abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 17 maart 2023 @ 00:22:51 #176
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_208416693
Bbb heeft ook de provincie Utrecht gewonnen!!!
https://www.ad.nl/utrecht(...)gn=socialsharing_web
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_208416721
+/-2500 stemmen verschil
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 00:28:01 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208416728
Flopshow

Dat ik ooit nog eens voor GL zou gaan juichen. Wat is deze tijd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 17 maart 2023 @ 01:05:28 #179
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208416888
Ooit eerder gebeurd dat één partij in alle provincies de grootste is?
pi_208416902
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 23:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vorig jaar is er al de beslissing genomen om het waterpeil hier niet langer te verlagen maar iets te verhogen en dat zie je nu duidelijk in de weilanden maar zoveel actieve veeboeren zijn er hier sowieso al niet meer dus het probleem is eigenlijk minimaal.
Is het dan ook zo dat er daar langzaamaan doordringt dat je hele bodemchemie naar de kloten gaat als je vlak bij de zee zo'n laag grondwaterpeil probeert te handhaven? Want het lijkt me (maar ik heb me er niet in verdiept) dat in dat gebied de grootste overlast van agrarische industrie voornamelijk verzilting is. Zeker als je aandeel veeteelt zo laag is.

Want wat je hier beschrijft is wel flink de andere kant op dan waar de BBB voor staat.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208416908
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 00:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De eerste link heb ik niet kunnen openen, zelfs niet met archive.nl. De tweede wel.
Ik ga er even vanuit dat beide artikelen op elkaar lijken. Maar toch even een wat meer serieuze beschouwing:

Interessant stuk maar niet onverwacht eigenlijk, om zo snel te groeien en mensen te bereiken is ook niet reëel om dat als eenling te doen. Gedegen (geslepen) marketing en imago building is daarvoor key. De vraag is natuurlijk waarom dat bureau deze diensten (om niet) zou verlenen aan BBB. Wat ik mij ook afvraag hoe vd Plas precies in deze rol is gekomen en of dit ook haar initiatief was, of zou zij meer een soort gescout zijn?

Als ik wat snol op haar linkedin en wat google lijkt het erop dat zij een soort lobbyist is https://www.pluimveeweb.n(...)verstand-in-brussel/ geweest voor de (varkenssector). Voorts een stevige c.v. als spreker en diverse rollen bij belangenorganisaties.

Ik denk dat het gezond is dat er inderdaad eens gedegen journalistiek wordt verricht om van der Plas als mens, carričre, en politicus in kaart te brengen. Niet om warrige (complot) verbanden te leggen tussen haar en grote industriële bedrijven, maar gewoon eens wat antecedenten trekken. Ik verwacht overigens zuivere koffie, maar wel iemand die kind aan huis is in het agro wereldje.
En ik na het lezen van dit epistel maar naar boven scrollen om te kijken wie er zo dicht bij de juiste zienswijze zat.

Aardige verbetering ten opzichte van je goedkope oneliners van de afgelopen dag. ^O^
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208416924
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 01:10 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Is het dan ook zo dat er daar langzaamaan doordringt dat je hele bodemchemie naar de kloten gaat als je vlak bij de zee zo'n laag grondwaterpeil probeert te handhaven? Want het lijkt me (maar ik heb me er niet in verdiept) dat in dat gebied de grootste overlast van agrarische industrie voornamelijk verzilting is. Zeker als je aandeel veeteelt zo laag is.

Want wat je hier beschrijft is wel flink de andere kant op dan waar de BBB voor staat.
Ja, dat is wel doorgedrongen hier maar dit gebied is niet echt een druk agrarisch gebied meer, ik geloof dat verzilting hier geen echt issue is, er zijn nog maar een aantal zuivel bedrijven, ik geloof 3-4 en een of twee veehouderijen. Bodemdaling waar ik woon, Midden Delfland bedraagt rond de 1cm per jaar momenteel en men probeert dat nu tegen te gaan door minder water weg te pompen en hogere waterstanden toe te staan in sloten, kanalen en de rivier en door allerlei andere aanpassingen.
We zitten hier overigens op -4.0 meter NAP :D

Hoe de BBB daar exact in staat voor het hoogheemraadschap hier is mij onbekend, overigens

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2023 01:25:41 ]
  vrijdag 17 maart 2023 @ 01:42:55 #183
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208416987
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 01:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En ik na het lezen van dit epistel maar naar boven scrollen om te kijken wie er zo dicht bij de juiste zienswijze zat.

Aardige verbetering ten opzichte van je goedkope oneliners van de afgelopen dag. ^O^
Lol, ik moest natuurlijk wel meegaan in het simplisme wat de gemiddelde user hier tentoonspreidde.

Overigens is mijn uiteenzetting wel van toepassing op meer politici van allerhande pluimage. Je ziet wel vaker dat mensen gedreven zijn door uiteindelijk passie (ideologie) en emotionele verbinding met de organisatie/het lot/gemeenschap en dat geld of baantjes daarin niet doorslaggevend zijn, maar natuurlijk wel noodzakelijk om jezelf te onderhouden. Bovendien bijten mensen nooit in de hand die hen voedt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208417164
Wie zei van de week nou dat in utrecht de bbb niet ging winnen 😂😂😂
  vrijdag 17 maart 2023 @ 06:35:39 #185
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208417272
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208417283
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 05:19 schreef Maver24 het volgende:
Wie zei van de week nou dat in utrecht de bbb niet ging winnen 😂😂😂
:D
pi_208417288
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 00:22 schreef Paul het volgende:
:D iedereen helemaal verbaasd hoe kan dat nou
  vrijdag 17 maart 2023 @ 06:57:52 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208417332
quote:
jeempie , gaan we nu wel woningen bouwen in de rijnenburg polder ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 maart 2023 @ 07:00:02 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208417338
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208417462
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 01:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Nee. En dat allemaal vanaf 0. Caroline verdient een bonus ^O^
pi_208417489
Bij GL en natuurliefhebbers in Overijssel heerst nu een soort van "het kon voor de natuur niet erger dan afgelopen 20 jaar, eens kijken of dit wel verbetering brengt".

https://www.trouw.nl/nieu(...)overijssel~b285850f/

Ik heb er een hard hoofd in, maar 1 hoopgevend stukje:

quote:
Natuurmonumenten werkt veel samen met boeren rondom het natuurgebied. “Er zijn best wat boeren die af willen van de intensieve landbouw. En op korte termijn zal ook deze partij maatregelen moeten nemen, want we hebben nou eenmaal onze handtekening gezet onder belangrijke Europese wet- en regelgeving.”
Als BBB er nou voor gaat zorgen dat het inderdaad voor boeren veel makkelijker wordt om af te stappen van de intensieve landbouw, zou dat winst zijn. Dat gaat tegen de oprichters en sponsors van BBB in, maar wie weet heeft hun achterban dit wel mede als inbreng. Dat BBB mede voor goede subsidies kan pleiten die de omslag van intensieve landbouw naar biologisch, kringloop mogelijk maken.

In het stuk ook meer info over de Sallandse Heuvelrug. Veel triester dan daar kan het inderdaad niet worden als je kijkt naar de achteruitgang van de natuur...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208417514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jeempie , gaan we nu wel woningen bouwen in de rijnenburg polder ??
Daar was een meerderheid voor: https://www.rtvutrecht.nl(...)in-polder-rijnenburg

Nou verzakt dat gebied al tijden gigantisch, dus of het nou een verstandige lokatie is weet ik niet. Moeten ze eerst stoppen met het wegpompen van water daar. Anders heb je straks nieuwbouwhuizen met scheuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208417667
quote:
:D Toch wel mooi dit.
pi_208417688
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 01:05 schreef Hamlapjes het volgende:
CDA wellicht?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:13:12 #195
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_208417791
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
PVV en FvD zijn al gedecimeerd, die wind is uit de zeilen. Dus daar hoef je helemaal niet over na te denken. Samen nog 6 zeteltjes.
In de Tweede Kamer heeft PVV 17 zetels, FvD 5 zetels en Groep van Haga 3 zetels. Bij elkaar 25 zetels. Ik hoop echt dat die club de volgende verkiezingen gezamenlijk onder de 10 zetels duikt. Dat zou het vormen van meerderheidscoalities een stuk makkelijker maken. Dat de zetels dan naar JA21 en BBB gaan zij het maar zo.

Maar bovenal, het thema asiel lijkt mij het slechtste thema waarop een kabinetscrisis veroorzaakt kan worden, omdat partijen daar weinig mee kunnen winnen en veel mee kunnen verliezen. Zelfs veel stemmers van D66, PvdA en GroenLinks zijn voor een strenger asielbeleid.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:14:34 #196
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_208417806
Ik vraag me wel af hoe lang het nu gaat duren voor de boeren weer gaan protesteren als ze erachter komen dat de BBB eigenlijk ook niks kan veranderen aan de hele stikstof situatie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_208417905
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In de Tweede Kamer heeft PVV 17 zetels, FvD 5 zetels en Groep van Haga 3 zetels. Bij elkaar 25 zetels. Ik hoop echt dat die club de volgende verkiezingen gezamenlijk onder de 10 zetels duikt. Dat zou het vormen van meerderheidscoalities een stuk makkelijker maken. Dat de zetels dan naar JA21 en BBB gaan zij het maar zo.

Maar bovenal, het thema asiel lijkt mij het slechtste thema waarop een kabinetscrisis veroorzaakt kan worden, omdat partijen daar weinig mee kunnen winnen en veel mee kunnen verliezen. Zelfs veel stemmers van D66, PvdA en GroenLinks zijn voor een strenger asielbeleid.
Met wat minder woke, inclusiviteit, vrouwenquota en migratie zou je al zoveel oplossen in dit land. Heb het idee dat mensen op de andere thema's veel meer concessies willen doen. Ook een heel groot deel van de stedelijke achterban van BBB, want die stemmen er echt niet alleen op vanwege wat stikstof.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:31:47 #198
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_208417998
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Met wat minder woke, inclusiviteit, vrouwenquota en migratie zou je al zoveel oplossen in dit land. Heb het idee dat mensen op de andere thema's veel meer concessies willen doen. Ook een heel groot deel van de stedelijke achterban van BBB, want die stemmen er echt niet alleen op vanwege wat stikstof.
Er zijn veel beschrijvingen voor de huidige regering mogelijk, maar 'woke' zou ik daar niet voor kiezen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_208418115
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als jij in winnen en verliezen alleen aan zetels denkt, dan ben je wel extreem cynisch. CU zit niet in het kabinet om zetels te winnen, maar om wat voor elkaar te krijgen. En één van hun grootste speerpunten is een humaner asielbeleid. Daar is namelijk enorm veel te winnen, met name voor hen die vluchten voor honger en geweld en die hier dan in onmenselijke omstandigheden worden opgevangen en soms zelfs teruggestuurd naar landen waar ze gemarteld worden. Voor hen is er wat te winnen. En dat is belangrijker dan zetels.

Nog los van het feit dat CU zichzelf op kan heffen als ze teveel toegeven op dit punt, als de CU geen naastenliefde meer toont is het geen Christelijke partij meer en heeft het geen toegevoegde waarde.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:45:49 #200
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208418159
Ik vraag me af; bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen, gaat de VVD er dan weer zo’n kunstmatige tweestrijd van maken?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')