Dan moeten ze Volt ronselen voor een meerderheid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Kabinet + GL/PvDA staat nu al op 38, als D66 nog een zetel verliest is het gedaan
Krijg je ook van die dissidenten weer. Geweldig. Mark moet gewoon wieberenquote:Op donderdag 16 maart 2023 20:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan is de meerderheid in de Eerste Kamer in het geding. Al is 38 zetels ook een zeer krappe meerderheid.
Er schuift vaak wel meer in de aanloop naar het stemmen. Wie weet heeft SGP nog stemmen over die ze CU gunnen, oid. Zo lang het zo krap blijft is het gewoon spannend tot de stemming.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Kabinet + GL/PvDA staat nu al op 38, als D66 nog een zetel verliest is het gedaan
Deze SGP-er hoopt van niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er schuift vaak wel meer in de aanloop naar het stemmen. Wie weet heeft SGP nog stemmen over die ze CU gunnen, oid. Zo lang het zo krap blijft is het gewoon spannend tot de stemming.
Als dat noodzakelijk is, maar nu lopen we op de zaken vooruit, dan vrees ik echt einde kabinet. Dat is voor VVD en cda niet te verkopen. Om met 2,5 partijen over links te gaan terwijl de grote winnaar op rechts in z’n eentje op. Een alternatief is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan moeten ze Volt ronselen voor een meerderheid.
Je speelt eerder de V. vd Graafjes mee in de kaart..quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om het de zetbazen van mileuvervuilers zo lastig mogelijk te maken.
Nou nou nou nou nou.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je speelt eerder de V. vd Graafjes mee in de kaart..
Kabinet zal zeker niet onmiddellijk vallen. Bovendien brengen nieuwe verkiezingen ook weer vraagstukken met zich mee over bijvoorbeeld dat de nieuwe 2e kamer ook een afspiegeling is van de eerste kamer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:05 schreef koos_vriendloos het volgende:
Hoe dan ook denk ik niet dat er linksom gedraaid zal worden. BBB gaat immers besturen in vele provincies. Kabinet zal liever samen werken met de BBB in de eerste kamer. Anders riskeren ze menig conflicten tussen provincie en landsbestuur.
Een kabinet dat valt behoort ook tot de opties.
Dan is er toch een lichtpuntje dat de BBB überhaupt bestaat, want zonder BBB was JA21 waarschijnlijk enorm groot geworden en JA21 is toch een behoorlijk stuk rechtser dan de BBB en bovendien is JA21 heel erg kritisch op de Europese Unie en JA21 heeft kritische vragen gesteld over Schengen en de euro. De BBB is lang niet zo kritisch op de Europese Unie, Schengen en de euro als JA21.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die analyse maakte ik vanavond aan de keukentafel ook al. Iedereen focust nu op stikstof (en in mindere mate migratie) maar BBB heeft ook heel veel punten waar ook links best blij van zal worden…
6. Betere bereikbaarheid voor dorpen, meer geld naar het OV en naar fietspaden. Hier vinden ze GL en PvdA aan hun kant, VVD heeft zulke dingen vaak wegbezuinigd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
6. Betere bereikbaarheid voor dorpen, meer geld naar het OV en naar fietspaden. Hier vinden ze GL en PvdA aan hun kant, VVD heeft zulke dingen vaak wegbezuinigd.
D66 gaat ook geen zaken met BBB doen; dan kunnen ze D66 wel opheffen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dat noodzakelijk is, maar nu lopen we op de zaken vooruit, dan vrees ik echt einde kabinet. Dat is voor VVD en cda niet te verkopen. Om met 2,5 partijen over links te gaan terwijl de grote winnaar op rechts in z’n eentje op. Een alternatief is.
Ja, BBB is wel de minst slechte hype waar rechts tot nu toe achteraan heeft gelopen. Veel liever BBB dan FvD, PVV, JA21 of oude hypes als Rita Verdonk. Op alles over boeren, vissers en de jacht na, valt er met BBB volgens mij best redelijk te overleggen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan is er toch een lichtpuntje dat de BBB überhaupt bestaat, want zonder BBB was JA21 waarschijnlijk enorm groot geworden en JA21 is toch een behoorlijk stuk rechtser dan de BBB en bovendien is JA21 heel erg kritisch op de Europese Unie en JA21 heeft kritische vragen gesteld over Schengen en de euro. De BBB is lang niet zo kritisch op de Europese Unie, Schengen en de euro als JA21.
Kijk eens, het besef daalt in dat het best niet zo erg is allemaal en dat soms zaken veranderen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, BBB is wel de minst slechte hype waar rechts tot nu toe achteraan heeft gelopen. Veel liever BBB dan FvD, PVV, JA21 of oude hypes als Rita Verdonk. Op alles over boeren, vissers en de jacht na, valt er met BBB volgens mij best redelijk te overleggen.
Als je over die onderwerpen niet met BBB wilt overleggen, dan wordt het de komende 4 jaar een loopgravenoorlog.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, BBB is wel de minst slechte hype waar rechts tot nu toe achteraan heeft gelopen. Veel liever BBB dan FvD, PVV, JA21 of oude hypes als Rita Verdonk. Op alles over boeren, vissers en de jacht na, valt er met BBB volgens mij best redelijk te overleggen.
Ik ben nooit aan het stampvoeten geweest, hoor. Absoluut niet zelfs. Ik moest vanmorgen in een enquete voor een onderzoeksbureau waar ik vaker wat voor invul, invullen wat ik vond van de uitslag en mijn antwoord was: "opgelucht dat er een goede mogelijkheid lijkt voor het kabinet om zowel over links als over rechts samen te werken, het land blijft regeerbaar".quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk eens, het besef daalt in dat het best niet zo erg is allemaal en dat soms zaken veranderen.
Als het stampvoeten ophoudt, de tranen zijn opgedroogd, zijn mensen/kinderen best redelijk
Alleen zie ik D66 niet zo snel samenwerken met BBB, want die partijen liggen echt mijlenver uit elkaar en als D66 echt flink water bij de wijn gaat doen, worden ze volgende verkiezingen flink gedecimeerd ten gunste van Volt, PvdA en GroenLinks.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dat noodzakelijk is, maar nu lopen we op de zaken vooruit, dan vrees ik echt einde kabinet. Dat is voor VVD en cda niet te verkopen. Om met 2,5 partijen over links te gaan terwijl de grote winnaar op rechts in z’n eentje op. Een alternatief is.
Uiteindelijk bepaalt de democratische organen hoe dit land bestuurd wordt en niet de rechters. Gelukkig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben nooit aan het stampvoeten geweest, hoor. Absoluut niet zelfs. Ik moest vanmorgen in een enquete voor een onderzoeksbureau waar ik vaker wat voor invul, invullen wat ik vond van de uitslag en mijn antwoord was: "opgelucht dat er een goede mogelijkheid lijkt voor het kabinet om zowel over links als over rechts samen te werken, het land blijft regeerbaar".
Ik ben verder alleen ook realistisch over het stoppen van stikstofmaatregelen: dat gaat niet gebeuren, geen rechter die dat accepteert. Geen enkele kans.
LNV is al een concessie op stikstof aan het voorbereiden om überhaupt coalities in de provincie mogelijk te maken…quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je over die onderwerpen niet met BBB wilt overleggen, dan wordt het de komende 4 jaar een loopgravenoorlog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |