abonnement Unibet Coolblue
pi_208507360
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Omdat oorlog niet moet lonen, zeker niet bij een agressor als Rusland.

Oekrane steunen.

Als je andere meningen er op na houdt zit je hier niet in het goeie topic
oh wauw wat een arrogantie. moet ik ook ONZE politici steunen die graag een kernoorlog willen uitlokken???

iedereen moet tegenwoordig gerespecteerd worden. mannen die vrouw willen zijn, enz enz.

Maar etnische russen die aan de verkeerde kant van een denkbeeldige lijntje wonen die zijn slecht want russisch en ze mogen niet zelfstandig verder. Goeie boodschap.

Deel oekraine in tween en klaar met de onzin.
  donderdag 23 maart 2023 @ 16:04:06 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208507365
https://www.msn.com/en-us(...)wer-play/ar-AA18Zdrl
Xi snubbed Putin after their summit, calling a meeting of Central Asian countries as part of an audacious power play
• China's President Xi Jinping has made a power move timed with his visit to Russia.
• He set up a new meeting of Central Asian countries the week, muscling in on Russia's backyard.
• The Kremlin has long seen ex-Soviet republics as part of its sphere of influence.
pi_208507375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:58 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
mijn vorige account? vertel want mijn vorige account is nog van vele jaren terug
Het is niet zo heel relevant maar je weet zelf wel hoe het zit. De taalfouten en interpunctie zijn exact gelijk.

Dat moet je verder zelf weten, al maak je 10 accounts, het gaat om de inhoud:

Het is geen grondgebied van Rusland. Het is grondgebied van Oekrane. Als mensen menen dat ze bij Rusland willen horen, dan kunnen ze daar naar toe verhuizen.

Als 30% van de Groningers morgen bij Rusland wil horen, geven we dat grondgebied ook niet weg.
Maar het staat ze vrij om te emigreren.
pi_208507426
Over Finland dat ze nog 3 extra leopards leveren. Ik dacht gelezen te hebben dat ze nog helemaal geen leopards hebben geleverd of toegezegd?
pi_208507435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:07 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
sinds wannneer is dat zo belangrijk? ik dacht dat we als moderne mensen toch open borders moeten hebben? Nationalisme is toch super erg? grenzen beschermen is racistisch enz.
Open grenzen uit het oogpunt van vrij verkeer van goederen, diensten of personen is nog weer wat anders dan een land dat je grondgebied in probeert te pikken.

quote:
Er is daar toch een burgeroorlog geweest neit zo lang geleden? En dan ga jij zeggen van boeie jullie moeten maar lekker samen gaan leven.
Ik ontken niet dat er spanningen zijn in Oekrane. Maar het is niet aan Rusland om zich daar mee te bemoeien.
Wie weg wil, mag weg.

quote:
deel dat kut land lekker in tweeen zijn wij er klaar mee.
Het gaat er niet om of wij er "klaar mee zijn". Het gaat er om of Oekrane er klaar mee is.

Aangezien ze nog steeds pogingen doen om Rusland er uit te trappen, zou ik zeggen "neen".
pi_208507454
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Open grenzen uit het oogpunt van vrij verkeer van goederen, diensten of personen is nog weer wat anders dan een land dat je grondgebied in probeert te pikken.
[..]
Ik ontken niet dat er spanningen zijn in Oekrane. Maar het is niet aan Rusland om zich daar mee te bemoeien.
Wie weg wil, mag weg.
[..]
Het gaat er niet om of wij er "klaar mee zijn". Het gaat er om of Oekrane er klaar mee is.
kwam je in het verleden ook zo op voor Irak en yemen bijv?
pi_208507468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:11 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
kwam je in het verleden ook zo op voor Irak en yemen bijv?
Oh, daar is je beroemde "whatabout" weer.

Ik veroordeel alle oorlogen, ook die in Oekrane.
Hopelijk tyfen de Russen snel op naar eigen grondgebied.
pi_208507472
Ah leuk, alle "argumenten" die het afgelopen jaar al tig volledig uitgekauwd zijn komen weer eens langs. 8)7 _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208507483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:12 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
Vrede willen is idd iets voor domme mbo-ers. slimme mensen willen graag een lang voortslepende ruzie met een kernmacht.
Neen. Niemand wil dat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208507516
Zullen we meteen maar stoppen met voeren?

Weinig zin in hele pagina’s vol gezeik.
pi_208507525
wat een agressieve mensen in dit topic zeg :{ :{ :{ :{ :{
pi_208507530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:17 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
wat een agressieve mensen in dit topic zeg :{ :{ :{ :{ :{
Ja, ik zou maar snel opgeven. Pas maar op, anders gooien we nukes.
pi_208507558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Houd op met deze act. Niemand is zo dom dat ze hier echt in geloven.
oekraine in tweeen delen is geen oplossing volgens jou?
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 16:20:14 #15
236264 crew  capricia
pi_208507561
Zo. Wat een vuur!

De Italiaanse Premier Meloni tegen M5S:
(M5S vind dat Oekrane maar wat moet gaan onderhandelen)
twitter
Definitely not CIA
pi_208507564
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:15 schreef HSG het volgende:

[..]
En je loopt nu al oorlog te voeren met andere users. Dan is jouw bewering over dat je vrede wilt ook niet correct.

De zandbak is buiten.
een andere kijk erop hebben is oorlog voeren met andere users??? fijne jongen ben jij zeg, echt een voorbeeld voor anderen.
pi_208507609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:19 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
oekraine in tweeen delen is geen oplossing volgens jou?
Nee, lessen moeten geleerd worden van het verleden. Na deze afspraak met Hitler werd snel de rest van Tsjechoslowakije ook ingelijfd. Beloftes van een tiran bleken niets waard te zijn. Wat een verrassing. Een tiran heeft nooit genoeg en zal altijd door gaan tot hij gestopt wordt.

Daarbij zullen er veel Oekrainers hun hebben en houden verliezen na deze 'deal'. Een groot aantal zal compleet verdwijnen. Aan genocide moeten we nooit meewerken.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 16:25:32 #18
236264 crew  capricia
pi_208507644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:19 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
oekraine in tweeen delen is geen oplossing volgens jou?
Kijk deze maar eens:
Definitely not CIA
pi_208507691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:23 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nee, lessen moeten geleerd worden van het verleden. Na deze afspraak met Hitler werd snel de rest van Tsjechoslowakije ook ingelijfd. Beloftes van een tiran bleken niets waard te zijn. Wat een verrassing. Een tiran heeft nooit genoeg en zal altijd door gaan tot hij gestopt wordt.

Daarbij zullen er veel Oekrainers hun hebben en houden verliezen na deze 'deal'. Een groot aantal zal compleet verdwijnen. Aan genocide moeten we nooit meewerken.
haha het verschil is dat rusland en oekraine beiden bol staan van de fascisten en de nazi's en van jou moeten we dan kanten gaan kiezen. wat een bullshit.
pi_208507698
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:20 schreef capricia het volgende:
Zo. Wat een vuur!

De Italiaanse Premier Meloni tegen M5S:
(M5S vind dat Oekrane maar wat moet gaan onderhandelen)
[ twitter ]
Was een beetje bang toen zij aan de macht kwam in Itali, maar tot nu toe verrast zij mij in positieve zin.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 16:29:26 #21
236264 crew  capricia
pi_208507705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:28 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Was een beetje bang toen zij aan de macht kwam in Itali, maar tot nu toe verrast zij mij in positieve zin.
Ja. Dat heb ik ook. En dat vuur.. O+ Doet ze goed.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 16:29:44 #22
8781 crew  Frutsel
pi_208507710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:20 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
een andere kijk erop hebben is oorlog voeren met andere users??? fijne jongen ben jij zeg, echt een voorbeeld voor anderen.
quote:
Deel oekraine in tween en klaar met de onzin.
en dan begint het riedeltje over vijf a tien jaar opnieuw in het volgende deel van de Oekraine en dat weet jezelf ook. Net zoals het in dit deel van de Oekraine zo is begonnen.

We kunnen Rusland immers ook opdelen? Rusland kan ook gewoon zijn shitleger terugtrekken, dan is het ook klaar met die onzin. En dan begint het riedeltje in Oost-Oekraine ook gewoon opnieuw. Ja die Russen in de Donbass kunnen ook gewoon naar Rusland vertrekken als ze willen als ze zo graag niet-Oekrains willen zijn.

Bepaalde riedeltjes zijn nu zo vaak langsgekomen dus die hele act hoeft inderdaad niet opnieuw te beginnen.
Een nieuw account aanmaken om dat riedeltje opnieuw te herhalen kan dus zo opgevat worden als het opnieuw 'stoken' van een vuurtje waarbij niemand gebaat is.

Als Oekrane zon kutland is zoals jij zegt: blijf dan weg uit dit topic en maak je niet druk?
pi_208507726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:28 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
haha het verschil is dat rusland en oekraine beiden bol staan van de fascisten en de nazi's en van jou moeten we dan kanten gaan kiezen. wat een bullshit.
Je weet toch zelf ook wel dat dit niet waar is. Dit gebruikt Rusland als excuus en jij trapt er met open ogen in. Zelensky is een Jood. Waarom zou een land vol nazi's stemmen op een Jood.
pi_208507744
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:28 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
haha het verschil is dat rusland en oekraine beiden bol staan van de fascisten en de nazi's en van jou moeten we dan kanten gaan kiezen. wat een bullshit.
Het nazi verhaal is zo 2022... Het overgrote merendeel van de bevolking heeft al vanaf 2014 laten zien wat ze willen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208507751
quote:
Wel triest dat we tegenwoordig al een tv programma nodig hebben voor kinderen om dingen uit te leggen...
(Wel leuk gedaan van Pierre Bokma trouwens)
pi_208507799
ga vooral lekker door met schreeuwen tegen de wereld met zn allen hier, zo verander je dingen. niet luisteren naar anderen en zeggen dat hun punten al ongeldig zijn verklaard door de wijzen in dit topic.

ben blij dat ik BBB heb gestemd en ben de volgende verkiezingen ga ik weer een proteststem uitbrengen haha
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 16:38:14 #27
236264 crew  capricia
pi_208507804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:33 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wel triest dat we tegenwoordig al een tv programma nodig hebben voor kinderen om dingen uit te leggen...
(Wel leuk gedaan van Pierre Bokma trouwens)
Ik vind die video geweldig. Mijn dochtertje snapt nu ook precies waar het over gaat. _O-
Definitely not CIA
pi_208507844
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:37 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
ga vooral lekker door met schreeuwen tegen de wereld met zn allen hier, zo verander je dingen. niet luisteren naar anderen en zeggen dat hun punten al ongeldig zijn verklaard door de wijzen in dit topic.

ben blij dat ik BBB heb gestemd en ben de volgende verkiezingen ga ik weer een proteststem uitbrengen haha
https://boerburgerbewegin(...)t-voedsel-waarderen/

Maar de BBB steunt de inwoners van Oekrane niet alleen omdat het het juiste is om te doen; het voortbestaan van Oekrane is ook in het belang van de Nederlandse veiligheid. Poetin bouwt aan een herleefd Russisch Rijk dat zich uitstrekt van de Elbe tot de Stille Oceaan. Oekrane is niet het eerste slachtoffer van de Russische expansiedrift. Georgi, Moldavi, Wit-Rusland en Kazachstan moesten er al eerder aan geloven, bij wijze van Russische invasies en coups. Mocht Oekrane vallen, dan staat Rusland aan de poort van onze Poolse en Baltische bondgenoten en daarmee aan de onze. Offer Oekrane, en we zullen Polen moeten offeren. Offer Polen, en we zullen Duitsland moeten offeren. Offer Duitsland, en er is niemand meer om ons van het schavot te redden.

Rusland moet zich terugtrekken uit Oekrane: BBB steunt vredesonderhandelingen, maar niet tegen elke prijs. Als een inbreker je huis binnen dringt, gesnapt wordt en na een gevecht een compromis voorstelt waarbij hij al je familiejuwelen mag houden, dan spreken we ook niet van een acceptabele uitkomst. Rusland trok Oekrane binnen, en zal moeten vertrekken om genoeg vertrouwen te scheppen voor geloofwaardige vredesonderhandelingen.


Aldus de partij waar jij op gestemd hebt.
pi_208507847
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind die video geweldig. Mijn dochtertje snapt nu ook precies waar het over gaat. _O-
Het is ook leuk gedaan en leuk voor kinderen denk ik. Doet me een beetje denken aan die stripboeken van vroeger van nul tot nu. Daar werd geschiedenis ook op een luchtige leuke manier voor kinderen uitgelegd.
pi_208507850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[..]
en dan begint het riedeltje over vijf a tien jaar opnieuw in het volgende deel van de Oekraine en dat weet jezelf ook. Net zoals het in dit deel van de Oekraine zo is begonnen.
goed argument "weet je zelf ook".

quote:
Bepaalde riedeltjes zijn nu zo vaak langsgekomen dus die hele act hoeft inderdaad niet opnieuw te beginnen.
nee tegenargumenten mogen niet meer i dit topic? dat is al bepaald?

quote:
Als Oekrane zon kutland is zoals jij zegt: blijf dan weg uit dit topic en maak je niet druk?
weer zon rare opmerking. er gaat veel geld van ons naar oeikraine maar bejaarden in ons land kunnen de tyfus krijgen.

ik heb een mening over deze oorlog en met name t geld van ons dat naar dat corrupte oekraine gaat. Maar van jou mag ik geen mening hebben en moet ik wegblijven. wauw.

Dit is maar 1 van de vele berichten:

Ukraine corruption scandal claims several top officials
Several senior Ukrainian government officials have lost their jobs as President Volodymyr Zelenskyy faces a burgeoning corruption scandal

https://abcnews.go.com/In(...)n-crackdown-96627588
pi_208507851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:28 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
haha het verschil is dat rusland en oekraine beiden bol staan van de fascisten en de nazi's en van jou moeten we dan kanten gaan kiezen. wat een bullshit.
hahaha

___________________________ :')

Mijn god wat een geestelijke armoede.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208507854
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:19 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
oekraine in tweeen delen is geen oplossing volgens jou?
Nee. Rusland in 8 delen opdelen zodat we voor eeuwig van die agressor af zijn wel.
pi_208507857
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:41 schreef Simmertje het volgende:

[..]
https://boerburgerbewegin(...)t-voedsel-waarderen/

Maar de BBB steunt de inwoners van Oekrane niet alleen omdat het het juiste is om te doen; het voortbestaan van Oekrane is ook in het belang van de Nederlandse veiligheid. Poetin bouwt aan een herleefd Russisch Rijk dat zich uitstrekt van de Elbe tot de Stille Oceaan. Oekrane is niet het eerste slachtoffer van de Russische expansiedrift. Georgi, Moldavi, Wit-Rusland en Kazachstan moesten er al eerder aan geloven, bij wijze van Russische invasies en coups. Mocht Oekrane vallen, dan staat Rusland aan de poort van onze Poolse en Baltische bondgenoten en daarmee aan de onze. Offer Oekrane, en we zullen Polen moeten offeren. Offer Polen, en we zullen Duitsland moeten offeren. Offer Duitsland, en er is niemand meer om ons van het schavot te redden.

Aldus de partij waar jij op gestemd hebt.
Jij hebt de illusie dat mensen die een proteststem uitbrengen nog partijprogramma's lezen?
pi_208507859
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
17 kinderen die weer terug zijn in Oekrane na deportatie naar Rusland.
twitter
Vertaald vanuit het Oekraens door
De video toont kinderen uit de Kherson-regio die door de Russische bezetters zijn gedeporteerd en met succes zijn teruggestuurd naar Oekrane.

Ze zeggen dat ze werden bedreigd met het internaat van Pskov, vertelden dat hun ouders hen in de steek lieten, sloegen met metalen stokken en wegnamen omdat ze "Glorie voor Oekrane" riepen. Bovendien vertelden de Russen de kinderen dat de bevrijding van Kherson niet waar was en dat ze voor altijd 'kinderen van Rusland' zouden blijven.

Video: Tatjana Popova.
pi_208507867
twitter


twitter
pi_208507868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:41 schreef Simmertje het volgende:

[..]
https://boerburgerbewegin(...)t-voedsel-waarderen/

Maar de BBB steunt de inwoners van Oekrane niet alleen omdat het het juiste is om te doen; het voortbestaan van Oekrane is ook in het belang van de Nederlandse veiligheid. Poetin bouwt aan een herleefd Russisch Rijk dat zich uitstrekt van de Elbe tot de Stille Oceaan. Oekrane is niet het eerste slachtoffer van de Russische expansiedrift. Georgi, Moldavi, Wit-Rusland en Kazachstan moesten er al eerder aan geloven, bij wijze van Russische invasies en coups. Mocht Oekrane vallen, dan staat Rusland aan de poort van onze Poolse en Baltische bondgenoten en daarmee aan de onze. Offer Oekrane, en we zullen Polen moeten offeren. Offer Polen, en we zullen Duitsland moeten offeren. Offer Duitsland, en er is niemand meer om ons van het schavot te redden.

Rusland moet zich terugtrekken uit Oekrane: BBB steunt vredesonderhandelingen, maar niet tegen elke prijs. Als een inbreker je huis binnen dringt, gesnapt wordt en na een gevecht een compromis voorstelt waarbij hij al je familiejuwelen mag houden, dan spreken we ook niet van een acceptabele uitkomst. Rusland trok Oekrane binnen, en zal moeten vertrekken om genoeg vertrouwen te scheppen voor geloofwaardige vredesonderhandelingen.


Aldus de partij waar jij op gestemd hebt.
jij begrijpt het niet helemaal. weet je wat een proteststem inhoudt?
pi_208507869
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:37 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
ga vooral lekker door met schreeuwen tegen de wereld met zn allen hier, zo verander je dingen. niet luisteren naar anderen en zeggen dat hun punten al ongeldig zijn verklaard door de wijzen in dit topic.

ben blij dat ik BBB heb gestemd en ben de volgende verkiezingen ga ik weer een proteststem uitbrengen haha
pi_208507870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:42 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
goed argument "weet je zelf ook".
[..]
nee tegenargumenten mogen niet meer i dit topic? dat is al bepaald?
[..]
weer zon rare opmerking. er gaat veel geld van ons naar oeikraine maar bejaarden in ons land kunnen de tyfus krijgen.

ik heb een mening over deze oorlog en met name t geld van ons dat naar dat corrupte oekraine gaat. Maar van jou mag ik geen mening hebben en moet ik wegblijven. wauw.

Dit is maar 1 van de vele berichten:

Ukraine corruption scandal claims several top officials
Several senior Ukrainian government officials have lost their jobs as President Volodymyr Zelenskyy faces a burgeoning corruption scandal

https://abcnews.go.com/In(...)n-crackdown-96627588
Het is nogal vermoeiend om steeds dezelfde 'argumenten' en 'whataboutismes' te moeten lezen ja.
pi_208507886
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
hahaha

___________________________ :')

Mijn god wat een geestelijke armoede.
Hundreds in Ukraine attend marches celebrating Nazi SS soldiers
For first time ever, parade celebrating 14th Waffen Grenadier Division of SS, made up of ethnic Ukrainians, takes place in capital Kyiv

https://www.timesofisrael(...)ng-nazi-ss-soldiers/

Nazi symbols, salutes on display at Ukrainian nationalist march
Jewish community slams ‘scandalous event’ honoring the 14th Waffen Grenadier Division of the SS

https://www.timesofisrael(...)n-nationalist-march/

pi_208507889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:45 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
jij begrijpt het niet helemaal. weet je wat een proteststem inhoudt?
Je komt komt in dit topic moord en brand schreeuwen dat Oekrane maar haar provincies moet weggeven omdat het bij moedertje Rusland hoort. Vervolgens heb je op een partij gestemd die vol de steun uitspreekt voor Oekrane. Vreemde proteststem wel.
pi_208507890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het is ook leuk gedaan en leuk voor kinderen denk ik. Doet me een beetje denken aan die stripboeken van vroeger van nul tot nu. Daar werd geschiedenis ook op een luchtige leuke manier voor kinderen uitgelegd.
Aaah, jeugdsentiment O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208507893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is nogal vermoeiend om steeds dezelfde 'argumenten' en 'whataboutismes' te moeten lezen ja.
Heb nooit eerder gehoord dat het ok is om een land binnen te vallen omdat de politici daar gemiddeld genomen wat meer corrupt zijn dan de rest van de wereld.

Maar blijkbaar is dat nu een valide reden.

Gewoon weer dezelfde bs verspreid door een paar idioten die geloven in de leugens van Rusland die telkens herkauwd worden door het vee.
pi_208507909
quote:
13s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:47 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
Hundreds in Ukraine attend marches celebrating Nazi SS soldiers
For first time ever, parade celebrating 14th Waffen Grenadier Division of SS, made up of ethnic Ukrainians, takes place in capital Kyiv

https://www.timesofisrael(...)ng-nazi-ss-soldiers/

Nazi symbols, salutes on display at Ukrainian nationalist march
Jewish community slams ‘scandalous event’ honoring the 14th Waffen Grenadier Division of the SS

https://www.timesofisrael(...)n-nationalist-march/

Van je eigen bron:

quote:
President Vlodymyr Zelensky, who is Jewish, condemned the embroidery marches, which had been conducted legally.
Paar knettergekke cosplayers die een parade houden zijn geen valide reden om een land binnen te vallen
pi_208507911
quote:
13s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:47 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
Hundreds in Ukraine attend marches celebrating Nazi SS soldiers
For first time ever, parade celebrating 14th Waffen Grenadier Division of SS, made up of ethnic Ukrainians, takes place in capital Kyiv

https://www.timesofisrael(...)ng-nazi-ss-soldiers/

Nazi symbols, salutes on display at Ukrainian nationalist march
Jewish community slams ‘scandalous event’ honoring the 14th Waffen Grenadier Division of the SS

https://www.timesofisrael(...)n-nationalist-march/

Ja en. ken je het verhaal er achter ook?

Plus zeer opvallend zie ik je met name posten over Oekrane.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208507913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:47 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Je komt komt in dit topic moord en brand schreeuwen dat Oekrane maar haar provincies moet weggeven omdat het bij moedertje Rusland hoort. Vervolgens heb je op een partij gestemd die vol de steun uitspreekt voor Oekrane. Vreemde proteststem wel.
kan helaas niet op alles tegelijk een proteststem uitbrengen. het kabinet zoveel mogelijk macht ontnemen zodat ze mijn familie niet onteigenen was even heel belangrijk ja.

snap je dat of is dat te lastig voor je???
pi_208507917
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:48 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Heb nooit eerder gehoord dat het ok is om een land binnen te vallen omdat de politici daar gemiddeld genomen wat meer corrupt zijn dan de rest van de wereld.

Maar blijkbaar is dat nu een valide reden.

Gewoon weer dezelfde bs verspreid door een paar idioten die geloven in de leugens van Rusland die telkens herkauwd worden door het vee.
Als corruptie en een paar nazi's een valide reden is, dan heeft Nederland het recht om vrijwel heel zuid en oost Europa binnen te vallen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 16:54:25 #48
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208507921
twitter


Nice
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208507938
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Van je eigen bron:
[..]
Paar knettergekke cosplayers die een parade houden zijn geen valide reden om een land binnen te vallen
ah het zijn er maar een paar gelukkig. En hoe zit t met de westerse media die al heel lang roepen dat er een nazi probleem is? dit is al van voor de oorlog.

blijf maar lekker dat corrupte land steunen met gelukkig maar een "paar " nazis die egenlijk gewoon cosplayers zijn volgens jou. zieke opmerking.

en zelensky heeft sorry gezegd, dus wat maakt het uit?????
pi_208507943
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:55 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
Warning:

blijf in je echokamer zitten
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 16:56:50 #52
8781 crew  Frutsel
pi_208507947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:42 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
goed argument "weet je zelf ook".
[..]
nee tegenargumenten mogen niet meer i dit topic? dat is al bepaald?
[..]
weer zon rare opmerking. er gaat veel geld van ons naar oeikraine maar bejaarden in ons land kunnen de tyfus krijgen.

ik heb een mening over deze oorlog en met name t geld van ons dat naar dat corrupte oekraine gaat. Maar van jou mag ik geen mening hebben en moet ik wegblijven. wauw.

Dit is maar 1 van de vele berichten:

Ukraine corruption scandal claims several top officials
Several senior Ukrainian government officials have lost their jobs as President Volodymyr Zelenskyy faces a burgeoning corruption scandal

https://abcnews.go.com/In(...)n-crackdown-96627588
Volgens mij zegt niemand hier dat Oekraine niet corrupt zou zijn. Net als dat Rusland niet corrupt zou zijn.
Daar gaat deze oorlog niet alleen over en daar gaat het ook niet over als wij geld doneren aan de Oekraine. Maar goed, dat is mijn mening. De Nederlandse staat stuurt zoveel geld naar zaken die ik niet belangrijk of boeiend vindt. Er zijn

Hier lopen ook fascisten rond, vermoedelijk ook wel nazi's, moslimextremisten en dus is ook Nederland corrupt en verziekt en moeten we Nederland opdelen?

Zoals ik zeg: Als Rusland zich terugtrekt, stopt de oorlog ook en kunnen we verder praten en onderhandelen.
pi_208507961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:56 schreef Frutsel het volgende:
aan de Oekraine.
:wtf:
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 16:58:42 #55
8781 crew  Frutsel
pi_208507964
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
:wtf:
de Oekraners of zonder 'de' :P
pi_208507974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:52 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
kan helaas niet op alles tegelijk een proteststem uitbrengen. het kabinet zoveel mogelijk macht ontnemen zodat ze mijn familie niet onteigenen was even heel belangrijk ja.

snap je dat of is dat te lastig voor je???
Je hebt dus echt geen idee waar je op gestemd hebt en loopt er nog mee te koop ook.
Mijn god.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208507977
Ik zie dat we weer een nieuwe aanwinst voor het topic hebben. Of is het "nieuwe"
pi_208507984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je hebt dus echt geen idee waar je op gestemd hebt en loopt er nog mee te koop ook.
Mijn god.
En dan vragen sommige zich af waarom mensen tegen een bindend referendum zijn :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 17:01:15 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208507988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
:wtf:
AHA! FRUTSELSKI!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208507997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je hebt dus echt geen idee waar je op gestemd hebt en loopt er nog mee te koop ook.
Mijn god.
wat begrijp je niet aan een proteststem?

als mijn proteststem veel "intelligente" NLers boos heeft gemaakt dan was het de moeite waard!!!

Als het land naar de afgrond gaat, dan blijf ik niet rustig achterin zitten. dan gaan we lekker met zn allen ruzie maken en aan het stuur trekken richting de afgrond.
pi_208508011
Spannend! :O

twitter
pi_208508019
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
En dan vragen sommige zich af waarom mensen tegen een bindend referendum zijn :')
als het kabinet gewoon normaal doet dan had ik mezelf goed geinformeerd en normaal gestemd zoals ik dat altijd heb gedaan. Maar als ze mijn familie gaan bedreigen en ze ons trekkerterroristen gaan noemen dan is er geen enkele reden meer om nog op een redelijke manier mee te doen met onze "samenleving".

samenleving van elitaire mensen die andere gaan vertellen hoe ze moeten "samenleven".... dacht het niet!!
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 17:05:41 #63
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208508026
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
En dan vragen sommige zich af waarom mensen tegen een bindend referendum zijn :')
Net als in Idiocry stemmen voor gratis cheetos en mountain dew
pi_208508037
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar wij hebben ook roversnesten vol corrupt crimineel nazi-tuig: Noord-Brabant en Limburg.
Ook binnenvallen dan maar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 17:07:09 #65
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208508039
Zullen we het weer over het conflict hebben?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208508044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:03 schreef 3rr0r het volgende:
Spannend! :O

[ twitter ]
Gaan we weer :')
pi_208508059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:02 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
wat begrijp je niet aan een proteststem?

als mijn proteststem veel "intelligente" NLers boos heeft gemaakt dan was het de moeite waard!!!

Als het land naar de afgrond gaat, dan blijf ik niet rustig achterin zitten. dan gaan we lekker met zn allen ruzie maken en aan het stuur trekken richting de afgrond.
wut
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208508126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:55 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
ah het zijn er maar een paar gelukkig. En hoe zit t met de westerse media die al heel lang roepen dat er een nazi probleem is? dit is al van voor de oorlog.

blijf maar lekker dat corrupte land steunen met gelukkig maar een "paar " nazis die egenlijk gewoon cosplayers zijn volgens jou. zieke opmerking.

en zelensky heeft sorry gezegd, dus wat maakt het uit?????
Je kan een bevolking niet laten stikken omdat 0.1% nazi zou zijn. Dat slaat gewoon nergens op.
pi_208508144
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:55 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
ah het zijn er maar een paar gelukkig. En hoe zit t met de westerse media die al heel lang roepen dat er een nazi probleem is? dit is al van voor de oorlog.

blijf maar lekker dat corrupte land steunen met gelukkig maar een "paar " nazis die egenlijk gewoon cosplayers zijn volgens jou. zieke opmerking.

en zelensky heeft sorry gezegd, dus wat maakt het uit?????
Heel fucking Europ euh de wereld heeft een Nazi probleem.. In elk land vind je wel een paar honderd van dat soort engnekken.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208508173
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[ twitter ] Vertaald vanuit het Oekraens door
De video toont kinderen uit de Kherson-regio die door de Russische bezetters zijn gedeporteerd en met succes zijn teruggestuurd naar Oekrane.

Ze zeggen dat ze werden bedreigd met het internaat van Pskov, vertelden dat hun ouders hen in de steek lieten, sloegen met metalen stokken en wegnamen omdat ze "Glorie voor Oekrane" riepen. Bovendien vertelden de Russen de kinderen dat de bevrijding van Kherson niet waar was en dat ze voor altijd 'kinderen van Rusland' zouden blijven.

Video: Tatjana Popova.
twitter

Dezelfde video met ondertiteling.
pi_208508189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:16 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je kan een bevolking niet laten stikken omdat 0.1% nazi zou zijn. Dat slaat gewoon nergens op.
nou ja, ik merk soms dat ik best apathisch wordt naar de gemiddelde rus toe.. Je hebt helemaal gelijk dat we ze niet moeten laten stikken, maar toch..
pi_208508203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:18 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Heel fucking Europ euh de wereld heeft een Nazi probleem.. In elk land vind je wel een paar honderd van dat soort engnekken.
grappig dan dat ik vooral openlijke nazi optochten zie vanuit de oekraine. grappig dat ik openlijke nazi groeten zie in oekraine en rusland en niet in spanje en nederland.

je argument slaat dus helemaal nergens op. een land dat opelijk nazi optochten op straat heeft die hoeven van mij geen geld te hebben en als de bevolking dat toestaat omdat het toch "maar een paar zijn" dat is dat een waardelozen bevolking.

nazi's zijn het laagste van het laagste en bij elke openlijke uiting moet dat worden tegengesproken zo HARD mogelijk. en kut smoesjes van het zijn er maar een paar, is echt om te kotsen!

Er zijn ook maar weinig FVDers dus waarom worden die niet genegeerd dan? het zijn er toch maar een paar? FVDers moeten wel continu in het nieuws, maar echte neo-nazi's dat maakt niet uit want het zijn er maar een paar. wat een hoepels springen mensen door zeg.
pi_208508243
Wat zullen de drogredenen worden van het pro-Rusland volk als straks China Taiwan binnenvalt. Want je weet van te voren dat ze de kant van China zullen kiezen. :+

"Het is altijd van China geweest."
"Amerika heeft ze uitgedaagd."
"Het zijn onze zaken niet."
"Nazi's in Taiwan?"
  Overall beste user 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 17:30:03 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208508250
quote:
8s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ook binnenvallen dan maar.
Gewoon alles daar melitopoliseren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208508254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:24 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
grappig dan dat ik vooral openlijke nazi optochten zie vanuit de oekraine. grappig dat ik openlijke nazi groeten zie in oekraine en rusland en niet in spanje en nederland.

https://english.elpais.co(...)wing-homophobia.html
En nu weer terug je trollen hoekje in.

pi_208508284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:24 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
grappig dan dat ik vooral openlijke nazi optochten zie vanuit de oekraine. grappig dat ik openlijke nazi groeten zie in oekraine en rusland en niet in spanje en nederland.

je argument slaat dus helemaal nergens op. een land dat opelijk nazi optochten op straat heeft die hoeven van mij geen geld te hebben en als de bevolking dat toestaat omdat het toch "maar een paar zijn" dat is dat een waardelozen bevolking.

nazi's zijn het laagste van het laagste en bij elke openlijke uiting moet dat worden tegengesproken zo HARD mogelijk. en kut smoesjes van het zijn er maar een paar, is echt om te kotsen!

Er zijn ook maar weinig FVDers dus waarom worden die niet genegeerd dan? het zijn er toch maar een paar? FVDers moeten wel continu in het nieuws, maar echte neo-nazi's dat maakt niet uit want het zijn er maar een paar. wat een hoepels springen mensen door zeg.
|:( :')
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208508288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]
https://english.elpais.co(...)wing-homophobia.html
En nu weer terug je trollen hoekje in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sorry had "openlijk" wat beter moeten definieren. Ik vind dit bijv heel erg openlijk:

pi_208508302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:24 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
grappig dan dat ik vooral openlijke nazi optochten zie vanuit de oekraine. grappig dat ik openlijke nazi groeten zie in oekraine en rusland en niet in spanje en nederland.
Er zitten openlijk nazi's in het parlement van Slowakije. Hongarije en Griekenland hadden er tien jaar geleden ook nog een groot aantal in het parlement zitten.
Incelfrikandel
pi_208508303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]
https://english.elpais.co(...)wing-homophobia.html
En nu weer terug je trollen hoekje in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit soort mensen zijn totaal immuun voor bronnen, feiten en logica. Morgen gaat hij gewoon verder met dezelfde onzin verspreiden. Het kan toch niet zijn dat hij, het genie, het fout ziet?
pi_208508306
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:34 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
sorry had "openlijk" wat beter moeten definieren. Ik vind dit bijv heel erg openlijk:

Lees het artikel er staat een filmpje bij daar zie dat het gewoon een openlijke mars was. In 2021 dus nog geen 2 jaar terug.
pi_208508310
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dit soort mensen zijn totaal immuun voor bronnen, feiten en logica. Morgen gaat hij gewoon verder met dezelfde onzin verspreiden. Het gaan toch niet zijn dat hij, het genie, het fout ziet?
Klopt het is ook verspeelde moeite eigenlijk.
pi_208508311
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:29 schreef TheJanitor het volgende:
Wat zullen de drogredenen worden van het pro-Rusland volk als straks China Taiwan binnenvalt. Want je weet van te voren dat ze de kant van China zullen kiezen. :+

"Het is altijd van China geweest."
"Amerika heeft ze uitgedaagd."
"Het zijn onze zaken niet."
"Nazi's in Taiwan?"
Meteen binnenvallen, totaal geen orde in het parlement /s



[ Bericht 24% gewijzigd door Aether op 23-03-2023 18:06:26 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208508312
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:37 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
ga vooral lekker door met schreeuwen tegen de wereld met zn allen hier, zo verander je dingen. niet luisteren naar anderen en zeggen dat hun punten al ongeldig zijn verklaard door de wijzen in dit topic.

ben blij dat ik BBB heb gestemd en ben de volgende verkiezingen ga ik weer een proteststem uitbrengen haha
Van de week aangemeld.
Zo'n naam als user id.

Troll.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208508332
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Er zitten openlijk nazi's in het parlement van Slowakije. Hongarije en Griekenland hadden er tien jaar geleden ook nog een groot aantal in het parlement zitten.
Ik weet nog wel wat andere marsen in Oost-Europa waar ik in dit topic bewust nooit iets overgeschreven heb omdat het dan compleet uit zijn verband wordt gerukt door mensen die de context niet van weten of willen begrijpen.
pi_208508341
Bizar, als ze aan een ding geen gebrek hebben, zou ik denken dat het aan lijken was…
twitter

twitter


twitter


Ik heb de bron door Translate gehaald:
Een dodelijke hongersnood begon in Rusland. Door de sancties hebben artsen niet genoeg kadaver om nieuwe vaardigheden te oefenen.

Als studenten kunnen rondkomen met formaline-lijken voor studie, dan gebruiken praktiserende artsen naast mannequins kadavers - dit is de naam van de lichamen van dode mensen waarmee artsen manipuleren. Ze werken met hen samen wanneer ze een nieuwe vaardigheid moeten aanscherpen of nieuwe uitrusting moeten gebruiken.

In Rusland is het niet zo eenvoudig om je lichaam aan de wetenschap na te laten, dus er waren meestal niet genoeg lijken in huis. Voor de start van de NWO werd het tekort opgevangen met de hulp van de Verenigde Staten - de Staten leveren kadavers voor veel landen, waaronder Rusland. Na 24 februari 2022 stopten de leveringen aan ons land echter. Er zijn geen flauwe aanbiedingen op de markt - omdat niet alle landen kadavers leveren (bijvoorbeeld in moslimlanden of in India zijn manipulaties met lijken verboden).

Aleksey Ivanov, hoofd van een particulier anatomisch laboratorium, vertelde Baza dat het niet mogelijk was om binnen een jaar nieuwe leveranciers te vinden, en dat de leraren van kadavercursussen geleidelijk door hun materiaal heen raakten. Nu zijn Russische artsen gedwongen om naar Armeni, Georgi, Turkije en Azerbeidzjan te reizen om daar cursussen te volgen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 17:44:15 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208508375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:24 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
grappig dan dat ik vooral openlijke nazi optochten zie vanuit de oekraine. grappig dat ik openlijke nazi groeten zie in oekraine en rusland en niet in spanje en nederland.

je argument slaat dus helemaal nergens op. een land dat opelijk nazi optochten op straat heeft die hoeven van mij geen geld te hebben en als de bevolking dat toestaat omdat het toch "maar een paar zijn" dat is dat een waardelozen bevolking.

nazi's zijn het laagste van het laagste en bij elke openlijke uiting moet dat worden tegengesproken zo HARD mogelijk. en kut smoesjes van het zijn er maar een paar, is echt om te kotsen!

Er zijn ook maar weinig FVDers dus waarom worden die niet genegeerd dan? het zijn er toch maar een paar? FVDers moeten wel continu in het nieuws, maar echte neo-nazi's dat maakt niet uit want het zijn er maar een paar. wat een hoepels springen mensen door zeg.
Bedoel je de onderstaande foto's? Deze gaan inderdaad rond als bewijs dat Oekraners nazi's zouden zijn. Maar deze neonazi's zijn Russen. Dit is een demonstratie in Moskou.



Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208508377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Top, tip we hebben speciaal sub board voor je inzichten.
Daar klaagt 'ie al over "agressieve oorlogzuchtige mensen in het NWS topic". :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208508386
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar klaagt 'ie al over "agressieve oorlogzuchtige mensen in het NWS topic". :')
Tirannen stoppen is oorlogzuchtig zijn. Hij heeft ook een aparte kijk op de Tweede Wereldoorlog. Hitler stoppen? Wat een oorlogzuchtige mensen allemaal die dat gedaan hebben.
pi_208508401
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bedoel je de onderstaande foto's? Deze gaan inderdaad rond als bewijs dat Oekraners nazi's zouden zijn. Maar deze neonazi's zijn Russen. Dit is een demonstratie in Moskou.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vergeet Stadskanaal niet.

NWS / Huis op Funda hangt vol nazimeuk
https://dvhn.nl/groningen(...)-Funda-27989036.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 17:50:05 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208508416
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208508433
twitter

Zo blij en opgewekt… staan er soms geweren op ze gericht en wordt de uit te spreken tekst voor ze opgehouden? Het lijkt er echt op of ze het voorlezen.
pi_208508464
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208508471
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar klaagt 'ie al over "agressieve oorlogzuchtige mensen in het NWS topic". :')
wut2
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208508477
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar klaagt 'ie al over "agressieve oorlogzuchtige mensen in het NWS topic". :')
Hahaha de ironie..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208508501
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Vreemd. Dat zou ideaal zijn voor Oekraine. Veilig de dam oversteken naar een niet verdedigd dorp.
  donderdag 23 maart 2023 @ 17:57:42 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208508511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:41 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
maar goed veel plezier hier allemaal met het steunen dit corrupte kut land. lekker ons geld erheen blijven sturen en fuck onze oudjes.

veel succes allemaal.
onze oudjes (waaronder ik) hebben helemaal niets te klagen, echt helemaal niets

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2023 21:45:07 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 23 maart 2023 @ 17:59:18 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208508531
In het verleden wel eens vaker voorbijgekomen als bron, de naar eigen zeggen oud medewerker van de AIVD Guido Blaauw, ook bekend als @envirosec op Twitter...

Tevens @dudewhereismycar ff taggen.

Een hele draad over hoe hij de boel weer eens loopt te flessen:
twitter


Threadreader

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 23-03-2023 18:31:32 ]
pi_208508559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
onze oudjes (waaronder ik) hebben helemaal niets te klagen
Praat voor jezelf aub. Genoeg ouderen die het helemaal niet geweldig hebben.
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:02:49 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208508572
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Zo blij en opgewekt… staan er soms geweren op ze gericht en wordt de uit te spreken tekst voor ze opgehouden? Het lijkt er echt op of ze het voorlezen.
Ziet er zooo staged uit :D
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 18:05:15 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208508603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Wat vervelend! Wagner wil zich ook terugtrekken. Gaat heel goed met de 3-daagse oorlog :')

Putin’s Mercenary Prigozhin Shifts Focus After Ukraine Setbacks
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208508615
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Begint dat kanaal dat de Krim van water voorziet ook niet daar?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 18:09:50 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208508658
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Begint dat kanaal dat de Krim van water voorziet ook niet daar?
Yes! Ik neem aan dat het afsluiten van het kanaal het eerste is wat ze gaan doen daar :P

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:10:51 #104
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208508666
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:59 schreef AchJa het volgende:
In het verleden wel eens vaker voorbijgekomen als bron, de naar eigen zeggen oud medewerker van de AIVD Guido Blaauw, ook bekend als @:envirosec op Twitter...

Tevens @:dudewhereismycar ff taggen.

Een hele draad over hoe hij de boel weer eens loopt te flessen:[ twitter ]

https://twitter.com/enviroloog/status/1638631933759422464
Je betoog klinkt alsof het nogal een vermoeiend verhaal gaat zijn.

Daarvoor hoeven we fok! Niet te verlaten.

:N
pi_208508691
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Yes! Ik neem aan dat het afsluiten van het kanaal het eerste is wat ze gaan doen daar :P

[ afbeelding ]
Lees wel weer her en der dat de muscovieten bij wijze van afscheid eerst nog even behoorlijk hebben huisgehouden in dat stadje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:15:38 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208508716
Maar wat is nou de reden dat ze uit zichzelf oprotten uit dit strategisch belangrijke (want water voor Crimea) stadje?
pi_208508734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar wat is nou de reden dat ze uit zichzelf oprotten uit dit strategisch belangrijke (want water voor Crimea) stadje?
Ja, dat snap ik ook niet. Misschien kan @AchJa wat duiding geven.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 18:17:51 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208508740
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lees wel weer her en der dat de muscovieten bij wijze van afscheid eerst nog even behoorlijk hebben huisgehouden in dat stadje.
Arme mensen :'( :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:32:08 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208508887
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Ben er eigenlijk wel voor soortgelijke vooruitstrevende kunstwerken bij ieder dorp in NL te plaatsen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:35:09 #110
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208508917
twitter


Berichten die te mooi enz enz.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 18:46:02 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208509033
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Berichten die te mooi enz enz.
Niemand zegt dat er een bevrijding is? Er zijn ook nog geen Oekraense troepen de Dnjepr overgestoken. Bij de terugtrekking uit Kherson duurde het ook even voor er daadwerkelijk sprake was van een bevrijding.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208509061
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:02 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
wat begrijp je niet aan een proteststem?

als mijn proteststem veel "intelligente" NLers boos heeft gemaakt dan was het de moeite waard!!!

Als het land naar de afgrond gaat, dan blijf ik niet rustig achterin zitten. dan gaan we lekker met zn allen ruzie maken en aan het stuur trekken richting de afgrond.
Dit heeft niets met een proteststem van doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 maart 2023 @ 18:54:04 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208509102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:17 schreef TheJanitor het volgende:
Ja, dat snap ik ook niet. Misschien kan @:AchJa wat duiding geven.
Misschien een rotatie van ehdn, dat kan ook nog. Maar goed, heel duidelijk is de berichtgeving natuurlijk niet.
pi_208509129
Kan die putin niet eens een bedorven kip kerrie eten ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208509176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:02 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
wat begrijp je niet aan een proteststem?

als mijn proteststem veel "intelligente" NLers boos heeft gemaakt dan was het de moeite waard!!!

Als het land naar de afgrond gaat, dan blijf ik niet rustig achterin zitten. dan gaan we lekker met zn allen ruzie maken en aan het stuur trekken richting de afgrond.
Dit heeft niets met een proteststem van doen.
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:29 schreef TheJanitor het volgende:
Wat zullen de drogredenen worden van het pro-Rusland volk als straks China Taiwan binnenvalt. Want je weet van te voren dat ze de kant van China zullen kiezen. :+

"Het is altijd van China geweest."
"Amerika heeft ze uitgedaagd."
"Het zijn onze zaken niet."
"Nazi's in Taiwan?"
Nee Taiwan is stiekem nog steeds Japans en Japanners waren/zijn de Aziatische nazi's.

Dit volk is zo dom maar heeft toch stemrecht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:04:28 #116
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208509207
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bedoel je de onderstaande foto's? Deze gaan inderdaad rond als bewijs dat Oekraners nazi's zouden zijn. Maar deze neonazi's zijn Russen. Dit is een demonstratie in Moskou.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De zwart-geel-witte vlag is inderdaad van het Russische Keizerrijk, gentroduceerd door Alexander de tweede.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 maart 2023 @ 19:07:27 #117
408813 crew  trein2000
pi_208509232
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:59 schreef AchJa het volgende:
In het verleden wel eens vaker voorbijgekomen als bron, de naar eigen zeggen oud medewerker van de AIVD Guido Blaauw, ook bekend als @:envirosec op Twitter...

Tevens @:dudewhereismycar ff taggen.

Een hele draad over hoe hij de boel weer eens loopt te flessen:[ twitter ]

Threadreader
Ah. Een Sywertje…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 maart 2023 @ 19:08:18 #118
408813 crew  trein2000
pi_208509246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Wat raar. Kan me niet voorstellen dat dit klopt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:08:24 #119
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208509249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar wij hebben ook roversnesten vol corrupt crimineel nazi-tuig: Noord-Brabant en Limburg.
Mod?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208509342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:41 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
maar goed veel plezier hier allemaal met het steunen dit corrupte kut land. lekker ons geld erheen blijven sturen en fuck onze oudjes.

veel succes allemaal.
040-2364111
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:18:15 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208509488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat raar. Kan me niet voorstellen dat dit klopt.
Je leest zoveel crap op Twitter dat is niet bij te houden.
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 19:23:22 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208509509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:18 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Jammer!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 19:23:45 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208509523
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je leest zoveel crap op Twitter dat is niet bij te houden.
Dit kwam bij de Oekraense overheid vandaan. Met je crap op twitter :')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208509548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:18 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Zou gaan om een rotatie van de troepen..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208509550
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit kwam bij de Oekraense overheid vandaan. Met je crap op twitter :')

[ twitter ]
Ohja?
twitter


Wat is het nou dan?
Vakman pur sang
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:26:34 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 19:26:48 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208509582
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ohja?
[ twitter ]

Wat is het nou dan?
Want het leger is geen onderdeel van de overheid? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208509664
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Want het leger is geen onderdeel van de overheid? :')
Er wordt getwitterd Russen vluchten.
Enige tijd later, nee Russen rouleren. Foutje.
Typisch voorbeeld van al die tegenstellige Twitter crap.
Vakman pur sang
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:34:14 #130
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208509686
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 18:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niemand zegt dat er een bevrijding is? Er zijn ook nog geen Oekraense troepen de Dnjepr overgestoken. Bij de terugtrekking uit Kherson duurde het ook even voor er daadwerkelijk sprake was van een bevrijding.
Als je het hele draad had gelezen, las je al over waarschijnlijke roulatie oder so.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 19:37:44 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208509752
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er wordt getwitterd Russen vluchten.
Enige tijd later, nee Russen rouleren. Foutje.
Typisch voorbeeld van al die tegenstellige Twitter crap.
Ukraine's General Staff said it had made a mistake when it said, earlier today, that the Russian troops left the key city in Kherson Oblast.


Niet een 1 of andere random twitteraar dus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 maart 2023 @ 19:48:23 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208509957
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:37 schreef Starhopper het volgende:
Ukraine's General Staff said it had made a mistake when it said, earlier today, that the Russian troops left the key city in Kherson Oblast.

Niet een 1 of andere random twitteraar dus.
Maar het blijft crap omdat het onzin was...
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 19:50:22 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208509995
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar het blijft crap omdat het onzin was...
Het was een foutje.

Maarja, blijkbaar is het stoer om niet enthousiast te zijn als de general staff van UAF met een bericht als deze komt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208510010
Nova kakhova is de laatste tijd wel vaak gehimarsed. Zou er niet enthousiast van worden als ik er heen moest.
pi_208510194
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 19:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ukraine's General Staff said it had made a mistake when it said, earlier today, that the Russian troops left the key city in Kherson Oblast.


Niet een 1 of andere random twitteraar dus.
Eoa twitteraar beweert dat Ukraine General staf zou hebben gezegd dat….
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 20:02:06 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208510208
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eoa twitteraar beweert dat Ukraine General staf zou hebben gezegd dat….
Prima joh.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 maart 2023 @ 20:02:23 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 23 maart 2023 @ 20:06:08 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208510295
Constant positie verplaatsen maar eenmaal gespot was het game over

https://www.msn.com/en-us(...)rk-radar/ar-AA18ZTlY
Special Operations Forces destroy expensive Russian Zoopark radar
The Special Operations Forces (SOF) of Ukraine, in cooperation with the Defence Forces unit, destroyed a Russian Zoopark-2 radar reconnaissance system.

While conducting aerial reconnaissance on the Donetsk front, the unit of the SOF detected and pursued a Russian 1L220 Zoopark-2 radar reconnaissance and arms control system, which was constantly changing its position.



After receiving the location of the counter-battery system, one of the Defence Forces units launched an attack on it.

This piece of Russian military equipment was successfully destroyed.

Quote from Kindratenko: "We have destroyed a costly target causing significant trouble for our troops on the contact line. This system detects Ukrainian multiple-launch rocket systems, mortars, and rocket launchers. Using this system, the enemy can calculate the location of the Ukrainian rocket systems and hit them, providing their units with coordinates."

Note: The Militarnyi portal reports that the main purpose of different modifications of the Zoo Park system is reconnaissance of Ukrainian firing means and adjustment of fire.

This radar station detects shells in the air and calculates the trajectory of their flight. This information can not only help find a firing position but also the area where a projectile will most likely fall. This helps the occupiers not only detect the Ukrainian firing positions but also adjust their artillery systems against the Ukrainian troops.

[ Bericht 21% gewijzigd door slashdotter3 op 23-03-2023 20:35:01 ]
pi_208510445
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:37 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
ga vooral lekker door met schreeuwen tegen de wereld met zn allen hier, zo verander je dingen. niet luisteren naar anderen en zeggen dat hun punten al ongeldig zijn verklaard door de wijzen in dit topic.

ben blij dat ik BBB heb gestemd en ben de volgende verkiezingen ga ik weer een proteststem uitbrengen haha
Haha de nieuwe generatie heeft nog langer onbetaalbare woningen. Dat zal Rutte pijn doen hoor!

En dan nog die dooddoener aan de start van je post. Je bent als een flat earther die gefrustreerd is dat andere mensen graad luidruchtig bij de controleerbare waarheid blijven ipv mee te gaan in je complotten.
  donderdag 23 maart 2023 @ 20:23:31 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208510693
Wie is die gast naast Prighozin?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 23 maart 2023 @ 20:33:04 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208510697
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 20:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Constant positie verplaatsen maar eenmaal gespot was het game over

Special Operations Forces destroy expensive Russian Zoopark radar
The Special Operations Forces (SOF) of Ukraine, in cooperation with the Defence Forces unit, destroyed a Russian Zoopark-2 radar reconnaissance system.

While conducting aerial reconnaissance on the Donetsk front, the unit of the SOF detected and pursued a Russian 1L220 Zoopark-2 radar reconnaissance and arms control system, which was constantly changing its position.

After receiving the location of the counter-battery system, one of the Defence Forces units launched an attack on it.

This piece of Russian military equipment was successfully destroyed.

Quote from Kindratenko: "We have destroyed a costly target causing significant trouble for our troops on the contact line. This system detects Ukrainian multiple-launch rocket systems, mortars, and rocket launchers. Using this system, the enemy can calculate the location of the Ukrainian rocket systems and hit them, providing their units with coordinates."

Note: The Militarnyi portal reports that the main purpose of different modifications of the Zoo Park system is reconnaissance of Ukrainian firing means and adjustment of fire.

This radar station detects shells in the air and calculates the trajectory of their flight. This information can not only help find a firing position but also the area where a projectile will most likely fall. This helps the occupiers not only detect the Ukrainian firing positions but also adjust their artillery systems against the Ukrainian troops.
Ze hebben een Oekraiense radar vernietigd?

https://www.radartutorial.eu/19.kartei/04.battle/karte056.en.html
pi_208510699
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
Wie is die gast naast Prighozin?
Z’n sidekick
Vakman pur sang
pi_208510853
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:29 schreef TheJanitor het volgende:
Wat zullen de drogredenen worden van het pro-Rusland volk als straks China Taiwan binnenvalt. Want je weet van te voren dat ze de kant van China zullen kiezen. :+

"Het is altijd van China geweest."
"Amerika heeft ze uitgedaagd."
"Het zijn onze zaken niet."
"Nazi's in Taiwan?"
In Indonesie hebben ze ook heel veel nasi :{
pi_208510855
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze hebben een Oekraiense radar vernietigd?

https://www.radartutorial.eu/19.kartei/04.battle/karte056.en.html
Blijkbaar. Lijkt me iets handiger dan proberen terug te veroveren. Het is niet zo dat oekrainers het alleenrecht hebben om materieel van de tegenpartij te gebruiken
  donderdag 23 maart 2023 @ 20:47:29 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208510858
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze hebben een Oekraiense radar vernietigd?

https://www.radartutorial.eu/19.kartei/04.battle/karte056.en.html
Ze zullen wel de Zoopark-1 bedoelen?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 23 maart 2023 @ 21:11:23 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 21:21:55 #148
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208511293
Jongons..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 maart 2023 @ 21:28:57 #149
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208511381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Jongons.. [ afbeelding ]
Pak ze !

:o
  donderdag 23 maart 2023 @ 21:39:58 #150
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208511544
twitter


@AchJa ?!
pi_208511573
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:59 schreef AchJa het volgende:
In het verleden wel eens vaker voorbijgekomen als bron, de naar eigen zeggen oud medewerker van de AIVD Guido Blaauw, ook bekend als @:envirosec op Twitter...

Tevens @:dudewhereismycar ff taggen.

Een hele draad over hoe hij de boel weer eens loopt te flessen:[ twitter ]

Threadreader
Tja blijft een bijzonder persoon (fantast), met een grote boog omheen lopen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 21:44:16 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208511596
Ik zal onze kok ook om advies vragen voor de generaals van Zelensky

twitter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 21:46:27 #153
236264 crew  capricia
pi_208511613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

@:achja ?!
Leo??
Definitely not CIA
pi_208511671
twitter
pi_208511705
twitter
pi_208511731
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Leo??
Volgens mij is het een sovjet tank en geen Leopard of in die categorie. Als ik naar de koepel kijk aan de voorkant is die behoorlijk rond zeg maar. Dat hebben de Leonards niet. Zo ver ik het kan zien op de beelden.
  donderdag 23 maart 2023 @ 21:57:15 #157
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208511748
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Leo??
Had natuurlijk moeten aangeven dat jullie allemaal mee mogen doen voor de koelkast.

Leo is wat ik de eerste keer kijken dacht. De keren erna twijfel ik.
pi_208511777
quote:
Zelensky says victory possible this year but warns allies of inadequate cooperation in several areas

"No one knows for sure how long the war will last and which battles will bring us success faster and which ones will require more effort. But what is clear is that if there are no delays or stagnation in our cooperation, that if our joint efforts are resolutely focused on Ukraine's victory, the victory will be gained already this year," Zelensky told a meeting of the European Council.

The Ukrainian president said he appreciated European support for the work of the International Criminal Court and efforts to launch a compensation scheme that would use billions in seized Russian assets to rehabilitate Ukraine.

But he said there were several areas where cooperation was still lacking:

Delays in supplying long-range missiles. Zelensky referred to the Russian missile attack on Wednesday against Zaporizhzhia.
Ukraine’s need for modern combat planes. Zelensky said he was grateful to Poland and Slovakia for sending MiG 29s to Ukraine – “but we need modern aircraft.”
Delays to a new sanctions package. Zelensky said “global efforts are not yet sufficient to prevent Russia from adapting to the sanctions and from circumventing them through third countries.”
International support for Ukraine’s peace formula. Zelensky said he was ready for a summit to discuss what he called “the only realistic and comprehensive plan to restore Ukraine's territorial integrity and guarantee security for our people and for the whole of Europe.”

Zelensky said Ukraine was progressing in developing its institutions to European standards and its “transformation into a modern, fully accountable to society, corruption-free and institutionally stable” state. It was critical that its accession path to the European Union not be impeded.

“Ukraine is ready for a decision to start accession negotiations on EU membership already this year. The same readiness is needed from all of you – every leader in Europe.”

Zelensky ended his speech by warning that “If Europe hesitates, evil may have time to regroup and prepare itself for years of war.”
CNN
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 22:02:55 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208511836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

@:achja ?!
Is dit niet een door Tsjechi opgepimpte T72?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:04:34 #160
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208511859
quote:
84s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is dit niet een door Tsjechi opgepimpte T72?
Misschien wel een Nederlandse T72 w/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:07:25 #161
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208511888
Leo1 een optie?
pi_208511966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Krijg een beetje groundhogdaygevoel. Komt hij hier elke drie maanden mee of zo?
Tsja, gaat voornamelijk om met welke wapens in gedachten zegt hij het? Geef je Oekraine veel langeafstandsraketten en F-16's is het minder moeilijk dan als je ze alleen 100 ouwe tanks geeft. Of hij moet doen alsof publiekelijk zodat Rusland Oekraine onderschat.
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:16:30 #164
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208511980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Krijg een beetje groundhogdaygevoel. Komt hij hier elke drie maanden mee of zo?
Dan zullen ze de pakketten er wel in 3 maanden doorjagen. :P

Ik snap het wel. Ze zullen het gevoel hebben te moeten blijven trekken.
Misschien is het goed dat het westen eens een duidelijke lijn in leveren blijft stoppen en afspreekt waar ze heenwerken.
Maar dit zal vast teveel haken en ogen hebben.

Mocht het offensief van Oekrane niet slagen en ze hierbij veel materiaal en manschappen verliezen, zal het westen voor een blok komen te staan en dan denk ik niet dat dit goed uitpakt voor Oekrane.
Zodra ze wel succes hebben zullen ze misschien meer voor een stapje verder krijgen.

Volledig mijn gevoel natuurlijk, dus kan zat anders werken.
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:25:46 #165
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208512085
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 17:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Tirannen stoppen is oorlogzuchtig zijn. Hij heeft ook een aparte kijk op de Tweede Wereldoorlog. Hitler stoppen? Wat een oorlogzuchtige mensen allemaal die dat gedaan hebben.
Ik probeer nog eens een keer een inhoudelijke reactie te geven hier. Puur om andermans kijk erop te vragen. Niet om iets "goed te praten", te bekvechten over wie goed en slecht is, een kant te kiezen of een "wat zijn we zelf toch ontzettend slecht"-standpunt uit zelfhaat te maken.

Aangezien je zelf Hitler noemt, maak je vergelijkingen. Ik hoop dan ook dat wanneer er andere vergelijkingen worden gemaakt, geen 'whataboutism' wordt tegengeworpen. Want dan heeft een discussie weinig zin.

Goed, dan de reactie op jouw post, die bestaat uit een aantal overwegingen.

Je zegt enigszins sarcastisch "Hitler verslaan? Wat een oorlogszuchtige mensen allemaal die dat gedaan hebben". Een van de grote bijdragers aan het verslaan van Hitler was de Sovjet-Unie, met de welbekende massamoordenaar Stalin aan het roer. Mijns inziens meer dan terecht dat die man wordt verguisd (ook naderhand in eigen land), maar zonder de strijd en de miljoenen dode soldaten van de SU was Hitler waarschijnlijk niet of uiteindelijk veel later verslagen. Een tiran die (mede) door een tiran wordt verslagen: dat maakt Stalin (lijkt mij) nu niet bepaald automatisch beter. Maar we hadden elkaar nodig op dat moment.

Toen wij koud een jaar bevrijd waren, stuurde Nederland soldaten naar Indonesi om daar drie jaar lang 'orde op zaken' te stellen. Omdat het 'van ons' was. Vele doden tot gevolg in de strijd. Waren we zelf dan niet oorlogszuchtig en leefden de Indonesirs niet onder Nederlandse tirannie? De bevolking daar was nu niet bepaald blij met onze aanwezigheid daar.

Hetzelfde geldt voor alle andere Europese kolonin destijds, zeker de Britse en de Franse. Die waren daar niet bepaald op uitnodiging. Het behouden van de macht ging gepaard met zware onderdrukking van de inheemse bevolking. Iets dat tijdens WOII en tot lang daarna gewoon doorging.

Kijken we naar een van onze bevrijders, de VS. Ik zal het land (naast de Canadezen, Fransen, Engelsen, Polen) altijd dankbaar blijven voor het offer dat ze hebben gebracht om ons te bevrijden van Nazi-Duitsland. Toch vond er tijdens WOII en keiharde rassensegregatie in het land plaats, op basis van wetten. In de ene staat heftiger dan in de andere, maar een deel van de Afro-Amerikaanse bevolking werd gewoon nog onderdrukt en waren niet meer dan tweederangsburgers met minder rechten. Kijken we daarnaast nog naar een dramatische oorlog als die in Vietnam, heeft die ook nog eens tienduizenden tot zelfs honderdduizenden burgerdoden opgeleverd.

Als je een aantal van dit soort zaken in ogenschouw neemt: is het dan vreemd dat andere landen 'ons' niet per definitie als vredelievende naties beschouwen, die slechts volkeren verlossen van tirannen en louter het beste met de mensheid voorhebben? Dus de 'good guys' die altijd uit pore nobelheid ten strijde zijn getrokken tegen de 'bad guys' om mensen te redden? Ik vind dat niet vreemd.

Het is allemaal zo complex en het hangt allemaal van geopolitieke belangen aan elkaar, waarbij je vaak niet het een volledig los kunt zien van het ander. Het treurige is dat de keiharde realiteit is dat er hierdoor altijd mensen sterven die gewoon hun leven willen leiden.
pi_208512155
quote:
13s.gif Op donderdag 23 maart 2023 16:03 schreef Kelvin_Baassie het volgende:

[..]
oh wauw wat een arrogantie. moet ik ook ONZE politici steunen die graag een kernoorlog willen uitlokken???

iedereen moet tegenwoordig gerespecteerd worden. mannen die vrouw willen zijn, enz enz.

Maar etnische russen die aan de verkeerde kant van een denkbeeldige lijntje wonen die zijn slecht want russisch en ze mogen niet zelfstandig verder. Goeie boodschap.

Deel oekraine in tween en klaar met de onzin.
Het probleem is dat jij niet alleen onwetend bent, maar ook arrogant in je onwetendheid.

Deze "burgeroorlog" is gestart door Igor Strelkov Girkin, die geboren en getogen is in Moskou (let op: NIET geboren en getogen in de Donbass).

In het onafhankelijkheids referendum van 1991 stemde ook de Donbass overweldigend vr onafhankelijkheid.

En niemand wil een kernoorlog uitlokken, doe niet zo ontzettend dom.
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:41:17 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208512316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Leo1 een optie?
Nee, geen Leo1 of 2, sowieso is dat aan het geluid al te horen. Lijkt me een T72...

Maar met een flinke slag om de arm. Zit mobiel.

Edit: Op 20 seconden zie je dit tussen de struiken door:


[ Bericht 11% gewijzigd door AchJa op 23-03-2023 22:48:22 ]
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:45:32 #168
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208512370
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, geen Leo1 of 2, sowieso is dat aan het geluid al te horen. Lijkt me een T72...

Maar met een flinke slag om de arm.
Hehe, had ik ook gelijk, met de tag welles waar.

Ziet er naar uit dat jij de credits krijgt voor de geluidsherkenning. Starhopper de koelkast.
pi_208512446
Gaat niet heel best daar voor Oekrane/VS. Hopelijk gaat het offensief nog wat brengen.
twitter
Vakman pur sang
pi_208512448
twitter


🇫🇮🇫🇮🇫🇮
pi_208512465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

@:achja ?!
M-55S
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:58:12 #172
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208512564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:51 schreef oheng het volgende:

[..]
M-55S
Goeie quiz wel !
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:01:00 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208512605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:51 schreef oheng het volgende:

[..]
M-55S
Ook zo'n soort uitlaat idd. Kan ook nog.

Edit: Overigens mis ik dan weer de redelijk opvallende (uit het midden zittende) rookafzuiger op de schietbuis...

[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 23-03-2023 23:09:07 ]
pi_208512607
quote:
Ukrainian officials said its air defenses have intercepted two cruise missiles fired at the Odesa region.

Ukraine’s Air Command South said Thursday evening that “the air defense forces shot down two Kh-59 air-to-surface guided missiles fired by Russian Su-35 fighters from the Black Sea in Odesa region.”
pi_208512619
quote:
Spain is expected to send its first shipment of modern battle tanks to Ukraine by the end of next week, once officials have completed final firing tests in the field, the Spanish Defense Ministry said in a statement Thursday.

The six Leopard 2A4 tanks have been undergoing final checks at a weapons factory near Seville in southern Spain, the statement said.
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:01:57 #176
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208512620
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze hebben een Oekraiense radar vernietigd?

https://www.radartutorial.eu/19.kartei/04.battle/karte056.en.html
Wordt ook door Rusland gebruikt

https://odin.tradoc.army.mil/WEG/Asset/1L220-U_(Zoopark-2)_Ukrainian_Artillery_Locating_Radar
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:10:57 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:15:57 #178
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208512740
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar staat dat?
[..]

"Proliferation: Russian Federation, Ukraine "
pi_208512879
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik probeer nog eens een keer een inhoudelijke reactie te geven hier. Puur om andermans kijk erop te vragen. Niet om iets "goed te praten", te bekvechten over wie goed en slecht is, een kant te kiezen of een "wat zijn we zelf toch ontzettend slecht"-standpunt uit zelfhaat te maken.

Aangezien je zelf Hitler noemt, maak je vergelijkingen. Ik hoop dan ook dat wanneer er andere vergelijkingen worden gemaakt, geen 'whataboutism' wordt tegengeworpen. Want dan heeft een discussie weinig zin.

Goed, dan de reactie op jouw post, die bestaat uit een aantal overwegingen.

Je zegt enigszins sarcastisch "Hitler verslaan? Wat een oorlogszuchtige mensen allemaal die dat gedaan hebben". Een van de grote bijdragers aan het verslaan van Hitler was de Sovjet-Unie, met de welbekende massamoordenaar Stalin aan het roer. Mijns inziens meer dan terecht dat die man wordt verguisd (ook naderhand in eigen land), maar zonder de strijd en de miljoenen dode soldaten van de SU was Hitler waarschijnlijk niet of uiteindelijk veel later verslagen. Een tiran die (mede) door een tiran wordt verslagen: dat maakt Stalin (lijkt mij) nu niet bepaald automatisch beter. Maar we hadden elkaar nodig op dat moment.

Toen wij koud een jaar bevrijd waren, stuurde Nederland soldaten naar Indonesi om daar drie jaar lang 'orde op zaken' te stellen. Omdat het 'van ons' was. Vele doden tot gevolg in de strijd. Waren we zelf dan niet oorlogszuchtig en leefden de Indonesirs niet onder Nederlandse tirannie? De bevolking daar was nu niet bepaald blij met onze aanwezigheid daar.

Hetzelfde geldt voor alle andere Europese kolonin destijds, zeker de Britse en de Franse. Die waren daar niet bepaald op uitnodiging. Het behouden van de macht ging gepaard met zware onderdrukking van de inheemse bevolking. Iets dat tijdens WOII en tot lang daarna gewoon doorging.

Kijken we naar een van onze bevrijders, de VS. Ik zal het land (naast de Canadezen, Fransen, Engelsen, Polen) altijd dankbaar blijven voor het offer dat ze hebben gebracht om ons te bevrijden van Nazi-Duitsland. Toch vond er tijdens WOII en keiharde rassensegregatie in het land plaats, op basis van wetten. In de ene staat heftiger dan in de andere, maar een deel van de Afro-Amerikaanse bevolking werd gewoon nog onderdrukt en waren niet meer dan tweederangsburgers met minder rechten. Kijken we daarnaast nog naar een dramatische oorlog als die in Vietnam, heeft die ook nog eens tienduizenden tot zelfs honderdduizenden burgerdoden opgeleverd.

Als je een aantal van dit soort zaken in ogenschouw neemt: is het dan vreemd dat andere landen 'ons' niet per definitie als vredelievende naties beschouwen, die slechts volkeren verlossen van tirannen en louter het beste met de mensheid voorhebben? Dus de 'good guys' die altijd uit pore nobelheid ten strijde zijn getrokken tegen de 'bad guys' om mensen te redden? Ik vind dat niet vreemd.

Het is allemaal zo complex en het hangt allemaal van geopolitieke belangen aan elkaar, waarbij je vaak niet het een volledig los kunt zien van het ander. Het treurige is dat de keiharde realiteit is dat er hierdoor altijd mensen sterven die gewoon hun leven willen leiden.
Nee dat is niet raar. Maar volgens mij beweert niemand hier dat het westen heilig is.

Overigens bij de dekolonisatie zijn vaak ook bij de lokale bevolking 2 kampen en velen wilden graag bij het moederland blijven horen.

Bv voor veel Indonesirs was het een wisseling van kolonisator. Van Nederlanders naar Javanen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:44:34 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208512910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:15 schreef kibo het volgende:

[..]
"Proliferation: Russian Federation, Ukraine "
Ah zie het, laat dat mobiel niet zien, moet je switchen naar desktop view...

Maar dat is dan ook de enige site die dat stelt dus ik steek mijn handen daar nog niet voor in het vuur.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 00:19:44 #181
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208513059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee dat is niet raar. Maar volgens mij beweert niemand hier dat het westen heilig is.

Overigens bij de dekolonisatie zijn vaak ook bij de lokale bevolking 2 kampen en velen wilden graag bij het moederland blijven horen.

Bv voor veel Indonesirs was het een wisseling van kolonisator. Van Nederlanders naar Javanen.
De opmerking waar ik op reageerde, was het (mijns inziens) sarcastische "Hitler verslaan? Wat een oorlogszuchtige mensen allemaal die dat gedaan hebben". Dat was een reactie op een opmerking over een user die vond dat er "oorlogszuchtige mensen" waren hier.

Dat interpreteerde ik als: "Wanneer je een tiran als Hitler probeert te verslaan, ben je geen oorlogszuchtig mens". En nog wat verdere interpretatie: dan kom je louter op voor de goede zaak en ben je juist voor vrede. Simpel gezegd: dan behoor je tot de 'good guys', tegenover de 'bad guys'.

Kijk je puur en alleen naar wat ze hier voor ons hebben gedaan destijds, dan kan ik daar helemaal inkomen. Ik vind echter niet dat je dat helemaal los kunt koppelen van wat je tegelijkertijd zelf allemaal uitvreet wereldwijd. Het verhaal 'good guys'/bestrijder van tirannie houdt mijns inziens niet echt stand wanneer je destijds zelf tegelijkertijd elders op de wereld andere volkeren onderwerpt en onderdrukt. Dat was slechts mijn punt.
pi_208513077
Dus de hulp van het westen aan Oekrane om Rusland uit hun land te schoppen is onterecht omdat...wat precies? Omdat geen enkel land een smetteloos verleden heeft?

[ Bericht 2% gewijzigd door Barbusse op 24-03-2023 00:43:06 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 maart 2023 @ 00:32:29 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208513115
twitter


Goh, hij kan ook een kaart lezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208513160
twitter

_O- Russische comedy of propaganda?
pi_208513241
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
wut

_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208513260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]
wut

_O-
Heb jij dan geen last van een NAVO basis in je achtertuin?
pi_208513267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik probeer nog eens een keer een inhoudelijke reactie te geven hier. Puur om andermans kijk erop te vragen. Niet om iets "goed te praten", te bekvechten over wie goed en slecht is, een kant te kiezen of een "wat zijn we zelf toch ontzettend slecht"-standpunt uit zelfhaat te maken.

Aangezien je zelf Hitler noemt, maak je vergelijkingen. Ik hoop dan ook dat wanneer er andere vergelijkingen worden gemaakt, geen 'whataboutism' wordt tegengeworpen. Want dan heeft een discussie weinig zin.

Goed, dan de reactie op jouw post, die bestaat uit een aantal overwegingen.

Je zegt enigszins sarcastisch "Hitler verslaan? Wat een oorlogszuchtige mensen allemaal die dat gedaan hebben". Een van de grote bijdragers aan het verslaan van Hitler was de Sovjet-Unie, met de welbekende massamoordenaar Stalin aan het roer. Mijns inziens meer dan terecht dat die man wordt verguisd (ook naderhand in eigen land), maar zonder de strijd en de miljoenen dode soldaten van de SU was Hitler waarschijnlijk niet of uiteindelijk veel later verslagen. Een tiran die (mede) door een tiran wordt verslagen: dat maakt Stalin (lijkt mij) nu niet bepaald automatisch beter. Maar we hadden elkaar nodig op dat moment.
De Sovjet-Unie deed dit ook alleen omdat ze werden aangevallen. En als ze gelijk hadden opgegeven had het echt veel levens gescheeld inderdaad. Volgens mensen zoals de poster waar ik het over had was de Sovjet-Unie dus echt oorlogzuchtig door niet op te geven.

quote:
Toen wij koud een jaar bevrijd waren, stuurde Nederland soldaten naar Indonesi om daar drie jaar lang 'orde op zaken' te stellen. Omdat het 'van ons' was. Vele doden tot gevolg in de strijd. Waren we zelf dan niet oorlogszuchtig en leefden de Indonesirs niet onder Nederlandse tirannie? De bevolking daar was nu niet bepaald blij met onze aanwezigheid daar.
Klopt, wij hadden daar niets te zoeken, net als Rusland nu in Oekraine. Maar omdat Indonesie terugvocht waren ze erg oorlogzuchtig volgens de poster waar ik op reageerde. En dat hadden ze beter niet kunnen doen. Gewoon opgeven had veel levens gescheeld. Daarbij hadden wij een claim op Indonesie, we waren er al 400 jaar dus het was gewoon Nederland, toch?

quote:
Hetzelfde geldt voor alle andere Europese kolonin destijds, zeker de Britse en de Franse. Die waren daar niet bepaald op uitnodiging. Het behouden van de macht ging gepaard met zware onderdrukking van de inheemse bevolking. Iets dat tijdens WOII en tot lang daarna gewoon doorging.
Ja, en?

quote:
Kijken we naar een van onze bevrijders, de VS. Ik zal het land (naast de Canadezen, Fransen, Engelsen, Polen) altijd dankbaar blijven voor het offer dat ze hebben gebracht om ons te bevrijden van Nazi-Duitsland. Toch vond er tijdens WOII en keiharde rassensegregatie in het land plaats, op basis van wetten. In de ene staat heftiger dan in de andere, maar een deel van de Afro-Amerikaanse bevolking werd gewoon nog onderdrukt en waren niet meer dan tweederangsburgers met minder rechten. Kijken we daarnaast nog naar een dramatische oorlog als die in Vietnam, heeft die ook nog eens tienduizenden tot zelfs honderdduizenden burgerdoden opgeleverd.
Klopt, het terugvechten van Vietnam was oorlogzuchtig van ze. Ze hadden Amerika gewoon moeten laten winnen.

quote:
Als je een aantal van dit soort zaken in ogenschouw neemt: is het dan vreemd dat andere landen 'ons' niet per definitie als vredelievende naties beschouwen, die slechts volkeren verlossen van tirannen en louter het beste met de mensheid voorhebben? Dus de 'good guys' die altijd uit pore nobelheid ten strijde zijn getrokken tegen de 'bad guys' om mensen te redden? Ik vind dat niet vreemd.

Het is allemaal zo complex en het hangt allemaal van geopolitieke belangen aan elkaar, waarbij je vaak niet het een volledig los kunt zien van het ander. Het treurige is dat de keiharde realiteit is dat er hierdoor altijd mensen sterven die gewoon hun leven willen leiden.
Ik heb het idee dat je een groot punt wil maken, maar ik zie het niet helemaal.
pi_208513275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Heb jij dan geen last van een NAVO basis in je achtertuin?
Ik woon een kleine 800 meter hemelsbreed van een Portugese legerbasis. Het komt wel heel erg dichtbij nu :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208513286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
Ja |:)
pi_208513315
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik woon een kleine 800 meter hemelsbreed van een Portugese legerbasis. Het komt wel heel erg dichtbij nu :{
Als je ook nog een foto van Pikachu in je huiskamer hebt hangen begin ik me wel zorgen te maken.
pi_208513319
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:33 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als je ook nog een foto van Pikachu in je huiskamer hebt hangen begin ik me wel zorgen te maken.
Nee, dat niet. Maar m'n vriendin werkt voor Nintendo. Ik ga even panieken, brb.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208513332
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nee, dat niet. Maar m'n vriendin werkt voor Nintendo. Ik ga even panieken, brb.
_O-
pi_208513336
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
_O-
Nu nog wachten op de afspraak voor m'n geslachtsveranderingoperatie ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 02:09:03 #194
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208513378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
De Sovjet-Unie deed dit ook alleen omdat ze werden aangevallen. En als ze gelijk hadden opgegeven had het echt veel levens gescheeld inderdaad. Volgens mensen zoals de poster waar ik het over had was de Sovjet-Unie dus echt oorlogzuchtig door niet op te geven.
[..]
Klopt, wij hadden daar niets te zoeken, net als Rusland nu in Oekraine. Maar omdat Indonesie terugvocht waren ze erg oorlogzuchtig volgens de poster waar ik op reageerde. En dat hadden ze beter niet kunnen doen. Gewoon opgeven had veel levens gescheeld. Daarbij hadden wij een claim op Indonesie, we waren er al 400 jaar dus het was gewoon Nederland, toch?
[..]
Ja, en?
[..]
Klopt, het terugvechten van Vietnam was oorlogzuchtig van ze. Ze hadden Amerika gewoon moeten laten winnen.
[..]
Ik heb het idee dat je een groot punt wil maken, maar ik zie het niet helemaal.
Tja, je reageert slechts sarcastisch met "niemand zou zijn land moeten verdedigen of terugvechten, maar gewoon opgeven omdat ze anders oorlogszuchtig zijn." Dat is totaal niet het punt dat ik maak.

Jij maakt de vergelijking met Hitler verslaan om aan te geven dat dat niks met oorlogzucht heeft te maken. Als ik er even een vrije interpretatie op loslaat: "oorlogszuchtigheid" vs. "doen wat juist is". Als je puur en alleen inzoomt op de strijd tussen de Geallieerden en de Nazi's destijds, heb ik wel begrip voor die laatste opvatting. Dat was inderdaad voornamelijk goed vs. kwaad.

Keek je echter breder destijds, is het wel vrij dubbel dat je enerzijds zegt mensen in Europa te bevrijden van tirannie, maar er tegelijkertijd geen enkel probleem mee hebt om op veel plekken in de wereld zelf miljoenen mensen te onderdrukken en onderwerpen. Waardoor er ook gewoon veel mensen sterven. Is je eigen tirannie t.o.v. andere mensen dan minder erg? Zijn hun levens minder waard, waardoor er een verschil in zit?

Maar goed, dit wordt waarschijnlijk een discussie zoals die al talloze malen en in allerlei vormen is gevoerd hier en eens word je het toch nooit (dat hoeft ook helemaal niet), dus die kunnen we elkaar beter besparen denk ik. :)
pi_208513491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
Schilderijke van Pickachu aan de muur, niks mis mee _O_

Russische Koefnoen :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 24 maart 2023 @ 06:43:51 #196
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208513571
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 02:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, je reageert slechts sarcastisch met "niemand zou zijn land moeten verdedigen of terugvechten, maar gewoon opgeven omdat ze anders oorlogszuchtig zijn." Dat is totaal niet het punt dat ik maak.

Jij maakt de vergelijking met Hitler verslaan om aan te geven dat dat niks met oorlogzucht heeft te maken. Als ik er even een vrije interpretatie op loslaat: "oorlogszuchtigheid" vs. "doen wat juist is". Als je puur en alleen inzoomt op de strijd tussen de Geallieerden en de Nazi's destijds, heb ik wel begrip voor die laatste opvatting. Dat was inderdaad voornamelijk goed vs. kwaad.

Keek je echter breder destijds, is het wel vrij dubbel dat je enerzijds zegt mensen in Europa te bevrijden van tirannie, maar er tegelijkertijd geen enkel probleem mee hebt om op veel plekken in de wereld zelf miljoenen mensen te onderdrukken en onderwerpen. Waardoor er ook gewoon veel mensen sterven. Is je eigen tirannie t.o.v. andere mensen dan minder erg? Zijn hun levens minder waard, waardoor er een verschil in zit?

Maar goed, dit wordt waarschijnlijk een discussie zoals die al talloze malen en in allerlei vormen is gevoerd hier en eens word je het toch nooit (dat hoeft ook helemaal niet), dus die kunnen we elkaar beter besparen denk ik. :)
Vooral een discussie die kant noch wal slaat in het licht van het huidige conflict. Wat een hoop gezoek om een punt te proberen te maken.
pi_208513769
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208514023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
Dit moet een sketch zijn toch?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:40:05 #200
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208514082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
Als het wel propaganda is klinkt het niet alsof wij nazis zijn.
pi_208514097
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dit moet een sketch zijn toch?
Drie maanden geleden:
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:46:43 #202
117098 Hathor
Effe niet
pi_208514130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
Russische versie van Benny Hill.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208514165
Rusland is eigenlijk alles waar wappies het westen van betichten. Wat een poppenkast, beetje The Truman Show gevoel.
pi_208514349
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 02:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, je reageert slechts sarcastisch met "niemand zou zijn land moeten verdedigen of terugvechten, maar gewoon opgeven omdat ze anders oorlogszuchtig zijn." Dat is totaal niet het punt dat ik maak.

Jij maakt de vergelijking met Hitler verslaan om aan te geven dat dat niks met oorlogzucht heeft te maken. Als ik er even een vrije interpretatie op loslaat: "oorlogszuchtigheid" vs. "doen wat juist is". Als je puur en alleen inzoomt op de strijd tussen de Geallieerden en de Nazi's destijds, heb ik wel begrip voor die laatste opvatting. Dat was inderdaad voornamelijk goed vs. kwaad.

Keek je echter breder destijds, is het wel vrij dubbel dat je enerzijds zegt mensen in Europa te bevrijden van tirannie, maar er tegelijkertijd geen enkel probleem mee hebt om op veel plekken in de wereld zelf miljoenen mensen te onderdrukken en onderwerpen. Waardoor er ook gewoon veel mensen sterven. Is je eigen tirannie t.o.v. andere mensen dan minder erg? Zijn hun levens minder waard, waardoor er een verschil in zit?

Maar goed, dit wordt waarschijnlijk een discussie zoals die al talloze malen en in allerlei vormen is gevoerd hier en eens word je het toch nooit (dat hoeft ook helemaal niet), dus die kunnen we elkaar beter besparen denk ik. :)
Daar nog eens op inhakend. Het was de VS die ook sterk inzette op dekolonisatie toen. Daar kregen ze later wel spijt van maar rond wo2 speelde dat niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208514368
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:23 schreef Barbusse het volgende:
Dus de hulp van het westen aan Oekrane om Rusland uit hun land te schoppen is onterecht omdat...wat precies? Omdat geen enkel land een smetteloos verleden heeft?
Rusland is daarentegen een heel vredelievend land dat nooit kwaad in de zin heeft gehad en nooit een ander land is binnengevallen.
Daarom heeft Rusland ook het grootste landoppervlak...

Ooh, wacht...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208514507
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland is daarentegen een heel vredelievend land dat nooit kwaad in de zin heeft gehad en nooit een ander land is binnengevallen.
Daarom heeft Rusland ook het grootste landoppervlak...

Ooh, wacht...
Precies ja. Pure waanzin, die argumentatie van Repentless :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208514568
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
Als ik de posts van wappies soms lees denken ze daadwerkelijk dat het al zo werkt hier _O-
Incelfrikandel
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:43:30 #208
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208514665
Rusland gaat vanaf 2024 net zoals China een social credit systeem gebruiken die dan gebruikt wordt om de meest geschikte (meest nutteloze, minste bijdrage aan de samenleving) mensen in de maatschappij te vinden om te gebruiken als soldaat in Ukraine. Op die manier kunnen ze zonder grote conscriptie golf en maatschappelijke onrust soldaten vinden voor de oorlog en hebben ze een enorme poel van 25 miljoen beschikbaar.

Zo willen ze de oorlog nog jaren volhouden totdat de UN/Westen/Amerika hun interesse verliest en Ukraine dwingt te accepteren dat ze de gebieden kwijt zijn.

Zoals ze ook in de Koreaanse oorlog hebben gedaan waar Zuid Korea werd gedwongen een wapenstilstand te accepteren door geen wapens meer te leveren.

CaspianReport


[ Bericht 21% gewijzigd door slashdotter3 op 24-03-2023 10:38:24 ]
pi_208514953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland gaat vanaf 2024 net zoals China een social credit systeem gebruiken die dan gebruikt wordt om de meest geschikte (meest nutteloze, minste bijdrage aan de samenleving) mensen in de maatschappij te vinden om te gebruiken als soldaat in Ukraine. Op die manier kunnen ze zonder grote conscriptie golf soldaten vinden voor de oorlog en hebben ze een poel van 25 miljoen beschikbaar.

Zo willen ze de oorlog nog jaren volhouden totdat de UN/Westen/Amerika hun interesse verliest en Ukraine dwingt te accepteren dat ze de gebieden kwijt zijn.

Zoals ze ook in de Koreaanse oorlog hebben gedaan waar Zuid Korea werd gedwongen een wapenstilstand te accepteren door geen wapens meer te leveren.

CaspianReport
Daarom hangt ook wel veel af van dat counter offensief, soort van D-day wordt het toch wel. Mocht het slagen zo snel mogelijk een DMZ strook aanleggen en Oekrane betrekken bij de NAVO.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 10:37:41 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208515116
De komende 3~4 jaar is een window of opportunity voor China om Taiwan in te lijven en de VS voor een voldongen feit te stellen.

De oorlog in Ukraine heeft de ogen van de VS geopend dat ze niet voldoende voorbereid zijn voor een oorlog tegen China. Ze zullen binnen een paar weken door hun ammo heen zijn en dat opschalen gaat 3~4 jaar duren.

Tevens hebben ze maar 50 tankers om fighterjets van brandstof te voorzien terwijl ze er minstens 100 nodig hebben.

Tevens is de anti China alliance in Azie nog zwak, Japan heeft aangekondigd dat ze hun leger gaan omvormen om China en Noord Korea te counteren maar dat gaat nog jaren duren.

China heeft dit allemaal ook door en hun leger modernisering plannen voor 2035~2040 zijn naar 2027 verschoven om daar gebruik van te maken.



[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 24-03-2023 10:48:35 ]
pi_208515239
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:18 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Daarom hangt ook wel veel af van dat counter offensief, soort van D-day wordt het toch wel. Mocht het slagen zo snel mogelijk een DMZ strook aanleggen en Oekrane betrekken bij de NAVO.
Ik hoor 80.000 troepen rondom Bakhmut met een gigantisch aantal tanks en vele andere middelen etc. Dan moet je die paar Russen toch kunnen verdringen. Maar of deze gigantische aantallen kloppen durf ik natuurlijk ook niet te zeggen.
pi_208515274
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
De komende 3~4 jaar is een window of opportunity voor China om Taiwan in te lijven en de VS voor een voldongen feit te stellen.

De oorlog in Ukraine heeft de ogen van de VS geopend dat ze niet voldoende voorbereid zijn voor een oorlog tegen China. Ze zullen binnen een paar weken door hun ammo heen zijn en dat opschalen gaat 3~4 jaar duren.

Tevens hebben ze maar 50 tankers om fighterjets van brandstof te voorzien terwijl ze er minstens 100 nodig hebben.

Tevens is de anti China alliance in Azie nog zwak, Japan heeft aangekondigd dat ze hun leger gaan omvormen om China en Noord Korea te counteren maar dat gaat nog jaren duren.

China heeft dit allemaal ook door en hun leger modernisering plannen voor 2035~2040 zijn naar 2027 verschoven om daar gebruik van te maken.

Semi off topic:

https://nos.nl/artikel/24(...)uit-zuid-chinese-zee

Het schaakspel is wel begonnen hoor zo langzamerhand. De oorlog in Oekrane draait in die zin ook helemaal niet meer om alleen die paar provincies die Rusland zo graag wilt hebben.
pi_208515303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
De komende 3~4 jaar is een window of opportunity voor China om Taiwan in te lijven en de VS voor een voldongen feit te stellen.

De oorlog in Ukraine heeft de ogen van de VS geopend dat ze niet voldoende voorbereid zijn voor een oorlog tegen China. Ze zullen binnen een paar weken door hun ammo heen zijn en dat opschalen gaat 3~4 jaar duren.

Tevens hebben ze maar 50 tankers om fighterjets van brandstof te voorzien terwijl ze er minstens 100 nodig hebben.

Tevens is de anti China alliance in Azie nog zwak, Japan heeft aangekondigd dat ze hun leger gaan omvormen om China en Noord Korea te counteren maar dat gaat nog jaren duren.

China heeft dit allemaal ook door en hun leger modernisering plannen voor 2035~2040 zijn naar 2027 verschoven om daar gebruik van te maken.

Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financile wereld draait ook niet al te best.
pi_208515413
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
De komende 3~4 jaar is een window of opportunity voor China om Taiwan in te lijven en de VS voor een voldongen feit te stellen.

De oorlog in Ukraine heeft de ogen van de VS geopend dat ze niet voldoende voorbereid zijn voor een oorlog tegen China. Ze zullen binnen een paar weken door hun ammo heen zijn en dat opschalen gaat 3~4 jaar duren.

Tevens hebben ze maar 50 tankers om fighterjets van brandstof te voorzien terwijl ze er minstens 100 nodig hebben.

Tevens is de anti China alliance in Azie nog zwak, Japan heeft aangekondigd dat ze hun leger gaan omvormen om China en Noord Korea te counteren maar dat gaat nog jaren duren.

China heeft dit allemaal ook door en hun leger modernisering plannen voor 2035~2040 zijn naar 2027 verschoven om daar gebruik van te maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland gaat vanaf 2024 net zoals China een social credit systeem gebruiken die dan gebruikt wordt om de meest geschikte (meest nutteloze, minste bijdrage aan de samenleving) mensen in de maatschappij te vinden om te gebruiken als soldaat in Ukraine. Op die manier kunnen ze zonder grote conscriptie golf en maatschappelijke onrust soldaten vinden voor de oorlog en hebben ze een enorme poel van 25 miljoen beschikbaar.

Zo willen ze de oorlog nog jaren volhouden totdat de UN/Westen/Amerika hun interesse verliest en Ukraine dwingt te accepteren dat ze de gebieden kwijt zijn.

Zoals ze ook in de Koreaanse oorlog hebben gedaan waar Zuid Korea werd gedwongen een wapenstilstand te accepteren door geen wapens meer te leveren.

CaspianReport
Lijkt me sterk dat de VS in 3 tot de weken door de ammo heen is.
Die zorgen er heus wel voor dat ze ten aller tijden meer dan genoeg voor zichzelf overhouden.

Ook lijkt het mij sterk dat de Russen een systeem op zetten waarmee ze moeiteloos nog eens 25 miljoen soldaten kun krijgen.
Hoe apathisch ze ook zijn, dat gaat niet lukken, het rommelt nu al.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:21:36 #217
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208515536
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Ook lijkt het mij sterk dat de Russen een systeem op zetten waarmee ze moeiteloos nog eens 25 miljoen soldaten kun krijgen.
Rusland is al een politiestaat dus de info hebben ze al. Alleen nog niet in snel bruikbare vorm. Maar ze hebben techneuten zat die het bruikbaar kunnen maken en door de oorlog is de wil er om het ook te doen.
pi_208515539
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
[..]
Lijkt me sterk dat de VS in 3 tot de weken door de ammo heen is.
Die zorgen er heus wel voor dat ze ten aller tijden meer dan genoeg voor zichzelf overhouden.

Ook lijkt het mij sterk dat de Russen een systeem op zetten waarmee ze moeiteloos nog eens 25 miljoen soldaten kun krijgen.
Hoe apathisch ze ook zijn, dat gaat niet lukken, het rommelt nu al.
Waar rommelt het niet. Talloze demonstraties binnen de EU. De VS met zijn interne problemen. Het zal best rommelen in Rusland. Maar we vergeten dat het bij ons net zo rommelt. We zitten met een globale ellende van een ongekende orde. De naviteit van het westen en dat al jaren heeft ons in deze situatie gebracht door China etc. niet serieus te nemen maar dachten te profiteren van goedkope maakindustrie uit dat vreselijk land. Sinds de jaren 90 erger ik mij daar al aan. Nou ja ergeren, ik vond dat een slechte keuze in die jaren om kennis en industrie naar dat soort landen over te brengen.

Maakindustrie die je hard nodig hebt om berhaupt wapens en munitie in grote aantallen te kunnen produceren. Incluis grondstoffen.
pi_208515561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik hoor 80.000 troepen rondom Bakhmut met een gigantisch aantal tanks en vele andere middelen etc. Dan moet je die paar Russen toch kunnen verdringen. Maar of deze gigantische aantallen kloppen durf ik natuurlijk ook niet te zeggen.
mannetjes en materieel zijn erg belangrijk, maar ervaring, tactiek en strategie misschien toch een tikkeltje meer. Het lijkt me dat de huidige situatie dit juist illustreert
pi_208515580
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland gaat vanaf 2024 net zoals China een social credit systeem gebruiken die dan gebruikt wordt om de meest geschikte (meest nutteloze, minste bijdrage aan de samenleving) mensen in de maatschappij te vinden om te gebruiken als soldaat in Ukraine. Op die manier kunnen ze zonder grote conscriptie golf en maatschappelijke onrust soldaten vinden voor de oorlog en hebben ze een enorme poel van 25 miljoen beschikbaar.
Alsof ze in Rusland nu al niet weten wie ze aan het front willen hebben... Minderheden uit het oosten en criminelen uit de gevangenissen.

quote:
Zo willen ze de oorlog nog jaren volhouden totdat de UN/Westen/Amerika hun interesse verliest en Ukraine dwingt te accepteren dat ze de gebieden kwijt zijn.

Zoals ze ook in de Koreaanse oorlog hebben gedaan waar Zuid Korea werd gedwongen een wapenstilstand te accepteren door geen wapens meer te leveren.
Ik denk niet dat dit een sterke vergelijking is. In Korea is uiteindelijk de grens gekozen die na de tweede wereldoorlog al tot stand gekomen was, met noordelijk de communistische en zuidelijk de westerse troepen.

Nu in Oekrane is de oorlog voor het westen eigenlijk goedkoop, wij leveren alleen maar wapens, terwijl de Russische economie kapot gaat aan sancties en de Russen hun zonen moeten opofferen.

Ik zie het meer als de Sovjet-Afghanistan-oorlog, ook toen steunden de westerse mogendheden het verzet (Mujahideen) en werd de oorlog voor de Sowjets uiteindelijk te kostbaar.
pi_208515628
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waar rommelt het niet. Talloze demonstraties binnen de EU. De VS met zijn interne problemen. Het zal best rommelen in Rusland. Maar we vergeten dat het bij ons net zo rommelt. We zitten met een globale ellende van een ongekende orde. De naviteit van het westen en dat al jaren heeft ons in deze situatie gebracht door China etc. niet serieus te nemen maar dachten te profiteren van goedkope maakindustrie uit dat vreselijk land. Sinds de jaren 90 erger ik mij daar al aan. Nou ja ergeren, ik vond dat een slechte keuze in die jaren om kennis en industrie naar dat soort landen over te brengen.

Maakindustrie die je hard nodig hebt om berhaupt wapens en munitie in grote aantallen te kunnen produceren. Incluis grondstoffen.
Probleem is dat niemand het werk meer wilt doen hier en daarnaast hebben we daar momenteel niet eens de arbeidskrachten voor. Dan zul je dus weer arbeidskrachten uit het buitenland moeten halen en dat ligt ook enorm gevoelig voor een groot deel van de bevolking.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:29:51 #222
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208515643
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financile wereld draait ook niet al te best.
Mijn brics fonds staat nog steeds 55% in de min :'( .
(Westerse) Aandelen in dezelfde periode 63% in de plus.

Ik maak mij op dat vlak niet zo zorgen om de BRICs.in 3 van de 4 is het een teringbende in die landen. In 2 van 4 gaat het economisch ook bar slecht.
pi_208515688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Rusland is al een politiestaat dus de info hebben ze al. Alleen nog niet in snel bruikbare vorm. Maar ze hebben techneuten zat die het bruikbaar kunnen maken en door de oorlog is de wil er om het ook te doen.
Ze zullen het ongetwijfeld op kunnen zetten, dat bedoelde ik niet.

Het gros van het huidige kanonnenvoer komt al voornamelijk van de arme en ver af gelegen deelrepublieken.

Die hebben al heel veel mannen afgevoerd zien worden om nooit meer terug te zien.
Die zullen het vroeg of laat toch ook niet meer pikken om nog meer mannen afgevoerd te zien worden.

Dat ze een systeem op poten kunnen zetten om aan een pool van 25 miljoen soldaten te komen, dat geloof ik wel.
Die ook daadwerkelijk ophalen en inzetten dat zie ik niet meer gebeuren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208515763
Even in de file staan, want het is HIMARS o'clock:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208515765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Alsof ze in Rusland nu al niet weten wie ze aan het front willen hebben... Minderheden uit het oosten en criminelen uit de gevangenissen.
[..]
Ik denk niet dat dit een sterke vergelijking is. In Korea is uiteindelijk de grens gekozen die na de tweede wereldoorlog al tot stand gekomen was, met noordelijk de communistische en zuidelijk de westerse troepen.

Nu in Oekrane is de oorlog voor het westen eigenlijk goedkoop, wij leveren alleen maar wapens, terwijl de Russische economie kapot gaat aan sancties en de Russen hun zonen moeten opofferen.

Ik zie het meer als de Sovjet-Afghanistan-oorlog, ook toen steunden de westerse mogendheden het verzet (Mujahideen) en werd de oorlog voor de Sowjets uiteindelijk te kostbaar.
Zo kan China natuurlijk ook denken. Lekker goedkoop, laat die Russen het maar opnemen tegen het westen. Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende. Dat blijft voor mij de grote vraag en rode draad in dit conflict.
pi_208515776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mijn brics fonds staat nog steeds 55% in de min :'( .
(Westerse) Aandelen in dezelfde periode 63% in de plus.

Ik maak mij op dat vlak niet zo zorgen om de BRICs.in 3 van de 4 is het een teringbende in die landen. In 2 van 4 gaat het economisch ook bar slecht.
Nou ja, ik ben daar niet zeker van. Ik zet alles in op goud en bitcoin. Maar goed dat is wat off topic.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 24 maart 2023 @ 11:42:27 #227
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208515808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zo kan China natuurlijk ook denken. Lekker goedkoop, laat die Russen het maar opnemen tegen het westen. Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende. Dat blijft voor mij de grote vraag en rode draad in dit conflict.
Even gechargeerd is het westen een van de grootste zo niet de grootste afnemer van chinese export. Een economisch zwk westen is voor China ook bijzonder slecht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:48:10 #228
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208515859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mijn brics fonds staat nog steeds 55% in de min :'( .
(Westerse) Aandelen in dezelfde periode 63% in de plus.

Ik maak mij op dat vlak niet zo zorgen om de BRICs.in 3 van de 4 is het een teringbende in die landen. In 2 van 4 gaat het economisch ook bar slecht.
Ik wou net zeggen.

Ik denk dat B en I er het beste voor staan. En B is marginaal stabiel. De rest is gewoon rommel.

BRICS is natuurlijk vanaf de start een meetoo EU geweest.
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 24 maart 2023 @ 11:50:07 #229
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208515880
Net even gekeken bij de t72 en ambulance in Groesbeek, indrukwekkend.

Dat ding is over een mijn gereden begreep ik, alles onder de koepel is gewoon weg, motorblok ontzet, koepel idem. Daar wil je niet in hebben gezeten..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208515882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Even gechargeerd is het westen een van de grootste zo niet de grootste afnemer van chinese export. Een economisch zwk westen is voor China ook bijzonder slecht.
Je maakt wel een goed punt. Maar China kan zijn rommel mogelijk kwijt in andere delen van de wereld waar nog veel opgebouwd kan worden. Het westen is verzadigd met al die rommel. Niet voor niets ziet de VS een groot probleem in China en niet Rusland. Rusland is puur een grondstoffen leverancier. Verder stelt dat Rusland niets voor in de ogen van de VS.

Laat ik het zo zeggen. Onderschat dat China niet. Mijn grootvader zei altijd al, het gele gevaar. Jammer dat hij al jaren niet meer leeft. Mogelijk ben ik daardoor wat benvloed en valt het wel mee. Dat kan goed mogelijk zijn.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:50:39 #231
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208515890
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
Even in de file staan, want het is HIMARS o'clock:
[ twitter ]
Net als een plassen moetend kind, wat moet moet, dan maar in de berm.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 11:51:47 #232
8781 crew  Frutsel
pi_208515900
Russisch meisje (12) na maken tekening in inrichting geplaatst
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

Meisje en haar vader zijn hier volgens mij vorig jaar al besproken maar dit bevestigd nog maar eens de triestheid van de Rus.
pi_208515911
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Net even gekeken bij de t72 en ambulance in Groesbeek, indrukwekkend.

Dat ding is over een mijn gereden begreep ik, alles onder de koepel is gewoon weg, motorblok ontzet, koepel idem. Daar wil je niet in hebben gezeten..
En groot gat idd tussen de motor en alles onder de koepel.
Zal van de Igors van dienst weinig over zijn gebleven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:59:02 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:00:37 #235
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208515982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:
Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende.
Geen big ticket items. Munitie kan je mee wegkomen, je kan altijd zeggen: wij hebben dat niet geleverd, hebben 3den gedaan, en dat lukt als de productie datum niet al te nieuw is.

Big ticket makers zijn R en C. Maar mensen die dat leuk vinden, die identificeren zelfs een AK kloon van Norinco instant. En dan heeft China wat uit te leggen.

En groter dan dat (tank, vliegtuig) is al helemaal weinig realistisch. Sowieso zijn chinese tanks matige kloons van matige rus tanks, industrie is zo gemankeerd dat vliegtuig motoren van china's beste vliegtuigen uit oekraine of all places komen/kwamen.

En financieel staat geen enkel land van brics er zo goed voor dat ze miljarden rond kunnen strooien, zoals het westen wel doet richting oekraine. Los van dat het verre van zeker is dat landen zoals B, I, of zelfs S, dat sowieso willen. Het is een grove oversimplificatie om te stellen dat brics lidmaatschap garandeert dat ze wel meegaan in die rus imperialistische grootheidswaanzin.

En elke oekrainer die het leven laat door chinese artillerie munitie is vervelend, dat moge duidelijk zijn. Maar of dat "the needle" kan "moven", ik betwijfel het.
&lt;signature here&gt;.
pi_208516086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financile wereld draait ook niet al te best.
In Azie hebben ze ook genoeg problemen.

Waarom heb ik het gevoel dat te veel mensen tegenwoordig alle problemen hier in het westen massaal uitvergroten en wat daar allemaal ver in het oosten gebeurd de hemel inprijzen?
pi_208516090
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Net even gekeken bij de t72 en ambulance in Groesbeek, indrukwekkend.

Dat ding is over een mijn gereden begreep ik, alles onder de koepel is gewoon weg, motorblok ontzet, koepel idem. Daar wil je niet in hebben gezeten..
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyiv ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208516109
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyiv ;)
Kan goed van deze zijn, die mist ook nogal wat staal
Deze zou echter bij/rond Bucha zijn uitgeschakeld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:17:22 #239
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208516174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Cherni het volgende:
Maar China kan zijn rommel mogelijk kwijt in andere delen van de wereld waar nog veel opgebouwd kan worden.
Het grappige hieraan is, is dat we collectief vrijwel altijd spreken over chinese rommel. Jij zelf ook. Ik 'betrap' mezelf daar ook op. Ook in gesprekken met anderen, niet alleen hier.

Maar waarom we dat doen, is helder: china blinkt toch uit in dingen produceren die we eigenlijk niet nodig hebben, die 'leuk' zijn. Wat je bij de supermarkt in de aanbiedingen bak vind.

En daar volgt gewoon uit dat china rijke landen nodig heeft voor afzet van die producten. In arme landen geeft men geld uit een eerste levensbehoeften.

China heeft als afzet markten nodig, landen waar mensen een redelijk vrij besteedbaar inkomen hebben. Behalve het westen, zou ik niet weten welke andere daar aan voldoen?
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 24 maart 2023 @ 12:19:15 #240
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208516200
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyiv ;)
Dat is tof, ook maar eens doen. Heb je een linkje?
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Kan goed van deze zijn, die mist ook nogal wat staal
Deze zou echter bij/rond Bucha zijn uitgeschakeld.
Tussen Kiev en Bucha in, in feite een suburb van Kiev.

Althans, dat stond op het bord er naast :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208516278
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financile wereld draait ook niet al te best.
De brics zijn meer elkaars tegenstander dan die van het westen. Daar hebben we weinig aan te vrezen als Verenigde groep.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208516291
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyiv ;)
Link
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208516300
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef Joppiez het volgende:

[..]
In Azie hebben ze ook genoeg problemen.

Waarom heb ik het gevoel dat te veel mensen tegenwoordig alle problemen hier in het westen massaal uitvergroten en wat daar allemaal ver in het oosten gebeurd de hemel inprijzen?
Ik prijs niets de hemel in. Ik trek uiteindelijk mijn eigen conclusie en neem maatregelingen waarvan ik denk bepaalde problemen voor te zijn. Dat werkt mijn hele leven al uitstekend. Uiteraard mijn gezondheid is een factor waarop ik nauwelijks invloed heb.

En nogmaals het kan best zo zijn dat ik het helemaal mis heb. Maar ik probeer niets aan het toeval over te laten om er zachtzinnig mee om te gaan. Mogelijk een karakter eigenschap van een engineer die altijd van de ergste situatie uitgaat en daar een plan op baseert en maakt.

Je kunt het vergelijken dat een overheid niet alles voor je kan oplossen. Althans daar ga ik niet meer vanuit. Helaas, was dat maar wel het geval.
pi_208516347
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Link
Valt wel mee :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208516418
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het grappige hieraan is, is dat we collectief vrijwel altijd spreken over chinese rommel. Jij zelf ook. Ik 'betrap' mezelf daar ook op. Ook in gesprekken met anderen, niet alleen hier.

Maar waarom we dat doen, is helder: china blinkt toch uit in dingen produceren die we eigenlijk niet nodig hebben, die 'leuk' zijn. Wat je bij de supermarkt in de aanbiedingen bak vind.

En daar volgt gewoon uit dat china rijke landen nodig heeft voor afzet van die producten. In arme landen geeft men geld uit een eerste levensbehoeften.

China heeft als afzet markten nodig, landen waar mensen een redelijk vrij besteedbaar inkomen hebben. Behalve het westen, zou ik niet weten welke andere daar aan voldoen?
Mogelijk opkomende economien zoals bijvoorbeeld India. China zit diep in Afrika. Beloven infra etc in ruil voor grondstoffen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:35:53 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208516421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:46 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Wie dat ook is, de account houder van darth putin, het is werkelijk een meester.

Geniaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:38:04 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208516441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:35 schreef Cherni het volgende:

[..]
Mogelijk opkomende economien zoals bijvoorbeeld India. China zit diep in Afrika. Beloven infra etc in ruil voor grondstoffen.
En heffen vervolgens tol tot in den eeuwigheid zodat niemand er ooit gebruik van wil maken.
Zie de snelweg in Nairobi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208516560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zo kan China natuurlijk ook denken. Lekker goedkoop, laat die Russen het maar opnemen tegen het westen. Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende. Dat blijft voor mij de grote vraag en rode draad in dit conflict.
BRICS is geen homogene groep landen ofzo he. Dat is gewoon een term en volgens mij hebben ze sinds een paar jaar 1x per jaar een overleg ofzo.

India en China zijn uberhaupt concurrenten. En China en Rusland botst ook qua belangen maar daar is China duidelijk in het voordeel. Brazili en zeker zuid Afrika stellen economisch amper wat voor.

Snap dan ook niet waarom dat BRICS berhaupt genoemd worden.
pi_208516583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is tof, ook maar eens doen. Heb je een linkje?
[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Link
LINK
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:48:21 #250
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208516585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:35 schreef Cherni het volgende:
Mogelijk opkomende economien zoals bijvoorbeeld India.
India in z'n eentje gaat natuurlijk nooit het westen vervangen als afzet markt.

Dan mag china z'n "rommel productie" voor 90% afschalen, vermoed ik, incl. bijbehorende werkloosheid die dat op zal leveren.

Maar in feite is dit waarom china niet all out gaat mbt rus steunen. Omdat het westen xi nog steeds bij z'n ballen heeft, en hij weet het.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:50:17 #251
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208516603
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En heffen vervolgens tol tot in den eeuwigheid zodat niemand er ooit gebruik van wil maken.
Zie de snelweg in Nairobi.
Dit verbaast me niet, btw. Maar heb je hier een linkje van, ik ben wel benieuwd.
&lt;signature here&gt;.
pi_208516655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En heffen vervolgens tol tot in den eeuwigheid zodat niemand er ooit gebruik van wil maken.
Zie de snelweg in Nairobi.
Ik heb in Pakistan wel een stuk over de Karakoram Highway gereden. Alles wordt betaald door Chinezen en Chinese bedrijven doen het onderhoud, komt ook geen Pakistaan aan te pas. Het enige voordeel dat Pakistan er van heeft is dat ze een redelijke weg hebben in een moeilijk begaanbaar bergachtig gebied. Wel een superspectaculaire weg om op te rijden, dat dan weer wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208516912
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 maart 2023 @ 13:19:47 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208516922
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 13:47:58 #255
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208517263
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
LINK
[/quote]

Handgemaakt geloof ik dan minder. :o ;)
pi_208517287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:47 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
LINK
Handgemaakt geloof ik dan minder. :o ;)
[/quote]

Met de hand geslijptold ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208517562
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208517880
twitter

Voor de bierliefhebbers.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 14:42:23 #259
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208517882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:47 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Handgemaakt geloof ik dan minder. :o ;)
Voor dat geld wil ik wel een foto van een uitgebrande T72 waar een stuk staal uit geslepen is van 2x5cm. Dit ziet er veels te clean uit :') .
pi_208517888
twitter
  vrijdag 24 maart 2023 @ 14:49:32 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208517938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:44 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hij komt net iets verder dan mijn eerste RC vliegtuigje. :(
Al mijn krantenwijkgeld van 1 zomer naar de gallemiezen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208518008
Girkin zit wel appart te brabbelen de laatste tijd.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 24 maart 2023 @ 14:57:45 #263
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208518014
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Voor dat geld wil ik wel een foto van een uitgebrande T72 waar een stuk staal uit geslepen is van 2x5cm. Dit ziet er veels te clean uit :') .
Geloof vast dat ie uit een tank komt, geslepen misschien, verder gewoon een lasertje natuurlijk.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 14:59:47 #264
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208518027
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:44 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Misschien gemikt op een UA loopgraaf 20m verderop?
pi_208518049
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 24 maart 2023 @ 15:42:56 #266
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208518538
Een bradley die wakker wordt, na jaren slapen.

&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 15:54:18 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_208518717
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208518791
quote:
Heeft wel geholpen, hij is niet bevroren.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:03:48 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208518834
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dit verbaast me niet, btw. Maar heb je hier een linkje van, ik ben wel benieuwd.
Reizen Waes Wereldsteden aflevering Nairobi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208518980
quote:
Ik las het ook net. De helft van je lichaamsgewicht verliezen, wtf :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:14:37 #271
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208518986
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:42 schreef ExTec het volgende:
Een bradley die wakker wordt, na jaren slapen.

[ afbeelding ]
Beetje cringe wel.. :o

Bradleys zijn verder ook nog niet gespot h?
pi_208519042
Losers...

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:19:31 #273
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208519070
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:17 schreef Slayage het volgende:
Losers...

[ twitter ]
Aan de camo eisen zal het niet liggen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:44:52 #274
33189 RM-rf
1/998001
pi_208519355
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Aan de camo eisen zal het niet liggen.
is dat niet chte Louis Vuitton camo?

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208519466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Aan de camo eisen zal het niet liggen.
Ik krijg spontaan zin om in zang en dans uit te barsten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:59:18 #276
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208519551
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
is dat niet chte Louis Vuitton camo?

[ afbeelding ]
Eerder een object in de paintballarena
pi_208519806
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik las het ook net. De helft van je lichaamsgewicht verliezen, wtf :{
Iets voor Braddie :D
Weegt ie nog steeds genoeg.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208519865
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Iets voor Braddie :D
Weegt ie nog steeds genoeg.
Godverdomme m'n vrijmibo bier _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208519880
Sorry :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208520254
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:39 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Jij zit tijdens de vrijmibo op Fok! ?
Ook niet gezellig voor je collegae.
Ik werk remote en zit op een terrasje in Portugal :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208520312
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208520367
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik werk remote en zit op een terrasje in Portugal :P
We leven met je mee :'(
You are not alone
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:11:43 #284
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208520390
quote:
quote:
De gevechten bovengronds ontwikkelen zich in het voordeel van Oekrane. Een groep van internationale strijders krijgt de omgeving van de flat in handen. Met de Nieuw-Zeelander Kane Te Tai voorop, trekken zij de kelder in. "Ze waren ervan overtuigd dat Oleksej een achtergebleven Russische militair was", vertelt Anita. "Daarom overwogen ze een granaat naar binnen te gooien."

Maar Oleksej kent n herkent de Nieuw-Zeelander Kane. Ze hadden elkaar eens ontmoet, elders aan het front. Ze hadden een klik en spraken over de Engelse taal en Lord of the Rings. Hevig verzwakt en liggend op de keldertrap roept Oleksej met zijn laatste kracht: "Nieuw-Zeeland, Nieuw-Zeeland." Door een "ongelooflijk toeval" is Oleksejs leven gered, concludeert Anita.
Omg, wat een verhaal _O_
pi_208520416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:46 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
"Russophobia" :')
pi_208520422
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
We leven met je mee :'(
You are not alone
O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208520424
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[..]
Omg, wat een verhaal _O_
twitter

twitter
pi_208520462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Verhaal kwam me al zo bekend voor.
Wel sneu dat die Kiwi een paar dagen later gesneuveld is :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:35:28 #290
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208520597
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
Item in EenVandaag: ontvoering Oekraense kinderen door Rusland.
Yeah, dan trek ik kuilen vol dooie Russen beter !
pi_208520665
twitter
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:45:48 #292
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208520694
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:28 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Probleem is dat niemand het werk meer wilt doen hier en daarnaast hebben we daar momenteel niet eens de arbeidskrachten voor. Dan zul je dus weer arbeidskrachten uit het buitenland moeten halen en dat ligt ook enorm gevoelig voor een groot deel van de bevolking.
Nee, dan moeten alle consultants, coaches en “managers” eens aan nuttig werk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208520699
Strela troep

twitter
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:48:36 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208520715
James Vasquez blijkt een scammer te zijn die 3 miljoen aan donaties in eigen zak heeft gestoken en nu spoorloos is

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter


[ Bericht 23% gewijzigd door slashdotter3 op 24-03-2023 18:57:01 ]
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:51:41 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 19:05:11 #297
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208520921
Kan het wel begrijpen, met nul training en een tekort aan ammo naar Bakhmut gestuurd worden om daar te worden afgeslacht door artillery lijkt me ook niet erg aantrekkelijk...

https://www.msn.com/en-us(...)y-report/ar-AA192tIs
Ukraine is struggling to recruit soldiers as it prepares for new offensive, with some spending thousands to flee the country
pi_208521083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
Item in EenVandaag: ontvoering Oekraense kinderen door Rusland.
https://eenvandaag.avrotr(...)en-er-openlijk-over/
Voor wie het item wilt terugkijken.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 19:22:29 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208521109
Topvideo van RealLifeLore weer:

Gaat over de dam in Ethiopie die miljarden aan electriciteit inkomsten zal opleveren maar een droogte in Egypte zal veroorzaken. En Egypte is al erg afhankelijk van Ukraine en Rusland voor hun voedsel.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 19:24:12 #300
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208521126
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:20 schreef ipa84 het volgende:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)en-er-openlijk-over/
Voor wie het item wilt terugkijken.
quote:
Sinds het begin van de oorlog wordt er wereldwijd gespeculeerd over de ware reden waarom Rusland buurland Oekrane is binnengevallen. Volgens De Hoon laten de kinderontvoeringen duidelijk zien dat het Poetin niet gaat om dreiging vanuit de NAVO. "Poetin wil dat Oekraners zich niet langer identificeren als Oekraners, maar juist als Russisch."

"Ze vechten tegen de volwassenen, maar de kinderen zijn een makkelijk doelwit om mee te nemen", legt ze uit. "Helaas zijn kinderen heel vaak een oogmerk in een conflict. Zij representeren de toekomst van een gemeenschap of identiteit. Als je die wilt uitroeien, dan zijn kinderen de sleutel. Zo zorg je ervoor dat nieuwe generaties anders gaan denken en de nationaliteit geen toekomst heeft."
  vrijdag 24 maart 2023 @ 19:53:08 #301
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208521699
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[..]

Sneu kutvolk, maar dat weten we ondertussen wel.

Zou voor mij de reden zijn te gaan vechten als paps zijnde
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')