abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 april 2023 @ 21:59:52 #202
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208687854
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Oké, zeiden ze toen dat het allemaal niet zo erg is?
Ik heb Rutte of Grapperhaus niet gehoord toen.

https://sportnieuws.nl/vo(...)r-incident-berghuis/
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 6 april 2023 @ 22:04:27 #203
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208687940
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Werd even verzorgd en meteen doorgespeeld. KNVB seponeerde de zaak omdat Ajax de dader meteen al had gestraft. Dus neem aan dat ze dat hier ook doen :)

Haha nee natuurlijk doen ze dat nu niet
Ja, maar het ging om de reactie van ESPN. Fox destijds. :)
pi_208687962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dat was ook gewoon 3x kut van onze kant
Het was ook een collectieve wanprestatie

Verdedigers die onder een beetje druk niet meer durfden op te bouwen

Middenvelders die lagen te slapen

Vleugelspelers die alleen opvielen in negatieve zin

De enige die een voldoende scoorde was Santi , de rest was niet om aan te zien
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 6 april 2023 @ 22:05:58 #205
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_208687964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Oké, zeiden ze toen dat het allemaal niet zo erg is?
Mwah, het werd een beetje genegeerd. Ik weet nog dat ik toen súper boos werd en dat ik het bizar vond dat er niet gestaakt werd. Maar ik was toen sowieso een beetje in de Ajax-Feyenoord waas, maar moest er direct aan denken gisteren _O-
Makkelijk eerste
pi_208688001
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:05 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

En Timon. Die keepte gewoon weer een puike partij.
  donderdag 6 april 2023 @ 22:14:13 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208688106
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
En Timon. Die keepte gewoon weer een puike partij.
Zo zie je maar dat je een reservekeeper nooit meteen moet afbranden op de eerste paar potjes behalve als hij Ofir heet

Voetballend ook erg sterk onze mof
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 april 2023 @ 22:24:40 #208
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208688250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik heb Rutte of Grapperhaus niet gehoord toen.

https://sportnieuws.nl/vo(...)r-incident-berghuis/
Maar Klaassen schoot toch ook niet eerst een bal het publiek in omdat er een tweede bal op het veld werd gegooid? Er was een opstootje tussen de spelers onderling op het veld (zoals zo vaak het geval is in vrijwel elke wedstrijd), maar Klaassen schoot geen bal richting het publiek. Hoewel het nog niet goed is te praten in het geval van Berghuis, kun je wel verwachten dat het publiek reageert wanneer je opzettelijk iets in hun richting gooit/schiet. Niet geheel vergelijkbaar qua aanleiding wat mij betreft.
  donderdag 6 april 2023 @ 22:34:37 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208688334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:05 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik vond Hancko ook goed, eigenlijk.
  donderdag 6 april 2023 @ 22:35:03 #210
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208688342
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar Klaassen schoot toch ook niet eerst een bal het publiek in omdat er een tweede bal op het veld werd gegooid? Er was een opstootje tussen de spelers onderling op het veld (zoals zo vaak het geval is in vrijwel elke wedstrijd), maar Klaassen schoot geen bal richting het publiek. Hoewel het nog niet goed is te praten in het geval van Berghuis, kun je wel verwachten dat het publiek reageert wanneer je opzettelijk iets in hun richting gooit/schiet. Niet geheel vergelijkbaar qua aanleiding wat mij betreft.
Waarom is het gedrag van een speler in dat geval wel een verklaring en mag dat gisteren niet benoemd worden? Het was niet zo rechtstreeks als een bal in het publiek schieten, maar zij waren constant aan het zuigen
  donderdag 6 april 2023 @ 22:37:52 #211
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208688369
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:35 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Waarom is het gedrag van een speler in dat geval wel een verklaring en mag dat gisteren niet benoemd worden? Het was niet zo rechtstreeks als een bal in het publiek schieten, maar zij waren constant aan het zuigen
Omdat het, in het geval van Berghuis, een rechtstreekse actie richting het publiek is.
  donderdag 6 april 2023 @ 22:44:51 #212
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208688428
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Omdat het, in het geval van Berghuis, een rechtstreekse actie richting het publiek is.
Welnee, die tweede bal moest snel weg, dus rigoreus.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 6 april 2023 @ 22:46:30 #213
474254 GurneyIsBestOke
pi_208688440
Dit is sowieso wel een leuke omdat Feyenoord-supporters nu weer het gedrag van Berghuis moeten gaan verdedigen :D
Makkelijk eerste
  donderdag 6 april 2023 @ 22:49:56 #214
474254 GurneyIsBestOke
pi_208688469
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Zo zie je maar dat je een reservekeeper nooit meteen moet afbranden op de eerste paar potjes behalve als hij Ofir heet

Voetballend ook erg sterk onze mof
Vond het sowieso al bij Wellenreuther meer dat hij onwennig oogde terwijl je bij Marciano gewoon direct zag dat dat een ongelooflijke grabbelaar is.

Heb ik toch goed gezien! :)
Makkelijk eerste
pi_208688499
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Denk je dat wanneer een Feyenoordspeler in de ArenA wordt bekogeld en daardoor een hoofdwond oploopt, de reactie anders is?
Ja eigenlijk wel. Incidenten worden daar wel sneller gedownplayd door de media.
#12 is not for sale!
  donderdag 6 april 2023 @ 22:53:33 #216
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208688502
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Welnee, die tweede bal moest snel weg, dus rigoreus.
Tja. Hij schiet niet de tweede bal weg, maar de bal die hij al had neergelegd in het cornergebied. Hij schiet hem ook niet terug richting een ballenjongen/-meisje, maar rechtstreeks het publiek in.
  donderdag 6 april 2023 @ 23:02:34 #217
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208688595
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Haringkop het volgende:

[..]
Ja eigenlijk wel. Incidenten worden daar wel sneller gedownplayd door de media.
Heb je wat voorbeelden? Ik ontken echt niet dat bijvoorbeeld een NOS een zeer sterke Ajax-voorkeur heeft. De bijnaam 'Studio Ajax' is al jaren bekend. Misschien is dat bij ESPN precies hetzelfde.

Maar of ze vergelijkbare incidenten als deze waarbij er uitsluitend sprake is van een (regulier) opstootje op het veld, zouden 'downplayen' wanneer er vanuit het publiek spelers worden verwond, vraag ik me af.
  donderdag 6 april 2023 @ 23:11:25 #218
474254 GurneyIsBestOke
pi_208688641
Ik denk om heel eerlijk te zijn dat de reactie vergelijkbaar was geweest als een Feyenoord-speler bij Ajax op een dergelijke manier verwond zou worden. Zo’n bloedwond ziet er gewoon heftig uit en bovendien was dit niet bepaald het eerste incident deze wedstrijd.
Makkelijk eerste
  donderdag 6 april 2023 @ 23:33:32 #219
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208688758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik denk om heel eerlijk te zijn dat de reactie vergelijkbaar was geweest als een Feyenoord-speler bij Ajax op een dergelijke manier verwond zou worden. Zo’n bloedwond ziet er gewoon heftig uit en bovendien was dit niet bepaald het eerste incident deze wedstrijd.
Dat denk ik ook. Het staat wat mij betreft los van de Ajax-voorkeur bij ESPN of de NOS, die ik echt niet ontken. Zo realistisch ben ik echt wel. Ik geloof echter niet dat men bij een vergelijkbaar incident in de ArenA, waarbij het publiek volledig losstaat van gebeurtenissen in het veld, zou doen alsof er niets aan de hand is en een speler zich niet zou moeten aanstellen.
  vrijdag 7 april 2023 @ 00:14:16 #220
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208688946
quote:
10s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:54 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Die zitten de volgende thuiswedstrijd gewoon weer in het stadion hoor.

Stadionverboden zijn momenteel een farce.
Daarom meldplicht, maar dat gaat te ver volgens 'geef het op, het hoort erbij'-mensen. Het werkt echter goed in Hooligan-epicentre.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 7 april 2023 @ 00:15:27 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208688952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 23:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Het staat wat mij betreft los van de Ajax-voorkeur bij ESPN of de NOS, die ik echt niet ontken. Zo realistisch ben ik echt wel. Ik geloof echter niet dat men bij een vergelijkbaar incident in de ArenA, waarbij het publiek volledig losstaat van gebeurtenissen in het veld, zou doen alsof er niets aan de hand is en een speler zich niet zou moeten aanstellen.
Eens, maar 7 jaar geleden gebeurde het ook met Berghuis, helaas.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 7 april 2023 @ 06:13:06 #222
263417 Keyos
Like a Boss
pi_208689407
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja. Hij schiet niet de tweede bal weg, maar de bal die hij al had neergelegd in het cornergebied. Hij schiet hem ook niet terug richting een ballenjongen/-meisje, maar rechtstreeks het publiek in.
Daar staat gewoon een gele kaart op (die hij in mijn herinnering ook had gekregen) en is geenszins ook maar enig excuus dat in zo’n wedstrijd iets gooien een andere zwaarte moet hebben dan gevalletje Klaassen.

Dat Berghuis het vangen van een aansteker dan maar aan zichzelf te danken heeft is louter een excuus voor de waan van de gemiddelde Ajacied die denkt dat er heel veel verschil zit tussen het tokkiepubliek bij Ajax en Feyenoord, terwijl dat, als we de incidenten bij elkaar gaan optellen, objectief gezien helemaal niet zoveel verschilt van elkaar.

Gezien het precedent dat de knvb had geschept bij het niet geven van een straf voor die aansteker tegen de knar van een berghuis verwacht ik overigens ook niets anders van de knvb dan dat er geen straf hiervoor volgt. Iets anders zou volstrekt onacceptabel zijn.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 7 april 2023 @ 08:45:01 #223
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_208689968
twitter

Gelijke monikken gelijke kappen kent de KNVB niet dus vrees het ergste.
  vrijdag 7 april 2023 @ 08:48:00 #224
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_208689996
Trouwens; wedstrijd tijdig gestaakt _O-
pi_208690058
Er valt Feyenoord sowieso niets te verwijten in dezen. Welke andere eredivisie club heeft netten rond driekwart van het veld hangen? Straf voor wat? Je kunt moeilijk iedereen de handen op de rug binden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 09:00:20 #226
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208690086
https://www.ad.nl/nederla(...)supporters~a2ce21b5/

Ik kan niet het hele stuk plaatsen want betaalmuur. Maar het stokpaardje 'Engeland' wordt weer gretig van stal getrokken ( @Caland )

quote:
Nederland snakt naar Engelse Voetbalwet

De Voetbalwet heeft wantoestanden in het Engelse voetbal, waarbij stadions en wijken rondom voetbalclubs werden geterroriseerd, gestopt. Fans weten dat een overtreding onmiddellijk resulteert in stadionverboden en mogelijk justitiële vervolging via snelrecht. De inmenging van justitie - sloop je een stoel dan kom je voor de rechter - werkt enorm goed.

Tegen hooligans in het stadion is een zerotolerancebeleid. Wie iets op het veld gooit, is gezien. Vuurwerkgooiers worden in mum van tijd uit het publiek gevist en met naam en toenaam in de media publiekelijk gelyncht.

Uitsupporters moeten onder begeleiding van stewards gezamenlijk naar het stadion lopen. Met paarden voor en achter. De enorme hoeveelheid beveiligingscamera’s, die potentiële relschoppers vastlegt, doen de rest. De politie volgt mensen letterlijk via bodycams. Uitwassen worden direct in de kiem gesmoord.

Ellende zoals met Feyenoord-aanhangers in Rome wordt grotendeels voorkomen door het meesturen van lokale politie, die samenwerkt met commissarissen ter plaatse. Sloop je een fontein, dan is de kans groot dat je wordt vastgelegd op video en je je straf niet ontloopt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_208690105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:00 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)supporters~a2ce21b5/

Ik kan niet het hele stuk plaatsen want betaalmuur. Maar het stokpaardje 'Engeland' wordt weer gretig van stal getrokken ( @:Caland )
[..]

die ontzettend trieste drang om alles op te willen laten lossen door de overheid

echt op alles wordt gezeken wat er uit de koker komt van 'den haag', maar hier zullen ze wel even een 'oplossing' voor uit rollen

je kijkt echt naar de wereld met je anus als je als stadionbezoeker hierop zit te wachten
pi_208690118
quote:
Uitsupporters moeten onder begeleiding van stewards gezamenlijk naar het stadion lopen. Met paarden voor en achter. De enorme hoeveelheid beveiligingscamera’s, die potentiële relschoppers vastlegt, doen de rest. De politie volgt mensen letterlijk via bodycams. Uitwassen worden direct in de kiem gesmoord.
een droom die uitkomt!
pi_208690139
We slaan weer volledig op hol in dit land.
pi_208690176
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
We slaan weer volledig op hol in dit land.
Zo gaat dat.. Vallen er 4 doden bij een verkeersongeval dan is de reactie 'treurig maar niks aan te doen' Maar krijgt een voetballer een aansteker op zijn kop dan moet iedere boerenlul in dit land daar zijn verontwaardiging over uitspreken.
Gekke wereld.
  vrijdag 7 april 2023 @ 09:10:31 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208690187
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
die ontzettend trieste drang om alles op te willen laten lossen door de overheid

echt op alles wordt gezeken wat er uit de koker komt van 'den haag', maar hier zullen ze wel even een 'oplossing' voor uit rollen

je kijkt echt naar de wereld met je anus als je als stadionbezoeker hierop zit te wachten
Nouja de politie is daar wel heel relaxed aanwezig. Maar dit soort schrijvers vergeten erbij te vermelden dat je daar ook gewoon met 5.000 man in het centrum van de speelstad kan gaan zitten als uitsupporter

In Nederland zou de burgemeester de wedstrijd verbieden als daar sprake van is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208690195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 23:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb je wat voorbeelden? Ik ontken echt niet dat bijvoorbeeld een NOS een zeer sterke Ajax-voorkeur heeft. De bijnaam 'Studio Ajax' is al jaren bekend. Misschien is dat bij ESPN precies hetzelfde.

Maar of ze vergelijkbare incidenten als deze waarbij er uitsluitend sprake is van een (regulier) opstootje op het veld, zouden 'downplayen' wanneer er vanuit het publiek spelers worden verwond, vraag ik me af.
Nou tegen Getafe was de strekking bijna de spelers het wel verdiende bekogeld te worden. Over Berghuis is destijd amper ophef geweest, toen moest het vooral gaan over de mogelijkheden voor eventueel kampioenschap van Ajax. Bij de Vermeer-pop was het sudio Voetbal al snel 'verbannen en nooit meer over praten'. Maar grote discussies komen nooit echt op gang, niet na de wanordelijkheden in Europa, niet na het aanvallen van begeleiders bij een jeugdwedstrijd, en zelfs amper na het 'kappen nou' incident. Prima voor de rest, maar het staat wat haaks op de reacties nu...
#12 is not for sale!
  vrijdag 7 april 2023 @ 09:13:33 #233
474254 GurneyIsBestOke
pi_208690218
Sowieso is dat allemaal maar haastig in elkaar gezet in plaats van een duurzame oplossing, maar zoiets zal wel weer uitgesteld worden zodra de discussie over hooligans weer een beetje is doodgebloed en er een volgende crisis is.
Makkelijk eerste
pi_208690225
ik hoor net in de kein geloel dat Danilo al in 39 wedstrijden in actie kwam, slechts 1 potje uitgespeeld

toch ook wel een leuke bijdrage geleverd die gozer dit jaar

dat wordt echt zo'n speler die je vergeet op de een of andere manier :+
  vrijdag 7 april 2023 @ 09:15:16 #235
474254 GurneyIsBestOke
pi_208690238
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:14 schreef aTypisch het volgende:
ik hoor net in de kein geloel dat Danilo al in 39 wedstrijden in actie kwam, slechts 1 potje uitgespeeld

toch ook wel een leuke bijdrage geleverd die gozer dit jaar

dat wordt echt zo'n speler die je vergeet op de een of andere manier :+
Heeft het best prima gedaan in de tijd dat Gimenez nog niet goed genoeg was, ook wel een prima spelertje maar het blijft een beetje de dooie versie van Linssen.
Makkelijk eerste
pi_208690308
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja de politie is daar wel heel relaxed aanwezig. Maar dit soort schrijvers vergeten erbij te vermelden dat je daar ook gewoon met 5.000 man in het centrum van de speelstad kan gaan zitten als uitsupporter

kleine anekdote: ik heb een maatje die soms delen van thuis- en uitwedstrijden mist omdat hij veel lijkt op iemand die op zo'n verbodenlijstje staat

wedstrijden als Roma thuis heeft hij half gemist hierdoor _O- die wordt dan even meegenomen na entree door de poortjes in de kuip, of dus door een of andere flapdrol die de boel 'in de gaten moet houden'
pi_208690325
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Heeft het best prima gedaan in de tijd dat Gimenez nog niet goed genoeg was, ook wel een prima spelertje maar het blijft een beetje de dooie versie van Linssen.
ik heb altijd liever Danilo dan Linssen in de spits

maar denk vooral dat het het moment is, want Danilo heeft straks in samenvattingen van het seizoen ook gewoon veel belangrijke goals gemaakt

en dus altijd meegedaan, weet nog dat hij even was geknakt omdat hij op de bank kwam.. toen was het een paar weken gefrustreerd en slecht :+
  vrijdag 7 april 2023 @ 09:22:54 #238
474254 GurneyIsBestOke
pi_208690326
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:21 schreef aTypisch het volgende:
kleine anekdote: ik heb een maatje
Klinkt ongeloofwaardig @fetX

(verder wel leuke anekdote)
Makkelijk eerste
pi_208690426
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Duitsland idem. Daar zijn grote getalen uitsupporters aanwezig.
Hier doen we al lastig als er 400 man op visite komt.
#12 is not for sale!
pi_208690464
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:35 schreef Haringkop het volgende:

[..]
Duitsland idem. Daar zijn grote getalen uitsupporters aanwezig.
Hier doen we al lastig als er 400 man op visite komt.
in duitsland heb ik ook vaak zat gewoon een kaartje gekocht zonder gezeik, bij het stadion en je kunt zo gaan zitten

is ook wel een ander volk met een andere band met de politie/autoriteit :+
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 10:01:34 #241
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208690606
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:40 schreef aTypisch het volgende:

[..]
in duitsland heb ik ook vaak zat gewoon een kaartje gekocht zonder gezeik, bij het stadion en je kunt zo gaan zitten

is ook wel een ander volk met een andere band met de politie/autoriteit :+
:')

Als er één volk op ons lijkt, dan zijn het onze oosterburen wel.
Verder zijn het allemaal lieve jongens daar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4045
onlogisch
  vrijdag 7 april 2023 @ 10:08:20 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208690654
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:01 schreef onlogisch het volgende:

[..]
:')

Als er één volk op ons lijkt, dan zijn het onze oosterburen wel.
Verder zijn het allemaal lieve jongens daar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar raken ze vooral niet in paniek als het wel mis gaat, en dat is nog wekelijks

Gewoon accepteren dat het erbij hoort, de daders straffen en door. Daar nemen ze de woorden alcohol- uit- of thuissupportersverbod echt nooit in de mond hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208690680
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Daar raken ze vooral niet in paniek als het wel mis gaat, en dat is nog wekelijks

Gewoon accepteren dat het erbij hoort, de daders straffen en door. Daar nemen ze de woorden alcohol- uit- of thuissupportersverbod echt nooit in de mond hoor.
Volgens mij is er anders in het verleden weleens Feyenoord-supporters verboden een uitwedstrijd te bezoeken in Duitsland. Of ik herinner me het verkeerd, maar staat me toch echt zoiets bij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208690683
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:08 schreef Caland het volgende:

De media schreeuwt ook heel graag dat het HeLeMaAL aNdErS MoEt.
Alsof de beste man Davy bijna overleden is.
Pas wat dingen aan en door.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_208690882
Wat me stoort is dat Feyenoord nu specifiek onder een vergrootglas ligt, terwijl dit overal gebeurt. Alleen meestal weten ze niemand te raken. En als bij Groningen/PSV mensen op het veld komen om spelers in elkaar te meppen is dat blijkbaar minder problematisch dan dit.

Harder aanpakken kan je verder alleen maar toejuichen natuurlijk.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_208690930
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:12 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
De media schreeuwt ook heel graag dat het HeLeMaAL aNdErS MoEt.
Alsof de beste man Davy bijna overleden is.
Pas wat dingen aan en door.
twitter
Het scheelde anders niet veel voor, levensgevaarlijk
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_208690998
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:33 schreef H.FR het volgende:
Wat me stoort is dat Feyenoord nu specifiek onder een vergrootglas ligt, terwijl dit overal gebeurt. Alleen meestal weten ze niemand te raken. En als bij Groningen/PSV mensen op het veld komen om spelers in elkaar te meppen is dat blijkbaar minder problematisch dan dit.

Harder aanpakken kan je verder alleen maar toejuichen natuurlijk.
Er wordt vandaag weer gespeeld.

Misschien kan Groningen weer de schijnwerpers pakken
pi_208691034
Het zou Davey Klaassen sieren wanneer hij met een statement naar buiten zou komen met de mededeling dat het allemaal wel meevalt en de burgemeesters en minister president van dit land weer over kunnen gaan tot de orde van de dag.
pi_208691038
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:38 schreef Bombvis het volgende:

[..]
[ twitter ]Het scheelde anders niet veel voor, levensgevaarlijk
Heb je een punt mee, maar is niet gebeurd. :)
En EditieNL gaat zo lekker op onderzoekjes. Maar dat terzijde.

In andere landen gebeurt het ook, maar toch is het hier en vooral bij Feyenoord nu uitvergroot.
Die jongen van PSV heb ik voor mijn gevoel minder heisa in de media over gehoord, maar als ik mis zit hoor ik het graag.
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 10:51:44 #250
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208691056
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Heb je een punt mee, maar is niet gebeurd. :)
En EditieNL gaat zo lekker op onderzoekjes. Maar dat terzijde.

In andere landen gebeurt het ook, maar toch is het hier en vooral bij Feyenoord nu uitvergroot.
Die jongen van PSV heb ik voor mijn gevoel minder heisa in de media over gehoord, maar als ik mis zit hoor ik het graag.
Ze ZiJn AlLeMaAl TeGeN oNs!111!1!!!1!!!1!!!
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 10:52:42 #251
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208691068
Dat is de discussie die je straks gaat krijgen, wat allemaal afleidt van het daadwerkelijke probleem. We hebben gewoon een hoop tokkies in Nederland die zich niet kunnen gedragen :)
4045
onlogisch
pi_208691077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou Davey Klaassen sieren wanneer hij met een statement naar buiten zou komen met de mededeling dat het allemaal wel meevalt en de burgemeesters en minister president van dit land weer over kunnen gaan tot de orde van de dag.
Dat heeft hij in feite ook gewoon gedaan na de wedstrijd. Bij Ajax zeurde na afloop niemand er meer over. Finaleplaats binnen en weer over tot de orde van de dag.
pi_208691083
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Echt, hè?
pi_208691091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:52 schreef onlogisch het volgende:
Dat is de discussie die je straks gaat krijgen, wat allemaal afleidt van het daadwerkelijke probleem. We hebben gewoon een hoop tokkies in Nederland die zich niet kunnen gedragen :)
Daar is dus geen oplossing voor. Sterker nog, we halen tuig met bootladingen dit land binnen.
pi_208691110
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Daar is dus geen oplossing voor. Sterker nog, we halen tuig met bootladingen dit land binnen.
Die kom je toch niet in de Kuip tegen? :D
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 10:58:38 #256
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208691117
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat heeft hij in feite ook gewoon gedaan na de wedstrijd. Bij Ajax zeurde na afloop niemand er meer over. Finaleplaats binnen en weer over tot de orde van de dag.
Ik verbaas me wel met enige mate over het toneelstukje wat is opgevoerd en wat als zoete koek wordt geslikt. Meneer krijgt een aansteker tegen zijn hoofd, vervolgt een half uur later de wedstrijd en gaat na 5 minuten weer zitten. :D Ik ben normaal nooit zo van de complottheorieën maar dit vond ik merkwaardig zeg maar. Als er écht iets aan de hand is dan laat de medische staf je nooit verder spelen.

Het uitvallen van Klaassen paste naar mijn idee prima in de strategie die Ajax vanaf minuut 1 al voor ogen had ; het spel vertragen, vertragen en vertragen.

Hiermee praat ik niks goed van wat er gebeurd is, ik was de eerste die zei dat je Feyenoord maar moest diskwalificeren. Maar het kwam Ajax niet slecht uit toen de situatie ontstond.
4045
onlogisch
pi_208691169
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik verbaas me wel met enige mate over het toneelstukje wat is opgevoerd en wat als zoete koek wordt geslikt. Meneer krijgt een aansteker tegen zijn hoofd, vervolgt een half uur later de wedstrijd en gaat na 5 minuten weer zitten. :D Ik ben normaal nooit zo van de complottheorieën maar dit vond ik merkwaardig zeg maar. Als er écht iets aan de hand is dan laat de medische staf je nooit verder spelen.

Het uitvallen van Klaassen paste naar mijn idee prima in de strategie die Ajax vanaf minuut 1 al voor ogen had ; het spel vertragen, vertragen en vertragen.

Hiermee praat ik niks goed van wat er gebeurd is, ik was de eerste die zei dat je Feyenoord maar moest diskwalificeren. Maar het kwam Ajax niet slecht uit toen de situatie ontstond.
Nee klopt, zodra dit incident gebeurde hebben ze dit echt maximaal uitgespeeld. Denk zelfs dat dit in de kleedkamer gewoon zo besproken is bij Ajax. Davy, over 5 minuten ga jij eraf en dan kunnen we altijd na afloop na eventueel verlies nog in protest gaan.

Op zich ook wel slim natuurlijk, deed destijds Verbeek met het Esteban-incident ook waardoor een vrijwel zekere Ajax-overwinning naar AZ ging. (Al werd toen dan de hele wedstrijd overnieuw gespeeld)

Slim gespeeld door Ajax, kan niet anders zeggen.
pi_208691201
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 22:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wel je feiten juist, er wordt een 2e bal naar Berghuis gegooid als de bal al klaarligt voor een corner, hij schiet dan 1 bal weg (welke dat is boeit niet). Hij schiet niet in het publiek, die bal komt in dat gapende gat in een hoek waar een bus doorheen kan. Komt dus helemaal niet in het publiek terecht, en hij schiet hem ook niet keihard.

Maar goed, ouwe koeien. Feit is dat er toen niet is opgetreden door de KNVB. Feyenoord heeft nu al 25 man gepakt. Dus prima
pi_208691258
Ik kom zondag wel weer terug. Wat een vermoeiend gezeur.
  vrijdag 7 april 2023 @ 11:18:33 #260
262211 hhh38
pi_208691277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
De mensen hebben behoefte aan een persconferentie van Arne waarin hij zoals altijd alleen maar verstandige dingen zegt :)
  vrijdag 7 april 2023 @ 11:19:41 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208691290
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Nog even en het was een Ajax supporter die de aansteker heeft gegooid.
pi_208691293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De mensen hebben behoefte aan een persconferentie van Arne waarin hij zoals altijd alleen maar verstandige dingen zegt :)
Daar ga ik wel goed op. :)

Al ben ik bang voor de inhoud deze keer van de perszijde.

Sla die ook maar even over.
pi_208691314
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
zou ik mij net zoveel aantrekken als nu

namelijk 0

zat niet op dat vak en heb ook niks gegooid, meer kan ik niet doen
pi_208691315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Daar ga ik wel goed op. :)

Al ben ik bang voor de inhoud deze keer van de perszijde.

Sla die ook maar even over.
de pool was matig
pi_208691345
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ja maar, HOE gaan we met zijn allen voorkomen dat er NOOIT MEER een AANSTEKER op een VOETBALVELD geslingerd wordt????
pi_208691361
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
de pool was matig
Zeg maar gerust kut.
pi_208691418
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Zeg maar gerust kut.
nee dat durf ik niet

poolgod
pi_208691518
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dat klopt toch ook? Feyenoord dreigt om kampioen te worden.. dus de media vinden het wel fijn om daar wat glans van af te kunnen nemen. Natuurlijk moet je geen aanstekers op de kop van een speler gooien, maar die heisa is toch volslagen debiel joh.
  vrijdag 7 april 2023 @ 11:43:30 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208691535
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat klopt toch ook? Feyenoord dreigt om kampioen te worden.. dus de media vinden het wel fijn om daar wat glans van af te kunnen nemen. Natuurlijk moet je geen aanstekers op de kop van een speler gooien, maar die heisa is toch volslagen debiel joh.
Wat een calimero gelul man, hou toch op.
pi_208691541
Het gooien van die aansteker is fout, de ophef erover is overdreven, Klaassen is niet overleden hoor
pi_208691560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
met al dat gedoe over zwaar straffen van een club zou me dat in de toekomst niet verbazen. Lekker herrie schoppen bij een andere club
pi_208691578
Wat ik overigens wel KWALIJK vind, en waar ze mee zouden moeten KAPPEN, is het afsteken van KNALVUURWERK in VOETBALSTADIONS. Ik zit namelijk niet te wachten op TINNITUS en/of een GEHOORBESCHADIGING.
pi_208691586
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat een calimero gelul man, hou toch op.
Geen Calimero-gelul joh.. de incidenten bij Ajax en PSV van zich misdragende supporters werden toch lang niet zo erg uitgemolken? Godallemachtig wat haat ik dit klote land soms
pi_208691610
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Geen Calimero-gelul joh.. de incidenten bij Ajax en PSV van zich misdragende supporters werden toch lang niet zo erg uitgemolken? Godallemachtig wat haat ik dit klote land soms
Dat incident bij PSV en laatst bij FC Groningen toch ook wel gewoon?

Volkomen logisch ook.

Dat wijzen naar anderen ook, daar moeten we ook eens mee ophouden.

Daarnaast is Feyenoord ook gewoon een grotere club, dus is daar meer aandacht voor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208691625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Is dat zo? Moesten daar ook al die stink-politici hun plasje over doen?
pi_208691661
quote:

[..]

Volkomen logisch ook.

Daarnaast is Feyenoord ook gewoon een grotere club, dus is daar meer aandacht voor.
Mwa - met die veldbestorming was het wel in het nieuws, maar dit incident wordt dan bijvoorbeeld door de minister van justitie opgepakt en zelfs door mensen als infantino aangehaald. Beschamend is het allemaal, maar er zijn ook zeker gradaties waarin het uitgemolken wordt.

Overigens vind ik het wel prima als het daadwerkelijk wordt gebruikt om een verandering door te voeren, maar als het straks weer als een nachtkaars uit zou gaan dan vind ik het wel 2 maten.
pi_208691666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ja maar, HOE gaan we met zijn allen voorkomen dat er NOOIT MEER een AANSTEKER op een VOETBALVELD geslingerd wordt????
Laten we spelers maar gewoon vogelvrij verklaren. Je kan toch niks doen.
pi_208691672
quote:

[..]

Volkomen logisch ook.

lukt je niet zo goed in deze post alleen al :+

het gaat namelijk om de daden van gasten/groepen waar wij in ieder geval geen controle over hebben
pi_208691677
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Is dat zo? Moesten daar ook al die stink-politici hun plasje over doen?
buma heeft zelfs een van zijn taken als burgemeester besloten te negeren omdat er wat mensen op de vuist gingen daar :+

om maar een voorbeeld te geven
pi_208691688
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:56 schreef Adames het volgende:

[..]
Laten we spelers maar gewoon vogelvrij verklaren. Je kan toch niks doen.
wel doen: als club kiezen voor het leeg laten van een aantal vakken, mensen met tickets krijgen een ander plekje
niet doen: voetbalbezoek criminaliseren met extra surveillance of juridische tools

ben van het leeg laten van vakken ook geen fan, maar dat is in ieder geval niet buiten proportioneel

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2023 11:59:56 ]
pi_208691740
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wel doen: als club kiezen voor het leeg laten van een aantal vakken, mensen met tickets krijgen een ander plekje
niet doen: voetbalbezoek criminaliseren met extra surveillance of juridische tools

ben van het leeg laten van vakken ook geen fan, maar dat is in ieder geval niet buiten proportioneel
Eens.. vooral dat je voetbalbezoek niet moet criminaliseren. Volgens mij was dat vooral in de jaren '80 nog wel het geval.. met al die hekken rond de velden, etc. Minder rellen en gedoe leverde dat niet op en er gingen relatief weinig mensen naar een wedstrijd door al die maatregelen. Als je weer die kant op wil gaan dan moet je zeker niet gaan criminaliseren.
pi_208691789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Eens.. vooral dat je voetbalbezoek niet moet criminaliseren. Volgens mij was dat vooral in de jaren '80 nog wel het geval.. met al die hekken rond de velden, etc. Minder rellen en gedoe leverde dat niet op en er gingen relatief weinig mensen naar een wedstrijd door al die maatregelen. Als je weer die kant op wil gaan dan moet je zeker niet gaan criminaliseren.
of dit, kan ook

twitter

we kunnen beginnen met klassiekers in Dubai, zo voorkom je dat er een aantal unhinged nederlanders zich misdragen
ideaal

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2023 12:12:58 ]
pi_208691825
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:10 schreef aTypisch het volgende:

[..]
of dit, kan ook

[ twitter ]
Wmb niet. Tijdens corona zag je al wat een kut-uitzending het wordt zonder publiek geluid.
En die fake geluiden waren helemaal erg.
pi_208691832
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:10 schreef aTypisch het volgende:

[..]
of dit, kan ook

[ twitter ]
Dat soort figuren hebben niets met voetbal, begrijpen er geen hol van, kunnen zich dus ook niet verplaatsen in de (normale) supporter en schrijven dan een columnpje om te scoren.
pi_208691842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:12 schreef snabbi het volgende:

[..]
Wmb niet. Tijdens corona zag je al wat een kut-uitzending het wordt zonder publiek geluid.
En die fake geluiden waren helemaal erg.
:?
we moeten met zijn allen voorkomen dat dit ooit nog kan gebeuren

risicowedstrijden zonder nederlands publiek is een mooie stap
pi_208691852
Iedere dorpsgek kan tegenwoordig maar zijn waanideeën spuien op een landelijk platform.
pi_208691853
quote:

[..]

Extra surveillance vanuit het politieapparaat weet ik ook niet of helpt, los van dat er al een enorm probleem is in politiecapaciteit.
Meer stewards en zorgen dat er niet elke keer een enorm opgefokte sfeer hangt wil wel eens helpen. Massaal het 'hamas' zingen voedt een al enorme haat en maakt van de tegenstander of fans van de tegenpartij een soort onmenselijken waar je je haat op kunt botvieren.
Dat mag echt wel worden aangepakt door de club zelf, zowel als leiding als door de supporters. Mocht dat niet werken, dat kan dat inderdaad als consequentie hebben dat minder fans welkom zijn. Zodat ze elkaar wat minder opstoken.

Zeggen dat het eenmaal altijd zo is geweest en dat je er niks aan kan doen lijkt me beide niet waar en niet wenselijk.
  vrijdag 7 april 2023 @ 12:15:30 #288
262211 hhh38
pi_208691860
quote:

[..]

twitter

Vond dit wel een goeie draad van een journalist die voor Ajax is. Gewoon je gerichte opsporingsmethoden gebruiken en die mensen hard aanpakken. Verder gewoon naar de omstandigheden kijken wat er met de wedstrijd moet gebeuren die bezig is.
pi_208691873
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:?
we moeten met zijn allen voorkomen dat dit ooit nog kan gebeuren

risicowedstrijden zonder nederlands publiek is een mooie stap
Ik hap wel om je punt te maken.
Totaal voorkomen is onmogelijk. Meer doen om de kans te verkleinen wel.
pi_208691881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef Adames het volgende:

[..]
Zeggen dat het eenmaal altijd zo is geweest en dat je er niks aan kan doen lijkt me beide niet waar en niet wenselijk.
eens, maar ik stoor mij altijd aan het idee van mensen dat meer (overheids)ingrijpen netto positief uitpakt altijd
pi_208691907
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Vond dit wel een goeie draad van een journalist die voor Ajax is. Gewoon je gerichte opsporingsmethoden gebruiken en die mensen hard aanpakken. Verder gewoon naar de omstandigheden kijken wat er met de wedstrijd moet gebeuren die bezig is.
ja ik neem aan dat iemand gewoon vervolgd kan worden voor het gooien van een aansteker op iemands hoofd

mag een rechter bepalen welke extra factoren er al dan niet meespelen

die gozer is ook zonder voetbalwet gewoon verwikkeld in een juridisch proces nu
pi_208691911
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
[ twitter ]

dit is inderdaad ook niet de oplossing
  vrijdag 7 april 2023 @ 12:21:24 #293
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208691914
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nou, het had wel degelijk effect want het extreme hooliganisme is toen een tijd lang verminderd. Alleen is het kind met het badwater weggegooid.

Superleuk verhaal: van mijn eerste keer in de Kuip, aan de hand van mijn vader in de vroege jaren '80, kwam ik thuis met hysterische verhalen over vechtende mensen en paarden op de tribune en zo. Mijn moeder helemaal over de zeik, ik mocht noooooit meer mee. Mijn vader zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik wat extremer had ervaren dan werkelijk aan de orde was maar mijn moeder wilde het niet meer hebben.

Rond 1990 mocht het pas weer en zag die trappen en dacht dat ik me die paarden verkeerd herinnerd zou moeten hebben. Paarden op de tribune en op trappen en zo, klinkt toch belachelijk toch als je erover nadenkt? Heb ik jaren later een klus ergens, niks is geregeld, ik verveel me en ligt daar een boek over de geschiedenis van de politie. Sla het open. Paarden op de tribune, Feyenoord, 1984.

Overigens was/is mijn vader een brave huisvader die waarschijnlijk enigszins naïef dacht dat het een leuk dagje uit zou zijn voor ons en die mij uit de buurt heeft gehouden van het gedoe. No turfjes were harmed during the making of this anekdote.
pi_208691969
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, het had wel degelijk effect want het extreme hooliganisme is toen een tijd lang verminderd. Alleen is het kind met het badwater weggegooid.

Superleuk verhaal: van mijn eerste keer in de Kuip, aan de hand van mijn vader in de vroege jaren '80, kwam ik thuis met hysterische verhalen over vechtende mensen en paarden op de tribune en zo. Mijn moeder helemaal over de zeik, ik mocht noooooit meer mee. Mijn vader zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik wat extremer had ervaren dan werkelijk aan de orde was maar mijn moeder wilde het niet meer hebben.

Rond 1990 mocht het pas weer en zag die trappen en dacht dat ik me die paarden verkeerd herinnerd zou moeten hebben. Paarden op de tribune en op trappen en zo, klinkt toch belachelijk toch als je erover nadenkt? Heb ik jaren later een klus ergens, niks is geregeld, ik verveel me en ligt daar een boek over de geschiedenis van de politie. Sla het open. Paarden op de tribune, Feyenoord, 1984.

Overigens was/is mijn vader een brave huisvader die waarschijnlijk enigszins naïef dacht dat het een leuk dagje uit zou zijn voor ons en die mij uit de buurt heeft gehouden van het gedoe. No turfjes were harmed during the making of this anekdote.
klinkt als een soort van tweewekelijkse staat van beleg :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2023 12:27:30 ]
  vrijdag 7 april 2023 @ 12:56:57 #295
474254 GurneyIsBestOke
pi_208692266
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]
eens, maar ik stoor mij altijd aan het idee van mensen dat meer (overheids)ingrijpen netto positief uitpakt altijd
zeker in Nederland wat zo’n beetje het grootste ‘ik doe wat ik wil’-volk is.

Vanuit de overheid kun je in ieder geval weinig verwachten, KEIHARDE woorden als het sentiment zwaar weegt, vervolgens wat pilots die uiteindelijk toch te veel kosten waardoor er niks mee gedaan wordt als het sentiment gezakt is.
Makkelijk eerste
  vrijdag 7 april 2023 @ 13:06:30 #296
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_208692353
Zin in zondag _O_

20.00 is kut.
  vrijdag 7 april 2023 @ 13:12:24 #297
262211 hhh38
pi_208692409
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:06 schreef Scrummie het volgende:
Zin in zondag _O_

20.00 is kut.
Ik vond de haat daarop eerst overdreven, maar woensdag was ik pas om 10 over 1 thuis dus nu vind ik 20u ook kut :')
pi_208692443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat soort figuren hebben niets met voetbal, begrijpen er geen hol van, kunnen zich dus ook niet verplaatsen in de (normale) supporter en schrijven dan een columnpje om te scoren.
Dit gaat ook nergens over. Columpje om te scoren en wat geen enkele bijdrage levert aan een oplossing. Voortaan alle horeca maar dicht omdat er wel eens een knok of steekpartij gebeurt? Geen festivals meer? Alcohol verbieden omdat er mensen dronken achter het stuur gaan zitten?
  vrijdag 7 april 2023 @ 13:18:09 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208692458
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het is niet meer of minder dan de druppel en je gaat me toch niet vertellen dat in het in de kuip altijd keurig verloopt verder, er is van het weekend weer een speelronde , heeft iedereen z'n eitje gelegd en klaar, dan wordt het vanzelf weer rustiger.
  vrijdag 7 april 2023 @ 13:28:34 #300
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_208692574
Bijna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')