abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 12:45:16 #151
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208264083
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Leclerc is over 1 rondje moeilijk te verslaan dus dan begin je sowieso altijd wel achter hem en Leclerc is ook beter maar dat maakt hem toch niet meteen een faalhaas.
Faalhaas zou ik ook niet zeggen, maar je kan wel zien dat Charles sinds dit tijdperk zeker in de race toch vaak de snelste is.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208264090
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Haas, Williams, Alfa, AlphaTauri.
An sich keuze zat. Alleen willen ze hem hebben?
Niet echt verbeteringen.
  maandag 6 maart 2023 @ 12:47:00 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264104
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Faalhaas zou ik ook niet zeggen, maar je kan wel zien dat Charles sinds dit tijdperk zeker in de race toch vaak de snelste is.
Uiteraard maar ik vraag me toch echt af wie het beter zou doen tegen Leclerc, dat zijn er toch ook weer niet zoveel.
pi_208264112
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Leclerc is over 1 rondje moeilijk te verslaan dus dan begin je sowieso altijd wel achter hem en Leclerc is ook beter maar dat maakt hem toch niet meteen een faalhaas.
Een faalhaas hoor je me mij niet zeggen, maar als hij op deze manier blijft presteren rijdt Sainz ook 3 seizoenen bij ferrari zonder noemenswaardige resultaten.

Ik kan me best voorstellen dat er op dat moment bij Ferrari wel nagedacht over een 1 van de andere talenten.
Zeker als Charles misschien ook wel gaat twijfelen over zijn toekomst.
pi_208264123
quote:
99s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Max zijn echte uitdaging ligt bij Ferrari.
Als hij daar WDC wordt mag hij zich van mij meteen al GOAT noemen.
Max houdt het met zijn perfectionisme geen maand vol bij Ferrari, vermoed ik.
  maandag 6 maart 2023 @ 12:49:51 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264135
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een faalhaas hoor je me mij niet zeggen, maar als hij op deze manier blijft presteren rijdt Sainz ook 3 seizoenen bij ferrari zonder noemenswaardige resultaten.

Ik kan me best voorstellen dat er op dat moment bij Ferrari wel nagedacht over een 1 van de andere talenten.
Zeker als Charles misschien ook wel gaat twijfelen over zijn toekomst.
Ze moeten eerst maar eens een winnende auto bouwen die heel blijft, gisteren ook weer wtf.
  maandag 6 maart 2023 @ 12:52:23 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208264170
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Max houdt het met zijn perfectionisme geen maand vol bij Ferrari, vermoed ik.
Max wil niet eens bij die ballentent werken, joh.
  maandag 6 maart 2023 @ 12:56:06 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264213
quote:
99s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Max zijn echte uitdaging ligt bij Ferrari.
Als hij daar WDC wordt mag hij zich van mij meteen al GOAT noemen.
Er is maar 1 goat en dat is goatifi

pi_208264237
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Max wil niet eens bij die ballentent werken, joh.
Ballentent zal ik het niet noemen maar het is wel een slangenkuil waar op ieder nivo politieke spelletjes gespeeld worden terwijl men op het professionele vlak te vaak steken laat vallen. In dit tijdperk kan dat gewoon niet meer, het komt nu neer op de kleine marges en daar heb je gewoon een geoliede machine en organisatie als team voor nodig.

Ferrari verloor vorig jaar nog bijna de 2e plaats aan Mercedes wat eigenlijk niet eens meer zichtbaar in de achteruitkijkspiegel had moeten zijn.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:10:09 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208264383
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:56 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Stroll heeft een betere auto.
Ah, je komt er dus voor uit dat Mercedes ten opzichte van de concurrentie gewoon verloren heeft. Als het al geen tijd is, is het wel track position omdat ze vorig jaar de 3de auto hadden en nu dus maximaal de 4de.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 6 maart 2023 @ 13:13:58 #161
436595 Sked
Zonnestraal
pi_208264411
Pak je mede-users gewoon aan op de inhoud en niet op de persoon :)
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 13:15:56 #162
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208264428
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, je komt er dus voor uit dat Mercedes ten opzichte van de concurrentie gewoon verloren heeft. Als het al geen tijd is, is het wel track position omdat ze vorig jaar de 3de auto hadden en nu dus maximaal de 4de.
Dichterbij Sainz zoals ik al zei. Zeker op volgende circuits verwacht ik dat ze er ook dichterbij zitten. Bahrein is nogal een apart circuit, daarom dat Mercedes niet zo goed bij was als wat ik had verwacht.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 6 maart 2023 @ 13:20:38 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264476
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dichterbij Sainz zoals ik al zei. Zeker op volgende circuits verwacht ik dat ze er ook dichterbij zitten. Bahrein is nogal een apart circuit, daarom dat Mercedes niet zo goed bij was als wat ik had verwacht.
Denk dat Ferrari in SA voor Aston Martin zit, van Mercedes weet ik niet, qua topsnelheid wel wat beter dan AM maar of dat voldoende gaat zijn.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:21:04 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208264484
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
Eerste seizoenshelft was nog wel leuk qua spanning maar na die display op Spa was dat toch echt wel weg.
Eigenlijk was het na de crash op Paul Ricard van Leclerc al niet meer spannend. Voor de rest was het vooral genieten hoe Max het hele veld zoek reed en zichzelf de geschiedenis boeken in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208264494
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
Denk dat Ferrari in SA voor Aston Martin zit, van Mercedes weet ik niet, qua topsnelheid wel wat beter dan AM maar of dat voldoende gaat zijn.
Da's ok, dan wordt het RBR, Ferrari, AMR en dan Mercedes ;)
pi_208264519
Hebben we allemaal door dat RBR nu gewoon doet wat Mercedes deed toen ze dominant waren? Niet meer tot het eind van het seizoen aan de auto hoeven werken omdat je de titels al op zak hebt, focussen op de nieuwe auto voor het volgende seizoen terwijl de concurrentie de oude auto moet blijven ontwikkelen om 2e, 3e of 4e te worden?

En als dat dit jaar weer zo gaat dan is RBR in 2024 ook de #1, iig bij het begin.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:25:58 #167
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_208264545
De kans op een hele serie aan titels is nu wel groot ja.
pi_208264552
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Max houdt het met zijn perfectionisme geen maand vol bij Ferrari, vermoed ik.
Die wordt na 15 minuten met die italiaanse mafklappers gillend gek. De hele cultuur is zo anders dan bij red bull
hardcoholic
pi_208264576
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:33 schreef alpeko het volgende:
LEC loopt mogelijk al tegen een gridstraf aan. Energy store was voor de race al vervangen en schijnt ook de reden van het uitvallen te zijn.
Ah oke, thnx voor de info.

Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand? :@ )
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_208264578
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
Hebben we allemaal door dat RBR nu gewoon doet wat Mercedes deed toen ze dominant waren? Niet meer tot het eind van het seizoen aan de auto hoeven werken omdat je de titels al op zak hebt, focussen op de nieuwe auto voor het volgende seizoen terwijl de concurrentie de oude auto moet blijven ontwikkelen om 2e, 3e of 4e te worden?

En als dat dit jaar weer zo gaat dan is RBR in 2024 ook de #1, iig bij het begin.
klopt, scheelt een gigantische berg als je in het oude seizoen alvast wat shit voor volgend jaar kan ontwikkelen/testen etc.

Daarnaast is het nu een kwestie van niet te oppermachtig lijken, zodat de regels niet aangepast worden om de spanning terug te brengen. Deden ze bij mercedes ook een lange tijd :P
hardcoholic
  maandag 6 maart 2023 @ 13:28:42 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264580
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
En als dat dit jaar weer zo gaat dan is RBR in 2024 ook de #1, iig bij het begin.
Ze gaan wel wat last krijgen van die budgetcap straf, dus ze moeten wel een aardige voorsprong houden om goed 24 in te gaan.
pi_208264584
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Sally het volgende:

[..]
Ah oke, thnx voor de info.

Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand? :@ )
De batterij van de hybride systemen.
zie email 27 oktober
  maandag 6 maart 2023 @ 13:29:10 #173
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_208264588
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Mclaren gaan dit jaar echt niks in de melk brokkelen. En dan vind ik helemaal niet erg voor piastri en brown.
Ze zijn al een jaar of 10 de weg kwijt. Kleine opleving in 2021 maar verder waardeloos.
pi_208264589
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Sally het volgende:

[..]
Ah oke, thnx voor de info.

Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand? :@ )
Accu voor de electrische motoren om het heel simpel te zeggen :D
pi_208264615
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ze gaan wel wat last krijgen van die budgetcap straf, dus ze moeten wel een aardige voorsprong houden om goed 24 in te gaan.
ik denk dat het uiteindelijkm reuze meevalt. ferarri en mercedes hebben gewoon geen goede basis in de auto zitten, waardoor doorontwikkelen veel duurder is door alle problemen waar ze tegen aanlopen, of ze moeten dit seizoen opgeven om voor 2024 een geheel nieuw concept neer te zetten?

aston martin zie ik nog niet doorontwikkelen in het tempo zoals red bull dit gewoonlijk doet, dat krijg je als je gewend bent de boel te kopieren :P
hardcoholic
  maandag 6 maart 2023 @ 13:31:34 #176
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_208264623
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
Hebben we allemaal door dat RBR nu gewoon doet wat Mercedes deed toen ze dominant waren? Niet meer tot het eind van het seizoen aan de auto hoeven werken omdat je de titels al op zak hebt, focussen op de nieuwe auto voor het volgende seizoen terwijl de concurrentie de oude auto moet blijven ontwikkelen om 2e, 3e of 4e te worden?

En als dat dit jaar weer zo gaat dan is RBR in 2024 ook de #1, iig bij het begin.
Maar dat moet ook gezien de reducties in windtunneltijd. Ze kunnen dus het wel gebruiken als ze niet te veel tijd meer aan deze auto hoeven te sleutelen.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:32:16 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264630
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:30 schreef Ferdii het volgende:

[..]
ik denk dat het uiteindelijkm reuze meevalt. ferarri en mercedes hebben gewoon geen goede basis in de auto zitten, waardoor doorontwikkelen veel duurder is door alle problemen waar ze tegen aanlopen, of ze moeten dit seizoen opgeven om voor 2024 een geheel nieuw concept neer te zetten?

aston martin zie ik nog niet doorontwikkelen in het tempo zoals red bull dit gewoonlijk doet, dat krijg je als je gewend bent de doel te kopieren :P
We gaan het zien maar denken dat het al gespeeld is na 1 race vind ik ook wat voorbarig.
pi_208264660
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Sally het volgende:

[..]
Ah oke, thnx voor de info.

Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand? :@ )
Hij mag er overigens 4 gebruiken in een seizoen voordat er een grid penalty uitgedeeld word, mocht het zo zijn dat er nu 2 gebruikt en kapot zijn dan mag hij er nog 2 nieuwe inzetten dus. Maar dat is uiteraard niet wat je wil na 1 wedstrijd van de 23.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 13:34:26 #179
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208264662
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:28 schreef Sally het volgende:

[..]
Ah oke, thnx voor de info.

Wat is "engine store" precies voor onderdeel? (jip-en-janneketaal, iemand? :@ )
Heel simpel gezegd een batterij.Onderdeel van de motor, kan extra energie/power leveren aan de MGU-H en MGU-K (als ik het goed heb).

Edit: Was niet snel genoeg :P
  maandag 6 maart 2023 @ 13:34:30 #180
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_208264664
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:31 schreef marky het volgende:

[..]
Maar dat moet ook gezien de reducties in windtunneltijd. Ze kunnen dus het wel gebruiken als ze niet te veel tijd meer aan deze auto hoeven te sleutelen.
Het is niet zo dat ze geen windtunneltijd meer krijgen. Ze zullen daar gewoon een stuk efficienter mee om moeten springen.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:34:32 #181
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208264665
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
We gaan het zien maar denken dat het al gespeeld is na 1 race vind ik ook wat voorbarig.
Dat is ook zo. Maar toch, RBR lijkt het gewoon enorm goed voor elkaar te hebben allemaal. En aangezien er geen echte grote wijzigingen op stapel staan de komende jaren, is de kans best groot dat ze deze positie vast weten te houden.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:35:01 #182
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208264675
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij mag er overigens 4 gebruiken in een seizoen voordat er een grid penalty uitgedeeld word, mocht het zo zijn dat er nu 2 gebruikt en kapot zijn dan mag hij er nog 2 nieuwe inzetten dus. Maar dat is uiteraard niet wat je wil na 1 wedstrijd van de 23.
Ik las dat je er maximaal 2 mag gebruiken in een seizoen voordat er penalties worden uitgedeeld.
pi_208264676
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
We gaan het zien maar denken dat het al gespeeld is na 1 race vind ik ook wat voorbarig.
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:35:51 #184
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208264686
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ze geen windtunneltijd meer krijgen. Ze zullen daar gewoon een stuk efficienter mee om moeten springen.
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen.
pi_208264703
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik las dat je er maximaal 2 mag gebruiken in een seizoen voordat er penalties worden uitgedeeld.
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:37:09 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264706
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat fans dat doen is al gek genoeg maar serieuze journalisten die dat soort kreten roepen is om te janken.
Het blijft een Britse sport en dan een Nederlander, Mexicaan en Spanjaard op het eerste podium, dat doet pijn hè.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 13:37:09 #187
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208264707
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:35 schreef Tijn het volgende:

[..]
En met een auto die comfortabel vooraan rijdt, heb je ook gewoon minder werk te verzetten, dus ze hebben ook niet zoveel windtunnel- en CFD-tijd nodig als teams die omhoog willen klimmen.
Beste windtunnel zit toch bij Newey in de bovenkamer, dus dat scheelt al veel.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:37:47 #188
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_208264719
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:34 schreef beantherio het volgende:

[..]
Het is niet zo dat ze geen windtunneltijd meer krijgen. Ze zullen daar gewoon een stuk efficienter mee om moeten springen.
Dat is ook zo maar als je dan eerder kan stoppen met tijd aan deze en meer tijd aan die van 2024 helpt dat wel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 13:38:27 #189
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208264727
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor.
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."

Volgens GP Fans. Kon even geen betere bron vinden :P
pi_208264734
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Beste windtunnel zit toch bij Newey in de bovenkamer, dus dat scheelt al veel.
Hmm, Newey heeft zich bij deze generatie volgens zijn zeggen beperkt tot de wielophanging en vering. Volgens mij heeft RBR gewoon een enorm goed team opgebouwd in MK rond de aerodynamica van de auto's.
pi_208264745
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
A report from the FIA stewards read: "The energy store is one of the two new energy stores allowed for the 2023 championship season and this is in conformity with Article 28.2 of the 2023 Formula 1 sporting regulations."

Volgens GP Fans. Kon even geen betere bron vinden :P
OK :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 13:39:45 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208264746
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hmm, Newey heeft zich bij deze generatie volgens zijn zeggen beperkt tot de wielophanging en vering. Volgens mij heeft RBR gewoon een enorm goed team opgebouwd in MK rond de aerodynamica van de auto's.
Dat maakt het eigenlijk alleen maar knapper. Fijn dat ze niet alleen maar op Newey leunen en dat ze dan in een zwart gat flikkeren zodra hij weg is. Dit had ik nog niet eerder gehoord, thanks.
  Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 13:40:09 #193
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208264757
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Vrij saai wilde ik het niet noemen, de 1e seizoenshelft was prima.
Ik dacht na? Miami? dat het wel een eenzijdig verhaal begon te worden.
Ja, de eerste seizoenshelft was oke.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 6 maart 2023 @ 13:40:35 #194
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264761
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij is het 4 voor alle onderdelen van de motor.
Nee niet voor dit onderdeel, maar het hoeft natuurlijk niet onbruikbaar te zijn nu, ze kunnen het nu op hun gemak bekijken.

2023 power unit component allocation

COMPONENT ALLOCATION FOR 23-RACE SEASON
Internal combustion engine (ICE) 3
Motor generator units-heat (MGU-H) 3
Motor generator units-kinetic (MGU-K) 3
Turbocharger 3
Energy store (ES) 2
Control electronics (CE) 2
Exhaust 8
  maandag 6 maart 2023 @ 13:42:31 #195
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208264773
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, de eerste seizoenshelft was oke.
Ik denk dat 2021 onrealistische verwachtingen heeft gecreëerd wat betreft de spanning in een F1-seizoen. Zo'n titelstrijd komt maar heel zelden voor, het is meestal vrij snel duidelijk welke combinatie van auto & rijder er met de winst vandoor zal gaan.

Zo'n race als die van gisteren is in F1-termen helemaal niet saai, ik denk dat er bovengemiddeld veel actie op de baan was eigenlijk.
pi_208264776
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nee niet voor dit onderdeel, maar het hoeft natuurlijk niet onbruikbaar te zijn nu, ze kunnen het nu op hun gemak bekijken.

2023 power unit component allocation

COMPONENT ALLOCATION FOR 23-RACE SEASON
Internal combustion engine (ICE) 3
Motor generator units-heat (MGU-H) 3
Motor generator units-kinetic (MGU-K) 3
Turbocharger 3
Energy store (ES) 2
Control electronics (CE) 2
Exhaust 8
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.
  maandag 6 maart 2023 @ 13:44:09 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208264793
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.
Dat ze die ene gewisseld zal uit voorzorg zijn en die is misschien wel te repareren en die andere was dat de oorzaak van zijn uitvallen?

twitter


Ja dus, dan is z'n SA race ook meteen naar de klote
pi_208264809
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat ze die ene gewisseld zal uit voorzorg zijn en die is misschien wel te repareren en die andere was dat de oorzaak van zijn uitvallen?
Dat werd gisteren gemeld, ja, maar goed, Ferrari heeft dat niet bevestigd of aangegeven wat de schade is aan de ES. We shall see :)
  Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 13:48:51 #199
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208264835
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat 2021 onrealistische verwachtingen heeft gecreëerd wat betreft de spanning in een F1-seizoen. Zo'n titelstrijd komt maar heel zelden voor, het is meestal vrij snel duidelijk welke combinatie van auto & rijder er met de winst vandoor zal gaan.

Klopt, uiteindelijk was dat zeker 1 van de 10 spannendste seizoenen ooit. Van seizoenen die ik actief heb meegemaakt was er alleen in 1999, 2003, 2008, 2010 en 2012 geen sprake van overduidelijke dominantie. Dat is in 25 jaar van deze sport toch behoorlijk weinig, een moyenne van zo'n 25-30%. Waarbij in 1999 en 2010 (in mindere mate ook 2012) er een duidelijk dominant team was, maar dit team wel om de haverklap last had van uitvalbeurten, in 2008 vooral de beste coureur niet bij het beste team reed. Dan houd je dus eigenlijk alleen 2003 over als seizoen waarin er niet 1 duidelijk dominant team was, en misschien 2012. Dat is gewoon heel weinig.

Ik zou tevreden zijn met een seizoen waarin 2 teams een redelijke kans hebben op overwinningen en dat tweede team niet al na 10 races door 3 uitvalbeurten 100 punten achter staat. Naast 2021 hebben we dat alleen in 2018 gehad (en in 2013, maar die tweede seizoenshelft verpestte de boel wel)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208264967
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oef, dat is krap geworden. ALS Leclerc allebei de ES al kwijt is dan is dat wel heel pijnlijk maar geen enkel team gaat ontkomen aan grid penalties met deze aantallen.
zo kun je ook een interessante met veel inhaal acties creeren :P
hardcoholic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')