abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208486899
Hart wie kruppstahl in de tt wachten we even mee tot de echte actie. :D
pi_208487022
quote:
Zou het in de handboeken staan ondertussen?
Ik zou als militair wel diep ongelukkig worden als dit is waardoor jij je staande moet houden in die oorlog.
pi_208487495
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208487553
twitter


Je leest toch eigenlijk bij al die berichten over training dat de Oekraners het sneller oppikken dan verwacht.
Zodra de noodzaak er is en men richt alle beschikbare tijd in op training is er veel mogelijk blijkbaar.
pi_208487821
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 22:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

Je leest toch eigenlijk bij al die berichten over training dat de Oekraners het sneller oppikken dan verwacht.
Zodra de noodzaak er is en men richt alle beschikbare tijd in op training is er veel mogelijk blijkbaar.
Motivatie is alles. Als jij dolgraag iets wil leren dan gaat dat vele, vele malen sneller dat dat je gedwongen wordt iets te leren.

En ik zei het in het vorige topic al: de 6 maanden contracten voor de Wagner gedetineerden beginnen nu af te lopen. Wagner had 40.000 gevangenen gerecruteerd, en de overlevenden hiervan komen vanaf nu tot 9 augustus vrij.

Succes met het dichten van het Bakhmut front, russen!
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:07:30 #9
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208487832
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:06 schreef oheng het volgende:

[..]
Motivatie is alles. Als jij dolgraag iets wil leren dan gaat dat vele, vele malen sneller dat dat je gedwongen wordt iets te leren.

En ik zei het in het vorige topic al: de 6 maanden contracten voor de Wagner gedetineerden beginnen nu af te lopen. Wagner had 40.000 gevangenen gerecruteerd, en de overlevenden hiervan komen vanaf nu tot 9 augustus vrij.

Succes met het dichten van het Bakhmut front, russen!
Ik zou er niet op rekenen dat ze vrij worden gelaten... Die worden onder schot terug naar front gedwongen.
pi_208487884
Uit de Washington post:

quote:
. KOSTYANTYNIVKA, Oekrane – De strijd om Bakhmut woedde achter hen, maar de tankbemanning had een directere zorg: het vinden van een stuk asfalt op de laatste levensvatbare weg uit de omstreden stad om hun ratelende T-64 te repareren zonder in een moeras van dijhoge zwarte modder.
De tankmotor stopte met zijn rokerige gegrom op een stevig stuk snelweg T0504 en twee bemanningsleden sprongen weg om de sporen te inspecteren. Ze hadden een explosief overreden in het naburige dorp Ivanivske, legde een soldaat uit, een reeks krachttermen toevoegend, en moesten snel reparaties uitvoeren om terug te keren naar het gevecht. Met het slaan van een schop en het gerinkel van een hamer sloeg de bemanning een paar tanden in het loopvlak. Een soldaat stelde voor om langzaam vooruit te rijden om te controleren of de tandwielen goed zaten.
"Hoe bedoel je, langzaam?" snauwde een ander terug. "Je weet niet waar je het over hebt." De chauffeur rookte een sigaret terwijl gepantserde voertuigen langs hem heen raasden in de richting van de met de grond gelijk gemaakt oostelijke stad, waar de bloedigste strijd van de oorlog voortduurt.

De Oekraense bemanning van een T-64-tank voert reparaties uit na het verlaten van het slagveld bij Bakhmut op donderdag. (Wojciech Grzedzinski voor The Washington Post)

De tankchauffeur wacht terwijl zijn bemanningsleden de reparaties uitvoeren. (Wojciech Grzedzinski voor The Washington Post)
Rusland heeft hordes soldaten en huurlingen ingezet om Bakhmut in te nemen. Die strijders hebben Oekraense troepen naar de westelijke rand van de stad geduwd en komen als een krokodillenmuil dichterbij vanuit het zuiden en noorden, met als doel hen te omsingelen en uit te roeien.
De manoeuvre heeft vrijwel alle wegen afgesneden – behalve Highway T0504, een hardball met twee rijstroken die aansluit op de zuidwestelijke rand van Bakhmut en zo belangrijk is dat troepen het 'de snelweg van het leven' hebben genoemd.

"Het is de enige overgebleven weg waarlangs we de gewonden en de doden kunnen evacueren", zei majoor Oleksandr Pantsernyi, de commandant van het 24th Separate Assault Battalion, een van de eenheden die verantwoordelijk is voor de verdediging van de gang. Net zo belangrijk is de rol van de weg bij het ondersteunen van de strijd, zei hij, door de beweging van munitie, water en verse troepen naar het oosten mogelijk te maken.
"Als we ons werk niet doen, zal de verdediging van Bakhmut een dag of twee duren", zei de 26-jarige Pantsernyi. "En alle mensen die daar zijn, zullen daar voor altijd blijven."
Verhaal gaat verder onder advertentie

Russische troepen kennen ook het belang van de weg, zeiden Oekraense soldaten, en hebben geprobeerd deze met artillerie aan stukken te scheuren en hun vijand in de modder te dwingen. Hoewel er een ander pad is dat zich aftakt van T0504 en in noordwestelijke richting de stad uit buigt, zeiden soldaten dat de weg te dicht bij de vijandelijke linies en indirect vuur zoemt. Het gebruik ervan, zeiden ze zonder ironie, is 'Russische roulette'.
De 24th heeft Russische posities bestookt met verouderde Sovjet-houwitsers en heeft op vuistvuurafstand met soldaten in loopgraven gevochten. Ook traint de unit op vrijwel elk beschikbaar moment. Het hielp bij het ondersteunen van een massale operatie waarbij duizenden soldaten donderdag en vrijdag betrokken waren, terwijl machinegeweervuur en houwitsergranaatexplosies over de met kolen bezaaide heuvels rolden in dienst van een cruciaal doel: de kaak van de alligator openwrikken.

De commandant van het 24e Aparte Aanvalsbataljon van Oekrane, Maj. Oleksandr Pantsernyi, 26, bekijkt woensdag een kaart op een geheime locatie in Oekrane. (Wojciech Grzedzinski voor The Washington Post)
De laserfocus op Bakhmut heeft aan beide kanten tot scepsis geleid . Rusland is van plan om na een reeks tegenslagen de overwinning te pakken, terwijl de Oekraense president Volodymyr Zelensky de hardnekkige verdediging van de stad tot een strijdkreet heeft gemaakt.
Terwijl Bakhmut langs belangrijke wegen en spoorwegen in de Donbas-regio ligt, is het onwaarschijnlijk dat de controle over de stad de uitkomst van de oorlog zal benvloeden. Het voordeel voor Oekrane van het doden van golven van Wagner-huurlingen en Russische soldaten weegt misschien niet op tegen de kosten van zijn eigen steile verliezen, aangezien Kiev middelen nodig heeft voor een verwacht voorjaarsoffensief.
Maar orders zijn orders, en de 24ste is hier om te vechten tot Rusland zich terugtrekt, of tot iedereen dood is.
Een luitenant met de roepnaam Hook hield een rechtbank met een peloton soldaten die plastic airsoftwapens hanteerden om hen te leren gebouwen in open terrein aan te vallen. Teams van twee zochten dekking in het puin van een chemische fabriek en renden vervolgens een garage in. "Beweging! Beweging! Beweging!" schreeuwde Haak. De soldaten versnelden hun stappen en onderdrukten fantoomschutters met salvo's van plastic kogels.
Verhaal gaat verder onder advertentie

Zoals de meeste troepen in Oekrane, worden hij en andere genterviewde soldaten gedentificeerd aan de hand van hun roepnamen omdat ze niet bevoegd waren om hun volledige naam aan journalisten bekend te maken.
Sommige troepen onder het bevel van Hook hebben weinig gevechtservaring, zei hij, hoewel de strijd in en rond Bakhmut snelle en meedogenloze wijsheid heeft opgeleverd. Een voormalig verkoopmanager, Hook, 33, analyseert voortdurend hoe Wagner-troepen hun aanvallen en flankerende manoeuvres bevelen, en bereidt vervolgens zijn mannen voor om te zigzagen wanneer ze zagen.
"Ik houd ervan ze voor de gek te houden," zei hij, "en ze voor de gek te houden."
Maar Hook en anderen in het bataljon uitten ook hun frustraties over munitie- en wapentekorten.

Een luitenant van het 24th Separate Assault Battalion, die de roepnaam Hook draagt, leidt woensdag leden van zijn bataljon tijdens de training. (Wojciech Grzedzinski voor The Washington Post)

Leden van het 24th Separate Assault Battalion scherpen hun gevechtsvaardigheden aan. (Wojciech Grzedzinski voor The Washington Post)
Terwijl westerse geldschieters verkondigen dat ze apparatuur naar Oekrane streamen, zeiden soldaten dat de bevoorrading een straaltje wordt wanneer de uitrusting wordt uitgedeeld – zelfs in het epicentrum van de gevechten, nauwlettend in de gaten gehouden door hoge Oekraense functionarissen. Dit heeft hun taak om de weg vast te houden en de Russische opmars te onderdrukken moeilijker en riskanter gemaakt, zeiden ze.
Een bewakingsdrone-operator genaamd Aviator zei dat de strijd om het luchtruim neerkomt op commercile apparatuur die vaak uit China komt. Hij gebruikt een DJI Mavic 3-drone om vijandelijke posities te zoeken en in live video te patchen voor artilleriecommandanten, zodat ze aanvallen in realtime kunnen verfijnen.
De Russen hebben op hun beurt een DJI-apparaat dat de vliegroute en de lanceerlocatie van zijn drone kan detecteren - informatie die wordt gebruikt om op Oekraense posities te schieten, zei hij.
Verhaal gaat verder onder advertentie

Russische troepen hanteren ook een apparaat van Chinese makelij dat de link tussen zijn besturing en de drone kan verbreken, zei Aviator, waardoor hij gedwongen werd dicht bij vijandelijke posities te komen om een sterk signaal te behouden. Dat brengt hem binnen het bereik van mortieren en sluipschutters, waar hij de orgel-dreunende crash van houwitseraanvallen kan voelen.
Aviator en andere drone-operators sluizen hun feeds naar een slecht verlichte boerderij die nu een commandopost is geworden in de regio Donetsk. Binnen zetten soldaten hun kalasjnikovs tegen de muur, drinken koffie uit plastic bekers en bekijken video's op twee grote tv's.

Een artilleriebatterijcommandant van het 24th Separate Assault Battalion, roepnaam Chichen, 26, bekijkt vrijdag de videofeed van een drone op een commandopost in Oekrane. Hij draagt een Amerikaanse vlag en een patch van de Wisconsin National Guard die door een vriend in de Verenigde Staten is gestuurd. (Wojciech Grzedzinski voor The Washington Post)
Chichen, 26, een artilleriebatterijcommandant, zijn wenkbrauwen gefronst en doorboord, schakelt voortdurend tussen zijn telefoon, tablet en de luchtfoto's van Bakhmuts apocalyptische landschap, op zoek naar meer Russische posities in smeulend puin met zijn set van vier D-30 houwitsers.
De Bakhmut-strijd heeft zijn tol geist van de eenheid, zei hij. Van de ongeveer twee dozijn aanvalsoperaties in het gebied eindigde er slechts n zonder slachtoffers. De donkerste dag, zei hij, betrof een operatie in het noordoosten van de stad in de herfst waarbij meer dan 150 soldaten omkwamen, gewond raakten of vermist werden. "Zelfs als je wint, verlies je nog steeds", zei hij. "Je gaat naar binnen wetende dat het een hel zal zijn."
Verhaal gaat verder onder advertentie

Wat de problemen nog groter maakte, zei hij, was de toestand van de artilleriestukken, die twee keer zo oud zijn als Chichen, door gebruik zijn afgebroken en al minstens 10 keer zijn gerepareerd, waardoor ze bij elk salvo minder betrouwbaar zijn.
Dan is er de munitie. Artillerie is een delicate vaardigheid, waarbij kanonniers de topografie, luchtdruk en zelfs het weer bovenaan de parabolische boog van de ronde beoordelen voordat ze een schot nemen. Een andere variabele, zei Chichen, is de lont en explosieven van de granaat, die variren afhankelijk van waar ze zijn gemaakt. De eenheid heeft granaten gehad uit Pakistan, Tsjechi en elders, zeiden soldaten.
En er zijn niet genoeg schelpen. Bij het begin van de invasie, zei Chichen, zou hij ongeveer 300 kogels per dag afvuren. Nu zijn het er bijna 10 per dag, met veel meer doelen dan de munitie die nodig is om ze te raken.

Chichen controleert vrijdag de videofeed van een drone. (Wojciech Grzedzinski voor The Washington Post)

Drone-video van Bakhmut op een van de live-feed monitoren in een Oekraense commandopost vrijdag. (Wojciech Grzedzinski voor The Washington Post)
Maar Chichen en zijn mannen stonden vrijdag niet veel stil bij beperkingen of lieten zich afleiden door Zelensky's eerbetoon aan 24ste soldaten als helden van Oekrane. Zijn houwitsers waren gericht op de zuidwestelijke rand van Bakhmut, waar de T0504 de stad binnendringt. Drones zoemden in de lucht, op jacht naar de vijand.
Er waren duidelijke tegenslagen tijdens de missie. De drone-feed legde een vijandelijke aanval op Oekraense troepen vast en er waren al snel meldingen van gewonden. "Oh, [nee]," vloekte een soldaat, met de berusting van iemand die zo'n moment eerder had meegemaakt.
Een andere explosie flitste op het scherm bij een huis waar Russische troepen schuilden. De toekijkende soldaten barstten tweemaal in gejuich uit; tijdens de eerste treffer, en opnieuw na een tweede feed, vertoonde een vertraging een andere hoek, zoals een herhaling van een touchdown.
Een soldaat die het allemaal gadesloeg, bekend als Happy vanwege zijn vrolijke houding onder vuur, beschreef de euforie. "Welk gevoel is er beter," vroeg hij, "dan het doden van een Rus?"
Vakman pur sang
pi_208487891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:06 schreef oheng het volgende:
Motivatie is alles. Als jij dolgraag iets wil leren dan gaat dat vele, vele malen sneller dat dat je gedwongen wordt iets te leren.
Daarbij zullen de Oekraners wel een voorselectie gemaakt hebben, van mensen met de juiste ervaring en aanleg/talent om zulke dingen snel te leren.
pi_208487895
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:16:40 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:16:57 #14
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208487912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:06 schreef oheng het volgende:

[..]
Motivatie is alles. Als jij dolgraag iets wil leren dan gaat dat vele, vele malen sneller dat dat je gedwongen wordt iets te leren.

En ik zei het in het vorige topic al: de 6 maanden contracten voor de Wagner gedetineerden beginnen nu af te lopen. Wagner had 40.000 gevangenen gerecruteerd, en de overlevenden hiervan komen vanaf nu tot 9 augustus vrij.

Succes met het dichten van het Bakhmut front, russen!
Ja inderdaad. Ik zie reguliere training ook vol zitten met vrije tijd en andere typen oefening die een militair heeft te doen. Volledig richten op de materie met enorme gedrevenheid is natuurlijk wat anders.

Ik ben benieuwd naar de Wagner-boefjes inderdaad. Idealiter komen ze natuurlijk fijn terug in de Russische maatschappij met de nodige wrok van het front. Goed voor het Russische zelfbeeld. Natuurlijk leert de geschiedenis dat de Russen vaak wel raad weten met zulken subjecten.
pi_208487934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zou er niet op rekenen dat ze vrij worden gelaten... Die worden onder schot terug naar front gedwongen.
Uiteraard is dit een mogelijkheid., Maar vanuit de gevangenen bekeken kan dit voor extra motivatie zorgen om te ontsnappen of andere maatregelen te nemen.Zoals ik al zei, motivatie is alles...

Zou best kunnen dat die vieze russen ze aan het einde van de 6 maanden meteen mobiliseren :')

Hoe dan ook, het is een groot probleem voor de russen.
pi_208488061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
:W Dag hand👋
van n Oekrainse soldaat ja, door een Rus

Dat mostardgas mogen ze in de reet duwen van die Russische soldaten daar.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208488073
twitter
Be curious, not judgmental
pi_208488106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:14 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
twitter
Be curious, not judgmental
pi_208488122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
:W Dag hand👋
Euh das een oekrainse hand :{
Vakman pur sang
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:41:02 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 maart 2023 @ 23:45:38 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208488180
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:35 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Wat gaan ze doen? De T-72/80/90's uitrusten met de Svinets-2 APFSDS van verarmd uranium? Ze zullen wel moeten als ze een deuk willen krijgen in een Leo/M1A1/Ch2.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:52:16 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208488218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:45 schreef Ulx het volgende:

Wat gaan ze doen? De T-72/80/90's uitrusten met de Svinets-2 APFSDS van verarmd uranium? Ze zullen wel moeten als ze een deuk willen krijgen in een Leo/M1A1/Ch2.
Ik denk dat die al lang en breed gebruikt worden, ook de Russen hebben DU munitie.

En zo bijzonder is die munitie helemaal niet. Men doet weer net alsof het mini kernbommen zijn ofzo.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 23:55:05 #23
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208488235
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik denk dat die al lang en breed gebruikt worden, ook de Russen hebben DU munitie.
Waarom ziet men dit als een escalatie? Is toch gewoon een type granaat die wat effectiever is? Of wat brengt zo’n ding extra?
pi_208488275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom ziet men dit als een escalatie? Is toch gewoon een type granaat die wat effectiever is? Of wat brengt zo’n ding extra?
Dat (Russische) gezanik over EsCaLaTie!!!!1!!!11 neemt inmiddels toch geen enkel mens meer ernst?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 00:03:02 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208488283
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik denk dat die al lang en breed gebruikt worden, ook de Russen hebben DU munitie.

En zo bijzonder is die munitie helemaal niet. Men doet weer net alsof het mini kernbommen zijn ofzo.
Als ze je door DU munitie raken zou ik mij eerder zorgen maken over het koepelvliegen dan over het uranium wat mogelijk vrijkomt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 00:03:36 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208488289
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom ziet men dit als een escalatie? Is toch gewoon een type granaat die wat effectiever is? Of wat brengt zo’n ding extra?
Omdat de Russen om alles janken. Alles is escalatie
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 maart 2023 @ 00:05:10 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208488297
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:

Waarom ziet men dit als een escalatie? Is toch gewoon een type granaat die wat effectiever is? Of wat brengt zo’n ding extra?
Het heeft nog net wat meer doordringingsvermogen dan wolfraamcarbide.

https://www.orau.org/heal(...)ium/penetrators.html
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 00:06:54 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208488307
quote:
84s.gif Op woensdag 22 maart 2023 00:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als ze je door DU munitie raken zou ik mij eerder zorgen maken over het koepelvliegen dan over het uranium wat mogelijk vrijkomt.
DU gaat branden bij inslag las ik. Dus koepelvliegen zit er wel in. Maar zelfs al doet die dat niet meteen, dan kan zo'n penetrator bij het verlaten van de tank aan de andere kant een vacum achter zich trekken, en zo'n gat van 15 centimeter of zo is ook niet prettig om doorheen getrokken te te worden als crewlid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208488342
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 00:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het heeft nog net wat meer doordringingsvermogen dan wolfraamcarbide.

https://www.orau.org/heal(...)ium/penetrators.html
Dus meer last, dus meer huillie? Meer is het niet?

Liever ook 25mm voor de Bradley begrijp ik uit je artikel? Of zet je die vooral in tegen infanterie?
pi_208488920
twitter

twitter

twitter
Be curious, not judgmental
  woensdag 22 maart 2023 @ 06:39:36 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208488975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:06 schreef oheng het volgende:

[..]
Motivatie is alles. Als jij dolgraag iets wil leren dan gaat dat vele, vele malen sneller dat dat je gedwongen wordt iets te leren.

Ze krijgen doping: ;)
quote:
Fort Sill officials said they were impressed with the Ukrainians’ hard work and dedication. They live in the Fort Sill barracks, eat in the dining hall with U.S. soldiers, and are not authorized to leave the base.

After they arrived, they made a special request: to add more soup options to the menu.

“They like soup. They’re very, you know, soup-centric.
:9
https://www.politico.com/(...)ng-oklahoma-00088166
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208489124


^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 07:50:12 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208489287
twitter


Helaas mislukt naar het schijnt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:13:09 #34
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208489443
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 06:04 schreef Aether het volgende:

twitter
Wat hebben de Chinezen precies voor de Russen gedaan?

Benieuwd wat de rol gaat zijn van China de komende tijd en wat hun doel is. Het doel van USA is duidelijk, decimeren van de militaire slagkracht van Rusland en het destabiliseren van Rusland en haar afvallige regio's. Het 1e is gelukt het 2e nog niet.
pi_208489509
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat hebben de Chinezen precies voor de Russen gedaan?

Benieuwd wat de rol gaat zijn van China de komende tijd en wat hun doel is. Het doel van USA is duidelijk, decimeren van de militaire slagkracht van Rusland en het destabiliseren van Rusland en haar afvallige regio's. Het 1e is gelukt het 2e nog niet.
https://nos.nl/artikel/24(...)ij-steun-aan-kremlin
Be curious, not judgmental
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 08:25:27 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208489526
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat hebben de Chinezen precies voor de Russen gedaan?


Rusland uitgeknepen in ruil voor een foto met Xi.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:31:31 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208489736
Als Heineken nog wat in Rusland zit, dan is de wereld te klein.
Maar met een Amerikaanse fasfdoodketen is het blijkbaar okay.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-poetin-niet-lekker
pi_208489788
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom ziet men dit als een escalatie? Is toch gewoon een type granaat die wat effectiever is? Of wat brengt zo’n ding extra?
Ze gebruiken die dingen zelf ook dus wederom krokodillentranen. Het alternatief voor uranium is wolfraam en dat is net zo giftig, maar bij uranium denken mensen die niet verder komen dan de kop van een artikel al snel dat de gebruiker straling inzet als wapen.
pi_208489853
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:48 schreef Idisrom het volgende:
Als Heineken nog wat in Rusland zit, dan is de wereld te klein.
Maar met een Amerikaanse fasfdoodketen is het blijkbaar okay.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-poetin-niet-lekker
KFC voorschotelen zou een oorlogsmisdrijf moeten zijn, dus ik heb er vrede mee.

Afgezien daarvan is KFC geen Nederlands bedrijf en ik heb geen idee of ze beloofd hadden weg te gaan. Heineken had dat wel beloofd en toen bleek dat ze juist genvesteerd hadden gaven ze in hun "excuses" ook nog eens de schuld voor de "verwarring" aan degenen die teleurgesteld waren.
pi_208489893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:48 schreef Idisrom het volgende:
Als Heineken nog wat in Rusland zit, dan is de wereld te klein.
Maar met een Amerikaanse fasfdoodketen is het blijkbaar okay.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-poetin-niet-lekker
Misschien waren ze bang voor een vieze polonium-nasmaak bij spul wat uit Putler's keuken komt?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208489895
Zorgen over uitbuiting Oekraense vluchtelingen in Nederland

https://nos.nl/artikel/24(...)elingen-in-nederland

Van mij mogen deze "werkgevers" zware straffen krijgen.
pi_208490134
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat hebben de Chinezen precies voor de Russen gedaan?

Benieuwd wat de rol gaat zijn van China de komende tijd en wat hun doel is. Het doel van USA is duidelijk, decimeren van de militaire slagkracht van Rusland en het destabiliseren van Rusland en haar afvallige regio's. Het 1e is gelukt het 2e nog niet.


Er zijn nog twee taartpunten die China nog niet terug heeft. Ten eerste Taiwan.
Ten tweede een stuk Nood-Mantsjoerije ten noorden van de rivier Amoer. Dat gebied is toen zonder bloedvergieten onder druk door het Tsaristische Rusland ingenomen. Dat zou nu zonder bloedvergieten weer terug komen in Chinese handen.
Ongeveer 3 tot 4 miljoen mensen van voornamelijk Mantsjoerijnse afkomst wonen bij die rivier op nu Russisch grondgebied. Dat is meer dan de helft van alle inwoners in de oostelijke helft van Siberi (ten oosten van Irkoetsk) Dit gebied weer terug naar China en de Donbass, waar veel meer Russen wonen naar de Russische Federatie.
.
Xi heeft Poetin later dit jaar uitgenodigd in Peking om dan de nu nog geheime punt 13 van het twaalfpuntenplan door te spreken.
pi_208490144
Podcasts

China, Russia and the Risk of a New Cold War
Xi Jinping, China’s leader, is visiting Moscow. It may not simply be a mission of peace.
https://www.nytimes.com/2(...)-russia-ukraine.html

Putin and Xi talk partnership and peace proposals
Russian and Chinese leaders meet in Moscow as Ukraine war drives deeper relationship.
https://www.bbc.co.uk/programmes/p0fb3z62
Be curious, not judgmental
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 09:17:28 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208490148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:48 schreef Idisrom het volgende:
Als Heineken nog wat in Rusland zit, dan is de wereld te klein.
Maar met een Amerikaanse fasfdoodketen is het blijkbaar okay.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-poetin-niet-lekker
Logisch dat er in Nederland meer aandacht is voor een Nederlands bedrijf
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208490196
quote:
84s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Logisch dat er in Nederland meer aandacht is voor een Nederlands bedrijf
Ik bedoelde meer in de zin van dat volgens mij bij boycotmaatregelen de normen voor Europese bedrijven blijkbaar strenger zijn dan voor Amerikaanse bedrijven
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 09:26:06 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208490344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:19 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer in de zin van dat volgens mij bij boycotmaatregelen de normen voor Europese bedrijven blijkbaar strenger zijn dan voor Amerikaanse bedrijven
Ooh zo.

Dat weet ik niet. Volgens mij is zowat alles weg daar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208490477
quote:
84s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh zo.

Dat weet ik niet. Volgens mij is zowat alles weg daar.
Maar ik zie op de foto dat KFC een megabestelling aflevert aan de Chinese delegatie in Moskou.
  woensdag 22 maart 2023 @ 09:45:26 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208490673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:19 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer in de zin van dat volgens mij bij boycotmaatregelen de normen voor Europese bedrijven blijkbaar strenger zijn dan voor Amerikaanse bedrijven
Hoe kom je erbij. Niemand dwingt niemand om activiteiten te staken in rus. Bedrijven die dat doen, doen dat vrijwillig.

Uitzondering allicht wat defensie gerelateerde bedrijven, zowel in de EU als de VS, maar voor de rest is dat aan werkgevers.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 22 maart 2023 @ 09:49:28 #51
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208490715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:16 schreef Idisrom het volgende:
Dit gebied weer terug naar China en de Donbass, waar veel meer Russen wonen naar de Russische Federatie.

En dit heeft het kremlin je zeker verteld?

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 22-03-2023 09:52:40 (probeer het nou eens zonder persoonlijke sneren) ]
&lt;signature here&gt;.
pi_208490874
twitter
Be curious, not judgmental
pi_208491135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:48 schreef Idisrom het volgende:
Als Heineken nog wat in Rusland zit, dan is de wereld te klein.
Maar met een Amerikaanse fasfdoodketen is het blijkbaar okay.
Dat is geen Amerikaans bedrijf.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:28:38 #55
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_208491202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:48 schreef Idisrom het volgende:
Als Heineken nog wat in Rusland zit, dan is de wereld te klein.
Maar met een Amerikaanse fasfdoodketen is het blijkbaar okay.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-poetin-niet-lekker
In het artikel staat notabene dat KFC haar vestigingen in Rusland al heeft verkocht...
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 10:32:33 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208491250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar ik zie op de foto dat KFC een megabestelling aflevert aan de Chinese delegatie in Moskou.
Zowat alles op enkele bedrijven na. Deze bedrijven hebben een geitenpaadje gevonden en hebben er geen problemen mee om genocide te financieren.

Dat zegt niet dat de sancties niet goed zijn maar dat deze bedrijven door en door verrot zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208491302
Eindelijk komen de Armata's! _O_
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208491339
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
Eindelijk komen de Armata's! _O_
[ twitter ]
Tja voor de defense natuurlijk prima.
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:43:27 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208491373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja voor de defense natuurlijk prima.
De Westerse tanks hebben een grotere range waardoor zij de T55 wel kunnen raken maar omgekeerd niet.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 10:45:27 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208491398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja voor de defense natuurlijk prima.
Eerder voor het zorgen dat Oekraine dure granaten moet verspillen aan deze ongein. Maar een APFSDS uit een LeoA6 gaat dwars door de voorste doorheen en sloopt de T-55 die daar achter rijdt ook nog even.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:45:38 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208491400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar ik zie op de foto dat KFC een megabestelling aflevert aan de Chinese delegatie in Moskou.
quote:
Update on Yum! Brands Plan to Exit Russia

October 24, 2022 – Yum! Brands, Inc. (NYSE: YUM) announced an update on its ongoing process to exit the Russian market. Yum! Brands has entered into a sale and purchase agreement to transfer ownership of its Russian KFC restaurants, operating system and master franchise rights, including the network of KFC franchised restaurants, to Smart Service Ltd., operated by one of the Company’s existing KFC franchisees in Russia, Konstantin Yurievich Kotov and Andrey Eduardovich Oskolkov. Under the agreement, the buyer will be responsible for rebranding locations to a non-Yum! concept. In addition, the buyer will be responsible for retaining the Company’s employees in Russia. Completion of the transaction is subject to regulatory and governmental approvals, as well as other conditions agreed to by the parties. Following the completion of the transaction, Yum! Brands will have ceased its corporate presence in Russia.
https://www.yum.com/wps/p(...)+to+exit+russia+-+v2

Yum! Brands RSC, 1900 Colonel Sanders Lane, Louisville, KY :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:49:57 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208491458
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 23:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Gelukkig letten er nog een paar mensen op...
Dat krijg je er van als je de hele dag aan het copy/pasten bent van andere bronnen. Dan mis je wel eens wat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208491603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:59 schreef Simmertje het volgende:
Zorgen over uitbuiting Oekraense vluchtelingen in Nederland

https://nos.nl/artikel/24(...)elingen-in-nederland

Van mij mogen deze "werkgevers" zware straffen krijgen.
Deze bedrijven zouden op een openbare lijst moeten staan. Wat een tuig.
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:08:50 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208491727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Eerder voor het zorgen dat Oekraine dure granaten moet verspillen aan deze ongein. Maar een APFSDS uit een LeoA6 gaat dwars door de voorste doorheen en sloopt de T-55 die daar achter rijdt ook nog even.
En ik denk dat de AP round van een bradley dat ook doet.

Grappig, blijkbaar zijn de t-62s dus ook al weer op.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 11:09:27 #65
8781 crew  Frutsel
pi_208491863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Eerder voor het zorgen dat Oekraine dure granaten moet verspillen aan deze ongein. Maar een APFSDS uit een LeoA6 gaat dwars door de voorste doorheen en sloopt de T-55 die daar achter rijdt ook nog even.
Och ik denk meer aan ingegraven tanks of tanks verder naar achter om de eerste linies te ondersteunen. Weet ik veel, maar meet vuurkracht is meer vuurkracht. Ze zoeken vast geen leo’s op en die zijn ook niet met zoveel dat elke tank er n tegenkomt.

Overigens eens dat de Oekraners aandacht en materiaal aan zulke tanks moeten besteden.

De betere tanks zullen niet op zijn, maar waarom zou je die oude meuk niet inzetten? De misbare manschappen hebben ze.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nebelwerfer op 22-03-2023 11:31:12 ]
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:47:36 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_208492327
Wij sturen natuurlijk ook vooral Leopard 1s en niet 2s, maar goed, bij ons is dat omdat we de goede achter de hand willen houden, niet omdat we geen goede meer hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208492387
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
Eindelijk komen de Armata's! _O_
[ twitter ]
Wel tactisch zeer sterk, om die er als ouwe meuk uit te laten zien _O_ _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 11:50:50 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208492398
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
Eindelijk komen de Armata's! _O_
[ twitter ]
In 1949 in productie gegaan. 75 jaar oud spul _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208492417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:47 schreef speknek het volgende:
Wij sturen natuurlijk ook vooral Leopard 1s en niet 2s, maar goed, bij ons is dat omdat we de goede achter de hand willen houden, niet omdat we geen goede meer hebben.
en omdat de leopard 1 meer dan voldoende is voor de taak die ze moeten uitvoeren.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208492597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:51 schreef Bensel het volgende:

[..]
en omdat de leopard 1 meer dan voldoende is voor de taak die ze moeten uitvoeren.
En wel snel te leveren is.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 12:06:49 #72
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208492647
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:47 schreef speknek het volgende:
Wij sturen natuurlijk ook vooral Leopard 1s en niet 2s, maar goed, bij ons is dat omdat we de goede achter de hand willen houden, niet omdat we geen goede meer hebben.
De Leo1A5 is wel een klasse beter dan een T-55.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:32:47 #73
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208492988
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
De betere tanks zullen niet op zijn, maar waarom zou je die oude meuk niet inzetten? De misbare manschappen hebben ze.
Het heeft er op dit punt alle schijn van dat moderner spul, T-90s, nu ongeveer met hetzelfde tempo dat UVZ ze kan produceren richting het front gaan. Zoiets als 15/maand ofzo.

En we zien export modellen, oa. de variatie die india gebruikt.

Voor de rest lijkt het mij iig niet zinnig om oude meuk in te gaan zetten als je om zou komen in nieuw spul. Grote kans dat T-62/T-52 niet dezelfde munitie gebruikt als T-72/T-90. En dan maak je logistiek die al op z'n tandjes loopt nog complexer.
&lt;signature here&gt;.
pi_208493012
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het heeft er op dit punt alle schijn van dat moderner spul, T-90s, nu ongeveer met hetzelfde tempo dat UVZ ze kan produceren richting het front gaan. Zoiets als 15/maand ofzo.

En we zien export modellen, oa. de variatie die india gebruikt.

Voor de rest lijkt het mij iig niet zinnig om oude meuk in te gaan zetten als je om zou komen in nieuw spul. Grote kans dat T-62/T-52 niet dezelfde munitie gebruikt als T-72/T-90. En dan maak je logistiek die al op z'n tandjes loopt nog complexer.
T-62 schiet met 115mm kaliber, T-72/T-90 met 125mm. Dus dat vermoeden is juist. Kaliber van het kanon van de T-55 is 100mm vind ik op wikipedia.
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:43:38 #75
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_208493130
twitter


Lijers :r
Tics van je petten.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 12:43:50 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208493132
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:52:00 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208493213
Bron: ChatGPT

What were some of the most notable tank models produced by the USSR/Russia?

The USSR/Russia has produced several notable tank models over the years. Some of the most notable ones include:

T-34: Widely considered one of the best tanks of World War II, the T-34 was produced in large numbers by the Soviet Union and played a crucial role in defeating Nazi Germany.

KV-1: Another prominent tank used by the Soviet Union during World War II, the KV-1 was heavily armored and had a powerful gun.

T-54/T-55: These tanks were produced in large numbers during the Cold War and were used extensively by Soviet-aligned countries around the world.

T-72: Developed in the 1970s, the T-72 is still in service with many armies today, including the Russian military.

T-90: A modernized version of the T-72, the T-90 features improved armor and electronics and is currently in service with the Russian military.
pi_208493291
ZelenskyGOD
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208493308
_O_ _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:01:57 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208493314
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wel tactisch zeer sterk, om die er als ouwe meuk uit te laten zien _O_ _O_ _O_
'I remain master strategist' tweet van darth putin in 3... 2... 1..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:04:02 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208493340
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:43 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]

Lijers :r
Weer een oorlogsmisdaad.

En de lijst wordt maar langer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:11:00 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208493424
quote:
84s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:50 schreef Starhopper het volgende:
In 1949 in productie gegaan. 75 jaar oud spul _O- _O-
Die kunnen dan mooi ingezet worden tegen dit 120 jaar oude spul:

quote:
Ukrainian troops use 19th century machine gun to repel Russians in Bakhmut

Soldiers in bunkers firing Maxims, associated with colonial era and First World War, amid shortages of modern weaponry

Ukrainian troops are using a machine gun first deployed in the 19th century as they fight back “human waves” of Russian troops on the front lines of Bakhmut.
pi_208493468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die kunnen dan mooi ingezet worden tegen dit 120 jaar oude spul:
[..]
[ afbeelding ]
Oude wapens tegen oude tactieken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208493483
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die kunnen dan mooi ingezet worden tegen dit 120 jaar oude spul:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn God, hebben beide partijen dan zo’n kutleven dat ze het goed lijkt WW1 effe irl terug te spelen?
Vakman pur sang
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 13:18:14 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208493500
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mijn God, hebben beide partijen dan zo’n kutleven dat ze het goed lijkt WW1 effe irl terug te spelen?
Spul wordt gewoon uit de mottenballen gehaald en een 100 jaar oud wapen is onder aan de streep ook gewoon dodelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:25:23 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208493569
Reddit comment 🤔
===================
this is likely more to do with Russia having large stockpiles of ammo compatible with T54-55s that don't fit in T62s than it is to do with straight up losing all stocks of modern tanks.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 13:25:37 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208493572
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mijn God, hebben beide partijen dan zo’n kutleven dat ze het goed lijkt WW1 effe irl terug te spelen?
Neuh, alleen Rusland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:25:57 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208493575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Spul wordt gewoon uit de mottenballen gehaald en een 100 jaar oud wapen is onder aan de streep ook gewoon dodelijk.
Dit dus. Als het werkt dan werkt het. Je gaat net zo dood van een 7.62 uit een Maxim dan van die uit een MAG.
pi_208493583
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mijn God, hebben beide partijen dan zo’n kutleven dat ze het goed lijkt WW1 effe irl terug te spelen?
Ja man, want Oekrane heeft er ook echt voor gekozen. :')
pi_208493620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit dus. Als het werkt dan werkt het. Je gaat net zo dood van een 7.62 uit een Maxim dan van die uit een MAG.
Browning M2 en de M1911 zijn ook oeroud en worden nog steeds gebruikt her en der meen ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:30:44 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208493632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Reddit comment 🤔
===================
this is likely more to do with Russia having large stockpiles of ammo compatible with T54-55s that don't fit in T62s than it is to do with straight up losing all stocks of modern tanks.
Niet zo voor de hand liggend als dat het lijkt. Net als dat marine kanon dat ze op dat voertuig hadden gelast. Daarvan werd de munitie ook als sinds jaren 60 niet meer gemaakt.

Hoeveel munitie uit die tijd heb je nog, wat is de staat er van, wordt het nog gemaakt.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 13:30:49 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208493634
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Reddit comment 🤔
===================
this is likely more to do with Russia having large stockpiles of ammo compatible with T54-55s that don't fit in T62s than it is to do with straight up losing all stocks of modern tanks.
Veel ervan zal licht over de houdbaarheidsdatum zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208493655
THT 16-8-1974
Goed schudden voor gebruikski.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 13:45:44 #94
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208493797
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit dus. Als het werkt dan werkt het. Je gaat net zo dood van een 7.62 uit een Maxim dan van die uit een MAG.
De enige nuance is dat er wellicht wat meer nodig zijn om raak te schieten, maar ze gaan (ongeveer) net zo hard en doen dus ook net zo'n zeer. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:49:07 #95
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208493840
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Spul wordt gewoon uit de mottenballen gehaald en een 100 jaar oud wapen is onder aan de streep ook gewoon dodelijk.
Watergekoelde Maxim heb je nooit last van een oververhitte loop. Bij een MG42 oid. moet je na een korte tijd je oververhitte loop verwisselen. Zo'n watergekoeld stuk antiek heeft zijn voordelen, in stationaire opstelling.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208493874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die kunnen dan mooi ingezet worden tegen dit 120 jaar oude spul:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dit is toch totaal onnodig? Belgi produceert 1000den van die wapens en we zouden er meer dan genoeg van moeten hebben.

Overigens nog steeds dodelijk spul.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208493908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:43 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]

Lijers :r
quote:
A missile strike on a residential building in Zaporizhzhia has killed one, while 25 others are in hospital, said Anatolii Kurtiev, acting mayor of the city of Zaporizhzhia.

"Unfortunately, one injured person, who was in serious condition, died," Kurtiev said on Telegram. "According to updated information, 25 people are currently in hospitals. 3 people are in serious condition, 19 are in moderate condition."
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:55:23 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208493933
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:30 schreef ExTec het volgende:

Niet zo voor de hand liggend als dat het lijkt. Net als dat marine kanon dat ze op dat voertuig hadden gelast. Daarvan werd de munitie ook als sinds jaren 60 niet meer gemaakt.

Hoeveel munitie uit die tijd heb je nog, wat is de staat er van, wordt het nog gemaakt.
Ik heb zo rond 2002 ergens nog .50 munitie uit 1947 lopen verschieten... Ging prima.
pi_208493958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb zo rond 2002 ergens nog .50 munitie uit 1947 lopen verschieten... Ging prima.
Ik denk dat munitie schieten ook niet het grootste probleem is voor die oude troep.
pi_208493968
quote:
Overnight drone attacks in the region of Kyiv left four people dead.

A fourth victim of a nighttime drone attack in the region of Kyiv has been found in the rubble of a dormitory in the town of Rzhyshchiv, police said.

The deceased has been identified as a 40-year old man.

Andrii Niebytov, the Kyiv region's police chief, said earlier that three people had been killed and seven others injured in the attack. More than 200 people were evacuated from the building and more than 20 were hospitalized. At the time when Niebytov spoke, five were missing, he said.

A total of 21 drones were launched against Ukraine from the north shortly before midnight local time on Tuesday, 16 of which were shot down, according to the Ukrainian air force.
CNN
pi_208493974
Beiden:
https://www.telegraph.co.(...)in-xi-jinping-china/

quote:
Slovakia offered discounted US helicopters after sending jets to Ukraine
The United States has offered to sell Slovakia 12 new Bell AH-1Z Viper helicopters at a two-thirds discount after Bratislava sent its retired MiG-29 fighter jets to Ukraine, Defence Minister Jaroslav Nad has said.

Mr Nad said his government still had to approve the deal, under which it would pay $340 million for a package worth more than $1 billion.

The deal was offered under the US Foreign Military Financing programme, Mr Nad said in his post on Facebook.

The Bell AH-1Z Viper is an upgraded version of the Cobra attack helicopter that has been in service with the US military since the Vietnam war. Despite its age, it remains a highly potent attack helicopter, and can carry a range of missiles and rockets.
Een helicopter vervangt nu niet bepaald een vliegtuig voor de luchtverdediging.
Hebben ze nog wel iets over?

quote:
Analysis: Putin got very little out of Xi’s visit except pomp and ceremony
In the end, Xi Jinping’s much-vaunted visit to Moscow proved little more than a photo opportunity, writes Roland Oliphant.

There was pomp and ceremony in the Kremlin’s glittering halls, but the joint statement he gave with Vladimir Putin suggests the leaders did not make any major breakthroughs.

There was no big announcement on Ukraine. No surprise Chinese diplomatic gambit on peace talks, nor any shock announcement of military support from Beijing.

Read Roland's analysis of Xi Jinping's much-vaunted visit to Moscow here.
Zo had ik het nog niet gelezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:00:38 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208493994
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:49 schreef Hyperdude het volgende:
Watergekoelde Maxim heb je nooit last van een oververhitte loop. Bij een MG42 oid. moet je na een korte tijd je oververhitte loop verwisselen. Zo'n watergekoeld stuk antiek heeft zijn voordelen, in stationaire opstelling.
Loop wisselen is seconden werk. Daarnaast ga je wisselen "indien de tactische omstandigheden het toelaten" (zo staat het letterlijk in de voorschriften). Als je onder vuur ligt ga je echt niet denken van kut, 460 snelvuur verschoten met de MAG, wisselen... Of 300 snelvuur met de .50 dus wisselen! (De term "snelvuur" staat ook letterlijk in het voorschrift).

Ze bedoelen met "snelvuur" dan ook echt snelvuur. Dus een kistje eruit rammelen en meteen de volgende er achteraan uit rammelen... Als jij 2 kisten MAG munitie verschiet in 10 minuten tijd hoef je echt geen loop te wisselen.

Edit: Dat het wiselen altijd gedaan wordt na het in het betreffende voorschrift genoemde aantal in vredesomstandigheden heeft te maken met de gelijkmatige slijtage van de lopen. Anders zou je 1 loop tot de draad verslijten en de andere zou nog in volledige nieuwstaat zijn.
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:06:11 #103
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208494056
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Loop wisselen is seconden werk. Daarnaast ga je wisselen "indien de tactische omstandigheden het toelaten" (zo staat het letterlijk in de voorschriften). Als je onder vuur ligt ga je echt niet denken van kut, 460 snelvuur verschoten met de MAG, wisselen... Of 300 snelvuur met de .50 dus wisselen! (De term "snelvuur" staat ook letterlijk in het voorschrift).

Ze bedoelen met "snelvuur" dan ook echt snelvuur. Dus een kistje eruit rammelen en meteen de volgende er achteraan uit rammelen... Als jij 2 kisten MAG munitie verschiet in 10 minuten tijd hoef je echt geen loop te wisselen.
klopot. maar als je gewoon door kan schieten zonder de kans op een vastloper of de loop te hoeven te vervangen, dan is dat nog wel een voordeel, hoe weinig het ook zou voorkomen natuurlijk. Daarnaast heb je niets aan een MAG als je er geen beschikbaar hebt op dat moment, maar wel een maxim.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:07:53 #104
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208494081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:43 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]

Lijers :r
Russen leren het ook niet. Wat ze hiermee bereiken is dat ze een raket minder hebben, geen militairen of hardware hebben geraakt, en familie van de doden en gewonden die wraak willen gaan nemen en algemene bevolking die nog meer het oekrains leger steunt.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:09:34 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208494098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:06 schreef Bensel het volgende:

klopot. maar als je gewoon door kan schieten zonder de kans op een vastloper of de loop te hoeven te vervangen, dan is dat nog wel een voordeel, hoe weinig het ook zou voorkomen natuurlijk.
Vastlopers komen niet door een hete loop. Dan heb je of je wapen onvoldoende onderhouden of er is een mechanisch defect. Dan maakt het niks uit of je nou watergekoeld schiet of luchtgekoeld...

En zoals ik al zei, wisselen is het werk niet. Is seconden werk en dat kan makkelijk tijdens een vuurpauze. Je moet ook continu her-/bijladen...

quote:
Daarnaast heb je niets aan een MAG als je er geen beschikbaar hebt op dat moment, maar wel een maxim.
Joh.
pi_208494109
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:35 schreef J.B. het volgende:

[..]
T-62 schiet met 115mm kaliber, T-72/T-90 met 125mm. Dus dat vermoeden is juist. Kaliber van het kanon van de T-55 is 100mm vind ik op wikipedia.
Uit mijn hoofd is de T-62 de eerste tank ter wereld die rifled munitie afschoot. Dus dan moeten ze ergens 115mm rifled munitie vandaan halen. Succes daarmee. :')
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:11:57 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208494129
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:10 schreef oheng het volgende:

[..]
Uit mijn hoofd is de T-62 de eerste tank ter wereld die rifled munitie afschoot. Dus dan moeten ze ergens 115mm rifled munitie vandaan halen. Succes daarmee. :')
Net andersom. ;)

De eerste smoothbore gun.
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:12:44 #108
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208494135
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:14:26 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208494149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:06 schreef Bensel het volgende:

[..]
klopot. maar als je gewoon door kan schieten zonder de kans op een vastloper of de loop te hoeven te vervangen, dan is dat nog wel een voordeel, hoe weinig het ook zou voorkomen natuurlijk. Daarnaast heb je niets aan een MAG als je er geen beschikbaar hebt op dat moment, maar wel een maxim.
quote:
The last ones in regular US service were on the machine gun infiltration course at Fort Benning, Georgia, where their sustained-fire capability was an advantage in long nights of shooting over the heads of low-crawling trainees.
:)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/M1917_Browning_machine_gun opvolger Maxim.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208494159
https://www.telegraaf.nl/(...)-tevoren-in-100-jaar

quote:
De Chinese president Xi Jinping heeft na een "constructief" driedaags bezoek aan Moskou afscheid genomen van "zijn vriend" en ambtgenoot Vladimir Poetin met de woorden: "Er komt verandering zoals nog niet tevoren in 100 jaar tijd, en wij drijven die samen aan." Het is volgens verscheidene media een boodschap niet alleen voor zijn gastheer Poetin, maar ook aan het Westen. Poetin dankte de vertrekkende Chinese leider en wenste hem een goede reis. Poetin brengt later dit jaar een staatsbezoek aan China.
Oei...
pi_208494215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:31 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)-service/ar-AA18TqaA
Steven Seagal launches Aikido centre to train Russians for military service
Deze post is offtopic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:22:14 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208494225
quote:
Dat is ook niet zo gek aangezien er meerdere opgesteld staan in linie (serieus vastgebout) die een dikke meter over de tijgerende paxen heen schieten, scheelt personeel... Dat hadden ze op de Harskamp (gevechtsbaan) ook. Later zijn dat MAG's geworden...

Emmertje eraan voor de hulzen...



En maar schieten over de tijgerende paxen:

pi_208494356
twitter

Die Russen zijn er wel mee bezig met die bepaalde type shells.
pi_208494391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:33 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Die Russen zijn er wel mee bezig met die bepaalde type shells.
Als ze boos gaan doen over bepaalde wapens die Oekrane krijgt of gaat krijgen dan kun je er vergif op innemen dat er wat paniek over in de tent is aan Russische zijde. Dat zal je eerder, bijvoorbeeld met de HIMARSen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208494448
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als ze boos gaan doen over bepaalde wapens die Oekrane krijgt of gaat krijgen dan kun je er vergif op innemen dat er wat paniek over in de tent is aan Russische zijde. Dat zal je eerder, bijvoorbeeld met de HIMARSen.
Klopt maar vind het wel humor vooral omdat ik al ergens gelezen had dat Rusland dat soort type shells zelf ook gebruikt heeft in de oorlog.
pi_208494457
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:33 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Die Russen zijn er wel mee bezig met die bepaalde type shells.
twitter
Be curious, not judgmental
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:44:06 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208494488
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:33 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Die Russen zijn er wel mee bezig met die bepaalde type shells.
Wat is het idee achter deze dreigementen die nooit waargemaakt worden?
pi_208494492
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:44 schreef AchJa het volgende:
Zoeken ze nou gewoon een stok?
Je verwacht het niet natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208494508
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:43 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
Zoiets verwachtte ik ook al wel ja, een tante Gerda die tekeer gaat over kernwapens die door Oekrane gebruikt worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208494515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wat is het idee achter deze dreigementen die nooit waargemaakt worden?
Over dreigementen van Rusland maak ik me niet zo druk hoor. Ik zou me pas druk gaan maken als Rusland niet meer driegt met iets eigenlijk.
pi_208494569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Over dreigementen van Rusland maak ik me niet zo druk hoor. Ik zou me pas druk gaan maken als Rusland niet meer driegt met iets eigenlijk.
Dat is ook het punt. Niemand maakt zich druk om dreigementen meer. Elke keer dat ze het doen ziet er zwakker en zieliger uit. Dus waarom nog doen.
pi_208494586
The ‘Yugoslavia Scenario’: How Russia Intends to Use an Anniversary in Its Ongoing Information War
The Kremlin has used NATO’s 1999 intervention to justify Russia’s continual assaults on Ukraine, and won’t miss the upcoming opportunity to exploit this further
https://www.kyivpost.com/opinion/14673
Be curious, not judgmental
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 14:58:45 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208494665
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als ze boos gaan doen over bepaalde wapens die Oekrane krijgt of gaat krijgen dan kun je er vergif op innemen dat er wat paniek over in de tent is aan Russische zijde. Dat zal je eerder, bijvoorbeeld met de HIMARSen.
Kan Frankrijk ofzo niet even stoken en roepen dat ze overwegen nukes aan Oekraine te geven? :+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208494715
Beelden van een raketinslag in een flat in Zaporizja

https://nos.nl/liveblog/2(...)an-front-in-bachmoet

Ik wacht nog op de dag dat putler een raket op zijn kop krijgt
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208494743
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dat is ook het punt. Niemand maakt zich druk om dreigementen meer. Elke keer dat ze het doen ziet er zwakker en zieliger uit. Dus waarom nog doen.
Voor Rob de Wijk, die wordt nog wel bang namelijk.
pi_208494856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is ook niet zo gek aangezien er meerdere opgesteld staan in linie (serieus vastgebout) die een dikke meter over de tijgerende paxen heen schieten, scheelt personeel... Dat hadden ze op de Harskamp (gevechtsbaan) ook. Later zijn dat MAG's geworden...

Emmertje eraan voor de hulzen...

[ afbeelding ]

En maar schieten over de tijgerende paxen:

[ afbeelding ]
OT maar hoeveel doden zijn daar mee gevallen doordat iemand toch een keer onoplettend op stond?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208495249
Mensen zien wat ze willen zien

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:53:20 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208495333
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

OT maar hoeveel doden zijn daar mee gevallen doordat iemand toch een keer onoplettend op stond?
Eentje door een mechanisch probleem, dus niet door opstaan. En dat was toen alles nog op afstand bediend werd voor zover ik weet.

quote:
Hoewel het met regelmaat gebeurt dat soldaten in paniek overeind komen is er in die honderd jaar maar n dodelijk ongeval geweest. In 1984 werd op de gevechtsbaan dienstplichtig soldaat Peter van der Sterren dodelijk getroffen. Vanwege een technisch mankement aan een van de vaste mitrailleurs sloeg een patroon naar beneden en trof Van der Sterren in het hoofd. De weg naar de gevechtsbaan is naar hem vernoemd.
https://www.digibron.nl/v(...)7a92301937710d7a4b8e
pi_208495410
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Eentje door een mechanisch probleem, dus niet door opstaan. En dat was toen alles nog op afstand bediend werd voor zover ik weet.
[..]
https://www.digibron.nl/v(...)7a92301937710d7a4b8e
Wonderlijk. Maar gezien de risico's waarom scherpe patronen gebruiken?
En dan ook nog bij dienstplichtigen zoals die Peter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208495503
quote:
pi_208495567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Met Winnie de Poeh was het helemaal mooi geweest.
pi_208495712
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ritten-poetin-oorlog

Het Verenigd Koninkrijk stuurt samen met zijn Challenger 2-gevechtstanks ook munitie naar Oekrane. De Russische president Poetin heeft woedend gereageerd op het besluit. "Een heel fraai staaltje van Russische framing", zegt defensiedeskundige Dick Zandee.

Het Kremlin reageerde als door een adder gebeten toen de Britten begin dit jaar bekendmaakten dat ze veertien stuks van de moderne en zware Challenger 2-tanks schenken aan Oekrane. "Deze tanks zullen branden, net als de rest", zei Poetins woordvoerder Peskov toen.

Nu zeggen de Russen ook verontwaardigd te zijn over de munitie die het VK meestuurt. Onderdeel van die tankmunitie zijn namelijk 'pantser-doorborende kogels die verarmd uranium bevatten', antwoordde een Brits regeringslid op een schriftelijke vraag aan het Britse ministerie van Defensie. "Zulke kogels zijn zeer effectief in het verslaan van moderne tanks en gepantserde voertuigen
  woensdag 22 maart 2023 @ 16:21:35 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208495721
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Wonderlijk. Maar gezien de risico's waarom scherpe patronen gebruiken?
En dan ook nog bij dienstplichtigen zoals die Peter.
Het is gewoon een prima training.

Heb hem zelf vaak zat gedaan.
pi_208495723
twitter
pi_208495733
Nice
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208495792
twitter
Be curious, not judgmental
pi_208495809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:22 schreef Slayage het volgende:
Nice [ twitter ]
keanureeveswoah.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208495933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:22 schreef Slayage het volgende:
Nice [ twitter ]
Maar het gaat niet om tankveldslagen maar om gebied te veroveren, veel meer tegen bunkers, atgm en mijnen enzo. Toch?
pi_208495950
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die kunnen dan mooi ingezet worden tegen dit 120 jaar oude spul:
[..]
[ afbeelding ]
De context is natuurlijk wel anders. De doctrine van Rusland is erop gebaseerd dat ze zich altijd van alle kanten bedreigd voelen, met dat in het achterhoofd is het absurd dat de militaire leiding het toestaat dat het Russische leger gedecimeerd wordt voor een kleine lap grond in de Donbass. Dit is een zorg die Oekrane niet heeft, die kunnen hun hele hebben en houwen tegen de Russen inzetten.
pi_208496117
quote:
:O mooi laten wij eerst maar eens beginnen om die plastic tyfuszooi van Ali te boycotten.
  woensdag 22 maart 2023 @ 17:04:27 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208496223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:38 schreef J.B. het volgende:

[..]
De context is natuurlijk wel anders. De doctrine van Rusland is erop gebaseerd dat ze zich altijd van alle kanten bedreigd voelen, met dat in het achterhoofd is het absurd dat de militaire leiding het toestaat dat het Russische leger gedecimeerd wordt voor een kleine lap grond in de Donbass. Dit is een zorg die Oekrane niet heeft, die kunnen hun hele hebben en houwen tegen de Russen inzetten.
Zo bedreigd voelen ze zich niet dus. Is meer een handig gelegenheidsargument als excuus voor het landjepik waar ze zo van houden.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_208496445
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:22 schreef Slayage het volgende:
Nice [ twitter ]
Ik voorzie nieuwe record turret-slingeren *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 17:25:17 #144
186611 Haags
pi_208496498
twitter


Wat moeten we hier nu weer mee met dit soort uitspraken
Zonder wrijving geen glans
pi_208496544
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:25 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Wat moeten we hier nu weer mee met dit soort uitspraken
Misschien gaan ze na 100 jaar eindelijk eens met die genocideoorlogen stoppen.
Be curious, not judgmental
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 maart 2023 @ 17:29:06 #146
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208496552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:25 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Wat moeten we hier nu weer mee met dit soort uitspraken
Putin volgt in de voetstappen van de laatste tsaar!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 maart 2023 @ 17:29:33 #147
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208496557
Vast al gemeld, maar een of andere Rus die iets met verkiezingen manipuleren deed is dood :+
https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Churov

Vreemd genoeg niet uit een raam gevallen, dus wel een bijzondere doodsoorzaak.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208496708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:25 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Wat moeten we hier nu weer mee met dit soort uitspraken
China in een blok met Rusland die nu echt de strijd met het westen aangaan kun je hieruit lezen.
Best een gevaarlijk blok voor onze welvaart hier, of je nou wil of niet.

Maar zover is het nog niet, het is slechts een uitspraak waarvan Xi wel achter staat.
Vakman pur sang
pi_208496727
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 17:53:33 #150
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208496937
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
China in een blok met Rusland die nu echt de strijd met het westen aangaan kun je hieruit lezen.
Best een gevaarlijk blok voor onze welvaart hier, of je nou wil of niet.

Maar zover is het nog niet, het is slechts een uitspraak waarvan Xi wel achter staat.
China gaat neer als ze niks meer exporteren. En dan heeft Xi hommeles.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 maart 2023 @ 17:54:21 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208496949
quote:
Hij heeft gewoon feitelijk gelijk. Er word misschien op de vierkante mm gevochten, maar de mensen die denken dat er nu al een wereldoorlog bezig is hebben een punt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:15:57 #152
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208497211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:47 schreef Slayage het volgende:
Mensen zien wat ze willen zien

[ twitter ]
Maar wat ik al zei, tanks heb je staan. Je hebt vlees zat voor in de tank en je mist aan beide niets. Kunnen ze een mooi obstakel vormen voor je vijand.
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:16:33 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208497222
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/03/22/7394608/
Russian soldiers stop receiving salaries: complaints coming from all over Russia
=========================
I wonder if the officers lost their pay as well. Rank hierarchy dynamics are funny when paid officers threaten to kill unpaid troops for not fighting. That might not go so well for anyone involved. If the officers are also unpaid, then the entire thing might just collapse like a flan in a cupboard.

[ Bericht 39% gewijzigd door slashdotter3 op 22-03-2023 19:17:45 ]
pi_208497249
Wat wel vreemd is dat het grootste nieuws van het bezoek van Xi niet wordt gemeld. China en Rusland stoppen met handel in dollar af te rekenen.
Is vandaag besproken.
Vakman pur sang
pi_208497321
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat wel vreemd is dat het grootste nieuws van het bezoek van Xi niet wordt gemeld. China en Rusland stoppen met handel in dollar af te rekenen.
Is vandaag besproken.
tussen elkaar? Rusland wordt dus officieel een fazaal staat van China. Want denk je nu echt dat china met de vs en de rest van de wereld stopt met dollars?

autocraten die elkaar stabiel vinden.... 😂
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 18:28:52 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208497328
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat wel vreemd is dat het grootste nieuws van het bezoek van Xi niet wordt gemeld. China en Rusland stoppen met handel in dollar af te rekenen.
Is vandaag besproken.
Er zijn zoveel dingen besproken. Waarom is dit groot nieuws?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 18:33:00 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208497373
Ooh en dit. 3 jaar geleden:

quote:
Rusland en China tekenen overeenkomst om dollar te omzeilen

De minister van Financin van Rusland en de gouverneur van de Chinese centrale bank hebben eerder deze maand een overeenkomst gesloten om over te stappen naar handel in eigen valuta. De twee landen hebben afgesproken om het betalingsverkeer tussen beide landen moet niet langer in dollars, maar in roebels en yuan te verrekenen. Dat maakte de Russische financile krant Izvestia vrijdag bekend, die zich baseert op een brief van het ministerie van Financin in Rusland.

*meer bij bron

https://www.hollandgold.n(...)-dollar-te-omzeilen/
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208497481
XI keek met zo'n minderwaardige blik naar Poetin dat ik bijna medelijden met die Rus kreeg, bijna dan h
pi_208497485
twitter
twitter


[ Bericht 35% gewijzigd door Slayage op 22-03-2023 18:56:41 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208497873
quote:
84s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er zijn zoveel dingen besproken. Waarom is dit groot nieuws?
Nou het grootste nieuws van die ontmoeting, niet dat er groots nieuws te melden was…
Vakman pur sang
  woensdag 22 maart 2023 @ 19:08:31 #161
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208497878
quote:
84s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er zijn zoveel dingen besproken. Waarom is dit groot nieuws?
Het is een detail in een zeer langzaam proces waarin de dollar geleidelijk zijn belang in de internationale handel aan het verliezen is. De effecten hiervan zijn op korte termijn onzichtbaar maar over een jaar of 20/40 pas duidelijk.
Rusland heeft ongeveer 1/3 van de Yuan reserve en is samen met China een van de instigators in dit proces.


Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208497936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Flinke jaap 😱
Ziet er pijnlijk uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 19:13:16 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208497953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Tamponnetje erin
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 19:18:48 #164
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208498060
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat wel vreemd is dat het grootste nieuws van het bezoek van Xi niet wordt gemeld. China en Rusland stoppen met handel in dollar af te rekenen.
Is vandaag besproken.
Het grootste nieuws is dat Rusland de Roebel opgeeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208498187
twitter


sorry indien al gepost
  woensdag 22 maart 2023 @ 19:25:51 #166
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208498210
twitter
pi_208498215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Vind het niet handig van Oekrane die soort beelden te delen.
Oorlogsslachtoffers die medische hulp krijgen door een medic bombarderen, Nja zal. Maar die beelden trots delen vind ik dom.
Zal wel veel weerstand krijgen. Maar dit staat best hoog in de oorlogsregelementen dit niet te doen.
Zeker omdat we geen directe dreiging meer is (zeker niet voor de Seine bestuurder)
Weet niet of daar Oekraners of Russen opgeblazen worden.
Vakman pur sang
pi_208498227
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vind het niet handig van Oekrane die soort beelden te delen.
Oorlogsslachtoffers die medische hulp krijgen door een medic bombarderen, Nja zal. Maar die beelden trots delen vind ik dom.
Zal wel veel weerstand krijgen. Maar dit staat best hoog in de oorlogsregelementen dit niet te doen.
Zeker omdat we geen directe dreiging meer is (zeker niet voor de Seine bestuurder)
Weet niet of daar Oekraners of Russen opgeblazen worden.
LIjkt me geen medic zon drukverbandje heeft iedereen bij.
pi_208498315
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:27 schreef skysherrif het volgende:

[..]
LIjkt me geen medic zon drukverbandje heeft iedereen bij.
Dat weet ik niet, maar das zelfs strafbaar

quote:
Medics are protected by the Geneva Conventions. This means that anyone who purposefully attacks or kills an medic clearly wearing medical clothing and has no weapon in their hand commits a war crime. Even though it is a war crime, some soldiers will still attack medics.
Vakman pur sang
pi_208498433
Van dezelfde club die van Putin een oorlogsmisdadiger heeft uitgeroepen:

quote:
. The wounded and sick include anyone in an armed conflict, whether military or civilian, who needs medical attention and is not taking part in hostilities. All wounded, sick or shipwrecked persons, no matter what party they belong to, must be respected and protected.

The wounded and sick must be respected and protected in all circumstances. This means that they may not be attacked, killed or ill-treated, and that the parties must take steps to help them and protect them from harm. Parties to the conflict have to take all possible measures to search for and collect the wounded and sick. Put simply, parties to conflict must also provide the best possible care as quickly as possible.
Vakman pur sang
  woensdag 22 maart 2023 @ 19:36:36 #171
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208498449
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vind het niet handig van Oekrane die soort beelden te delen.
Oorlogsslachtoffers die medische hulp krijgen door een medic bombarderen, Nja zal. Maar die beelden trots delen vind ik dom.
Zal wel veel weerstand krijgen. Maar dit staat best hoog in de oorlogsregelementen dit niet te doen.
Zeker omdat we geen directe dreiging meer is (zeker niet voor de Seine bestuurder)
Weet niet of daar Oekraners of Russen opgeblazen worden.
Je ziet het natuurlijk al teveel, gewonden en verzorgers die ze bombarderen.

Dit is dat, alleen dan van dichtbij.

Slecht te zien op dronebeelden zal men zeggen..
pi_208498534
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, maar das zelfs strafbaar
[..]

Waar kan jij zien dat het een medic is en dat hij niet gewapend is? Of lees jij je eigen stukjes niet die je er bij post?
  woensdag 22 maart 2023 @ 19:40:22 #173
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208498566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Toch even benieuwd betreffende dat schip, nog geen berichten over schade volgens mij he?
pi_208498617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Waar kan jij zien dat het een medic is en dat hij niet gewapend is? Of lees jij je eigen stukjes niet die je er bij post?
Het maakt niet eens uit, op dat moment dat de gewonde verzorgd wat en beide geen wapen in de handen hebben is het strafbaar nog langer te bombarderen, mits dit bekend was op beeld.
Nu weten we dat die drones ver genoeg inzoomen.
Maar dat punt zijn beide partijen daar allang voorbij ja.
Vakman pur sang
pi_208498943
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het maakt niet eens uit, op dat moment dat de gewonde verzorgd wat en beide geen wapen in de handen hebben is het strafbaar nog langer te bombarderen, mits dit bekend was op beeld.
Nu weten we dat die drones ver genoeg inzoomen.
Maar dat punt zijn beide partijen daar allang voorbij ja.
Je vergeet voor het gemak nog een voorwaarde uit het stukje tekst dat je plaatste:
quote:
Medics are protected by the Geneva Conventions. This means that anyone who purposefully attacks or kills an medic clearly wearing medical clothing and has no weapon in their hand commits a war crime. Even though it is a war crime, some soldiers will still attack medics.
Ik zie camouflagekleuren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 maart 2023 @ 19:56:20 #176
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208498966
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb zo rond 2002 ergens nog .50 munitie uit 1947 lopen verschieten... Ging prima.
Ik heb ook wel eens een kistje uit 1918 open getrokken met .303 voor de Lee-Enfield. Zat gewoon in metaal geseald als een soort conservenblik. Helemaal niets mis mee.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 19:57:25 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208498988
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je vergeet voor het gemak nog een voorwaarde uit het stukje tekst dat je plaatste:
[..]
Ik zie camouflagekleuren.
Prima doelwit dus ^O^ ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208499036
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je vergeet voor het gemak nog een voorwaarde uit het stukje tekst dat je plaatste:
[..]
Ik zie camouflagekleuren.
quote:
. The wounded and sick include anyone in an armed conflict, whether military or civilian, who needs medical attention and is not taking part in hostilities. All wounded, sick or shipwrecked persons, no matter what party they belong to, must be respected and protected.

The wounded and sick must be respected and protected in all circumstances. This means that they may not be attacked, killed or ill-treated, and that the parties must take steps to help them and protect them from harm. Parties to the conflict have to take all possible measures to search for and collect the wounded and sick. Put simply, parties to conflict must also provide the best possible care as quickly as possible.
Vakman pur sang
pi_208499056
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je vergeet voor het gemak nog een voorwaarde uit het stukje tekst dat je plaatste:
[..]
Ik zie camouflagekleuren.
Jij denkt dat medics geen camouflage kleuren dragen?

twitter
Vakman pur sang
pi_208499106
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij denkt dat medics geen camouflage kleuren dragen?
Tja, dan moeten ze maar een wit dokterspakje aandoen als ze geen granaten willen koppen :)
quote:
clearly wearing medical clothing
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208499128
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tja, dan moeten ze maar een wit dokterspakje aandoen als ze geen granaten willen koppen :)
[..]

Het gaat om de gewonde!
Vakman pur sang
pi_208499166
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gaat om de gewonde!
Ik las toch echt het woordje "medics" in je post:
quote:
Jij denkt dat medics geen camouflage kleuren dragen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:10:35 #183
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208499316
https://twitter.com/ramms(...)_NwG_ZDqnd4mMq92RXzw

Dan hoef je niet eens te vuren. Gewoon gas geven !
pi_208499345
Nou ja domme discussie weer.
Ik wacht even iemand met praktijk ervaringen in oorlogen af die kan vertellen hoe de “normale” regels zijn omtrent zichtbaarheid van medics en hoe idealiter om te gaan met gewonden.
@AchJa misschien?
Vakman pur sang
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:15:24 #185
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208499449
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja domme discussie weer.
Ik wacht even iemand met praktijk ervaringen in oorlogen af die kan vertellen hoe de “normale” regels zijn omtrent zichtbaarheid van medics en hoe idealiter om te gaan met gewonden.
@:Achja misschien?
Het is al vaker besproken. Iedereen is het erover eens dat het gebied rondom drones donkergrijs is.

Beste zou zijn als men er eens wat verdragen over zou afsluiten.

Tot die tijd is het geen domme discussie, maar wel 1 waar wij niet uit komen.
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:17:46 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208499514
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja domme discussie weer.
Ik wacht even iemand met praktijk ervaringen in oorlogen af die kan vertellen hoe de “normale” regels zijn omtrent zichtbaarheid van medics en hoe idealiter om te gaan met gewonden.
@:Achja misschien?
Armband met rood kruis, that's it, voor de rest lopen ze gewoon in het reguliere tenue wat iedereen heeft. En ze zijn bewapend met een pistool ter bescherming van de patient.
pi_208499555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Armband met rood kruis, that's it, voor de rest lopen ze gewoon in het reguliere tenue wat iedereen heeft. En ze zijn bewapend met een pistool ter bescherming van de patient.
Precies wat ik ook dacht dus.
Met een geel hesje aan zou ook wel dom wezen :')
Al zie je dat wel vaak met pers welke mee gaat.
Vakman pur sang
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:25:54 #188
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208499685
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies wat ik ook dacht dus.
Met een geel hesje aan zou ook wel dom wezen :')
Al zie je dat wel vaak met pers welke mee gaat.
De vraag is, waaruit haal je dat dit een medic was? En ten tweede, de beste man had een flinke jaap in z'n schouder. Dus nog steeds in staat om terug te vechten als 5m verderop een Oekraner aan komt lopen.

Derhalve zijn we wederom massaal aan het gissen dus schaar ik alles wat hierover gepost wordt als theoretische internetbullshit en niet geschikt om iemands gelijk danwel ongelijk aan te tonen.
pi_208499701
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vind het niet handig van Oekrane die soort beelden te delen.
Oorlogsslachtoffers die medische hulp krijgen door een medic bombarderen, Nja zal. Maar die beelden trots delen vind ik dom.
Zal wel veel weerstand krijgen. Maar dit staat best hoog in de oorlogsregelementen dit niet te doen.
Zeker omdat we geen directe dreiging meer is (zeker niet voor de Seine bestuurder)
Weet niet of daar Oekraners of Russen opgeblazen worden.
Je ziet de beelden van een Russische bodycam... Je weet ook niet wat voor soort munitie hier gebruikt word en of voor de Oekraners duidelijk was of er inmiddels al gewonden waren.
pi_208499781
quote:
He finished his address by marking the beginning of Ramadan and remembering the Crimean Tatars, currently under Russian occupation.

“May the power of prayer in this holy month help us cleanse Ukraine of Russian godless evil, of those who truly believe in nothing, and that is why they are capable of such terror," he said. “Let the next Ramadan begin in peace and on the entire Ukrainian land free from Russia. Ramadan Mubarak!”
CNN

Meneer Zelensky is niet op de hoogte hoe het met geloof staat in het Westen.
pi_208499801
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Je ziet de beelden van een Russische bodycam... Je weet ook niet wat voor soort munitie hier gebruikt word en of voor de Oekraners duidelijk was of er inmiddels al gewonden waren.
Je weet het niet inderdaad. Meestal liggen ze al voor Pampus in die loopgraven en tellen hun laatste sec.
Een oekrainer deelt het filmpje trots, daarvan zeg ik, dat zou ik niet doen.
Dat het gebeurt soit. Dat boeit me niet maar houd het dan voor je als je wil dat jouw gewonden nog enige kans willen maken.
Vakman pur sang
pi_208499835
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je weet het niet inderdaad. Meestal liggen ze al voor Pampus in die loopgraven en tellen hun laatste sec.
Een oekrainer deelt het filmpje trots, daarvan zeg ik, dat zou ik niet doen.
Dat het gebeurt soit. Dat boeit me niet maar houd het dan voor je als je wil dat jouw gewonden nog enige kans willen maken.
Je houd altijd wel van een beetje concern trollen, niet waar?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:50:51 #193
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208500057
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies wat ik ook dacht dus.
Met een geel hesje aan zou ook wel dom wezen :')
Al zie je dat wel vaak met pers welke mee gaat.
Nu lijkt me het ook 1 grote clusterfuck van artillerie en kogels rond het front.

Geen situatie waarin je het leven van bepaalde poppetjes kunt garanderen ofzo.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:53:46 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208500095
quote:
5s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef xpompompomx het volgende:

Je houd altijd wel van een beetje concern trollen, niet waar?
Opzich vind ik de discussie die ontstaat best wel interessant om te volgen want eigenlijk is het niks anders dan de discussie die ergens in het begin gevoerd is mbt het bombarderen van civiele gebouwen waarvan we ook niet wisten of die voor militaire doeleinden werden gebruikt of niet.
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:58:53 #195
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208500168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Opzich vind ik de discussie die ontstaat best wel interessant om te volgen want eigenlijk is het niks anders dan de discussie die ergens in het begin gevoerd is mbt het bombarderen van civiele gebouwen waarvan we ook niet wisten of die voor militaire doeleinden werden gebruikt of niet.
Op een gegeven moment vervagen de spelregels gewoon en schiet je op alles wat beweegt. Misschien lullig, maar of er een rode kruis-armand om een militair zit zijn dan vragen voor achteraf.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:58:55 #196
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208500169
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:24 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]

sorry indien al gepost
Gaat echt een allergaartje van vliegtuigen en tanks worden over een half~heel jaar 😂
Franse Mirage 2000, Britse Eurofighter Typhoon, Amerikaanse F-16s
Duitse Leo's, Britse Centurian's, Amerikaanse Abrams
pi_208500219
twitter
Be curious, not judgmental
pi_208500234
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Gaat echt een allergaartje van vliegtuigen en tanks worden over een half~heel jaar 😂
Franse Mirage 2000, Britse Eurofighter Typhoon, Amerikaanse F-16s
Duitse Leo's, Britse Centurian's, Amerikaanse Abrams
Beter dat allegaartje uit allerlei musea :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208500265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Op een gegeven moment vervagen de spelregels gewoon en schiet je op alles wat beweegt. Misschien lullig, maar of er een rode kruis-armand om een militair zit zijn dan vragen voor achteraf.
Je weet ook niet wat die drone piloot allemaal gezien heeft natuurlijk.
Als die tal van vergelijkbare situaties heeft gezien waarbij de Russen gewoon medics en gewonden hebben gedood, dan snap ook wel dat ie zegt van fuck you Igor :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208500288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Gaat echt een allergaartje van vliegtuigen en tanks worden over een half~heel jaar 😂
Franse Mirage 2000, Britse Eurofighter Typhoon, Amerikaanse F-16s
Duitse Leo's, Britse Centurian's, Amerikaanse Abrams
Is als de NAVO gaat knokken natuurlijk ook.

Die hebben alleen al 60 jaar er op lopen oefenen
pi_208500317
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Is als de NAVO gaat knokken natuurlijk ook.

Die hebben alleen al 60 jaar er op lopen oefenen
Dat klein gedrukte is wel een dingetje.. Mogelijk heeft een piloot binnen een maand of 3 de basis van een nieuw type vliegtuig wel onder de knie... Maar het kost jaren aan ervaring omdat nieuwe type helemaal eigen te maken qua gevoel.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 22 maart 2023 @ 21:19:08 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208500389
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat klein gedrukte is wel een dingetje.. Mogelijk heeft een piloot binnen een maand of 3 de basis van een nieuw type vliegtuig wel onder de knie... Maar het kost jaren aan ervaring omdat nieuwe type helemaal eigen te maken qua gevoel.
Jaren training of een paar weken in actie in een oorlog :P
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_208500468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jaren training of een paar weken in actie in een oorlog :P
True, maar ik denk dat je als piloot iets zekerder voelt met een paar jaar ervaring.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208500482
En
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Armband met rood kruis, that's it, voor de rest lopen ze gewoon in het reguliere tenue wat iedereen heeft. En ze zijn bewapend met een pistool ter bescherming van de patient.
En is dit uberhaupt zichtbaar met een cam van een drone? Was het wel een drone, misschien artillerie?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 22 maart 2023 @ 21:35:03 #206
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208500572
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:02 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Best wel fitte, jonge, honden daar. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208500589
twitter


Lieve (maar bange) hont op het eerste filmpje. ;(
  woensdag 22 maart 2023 @ 21:36:58 #208
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208500600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
True, maar ik denk dat je als piloot iets zekerder voelt met een paar jaar ervaring.
in vredestijd wel. maar in een verdedigingsoorlog, waarbij je land op het spel staat, denk ik dat veel piloten dan maar even wat minder zeker bent maar wel bezig bent de vijand te bestrijden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208500626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat klein gedrukte is wel een dingetje.. Mogelijk heeft een piloot binnen een maand of 3 de basis van een nieuw type vliegtuig wel onder de knie... Maar het kost jaren aan ervaring omdat nieuwe type helemaal eigen te maken qua gevoel.
Ik denk dat dat met vliegtuigen wel meevalt in deze oorlog, die worden toch alleen gebruikt om van een afstand raketten af te schieten of kruisrakketten uit de lucht te halen. Geen hele rare capriolen zoals in WOII, hooguit laag vliegen.
  woensdag 22 maart 2023 @ 21:57:17 #210
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208500822
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]

"and is not taking part in hostilities"

Deze gasten zitten in loopgraven tegen Oekraners te vechten. Gewoon 'taking part in hostilities', dus.
Dat er eentje een wond heeft waar de ander snel een pleister op plakt, doet daar niets aan af.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 22 maart 2023 @ 21:58:12 #211
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208500828
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:04:32 #212
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208500876
quote:
Take the red pill.
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:08:00 #213
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208500911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik denk dat dat met vliegtuigen wel meevalt in deze oorlog, die worden toch alleen gebruikt om van een afstand raketten af te schieten of kruisrakketten uit de lucht te halen. Geen hele rare capriolen zoals in WOII, hooguit laag vliegen.
Tja vliegen is 1 ding, raketten afschieten een 2e daarna heb je nog vele gradaties aan geoefend zijn.

Een NAVO vlieger zal getraind worden voor zoveel mogelijk situaties, tactieken en omstandigheden. Een Oekraense piloot zal het broodnodige geleerd krijgen en vervolgens moet er wat geluk bij komen kijken.
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:13:29 #214
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208500960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Take the red pill.
Zegt mij niet zoveel. Enige film die ik van hem heb gezien is Harold and Kumar go to White Castle :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:17:16 #215
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208500982
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Zegt mij niet zoveel. Enige film die ik van hem heb gezien is Harold and Kumar go to White Castle :)
The Matrix is toch echt een beetje (geen beetje) een moetje hoor !
pi_208501034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:08 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja vliegen is 1 ding, raketten afschieten een 2e daarna heb je nog vele gradaties aan geoefend zijn.

Een NAVO vlieger zal getraind worden voor zoveel mogelijk situaties, tactieken en omstandigheden. Een Oekraense piloot zal het broodnodige geleerd krijgen en vervolgens moet er wat geluk bij komen kijken.
Uiteraard krijg een NAVO piloot meer training. Maar van wat er voorbij komt qua vliegtuigactie ziet het er allemaal relatief basic uit. Ze hoeven niet met windkracht 8 op een vliegdekschip te landen terwijl de zero's hun om de oren vliegen :)
pi_208501178
Terra SpecOps heeft een interessante video gepost waarin ze uitleggen hoe ze met drones artillerie aansturen.

Het hele kanaal van hrommadske is trouwens ook een aanrader. Geeft een eerlijke en kritische blik op het Oekrainsche leger.

En de discussie over drones wordt ook gevoerd aan de russische zijde. Even tussen spoilers, want NSFL
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208501181
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat klein gedrukte is wel een dingetje.. Mogelijk heeft een piloot binnen een maand of 3 de basis van een nieuw type vliegtuig wel onder de knie... Maar het kost jaren aan ervaring omdat nieuwe type helemaal eigen te maken qua gevoel.
En natuurlijk om alles als n geheel te krijgen met iedereen. Dat is gigantisch lastig, veel landen kunnen dat gewoon niet. Volgens mij is de VS die enige die dat een beetje goed kan. Oekrane gaat het verschil daar mee niet maken met nieuwe vliegtuigen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208501337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:32 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN

Meneer Zelensky is niet op de hoogte hoe het met geloof staat in het Westen.
Genoeg Oekranse/Krim Tataren die moslim zijn ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:58:55 #220
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208501340
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Uiteraard krijg een NAVO piloot meer training. Maar van wat er voorbij komt qua vliegtuigactie ziet het er allemaal relatief basic uit. Ze hoeven niet met windkracht 8 op een vliegdekschip te landen terwijl de zero's hun om de oren vliegen :)
Zero’s is dat nog een factor ja? _O-

Maar inderdaad. Al met al zal dat opleiden van piloten rapper gaan dan geschat.
pi_208501359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zero’s is dat nog een factor ja? _O-

Maar inderdaad. Al met al zal dat opleiden van piloten rapper gaan dan geschat.
Worden uitwraard niet meer gebruikt maar om een vergelijking te maken met een wat ingewikkelder situatie dan van veraf raketten afschieten en weer omdraaien voordat je door luchtafweergeschut neergehaald wordt :+
pi_208501367
Ruskis hebben slechte mine clearing spul dus, mooi zo.

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 maart 2023 @ 23:22:34 #223
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208501481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 23:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Worden uitwraard niet meer gebruikt maar om een vergelijking te maken met een wat ingewikkelder situatie dan van veraf raketten afschieten en weer omdraaien voordat je door luchtafweergeschut neergehaald wordt :+
Ik denk dat een situatie waarin een stuk antiek aankomt vliegen met een snelheid van zo’n 500km/h, opgemerkt wordt ruim voordat ie kwaad kan om her vervolgens even een salvootje van je boordkanon doorheen te jassen minder ingewikkeld is dan vijandige SAM systemen.

En ja ik moest even doorgaan, met je zero’s. Net na de oorlogse tanks ok, maar we moeten grenzen trekken.

:*
pi_208501487
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208501577
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:58 schreef Slayage het volgende:

[..]
Genoeg Oekranse/Krim Tataren die moslim zijn ;)
Ja dat weet ik, dat hij het tegen hen heeft, maar hij vergeet bij het zeggen van dit - godless evil, of those who truly believe in nothing, and that is why they are capable of such terror - dat velen in het Westen ook gewoon niet (meer) religieus zijn. Niet evil dan maar dat hele godless aspect.
pi_208502446
Oekrane woensdag 392: Buddies Poetin en Xi
https://www.bnr.nl/podcas(...)buddies-poetin-en-xi

Interessante podcast van Boekestijn en de Wijk over de 3-daagse ontmoeting van Xi en Poetin. Bij dit onderwerp komt De Wijk meer tot zijn recht dan podcasts over de oorlog, hij begint tenminste niet over doembeelden en escalatie.

Het komt erop neer dat deze 3-daagse ontmoeting niks bijzonders was en ook wel met een uurtje videobellen afgedaan had kunnen worden. Er is niks opzienbarends afgesproken, de officile communiqus stonden vol met vage taal en typisch westerse begrippen als soevereiniteit, mensenrechten en VN-handvest, maar dat het eigenlijk betekenisloos was in deze context.

Volgens De Wijk heeft Xi bijvoorbeeld een enorme kans laten liggen door zich niet als soft power op te stellen en een concrete beweging te maken naar het staken van de strijd door Poetin. Daarnaast heeft Xi heeft ook een kans laten liggen om de wig tussen Europa en de Verenigde Staten ten aanzien van China uit te buiten.

Poetin en Xi willen uitstralen dat ze elkaar belangrijk vinden in hun strijd tegen het westen, maar daar zijn dus weinig concrete zaken uit voortgekomen. Bijkomend is wel erg duidelijk dat Rusland de ondergeschikte was in deze ontmoeting.
pi_208502480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 23:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik denk dat een situatie waarin een stuk antiek aankomt vliegen met een snelheid van zo’n 500km/h, opgemerkt wordt ruim voordat ie kwaad kan om her vervolgens even een salvootje van je boordkanon doorheen te jassen minder ingewikkeld is dan vijandige SAM systemen.

En ja ik moest even doorgaan, met je zero’s. Net na de oorlogse tanks ok, maar we moeten grenzen trekken.

:*
Laatste reactie want volgens mij praten we langs elkaar heen.

Het is een vergelijking tussen bijvoorbeeld WOII en nu, niet dat er nu zeros zouden komen aanvliegen (die zijn uberhaupt Japans en niet Russisch en bestaan niet meer in vliegende toestand). Ik noemde ook landen op een vliegdekschip, dat is nu ook helemaal niet van toepassing.

Wat ik dus bedoel, NAVO piloten trainen op 1000 situaties, begrijpelijk, waardoor trainen zo lang duurt. In Oekrane is het als piloot (gechargeerd) wat raketten van veilig gebied afschieten en terugkeren. Daarvoor trainen is natuurlijk een stuk makkelijker en sneller.

Je hebt nu ook geen 'dog fights' etc.
pi_208502549
twitter

twitter

twitter

twitter
Be curious, not judgmental
pi_208502554
quote:
Oud-president Medvedev: 'Arrestatie Poetin is oorlogsverklaring'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68254217

Volgens de Russische oud-president Dimitri Medvedev zou de arrestatie van Vladimir Poetin in het buitenland een directe oorlogsverklaring zijn aan Rusland. Medvedev zei dat tegen staatspersbureau Tass.

Sinds vorige week geldt er een internationaal arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof tegen de huidige Russische president. "Je kan het je bijna niet voorstellen, maar stel Poetin komt naar Duitsland en wordt daar gearresteerd, dan is dat een aanval op de Russische Federatie. Een oorlogsverklaring!", zei Medvedev.

Medvedev trok de laatste maanden vaker de aandacht met opvallende uitspraken, gericht tegen het Westen. Zo zinspeelde hij vorige week op een raketaanval op het Internationaal Strafhof in Den Haag en noemde hij het van levensbelang dat Rusland zijn grenzen beschermt, desnoods ten koste van buurlanden als NAVO-lid Polen.

Medvedev is tegenwoordig vicevoorzitter van de Russische Veiligheidsraad. Hij was tussen 2008 en 2012 president van Rusland.
Be curious, not judgmental
pi_208502697
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 07:54 schreef Aether het volgende:

[..]

Neem ik aan ook indirect een middelvinger naar Zuid Afrika die dus op korte termijn Putin op bezoek krijgen voor BRICS?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208502755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 07:54 schreef Aether het volgende:

[..]

Tja, begrijpelijk, elk land zal de arrestatie van de regeringsleider of staatshoofd door een ander land zien als een oorlogsverklaring.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 23 maart 2023 @ 08:33:29 #232
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208502782
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 07:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Laatste reactie want volgens mij praten we langs elkaar heen.

Het is een vergelijking tussen bijvoorbeeld WOII en nu, niet dat er nu zeros zouden komen aanvliegen (die zijn uberhaupt Japans en niet Russisch en bestaan niet meer in vliegende toestand). Ik noemde ook landen op een vliegdekschip, dat is nu ook helemaal niet van toepassing.

Wat ik dus bedoel, NAVO piloten trainen op 1000 situaties, begrijpelijk, waardoor trainen zo lang duurt. In Oekrane is het als piloot (gechargeerd) wat raketten van veilig gebied afschieten en terugkeren. Daarvoor trainen is natuurlijk een stuk makkelijker en sneller.

Je hebt nu ook geen 'dog fights' etc.
Haha, neu, tis meer flauw zijn van deze kant. Je had natuurlijk modernere voorbeelden dan zero’s kunnen verzinnen.
Je hebt gewoon gelijk, was ook mijn punt.
pi_208503276
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208503413
quote:
Ja, maar geeft geheel uit eigen beweging toe dat Rusland de soevereiniteit van Oekrane niet erkent.

Verder de gebruikelijke propaganda die we helaas hier op fok ook wel eens tegenkomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 09:58:41 #235
8781 crew  Frutsel
pi_208503439
quote:
'Rusland wil komst westerse wapens saboteren'

De Oekraense president Zelenski zweert wraak nadat bij nieuwe Russische aanvallen ruim veertien burgers om het leven zijn gekomen en meer dan twintig mensen gewond raakten. De Russische aanvallen vonden onder meer plaats op de Oekraense hoofdstad Kiev en op een flatgebouw in Zaporizja.

Na een bezoek van Zelenski aan het front in Bachmoet reageerde hij gisteravond op de aanvallen door te stellen dat 'de bezetter gegarandeerd antwoord zal krijgen op elke aanval' op Oekraense steden. 'Alle Russische aanvallen zullen een militair, politiek en juridisch antwoord krijgen.'

'Logische' reactie
Europaverslaggever Geert Jan Hahn noemt de reactie van Zelenski 'logisch'. 'Voor de binnenlandse consumptie moet hij dat nou eenmaal doen. Hij moet wel aangeven dat Rusland dat niet zomaar mag doen en dat Oekrane daarop zal reageren.' Ook in de toekomst zal zo'n reactie niet onverwachts zijn. 'Dit soort aanvallen blijven gewoon komen en komen.'

‘Met name de komst van van westerse wapens wil Rusland saboteren’

Wat Hahn verder opvalt is dat het doel van de Russische aanvallen verandert. 'Het is niet meer gericht op de energie-infrastructuur. Op basis van de doelen die de Russen raken of willen raken, ziet men dat het dit keer om de logistiek gaat. Rusland wil met name de komst van westerse wapens saboteren.'

Buitenlandcommentator Bernard Hammelburg vult hem aan door te zeggen dat met name 'wegen' en 'spoorlijnen' het doel zijn. 'Alle dingen die wij leveren, zoals de Patriots, moeten of over de weg of over het spoor in Oekrane komen. Als Rusland die aanvoerlijnen blijft aanvallen, dan komt er weer een nieuw probleem.'
pi_208503460
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 07:33 schreef J.B. het volgende:
Oekrane woensdag 392: Buddies Poetin en Xi
https://www.bnr.nl/podcas(...)buddies-poetin-en-xi

Interessante podcast van Boekestijn en de Wijk over de 3-daagse ontmoeting van Xi en Poetin. Bij dit onderwerp komt De Wijk meer tot zijn recht dan podcasts over de oorlog, hij begint tenminste niet over doembeelden en escalatie.

Het komt erop neer dat deze 3-daagse ontmoeting niks bijzonders was en ook wel met een uurtje videobellen afgedaan had kunnen worden. Er is niks opzienbarends afgesproken, de officile communiqus stonden vol met vage taal en typisch westerse begrippen als soevereiniteit, mensenrechten en VN-handvest, maar dat het eigenlijk betekenisloos was in deze context.

Volgens De Wijk heeft Xi bijvoorbeeld een enorme kans laten liggen door zich niet als soft power op te stellen en een concrete beweging te maken naar het staken van de strijd door Poetin. Daarnaast heeft Xi heeft ook een kans laten liggen om de wig tussen Europa en de Verenigde Staten ten aanzien van China uit te buiten.

Poetin en Xi willen uitstralen dat ze elkaar belangrijk vinden in hun strijd tegen het westen, maar daar zijn dus weinig concrete zaken uit voortgekomen. Bijkomend is wel erg duidelijk dat Rusland de ondergeschikte was in deze ontmoeting.
Zelfde als wat de Telegraph gisteren concludeerde. Op zich de enige winst is dat ze samen te zien zijn geweest ondanks dat het westen dat niet wilde.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:03:18 #237
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208503558
quote:
Je vecht toch voor Moeder Rusland en niet een salaris :?
Be curious, not judgmental
pi_208503578
De T-54 en T-55 worden waarschijnlijk ingezet als een soort artillerie cq "assault gun". Aangezien deze tanks nog bij veel landen in gebruik is, is het aannemelijk dat er nog 100mm high explosive munitie ("anti-infanterie") voor wordt geproduceerd.
  FOK!fotograaf donderdag 23 maart 2023 @ 10:15:28 #240
364681 over_hedge
pi_208503589
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:14 schreef oheng het volgende:
De T-54 en T-55 worden waarschijnlijk ingezet als een soort artillerie cq "assault gun". Aangezien deze tanks nog bij veel landen in gebruik is, is het aannemelijk dat er nog high explosive munitie ("anti-infanterie") voor wordt geproduceerd.
had dan meteen gewoon even een filmpje geplaats hoe je hier bij komt. Want dit heb je niet zelf verzonnen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:23:09 #241
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208503688
Over hoe oekrainers in moordend tempo de patriot training hebben afgerond.

Ik kan me vaag discussies hier herinneren waar mensen me probeerde te overtuigen dat het echt heulemaal niet sneller kon. Maar misschien vergis ik me ;)

quote:
“Our assessment is that the Ukrainian soldiers are impressive, and absolutely a quick study due to their extensive air defense knowledge and experience in a combat zone,” said Brig. Gen. Shane Morgan, acting Fort Sill and Fires Center of Excellence commanding general.

“It was easier, though never easy, for them to grasp the pace and maintenance,” he said. “They are the best of the best in what they do in air defense for Ukraine.”
https://edition.cnn.com/2(...)le-system/index.html
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:36:05 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208503893
Met al die berichten waarin Oekraiense leger als excellent wordt beschreven verwacht ik niets anders dan een walk-over straks.
  FOK!fotograaf donderdag 23 maart 2023 @ 10:37:18 #243
364681 over_hedge
pi_208503907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met al die berichten waarin Oekraiense leger als excellent wordt beschreven verwacht ik niets anders dan een walk-over straks.
Een walkover van lucht verdediging?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:38:16 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208503922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Een walkover van lucht verdediging?
Ik zei Oekraiense leger dus op alle gebieden.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:39:00 #245
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208503937
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zei Oekraiense leger dus op alle gebieden.
Ja, volgende maand staan ze op het rode plein.
&lt;signature here&gt;.
  FOK!fotograaf donderdag 23 maart 2023 @ 10:39:42 #246
364681 over_hedge
pi_208503945
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zei Oekraiense leger dus op alle gebieden.
oh oke. Zou er maar niet op rekenen.

Ja ze zijn beter getrained en uitgerust dan de russen. Maar aanvallen blijft moeilijker dan verdedigen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:40:35 #247
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208503958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
oh oke. Zou er maar niet op rekenen.

Ja ze zijn beter getrained en uitgerust dan de russen. Maar aanvallen blijft moeilijker dan verdedigen
Het was ook beetje met een sarcastische ondertoon.

Het is allemaal fantastisch in media maar het zal me benieuwen of ze echt progressie kunnen maken. En wanneer. Want sommige spul komt pas in herfst of zo.
pi_208503971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
had dan meteen gewoon even een filmpje geplaats hoe je hier bij komt. Want dit heb je niet zelf verzonnen :P
Boeiend wie wat bedenkt.

Ik kwam erop omdat ik een paar dagen geleden las over een tank die schijnbaar geen HE munitie heeft. Bovendien was er een paar dagen geleden een video van russen die hun tank gebruikten als veredelde artillerie op Telegram. En munitie is nou eenmaal een probleem.
pi_208503993
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met al die berichten waarin Oekraiense leger als excellent wordt beschreven verwacht ik niets anders dan een walk-over straks.
Is logisch in een oorlog. Oekrane (en dus zeker ook Rusland) wil natuurlijk niet overkomen als zwak.

Of ze er heel slecht of heel goed voor staan, je krijgt ongeveer dezelfde berichten vanaf hun bronnen: we gaan winnen en geef meer wapens.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:43:41 #250
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208503996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
had dan meteen gewoon even een filmpje geplaats hoe je hier bij komt. Want dit heb je niet zelf verzonnen :P
Mwa, ook globaal hoe ik verzon hoe men zo’n ding kan gebruiken.
Het is gewoon logisch te doen.

Er wordt veel gelachen om die dingen terwijl ze ook gewoon betere tanks besparen. Riekt naar nadenkende Russen en die kun je beter niet teveel hebben.
pi_208504094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met al die berichten waarin Oekraiense leger als excellent wordt beschreven verwacht ik niets anders dan een walk-over straks.
Het zijn moment opnames van (kleine) gedeeltes van het Oekrainsche leger. Als je naar Oekrainsche bronnen zelf kijkt, dan zie je dat ze nog steeds veel last hebben van hun sovjet erfenis en soviet commando structuur. De ene eenheid is modern en flexibel, de andere eenheid zit nog vast in de soviet tijd.

Het Youtube kanaal hromadske is een goed begin voor een kritische, gedetaileerde blik in de problemen (video van gisteren was wat minder).
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:52:54 #252
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208504137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het was ook beetje met een sarcastische ondertoon.

Het is allemaal fantastisch in media maar het zal me benieuwen of ze echt progressie kunnen maken. En wanneer. Want sommige spul komt pas in herfst of zo.
Er gaat wel veel vanaf hangen.
Ergens heb ik het vermoeden dat ze stiekem het 1 en ander gekregen hebben aan lange afstandswapens om de Russen serieus te verzwakken.

Een offensief wat niet uit de verf komt met veel verliezen daar zit niemand op te wachten.
pi_208504607
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Er wordt veel gelachen om die dingen terwijl ze ook gewoon betere tanks besparen. Riekt naar nadenkende Russen en die kun je beter niet teveel hebben.
Ja, en het gaat mij ook om de munitie (en de lopen). Want ik ga er blind vanuit dat er of nog 100mm productie is, of dat er nog gigantische voorraden zijn.

En het is ook zo dat deze tanks relatief simpel te bedienen zijn.
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:43:21 #254
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208504800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:27 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, en het gaat mij ook om de munitie (en de lopen). Want ik ga er blind vanuit dat er of nog 100mm productie is, of dat er nog gigantische voorraden zijn.

En het is ook zo dat deze tanks relatief simpel te bedienen zijn.
Een geluk kan zijn dat drones als die switchblade ze makkelijk uit kunnen schakelen?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 11:57:00 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208504894
Ik zie het eerder als aanvulling op de war of attrition, je wil een tank helemaal niet ingraven of als een soort artillerie gebruiken. Daar zijn ze helemaal niet voor gemaakt.

En zal wel een shitload aan ammunitie voor die dingen liggen icm de Spartaanse aard van die dingen kan je er zo in stappen. Niet dat je dan heel effectief bent maar hey.

Ik vraag me wel af hoe het zit met het geschut en type ammunitie, daar zou ik eens in moeten duiken. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ze aanzienlijke moeite zullen hebben met leopard 1s. Misschien zelfs tov 72s
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:09:56 #256
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208505026
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie het eerder als aanvulling op de war of attrition, je wil een tank helemaal niet ingraven of als een soort artillerie gebruiken. Daar zijn ze helemaal niet voor gemaakt.

En zal wel een shitload aan ammunitie voor die dingen liggen icm de Spartaanse aard van die dingen kan je er zo in stappen. Niet dat je dan heel effectief bent maar hey.

Ik vraag me wel af hoe het zit met het geschut en type ammunitie, daar zou ik eens in moeten duiken. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ze aanzienlijke moeite zullen hebben met leopard 1s. Misschien zelfs tov 72s
Je schiet er daarentegen wel zonder problemen een pick-up met mitrailleur mee om. En daarmee schiet je zonder problemen een kerel met een AK47 mee weg. Die zelf weer niet zoveel moeite heeft als er iemand op hem afgerond komt met een werpschepje in zijn hand ;) .
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:11:54 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208505041
Die met dat werpschepje geef ik trouwens een best aardige kans tov de gast met een javelin op z'n schouder. En is het cirkeltje rond 8-)
  Overall beste user 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 12:19:13 #258
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208505124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:43 schreef Nebelwerfer het volgende:



Er wordt veel gelachen om die dingen terwijl ze ook gewoon betere tanks besparen. Riekt naar nadenkende Russen en die kun je beter niet teveel hebben.
De 1000 Armata's komen pas in actie als ze ze cht nodig hebben?

Die t55/54 hebben amper electronica. Die zijn dus makkelijker te onderhouden. Het is heel basaal spul.

Maar een CV90 schiet er met een 35mm kanon doorheen. Dat is dan wel het nadeel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 12:23:00 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208505162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
De 1000 Armata's komen pas in actie als ze ze cht nodig hebben?

Die t55/54 hebben amper electronica. Die zijn dus makkelijker te onderhouden. Het is heel basaal spul.

Maar een CV90 schiet er met een 35mm kanon doorheen. Dat is dan wel het nadeel.
Ik durf er een kratje op in te zetten dat ze geen 1000 armata mbt's hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 12:23:38 #260
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208505166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je schiet er daarentegen wel zonder problemen een pick-up met mitrailleur mee om. En daarmee schiet je zonder problemen een kerel met een AK47 mee weg. Die zelf weer niet zoveel moeite heeft als er iemand op hem afgerond komt met een werpschepje in zijn hand ;) .
Alles heeft zo z'n nut, het is de methodiek/strategie die er toe doet en daar hebben de Russen nog niet veel goeds van laten zien :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 23-03-2023 12:41:53 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!fotograaf donderdag 23 maart 2023 @ 12:39:59 #261
364681 over_hedge
pi_208505311
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik durf er een kratje op in te zetten dat ze geen 1000 armata mbt's hebben.
10 werkende is al een uitdaging
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208505398
Ik geloof dat ze er een stuk of 20 in totaal hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:55:13 #263
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208505470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
De 1000 Armata's komen pas in actie als ze ze cht nodig hebben?

Die t55/54 hebben amper electronica. Die zijn dus makkelijker te onderhouden. Het is heel basaal spul.

Maar een CV90 schiet er met een 35mm kanon doorheen. Dat is dan wel het nadeel.
Ook de gangbare tanks zullen ze een beetje willen sparen.

Ze hebben de tanks, vast de ammo en een hele zooi vlees wat ze missen kunnen.

Een tank blijft een tank en daar gaat nu 1 maal dreiging van uit.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:59:29 #264
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208505522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
De 1000 Armata's komen pas in actie als ze ze cht nodig hebben?

Die t55/54 hebben amper electronica. Die zijn dus makkelijker te onderhouden. Het is heel basaal spul.

Maar een CV90 schiet er met een 35mm kanon doorheen. Dat is dan wel het nadeel.


Rusland oO/
pi_208505568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie het eerder als aanvulling op de war of attrition, je wil een tank helemaal niet ingraven of als een soort artillerie gebruiken. Daar zijn ze helemaal niet voor gemaakt.

En zal wel een shitload aan ammunitie voor die dingen liggen icm de Spartaanse aard van die dingen kan je er zo in stappen. Niet dat je dan heel effectief bent maar hey.

Ik vraag me wel af hoe het zit met het geschut en type ammunitie, daar zou ik eens in moeten duiken. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ze aanzienlijke moeite zullen hebben met leopard 1s. Misschien zelfs tov 72s
De russen hebben zelf laten zien op Telegram etc dat ze tanks gebruiken als artillerie. Heel misschien doet Oekraine dit ook, maar daar heb ik nog geen bewijs van gezien.

Het gebruik van tanks als artillerie is volkomen logisch en gebruikelijk sinds WW2. Natuurlijk is het niet te vergelijken met echte artillerie. Maar de russen moeten vooral veel artillerie hebben, kwaliteit is minder van belang.

En tanks vechten amper tegen andere tanks. Dat zie je niet in deze oorlog. Overigens kan een T-55 een Leopard 1 wel vernietigen, waarschijnlijk zelfs van de voorkant,, aangezien de D-10 kanon 150mm penetratie heeft kan hebben op 1000 meter.

Maar dingen als beschikbare munitie, mobiliteit, ergonomie, optics, en doctrines zijn veel belangrijker.
pi_208505627
twitter
pi_208505696
Werken bij de NOS

quote:
Parlement Zweden stemt formeel in met toetreding NAVO

Het Zweedse parlement heeft een wetswijziging doorgevoerd waarmee het land kan toetreden tot de NAVO. Het was al de verwachting dat het parlement ermee zou instemmen. Door de wetswijzigingen door te voeren die nodig zijn om deel te nemen aan het militaire bondgenootschap, heeft Zweden er nu formeel mee ingestemd. Of het land daadwerkelijk kan toetreden en wanneer dat dan gebeurt, is nog onduidelijk.

Om dat mogelijk te maken, moeten alle dertig lidstaten ermee instemmen. Op dit moment ligt Turkije dwars, alle andere landen hebben al wel hun goedkeuring gegeven. Volgens Turkije treedt Zweden niet hard genoeg op tegen leden van de Koerdische Arbeiderspartij PKK en andere partijen die volgens Ankara terroristisch zijn.
pi_208505760
twitter
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 13:23:01 #269
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208505782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:03 schreef oheng het volgende:

[..]
De russen hebben zelf laten zien op Telegram etc dat ze tanks gebruiken als artillerie. Heel misschien doet Oekraine dit ook, maar daar heb ik nog geen bewijs van gezien.

Het gebruik van tanks als artillerie is volkomen logisch en gebruikelijk sinds WW2. Natuurlijk is het niet te vergelijken met echte artillerie. Maar de russen moeten vooral veel artillerie hebben, kwaliteit is minder van belang.

En tanks vechten amper tegen andere tanks. Dat zie je niet in deze oorlog. Overigens kan een T-55 een Leopard 1 wel vernietigen, waarschijnlijk zelfs van de voorkant,, aangezien de D-10 kanon 150mm penetratie heeft kan hebben op 1000 meter.

Maar dingen als beschikbare munitie, mobiliteit, ergonomie, optics, en doctrines zijn veel belangrijker.
Ik weet dat Rusland dat doet, maar het is verre van effectief, qua preciezie maar ook levensduur van voornamelijk de loop. Maar het past wel in hun expendables doctrine inderdaad.

En ik was helemaal vergeten dat de leopard 1 relatief dunne bepantsering heeft. Zelfs aan de voorkant/op de koepel :o speelt de invalshoek en het type projectiel natuurlijk nog mee. Ik verwacht niet dat ze stockpiles van hoog kwaliteit spul hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208505852
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik weet dat Rusland dat doet, maar het is verre van effectief, qua preciezie maar ook levensduur van voornamelijk de loop. Maar het past wel in hun expendables doctrine inderdaad.
Nou ik heb een donkerbruin vermoeden dat rusland niet alleen een tekort aan munitie heeft, maar ook aan artillerie stukken (vanwege counter artillerie en slijtage vd lopen). Ik kom hier misschien over een aantal dagen op terug met russische bronnen.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 13:32:07 #271
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208505872
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik durf er een kratje op in te zetten dat ze geen 1000 armata mbt's hebben.
Op papier hebben ze er zelfs 10.000 ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 13:33:29 #272
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208505884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:30 schreef oheng het volgende:

[..]
Nou ik heb een donkerbruin vermoeden dat rusland niet alleen een tekort aan munitie heeft, maar ook aan artillerie stukken (vanwege counter artillerie en slijtage vd lopen). Ik kom hier misschien over een aantal dagen op terug met russische bronnen.
Dat is zeker aannemelijk. Als de cijfers die wij te zien krijgen een beetje kloppen zijn ze er al veel kwijt geraakt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 13:34:34 #273
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208505896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Op papier hebben ze er zelfs 10.000 ;)
Creatief boekhouden is ze niet vreemd nee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208505916
Ok ok, als we het toch over de T-14 Armata hebben... Lazerpig heeft gisteren een video erover gemaakt. Starten vanaf 07:00 vanwege reclame.

  donderdag 23 maart 2023 @ 14:01:42 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208506219
Een rokende medewerker? :7
twitter
pi_208506396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:01 schreef slashdotter3 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)r-gaat-naar-oekraine
Complete tandartspraktijk uit Deventer gaat naar Oekrane
Nog meer martelwerktuigen 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208506602
quote:
Florida Gov. Ron DeSantis is making a significant shift in tone toward the war in Ukraine, calling Russian President Vladimir Putin a “war criminal” who should be held accountable, in another portion of a Piers Morgan interview teased in the New York Post.

DeSantis had previously labeled the war a “territorial dispute.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof manschappen sturen ooit is overwogen.
pi_208506620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 14:14 schreef Anton91 het volgende:
Een rokende medewerker? :7
[ twitter ]
Nog even en ze sturen paarden in plaats van tanks.

quote:
Troka hier, troka daar
Ja je ziet er veel dit jaar

Troka hier, troka daar
Overal zit paardenhaar

Troka hier, troka daar
Steeds uit voorraad leverbaar

Troka hier, troka daar
Zachtjes snort de samovar

Troka hier, troka daar
Met een Slavisch handgebaar

Troka hier, troka daar
Doe het zelf met naald en schaar

Troka hier, troka daar
Is dat nu niet wonderbaar

Troka hier, troka daar
Twee halfom en n tartaar

Troka hier, troka daar
Een liefdadigheidsbazaar

Troka hier, troka daar
Hulde aan het gouden paar

Troka hier, troka daar
Foei hoe suffend staat gij daar

Troka hier, troka daar
Moeder is de koffie klaar

Troka hier, troka daar
Kijk daar loopt een adelaar

Troka hier, troka daar
Is hier ook een abattoir

Troka hier, troka daar
Basgitaar en klapsigaar

Troka hier, troka daar
Flinkgebouwde weduwnaar

Troka hier, troka daar
Leve onze goede tsaar!
pi_208506622
quote:
Slovakia has handed four of its Soviet-era MiG-29 fighter jets over to Ukraine, the country’s Defense Minister Jaro Nad said in a Facebook post on Thursday.

This comes days after the country pledged 13 Mig-29 fighter jets to Ukraine, along with Poland which pledged four.
pi_208506636
quote:
Zelensky bezoekt Cherson
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68262869

Een dag na zijn bezoek aan Bachmoet is president Zelensky in Cherson, in het zuiden van Oekrane. De stad was acht maanden lang bezet door de Russen, voordat hij in november werd bevrijd door het Oekraense leger. Zelensky beloofde om "alles weer op te bouwen".
Be curious, not judgmental
pi_208506691
quote:
The ongoing depletion of Russian forces fighting for Bakhmut will allow Ukraine go on the counteroffensive in the eastern city "very soon," a top Ukrainian general said in a Telegram post on Thursday.

“[Russians] are losing significant forces [in Bakhmut] and are running out of energy,” said Col. Gen. Oleksandr Syrskyi, commander of Ukraine's land forces.
“Very soon, we will take advantage of this opportunity, as we did in the past near Kyin Kharkiv, Balakliya and Kupyansk," he said, referring to instances where Russian troops have previously retreated in the face of Ukrainian counteroffensives.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 15:08:30 #283
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208506745
twitter


Ach Hongarije, ook weer niet de ballen om de EU uit te stappen want geld
pi_208506762
twitter

twitter

17 kinderen die weer terug zijn in Oekrane na deportatie naar Rusland.
pi_208506779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:03 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Duidelijk dat de echte aanval daar dus niet gaat plaatsvinden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208506841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
17 kinderen die weer terug zijn in Oekrane na deportatie naar Rusland.
Hoeveel duizend nog te gaan? Waarom liet men deze 17 teruggaan? Genoeg zullen op een gegeven moment zo gebrainwashed (op jonge leeftijd) zijn dat ze niet eens terugwillen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 15:19:55 #287
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208506874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie het eerder als aanvulling op de war of attrition, je wil een tank helemaal niet ingraven of als een soort artillerie gebruiken. Daar zijn ze helemaal niet voor gemaakt.

En zal wel een shitload aan ammunitie voor die dingen liggen icm de Spartaanse aard van die dingen kan je er zo in stappen. Niet dat je dan heel effectief bent maar hey.

Ik vraag me wel af hoe het zit met het geschut en type ammunitie, daar zou ik eens in moeten duiken. Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ze aanzienlijke moeite zullen hebben met leopard 1s. Misschien zelfs tov 72s
Als het over de T55 gaat: 100mm kanon itt tot de 105mm en 125mm van de T62-64 en T72-80-90 varianten. Massaal geproduceerd, nog veel (oude) munitie. 205mm bepantsering op de koepel (ter referentie; de leo 1 105mm / 300mm pantser; de leo 2 varianten hebben 120mm / tot max 1500mm pantser).

Dus ze zullen voor vrijwel iedere tank onder doen qua vuurkracht / penetratie en bereik, n hebben feitelijk geen effectieve bepantsering. Je zal er ook met een beetje autocannon op een Bradley of Marder op sommige plekken doorheen schieten.

Nu zullen de tanks zelf wel vervangbaar zijn, maar de pijn zal hem zitten in de bemanning vermoed ik.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208506928
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
17 kinderen die weer terug zijn in Oekrane na deportatie naar Rusland.
Wie heeft ze teruggehaald dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208506979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:17 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hoeveel duizend nog te gaan? Waarom liet men deze 17 teruggaan? Genoeg zullen op een gegeven moment zo gebrainwashed (op jonge leeftijd) zijn dat ze niet eens terugwillen.
Er zijn regelmatig gevangen die uitgewisseld worden. Misschien was het daar een onderdeel van, of internationale druk/ goede wil tonen van Rusland.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 15:37:24 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208507038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:19 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als het over de T55 gaat: 100mm kanon itt tot de 105mm en 125mm van de T62-64 en T72-80-90 varianten. Massaal geproduceerd, nog veel (oude) munitie. 205mm bepantsering op de koepel (ter referentie; de leo 1 105mm / 300mm pantser; de leo 2 varianten hebben 120mm / tot max 1500mm pantser).

Dus ze zullen voor vrijwel iedere tank onder doen qua vuurkracht / penetratie en bereik, n hebben feitelijk geen effectieve bepantsering. Je zal er ook met een beetje autocannon op een Bradley of Marder op sommige plekken doorheen schieten.

Nu zullen de tanks zelf wel vervangbaar zijn, maar de pijn zal hem zitten in de bemanning vermoed ik.
En bij panne, goed mogelijk bij oud spul, gaat de bemanning er gewoon vandoor. Dus ver vooruit plannen voor een offensief wordt tricky.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208507076
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er zijn regelmatig gevangen die uitgewisseld worden. Misschien was het daar een onderdeel van, of internationale druk/ goede wil tonen van Rusland.
Goede wil :D Wellicht omdat ze het in hun propaganda willen gebruiken. 'Wij gaven kinderen tijdelijk een veilig thuis, zie hier hoe ze weer terug gaan' Trek de klacht tegen Putin maar in!
pi_208507124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Goede wil :D Wellicht omdat ze het in hun propaganda willen gebruiken. 'Wij gaven kinderen tijdelijk een veilig thuis, zie hier hoe ze weer terug gaan' Trek de klacht tegen Putin maar in!
Zal me niks verbazen als dat ook gebeurt. Wat ze later ook weer in de VN kunnen gebruiken van zie je wel wij geven die kinderen wel terug enzovoort. Dat niemand er in trapt is wat anders.
  donderdag 23 maart 2023 @ 15:46:11 #293
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208507146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:19 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als het over de T55 gaat: 100mm kanon itt tot de 105mm en 125mm van de T62-64 en T72-80-90 varianten. Massaal geproduceerd, nog veel (oude) munitie. 205mm bepantsering op de koepel (ter referentie; de leo 1 105mm / 300mm pantser; de leo 2 varianten hebben 120mm / tot max 1500mm pantser).

Dus ze zullen voor vrijwel iedere tank onder doen qua vuurkracht / penetratie en bereik, n hebben feitelijk geen effectieve bepantsering. Je zal er ook met een beetje autocannon op een Bradley of Marder op sommige plekken doorheen schieten.

Nu zullen de tanks zelf wel vervangbaar zijn, maar de pijn zal hem zitten in de bemanning vermoed ik.
Dat laatste denk ik juist niet. Goeie bemanning bewaren voor de betere tanks die je nu nuttiger kan inzetten nu.

En tanks die makkelijk te bedienen zijn kun je mooi halven vers van het recruitments bureau ingooien.
pi_208507165
twitter
pi_208507192
wanneer gaat deze oorlog stoppen? Waarom gaan de russische regios niet gewoon naar Rusland of worden ze zelfstandig?

Weet iemand wat nu eigenlijk de plannen zijn van EU en de rest?
pi_208507224
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:50 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
wanneer gaat deze oorlog stoppen? Waarom gaan de russische regios niet gewoon naar Rusland of worden ze zelfstandig?

Weet iemand wat nu eigenlijk de plannen zijn van EU en de rest?
- Als Rusland aan zijn eigen kant van de grens blijft en die ook respecteert
- Er zijn geen Russische regio's. Er zijn bezette gebieden
- Oekrane helpen
pi_208507227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:50 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
wanneer gaat deze oorlog stoppen? Waarom gaan de russische regios niet gewoon naar Rusland of worden ze zelfstandig?

Het is je vorige account ook al eens medegedeeld: het is grondgebied van Oekrane.

Het staat Oekraners die zich bij Rusland willen aansluiten vrij om naar Rusland te verkassen.
Ruimte genoeg en Putin geeft ze zo een verblijfsstatus.
  donderdag 23 maart 2023 @ 15:56:55 #298
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208507268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:50 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
wanneer gaat deze oorlog stoppen? Waarom gaan de russische regios niet gewoon naar Rusland of worden ze zelfstandig?

Weet iemand wat nu eigenlijk de plannen zijn van EU en de rest?
Omdat oorlog niet moet lonen, zeker niet bij een agressor als Rusland.

Oekrane steunen.

Als je andere meningen er op na houdt zit je hier niet in het goeie topic
pi_208507272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:50 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
wanneer gaat deze oorlog stoppen? Waarom gaan de russische regios niet gewoon naar Rusland of worden ze zelfstandig?

Weet iemand wat nu eigenlijk de plannen zijn van EU en de rest?
Waarom gaat Vlaanderen niet gewoon naar Nederland of worden ze zelfstandig?
pi_208507290
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:50 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
wanneer gaat deze oorlog stoppen? Waarom gaan de russische regios niet gewoon naar Rusland of worden ze zelfstandig?

Weet iemand wat nu eigenlijk de plannen zijn van EU en de rest?
De oorlog kan nog wel eens 10 jaar duren. Niemand weet het.
Zo lang Rusland delen van Oekraine bezet dan is daar geen vrede.
pi_208507300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is je vorige account ook al eens medegedeeld: het is grondgebied van Oekrane.

Het staat Oekraners die zich bij Rusland willen aansluiten vrij om naar Rusland te verkassen.
Ruimte genoeg en Putin geeft ze zo een verblijfsstatus.
mijn vorige account? vertel want mijn vorige account is nog van vele jaren terug
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')