quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:38 schreef Paul het volgende:
BREAKING
POL / BREKEND BBB waarschijnlijk ook grootste van prov Utrecht
goede zaakquote:Op donderdag 16 maart 2023 19:38 schreef Paul het volgende:
BBB DUS WAARSCHIJNLIJK GROOTSTE IN ALLE PROVINCIES
[ afbeelding ]
Nieuwkomer BBB lijkt GroenLinks in te halen en stevent af op sensationele winst in provincie Utrecht
De BoerBurgerBeweging lijkt de grootste partij te worden bij de verkiezingen voor Provinciale Staten in Utrecht. De nieuwkomer verslaat GroenLinks nipt.
Met ruim 90 procent van de stemmen geteld, gaat GroenLinks nu nog aan kop in Utrecht. Het verschil met de BoerBurgerBeweging (BBB) is echter slechts 696 stemmen. Alleen in de gemeente Veenendaal wordt nog geteld, maar een eerste tussenstand wijst erop dat de BBB de achterstand daar ruimschoots gaat inlopen. De definitieve uitslag van Veenendaal wordt vrijdag verwacht. De partijen krijgen beide wel zeven zetels in Provinciale Staten, zoals het er nu naar uitziet.
Grote verliezer in Utrecht is Forum voor Democratie. De partij verliest vijf van de zes zetels. De VVD raakt een van haar acht zetels kwijt. Lijsttrekker André van Schie reageerde teleurgesteld. Hij stelde dat ‘de onvrede over de landelijke overheid zich ook naar Utrecht heeft vertaald’. De ChristenUnie verliest twee van de vier zetels bij de huidige tussenstand. Het CDA houdt de schade beperkt en staat één zetel in de min. Denk, SGP en 50Plus behouden de ene zetel die ze vier jaar geleden wisten te veroveren.
BBB is niet de enige nieuwkomer die kan juichen in de provincie Utrecht. Volt en JA21 komen ieder met twee zetels in Provinciale Staten. Partij voor de Dieren boekt een zetel winst en komt uit op drie. Met een opkomst van 62,9 procent gingen er meer Utrechtse kiezers naar de stembus dan vier jaar geleden. In 2019 was het opkomstpercentage 61,6 procent.
https://www.ad.nl/utrecht(...)7A9_PRhMS2DwJqWPmn7c
https://nos.nl/collectie/(...)tof-aan-bbb-begonnenquote:Op donderdag 16 maart 2023 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
goede zaak
die stikstof graad KDW moet fors zeer fors omhoog
dan zijn we van het stikstof probleem af
Idem hier.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Van welke activistische milieuclubs kan ik het beste donateur worden?
quote:In geen enkele gemeente in Utrecht was overwinning van BBB zó groot als hier: ‘Ik had tranen in mijn ogen’
In geen enkele gemeente in de provincie Utrecht stemden zóveel mensen op de BBB als in plattelandsdorp Renswoude.
Waarom stapten kiezers die voorheen op VVD, CDA of ChristenUnie stemden, zó massaal over? ,,
Redelijke mensen hebben aan de noodrem getrokken.
Als ze nu op eens wel wat kunnen bedenken om van dit stikstofgezeik af te komen verdwijnt echt letterlijk elk graantje vertrouwen dat ik nog in de politiek heb. Dat is zo extreem achterlijk dat ik er geen mooie woorden voor kan verzinnen die de lading dekken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)tof-aan-bbb-begonnen
Kennelijk zijn ze bij LNV al begonnen aan de concessies richting BBB.
Het is gewoon weer extra uitstel. In de hoop dat er een oplossing komt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze nu op eens wel wat kunnen bedenken om van dit stikstofgezeik af te komen verdwijnt echt letterlijk elk graantje vertrouwen dat ik nog in de politiek heb. Dat is zo extreem achterlijk dat ik er geen mooie woorden voor kan verzinnen die de lading dekken.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze nu op eens wel wat kunnen bedenken om van dit stikstofgezeik af te komen verdwijnt echt letterlijk elk graantje vertrouwen dat ik nog in de politiek heb. Dat is zo extreem achterlijk dat ik er geen mooie woorden voor kan verzinnen die de lading dekken.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)tof-aan-bbb-begonnen
Kennelijk zijn ze bij LNV al begonnen aan de concessies richting BBB.
Timmerfrans zal de KDW flink gaan ophogen \quote:De gedachte is dat al snel zal blijken dat minister Van der Wal gelijk heeft met haar uitspraak dat het stikstofbeleid niet zomaar versoepeld kan worden gezien de afspraken in de EU. Partijleider Van der Plas noemde dat "compleet gelul".
Dus of de handreikingen voor BBB voldoende zijn is de vraag.
Elke echte oplossing of zelfs legale olifantenpaadjes waar ze nu mee komen hadden ze jaren geleden mee moeten komen. Nu plotseling met een makkelijke oplossing komen zou echt schandalig zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon weer extra uitstel. In de hoop dat er een oplossing komt.
Je ziet in het NOS artikel welke 2 clubs de rechtszaken doen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Geef nou eens een bron van 2 dingen:quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
[..]
Timmerfrans zal de KDW flink gaan ophogen \
gezien de bestaande afsprakenquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geef nou eens een bron van 2 dingen:
1: dat Timmermans dat gezegd heeft
2: dat Timmermans daar invloed op heeft
Of ga naar BNW
Geen bron dus...quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gezien de bestaande afspraken
inzakd de bestaande afspraken
met inachtname van de bestaande afspraken
Precies, als je het niet eens bent met de meerderheid dan kan je het beste activisten steunen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:56 schreef Hexagon het volgende:
De vele tractorenprotesten gemist, zie ik?quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies, als je het niet eens bent met de meerderheid dan kan je het beste activisten steunen.
Mag hopen dat er ook flink wat boerenactivisten op gaan staan als dat echt een ding wordt
Wat de boeren al een paar jaar aan het doen zijn, bedoel je?quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies, als je het niet eens bent met de meerderheid dan kan je het beste activisten steunen.
Mag hopen dat er ook flink wat boerenactivisten op gaan staan als dat echt een ding wordt
Volt moet het toch nog vooral hebben van de studenten en heeft in die groep ook best wat concurrentie. Er zijn ook genoeg jongeren die op de boerderij of in een reformatorisch gezin zijn opgegroeid, om maar wat extreme tegenhangers te noemenquote:Op donderdag 16 maart 2023 19:48 schreef Nattekat het volgende:
https://nos.nl/op3/artike(...)ensen-hadden-gestemd
En als gewoonlijk worden de jonge generaties weer keihard genaaid door de ouderen.
Volt wel verrassend laag.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:10 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Wat de boeren al een paar jaar aan het doen zijn, bedoel je?
je kan ook Volkert op gaan zoeken en een pistool kopenquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat, ouderen hebben jongeren van de stembureau's weggeknuppeld?quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:48 schreef Nattekat het volgende:
https://nos.nl/op3/artike(...)ensen-hadden-gestemd
En als gewoonlijk worden de jonge generaties weer keihard genaaid door de ouderen.
Volt wel verrassend laag.
Het type milieuclub dat klimaatgeweld een rechtvaardig middel vindt?quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:56 schreef Hexagon het volgende:
BBB = jaren van stagnatie, geen oplossingen en de kop in het zand stekenquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat, ouderen hebben jongeren van de stembureau's weggeknuppeld?
En leuk verder, maar naast dat GL de grootste is onder jonkies, is de VVD dat ook.
Dus wat hebben de ouderen nu precies allemaal weer verkloot?
Minder TikTokken, meer naar de stembus is een oplossing.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
BBB = jaren van stagnatie, geen oplossingen en de kop in het zand steken
Drie keer raden wie daar het meest de gevolgen van mogen ondervinden. Iedereen die nog een leven probeert op te bouwen in dit land. Het gaat er niet om wie er het grootst is onder jongeren, maar om welke partij veel kleiner is onder jongeren.
https://www.volkskrant.nl(...)en-krabben~bf07cd93/quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Hier kan ik me wel in vinden.
Als jongeren het presteren de VVD net zo groot te maken als GL, denk ik dat je even moet herzien wie er precies op basis van leeftijd, en enkel leeftijd, een egocentrische hedonist is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
BBB = jaren van stagnatie, geen oplossingen en de kop in het zand steken
Drie keer raden wie daar het meest de gevolgen van mogen ondervinden. Iedereen die nog een leven probeert op te bouwen in dit land. Het gaat er niet om wie er het grootst is onder jongeren, maar om welke partij veel kleiner is onder jongeren.
Waarom zou ik dat in hemelsnaam doen? Wat een gek idee van je.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je kan ook Volkert op gaan zoeken en een pistool kopen
Omtzigt moet terug. Lees ik. En Mona Keijzer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:25 schreef Maskerano het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)en-krabben~bf07cd93/
Daar gaat je stem. Friesland en Overijssel vinden dat het te weinig gaat over Friesland en Overijssel.
Dat zei Volkert ook , toen ie vast zatquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat in hemelsnaam doen? Wat een gek idee van je.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:25 schreef Maskerano het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)en-krabben~bf07cd93/
Daar gaat je stem. Friesland en Overijssel vinden dat het te weinig gaat over Friesland en Overijssel.
Da's ook niet veelquote:Het mocht niet baten: concurrent BBB gaat er in Friesland vandoor met ruim een kwart procent van de stemmen, het CDA verliest flink en komt uit op 8,7 procent.
Omtzigt doet mee met de TK verkiezingen 2025quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Omtzigt moet terug. Lees ik. En Mona Keijzer.
Dat gaat dan een hele grote schoonmaak worden.
Ben het overigens niet perse oneens met deze analyse.
quote:Is Alliantie de partij waarmee Pieter Omtzigt in 2025 de Tweede Kamer verovert?
ENSCHEDE - Kan de nieuwe politieke partij Alliantie het wapen zijn waarmee Pieter Omtzigt in 2025 de Tweede Kamer verovert? Omtzigt ontkent hartgrondig.
Er is geen formele relatie tussen zijn persoon en de nieuwe politieke partij Alliantie, die in drie provincies meedoet aan de Provinciale Statenverkiezingen. Toch zijn er onderlinge banden.
quote:Omtzigt trekt veel zetels bij BoerBurgerBeweging weg
8 Augustus 2022 - Eric de Lijster -4 reacties
Uit de laatste peiling van Maurice de Hond blijkt dat als onafhankelijk kamerlid Pieter Omtzigt aankodigt met een eigen partij de Kamer in te gaan, hij behoorlijk wat zetels van de BoerBurgerBeweging (BBB) van Caroline van der Plas afpakt.
Op dit moment werken BBB en Omtzigt regelmatig samen, zoals onlangs met gezamenlijke stikstofvragen aan het kabinet. Omtzigt en BBB samen hebben daarbij weer een karrenvracht aan zetels, wat een politieke aardverschuiving kan gaan opleveren.
Warom wil je dat?quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik zat gisteren op een stembureau. Een enkele jongere die met z’n ouders mee kwam. Maar verder bijna allemaal 35+…quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:24 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Minder TikTokken, meer naar de stembus is een oplossing.
Zodra ze stemmen via TikTok of Snap invoeren gaat Nederland volledig over linksquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zat gisteren op een stembureau. Een enkele jongere die met z’n ouders mee kwam. Maar verder bijna allemaal 35+…
nou ik eet geen of nauwelijks vlees dus . maar wat mij betreft mogen ze het mesten van varkens wel meer in china of Spanje of Italie gaan doenquote:
Je quote een al ontkend bericht van 8 maanden oud, dat weet je?quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omtzigt doet mee met de TK verkiezingen 2025
https://www.boerenbusines(...)erburgerbeweging-weg
[..]
[..]
Dan is de meerderheid in de Eerste Kamer in het geding. Al is 38 zetels ook een zeer krappe meerderheid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mogelijk nog een zetel van D66 in gevaar zelfs. Wordt spannend tot mei.
Die analyse maakte ik vanavond aan de keukentafel ook al. Iedereen focust nu op stikstof (en in mindere mate migratie) maar BBB heeft ook heel veel punten waar ook links best blij van zal worden…quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
Wel een mooie samenvatting van wat BBB wil:
https://www.trouw.nl/binn(...)-provincie~bcf3748f/
Hier met mijn eigen bedenkingen er bij:
1. Geen onteigeningen. Kunnen veel partijen denk ik best in mee gaan dat dit in elk geval zoveel mogelijk voorkomen wordt en de eerste jaren niet gebeurt. Vraag is of dit bij de rechter stand gaat houden.
2. Binnenstedelijk bouwen. Exact wat GL wil, hier botsen ze met de VVD.
3. Geen zonnevelden op (boeren)land. Hier vinden ze CDA en CU aan hun zijde, de vraag is in hoeverre zonnevelden nu ook nog kunnen met het huidige netwerk.
4. Geen mega-windparken, niet op land en niet op zee. Op zee gaat de landelijke overheid over, dus dat kunnen ze heel hard roepen. Op land kan wel een probleem worden.
5. Meer zonnepanelen op gebouwen, kantoren en boerderijen. Hier zullen veel partijen voor zijn.
6. Betere bereikbaarheid voor dorpen, meer geld naar het OV en naar fietspaden. Hier vinden ze GL en PvdA aan hun kant, VVD heeft zulke dingen vaak wegbezuinigd.
De partij is dus een conservatieve middenpartij, als je zo kijkt. Ze zitten soms aan de kant van GL/PvdA, soms aan de VVD kant. Kan qua formaties best interessant worden.
Kabinet + GL/PvDA staat nu al op 38, als D66 nog een zetel verliest is het gedaanquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan is de meerderheid in de Eerste Kamer in het geding. Al is 38 zetels ook een zeer krappe meerderheid.
Wordt spannend, er zal heel wat gerekend worden de komende dagen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Kabinet + GL/PvDA staat nu al op 38, als D66 nog een zetel verliest is het gedaan
Dan moeten ze Volt ronselen voor een meerderheid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Kabinet + GL/PvDA staat nu al op 38, als D66 nog een zetel verliest is het gedaan
Krijg je ook van die dissidenten weer. Geweldig. Mark moet gewoon wieberenquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan is de meerderheid in de Eerste Kamer in het geding. Al is 38 zetels ook een zeer krappe meerderheid.
Er schuift vaak wel meer in de aanloop naar het stemmen. Wie weet heeft SGP nog stemmen over die ze CU gunnen, oid. Zo lang het zo krap blijft is het gewoon spannend tot de stemming.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Deze SGP-er hoopt van niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er schuift vaak wel meer in de aanloop naar het stemmen. Wie weet heeft SGP nog stemmen over die ze CU gunnen, oid. Zo lang het zo krap blijft is het gewoon spannend tot de stemming.
Als dat noodzakelijk is, maar nu lopen we op de zaken vooruit, dan vrees ik echt einde kabinet. Dat is voor VVD en cda niet te verkopen. Om met 2,5 partijen over links te gaan terwijl de grote winnaar op rechts in z’n eentje op. Een alternatief is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan moeten ze Volt ronselen voor een meerderheid.
Je speelt eerder de V. vd Graafjes mee in de kaart..quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om het de zetbazen van mileuvervuilers zo lastig mogelijk te maken.
Nou nou nou nou nou.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je speelt eerder de V. vd Graafjes mee in de kaart..
Kabinet zal zeker niet onmiddellijk vallen. Bovendien brengen nieuwe verkiezingen ook weer vraagstukken met zich mee over bijvoorbeeld dat de nieuwe 2e kamer ook een afspiegeling is van de eerste kamer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:05 schreef koos_vriendloos het volgende:
Hoe dan ook denk ik niet dat er linksom gedraaid zal worden. BBB gaat immers besturen in vele provincies. Kabinet zal liever samen werken met de BBB in de eerste kamer. Anders riskeren ze menig conflicten tussen provincie en landsbestuur.
Een kabinet dat valt behoort ook tot de opties.
Dan is er toch een lichtpuntje dat de BBB überhaupt bestaat, want zonder BBB was JA21 waarschijnlijk enorm groot geworden en JA21 is toch een behoorlijk stuk rechtser dan de BBB en bovendien is JA21 heel erg kritisch op de Europese Unie en JA21 heeft kritische vragen gesteld over Schengen en de euro. De BBB is lang niet zo kritisch op de Europese Unie, Schengen en de euro als JA21.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die analyse maakte ik vanavond aan de keukentafel ook al. Iedereen focust nu op stikstof (en in mindere mate migratie) maar BBB heeft ook heel veel punten waar ook links best blij van zal worden…
6. Betere bereikbaarheid voor dorpen, meer geld naar het OV en naar fietspaden. Hier vinden ze GL en PvdA aan hun kant, VVD heeft zulke dingen vaak wegbezuinigd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
6. Betere bereikbaarheid voor dorpen, meer geld naar het OV en naar fietspaden. Hier vinden ze GL en PvdA aan hun kant, VVD heeft zulke dingen vaak wegbezuinigd.
D66 gaat ook geen zaken met BBB doen; dan kunnen ze D66 wel opheffen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dat noodzakelijk is, maar nu lopen we op de zaken vooruit, dan vrees ik echt einde kabinet. Dat is voor VVD en cda niet te verkopen. Om met 2,5 partijen over links te gaan terwijl de grote winnaar op rechts in z’n eentje op. Een alternatief is.
Ja, BBB is wel de minst slechte hype waar rechts tot nu toe achteraan heeft gelopen. Veel liever BBB dan FvD, PVV, JA21 of oude hypes als Rita Verdonk. Op alles over boeren, vissers en de jacht na, valt er met BBB volgens mij best redelijk te overleggen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan is er toch een lichtpuntje dat de BBB überhaupt bestaat, want zonder BBB was JA21 waarschijnlijk enorm groot geworden en JA21 is toch een behoorlijk stuk rechtser dan de BBB en bovendien is JA21 heel erg kritisch op de Europese Unie en JA21 heeft kritische vragen gesteld over Schengen en de euro. De BBB is lang niet zo kritisch op de Europese Unie, Schengen en de euro als JA21.
Kijk eens, het besef daalt in dat het best niet zo erg is allemaal en dat soms zaken veranderen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, BBB is wel de minst slechte hype waar rechts tot nu toe achteraan heeft gelopen. Veel liever BBB dan FvD, PVV, JA21 of oude hypes als Rita Verdonk. Op alles over boeren, vissers en de jacht na, valt er met BBB volgens mij best redelijk te overleggen.
Als je over die onderwerpen niet met BBB wilt overleggen, dan wordt het de komende 4 jaar een loopgravenoorlog.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, BBB is wel de minst slechte hype waar rechts tot nu toe achteraan heeft gelopen. Veel liever BBB dan FvD, PVV, JA21 of oude hypes als Rita Verdonk. Op alles over boeren, vissers en de jacht na, valt er met BBB volgens mij best redelijk te overleggen.
Ik ben nooit aan het stampvoeten geweest, hoor. Absoluut niet zelfs. Ik moest vanmorgen in een enquete voor een onderzoeksbureau waar ik vaker wat voor invul, invullen wat ik vond van de uitslag en mijn antwoord was: "opgelucht dat er een goede mogelijkheid lijkt voor het kabinet om zowel over links als over rechts samen te werken, het land blijft regeerbaar".quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk eens, het besef daalt in dat het best niet zo erg is allemaal en dat soms zaken veranderen.
Als het stampvoeten ophoudt, de tranen zijn opgedroogd, zijn mensen/kinderen best redelijk
Alleen zie ik D66 niet zo snel samenwerken met BBB, want die partijen liggen echt mijlenver uit elkaar en als D66 echt flink water bij de wijn gaat doen, worden ze volgende verkiezingen flink gedecimeerd ten gunste van Volt, PvdA en GroenLinks.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dat noodzakelijk is, maar nu lopen we op de zaken vooruit, dan vrees ik echt einde kabinet. Dat is voor VVD en cda niet te verkopen. Om met 2,5 partijen over links te gaan terwijl de grote winnaar op rechts in z’n eentje op. Een alternatief is.
Uiteindelijk bepaalt de democratische organen hoe dit land bestuurd wordt en niet de rechters. Gelukkig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben nooit aan het stampvoeten geweest, hoor. Absoluut niet zelfs. Ik moest vanmorgen in een enquete voor een onderzoeksbureau waar ik vaker wat voor invul, invullen wat ik vond van de uitslag en mijn antwoord was: "opgelucht dat er een goede mogelijkheid lijkt voor het kabinet om zowel over links als over rechts samen te werken, het land blijft regeerbaar".
Ik ben verder alleen ook realistisch over het stoppen van stikstofmaatregelen: dat gaat niet gebeuren, geen rechter die dat accepteert. Geen enkele kans.
LNV is al een concessie op stikstof aan het voorbereiden om überhaupt coalities in de provincie mogelijk te maken…quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je over die onderwerpen niet met BBB wilt overleggen, dan wordt het de komende 4 jaar een loopgravenoorlog.
D66 oh wacht ben je al.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Nieuwe verkiezingen = D66 naar een zetel of 8 tot 10, Kaag weg, conservatieve meerderheid in de Kamer en wellicht BBB in de regering. De stekker er uit trekken is volgens mij all-in gaan met een slechte hand voor D66.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen zie ik D66 niet zo snel samenwerken met BBB, want die partijen liggen echt mijlenver uit elkaar en als D66 echt flink water bij de wijn gaat doen, worden ze volgende verkiezingen flink gedecimeerd ten gunste van Volt, PvdA en GroenLinks.
Ik verwacht dat juist D66 een keer de stekker uit het kabinet trekt met als gevolg nieuwe verkiezingen. Maar over rechts zie ik ook niet zo snel een meerderheid in de Eerste Kamer. VVD+CDA+CU+BBB heeft 33 zetels. Daar moeten waarschijnlijk twee partijen bij en dat wordt ook lastig.
Sgp gaat dan zeker ook gedoogsteun leverenquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen zie ik D66 niet zo snel samenwerken met BBB, want die partijen liggen echt mijlenver uit elkaar en als D66 echt flink water bij de wijn gaat doen, worden ze volgende verkiezingen flink gedecimeerd ten gunste van Volt, PvdA en GroenLinks.
Ik verwacht dat juist D66 een keer de stekker uit het kabinet trekt met als gevolg nieuwe verkiezingen. Maar over rechts zie ik ook niet zo snel een meerderheid in de Eerste Kamer. VVD+CDA+CU+BBB heeft 33 zetels. Daar moeten waarschijnlijk twee partijen bij en dat wordt ook lastig.
Zoals deze:quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:11 schreef Regilio_ het volgende:
Ad Melkert bij Op1 vanavond. Over een ander onderwerp, maar toch. Zou zomaar eens een fragment uit den ouden doosch voorbij kunnen komen![]()
Met JA21 heb je dan bijna een meerderheid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Sgp gaat dan zeker ook gedoogsteun leveren
Klopt, en de democratische organen hebben een internationale afspraak gemaakt met de Habitatrichtlijn waar de rechters ons nu aan gaan houden. Perfect democratisch dus.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteindelijk bepaalt de democratische organen hoe dit land bestuurd wordt en niet de rechters. Gelukkig.
CU gaat daar alleen niet aan beginnen, veel te rechtsquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met JA21 heb je dan bijna een meerderheid.
Alleen kom je met JA21 en SGP uit op 37 zetels, dan zou je eventueel nog steun moeten zoeken bij 50-Plus of de OSF, maar dan is het heel fragiel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Sgp gaat dan zeker ook gedoogsteun leveren
BBB, VVD, CDA, JA21 en PVV is meerderheid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met JA21 heb je dan bijna een meerderheid.
En jij denkt dat CDA (en VVD?) dat gaan doen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BBB, VVD, CDA, JA21 en PVV is meerderheid.
FvD en PVV stemmen sowieso wel mee. Je kan er best mee samenwerken zonder daarmee in een coalitite te gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen kom je met JA21 en SGP uit op 37 zetels, dan zou je eventueel nog steun moeten zoeken bij 50-Plus of de OSF, maar dan is het heel fragiel.
De oorzaak: 4 nutteloze senaatszetels voor de PVV en 2 nutteloze senaatszetels voor het FvD. Met zowel de PVV als FvD valt niet te praten en zolang die partijen nog erg veel kiezers trekken kun je nooit over rechts regeren.
Alleen je hoeft niet te regeren in de Eerste Kamer. Je kunt met wisselende meerderheden werken. Dat is een andere dynamiek.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alleen kom je met JA21 en SGP uit op 37 zetels, dan zou je eventueel nog steun moeten zoeken bij 50-Plus of de OSF, maar dan is het heel fragiel.
De oorzaak: 4 nutteloze senaatszetels voor de PVV en 2 nutteloze senaatszetels voor het FvD. Met zowel de PVV als FvD valt niet te praten en zolang die partijen nog erg veel kiezers trekken kun je nooit over rechts regeren.
Cda gaat nooit meer met de pvv in een regering zittenquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BBB, VVD, CDA, JA21 en PVV is meerderheid.
Op losse onderwerpen? Ik sluit dat niet uit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
En jij denkt dat CDA (en VVD?) dat gaan doen?
quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Cda gaat nooit meer met de pvv in een regering zitten
quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen je hoeft niet te regeren in de Eerste Kamer. Je kunt met wisselende meerderheden werken. Dat is een andere dynamiek.
Het CDA moet vrezen voor zijn voortbestaan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Misschien dat ze met wat medisch-ethische dossiers en levensbeschouwelijke vraagstukken zijn om te praten. Onder druk is alles vloeibaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
CU gaat daar alleen niet aan beginnen, veel te rechts
Als D66 moet kiezen tussen meeregeren met BBB of de stekker eruit, dan denk ik dat D66 de stekker eruit trekt om de schade te beperken. Als D66 BBB-beleid gaat uitvoeren dan komt er een complete leegloop naar PvdA, GroenLinks en Volt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen = D66 naar een zetel of 8 tot 10, Kaag weg, conservatieve meerderheid in de Kamer en wellicht BBB in de regering. De stekker er uit trekken is volgens mij all-in gaan met een slechte hand voor D66.
Dit is geen regeringquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat de VVD (die zich nu al op rechts hebben laten verrassen) niet nog verder naar links kan zonder dat ze op de rechterflank heel erg kwetsbaar worden…quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als D66 moet kiezen tussen meeregeren met BBB of de stekker eruit, dan denk ik dat D66 de stekker eruit trekt om de schade te beperken. Als D66 BBB-beleid gaat uitvoeren dan komt er een complete leegloop naar PvdA, GroenLinks en Volt.
Leuk maar de huidige coalitie trekt dit niet en een meerderheid na nieuwe verkiezingen excl pvv zie ik niet gebeuren vanwege de hogere opkomstquote:
Bijna alle wetten haalden tot nu toe een zeer ruime meerderheid, slechts een stemming of 15 tot 20 per jaar zijn krap in de Eerste Kamer. Dus waarschijnlijk valt dat wel mee, alleen op bepaalde onderwerpen moet er echt gezocht worden naar een meerderheid. Geen idee hoeveel daarvan nog op de plank ligt, meestal is het tweede jaar van een kabinet het meest productief.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:29 schreef Janneke141 het volgende:
Linksom of rechtsom gaat alles wat ze nog willen een bijzonder stroef en moeizaam verhaal worden.
Die redenering kan ik andersom ook ophangen. Voor VVD (en in mindere mate D66) is naar links opschuiven ook zelfmoord. Zie de uitslag van afgelopen nacht. Beide partijen moeten water bij de wijn doen, want nieuwe verkiezingen is in niemand zijn belang. Dus wisselende meerderheden, ene keer over links andere keer over rechts.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Leuk maar de huidige coalitie trekt dit niet en een meerderheid na nieuwe verkiezingen excl pvv zie ik niet gebeuren vanwege de hogere opkomst
Conclusie: het loopt helemaal vastquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die redenering kan ik andersom ook ophangen. Voor VVD (en in mindere mate D66) is naar links opschuiven ook zelfmoord. Zie de uitslag van afgelopen nacht. Beide partijen moeten water bij de wijn doen, want nieuwe verkiezingen is in niemand zijn belang. Dus wisselende meerderheden, ene keer over links andere keer over rechts.
Ik hoor overigens niemand meer over het migratiebeleid, maar daar zit misschien nog wel meer spanning op dan op stikstof. Ook met deze uitslag.
Ja, asiel blijft het meest spannende punt. Op stikstof kan D66 bij een compromis met BBB nog zeggen dat ze die partij nu ook binden aan stikstofmaatregelen, de klimaatwet gaat er via links denk ik sowieso wel komen. Maar op asiel hebben CU en D66 nu een levensgroot probleem, de volgende asielcrisis is er een grote kans dat het kabinet klapt. CU gaat in elk geval niet nog verder opschuiven dan ze nu hebben gedaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die redenering kan ik andersom ook ophangen. Voor VVD (en in mindere mate D66) is naar links opschuiven ook zelfmoord. Zie de uitslag van afgelopen nacht. Beide partijen moeten water bij de wijn doen, want nieuwe verkiezingen is in niemand zijn belang. Dus wisselende meerderheden, ene keer over links andere keer over rechts.
Ik hoor overigens niemand meer over het migratiebeleid, maar daar zit misschien nog wel meer spanning op dan op stikstof. Ook met deze uitslag.
Dat is sowieso een tijdbom, zeker als komende zomer de instroom weer gaat toenemen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alle uitspraken van de rechter gingen over nieuwe vergunningen. Dan moet de aanvrager aantonen dat het project onomstotelijk niet tot schade leidt. Maar als een bestaande vergunning wordt ingetrokken, dan ligt de bewijslast bij de overheid. Die moeten dat onomstotelijk aantonen dat de natuur achteruitgaat en dat de oorzaak de desbetreffende boer is. Het lijkt mij een juridisch moeras tenzij men goede metingen heeft.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
Wel een mooie samenvatting van wat BBB wil:
https://www.trouw.nl/binn(...)-provincie~bcf3748f/
Hier met mijn eigen bedenkingen er bij:
1. Geen onteigeningen. Kunnen veel partijen denk ik best in mee gaan dat dit in elk geval zoveel mogelijk voorkomen wordt en de eerste jaren niet gebeurt. Vraag is of dit bij de rechter stand gaat houden.
2. Binnenstedelijk bouwen. Exact wat GL wil, hier botsen ze met de VVD.
3. Geen zonnevelden op (boeren)land. Hier vinden ze CDA en CU aan hun zijde, de vraag is in hoeverre zonnevelden nu ook nog kunnen met het huidige netwerk.
4. Geen mega-windparken, niet op land en niet op zee. Op zee gaat de landelijke overheid over, dus dat kunnen ze heel hard roepen. Op land kan wel een probleem worden, maar staan ze volgens mij naast VVD en CDA.
5. Meer zonnepanelen op gebouwen, kantoren en boerderijen. Hier zullen veel partijen voor zijn.
De partij is dus een conservatieve middenpartij, als je zo kijkt. Ze zitten soms aan de kant van GL/PvdA, soms aan de VVD kant. Kan qua formaties best interessant worden.
Daar is op dit moment toch zo ongeveer iedere partij voorstander van?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:40 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wanneer wordt voor de basisbeurs gestemd in de EK
En toch duurde het een decennium om het her in te voerenquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar is op dit moment toch zo ongeveer iedere partij voorstander van?
Klopt. Je punt?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:42 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
En toch duurde het een decennium om het her in te voeren
Is het niet zo dat de D66-kiezer D66 minder hard gaat afstraffen als er mede door D66 een harder asielbeleid gevoerd gaat worden (onder druk van VVD, CDA en BBB), als D66 wel zijn stempel kan zetten op thema's als klimaat, stikstof en huisvesting? Ik ben wel wat linkser dan D66, maar ik vind asiel wel één van de minst belangrijke thema's van de hedendaagse politiek en klimaat, onderwijs en huisvesting (en ook wel stikstof) veel belangrijker dan asiel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, asiel blijft het meest spannende punt. Op stikstof kan D66 bij een compromis met BBB nog zeggen dat ze die partij nu ook binden aan stikstofmaatregelen, de klimaatwet gaat er via links denk ik sowieso wel komen. Maar op asiel hebben CU en D66 nu een levensgroot probleem, de volgende asielcrisis is er een grote kans dat het kabinet klapt. CU gaat in elk geval niet nog verder opschuiven dan ze nu hebben gedaan.
Is al aangenomen met algemene stemmen in de TK: https://www.eerstekamer.n(...)invoering_basisbeursquote:Op donderdag 16 maart 2023 21:40 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wanneer wordt voor de basisbeurs gestemd in de EK
VVD is tegen de basisbeurs en misschien nog een aantal partijen rechts van de VVD die ook tegen de basisbeurs zijn (SGP, JA21, FvD, Van Haga).quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar is op dit moment toch zo ongeveer iedere partij voorstander van?
Kan voor D66 gelden, maar geldt niet voor CU. Moet je maar eens zo'n partijcongres meemaken, asiel is echt een breekpunt en het stond echt al op breken bij de concessie over gezinshereniging. Segers en Ceder moesten praten als brugman om te zorgen dat het congres akkoord ging.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de D66-kiezer D66 minder hard gaat afstraffen als er mede door D66 een harder asielbeleid gevoerd gaat worden (onder druk van VVD, CDA en BBB), als D66 wel zijn stempel kan zetten op thema's als klimaat, stikstof en huisvesting? Ik ben wel wat linkser dan D66, maar ik vind asiel wel één van de minst belangrijke thema's van de hedendaagse politiek en klimaat, onderwijs en huisvesting (en ook wel stikstof) veel belangrijker dan asiel.
Ik zie het nu idd, maar algemene stemmen in de TK is echt geen probleem meer in de EK, best kans dat ze daar niet eens gaan stemmen maar afhameren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:47 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Als je naar beneden scrollt zie je dat alleen de tweede kamer erop gestemd heeft
Oorspronkelijk waren de linkse partijen voor het leenstelsel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
VVD is tegen de basisbeurs en misschien nog een aantal partijen rechts van de VVD die ook tegen de basisbeurs zijn (SGP, JA21, FvD, Van Haga).
VVD zat nu ook al helemaal niet te wachten op fanatiek stikstofbeleid. Ja Van der Wal misschien die dit een ontzettend leuk project lijkt te vinden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker de lokale/provinciale fracties.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
VVD zat nu ook al helemaal niet te wachten op fanatiek stikstofbeleid. Ja Van der Wal misschien die dit een ontzettend leuk project lijkt te vinden.
Maar die gaan echt nog wel praten met de BBB.
Wat een onzin zeg, je gaf zelf al aan dat CU een linker en rechterflank heeft. Dat geldt zeker ook voor migratie, er zijn er genoeg die voor een strenger beleid zijn. Ceder is een GroenLinkser met christelijk sausje maar echt niet representatief voor de gemiddelde CU-stemmer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan voor D66 gelden, maar geldt niet voor CU. Moet je maar eens zo'n partijcongres meemaken, asiel is echt een breekpunt en het stond echt al op breken bij de concessie over gezinshereniging. Segers en Ceder moesten praten als brugman om te zorgen dat het congres akkoord ging.
Ik vraag mij af hoe Rutte denkt, en Rutte denkt mijn inziens altijd in lijnen als "hoe bestendig ik de macht voor mijzelf". Zou Rutte BBB zien als bedreiging of als vluchtheuvel om uit de penibele linkse situatie te ontsnappen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker de lokale/provinciale fracties.
Dat kan bijna niet anders nee. Als ik de VVD en CDA was zou ik me ook harder gaan positioneren, dat versterkt hun positie op de rechterflank en zal wellicht een rechtse coalitie mogelijk maken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker de lokale/provinciale fracties.
Wie zit er nu bij die congressen, jij of ik?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, je gaf zelf al aan dat CU een linker en rechterflank heeft. Dat geldt zeker ook voor migratie, er zijn er genoeg die voor een strenger beleid zijn. Ceder is een GroenLinkser met christelijk sausje maar echt niet representatief voor de gemiddelde CU-stemmer.
Ik DM je wel even.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wie zit er nu bij die congressen, jij of ik?
Wat ben jij nu gek dat jij beter denkt te weten wat een CU er denkt. En ja, bij boeren vs natuur zijn er flanken, bij asiel is echt 90% het met elkaar eens en zeker ook met Ceder of de nog steeds veelgeroemde Voordewind. Wat Voordewind zei over asiel, komt echt uit het hart van bijna alle CU leden.
Hij zal het als een kans zien om de twee kanten tegen elkaar uit te spelen, gok ik.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe Rutte denkt, en Rutte denkt mijn inziens altijd in lijnen als "hoe bestendig ik de macht voor mijzelf". Zou Rutte BBB zien als bedreiging of als vluchtheuvel om uit de penibele linkse situatie te ontsnappen?
Als je hier de discussie niet aan durft... het is in elk geval duidelijk dat ik als CU lid het wel kan weten. Voordewind is denk ik ook het meest populaire CU kamerlid van de afgelopen 20 jaar bij de ChristenUnie.quote:
Maar als D66/CU en eventueel ook PvdA een strenger asielbeleid gaan steunen in ruil voor steun van rechts op bijvoorbeeld klimaat, onderwijs, stikstof en huisvesting kan dat hopelijk partijen als JA21, PVV en FvD behoorlijk de wind uit de zeilen nemen en hoeven we hopelijk ook niet aan Schengen te tornen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan voor D66 gelden, maar geldt niet voor CU. Moet je maar eens zo'n partijcongres meemaken, asiel is echt een breekpunt en het stond echt al op breken bij de concessie over gezinshereniging. Segers en Ceder moesten praten als brugman om te zorgen dat het congres akkoord ging.
Even out-of-the-Box, maar als je doel echt is om het kabinet het leven zuur te maken als bbb en linkse wolk dan zouden die juist onderling hele goede afspraken moeten maken nu… Niet zo zeer over inhoud maar wel over vorm. Dan heb je echt de poppen aan het dansen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij zal het als een kans zien om de twee kanten tegen elkaar uit te spelen, gok ik.
Om zoveel mogelijk CDA/VVD beleid uit te voeren? Vraag wordt of D66 dat leuk vindt..quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij zal het als een kans zien om de twee kanten tegen elkaar uit te spelen, gok ik.
Wat is ‘een strenger asielbeleid’?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar als D66/CU en eventueel ook PvdA een strenger asielbeleid gaan steunen in ruil voor steun van rechts op bijvoorbeeld klimaat, onderwijs, stikstof en huisvesting kan dat hopelijk partijen als JA21, PVV en FvD behoorlijk de wind uit de zeilen nemen en hoeven we hopelijk ook niet aan Schengen te tornen.
CU wil juist aan Schengen komen, verminderen arbeidsmigratie staat in hun verkiezingsprogramma. Ze willen graag die in de EU ook aan banden leggen, of in elk geval de gesprekken daar over beginnen. Is voor CU dus niet echt een argument.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar als D66/CU en eventueel ook PvdA een strenger asielbeleid gaan steunen in ruil voor steun van rechts op bijvoorbeeld klimaat, onderwijs, stikstof en huisvesting kan dat hopelijk partijen als JA21, PVV en FvD behoorlijk de wind uit de zeilen nemen en hoeven we hopelijk ook niet aan Schengen te tornen.
Dat lijkt me een superdeal. Ik zeg doen als rechtse kiezer, migratie is toch nog steeds het ding waar ik me het meeste zorgen om maak.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Strenger dan we al hebben kan helemaal niet, idd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is ‘een strenger asielbeleid’?
Dat ook. Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. ‘Strenger asielbeleid’ is een nietszeggende verzamelterm geworden. Woningen voor statushouders, verblijfsvergunningen, AZC’s, economische mogelijkheden, Turkijedeals, etc. Zijn allemaal andere vraagstukken die weliswaar nauw samenhangen maar toch hele andere nuances hebben maar wel op een hoop gegooid worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Strenger dan we al hebben kan helemaal niet, idd.
Als BBB en linkse wolk afspreken niets te steunen is het in no time nieuwe verkiezingen. Dat risico wil de linkse wolk niet lopen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even out-of-the-Box, maar als je doel echt is om het kabinet het leven zuur te maken als bbb en linkse wolk dan zouden die juist onderling hele goede afspraken moeten maken nu… Niet zo zeer over inhoud maar wel over vorm. Dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Ik zie GroenLinks nu niet direct kongsies sluiten met de BBB, en daarnaast vraag ik me ook af of het voor een van beide kanten de beste manier is om daadwerkelijk iets voor elkaar te krijgen. Alleen het kabinet dwarszitten kan nooit het doel op zich zijn. Nou ja, of je moet Geert heten. Of van de tomatenpartij zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even out-of-the-Box, maar als je doel echt is om het kabinet het leven zuur te maken als bbb en linkse wolk dan zouden die juist onderling hele goede afspraken moeten maken nu… Niet zo zeer over inhoud maar wel over vorm. Dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Maar dat hoef je ook niet af te spreken. Maar je kunt wel afspreken dat je elkaar niet verrast om verdeel en Heers een beetje in te perken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als BBB en linkse wolk afspreken niets te steunen is het in no time nieuwe verkiezingen. Dat risico wil de linkse wolk niet lopen.
En hoe maakt zo'n afspraak het land beter, hoe komen GL en PvdA dichter bij hun idealen door zich zo te gedragen en dingen weg te stemmen waar ze in principe voor zijn?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zei “op de vorm, niet op de inhoud”. Ik kan mij goed voorstellen dat je met elkaar afspreekt dat je elkaar niet gaat verrassen om te voorkomen dat je door allerhande verdeel-en-Heers strategieën uiteindelijk beide met niets staat…quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hoe maakt zo'n afspraak het land beter, hoe komen GL en PvdA dichter bij hun idealen door zich zo te gedragen en dingen weg te stemmen waar ze in principe voor zijn?
Politiek is geen kleuterschool, al denkt Wilders daar anders over.
Ik denk dat GL en PvdA eerst maar eens gaan kijken waar BBB eigenlijk voor staat op alle andere onderwerpen dan stikstof, verbod op landbouwgif, verbod op de jacht en inperking van de visserij. Van de rest weet iedereen eigenlijk vrij weinig van hun standpunten, misschien weten ze het zelf nog niet eens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zei “op de vorm, niet op de inhoud”. Ik kan mij goed voorstellen dat je met elkaar afspreekt dat je elkaar niet gaat verrassen om te voorkomen dat je door allerhande verdeel-en-Heers strategieën uiteindelijk beide met niets staat…
Boh jongens wat een ravage inderdaad bij Brabantse Delta. BBB én VVD nog boven WaterNatuurlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Krijg het via een appgroep van D66 door. De Dommel is ook voor WN.
Brabantse Delta ben ik wel bang voor. Die is veel conservatiever doorgaans.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Boh jongens wat een ravage inderdaad bij Brabantse Delta. BBB én VVD nog boven WaterNatuurlijk.
Ben wel benieuwd hoe je de stelling 'meer zoet water!' gaat verenigen met de stellingen 'lagere grondwaterstand!' en 'meer grondwater oppompen!'. Dat kon in de praktijk nog wel eens lastig worden
Gelukkig liggen er bij mijn weten in West Brabant geen extreem kwetsbare gebieden, zoals de Kampina en de Loonse Duinen.
Bronartikel https://www.bd.nl/breda/b(...)rukwekkend~ab37bf4f/
Ik ken al die lokale partijen daar verder niet dus wellicht zit het anders. Ik woon in Aa en Maas gebied wat godzijdank gespaard is gebleven van de trekkerhorde.
JA21, PVV en FvD willen het liefst het VN-vluchtelingenverdrag opzeggen en het liefst dat de ideeën van Jan van de Beek worden uitgevoerd. Als je ook met die partijen gaat praten dan kun je misschien die partijen hun zin geven op asielbeleid, maar dan wel stevig inzetten op thema's als klimaat, onderwijs en woningbouw.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is ‘een strenger asielbeleid’?
Ik weet niet zeker of dat per provincie gelijk is, Overijssel op 29 maart bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer worden de statenleden geïnstalleerd?
Het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag is in strijd met de Nederlandse grondwet: https://www.ewmagazine.nl(...)ggen-kan-dat-920665/quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
JA21, PVV en FvD willen het liefst het VN-vluchtelingenverdrag opzeggen en het liefst dat de ideeën van Jan van de Beek worden uitgevoerd. Als je ook met die partijen gaat praten dan kun je misschien die partijen hun zin geven op asielbeleid, maar dan wel stevig inzetten op thema's als klimaat, onderwijs en woningbouw.
Asiel is nou net een thema waar het minst op te winnen is en het meest op te verliezen is. Dan moet je gewoon op dit soort thema's cadeautjes geven aan JA21, PVV en FvD.
Maar hoe kunnen we JA21, PVV en FvD de wind uit de zeilen nemen, zonder het klimaat, natuur (stikstof), onderwijs en woningbouw verder te vernaggelen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag is in strijd met de Nederlandse grondwet: https://www.ewmagazine.nl(...)ggen-kan-dat-920665/
Verder zou je een paria worden, het enige land in de EU en de Raad van Europa die er uit is gestapt. En je bent nog steeds gebonden aan de gezamelijke Europese afspraken, of je moet ook uit de EU stappen. Je schiet er dus ook niks mee op.
Nog los van het feit dat dit voor D66 en CU, maar waarschijnlijk ook voor CDA en VVD, echt een no go is. Zoals trouwens het hele praten met PVV en FvD al is.
PVV en FvD zijn al gedecimeerd, die wind is uit de zeilen. Dus daar hoef je helemaal niet over na te denken. Samen nog 6 zeteltjes.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar hoe kunnen we JA21, PVV en FvD de wind uit de zeilen nemen, zonder het klimaat, natuur (stikstof), onderwijs en woningbouw verder te vernaggelen?
JA21 stelt ook niet bijzonder veel voor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV en FvD zijn al gedecimeerd, die wind is uit de zeilen. Dus daar hoef je helemaal niet over na te denken. Samen nog 6 zeteltjes.
Eerdmans volgend jaar bij de BBB?quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
JA21 stelt ook niet bijzonder veel voor.
Dat de VVD de grootste is vind ik ook wel behoorlijk kansloos. Maar goed, er zijn nog de nodige jongeren die uit een puur VVD nest komen die met een gouden paplepel worden opgevoed. Dat blijf je houden en hebben we het helaas maar mee te doen, net als de rest van VVD stemmend Nederland. De rest wordt gewoon eerlijk verdeeld onder de andere partijen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als jongeren het presteren de VVD net zo groot te maken als GL, denk ik dat je even moet herzien wie er precies op basis van leeftijd, en enkel leeftijd, een egocentrische hedonist is.
Die vraag heb ik overigens al eerder gesteld: als die oudjes van vandaag de echte egoïsten zijn, waarom werd de VVD dan pas in 2012 de grootste partij? Mochten de ongetwijfeld op solide wetenschappelijke bronnen gebaseerde beweringen kloppen dat alles van 60+ een genetische aanleg tot 'opmaken' heeft en een haast psychopathische neiging om jongeren dwars te zitten, is het enorm vreemd dat die club tijdens het eigen werkzame leven níet op "wat ik verdien is van mij" VVD heeft gestemd. Wat heet, met al die verdwenen belastingen en regeltjes hadden ze al op hun 40e kunnen rentenieren.
Dus gewoon op oude rechtse voet verder zoals we sinds 2012 al doen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de VVD de grootste is vind ik ook wel behoorlijk kansloos. Maar goed, er zijn nog de nodige jongeren die uit een puur VVD nest komen die met een gouden paplepel worden opgevoed. Dat blijf je houden en hebben we het helaas maar mee te doen, net als de rest van VVD stemmend Nederland. De rest wordt gewoon eerlijk verdeeld onder de andere partijen.
De BBB is een partij die nog even een paar stappen erger is dan de VVD, en die hebben dan voornamelijk oudere stemmers. Met die partij weet je gewoon zeker dat er 4 jaar lang geen ene zak gaat gebeuren tenzij het kabinet op zeer wonderbaarlijke wijze plots een oplossing vindt voor dit alles die de boeren niet raakt, en dan mag dit kabinet wmb echt de !@#$ krijgen. Geen woningen, geen infrastructuur, helemaal niets. Maar de boeren mogen lekker door met boeren en de grote fabrikanten zijn hun bonussen al aan het verdelen.
De VVD en BBB samen zijn nu veel groter dan de rechtse voet die we in 2012 hadden. En wederom: de BBB is gewoon de VVD+, dus nog rechtser.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus gewoon op oude rechtse voet verder zoals we sinds 2012 al doen.
Nou ja, veel valt er niet meer te slopen door rechts, dat scheelt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VVD en BBB samen zijn nu veel groter dan de rechtse voet die we in 2012 hadden. En wederom: de BBB is gewoon de VVD+, dus nog rechtser.
Ik zie iig geen ruk naar links in deze PS. Mischien dat het anders loopt in de 2e Kamer verkiezingen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus gewoon op oude rechtse voet verder zoals we sinds 2012 al doen.
Ik heb die hoop onderhand wel opgegeven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie iig geen ruk naar links in deze PS. Mischien dat het anders loopt in de 2e Kamer verkiezingen.
Als je CV bestaat uit Leefbaar Rotterdam, LPF en FVD kan het nooit veel erger meer worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerdmans volgend jaar bij de BBB?
Alles is nu dusdanig kapot dat helemaal niets doen net zo schadelijk is als de VVD z'n gang laten gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou ja, veel valt er niet meer te slopen door rechts, dat scheelt.
Ook navrant, vrijwel alle nieuwe partijen van de afgelopen decennia zijn rechtse partijen. GL reken ik niet als nieuwe partij, overigens omdat het een voortzetting is van bestaande linkse partijen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb die hoop onderhand wel opgegeven.
En de grote ironie hierin is dus dat de reactie hierop feitelijk is om op een nog rechtsere partij te stemmen. "The definition of insanity...etc"quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles is nu dusdanig kapot dat helemaal niets doen net zo schadelijk is als de VVD z'n gang laten gaan.
Eens. Maar die vissen wel uit dezelfde vijver.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook navrant, vrijwel alle nieuwe partijen van de afgelopen decennia zijn rechtse partijen. GL reken ik niet als nieuwe partij, overigens omdat het een voortzetting is van bestaande linkse partijen.
Incorrect; @Puntenjager had een mooie tabel; dat BBB electoraat beslaat heel weinig FvD'ers en veel meer VVD'ers, CDA'ers en PVV'ers.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens. Maar die vissen wel uit dezelfde vijver.
Was deze keer ook
FVD -10, BBB +12.
Effectieve winst van ziedend Nederland: +2.
Je moet het ook niet groter maken dan het is he.
Het campagneteam van de BBB verdient echt wel een flink applaus moet ik zeggen. Heel die mythe van "ze is zo gewoon gebleven, en wij zijn er voor de hardwerkende arme boeren" in stand gehouden en meer dan verkocht.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de grote ironie hierin is dus dat de reactie hierop feitelijk is om op een nog rechtsere partij te stemmen. "The definition of insanity...etc"
De geest is allang uit de fles.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het campagneteam van de BBB verdient echt wel een flink applaus moet ik zeggen. Heel die mythe van "ze is zo gewoon gebleven, en wij zijn er voor de hardwerkende arme boeren" in stand gehouden en meer dan verkocht.
Het enige wat ik nu kan hopen is dat het sprookje binnen 2 jaar uit elkaar is gebarsten.
Ja. Ten opzichte van de TK van 2021. Ik heb het over PS 2019.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Incorrect; @:Puntenjager had een mooie tabel; dat BBB electoraat beslaat heel weinig FvD'ers en veel meer VVD'ers, CDA'ers en PVV'ers.
FvD stemmers lijken in de Randstad op de BBB overgestapt te zijn in vergelijking met PS 2019 iig. De percentages zijn vrijwel gelijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja. Ten opzichte van de TK van 2021. Ik heb het over PS 2019.
Die verkiezingen laten zich heel moeilijk vergelijken.
CDA is ook wel behoorlijk gekrompen hè, en dan hebben we nog nieuwkomers JA21 die het niet slecht hebben gedaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FvD stemmers lijken in de Randstad op de BBB overgestapt te zijn in vergelijking met PS 2019 iig. De percentages zijn vrijwel gelijk.
Veel partijen op rond de 10% dus het lijkt erop alsof het grondwater hoog blijft hier in Delfland.quote:
Jullie hebben hetzelfde probleem als jullie bovenburen. Net geen groene meerderheid. Maar ja, godzijdank scoren de groene partijen nog lekker.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veel partijen op rond de 10% dus het lijkt erop alsof het grondwater hoog blijft hier in Delfland.
Vorig jaar is er al de beslissing genomen om het waterpeil hier niet langer te verlagen maar iets te verhogen en dat zie je nu duidelijk in de weilanden maar zoveel actieve veeboeren zijn er hier sowieso al niet meer dus het probleem is eigenlijk minimaal.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jullie hebben hetzelfde probleem als jullie bovenburen. Net geen groene meerderheid. Maar ja, godzijdank scoren de groene partijen nog lekker.
Was het hier maar zo'n feest. Ik heb ook echt werkelijk geen idee wat Rijnland allemaal heeft uitgespookt de laatste tijd, weet alleen dat er even gezeik was om een nieuw aan te leggen fietspad praktisch door de achtertuin van de bewoners, maar dat lag vooral aan de gemeente.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vorig jaar is er al de beslissing genomen om het waterpeil hier niet langer te verlagen maar iets te verhogen en dat zie je nu duidelijk in de weilanden maar zoveel actieve veeboeren zijn er hier sowieso al niet meer dus het probleem is eigenlijk minimaal.
De eerste link heb ik niet kunnen openen, zelfs niet met archive.nl. De tweede wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier zijn zat bronnen voor:
https://www.adformatie.nl(...)ng-de-tweede-kamer-b
https://www.doorbraak.eu/(...)r-marketing-experts/
ReMarkAble, één van de grootste agrarische adviesbureaus, in het begin enig sponsor van BBB en financieel afhankelijk van een paar grote veevoer en landbouwgif bedrijven.
Is het dan ook zo dat er daar langzaamaan doordringt dat je hele bodemchemie naar de kloten gaat als je vlak bij de zee zo'n laag grondwaterpeil probeert te handhaven? Want het lijkt me (maar ik heb me er niet in verdiept) dat in dat gebied de grootste overlast van agrarische industrie voornamelijk verzilting is. Zeker als je aandeel veeteelt zo laag is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vorig jaar is er al de beslissing genomen om het waterpeil hier niet langer te verlagen maar iets te verhogen en dat zie je nu duidelijk in de weilanden maar zoveel actieve veeboeren zijn er hier sowieso al niet meer dus het probleem is eigenlijk minimaal.
En ik na het lezen van dit epistel maar naar boven scrollen om te kijken wie er zo dicht bij de juiste zienswijze zat.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 00:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De eerste link heb ik niet kunnen openen, zelfs niet met archive.nl. De tweede wel.
Ik ga er even vanuit dat beide artikelen op elkaar lijken. Maar toch even een wat meer serieuze beschouwing:
Interessant stuk maar niet onverwacht eigenlijk, om zo snel te groeien en mensen te bereiken is ook niet reëel om dat als eenling te doen. Gedegen (geslepen) marketing en imago building is daarvoor key. De vraag is natuurlijk waarom dat bureau deze diensten (om niet) zou verlenen aan BBB. Wat ik mij ook afvraag hoe vd Plas precies in deze rol is gekomen en of dit ook haar initiatief was, of zou zij meer een soort gescout zijn?
Als ik wat snol op haar linkedin en wat google lijkt het erop dat zij een soort lobbyist is https://www.pluimveeweb.n(...)verstand-in-brussel/ geweest voor de (varkenssector). Voorts een stevige c.v. als spreker en diverse rollen bij belangenorganisaties.
Ik denk dat het gezond is dat er inderdaad eens gedegen journalistiek wordt verricht om van der Plas als mens, carrière, en politicus in kaart te brengen. Niet om warrige (complot) verbanden te leggen tussen haar en grote industriële bedrijven, maar gewoon eens wat antecedenten trekken. Ik verwacht overigens zuivere koffie, maar wel iemand die kind aan huis is in het agro wereldje.
Ja, dat is wel doorgedrongen hier maar dit gebied is niet echt een druk agrarisch gebied meer, ik geloof dat verzilting hier geen echt issue is, er zijn nog maar een aantal zuivel bedrijven, ik geloof 3-4 en een of twee veehouderijen. Bodemdaling waar ik woon, Midden Delfland bedraagt rond de 1cm per jaar momenteel en men probeert dat nu tegen te gaan door minder water weg te pompen en hogere waterstanden toe te staan in sloten, kanalen en de rivier en door allerlei andere aanpassingen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 01:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is het dan ook zo dat er daar langzaamaan doordringt dat je hele bodemchemie naar de kloten gaat als je vlak bij de zee zo'n laag grondwaterpeil probeert te handhaven? Want het lijkt me (maar ik heb me er niet in verdiept) dat in dat gebied de grootste overlast van agrarische industrie voornamelijk verzilting is. Zeker als je aandeel veeteelt zo laag is.
Want wat je hier beschrijft is wel flink de andere kant op dan waar de BBB voor staat.
Lol, ik moest natuurlijk wel meegaan in het simplisme wat de gemiddelde user hier tentoonspreidde.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 01:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En ik na het lezen van dit epistel maar naar boven scrollen om te kijken wie er zo dicht bij de juiste zienswijze zat.
Aardige verbetering ten opzichte van je goedkope oneliners van de afgelopen dag.
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 05:19 schreef Maver24 het volgende:
Wie zei van de week nou dat in utrecht de bbb niet ging winnen 😂😂😂
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 00:22 schreef Paul het volgende:
Bbb heeft ook de provincie Utrecht gewonnen!!!
https://www.ad.nl/utrecht(...)gn=socialsharing_web
jeempie , gaan we nu wel woningen bouwen in de rijnenburg polder ??quote:Op vrijdag 17 maart 2023 00:22 schreef Paul het volgende:
goede zaakquote:
Nee. En dat allemaal vanaf 0. Caroline verdient een bonusquote:Op vrijdag 17 maart 2023 01:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Ooit eerder gebeurd dat één partij in alle provincies de grootste is?
Als BBB er nou voor gaat zorgen dat het inderdaad voor boeren veel makkelijker wordt om af te stappen van de intensieve landbouw, zou dat winst zijn. Dat gaat tegen de oprichters en sponsors van BBB in, maar wie weet heeft hun achterban dit wel mede als inbreng. Dat BBB mede voor goede subsidies kan pleiten die de omslag van intensieve landbouw naar biologisch, kringloop mogelijk maken.quote:Natuurmonumenten werkt veel samen met boeren rondom het natuurgebied. “Er zijn best wat boeren die af willen van de intensieve landbouw. En op korte termijn zal ook deze partij maatregelen moeten nemen, want we hebben nou eenmaal onze handtekening gezet onder belangrijke Europese wet- en regelgeving.”
Daar was een meerderheid voor: https://www.rtvutrecht.nl(...)in-polder-rijnenburgquote:Op vrijdag 17 maart 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jeempie , gaan we nu wel woningen bouwen in de rijnenburg polder ??
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 00:22 schreef Paul het volgende:
CDA wellicht?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 01:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Ooit eerder gebeurd dat één partij in alle provincies de grootste is?
In de Tweede Kamer heeft PVV 17 zetels, FvD 5 zetels en Groep van Haga 3 zetels. Bij elkaar 25 zetels. Ik hoop echt dat die club de volgende verkiezingen gezamenlijk onder de 10 zetels duikt. Dat zou het vormen van meerderheidscoalities een stuk makkelijker maken. Dat de zetels dan naar JA21 en BBB gaan zij het maar zo.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV en FvD zijn al gedecimeerd, die wind is uit de zeilen. Dus daar hoef je helemaal niet over na te denken. Samen nog 6 zeteltjes.
Met wat minder woke, inclusiviteit, vrouwenquota en migratie zou je al zoveel oplossen in dit land. Heb het idee dat mensen op de andere thema's veel meer concessies willen doen. Ook een heel groot deel van de stedelijke achterban van BBB, want die stemmen er echt niet alleen op vanwege wat stikstof.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de Tweede Kamer heeft PVV 17 zetels, FvD 5 zetels en Groep van Haga 3 zetels. Bij elkaar 25 zetels. Ik hoop echt dat die club de volgende verkiezingen gezamenlijk onder de 10 zetels duikt. Dat zou het vormen van meerderheidscoalities een stuk makkelijker maken. Dat de zetels dan naar JA21 en BBB gaan zij het maar zo.
Maar bovenal, het thema asiel lijkt mij het slechtste thema waarop een kabinetscrisis veroorzaakt kan worden, omdat partijen daar weinig mee kunnen winnen en veel mee kunnen verliezen. Zelfs veel stemmers van D66, PvdA en GroenLinks zijn voor een strenger asielbeleid.
Er zijn veel beschrijvingen voor de huidige regering mogelijk, maar 'woke' zou ik daar niet voor kiezen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met wat minder woke, inclusiviteit, vrouwenquota en migratie zou je al zoveel oplossen in dit land. Heb het idee dat mensen op de andere thema's veel meer concessies willen doen. Ook een heel groot deel van de stedelijke achterban van BBB, want die stemmen er echt niet alleen op vanwege wat stikstof.
Als jij in winnen en verliezen alleen aan zetels denkt, dan ben je wel extreem cynisch. CU zit niet in het kabinet om zetels te winnen, maar om wat voor elkaar te krijgen. En één van hun grootste speerpunten is een humaner asielbeleid. Daar is namelijk enorm veel te winnen, met name voor hen die vluchten voor honger en geweld en die hier dan in onmenselijke omstandigheden worden opgevangen en soms zelfs teruggestuurd naar landen waar ze gemarteld worden. Voor hen is er wat te winnen. En dat is belangrijker dan zetels.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar bovenal, het thema asiel lijkt mij het slechtste thema waarop een kabinetscrisis veroorzaakt kan worden, omdat partijen daar weinig mee kunnen winnen en veel mee kunnen verliezen. Zelfs veel stemmers van D66, PvdA en GroenLinks zijn voor een strenger asielbeleid.
Of je Caroline als MP of Rutte wil..quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef thedeedster het volgende:
Ik vraag me af; bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen, gaat de VVD er dan weer zo’n kunstmatige tweestrijd van maken?
Dat zou ze ook wel weer eens duur komen te staan, en als ze in plaats van Rutte voor Schippers gaan verliezen ze helemaal.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Of je Caroline als MP of Rutte wil..
Ben benieuwd wie BBB naar voor schuift.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef thedeedster het volgende:
Ik vraag me af; bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen, gaat de VVD er dan weer zo’n kunstmatige tweestrijd van maken?
Dat zal ze toch echt zelf moeten doen, veel mensen stemden juist ook BBB vanwege haar. Als je er een wat gladder figuur neer zet die meer als een premier over komt, haakt echt een deel van de kiezers weer af.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie BBB naar voor schuift.
Caroline is niet echt premier materiaal
Tja, daar heb je een punt. Maar de blikken van een Kaag & Co zouden echt priceless zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie BBB naar voor schuift.
Caroline is niet echt premier materiaal
Een 7-partijencoalitie lijkt me niet haalbaar. Dan zal BBB toch concessies moeten doen net als PvdA/Groenlinks, of je krijgt toch een linkse smaak met VVD/PvdA/GroenLinks/D66/PvdDquote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:30 schreef Starhopper het volgende:
Nu alle uitslagen binnen zijn zie ik dat NH net geen groene meerderheid meer heeft.
Ik heb even naar de coalitiebouwer gekeken en voor de BBB kom ik op dit uit:
[ afbeelding ]
D66 zou ook nog kunnen in plaats van de PVV. Maar wil D66 afstappen van hun groene plannen? Of wil BBB de toon matigen?
Je bent als CU of D66 toch geheel ongeloofwaardig als je met deze conservatieve kliek gaat regeren? Of je moet wel heel erg duidelijk kunnen verkopen van we gaan dit proberen, om dit dit en dit alsnog voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:30 schreef Starhopper het volgende:
Nu alle uitslagen binnen zijn zie ik dat NH net geen groene meerderheid meer heeft.
[ afbeelding ]
D66 zou ook nog kunnen in plaats van de PVV. Maar wil D66 afstappen van hun groene plannen? Of wil BBB de toon matigen?
Ja, het is aan beide kanten moeilijk. En de PvdD zie ik niet snel in een coalitie met de VVD stappen. Of zal de VVD bereid zijn heel erg veel water bij de wijn te doen?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Een 7-partijencoalitie lijkt me niet haalbaar. Dan zal BBB toch concessies moeten doen net als PvdA/Groenlinks, of je krijgt toch een linkse smaak met VVD/PvdA/GroenLinks/D66/PvdD
Hoe nepper hoe beter is het credo van rutte/kaag dus het zal.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef thedeedster het volgende:
Hoe de CU er precies in staat weet ik niet goed. Maar D66 maakt zich op het groene vlak inderdaad ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je bent als CU of D66 toch geheel ongeloofwaardig als je met deze conservatieve kliek gaat regeren? Of je moet wel heel erg duidelijk kunnen verkopen van we gaan dit proberen, om dit dit en dit alsnog voor elkaar te krijgen.
BBB heeft op bepaalde vlakken wel weer overeenkomsten met PvdA/Groenlinks. Zoals openbaar vervoer en voorzieningen. Ze moeten alleen met z'n allen even over de stikstofhobbel heen. Als ze overeenkomen dat het doel hetzelfde blijft (voldoen aan de EU richtlijnen), maar de weg ernaartoe anders wordt (maatwerk en een focus op de staat van de natuur in plaats van stikstof) dan kunnen ze een heel eind komen. Noord-Holland heeft een kleiner stikstofprobleem dan Noord-Brabant of Gelderland.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, het is aan beide kanten moeilijk. En de PvdD zie ik niet snel in een coalitie met de VVD stappen. Of zal de VVD bereid zijn heel erg veel water bij de wijn te doen?
BBB+VVD+PvdA/GroenLinks heeft ook een meerderheid. Maar of die het ooit eens gaan worden?
Je hebt geen plicht om de premier te worden als je de grootste bent. Misschien eist Rutte in de onderhandeling wel de MP op.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, daar heb je een punt. Maar de blikken van een Kaag & Co zouden echt priceless zijn.
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe de CU er precies in staat weet ik niet goed. Maar D66 maakt zich op het groene vlak inderdaad ongeloofwaardig.
Ze brengen het wat subtieler als Tjeerd, maar volgens mij willen ze zich gewoon committeren aan gemaakte afspraken en uitspraken van de RvS.quote:Ambitieuze reductie stikstofdepositie en emissies. De depositie van stikstof moet omlaag door het nationaal terugdringen van stikstofemissies. Een verlaging van 26% van de stikstofemissies is een cruciale eerste stap, maar het terugdringen van emissies kan en moet nog ambitieuzer voor het herstel van biodiversiteit. Uitgangspunt is dat alle grote uitstotende sectoren (landbouw, verkeer en industrie) hier een bijdrage aan leveren.
Denk niet dat de PVV daar in de coalitie komt. Je bouwt ook wel een erg rechtse coalitie, de vraag is of BBB dat wel wil. Grootste kans dat er 'gewoon' een coalitie met de drie grootste partijen komt (BBB, VVD, PvdA) en dan nog 1 van 4 (D66?) of 2 kleine (CDA, JA21?) er bij. Of misschien zelfs gewoon de grootste 4, BBB, VVD, PvdA, GL.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:30 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Behalve de provincies waar de BBB richting of over de 30% heen gaat, zal het sowieso lastig worden een meerderheidscoalitie te vormen over links of rechts en zijn BBB en de VVD tot elkaar en de middenpartijen veroordeeld.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk niet dat de PVV daar in de coalitie komt. Je bouwt ook wel een erg rechtse coalitie, de vraag is of BBB dat wel wil. Grootste kans dat er 'gewoon' een coalitie met de drie grootste partijen komt (BBB, VVD, PvdA) en dan nog 1 van 4 (D66?) of 2 kleine (CDA, JA21?) er bij. Of misschien zelfs gewoon de grootste 4, BBB, VVD, PvdA, GL.
Al weet ik de verhoudingen daar niet, als er een partij bijvoorbeeld de afgelopen jaren een bijzonder goede gedeputeerde heeft geleverd kan die er zo bij zitten zonder getalsmatig logisch te zijn.
Volgens mij valt dit wel mee.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de VVD de grootste is vind ik ook wel behoorlijk kansloos. Maar goed, er zijn nog de nodige jongeren die uit een puur VVD nest komen die met een gouden paplepel worden opgevoed. Dat blijf je houden en hebben we het helaas maar mee te doen, net als de rest van VVD stemmend Nederland. De rest wordt gewoon eerlijk verdeeld onder de andere partijen.
De BBB is een partij die nog even een paar stappen erger is dan de VVD, en die hebben dan voornamelijk oudere stemmers. Met die partij weet je gewoon zeker dat er 4 jaar lang geen ene zak gaat gebeuren tenzij het kabinet op zeer wonderbaarlijke wijze plots een oplossing vindt voor dit alles die de boeren niet raakt, en dan mag dit kabinet wmb echt de !@#$ krijgen. Geen woningen, geen infrastructuur, helemaal niets. Maar de boeren mogen lekker door met boeren en de grote fabrikanten zijn hun bonussen al aan het verdelen.
De PVV heeft ook een aardig links programma. Kijk liever naar hoe een partij zich presenteert en wat de gevolgen van hun hoofdpunten zijn. Daarbij zaten er ook nog gigantische tegenstrijdigheden in, maar ik kan de post niet meer vinden waar dat opgesomd werd.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:10 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Volgens mij valt dit wel mee.
Ik vind het programma van BBB op vele punten aardig links.
Wat betreft woningen willen ze bestaande lege gebouwen omturnen naar woningen wat ik geen slecht plan vind. De benodigde hoeveelheid nieuwe woningen ga je toch nooit halen, zeker niet met het stikstofbeleid.
Plus als de babyboomers weg zijn dan staat de helft van de woningen weer leeg?
Ja, maar ze hebben cursusjes en familiedagen gedaan!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.ed.nl/oirscho(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Ah, daar gaan we. Mensen die zeer tevreden op een onverkiesbare plek werden geplaatst die nu plots de Provinciale Staten in moeten.
En dat gaat nog verder: de Eerste Kamerleden gaan er nog uit.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Ah, daar gaan we. Mensen die zeer tevreden op een onverkiesbare plek werden geplaatst die nu plots de Provinciale Staten in moeten.
Ik hoorde dat dit de friese variant van Groen Links was.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:27 schreef Hanca het volgende:
In Friesland mist de combi BBB, VVD, CDA 1 zetel. Ik heb trouwens geen enkel idee wat voor partij FNP (4 zetels) is.
Een tot Statenlid gemaakte. Ze krijgen wel vergoeding, dus niet zeuren.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Dat kan in een paar provincies dus nog best weleens spannend worden qua lijstuitputting. In Overijssel hebben ze 6 kandidaten speling, maar dus al 2 daarvan gaan nodig zijn en dan moeten er ook nog gedeputeerden komen. Wordt een puzzeltje voor ze!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat gaat nog verder: de Eerste Kamerleden gaan er nog uit.
https://dvhn.nl/groningen(...)incies-28306866.html
En daarna de gedeputeerden nog. Dus als je nu denkt dat je net niet verkozen bent, zit je over een paar maand misschien alsnog in de Staten.
Ze gaan geen 4 gedeputeerden leveren, maar inderdaad is er een kans dat zelfs op de lijstduwers (er staan er 4 zonder omschrijving, puur als lijstduwer) een beroep wordt gedaan. En dan moet je geen uitval hebben door langdurige ziekte oid. Ik zou als ik hen was maar een meerderheid van meer dan 1 zetel zoekenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:26 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat kan in een paar provincies dus nog best weleens spannend worden qua lijstuitputting. In Overijssel hebben ze 6 kandidaten speling, maar dus al 2 daarvan gaan nodig zijn en dan moeten er ook nog gedeputeerden komen. Wordt een puzzeltje voor ze!
En ik zat te denken, 'mogen' ze van de partij wel een dubbelfunctie hebben met de waterschappen? Want dan heb je ook al een overlap van 3 kandidaten die voor allebei gekozen zijn tussen Overijssel en Vechtstromen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze gaan geen 4 gedeputeerden leveren, maar inderdaad is er een kans dat zelfs op de lijstduwers (er staan er 4 zonder omschrijving, puur als lijstduwer) een beroep wordt gedaan. En dan moet je geen uitval hebben door langdurige ziekte oid. Ik zou als ik hen was maar een meerderheid van meer dan 1 zetel zoeken
https://boerburgerbewegin(...)e-staten/kandidaten/
Ach ja, de boomers kunnen er ook weer bijgesleept worden.quote:
Ach ja, BBB stemmen is blijkbaar het nieuwe roken geworden.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach ja, de boomers kunnen er ook weer bijgesleept worden.
Geen idee, maar dan zou ik PS boven waterschappen zetten.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:01 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
En ik zat te denken, 'mogen' ze van de partij wel een dubbelfunctie hebben met de waterschappen? Want dan heb je ook al een overlap van 3 kandidaten die voor allebei gekozen zijn tussen Overijssel en Vechtstromen bijvoorbeeld.
Dat de jonge generaties gewoon totaal genaaid zijn boeit natuurlijk niemand die al lekker gesettled is, waaronder onze Belgische Etto. Die gaan lekker door met naaien. Jong vs oud is al heel lang een dingetje aan het worden omdat jong als eerste te maken krijgt met de gigantische teringbende, terrein oud doet alsof er niets aan de hand is.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor een aantal partijen, en daar valt zeer zeker het CDA onder, geldt dat deze uitslag een keiharde reality check is.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:29 schreef -Sigaartje het volgende:
CDA gaat een ommezwaai maken, vertelt Hoekstra. Tja, veel CDA-stemmers zijn waren boeren.
Even grofweg gezegd: een vijfde is tegen het ammoniakbeleid, dat is nog steeds een flinke minderheid. Dus dat is geen reden om niet door te gaan met het zorgen voor vermindering van ammoniakuitstoot. En daarbij speelt niet alleen het klimaat ook een rol, ook het dierenwelzijn telt mee. Want de hoofdschuldigen zijn de megafabriek die volgestouwd zijn met vee en pluimvee. Dan praat je niet over diervriendelijkheid.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor een aantal partijen, en daar valt zeer zeker het CDA onder, geldt dat deze uitslag een keiharde reality check is.
Ik hoor net op Radio 1 dat minister De Jonge heeft gezegd dat deze uitslag niet te negeren valt en dat je niet kunt regeren met je vingers in je oren.
Hoop gelul van de bovenste plankt natuurlijk. Dit is exact wat ze de afgelopen 4 jaar hebben gedaan (en wellicht al veeeeeeeel langer).
Politici zouden afgevaardigen van het volk moeten zijn maar als ik naar een aantal prominente politici kijk, dan heb ik niet het idee dat die ooit 1 dag in de maatschappij hebben gestaan.
Uiteindelijk moet je dat natuurlijk altijd afwachten.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De PVV heeft ook een aardig links programma. Kijk liever naar hoe een partij zich presenteert en wat de gevolgen van hun hoofdpunten zijn. Daarbij zaten er ook nog gigantische tegenstrijdigheden in, maar ik kan de post niet meer vinden waar dat opgesomd werd.
Inderdaad is er een meerderheid voor stikstofbeleid, maar de realiteit is ook dat BBB straks misschien wel in alle 12 de provincies in het bestuur zit. Dus stikstofbeleid moet door gaan (dat moet ook van de rechter, je ontkomt er niet aan), maar wel zo dat je LTO en BBB mee krijgt. De gedeputeerde in Gelderland zegt dat dat hem is gelukt, dat hij een plan heeft dat aan de wet voldoet en waar LTO voor is (LTO Gelderland plakte zelfs posters van het CDA voor hem), ik ben dus heel benieuwd naar zulke plannen en naar waar Adema mee komt. Want als kabinet lijnrecht tegenover de provincies staan gaat je niet helpen, ook niet op andere dossiers.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:38 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Even grofweg gezegd: een vijfde is tegen het ammoniakbeleid, dat is nog steeds een flinke minderheid. Dus dat is geen reden om niet door te gaan met het zorgen voor vermindering van ammoniakuitstoot. En daarbij speelt niet alleen het klimaat ook een rol, ook het dierenwelzijn telt mee. Want de hoofdschuldigen zijn de megafabriek die volgestouwd zijn met vee en pluimvee. Dan praat je niet over diervriendelijkheid.
Daarnaast: lang niet alle BBB-stemmers zijn boeren. De wappies zijn overgerend van FvD naar BBB. Die zijn zo hersenloos dat ze niet snappen dat BBB eigenlijk een one-issue-partij is.
Het is wachten op de volgende schreeuwlelijk waar de wappies naar toerennen. Als er tussentijds weer een halve gek zoals Baudet opstaat met overheidsbashingpraatjes, verliest BBB meer dan de helft van de stemmen.
Ik denk dat D66 een stevige klimaatwet over links gaat krijgen, in ruil voor wat meegeven in de stikstofwet. Dat voordeel is er: er zijn 2 zulke grote wetten en beide moeten worden aangepast om ze door de EK te krijgen. Dan kun je er dus 1 over links en 1 over rechts doen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:14 schreef TheVulture het volgende:
Positie van D66 wordt wel interessant, ik gok dat 2035 wel de deadline wordt ipv 2030. Dat ze dat nog weg gaan geven, maar ik denk niet dat die verplichte onteigening van tafel gaat als er niet genoeg stappen worden gemaakt. Benieuwd hoe VVD, CDA en BBB daar op gaan reageren
Genot. Ik begin dit steeds leuker te vinden.quote:
Een vijfde is ook maar voor rutte als premier, waarom zit hij daar dan nog. 4/5de wil hem daar niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:38 schreef -Sigaartje het volgende:
en vijfde is tegen het ammoniakbeleid, dat is nog steeds een flinke minderheid.
Maar dan rekenen ze nog niet met reststemmen, de coalitie samen zou toch voor 1 van de 4 best 1 restzetel moeten kunnen samenvoegen?quote:
Ik heb geen idee. Dat kun je pas op 1 april uitrekenen want dat luistert extreem nauw. Voor je het weet open je weer ergens een deur voor strategisch stemmen door een tegenstander. (Het rechts-radicale blok zal immers hetzelfde proberen, net als links)quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan rekenen ze nog niet met reststemmen, de coalitie samen zou toch voor 1 van de 4 best 1 restzetel moeten kunnen samenvoegen?
Dit ruikt naar fraude! Vooropgezet plan!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:01 schreef Red_85 het volgende:
6.000 stemmen te veel gerekend voor een regeringspartij
Jaaaaaaaaaja
Ja, want er wordt gefraudeerd!quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:45 schreef Jojoke het volgende:
Las ergens dat 40% van de FVD stemmers in 2019 nu niet zijn komen opdagen.
Ik had er eentje die wilde dat wij zouden tekenen dat hij niet ging stemmen want WEF, EU en coronavaccinaties. Toen dacht ik wel echt: dit heb je bereikt Thierry…quote:
als er geheid wordt dan zakt er nietsquote:Op vrijdag 17 maart 2023 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar was een meerderheid voor: https://www.rtvutrecht.nl(...)in-polder-rijnenburg
Nou verzakt dat gebied al tijden gigantisch, dus of het nou een verstandige lokatie is weet ik niet. Moeten ze eerst stoppen met het wegpompen van water daar. Anders heb je straks nieuwbouwhuizen met scheuren.
Waar komt dit vandaan?quote:
Ja klopt. Is een heel ingewikkeld systeem waarbij de idee is dat het aantal stemmen per zetel zo veel mogelijk gelijk blijft wat de groten bevoordeeld. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Methode-D%27Hondtquote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:47 schreef Hanca het volgende:
Met dat plaatje zit CU heel dicht bij een derde zetel, maar de andere partijen hebben niet veel over.
Edit: waarom zou 4,58 5 zetels en 3,68 4 zetels zijn en 2,7 maar 2? Dat lijkt me gewoon fout. En 9,40 is zelfs een 10e zetel, 15,9 levert zelfs 17 zetels op...
Zit er zo'n systeem in om de groten te beoordelen (zou ik schandalig vinden) of klopt er van deze sheet gewoon niks.
Zeker niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik hoorde dat dit de friese variant van Groen Links was.
Kroeger... De lamste tak der lamme takken...quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe zijn ze genaaid dan? Of zit jij ook in kamp Laura Bromet "Mijn dochter is zooooo bang!!!"quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:22 schreef Nattekat het volgende:
Dat de jonge generaties gewoon totaal genaaid zijn boeit natuurlijk niemand die al lekker gesettled is, waaronder onze Belgische Etto. Die gaan lekker door met naaien. Jong vs oud is al heel lang een dingetje aan het worden omdat jong als eerste te maken krijgt met de gigantische teringbende, terrein oud doet alsof er niets aan de hand is.
Ja, doei. Als je dit niet weet leef je gewoon lekker in je eigen bubbel en ben je toch niet geïnteresseerd in andermans problemen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe zijn ze genaaid dan? Of zit jij ook in kamp Laura Bromet "Mijn dochter is zooooo bang!!!"![]()
[ twitter ]
De enige vraag is of die persoon wel normaal was voor Baudet op die toer ging. Kan best zijn van niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had er eentje die wilde dat wij zouden tekenen dat hij niet ging stemmen want WEF, EU en coronavaccinaties. Toen dacht ik wel echt: dit heb je bereikt Thierry…
Als je het niet concreet weet te maken dan houdt het wel een beetje op natuurlijk. Dat we een probleem vwb huisvesting hebben dat is iedereen wel bekend maar dat kun je niet op het bordje van die "stomme boomers" schuiven, maar ja het is wel lekker makkelijk om iemand de schuld te geven natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:20 schreef Nattekat het volgende:
Ja, doei. Als je dit niet weet leef je gewoon lekker in je eigen bubbel en ben je toch niet geïnteresseerd in andermans problemen.
Je kunt natuurlijk overdrijven, maar klimaatverandering is natuurlijk wel zorgwekkend. Tenzij je nog steeds in het kamp zit dat beweert dat de mens daar geen invloed op heeft. Dat mag, maar dan steek je wel je kop in het zand.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe zijn ze genaaid dan? Of zit jij ook in kamp Laura Bromet "Mijn dochter is zooooo bang!!!"![]()
[ twitter ]
Die mensen lopen er hier op FOK! ook rond, een flink aantal zelfs. Ik weet niet of het boomers zijn, ik weet wel dat dergelijke werkelijkheidsontkenning niet voorbehouden is aan zgn. boomers.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk overdrijven, maar klimaatverandering is natuurlijk wel zorgwekkend. Tenzij je nog steeds in het kamp zit dat beweert dat de mens daar geen invloed op heeft. Dat mag, maar dan steek je wel je kop in het zand.
Zag gisteren in het journaal een oudere boomer-dame voorbijkomen die klimaat maar 'gedram' vindt en daarom BBB heeft gestemd. Tsja, leuk. Dat ouwe lijk ligt over twintig jaar onder de grond en krijgt er dus veel minder mee te maken.
Alsof Nederland over 25 jaar overstroomd is, kap toch eens met die bangmakerij.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt natuurlijk overdrijven, maar klimaatverandering is natuurlijk wel zorgwekkend. Tenzij je nog steeds in het kamp zit dat beweert dat de mens daar geen invloed op heeft. Dat mag, maar dan steek je wel je kop in het zand.
Zag gisteren in het journaal een oudere boomer-dame voorbijkomen die klimaat maar 'gedram' vindt en daarom BBB heeft gestemd. Tsja, leuk. Dat ouwe lijk ligt over twintig jaar onder de grond en krijgt er dus veel minder mee te maken.
Nog grappiger is dat haar voetafdruk tov die van iemand die laten we zeggen in 2000 geboren is misschien wel twee, of meer, keer zo groot is.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Spreek je al een beetje Russisch, comradequote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof Nederland over 25 jaar overstroomd is, kap toch eens met die bangmakerij.
Een nucleaire oorlog is aanneemlijker.
Omdat ze kinderen heeft of wat?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Nog grappiger is dat haar voetafdruk tov die van iemand die laten we zeggen in 2000 geboren is misschien wel twee, of meer, keer zo groot is.
Niet dat ze daar wat aan kan/kon doen maar het maakt het wel extra wrang
Kirov reporting, New construction options, Boris has arrived...quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Spreek je al een beetje Russisch, comrade
Leg aub geen woorden in mijn mond. Ik hecht ook weinig waarde aan dergelijke doemscenario's, maar feit is dat het klimaat verandert, wat leidt tot meer extreem weer.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee joh, productieprocessen waren een stuk vervuilender. Of wat dacht je van zo'n lekkere oude dieseltrein. Zo kun je nog wel even doorgaan.quote:
Perfectquote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kirov reporting, New construction options, Boris has arrived...
Zoals je zelf al aangeeft: daar kan ze niets aan doen en dat moet je die generatie ook niet aanrekenen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nog grappiger is dat haar voetafdruk tov die van iemand die laten we zeggen in 2000 geboren is misschien wel twee, of meer, keer zo groot is.
Niet dat ze daar wat aan kan/kon doen maar het maakt het wel extra wrang
Heel erg off-topic, maar Red Alert schopt kont en het is bijzonder frustrerend dat de game haast nergens meer is te verkrijgen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kirov reporting, New construction options, Boris has arrived...
Klopt, maar doen alsof Nederland de thermostaatknop van de wereld is en we daarom tientallen miljarden moeten stukslaan en het land volledig op zijn kop moeten zetten is natuurlijk het andere uiterste.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
Leg aub geen woorden in mijn mond. Ik hecht ook weinig waarde aan dergelijke doemscenario's, maar feit is dat het klimaat verandert, wat leidt tot meer extreem weer.
Zie de droogte in ons land en Zuid-Europa. De gedachte dat dat nog erger wordt is niet bepaald geruststellend.
Wat zijn precies die belangen van "veel mensen" dan?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:56 schreef Tanatos het volgende:
Waardeloos, volgens mij snappen veel mensen niet goed dat hun belangen en die v/d boeren bij de waterschappen helemaal niet dezelfde zijn.
Hier was ik al bang voor.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
BBB = jaren van stagnatie, geen oplossingen en de kop in de zand stront steken
Een wat hoger grondwaterpeil naar mijn mening.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat zijn precies die belangen van "veel mensen" dan?
Dat is iets wat al jaren in samenspraak gaat. Maar nu weer terug willen naar de situatie zoals die was ten tijde van de veendistricten is natuurlijk niet haalbaar.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:03 schreef Tanatos het volgende:
Een wat hoger grondwaterpeil naar mijn mening.
Beter voor de natuur en qua uitstoot, onhandig voor de boeren.
Dat vind ik in het kader van de enorme groei v/d BBB erg goed nieuws.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omtzigt doet mee met de TK verkiezingen 2025
https://www.boerenbusines(...)erburgerbeweging-weg
[..]
[..]
krijgen we de coalitie BBB en Omtzigtquote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat vind ik in het kader van de enorme groei v/d BBB erg goed nieuws.
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
krijgen we de coalitie BBB en Omtzigt
dan krijgt Omtzigt toch een functie elders , als PM in het torentje
De Spanjaarden produceren iig superieur varkensvlees maar die heeft dan wel een stevige prijs (pata negra bellota).quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik eet geen of nauwelijks vlees dus . maar wat mij betreft mogen ze het mesten van varkens wel meer in china of Spanje of Italie gaan doen
Ik snap niet dat zulk werk perse hier moet gebeuren
Het lijkt me veel meer Spaans werk dan nederlands
Thanks, jammer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je quote een al ontkend bericht van 8 maanden oud, dat weet je?
Wat bedoel je precies met die situatie?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is iets wat al jaren in samenspraak gaat. Maar nu weer terug willen naar de situatie zoals die was ten tijde van de veendistricten is natuurlijk niet haalbaar.
Ik vrees meer voor een coalitie tussen de VVD en de BBB.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
krijgen we de coalitie BBB en Omtzigt
dan krijgt Omtzigt toch een functie elders , als PM in het torentje
Welke dan wel precies?quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die analyse maakte ik vanavond aan de keukentafel ook al. Iedereen focust nu op stikstof (en in mindere mate migratie) maar BBB heeft ook heel veel punten waar ook links best blij van zal worden…
PvdDquote:Op donderdag 16 maart 2023 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Eens.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:56 schreef Tanatos het volgende:
https://unievanwaterschap(...)rschapsverkiezingen/
BBB boekt winst
De voorlopige uitslagen die al binnen zijn laten zien dat BBB de grootste partij wordt in tenminste 6 waterschappen. BBB deed voor het eerst mee bij alle waterschappen en komt vooralsnog overal binnen met zetels. WaterNatuurlijk, een water specifieke partij die wordt gesteund door de landelijke partijen GroenLinks, D66 en Volt, kent ook een goede verkiezingsuitslag. De partij lijkt in ieder geval in 4 waterschappen de grootste te worden. Ook PvdA lijkt zetels te winnen in de waterschapsbesturen. Het CDA lijkt daarentegen veel zetels te verliezen. Ook VVD en 50Plus blijven achter ten opzichte van de resultaten in 2019.
------------
Waardeloos, volgens mij snappen veel mensen niet goed dat hun belangen en die v/d boeren bij de waterschappen helemaal niet dezelfde zijn.
Hier was ik al bang voor.
Als je nu niet weet waar het over gaat dan moet je mischien niet dit soort commentaar leveren? Zeespiegel stijging is niet het grootste probleem voor Nederland omdat wij goede zeedijken hebben die al berekend zijn op een grote stiiging.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wie zegt dat Nederland over 25 jaar is overstroomd?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
dat kan ook met Omtzigt als PMquote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:18 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vrees meer voor een coalitie tussen de VVD en de BBB.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |