Uit de PU Sporting Regulations (de beste bronquote:Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."
Volgens GP Fans. Kon even geen betere bron vinden
quote:In each Championship Season, unless a driver drives for more than one (1) Competitor (see Article 2.1.6(c) below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than:
‐ 3 engines (ICE): subject to the provisions of Article 2.1.4, an engine, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “ICE” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 3 turbochargers (TC): a turbocharger, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “TC” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 3 exhaust sets (EXH): an exhaust set, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “EXH” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations. The four elements constituting an Exhaust set, deemed to be the left‐hand primaries, right‐hand primaries, left hand secondary, right hand secondary, will be considered separately for the purposes of this Article.
‐ 2 energy store and control electronics units: subject to the provisions of Article 2.1.4, an energy store and control electronics unit, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “ES” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
‐ 2 MGU‐K: MGU‐K, for the purposes of this Article, will be considered to be all the components respectively listed as “MGUK” and “INC” in the “PU Element” and “Sealed Perimeter” Columns in Appendix 3 of the Technical Regulations.
Precies. Gewoon de eerste helft van het seizoen vertrouwen op grofweg deze auto en mondjesmaat verder gaan finetunen voor 2024.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen.
Maar de algemene verwachting op dit moment is wel degelijk dat het seizoen gelopen is.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ballentent zal ik het niet noemen maar het is wel een slangenkuil waar op ieder nivo politieke spelletjes gespeeld worden terwijl men op het professionele vlak te vaak steken laat vallen. In dit tijdperk kan dat gewoon niet meer, het komt nu neer op de kleine marges en daar heb je gewoon een geoliede machine en organisatie als team voor nodig.
Ferrari verloor vorig jaar nog bijna de 2e plaats aan Mercedes wat eigenlijk niet eens meer zichtbaar in de achteruitkijkspiegel had moeten zijn.
De grootste grap is wel dat die regelwijziging van dit jaar Red Bull alleen maar in de hand heeft gewerkt, bedankt Toto!quote:Op maandag 6 maart 2023 14:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies. Gewoon de eerste helft van het seizoen vertrouwen op grofweg deze auto en mondjesmaat verder gaan finetunen voor 2024.
Als de voorsprong echt is zoals die nu lijkt dan gaat RB nul last hebben van die korting op ontwikkelingstijd.
Deze regels blijven hebben beperkte houdbaarheid, natuurlijk, na 2025 wordt alles weer anders.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.
Het gaat ook ten koste van de publieke erkenning als je in een auto rijd die steeds 1 en 2 worden.
Dat weet dit forum als geen ander.
Max, maar ook Christian Horner, Adrian Newey en vele anderen zijn jaren bezig geweest om RBR op dit punt te brengen. Dan ga je toch niet weg op het moment dat de resultaten er eindelijk uitkomen? Deze dominantie is puur verdiend. Ik kan me niet voorstellen dat Max hiervan wegloopt.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom is het ook een uitdaging. Ik zie 'm ook niet jarenlang met plezier zonder enige concurrentie titels gaan ophalen. Vooral omdat hij er nog zoveel nodig heeft om aan de 7 of 8 te komen.
Het gaat ook ten koste van de publieke erkenning als je in een auto rijd die steeds 1 en 2 worden.
Dat weet dit forum als geen ander.
Denk het ook maar zolang ze hem een auto bieden waar hij mee kan winnen zal hij nog wel zin houden voorlopig, op het moment dat het een Mercedes 22 verhaal wordt is het wel klaar waarschijnlijk.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:32 schreef daNpy het volgende:
Volgens mij boeit Max al die records helemaal niks. Dat komt allemaal van de Hamilton-hype. Als ie geen zin meer heeft, stopt ie met F1. Zijn doel was WK worden, dat is gelukt.
Ik lees 2.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij mag er overigens 4 gebruiken in een seizoen
Max is happy met RBR en RBR is happy met Max. Het zou mij niet eens verbazen als Max nooit meer van team wisselt en begint en stopt als RedBull coureurquote:Op maandag 6 maart 2023 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max, maar ook Christian Horner, Adrian Newey en vele anderen zijn jaren bezig geweest om RBR op dit punt te brengen. Dan ga je toch niet weg op het moment dat de resultaten er eindelijk uitkomen? Deze dominantie is puur verdiend. Ik kan me niet voorstellen dat Max hiervan wegloopt.
wat dat betreft begint de F1 journalistiek op voetbal journalistiek te lijken. eerst wekenlang ophemelen en bij het minste of geringste meteen roepen dat ze altijd al wisten dat het niks meer ging wordenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
tot 2026 in ieder geval. maar Vettel leek eerst dezelfde mening toegedaan tot de switch naar nieuwe autos hem niet goed beviel en Rbr tegenover Mercedes de boot mistequote:Op maandag 6 maart 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max is happy met RBR en RBR is happy met Max. Het zou mij niet eens verbazen als Max nooit meer van team wisselt en begint en stopt als RedBull coureur
Ja die kan in SA achteraan beginnen of is het 10 plekken? Je P4 voorspelling gaat voorlopig goedquote:Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Naar het schijnt is Leclerc uitgevallen met een kapotte ERS unit die speciaal voor de race nog vervangen is en waarvan je er dus maar 2 mag inzetten dit seizoen. Gridstraf incoming
Kunnen ze die dingen niet repareren?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Naar het schijnt is Leclerc uitgevallen met een kapotte ERS unit die speciaal voor de race nog vervangen is en waarvan je er dus maar 2 mag inzetten dit seizoen. Gridstraf incoming
Ze gaan gewoon vrolijk verder waar ze gebleven waren.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Kunnen ze die dingen niet repareren?
Hoe is dit in vredesnaam nu weer mogelijk. Ik kan me niet herinneren dat ze daar vorig jaar problemen mee gehad hebben.
quote:Donadoni: "when Leclerc's car was disassembled and checked the fault was found in the ERS-battery pack. These two units will not be salvageable"
Het kan altijd zo zijn dat er een jaar tussen zit dat het klote gaat, zoals bij Merc vorig jaar. Denk eerder dat als Max totaal het gevoel kwijt is op zo'n moment, hij er geen heil meer in gaat zien. Geen kans meer, dat soort.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het ook maar zolang ze hem een auto bieden waar hij mee kan winnen zal hij nog wel zin houden voorlopig, op het moment dat het een Mercedes 22 verhaal wordt is het wel klaar waarschijnlijk.
In 2026 met hun eigen power unit kan het zomaar eens voorbij zijn met de pret, is wel een enorme stap hoor.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het kan altijd zo zijn dat er een jaar tussen zit dat het klote gaat, zoals bij Merc vorig jaar. Denk eerder dat als Max totaal het gevoel kwijt is op zo'n moment, hij er geen heil meer in gaat zien. Geen kans meer, dat soort.
Maar voorlopig zit hij er nog tot 2028 en daarna zien we wel. Is RBR nog competitief, is het de grootste kans dat hij blijft. Valt het wat weg, dan ziet hij andere uitdagingen en gaat wat anders doen. Daar heeft hij nooit een geheim van gemaakt.
Eigenlijk hoop ik persoonlijk dat hij in de F1 blijft tot z'n 40ste ofso, maar dat zie ik niet gebeuren.
Maar wat is "redden"? Vervang elk onderdeel en je hebt een volledig nieuwe. Dus dat kan altijd. Waar ligt die grens?quote:Op maandag 6 maart 2023 15:25 schreef beantherio het volgende:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: nee die dingen zijn blijkbaar niet repareerbaar. Zie https://www.formu1a.uno/r(...)do-mette-ko-leclerc/
[..]
edit: volgens iemand op Reddit is de eerder vervangen unit mogelijk wel te redden. Niet heel duidelijk wat de situatie daarvan is.
Dat zal de FIA vast wel een mening over hebben. En Ferrari zal dat ook wel weten.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Maar wat is "redden"? Vervang elk onderdeel en je hebt een volledig nieuwe. Dus dat kan altijd. Waar ligt die grens?
Je kan gewoon de cellen vervangen.quote:Op maandag 6 maart 2023 15:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zal de FIA vast wel een mening over hebben. En Ferrari zal dat ook wel weten.
Ik ben niet zo'n techneut maar mijn beeld bij een ES is dat het niet makkelijk is om zoiets te repareren. Het is feitelijk een soort accu toch? Klinkt niet als iets waarvan je makkelijk wat dingen kunt vervangen om e.a. weer netjes te laten werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |