Voor degene die zich afvragen wat ze toch zien.quote:Een blauwe lucht, de blauwe kleur van het hemelgewelf, wordt veroorzaakt door Rayleighverstrooiing van zonlicht gecombineerd met andere vormen van verstrooiing die een meer of minder witte kleur veroorzaken. Wat we zien is een verzameling strooilicht uit alle lagen van de atmosfeer met als achtergrond de zwarte ruimte. In de schemering ontstaat de blauwe kleur in het zenit doordat ozon geel en oranje licht absorbeert. De ozonlaag is dun, maar tijdens de schemering reist het zonlicht door een relatief dikkere laag ozon door de kleine invalshoek.
heb verdomme net plannen in de buitenlucht #Kutlandquote:Op woensdag 5 april 2023 14:15 schreef Zipportal het volgende:
Morgen weer regen. SCOOOOOOOOOOOP. @:Haags @:Wereldgozer
werd ook wel eens tijdquote:Op woensdag 5 april 2023 10:04 schreef aloa het volgende:
We worden weer verwend met dit prachtige, rustige en zonnige weer.
Ik zit in m'n goeie vibe hoor, morgen is totaal niet relevant.quote:Op woensdag 5 april 2023 14:15 schreef Zipportal het volgende:
Morgen weer regen. SCOOOOOOOOOOOP. @:Haags @:Wereldgozer
alleen morgenmiddag wat minderquote:Op woensdag 5 april 2023 18:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zit in m'n goeie vibe hoor, morgen is totaal niet relevant.
Wederom heerlijk in het zonnetje gezeten.
Mooie paasdagen op komstquote:
Kan me niet voorstellen dat die aan land weet te komen.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:25 schreef aloa het volgende:
Dit moet je hebben in januari/februari. Geheid dat het steenkoud wordt.
Beetje laat weer![]()
[ afbeelding ]
Een van de fijnste geuren in de wereldquote:
Ik bedoel het hogedrukgebied.quote:Op donderdag 6 april 2023 14:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat die aan land weet te komen.
Klein beetje wishful thinking maar toch.
En mannelijk ook wel.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:41 schreef RamboDirk het volgende:
Puur & Guur
Heerlijk grimmig hollandsch weertje
dat was gisterquote:Op donderdag 6 april 2023 18:41 schreef RamboDirk het volgende:
Puur & Guur
Heerlijk grimmig hollandsch weertje
@Haags erg mooi.quote:Op vrijdag 7 april 2023 18:39 schreef Djeez het volgende:
Nog maar even genieten van het mooie weer. Na de Pasen kukelen we de herfst weer in. Temperaturen ver onder de 10 graden en veel regen
Ja, intens! De periode koud, nat en bewolkt duurt in Nederland altijd al langer dan aangenaam, maar deze keer nog langer. Op een paar mooie dagen na, uiteraard. Volgende week donderdag vertrek ik wel naar Mallorcaquote:Op vrijdag 7 april 2023 23:32 schreef dick_laurent het volgende:
Nou daar komt nog een lading van jullie kant op. Genieten zullen jullie!
Begrijp niet dat jij niet emigreert naar een land waar het 80% van de tijd nat en koud is. Zoals het herfst halfjaar hier is, maar dan het hele jaarquote:Op vrijdag 7 april 2023 19:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Kan mij niet koud genoeg, met veel regen
Gewoon hele normale omstandigheden voor de tijd van het jaar. We zijn de afgelopen paar jaar ook wel verwend geweest met die uitzonderlijk warme lentes. Maar wees blij, zo hebben we ook minder snel last van droogte.quote:Op zaterdag 8 april 2023 08:25 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week gewoon weer herfstig.Man man man wat kansloos. Afgelopen week zeker wat mooie zonnige dagen gehad, maar de temperatuur viel duidelijk nog tegen. De hele komende week ziet er tamelijk bewolkt, nat en met 9-12 graden ook gewoon weer fris uit. Blij dat ik een week op vakantie naar 22 graden ga.
Een karige 10 graden, vaak regen en weinig zon zijn alles behalve normaal voor bijna half april. Daarnaast hebben we al genoeg van die treurnis gehad. Die berichten over droogte komen vanzelf wel weerquote:Op zaterdag 8 april 2023 08:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gewoon hele normale omstandigheden voor de tijd van het jaar. We zijn de afgelopen paar jaar ook wel verwend geweest met die uitzonderlijk warme lentes. Maar wees blij, zo hebben we ook minder snel last van droogte.
Gewoon normaal Hollands april weer. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 8 april 2023 08:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Een karige 10 graden, vaak regen en weinig zon zijn alles behalve normaal voor bijna half april. Daarnaast hebben we al genoeg van die treurnis gehad. Die berichten over droogte komen vanzelf wel weer
Flikker toch op man, het was deze middag gewoon volop lente.quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:23 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies goor tyfusweer vandaag! In plaats van de voorspelde 18 graden en volop zon, extreem zwaar bewolkt en een vies windje. En waterkoud, slechts 9 graden. Ik was op een voorjaarsmarkt, maar de heteluchtkanonnen stonden te brullen om het nog enigszins behaaglijk te krijgen. Op de fiets gegaan, met winterlaarzen en dikke handschoenen was het prima te doen
9 graden en zwaar bewolkt noem ik geen lente. Maar hier schijnt sinds 17.30u eindelijk een waterig zonnetjequote:Op zaterdag 8 april 2023 17:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flikker toch op man, het was deze middag gewoon volop lente.
In het noorden pas voorzichtig na 16.00 hoor.quote:Op zaterdag 8 april 2023 17:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flikker toch op man, het was deze middag gewoon volop lente.
QFTquote:
quote:Op zaterdag 8 april 2023 15:49 schreef DemonRage het volgende:
Doe mij de control maar van beide weermodellen:
EC:
[ afbeelding ]
GFS:
[ afbeelding ]
Vooral EC
idem.quote:Op zondag 9 april 2023 09:48 schreef YourCaptor het volgende:
Achter de wolken ja. Volledig grijs hier.
Jammer van de hele week. Ook koud namelijk. Herfst heeft moeite met afscheid nemenquote:
Inmiddels 163 dagen geleden sinds de laatste keer dat het landelijk 20 graden werd. Hoeveel dagen zullen daar nog bij komen?quote:Op maandag 10 april 2023 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jammer van de hele week. Ook koud namelijk. Herfst heeft moeite met afscheid nemen
Zo gek is dat niet toch? Enne.. 15-19 graden is ook dikke prima.quote:Op maandag 10 april 2023 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inmiddels 163 dagen geleden sinds de laatste keer dat het landelijk 20 graden werd. Hoeveel dagen zullen daar nog bij komen?
De dagen met 20 of meer zijn in Nederland (de Bilt) maar een kleine 100 per jaar. Dat is best karig, hoor. En nog mensen die zeuren dat je het geen herfstig weer mag noemen. Alles 15 of lager met redelijk wat bewolking en nattigheid is gewoon herfstig. Lente achtig is 15+.quote:Op maandag 10 april 2023 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inmiddels 163 dagen geleden sinds de laatste keer dat het landelijk 20 graden werd. Hoeveel dagen zullen daar nog bij komen?
Nee, dat niet. Het Nederlandse verlepte zee klimaat, maar karig is het wel. 2/3 van het jaar geen aangename 20 is een behoorlijke tijdquote:Op maandag 10 april 2023 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet toch? Enne.. 15-19 graden is ook dikke prima.
Nat en > 10graden. Prachtig weer voor mijn ingezaaide graszaad.quote:Op maandag 10 april 2023 09:45 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Graag mening voor deze week.
@:Kettlebell
@:Djeez
Dikke drama. 2023 zal de boeken ingaan als het jaar zonder zomer en tevens natste jaar aller tijdenquote:Op maandag 10 april 2023 09:45 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Graag mening voor deze week.
@:Kettlebell
@:Djeez
Een mooie zomerdag in 2023 te Assen:quote:Op maandag 10 april 2023 17:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dikke drama. 2023 zal de boeken ingaan als het jaar zonder zomer en tevens natste jaar aller tijden
Lekker klimaatadaptieve inrichting ookquote:Op maandag 10 april 2023 18:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een mooie zomerdag in 2023 te Assen:
[ afbeelding ]
Ja, dit. Beste flitsen wel. Ook wel een beste klap gehoord.quote:Op dinsdag 11 april 2023 06:26 schreef _UserName_ het volgende:
Vanochtend gewekt door onweer, boven de Achteroek en Twente rommelt het inderdaad iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |