Faalhaas zou ik ook niet zeggen, maar je kan wel zien dat Charles sinds dit tijdperk zeker in de race toch vaak de snelste is.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc is over 1 rondje moeilijk te verslaan dus dan begin je sowieso altijd wel achter hem en Leclerc is ook beter maar dat maakt hem toch niet meteen een faalhaas.
Niet echt verbeteringen.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Haas, Williams, Alfa, AlphaTauri.
An sich keuze zat. Alleen willen ze hem hebben?
Uiteraard maar ik vraag me toch echt af wie het beter zou doen tegen Leclerc, dat zijn er toch ook weer niet zoveel.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Faalhaas zou ik ook niet zeggen, maar je kan wel zien dat Charles sinds dit tijdperk zeker in de race toch vaak de snelste is.
Een faalhaas hoor je me mij niet zeggen, maar als hij op deze manier blijft presteren rijdt Sainz ook 3 seizoenen bij ferrari zonder noemenswaardige resultaten.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc is over 1 rondje moeilijk te verslaan dus dan begin je sowieso altijd wel achter hem en Leclerc is ook beter maar dat maakt hem toch niet meteen een faalhaas.
Max houdt het met zijn perfectionisme geen maand vol bij Ferrari, vermoed ik.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Max zijn echte uitdaging ligt bij Ferrari.
Als hij daar WDC wordt mag hij zich van mij meteen al GOAT noemen.
Ze moeten eerst maar eens een winnende auto bouwen die heel blijft, gisteren ook weer wtf.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een faalhaas hoor je me mij niet zeggen, maar als hij op deze manier blijft presteren rijdt Sainz ook 3 seizoenen bij ferrari zonder noemenswaardige resultaten.
Ik kan me best voorstellen dat er op dat moment bij Ferrari wel nagedacht over een 1 van de andere talenten.
Zeker als Charles misschien ook wel gaat twijfelen over zijn toekomst.
Max wil niet eens bij die ballentent werken, joh.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max houdt het met zijn perfectionisme geen maand vol bij Ferrari, vermoed ik.
Er is maar 1 goat en dat is goatifiquote:Op maandag 6 maart 2023 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Max zijn echte uitdaging ligt bij Ferrari.
Als hij daar WDC wordt mag hij zich van mij meteen al GOAT noemen.
Ballentent zal ik het niet noemen maar het is wel een slangenkuil waar op ieder nivo politieke spelletjes gespeeld worden terwijl men op het professionele vlak te vaak steken laat vallen. In dit tijdperk kan dat gewoon niet meer, het komt nu neer op de kleine marges en daar heb je gewoon een geoliede machine en organisatie als team voor nodig.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max wil niet eens bij die ballentent werken, joh.
Ah, je komt er dus voor uit dat Mercedes ten opzichte van de concurrentie gewoon verloren heeft. Als het al geen tijd is, is het wel track position omdat ze vorig jaar de 3de auto hadden en nu dus maximaal de 4de.quote:
Dichterbij Sainz zoals ik al zei. Zeker op volgende circuits verwacht ik dat ze er ook dichterbij zitten. Bahrein is nogal een apart circuit, daarom dat Mercedes niet zo goed bij was als wat ik had verwacht.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, je komt er dus voor uit dat Mercedes ten opzichte van de concurrentie gewoon verloren heeft. Als het al geen tijd is, is het wel track position omdat ze vorig jaar de 3de auto hadden en nu dus maximaal de 4de.
Denk dat Ferrari in SA voor Aston Martin zit, van Mercedes weet ik niet, qua topsnelheid wel wat beter dan AM maar of dat voldoende gaat zijn.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dichterbij Sainz zoals ik al zei. Zeker op volgende circuits verwacht ik dat ze er ook dichterbij zitten. Bahrein is nogal een apart circuit, daarom dat Mercedes niet zo goed bij was als wat ik had verwacht.
Eigenlijk was het na de crash op Paul Ricard van Leclerc al niet meer spannend. Voor de rest was het vooral genieten hoe Max het hele veld zoek reed en zichzelf de geschiedenis boeken in.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eerste seizoenshelft was nog wel leuk qua spanning maar na die display op Spa was dat toch echt wel weg.
Da's ok, dan wordt het RBR, Ferrari, AMR en dan Mercedesquote:Op maandag 6 maart 2023 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Ferrari in SA voor Aston Martin zit, van Mercedes weet ik niet, qua topsnelheid wel wat beter dan AM maar of dat voldoende gaat zijn.
Die wordt na 15 minuten met die italiaanse mafklappers gillend gek. De hele cultuur is zo anders dan bij red bullquote:Op maandag 6 maart 2023 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max houdt het met zijn perfectionisme geen maand vol bij Ferrari, vermoed ik.
Ah oke, thnx voor de info.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:33 schreef alpeko het volgende:
LEC loopt mogelijk al tegen een gridstraf aan. Energy store was voor de race al vervangen en schijnt ook de reden van het uitvallen te zijn.
klopt, scheelt een gigantische berg als je in het oude seizoen alvast wat shit voor volgend jaar kan ontwikkelen/testen etc.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
Hebben we allemaal door dat RBR nu gewoon doet wat Mercedes deed toen ze dominant waren? Niet meer tot het eind van het seizoen aan de auto hoeven werken omdat je de titels al op zak hebt, focussen op de nieuwe auto voor het volgende seizoen terwijl de concurrentie de oude auto moet blijven ontwikkelen om 2e, 3e of 4e te worden?
En als dat dit jaar weer zo gaat dan is RBR in 2024 ook de #1, iig bij het begin.
Ze gaan wel wat last krijgen van die budgetcap straf, dus ze moeten wel een aardige voorsprong houden om goed 24 in te gaan.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
En als dat dit jaar weer zo gaat dan is RBR in 2024 ook de #1, iig bij het begin.
De batterij van de hybride systemen.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah oke, thnx voor de info.
Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand?)
Ze zijn al een jaar of 10 de weg kwijt. Kleine opleving in 2021 maar verder waardeloos.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mclaren gaan dit jaar echt niks in de melk brokkelen. En dan vind ik helemaal niet erg voor piastri en brown.
Accu voor de electrische motoren om het heel simpel te zeggenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah oke, thnx voor de info.
Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand?)
ik denk dat het uiteindelijkm reuze meevalt. ferarri en mercedes hebben gewoon geen goede basis in de auto zitten, waardoor doorontwikkelen veel duurder is door alle problemen waar ze tegen aanlopen, of ze moeten dit seizoen opgeven om voor 2024 een geheel nieuw concept neer te zetten?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze gaan wel wat last krijgen van die budgetcap straf, dus ze moeten wel een aardige voorsprong houden om goed 24 in te gaan.
Maar dat moet ook gezien de reducties in windtunneltijd. Ze kunnen dus het wel gebruiken als ze niet te veel tijd meer aan deze auto hoeven te sleutelen.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
Hebben we allemaal door dat RBR nu gewoon doet wat Mercedes deed toen ze dominant waren? Niet meer tot het eind van het seizoen aan de auto hoeven werken omdat je de titels al op zak hebt, focussen op de nieuwe auto voor het volgende seizoen terwijl de concurrentie de oude auto moet blijven ontwikkelen om 2e, 3e of 4e te worden?
En als dat dit jaar weer zo gaat dan is RBR in 2024 ook de #1, iig bij het begin.
We gaan het zien maar denken dat het al gespeeld is na 1 race vind ik ook wat voorbarig.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:30 schreef Ferdii het volgende:
[..]
ik denk dat het uiteindelijkm reuze meevalt. ferarri en mercedes hebben gewoon geen goede basis in de auto zitten, waardoor doorontwikkelen veel duurder is door alle problemen waar ze tegen aanlopen, of ze moeten dit seizoen opgeven om voor 2024 een geheel nieuw concept neer te zetten?
aston martin zie ik nog niet doorontwikkelen in het tempo zoals red bull dit gewoonlijk doet, dat krijg je als je gewend bent de doel te kopieren
Hij mag er overigens 4 gebruiken in een seizoen voordat er een grid penalty uitgedeeld word, mocht het zo zijn dat er nu 2 gebruikt en kapot zijn dan mag hij er nog 2 nieuwe inzetten dus. Maar dat is uiteraard niet wat je wil na 1 wedstrijd van de 23.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah oke, thnx voor de info.
Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand?)
Heel simpel gezegd een batterij.Onderdeel van de motor, kan extra energie/power leveren aan de MGU-H en MGU-K (als ik het goed heb).quote:Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah oke, thnx voor de info.
Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand?)
Het is niet zo dat ze geen windtunneltijd meer krijgen. Ze zullen daar gewoon een stuk efficienter mee om moeten springen.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:31 schreef marky het volgende:
[..]
Maar dat moet ook gezien de reducties in windtunneltijd. Ze kunnen dus het wel gebruiken als ze niet te veel tijd meer aan deze auto hoeven te sleutelen.
Dat is ook zo. Maar toch, RBR lijkt het gewoon enorm goed voor elkaar te hebben allemaal. En aangezien er geen echte grote wijzigingen op stapel staan de komende jaren, is de kans best groot dat ze deze positie vast weten te houden.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan het zien maar denken dat het al gespeeld is na 1 race vind ik ook wat voorbarig.
Ik las dat je er maximaal 2 mag gebruiken in een seizoen voordat er penalties worden uitgedeeld.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij mag er overigens 4 gebruiken in een seizoen voordat er een grid penalty uitgedeeld word, mocht het zo zijn dat er nu 2 gebruikt en kapot zijn dan mag hij er nog 2 nieuwe inzetten dus. Maar dat is uiteraard niet wat je wil na 1 wedstrijd van de 23.
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan het zien maar denken dat het al gespeeld is na 1 race vind ik ook wat voorbarig.
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze geen windtunneltijd meer krijgen. Ze zullen daar gewoon een stuk efficienter mee om moeten springen.
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las dat je er maximaal 2 mag gebruiken in een seizoen voordat er penalties worden uitgedeeld.
Het blijft een Britse sport en dan een Nederlander, Mexicaan en Spanjaard op het eerste podium, dat doet pijn hè.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
Beste windtunnel zit toch bij Newey in de bovenkamer, dus dat scheelt al veel.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen.
Dat is ook zo maar als je dan eerder kan stoppen met tijd aan deze en meer tijd aan die van 2024 helpt dat wel.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze geen windtunneltijd meer krijgen. Ze zullen daar gewoon een stuk efficienter mee om moeten springen.
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."quote:Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor.
Hmm, Newey heeft zich bij deze generatie volgens zijn zeggen beperkt tot de wielophanging en vering. Volgens mij heeft RBR gewoon een enorm goed team opgebouwd in MK rond de aerodynamica van de auto's.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Beste windtunnel zit toch bij Newey in de bovenkamer, dus dat scheelt al veel.
OKquote:Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."
Volgens GP Fans. Kon even geen betere bron vinden
Dat maakt het eigenlijk alleen maar knapper. Fijn dat ze niet alleen maar op Newey leunen en dat ze dan in een zwart gat flikkeren zodra hij weg is. Dit had ik nog niet eerder gehoord, thanks.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm, Newey heeft zich bij deze generatie volgens zijn zeggen beperkt tot de wielophanging en vering. Volgens mij heeft RBR gewoon een enorm goed team opgebouwd in MK rond de aerodynamica van de auto's.
Ja, de eerste seizoenshelft was oke.quote:Op maandag 6 maart 2023 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vrij saai wilde ik het niet noemen, de 1e seizoenshelft was prima.
Ik dacht na? Miami? dat het wel een eenzijdig verhaal begon te worden.
Nee niet voor dit onderdeel, maar het hoeft natuurlijk niet onbruikbaar te zijn nu, ze kunnen het nu op hun gemak bekijken.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor.
Ik denk dat 2021 onrealistische verwachtingen heeft gecreëerd wat betreft de spanning in een F1-seizoen. Zo'n titelstrijd komt maar heel zelden voor, het is meestal vrij snel duidelijk welke combinatie van auto & rijder er met de winst vandoor zal gaan.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, de eerste seizoenshelft was oke.
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee niet voor dit onderdeel, maar het hoeft natuurlijk niet onbruikbaar te zijn nu, ze kunnen het nu op hun gemak bekijken.
2023 power unit component allocation
COMPONENT ALLOCATION FOR 23-RACE SEASON
Internal combustion engine (ICE) 3
Motor generator units-heat (MGU-H) 3
Motor generator units-kinetic (MGU-K) 3
Turbocharger 3
Energy store (ES) 2
Control electronics (CE) 2
Exhaust 8
Dat ze die ene gewisseld zal uit voorzorg zijn en die is misschien wel te repareren en die andere was dat de oorzaak van zijn uitvallen?quote:Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.
Dat werd gisteren gemeld, ja, maar goed, Ferrari heeft dat niet bevestigd of aangegeven wat de schade is aan de ES. We shall seequote:Op maandag 6 maart 2023 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ze die ene gewisseld zal uit voorzorg zijn en die is misschien wel te repareren en die andere was dat de oorzaak van zijn uitvallen?
Klopt, uiteindelijk was dat zeker 1 van de 10 spannendste seizoenen ooit. Van seizoenen die ik actief heb meegemaakt was er alleen in 1999, 2003, 2008, 2010 en 2012 geen sprake van overduidelijke dominantie. Dat is in 25 jaar van deze sport toch behoorlijk weinig, een moyenne van zo'n 25-30%. Waarbij in 1999 en 2010 (in mindere mate ook 2012) er een duidelijk dominant team was, maar dit team wel om de haverklap last had van uitvalbeurten, in 2008 vooral de beste coureur niet bij het beste team reed. Dan houd je dus eigenlijk alleen 2003 over als seizoen waarin er niet 1 duidelijk dominant team was, en misschien 2012. Dat is gewoon heel weinig.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat 2021 onrealistische verwachtingen heeft gecreëerd wat betreft de spanning in een F1-seizoen. Zo'n titelstrijd komt maar heel zelden voor, het is meestal vrij snel duidelijk welke combinatie van auto & rijder er met de winst vandoor zal gaan.
zo kun je ook een interessante met veel inhaal acties creerenquote:Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |