Ik durf het wel aan om te zeggen dat dit het plaatje gaat zijn van de komende jarenquote:Op zondag 5 maart 2023 23:51 schreef Evenstar het volgende:
Wat een overmacht van Red Bull, totale dominantie. Ene kant gun ik het Red Bull en Max, want die hebben er heel hard voor moeten werken om de dominantie van Mercedes te doorbreken. Aan de andere kant gaat het geen leuk seizoen worden als de winnaar na een paar bochten al bekend is. Natuurlijk is dit nog maar de eerste race en zegt het nog niet alles over hoe 2023 gaat verlopen, maar het geeft wel een prima indicatie denk ik.
Beetje saai welquote:Op maandag 6 maart 2023 00:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik durf het wel aan om te zeggen dat dit het plaatje gaat zijn van de komende jaren
Zo'n Aston zit er ook opeens bij en die komen van ver, uiteraard nog niet op het niveau van Red Bull maar grote stappen kunnen dus wel.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik durf het wel aan om te zeggen dat dit het plaatje gaat zijn van de komende jaren
Ik gun het ze ook echt van harte na alle shit die zij hebben moeten doormaken in combinatie met de maar altijd op hoge toeren draaiende Mercedes/Lewis PR campagne. Als kijker zou ik het wel iets leuker vinden als er meer spanning in een race zit. Zoals ik al zei, zonder Alonso was het echt een snoozefest geweest.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het na jaren struggelen wel mooi, hoor.
Gelukkig hebben we Alonso welquote:Op maandag 6 maart 2023 00:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik gun het ze ook echt van harte na alle shit die zij hebben moeten doormaken in combinatie met de maar altijd op hoge toeren draaiende Mercedes/Lewis PR campagne. Als kijker zou ik het wel iets leuker vinden als er meer spanning in een race zit. Zoals ik al zei, zonder Alonso was het echt een snoozefest geweest.
Mercedes was niet meer dominant, maar nog steeds wel de te kloppen auto. Als je zag hoe belachelijk snel dat ding was als er een nieuwe motor inging. Ze konden zich permitteren om een gridstraf te pakken, want ze reden toch gewoon weer naar het podium.quote:Op zondag 5 maart 2023 23:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat je wel kunt stellen dat Red Bull de auto behoorlijk goed voor elkaar had in 2021. Het gat dat Mercedes in de voorgaande jaren had was veel minder aanwezig dankzij de komst van Honda bij RBR.
Dat is waar. Gelukkig hadden ze het pas te laat in het seizoen door dat ze dit soort noodgrepen nodig gingen hebbenquote:Op maandag 6 maart 2023 00:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mercedes was niet meer dominant, maar nog steeds wel de te kloppen auto. Als je zag hoe belachelijk snel dat ding was als er een nieuwe motor inging. Ze konden zich permitteren om een gridstraf te pakken, want ze reden toch gewoon weer naar het podium.
We hebben nog niet gezien wat Alonso kan als hij echt achter de RB's zit. Max en Perez waren aan het eind niet meer aan het trappen, denk ik. In de laatste tien ronden, nadat hij Sainz had ingehaald, bleef de gap naar Perez vrijwel gelijk.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:08 schreef Tarado het volgende:
Zo'n Aston zit er ook opeens bij en die komen van ver, uiteraard nog niet op het niveau van Red Bull maar grote stappen kunnen dus wel.
Reken maar dat er achter de schermen wel iets van gezegd is door de FIA/Formule 1-organisatiequote:Op maandag 6 maart 2023 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Gelukkig hadden ze het pas te laat in het seizoen door dat ze dit soort noodgrepen nodig gingen hebben
Stroll eindigt er wel dik achter. Dat is wel een aanwijzing dat er niet heel veel meer in zit.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We hebben nog niet gezien wat Alonso kan als hij echt achter de RB's zit. Max en Perez waren aan het eind niet meer aan het trappen, denk ik. In de laatste tien ronden, nadat hij Sainz had ingehaald, bleef de gap naar Perez vrijwel gelijk.
Het is ook totaal tegen de geest van de wet natuurlijk, al is het misschien technisch legaal.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reken maar dat er achter de schermen wel iets van gezegd is door de FIA/Formule 1-organisatie
Some are more equal than others.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook totaal tegen de geest van de wet natuurlijk, al is het misschien technisch legaal.
Ik vind het juist heel knap dat Stroll nog zesde is geeindigd. En maar 4 seconden achter Hamilton.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stroll eindigt er wel dik achter. Dat is wel een aanwijzing dat er niet heel veel meer in zit.
Een hele mooie actie hoor van Alonso, maar ik denk dat de AM wel sneller was dan de merc. Dat Stroll voor Russell eindigt en aan het einde nog inliep op Hamilton, zegt mij genoeg.quote:Op zondag 5 maart 2023 22:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat ik zag was een lesje autoracen van Alonso aan Hamilton. Zag jij dat niet?
Ik ga toch voor Ferrari op pure snelheid denk ik. AM wel beter als je betrouwbaarheid meeneemt. Al is het lastig vergelijken met uitvallers en een gewonde wiens startrecht ontzegd had moeten worden natuurlijk...quote:Op maandag 6 maart 2023 00:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel knap dat Stroll nog zesde is geeindigd. En maar 4 seconden achter Hamilton.
Hij heeft de complete pre-seaon test gemist en rijdt met een gebroken pols. Hij maakt een inschattingsfout in bocht 4 waardoor hij 2 plaatsen verliest, anders had hij daar Russell misschien al gehad (en was Alonso voor de Mercedessen gebleven). Hij haalt later Russell gewoon in op de baan. Ik denk dat de analysten voor het seizoen gelijk hadden: de marge op Ferrari is klein, maar AM is op dit moment het 2de team qua racesnelheid.
Bandenslijtage lijkt het grote knelpunt van Ferrari te zijn, terwijl Aston Martin dit juist beter onder controle heeft dan Mercedes.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga toch voor Ferrari op pure snelheid denk ik. AM wel beter als je betrouwbaarheid meeneemt. Al is het lastig vergelijken met uitvallers en een gewonde wiens startrecht ontzegd had moeten worden natuurlijk...
True. Maar je moet er wel nog even voorbij. En die actie binnendoor in bocht 10 was smullen! Volgens mij heeft iemand heeft dat vorig jaar ook gedaan, ben even vergeten wie dat was.quote:Op maandag 6 maart 2023 00:49 schreef Zwoerd het volgende:
Een hele mooie actie hoor van Alonso, maar ik denk dat de AM wel sneller was dan de merc.
Daar zit volgens mij ook een groot deel bandenslijtage in. Wat dat betreft lijkt de pecking order op dit moment RB, AM, Mercedes, Ferrari te zijn.quote:Dat Stroll voor Russell eindigt en aan het einde nog inliep op Hamilton, zegt mij genoeg.
Misschien is dit het einde van Toto. Ik bedoel, hij is toch eindverantwoordelijkequote:Op maandag 6 maart 2023 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
Is er al een weddenschap wanneer Wolff weer gaat roepen om nieuwe regels en tegenstanders van valsspelen gaat beschuldigen?
Hier wil ik wel even op reageren. Al jarenlang ben jij hier een van de weinige Hamilton-fanboys. Dat is op zichzelf helemaal niet erg en je goed recht. Je probeert het nu te verkopen als ongelijkheid bestrijden maar je weet zelf ook dat je er helemaal niks mee wint. Ik zie hier zelden iemand meegaan in jouw betogen.quote:Op zondag 5 maart 2023 23:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maakt niet uit welk woord ik ervoor gebruik. “Erkennen” had ook gekund. Lekker boeiend. Het gaat erom dat hier structureel 1 driver altijd maar door de mangel moet worden gehaald.
Nou daar steek ik een stokje voor. Wat mensen ook van me mogen denken. Ik ben nou eenmaal een gelijkheidsstrijder.
Of iemand wel of niet meegaat met mij, het maakt me niet uit. Het enige wat ik doe is soms het verdedigen van de persoon waarbij er een sport wordt van gemaakt om diegene te bashen en af te kraken. Want dat irriteert mij persoonlijk.quote:Op maandag 6 maart 2023 01:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hier wil ik wel even op reageren. Al jarenlang ben jij hier een van de weinige Hamilton-fanboys. Dat is op zichzelf helemaal niet erg en je goed recht. Je probeert het nu te verkopen als ongelijkheid bestrijden maar je weet zelf ook dat je er helemaal niks mee wint. Ik zie hier zelden iemand meegaan in jouw betogen.
Jij weet dat je met jouw reacties anderen triggered te reageren. Althans ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk vind dat niemand iets negatiefs over zijne Koninklijke Hoogheid mag zeggen. je gooit er af en toe posts uit waarvan ik oprecht denk dat je het enkel doet om een reactie uit te lokken.quote:Op maandag 6 maart 2023 01:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Of iemand wel of niet meegaat met mij, het maakt me niet uit. Het enige wat ik doe is soms het verdedigen van de persoon waarbij er een sport wordt van gemaakt om diegene te bashen en af te kraken. Want dat irriteert mij persoonlijk.
En dan kan je zeggen: laat het je niet irriteren. Maar goed, het blijft een discussie forum dus ik geef de mening waarvan ik denk dat het meer met de realiteit strookt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |