Ze gaan gewoon vrolijk verder waar ze gebleven waren.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Kunnen ze die dingen niet repareren?
Hoe is dit in vredesnaam nu weer mogelijk. Ik kan me niet herinneren dat ze daar vorig jaar problemen mee gehad hebben.
quote:Donadoni: "when Leclerc's car was disassembled and checked the fault was found in the ERS-battery pack. These two units will not be salvageable"
Het kan altijd zo zijn dat er een jaar tussen zit dat het klote gaat, zoals bij Merc vorig jaar. Denk eerder dat als Max totaal het gevoel kwijt is op zo'n moment, hij er geen heil meer in gaat zien. Geen kans meer, dat soort.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het ook maar zolang ze hem een auto bieden waar hij mee kan winnen zal hij nog wel zin houden voorlopig, op het moment dat het een Mercedes 22 verhaal wordt is het wel klaar waarschijnlijk.
In 2026 met hun eigen power unit kan het zomaar eens voorbij zijn met de pret, is wel een enorme stap hoor.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het kan altijd zo zijn dat er een jaar tussen zit dat het klote gaat, zoals bij Merc vorig jaar. Denk eerder dat als Max totaal het gevoel kwijt is op zo'n moment, hij er geen heil meer in gaat zien. Geen kans meer, dat soort.
Maar voorlopig zit hij er nog tot 2028 en daarna zien we wel. Is RBR nog competitief, is het de grootste kans dat hij blijft. Valt het wat weg, dan ziet hij andere uitdagingen en gaat wat anders doen. Daar heeft hij nooit een geheim van gemaakt.
Eigenlijk hoop ik persoonlijk dat hij in de F1 blijft tot z'n 40ste ofso, maar dat zie ik niet gebeuren.
Maar wat is "redden"? Vervang elk onderdeel en je hebt een volledig nieuwe. Dus dat kan altijd. Waar ligt die grens?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:25 schreef beantherio het volgende:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: nee die dingen zijn blijkbaar niet repareerbaar. Zie https://www.formu1a.uno/r(...)do-mette-ko-leclerc/
[..]
edit: volgens iemand op Reddit is de eerder vervangen unit mogelijk wel te redden. Niet heel duidelijk wat de situatie daarvan is.
Dat zal de FIA vast wel een mening over hebben. En Ferrari zal dat ook wel weten.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Maar wat is "redden"? Vervang elk onderdeel en je hebt een volledig nieuwe. Dus dat kan altijd. Waar ligt die grens?
Je kan gewoon de cellen vervangen.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zal de FIA vast wel een mening over hebben. En Ferrari zal dat ook wel weten.
Ik ben niet zo'n techneut maar mijn beeld bij een ES is dat het niet makkelijk is om zoiets te repareren. Het is feitelijk een soort accu toch? Klinkt niet als iets waarvan je makkelijk wat dingen kunt vervangen om e.a. weer netjes te laten werken.
Het is vast te repareren en ik weet ook niet precies hoe de FIA dat doet maar er zal een soort van verzegeling op zitten die niet verbroken mag worden.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kan gewoon de cellen vervangen.
Op sommige scholen waar ze elektrisch karten maken ze de accu's zelf. En dat is echt geen hobby-bob gebeuren.
Vorig jaar lag de deadline voor de ERS homologatie op 1 september, toen ze al met een teruggeschroefde motor reden, vanwege problemen eerder in het seizoen. Na de betrouwbaarheidsupdate dit jaar rijden ze weer met een motor die vol openstaat en met nieuwere software, en blijkbaar kan de ES daar niet goed tegen. Misschien kunnen ze het met een aanpassing in de software oplossen, maar anders ben ik bang dat ze de motor weer terug moeten schroeven.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Kunnen ze die dingen niet repareren?
Hoe is dit in vredesnaam nu weer mogelijk. Ik kan me niet herinneren dat ze daar vorig jaar problemen mee gehad hebben.
Dat geloof ik ook wel idd. Dan is Leclerc wel tamelijk genaaid in het eerste weekend van het jaar.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is vast te repareren en ik weet ook niet precies hoe de FIA dat doet maar er zal een soort van verzegeling op zitten die niet verbroken mag worden.
quote:Op maandag 6 maart 2023 16:15 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Het gaat allemaal goed komen jongens en meisjes.
Heerlijk ditquote:Op maandag 6 maart 2023 16:15 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Reken je niet rijk. Vorig jaar was de titelstrijd nu al beslist volgens velen na de uitval van Verstappen. Geen kans meer enzo.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:25 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/38114]beantherio[/url
] het volgende:
De kans op een hele serie aan titels is nu wel groot ja.
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
In 2026 met hun eigen power unit kan het zomaar eens voorbij zijn met de pret, is wel een enorme stap hoor.
Het verschil met vorig is dat Ferrari best een aardige voorsprong op de rest leek te hebben. We weten echter dat RB zich de aflopen jarenquote:Op maandag 6 maart 2023 21:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Reken je niet rijk. Vorig jaar was de titelstrijd nu al beslist volgens velen na de uitval van Verstappen. Geen kans meer enzo.
Laatste winnaar van de openingsrace die het WK won.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max is al kampioen. Strijd is al lang gestreden. En vorig jaar dachten we het tegenovergestelde maar dat bleek te vroeg een conclusie zijn. Dit jaar is anders omdat we met de auto’s van vorig jaar zijn verder gegaan. Dus dan kunnen we waarschijnlijk veel beter inschatten hoe het verloop van de WDC zal zijn. Teams kennen we, auto’s kennen we, betrouwbaarheid kennen we, en de drivers kennen we.
Ja enquote:Op maandag 6 maart 2023 22:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Laatste winnaar van de openingsrace die het WK won.
2016 Rosberg
Chevy heeft veel betere en positievere teksten misschien kan die beter de Mercedes social media gaan doenquote:Op maandag 6 maart 2023 16:15 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Ik niet. We hebben Ferrari nergens voor nodig. Mag prima een ander team zijn. Bij voorkeur ook niet Mercedes wat mij betreft.quote:Op maandag 6 maart 2023 22:24 schreef Breekfast het volgende:
Ik baal wel van die uitvalbeurt van Leclerc. We hebben Ferrari gewoon nodig om de titelstrijd een beetje spannend te maken. Niet een heel leuk vooruitzicht als Max zo alle races met gemak binnen kan harken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |