Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 01:58 |
![]() ![]() Bahrain International Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 02:01 |
Williams beter dan McLaren ![]() Gasly P9 in de auto die te min was voor Piastri ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 02:02 |
Dat jij dat denkt betekent niet dat het waar is. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 6 maart 2023 @ 02:03 |
Het is wel opmerkelijk dat die (afwijkende) realiteit altijd 1 specifieke coureur betreft. Daarmee wordt de stelling dat je een Hamilton-fanboy bent steeds weer opnieuw onderbouwd. Dat denkt iedereen. | |
Vliegbaard | maandag 6 maart 2023 @ 02:05 |
Wat is dit voor kinderachtige post dan? Zeker nadat jij Hamilton in 2021 na de crash van Verstappen op Silverstone liep te verdedigen geeft gewoon aan dat je óf verschrikkelijk kinderachtig doet en meet met 2 maten of je een reactie probeert uit te lokken. Maar aangezien je zelf zegt dat je strijd voor gelijkheid, blijft optie 2 over. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 02:08 |
Nee ik verdedigde ook weleens Nyck. Want die werd ook (onverdiend) beschimpt door sommige Nederlanders. En zo zullen er meer zijn. Maar goed, schietschijf hier is vaak Lewis. Dan zal je me ook vaker over hem zien posten. Jij kan dat nooit weten. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 02:09 |
Hoezo is dat kinderachtig? Ze deden alsof ze de wereldtitel binnen hadden gehaald. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 02:10 |
Vliegbaard | maandag 6 maart 2023 @ 02:11 |
Kom op man, Hamilton deed dat destijds niet dan? Dit kun je toch niet serieus menen zeker? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 6 maart 2023 @ 02:13 |
![]() Trust me. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 6 maart 2023 @ 02:23 |
Omdat jij degene bent die, als Hamilton alleen al zijn rechterschoen aan zijn rechtervoet heeft gedaan, het hele forum volkotst met allerlei superlatieven. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 02:37 |
Wel mooi dat iedereen dacht dat Piastri en Webber een meesterzet hadden gedaan met de move naar McLaren maar dat Gasly er met de punten van door gaat. Even zien hoe het de rest van het seizoen vergaat. | |
Knurft-Zork3 | maandag 6 maart 2023 @ 02:42 |
Ik neem aan dat Alfonso nog een gridstraf gaat krijgen voor deze laffe aanval op Verstappen?![]() | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 03:40 |
Oeh, fitties uit 2021 aanhalen, daar gaan we! ![]() | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 03:41 |
Wel leuk in de persco dat Checo zei "It's nice to see 3 red bull cars on the podium" ![]() | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 03:44 |
Hij probeert Max hier zelfs te wurgen! ![]() | |
manny | maandag 6 maart 2023 @ 06:31 |
Tjezus wat reed ie makkelijk een eind weg zeg. | |
THEFXR | maandag 6 maart 2023 @ 06:55 |
Max, ik heb nog met je Pa gereden vanaf 2001 ![]() | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 06:57 |
hij had zelfs nog over.... | |
theguyver | maandag 6 maart 2023 @ 07:10 |
Hoeveel races heeft Aston Martin het podium gehaald? Juist 1x verder en dat was in 2021. Dus jah dan mag je best uitbundig feest vieren. | |
theguyver | maandag 6 maart 2023 @ 07:20 |
Na rondje 6 had hij gewoon cruise control aan staan. Hij was gewoon heerlijk constante rondjes aan het rijden. Jammer dat de rest van veld niet mee kon komen was wat leuker geweest, ik hoop op battles tussen max en Alonso. Wat had die een prachtige race gisteren. ![]() | |
Kickinalfa | maandag 6 maart 2023 @ 07:43 |
Leclerc liep erbij alsof hij totaal uit het veld geslagen was. Hamilton daarintegen kwam redelijk positief over, zou hij zich er een beetje bij hebben neergelegd dat er geen 8e titel in zit? | |
Rianne84 | maandag 6 maart 2023 @ 08:01 |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 08:05 |
Red Bull goden ![]() | |
marky | maandag 6 maart 2023 @ 08:06 |
Als Hamilton zich daar bij neerlegd dan gaat hij zijn contract ook niet verlengen. Dat denken op zijn leeftijd is funnest | |
Monolith | maandag 6 maart 2023 @ 08:18 |
Toch word ik daar niet heel blij van als dit een voorteken is voor de rest van het seizoen. Als één team er zo fors bovenuit steekt, dan wordt het er niet boeiender op. | |
Kickinalfa | maandag 6 maart 2023 @ 08:23 |
Nou ja, zowel Vettel, Alonso en Kimi zijn ook doorgegaan in de wetenschap dat ze geen kampioen meer worden. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 08:30 |
Hij lijkt er nog plezier in te hebben maar deze auto kunnen ze ook weer weggooien, dan moeten ze in 24 alles goed hebben om uberhaupt weer aan te haken, 2 jaar ontwikkelingstijd de prullenbak in haal je niet zomaar in al hebben ze wel wat data inmiddels. | |
Zorro | maandag 6 maart 2023 @ 08:39 |
Is toch leuk om Mercedes te laten voelen hoe dat is. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 08:42 |
Is ook wel een beetje circuit gerelateerd dus gewoon nog even afwachten hoe het de volgende paar races gaat maar dat die Red Bull de beste allrounder is kunnen we nu al wel bevestigen. | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 08:48 |
Wanneer is het eigenlijk wél goed? De laatste 2 seizoenen waren al spannender dan heel, heel veel seizoenen ervoor en toen hoorde je ook niemand zó janken om de MB dominantie, want de concurrentie moest maar beter hun best doen (en dat klopt ook). Nu is Max 2x kampioen en vind men het al saai ![]() Als je racen wil zien waarbij in de laatste ronde de leider van de race nog 3x wisselt, raad ik V8 supercars aan. F1 heeft veel te veel regeltjes en is veel saaier dan dat, dat is nu eenmaal hoe het is. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 6 maart 2023 @ 08:49 |
Het is ook een keer goed voor Mercedes inderdaad. Op een moment komt er een beter team, en dat zal later ook zo zijn. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 08:50 |
Alogod ![]() | |
Red_85 | maandag 6 maart 2023 @ 09:04 |
Dit. De grootste trol hier en factor dat topics ontsporen, komt van de mod zelf. En precies hier door. | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 09:19 |
Verstappen maakt hier ook al een opmerking over in een van de interviews na de race. Ze waren totaal niet aan het pushen. | |
Zwoerd | maandag 6 maart 2023 @ 09:31 |
Ik heb medelijden met Max, dit moet vreselijk saai zijn. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 09:37 |
Max heeft altijd gezegd dat hij het liefst gewoon dit soort races rijdt, toch? Voor Max is het natuurlijk gewoon winnen is winnen, boeit hem het dat het saai is voor de kijkers. Zelf zie ik liever wat meer spanning, maar dat moet dan maar komen vanaf plek drie, want als zelfs Perez met gemak 2e wordt dan is de Red Bull nu wel echt dominant. Ben wel benieuwd hoe circuit afhankelijk het is, want Jeddah is weer totaal anders. Is het saai voor de kijkers? Yup. Gun ik het Red Bull en Max? Yup. Vind ik het leuk om Mercedes na alle arrogantie en voordeeltjes die ze hebben gekregen te zien lijden? Hell yeah. Ik gun vooral Norris en Leclerc een betere auto. Geen fan van Leclerc, maar wat een pech heeft die gast zeg. Gecombineerd met af en toe wat domme fouten van hemzelf gaat het nooit wat worden zo. | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 09:44 |
misschien dat ze tegen het eind van het jaar de pijn van de budgetstraf voelen | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 09:45 |
Ik vind het trouwens wel hilarisch hoe vele "kenners" al na één race moord en brand roepen over de dominantie van Red Bull. Ik heb het dan niet over users hier, maar grote F1 accounts op social media, F1TV zelf en dan heb ik Sky nog niet eens gehoord gisteren. Mercedes heeft jaren lang lopen domineren en toen heb ik het ze niet zo horen benoemen. Het was toen vooral de geweldige Lewis en de rest moest maar hard werken. Nu is het de belachelijk dominante Red Bull waardoor de rest kansloos is en Max, ja die rijdt wel gewoon netjes zijn rondjes, niks bijzonders. | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 09:47 |
Bij Mercedes werd er genoeg geklaagd toch? We hadden het 'geluk' dat in 2014 en 2016 Rosberg er een strijd van probeerde te maken en er 1 jaar was dat Ferrari enigszins in de buurt zat. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 09:47 |
Als bij de volgende GP's (en dus andere soorten circuits) hun voorsprong net zo groot is dan kunnen ze gewoon de GP's zelf als windtunnel gaan gebruiken ![]() | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 09:47 |
ik heb de tegenovergestelde ervaring ![]() | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 09:47 |
Door de gemiddelde kijker, maar commentator etc in de eerste 2-3 jaar? Kan ik mij serieus niet herinneren, maar misschien heb ik het verdrongen ![]() | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 09:48 |
Dan moeten ze ook met een autootje van 60% grootte gaan racen, denk niet dat Max daar in past | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 09:49 |
Kan me wel herinneren dat mensen het in 2015 vrij saai vonden allemaal, in 2016 had je dus het geluk dat Rosberg echt op 110% aan het rijden was om Hamilton te sarren. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 09:49 |
Gewoon niet op schaal joh, boeien ![]() | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 09:50 |
klopt maar ze mochten niet meer op ware grootte testen in de tunnel ![]() maar ja idd die onderdelen gewoon in de race proberen. net als vroeger. ohnee, toen mocht je nog oneindig testen | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 09:50 |
Maar vorig jaar was natuurlijk gewoon een vrij saai seizoen en ik hoop op meer spanning dit jaar, wel blij dat er een vierde team lijkt te zijn dat voor podiums kan vechten. Dat is denk ik ook van 2015 of 2016 geleden alweer. | |
Maanvis | maandag 6 maart 2023 @ 09:51 |
dit is geen 4e team , vorig jaar waren er ook maar 2 teams. mercedes deed niet mee. nu doet mercedes weer niet mee en is AM misschien een 3e team. | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 09:53 |
Hamilton eindigt precies 3 seconden achter Sainz. 17 podiums voor een team dat niet mee deed vind ik ook best behoorlijk. | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 09:56 |
In 2021 had je wel Ferrari en McLaren die als het een beetje mee zat podiums konden pakken, maar dit jaar lijken AM en Mercedes een stuk dichter bij Ferrari te zitten dan die 2 in dat jaar bij Red Bull zaten. Verder staat het me niet bij dat er een team was dat consistent die 3 kon bedreigen sinds 2016. | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 10:00 |
Men moet zichzelf maar geen illusies maken. RBR kan lekker de auto optimaliseren, wat veel minder tijd en inspanning kost. Tegelijkertijd moeten Ferrari en Mercedes heel fundamentele problemen met de auto oplossen: daar gaat veel meer tijd in zitten dan dat wat RBR met de straf verliest. Blijkbaar hebben ze trouwens al een derde van de straf verwerkt las ik ergens. | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 10:08 |
Ik heb het trouwens al eens eerder gepost, maar Alonso kan nu lekker de rol oppakken die Max tussen 2016/2017 en 2019 had. Misschien niet snel genoeg om mee te vechten voor het kampioenschap maar goed genoeg om veel punten van Ferrari en Mercedes af te snoepen en af en toe een overwinning te pakken. In de periode die ik noemde maakte Max het Ferrari moeilijk en hielp ie eigenlijk Mercedes. Verstappen was minstens net zo'n goeie wingman van Hamilton als Bottas in een bepaald opzicht. ![]() | |
THEFXR | maandag 6 maart 2023 @ 10:19 |
xzaz | maandag 6 maart 2023 @ 10:28 |
McLaren de nieuwe Lotus? | |
PicoMMP | maandag 6 maart 2023 @ 10:30 |
Ik was en ben groot fan van Alonso. Misschien wel een van de beste coureurs ooit. Walgelijk dat de broertjes Coronel roepen dat hij met pensioen moet. ![]() | |
THEFXR | maandag 6 maart 2023 @ 10:32 |
Gelukkig zijn er een aantal experts die zeggen van niet, Kalf heeft 2 jaar geleden daarover excuses aangeboden, dat hij het mis heeft gehad, respect voor die man. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 10:43 |
Het is wel dramatisch bij McLaren momenteel. Heel jammer. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 6 maart 2023 @ 10:53 |
Dit. Ik gun hem zo nog een titel. Ik zie het niet gebeuren hoor, maar dat hij nu in elk geval eindelijk weer een auto heeft om mee te vechten vind ik fantastisch. Het is echt een top 5 coureur allertijden, maar een ongeëvenaarde neus voor slechte teamkeuzes. | |
ondeugend | maandag 6 maart 2023 @ 10:55 |
Zitten financieel aan de grond toch? Ik verwacht dat het nog wel even drama blijft, | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 11:15 |
Wat? | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 11:17 |
Hoe weet je dat dan? Volg je ze al sinds 2014? Was hij ook. Vettel en Bottas hadden ook kans. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 11:18 |
Omdat Max met grote voorsprong in Japan al won. Zoiets gaat nu waarschijnlijk ook gebeuren. | |
marky | maandag 6 maart 2023 @ 11:23 |
Hamilton lijkt mij er niet het type naar om een rol aan de zijlijn te spelen. | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 11:24 |
Iedereen? Vooral de Britten en hun pers dachten dat, maar dat is vooral uit nationalisme. Fransen? Bah! Ik heb tijdens die hele saga al eens opgemerkt dat het wel eens tegen kon vallen bij McLaren en dat hij misschien wel beter het aanbod van Williams aan had kunnen nemen. En gezien de resultaten van Albon en Sargeant gisteren, denk ik dat nog steeds. | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 11:25 |
Vond jij het echt spannend allemaal dan? Het was lachen om gepruts van Ferrari en de interne strijd van Mercedes was wel leuk. Maar om P1 in beide categorieën was er nul spanning en de slagvolgorde daarachter was ook best.. duidelijk. McLaren en Alpine hadden ook wel een flinke voorsprong op alles in het middenveld buiten Bottas.. | |
marky | maandag 6 maart 2023 @ 11:25 |
Feitelijk zullen ze moeten wachten op een nieuw regelement. Ze kunnen door de budgetcap geen extra stappen maken zoals ze een paar jaar terug deden waar ze 200 miljoen meer uitgaven dan de rest. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 11:27 |
Het is Aston ook gelukt al hebben die de juiste mensen binnen gehaald en heeft Toto z'n oren laten hangen naar zijn eigen engineers die het vorig jaar ook al fout hadden. | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 11:28 |
Hmmm, die indruk heb ik eigelijk niet. Ik heb het gevoel dat hij al gestopt zou zijn als hij in 2021 die titel had gewonnen. Ik denk wel dat hij er nog niet klaar voor is om die droom van een 8e titel op te geven. | |
Kleffe_Dop | maandag 6 maart 2023 @ 11:30 |
Dat geldt voor iedere coureur en teambaas natuurlijk, ook al zullen sommigen anders zeggen in de media. Het slaapt toch een stuk rustiger wetende dat het niet aankomt op de laatste ronde in Abu Dhabi. ![]() | |
marky | maandag 6 maart 2023 @ 11:31 |
Die deden midseason een update naar een Red Bull achtige auto maar hadden het nog niet voor elkaar omdat ze geen idee hadden hoe ze de setup moesten doen. Aks het werkelijk zo is dat deze AM lijkt op de RB18 dan lopen ze straks ook tegen achterstand op. Tel daarbij op dat RB de power had teruggedraaid. | |
alpeko | maandag 6 maart 2023 @ 11:33 |
LEC loopt mogelijk al tegen een gridstraf aan. Energy store was voor de race al vervangen en schijnt ook de reden van het uitvallen te zijn. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 11:33 |
Vorig jaar had Toto hem wraak beloofd na die deceptie in 21 en dat is er niet van gekomen, dit jaar is hij zelf wat sceptischer over de ontwikkeling in zijn team. Hij komt op mij toch vrij relaxed over maar ik kijk niet alles aan voor en na beschouwingen. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 11:33 |
Probleem van Mercedes is vooral dat ze echt hun concept gewoon helemaal verkeerd hebben. Aston Martin had op zich geen slecht concept en met het binnenhalen van de juiste personen in combinatie met goed doorontwikkelen staan ze nu waar ze staan. Mercedes heeft een slechte basis en daar kan je op dit moment gewoon niks meer mee. Ze hebben nu in een jaar tijd bijna geen stapje vooruit weten te zetten. Lijkt er dus op dat dit concept ook gewoon niet te verbeteren is en dat ze echt fundamenteel verkeerd zitten. Die gaan denk ik tot 2026 de kruimels van de andere teams oprapen en dat zullen er steeds minder worden. Lewis zie ik niet doorgaan t/m 2026 om vervolgens maar te hopen dat het daarna wel goed komt. Hij moet dan nog 3 jaar voor spek en bonen meerijden en ik weet niet of hij dat in zich heeft. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 11:34 |
Hier werd het ook gezegd. Logisch. McLaren was beter en met een betere motor. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 11:35 |
Ze hebben ook nog een achterstand maar ze hebben wel een grote stap gezet dus het is niet onmogelijk om stappen te zetten voor 2026, of het het gaat lukken is een ander verhaal. | |
Netsplitter | maandag 6 maart 2023 @ 11:39 |
Mclaren gaan dit jaar echt niks in de melk brokkelen. En dan vind ik helemaal niet erg voor piastri en brown. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 11:39 |
Ze hebben toch echt de porpoising gevonden en de auto is echt wel beter. Als ze nu de sweet spot kunnen vinden gaan ze zeker meedoen. | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 11:39 |
Wel lullig voor Norris. Die moet echt weg daar. Maar waar naartoe? | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 11:40 |
Er waren meerdere mensen die twijfels hadden bij de zet van Piastri, met name omdat Alpine er helemaal niet zo slecht uitzag. Ik weet zeker dat ik zelf zoiets heb gezegd. En nu blijkt dat niet alleen Alpine maar ook Williams (de eerste optie die Piastri kreeg aangeboden) een betere keus was geweest ![]() | |
Netsplitter | maandag 6 maart 2023 @ 11:43 |
![]() Haas, Williams, Alfa, AlphaTauri. An sich keuze zat. Alleen willen ze hem hebben? | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 11:43 |
Nee de auto is niet beter, ze zitten er verder af dan vorig jaar en het grootste probleem is dat ze zelf zeggen dat deze auto presteert zoals verwacht, die van vorig jaar had nog verborgen potentie die ze er overigens nooit uit hebben kunnen krijgen. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 11:43 |
Lastig, als Perez weg zou gaan dan heb je Ricciardo die op dat stoeltje aan het wachten is. Stoeltje van Sainz misschien als die weer een jaar niet mee weet te komen met Leclerc? Lewis vervangen als die de handdoek in de ring gooit? Op dit moment heeft hij gewoon geen enkele optie helaas. Brown en Piastri boeien bij absoluut niet, maar Norris verdient beter. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 11:44 |
Het probleem is dat Mercedes dacht dat wanneer ze het porpoisen onder controle zouden krijgen, ze wel mee konden doen voor de winst. Dat bleek gewoon niet waar. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 11:45 |
Jawel, auto is veel beter. Zit al dichterbij het dominante Red Bull dan vorig jaar. En ook dichterbij Sainz. | |
Questular | maandag 6 maart 2023 @ 11:45 |
Een kleine glimlach kan ik niet onderdrukken als ik denk aan Piastri en zijn keuze. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 11:46 |
![]() | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 11:47 |
Niet mee eens. Ja porpoising lijkt opgelost. Net als alle andere teams die er last van hadden en mede dankzij hard genoeg huilen dat de regels aangepast werden. Zij staan verder achter Red Bull dan afgelopen jaar, zijn ingehaald door Aston Martin en staan ook nog achter de Ferrari's. Stroll met zijn gebroken botten bleef voor Russell en Alonso reed rondjes om Lewis. ... sure ze stuiteren niet meer als een idioot en ze zullen vast wat sneller zijn dan vorig jaar, maar als je kijkt waar ze nu staan t.o.v. vorig jaar (m.b.t. andere teams) dan hebben ze eerder wat stappen terug gezet dan vooruit. | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 11:47 |
Norris lijkt mij de beste coureur van het middenveld met Alonso, natuurlijk willen ze hem hebben. | |
Starflyer | maandag 6 maart 2023 @ 11:48 |
Hoezo Piastri? Die werd net als Alonso aan het lijntje gehouden en koos (net als Alonso) eieren voor zijn geld. | |
Netsplitter | maandag 6 maart 2023 @ 11:48 |
Dichter bij RedBull? Met wat? Kwalificatie? Race? | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 11:48 |
De Ferrari-experience gun ik hem ook niet. Misschien is wachten op Lewis wel z'n beste optie. Je mag aannemen dat Mercedes hun auto uiteindelijk wel weer op de rails krijgt. | |
Questular | maandag 6 maart 2023 @ 11:48 |
4e team op dit moment met een betere auto. Dan kunnen die coureurs er echt niks van. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 11:49 |
Au ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 6 maart 2023 @ 11:50 |
Ricciardo, aub niet zeg. Die heeft zijn tijd wel gehad. | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 11:50 |
Hahaha ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 11:51 |
Maar de vraag is meer: wat moet Norris nog bij Alpine/een van de andere frotteams? Dat is voor hem geen echte vooruitgang.. | |
Netsplitter | maandag 6 maart 2023 @ 11:51 |
Naar Ferrari zal hij niet gaan, bij mercedes staat Mick ongeduldig te wachten op zijn kans. Als Perez weg gaat bij RB aan het eind van dit seizoen zal RB toeslaan bij Piastri. Daar kan je bijna vergif op innemen. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 11:51 |
Mercedes is in worse shape than that. Its deficit of high-speed downforce is greater than the Ferrari’s (which was particularly costly through the downhill sweeps of Turns 6/7/8) and hence its rear tyres suffered accordingly. But it’s not particularly quick on single lap pace either – almost 0.350s adrift of Leclerc on Saturday and 100.7% of Verstappen’s pole time. Even last year’s troublesome car qualified within 100.5% of pole here. https://the-race.com/form(...)ot-be-2023-template/ | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 11:52 |
Maar wil Verstappen iemand van het niveau Norris naast zich? | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 11:54 |
Coureurs? Oh je bedoelt race winnaar Russell die Hamilton versloeg en een 7-voudig wereldkampioen? Op basis waarvan zeg jij dat de coureurs er niks van kunnen? | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 11:55 |
Smaakt het? | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 11:55 |
Maakt hem weinig uit denk ik maar Norris ligt nog wel vast voorlopig. | |
Questular | maandag 6 maart 2023 @ 11:55 |
Als Russel achter een gehandicapte Stroll rijdt met een beter auto dan is het niet veel hé. | |
WheeledWarrior | maandag 6 maart 2023 @ 11:56 |
Hoe goed is Norris eigenlijk, dat is ook nog maar de vraag. Denk dat Verstappen bij Red Bull op dit moment vrijwel iedereen zoek rijdt als teamgenoot. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 11:56 |
Stroll heeft een betere auto. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 11:56 |
Ik denk niet dat het Max iets kan schelen wie er in de 2e auto zit. Lijkt me niet het type dat bang is voor concurrentie. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 11:57 |
Eens, enige probleem wat AM heeft is topspeed. | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 11:58 |
Max wil vooral iemand die ook vooraan kan meerijden. Ik denk niet dat hij zich echt zorgen maakt qua concurrentie, zolang zijn teammaat hem maar niet bewust saboteert. | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 11:58 |
Maar hij had wel gedoe met Sainz en denk ook niet dat hij met Ocon in 1 team wil zitten. Maar dat ligt bij Ocon ook zeker aan Ocon (Max was toen hij wat jonger was natuurlijk ook wel wat lastiger) Maar ik denk nu dat hij buiten Hamilton/Ocon niet per se iemand een veto zou moeten geven. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 11:59 |
Dus de auto is top. De coureurs zijn top. Waarom zijn ze dan het 4e team? ![]() | |
THEFXR | maandag 6 maart 2023 @ 11:59 |
Misschien moet Brown gewoon weg, wegens niet presteren | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 11:59 |
Max die met een achterstand begon omdat de auto 2x uitviel. Hoeveel 1-2s zijn er gescoord? Een tweede Bull die net iets meer dan de helft van de tijd op het podium wist te komen. Wat we gezien hebben is de rijdersklasse van Max. Dat Ferrari het verprutst kan hij niks aan doen, de Ferrari was echt niet langzamer. Mercedes coureurs kunnen zonder het beste materiaal ook niet meekomen. Wel veel klagen ineens. Allemaal totaal niet vergelijkbaar met de Mercedes dominatie die vele 1-2 en poles scoorden en nog over hadden. Dát was saai, er was vorig jaar meer strijd. Heel veel beter gaat het niet worden in F1. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 11:59 |
Wat is hier precies “au” aan? Het is aantoonbaar onjuist wat hij beweert. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 12:00 |
Max Q 2022 Bahrain: 1.30.681 Lewis Q 2022 Bahrain: 1.31.238 Verschil: 0.557s Max Q 2023 Bahrain: 1.29.708 Lewis Q 2023 Bahrain: 1.30.384 Verschil: 0.676s Max is 0.973s sneller t.o.v. 2022 Lewis is 0.854s sneller t.o.v.. 2022 Gat naar Red Bull is gewoon groter. Aston Martin is sneller (dit zeg je zelf ook). Gat naar Ferrari lijkt redelijk gelijk gebleven, omdat die ook nog geen grote sprong hebben gemaakt lijkt het. ... dus nee Mercedes in als je alles bekijkt niet echt opgeschoten. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 12:00 |
Ik zeg dat ze beter zijn dan vorig jaar. Niet dat ze de top auto hebben. Top betekent: hoogste. Dat is Red Bull met een bizarre marge. Ik zeg dat de Mercedes beter is. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 12:02 |
Eerste seizoenshelft was nog wel leuk qua spanning maar na die display op Spa was dat toch echt wel weg. | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 12:02 |
Dromen zijn bedrog ![]() | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 12:02 |
Beter voor de rug van Lewis, dat wel inderdaad. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 12:02 |
Je vergelijkt nu louter kwali pace. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 12:03 |
Zelfs als Toto en Lewis zeggen dat het weer een knakenbak is gelooft hij het nog niet ![]() | |
THEFXR | maandag 6 maart 2023 @ 12:05 |
de andere teams zijn ook beter dan vorige jaar. | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 12:06 |
RBR zou ook flink in de buidel moeten tasten om hem te halen. En dat gaan ze echt niet doen als ze al zat coureurs op de bank hebben zitten. Bij gebrek aan data durf ik ook niet te zeggen dat Norris het beter zou doen als Ricciardo of Perez. | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 12:06 |
Dat is al veel beter dan veel seizoen ervoor. Om dat alsnog als saai te bestempelen is vreemd, ofja F1 is dan gewoon saai, daar ben ik het niet per sé mee oneens. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 12:06 |
Ja, dat dus. Als Mercedes wil meedoen voor de winst moeten ze niet hun auto verbeteren, ze moeten 'm méér verbeteren dan de concurrentie doet. En in plaats van dat dat is gelukt, zijn ze nu ingehaald door Aston Martin. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 12:07 |
Echt wel. Alleen een auto kan altijd beter. Zelfs Max had te klagen over z’n superieure auto. Dat zijn gewoon toppers, namelijk ze zeggen nooit dat de auto perfect is. Zo onderscheidt je de groten van de kleineren. Alonso doet voor de bühne alsof de Aston de beste auto ooit is. | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 12:09 |
Na een weekend als deze krijg je wel het idee dat de meeste teams nog gewoon bezig zijn met een soort voortgezette pre-season testing. Veel van de issues die je ziet komen over als zaken die er normaal gesproken in de testweken uit gevist worden. | |
THEFXR | maandag 6 maart 2023 @ 12:10 |
Alonso is blij dat hij niet in die Alpine zit, die hem regelmatig in de steek liet en dat hij als 41-jarige nog eens een keer op het podium staat. | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 12:12 |
Met teams bedoel je Ferrari? ![]() Edit: Krijg net een plaatje via whatsapp: It has been 0 days since something went wrong at Ferrari. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 12:14 |
Vorig jaar voor de SC zat Lewis op ongeveer 35s van Max. Dit jaar eindigde Lewis 51s achter Max en 40s achter Perez en ook nog eens 12s achter Alonso. Terwijl Max en Perez zaten te chillen en wat dingen hadden teruggeschroefd ... maar nee Mercedes heeft gat naar Red Bull verkleind hoor ![]() Je kan ook gewoon een keer toegeven dat je het fout hebt. Is niet erg, integendeel. Het kan je sieren. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 12:15 |
Vergeleken met de auto's waar hij sinds 2015 mee heeft moeten rijden is die Aston natuurlijk een verademing. Haalt gewoon allebei de Mercedessen en een Ferrari in. Terwijl ze vorig jaar nog het 7e team waren. Ik snap best dat ze dat vieren alsof ze wereldkampioen zijn geworden. | |
Starflyer | maandag 6 maart 2023 @ 12:17 |
De Mercedes is beter dan vorig jaar, ja (ze zijn sneller). Alleen is het gat met RBR groter geworden. Dus relatief zijn ze erop achteruit gegaan. | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 12:18 |
Mwah, afgelopen 2 seizoenen best of the rest en zeker vorig jaar was dat best een prestatie, omdat de McLaren naar verluidt toen al vrij dramatisch was. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 12:22 |
Bahrein is sowieso een geval apart. Hoeft nog niks te zeggen over het hele seizoen. Kijk Mercedes heeft nu gekozen om de boel te ontwikkelen. Zullen ze niet voor niets hebben gedaan. Volgend raceweekend gaan ze waarschijnlijk al beter uit de verf komen. | |
Kickinalfa | maandag 6 maart 2023 @ 12:24 |
Vrij saai wilde ik het niet noemen, de 1e seizoenshelft was prima. Ik dacht na? Miami? dat het wel een eenzijdig verhaal begon te worden. | |
roninho | maandag 6 maart 2023 @ 12:27 |
Ja ik denk dat hij vooral niet zit te wachten op continue intern gezeik en gezeur. En denk Red Bull ook niet. Die hebben Max voor jaren vast liggen, die willen hooguit een iets snellere 2e rijder zolang die maar netjes teamopdrachten blijft volgen | |
roninho | maandag 6 maart 2023 @ 12:28 |
Ik weet niet of Norris hetzelfde zou kunnen doen als de Ricciardo van 5 jaar geleden. Maar er is voldoende data dat Norris de Ricciardo van vandaag om zijn oren rijdt. | |
DjVero | maandag 6 maart 2023 @ 12:29 |
Heeft Alonso eindelijk eens een goede keuze wat betreft team gemaakt? ![]() ![]() Wat een baas toch ook, met zijn 41 jaar ![]() | |
Kickinalfa | maandag 6 maart 2023 @ 12:30 |
Als Sainz zo blijft presteren is het geduld bij Ferrari ook wel een keer op. Met Perez wordt Red Bull ook geen wereldkampioen en hoe lang blijft Max nog. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 12:32 |
Hij heeft een contract tot 2028. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 12:32 |
Wat doet hij verkeerd dan? | |
Kickinalfa | maandag 6 maart 2023 @ 12:34 |
Precies genoeg op 8 keer WDC te worden ![]() Maar ik zie hem er eerlijk gezegd niet zolang zitten. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 12:37 |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 12:37 |
12s achter Charles liggen? | |
Kickinalfa | maandag 6 maart 2023 @ 12:40 |
Hij rijdt toch wel structureel een stuk achter Leclerc. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 12:40 |
En dat is een schande? Uiteindelijk wordt hij 4e in de 3e auto van dit weekend, is niet geweldig omdat Stroll met gebroken polsen reed maar ook niet slechter dan de auto. | |
Nieuwschierig | maandag 6 maart 2023 @ 12:42 |
Max zijn echte uitdaging ligt bij Ferrari. Als hij daar WDC wordt mag hij zich van mij meteen al GOAT noemen. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 12:42 |
Het is wel veel toch? Ja hij finisht de race op een goede positie, maar dat kwam omdat zijn auto wel bleef rijden | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 12:42 |
Leclerc is over 1 rondje moeilijk te verslaan dus dan begin je sowieso altijd wel achter hem en Leclerc is ook beter maar dat maakt hem toch niet meteen een faalhaas. | |
TearsoftheKingdom | maandag 6 maart 2023 @ 12:42 |
Vorig jaar en de eerste race van dit jaar mist hij vaak de aansluiting naar de top in de openingsfase van de race. Het eerste jaar kon Sainz het Leclerc nog wel eens moeilijk maken, maar ik heb het idee dat hij nu te kort komt. | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 12:45 |
Faalhaas zou ik ook niet zeggen, maar je kan wel zien dat Charles sinds dit tijdperk zeker in de race toch vaak de snelste is. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 12:46 |
Niet echt verbeteringen. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 12:47 |
Uiteraard maar ik vraag me toch echt af wie het beter zou doen tegen Leclerc, dat zijn er toch ook weer niet zoveel. | |
Kickinalfa | maandag 6 maart 2023 @ 12:47 |
Een faalhaas hoor je me mij niet zeggen, maar als hij op deze manier blijft presteren rijdt Sainz ook 3 seizoenen bij ferrari zonder noemenswaardige resultaten. Ik kan me best voorstellen dat er op dat moment bij Ferrari wel nagedacht over een 1 van de andere talenten. Zeker als Charles misschien ook wel gaat twijfelen over zijn toekomst. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 12:48 |
Max houdt het met zijn perfectionisme geen maand vol bij Ferrari, vermoed ik. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 12:49 |
Ze moeten eerst maar eens een winnende auto bouwen die heel blijft, gisteren ook weer wtf. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 12:52 |
Max wil niet eens bij die ballentent werken, joh. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 12:56 |
Er is maar 1 goat en dat is goatifi ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 12:58 |
Ballentent zal ik het niet noemen maar het is wel een slangenkuil waar op ieder nivo politieke spelletjes gespeeld worden terwijl men op het professionele vlak te vaak steken laat vallen. In dit tijdperk kan dat gewoon niet meer, het komt nu neer op de kleine marges en daar heb je gewoon een geoliede machine en organisatie als team voor nodig. Ferrari verloor vorig jaar nog bijna de 2e plaats aan Mercedes wat eigenlijk niet eens meer zichtbaar in de achteruitkijkspiegel had moeten zijn. | |
Red_85 | maandag 6 maart 2023 @ 13:10 |
Ah, je komt er dus voor uit dat Mercedes ten opzichte van de concurrentie gewoon verloren heeft. Als het al geen tijd is, is het wel track position omdat ze vorig jaar de 3de auto hadden en nu dus maximaal de 4de. | |
Sked | maandag 6 maart 2023 @ 13:13 |
Pak je mede-users gewoon aan op de inhoud en niet op de persoon ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 13:15 |
Dichterbij Sainz zoals ik al zei. Zeker op volgende circuits verwacht ik dat ze er ook dichterbij zitten. Bahrein is nogal een apart circuit, daarom dat Mercedes niet zo goed bij was als wat ik had verwacht. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 13:20 |
Denk dat Ferrari in SA voor Aston Martin zit, van Mercedes weet ik niet, qua topsnelheid wel wat beter dan AM maar of dat voldoende gaat zijn. | |
Red_85 | maandag 6 maart 2023 @ 13:21 |
Eigenlijk was het na de crash op Paul Ricard van Leclerc al niet meer spannend. Voor de rest was het vooral genieten hoe Max het hele veld zoek reed en zichzelf de geschiedenis boeken in. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:21 |
Da's ok, dan wordt het RBR, Ferrari, AMR en dan Mercedes ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:23 |
Hebben we allemaal door dat RBR nu gewoon doet wat Mercedes deed toen ze dominant waren? Niet meer tot het eind van het seizoen aan de auto hoeven werken omdat je de titels al op zak hebt, focussen op de nieuwe auto voor het volgende seizoen terwijl de concurrentie de oude auto moet blijven ontwikkelen om 2e, 3e of 4e te worden? En als dat dit jaar weer zo gaat dan is RBR in 2024 ook de #1, iig bij het begin. | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 13:25 |
De kans op een hele serie aan titels is nu wel groot ja. | |
Ferdii | maandag 6 maart 2023 @ 13:26 |
Die wordt na 15 minuten met die italiaanse mafklappers gillend gek. De hele cultuur is zo anders dan bij red bull | |
Sally | maandag 6 maart 2023 @ 13:28 |
Ah oke, thnx voor de info. Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand? ![]() | |
Ferdii | maandag 6 maart 2023 @ 13:28 |
klopt, scheelt een gigantische berg als je in het oude seizoen alvast wat shit voor volgend jaar kan ontwikkelen/testen etc. Daarnaast is het nu een kwestie van niet te oppermachtig lijken, zodat de regels niet aangepast worden om de spanning terug te brengen. Deden ze bij mercedes ook een lange tijd ![]() | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 13:28 |
Ze gaan wel wat last krijgen van die budgetcap straf, dus ze moeten wel een aardige voorsprong houden om goed 24 in te gaan. | |
trein2000 | maandag 6 maart 2023 @ 13:29 |
De batterij van de hybride systemen. | |
marky | maandag 6 maart 2023 @ 13:29 |
Ze zijn al een jaar of 10 de weg kwijt. Kleine opleving in 2021 maar verder waardeloos. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:29 |
Accu voor de electrische motoren om het heel simpel te zeggen ![]() | |
Ferdii | maandag 6 maart 2023 @ 13:30 |
ik denk dat het uiteindelijkm reuze meevalt. ferarri en mercedes hebben gewoon geen goede basis in de auto zitten, waardoor doorontwikkelen veel duurder is door alle problemen waar ze tegen aanlopen, of ze moeten dit seizoen opgeven om voor 2024 een geheel nieuw concept neer te zetten? aston martin zie ik nog niet doorontwikkelen in het tempo zoals red bull dit gewoonlijk doet, dat krijg je als je gewend bent de boel te kopieren ![]() | |
marky | maandag 6 maart 2023 @ 13:31 |
Maar dat moet ook gezien de reducties in windtunneltijd. Ze kunnen dus het wel gebruiken als ze niet te veel tijd meer aan deze auto hoeven te sleutelen. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 13:32 |
We gaan het zien maar denken dat het al gespeeld is na 1 race vind ik ook wat voorbarig. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:34 |
Hij mag er overigens 4 gebruiken in een seizoen voordat er een grid penalty uitgedeeld word, mocht het zo zijn dat er nu 2 gebruikt en kapot zijn dan mag hij er nog 2 nieuwe inzetten dus. Maar dat is uiteraard niet wat je wil na 1 wedstrijd van de 23. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 13:34 |
Heel simpel gezegd een batterij.Onderdeel van de motor, kan extra energie/power leveren aan de MGU-H en MGU-K (als ik het goed heb). Edit: Was niet snel genoeg ![]() | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 13:34 |
Het is niet zo dat ze geen windtunneltijd meer krijgen. Ze zullen daar gewoon een stuk efficienter mee om moeten springen. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 13:34 |
Dat is ook zo. Maar toch, RBR lijkt het gewoon enorm goed voor elkaar te hebben allemaal. En aangezien er geen echte grote wijzigingen op stapel staan de komende jaren, is de kans best groot dat ze deze positie vast weten te houden. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 13:35 |
Ik las dat je er maximaal 2 mag gebruiken in een seizoen voordat er penalties worden uitgedeeld. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:35 |
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 13:35 |
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:37 |
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 13:37 |
Het blijft een Britse sport en dan een Nederlander, Mexicaan en Spanjaard op het eerste podium, dat doet pijn hè. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 13:37 |
Beste windtunnel zit toch bij Newey in de bovenkamer, dus dat scheelt al veel. | |
marky | maandag 6 maart 2023 @ 13:37 |
Dat is ook zo maar als je dan eerder kan stoppen met tijd aan deze en meer tijd aan die van 2024 helpt dat wel. | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 13:38 |
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations." Volgens GP Fans. Kon even geen betere bron vinden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:38 |
Hmm, Newey heeft zich bij deze generatie volgens zijn zeggen beperkt tot de wielophanging en vering. Volgens mij heeft RBR gewoon een enorm goed team opgebouwd in MK rond de aerodynamica van de auto's. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:39 |
OK ![]() | |
Evenstar | maandag 6 maart 2023 @ 13:39 |
Dat maakt het eigenlijk alleen maar knapper. Fijn dat ze niet alleen maar op Newey leunen en dat ze dan in een zwart gat flikkeren zodra hij weg is. Dit had ik nog niet eerder gehoord, thanks. | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 13:40 |
Ja, de eerste seizoenshelft was oke. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 13:40 |
Nee niet voor dit onderdeel, maar het hoeft natuurlijk niet onbruikbaar te zijn nu, ze kunnen het nu op hun gemak bekijken. 2023 power unit component allocation COMPONENT ALLOCATION FOR 23-RACE SEASON Internal combustion engine (ICE) 3 Motor generator units-heat (MGU-H) 3 Motor generator units-kinetic (MGU-K) 3 Turbocharger 3 Energy store (ES) 2 Control electronics (CE) 2 Exhaust 8 | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 13:42 |
Ik denk dat 2021 onrealistische verwachtingen heeft gecreëerd wat betreft de spanning in een F1-seizoen. Zo'n titelstrijd komt maar heel zelden voor, het is meestal vrij snel duidelijk welke combinatie van auto & rijder er met de winst vandoor zal gaan. Zo'n race als die van gisteren is in F1-termen helemaal niet saai, ik denk dat er bovengemiddeld veel actie op de baan was eigenlijk. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:42 |
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 13:44 |
Dat ze die ene gewisseld zal uit voorzorg zijn en die is misschien wel te repareren en die andere was dat de oorzaak van zijn uitvallen? Ja dus, dan is z'n SA race ook meteen naar de klote | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 13:45 |
Dat werd gisteren gemeld, ja, maar goed, Ferrari heeft dat niet bevestigd of aangegeven wat de schade is aan de ES. We shall see ![]() | |
Mexicanobakker | maandag 6 maart 2023 @ 13:48 |
Klopt, uiteindelijk was dat zeker 1 van de 10 spannendste seizoenen ooit. Van seizoenen die ik actief heb meegemaakt was er alleen in 1999, 2003, 2008, 2010 en 2012 geen sprake van overduidelijke dominantie. Dat is in 25 jaar van deze sport toch behoorlijk weinig, een moyenne van zo'n 25-30%. Waarbij in 1999 en 2010 (in mindere mate ook 2012) er een duidelijk dominant team was, maar dit team wel om de haverklap last had van uitvalbeurten, in 2008 vooral de beste coureur niet bij het beste team reed. Dan houd je dus eigenlijk alleen 2003 over als seizoen waarin er niet 1 duidelijk dominant team was, en misschien 2012. Dat is gewoon heel weinig. Ik zou tevreden zijn met een seizoen waarin 2 teams een redelijke kans hebben op overwinningen en dat tweede team niet al na 10 races door 3 uitvalbeurten 100 punten achter staat. Naast 2021 hebben we dat alleen in 2018 gehad (en in 2013, maar die tweede seizoenshelft verpestte de boel wel) | |
Ferdii | maandag 6 maart 2023 @ 14:01 |
zo kun je ook een interessante met veel inhaal acties creeren ![]() | |
Starflyer | maandag 6 maart 2023 @ 14:03 |
Uit de PU Sporting Regulations (de beste bron ![]()
| |
BehoorlijkKritisch | maandag 6 maart 2023 @ 14:18 |
Precies. Gewoon de eerste helft van het seizoen vertrouwen op grofweg deze auto en mondjesmaat verder gaan finetunen voor 2024. Als de voorsprong echt is zoals die nu lijkt dan gaat RB nul last hebben van die korting op ontwikkelingstijd. | |
Nieuwschierig | maandag 6 maart 2023 @ 14:21 |
Maar de algemene verwachting op dit moment is wel degelijk dat het seizoen gelopen is. Sterker nog, ik denk dat alle journalisten die overtuiging al hadden toen Max voor de de 2e x over de finishlijn kwam tijdens de race en 3 seconden voorsprong had. Maar in de aanloop naar de volgende races slaat de toon wel weer om want vooral de journalisten en alles wat om het circus heen draait heeft er baat bij om spanning te creëren. Ook als die eigenlijk niet verwacht wordt. Volgens mij hebben we in 2022 ook nog eens bovengemiddeld veel regenraces gehad wat ook spanning en sensatie oplevert. Nog maar afwachten of dat dit jaar ook gebeurt. | |
Nieuwschierig | maandag 6 maart 2023 @ 14:28 |
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen. Het gaat ook ten koste van de publieke erkenning als je in een auto rijd die steeds 1 en 2 worden. Dat weet dit forum als geen ander. ![]() | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 14:28 |
De grootste grap is wel dat die regelwijziging van dit jaar Red Bull alleen maar in de hand heeft gewerkt, bedankt Toto! | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 14:30 |
Deze regels blijven hebben beperkte houdbaarheid, natuurlijk, na 2025 wordt alles weer anders. | |
Tijn | maandag 6 maart 2023 @ 14:31 |
Max, maar ook Christian Horner, Adrian Newey en vele anderen zijn jaren bezig geweest om RBR op dit punt te brengen. Dan ga je toch niet weg op het moment dat de resultaten er eindelijk uitkomen? Deze dominantie is puur verdiend. Ik kan me niet voorstellen dat Max hiervan wegloopt. | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 14:32 |
Volgens mij boeit Max al die records helemaal niks. Dat komt allemaal van de Hamilton-hype. Als ie geen zin meer heeft, stopt ie met F1. Zijn doel was WK worden, dat is gelukt. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 14:44 |
Denk het ook maar zolang ze hem een auto bieden waar hij mee kan winnen zal hij nog wel zin houden voorlopig, op het moment dat het een Mercedes 22 verhaal wordt is het wel klaar waarschijnlijk. | |
WheeledWarrior | maandag 6 maart 2023 @ 14:50 |
Red Bull had de auto voor 2023 toch al grotendeels klaar toen dat hele budgetcap-verhaal begon. Ze zullen er dan eerder voor 2024 last van krijgen. | |
alpeko | maandag 6 maart 2023 @ 14:59 |
Ik lees 2. | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 15:00 |
Max is happy met RBR en RBR is happy met Max. Het zou mij niet eens verbazen als Max nooit meer van team wisselt en begint en stopt als RedBull coureur | |
Sabata | maandag 6 maart 2023 @ 15:04 |
wat dat betreft begint de F1 journalistiek op voetbal journalistiek te lijken. eerst wekenlang ophemelen en bij het minste of geringste meteen roepen dat ze altijd al wisten dat het niks meer ging worden | |
Sabata | maandag 6 maart 2023 @ 15:06 |
tot 2026 in ieder geval. maar Vettel leek eerst dezelfde mening toegedaan tot de switch naar nieuwe autos hem niet goed beviel en Rbr tegenover Mercedes de boot miste | |
Nattekat | maandag 6 maart 2023 @ 15:16 |
Naar het schijnt is Leclerc uitgevallen met een kapotte ERS unit die speciaal voor de race nog vervangen is en waarvan je er dus maar 2 mag inzetten dit seizoen. Gridstraf incoming ![]() | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 15:19 |
Ja die kan in SA achteraan beginnen of is het 10 plekken? Je P4 voorspelling gaat voorlopig goed ![]() | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 15:21 |
Kunnen ze die dingen niet repareren? Hoe is dit in vredesnaam nu weer mogelijk. Ik kan me niet herinneren dat ze daar vorig jaar problemen mee gehad hebben. ![]() | |
Nattekat | maandag 6 maart 2023 @ 15:22 |
Ze gaan gewoon vrolijk verder waar ze gebleven waren. | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 15:25 |
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: nee die dingen zijn blijkbaar niet repareerbaar. Zie https://www.formu1a.uno/r(...)do-mette-ko-leclerc/
![]() edit: volgens iemand op Reddit is de eerder vervangen unit mogelijk wel te redden. Niet heel duidelijk wat de situatie daarvan is. [ Bericht 10% gewijzigd door beantherio op 06-03-2023 15:30:38 ] | |
Red_85 | maandag 6 maart 2023 @ 15:38 |
Het kan altijd zo zijn dat er een jaar tussen zit dat het klote gaat, zoals bij Merc vorig jaar. Denk eerder dat als Max totaal het gevoel kwijt is op zo'n moment, hij er geen heil meer in gaat zien. Geen kans meer, dat soort. Maar voorlopig zit hij er nog tot 2028 en daarna zien we wel. Is RBR nog competitief, is het de grootste kans dat hij blijft. Valt het wat weg, dan ziet hij andere uitdagingen en gaat wat anders doen. Daar heeft hij nooit een geheim van gemaakt. Eigenlijk hoop ik persoonlijk dat hij in de F1 blijft tot z'n 40ste ofso, maar dat zie ik niet gebeuren. | |
bedachtzaam | maandag 6 maart 2023 @ 15:40 |
Best wel vreemd dat dit niet tijdens de test boven water gekomen is, wel zuur voor Leclerc. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 15:40 |
In 2026 met hun eigen power unit kan het zomaar eens voorbij zijn met de pret, is wel een enorme stap hoor. | |
Zorro | maandag 6 maart 2023 @ 15:47 |
Maar wat is "redden"? Vervang elk onderdeel en je hebt een volledig nieuwe. Dus dat kan altijd. Waar ligt die grens? | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 15:52 |
Dat zal de FIA vast wel een mening over hebben. En Ferrari zal dat ook wel weten. Ik ben niet zo'n techneut maar mijn beeld bij een ES is dat het niet makkelijk is om zoiets te repareren. Het is feitelijk een soort accu toch? Klinkt niet als iets waarvan je makkelijk wat dingen kunt vervangen om e.a. weer netjes te laten werken. | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 15:53 |
Je kan gewoon de cellen vervangen. Op sommige scholen waar ze elektrisch karten maken ze de accu's zelf. En dat is echt geen hobby-bob gebeuren. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 16:04 |
Het is vast te repareren en ik weet ook niet precies hoe de FIA dat doet maar er zal een soort van verzegeling op zitten die niet verbroken mag worden. | |
Starflyer | maandag 6 maart 2023 @ 16:09 |
Vorig jaar lag de deadline voor de ERS homologatie op 1 september, toen ze al met een teruggeschroefde motor reden, vanwege problemen eerder in het seizoen. Na de betrouwbaarheidsupdate dit jaar rijden ze weer met een motor die vol openstaat en met nieuwere software, en blijkbaar kan de ES daar niet goed tegen. Misschien kunnen ze het met een aanpassing in de software oplossen, maar anders ben ik bang dat ze de motor weer terug moeten schroeven. | |
Tarado | maandag 6 maart 2023 @ 16:15 |
Het gaat allemaal goed komen jongens en meisjes. | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 16:16 |
Dat geloof ik ook wel idd. Dan is Leclerc wel tamelijk genaaid in het eerste weekend van het jaar. | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 16:16 |
![]() | |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 16:17 |
Maar waarom heeft Sainz er geen last van? | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 16:19 |
Piero Ferrari vlak na Leclerc's exit: | |
Rianne84 | maandag 6 maart 2023 @ 16:25 |
Die ging minder hard? | |
beantherio | maandag 6 maart 2023 @ 18:01 |
daNpy | maandag 6 maart 2023 @ 18:44 |
Haha dat lachje. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 6 maart 2023 @ 18:45 |
Clarkson ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 maart 2023 @ 19:38 |
Heerlijk dit ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 maart 2023 @ 21:03 |
Peterselieman | maandag 6 maart 2023 @ 21:05 |
Ocon had wel wat meer probleempjes dan die straffen op de baan ![]() | |
Red_85 | maandag 6 maart 2023 @ 21:49 |
Reken je niet rijk. Vorig jaar was de titelstrijd nu al beslist volgens velen na de uitval van Verstappen. Geen kans meer enzo. | |
Red_85 | maandag 6 maart 2023 @ 21:53 |
Bijvoorbeeld. | |
Vliegbaard | maandag 6 maart 2023 @ 21:57 |
Het verschil met vorig is dat Ferrari best een aardige voorsprong op de rest leek te hebben. We weten echter dat RB zich de aflopen jaren | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 22:04 |
Max is al kampioen. Strijd is al lang gestreden. En vorig jaar dachten we het tegenovergestelde maar dat bleek te vroeg een conclusie zijn. Dit jaar is anders omdat we met de auto’s van vorig jaar zijn verder gegaan. Dus dan kunnen we waarschijnlijk veel beter inschatten hoe het verloop van de WDC zal zijn. Teams kennen we, auto’s kennen we, betrouwbaarheid kennen we, en de drivers kennen we. | |
Nober | maandag 6 maart 2023 @ 22:11 |
Laatste winnaar van de openingsrace die het WK won. 2016 Rosberg | |
ChevyCaprice | maandag 6 maart 2023 @ 22:12 |
Ja en | |
Breekfast | maandag 6 maart 2023 @ 22:24 |
Ik baal wel van die uitvalbeurt van Leclerc. We hebben Ferrari gewoon nodig om de titelstrijd een beetje spannend te maken. Niet een heel leuk vooruitzicht als Max zo alle races met gemak binnen kan harken ![]() | |
Dazalbest1 | maandag 6 maart 2023 @ 23:04 |
Chevy heeft veel betere en positievere teksten misschien kan die beter de Mercedes social media gaan doen | |
Whiskers2009 | maandag 6 maart 2023 @ 23:24 |
Ik niet. We hebben Ferrari nergens voor nodig. Mag prima een ander team zijn. Bij voorkeur ook niet Mercedes wat mij betreft. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 maart 2023 @ 23:32 |
Dat wordt een kleine vijver. | |
Whiskers2009 | maandag 6 maart 2023 @ 23:35 |
/care ![]() | |
TearsoftheKingdom | maandag 6 maart 2023 @ 23:47 |
Het is trouwens wel hosanna bij Aston Martin nu, maar voor hetzelfde geld hadden ze 2 dnf's in de eerste ronde van de race kunnen hebben met die actie van Stroll. | |
Jane | maandag 6 maart 2023 @ 23:53 |
In het Sky-commentaar bij de highlights op YT werd al opgemerkt dat de Aston Martin kennelijk ook behoorlijk stevig gebouwd was, dus misschien hebben ze er al rekening mee gehouden dat ze Lance in het team hebben. ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 00:02 |
Welke highlights bedoel je? | |
Jane | dinsdag 7 maart 2023 @ 00:07 |
OK, het zat niet in het filmpje waarin ik dacht dat het zat. Dan weet ik niet precies waar ik het hoorde. Sorry. Maar iemand, ergens, maakte de opmerking dat de AM kennelijk redelijk stevig was. ![]() ![]() Het zat toch in het clipje dat ik dacht, alleen niet op het moment dat ik dacht. 6.14 min. [ Bericht 14% gewijzigd door Jane op 07-03-2023 00:16:57 ] | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 00:10 |
Zelf ook nog maar even de highlights gekeken. Toch prachtig hoe Lewis voor de 1e bocht Fernando al te pakken had en hoeveel moeite Fernando had met zijn snelle auto om Lewis te pakken. Maar goed, wel een mooie move natuurlijk in bocht 10. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 maart 2023 @ 01:32 |
Och als AMR leuk mee blijft doen dan gaat de strijd om plaats 2 in de constructeurs tussen 3 teams, da's wel leuk vooral als ze elkaar flink dwars zitten ![]() | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 7 maart 2023 @ 01:37 |
Wat is 'ie goed hè, die Lewis! Ik denk als Mercedes hem een goede auto kan geven dat 'ie best weleens kampioen zou kunnen worden. | |
THEFXR | dinsdag 7 maart 2023 @ 01:43 |
zo mooi zijn als Rosberg een comeback maakte en dan Lewis inhaalt. ![]() ![]() | |
DeeBee | dinsdag 7 maart 2023 @ 07:15 |
Het commentaar bij de samenvattingen is nu van F1TV dit seizoen, vorige seizoenen hoorde je inderdaad Crofty schreeuwen. Maar op F1TV zeiden ze dit inderdaad wel, Alonso had meerdere keren contact en kerbs en die auto had weinig last. | |
Blik | dinsdag 7 maart 2023 @ 08:53 |
Je begrijpt dat de enige reden dat Hamilton een bocht later dat plekje niet weer kwijt was, de botsing tussen alonso en stroll was. Alonso reed een hele andere lijn en kwam veel sneller die bocht uit | |
Marcoss | dinsdag 7 maart 2023 @ 09:09 |
Sowieso wel opvallend dat een F1-auto de ene keer zonder problemen doorgaat na een flinke botsing en de volgende keer de auto meteen 1,5 seconde langzamer is als ze een kerbstone iets te hard over gaan.. | |
schommelstoel | dinsdag 7 maart 2023 @ 09:10 |
Jij moet vast weten hoe dat is als Merc/Lewis fan. Sowieso 6 jaar lang weten dat je gaat winnen aan het begin van het seizoen. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 09:14 |
Hangt er ook wel vanaf waar ze geraakt worden, ik meen dat Stroll/Alonso voorband tegen achterband was dan moet je net geluk hebben dat ze niet lek gaan. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 maart 2023 @ 11:50 |
Mooiste moment van 2022 was voor mij toch wel Verstappen die Hamilton op een ronde zet op Imola ![]() | |
Zwoerd | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:06 |
In Q1 eruit in Saudi Arabie was ook leuk. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:09 |
Nope. Ik kijk pas sinds half 2017 en in 2018 was het nog niet duidelijk of het Vettel werd of Hamilton. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:11 |
Ook in 2017 trouwens, was er nog strijd tussen Seb en Lewis. Dus nee, klopt niet helemaal. | |
Tijn | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:26 |
Als je in 2014, 2015 en 2016 wel had gekeken, had je waarschijnlijk ook wel gezien dat in 2017 en 2018 er no way was dat Vettel het Mercedes echt moeilijk ging maken. | |
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:28 |
2017 was nog wel een beetje spannend op zich, daar zag Vettel er de eerste seizoenshelft echt wel goed uit. In 2018 had je nooit écht het gevoel dat Vettel het Hamilton moeilijk ging maken. In 2019 begonnen de betrouwbaarheidsissues, dat was jammer. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:33 |
Oh en daarom stond Vettel na de zomerstop van 2017 nog voor op Lewis ![]() | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:34 |
Voor jou misschien niet. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:36 |
Als je in de zomer nog van kampioenschapsleider schakelt dan kan dat nooit duidelijk zijn. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:47 |
Je weet nu toch wel wat meer van F1 dan in 2018? | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:50 |
Ja. Maar als je de ene seizoenshelft wint waarom zou je dan niet de tweede seizoenshelft kunnen winnen? En kijk nu is het heel makkelijk zeggen van ja "Mercedes had toch wel gewonnen", omdat Mercedes nou eenmaal 8x kampioen werd, daardoor lijkt het net alsof Mercedes/Hamilton dominant waren. Dat is echter puur scorebord. In het seizoen zelf was er echt wel strijd. | |
Mexicanobakker | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:51 |
Tsja het is een beetje als in 2003 waar tot de zomerstop Schumacher niet bovenaan stond en niet dominant was, maar als je de races na de zomerstop ziet is het logisch dat hij kampioen is geworden. En ja, een stukje minder dominant dan Hamilton in '17. | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:52 |
Nou dat kan bijvoorbeeld dat je word betrapt door de FIA op het foppen van een brandstof sensor. Ferrari had er een illegale motor voor nodig om Mercedes bij te houden. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:54 |
![]() | |
schommelstoel | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:00 |
Je maakt je karikatuur sterker en sterker nu ik dit weet. | |
Tijn | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:00 |
Ze leken niet dominant, ze waren enorm dominant. Ik heb er destijds geen moment aan getwijfeld dat Mercedes het kampioenschap weer ging binnenhalen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:08 |
Dat was pas in 2019. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:09 |
Ferrari was met Seb in de eerste helft wel beter. Dus dat is geen argument. | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:09 |
Ben ik niet. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 13:10 |
Dit was waarschijnlijk het hoogtepuntje van McLaren, Prostgod in MP4/2 | |
rotaderp44 | dinsdag 7 maart 2023 @ 15:29 |
daar moet MB eerst voor lobbyen zodat ze 3 jaar voorsprong kunnen hebben op de rest. | |
Evenstar | dinsdag 7 maart 2023 @ 15:32 |
Zou mij serieus niet verbazen als wij ergens dit jaar of anders volgend jaar opeens "geruchten" gaan krijgen dat Mercedes er geen zin meer in heeft als het zo moet .... Om vervolgens achter gesloten deuren weer wat te lobbyen om dingen hun kant op te laten vallen van 2026. | |
Vliegbaard | dinsdag 7 maart 2023 @ 15:38 |
Het is gebleken dat de sport niet persé Mercedes nodig heeft. Voor Mercedes is er vast weer een ander team dat er geld in wil stoppen. | |
Tarado | dinsdag 7 maart 2023 @ 15:53 |
De verhoudingen liggen nu wat anders, Audi stapt in, Ford stapt in, Cadillac wil instappen dus er staan er genoeg op de deur te kloppen. | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 7 maart 2023 @ 16:10 |
Ze zijn al begonnen, Russell zei gisteren al dat het seizoen voorbij was en dat Red Bull alle races gaat winnen dit jaar. Hij vond dat ze de auto van volgend jaar moeten gaan ontwikkelen en dit jaar alleen nog maar experimenteren. Ga er maar vanuit dat in de komende weken Toto en Hamilton ook met dit soort teksten gaan komen. De vraag is dan uiteraard hoe de FIA/FOM Red Bull wil "castreren", mocht dit überhaupt al mogelijk zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 maart 2023 @ 17:15 |
Andere aero regels die RBR zouden limiteren doen dat ook voor alle andere teams. Lijkt mij onmogelijk, sowieso moet een nieuwe directive voor de aero door de teams goedgekeurd worden en de rest van F1 gaat hun eigen werk niet om zeep helpen omdat Merc zijn zaakjes niet op orde heeft en de methode van vorig jaar, safety, gaat niet meer werken. Als je denkt dat Horner boos zou zijn dan moet je je eens voorstellen hoe Stroll sr gaat reageren als zijn AMR verneukt wordt door een nieuwe regel ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2023 17:16:51 ] | |
schommelstoel | dinsdag 7 maart 2023 @ 17:19 |
Ik zie Toto wel instaat om als een klein kind bij de FIA te gaan huilen. Kijk naar de aangepaste pitstop regels. Redbull was zo snel dat Toto ging huilen en zijn zin kreeg. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 maart 2023 @ 17:23 |
Oh, Wolff gaat uiteraard huilen maar ik denk niet dat het nog veel gaat helpen. | |
schommelstoel | dinsdag 7 maart 2023 @ 17:31 |
Toto heeft ook niet meer de positie die hij een aantal jaar heeft gehad, en dat merk je ook aan hem. Alleen al de scene tussen Toto en Horner over het stuiteren van de wagen. Horner: Then change the ff car! Toto als een klein kind: you change the car! | |
#ANONIEM | dinsdag 7 maart 2023 @ 17:32 |
Dat was een ontluisterende scene in DtS, Wolff zette zichzelf daar ontiegelijk te kijk bij zijn collega's die allemaal naar hem keken alsof hij niet goed bij zijn hoofd was. | |
schommelstoel | dinsdag 7 maart 2023 @ 17:35 |
Klopt. Maar als hij nu in deze positie al die arrogantie heeft, dan vraag ik mij af hoe hij in zijn hoogtijdagen met de FIA sprak. De man moet even een reality check krijgen. | |
tripel7 | dinsdag 7 maart 2023 @ 17:53 |
Dat hebben we in 2021 gezien, lobbyen na een zware crash dat zijn rijder die iemand met 300 van de baan drukt geen straf moet krijgen, en als ze aangeven even geen zin in hem te hebben, meteen als een pissige karen naar dat kantoor gaan. En proberen te dicteren of er wel of geen safety car moet komen, de veiligheid van de rijders en mensen op/langs de baan boeit hem niks. | |
Tijn | dinsdag 7 maart 2023 @ 18:21 |
Op zich is dat al redelijk aan het gebeuren ![]() | |
schommelstoel | dinsdag 7 maart 2023 @ 18:26 |
De vraag is alleen of het wel bij hem binnen komt. | |
Evenstar | dinsdag 7 maart 2023 @ 19:10 |
Dat zag je toch ook in Abu Dhabi. Gewoon de ballen hebben om te vragen (of eigenlijk eisen) dat ze laatste ronde niet meetellen ![]() | |
schommelstoel | dinsdag 7 maart 2023 @ 19:18 |
Zou het een narcist zijn? | |
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2023 @ 19:48 |
Verloren moeite bij een narcist | |
Peterselieman | dinsdag 7 maart 2023 @ 19:50 |
Ja |