Ik baal er net zo goed als jij van hoor, zo niet meer, ik ben verschrikkelijk ziedend op die supporters die dergelijk vuurwerk afsteken en denken dat het allemaal om hen draait. Ik ben ook ziedend op de gasten die hamas-leuzen uitdraaien, met name die DJ. Op gasten die spullen gooien op het veld. Op de spelers gisteren die het slechte voorbeeld gaven door ongelooflijk te zuigen. Op de excessieve politie-inzet die werkelijk waar niks bijdraagt en de boel enkel onrustiger/onveiliger maakt. Op beleidsmakers die in plaats van het tuig wat zich misdraagt de reflex hebben om de fatsoenlijke supporters te bestraffen.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waar denk je dat in hemelsnaam aan te merken? Ik woon in Rotterdam, maak elke dag Feyenoordsupporters mee, ben er zelf een. In het stadion, rondom het stadion en daarbuiten, er zijn er zat die het allemaal wel geinig vinden. Beetje gaslekgeluiden maken of Hamas roepen. Eerste minuut ook met dat vuurwerk, heel veel mensen gingen in het stadion mee zitten doen met 'en wie niet springt...' echt massaal. Ja, dat gaat dan de hele wereld over, kinderen zitten te kijken, terwijl we inmiddels wel weten dat dit een no-go is.
Maar nee, ik ben 'slecht geïnformeerd'. Het is maar waar je de focus op legt in deze discussie. Ik ben het ontiegelijk zat day Feyenoord constant negatief in het nieuws komt door wangedrag van supporters. Ik geloof niet dat Slot op deze manier nog graag een seizoen blijft, want voor dat je het weet word je uitgesloten van Europees voetbal en is al het werk voor niets geweest. Maar nee, het blijf vooral staren op 'het is duidelijk dat je nooit in de Kuip komt'.....hééél belangrijk.
Dat relativeren werkt vaak niet zo goed. Je moet gewoon blijven schreeuwen om hardere straffen, voetbalwet, meldingsplicht, Engeland! Doet het beter in de onderbuik en het maakt dan niet uit als we over 5 jaar exact dezelfde discussie nog aan het voeren zijnquote:Op donderdag 6 april 2023 16:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik baal er net zo goed als jij van hoor, zo niet meer, ik ben verschrikkelijk ziedend op die supporters die dergelijk vuurwerk afsteken en denken dat het allemaal om hen draait. Ik ben ook ziedend op de gasten die hamas-leuzen uitdraaien, met name die DJ. Op gasten die spullen gooien op het veld. Op de spelers gisteren die het slechte voorbeeld gaven door ongelooflijk te zuigen. Op de excessieve politie-inzet die werkelijk waar niks bijdraagt en de boel enkel onrustiger/onveiliger maakt. Op beleidsmakers die in plaats van het tuig wat zich misdraagt de reflex hebben om de fatsoenlijke supporters te bestraffen.
Ik heb zelden zo veel frustraties gehad als gisteren. Maar dat maakt de problematiek zo complex.
Vlaardingen mag ook meedoen want is ook 010.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:56 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Schiedam mag nog meedoen met de 010-020 vete toch? In Spijkenisse of Brielle wordt het (nog) triester.
I knowquote:Op donderdag 6 april 2023 16:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vlaardingen mag ook meedoen want is ook 010.
Deze problematiek is niet op te lossen, beter maar accepteren dat het erbij hoortquote:Op donderdag 6 april 2023 16:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik baal er net zo goed als jij van hoor, zo niet meer, ik ben verschrikkelijk ziedend op die supporters die dergelijk vuurwerk afsteken en denken dat het allemaal om hen draait. Ik ben ook ziedend op de gasten die hamas-leuzen uitdraaien, met name die DJ. Op gasten die spullen gooien op het veld. Op de spelers gisteren die het slechte voorbeeld gaven door ongelooflijk te zuigen. Op de excessieve politie-inzet die werkelijk waar niks bijdraagt en de boel enkel onrustiger/onveiliger maakt. Op beleidsmakers die in plaats van het tuig wat zich misdraagt de reflex hebben om de fatsoenlijke supporters te bestraffen.
Ik heb zelden zo veel frustraties gehad als gisteren. Maar dat maakt de problematiek zo complex.
Vlaardingengodquote:Op donderdag 6 april 2023 16:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vlaardingen mag ook meedoen want is ook 010.
Ik hoopte na die eerste regel dat je sarcastisch was.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Deze problematiek is niet op te lossen, beter maar accepteren dat het erbij hoort
Gisteren noemde ik al Feyenoord - Sporting in 2005. Precies zo'n tergend vervelende tegenstander en een kutwedstrijd. Spelers van Sporting werden bekogeld met aanstekers en Feyenoord kreeg een aardige straf.
Is er in 18 jaar tijd iets veranderd? Nee. Dus tsja.. geef het op.. de groep die dit gedrag normaal vindt is te groot kennelijk.
Ik ben een beetje bang dat het alleen maar erger wordt en je straks permanent netten rondom het veld hebt. Ik ken geen Europese club waar dat het geval is en dat zou enorm negatief afstralen op het imago van de club.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Deze problematiek is niet op te lossen, beter maar accepteren dat het erbij hoort
Gisteren noemde ik al Feyenoord - Sporting in 2005. Precies zo'n tergend vervelende tegenstander en een kutwedstrijd. Spelers van Sporting werden bekogeld met aanstekers en Feyenoord kreeg een aardige straf.
Is er in 18 jaar tijd iets veranderd? Nee. Dus tsja.. geef het op.. de groep die dit gedrag normaal vindt is te groot kennelijk.
Ik ben het er mee eens dat het nooit helemaal te verbannen zal zijn. Maar toch zal je als club alles in het werk moeten zetten om te deëscaleren, en daar is wel voldoende ruimte voor.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij terechte conclusie, dit soort praktijken zal je altijd blijven houden en gaan inmiddels al bijna een eeuw terug. Het moet alleen wel naar een situatie waar het excessen zijn, waar ik met name de laatste pakweg 5-10 jaar merk dat het gooien van rotzooi op het veld bijvoorbeeld vrij standaard lijkt te worden in nagenoeg elk stadion in Nederland en heel erg vaak bij Feyenoord.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik hoopte na die eerste regel dat je sarcastisch was.
Nee zeker niet. Ik zou het zonde vinden van mijn energie om te streven naar een 'oplossing'.. die is er in al die jaren niet gekomen dus waarom nu wel. En een voetbalwet is geen nieuwe uitvinding, maar is in Nederland kennelijk lastig te realiseren.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik hoopte na die eerste regel dat je sarcastisch was.
Bij Marseille hebben ze stewards met een net die dan meelopen met de speler die moest ingooien.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat het alleen maar erger wordt en je straks permanent netten rondom het veld hebt. Ik ken geen Europese club waar dat het geval is en dat zou enorm negatief afstralen op het imago van de club.
Je zal toch iets moeten doen om dat te voorkomen.
de boel normaliserenquote:Op donderdag 6 april 2023 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat het alleen maar erger wordt en je straks permanent netten rondom het veld hebt. Ik ken geen Europese club waar dat het geval is en dat zou enorm negatief afstralen op het imago van de club.
Ook gezien bij Lens inderdaad, pragmatische oplossingquote:Op donderdag 6 april 2023 17:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij Marseille hebben ze stewards met een net die dan meelopen met de speler die moest ingooien.
Dat lijkt me een legendarische baan
1 troost, negatiever kan het niet worden. Jullie havenarbeidertjes hebben al met stip het meest trieste, verrotste en lelijkste stadion van Nederland. En dat wordt dan bevolkt door debiele tokkies:quote:Op donderdag 6 april 2023 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Sowieso is dat een lange termijn proces, het zal eerst een paar keer fout gaan en dan moet je de reflex om alles terug te draaien onderdrukken. Gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd kan je dat uit je hoofd zettenquote:
Das nu sowieso wel de ziekte van de Nederlandse politiek, iedere nuance of relativering bestempelen als ‘goedpraten van het probleem’ en zelf niet verder komen dan oneliners als ‘keihard aanpakken’ en ‘anders maar helemaal verbieden’.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat relativeren werkt vaak niet zo goed. Je moet gewoon blijven schreeuwen om hardere straffen, voetbalwet, meldingsplicht, Engeland! Doet het beter in de onderbuik en het maakt dan niet uit als we over 5 jaar exact dezelfde discussie nog aan het voeren zijn
Dat. Gewoon alles tot in den treuren verbieden of nog verder beperken en er dan achterkomen dat mensen zich doorgaans nog meer als debielen gaan gedragen als je ze zo behandeld.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Das nu sowieso wel de ziekte van de Nederlandse politiek, iedere nuance of relativering bestempelen als ‘goedpraten van het probleem’ en zelf niet verder komen dan oneliners als ‘keihard aanpakken’ en ‘anders maar helemaal verbieden’.
Yup, we zijn geschokt, we keuren het af, we gaan in gesprek etc. Hoor ik al 40 jaar, helpt geen zak.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Das nu sowieso wel de ziekte van de Nederlandse politiek, iedere nuance of relativering bestempelen als ‘goedpraten van het probleem’ en zelf niet verder komen dan oneliners als ‘keihard aanpakken’ en ‘anders maar helemaal verbieden’.
Die zitten de volgende thuiswedstrijd gewoon weer in het stadion hoor.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Ze hebben al 25 mongolen geïdentificeerd.
Ik zag alleen witte mensen bij dat vak. lijkt me trouwens sterk dat Feyenoord bij de Mongoolse bevolking populair is, laat staan 25 in De Kuip. In Mongolië is voetbal niet zo erg populair. Althans, ik heb er gisteren niet een gespot.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Ze hebben al 25 mongolen geïdentificeerd.
Hmmm ik kan me triest genoeg niet eens meer herinneren hoe lang het al normaal is dat het muntjes, fluimen en bekertjes regent bij cornervlaggen. Volgens mij al wel langer.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij terechte conclusie, dit soort praktijken zal je altijd blijven houden en gaan inmiddels al bijna een eeuw terug. Het moet alleen wel naar een situatie waar het excessen zijn, waar ik met name de laatste pakweg 5-10 jaar merk dat het gooien van rotzooi op het veld bijvoorbeeld vrij standaard lijkt te worden in nagenoeg elk stadion in Nederland en heel erg vaak bij Feyenoord.
Maar wel gelijk janken over het sluiten van wedstrijden, ook voor thuis publiek.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die zitten de volgende thuiswedstrijd gewoon weer in het stadion hoor.
Stadionverboden zijn momenteel een farce.
Ik heb nou niet echt het idee dat de opstootjes op het veld er nu een stuk meer zijn dan pakweg 20 jaar geleden eigenlijk. Was er ergens begin deze eeuw al niet exact zo’n aanstekerincident tijdens de klassieker, ik meen voor vak W?quote:Op donderdag 6 april 2023 17:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hmmm ik kan me triest genoeg niet eens meer herinneren hoe lang het al normaal is dat het muntjes, fluimen en bekertjes regent bij cornervlaggen. Volgens mij al wel langer.
Kijk voor de lol eens klassiekers of andere beladen duels terug van, 20 jaar geleden of zo. Ook toen had je Wesleys die ineens op het veld stonden of staven op keepers lanceerden, maar kijk eens naar het verschil in de opstootjes.
De frequentie, de overdreven opgefoktheid, de vanzelfsprekendheid waarmee emoties uitgebraakt worden over de scheidsrechter heen is echt drie tandjes hysterischer geworden vind ik.
Wat dat betreft is het een gemiste kans dat er niet doorgepakt is toen met de afspraken over gedrag richting de scheidsrechter na de dood van die grensrechter. Een week of drie en toen meldden de heren zich weer massaal schuimbekkend op intimiderend korte afstand van het gezicht van de scheidsrechters.
Niet dat ik de illusie heb dat het daarmee opgelost is, maar je zult op meerdere fronten moeten inzetten en dit is er eentje van wmb. Net zolang dat aanvoerders niet meer uit hun strot krijgen dat "opstootjes erbij horen". Zelfs bij wedstrijden zoals Telstar - Jong Whatever is eigenlijk altijd wel een opstootje.
Dit vind ik echt een ontzettende dooddoener.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat. Gewoon alles tot in den treuren verbieden of nog verder beperken en er dan achterkomen dat mensen zich doorgaans nog meer als debielen gaan gedragen als je ze zo behandeld.
En ik vind het echt kansloos dat mensen dit niet in willen zien. Ik zie vandaag steeds mensen terecht Duitsland en Engeland als schoolvoorbeeld noemen van hoe het wel moet maar als je wel eens wedstrijden in die landen hebt bijgewoond kan je niet anders dan concluderen dat mensen normaal behandelen (en opvoeden) gewoon werkt.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:22 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een ontzettende dooddoener.
Met alle respect maar het volk wat daar komt is ook niet echt te vergelijken. In de PL is juichen inmiddels verboden/ is het onbetaalbaar voor het paupervolk. Die compleet achterlijke lui misdragen zich toch wel of denk jij dat ze ineens normaal doen als de politie weg is? Dan vinden ze wel weer een andere reden. Het is toch niet voor niets dat het ook in het buitenland regelmatig misgaat met de Feyenoord fans. Dit jaar toch ook nog in Denemarken? Lijkt mij meer een maatschappelijk probleem in Nederland.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:25 schreef Caland het volgende:
[..]
En ik vind het echt kansloos dat mensen dit niet in willen zien. Ik zie vandaag steeds mensen terecht Duitsland en Engeland als schoolvoorbeeld noemen van hoe het wel moet maar als je wel eens wedstrijden in die landen hebt bijgewoond kan je niet anders dan concluderen dat mensen normaal behandelen (en opvoeden) gewoon werkt.
Ja ik schrijf het wel erg vanuit mijn beleving en het is ook zo dat meer camera's ook meer beeld op betekent.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb nou niet echt het idee dat de opstootjes op het veld er nu een stuk meer zijn dan pakweg 20 jaar geleden eigenlijk. Was er ergens begin deze eeuw al niet exact zo’n aanstekerincident tijdens de klassieker, ik meen voor vak W?
Je kan nou ook niet echt zeggen dat het hooliganisme meer is geworden sinds de jaren 80 of 90, in tegendeel. Het enige verschil is dat tegenwoordig elke scheet vanaf 40-45 verschillende hoeken wordt geregistreerd en direct op social media wordt gedeeld (want stoer!) en iedereen daar dan weer een mening over moet hebben.
Ik heb zelf dan wel het idee dat het qua infantiliteit (waar ik soms dan wel weer een fan van ben) wel steeds erger begint te worden. Voorheen konden speekkoren nog wel eens grof maar in ieder geval creatief en gevat zijn (hallo Marco Bakker), tegenwoordig komt men niet verder dan persoon x is een kankerjood of dat soort kansloze teksten. In die zin is er in de samenleving wel een verharding denk ik, kwetsen en beledigen moet het liefst zo grof mogelijk
jij snapt die cultuur helemaal nietquote:Op donderdag 6 april 2023 18:29 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Met alle respect maar het volk wat daar komt is ook niet echt te vergelijken. In de PL is juichen inmiddels verboden/ is het onbetaalbaar voor het paupervolk. Die compleet achterlijke lui misdragen zich toch wel of denk jij dat ze ineens normaal doen als de politie weg is? Dan vinden ze wel weer een andere reden. Het is toch niet voor niets dat het ook in het buitenland regelmatig misgaat met de Feyenoord fans. Dit jaar toch ook nog in Denemarken? Lijkt mij meer een maatschappelijk probleem in Nederland.
Ook niet onbelangrijk: gelukkig niet veel aan de hand meer fysiek bij Klaassen.quote:Davy Klaassen heeft weinig last meer van een hoofdblessure die hij woensdag tijdens het bekerduel met Feyenoord heeft opgelopen. De middenvelder meldde zich donderdag gewoon weer bij Ajax
In Duitsland zijn de kaartjes goedkoper dan in Nederland. Wij worden hier alleen van kleins af aan al opgevoed in de stadions dat het volstrekt onmogelijk is om ooit een supporter van de tegenpartij te zien, behalve in een kooi en doorgaans onder zware politiebegeleiding. Daar gaat het in de kern eigenlijk al mis.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:29 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Met alle respect maar het volk wat daar komt is ook niet echt te vergelijken. In de PL is juichen inmiddels verboden/ is het onbetaalbaar voor het paupervolk. Die compleet achterlijke lui misdragen zich toch wel of denk jij dat ze ineens normaal doen als de politie weg is? Dan vinden ze wel weer een andere reden. Het is toch niet voor niets dat het ook in het buitenland regelmatig misgaat met de Feyenoord fans. Dit jaar toch ook nog in Denemarken? Lijkt mij meer een maatschappelijk probleem in Nederland.
gewoon 3 jaar cel geven die gast dusquote:Maximale Straf Mishandeling
Als er geen sprake is van blijvend lichamelijk letsel kan maximaal 3 jaar worden opgelegd. Maar als er sprake is van verzwarende omstandigheden, zoals bijvoorbeeld blijvend lichamelijk letsel (max 4 jaar) of zelfs de dood, zal deze hoger uitvallen (tot maximaal 6 jaar gevangenisstraf).
Als we zondag hadden verloren had ik het nog wel willen zien of het allemaal zo vredig gebleven was, het gedrag is gewoon een structureel probleem, niet alleen bij ons, overal.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de kaartjes goedkoper dan in Nederland. Wij worden hier alleen van kleins af aan al opgevoed in de stadions dat het volstrekt onmogelijk is om ooit een supporter van de tegenpartij te zien, behalve in een kooi en doorgaans onder zware politiebegeleiding. Daar gaat het in de kern eigenlijk al mis.
Ga het voorbeeld nog maar eens aanhalen, afgelopen zondag op Spangen zat de eretribune redelijk goed gevuld met Feyenoorders die ook wel aardig vocaal aanwezig waren. Spartanen die er tussen hadden gezeten spraken er schande van, de voorzitter had het zelfs over verbaal geweld en gaat zich ervoor inzetten dat dit nooit meer gaat gebeuren. Letterlijk geen wanklank gevallen. Dat is precies die hele mindset waar je vanaf wil als je dit probleem wil tacklen imo.
Ik ben er heilig van overtuigd dat 80% van de combiregelingen compleet nutteloos is, kap daar eens structureel mee en kijk wat het je brengt. Einde stokpaardje.
Vanaf vandaag heffen we alle combi's op en Ajax - Feyenoord mogen weer uitsupporters mee. Er is vrij vervoer door heel het land. Dit weekend op het programma :quote:Op donderdag 6 april 2023 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de kaartjes goedkoper dan in Nederland. Wij worden hier alleen van kleins af aan al opgevoed in de stadions dat het volstrekt onmogelijk is om ooit een supporter van de tegenpartij te zien, behalve in een kooi en doorgaans onder zware politiebegeleiding. Daar gaat het in de kern eigenlijk al mis.
Ga het voorbeeld nog maar eens aanhalen, afgelopen zondag op Spangen zat de eretribune redelijk goed gevuld met Feyenoorders die ook wel aardig vocaal aanwezig waren. Spartanen die er tussen hadden gezeten spraken er schande van, de voorzitter had het zelfs over verbaal geweld en gaat zich ervoor inzetten dat dit nooit meer gaat gebeuren. Letterlijk geen wanklank gevallen. Dat is precies die hele mindset waar je vanaf wil als je dit probleem wil tacklen imo.
Ik ben er heilig van overtuigd dat 80% van de combiregelingen compleet nutteloos is, kap daar eens structureel mee en kijk wat het je brengt. Einde stokpaardje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaassen is lelijk van zichzelf dus geen blijvende schade. Je mag blij zijn als het OM er een paar weken onvoorwaardelijk doorheen krijgt.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
gewoon 3 jaar cel geven die gast dus
waarschijnlijk loopt die morgen al vrij rondquote:Op donderdag 6 april 2023 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klaassen is lelijk van zichzelf dus geen blijvende schade. Je mag blij zijn als het OM er een paar weken onvoorwaardelijk doorheen krijgt.
quote:Op donderdag 6 april 2023 18:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Vanaf vandaag heffen we alle combi's op en Ajax - Feyenoord mogen weer uitsupporters mee. Er is vrij vervoer door heel het land. Dit weekend op het programma :
Ajax - Feyenoord
Cambuur- Heerenveen
Vitesse - NEC
Geef eens een schets hoe Amsterdam, Leeuwarden en Arnhem er na dat weekend uit zullen zien?Ja dan pak je exact de wedstrijden eruit waar ik niet op doel als ik het over die 80% heb, maar dat je een mokerdom varken bent was al bekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je zal dat dan ook geleidelijk moeten doen zodat mensen het uiteindelijk steeds normaler vinden dat wanneer ze de wandeltocht naar het stadion maken er ook opeens iemand met een ander sjaaltje naast ze loopt. Wat heeft die 25 jaar aan verboden, combiregelingen en mensen in plexiglas kooien stoppen nu daadwerkelijk opgebracht?quote:Op donderdag 6 april 2023 18:51 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als we zondag hadden verloren had ik het nog wel willen zien of het allemaal zo vredig gebleven was, het gedrag is gewoon een structureel probleem, niet alleen bij ons, overal.
Als je de boel compleet vrijlaat krijg je een enorme chaos vrees ik.VBL SC influencer
Left, right, behind
Ik geloof daar niet zo in eigenlijk. Duitsland is toevallig een hele positieve uitzondering. Gewoon teveel tuig. En voor 90% kun je natuurlijk gewoon een ander shirt aan. Vaak genoeg heel veel Ajax fans zien juichen bij diverse clubs.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor corona was het redelijk onder controle toch? Wel her en der een incident, maar dat zul je altijd blijven houden. Dus de notie dat deze aanpak niet kan slagen lijkt me op z'n minst voorbarig.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dan pak je exact de wedstrijden eruit waar ik niet op doel als ik het over die 80% heb, maar dat je een mokerdom varken bent was al bekend.
[..]
Je zal dat dan ook geleidelijk moeten doen zodat mensen het uiteindelijk steeds normaler vinden dat wanneer ze de wandeltocht naar het stadion maken er ook opeens iemand met een ander sjaaltje naast ze loopt. Wat heeft die 25 jaar aan verboden, combiregelingen en mensen in plexiglas kooien stoppen nu daadwerkelijk opgebracht?
Ja. Gelukkig. Ik vreesde al voor zijn leven.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook niet onbelangrijk: gelukkig niet veel aan de hand meer fysiek bij Klaassen.
Ik heb nooit zo begrepen wat een stadionbezoek zo anders maakt. Maar normale mensen zouden helemaal niet hoeven wennen aan mensen met sjaaltjes van andere clubs.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zal dat dan ook geleidelijk moeten doen zodat mensen het uiteindelijk steeds normaler vinden dat wanneer ze de wandeltocht naar het stadion maken er ook opeens iemand met een ander sjaaltje naast ze loopt. Wat heeft die 25 jaar aan verboden, combiregelingen en mensen in plexiglas kooien stoppen nu daadwerkelijk opgebracht?
Tsja wat is onder controle. Eéncelligen zullen elkaar altijd blijven opzoeken. Ook in Duitsland en Engeland is er nog best een hooliganprobleem hoor. Mijn punt is meer dat we hier het hele beleid cq. stadionbezoek afstemmen op dat probleem in plaats van dat je gewoon de daders blijft aanpakken en het voor die andere 95% zo min mogelijk beperkt.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor corona was het redelijk onder controle toch? Wel her en der een incident, maar dat zul je altijd blijven houden. Dus de notie dat deze aanpak niet kan slagen lijkt me op z'n minst voorbarig.
Er was gisteren ook niet zoveel aan de handquote:Op donderdag 6 april 2023 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor corona was het redelijk onder controle toch? Wel her en der een incident, maar dat zul je altijd blijven houden. Dus de notie dat deze aanpak niet kan slagen lijkt me op z'n minst voorbarig.
Totaal irrelevante vergelijkingen met kantoorbanen genotquote:Andriessen wijst ook op de bierdouches. ‘Waar slaat dat op? Welke werknemer zou het normaal vinden dat hij een glas bier over zich heen krijgt gegooid als hij op kantoor komt? In het voetbal is dat aan de orde van de dag. De KNVB is verantwoordelijk voor de organisatie van de competitie. De tijd van achter elkaar verschuilen en excuses zoeken voor dit gedrag, zou voorbij moeten zijn. Er moet worden opgetreden.’
Slechtst mogelijke voorbeeld (lol)quote:Bij ESPN stelden de analisten Kees Kwakman en Kenneth Perez dat spelers zelf ook niet heel handig opereerden, gezien hun opgefokte gedrag. ‘Om zoiets te zeggen in de context van het Klaassen-incident, slaat natuurlijk nergens op. Als het al zo is; bij een bokswedstrijd gaat het publiek zich toch ook niet aggressief gedragen omdat de hoofdrolspelers er in de ring op los slaan? We leven niet meer in de tijd van de Romeinen.’
Speler van Ajax mishandeld door publiek. Een DJ die op een podium van Feyenoord teksten over Joden en gaskamers uitkraamt. Dan praat je gewoon over strafbare feiten. Met je niet zoveel aan de hand.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Er was gisteren ook niet zoveel aan de hand
heel dat gezeik begon toen ajax tijd begon te rekken
wat er op het veld gebeurde had duidelijk invloed op de sfeer in de stadion
Je zag al de irritatie bij de spelers van Feyenoord op de spelers van ajax en dat sloeg over naar het publiek
indirect was het de schuld van de spelers van 020 dat helemaal uit de hand liep
Ik heb echt nooit gezien dat ajax tijd gaat zitten rekken....ze moeten echt heel erg ver heen zijn
ik hou het gewoon bij de feiten zoals gewoonlijk.
Het ging blijkbaar om een supporter die de microfoon had gegrepen, maakt het niet écht minder treurig trouwens.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Speler van Ajax mishandeld door publiek. Een DJ die op een podium van Feyenoord teksten over Joden en gaskamers uitkraamt. Dan praat je gewoon over strafbare feiten. Met je niet zoveel aan de hand.
er was niet zoveel aan de hand voordat het uit de hand liep.....quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Speler van Ajax mishandeld door publiek. Een DJ die op een podium van Feyenoord teksten over Joden en gaskamers uitkraamt. Dan praat je gewoon over strafbare feiten. Met je niet zoveel aan de hand.
Nee, dat is wel vaker het geval.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
er was niet zoveel aan de hand voordat het uit de hand liep.....
https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-feyenoord-a4161494quote:dat dj verhaal heb ik niets van gehoord....lijkt me ook heel sterk
en wat kunnen wij hier in dit topic volgens jou aan doen?quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voetbal in den brede inmiddels teveel krediet heeft verspeeld voor een dergelijke aanpak waarvoor toch geldt dat het eerst slechter moet worden voordat het beter wordt. Het is in een maatschappelijk klimaat van hard aanpakken van alles en iedereen natuurlijk niet uit te leggen dat een voetbalstadion een soort vrijstaat is waar van alles mag gebeuren zonder dat er iemand ingrijpt terwijl jij wanneer je thuiswonende kind in drugs dealt gewoon je huis uit gekickt wordt.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja wat is onder controle. Eéncelligen zullen elkaar altijd blijven opzoeken. Ook in Duitsland en Engeland is er nog best een hooliganprobleem hoor. Mijn punt is meer dat we hier het hele beleid cq. stadionbezoek afstemmen op dat probleem in plaats van dat je gewoon de daders blijft aanpakken en het voor die andere 95% zo min mogelijk beperkt.
En ja. Dat is een kwestie van de lange adem en je zal gewoon moeten accepteren dat incidenten altijd zullen blijven bestaan. Maar ik ben er wel van overtuigd dat het dan op de lange termijn wel een omslag gaat plaatsvinden.
microfoon werd uit handje gerukt van dj lees ik net...quote:Op donderdag 6 april 2023 19:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, dat is wel vaker het geval.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-feyenoord-a4161494
Mijn punt is dan ook dat we volgens mij al vanaf mid jaren 90 met exact deze repressie bezig zijn en we in mijn ogen geen centimeter opschieten. Maar misschien heb je ook wel gelijk. Goed statement van de KNVB nu iig aangaande dat kansloze gegooiquote:Op donderdag 6 april 2023 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voetbal in den brede inmiddels teveel krediet heeft verspeeld voor een dergelijke aanpak waarvoor toch geldt dat het eerst slechter moet worden voordat het beter wordt. Het is in een maatschappelijk klimaat van hard aanpakken van alles en iedereen natuurlijk niet uit te leggen dat een voetbalstadion een soort vrijstaat is waar van alles mag gebeuren zonder dat er iemand ingrijpt terwijl jij wanneer je thuiswonende kind in drugs dealt gewoon je huis uit gekickt wordt.
Voordat je het krediet hebt opgebouwd om een dergelijke aanpak te kunnen lanceren zal het écht eert rustiger moeten worden. Met repressie. Dat is ook een veel beter uitgangspunt overigens, want dat we op lange termijn naar zo'n model toe moeten is volgens mij iedereen het wel over eens.
ik vond zijn speech te kort....maar hij kan geen lange zinnen maken blijkbaarquote:
Gelachenquote:Op donderdag 6 april 2023 18:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij snapt die cultuur helemaal niet
je lult uit je nek
Er lopen bij de Harde Kern van Feyenoord zover ze zich zo noemen gewoon gasten rond die doorde weeks op kantoor werken in alerlei baantjes,. Het Zijn vaak ook nog is goed opgeleide gasten,
Tegelijkertijd deelt Sjon wel weer instagramposts van de noordzijde waar bivakmutsen worden verkocht. Ik vind hem een held hoor, maar niet zo snugger. Had dat toch iemand anders laten doenquote:Op donderdag 6 april 2023 19:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vond ik wel mooi. Die meende elk woord, vies mad. Kan ik van genieten
Vreselijk dat ESPN ja. Die hele verdomde wedstrijd van gisteren was gewoon vervloekt.. in donker Afrika heeft een voodoo priester wat naalden in Feyenoord gestoken denk ik. Daarom denk ik dat we zonder die aansteker ook hadden verloren. Maar de voodoo priester dacht..weet je wat, dat vind ik niet genoeg.. ik draai de naald er nog wat dieper in.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
microfoon werd uit handje gerukt van dj lees ik net...
het zal wel
Nederlanders zijn een hypocriet volk
altijd overal maar diplomatiek over doen naar de buitenwereld....maar als ze in een groepje zijn dan is het gewoon het grootste schijtvolk
nu lees ik overal alleen maar dat het allemaal zo erg is bla bla bla
politiek gelul
de echte wereld van jan met de pet zit zo niet in elkaar
gisteren ook bij ESPN ....mijn fukking hemel die jan joost van gangelen en die andere dorpsgek perez.....pfffff gewoon om te kotsen hoe ze toneel spelen om het maar zo erg mogelijk te maken ....
wie had er anders wat moeten roepen?quote:Op donderdag 6 april 2023 19:31 schreef Haringkop het volgende:
Bij de Rijnmond podcast vonden ze dat hij niet met Godverredomme had mogen schelden. Dat vond ik dan juist wel weer mooi.
Maar eens, John is niet echt de aangewezen persoon om op zulke momenten naar voren te treden.
Geertruida was wel leuk geweest.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wie had er anders wat moeten roepen?
Die kan er echt helemaal niks van.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:32 schreef aTypisch het volgende:
dat gastje van groningen is wel echt nog vies matig
Onze grote niet-kale klote leider vindt er ook wat van. Is er godverdomme iemand dood ofzo? Totaal bezopen die selectieve verontwaardiging. Waar was je met je gelul toen die PSV supporter pas het veld op kwam. Etc etc.quote:Rutte over wangedrag in De Kuip: 'Totaal schandalig'
Dan hadden we er nu nog gezetenquote:Op donderdag 6 april 2023 19:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Geertruida was wel leuk geweest.
De voorzitter, je aanvoerder of trainer. Zelfs Houtman was een betere optie geweest.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wie had er anders wat moeten roepen?
had wel een groot verschil geweest jaquote:Op donderdag 6 april 2023 19:47 schreef Haringkop het volgende:
[..]
De voorzitter, je aanvoerder of trainer. Zelfs Houtman was een betere optie geweest.
Zijn naam is genoemdquote:Op donderdag 6 april 2023 19:50 schreef TweedeKlum het volgende:
Ome Fred Blankemeijer was de beste optie geweest maar die is er helaas niet meer.
Hulde.quote:
Het is gewoon om je dood te schamen. Ik ben voor Feyenoord en mijn laatste Feyenoord-Ajax is inmiddels 20 jaar geleden. Ik kon er echt niet meer tegen om tussen zoveel mongooltjes te zitten tijdens een wedstrijd. Het vocabulaire van bepaalde mensen reikte 90 minuten lang niet veel verder dan "kankerjoden, dood, hamas en gas". En dan niet af en toe, maar continu. Als de scheids gewoon terecht floot voor een overtreding van Feyenoord, was het al een "kankerjood".quote:Op donderdag 6 april 2023 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
waarom zou je je schamen voor de daden van iemand die je niet kent?quote:Op donderdag 6 april 2023 19:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is gewoon om je dood te schamen. Ik ben voor Feyenoord en mijn laatste Feyenoord-Ajax is inmiddels 20 jaar geleden. Ik kon er echt niet meer tegen om tussen zoveel mongooltjes te zitten tijdens een wedstrijd. Het vocabulaire van bepaalde mensen reikte 90 minuten lang niet veel verder dan "kankerjoden, dood, hamas en gas". En dan niet af en toe, maar continu. Als de scheids gewoon terecht floot voor een overtreding van Feyenoord, was het al een "kankerjood".
Ik heb geen teer zieltje, val niet over een scheldwoord en vind gezonde rivaliteit leuk, maar ieder plezier voor toeschouwers die niet doordrenkt zijn met die totaal absurde haat, wordt echt volledig ontnomen. Je kunt als 'normale' supporter echt niet meer van een wedstrijd genieten op deze manier.
Het lijkt er ook steeds meer op dat die met haat doordrongen idioten niet eens exact weten waarom ze zo'n hekel aan Ajax hebben. De enige 'argumentatie' is "omdat het kankerjoden zijn!"
Dat boeit het ruwe randje geen ene tyfus.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hoe zou zo’n Wellenreuther daar nou staan?
Zo die hebben sfeer gebracht zegquote:Op donderdag 6 april 2023 20:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hoe zou zo’n Wellenreuther daar nou staan?
Ik schaam me er niet voor, net zoals iedere andere normale Feyenoord-supporter zich niet hoeft te schamen voor het gedrag van bepaalde idioten.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom zou je je schamen voor de daden van iemand die je niet kent?
Nog maar een keer, het was geen artiest maar een supporter die de microfoon greep. Had de DJ (?) alsnog wel het volumeknopje uit kunnen zetten natuurlijkquote:Op donderdag 6 april 2023 20:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik schaam me er niet voor, net zoals iedere andere normale Feyenoord-supporter zich niet hoeft te schamen voor het gedrag van bepaalde idioten.
Ik wilde die disclaimer er eerst nog bijzetten, maar dat leek me niet nodig. Blijkbaar was dat wel nodig.![]()
Wel vind ik dat mensen die zich gedragen als zo'n aanstekergooier zich dood moeten schamen voor de manier waarop ze hun club benadelen. Hoe ze Feyenoord een slechte naam bezorgen, of nog erger: boetes of zelf uitsluiting van deelname. Want die club is niet alleen van hun, maar ook van honderdduizenden normale supporters die het beste met Feyenoord voorhebben.
Daarnaast moet je je als Feyenoord zijnde wel doodschamen dat het mogelijk is dat er binnen de poorten van De Kuip een DJ optreedt die vanaf een podium "Hamas, hamas, joden aan het gas" scandeert door een microfoon richting het publiek. Ook dat kun je misschien vooraf niet voorkomen omdat je niet weet dat zo'n idioot dat gaat doen, maar het is uiteindelijk wel iets waar je direct voor verantwoordelijk bent. Wat supporters doen, heb je geen grip op. Deze artiest is echter door jezelf ingehuurd, wat het een beschamende vertoning maakt.
En iedereen maar gillen op Twitter gisteravond.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog maar een keer, het was geen artiest maar een supporter die de microfoon greep. Had de DJ (?) alsnog wel het volumeknopje uit kunnen zetten natuurlijk
Gewoon kappen met die shit dus.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En iedereen maar gillen op Twitter gisteravond.
Gewoon een willekeurige idioot dus.
oh sorry, omdat je je post zo begonquote:Op donderdag 6 april 2023 20:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik schaam me er niet voor, net zoals iedere andere normale Feyenoord-supporter zich niet hoeft te schamen voor het gedrag van bepaalde idioten.
Ik wilde die disclaimer er eerst nog bijzetten, maar dat leek me niet nodig. Blijkbaar was dat wel nodig.![]()
Wel vind ik dat mensen die zich gedragen als zo'n aanstekergooier zich dood moeten schamen voor de manier waarop ze hun club benadelen. Hoe ze Feyenoord een slechte naam bezorgen, of nog erger: boetes of zelf uitsluiting van deelname. Want die club is niet alleen van hun, maar ook van honderdduizenden normale supporters die het beste met Feyenoord voorhebben.
Daarnaast moet je je als Feyenoord zijnde wel doodschamen dat het mogelijk is dat er binnen de poorten van De Kuip een DJ optreedt die vanaf een podium "Hamas, hamas, joden aan het gas" scandeert door een microfoon richting het publiek. Ook dat kun je misschien vooraf niet voorkomen omdat je niet weet dat zo'n idioot dat gaat doen, maar het is uiteindelijk wel iets waar je direct voor verantwoordelijk bent. Wat supporters doen, heb je geen grip op. Deze artiest is echter door jezelf ingehuurd, wat het een beschamende vertoning maakt.
quote:Op donderdag 6 april 2023 19:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is gewoon om je dood te schamen.
Ik vind het meest bizarre nog dat +/- 30 minuten ervoor een supporter ook al de microfoon had gepakt om te vragen of iemand ‘al bingo had’.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog maar een keer, het was geen artiest maar een supporter die de microfoon greep. Had de DJ (?) alsnog wel het volumeknopje uit kunnen zetten natuurlijk
Dat heb ik gemist en dan heb ik dat verkeerd begrepen. Van zo'n DJ begrijp ik dat dan ook wel weer: op dat moment, tussen zo'n opgefokte massa is het nu niet bepaald een goed moment om een statement te maken of mensen tot de orde te roepen. Het leek er niet bepaald op dat men het in het publiek grotendeels oneens was met die leus.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:27 schreef Caland het volgende:
[..]
zo die had ik nog niet gehoordquote:Op donderdag 6 april 2023 20:33 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik vind het meest bizarre nog dat +/- 30 minuten ervoor een supporter ook al de microfoon had gepakt om te vragen of iemand ‘al bingo had’.
Ik heb mn post even aangepast om mn punt wat duidelijker te maken.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zo die had ik nog niet gehoord
dat is ook wel heftig ja
Is dat zo ja? Ik was daar niet maar begreep dat van meerdere mensen. Sowieso wat artiesten die banden hebben met supporters volgens mij.quote:Op donderdag 6 april 2023 20:33 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik vind het meest bizarre nog dat +/- 30 minuten ervoor een supporter ook al de microfoon had gepakt om te vragen of iemand ‘al bingo had’.
Het is schijnbaar teveel moeite om er minimaal één steward in de buurt te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |