SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
Het kan niet anders of dit wordt een ramp voor de economie. Complete oogsten zullen mislukken, grote delen van Nederland en omgeving komen onder water. Dit wordt nog erger dan 2018, toen was de lente nog wel mooi. Maar door de aanhoudende regen warmt de zee nauwelijks op, waardoor we ook een te koude en totaal verregende zomer gaan krijgenquote:Op zaterdag 25 maart 2023 20:00 schreef INViCTuS het volgende:
Gvd in de verste verte nog geen fatsoenlijk lenteweer te bekennen. Ellendige herfst weet van geen wijken de komende 2/3 weken.
[ twitter ]
Ojee, ik hoor het al. Volgende winter de horrorwinter des doods.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 20:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het kan niet anders of dit wordt een ramp voor de economie. Complete oogsten zullen mislukken, grote delen van Nederland en omgeving komen onder water. Dit wordt nog erger dan 2018, toen was de lente nog wel mooi. Maar door de aanhoudende regen warmt de zee nauwelijks op, waardoor we ook een te koude en totaal verregende zomer gaan krijgen
Wordt een regenachtige middag jaquote:Op zondag 26 maart 2023 11:02 schreef DemonRage het volgende:
De radar laat een eeuwig neerslaggebied zien boven de zuidelijke helft van het land. Lijkt geen kant op te gaan.
Blijft wat hangen idd.quote:Op zondag 26 maart 2023 11:02 schreef DemonRage het volgende:
De radar laat een eeuwig neerslaggebied zien boven de zuidelijke helft van het land. Lijkt geen kant op te gaan.
"Wat" hangen. Helemaal stil :pquote:
Het zakt langzaam richting het zuiden.quote:Op zondag 26 maart 2023 11:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
"Wat" hangen. Helemaal stil :p
Rondje lopen in het bos zo
Draait tegen de klok in rond met als middelpunt de regio Eindhoven lijkt het.. pff lekker zo’n zondagquote:
quote:
Laten we het erop houden dat het water dat zich op enige hoogte bevindt zich verplaatst naar de grond.quote:
Dat is een feit idd.quote:Op zondag 26 maart 2023 12:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
Laten we het erop houden dat het water dat zich op enige hoogte bevindt zich verplaatst naar de grond.
Na 1 week geen regen staan de berichten alweer in de mediaquote:Op zondag 26 maart 2023 13:32 schreef Resistor het volgende:
Zal je zien dat het vanaf 1 april droog is, en er dan gelijk na de eerste weken al 'droogste zomer ooit' gehuild gaat worden
30 graden en hoge luchtvochtigheid? Hier moeten we nog even over stemmen.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:59 schreef aloa het volgende:
Doe maar de natste zomer ooit.
Door extreem veel onweersbuien
3 maanden een Spaanse pluim.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
30 graden en hoge luchtvochtigheid? Hier moeten we nog even over stemmen.
Nee, bedankt.quote:
Onweer viel de laatste jaren wel tegen. Om de 2/3 weken flink spektakel mag dit jaar best. Tussendoor dan wel droog en een graad of 26quote:Op zondag 26 maart 2023 13:59 schreef aloa het volgende:
Doe maar de natste zomer ooit.
Door extreem veel onweersbuien
Tegenquote:Op zondag 26 maart 2023 14:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
30 graden en hoge luchtvochtigheid? Hier moeten we nog even over stemmen.
Nog steeds niet.quote:Op maandag 20 maart 2023 22:10 schreef Arcee het volgende:
Nog geen enkel vooruitzicht op warmer weer.
Dat zou mooi zijn, laten we het hopen!quote:Op zondag 26 maart 2023 13:32 schreef Resistor het volgende:
Zal je zien dat het vanaf 1 april droog is, en er dan gelijk na de eerste weken al 'droogste zomer ooit' gehuild gaat worden
Koude bovenlucht waarin door het Wegener–Bergeron–Findeisen process ijskristallen ontstaan?quote:
Keer een schone onderbroek aan doen?quote:
Verder al de hele ochtend zon, nu komt ie ook alweer door. Dus tjaquote:
BNW is een deur verderopquote:Op maandag 27 maart 2023 11:42 schreef Bocaj het volgende:
Vind het koud!
En nu hebben die klimaatgasten nix te melden!
Ja, een beetje 'dood spelen' dat kunnen ze wel!
[ afbeelding ]
Zie je die ene gast op zijn smartphone om te kijken of hij al weer mag opstaan?
quote:Op maandag 27 maart 2023 11:42 schreef Bocaj het volgende:
Vind het koud!
En nu hebben die klimaatgasten nix te melden!
Ja, een beetje 'dood spelen' dat kunnen ze wel!
[ afbeelding ]
Zie je die ene gast op zijn smartphone om te kijken of hij al weer mag opstaan?
Als je oprecht denkt medestanders te vinden voor die onzin hier, heb je het echt verkeerd begrepen.quote:
Geen sneeuw, , geen ijzel, geen platjesquote:
Extinction Rebellior gespot!quote:Op maandag 27 maart 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je oprecht denkt medestanders te vinden voor die onzin hier, heb je het echt verkeerd begrepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Het was vanochtend wel koud.quote:Op maandag 27 maart 2023 12:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geen sneeuw, , geen ijzel, geen platjes
Wel weer van die toppers op de fiets met sjaal en dikke winterhandschoenen hoor
Hoe durven ze met gevoelstemperatuur 0.quote:Op maandag 27 maart 2023 12:30 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer van die toppers op de fiets met sjaal en dikke winterhandschoenen hoor
Mietjes zijn hetquote:Op maandag 27 maart 2023 13:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe durven ze met gevoelstemperatuur 0.
Rustaaaaaghquote:Op maandag 27 maart 2023 12:32 schreef Nattekat het volgende:
Het trekt helemaal open
Nu hoor je die oostelingen niet meer.
Zegt de meneer die naar een warm eiland is gevlucht.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet in je speedo buiten lopen bij -10
Hier loeiharde wind, af en toe een sneeuwvlokje en 2°Cquote:
Ja, zag dat de kansen op goed weer hier groter worden. Ik hoop het maarquote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
April gaat ws wel andere kaarten geven van wat ik zo lees. Stabieler en droger in noord Europa en zuid Europa de broodnodige regen.
Ik vind t best, heb ik een excuus om de Playstation weer af en toe eens aan te zwengelen
Mag ook wel na een halfjaar herfst en 2 weken winter. Veel treurnis en regelmatig regenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
April gaat ws wel andere kaarten geven van wat ik zo lees. Stabieler en droger in noord Europa en zuid Europa de broodnodige regen.
Ik vind t best, heb ik een excuus om de Playstation weer af en toe eens aan te zwengelen
I feel ya.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 18:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mag ook wel na een halfjaar herfst en 2 weken winter. Veel treurnis en regelmatig regen
quote:Op zondag 26 maart 2023 13:32 schreef Resistor het volgende:
In de verste verte ook geen droogtequote:Op woensdag 29 maart 2023 12:23 schreef Resistor het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het is nog niet eens april
Nee joh, hier kan het een zeiknatte zomer zijn en alle natuurgebieden en ander land zullen uitdrogen om de boeren droge voeten te gunnen. 'Droogte'.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
Droogte? Joh, jullie weten niet wat dat is.Hier, ik stuur wat droogte die kant op
[ afbeelding ]
En daarom waren die waterschapsverkiezingen nou zo belangrijk laatst.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee joh, hier kan het een zeiknatte zomer zijn en alle natuurgebieden en ander land zullen uitdrogen om de boeren droge voeten te gunnen. 'Droogte'.
Nou nou nou nou, heb jij een glazen bol dan Nattekat?quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoorde gisteren in het nieuws dat het grondwaterpeil helemaal hersteld is voor het eerst in jaren, en dat we zelfs een voorzichtig wateroverschot hebben.
Desondanks gaat er gewoon droogte heersen dit jaar door het achterlijke stemgedrag van het stemvee.
Er gaan al stemmen op om dat te gaan veranderen... Ook bij de BBBoeren!quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee joh, hier kan het een zeiknatte zomer zijn en alle natuurgebieden en ander land zullen uitdrogen om de boeren droge voeten te gunnen. 'Droogte'.
Ja, maar de kou staat alweer voor de deur!quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:06 schreef heywoodu het volgende:
Lekker weertje vandaag, droog, niet zoveel wind en prima temperatuur
Even afwachten hoe april verloopt.quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:05 schreef Bocaj het volgende:
Ander vraagje: Hebben we een officieel koud voorjaar?
Maart had in ieder geval al wel een aantal zonuren ver onder het gemiddelde/normale. En vorig jaar maart zaten we er ver boven, dus daar ben ik nu wel aan gewend, extra tegenvaller.quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:05 schreef Bocaj het volgende:
quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:06 schreef heywoodu het volgende:
Lekker weertje vandaag, droog, niet zoveel wind en prima temperatuur
Gek wel, hier gewoon 20 graden en strakblauw.quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Grijs, best wel veel wind en best koud.
De mens die van alles heeft aangelegd om water snel af te voeren ja. Geen respect voor BBB stemmers in het waterschap, dat is gewoon kiezen voor natuurafbraak en watertekorten.quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou nou nou nou, heb jij een glazen bol dan Nattekat?
Bocaj heeft ook op BBBeter gestemd!
En zie je wel, de natuur kan zich prima redden! (Heeft ze de mens helemaal niet bij nodig!)
voorjaar is amper begonnenquote:Op woensdag 29 maart 2023 16:05 schreef Bocaj het volgende:
En volgens mij is maart officieel nog altijd te warmquote:
Dat weet ik zo niet, maar zal vast in de buurt van normaal liggen. De beleving is sowieso vrij herfstachtig want maart was veel te somber (kleine 100 uur pas, tegen 140/150 normaal) en vrij nat met over de 100 mm aan regen. Ook komende vrijdag en zaterdag weer veel regen. Zaterdag is dan wel aprilquote:Op woensdag 29 maart 2023 19:39 schreef Dven het volgende:
[..]
En volgens mij is maart officieel nog altijd te warm
Aprilse grillenquote:Op woensdag 29 maart 2023 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat weet ik zo niet, maar zal vast in de buurt van normaal liggen. De beleving is sowieso vrij herfstachtig want maart was veel te somber (kleine 100 uur pas, tegen 140/150 normaal) en vrij nat met over de 100 mm aan regen. Ook komende vrijdag en zaterdag weer veel regen. Zaterdag is dan wel april
'Normaal' zou een bandbreedte moeten zijn in plaats van een enkel getal waarbij 0,1°C al een 'te warm' of 'te koud' oplevert.quote:Op woensdag 29 maart 2023 19:39 schreef Dven het volgende:
[..]
En volgens mij is maart officieel nog altijd te warm
Een beetje te koud of te warm valt beide prima binnen de norm ja. Maar je hebt nog steeds een absolute norm nodig om de juiste bandbreedte te kunnen bepalenquote:Op woensdag 29 maart 2023 21:18 schreef Resistor het volgende:
[..]
'Normaal' zou een bandbreedte moeten zijn in plaats van een enkel getal waarbij 0,1°C al een 'te warm' of 'te koud' oplevert.
Hopen dat het dan zaterdag een heel eind voorbij is..quote:
Niets mis met een beetje wind langs de kloten. Scheelt weer een plakzak.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Droog
Zonnetje er bij
Lekker temperatuurtje
Jammer van die klotewind.
Waarvan?quote:
Dit wordt het kutste jaar sinds 1998. Een extreem nat en koud jaar met een verregende lente en dito zomer. Tot zo ver de vermeende opwarming van de aardequote:Op donderdag 30 maart 2023 12:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Graag mening.
@:Kettlebell
@:Djeez
Opwarming van de aarde heeft extremer weer als gevolg. Extreem warme zomers, extreem natte zomers, extreem droge zomers. Donderflikkerstraal op met dat gewappie.quote:Op donderdag 30 maart 2023 18:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dit wordt het kutste jaar sinds 1998. Een extreem nat en koud jaar met een verregende lente en dito zomer. Tot zo ver de vermeende opwarming van de aarde
Nu onder Ierland en morgen al bij u thuis!!quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:15 schreef Drass het volgende:
Haha zie die krul regen wat onder Ierland hangt op dit moment.
Ja shitquote:Op donderdag 30 maart 2023 19:15 schreef Drass het volgende:
Haha zie die krul regen wat onder Ierland hangt op dit moment.
Even een poll maken hoe lang het duurt wanneer de 1e droogte berichten komen? Ik schat binnen 2 weken...quote:Op vrijdag 31 maart 2023 07:45 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week paar dagen droog. Zal de droogte wel ernstige vormen aannemen
Die herfst duurt wel erg lang deze keer. Paar aangename dagen gehad, dag of 10 winter en verder was het herfstig vanaf half oktober. Nu wel echt klaar mee.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 08:32 schreef RamboDirk het volgende:
Lekker grauw en grijs weertje. Heerlijk rauw Hollandsch weer.
Ik zit iets noordelijker, maar ik vind het behoorlijk meevallen tot nu toe.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 09:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Eindhoven op het moment aan kop met de hoogste neerslagsom. Afgelopen uur gewoon 6 mm erbij.
Mijn app is toch niet zo enthousiast.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf zondag droog tot mid April met temperaturen oplopend richting 14 graden en steeds meer zon?
Je obsessie met droogte en nieuws daarover is nu wel duidelijk.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:14 schreef Nattekat het volgende:
Ach, we kunnen nu de rest van het jaar gezeik over droogte niet meer serieus nemen.
Je obsessie met mij is ook wel duidelijk.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je obsessie met droogte en nieuws daarover is nu wel duidelijk.
Kunt er ook bijna niet omheenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je obsessie met mij is ook wel duidelijk.
Ahh oké. Ik keek nog niet zo ver. Laten we hopen dat die voorspellingen uitkomenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Paasweekend
https://www.buienradar.nl/weer/debilt/nl/2757783/14daagse
Hopelijk weer mooie beelden. (en hopelijk komt Pecos Hank daar binnenkort ook mee)quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:13 schreef INViCTuS het volgende:
Vanavond dit eens even volgen. High risk komt niet vaak voor. En een enorm gebied.
[ twitter ]
Ben benieuwd of de EF5 droogte eindelijk verbroken is gisteren, was echt een flinke uitbraak.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:13 schreef INViCTuS het volgende:
Vanavond dit eens even volgen. High risk komt niet vaak voor. En een enorm gebied.
[ twitter ]
Maar geen zonquote:Op zaterdag 1 april 2023 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt gelukkig mee deze ochtend qua regen
Na vandaag is het 14 dragen droog en kunnen we het onderwerp verplaatsen naar droogte en bosbranden.quote:Op zaterdag 1 april 2023 11:20 schreef PzKpfw het volgende:
Het kan ook godverdomme nog geen uur droog blijven.
Ik wil mijn balkon schoonmaken, door een achterlijk ontwerp is het een houten balkon die in de olie gezet moet worden, en dat kan alleen als het droog is. 2 weken droog zou perfect zijn.quote:Op zaterdag 1 april 2023 11:22 schreef Drass het volgende:
[..]
Na vandaag is het 14 dragen droog en kunnen we het onderwerp verplaatsen naar droogte en bosbranden.
Ik duim voor je dat het droog blijft.quote:Op zaterdag 1 april 2023 11:42 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik wil mijn balkon schoonmaken, door een achterlijk ontwerp is het een houten balkon die in de olie gezet moet worden, en dat kan alleen als het droog is. 2 weken droog zou perfect zijn.
Akkoord. Prachtig guur en rauw weer vandaag. Heerlijk hollandsch zeilweer, regen in het gezicht. Blosjes op de wangen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker rauw mannelijk Hollands weertje zeker, of niet @:Rambodirk
quote:Op zondag 2 april 2023 01:38 schreef Kriegel het volgende:
Zo, nou is het wel even genoeg geweest met die schijtregen hee.
Lekker veel zonquote:Weerbericht Nederland
Het weer vandaag (Zondag) en morgen (Maandag)
In het midden en zuiden komen flink wat wolken voor en die trekken slechts langzaam verder zuidwaarts weg. De noordelijke helft van het land is al vrij zonnig. Vanmiddag breekt op steeds meer plaatsen de zon door, maar Brabant en Limburg kunnen tot de avond met bewolking te maken houden. Er staat een koude noordoostenwind en daarbij komen de maxima uit rond 10 graden. Vannacht vriest het regionaal met 0 tot -3 graden, gevolgd door een zonnige maandag. Het blijft echter fris met temperaturen tussen 8 en 10 graden.
Fris ja, maar de zon komt eraan in het zuiden!quote:Op zondag 2 april 2023 10:04 schreef PzKpfw het volgende:
Ah fijn de regen heeft plaats gemaakt voor een smerig koude wind.
Lekker toeren op je motor!quote:Op zondag 2 april 2023 10:04 schreef Pisces29 het volgende:
Zon.![]()
Jammer dat de eerste motors weer van stal gehaald worden.
Alle remmen los na de 1-3. Of lag je al naakt tijdens?quote:Op zondag 2 april 2023 17:03 schreef Oriente het volgende:
10 graden maar hier op het balkon in de zon is het eerder 20, lig lekker nakend op het balkon
Arend Martijn helpt de gemiddelde FOK!ker wel naar een climax jaquote:Op zondag 2 april 2023 17:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alle remmen los na de 1-3. Of lag je al naakt tijdens?
quote:Op zondag 2 april 2023 17:03 schreef Oriente het volgende:
10 graden maar hier op het balkon in de zon is het eerder 20, lig lekker nakend op het balkon
Wat maakt je overstuur.quote:
Afgelopen februari nog in de Bilt: https://www.knmi.nl/neder(...)ichten/2023/februariquote:Op maandag 3 april 2023 07:22 schreef INViCTuS het volgende:
Waarschijnlijk minimaal 5 á 6 dagen droog. Kan me de laatste keer dat dat gebeurde niet herinneren. Zal wel september zijn geweest. Nu nog wat warmer en het is dan eindelijk echt lente
Vast niet met zon :pquote:Op maandag 3 april 2023 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afgelopen februari nog in de Bilt: https://www.knmi.nl/neder(...)ichten/2023/februari
Toch niet met korte broek he?quote:Op maandag 3 april 2023 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb net behoorlijk onderschat hoe fris die wind nog is
18-22 graden is inderdaad ideaal in Nederland.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Het gaat de goede kant op. Maar we zijn er nog niet. Doe er maar 10 graden bij.
18 in Limburg geeft mij een zielige 13 graden. We moeten upgraden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
18-22 graden is inderdaad ideaal in Nederland.
Verhuizen dan!quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
18 in Limburg geeft mij een zielige 13 graden. We moeten upgraden.
Voor degene die zich afvragen wat ze toch zien.quote:Een blauwe lucht, de blauwe kleur van het hemelgewelf, wordt veroorzaakt door Rayleighverstrooiing van zonlicht gecombineerd met andere vormen van verstrooiing die een meer of minder witte kleur veroorzaken. Wat we zien is een verzameling strooilicht uit alle lagen van de atmosfeer met als achtergrond de zwarte ruimte. In de schemering ontstaat de blauwe kleur in het zenit doordat ozon geel en oranje licht absorbeert. De ozonlaag is dun, maar tijdens de schemering reist het zonlicht door een relatief dikkere laag ozon door de kleine invalshoek.
heb verdomme net plannen in de buitenlucht #Kutlandquote:Op woensdag 5 april 2023 14:15 schreef Zipportal het volgende:
Morgen weer regen. SCOOOOOOOOOOOP. @:Haags @:Wereldgozer
werd ook wel eens tijdquote:Op woensdag 5 april 2023 10:04 schreef aloa het volgende:
We worden weer verwend met dit prachtige, rustige en zonnige weer.
Ik zit in m'n goeie vibe hoor, morgen is totaal niet relevant.quote:Op woensdag 5 april 2023 14:15 schreef Zipportal het volgende:
Morgen weer regen. SCOOOOOOOOOOOP. @:Haags @:Wereldgozer
alleen morgenmiddag wat minderquote:Op woensdag 5 april 2023 18:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zit in m'n goeie vibe hoor, morgen is totaal niet relevant.
Wederom heerlijk in het zonnetje gezeten.
Mooie paasdagen op komstquote:
Kan me niet voorstellen dat die aan land weet te komen.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:25 schreef aloa het volgende:
Dit moet je hebben in januari/februari. Geheid dat het steenkoud wordt.
Beetje laat weer![]()
[ afbeelding ]
Een van de fijnste geuren in de wereldquote:
Ik bedoel het hogedrukgebied.quote:Op donderdag 6 april 2023 14:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat die aan land weet te komen.
Klein beetje wishful thinking maar toch.
En mannelijk ook wel.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:41 schreef RamboDirk het volgende:
Puur & Guur
Heerlijk grimmig hollandsch weertje
dat was gisterquote:Op donderdag 6 april 2023 18:41 schreef RamboDirk het volgende:
Puur & Guur
Heerlijk grimmig hollandsch weertje
@Haags erg mooi.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:39 schreef Djeez het volgende:
Nog maar even genieten van het mooie weer. Na de Pasen kukelen we de herfst weer in. Temperaturen ver onder de 10 graden en veel regen
Ja, intens! De periode koud, nat en bewolkt duurt in Nederland altijd al langer dan aangenaam, maar deze keer nog langer. Op een paar mooie dagen na, uiteraard. Volgende week donderdag vertrek ik wel naar Mallorcaquote:Op vrijdag 7 april 2023 23:32 schreef dick_laurent het volgende:
Nou daar komt nog een lading van jullie kant op. Genieten zullen jullie!
Begrijp niet dat jij niet emigreert naar een land waar het 80% van de tijd nat en koud is. Zoals het herfst halfjaar hier is, maar dan het hele jaarquote:Op vrijdag 7 april 2023 19:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Kan mij niet koud genoeg, met veel regen
Gewoon hele normale omstandigheden voor de tijd van het jaar. We zijn de afgelopen paar jaar ook wel verwend geweest met die uitzonderlijk warme lentes. Maar wees blij, zo hebben we ook minder snel last van droogte.quote:Op zaterdag 8 april 2023 08:25 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week gewoon weer herfstig.Man man man wat kansloos. Afgelopen week zeker wat mooie zonnige dagen gehad, maar de temperatuur viel duidelijk nog tegen. De hele komende week ziet er tamelijk bewolkt, nat en met 9-12 graden ook gewoon weer fris uit. Blij dat ik een week op vakantie naar 22 graden ga.
Een karige 10 graden, vaak regen en weinig zon zijn alles behalve normaal voor bijna half april. Daarnaast hebben we al genoeg van die treurnis gehad. Die berichten over droogte komen vanzelf wel weerquote:Op zaterdag 8 april 2023 08:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gewoon hele normale omstandigheden voor de tijd van het jaar. We zijn de afgelopen paar jaar ook wel verwend geweest met die uitzonderlijk warme lentes. Maar wees blij, zo hebben we ook minder snel last van droogte.
Gewoon normaal Hollands april weer. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 8 april 2023 08:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Een karige 10 graden, vaak regen en weinig zon zijn alles behalve normaal voor bijna half april. Daarnaast hebben we al genoeg van die treurnis gehad. Die berichten over droogte komen vanzelf wel weer
Flikker toch op man, het was deze middag gewoon volop lente.quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:23 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies goor tyfusweer vandaag! In plaats van de voorspelde 18 graden en volop zon, extreem zwaar bewolkt en een vies windje. En waterkoud, slechts 9 graden. Ik was op een voorjaarsmarkt, maar de heteluchtkanonnen stonden te brullen om het nog enigszins behaaglijk te krijgen. Op de fiets gegaan, met winterlaarzen en dikke handschoenen was het prima te doen
9 graden en zwaar bewolkt noem ik geen lente. Maar hier schijnt sinds 17.30u eindelijk een waterig zonnetjequote:Op zaterdag 8 april 2023 17:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flikker toch op man, het was deze middag gewoon volop lente.
In het noorden pas voorzichtig na 16.00 hoor.quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flikker toch op man, het was deze middag gewoon volop lente.
QFTquote:
quote:Op zaterdag 8 april 2023 15:49 schreef DemonRage het volgende:
Doe mij de control maar van beide weermodellen:
EC:
[ afbeelding ]
GFS:
[ afbeelding ]
Vooral EC
idem.quote:Op zondag 9 april 2023 09:48 schreef YourCaptor het volgende:
Achter de wolken ja. Volledig grijs hier.
Jammer van de hele week. Ook koud namelijk. Herfst heeft moeite met afscheid nemenquote:
Inmiddels 163 dagen geleden sinds de laatste keer dat het landelijk 20 graden werd. Hoeveel dagen zullen daar nog bij komen?quote:Op maandag 10 april 2023 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jammer van de hele week. Ook koud namelijk. Herfst heeft moeite met afscheid nemen
Zo gek is dat niet toch? Enne.. 15-19 graden is ook dikke prima.quote:Op maandag 10 april 2023 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inmiddels 163 dagen geleden sinds de laatste keer dat het landelijk 20 graden werd. Hoeveel dagen zullen daar nog bij komen?
De dagen met 20 of meer zijn in Nederland (de Bilt) maar een kleine 100 per jaar. Dat is best karig, hoor. En nog mensen die zeuren dat je het geen herfstig weer mag noemen. Alles 15 of lager met redelijk wat bewolking en nattigheid is gewoon herfstig. Lente achtig is 15+.quote:Op maandag 10 april 2023 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inmiddels 163 dagen geleden sinds de laatste keer dat het landelijk 20 graden werd. Hoeveel dagen zullen daar nog bij komen?
Nee, dat niet. Het Nederlandse verlepte zee klimaat, maar karig is het wel. 2/3 van het jaar geen aangename 20 is een behoorlijke tijdquote:Op maandag 10 april 2023 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet toch? Enne.. 15-19 graden is ook dikke prima.
Nat en > 10graden. Prachtig weer voor mijn ingezaaide graszaad.quote:Op maandag 10 april 2023 09:45 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Graag mening voor deze week.
Dikke drama. 2023 zal de boeken ingaan als het jaar zonder zomer en tevens natste jaar aller tijdenquote:Op maandag 10 april 2023 09:45 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Graag mening voor deze week.
Een mooie zomerdag in 2023 te Assen:quote:Op maandag 10 april 2023 17:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dikke drama. 2023 zal de boeken ingaan als het jaar zonder zomer en tevens natste jaar aller tijden
Lekker klimaatadaptieve inrichting ookquote:Op maandag 10 april 2023 18:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een mooie zomerdag in 2023 te Assen:
[ afbeelding ]
Ja, dit. Beste flitsen wel. Ook wel een beste klap gehoord.quote:Op dinsdag 11 april 2023 06:26 schreef _UserName_ het volgende:
Vanochtend gewekt door onweer, boven de Achteroek en Twente rommelt het inderdaad iets.
Jeetje, ouwe.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:13 schreef Dagoduck het volgende:
Niets van gemerkt. Heb 9 uur aan één stuk geslapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |