Men moet zichzelf maar geen illusies maken. RBR kan lekker de auto optimaliseren, wat veel minder tijd en inspanning kost. Tegelijkertijd moeten Ferrari en Mercedes heel fundamentele problemen met de auto oplossen: daar gaat veel meer tijd in zitten dan dat wat RBR met de straf verliest.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
misschien dat ze tegen het eind van het jaar de pijn van de budgetstraf voelen
Ik was en ben groot fan van Alonso. Misschien wel een van de beste coureurs ooit. Walgelijk dat de broertjes Coronel roepen dat hij met pensioen moet.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:08 schreef beantherio het volgende:
Ik heb het trouwens al eens eerder gepost, maar Alonso kan nu lekker de rol oppakken die Max tussen 2016/2017 en 2019 had. Misschien niet snel genoeg om mee te vechten voor het kampioenschap maar goed genoeg om veel punten van Ferrari en Mercedes af te snoepen en af en toe een overwinning te pakken.
In de periode die ik noemde maakte Max het Ferrari moeilijk en hielp ie eigenlijk Mercedes. Verstappen was minstens net zo'n goeie wingman van Hamilton als Bottas in een bepaald opzicht.
Gelukkig zijn er een aantal experts die zeggen van niet, Kalf heeft 2 jaar geleden daarover excuses aangeboden, dat hij het mis heeft gehad, respect voor die man.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik was en ben groot fan van Alonso. Misschien wel een van de beste coureurs ooit. Walgelijk dat de broertjes Coronel roepen dat hij met pensioen moet.
Dit. Ik gun hem zo nog een titel. Ik zie het niet gebeuren hoor, maar dat hij nu in elk geval eindelijk weer een auto heeft om mee te vechten vind ik fantastisch.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik was en ben groot fan van Alonso. Misschien wel een van de beste coureurs ooit. Walgelijk dat de broertjes Coronel roepen dat hij met pensioen moet.
Zitten financieel aan de grond toch?quote:Op maandag 6 maart 2023 10:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is wel dramatisch bij McLaren momenteel. Heel jammer.
Wat?quote:Op maandag 6 maart 2023 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar vorig jaar was natuurlijk gewoon een vrij saai seizoen
Hoe weet je dat dan? Volg je ze al sinds 2014?quote:Op maandag 6 maart 2023 09:45 schreef Evenstar het volgende:
Mercedes heeft jaren lang lopen domineren en toen heb ik het ze niet zo horen benoemen.
Was hij ook. Vettel en Bottas hadden ook kans.quote:Het was toen vooral de geweldige Lewis en de rest moest maar hard werken.
Omdat Max met grote voorsprong in Japan al won. Zoiets gaat nu waarschijnlijk ook gebeuren.quote:
Hamilton lijkt mij er niet het type naar om een rol aan de zijlijn te spelen.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja, zowel Vettel, Alonso en Kimi zijn ook doorgegaan in de wetenschap dat ze geen kampioen meer worden.
Iedereen? Vooral de Britten en hun pers dachten dat, maar dat is vooral uit nationalisme. Fransen? Bah!quote:Op maandag 6 maart 2023 02:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel mooi dat iedereen dacht dat Piastri en Webber een meesterzet hadden gedaan met de move naar McLaren maar dat Gasly er met de punten van door gaat. Even zien hoe het de rest van het seizoen vergaat.
Vond jij het echt spannend allemaal dan? Het was lachen om gepruts van Ferrari en de interne strijd van Mercedes was wel leuk. Maar om P1 in beide categorieën was er nul spanning en de slagvolgorde daarachter was ook best.. duidelijk. McLaren en Alpine hadden ook wel een flinke voorsprong op alles in het middenveld buiten Bottas..quote:
Feitelijk zullen ze moeten wachten op een nieuw regelement. Ze kunnen door de budgetcap geen extra stappen maken zoals ze een paar jaar terug deden waar ze 200 miljoen meer uitgaven dan de rest.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij lijkt er nog plezier in te hebben maar deze auto kunnen ze ook weer weggooien, dan moeten ze in 24 alles goed hebben om uberhaupt weer aan te haken, 2 jaar ontwikkelingstijd de prullenbak in haal je niet zomaar in al hebben ze wel wat data inmiddels.
Het is Aston ook gelukt al hebben die de juiste mensen binnen gehaald en heeft Toto z'n oren laten hangen naar zijn eigen engineers die het vorig jaar ook al fout hadden.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:25 schreef marky het volgende:
[..]
Feitelijk zullen ze moeten wachten op een nieuw regelement. Ze kunnen door de budgetcap geen extra stappen maken zoals ze een paar jaar terug deden waar ze 200 miljoen meer uitgaven dan de rest.
Hmmm, die indruk heb ik eigelijk niet. Ik heb het gevoel dat hij al gestopt zou zijn als hij in 2021 die titel had gewonnen. Ik denk wel dat hij er nog niet klaar voor is om die droom van een 8e titel op te geven.quote:
Dat geldt voor iedere coureur en teambaas natuurlijk, ook al zullen sommigen anders zeggen in de media.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:37 schreef Evenstar het volgende:
Max heeft altijd gezegd dat hij het liefst gewoon dit soort races rijdt, toch?
Die deden midseason een update naar een Red Bull achtige auto maar hadden het nog niet voor elkaar omdat ze geen idee hadden hoe ze de setup moesten doen. Aks het werkelijk zo is dat deze AM lijkt op de RB18 dan lopen ze straks ook tegen achterstand op. Tel daarbij op dat RB de power had teruggedraaid.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is Aston ook gelukt al hebben die de juiste mensen binnen gehaald en heeft Toto z'n oren laten hangen naar zijn eigen engineers die het vorig jaar ook al fout hadden.
Vorig jaar had Toto hem wraak beloofd na die deceptie in 21 en dat is er niet van gekomen, dit jaar is hij zelf wat sceptischer over de ontwikkeling in zijn team.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Hmmm, die indruk heb ik eigelijk niet. Ik heb het gevoel dat hij al gestopt zou zijn als hij in 2021 die titel had gewonnen. Ik denk wel dat hij er nog niet klaar voor is om die droom van een 8e titel op te geven.
Probleem van Mercedes is vooral dat ze echt hun concept gewoon helemaal verkeerd hebben. Aston Martin had op zich geen slecht concept en met het binnenhalen van de juiste personen in combinatie met goed doorontwikkelen staan ze nu waar ze staan.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is Aston ook gelukt al hebben die de juiste mensen binnen gehaald en heeft Toto z'n oren laten hangen naar zijn eigen engineers die het vorig jaar ook al fout hadden.
Hier werd het ook gezegd. Logisch. McLaren was beter en met een betere motor.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Iedereen? Vooral de Britten en hun pers dachten dat, maar dat is vooral uit nationalisme. Fransen? Bah!
Ze hebben ook nog een achterstand maar ze hebben wel een grote stap gezet dus het is niet onmogelijk om stappen te zetten voor 2026, of het het gaat lukken is een ander verhaal.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:31 schreef marky het volgende:
[..]
Die deden midseason een update naar een Red Bull achtige auto maar hadden het nog niet voor elkaar omdat ze geen idee hadden hoe ze de setup moesten doen. Aks het werkelijk zo is dat deze AM lijkt op de RB18 dan lopen ze straks ook tegen achterstand op. Tel daarbij op dat RB de power had teruggedraaid.
Mclaren gaan dit jaar echt niks in de melk brokkelen. En dan vind ik helemaal niet erg voor piastri en brown.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Iedereen? Vooral de Britten en hun pers dachten dat, maar dat is vooral uit nationalisme. Fransen? Bah!
Ik heb tijdens die hele saga al eens opgemerkt dat het wel eens tegen kon vallen bij McLaren en dat hij misschien wel beter het aanbod van Williams aan had kunnen nemen. En gezien de resultaten van Albon en Sargeant gisteren, denk ik dat nog steeds.
Ze hebben toch echt de porpoising gevonden en de auto is echt wel beter. Als ze nu de sweet spot kunnen vinden gaan ze zeker meedoen.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mercedes heeft een slechte basis en daar kan je op dit moment gewoon niks meer mee. Ze hebben nu in een jaar tijd bijna geen stapje vooruit weten te zetten.
Wel lullig voor Norris. Die moet echt weg daar. Maar waar naartoe?quote:Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mclaren gaan dit jaar echt niks in de melk brokkelen. En dan vind ik helemaal niet erg voor piastri en brown.
Er waren meerdere mensen die twijfels hadden bij de zet van Piastri, met name omdat Alpine er helemaal niet zo slecht uitzag. Ik weet zeker dat ik zelf zoiets heb gezegd.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hier werd het ook gezegd. Logisch. McLaren was beter en met een betere motor.
quote:Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Wel lullig voor Norris. Die moet echt weg daar. Maar waar naartoe?
Nee de auto is niet beter, ze zitten er verder af dan vorig jaar en het grootste probleem is dat ze zelf zeggen dat deze auto presteert zoals verwacht, die van vorig jaar had nog verborgen potentie die ze er overigens nooit uit hebben kunnen krijgen.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze hebben toch echt de porpoising gevonden en de auto is echt wel beter. Als ze nu de sweet spot kunnen vinden gaan ze zeker meedoen.
Lastig, als Perez weg zou gaan dan heb je Ricciardo die op dat stoeltje aan het wachten is. Stoeltje van Sainz misschien als die weer een jaar niet mee weet te komen met Leclerc? Lewis vervangen als die de handdoek in de ring gooit? Op dit moment heeft hij gewoon geen enkele optie helaas.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Wel lullig voor Norris. Die moet echt weg daar. Maar waar naartoe?
Het probleem is dat Mercedes dacht dat wanneer ze het porpoisen onder controle zouden krijgen, ze wel mee konden doen voor de winst. Dat bleek gewoon niet waar.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze hebben toch echt de porpoising gevonden en de auto is echt wel beter. Als ze nu de sweet spot kunnen vinden gaan ze zeker meedoen.
Jawel, auto is veel beter. Zit al dichterbij het dominante Red Bull dan vorig jaar. En ook dichterbij Sainz.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee de auto is niet beter, ze zitten er verder af dan vorig jaar en het grootste probleem is dat ze zelf zeggen dat deze auto presteert zoals verwacht, die van vorig jaar had nog verborgen potentie die ze er overigens nooit uit hebben kunnen krijgen.
Een kleine glimlach kan ik niet onderdrukken als ik denk aan Piastri en zijn keuze.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is wel dramatisch bij McLaren momenteel. Heel jammer.
quote:Op maandag 6 maart 2023 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jawel, auto is veel beter. Zit al dichterbij het dominante Red Bull dan vorig jaar. En ook dichterbij Sainz.
Niet mee eens.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Norris lijkt mij de beste coureur van het middenveld met Alonso, natuurlijk willen ze hem hebben.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Haas, Williams, Alfa, AlphaTauri.
An sich keuze zat. Alleen willen ze hem hebben?
Hoezo Piastri? Die werd net als Alonso aan het lijntje gehouden en koos (net als Alonso) eieren voor zijn geld.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mclaren gaan dit jaar echt niks in de melk brokkelen. En dan vind ik helemaal niet erg voor piastri en brown.
Dichter bij RedBull? Met wat? Kwalificatie? Race?quote:Op maandag 6 maart 2023 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jawel, auto is veel beter. Zit al dichterbij het dominante Red Bull dan vorig jaar. En ook dichterbij Sainz.
De Ferrari-experience gun ik hem ook niet. Misschien is wachten op Lewis wel z'n beste optie. Je mag aannemen dat Mercedes hun auto uiteindelijk wel weer op de rails krijgt.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lastig, als Perez weg zou gaan dan heb je Ricciardo die op dat stoeltje aan het wachten is. Stoeltje van Sainz misschien als die weer een jaar niet mee weet te komen met Leclerc? Lewis vervangen als die de handdoek in de ring gooit? Op dit moment heeft hij gewoon geen enkele optie helaas.
Brown en Piastri boeien bij absoluut niet, maar Norris verdient beter.
4e team op dit moment met een betere auto. Dan kunnen die coureurs er echt niks van.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Auquote:Op maandag 6 maart 2023 11:48 schreef Questular het volgende:
[..]
4e team op dit moment met een betere auto. Dan kunnen die coureurs er echt niks van.
Ricciardo, aub niet zeg. Die heeft zijn tijd wel gehad.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lastig, als Perez weg zou gaan dan heb je Ricciardo die op dat stoeltje aan het wachten is. Stoeltje van Sainz misschien als die weer een jaar niet mee weet te komen met Leclerc? Lewis vervangen als die de handdoek in de ring gooit? Op dit moment heeft hij gewoon geen enkele optie helaas.
Hahahaquote:Op maandag 6 maart 2023 11:48 schreef Questular het volgende:
[..]
4e team op dit moment met een betere auto. Dan kunnen die coureurs er echt niks van.
Naar Ferrari zal hij niet gaan, bij mercedes staat Mick ongeduldig te wachten op zijn kans.quote:Op maandag 6 maart 2023 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Maar wil Verstappen iemand van het niveau Norris naast zich?quote:Op maandag 6 maart 2023 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ricciardo, aub niet zeg. Die heeft zijn tijd wel gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |