Nou ja, ik ben daar niet zeker van. Ik zet alles in op goud en bitcoin. Maar goed dat is wat off topic.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn brics fonds staat nog steeds 55% in de min.
(Westerse) Aandelen in dezelfde periode 63% in de plus.
Ik maak mij op dat vlak niet zo zorgen om de BRICs.in 3 van de 4 is het een teringbende in die landen. In 2 van 4 gaat het economisch ook bar slecht.
Even gechargeerd is het westen een van de grootste zo niet de grootste afnemer van chinese export. Een economisch zwk westen is voor China ook bijzonder slecht.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo kan China natuurlijk ook denken. Lekker goedkoop, laat die Russen het maar opnemen tegen het westen. Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende. Dat blijft voor mij de grote vraag en rode draad in dit conflict.
Ik wou net zeggen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn brics fonds staat nog steeds 55% in de min.
(Westerse) Aandelen in dezelfde periode 63% in de plus.
Ik maak mij op dat vlak niet zo zorgen om de BRICs.in 3 van de 4 is het een teringbende in die landen. In 2 van 4 gaat het economisch ook bar slecht.
Je maakt wel een goed punt. Maar China kan zijn rommel mogelijk kwijt in andere delen van de wereld waar nog veel opgebouwd kan worden. Het westen is verzadigd met al die rommel. Niet voor niets ziet de VS een groot probleem in China en niet Rusland. Rusland is puur een grondstoffen leverancier. Verder stelt dat Rusland niets voor in de ogen van de VS.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Even gechargeerd is het westen een van de grootste zo niet de grootste afnemer van chinese export. Een economisch zwk westen is voor China ook bijzonder slecht.
Net als een plassen moetend kind, wat moet moet, dan maar in de berm.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
Even in de file staan, want het is HIMARS o'clock:
[ twitter ]
En groot gat idd tussen de motor en alles onder de koepel.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Net even gekeken bij de t72 en ambulance in Groesbeek, indrukwekkend.
Dat ding is over een mijn gereden begreep ik, alles onder de koepel is gewoon weg, motorblok ontzet, koepel idem. Daar wil je niet in hebben gezeten..
Geen big ticket items. Munitie kan je mee wegkomen, je kan altijd zeggen: wij hebben dat niet geleverd, hebben 3den gedaan, en dat lukt als de productie datum niet al te nieuw is.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:
Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende.
In Azie hebben ze ook genoeg problemen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financile wereld draait ook niet al te best.
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyivquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Net even gekeken bij de t72 en ambulance in Groesbeek, indrukwekkend.
Dat ding is over een mijn gereden begreep ik, alles onder de koepel is gewoon weg, motorblok ontzet, koepel idem. Daar wil je niet in hebben gezeten..
Kan goed van deze zijn, die mist ook nogal wat staalquote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyiv
Het grappige hieraan is, is dat we collectief vrijwel altijd spreken over chinese rommel. Jij zelf ook. Ik 'betrap' mezelf daar ook op. Ook in gesprekken met anderen, niet alleen hier.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:50 schreef Cherni het volgende:
Maar China kan zijn rommel mogelijk kwijt in andere delen van de wereld waar nog veel opgebouwd kan worden.
Dat is tof, ook maar eens doen. Heb je een linkje?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb van de week op Etsy nog een sleutelhanger gekocht die gemaakt is van het staal van een kapotgeschoten (Ruzzische) T72 in de omgeving van Kyiv
Tussen Kiev en Bucha in, in feite een suburb van Kiev.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kan goed van deze zijn, die mist ook nogal wat staal
Deze zou echter bij/rond Bucha zijn uitgeschakeld.
De brics zijn meer elkaars tegenstander dan die van het westen. Daar hebben we weinig aan te vrezen als Verenigde groep.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financile wereld draait ook niet al te best.
Linkquote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik prijs niets de hemel in. Ik trek uiteindelijk mijn eigen conclusie en neem maatregelingen waarvan ik denk bepaalde problemen voor te zijn. Dat werkt mijn hele leven al uitstekend. Uiteraard mijn gezondheid is een factor waarop ik nauwelijks invloed heb.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In Azie hebben ze ook genoeg problemen.
Waarom heb ik het gevoel dat te veel mensen tegenwoordig alle problemen hier in het westen massaal uitvergroten en wat daar allemaal ver in het oosten gebeurd de hemel inprijzen?
Mogelijk opkomende economien zoals bijvoorbeeld India. China zit diep in Afrika. Beloven infra etc in ruil voor grondstoffen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het grappige hieraan is, is dat we collectief vrijwel altijd spreken over chinese rommel. Jij zelf ook. Ik 'betrap' mezelf daar ook op. Ook in gesprekken met anderen, niet alleen hier.
Maar waarom we dat doen, is helder: china blinkt toch uit in dingen produceren die we eigenlijk niet nodig hebben, die 'leuk' zijn. Wat je bij de supermarkt in de aanbiedingen bak vind.
En daar volgt gewoon uit dat china rijke landen nodig heeft voor afzet van die producten. In arme landen geeft men geld uit een eerste levensbehoeften.
China heeft als afzet markten nodig, landen waar mensen een redelijk vrij besteedbaar inkomen hebben. Behalve het westen, zou ik niet weten welke andere daar aan voldoen?
Wie dat ook is, de account houder van darth putin, het is werkelijk een meester.quote:
En heffen vervolgens tol tot in den eeuwigheid zodat niemand er ooit gebruik van wil maken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mogelijk opkomende economien zoals bijvoorbeeld India. China zit diep in Afrika. Beloven infra etc in ruil voor grondstoffen.
BRICS is geen homogene groep landen ofzo he. Dat is gewoon een term en volgens mij hebben ze sinds een paar jaar 1x per jaar een overleg ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo kan China natuurlijk ook denken. Lekker goedkoop, laat die Russen het maar opnemen tegen het westen. Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende. Dat blijft voor mij de grote vraag en rode draad in dit conflict.
LINKquote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is tof, ook maar eens doen. Heb je een linkje?
[..]quote:
India in z'n eentje gaat natuurlijk nooit het westen vervangen als afzet markt.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:35 schreef Cherni het volgende:
Mogelijk opkomende economien zoals bijvoorbeeld India.
Dit verbaast me niet, btw. Maar heb je hier een linkje van, ik ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En heffen vervolgens tol tot in den eeuwigheid zodat niemand er ooit gebruik van wil maken.
Zie de snelweg in Nairobi.
Ik heb in Pakistan wel een stuk over de Karakoram Highway gereden. Alles wordt betaald door Chinezen en Chinese bedrijven doen het onderhoud, komt ook geen Pakistaan aan te pas. Het enige voordeel dat Pakistan er van heeft is dat ze een redelijke weg hebben in een moeilijk begaanbaar bergachtig gebied. Wel een superspectaculaire weg om op te rijden, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En heffen vervolgens tol tot in den eeuwigheid zodat niemand er ooit gebruik van wil maken.
Zie de snelweg in Nairobi.
Handgemaakt geloof ik dan minder.quote:
Voor dat geld wil ik wel een foto van een uitgebrande T72 waar een stuk staal uit geslepen is van 2x5cm. Dit ziet er veels te clean uitquote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Handgemaakt geloof ik dan minder.![]()
Hij komt net iets verder dan mijn eerste RC vliegtuigje.quote:
Geloof vast dat ie uit een tank komt, geslepen misschien, verder gewoon een lasertje natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voor dat geld wil ik wel een foto van een uitgebrande T72 waar een stuk staal uit geslepen is van 2x5cm. Dit ziet er veels te clean uit.
Heeft wel geholpen, hij is niet bevroren.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:01 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)gen-gered-uit-kelder
Antivries drinken
Reizen Waes Wereldsteden aflevering Nairobi.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit verbaast me niet, btw. Maar heb je hier een linkje van, ik ben wel benieuwd.
Ik las het ook net. De helft van je lichaamsgewicht verliezen, wtfquote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:01 schreef TLC het volgende:
Antivries drinken
Beetje cringe wel..quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:42 schreef ExTec het volgende:
Een bradley die wakker wordt, na jaren slapen.
[ afbeelding ]
is dat niet chte Louis Vuitton camo?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Aan de camo eisen zal het niet liggen.
Ik krijg spontaan zin om in zang en dans uit te barsten.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Aan de camo eisen zal het niet liggen.
Eerder een object in de paintballarenaquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is dat niet chte Louis Vuitton camo?
[ afbeelding ]
Iets voor Braddiequote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik las het ook net. De helft van je lichaamsgewicht verliezen, wtf
Godverdomme m'n vrijmibo bierquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iets voor Braddie
Weegt ie nog steeds genoeg.
Ik werk remote en zit op een terrasje in Portugalquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Jij zit tijdens de vrijmibo op Fok! ?
Ook niet gezellig voor je collegae.
We leven met je meequote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik werk remote en zit op een terrasje in Portugal
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:01 schreef TLC het volgende:
Antivries drinken
Omg, wat een verhaalquote:De gevechten bovengronds ontwikkelen zich in het voordeel van Oekrane. Een groep van internationale strijders krijgt de omgeving van de flat in handen. Met de Nieuw-Zeelander Kane Te Tai voorop, trekken zij de kelder in. "Ze waren ervan overtuigd dat Oleksej een achtergebleven Russische militair was", vertelt Anita. "Daarom overwogen ze een granaat naar binnen te gooien."
Maar Oleksej kent n herkent de Nieuw-Zeelander Kane. Ze hadden elkaar eens ontmoet, elders aan het front. Ze hadden een klik en spraken over de Engelse taal en Lord of the Rings. Hevig verzwakt en liggend op de keldertrap roept Oleksej met zijn laatste kracht: "Nieuw-Zeeland, Nieuw-Zeeland." Door een "ongelooflijk toeval" is Oleksejs leven gered, concludeert Anita.
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
We leven met je mee
You are not alone
Verhaal kwam me al zo bekend voor.quote:
Yeah, dan trek ik kuilen vol dooie Russen beter !quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
Item in EenVandaag: ontvoering Oekraense kinderen door Rusland.
Nee, dan moeten alle consultants, coaches en “managers” eens aan nuttig werk.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Probleem is dat niemand het werk meer wilt doen hier en daarnaast hebben we daar momenteel niet eens de arbeidskrachten voor. Dan zul je dus weer arbeidskrachten uit het buitenland moeten halen en dat ligt ook enorm gevoelig voor een groot deel van de bevolking.
https://eenvandaag.avrotr(...)en-er-openlijk-over/quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
Item in EenVandaag: ontvoering Oekraense kinderen door Rusland.
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 19:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)en-er-openlijk-over/
Voor wie het item wilt terugkijken.
quote:Sinds het begin van de oorlog wordt er wereldwijd gespeculeerd over de ware reden waarom Rusland buurland Oekrane is binnengevallen. Volgens De Hoon laten de kinderontvoeringen duidelijk zien dat het Poetin niet gaat om dreiging vanuit de NAVO. "Poetin wil dat Oekraners zich niet langer identificeren als Oekraners, maar juist als Russisch."
"Ze vechten tegen de volwassenen, maar de kinderen zijn een makkelijk doelwit om mee te nemen", legt ze uit. "Helaas zijn kinderen heel vaak een oogmerk in een conflict. Zij representeren de toekomst van een gemeenschap of identiteit. Als je die wilt uitroeien, dan zijn kinderen de sleutel. Zo zorg je ervoor dat nieuwe generaties anders gaan denken en de nationaliteit geen toekomst heeft."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |