abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2023 @ 14:03:34 #201
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208264983
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."

Volgens GP Fans. Kon even geen betere bron vinden :P
Uit de PU Sporting Regulations (de beste bron :) ):

quote:
In each Championship Season, unless a driver drives for more than one (1) Competitor (see Article 2.1.6(c) below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than:
‐ 3 engines (ICE): subject to the provisions of Article 2.1.4, an engine, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “ICE” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 3 turbochargers (TC): a turbocharger, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “TC” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 3 exhaust sets (EXH): an exhaust set, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “EXH” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations. The four elements constituting an Exhaust set, deemed to be the left‐hand primaries, right‐hand primaries, left hand secondary, right hand secondary, will be considered separately for the purposes of this Article.
2 energy store and control electronics units: subject to the provisions of Article 2.1.4, an energy store and control electronics unit, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “ES” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 2 MGU‐K: MGU‐K, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “MGUK” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 6 maart 2023 @ 14:18:44 #202
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_208265128
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijn het volgende:

[..]
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen.
Precies. Gewoon de eerste helft van het seizoen vertrouwen op grofweg deze auto en mondjesmaat verder gaan finetunen voor 2024.

Als de voorsprong echt is zoals die nu lijkt dan gaat RB nul last hebben van die korting op ontwikkelingstijd.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:21:54 #203
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_208265162
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
Maar de algemene verwachting op dit moment is wel degelijk dat het seizoen gelopen is.
Sterker nog, ik denk dat alle journalisten die overtuiging al hadden toen Max voor de de 2e x over de finishlijn kwam tijdens de race en 3 seconden voorsprong had.

Maar in de aanloop naar de volgende races slaat de toon wel weer om want vooral de journalisten en alles wat om het circus heen draait heeft er baat bij om spanning te creëren. Ook als die eigenlijk niet verwacht wordt.
Volgens mij hebben we in 2022 ook nog eens bovengemiddeld veel regenraces gehad wat ook spanning en sensatie oplevert. Nog maar afwachten of dat dit jaar ook gebeurt.
Wie dit leest is gek
  maandag 6 maart 2023 @ 14:28:18 #204
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_208265255
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ballentent zal ik het niet noemen maar het is wel een slangenkuil waar op ieder nivo politieke spelletjes gespeeld worden terwijl men op het professionele vlak te vaak steken laat vallen. In dit tijdperk kan dat gewoon niet meer, het komt nu neer op de kleine marges en daar heb je gewoon een geoliede machine en organisatie als team voor nodig.

Ferrari verloor vorig jaar nog bijna de 2e plaats aan Mercedes wat eigenlijk niet eens meer zichtbaar in de achteruitkijkspiegel had moeten zijn.
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.
Het gaat ook ten koste van de publieke erkenning als je in een auto rijd die steeds 1 en 2 worden.
Dat weet dit forum als geen ander. ;)
Wie dit leest is gek
  maandag 6 maart 2023 @ 14:28:39 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208265262
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Precies. Gewoon de eerste helft van het seizoen vertrouwen op grofweg deze auto en mondjesmaat verder gaan finetunen voor 2024.

Als de voorsprong echt is zoals die nu lijkt dan gaat RB nul last hebben van die korting op ontwikkelingstijd.
De grootste grap is wel dat die regelwijziging van dit jaar Red Bull alleen maar in de hand heeft gewerkt, bedankt Toto!
pi_208265292
quote:
99s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:28 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.
Het gaat ook ten koste van de publieke erkenning als je in een auto rijd die steeds 1 en 2 worden.
Dat weet dit forum als geen ander. ;)
Deze regels blijven hebben beperkte houdbaarheid, natuurlijk, na 2025 wordt alles weer anders.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:31:48 #207
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208265308
quote:
99s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:28 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.
Het gaat ook ten koste van de publieke erkenning als je in een auto rijd die steeds 1 en 2 worden.
Dat weet dit forum als geen ander. ;)
Max, maar ook Christian Horner, Adrian Newey en vele anderen zijn jaren bezig geweest om RBR op dit punt te brengen. Dan ga je toch niet weg op het moment dat de resultaten er eindelijk uitkomen? Deze dominantie is puur verdiend. Ik kan me niet voorstellen dat Max hiervan wegloopt.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:32:29 #208
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208265319
Volgens mij boeit Max al die records helemaal niks. Dat komt allemaal van de Hamilton-hype. Als ie geen zin meer heeft, stopt ie met F1. Zijn doel was WK worden, dat is gelukt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:44:28 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208265439
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:32 schreef daNpy het volgende:
Volgens mij boeit Max al die records helemaal niks. Dat komt allemaal van de Hamilton-hype. Als ie geen zin meer heeft, stopt ie met F1. Zijn doel was WK worden, dat is gelukt.
Denk het ook maar zolang ze hem een auto bieden waar hij mee kan winnen zal hij nog wel zin houden voorlopig, op het moment dat het een Mercedes 22 verhaal wordt is het wel klaar waarschijnlijk.
  maandag 6 maart 2023 @ 14:50:29 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208265489
Red Bull had de auto voor 2023 toch al grotendeels klaar toen dat hele budgetcap-verhaal begon. Ze zullen er dan eerder voor 2024 last van krijgen.
pi_208265556
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij mag er overigens 4 gebruiken in een seizoen
Ik lees 2.
pi_208265563
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Max, maar ook Christian Horner, Adrian Newey en vele anderen zijn jaren bezig geweest om RBR op dit punt te brengen. Dan ga je toch niet weg op het moment dat de resultaten er eindelijk uitkomen? Deze dominantie is puur verdiend. Ik kan me niet voorstellen dat Max hiervan wegloopt.
Max is happy met RBR en RBR is happy met Max. Het zou mij niet eens verbazen als Max nooit meer van team wisselt en begint en stopt als RedBull coureur
pi_208265608
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
wat dat betreft begint de F1 journalistiek op voetbal journalistiek te lijken. eerst wekenlang ophemelen en bij het minste of geringste meteen roepen dat ze altijd al wisten dat het niks meer ging worden
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_208265628
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Max is happy met RBR en RBR is happy met Max. Het zou mij niet eens verbazen als Max nooit meer van team wisselt en begint en stopt als RedBull coureur
tot 2026 in ieder geval. maar Vettel leek eerst dezelfde mening toegedaan tot de switch naar nieuwe autos hem niet goed beviel en Rbr tegenover Mercedes de boot miste
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 15:16:05 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208265733
Naar het schijnt is Leclerc uitgevallen met een kapotte ERS unit die speciaal voor de race nog vervangen is en waarvan je er dus maar 2 mag inzetten dit seizoen. Gridstraf incoming :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 6 maart 2023 @ 15:19:14 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208265761
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Naar het schijnt is Leclerc uitgevallen met een kapotte ERS unit die speciaal voor de race nog vervangen is en waarvan je er dus maar 2 mag inzetten dit seizoen. Gridstraf incoming :')
Ja die kan in SA achteraan beginnen of is het 10 plekken? Je P4 voorspelling gaat voorlopig goed :)
  maandag 6 maart 2023 @ 15:21:11 #217
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_208265778
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Naar het schijnt is Leclerc uitgevallen met een kapotte ERS unit die speciaal voor de race nog vervangen is en waarvan je er dus maar 2 mag inzetten dit seizoen. Gridstraf incoming :')
Kunnen ze die dingen niet repareren?

Hoe is dit in vredesnaam nu weer mogelijk. Ik kan me niet herinneren dat ze daar vorig jaar problemen mee gehad hebben. -O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 15:22:04 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208265790
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:21 schreef beantherio het volgende:

[..]
Kunnen ze die dingen niet repareren?

Hoe is dit in vredesnaam nu weer mogelijk. Ik kan me niet herinneren dat ze daar vorig jaar problemen mee gehad hebben. -O-
Ze gaan gewoon vrolijk verder waar ze gebleven waren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 6 maart 2023 @ 15:25:20 #219
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_208265821
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: nee die dingen zijn blijkbaar niet repareerbaar. Zie https://www.formu1a.uno/r(...)do-mette-ko-leclerc/

quote:
Donadoni: "when Leclerc's car was disassembled and checked the fault was found in the ERS-battery pack. These two units will not be salvageable"
:')

edit: volgens iemand op Reddit is de eerder vervangen unit mogelijk wel te redden. Niet heel duidelijk wat de situatie daarvan is.

[ Bericht 10% gewijzigd door beantherio op 06-03-2023 15:30:38 ]
  maandag 6 maart 2023 @ 15:38:31 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208266025
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Denk het ook maar zolang ze hem een auto bieden waar hij mee kan winnen zal hij nog wel zin houden voorlopig, op het moment dat het een Mercedes 22 verhaal wordt is het wel klaar waarschijnlijk.
Het kan altijd zo zijn dat er een jaar tussen zit dat het klote gaat, zoals bij Merc vorig jaar. Denk eerder dat als Max totaal het gevoel kwijt is op zo'n moment, hij er geen heil meer in gaat zien. Geen kans meer, dat soort.

Maar voorlopig zit hij er nog tot 2028 en daarna zien we wel. Is RBR nog competitief, is het de grootste kans dat hij blijft. Valt het wat weg, dan ziet hij andere uitdagingen en gaat wat anders doen. Daar heeft hij nooit een geheim van gemaakt.

Eigenlijk hoop ik persoonlijk dat hij in de F1 blijft tot z'n 40ste ofso, maar dat zie ik niet gebeuren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208266055
Best wel vreemd dat dit niet tijdens de test boven water gekomen is, wel zuur voor Leclerc.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:40:16 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208266057
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het kan altijd zo zijn dat er een jaar tussen zit dat het klote gaat, zoals bij Merc vorig jaar. Denk eerder dat als Max totaal het gevoel kwijt is op zo'n moment, hij er geen heil meer in gaat zien. Geen kans meer, dat soort.

Maar voorlopig zit hij er nog tot 2028 en daarna zien we wel. Is RBR nog competitief, is het de grootste kans dat hij blijft. Valt het wat weg, dan ziet hij andere uitdagingen en gaat wat anders doen. Daar heeft hij nooit een geheim van gemaakt.

Eigenlijk hoop ik persoonlijk dat hij in de F1 blijft tot z'n 40ste ofso, maar dat zie ik niet gebeuren.
In 2026 met hun eigen power unit kan het zomaar eens voorbij zijn met de pret, is wel een enorme stap hoor.
  FOK!fotograaf maandag 6 maart 2023 @ 15:47:42 #223
842 Zorro
Z
pi_208266178
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:25 schreef beantherio het volgende:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: nee die dingen zijn blijkbaar niet repareerbaar. Zie https://www.formu1a.uno/r(...)do-mette-ko-leclerc/
[..]
:')

edit: volgens iemand op Reddit is de eerder vervangen unit mogelijk wel te redden. Niet heel duidelijk wat de situatie daarvan is.
Maar wat is "redden"? Vervang elk onderdeel en je hebt een volledig nieuwe. Dus dat kan altijd. Waar ligt die grens?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 6 maart 2023 @ 15:52:43 #224
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_208266261
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:47 schreef Zorro het volgende:

[..]
Maar wat is "redden"? Vervang elk onderdeel en je hebt een volledig nieuwe. Dus dat kan altijd. Waar ligt die grens?
Dat zal de FIA vast wel een mening over hebben. En Ferrari zal dat ook wel weten.

Ik ben niet zo'n techneut maar mijn beeld bij een ES is dat het niet makkelijk is om zoiets te repareren. Het is feitelijk een soort accu toch? Klinkt niet als iets waarvan je makkelijk wat dingen kunt vervangen om e.a. weer netjes te laten werken.
  maandag 6 maart 2023 @ 15:53:35 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208266276
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:52 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dat zal de FIA vast wel een mening over hebben. En Ferrari zal dat ook wel weten.

Ik ben niet zo'n techneut maar mijn beeld bij een ES is dat het niet makkelijk is om zoiets te repareren. Het is feitelijk een soort accu toch? Klinkt niet als iets waarvan je makkelijk wat dingen kunt vervangen om e.a. weer netjes te laten werken.
Je kan gewoon de cellen vervangen.

Op sommige scholen waar ze elektrisch karten maken ze de accu's zelf. En dat is echt geen hobby-bob gebeuren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')