3 achter? Dus: waarom zou je als supporter denken: "Fuck! 0-3 achter... gauw een aansteker gooien zodat de wedstrijd gestaakt wordt!"quote:Op donderdag 6 april 2023 20:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
DIe gast van gisteren 5 jaar cel geven lijkt me een beter plan dan dit soort onzin
Probleem is dat je van de 30-40-50 duizend die er zitten maar een gek nodig hebt die zo denkt...quote:Op donderdag 6 april 2023 20:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik bedoel: waarom zou jij willen dat een wedstrijd gestaakt wordt bij 0-3 achter? Dus: waarom zou je als supporter denken: "Fuck! 0-3 achter... gauw een aansteker gooien zodat de wedstrijd gestaakt wordt!"
Waarom zou een supporter dat willen?
Voor het staken van wedstrijden zijn al procedures. Geloof dat het via de aanklager loopt in dat geval, dus exacte straf is dan niet bekend.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Omdat je met staken het momentum weghaalt bij de tegenstander.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik bedoel: waarom zou jij willen dat een wedstrijd gestaakt wordt bij 0-3 achter? Dus: waarom zou je als supporter denken: "Fuck! 0-3 achter... gauw een aansteker gooien zodat de wedstrijd gestaakt wordt!"
Klopt inderdaad. Maar waarom diegene zo zou denken of welk doel het dient, is me niet duidelijk.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Probleem is dat je van de 30-40-50 duizend die er zitten maar een gek nodig hebt die zo denkt...
Uit mn hoofd zeg ik dat de aanklager over een eventuele straf gaat en het bestuur betaald voetbal over wat er met de wedstrijd gaat gebeuren.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Voor het staken van wedstrijden zijn al procedures. Geloof dat het via de aanklager loopt in dat geval, dus exacte straf is dan niet bekend.
Je kan als uitsupporter op een thuisvak gaan zitten en er zo voor zorgen dat de boel gestaakt wordt?quote:Op donderdag 6 april 2023 20:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Frustratie. Vernielzucht. "Dan maar de lucht in".quote:Op donderdag 6 april 2023 20:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Maar waarom diegene zo zou denken of welk doel het dient, is me niet duidelijk.
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kan als uitsupporter op een thuisvak gaan zitten en er zo voor zorgen dat de boel gestaakt wordt?
En dan? Je club staat al met 3-0 voor.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kan als uitsupporter op een thuisvak gaan zitten en er zo voor zorgen dat de boel gestaakt wordt?
In jouw voorbeeld ja, maar je kan ook met 3-0 achter staan.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
En dan? Je club staat al met 3-0 voor.
Er zijn altijd maar drie opties bij definitief staken: opnieuw spelen, tussenstand is eindstand of restant later uitspelen.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Voor het staken van wedstrijden zijn al procedures. Geloof dat het via de aanklager loopt in dat geval, dus exacte straf is dan niet bekend.
Het was heel ongelukkig. De gooier zal zich ook de pestpokken geschrokken zijn.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:37 schreef timmmmm het volgende:
Klopt. Wat bereik je dan met ervoor zorgen dat de wedstrijd wordt gestaakt door een geweldsincident? De kans om het alsnog in winst om te zetten?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld ja, maar je kan ook met 3-0 achter staan.
En dat in het weekend dat Bokito overleed...quote:Op donderdag 6 april 2023 21:04 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Het was heel ongelukkig. De gooier zal zich ook de pestpokken geschrokken zijn.
Het gebeurt overal, maar dat leidde zover ik weet nog niet tot letsel.
Hopelijk, maar dat zal wel wat naief zijn, breng dit wel een omslag teweeg dat er niks meer gegooid wordt.
Maar voorlopig zal De Kuip wel weer een apenkooi worden
Waarom moet er een rationele verklaring voor zijn? Wat bereik je met bier gooien naar Klaassen?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt. Wat bereik je dan met ervoor zorgen dat de wedstrijd wordt gestaakt door een geweldsincident? De kans om het alsnog in winst om te zetten?
Ah oke. En dan besluit de aanklager welke van de drie? Kon het niet vinden op de KNVB site.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zijn altijd maar drie opties bij definitief staken: opnieuw spelen, tussenstand is eindstand of restant later uitspelen.
Als het bier is heb je nog "geluk". Bij PSV gooiden ze bekers pis.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom moet er een rationele verklaring voor zijn? Wat bereik je met bier gooien naar Klaassen?
Ja. Of laten overspelen. Daarom is het zo belangrijk dat een dader gepakt wordt en dusdanig wordt aangepakt dat ze net wel uit hun hoofd laten. Pakkans moet richting 100%.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt. Wat bereik je dan met ervoor zorgen dat de wedstrijd wordt gestaakt door een geweldsincident? De kans om het alsnog in winst om te zetten?
Da's ook niet aardig tov Bavaria.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Als het bier is heb je nog "geluk". Bij PSV gooiden ze bekers pis.
Ik denk dat als we de wedstrijd alsnog hadden gewonnen er wel een formele klacht zou zijn ingediend om ofwel over te spelen ofwel een reglementaire nederlaag te krijgen.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah oke. En dan besluit de aanklager welke van de drie? Kon het niet vinden op de KNVB site.
pakkans en dan???quote:Op donderdag 6 april 2023 21:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja. Of laten overspelen. Daarom is het zo belangrijk dat een dader gepakt wordt en dusdanig wordt aangepakt dat ze net wel uit hun hoofd laten. Pakkans moet richting 100%.
Brabantse wijven zijn viesquote:Op donderdag 6 april 2023 21:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Als het bier is heb je nog "geluk". Bij PSV gooiden ze bekers pis.
Ja, dat zei ik vandaag nog tegen mijn pa. Blij dat het zo afgelopen is, anders had je nog wekenlang gedram en gedoe gehad terwijl we kampioen (moeten) worden. Daarom ook het liefst gehad dat er gewoon na die 60e minuut afgefloten was.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik denk dat als we de wedstrijd alsnog hadden gewonnen er wel een formele klacht zou zijn ingediend om ofwel over te spelen ofwel een reglementaire nederlaag te krijgen.
En dat kon je nooit winnen, want als je in beroep zou gaan als Fey, distantieer je je niet genoeg van de gooierts.
Geen fuck. Echter reageerde ik op een user die beweerde dat je bij 0-3 achter moet zorgen dat je dan maar een speler raakt, zodat er gestaakt wordt. Klaarblijkelijk dient dat dan een doel.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom moet er een rationele verklaring voor zijn? Wat bereik je met bier gooien naar Klaassen?
Ik herinner mij nu trouwens de volle catheter tegen Lazio...quote:Op donderdag 6 april 2023 21:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Da's ook niet aardig tov Bavaria.
Voetbalwet naar Engels model invoeren maar daar lullen ze al 30 jaar over dus dat gaat toch niet gebeuren. Maar het is de enige manier.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
pakkans en dan???
In china krijg je 5 jaar als je door het rode stoplicht rijdt
onze dader loopt morgen weer op de coolsingel
Het kan ook gewoon een reglementair 3-0 verlies worden.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja. Of laten overspelen. Daarom is het zo belangrijk dat een dader gepakt wordt en dusdanig wordt aangepakt dat ze net wel uit hun hoofd laten. Pakkans moet richting 100%.
Omdat er niet genoeg personeel is om de meldingsplicht op te volgen.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Voetbalwet naar Engels model invoeren maar daar lullen ze al 30 jaar over dus dat gaat toch niet gebeuren. Maar het is de enige manier.
Typisch Nederlands.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:15 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Omdat er niet genoeg personeel is om de meldingsplicht op te volgen.
Maar Berghuis provoceerde het publiek door die bal de tribune in te schieten, kreeg 'ie nog geel voor ook. En dan mag je blijkbaar wel geraakt worden als spelert.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toen berghuis bij ons speelde en werd geraakt door een aansteker speelde ze gewoon verder.
Fey kennende gooien ze dan zwaar vuurwerk in zo'n net...quote:Op donderdag 6 april 2023 21:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat met die schilden en netten bij de cornervlag of andere risico-plekken is toch de oplossing? Een gedragsverandering daar geloof ik niet in. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als je uit het buitenland dit soort nuttige oplossingen kan halen.
Hup, en weer door.
Dat is ook de selectieve verontwaardiging die me ergert. Politici en al die ESPN mannetjes zijn opportunistische onderkruipsels. Praat ik daarmee het incident goed..nou nee. Maar je moet niet met twee maten meten.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toen berghuis bij ons speelde en werd geraakt door een aansteker speelde ze gewoon verder.
En daar is een goede reden voorquote:Op donderdag 6 april 2023 20:37 schreef timmmmm het volgende:
Mwa.. gebeurt dat in Marseille? Dat is 1 groot rattenhol. Als het daar werkt, zou je het hier ook eens kunnen proberen.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:29 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Fey kennende gooien ze dan zwaar vuurwerk in zo'n net...
Bijna 24 uur later hebben het nog steeds niet over de wedstrijd gehadquote:Op donderdag 6 april 2023 21:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Laten we hier in godsnaam over ophouden en vooral hopen dat de KNVB en anderen nu WEL gaan ingrijpen en stevige straffen gaan uitdelen.
En als wij nou als eerste de tik gaan krijgen dat is het maar zo.
Hoe meer je mensen als debielen gaat behandelen, hoe meer ze zich als debielen gaan gedragenquote:Op donderdag 6 april 2023 21:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat met die schilden en netten bij de cornervlag of andere risico-plekken is toch de oplossing? Een gedragsverandering daar geloof ik niet in. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als je uit het buitenland dit soort nuttige oplossingen kan halen.
Hup, en weer door.
Dat klopt.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe meer je mensen als debielen gaat behandelen, hoe meer ze zich als debielen gaan gedragen
Yesilgöz is echt waardeloosquote:Op donderdag 6 april 2023 21:18 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Typisch Nederlands.
https://www.omroepbrabant(...)eurt-nog-steeds-niet
Ze hadden die netten al, vervolgens schoten ze met vuurpijlen in de ronde voor ons tegen die Grieken.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mwa.. gebeurt dat in Marseille? Dat is 1 groot rattenhol. Als het daar werkt, zou je het hier ook eens kunnen proberen.
Het is net als met stikstof, we moeten vaart maken maar we doen gewoon al 2 jaar niets.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Yesilgöz is echt waardeloos
En dan kom je net af van Ferd ‘hossen op die pilletjes’ Grapperhaus
Za in dit topic kan ook nog wel een leuke afleiding geven inderdaadquote:Op donderdag 6 april 2023 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
perfecte timing @:ZA
We kunnen wel wat afleiding gebruiken
Bewust getimed :-) Komt nog meer moois aan dit paaswekend.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
perfecte timing @:ZA
We kunnen wel wat afleiding gebruiken
Maar dit zijn dus niet de shirts maar wat een photoshoppert heeft gemaakt van de doorgegeven kleurstellingen? Of lees ik het verkeerdquote:
Hmm dat gaat wat ver.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ze hadden die netten al, vervolgens schoten ze met vuurpijlen in de ronde voor ons tegen die Grieken.
Denk je dat wanneer een Feyenoordspeler in de ArenA wordt bekogeld en daardoor een hoofdwond oploopt, de reactie anders is?quote:Op donderdag 6 april 2023 21:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is ook de selectieve verontwaardiging die me ergert. Politici en al die ESPN mannetjes zijn opportunistische onderkruipsels. Praat ik daarmee het incident goed..nou nee. Maar je moet niet met twee maten meten.
Wat voor aansteker was het eigenlijk, klik of rol, bic of huismerk. Dat is wel het soort verdieping dat ik vandaag echt mis.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:40 schreef Slobeend het volgende:
Je kunt de tv niet aanzetten of het gaat over de aanstekker.
Ja, zie Berghuis.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Denk je dat wanneer een Feyenoordspeler in de ArenA wordt bekogeld en daardoor een hoofdwond oploopt, de reactie anders is?
Doe dan niet aanstekker maar uitstekker, dan heb je geen last van die tv meerquote:Op donderdag 6 april 2023 21:40 schreef Slobeend het volgende:
Je kunt de tv niet aanzetten of het gaat over de aanstekker.
Zeker, dan had 'ie maar niet moeten provoceren.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Denk je dat wanneer een Feyenoordspeler in de ArenA wordt bekogeld en daardoor een hoofdwond oploopt, de reactie anders is?
Het verschil is de hoofdwond, ook Santi kreeg van alles naar z'n hoofd daaro. Blijkbaar kon deze gast beter mikken.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is al eens gebeurd in de Arena..Berghuis kreeg een aansteker op zijn kop en moest worden verzorgd. Had Berghuis minder au dan Klaassen? Dat denk ik niet. Hij had alleen geen bloed. ESPN besteedde daar weinig aandacht aan. Heb echt de pest aan die zender.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het was in elk geval een gele en dus geen FRFC werpaansteker. Die zijn zwart.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat voor aansteker was het eigenlijk, klik of rol, bic of huismerk. Dat is wel het soort verdieping dat ik vandaag echt mis.
En het moment natuurlijk, het gaat al maanden over wangedrag van supporters. Zo’n kansloze politiebond die constant het voetbal aanhaalt om wat meer poen los te krijgen, de politiek waarvoor het ook makkelijk scoren is. Tel uit je winst.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het verschil is de hoofdwond, ook Santi kreeg van alles naar z'n hoofd daaro. Blijkbaar kon deze gast beter mikken.
Misschien moeten wij dan ook maar een aansteker gooien naar Berghuisquote:Op donderdag 6 april 2023 21:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeker, dan had 'ie maar niet moeten provoceren.
Gooi dan gelijk een handgranaat.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Misschien moeten wij dan ook maar een aansteker gooien naar Berghuis
Oog om oog tand om tand ofzo
Dit gaat nog wel ff door, wanneer is die Sophia-wedstrijd weer? Kunnen we weer wat goodwill kweken...quote:Op donderdag 6 april 2023 21:46 schreef Caland het volgende:
[..]
En het moment natuurlijk, het gaat al maanden over wangedrag van supporters. Zo’n kansloze politiebond die constant het voetbal aanhaalt om wat meer poen los te krijgen, de politiek waarvoor het ook makkelijk scoren is. Tel uit je winst.
“Wedstrijd gestaakt: Feyenoord-supporters bekogelen zieke kinderen met knuffels”quote:Op donderdag 6 april 2023 21:49 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dit gaat nog wel ff door, wanneer is die Sophia-wedstrijd weer? Kunnen we weer wat goodwill kweken...
Feyenoordspelers vallen terminale kinderen lastig in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
“Wedstrijd gestaakt: Feyenoord-supporters bekogelen zieke kinderen met knuffels”
Dat was ook gewoon 3x kut van onze kantquote:Op donderdag 6 april 2023 21:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bijna 24 uur later hebben het nog steeds niet over de wedstrijd gehad
Die eerste goal...quote:Op donderdag 6 april 2023 21:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon 3x kut van onze kant
Werd even verzorgd en meteen doorgespeeld. KNVB seponeerde de zaak omdat Ajax de dader meteen al had gestraft. Dus neem aan dat ze dat hier ook doenquote:Op donderdag 6 april 2023 21:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké, zeiden ze toen dat het allemaal niet zo erg is?
Ik heb Rutte of Grapperhaus niet gehoord toen.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar het ging om de reactie van ESPN. Fox destijds.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Werd even verzorgd en meteen doorgespeeld. KNVB seponeerde de zaak omdat Ajax de dader meteen al had gestraft. Dus neem aan dat ze dat hier ook doen![]()
Haha nee natuurlijk doen ze dat nu niet
Het was ook een collectieve wanprestatiequote:Op donderdag 6 april 2023 21:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon 3x kut van onze kant
Mwah, het werd een beetje genegeerd. Ik weet nog dat ik toen súper boos werd en dat ik het bizar vond dat er niet gestaakt werd. Maar ik was toen sowieso een beetje in de Ajax-Feyenoord waas, maar moest er direct aan denken gisterenquote:Op donderdag 6 april 2023 21:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
En Timon. Die keepte gewoon weer een puike partij.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het was ook een collectieve wanprestatie
Verdedigers die onder een beetje druk niet meer durfden op te bouwen
Middenvelders die lagen te slapen
Vleugelspelers die alleen opvielen in negatieve zin
De enige die een voldoende scoorde was Santi , de rest was niet om aan te zien
Zo zie je maar dat je een reservekeeper nooit meteen moet afbranden op de eerste paar potjes behalve als hij Ofir heetquote:Op donderdag 6 april 2023 22:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
En Timon. Die keepte gewoon weer een puike partij.
Maar Klaassen schoot toch ook niet eerst een bal het publiek in omdat er een tweede bal op het veld werd gegooid? Er was een opstootje tussen de spelers onderling op het veld (zoals zo vaak het geval is in vrijwel elke wedstrijd), maar Klaassen schoot geen bal richting het publiek. Hoewel het nog niet goed is te praten in het geval van Berghuis, kun je wel verwachten dat het publiek reageert wanneer je opzettelijk iets in hun richting gooit/schiet. Niet geheel vergelijkbaar qua aanleiding wat mij betreft.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik heb Rutte of Grapperhaus niet gehoord toen.
https://sportnieuws.nl/vo(...)r-incident-berghuis/
Ik vond Hancko ook goed, eigenlijk.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het was ook een collectieve wanprestatie
Verdedigers die onder een beetje druk niet meer durfden op te bouwen
Middenvelders die lagen te slapen
Vleugelspelers die alleen opvielen in negatieve zin
De enige die een voldoende scoorde was Santi , de rest was niet om aan te zien
Waarom is het gedrag van een speler in dat geval wel een verklaring en mag dat gisteren niet benoemd worden? Het was niet zo rechtstreeks als een bal in het publiek schieten, maar zij waren constant aan het zuigenquote:Op donderdag 6 april 2023 22:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar Klaassen schoot toch ook niet eerst een bal het publiek in omdat er een tweede bal op het veld werd gegooid? Er was een opstootje tussen de spelers onderling op het veld (zoals zo vaak het geval is in vrijwel elke wedstrijd), maar Klaassen schoot geen bal richting het publiek. Hoewel het nog niet goed is te praten in het geval van Berghuis, kun je wel verwachten dat het publiek reageert wanneer je opzettelijk iets in hun richting gooit/schiet. Niet geheel vergelijkbaar qua aanleiding wat mij betreft.
Omdat het, in het geval van Berghuis, een rechtstreekse actie richting het publiek is.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waarom is het gedrag van een speler in dat geval wel een verklaring en mag dat gisteren niet benoemd worden? Het was niet zo rechtstreeks als een bal in het publiek schieten, maar zij waren constant aan het zuigen
Welnee, die tweede bal moest snel weg, dus rigoreus.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat het, in het geval van Berghuis, een rechtstreekse actie richting het publiek is.
Vond het sowieso al bij Wellenreuther meer dat hij onwennig oogde terwijl je bij Marciano gewoon direct zag dat dat een ongelooflijke grabbelaar is.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat je een reservekeeper nooit meteen moet afbranden op de eerste paar potjes behalve als hij Ofir heet
Voetballend ook erg sterk onze mof
Ja eigenlijk wel. Incidenten worden daar wel sneller gedownplayd door de media.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja. Hij schiet niet de tweede bal weg, maar de bal die hij al had neergelegd in het cornergebied. Hij schiet hem ook niet terug richting een ballenjongen/-meisje, maar rechtstreeks het publiek in.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Welnee, die tweede bal moest snel weg, dus rigoreus.
Heb je wat voorbeelden? Ik ontken echt niet dat bijvoorbeeld een NOS een zeer sterke Ajax-voorkeur heeft. De bijnaam 'Studio Ajax' is al jaren bekend. Misschien is dat bij ESPN precies hetzelfde.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. Incidenten worden daar wel sneller gedownplayd door de media.
Dat denk ik ook. Het staat wat mij betreft los van de Ajax-voorkeur bij ESPN of de NOS, die ik echt niet ontken. Zo realistisch ben ik echt wel. Ik geloof echter niet dat men bij een vergelijkbaar incident in de ArenA, waarbij het publiek volledig losstaat van gebeurtenissen in het veld, zou doen alsof er niets aan de hand is en een speler zich niet zou moeten aanstellen.quote:Op donderdag 6 april 2023 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik denk om heel eerlijk te zijn dat de reactie vergelijkbaar was geweest als een Feyenoord-speler bij Ajax op een dergelijke manier verwond zou worden. Zo’n bloedwond ziet er gewoon heftig uit en bovendien was dit niet bepaald het eerste incident deze wedstrijd.
Daarom meldplicht, maar dat gaat te ver volgens 'geef het op, het hoort erbij'-mensen. Het werkt echter goed in Hooligan-epicentre.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die zitten de volgende thuiswedstrijd gewoon weer in het stadion hoor.
Stadionverboden zijn momenteel een farce.
Eens, maar 7 jaar geleden gebeurde het ook met Berghuis, helaas.quote:Op donderdag 6 april 2023 23:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het staat wat mij betreft los van de Ajax-voorkeur bij ESPN of de NOS, die ik echt niet ontken. Zo realistisch ben ik echt wel. Ik geloof echter niet dat men bij een vergelijkbaar incident in de ArenA, waarbij het publiek volledig losstaat van gebeurtenissen in het veld, zou doen alsof er niets aan de hand is en een speler zich niet zou moeten aanstellen.
Daar staat gewoon een gele kaart op (die hij in mijn herinnering ook had gekregen) en is geenszins ook maar enig excuus dat in zo’n wedstrijd iets gooien een andere zwaarte moet hebben dan gevalletje Klaassen.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja. Hij schiet niet de tweede bal weg, maar de bal die hij al had neergelegd in het cornergebied. Hij schiet hem ook niet terug richting een ballenjongen/-meisje, maar rechtstreeks het publiek in.
quote:Nederland snakt naar Engelse Voetbalwet
De Voetbalwet heeft wantoestanden in het Engelse voetbal, waarbij stadions en wijken rondom voetbalclubs werden geterroriseerd, gestopt. Fans weten dat een overtreding onmiddellijk resulteert in stadionverboden en mogelijk justitiële vervolging via snelrecht. De inmenging van justitie - sloop je een stoel dan kom je voor de rechter - werkt enorm goed.
Tegen hooligans in het stadion is een zerotolerancebeleid. Wie iets op het veld gooit, is gezien. Vuurwerkgooiers worden in mum van tijd uit het publiek gevist en met naam en toenaam in de media publiekelijk gelyncht.
Uitsupporters moeten onder begeleiding van stewards gezamenlijk naar het stadion lopen. Met paarden voor en achter. De enorme hoeveelheid beveiligingscamera’s, die potentiële relschoppers vastlegt, doen de rest. De politie volgt mensen letterlijk via bodycams. Uitwassen worden direct in de kiem gesmoord.
Ellende zoals met Feyenoord-aanhangers in Rome wordt grotendeels voorkomen door het meesturen van lokale politie, die samenwerkt met commissarissen ter plaatse. Sloop je een fontein, dan is de kans groot dat je wordt vastgelegd op video en je je straf niet ontloopt.
die ontzettend trieste drang om alles op te willen laten lossen door de overheidquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:00 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)supporters~a2ce21b5/
Ik kan niet het hele stuk plaatsen want betaalmuur. Maar het stokpaardje 'Engeland' wordt weer gretig van stal getrokken ( @:Caland )
[..]
een droom die uitkomt!quote:Uitsupporters moeten onder begeleiding van stewards gezamenlijk naar het stadion lopen. Met paarden voor en achter. De enorme hoeveelheid beveiligingscamera’s, die potentiële relschoppers vastlegt, doen de rest. De politie volgt mensen letterlijk via bodycams. Uitwassen worden direct in de kiem gesmoord.
Zo gaat dat.. Vallen er 4 doden bij een verkeersongeval dan is de reactie 'treurig maar niks aan te doen' Maar krijgt een voetballer een aansteker op zijn kop dan moet iedere boerenlul in dit land daar zijn verontwaardiging over uitspreken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
We slaan weer volledig op hol in dit land.
Nouja de politie is daar wel heel relaxed aanwezig. Maar dit soort schrijvers vergeten erbij te vermelden dat je daar ook gewoon met 5.000 man in het centrum van de speelstad kan gaan zitten als uitsupporterquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
die ontzettend trieste drang om alles op te willen laten lossen door de overheid
echt op alles wordt gezeken wat er uit de koker komt van 'den haag', maar hier zullen ze wel even een 'oplossing' voor uit rollen
je kijkt echt naar de wereld met je anus als je als stadionbezoeker hierop zit te wachten
Nou tegen Getafe was de strekking bijna de spelers het wel verdiende bekogeld te worden. Over Berghuis is destijd amper ophef geweest, toen moest het vooral gaan over de mogelijkheden voor eventueel kampioenschap van Ajax. Bij de Vermeer-pop was het sudio Voetbal al snel 'verbannen en nooit meer over praten'. Maar grote discussies komen nooit echt op gang, niet na de wanordelijkheden in Europa, niet na het aanvallen van begeleiders bij een jeugdwedstrijd, en zelfs amper na het 'kappen nou' incident. Prima voor de rest, maar het staat wat haaks op de reacties nu...quote:Op donderdag 6 april 2023 23:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je wat voorbeelden? Ik ontken echt niet dat bijvoorbeeld een NOS een zeer sterke Ajax-voorkeur heeft. De bijnaam 'Studio Ajax' is al jaren bekend. Misschien is dat bij ESPN precies hetzelfde.
Maar of ze vergelijkbare incidenten als deze waarbij er uitsluitend sprake is van een (regulier) opstootje op het veld, zouden 'downplayen' wanneer er vanuit het publiek spelers worden verwond, vraag ik me af.
Heeft het best prima gedaan in de tijd dat Gimenez nog niet goed genoeg was, ook wel een prima spelertje maar het blijft een beetje de dooie versie van Linssen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:14 schreef aTypisch het volgende:
ik hoor net in de kein geloel dat Danilo al in 39 wedstrijden in actie kwam, slechts 1 potje uitgespeeld
toch ook wel een leuke bijdrage geleverd die gozer dit jaar
dat wordt echt zo'n speler die je vergeet op de een of andere manier
kleine anekdote: ik heb een maatje die soms delen van thuis- en uitwedstrijden mist omdat hij veel lijkt op iemand die op zo'n verbodenlijstje staatquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja de politie is daar wel heel relaxed aanwezig. Maar dit soort schrijvers vergeten erbij te vermelden dat je daar ook gewoon met 5.000 man in het centrum van de speelstad kan gaan zitten als uitsupporter
In Nederland zou de burgemeester de wedstrijd verbieden als daar sprake van is.
ik heb altijd liever Danilo dan Linssen in de spitsquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heeft het best prima gedaan in de tijd dat Gimenez nog niet goed genoeg was, ook wel een prima spelertje maar het blijft een beetje de dooie versie van Linssen.
Duitsland idem. Daar zijn grote getalen uitsupporters aanwezig.quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja de politie is daar wel heel relaxed aanwezig. Maar dit soort schrijvers vergeten erbij te vermelden dat je daar ook gewoon met 5.000 man in het centrum van de speelstad kan gaan zitten als uitsupporter
In Nederland zou de burgemeester de wedstrijd verbieden als daar sprake van is.
in duitsland heb ik ook vaak zat gewoon een kaartje gekocht zonder gezeik, bij het stadion en je kunt zo gaan zittenquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:35 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Duitsland idem. Daar zijn grote getalen uitsupporters aanwezig.
Hier doen we al lastig als er 400 man op visite komt.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
in duitsland heb ik ook vaak zat gewoon een kaartje gekocht zonder gezeik, bij het stadion en je kunt zo gaan zitten
is ook wel een ander volk met een andere band met de politie/autoriteit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als er één volk op ons lijkt, dan zijn het onze oosterburen wel.
Verder zijn het allemaal lieve jongens daar.Daar raken ze vooral niet in paniek als het wel mis gaat, en dat is nog wekelijksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon accepteren dat het erbij hoort, de daders straffen en door. Daar nemen ze de woorden alcohol- uit- of thuissupportersverbod echt nooit in de mond hoor.VBL SC influencer
Left, right, behind
Volgens mij is er anders in het verleden weleens Feyenoord-supporters verboden een uitwedstrijd te bezoeken in Duitsland. Of ik herinner me het verkeerd, maar staat me toch echt zoiets bij.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar raken ze vooral niet in paniek als het wel mis gaat, en dat is nog wekelijks
Gewoon accepteren dat het erbij hoort, de daders straffen en door. Daar nemen ze de woorden alcohol- uit- of thuissupportersverbod echt nooit in de mond hoor.
De media schreeuwt ook heel graag dat het HeLeMaAL aNdErS MoEt.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:08 schreef Caland het volgende:
Gewoon accepteren dat het erbij hoort, de daders straffen en door. Daar nemen ze de woorden alcohol- uit- of thuissupportersverbod echt nooit in de mond hoor.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De media schreeuwt ook heel graag dat het HeLeMaAL aNdErS MoEt.
Alsof de beste man Davy bijna overleden is.
Pas wat dingen aan en door.
Er wordt vandaag weer gespeeld.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:33 schreef H.FR het volgende:
Wat me stoort is dat Feyenoord nu specifiek onder een vergrootglas ligt, terwijl dit overal gebeurt. Alleen meestal weten ze niemand te raken. En als bij Groningen/PSV mensen op het veld komen om spelers in elkaar te meppen is dat blijkbaar minder problematisch dan dit.
Harder aanpakken kan je verder alleen maar toejuichen natuurlijk.
Heb je een punt mee, maar is niet gebeurd.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:38 schreef Bombvis het volgende:
[..]
[ twitter ]Het scheelde anders niet veel voor, levensgevaarlijk
Ze ZiJn AlLeMaAl TeGeN oNs!111!1!!!1!!!1!!!quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je een punt mee, maar is niet gebeurd.
En EditieNL gaat zo lekker op onderzoekjes. Maar dat terzijde.
In andere landen gebeurt het ook, maar toch is het hier en vooral bij Feyenoord nu uitvergroot.
Die jongen van PSV heb ik voor mijn gevoel minder heisa in de media over gehoord, maar als ik mis zit hoor ik het graag.
Dat heeft hij in feite ook gewoon gedaan na de wedstrijd. Bij Ajax zeurde na afloop niemand er meer over. Finaleplaats binnen en weer over tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou Davey Klaassen sieren wanneer hij met een statement naar buiten zou komen met de mededeling dat het allemaal wel meevalt en de burgemeesters en minister president van dit land weer over kunnen gaan tot de orde van de dag.
Echt, hè?quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze ZiJn AlLeMaAl TeGeN oNs!111!1!!!1!!!1!!!
Daar is dus geen oplossing voor. Sterker nog, we halen tuig met bootladingen dit land binnen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:52 schreef onlogisch het volgende:
Dat is de discussie die je straks gaat krijgen, wat allemaal afleidt van het daadwerkelijke probleem. We hebben gewoon een hoop tokkies in Nederland die zich niet kunnen gedragen
Die kom je toch niet in de Kuip tegen?quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Daar is dus geen oplossing voor. Sterker nog, we halen tuig met bootladingen dit land binnen.
Ik verbaas me wel met enige mate over het toneelstukje wat is opgevoerd en wat als zoete koek wordt geslikt. Meneer krijgt een aansteker tegen zijn hoofd, vervolgt een half uur later de wedstrijd en gaat na 5 minuten weer zitten.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat heeft hij in feite ook gewoon gedaan na de wedstrijd. Bij Ajax zeurde na afloop niemand er meer over. Finaleplaats binnen en weer over tot de orde van de dag.
Nee klopt, zodra dit incident gebeurde hebben ze dit echt maximaal uitgespeeld. Denk zelfs dat dit in de kleedkamer gewoon zo besproken is bij Ajax. Davy, over 5 minuten ga jij eraf en dan kunnen we altijd na afloop na eventueel verlies nog in protest gaan.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik verbaas me wel met enige mate over het toneelstukje wat is opgevoerd en wat als zoete koek wordt geslikt. Meneer krijgt een aansteker tegen zijn hoofd, vervolgt een half uur later de wedstrijd en gaat na 5 minuten weer zitten.Ik ben normaal nooit zo van de complottheorieën maar dit vond ik merkwaardig zeg maar. Als er écht iets aan de hand is dan laat de medische staf je nooit verder spelen.
Het uitvallen van Klaassen paste naar mijn idee prima in de strategie die Ajax vanaf minuut 1 al voor ogen had ; het spel vertragen, vertragen en vertragen.
Hiermee praat ik niks goed van wat er gebeurd is, ik was de eerste die zei dat je Feyenoord maar moest diskwalificeren. Maar het kwam Ajax niet slecht uit toen de situatie ontstond.
Wel je feiten juist, er wordt een 2e bal naar Berghuis gegooid als de bal al klaarligt voor een corner, hij schiet dan 1 bal weg (welke dat is boeit niet). Hij schiet niet in het publiek, die bal komt in dat gapende gat in een hoek waar een bus doorheen kan. Komt dus helemaal niet in het publiek terecht, en hij schiet hem ook niet keihard.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja. Hij schiet niet de tweede bal weg, maar de bal die hij al had neergelegd in het cornergebied. Hij schiet hem ook niet terug richting een ballenjongen/-meisje, maar rechtstreeks het publiek in.
De mensen hebben behoefte aan een persconferentie van Arne waarin hij zoals altijd alleen maar verstandige dingen zegtquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik kom zondag wel weer terug. Wat een vermoeiend gezeur.
Nog even en het was een Ajax supporter die de aansteker heeft gegooid.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik verbaas me wel met enige mate over het toneelstukje wat is opgevoerd en wat als zoete koek wordt geslikt. Meneer krijgt een aansteker tegen zijn hoofd, vervolgt een half uur later de wedstrijd en gaat na 5 minuten weer zitten.Ik ben normaal nooit zo van de complottheorieën maar dit vond ik merkwaardig zeg maar. Als er écht iets aan de hand is dan laat de medische staf je nooit verder spelen.
Het uitvallen van Klaassen paste naar mijn idee prima in de strategie die Ajax vanaf minuut 1 al voor ogen had ; het spel vertragen, vertragen en vertragen.
Hiermee praat ik niks goed van wat er gebeurd is, ik was de eerste die zei dat je Feyenoord maar moest diskwalificeren. Maar het kwam Ajax niet slecht uit toen de situatie ontstond.
Daar ga ik wel goed op.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De mensen hebben behoefte aan een persconferentie van Arne waarin hij zoals altijd alleen maar verstandige dingen zegt
zou ik mij net zoveel aantrekken als nuquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog even en het was een Ajax supporter die de aansteker heeft gegooid.
de pool was matigquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daar ga ik wel goed op.
Al ben ik bang voor de inhoud deze keer van de perszijde.
Sla die ook maar even over.
Ja maar, HOE gaan we met zijn allen voorkomen dat er NOOIT MEER een AANSTEKER op een VOETBALVELD geslingerd wordt????quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik kom zondag wel weer terug. Wat een vermoeiend gezeur.
Dat klopt toch ook? Feyenoord dreigt om kampioen te worden.. dus de media vinden het wel fijn om daar wat glans van af te kunnen nemen. Natuurlijk moet je geen aanstekers op de kop van een speler gooien, maar die heisa is toch volslagen debiel joh.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze ZiJn AlLeMaAl TeGeN oNs!111!1!!!1!!!1!!!
Wat een calimero gelul man, hou toch op.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook? Feyenoord dreigt om kampioen te worden.. dus de media vinden het wel fijn om daar wat glans van af te kunnen nemen. Natuurlijk moet je geen aanstekers op de kop van een speler gooien, maar die heisa is toch volslagen debiel joh.
met al dat gedoe over zwaar straffen van een club zou me dat in de toekomst niet verbazen. Lekker herrie schoppen bij een andere clubquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog even en het was een Ajax supporter die de aansteker heeft gegooid.
Geen Calimero-gelul joh.. de incidenten bij Ajax en PSV van zich misdragende supporters werden toch lang niet zo erg uitgemolken? Godallemachtig wat haat ik dit klote land somsquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een calimero gelul man, hou toch op.
Dat incident bij PSV en laatst bij FC Groningen toch ook wel gewoon?quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen Calimero-gelul joh.. de incidenten bij Ajax en PSV van zich misdragende supporters werden toch lang niet zo erg uitgemolken? Godallemachtig wat haat ik dit klote land soms
Is dat zo? Moesten daar ook al die stink-politici hun plasje over doen?quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat incident bij PSV en laatst bij FC Groningen toch ook wel gewoon?
Mwa - met die veldbestorming was het wel in het nieuws, maar dit incident wordt dan bijvoorbeeld door de minister van justitie opgepakt en zelfs door mensen als infantino aangehaald. Beschamend is het allemaal, maar er zijn ook zeker gradaties waarin het uitgemolken wordt.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volkomen logisch ook.
Dat wijzen naar anderen ook, daar moeten we ook eens mee ophouden.
Daarnaast is Feyenoord ook gewoon een grotere club, dus is daar meer aandacht voor.
Laten we spelers maar gewoon vogelvrij verklaren. Je kan toch niks doen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja maar, HOE gaan we met zijn allen voorkomen dat er NOOIT MEER een AANSTEKER op een VOETBALVELD geslingerd wordt????
lukt je niet zo goed in deze post alleen alquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volkomen logisch ook.
Dat wijzen naar anderen ook, daar moeten we ook eens mee ophouden.
Daarnaast is Feyenoord ook gewoon een grotere club, dus is daar meer aandacht voor.
buma heeft zelfs een van zijn taken als burgemeester besloten te negeren omdat er wat mensen op de vuist gingen daarquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is dat zo? Moesten daar ook al die stink-politici hun plasje over doen?
wel doen: als club kiezen voor het leeg laten van een aantal vakken, mensen met tickets krijgen een ander plekjequote:Op vrijdag 7 april 2023 11:56 schreef Adames het volgende:
[..]
Laten we spelers maar gewoon vogelvrij verklaren. Je kan toch niks doen.
Eens.. vooral dat je voetbalbezoek niet moet criminaliseren. Volgens mij was dat vooral in de jaren '80 nog wel het geval.. met al die hekken rond de velden, etc. Minder rellen en gedoe leverde dat niet op en er gingen relatief weinig mensen naar een wedstrijd door al die maatregelen. Als je weer die kant op wil gaan dan moet je zeker niet gaan criminaliseren.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wel doen: als club kiezen voor het leeg laten van een aantal vakken, mensen met tickets krijgen een ander plekje
niet doen: voetbalbezoek criminaliseren met extra surveillance of juridische tools
ben van het leeg laten van vakken ook geen fan, maar dat is in ieder geval niet buiten proportioneel
of dit, kan ookquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens.. vooral dat je voetbalbezoek niet moet criminaliseren. Volgens mij was dat vooral in de jaren '80 nog wel het geval.. met al die hekken rond de velden, etc. Minder rellen en gedoe leverde dat niet op en er gingen relatief weinig mensen naar een wedstrijd door al die maatregelen. Als je weer die kant op wil gaan dan moet je zeker niet gaan criminaliseren.
Wmb niet. Tijdens corona zag je al wat een kut-uitzending het wordt zonder publiek geluid.quote:
Dat soort figuren hebben niets met voetbal, begrijpen er geen hol van, kunnen zich dus ook niet verplaatsen in de (normale) supporter en schrijven dan een columnpje om te scoren.quote:
quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:12 schreef snabbi het volgende:
[..]
Wmb niet. Tijdens corona zag je al wat een kut-uitzending het wordt zonder publiek geluid.
En die fake geluiden waren helemaal erg.
Extra surveillance vanuit het politieapparaat weet ik ook niet of helpt, los van dat er al een enorm probleem is in politiecapaciteit.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wel doen: als club kiezen voor het leeg laten van een aantal vakken, mensen met tickets krijgen een ander plekje
niet doen: voetbalbezoek criminaliseren met extra surveillance of juridische tools
ben van het leeg laten van vakken ook geen fan, maar dat is in ieder geval niet buiten proportioneel
quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik hap wel om je punt te maken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
we moeten met zijn allen voorkomen dat dit ooit nog kan gebeuren
risicowedstrijden zonder nederlands publiek is een mooie stap
eens, maar ik stoor mij altijd aan het idee van mensen dat meer (overheids)ingrijpen netto positief uitpakt altijdquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef Adames het volgende:
[..]
Zeggen dat het eenmaal altijd zo is geweest en dat je er niks aan kan doen lijkt me beide niet waar en niet wenselijk.
ja ik neem aan dat iemand gewoon vervolgd kan worden voor het gooien van een aansteker op iemands hoofdquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vond dit wel een goeie draad van een journalist die voor Ajax is. Gewoon je gerichte opsporingsmethoden gebruiken en die mensen hard aanpakken. Verder gewoon naar de omstandigheden kijken wat er met de wedstrijd moet gebeuren die bezig is.
dit is inderdaad ook niet de oplossingquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vond dit wel een goeie draad van een journalist die voor Ajax is. Gewoon je gerichte opsporingsmethoden gebruiken en die mensen hard aanpakken. Verder gewoon naar de omstandigheden kijken wat er met de wedstrijd moet gebeuren die bezig is.
Nou, het had wel degelijk effect want het extreme hooliganisme is toen een tijd lang verminderd. Alleen is het kind met het badwater weggegooid.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens.. vooral dat je voetbalbezoek niet moet criminaliseren. Volgens mij was dat vooral in de jaren '80 nog wel het geval.. met al die hekken rond de velden, etc. Minder rellen en gedoe leverde dat niet op en er gingen relatief weinig mensen naar een wedstrijd door al die maatregelen. Als je weer die kant op wil gaan dan moet je zeker niet gaan criminaliseren.
klinkt als een soort van tweewekelijkse staat van belegquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, het had wel degelijk effect want het extreme hooliganisme is toen een tijd lang verminderd. Alleen is het kind met het badwater weggegooid.
Superleuk verhaal: van mijn eerste keer in de Kuip, aan de hand van mijn vader in de vroege jaren '80, kwam ik thuis met hysterische verhalen over vechtende mensen en paarden op de tribune en zo. Mijn moeder helemaal over de zeik, ik mocht noooooit meer mee. Mijn vader zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik wat extremer had ervaren dan werkelijk aan de orde was maar mijn moeder wilde het niet meer hebben.
Rond 1990 mocht het pas weer en zag die trappen en dacht dat ik me die paarden verkeerd herinnerd zou moeten hebben. Paarden op de tribune en op trappen en zo, klinkt toch belachelijk toch als je erover nadenkt? Heb ik jaren later een klus ergens, niks is geregeld, ik verveel me en ligt daar een boek over de geschiedenis van de politie. Sla het open. Paarden op de tribune, Feyenoord, 1984.
Overigens was/is mijn vader een brave huisvader die waarschijnlijk enigszins naïef dacht dat het een leuk dagje uit zou zijn voor ons en die mij uit de buurt heeft gehouden van het gedoe. No turfjes were harmed during the making of this anekdote.
zeker in Nederland wat zo’n beetje het grootste ‘ik doe wat ik wil’-volk is.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
eens, maar ik stoor mij altijd aan het idee van mensen dat meer (overheids)ingrijpen netto positief uitpakt altijd
Ik vond de haat daarop eerst overdreven, maar woensdag was ik pas om 10 over 1 thuis dus nu vind ik 20u ook kutquote:
Dit gaat ook nergens over. Columpje om te scoren en wat geen enkele bijdrage levert aan een oplossing. Voortaan alle horeca maar dicht omdat er wel eens een knok of steekpartij gebeurt? Geen festivals meer? Alcohol verbieden omdat er mensen dronken achter het stuur gaan zitten?quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat soort figuren hebben niets met voetbal, begrijpen er geen hol van, kunnen zich dus ook niet verplaatsen in de (normale) supporter en schrijven dan een columnpje om te scoren.
Het is niet meer of minder dan de druppel en je gaat me toch niet vertellen dat in het in de kuip altijd keurig verloopt verder, er is van het weekend weer een speelronde , heeft iedereen z'n eitje gelegd en klaar, dan wordt het vanzelf weer rustiger.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen Calimero-gelul joh.. de incidenten bij Ajax en PSV van zich misdragende supporters werden toch lang niet zo erg uitgemolken? Godallemachtig wat haat ik dit klote land soms
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |