abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 09:13:26 #201
236264 crew  capricia
pi_208418512
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef thedeedster het volgende:
Ik vraag me af; bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen, gaat de VVD er dan weer zo’n kunstmatige tweestrijd van maken?
Of je Caroline als MP of Rutte wil.. _O-
Definitely not CIA
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:15:31 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208418541
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Of je Caroline als MP of Rutte wil.. _O-
Dat zou ze ook wel weer eens duur komen te staan, en als ze in plaats van Rutte voor Schippers gaan verliezen ze helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208419063
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef thedeedster het volgende:
Ik vraag me af; bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen, gaat de VVD er dan weer zo’n kunstmatige tweestrijd van maken?
Ben benieuwd wie BBB naar voor schuift.

Caroline is niet echt premier materiaal :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208419161
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben benieuwd wie BBB naar voor schuift.

Caroline is niet echt premier materiaal :P
Dat zal ze toch echt zelf moeten doen, veel mensen stemden juist ook BBB vanwege haar. Als je er een wat gladder figuur neer zet die meer als een premier over komt, haakt echt een deel van de kiezers weer af.

Naast het feit dat naast Van der Plas de mensen hooguit Lagas nu kennen, maar dat is toch ook niet echt premiermateriaal en tegen de tijd dat er verkiezingen zijn is die ook bijna 70, niet echt een leeftijd om aan zo'n zware baan te beginnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:26:22 #205
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208419457
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben benieuwd wie BBB naar voor schuift.

Caroline is niet echt premier materiaal :P
Tja, daar heb je een punt. Maar de blikken van een Kaag & Co zouden echt priceless zijn. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 10:30:01 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208419506
Nu alle uitslagen binnen zijn zie ik dat NH net geen groene meerderheid meer heeft.

Ik heb even naar de coalitiebouwer gekeken en voor de BBB kom ik op dit uit:


D66 zou ook nog kunnen in plaats van de PVV. Maar wil D66 afstappen van hun groene plannen? Of wil BBB de toon matigen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:34:05 #207
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208419532
quote:
84s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:30 schreef Starhopper het volgende:
Nu alle uitslagen binnen zijn zie ik dat NH net geen groene meerderheid meer heeft.

Ik heb even naar de coalitiebouwer gekeken en voor de BBB kom ik op dit uit:
[ afbeelding ]

D66 zou ook nog kunnen in plaats van de PVV. Maar wil D66 afstappen van hun groene plannen? Of wil BBB de toon matigen?
Een 7-partijencoalitie lijkt me niet haalbaar. Dan zal BBB toch concessies moeten doen net als PvdA/Groenlinks, of je krijgt toch een linkse smaak met VVD/PvdA/GroenLinks/D66/PvdD
pi_208419566
quote:
84s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:30 schreef Starhopper het volgende:
Nu alle uitslagen binnen zijn zie ik dat NH net geen groene meerderheid meer heeft.

Ik heb even naar de coalitiebouwer gekeken en voor de BBB kom ik op dit uit:
[ afbeelding ]

D66 zou ook nog kunnen in plaats van de PVV. Maar wil D66 afstappen van hun groene plannen? Of wil BBB de toon matigen?
Je bent als CU of D66 toch geheel ongeloofwaardig als je met deze conservatieve kliek gaat regeren? Of je moet wel heel erg duidelijk kunnen verkopen van we gaan dit proberen, om dit dit en dit alsnog voor elkaar te krijgen.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 10:39:12 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208419601
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Een 7-partijencoalitie lijkt me niet haalbaar. Dan zal BBB toch concessies moeten doen net als PvdA/Groenlinks, of je krijgt toch een linkse smaak met VVD/PvdA/GroenLinks/D66/PvdD
Ja, het is aan beide kanten moeilijk. En de PvdD zie ik niet snel in een coalitie met de VVD stappen. Of zal de VVD bereid zijn heel erg veel water bij de wijn te doen?

BBB+VVD+PvdA/GroenLinks heeft ook een meerderheid. Maar of die het ooit eens gaan worden? :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:40:55 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208419628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:45 schreef thedeedster het volgende:
Ik vraag me af; bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen, gaat de VVD er dan weer zo’n kunstmatige tweestrijd van maken?
Hoe nepper hoe beter is het credo van rutte/kaag dus het zal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 10:43:05 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208419651
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je bent als CU of D66 toch geheel ongeloofwaardig als je met deze conservatieve kliek gaat regeren? Of je moet wel heel erg duidelijk kunnen verkopen van we gaan dit proberen, om dit dit en dit alsnog voor elkaar te krijgen.
Hoe de CU er precies in staat weet ik niet goed. Maar D66 maakt zich op het groene vlak inderdaad ongeloofwaardig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208419715
quote:
84s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja, het is aan beide kanten moeilijk. En de PvdD zie ik niet snel in een coalitie met de VVD stappen. Of zal de VVD bereid zijn heel erg veel water bij de wijn te doen?

BBB+VVD+PvdA/GroenLinks heeft ook een meerderheid. Maar of die het ooit eens gaan worden? :9
BBB heeft op bepaalde vlakken wel weer overeenkomsten met PvdA/Groenlinks. Zoals openbaar vervoer en voorzieningen. Ze moeten alleen met z'n allen even over de stikstofhobbel heen. Als ze overeenkomen dat het doel hetzelfde blijft (voldoen aan de EU richtlijnen), maar de weg ernaartoe anders wordt (maatwerk en een focus op de staat van de natuur in plaats van stikstof) dan kunnen ze een heel eind komen. Noord-Holland heeft een kleiner stikstofprobleem dan Noord-Brabant of Gelderland.
pi_208419727
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, daar heb je een punt. Maar de blikken van een Kaag & Co zouden echt priceless zijn. :D
Je hebt geen plicht om de premier te worden als je de grootste bent. Misschien eist Rutte in de onderhandeling wel de MP op.
Kan mij niet voorstellen dat vd Plas een premier baan ziet zitten voor haar.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208419730
quote:
84s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe de CU er precies in staat weet ik niet goed. Maar D66 maakt zich op het groene vlak inderdaad ongeloofwaardig.
quote:
Ambitieuze reductie stikstofdepositie en emissies. De depositie van stikstof moet omlaag door het nationaal terugdringen van stikstofemissies. Een verlaging van 26% van de stikstofemissies is een cruciale eerste stap, maar het terugdringen van emissies kan en moet nog ambitieuzer voor het herstel van biodiversiteit. Uitgangspunt is dat alle grote uitstotende sectoren (landbouw, verkeer en industrie) hier een bijdrage aan leveren.
Ze brengen het wat subtieler als Tjeerd, maar volgens mij willen ze zich gewoon committeren aan gemaakte afspraken en uitspraken van de RvS.
pi_208419873
quote:
84s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:30 schreef Starhopper het volgende:
Nu alle uitslagen binnen zijn zie ik dat NH net geen groene meerderheid meer heeft.

Ik heb even naar de coalitiebouwer gekeken en voor de BBB kom ik op dit uit:
[ afbeelding ]

D66 zou ook nog kunnen in plaats van de PVV. Maar wil D66 afstappen van hun groene plannen? Of wil BBB de toon matigen?
Denk niet dat de PVV daar in de coalitie komt. Je bouwt ook wel een erg rechtse coalitie, de vraag is of BBB dat wel wil. Grootste kans dat er 'gewoon' een coalitie met de drie grootste partijen komt (BBB, VVD, PvdA) en dan nog 1 van 4 (D66?) of 2 kleine (CDA, JA21?) er bij. Of misschien zelfs gewoon de grootste 4, BBB, VVD, PvdA, GL.

Al weet ik de verhoudingen daar niet, als er een partij bijvoorbeeld de afgelopen jaren een bijzonder goede gedeputeerde heeft geleverd kan die er zo bij zitten zonder getalsmatig logisch te zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208419938
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denk niet dat de PVV daar in de coalitie komt. Je bouwt ook wel een erg rechtse coalitie, de vraag is of BBB dat wel wil. Grootste kans dat er 'gewoon' een coalitie met de drie grootste partijen komt (BBB, VVD, PvdA) en dan nog 1 van 4 (D66?) of 2 kleine (CDA, JA21?) er bij. Of misschien zelfs gewoon de grootste 4, BBB, VVD, PvdA, GL.

Al weet ik de verhoudingen daar niet, als er een partij bijvoorbeeld de afgelopen jaren een bijzonder goede gedeputeerde heeft geleverd kan die er zo bij zitten zonder getalsmatig logisch te zijn.
Behalve de provincies waar de BBB richting of over de 30% heen gaat, zal het sowieso lastig worden een meerderheidscoalitie te vormen over links of rechts en zijn BBB en de VVD tot elkaar en de middenpartijen veroordeeld.
pi_208419977
Ik denk dat BBB in veel besturen gewoon toch niet om PvdA en/of GL heen kan, die zullen toch vaak samen moeten gaan zitten. En op alles behalve stikstof/landbouw zitten die ook dichter bij elkaar dan BBB bij VVD lijkt te zitten.

Dan kun je wat stikstof afspreken dat je in principe het landelijke beleid uit voert (dat moet toch, daar kom je nooit onderuit) en moet BBB in de Eerste Kamer maar zorgen dat dat landelijke beleid voor BBB redelijk goed valt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208420044
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat de VVD de grootste is vind ik ook wel behoorlijk kansloos. Maar goed, er zijn nog de nodige jongeren die uit een puur VVD nest komen die met een gouden paplepel worden opgevoed. Dat blijf je houden en hebben we het helaas maar mee te doen, net als de rest van VVD stemmend Nederland. De rest wordt gewoon eerlijk verdeeld onder de andere partijen.

De BBB is een partij die nog even een paar stappen erger is dan de VVD, en die hebben dan voornamelijk oudere stemmers. Met die partij weet je gewoon zeker dat er 4 jaar lang geen ene zak gaat gebeuren tenzij het kabinet op zeer wonderbaarlijke wijze plots een oplossing vindt voor dit alles die de boeren niet raakt, en dan mag dit kabinet wmb echt de !@#$ krijgen. Geen woningen, geen infrastructuur, helemaal niets. Maar de boeren mogen lekker door met boeren en de grote fabrikanten zijn hun bonussen al aan het verdelen.
Volgens mij valt dit wel mee.
Ik vind het programma van BBB op vele punten aardig links.
Wat betreft woningen willen ze bestaande lege gebouwen omturnen naar woningen wat ik geen slecht plan vind. De benodigde hoeveelheid nieuwe woningen ga je toch nooit halen, zeker niet met het stikstofbeleid.
Plus als de babyboomers weg zijn dan staat de helft van de woningen weer leeg?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 11:17:33 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208420147
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:10 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Volgens mij valt dit wel mee.
Ik vind het programma van BBB op vele punten aardig links.
Wat betreft woningen willen ze bestaande lege gebouwen omturnen naar woningen wat ik geen slecht plan vind. De benodigde hoeveelheid nieuwe woningen ga je toch nooit halen, zeker niet met het stikstofbeleid.
Plus als de babyboomers weg zijn dan staat de helft van de woningen weer leeg?
De PVV heeft ook een aardig links programma. Kijk liever naar hoe een partij zich presenteert en wat de gevolgen van hun hoofdpunten zijn. Daarbij zaten er ook nog gigantische tegenstrijdigheden in, maar ik kan de post niet meer vinden waar dat opgesomd werd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208420260
Bij wat puzzelen: ook in ZH lijkt GL of PvdA naast BBB gewoon nodig voor een meerderheid.

In Utrecht lijkt er met BBB, GL, VVD, D66 een redelijk logische coalitie klaar te liggen.

Flevoland wordt wat lastig, daar ga je sowieso 5 partijen nodig hebben. Ook daar lijkt GL of PvdA noodzakelijk, eigenlijk beide.

Gelderland zou vol over de boerenkant kunnen gaan, met BBB, VVD, CDA, CU. Ik weet iig dat die CU fractie een aantal jaar geleden nog behoorlijk aan de boeren gelieerd was. En vrij conservatief. Maar geen idee of dat het meest logische is daar en of CU dat op andere punten wel wil.

Overijssel lijkt met BBB, VVD, CDA het meest logisch, gewoon de 3 grootsten.

Drenthe hetzelfde, maar CDA is daar in principe voor elke partij inwisselbaar, omdat er na BBB-VVD nog maar 1 zetel nodig is. Zou dus ook CU of JA21 kunnen worden.

Hier in Groningen zullen GL en PvdA ook met BBB moeten gaan praten, met zijn drieën hebben die al een meerderheid.

In Friesland mist de combi BBB, VVD, CDA 1 zetel. Ik heb trouwens geen enkel idee wat voor partij FNP (4 zetels) is.

In Zeeland zou BBB, CDA, SGP, VVD kunnen, in plaats van VVD kan ook hier elke andere partij omdat er maar 1 zetel nodig is.

Noord Brabant lijkt GL, PvdA, D66 of SP nodig voor een meerderheid, aangenomen dat ze daar hebben geleerd en niet met PVV in zee gaan.

Limburg is een lastige, daar werken ze ook wel eens anders. PVV is daar de tweede partij met 6 zetels, daar omheen puzzelen is nog best lastig. Best kans dat ze daar verder gaan met een extraparlementair college, zonder coalitie of coalitieakkoord.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 maart 2023 @ 12:23:46 #221
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208421070
https://www.ed.nl/oirscho(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Ah, daar gaan we. Mensen die zeer tevreden op een onverkiesbare plek werden geplaatst die nu plots de Provinciale Staten in moeten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208421494
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.ed.nl/oirscho(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Ah, daar gaan we. Mensen die zeer tevreden op een onverkiesbare plek werden geplaatst die nu plots de Provinciale Staten in moeten.
Ja, maar ze hebben cursusjes en familiedagen gedaan!
pi_208421527
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.ed.nl/oirscho(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Ah, daar gaan we. Mensen die zeer tevreden op een onverkiesbare plek werden geplaatst die nu plots de Provinciale Staten in moeten.
En dat gaat nog verder: de Eerste Kamerleden gaan er nog uit.
https://dvhn.nl/groningen(...)incies-28306866.html

En daarna de gedeputeerden nog. Dus als je nu denkt dat je net niet verkozen bent, zit je over een paar maand misschien alsnog in de Staten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208421704
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:27 schreef Hanca het volgende:
In Friesland mist de combi BBB, VVD, CDA 1 zetel. Ik heb trouwens geen enkel idee wat voor partij FNP (4 zetels) is.
Ik hoorde dat dit de friese variant van Groen Links was.
pi_208422116
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.ed.nl/oirscho(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Ah, daar gaan we. Mensen die zeer tevreden op een onverkiesbare plek werden geplaatst die nu plots de Provinciale Staten in moeten.
Een tot Statenlid gemaakte. Ze krijgen wel vergoeding, dus niet zeuren.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 13:26:20 #226
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208422126
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat gaat nog verder: de Eerste Kamerleden gaan er nog uit.
https://dvhn.nl/groningen(...)incies-28306866.html

En daarna de gedeputeerden nog. Dus als je nu denkt dat je net niet verkozen bent, zit je over een paar maand misschien alsnog in de Staten.
Dat kan in een paar provincies dus nog best weleens spannend worden qua lijstuitputting. In Overijssel hebben ze 6 kandidaten speling, maar dus al 2 daarvan gaan nodig zijn en dan moeten er ook nog gedeputeerden komen. Wordt een puzzeltje voor ze!
pi_208422489
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:26 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Dat kan in een paar provincies dus nog best weleens spannend worden qua lijstuitputting. In Overijssel hebben ze 6 kandidaten speling, maar dus al 2 daarvan gaan nodig zijn en dan moeten er ook nog gedeputeerden komen. Wordt een puzzeltje voor ze!
Ze gaan geen 4 gedeputeerden leveren, maar inderdaad is er een kans dat zelfs op de lijstduwers (er staan er 4 zonder omschrijving, puur als lijstduwer) een beroep wordt gedaan. En dan moet je geen uitval hebben door langdurige ziekte oid. Ik zou als ik hen was maar een meerderheid van meer dan 1 zetel zoeken

https://boerburgerbewegin(...)e-staten/kandidaten/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:01:23 #228
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208422555
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze gaan geen 4 gedeputeerden leveren, maar inderdaad is er een kans dat zelfs op de lijstduwers (er staan er 4 zonder omschrijving, puur als lijstduwer) een beroep wordt gedaan. En dan moet je geen uitval hebben door langdurige ziekte oid. Ik zou als ik hen was maar een meerderheid van meer dan 1 zetel zoeken

https://boerburgerbewegin(...)e-staten/kandidaten/
En ik zat te denken, 'mogen' ze van de partij wel een dubbelfunctie hebben met de waterschappen? Want dan heb je ook al een overlap van 3 kandidaten die voor allebei gekozen zijn tussen Overijssel en Vechtstromen bijvoorbeeld.
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 14:03:35 #229
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208422585
twitter


BBBoomer
  Beste debater 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 14:05:05 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208422594
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

BBBoomer
Ach ja, de boomers kunnen er ook weer bijgesleept worden.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:08:33 #231
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_208422633
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach ja, de boomers kunnen er ook weer bijgesleept worden.

:')
Ach ja, BBB stemmen is blijkbaar het nieuwe roken geworden.
Waar zouden we zijn zonder polariseren he *O*
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_208422828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:01 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
En ik zat te denken, 'mogen' ze van de partij wel een dubbelfunctie hebben met de waterschappen? Want dan heb je ook al een overlap van 3 kandidaten die voor allebei gekozen zijn tussen Overijssel en Vechtstromen bijvoorbeeld.
Geen idee, maar dan zou ik PS boven waterschappen zetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 14:22:10 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208422841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach ja, de boomers kunnen er ook weer bijgesleept worden.

:')
Dat de jonge generaties gewoon totaal genaaid zijn boeit natuurlijk niemand die al lekker gesettled is, waaronder onze Belgische Etto. Die gaan lekker door met naaien. Jong vs oud is al heel lang een dingetje aan het worden omdat jong als eerste te maken krijgt met de gigantische teringbende, terrein oud doet alsof er niets aan de hand is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208422857
Ik denk dat er bij BBB wel degelijk geprofiteerd is van het sentiment van de oudere generaties. Ik betrap ze er in mijn omgeving ook wel op, zowel in het echt als op de socials: De vroeger was alles beter en waarom moet het nu allemaal anders?-club.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208422907
CDA gaat een ommezwaai maken, vertelt Hoekstra. Tja, veel CDA-stemmers zijn waren boeren.
pi_208422970
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:29 schreef -Sigaartje het volgende:
CDA gaat een ommezwaai maken, vertelt Hoekstra. Tja, veel CDA-stemmers zijn waren boeren.
Voor een aantal partijen, en daar valt zeer zeker het CDA onder, geldt dat deze uitslag een keiharde reality check is.
Ik hoor net op Radio 1 dat minister De Jonge heeft gezegd dat deze uitslag niet te negeren valt en dat je niet kunt regeren met je vingers in je oren.

Hoop gelul van de bovenste plankt natuurlijk. Dit is exact wat ze de afgelopen 4 jaar hebben gedaan (en wellicht al veeeeeeeel langer).

Politici zouden afgevaardigen van het volk moeten zijn maar als ik naar een aantal prominente politici kijk, dan heb ik niet het idee dat die ooit 1 dag in de maatschappij hebben gestaan.
pi_208423040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Voor een aantal partijen, en daar valt zeer zeker het CDA onder, geldt dat deze uitslag een keiharde reality check is.
Ik hoor net op Radio 1 dat minister De Jonge heeft gezegd dat deze uitslag niet te negeren valt en dat je niet kunt regeren met je vingers in je oren.

Hoop gelul van de bovenste plankt natuurlijk. Dit is exact wat ze de afgelopen 4 jaar hebben gedaan (en wellicht al veeeeeeeel langer).

Politici zouden afgevaardigen van het volk moeten zijn maar als ik naar een aantal prominente politici kijk, dan heb ik niet het idee dat die ooit 1 dag in de maatschappij hebben gestaan.
Even grofweg gezegd: een vijfde is tegen het ammoniakbeleid, dat is nog steeds een flinke minderheid. Dus dat is geen reden om niet door te gaan met het zorgen voor vermindering van ammoniakuitstoot. En daarbij speelt niet alleen het klimaat ook een rol, ook het dierenwelzijn telt mee. Want de hoofdschuldigen zijn de megafabriek die volgestouwd zijn met vee en pluimvee. Dan praat je niet over diervriendelijkheid.

Daarnaast: lang niet alle BBB-stemmers zijn boeren. De wappies zijn overgerend van FvD naar BBB. Die zijn zo hersenloos dat ze niet snappen dat BBB eigenlijk een one-issue-partij is.
Het is wachten op de volgende schreeuwlelijk waar de wappies naar toerennen. Als er tussentijds weer een halve gek zoals Baudet opstaat met overheidsbashingpraatjes, verliest BBB meer dan de helft van de stemmen.
pi_208423252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De PVV heeft ook een aardig links programma. Kijk liever naar hoe een partij zich presenteert en wat de gevolgen van hun hoofdpunten zijn. Daarbij zaten er ook nog gigantische tegenstrijdigheden in, maar ik kan de post niet meer vinden waar dat opgesomd werd.
Uiteindelijk moet je dat natuurlijk altijd afwachten.
Vraag me meer af waarom je als partij andere standpunten uit zou willen dragen dan wat je wil uitvoeren, behalve dan worden weggezet als radicale partij
pi_208423445
Positie van D66 wordt wel interessant, ik gok dat 2035 wel de deadline wordt ipv 2030. Dat ze dat nog weg gaan geven, maar ik denk niet dat die verplichte onteigening van tafel gaat als er niet genoeg stappen worden gemaakt. Benieuwd hoe VVD, CDA en BBB daar op gaan reageren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208423463
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:38 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Even grofweg gezegd: een vijfde is tegen het ammoniakbeleid, dat is nog steeds een flinke minderheid. Dus dat is geen reden om niet door te gaan met het zorgen voor vermindering van ammoniakuitstoot. En daarbij speelt niet alleen het klimaat ook een rol, ook het dierenwelzijn telt mee. Want de hoofdschuldigen zijn de megafabriek die volgestouwd zijn met vee en pluimvee. Dan praat je niet over diervriendelijkheid.

Daarnaast: lang niet alle BBB-stemmers zijn boeren. De wappies zijn overgerend van FvD naar BBB. Die zijn zo hersenloos dat ze niet snappen dat BBB eigenlijk een one-issue-partij is.
Het is wachten op de volgende schreeuwlelijk waar de wappies naar toerennen. Als er tussentijds weer een halve gek zoals Baudet opstaat met overheidsbashingpraatjes, verliest BBB meer dan de helft van de stemmen.
Inderdaad is er een meerderheid voor stikstofbeleid, maar de realiteit is ook dat BBB straks misschien wel in alle 12 de provincies in het bestuur zit. Dus stikstofbeleid moet door gaan (dat moet ook van de rechter, je ontkomt er niet aan), maar wel zo dat je LTO en BBB mee krijgt. De gedeputeerde in Gelderland zegt dat dat hem is gelukt, dat hij een plan heeft dat aan de wet voldoet en waar LTO voor is (LTO Gelderland plakte zelfs posters van het CDA voor hem), ik ben dus heel benieuwd naar zulke plannen en naar waar Adema mee komt. Want als kabinet lijnrecht tegenover de provincies staan gaat je niet helpen, ook niet op andere dossiers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208423522
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:14 schreef TheVulture het volgende:
Positie van D66 wordt wel interessant, ik gok dat 2035 wel de deadline wordt ipv 2030. Dat ze dat nog weg gaan geven, maar ik denk niet dat die verplichte onteigening van tafel gaat als er niet genoeg stappen worden gemaakt. Benieuwd hoe VVD, CDA en BBB daar op gaan reageren
Ik denk dat D66 een stevige klimaatwet over links gaat krijgen, in ruil voor wat meegeven in de stikstofwet. Dat voordeel is er: er zijn 2 zulke grote wetten en beide moeten worden aangepast om ze door de EK te krijgen. Dan kun je er dus 1 over links en 1 over rechts doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 15:44:47 #242
408813 crew  trein2000
pi_208423891
twitter

Breek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 17 maart 2023 @ 15:46:16 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208423910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Breek.
Genot. Ik begin dit steeds leuker te vinden.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 15:51:24 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208423976
Dat is wel zuur zeg
pi_208423987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Breek.
*O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208424001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Breek.
Jaaaaa *O*
  vrijdag 17 maart 2023 @ 15:53:44 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208424004
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:38 schreef -Sigaartje het volgende:
en vijfde is tegen het ammoniakbeleid, dat is nog steeds een flinke minderheid.
Een vijfde is ook maar voor rutte als premier, waarom zit hij daar dan nog. 4/5de wil hem daar niet.

Redeneren in dezelfde trend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208424051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Breek.
Maar dan rekenen ze nog niet met reststemmen, de coalitie samen zou toch voor 1 van de 4 best 1 restzetel moeten kunnen samenvoegen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 16:00:28 #249
408813 crew  trein2000
pi_208424085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dan rekenen ze nog niet met reststemmen, de coalitie samen zou toch voor 1 van de 4 best 1 restzetel moeten kunnen samenvoegen?
Ik heb geen idee. Dat kun je pas op 1 april uitrekenen want dat luistert extreem nauw. Voor je het weet open je weer ergens een deur voor strategisch stemmen door een tegenstander. (Het rechts-radicale blok zal immers hetzelfde proberen, net als links)

Maar er zal sowieso heel wat gebeld en gegeten worden met lokalos de komende weken/maanden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 17 maart 2023 @ 16:01:05 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208424092
6.000 stemmen te veel gerekend voor een regeringspartij
Jaaaaaaaaaja
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208424105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:01 schreef Red_85 het volgende:
6.000 stemmen te veel gerekend voor een regeringspartij
Jaaaaaaaaaja
Dit ruikt naar fraude! Vooropgezet plan! :P

Persco Rutte: https://nos.nl/livestream(...)e-na-de-verkiezingen
pi_208424142
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 23:45 schreef Jojoke het volgende:
Las ergens dat 40% van de FVD stemmers in 2019 nu niet zijn komen opdagen.
Ja, want er wordt gefraudeerd!

:')
Het is koud, het is guur....
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 16:05:46 #253
408813 crew  trein2000
pi_208424154
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:04 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, want er wordt gefraudeerd!

:')
Ik had er eentje die wilde dat wij zouden tekenen dat hij niet ging stemmen want WEF, EU en coronavaccinaties. Toen dacht ik wel echt: dit heb je bereikt Thierry…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 17 maart 2023 @ 16:05:59 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208424156
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar was een meerderheid voor: https://www.rtvutrecht.nl(...)in-polder-rijnenburg

Nou verzakt dat gebied al tijden gigantisch, dus of het nou een verstandige lokatie is weet ik niet. Moeten ze eerst stoppen met het wegpompen van water daar. Anders heb je straks nieuwbouwhuizen met scheuren.
als er geheid wordt dan zakt er niets
geen enkele woning van na 1980 zal zakken of is gezakt
oude woningen verzakken en schuren zoals mijn schuurtje , het huis is onderheid

na 1990 is men begonnen met ook schuurtjes te onderheien

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-03-2023 16:25:20 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208424190
Maar goed, de weg om de klimaatwet gewoon via GLPvdA+Volt te doen ligt er gewoon, bij stikstof is BBB toch essentieel omdat die wellicht in alle provinciebesturen komen en dus moet je daar toch met hen overleggen, dan kun je dat maar beter gelijk ook in de EK doen. Zo veel verschil maakt het dus niet, Volt stemt toch in vrijwel alles met GL, D66 of VVD mee, als wat rechtsere progressieve partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 maart 2023 @ 16:22:55 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208424343
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208424535
quote:
Waar komt dit vandaan?
Het is koud, het is guur....
pi_208424566
Met dat plaatje zit CU heel dicht bij een derde zetel, maar de andere partijen hebben niet veel over.

Edit: waarom zou 4,58 5 zetels en 3,68 4 zetels zijn en 2,7 maar 2? Dat lijkt me gewoon fout. En 9,40 is zelfs een 10e zetel, 15,9 levert zelfs 17 zetels op...
Zit er zo'n systeem in om de groten te beoordelen (zou ik schandalig vinden) of klopt er van deze sheet gewoon niks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:06:52 #259
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208424748
quote:
Worden op deze manier niet de zetels in de Tweede Kamer bepaald?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 17:10:27 #260
408813 crew  trein2000
pi_208424785
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:47 schreef Hanca het volgende:
Met dat plaatje zit CU heel dicht bij een derde zetel, maar de andere partijen hebben niet veel over.

Edit: waarom zou 4,58 5 zetels en 3,68 4 zetels zijn en 2,7 maar 2? Dat lijkt me gewoon fout. En 9,40 is zelfs een 10e zetel, 15,9 levert zelfs 17 zetels op...
Zit er zo'n systeem in om de groten te beoordelen (zou ik schandalig vinden) of klopt er van deze sheet gewoon niks.
Ja klopt. Is een heel ingewikkeld systeem waarbij de idee is dat het aantal stemmen per zetel zo veel mogelijk gelijk blijft wat de groten bevoordeeld. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Methode-D%27Hondt
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:12:46 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:15:54 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208424873
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zeker niet.
Wat is het dan?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:19:12 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208424885
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:22 schreef Nattekat het volgende:

Dat de jonge generaties gewoon totaal genaaid zijn boeit natuurlijk niemand die al lekker gesettled is, waaronder onze Belgische Etto. Die gaan lekker door met naaien. Jong vs oud is al heel lang een dingetje aan het worden omdat jong als eerste te maken krijgt met de gigantische teringbende, terrein oud doet alsof er niets aan de hand is.
Hoe zijn ze genaaid dan? Of zit jij ook in kamp Laura Bromet "Mijn dochter is zooooo bang!!!" :')

twitter
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 17:20:40 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208424902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe zijn ze genaaid dan? Of zit jij ook in kamp Laura Bromet "Mijn dochter is zooooo bang!!!" :')

[ twitter ]
Ja, doei. Als je dit niet weet leef je gewoon lekker in je eigen bubbel en ben je toch niet geïnteresseerd in andermans problemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:21:08 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 17:23:01 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208424937
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik had er eentje die wilde dat wij zouden tekenen dat hij niet ging stemmen want WEF, EU en coronavaccinaties. Toen dacht ik wel echt: dit heb je bereikt Thierry…
De enige vraag is of die persoon wel normaal was voor Baudet op die toer ging. Kan best zijn van niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:23:50 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208424949
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:20 schreef Nattekat het volgende:
Ja, doei. Als je dit niet weet leef je gewoon lekker in je eigen bubbel en ben je toch niet geïnteresseerd in andermans problemen.
Als je het niet concreet weet te maken dan houdt het wel een beetje op natuurlijk. Dat we een probleem vwb huisvesting hebben dat is iedereen wel bekend maar dat kun je niet op het bordje van die "stomme boomers" schuiven, maar ja het is wel lekker makkelijk om iemand de schuld te geven natuurlijk.

Maar de rest van de problemen dan? Maak dat nou eens concreet.
pi_208425001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe zijn ze genaaid dan? Of zit jij ook in kamp Laura Bromet "Mijn dochter is zooooo bang!!!" :')

[ twitter ]
Je kunt natuurlijk overdrijven, maar klimaatverandering is natuurlijk wel zorgwekkend. Tenzij je nog steeds in het kamp zit dat beweert dat de mens daar geen invloed op heeft. Dat mag, maar dan steek je wel je kop in het zand.

Zag gisteren in het journaal een oudere boomer-dame voorbijkomen die klimaat maar 'gedram' vindt en daarom BBB heeft gestemd. Tsja, leuk. Dat ouwe lijk ligt over twintig jaar onder de grond en krijgt er dus veel minder mee te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 17:31:01 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208425030
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk overdrijven, maar klimaatverandering is natuurlijk wel zorgwekkend. Tenzij je nog steeds in het kamp zit dat beweert dat de mens daar geen invloed op heeft. Dat mag, maar dan steek je wel je kop in het zand.

Zag gisteren in het journaal een oudere boomer-dame voorbijkomen die klimaat maar 'gedram' vindt en daarom BBB heeft gestemd. Tsja, leuk. Dat ouwe lijk ligt over twintig jaar onder de grond en krijgt er dus veel minder mee te maken.
Die mensen lopen er hier op FOK! ook rond, een flink aantal zelfs. Ik weet niet of het boomers zijn, ik weet wel dat dergelijke werkelijkheidsontkenning niet voorbehouden is aan zgn. boomers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:36:35 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208425084
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt natuurlijk overdrijven, maar klimaatverandering is natuurlijk wel zorgwekkend. Tenzij je nog steeds in het kamp zit dat beweert dat de mens daar geen invloed op heeft. Dat mag, maar dan steek je wel je kop in het zand.

Zag gisteren in het journaal een oudere boomer-dame voorbijkomen die klimaat maar 'gedram' vindt en daarom BBB heeft gestemd. Tsja, leuk. Dat ouwe lijk ligt over twintig jaar onder de grond en krijgt er dus veel minder mee te maken.
Alsof Nederland over 25 jaar overstroomd is, kap toch eens met die bangmakerij.

Een nucleaire oorlog is aanneemlijker.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 17:36:54 #272
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208425088
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk overdrijven, maar klimaatverandering is natuurlijk wel zorgwekkend. Tenzij je nog steeds in het kamp zit dat beweert dat de mens daar geen invloed op heeft. Dat mag, maar dan steek je wel je kop in het zand.

Zag gisteren in het journaal een oudere boomer-dame voorbijkomen die klimaat maar 'gedram' vindt en daarom BBB heeft gestemd. Tsja, leuk. Dat ouwe lijk ligt over twintig jaar onder de grond en krijgt er dus veel minder mee te maken.
Nog grappiger is dat haar voetafdruk tov die van iemand die laten we zeggen in 2000 geboren is misschien wel twee, of meer, keer zo groot is.

Niet dat ze daar wat aan kan/kon doen maar het maakt het wel extra wrang :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 17:37:26 #273
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208425093
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof Nederland over 25 jaar overstroomd is, kap toch eens met die bangmakerij.

Een nucleaire oorlog is aanneemlijker.
Spreek je al een beetje Russisch, comrade
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:37:42 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208425094
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Nog grappiger is dat haar voetafdruk tov die van iemand die laten we zeggen in 2000 geboren is misschien wel twee, of meer, keer zo groot is.

Niet dat ze daar wat aan kan/kon doen maar het maakt het wel extra wrang :D
Omdat ze kinderen heeft of wat?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:38:34 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208425149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof Nederland over 25 jaar overstroomd is, kap toch eens met die bangmakerij.

Een nucleaire oorlog is aanneemlijker.
Leg aub geen woorden in mijn mond. Ik hecht ook weinig waarde aan dergelijke doemscenario's, maar feit is dat het klimaat verandert, wat leidt tot meer extreem weer.

Zie de droogte in ons land en Zuid-Europa. De gedachte dat dat nog erger wordt is niet bepaald geruststellend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 17:48:44 #277
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208425205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat ze kinderen heeft of wat?
Nee joh, productieprocessen waren een stuk vervuilender. Of wat dacht je van zo'n lekkere oude dieseltrein. Zo kun je nog wel even doorgaan.

Maar haar daar op afrekenen is natuurlijk absoluut niet eerlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 17:49:01 #278
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208425209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kirov reporting, New construction options, Boris has arrived...
Perfect :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208425213
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nog grappiger is dat haar voetafdruk tov die van iemand die laten we zeggen in 2000 geboren is misschien wel twee, of meer, keer zo groot is.

Niet dat ze daar wat aan kan/kon doen maar het maakt het wel extra wrang :D
Zoals je zelf al aangeeft: daar kan ze niets aan doen en dat moet je die generatie ook niet aanrekenen.

Maar klimaatbeleid 'gedram' noemen is wel tekenend voor die leeftijdsgroep, en ook teleurstellend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_208425276
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kirov reporting, New construction options, Boris has arrived...
Heel erg off-topic, maar Red Alert schopt kont en het is bijzonder frustrerend dat de game haast nergens meer is te verkrijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_208425296
https://unievanwaterschap(...)rschapsverkiezingen/

BBB boekt winst

De voorlopige uitslagen die al binnen zijn laten zien dat BBB de grootste partij wordt in tenminste 6 waterschappen. BBB deed voor het eerst mee bij alle waterschappen en komt vooralsnog overal binnen met zetels. WaterNatuurlijk, een water specifieke partij die wordt gesteund door de landelijke partijen GroenLinks, D66 en Volt, kent ook een goede verkiezingsuitslag. De partij lijkt in ieder geval in 4 waterschappen de grootste te worden. Ook PvdA lijkt zetels te winnen in de waterschapsbesturen. Het CDA lijkt daarentegen veel zetels te verliezen. Ook VVD en 50Plus blijven achter ten opzichte van de resultaten in 2019.
------------


Waardeloos, volgens mij snappen veel mensen niet goed dat hun belangen en die v/d boeren bij de waterschappen helemaal niet dezelfde zijn.
Hier was ik al bang voor.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:59:36 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208425332
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
Leg aub geen woorden in mijn mond. Ik hecht ook weinig waarde aan dergelijke doemscenario's, maar feit is dat het klimaat verandert, wat leidt tot meer extreem weer.

Zie de droogte in ons land en Zuid-Europa. De gedachte dat dat nog erger wordt is niet bepaald geruststellend.
Klopt, maar doen alsof Nederland de thermostaatknop van de wereld is en we daarom tientallen miljarden moeten stukslaan en het land volledig op zijn kop moeten zetten is natuurlijk het andere uiterste.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 18:01:38 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208425361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:56 schreef Tanatos het volgende:
Waardeloos, volgens mij snappen veel mensen niet goed dat hun belangen en die v/d boeren bij de waterschappen helemaal niet dezelfde zijn.
Hier was ik al bang voor.
Wat zijn precies die belangen van "veel mensen" dan?
pi_208425365
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
BBB = jaren van stagnatie, geen oplossingen en de kop in de zand stront steken

Drie keer raden wie daar het meest de gevolgen van mogen ondervinden. Iedereen die nog een leven probeert op te bouwen in dit land. Het gaat er niet om wie er het grootst is onder jongeren, maar om welke partij veel kleiner is onder jongeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208425396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat zijn precies die belangen van "veel mensen" dan?
Een wat hoger grondwaterpeil naar mijn mening.
Beter voor de natuur en qua uitstoot, onhandig voor de boeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 18:07:47 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208425453
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:03 schreef Tanatos het volgende:
Een wat hoger grondwaterpeil naar mijn mening.
Beter voor de natuur en qua uitstoot, onhandig voor de boeren.
Dat is iets wat al jaren in samenspraak gaat. Maar nu weer terug willen naar de situatie zoals die was ten tijde van de veendistricten is natuurlijk niet haalbaar.
pi_208425457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt doet mee met de TK verkiezingen 2025
https://www.boerenbusines(...)erburgerbeweging-weg
[..]
[..]

Dat vind ik in het kader van de enorme groei v/d BBB erg goed nieuws.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 18:09:32 #288
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208425470
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat vind ik in het kader van de enorme groei v/d BBB erg goed nieuws.
krijgen we de coalitie BBB en Omtzigt

dan krijgt Omtzigt toch een functie elders , als PM in het torentje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208425497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
krijgen we de coalitie BBB en Omtzigt

dan krijgt Omtzigt toch een functie elders , als PM in het torentje
:')
pi_208425499
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik eet geen of nauwelijks vlees dus . maar wat mij betreft mogen ze het mesten van varkens wel meer in china of Spanje of Italie gaan doen
Ik snap niet dat zulk werk perse hier moet gebeuren

Het lijkt me veel meer Spaans werk dan nederlands
De Spanjaarden produceren iig superieur varkensvlees maar die heeft dan wel een stevige prijs (pata negra bellota).
Varkensboeren in Nederland zouden ook kunnen kijken of ze varkens anders kunnen afmesten voor een veel betere smaak (en dan bij voorkeur ook afhangen), kan tot (consequent) veel betere prijzen leiden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208425507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je quote een al ontkend bericht van 8 maanden oud, dat weet je?
Thanks, jammer.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208425558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is iets wat al jaren in samenspraak gaat. Maar nu weer terug willen naar de situatie zoals die was ten tijde van de veendistricten is natuurlijk niet haalbaar.
Wat bedoel je precies met die situatie?

In de kern vind ik waterschappen die gedomineerd worden door boeren (belangen) gewoon een slecht plan.
Die samenspraak acht ik noodzakelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208425572
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
krijgen we de coalitie BBB en Omtzigt

dan krijgt Omtzigt toch een functie elders , als PM in het torentje
Ik vrees meer voor een coalitie tussen de VVD en de BBB.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208425602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die analyse maakte ik vanavond aan de keukentafel ook al. Iedereen focust nu op stikstof (en in mindere mate migratie) maar BBB heeft ook heel veel punten waar ook links best blij van zal worden…
Welke dan wel precies?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208425624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Van welke activistische milieuclubs kan ik het beste donateur worden?
PvdD
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208425649
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:56 schreef Tanatos het volgende:
https://unievanwaterschap(...)rschapsverkiezingen/

BBB boekt winst

De voorlopige uitslagen die al binnen zijn laten zien dat BBB de grootste partij wordt in tenminste 6 waterschappen. BBB deed voor het eerst mee bij alle waterschappen en komt vooralsnog overal binnen met zetels. WaterNatuurlijk, een water specifieke partij die wordt gesteund door de landelijke partijen GroenLinks, D66 en Volt, kent ook een goede verkiezingsuitslag. De partij lijkt in ieder geval in 4 waterschappen de grootste te worden. Ook PvdA lijkt zetels te winnen in de waterschapsbesturen. Het CDA lijkt daarentegen veel zetels te verliezen. Ook VVD en 50Plus blijven achter ten opzichte van de resultaten in 2019.
------------


Waardeloos, volgens mij snappen veel mensen niet goed dat hun belangen en die v/d boeren bij de waterschappen helemaal niet dezelfde zijn.
Hier was ik al bang voor.

Eens.

Ik stem doorgaans rechts, maar mbt de waterschappen stemde ik links.
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 18:30:39 #297
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208425678
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof Nederland over 25 jaar overstroomd is, kap toch eens met die bangmakerij.

Een nucleaire oorlog is aanneemlijker.
Als je nu niet weet waar het over gaat dan moet je mischien niet dit soort commentaar leveren? Zeespiegel stijging is niet het grootste probleem voor Nederland omdat wij goede zeedijken hebben die al berekend zijn op een grote stiiging.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208425692
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe zijn ze genaaid dan? Of zit jij ook in kamp Laura Bromet "Mijn dochter is zooooo bang!!!" :')

[ twitter ]
_O- _O- _O-
Het is koud, het is guur....
  vrijdag 17 maart 2023 @ 18:33:10 #299
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208425701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof Nederland over 25 jaar overstroomd is, kap toch eens met die bangmakerij.

Een nucleaire oorlog is aanneemlijker.
Wie zegt dat Nederland over 25 jaar is overstroomd? _O-

Jij trekt het in het extreme.
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 18:33:13 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208425702
Maar het is wel weer typisch dat er een extreem dingetje van Twitter gehaald moet worden om mensen en issues belachelijk te maken, de inhoud is weer ver te zoeken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')