Ik heb Rutte of Grapperhaus niet gehoord toen.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké, zeiden ze toen dat het allemaal niet zo erg is?
Ja, maar het ging om de reactie van ESPN. Fox destijds.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Werd even verzorgd en meteen doorgespeeld. KNVB seponeerde de zaak omdat Ajax de dader meteen al had gestraft. Dus neem aan dat ze dat hier ook doen![]()
Haha nee natuurlijk doen ze dat nu niet
Het was ook een collectieve wanprestatiequote:Op donderdag 6 april 2023 21:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon 3x kut van onze kant
Mwah, het werd een beetje genegeerd. Ik weet nog dat ik toen súper boos werd en dat ik het bizar vond dat er niet gestaakt werd. Maar ik was toen sowieso een beetje in de Ajax-Feyenoord waas, maar moest er direct aan denken gisterenquote:Op donderdag 6 april 2023 21:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké, zeiden ze toen dat het allemaal niet zo erg is?
En Timon. Die keepte gewoon weer een puike partij.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het was ook een collectieve wanprestatie
Verdedigers die onder een beetje druk niet meer durfden op te bouwen
Middenvelders die lagen te slapen
Vleugelspelers die alleen opvielen in negatieve zin
De enige die een voldoende scoorde was Santi , de rest was niet om aan te zien
Zo zie je maar dat je een reservekeeper nooit meteen moet afbranden op de eerste paar potjes behalve als hij Ofir heetquote:Op donderdag 6 april 2023 22:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
En Timon. Die keepte gewoon weer een puike partij.
Maar Klaassen schoot toch ook niet eerst een bal het publiek in omdat er een tweede bal op het veld werd gegooid? Er was een opstootje tussen de spelers onderling op het veld (zoals zo vaak het geval is in vrijwel elke wedstrijd), maar Klaassen schoot geen bal richting het publiek. Hoewel het nog niet goed is te praten in het geval van Berghuis, kun je wel verwachten dat het publiek reageert wanneer je opzettelijk iets in hun richting gooit/schiet. Niet geheel vergelijkbaar qua aanleiding wat mij betreft.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik heb Rutte of Grapperhaus niet gehoord toen.
https://sportnieuws.nl/vo(...)r-incident-berghuis/
Ik vond Hancko ook goed, eigenlijk.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het was ook een collectieve wanprestatie
Verdedigers die onder een beetje druk niet meer durfden op te bouwen
Middenvelders die lagen te slapen
Vleugelspelers die alleen opvielen in negatieve zin
De enige die een voldoende scoorde was Santi , de rest was niet om aan te zien
Waarom is het gedrag van een speler in dat geval wel een verklaring en mag dat gisteren niet benoemd worden? Het was niet zo rechtstreeks als een bal in het publiek schieten, maar zij waren constant aan het zuigenquote:Op donderdag 6 april 2023 22:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar Klaassen schoot toch ook niet eerst een bal het publiek in omdat er een tweede bal op het veld werd gegooid? Er was een opstootje tussen de spelers onderling op het veld (zoals zo vaak het geval is in vrijwel elke wedstrijd), maar Klaassen schoot geen bal richting het publiek. Hoewel het nog niet goed is te praten in het geval van Berghuis, kun je wel verwachten dat het publiek reageert wanneer je opzettelijk iets in hun richting gooit/schiet. Niet geheel vergelijkbaar qua aanleiding wat mij betreft.
Omdat het, in het geval van Berghuis, een rechtstreekse actie richting het publiek is.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waarom is het gedrag van een speler in dat geval wel een verklaring en mag dat gisteren niet benoemd worden? Het was niet zo rechtstreeks als een bal in het publiek schieten, maar zij waren constant aan het zuigen
Welnee, die tweede bal moest snel weg, dus rigoreus.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat het, in het geval van Berghuis, een rechtstreekse actie richting het publiek is.
Vond het sowieso al bij Wellenreuther meer dat hij onwennig oogde terwijl je bij Marciano gewoon direct zag dat dat een ongelooflijke grabbelaar is.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat je een reservekeeper nooit meteen moet afbranden op de eerste paar potjes behalve als hij Ofir heet
Voetballend ook erg sterk onze mof
Ja eigenlijk wel. Incidenten worden daar wel sneller gedownplayd door de media.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Denk je dat wanneer een Feyenoordspeler in de ArenA wordt bekogeld en daardoor een hoofdwond oploopt, de reactie anders is?
Tja. Hij schiet niet de tweede bal weg, maar de bal die hij al had neergelegd in het cornergebied. Hij schiet hem ook niet terug richting een ballenjongen/-meisje, maar rechtstreeks het publiek in.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Welnee, die tweede bal moest snel weg, dus rigoreus.
Heb je wat voorbeelden? Ik ontken echt niet dat bijvoorbeeld een NOS een zeer sterke Ajax-voorkeur heeft. De bijnaam 'Studio Ajax' is al jaren bekend. Misschien is dat bij ESPN precies hetzelfde.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. Incidenten worden daar wel sneller gedownplayd door de media.
Dat denk ik ook. Het staat wat mij betreft los van de Ajax-voorkeur bij ESPN of de NOS, die ik echt niet ontken. Zo realistisch ben ik echt wel. Ik geloof echter niet dat men bij een vergelijkbaar incident in de ArenA, waarbij het publiek volledig losstaat van gebeurtenissen in het veld, zou doen alsof er niets aan de hand is en een speler zich niet zou moeten aanstellen.quote:Op donderdag 6 april 2023 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik denk om heel eerlijk te zijn dat de reactie vergelijkbaar was geweest als een Feyenoord-speler bij Ajax op een dergelijke manier verwond zou worden. Zo’n bloedwond ziet er gewoon heftig uit en bovendien was dit niet bepaald het eerste incident deze wedstrijd.
Daarom meldplicht, maar dat gaat te ver volgens 'geef het op, het hoort erbij'-mensen. Het werkt echter goed in Hooligan-epicentre.quote:Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die zitten de volgende thuiswedstrijd gewoon weer in het stadion hoor.
Stadionverboden zijn momenteel een farce.
Eens, maar 7 jaar geleden gebeurde het ook met Berghuis, helaas.quote:Op donderdag 6 april 2023 23:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het staat wat mij betreft los van de Ajax-voorkeur bij ESPN of de NOS, die ik echt niet ontken. Zo realistisch ben ik echt wel. Ik geloof echter niet dat men bij een vergelijkbaar incident in de ArenA, waarbij het publiek volledig losstaat van gebeurtenissen in het veld, zou doen alsof er niets aan de hand is en een speler zich niet zou moeten aanstellen.
Daar staat gewoon een gele kaart op (die hij in mijn herinnering ook had gekregen) en is geenszins ook maar enig excuus dat in zo’n wedstrijd iets gooien een andere zwaarte moet hebben dan gevalletje Klaassen.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja. Hij schiet niet de tweede bal weg, maar de bal die hij al had neergelegd in het cornergebied. Hij schiet hem ook niet terug richting een ballenjongen/-meisje, maar rechtstreeks het publiek in.
quote:Nederland snakt naar Engelse Voetbalwet
De Voetbalwet heeft wantoestanden in het Engelse voetbal, waarbij stadions en wijken rondom voetbalclubs werden geterroriseerd, gestopt. Fans weten dat een overtreding onmiddellijk resulteert in stadionverboden en mogelijk justitiële vervolging via snelrecht. De inmenging van justitie - sloop je een stoel dan kom je voor de rechter - werkt enorm goed.
Tegen hooligans in het stadion is een zerotolerancebeleid. Wie iets op het veld gooit, is gezien. Vuurwerkgooiers worden in mum van tijd uit het publiek gevist en met naam en toenaam in de media publiekelijk gelyncht.
Uitsupporters moeten onder begeleiding van stewards gezamenlijk naar het stadion lopen. Met paarden voor en achter. De enorme hoeveelheid beveiligingscamera’s, die potentiële relschoppers vastlegt, doen de rest. De politie volgt mensen letterlijk via bodycams. Uitwassen worden direct in de kiem gesmoord.
Ellende zoals met Feyenoord-aanhangers in Rome wordt grotendeels voorkomen door het meesturen van lokale politie, die samenwerkt met commissarissen ter plaatse. Sloop je een fontein, dan is de kans groot dat je wordt vastgelegd op video en je je straf niet ontloopt.
die ontzettend trieste drang om alles op te willen laten lossen door de overheidquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:00 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)supporters~a2ce21b5/
Ik kan niet het hele stuk plaatsen want betaalmuur. Maar het stokpaardje 'Engeland' wordt weer gretig van stal getrokken ( @:Caland )
[..]
een droom die uitkomt!quote:Uitsupporters moeten onder begeleiding van stewards gezamenlijk naar het stadion lopen. Met paarden voor en achter. De enorme hoeveelheid beveiligingscamera’s, die potentiële relschoppers vastlegt, doen de rest. De politie volgt mensen letterlijk via bodycams. Uitwassen worden direct in de kiem gesmoord.
Zo gaat dat.. Vallen er 4 doden bij een verkeersongeval dan is de reactie 'treurig maar niks aan te doen' Maar krijgt een voetballer een aansteker op zijn kop dan moet iedere boerenlul in dit land daar zijn verontwaardiging over uitspreken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
We slaan weer volledig op hol in dit land.
Nouja de politie is daar wel heel relaxed aanwezig. Maar dit soort schrijvers vergeten erbij te vermelden dat je daar ook gewoon met 5.000 man in het centrum van de speelstad kan gaan zitten als uitsupporterquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
die ontzettend trieste drang om alles op te willen laten lossen door de overheid
echt op alles wordt gezeken wat er uit de koker komt van 'den haag', maar hier zullen ze wel even een 'oplossing' voor uit rollen
je kijkt echt naar de wereld met je anus als je als stadionbezoeker hierop zit te wachten
Nou tegen Getafe was de strekking bijna de spelers het wel verdiende bekogeld te worden. Over Berghuis is destijd amper ophef geweest, toen moest het vooral gaan over de mogelijkheden voor eventueel kampioenschap van Ajax. Bij de Vermeer-pop was het sudio Voetbal al snel 'verbannen en nooit meer over praten'. Maar grote discussies komen nooit echt op gang, niet na de wanordelijkheden in Europa, niet na het aanvallen van begeleiders bij een jeugdwedstrijd, en zelfs amper na het 'kappen nou' incident. Prima voor de rest, maar het staat wat haaks op de reacties nu...quote:Op donderdag 6 april 2023 23:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je wat voorbeelden? Ik ontken echt niet dat bijvoorbeeld een NOS een zeer sterke Ajax-voorkeur heeft. De bijnaam 'Studio Ajax' is al jaren bekend. Misschien is dat bij ESPN precies hetzelfde.
Maar of ze vergelijkbare incidenten als deze waarbij er uitsluitend sprake is van een (regulier) opstootje op het veld, zouden 'downplayen' wanneer er vanuit het publiek spelers worden verwond, vraag ik me af.
Heeft het best prima gedaan in de tijd dat Gimenez nog niet goed genoeg was, ook wel een prima spelertje maar het blijft een beetje de dooie versie van Linssen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:14 schreef aTypisch het volgende:
ik hoor net in de kein geloel dat Danilo al in 39 wedstrijden in actie kwam, slechts 1 potje uitgespeeld
toch ook wel een leuke bijdrage geleverd die gozer dit jaar
dat wordt echt zo'n speler die je vergeet op de een of andere manier
kleine anekdote: ik heb een maatje die soms delen van thuis- en uitwedstrijden mist omdat hij veel lijkt op iemand die op zo'n verbodenlijstje staatquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja de politie is daar wel heel relaxed aanwezig. Maar dit soort schrijvers vergeten erbij te vermelden dat je daar ook gewoon met 5.000 man in het centrum van de speelstad kan gaan zitten als uitsupporter
In Nederland zou de burgemeester de wedstrijd verbieden als daar sprake van is.
ik heb altijd liever Danilo dan Linssen in de spitsquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heeft het best prima gedaan in de tijd dat Gimenez nog niet goed genoeg was, ook wel een prima spelertje maar het blijft een beetje de dooie versie van Linssen.
Duitsland idem. Daar zijn grote getalen uitsupporters aanwezig.quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja de politie is daar wel heel relaxed aanwezig. Maar dit soort schrijvers vergeten erbij te vermelden dat je daar ook gewoon met 5.000 man in het centrum van de speelstad kan gaan zitten als uitsupporter
In Nederland zou de burgemeester de wedstrijd verbieden als daar sprake van is.
in duitsland heb ik ook vaak zat gewoon een kaartje gekocht zonder gezeik, bij het stadion en je kunt zo gaan zittenquote:Op vrijdag 7 april 2023 09:35 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Duitsland idem. Daar zijn grote getalen uitsupporters aanwezig.
Hier doen we al lastig als er 400 man op visite komt.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
in duitsland heb ik ook vaak zat gewoon een kaartje gekocht zonder gezeik, bij het stadion en je kunt zo gaan zitten
is ook wel een ander volk met een andere band met de politie/autoriteit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als er één volk op ons lijkt, dan zijn het onze oosterburen wel.
Verder zijn het allemaal lieve jongens daar.Daar raken ze vooral niet in paniek als het wel mis gaat, en dat is nog wekelijksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon accepteren dat het erbij hoort, de daders straffen en door. Daar nemen ze de woorden alcohol- uit- of thuissupportersverbod echt nooit in de mond hoor.VBL SC influencer
Left, right, behind
Volgens mij is er anders in het verleden weleens Feyenoord-supporters verboden een uitwedstrijd te bezoeken in Duitsland. Of ik herinner me het verkeerd, maar staat me toch echt zoiets bij.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar raken ze vooral niet in paniek als het wel mis gaat, en dat is nog wekelijks
Gewoon accepteren dat het erbij hoort, de daders straffen en door. Daar nemen ze de woorden alcohol- uit- of thuissupportersverbod echt nooit in de mond hoor.
De media schreeuwt ook heel graag dat het HeLeMaAL aNdErS MoEt.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:08 schreef Caland het volgende:
Gewoon accepteren dat het erbij hoort, de daders straffen en door. Daar nemen ze de woorden alcohol- uit- of thuissupportersverbod echt nooit in de mond hoor.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De media schreeuwt ook heel graag dat het HeLeMaAL aNdErS MoEt.
Alsof de beste man Davy bijna overleden is.
Pas wat dingen aan en door.
Er wordt vandaag weer gespeeld.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:33 schreef H.FR het volgende:
Wat me stoort is dat Feyenoord nu specifiek onder een vergrootglas ligt, terwijl dit overal gebeurt. Alleen meestal weten ze niemand te raken. En als bij Groningen/PSV mensen op het veld komen om spelers in elkaar te meppen is dat blijkbaar minder problematisch dan dit.
Harder aanpakken kan je verder alleen maar toejuichen natuurlijk.
Heb je een punt mee, maar is niet gebeurd.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:38 schreef Bombvis het volgende:
[..]
[ twitter ]Het scheelde anders niet veel voor, levensgevaarlijk
Ze ZiJn AlLeMaAl TeGeN oNs!111!1!!!1!!!1!!!quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je een punt mee, maar is niet gebeurd.
En EditieNL gaat zo lekker op onderzoekjes. Maar dat terzijde.
In andere landen gebeurt het ook, maar toch is het hier en vooral bij Feyenoord nu uitvergroot.
Die jongen van PSV heb ik voor mijn gevoel minder heisa in de media over gehoord, maar als ik mis zit hoor ik het graag.
Dat heeft hij in feite ook gewoon gedaan na de wedstrijd. Bij Ajax zeurde na afloop niemand er meer over. Finaleplaats binnen en weer over tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou Davey Klaassen sieren wanneer hij met een statement naar buiten zou komen met de mededeling dat het allemaal wel meevalt en de burgemeesters en minister president van dit land weer over kunnen gaan tot de orde van de dag.
Echt, hè?quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze ZiJn AlLeMaAl TeGeN oNs!111!1!!!1!!!1!!!
Daar is dus geen oplossing voor. Sterker nog, we halen tuig met bootladingen dit land binnen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:52 schreef onlogisch het volgende:
Dat is de discussie die je straks gaat krijgen, wat allemaal afleidt van het daadwerkelijke probleem. We hebben gewoon een hoop tokkies in Nederland die zich niet kunnen gedragen
Die kom je toch niet in de Kuip tegen?quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Daar is dus geen oplossing voor. Sterker nog, we halen tuig met bootladingen dit land binnen.
Ik verbaas me wel met enige mate over het toneelstukje wat is opgevoerd en wat als zoete koek wordt geslikt. Meneer krijgt een aansteker tegen zijn hoofd, vervolgt een half uur later de wedstrijd en gaat na 5 minuten weer zitten.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat heeft hij in feite ook gewoon gedaan na de wedstrijd. Bij Ajax zeurde na afloop niemand er meer over. Finaleplaats binnen en weer over tot de orde van de dag.
Nee klopt, zodra dit incident gebeurde hebben ze dit echt maximaal uitgespeeld. Denk zelfs dat dit in de kleedkamer gewoon zo besproken is bij Ajax. Davy, over 5 minuten ga jij eraf en dan kunnen we altijd na afloop na eventueel verlies nog in protest gaan.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik verbaas me wel met enige mate over het toneelstukje wat is opgevoerd en wat als zoete koek wordt geslikt. Meneer krijgt een aansteker tegen zijn hoofd, vervolgt een half uur later de wedstrijd en gaat na 5 minuten weer zitten.Ik ben normaal nooit zo van de complottheorieën maar dit vond ik merkwaardig zeg maar. Als er écht iets aan de hand is dan laat de medische staf je nooit verder spelen.
Het uitvallen van Klaassen paste naar mijn idee prima in de strategie die Ajax vanaf minuut 1 al voor ogen had ; het spel vertragen, vertragen en vertragen.
Hiermee praat ik niks goed van wat er gebeurd is, ik was de eerste die zei dat je Feyenoord maar moest diskwalificeren. Maar het kwam Ajax niet slecht uit toen de situatie ontstond.
Wel je feiten juist, er wordt een 2e bal naar Berghuis gegooid als de bal al klaarligt voor een corner, hij schiet dan 1 bal weg (welke dat is boeit niet). Hij schiet niet in het publiek, die bal komt in dat gapende gat in een hoek waar een bus doorheen kan. Komt dus helemaal niet in het publiek terecht, en hij schiet hem ook niet keihard.quote:Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja. Hij schiet niet de tweede bal weg, maar de bal die hij al had neergelegd in het cornergebied. Hij schiet hem ook niet terug richting een ballenjongen/-meisje, maar rechtstreeks het publiek in.
De mensen hebben behoefte aan een persconferentie van Arne waarin hij zoals altijd alleen maar verstandige dingen zegtquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik kom zondag wel weer terug. Wat een vermoeiend gezeur.
Nog even en het was een Ajax supporter die de aansteker heeft gegooid.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik verbaas me wel met enige mate over het toneelstukje wat is opgevoerd en wat als zoete koek wordt geslikt. Meneer krijgt een aansteker tegen zijn hoofd, vervolgt een half uur later de wedstrijd en gaat na 5 minuten weer zitten.Ik ben normaal nooit zo van de complottheorieën maar dit vond ik merkwaardig zeg maar. Als er écht iets aan de hand is dan laat de medische staf je nooit verder spelen.
Het uitvallen van Klaassen paste naar mijn idee prima in de strategie die Ajax vanaf minuut 1 al voor ogen had ; het spel vertragen, vertragen en vertragen.
Hiermee praat ik niks goed van wat er gebeurd is, ik was de eerste die zei dat je Feyenoord maar moest diskwalificeren. Maar het kwam Ajax niet slecht uit toen de situatie ontstond.
Daar ga ik wel goed op.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De mensen hebben behoefte aan een persconferentie van Arne waarin hij zoals altijd alleen maar verstandige dingen zegt
zou ik mij net zoveel aantrekken als nuquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog even en het was een Ajax supporter die de aansteker heeft gegooid.
de pool was matigquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daar ga ik wel goed op.
Al ben ik bang voor de inhoud deze keer van de perszijde.
Sla die ook maar even over.
Ja maar, HOE gaan we met zijn allen voorkomen dat er NOOIT MEER een AANSTEKER op een VOETBALVELD geslingerd wordt????quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik kom zondag wel weer terug. Wat een vermoeiend gezeur.
Dat klopt toch ook? Feyenoord dreigt om kampioen te worden.. dus de media vinden het wel fijn om daar wat glans van af te kunnen nemen. Natuurlijk moet je geen aanstekers op de kop van een speler gooien, maar die heisa is toch volslagen debiel joh.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze ZiJn AlLeMaAl TeGeN oNs!111!1!!!1!!!1!!!
Wat een calimero gelul man, hou toch op.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook? Feyenoord dreigt om kampioen te worden.. dus de media vinden het wel fijn om daar wat glans van af te kunnen nemen. Natuurlijk moet je geen aanstekers op de kop van een speler gooien, maar die heisa is toch volslagen debiel joh.
met al dat gedoe over zwaar straffen van een club zou me dat in de toekomst niet verbazen. Lekker herrie schoppen bij een andere clubquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog even en het was een Ajax supporter die de aansteker heeft gegooid.
Geen Calimero-gelul joh.. de incidenten bij Ajax en PSV van zich misdragende supporters werden toch lang niet zo erg uitgemolken? Godallemachtig wat haat ik dit klote land somsquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een calimero gelul man, hou toch op.
Dat incident bij PSV en laatst bij FC Groningen toch ook wel gewoon?quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen Calimero-gelul joh.. de incidenten bij Ajax en PSV van zich misdragende supporters werden toch lang niet zo erg uitgemolken? Godallemachtig wat haat ik dit klote land soms
Is dat zo? Moesten daar ook al die stink-politici hun plasje over doen?quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat incident bij PSV en laatst bij FC Groningen toch ook wel gewoon?
Mwa - met die veldbestorming was het wel in het nieuws, maar dit incident wordt dan bijvoorbeeld door de minister van justitie opgepakt en zelfs door mensen als infantino aangehaald. Beschamend is het allemaal, maar er zijn ook zeker gradaties waarin het uitgemolken wordt.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volkomen logisch ook.
Dat wijzen naar anderen ook, daar moeten we ook eens mee ophouden.
Daarnaast is Feyenoord ook gewoon een grotere club, dus is daar meer aandacht voor.
Laten we spelers maar gewoon vogelvrij verklaren. Je kan toch niks doen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja maar, HOE gaan we met zijn allen voorkomen dat er NOOIT MEER een AANSTEKER op een VOETBALVELD geslingerd wordt????
lukt je niet zo goed in deze post alleen alquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volkomen logisch ook.
Dat wijzen naar anderen ook, daar moeten we ook eens mee ophouden.
Daarnaast is Feyenoord ook gewoon een grotere club, dus is daar meer aandacht voor.
buma heeft zelfs een van zijn taken als burgemeester besloten te negeren omdat er wat mensen op de vuist gingen daarquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is dat zo? Moesten daar ook al die stink-politici hun plasje over doen?
wel doen: als club kiezen voor het leeg laten van een aantal vakken, mensen met tickets krijgen een ander plekjequote:Op vrijdag 7 april 2023 11:56 schreef Adames het volgende:
[..]
Laten we spelers maar gewoon vogelvrij verklaren. Je kan toch niks doen.
Eens.. vooral dat je voetbalbezoek niet moet criminaliseren. Volgens mij was dat vooral in de jaren '80 nog wel het geval.. met al die hekken rond de velden, etc. Minder rellen en gedoe leverde dat niet op en er gingen relatief weinig mensen naar een wedstrijd door al die maatregelen. Als je weer die kant op wil gaan dan moet je zeker niet gaan criminaliseren.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wel doen: als club kiezen voor het leeg laten van een aantal vakken, mensen met tickets krijgen een ander plekje
niet doen: voetbalbezoek criminaliseren met extra surveillance of juridische tools
ben van het leeg laten van vakken ook geen fan, maar dat is in ieder geval niet buiten proportioneel
of dit, kan ookquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens.. vooral dat je voetbalbezoek niet moet criminaliseren. Volgens mij was dat vooral in de jaren '80 nog wel het geval.. met al die hekken rond de velden, etc. Minder rellen en gedoe leverde dat niet op en er gingen relatief weinig mensen naar een wedstrijd door al die maatregelen. Als je weer die kant op wil gaan dan moet je zeker niet gaan criminaliseren.
Wmb niet. Tijdens corona zag je al wat een kut-uitzending het wordt zonder publiek geluid.quote:
Dat soort figuren hebben niets met voetbal, begrijpen er geen hol van, kunnen zich dus ook niet verplaatsen in de (normale) supporter en schrijven dan een columnpje om te scoren.quote:
quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:12 schreef snabbi het volgende:
[..]
Wmb niet. Tijdens corona zag je al wat een kut-uitzending het wordt zonder publiek geluid.
En die fake geluiden waren helemaal erg.
Extra surveillance vanuit het politieapparaat weet ik ook niet of helpt, los van dat er al een enorm probleem is in politiecapaciteit.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wel doen: als club kiezen voor het leeg laten van een aantal vakken, mensen met tickets krijgen een ander plekje
niet doen: voetbalbezoek criminaliseren met extra surveillance of juridische tools
ben van het leeg laten van vakken ook geen fan, maar dat is in ieder geval niet buiten proportioneel
quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik hap wel om je punt te maken.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
we moeten met zijn allen voorkomen dat dit ooit nog kan gebeuren
risicowedstrijden zonder nederlands publiek is een mooie stap
eens, maar ik stoor mij altijd aan het idee van mensen dat meer (overheids)ingrijpen netto positief uitpakt altijdquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef Adames het volgende:
[..]
Zeggen dat het eenmaal altijd zo is geweest en dat je er niks aan kan doen lijkt me beide niet waar en niet wenselijk.
ja ik neem aan dat iemand gewoon vervolgd kan worden voor het gooien van een aansteker op iemands hoofdquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vond dit wel een goeie draad van een journalist die voor Ajax is. Gewoon je gerichte opsporingsmethoden gebruiken en die mensen hard aanpakken. Verder gewoon naar de omstandigheden kijken wat er met de wedstrijd moet gebeuren die bezig is.
dit is inderdaad ook niet de oplossingquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vond dit wel een goeie draad van een journalist die voor Ajax is. Gewoon je gerichte opsporingsmethoden gebruiken en die mensen hard aanpakken. Verder gewoon naar de omstandigheden kijken wat er met de wedstrijd moet gebeuren die bezig is.
Nou, het had wel degelijk effect want het extreme hooliganisme is toen een tijd lang verminderd. Alleen is het kind met het badwater weggegooid.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens.. vooral dat je voetbalbezoek niet moet criminaliseren. Volgens mij was dat vooral in de jaren '80 nog wel het geval.. met al die hekken rond de velden, etc. Minder rellen en gedoe leverde dat niet op en er gingen relatief weinig mensen naar een wedstrijd door al die maatregelen. Als je weer die kant op wil gaan dan moet je zeker niet gaan criminaliseren.
klinkt als een soort van tweewekelijkse staat van belegquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, het had wel degelijk effect want het extreme hooliganisme is toen een tijd lang verminderd. Alleen is het kind met het badwater weggegooid.
Superleuk verhaal: van mijn eerste keer in de Kuip, aan de hand van mijn vader in de vroege jaren '80, kwam ik thuis met hysterische verhalen over vechtende mensen en paarden op de tribune en zo. Mijn moeder helemaal over de zeik, ik mocht noooooit meer mee. Mijn vader zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik wat extremer had ervaren dan werkelijk aan de orde was maar mijn moeder wilde het niet meer hebben.
Rond 1990 mocht het pas weer en zag die trappen en dacht dat ik me die paarden verkeerd herinnerd zou moeten hebben. Paarden op de tribune en op trappen en zo, klinkt toch belachelijk toch als je erover nadenkt? Heb ik jaren later een klus ergens, niks is geregeld, ik verveel me en ligt daar een boek over de geschiedenis van de politie. Sla het open. Paarden op de tribune, Feyenoord, 1984.
Overigens was/is mijn vader een brave huisvader die waarschijnlijk enigszins naïef dacht dat het een leuk dagje uit zou zijn voor ons en die mij uit de buurt heeft gehouden van het gedoe. No turfjes were harmed during the making of this anekdote.
zeker in Nederland wat zo’n beetje het grootste ‘ik doe wat ik wil’-volk is.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
eens, maar ik stoor mij altijd aan het idee van mensen dat meer (overheids)ingrijpen netto positief uitpakt altijd
Ik vond de haat daarop eerst overdreven, maar woensdag was ik pas om 10 over 1 thuis dus nu vind ik 20u ook kutquote:
Dit gaat ook nergens over. Columpje om te scoren en wat geen enkele bijdrage levert aan een oplossing. Voortaan alle horeca maar dicht omdat er wel eens een knok of steekpartij gebeurt? Geen festivals meer? Alcohol verbieden omdat er mensen dronken achter het stuur gaan zitten?quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat soort figuren hebben niets met voetbal, begrijpen er geen hol van, kunnen zich dus ook niet verplaatsen in de (normale) supporter en schrijven dan een columnpje om te scoren.
Het is niet meer of minder dan de druppel en je gaat me toch niet vertellen dat in het in de kuip altijd keurig verloopt verder, er is van het weekend weer een speelronde , heeft iedereen z'n eitje gelegd en klaar, dan wordt het vanzelf weer rustiger.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen Calimero-gelul joh.. de incidenten bij Ajax en PSV van zich misdragende supporters werden toch lang niet zo erg uitgemolken? Godallemachtig wat haat ik dit klote land soms
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |