abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:25:08 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218041
~O>
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:26:19 #2
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218062
goed, de vraag was, moet ik een frituur pan :+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:27:00 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218077
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:26 schreef Barreltje het volgende:
Het antwoord is ja.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:27:47 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218091
ohh en ik ben niet zo goed macro-econimisch onderlegd, maar als de lonen stijgen dan gaan de "grond"kosten voor producten toch weer omhoog en worden de producten weeer duurder en dan moeten de lonen weer omhoog om de producten weer te kunnen betalen, toch ?

zo gaat de viscieuze cirkel ... .
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:28:21 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Het antwoord is ja.
ja maar waarom? :) ik moet de chef nog even overtuigen.. die wil een airfryer.. en ik een frituurpan er naast
pi_208218245
Enige uitslaap dag in twee weken… om half acht wakker. Maar wel lekker anderhalf uur nog liggen snoezelen, lezen O+

Toen notulen uitgewerkt voor baan2 en weer eens ruzie gemaakt met de Microsoft 365 omgeving (ik HAAAAAT het! :( ). Gelukkig had ik ergens anders een kopie opgeslagen die ik met een omweg kon versturen… nadat het systeem me eerst niet liet delen, en vervolgens maar helemaal de toegang weigerde. Ticket ICT gemaakt.

Dadelijk nog een e-learning maken.

Intussen voor baan1 wat last minute dingetjes gedaan voor een scholing dag die ik morgen organiseer.

Wat administratie voor het koor afgerond en een lade met cd’s eindelijk opgeruimd (cd’s in doos, hopen kabels en opladers in de lade).

Nu even met een kop erwtensoep op de bank en nadat ik die elearning heb gemaakt is mijn ‘vrije’ dag wel voorbij.

Op naar de volgende 6 werkdagen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208218249
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ja maar waarom? :) ik moet de chef nog even overtuigen.. die wil een airfryer.. en ik een frituurpan er naast
Kroketten.
pi_208218251
Vanaaf wel (weer) uit eten :Y)
Sushi gisteren was al prima, vandaag meer Hollandse pot. Want niet iedereen in dat gezelschap is heel dapper qua quisine.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208218255
Donuts zijn ook een prima reden voor een frituurpan.
pi_208218261
Eigenlijk zie ik vooral geen reden voor een airfryer. Daar heb ik gewoon een oven voor, niet nog zo'n lomp apparaat.
pi_208218262
Sinds de airfryer mis ik de frituurpan niet. Voor de af en toe écht vette bek trek ga ik wel naar de snackbar.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:41:56 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218280
quote:

[..]
Je hebt straks alle ruimte in een of andere schuur toch? Dus gewoon beide *O*

Ik vind zelf kroketten uit de frituur echt veel lekkerder. En bijvoorbeeld oliebollen kunnen echt niet in een airfryer.
Het is gewoon handig om te hebben *O*
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:42:22 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218282
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sinds de airfryer mis ik de frituurpan niet. Voor de af en toe écht vette bek trek ga ik wel naar de snackbar.
mja die heb ik hier niet.. :+
en kan je dan ook olibollen en donuts etc ZELF maken in de airfryer?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:43:14 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218294
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:41 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Je hebt straks alle ruimte in een of andere schuur toch? Dus gewoon beide *O*

Ik vind zelf kroketten uit de frituur echt veel lekkerder. En bijvoorbeeld oliebollen kunnen echt niet in een airfryer.
Het is gewoon handig om te hebben *O*
"voorraadkamer" O+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:49:05 #15
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218373
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Die dingen kan je niet maken met een airfryer.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:50:01 #16
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218384
Oh en je hebt straks een moestuin! Dus dan wil je een keer courgette frituren en die bloemen ook! Dus dan heb je zeker een frituurpan nodig :D
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:51:17 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:50 schreef gcjoel het volgende:
Oh en je hebt straks een moestuin! Dus dan wil je een keer courgette frituren en die bloemen ook! Dus dan heb je zeker een frituurpan nodig :D
daar moet ik nog even een ei over gaan leggen ja, die moestuin :D vooral hoe VER die bij het huis vandaan moet komen :+
pi_208218428
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:26 schreef Barreltje het volgende:
Als je denkt hem te gebruiken. Ze zijn niet zo duur geloof ik?

Zelf een gehad, maar gebruikte hem nooit, dus afscheid van genomen
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:53:29 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218429
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
daar moet ik nog even een ei over gaan leggen ja, die moestuin :D vooral hoe VER die bij het huis vandaan moet komen :+
Dichbtbij! Want je wil tijdens het koken soms nog wat pakken.
pi_208218446
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enige uitslaap dag in twee weken… om half acht wakker. Maar wel lekker anderhalf uur nog liggen snoezelen, lezen O+

Toen notulen uitgewerkt voor baan2 en weer eens ruzie gemaakt met de Microsoft 365 omgeving (ik HAAAAAT het! :( ). Gelukkig had ik ergens anders een kopie opgeslagen die ik met een omweg kon versturen… nadat het systeem me eerst niet liet delen, en vervolgens maar helemaal de toegang weigerde. Ticket ICT gemaakt.

Dadelijk nog een e-learning maken.

Intussen voor baan1 wat last minute dingetjes gedaan voor een scholing dag die ik morgen organiseer.

Wat administratie voor het koor afgerond en een lade met cd’s eindelijk opgeruimd (cd’s in doos, hopen kabels en opladers in de lade).

Nu even met een kop erwtensoep op de bank en nadat ik die elearning heb gemaakt is mijn ‘vrije’ dag wel voorbij.

Op naar de volgende 6 werkdagen *O*
Ik lees het woord Microsoft en het doet me direct denken aan frustraties uit mijn studententijd. Voel het gewoon weer

Geniet van je snert!
En succes met alles :*
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:56:36 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218470
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
hoeveel stappen doe jij naar je moestuin ? :+

dichtbij is waar nu de rijbaan is, maar daar wil ik liever niet meteen daarna weer op gaan planten.. er zal vast toch wel wat plastic de bodem ingegaan zijn.. daarnaast staan nu wel wat ( jonge) fruitbomen, dus wellicht dat ik daar onder begin ofzo.. wil het liefste wel op het zuiden de moestuin aanplanten, ivm de schaarse zon
het is nog een uitzoek proces! ben al wel flink zaden aan het verzamelen en als mn zusje hier binnenkort is, gaan we eens naar het groooote lokale tuincentrum op zoek naar lokale zaden
pi_208218471
Hond uitgelaten, gegeten, afgestoft, nasi voor een weeshuis gemaakt, vriezer heringericht, koelkast opgeruimd, eten voor vanavond geprept, weekmenu gepland, 1 van de vakanties zo goed als afgesproken, mailtje naar restaurant gestuurd voor reservering.

Sowieso nog even was opruimen en stofzuigen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208218508
Courgettebloemen. O+ Die had ik op m'n bruiloft speciaal gevraagd, want fan. O+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:01:04 #24
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208218525
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat. En zorg dat er licht is. En een normaal begaanbaar pad. Want je hebt ook dingen nodig als het kutweer en/of donker is.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 14:04:06 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208218554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:40 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk zie ik vooral geen reden voor een airfryer. Daar heb ik gewoon een oven voor, niet nog zo'n lomp apparaat.
Airfryer is gewoon slimme marketing van een heteluchtoven.

Als je te dik bent moet je minder vaak gefrituurde meuk eten of meer bewegen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208218555
Mijn advies zou zijn om geen moestuin te nemen. Veel werk.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:05:16 #27
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218565
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]
hoeveel stappen doe jij naar je moestuin ? :+

dichtbij is waar nu de rijbaan is, maar daar wil ik liever niet meteen daarna weer op gaan planten.. er zal vast toch wel wat plastic de bodem ingegaan zijn.. daarnaast staan nu wel wat ( jonge) fruitbomen, dus wellicht dat ik daar onder begin ofzo.. wil het liefste wel op het zuiden de moestuin aanplanten, ivm de schaarse zon
het is nog een uitzoek proces! ben al wel flink zaden aan het verzamelen en als mn zusje hier binnenkort is, gaan we eens naar het groooote lokale tuincentrum op zoek naar lokale zaden
Mijn totale tuin is niet mega groot he :D
Maar het is denk 15 of 20 meter van de achterdeur ofzo?

En wat Lucky zegt.
Licht en een goed pad is ideaal.
pi_208218571
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Airfryer is gewoon slimme marketing van een heteluchtoven.

Als je te dik bent moet je minder vaak gefrituurde meuk eten of meer bewegen :)
Volgens mij kopen mensen het niet meer met de gedachte dat het zoveel gezonder is, maar omdat zo'n airfryer gewoon veel sneller warm is.

En volgens mij ook omdat sommige mensen het gewoon nodig hebben om te horen wat ze kunnen met een apparaat. Er zijn erg veel recepten speciaal voor zo'n airfryer en dan bedenken mensen niet dat het ook gewoon met de oven kan.
pi_208218583
Mijn oven is 235079134 jaar oud, lekt enorm veel warmte dus kost mokerveel energie, wordt nooit ECHT warm en is enorm groot voor het maken van een gewone twee-persoonsmaaltijd of afbakbroodje.

Airfyer is beste uitvinding ooit.
pi_208218595
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oven is 235079134 jaar oud, lekt enorm veel warmte dus kost mokerveel energie, wordt nooit ECHT warm en is enorm groot voor het maken van een gewone twee-persoonsmaaltijd of afbakbroodje.

Of een nieuwe oven. :D
pi_208218604
Ik kijk wel echt uit naar m'n nieuwe oven, want dat ding hier duurt ook honderdmiljoen jaar voordat die eens warm is. Niet dat ik ooit dat geduld opbreng, ik gooi alles er gewoon direct in.
pi_208218628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Of een nieuwe oven. :D
Weet je wat dat kost. ;(
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 14:19:00 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208218706
quote:

Een oven neemt geen plaats in op je aanrecht, kan warmer, kan grillen, is groter. Heeft soms een magnetronstand.

Afbakbroodje in enkelvoud is een woord dat ik overigens niet ken :+
pi_208218760
Overigens is er een goed jaar geleden ook een loonsverhoging geweest in de UMC's en daarbij kregen de lagere salarissen (tot schaal 10) duidelijk meer verhoging dan de hogere schalen en bovendien een hogere eenmalige bonus.

Verder hebben we het airfryergesprek ongeveer elke drie maanden hier. De conclusie is altijd dezelfde: de mensen mét vinden het een absoluut toegevoegde waarde hebben en de rest, Ludolf voorop, vindt het 'gewoon een heteluchtoven'. Dat is het dus niet :6
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208218784
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een oven neemt geen plaats in op je aanrecht, kan warmer, kan grillen, is groter. Heeft soms een magnetronstand.

Dat hangt van de oven af, dat hangt van de oven af, dat is waar, dat is voor veel mensen nou net het nadeel. De kwaliteit van combi is vrijwel altijd slechter.
pi_208218922
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:02 schreef Blues het volgende:
16 maart staken.
ManManMan wat een werk extra om al die spreekuren te verzetten :X :(
Je mot er wat voor over hebben zeker :+
:D ik moest ook direct aan jou denken bij het staken. Want poli's hebben er ook heel veel extra werk van.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208218925
Ik krijg straks visite, dus ik nog even wat lekkers halen voor bij de koffie. Ik kom nooit bij de bakker want de bakkers hier in de buurt zijn van die middelmatige keten fabrieksbakkers. Anyhow, een pakje koeken moet wel lukken.

Pak ik een pakje met 6 (kleine) chocolade stroopkoekjes. Geen prijskaartje, maar zal vast meevallen toch. ZES EURO! Een euro per miezerig koekje. :') Ik weet weer waarom ik nooit naar de bakker ga.
pi_208219009
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:37 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg straks visite, dus ik nog even wat lekkers halen voor bij de koffie. Ik kom nooit bij de bakker want de bakkers hier in de buurt zijn van die middelmatige keten fabrieksbakkers. Anyhow, een pakje koeken moet wel lukken.

Pak ik een pakje met 6 (kleine) chocolade stroopkoekjes. Geen prijskaartje, maar zal vast meevallen toch. ZES EURO! Een euro per miezerig koekje. :') Ik weet weer waarom ik nooit naar de bakker ga.
Dat kosten de koekjes bij de bakker van mijn ouders ook _O- Maar dat is ook al een tijdje zo. Hebben ook gewoon beschuiten voor 4,50 en zo. Gebakjes (de kleine 1 persoonsdingetjes) voor 3,50-4 euro per stuk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208219077
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat kosten de koekjes bij de bakker van mijn ouders ook _O- Maar dat is ook al een tijdje zo. Hebben ook gewoon beschuiten voor 4,50 en zo. Gebakjes (de kleine 1 persoonsdingetjes) voor 3,50-4 euro per stuk.
Echt niet normaal hoor. :') Ik was laatst met een vriendin bij zo'n bakker en toen wilde ze een bepaald puntje taart. Die hadden ze helaas niet meer, maar nog wel in de vriezer als ze het zelf even zou willen ontdooien. :') Waarom komt dat uit de vriezer. Dan kun je net zo goed gewoon naar de supermarkt gaan.

En waarom gaan er zoveel mensen toch zo vaak naar die bakkers. Ik vind het echt een minimaal verschilletje in kwaliteit voor die bedragen.
pi_208219169
Hier is een cronut of tompouce ¤1.60.
En ik kocht net voor 8 euro aan bitterkoekjes, maar dat was wel 410 gram en ze zijn goddelijk lekker :9~

Die waren wel uit de vriezer overigens, maar wel versgemaakt. Ze bakken gewoon een grote batch en die dingen blijven natuurlijk niet eindeloos goed dus deel verkopen ze vers en rest vriezen ze in. Vond ik juist handig eigenlijk, liggen hier nu dus ook in vriezer zodat ik ze niet allemaal meteen opeet :+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:57:03 #41
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208219204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
Echt niet normaal hoor. :') Ik was laatst met een vriendin bij zo'n bakker en toen wilde ze een bepaald puntje taart. Die hadden ze helaas niet meer, maar nog wel in de vriezer als ze het zelf even zou willen ontdooien. :') Waarom komt dat uit de vriezer. Dan kun je net zo goed gewoon naar de supermarkt gaan.

En waarom gaan er zoveel mensen toch zo vaak naar die bakkers. Ik vind het echt een minimaal verschilletje in kwaliteit voor die bedragen.
Nou precies.
Ik wil best 4 euro voor een gebakje betalen als je hem ook echt zelf hebt gemaakt en de kwaliteit top is.
Niet voor semi fabrieksgebak.
pi_208219210
quote:

Ik vind voor veel dingen dat er absoluut kwaliteitsverschil in zit! (moet het niet uit de diepvries komen.... :') ) Maar ik vind de vergelijkbare producten in de supermarkt doorgaans ook helemaal prima.
pi_208219224
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Vast niet, al zijn er blijkbaar wel airfryerdegen. Nooit geprobeerd, die moeten van mij in het vet.
pi_208219254
quote:

Mijn verhaal, dit O+ :{
pi_208219263
En kak, ik dacht dat ik klaar was met werken op mijn vrije dag. Maar ik moet nóg een elearning doen.

Gelukkig zijn er paaseitjes.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 15:03:09 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208219275
quote:

[..]
Why not both?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_208219351
Nadeel van mijn nieuwe kookboekjes uit de kringloop: gooi nu het derde boodschappenlijstje weg omdat ik toch andere gerechten eerst wil proberen...
pi_208219379
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:39 schreef Myraela het volgende:

[..]
Kroketten.
Ik heb altijd ontkend dat het mogelijk was, maar de Kwekkeboom ovenkroketten en bitterballen zijn echt top.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208219395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat. En zorg dat er licht is. En een normaal begaanbaar pad. Want je hebt ook dingen nodig als het kutweer en/of donker is.
:o
Dat heb ik nog steeds niet helemaal.
Houdt me wel tegen ja. Daarom doen wij zelden aan winteretenuitdetuin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208219399
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb altijd ontkend dat het mogelijk was, maar de Kwekkeboom ovenkroketten en bitterballen zijn echt top.
Oh, ik vind wel meer ovenkroketten best goed. Maar voor zelfgemaakte heb je gewoon wel echt een pan met olie nodig. Ik zag laatst voor het eerst dat Van Dobben ook ovenkroketten heeft. Maar die vond ik wel echt slecht.
pi_208219413
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens is er een goed jaar geleden ook een loonsverhoging geweest in de UMC's en daarbij kregen de lagere salarissen (tot schaal 10) duidelijk meer verhoging dan de hogere schalen en bovendien een hogere eenmalige bonus.

Verder hebben we het airfryergesprek ongeveer elke drie maanden hier. De conclusie is altijd dezelfde: de mensen mét vinden het een absoluut toegevoegde waarde hebben en de rest, Ludolf voorop, vindt het 'gewoon een heteluchtoven'. Dat is het dus niet :6
Jawel hoor.
Maar dan een superieure
  vrijdag 3 maart 2023 @ 15:20:12 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208219435
Ludolf is gek :P
pi_208219440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:15 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh, ik vind wel meer ovenkroketten best goed. Maar voor zelfgemaakte heb je gewoon wel echt een pan met olie nodig. Ik zag laatst voor het eerst dat Van Dobben ook ovenkroketten heeft. Maar die vond ik wel echt slecht.
Ik vind alle van Dobben kroketten vies eigenlijk.
pi_208219481
Dat iets uit de diepvries komt bij n bakker betekent natuurlijk niet per definitie dat het niet zelfgemaakt is :) (al zal dat vast bij een hoop bakkers wel zo zijn).

Ik heb ovenbitterballen van Bourgondiër. :9~ :9~
Niet nu overigens, in de vriezer :)
pi_208219495
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jawel hoor.
Maar dan een superieure
Superieur is niet gewoon.
pi_208219526
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Superieur is niet gewoon.
Een superieure heteluchtoven :Y

Je schreef "gewoon een", niet "een gewone" *)
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 15:36:25 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208219567
quote:

[..]

Even keer de grens over, flink wat Coppenrath&Wiese in slaan. Beter dan veel Nederlandse bakkers voor een fractie van de prijs.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 15:48:23 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208219662
Boh gewoon tweede restaurant meet in 2 weken.
Ik ben dol op dit dieet
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208219793
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:48 schreef fietsie het volgende:
Boh gewoon tweede restaurant meet in 2 weken.
Ik ben dol op dit dieet
_O-

Veel plezier :*
pi_208219812
Oké, mijn bestelling bij Picnic doorgezet. Voelt toch netjes, voor 35,29¤ eten een week lang, incl alles. En dan alleen kookboekrecepten. Ik gun mezelf echt lekker eten deze week. En als rijst of zo over is ga ik dit keer het bewaren voor de volgende keer en niet kale rijst eten ;) Dat vind ik best lastig, maar goed, ik heb de ruimte.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:07:50 #61
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_208219854
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:25 schreef Clubsoda het volgende:

En als je het gewoon een airfryer vind?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 maart 2023 @ 16:08:27 #62
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208219860
Wezep - Hattem en Door naar Zwolle :)

Was fijn wandelweer. :)
Isa Hoogeveen komt in de buurt :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:08:44 #63
13783 Anthraxx
pi_208219864
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind alle van Dobben kroketten vies eigenlijk.
O+.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:09:11 #64
13783 Anthraxx
pi_208219871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:08 schreef borisz het volgende:

Je loopt steeds om mijn huis heen :+. Eerst Nunspeet, nu Wezep en Hattem.
pi_208219957
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Je loopt steeds om mijn huis heen :+. Eerst Nunspeet, nu Wezep en Hattem.
Je wordt in de gaten gehouden ;)
pi_208220560
Zojuist even bij zus op bezoek geweest. Ze heeft nog heel veel pijn dus vannacht zeker nog in het ziekenhuis. Eén van de vingers werkt ook niet lekker. Er zitten 2 platen in haar arm en een flink aantal schroeven. En de chirurg heeft zichzelf gesneden :o
Nu eerst even boodschappen uitpakken en de andere helft van het huis stofzuigen. Ondertussen is er niets van de plannen voor vandaag terecht gekomen.
#airfryer ben zo blij met dat ding. De nieuwe gebruik ik best vaak, inderdaad als kleine oven. Sneller heet als de andere hetelucht oven. En ik ben natuurlijk alleen dus een grote ovenschaal hoeft er niet in. Deze (van instant pot) is wel groter dan de philips die ik eerst had, maar hier kan dus makkelijk een maaltijd in. Vorige week had ik kipdij, röstirondjes en honingwortels. Even bijhouden wanneer wat erin moet, maar binnen 15 minuten was alles klaar.
Een frituurpan gebruikte ik nooit. Heb 'm wel staan, geloof in 2014 gekocht (toen ik tijdens de verbouwing de oude weggedaan heb) en misschien 5 keer gebruikt.

De bakker waar wij voor het werk gebak haalden had het ook altijd in de vriezer. Zij maakten het in de bakkerij achter in de winkel, iedere dag wat anders maar wel grote hoeveelheden, en dat ging dan in de vriezer.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 3 maart 2023 @ 17:00:48 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208220633
Iemand tips waar je in Budapest moet gaan eten?
pi_208220733
Ik twijfel aan een airfryer... lijkt me gemakkelijk. Alleen geen flauw idee waarvoor ik hem precies zou gebruiken. Dus koop hem niet
pi_208220752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik twijfel aan een airfryer... lijkt me gemakkelijk. Alleen geen flauw idee waarvoor ik hem precies zou gebruiken. Dus koop hem niet
Ik gebruik 'm over het algemeen als oven. Wil binnenkort eens een kleine cake erin bakken. Maar ook een kleine quiche is volgens mij goed te doen.
pi_208220772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik gebruik 'm over het algemeen als oven. Wil binnenkort eens een kleine cake erin bakken. Maar ook een kleine quiche is volgens mij goed te doen.
Dan neem ik er geen. Ik heb een fantastische oven.

Handig dus als je geen grote oven heb.
pi_208220806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dan neem ik er geen. Ik heb een fantastische oven.

Handig dus als je geen grote oven heb.
Ik heb ook een grote oven (en nog een kleinere combimagnetron) maar deze gebruik ik veel meer, juist omdat ik voor een eenpersoons portie niet de grote oven hoef aan te zetten
pi_208220831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb ook een grote oven (en nog een kleinere combimagnetron) maar deze gebruik ik veel meer, juist omdat ik voor een eenpersoons portie niet de grote oven hoef aan te zetten
Ik denk er nog even over na. Sowieso eerst sparen voor andere dingen voordat ik spaar voor een airfryer
pi_208220856
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik denk er nog even over na. Sowieso eerst sparen voor andere dingen voordat ik spaar voor een airfryer
Dat zou ik zeker doen. Het was ook niet mijn meest noodzakelijke aankoop toen de oude kapot was. Maar toen kwam er een leuke aanbieding bij black friday. :D
pi_208220870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat zou ik zeker doen. Het was ook niet mijn meest noodzakelijke aankoop toen de oude kapot was. Maar toen kwam er een leuke aanbieding bij black friday. :D
Naja... eerst sparen voor een cursus en dan voor een airfryer
pi_208221472
@Isabeau ik zou zeggen “over het paard getild”
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208221486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:08 schreef borisz het volgende:

Wandel je alleen of samen met iemand?
pi_208221492
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:01 schreef sigme het volgende:
@:isabeau ik zou zeggen “over het paard getild”
Jaaaaaa _O_ Dat vat het mooi samen! Heldin O+
pi_208221514
Vandaag mochten we naar de kweker, plantjes kopen. En dan mogen we ook naar de Lidl. Anders mag dat niet, het is 60km enkele reis :+

Avondeten was salade vooraf, rijst met fruit-de-mer en de lekkerste tarta de queso toe.
En dan daarna handgemalen espresso met bonbon.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208221528
Hier overigens geen air fryer en ook geen frituur. Beiden ook absoluut niet nodig. We hebben wel een pannetje waar we héél soms olie in verhitten. Zoiets dus:

pi_208221540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jaaaaaa _O_ Dat vat het mooi samen! Heldin O+
Ik zie daar wel het verwende, maar niet de overtuiging dat het je aangeboren recht is dat je ook nu en tot in de eeuwigheid amen dit recht hebt op alles.
pi_208221561
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:08 schreef Vanyel het volgende:

Ik zie daar wel het verwende, maar niet de overtuiging dat het je aangeboren recht is dat je ook nu en tot in de eeuwigheid amen dit recht hebt op alles.
Zit wat in. Het 'denken recht te hebben op' is wel een cruciaal onderdeel van entitled.
pi_208221663
Wie heeft er nou een paard én een hulpje om je op dat paard te tillen?
pi_208221765
M'n neefje is hier naartoe gekomen om samen met m'n man z'n game-computeronderdelen bij elkaar te zoeken. Maar stiekem was alles al besteld, dus nu zijn ze met z'n tweetjes aan het nerden en die kast in elkaar aan het zetten.

Dus ik heb een rustig avondje.
pi_208221897
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:24 schreef Myraela het volgende:
M'n neefje is hier naartoe gekomen om samen met m'n man z'n game-computeronderdelen bij elkaar te zoeken. Maar stiekem was alles al besteld, dus nu zijn ze met z'n tweetjes aan het nerden en die kast in elkaar aan het zetten.

Dus ik heb een rustig avondje.
Wat lief O+
pi_208222064
De Duitser is zondag jarig. Sinds de oudste een jaar of 3 is is hier de traditie erin gestoken dat we cadeautjes voor elkaar verstoppen.

Nu hebben we vijf kleine cadeautjes. Ik heb ze genummerd, 1, 2,3, 5, 6, en ga nummer zes het makkelijkst verstoppen. :7 ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
pi_208222150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:46 schreef Jagärtrut het volgende:
De Duitser is zondag jarig. Sinds de oudste een jaar of 3 is is hier de traditie erin gestoken dat we cadeautjes voor elkaar verstoppen.

Nu hebben we vijf kleine cadeautjes. Ik heb ze genummerd, 1, 2,3, 5, 6, en ga nummer zes het makkelijkst verstoppen. :7 ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
Dus je laat hem zoeken naar een niet bestaand nummer?
pi_208222165
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dus je laat hem zoeken naar een niet bestaand nummer?
Je moet ergens je plezier uithalen, toch? O~)
pi_208222238
Op zijn verjaardag hoor je je plezier te halen uit zijn exultatie, niet uit nodeloos frustreren :wtf:
pi_208222252
It izzz evol
pi_208222294
quote:

Oh... voor een kind is dat wel gemeen :o
pi_208222331
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh... voor een kind is dat wel gemeen :o
Nee, het is mijn man die harig jarig is. En het plan komt van mij.... Al vonden de kinderen het ook een goed idee. .. Kijken hoe goed ze het geheim kunnen houden..
pi_208222345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Nee, het is mijn man die harig jarig is. En het plan komt van mij.... Al vonden de kinderen het ook een goed idee. .. Kijken hoe goed ze het geheim kunnen houden..
Oh dan is het grappig. Verkeerd begrepen. Sorry
pi_208222355
quote:

Ik vind het leuk! Neem aan dat je je man een beetje kent en weet dat hij de humor er wel van inziet.

Zo heb ik ooit 99 enveloppen met inhoud als kado gegeven (wel samen in een doosje). Genummerd t/m 100 }) Bij iemand waarvan ik wist dat hij ze eerst op volgorde ging leggen O+
pi_208222420
Stelletje sadisten _O-

Mijn vrienden zijn zo gemeen om bij mij dingen te verplaatsen, boeken om te draaien in de kast en dat soort ongein als ik even op het toilet zit

Of zeggen net zolang niks tot ik een beslissing neem over iets _O- stelletje sadisten zijn dat ook
pi_208222494
Een vriend had ooit eens de verwarming hoger gezet toen ik op het toilet zat. Ik voelde me die dag helemaal niet lekker en ik kreeg het warmer en warmer. Dacht echt dat ik hoge koorts had. Totdat ik weer naar het toilet ging en de thermostaat op 24!!!! zag staan
pi_208222505
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Een vriend had ooit eens de verwarming hoger gezet toen ik op het toilet zat. Ik voelde me die dag helemaal niet lekker en ik kreeg het warmer en warmer. Dacht echt dat ik hoge koorts had. Totdat ik weer naar het toilet ging en de thermostaat op 24!!!! zag staan
Wahahahahahaha
  vrijdag 3 maart 2023 @ 19:24:25 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208222673
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
_O-

Veel plezier :*
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208222753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bietjes of vlees?
Genietse
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 maart 2023 @ 19:37:18 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208223072
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wandel je alleen of samen met iemand?
Deze is met moeders :)
  vrijdag 3 maart 2023 @ 19:39:41 #100
63722 z80
I fink you freaky
pi_208223132
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik vind het leuk! Neem aan dat je je man een beetje kent en weet dat hij de humor er wel van inziet.

Zo heb ik ooit 99 enveloppen met inhoud als kado gegeven (wel samen in een doosje). Genummerd t/m 100 }) Bij iemand waarvan ik wist dat hij ze eerst op volgorde ging leggen O+
Vievenzeventig breeve.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_208223176
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:39 schreef z80 het volgende:

[..]
Vievenzeventig breeve.
:{w
Die kon gewoon tellen hoor
pi_208224036
Mijn nieuwe keuken heeft een O+ vaatwasser O+

Nou had ik afgelopen week lekker veel vuile vaat verzameld, met het idee vanavond de vaatwasser aan te zetten. Maar ik kom erachter dat er zout in dat ding moet? en glansspoelmiddel?

Ik had van de keukenboer heel schattig een miniverpakking vaatwasserblokjes gekregen bij m'n O+ vaatwasser O+ maar daar heb ik voorlopig nog niks aan? :{
pi_208224040
Of kan ik het ding ook zonder zout en glansspoelmiddel draaien?
pi_208224072
Wat voor zout moet er überhaupt in een vaatwasser? :(
pi_208224109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:17 schreef Tele6 het volgende:
Of kan ik het ding ook zonder zout en glansspoelmiddel draaien?
Jawel hoor. Het zout zorgt voor waterontharding en glansspoelmiddel voorkomt dat je glazen dof worden. Maar een keertje zonder kan heus geen kwaad. Veel vaatwastabletten zijn alles in een. Als je dat niet hebt, of los poeder bijvoorbeeld, kun je speciaal vaatwaszout en glansspoelmiddel kopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Clubsoda op 03-03-2023 20:26:08 ]
pi_208224224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:18 schreef Tele6 het volgende:
Iedere supermarkt heeft wel een huismerk ervan, kost vrij weinig ook.

https://www.jumbo.com/producten/jumbo-vaatwas-zout-2kg-147087PAK
pi_208224232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Iedere supermarkt heeft wel een huismerk ervan, kost vrij weinig ook.

https://www.jumbo.com/producten/jumbo-vaatwas-zout-2kg-147087PAK
Dat is me dus echt nooit opgevallen in de winkel _O-
Ga je niet failliet aan idd ^O^
pi_208224248
Voor nu ga ik een vaatwasje aanzetten met zonder zout. Eens zien wat 't overleeft want al mijn spullen zijn nog nooit gevaatwasserd. De wadjan en m'n jaren 70 bestek gaan iig niet in de vaatwasser, dat lijkt me verstandiger _O-
pi_208224305
Vaatwaszout (bijvoorbeeld van broxomatic, of een huismerk) en glansspoelmiddel zijn overbodig als je een all in one vaatwastablet gebruikt ^O^
pi_208224355
@Kaatje1 goed om te horen dat je zus uit de operatie gekomen is, balen van de pijn wel, en hopelijk herstelt het vanaf nu voorspoedig!
@Sarabi sterkte :*
@Barreltje zo leuk om over je landgoed te horen, ben heel benieuwd hoe het wordt O+
@frituurpan of airfryer, beide niet maar ik zou eerder voor de airfryer gaan aangezien je ook best oké in een gewone pan kunt frituren. (maar de zooi die het geeft weerhoudt me ervan, behalve in andermans keuken O-) )

Ik had een waardeloze werkweek :X er ging van alles mis en er was een hoop slecht nieuws over 2 collega's. Niet mijn team maar onze buren / het team waar we veel mee samenwerken. Lastig om nog een beetje te focussen op werk. Ik wil het liefst onder een dekentje duiken en er nooit meer onder vandaan komen. (En in plaats daarvan ga ik stressen over vaatwassers)
SPOILER: niet voor de zwangeren
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208224374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:33 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 goed om te horen dat je zus uit de operatie gekomen is, balen van de pijn wel, en hopelijk herstelt het vanaf nu voorspoedig!
@:Sarabi sterkte :*
@:Barreltje zo leuk om over je landgoed te horen, ben heel benieuwd hoe het wordt O+
@:frituurpan of airfryer, beide niet maar ik zou eerder voor de airfryer gaan aangezien je ook best oké in een gewone pan kunt frituren. (maar de zooi die het geeft weerhoudt me ervan, behalve in andermans keuken O-) )

Ik had een waardeloze werkweek :X er ging van alles mis en er was een hoop slecht nieuws over 2 collega's. Niet mijn team maar onze buren / het team waar we veel mee samenwerken. Lastig om nog een beetje te focussen op werk. Ik wil het liefst onder een dekentje duiken en er nooit meer onder vandaan komen. (En in plaats daarvan ga ik stressen over vaatwassers)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knuffel wat naar
  vrijdag 3 maart 2023 @ 20:37:06 #112
63722 z80
I fink you freaky
pi_208224438
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:16 schreef Tele6 het volgende:
Mijn nieuwe keuken heeft een O+ vaatwasser O+

Nou had ik afgelopen week lekker veel vuile vaat verzameld, met het idee vanavond de vaatwasser aan te zetten. Maar ik kom erachter dat er zout in dat ding moet? en glansspoelmiddel?

Ik had van de keukenboer heel schattig een miniverpakking vaatwasserblokjes gekregen bij m'n O+ vaatwasser O+ maar daar heb ik voorlopig nog niks aan? :{
Die blokjes die je hebt gekregen zijn waarschijnlijk alles in 1. zout,reiniging en glansmiddel.
Je kunt deze drie dingen los kopen en in de machine doen. Of bij de aldi of lidl eigenmerk blokjes halen.
Dat laatste is een stuk makkelijker.
pi_208224681
Het ding kan automatisch z'n deur openen als ie klaar is, dus ik hoef er niet eens voor op te blijven _O_ :o
  vrijdag 3 maart 2023 @ 20:54:49 #114
217702 Lonaa
Honger!
pi_208224767
Ja hallo, drie keer raden wie er van 19 tot 24 april met de bips in Zuid Frankrijk zit. :7
pi_208224846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:33 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 goed om te horen dat je zus uit de operatie gekomen is, balen van de pijn wel, en hopelijk herstelt het vanaf nu voorspoedig!
@:Sarabi sterkte :*
@:Barreltje zo leuk om over je landgoed te horen, ben heel benieuwd hoe het wordt O+
@:frituurpan of airfryer, beide niet maar ik zou eerder voor de airfryer gaan aangezien je ook best oké in een gewone pan kunt frituren. (maar de zooi die het geeft weerhoudt me ervan, behalve in andermans keuken O-) )

Huuuuu voor je spoiler ;( Werpt een flinke schaduw over het team :{ Lijkt me voor collega 3 geen makkelijke terugkeer, als alles bij haar goed gaat ;(
pi_208224849
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Het ding kan automatisch z'n deur openen als ie klaar is, dus ik hoef er niet eens voor op te blijven _O_ :o
🤪

Verder wat een but week dan.

Overigens gebruik ik ‘gewoon’ broxomatic als ontharder.
En eigen merk glansspoelmiddel 3W.
En waspoeder uit een blauwe jerrycan, waarmee ik bijna 2 jaar doe. En het zeepbakje vullen voor minder dan de helft.
Die vwblokjes zitten in oplosbaar plastic. Niet milieuvriendelijk w/
pi_208224859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:54 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo, drie keer raden wie er van 19 tot 24 april met de bips in Zuid Frankrijk zit. :7
Allez. Comment?
pi_208224873
Jeetje @Tele6 wat afschuwelijk
pi_208224943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:50 schreef Tele6 het volgende:
En beter poeder dan blokjes want geen lijm!
pi_208224990
Heftig verhaal :'(
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:12:40 #121
63722 z80
I fink you freaky
pi_208225079
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En beter poeder dan blokjes want geen lijm!
Lijm? Hier blokjes waar je het plastic vanaf haalt. Maar lijm heb ik nog nooit gezien bij de blokjes.
pi_208225160
@Tele2 jouw vw is leuk met zelfopenen.

Sinds gister hebben wij een ab die sneller werkt met zappen door de opdrachten in te spreken 8)7 w/ via een nieuw model mediabox van ziggo.
pi_208225169
-O- ik voel me zo slecht en gespannen. Slaap er slecht van en huil constant

Ik heb woensdag een gesprek met al mijn behandelaren. Zij tegen mij. En ik zie er zo tegenop. Ze verwachten dat ik even open en kwetsbaar ga doen. Ik word al kwaad als ik eraan denk :@

-O- beh
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:19:10 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208225251
Oh ja, ik moet ook nog eens overstappen naar poeder voor de vaatwasser.

We zijn nu een pak eco-blokjes van AH aan het op maken maar die wassen toch niet lekker schoon.
Spoilers!
pi_208225275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:12 schreef z80 het volgende:

[..]
Lijm? Hier blokjes waar je het plastic vanaf haalt. Maar lijm heb ik nog nooit gezien bij de blokjes.
Die blokjes bestaan uit poeder. Dat zit aan elkaar vast. Met iets wat plakt.
Maar de zelfoplosbare plasticjez zijn duizend erger. Dat wordt echt één plakkerige shitzooi onderin je machine.
pi_208225323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
-O- ik voel me zo slecht en gespannen. Slaap er slecht van en huil constant

Ik heb woensdag een gesprek met al mijn behandelaren. Zij tegen mij. En ik zie er zo tegenop. Ze verwachten dat ik even open en kwetsbaar ga doen. Ik word al kwaad als ik eraan denk :@

-O- beh
Waarom zie je het als zij "tegen" jou? En waarom word je er boos van?
Zou het niet helpen om het te zien als een gesprek van hen "met" jou om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen? En dat het daarom handig is om open te zijn over hoe je je voelt etc, zodat zij je op basis daarvan ook daadwerkelijk zo goed mogelijk kunnen helpen?

Ik ken de precieze geschiedenis natuurlijk niet, maar die vragen kwamen in me op bij het lezen van deze post.

Verder @Kaatje1 fijn dat zus uit operatie is, hopelijk neemt de pijn snel af en komt werking van die ene vinger ook nog goed. @Tele6 vaatwasser O+ fancy hoor, zichzelf open doen!! En wat heftig van de twee collega's zeg :o :'( . @fietsie jaloers op je eten :9~ . @Lonaa heerlijk vooruitzicht!!

Gebruik all in one vaatwasblokjes van de Lidl in oplosbaar plastic verpakking.. nooit opgevallen dat dat plastic zooi onderin geeft. Waar kan ik dat zien? Het filter onderin maak ik af en toe schoon, daar zie ik t ook niet. Kan het nog verderop zitten waar ik niet bij kan of valt het bij mij blijkbaar mee als het daar niet zit?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:22:48 #127
63722 z80
I fink you freaky
pi_208225333
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar de zelfoplosbare plasticjez zijn duizend erger. Dat wordt echt één plakkerige shitzooi onderin je machine.
Ik gebruik al jaren de blokjes van de lidl. Eigenmerk, maar geen plakzooi in de machine. Ook niet in/onder de zeef.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:24:55 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208225371
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ok, ik ga er voor.

Is Sun het enige merk poeder?

Op de verpakking staat dat het voor 80 keer wassen is. Kan dat door de helft?

Waar koop ik het goedkoop? Zijn er vaak aanbiedingen?

Hoe zorg ik er voor dat J niet dat bakje steeds vol mikt? :')
Spoilers!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:26:30 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208225397
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:54 schreef Lonaa het volgende:
Vertel meer dan.

@Tele6 :*
Spoilers!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:27:04 #130
63722 z80
I fink you freaky
pi_208225412
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ok, ik ga er voor.

Er zijn tig merken poeder te koop. Van goedkoop bij de aldi/lidl tot schrikbarend duur. De DM schijnt een "groene" versie te hebben.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:28:21 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208225439
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:27 schreef z80 het volgende:

[..]
Er zijn tig merken poeder te koop. Van goedkoop bij de aldi/lidl tot schrikbarend duur. De DM schijnt een "groene" versie te hebben.
Ik heb het nog nooit in Nederland gezien. Maar wel een goed idee om mee te nemen als ik in Duitsland ben.
Spoilers!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:36:36 #132
63722 z80
I fink you freaky
pi_208225631
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb het nog nooit in Nederland gezien. Maar wel een goed idee om mee te nemen als ik in Duitsland ben.
DM
https://www.dm.de/denkmit(...)-p4066447220223.html
https://www.dm.de/somat-s(...)-p4015000962728.html
Aldi
https://www.aldi-sued.de/(...)000000000003950.html
Netto heeft ook pulver. Lidl zo snel te zien niet meer.
pi_208225637
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:22 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Waarom zie je het als zij "tegen" jou? En waarom word je er boos van?
Zou het niet helpen om het te zien als een gesprek van hen "met" jou om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen? En dat het daarom handig is om open te zijn over hoe je je voelt etc, zodat zij je op basis daarvan ook daadwerkelijk zo goed mogelijk kunnen helpen?

Ik ken de precieze geschiedenis natuurlijk niet, maar die vragen kwamen in me op bij het lezen van deze post.

Verder @:Kaatje1 fijn dat zus uit operatie is, hopelijk neemt de pijn snel af en komt werking van die ene vinger ook nog goed. @:Tele6 vaatwasser O+ fancy hoor, zichzelf open doen!! En wat heftig van de twee collega's zeg :o :'( . @:fietsie jaloers op je eten :9~ . @:Lonaa heerlijk vooruitzicht!!

Gebruik all in one vaatwasblokjes van de Lidl in oplosbaar plastic verpakking.. nooit opgevallen dat dat plastic zooi onderin geeft. Waar kan ik dat zien? Het filter onderin maak ik af en toe schoon, daar zie ik t ook niet. Kan het nog verderop zitten waar ik niet bij kan of valt het bij mij blijkbaar mee als het daar niet zit?
Het voelt gewoon zo... Ze zijn met meer en vinden van alles en ik moet kwetsbaar zijn terwijl zij dat niet zijn. Het is gewoon een stom systeem. De helft van de aanwezigen spreek ik nooit, nooit gezien en ik heb alles maar even op tafel te gooien.
pi_208225928
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, ik moet ook nog eens overstappen naar poeder voor de vaatwasser.

We zijn nu een pak eco-blokjes van AH aan het op maken maar die wassen toch niet lekker schoon.
Veeeeeel zuiniger 😉
Verbruik:
SPOILER
pi_208225990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het voelt gewoon zo... Ze zijn met meer en vinden van alles en ik moet kwetsbaar zijn terwijl zij dat niet zijn. Het is gewoon een stom systeem. De helft van de aanwezigen spreek ik nooit, nooit gezien en ik heb alles maar even op tafel te gooien.
Kun je ook de begeleider meevragen? die vertrouw je, zei je van de week.
En kun je het gesprek beginnen met uit te leggen hoe het voor je voelt.
Hoe vaak zijn die gesprekken?
pi_208226028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:37 schreef borisz het volgende:

Deze is met moeders :)
Ah, anders zou ik een stuk met je meelopen (als ik niet hoef te slapen...) ^O^
pi_208226313
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kun je ook de begeleider meevragen? die vertrouw je, zei je van de week.
En kun je het gesprek beginnen met uit te leggen hoe het voor je voelt.
Hoe vaak zijn die gesprekken?
Dat is de enige daar die ik ken
Maar die heult even goed met hen
Ze hebben nu mail met heel duidelijk mijn mening
Even goed moed in gedronken. Dan durf ik tenminste assertief te zijn
pi_208226356
Flink gedronken ook. Lang geleden _O-
pi_208226864
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ok, ik ga er voor.

Dat ik gebruik :Y
quote:
Ik doe mijn bakjes nooit vol
quote:
Vroegah bij Albert 2 voor 1. Mijn laatste waren heel veel kleine cans bij bol. 12x80 wasbeurten voor 54 euro. Daar staat nog steeds wat van in de kelder, weet nu niet hoeveel. Wij draaien de machine minimaal 1, meestal 2x per dag.
quote:
Sla 'm als wel?
Plak er iets in?
Zet m altijd zelf aan?
Watervaste stift?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 22:44:08 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208227217
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Veeeeeel zuiniger 😉
Verbruik:
SPOILER
Jij met je tic O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat ik gebruik :Y
[..]
Ik doe mijn bakjes nooit vol
[..]
Vroegah bij Albert 2 voor 1. Mijn laatste waren heel veel kleine cans bij bol. 12x80 wasbeurten voor 54 euro. Daar staat nog steeds wat van in de kelder, weet nu niet hoeveel. Wij draaien de machine minimaal 1, meestal 2x per dag.
[..]
Sla 'm als wel?
Plak er iets in?
Zet m altijd zelf aan?
Watervaste stift?
Dat was een goede deal. Ik heb een kan in de boodschappenkar staan. Ik denk dat we bijna door de blokjes zijn.

AH heeft goede aanbiedingen deze week. Dat is echt lang geleden voor mij.
Spoilers!
pi_208227737
Vaatwasser springt open. Ik schrik me kapot _O-
pi_208227839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 23:03 schreef Tele6 het volgende:
Whaha
pi_208229493
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:37 schreef Isabeau het volgende:

:D ik moest ook direct aan jou denken bij het staken. Want poli's hebben er ook heel veel extra werk van.
Zeker & Prima.

1 arts wilde al zijn poli pt 16 mrt omzetten in een belafspraak.
Op dezelfde dag... dus ik heb gezegd dat we dat niet gaan doen.
Solidariteit je weetzzzz }:|
pi_208229534
quote:
Open :o :D
Als in deur open?
pi_208229654
Vandaag heb ik in lunchpauze gelopen naar winkelstraat ipv parkje t/o zkh.
Er stak een T-shirt over van Blondie *O*

Eh slapen jullie. |:)

[ Bericht 37% gewijzigd door Blues op 04-03-2023 00:35:11 ]
pi_208229942
quote:
De belangrijkste vraag: is het schoon en droog! w/
pi_208229949
Leuke avond bij een concert gehad, alleen jammer dat de laadpaal onze kabel niet terug wilde geven :(
Na een half uur wachten en storingsdienst op afstand is het gelukkig toch gelukt.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 01:53:57 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208230285
Meet was gezellig
pi_208230769
:O alweer twee uur in de auto, bijna in Duitsland. Vanavond thuis O+
pi_208230832
Vandaag de laatste workout van de open. :7
pi_208230842
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Vertel meer dan.

@:tele6 :*
Nou, diezelfde gozer als waar ik mee in Glasgow was gaat eigenlijk ieder voorjaar naar Zuid Frankrijk en zei dat ie dat wilde boeken binnenkort en ik vond dat een aantrekkelijk idee want het is hier KOUD en daar niet en ik zie mezelf best een beetje rose drinken in de zon en langs het strand lopen en all that en toen zei ie "het is niet duur" en nu uh, ga ik ook. :')

Dorpje vlakbij Nice. Verblijf, vlucht, huurauto voor 450 euro pp. Echt fantastisch.
pi_208230848
Also er zitten 2 CrossFit boxen in het durp. :7
pi_208230886
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 00:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Zeker & Prima.

1 arts wilde al zijn poli pt 16 mrt omzetten in een belafspraak.
Op dezelfde dag... dus ik heb gezegd dat we dat niet gaan doen.
Solidariteit je weetzzzz }:|
Niet onaardig bedoeld, want ik snap je idee erachter heel goed, maar ik zou als arts in kwestie wel not amused zijn als iemand anders voor mij beslist dat ik moet staken.. Lijkt me een beslissing die iedereen voor zichzelf moet maken (ongeacht je functie). Plus een stakingsvergoeding is stukken lager dan normaal salaris en als je geen vakbondslid bent krijg je helemaal niks. Nou zal dat voor een arts misschien niet meteen problemen opleveren, maar ik vind dat wel een beslissing die je zelf moet kunnen maken. Of gaat de arts dan andere werkzaamheden doen maar gewoon niet voor de poli waardoor het officieel niet als stakingsdag wordt gezien?
pi_208230999
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Niet onaardig bedoeld, want ik snap je idee erachter heel goed, maar ik zou als arts in kwestie wel not amused zijn als iemand anders voor mij beslist dat ik moet staken.. Lijkt me een beslissing die iedereen voor zichzelf moet maken (ongeacht je functie). Plus een stakingsvergoeding is stukken lager dan normaal salaris en als je geen vakbondslid bent krijg je helemaal niks. Nou zal dat voor een arts misschien niet meteen problemen opleveren, maar ik vind dat wel een beslissing die je zelf moet kunnen maken. Of gaat de arts dan andere werkzaamheden doen maar gewoon niet voor de poli waardoor het officieel niet als stakingsdag wordt gezien?
Die arts krijgt waarschijnlijk niet eens zijn inkomen uit die cao waarvoor gestaakt wordt.
pi_208231002
Zo maar eens een stadje verder reizen en kijken of we 50 man een leerzame dag kunnen bezorgen.
HGA is al voorzichtig begonnen… 3 man afgezegd tot dusver, meer vlaai en lunch voor ons, zullen we maar zeggen.
pi_208231006
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo maar eens een stadje verder reizen en kijken of we 50 man een leerzame dag kunnen bezorgen.
HGA is al voorzichtig begonnen… 3 man afgezegd tot dusver, meer vlaai en lunch voor ons, zullen we maar zeggen.
Veel plezier en succes *O*
pi_208231027
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
:Y ik vind het wel rustig dat ik toch niet werk nu, anders moest ik ook nog gaan nadenken of ik wil gaan staken of verplicht werk gaan lopen opstapelen voor een actie waar ik niet per se achter sta.
pi_208231049
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:27 schreef Clubsoda het volgende:
:Y ik vind het wel rustig dat ik toch niet werk nu, anders moest ik ook nog gaan nadenken of ik wil gaan staken of verplicht werk gaan lopen opstapelen voor een actie waar ik niet per se achter sta.
Waarom sta je niet per se achter deze actie?
pi_208231051
Oef…wat een tweedeling.

Als artsen achter hun medewerkers en vpk’s staan, raken zij niet overwerkt van een dagje doorschuiven van poli etc.
Er blijft genoeg werk liggen wat zij nu kunnen doen.
En zijn zij niét solidair dan hebben zij geen weet van de salarissen van ‘hun’ personeel.
pi_208231062
Een belafspraak klinkt eigenlijk best wel als een mooie tussenweg als een arts zich daar zelf fijn bij voelt. Niet het normale werk, maar toch je patiënten niet helemaal laten vallen.
pi_208231070
Heb ik na eindelijk weer een keer m'n waterverf gebruikt te hebben zojuist weer een veel te dure bestelling geplaatst met schilderspullen? Misschien. Gaat het na een enkele keer gebruiken weer jaren in mijn kast liggen? Mogelijk.
pi_208231083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:31 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Waarom sta je niet per se achter deze actie?
Omdat ik het voor mezelf volkomen bezopen vind om zo'n salarisverhoging te eisen. Ik gun het anderen zeker, maar hoe staak ik voor een ander en niet voor mezelf?

Verder wat ik gisteren ook postte: de salarisverhoging in de umc's zorgt voor enorme druk op die ziekenhuizen met een volledige vacaturestop en bezuinigingsdruk. Ik vraag me af of we de zorg en de mensen die er werken op de langere termijn wel goed doen met zo'n aderlating.
pi_208231086
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:36 schreef Myraela het volgende:
Een belafspraak klinkt eigenlijk best wel als een mooie tussenweg als een arts zich daar zelf fijn bij voelt. Niet het normale werk, maar toch je patiënten niet helemaal laten vallen.
:Y eens hoor. Alsof die patiënt ook maar iets te maken heeft met de totstandkoming van die cao 8)7

Ik vind staken iets heel complex, want ik ben eigenlijk tegen stakingen waar mensen die er niets over te zeggen hebben de dupe van worden, maar ik vind ook dat je het recht moet hebben om te kunnen staken.
pi_208231112
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:32 schreef AnneX het volgende:
Oef…wat een tweedeling.

Als artsen achter hun medewerkers en vpk’s staan, raken zij niet overwerkt van een dagje doorschuiven van poli etc.
Er blijft genoeg werk liggen wat zij nu kunnen doen.
En zijn zij niét solidair dan hebben zij geen weet van de salarissen van ‘hun’ personeel.
Ik denk niet dat het aan een buitenstaander is om te beslissen hoe iemand zijn agendadruk ervaart en wat patiënten nodig heb. Ik denk dat ik zelf beter kan beslissen of iemand in psychische nood het aan kan om vier weken te wachten op een gesprek. Dat heeft verder voor mij echt niets te maken met solidariteit met verpleegkundig en ondersteunend personeel.
pi_208231142
Ok. Dat is mijn beperkte blik op mijn ervaringen in de patiëntenzorg.
Daarbij sta ik dan weer niet stil bij de gevolgen in de intramurale ggz. My bad.
Die nb. al op zijn gat ligt.
pi_208231189
Die staken geloof ik niet toch? Hoewel er genoeg ziekenhuizen zijn met een psychiatrische afdeling natuurlijk. Maar ik vind het persoonlijk gewoon naar om mensen uit mijn agenda te moeten schrappen, of om mensen die wachten op een spannende uitslag nog langer te moeten laten wachten.

Ik begrijp de behoefte aan het afgeven van een signaal heel goed, maar uiteindelijk worden de patiënten hier enorm de dupe van en dat vind ik, zoals Isabeau ook zegt, een ingewikkeld dilemma.
pi_208231278
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 00:46 schreef Sarabi het volgende:
Leuke avond bij een concert gehad, alleen jammer dat de laadpaal onze kabel niet terug wilde geven :(
Na een half uur wachten en storingsdienst op afstand is het gelukkig toch gelukt.
Da’s lastig
pi_208231365
Maar is dat niet altijd zo met stakingen? Dat de beslissers niet geraakt worden? Bij de OV stakingen, bij de vuilophalers stakingen en bij deze staking?
pi_208231412
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:38 schreef Myraela het volgende:
Heb ik na eindelijk weer een keer m'n waterverf gebruikt te hebben zojuist weer een veel te dure bestelling geplaatst met schilderspullen? Misschien. Gaat het na een enkele keer gebruiken weer jaren in mijn kast liggen? Mogelijk.
Heel herkenbaar.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 09:23:51 #170
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208231430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:36 schreef Myraela het volgende:
Ik ben het daar wel mee eens op het eerste gezicht. Maar ondertussen is Blues wel degene die zo'n 25 mensen (gokje) moet bellen om de belagenda van die arts te vullen. En als ze uitgestaakt is, kan ze alle admin rond die belafspraken verwerken. Voor haar het veel extra werk, terwijl zij de onderbetaalde staker is. Lastig.
Spoilers!
pi_208231442
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:38 schreef Myraela het volgende:
Maar het zijn creatieve spullen. Die zijn heilig ;)
pi_208231452
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar is dat niet altijd zo met stakingen? Dat de beslissers niet geraakt worden? Bij de OV stakingen, bij de vuilophalers stakingen en bij deze staking?
Touche
pi_208231468
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar het zijn creatieve spullen. Die zijn heilig ;)
Als heiligdommen doorgaans in een hoekje liggen te verstoffen, dan zeker. Maar ik leef gewoon graag in de illusie dat ik met goede spullen echt een kleine kunstenares ben.
pi_208231474
Goed. I'm off.

De workout - de naborrel - naar huis douchen - naar de binnenstad uiteten - naar het stadion voor voetbal - naar de binnenstad "om mijn fiets op te halen"=meer bier - naar huis.

Help.

Tot maandag. :')
pi_208231481
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Als heiligdommen doorgaans in een hoekje liggen te verstoffen, dan zeker. Maar ik leef gewoon graag in de illusie dat ik met goede spullen echt een kleine kunstenares ben.
Hier nog zo een hoor
pi_208231491
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben het daar wel mee eens op het eerste gezicht. Maar ondertussen is Blues wel degene die zo'n 25 mensen (gokje) moet bellen om de belagenda van die arts te vullen. En als ze uitgestaakt is, kan ze alle admin rond die belafspraken verwerken. Voor haar het veel extra werk, terwijl zij de onderbetaalde staker is. Lastig.
Maar mensen afbellen en de afspraken verzetten naar een andere fysieke afspraak in een volle agenda is óók veel werk.

Ik zou het denk ik dan zelf verzetten. Maar ik ben na twee maanden nog steeds geschokt door het hebben van een zelfstandige denkende en capabele secretaresse. Dat je agenda gewoon goed wordt ingepland, je niets hoeft te controleren, niet zelf brieven hoeft te sturen en alle hickups gewoon opgelost worden :o wat een zegen O+ Ze zouden zulke mensen meer moeten betalen :+
pi_208231528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik las laatst een pleidooi dat het een raar idee is om te vinden dat je goed moet zijn in een hobby. Dat het net zo prima is om heel lelijk te waterverfen/punniken/kleien, als je maar lol hebt. Omdat het juist daarom een hobby is en niet meer. Dat vond ik wel een tof perspectief. Misschien moet ik ook een hobby :D
  zaterdag 4 maart 2023 @ 10:02:23 #178
370431 drakin
vurig typje
pi_208231833
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik las laatst een pleidooi dat het een raar idee is om te vinden dat je goed moet zijn in een hobby. Dat het net zo prima is om heel lelijk te waterverfen/punniken/kleien, als je maar lol hebt. Omdat het juist daarom een hobby is en niet meer. Dat vond ik wel een tof perspectief. Misschien moet ik ook een hobby :D
Dus ik hoef helemaal niet binnen de lijntjes te kleuren?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zaterdag 4 maart 2023 @ 10:22:09 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208231989
quote:

[..]
Dat is ook zo! Man wat zou de wereld een depresssieve suïcidale boel worden als iedereen maar GOED moest zijn in zijn hobby ;(
pi_208232007
quote:

[..]
Als alles wat ik maakte mooi moest zijn zou ik direct kunnen stoppen en in een hoekje kunnen niksen _O- ik doe alles voor de lol, maar nergens talent voor.
pi_208232016
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 00:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
De belangrijkste vraag: is het schoon en droog! w/
Jup. Schoon, droog, glimmender dan het wordt als ik met de hand afwas en het laat opdrogen. ^O^
pi_208232164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 08:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Omdat ik het voor mezelf volkomen bezopen vind om zo'n salarisverhoging te eisen. Ik gun het anderen zeker, maar hoe staak ik voor een ander en niet voor mezelf?

Verder wat ik gisteren ook postte: de salarisverhoging in de umc's zorgt voor enorme druk op die ziekenhuizen met een volledige vacaturestop en bezuinigingsdruk. Ik vraag me af of we de zorg en de mensen die er werken op de langere termijn wel goed doen met zo'n aderlating.
Ik begrijp wat je zegt, hoor. Ja, de personeelskosten voor ziekenhuizen gaan enorm omhoog. Maar op het moment dat ervaren zorgprofessionals hun vaste lasten en boodschappen niet meer kunnen betalen omdat de inflatie > 10% is en je met 10 jaar relevante werkervaring ¤22,50/u krijgt, gaat er ergens iets flink mis. Er is een enorme toename aan loonbeslag, en die ligt vooral bij de inkomens onder schaal 10. In alle andere sectoren worden er vergelijkbare percentages afgesproken in CAO onderhandelingen... Hoe kan de uitvoerende groep zorgpersoneel hun standpunt overgebracht krijgen? Want staken is 'ontwrichtend' voor de zorg...
pi_208232280
Ik zou ook erg voorstander zijn van een significante loonsverhoging zijn voor de lagere salarissen :Y Dat hoeft echt allemaal niet gelijkgetrokken. Ik snap ook dat men met de rug tegen de muur staat in de onderhandelingen, maar ik vind staken iets ingewikkelds. Het is dus maar goed dat ik er niet ben en mijn geld voorlopig via het UWV krijg :P
pi_208232466
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s lastig
Ja zeker zo midden in de nacht in een vreemde stad.
pi_208232637
Zo, eten staat op :) (eet tussen de middag altijd warm)
Lekkere lasagne in de oven *O*
Over een half uurtje klaar
pi_208232818
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar mensen afbellen en de afspraken verzetten naar een andere fysieke afspraak in een volle agenda is óók veel werk.

Ik zou het denk ik dan zelf verzetten. Maar ik ben na twee maanden nog steeds geschokt door het hebben van een zelfstandige denkende en capabele secretaresse. Dat je agenda gewoon goed wordt ingepland, je niets hoeft te controleren, niet zelf brieven hoeft te sturen en alle hickups gewoon opgelost worden :o wat een zegen O+ Ze zouden zulke mensen meer moeten betalen :+
:W ;)

En het is niet zo zwart/wit als ik het opschreef hoor. We hebben goeie gesprekken over het staken en bijv. de spreekuren.
Maar ze moeten wel beseffen wat het voor ons, als personeel waar het staken over gaat, betekent.
Dat we veel extra werk hebben aan 7 spreekuren die compleet moeten worden veranderd. Al worden het bellers. Al moeten we verzetten. Megaveel extra werk voor ons.
Dat is nogal tegenstrijdig. Onze artsen begrijpen het volkomen, we komen er echt wel uit wat te doen en het komt vast wel goed.
Zeg 7 spreekuren x 20 patiënten veranderen met alle complexe dingen die er omheen hangen.(we hebben 10 artsen + 2 arts assistenten die spreekuren draaien, en er werken er op die stakings-donderdag 7 van)
Alleen de chemokuren gaan door (uiteraard) en andere spoedzorg/oncologische dingen. Dat moet ook worden uitgezocht. Wat en wie wel en wie kan wachten. WERK WERK WERK extra *O*
Rest is niet dramatisch voor de patiënten he, dat wordt een dag eerder, dag later, paar dagen eerder/later.
Voor polipatiënten valt het echt allemaal wel mee, anders zou het ook niet 'goed voelen'.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 04-03-2023 12:10:36 ]
pi_208232888
quote:

Há wat een leuke manier om daarnaar te kijken O+
Ik vind het leuk om naar vogels (en in de natuur) te kijken en ze te fotograferen. Daar ben ik niet heel goed in, maar ik vind het wel heel tof om te doen en word er erg happy van.
pi_208232975
In mijn fb herinneringen kwam Xena voorbij O+ Soms ff slikken hoor ;( Dat gemis kan je dan zo overvallen!
SPOILER
pi_208232997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:11 schreef Blues het volgende:
In mijn fb herinneringen kwam Xena voorbij O+ Soms ff slikken hoor ;( Dat gemis kan je dan zo overvallen!
SPOILER
Dikke knuffel voor jou :*
  zaterdag 4 maart 2023 @ 12:15:15 #190
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208233016
quote:
SPOILER
Aww ;(
Spoilers!
  zaterdag 4 maart 2023 @ 12:19:27 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208233069
Wij gaan zo aan de slag met het weer inruimen van de keuken. De grote verbouwing is eindelijk klaar! Alleen de plinten nog maar die moeten we eerst verven en dan regelt de timmerman dat binnenkort.

Inmiddels is het hele huis enorm stoffig dus ik weet wel waar we de komende weken mee bezig gaan zijn ;(

Vanochtend hebben we bomen opgehaald bij stichting (?) MeerBomen die bomen stekken enzo uitgraaft en herverdeelt. We hebben 10 wilgen, 6 boerenjasmijn, 4 sneeuwballen, 4 vlieren. Allemaal gratis en hartstikke goed voor de inheemse natuur. Ik ben er zeer content mee.
Spoilers!
pi_208233110
Wow wat een goede nieuwsen *G* Succes met plaatsen vd bomen en inruimen.
pi_208233124
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan zo aan de slag met het weer inruimen van de keuken. De grote verbouwing is eindelijk klaar! Alleen de plinten nog maar die moeten we eerst verven en dan regelt de timmerman dat binnenkort.

Inmiddels is het hele huis enorm stoffig dus ik weet wel waar we de komende weken mee bezig gaan zijn ;(

Vanochtend hebben we bomen opgehaald bij stichting (?) MeerBomen die bomen stekken enzo uitgraaft en herverdeelt. We hebben 10 wilgen, 6 boerenjasmijn, 4 sneeuwballen, 4 vlieren. Allemaal gratis en hartstikke goed voor de inheemse natuur. Ik ben er zeer content mee.
Wauw dat klinkt heel erg mooi en gaaf! Wat een gigantische tuin zal je hebben dat dat kan :o Gaaf hoor!
  zaterdag 4 maart 2023 @ 12:51:32 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208233549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 11:55 schreef Blues het volgende:

[..]
:W ;)

En het is niet zo zwart/wit als ik het opschreef hoor. We hebben goeie gesprekken over het staken en bijv. de spreekuren.
Maar ze moeten wel beseffen wat het voor ons, als personeel waar het staken over gaat, betekent.
Dat we veel extra werk hebben aan 7 spreekuren die compleet moeten worden veranderd. Al worden het bellers. Al moeten we verzetten. Megaveel extra werk voor ons.
Dat is nogal tegenstrijdig. Onze artsen begrijpen het volkomen, we komen er echt wel uit wat te doen en het komt vast wel goed.
Zeg 7 spreekuren x 20 patiënten veranderen met alle complexe dingen die er omheen hangen.(we hebben 10 artsen + 2 arts assistenten die spreekuren draaien, en er werken er op die stakings-donderdag 7 van)
Alleen de chemokuren gaan door (uiteraard) en andere spoedzorg/oncologische dingen. Dat moet ook worden uitgezocht. Wat en wie wel en wie kan wachten. WERK WERK WERK extra *O*
Rest is niet dramatisch voor de patiënten he, dat wordt een dag eerder, dag later, paar dagen eerder/later.
Voor polipatiënten valt het echt allemaal wel mee, anders zou het ook niet 'goed voelen'.

Denk dat je dikgedrukte stukje tekst wel een duidelijk punt is. En tevens ingewikkeld.

Denk dat redelijk zachte stakingen, ongemak veroorzaken en verder niks effect gaan hebben. Ook niet dus voor het doel wat je ermee beoogde als groep stakers.
De geldpot wordt echt niet ineens groter erdoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208233851
quote:
SPOILER
Zo begrijpelijk
  zaterdag 4 maart 2023 @ 14:46:38 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208235115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:18 schreef Tele6 het volgende:
Vaatwasserzout :) (vast spuit 22)
pi_208235214
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Denk dat je dikgedrukte stukje tekst wel een duidelijk punt is. En tevens ingewikkeld.

Denk dat redelijk zachte stakingen, ongemak veroorzaken en verder niks effect gaan hebben. Ook niet dus voor het doel wat je ermee beoogde als groep stakers.
De geldpot wordt echt niet ineens groter erdoor
Ben het helemaal met je eens.

Overigens ben ik die week van die stakingsdag zelf op vakantie :')
pi_208235240
Goede nuances in de stakingsdiscussie :) ik was er vanuit gegaan dat de artsen in ziekenhuizen waarin de cao ziekenhuizen geldt, gewoon vanuit het ziekenhuis betaald krijgen, maar misschien werkt dat helemaal niet zo. En het lastige idd is dat stakingen vooral werken als mensen er juist wel last van hebben, maar je 'zorghart' wil dat natuurlijk juist weer niet.

@Blues :* voor Xena. Helemaal niet gek dat het verdriet je weer even overvalt als je zo'n foto tegen komt!
pi_208235343
Een derde van de medisch specialisten in algemene ziekenhuizen werkt in een maatschappij ongeveer, de rest is wel in loondienst en valt dus onder de cao. In umc's heb je die fratsen niet, daar verdienen de medisch specialisten over het algemeen minder dan in de algemene ziekenhuizen.
pi_208235356
Tevens nog anderhalf uur tot huis. Ik ben er wel een beetje klaar mee :O
pi_208235370
Ik was al een paar weken van plan een keer naar Duitsland te rijden voor kattenspullen, en zag vanochtend dat het natvoer wéér duurder was geworden (inmiddels 21.49 per 12 blikken, pre corona 13.99). En toen bleek dat natvoer ook nog eens in de aanbieding in de Duitse dierenwinkel, en de kattenbakvulling ook, tm vandaag allebei. Dus toen moest ik wel.

Op 5 uur slaap }:| want ik lag tot 2u te rekenen op strippenkaarten en abonnementen en combinaties ervan bij m'n PT sportschool (oeps) en om 6u maakte kat me wakker. Erna nog uurtje slaap gehad en toen was t wel klaar. De twee nachten ervoor overigens wél weer eens behoorlijk goed geslapen O+ dus dat scheelde wel. Nou goed, ik helemaal naar het buitenland rijden, voor het eerst sinds ik deze auto heb (al 5 jaar :+ ). Was ook wel goed, even merken dat ik op weinig slaap niet acuut incapabel ben en dat ik prima 2x vijf kwartier kan rijden in een ochtend zonder te moe of ziek of wat dan ook te worden. Ben ik er eindelijk bijna, heeft maps besloten dat ik halverwege een brug linksaf moet slaan :') . Daar was de winkel inderdaad wel.. een meter of tien lager. Doorgereden, wel meteen even de vrijwel lege tank kunnen vullen, Waze maar aangezet en die begreep gelukkig wel hoe ik er moest komen.

De buit:
6x 17.2kg (40L) kattenbakvulling
50 blikken v 400g natvoer (6 verschillende smaken)

Daarna nog even naar de Lidl, maar tegen die tijd was ik behoorlijk overprikkeld en had ik niet echt meer nadenk-capaciteit. Kwam tonijnblikjes tegen ¤0.69 goedkoper dan hier dus daar 10 van meegenomen.

De schade:
¤217,73
Hier had het me gekost:
¤336,86 (en dan had ik 48 blikken gehad ipv 50)

Benzine heen en weer kostte me ¤17. Best een mooie besparing zo :)

Onderweg nog gezwaaid naar de borden voor Tele-city, Kaatje1-city en Lonaa-city.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 15:09:27 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_208235400
Ik ben echt fucking trots op @Lonaa want ze heeft het geflikt. Gewoon bam jonguh en gaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208235424
@Lonaa ik heb naar je stad-verkeersbord gezwaaid en aan je gedacht! Je hebt het gedaan _O_ benieuwd hoe je het zelf vond gaan maar als @Troel zegt dat je awesome was dan geloof ik dat direct :7
pi_208235490
Goedbezig allemaal hoor! Vooral doorgaan zo! (insert BarryHughes).

Het is hier zonnig & 13 graden, dat is in de zon uit de wind warm genoeg voor weinig kleer. Prrrr prrrrr prrrrrrrrr
pi_208235639
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:04 schreef Clubsoda het volgende:
Een derde van de medisch specialisten in algemene ziekenhuizen werkt in een maatschappij ongeveer, de rest is wel in loondienst en valt dus onder de cao. In umc's heb je die fratsen niet, daar verdienen de medisch specialisten over het algemeen minder dan in de algemene ziekenhuizen.
Sorry, toch lollig.

Ik zag net in Avelies laatste toptopic dat een chirurg in loondienst max 12,5k de maand doet. Vond ik eigenlijk verrassend weinig, ik had veel meer verwacht. Heb niet opgezocht of dat ook voor die achterlijk langere werkweek is, zo ja, ben ik nog minder onder de indruk.
pi_208235745
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sorry, toch lollig.

Ik zag net in Avelies laatste toptopic dat een chirurg in loondienst max 12,5k de maand doet. Vond ik eigenlijk verrassend weinig, ik had veel meer verwacht. Heb niet opgezocht of dat ook voor die achterlijk langere werkweek is, zo ja, ben ik nog minder onder de indruk.
}:|

Voor 48 uur denk ik. Daarom is het zo ironisch dat degenen die de meest complexe operaties doen, het minst verdienen. Ik weet een beetje wat neurochirurgen in een umc doen bijvoorbeeld en er zijn een hoop mensen met bullshitbanen die een hoop meer binnenharken.
pi_208235784
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
}:|

Voor 48 uur denk ik. Daarom is het zo ironisch dat degenen die de meest complexe operaties doen, het minst verdienen. Ik weet een beetje wat neurochirurgen in een umc doen bijvoorbeeld en er zijn een hoop mensen met bullshitbanen die een hoop meer binnenharken.
:D
Ja dat bedoel ik. Per uur, ze werken volgens mij ook nogal eens over, verdienen ze dan echt niet zo bijzonder.
Mijn werkweek is maximaal 36 uur. Relatief verdien je dan snel een stuk meer per uur, voor je maandsalaris.
Of klinkt dat heel onlogisch?
pi_208235820
Nee, dat klinkt logisch. En je hebt een stuk minder verantwoordelijkheid. Maar het is natuurlijk wel meer dan genoeg om fijn rond te komen ;)
  zaterdag 4 maart 2023 @ 15:39:32 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208235836
pi_208235864
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:38 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, dat klinkt logisch. En je hebt een stuk minder verantwoordelijkheid. Maar het is natuurlijk wel meer dan genoeg om fijn rond te komen ;)
Ja, maar dat is mijn salaris ook ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Maar een chirurg draagt vast meer bij aan de maatschappij O+
pi_208235923
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:09 schreef Troel het volgende:
Ik ben echt fucking trots op @:lonaa want ze heeft het geflikt. Gewoon bam jonguh en gaan.
kook _O_ @Lonaa 👍🏼
pi_208236510
Snelle hallo want douchen en meer dingen maar het was gaaf en ik kwam verder dan verwacht en het was zwaar en naar maar ook lekker en @Troel heeft lekker aangemoedigd en Engels drop mee. :7
  zaterdag 4 maart 2023 @ 16:48:42 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208237221
Wij maken vorderingen. Niet heel veel maar de koelvriescombi, vriezer, droger en wasmachine staan op hun plaats.

De wasmachine en droger krijgen binnenkort een nieuwe plaats dus we zijn daar wat mee aan het proberen geweest. Als we dit 2 dagen eerder hadden bedacht, hadden we veel dingen anders gedaan qua vloer. Ongelofelijk hoor. We zitten 6 jaar naar gipsplaten en osb-platen te kijken en nu we eindelijk behang en een vloer hebben, krijgen we een geweldige brainwave _O-
Spoilers!
pi_208237526
Wat ontzettend goed van je @Lonaa _O_

Vandaag nog even bij zus geweest, die voelt zich vandaag zoveel beter dan gisteren. Veel minder pijn met iets minder oxi. Waarschijnlijk maandag (als er thuishulp is) naar huis anders dinsdag.

Ook maar weer een afspraak bij een pedicure gemaakt, krijg de knie niet meer goed gedraaid om het zelf te doen.

Mij was altijd verteld dat oudere katten rustig zouden zijn. Heb hier 2 bijna 12 jarigen die die notitie negeren. Al dagen spelen ze tikkertje :D

Kan je wel jullie (betere) idee met wasmachine en droger uitvoeren?
pi_208238322
Lucky zo gaan die dingen 🙃

Dat duurt wat langer dan verwacht met zus, Kaatje.
In ieder geval gaat het de goede kant op. Is haar huis te fietsen voor jou?

Vandaag een zoete en een hartige foccacia gebakken. :Y)
Nu borreltijd. Niks koken.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 17:59:18 #216
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208238345
wij zochten vandaag vloerbedekking uit en hadden wat leuke vondsten in de 2e hands winkel O+
tijdens het F1 kijken stelde ik nog wat xls sheetjes op om te berekenen wat het huis ons nou ECHT gaat kosten en ik krijg zo burgers geserveerd.. zin in *O*

tevens een _O_ voor @Lonaa
pi_208238445
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Snelle hallo want douchen en meer dingen maar het was gaaf en ik kwam verder dan verwacht en het was zwaar en naar maar ook lekker en @:Troel heeft lekker aangemoedigd en Engels drop mee. :7
_O_ goed bezig. Trots op jou
pi_208238456
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:56 schreef AnneX het volgende:
Lucky zo gaan die dingen 🙃

Dat duurt wat langer dan verwacht met zus, Kaatje.
In ieder geval gaat het de goede kant op. Is haar huis te fietsen voor jou?

Vandaag een zoete en een hartige foccacia gebakken. :Y)
Nu borreltijd. Niks koken.
Anderhalve kilometer, zonder heuvels zoals nu naar t ziekenhuis, dus dat is een eitje.

Verdorie, ik had een paar maanden geleden een rouwvliegjes vanger gekocht. 2 gebruikt, maar waar ik die andere 10 gelaten heb, geen flauw idee.

Ga zo bami maken. Zin in
pi_208238675
Zo de hele dag gehaakt. Lekker gekookt als lunch en nu wachten op picnic en serie kijken. Daarna even een tosti eten
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 18:34:36 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208238959
Gaan we de dag opsommen, ja?
Drie stiepen gemaakt voor het tuinhuis bij m'n broertje. Het vaste zit op 1,3m blijkbaar. Dus uitmeten, gaten boren (met de hand, 20cm in doorsnede). Beton mixen met de hand en in de gaten storten.

Gazon van de overbuurman doodgespoten (op zijn verzoek).

Fotorolletjes ingeleverd bij de HEMA, december-kalender-kraslot en oudejaarslot ingeleverd bij de Readshop. Ik moet maandag gewoon weer aan het werk :+ maar ach, toch ¤30 gewonnen. Toen naar de Lidl, kom ik eigenlijk nooit, maar ze hebben er lekker mayo.

Toen nog even rondje Edeka. Kocht oa spul voor een hamburger, diepvries afbakbroodjes en ingrediënten om een dikke pot goulash te maken. Die staat nu op. Verder bij de bakker daar een stuk Streuselkuchen (¤1,49 en qua volume past het hele pakje chocospritsen van @Myreala er waarschijnlijk wel in)

Verder me al een aantal keren afgevraagd wat @Lonaa heeft gedaan, maar nog niet terug gelezen.
pi_208239043
Thuis O+ Boodschappen gedaan ^O^ Niet meer opgevouwen zitten O+
pi_208239074
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:34 schreef derLudolf het volgende:
Drie stiepen gemaakt voor het tuinhuis bij m'n broertje. Het vaste zit op 1,3m blijkbaar. Dus uitmeten, gaten boren (met de hand, 20cm in doorsnede). Beton mixen met de hand en in de gaten storten.

Fotorolletjes ingeleverd bij de HEMA, december-kalender-kraslot en oudejaarslot ingeleverd bij de Readshop. Ik moet maandag gewoon weer aan het werk :+ maar ach, toch ¤30 gewonnen. Toen naar de Lidl, kom ik eigenlijk nooit, maar ze hebben er lekker mayo.

Toen nog even rondje Edeka. Kocht oa spul voor een hamburger, diepvries afbakbroodjes en ingrediënten om een dikke pot goulash te maken. Die staat nu op. Verder bij de bakker daar een stuk Streuselkuchen (¤1,49 en qua volume past het hele pakje chocospritsen van @:Myreala er waarschijnlijk wel in)

Verder me al een aantal keren afgevraagd wat @:Lonaa heeft gedaan, maar nog niet terug gelezen.
Wat zijn stiepen?
pi_208239132
Na de koffie (gezet op de houtkachel) een wandeling rond onze berg, dat is een rond van drie kwartier.
Daarna broodontbijt:

Kwam nog gebakken eitje bij. Ei van eigen Drentse kip met ham van eigen vark :D.
Als afsluiter een broodje met Spaanse aardbeien.

Wat kleine klusjes gedaan; stenen rapen, lavendel planten. Boekje lezen in de zon.

Avondeten: salade met zeevruchten.

Daarna wandeling van een uurtje rond tegenovergelegen heuvel.
We zitten nu nog buiten, maar het wordt nu wel fris. Binnen heb ik de houtkachel al aan, dus daar is het lekker warm.
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 18:50:00 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208239186
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat zijn stiepen?
Ook bekend als een poer. Een paal in de grond waarop iets leunt. Onder elke verticale staander van de blokhut (9 in totaal) zit straks een betonnen kolom tot aan het vaste. Wat hier dus op 1,3m zit.

Huis van m'n ouders nog dieper, waardoor de kruipruimte feitelijk een bukruimte is, 1,7m diep is het.
pi_208239810
Dagje organisatorisch rondrennen klaar *O*
Begon goed in de ochtend: collega had haar laptop niet meegenomen, ook al had ik dat gevraagd (ik heb altijd het motto ‘beter mee verlegen dan om verlegen’ ) en natuurlijk hadden we die alsnog nodig want na een rondje wel-beschikbare-laptops-met-bepaalde-functies mikado paste het nét niet met wat we wilden. Gelukkig konden we improviseren.

Na 9,5 uur alert zijn was de werkdag klaar.

Thuis airfryerfrietjes gemaakt (zin in vette bek, geen zin om naar frituur te gaan) en nu bijkomen op de bank.

Morgen om 5.30 uur de wekker weer voor een nieuwe werk (halve) dag. Waarbij blijkt dat ik als enige van het vaste team werk dus ik mag een paar klusjes doen die ik normaal nooit doe. Én langer doorwerken, hoezee.
Rest van de dag vegeteren/wasjes doen/begin maken met koffer pakken en ook weer vroeg naar bed. Want vorige week vond ik het een bril-jant plan om mijn maandag om 8 uur te beginnen met een werkoverleg :')
pi_208239876
Lekker bezig Cat. met improviserend en creatief en oplossend vermogen _O_
Wordt het een drukke vakantie straks. Kun je bijkomen in de trein?
pi_208239932
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:41 schreef AnneX het volgende:
Lekker bezig Cat. met improviserend en creatief en oplossend vermogen _O_
Wordt het een drukke vakantie straks. Kun je bijkomen in de trein?
Zo-ma-di-wo-do nog werken en heb ik de vrijdag alvast vrij om bij te komen *O*
En huis catsit toonbaar te maken :@ Drukke werkweken tonen zich daar in lichte verloedering.
pi_208240010
Wat een dagen @Cat-astrophe Zo ga je doodmoe op vakantie
pi_208240288
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een dagen @:Cat-astrophe Zo ga je doodmoe op vakantie
Ik had in ieder geval al bedacht dat ik komende week een van mijn repetitie avonden ga spijbelen :+
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:14:53 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208240358
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:34 schreef derLudolf het volgende:

Toen nog even rondje Edeka. Kocht oa spul voor een hamburger, diepvries afbakbroodjes en ingrediënten om een dikke pot goulash te maken. Die staat nu op. Verder bij de bakker daar een stuk Streuselkuchen (¤1,49 en qua volume past het hele pakje chocospritsen van @:Myreala er waarschijnlijk wel in)

Verder me al een aantal keren afgevraagd wat @:Lonaa heeft gedaan, maar nog niet terug gelezen.
Duitse Lidl of Nederlandse? Ben altijd op zoek naar lekkere mayo :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ontzettend goed van je @:Lonaa _O_

Vandaag nog even bij zus geweest, die voelt zich vandaag zoveel beter dan gisteren. Veel minder pijn met iets minder oxi. Waarschijnlijk maandag (als er thuishulp is) naar huis anders dinsdag.

Ook maar weer een afspraak bij een pedicure gemaakt, krijg de knie niet meer goed gedraaid om het zelf te doen.

Mij was altijd verteld dat oudere katten rustig zouden zijn. Heb hier 2 bijna 12 jarigen die die notitie negeren. Al dagen spelen ze tikkertje :D

Kan je wel jullie (betere) idee met wasmachine en droger uitvoeren?
Fijn dat het goed gaat met je zus.

We kunnen het plan wel uitvoeren gelukkig. Maar het zou op diverse punten echt wel beter kunnen. Ach ja, zo gaat dat. We zijn vooral verbaasd dat we dit nu pas bedenken. Ik kan het niet goed uittypen maar als je hier thuis de situatie zou zien, zou je ons enorm hard uitlachen :+
Spoilers!
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:16:26 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208240387
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nederlandse, pot met rode deksel
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:17:23 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208240406
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nederlandse, pot met rode deksel
Ik zet hem op de lijst voor het volgende bezoek.

Nu heel veel sport kijken O+
Spoilers!
pi_208241113
Van een heel andere orde…heb dit al een paar x bekeken en iedere keer weer emo. 8)7
SPOILER
pi_208241136
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
[..]
Fijn dat het goed gaat met je zus.

We kunnen het plan wel uitvoeren gelukkig. Maar het zou op diverse punten echt wel beter kunnen. Ach ja, zo gaat dat. We zijn vooral verbaasd dat we dit nu pas bedenken. Ik kan het niet goed uittypen maar als je hier thuis de situatie zou zien, zou je ons enorm hard uitlachen :+
En…hebben jullie nu plek voor een mooie kast? 😉
pi_208241247
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:47 schreef AnneX het volgende:
Van een heel andere orde…heb dit al een paar x bekeken en iedere keer weer emo. 8)7
SPOILER
Had ook tranen in mijn ogen
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:52:16 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208241249
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
En…hebben jullie nu plek voor een mooie kast? 😉
Ja! En ook voor planten op de vloer. Geen bouwradio meer in de keuken, niet meer de volledige voorraad overhemden en jassen vol in het zicht, er is reden om een mooiere deurmat te kopen en ik ga ook op zoek naar passende keukendoeken.

Het is al een stuk huiselijker. Zo fijn O+
Spoilers!
pi_208241251
Mijn laatste uitvaart eindigde met Formidable van Stromae, waarbij iedereen opstond en voor de overledene applaudisseerde.

Ook een moment dat je wel even bijblijft.
pi_208241475
Jaren geleden afscheid moeten nemen van een jonge meid van mijn koor. Het nummer wat we op verzoek van de familie zongen toen de kist naar buiten ging… je hoort telkens mensen wegvallen en weer invallen ;( Kan er nog niet met droge ogen naar luisteren. Gezongen hebben we het nooit meer.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 21:50:17 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208242931
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo-ma-di-wo-do nog werken en heb ik de vrijdag alvast vrij om bij te komen *O*
Ga je de hort op? :o
pi_208243178
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ga je de hort op? :o
Zoutwater dobberen kameel rijden woestijn slapen in Jordanië jeweettogggg *O*
  zaterdag 4 maart 2023 @ 22:07:08 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208243423
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Oh ja ik wist niet dat dat nu was :+
pi_208243427
quote:

[..]
Ben zo benieuwd naar je verhalen (en foto’s)
pi_208243729
Fijn Kaat, van je zus O+
En ook voor Lucky, je woonkeuken O+
En sigme heeft t fijn op dr berg O+
pi_208243748
Morgenavond gaan wij iets leuks doen buiten in het donker *O*
https://caprera.nu/caprera-licht-festival/

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 04-03-2023 22:48:07 ]
  zaterdag 4 maart 2023 @ 22:43:34 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208244265
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:20 schreef Blues het volgende:
Morgenavond gaan wij iets leuks buiten in het donker *O*
Oh zulke dingen zijn altijd leuk *O*
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 22:44:19 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208244285
Ik was aan het zappen, en kwam langs een Duitse krimi. Grappig eigentijds verhaal met influencer die een moord gebruikt om meer volgers te krijgen. :D
pi_208244426
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:20 schreef Blues het volgende:
Morgenavond gaan wij iets leuks doen buiten in het donker *O*
Oh, dat is leuk!
Het gebeurt steeds vaker. Hier eens rond slot Zeist gewandeld met een lichtshow.
In de herfstvakantie was het in fort Vechten. (?)
Wèl uitkijken waar je loopt in het donker!
Veel plezier.
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 22:55:36 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208244499
Lichtshow... Ik was gisteren in het Rensenpark, daar was China Light, reis rond de wereld als thema.
pi_208245113
quote:

[..]
Geen kameel rijden hoor -O-
pi_208245122
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:55 schreef derLudolf het volgende:
Lichtshow... Ik was gisteren in het Rensenpark, daar was China Light, reis rond de wereld als thema.
Lekker sfeertje zeker O+
pi_208245134
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh, dat is leuk!
Het gebeurt steeds vaker. Hier eens rond slot Zeist gewandeld met een lichtshow.
In de herfstvakantie was het in fort Vechten. (?)
Wèl uitkijken waar je loopt in het donker!
Veel plezier.
Ja het is in het bos, dus sowieso oppassen voor ongelijke boomstronken en zo.
We waren er ook een keer toen het vrij glad was... :X
pi_208246608
Goedemorgen lieve mensen :)

Wat zijn jullie plannen op deze mooie en fijne dag?

Hier al een uurtje wakker, wel lekker geslapen :)
Hier dadelijk, als het licht is, klim ik de haaknaald in
pi_208246851
Mogge!
Om 7u komt de hond melden dat het 7u is.
Dan ga ik er even uit, deur oprndoen zodat hond eruit kan. Het was iets onder 0 buiten, en nog 9 gr binnen. Ik maak de kachel aan en zet er een ketel water op. Hond krijgt brokken en ik weer in bed. Als hond zich meldt ga ik er weer even uit om die binnen te laten. Daarna mag ik soezen totdat het water kookt. Dan er echt uit, koffie zetten. Nu zit ik naast de kachel, koffie is nog te heet :+

Vandaag niks speciaals op het programma. Misschien een wat grotere wandeling.

Weersvoorspelling voor komende week ziet er goed uit :

Komende de blote konten in beeld :D
pi_208246880
Blotekontenweer! ^O^

Ik ga voor een van de laatste keren naar mijn huppelclubje, verder moet er heel veel gewassen worden en twee cavia's verschoond en dan gaan we hangen en Wie is de mol terug kijken.
pi_208246918
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:10 schreef Clubsoda het volgende:
Blotekontenweer! ^O^

Ik ga voor een van de laatste keren naar mijn huppelclubje, verder moet er heel veel gewassen worden en twee cavia's verschoond en dan gaan we hangen en Wie is de mol terug kijken.
Klinkt… nestelig O+
Nog twee weken te gaan volgens planning zo ongeveer?
pi_208246923
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Klinkt… nestelig O+
Nog twee weken te gaan volgens planning zo ongeveer?
Nestelig in combinatie met post-vakantieklussen :D En inderdaad, dat is het plan :Y
pi_208246924
Weerbericht hier zegt dat het vandaag weinig waait en komende week best wel, dus moeten we vandaag dan maar snoeihout (van vorig bezoek) wegstoken. Niet mijn favoriete bezigheid, gelukkig heeft liefste er minder hekel aan.
  zondag 5 maart 2023 @ 08:28:39 #258
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208246949
Hier is de planning vergaderen, woonkamer en badkamer van keukenspullen ontdoen, dozen uitpakken, alles door de vaatwasser, keukenkasten schoonmaken en inruimen, planten ingraven, wasje draaien, stofzuigen en dweilen. Daarna veel sport kijken en plaatpizza maken.
Spoilers!
pi_208246955
Mogge!
Hier geeft een kat altijd om 6.15 luidruchtig aan dat er ontbijt moet komen. Ik heb wel eens gedacht om een etensbak op timer te kopen maar dat heeft weinig zin, om 6.15 moet ik eten geven ook al zit er nog wat in het bakje :D
Weinig plannen vandaag, zus krijg veel bezoekers dus blij ik thuis. Hoop nu eindelijk de stof te knippen voor een broek
pi_208247513
Klinkt alsof iedereen een fijne zondag gaat hebben
pi_208247635
Goedemorgen!
Klinkt als lekkere zondagen inderdaad!
Ik heb vandaag huishouden op de planning: matrassen stofzuigen en wisselen, beddengoed wassen, bed weer opmaken, de theedoeken en handdoekjes omwisselen, wc's en wastafels schoonmaken, doucheputje schoonmaken en de fonteinen van de katten schoonmaken.

Tussendoor ook nog even een pakket op de post doen en bij een oefenwedstrijd kijken op de hockeyclub, en vanaf 12.45 natuurlijk schaatsen kijken!

Maar zo eerst maar eens even douchen zodat ik daadwerkelijk toonbaar op de hockey kan verschijnen :D
pi_208247854
Mogguh!

Ik heb gisteren vooral slapend doorgebracht na bijna twee intensieve weken, dus ik ga eerst eens teruglezen. Ik volg jullie half tussendoor, maar beetje weinig tijd/energie gehad om weer eens fatsoenlijk aan te haken.

Kreeg net alweer de vraag of ik vandaag kon werken, maar echt even niet. :{w
  zondag 5 maart 2023 @ 10:48:06 #263
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208247929
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:02 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Om 7u komt de hond melden dat het 7u is.
Dan ga ik er even uit, deur oprndoen zodat hond eruit kan. Het was iets onder 0 buiten, en nog 9 gr binnen. Ik maak de kachel aan en zet er een ketel water op. Hond krijgt brokken en ik weer in bed. Als hond zich meldt ga ik er weer even uit om die binnen te laten. Daarna mag ik soezen totdat het water kookt. Dan er echt uit, koffie zetten. Nu zit ik naast de kachel, koffie is nog te heet :+

Vandaag niks speciaals op het programma. Misschien een wat grotere wandeling.

Weersvoorspelling voor komende week ziet er goed uit :
[ afbeelding ]
Komende de blote konten in beeld :D
Ik ga vrijdag ook naar Spanje en wordt echt uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar *O*
  zondag 5 maart 2023 @ 10:49:43 #264
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208247941
Hier gelukkig nooit huisdieren die mij wakker maken. De kat heeft altijd eten en de hond is gelukkig lui. _O_
  zondag 5 maart 2023 @ 10:56:35 #265
217702 Lonaa
Honger!
pi_208247998
Hai. Spierpijn. Geen kater. Ook geen plannen.
pi_208248023
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:41 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Ik heb gisteren vooral slapend doorgebracht na bijna twee intensieve weken, dus ik ga eerst eens teruglezen. Ik volg jullie half tussendoor, maar beetje weinig tijd/energie gehad om weer eens fatsoenlijk aan te haken.

Kreeg net alweer de vraag of ik vandaag kon werken, maar echt even niet. :{w
Fijn dat je weer boven water bent!
  zondag 5 maart 2023 @ 11:20:18 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208248289
Mijn enige plan vandaag is Siu Yuk maken in de instantpot.

Oow en de was. Maar dat is ongoing business. En de schuur opruimen. Want na 1,5 jaar is schoonmoeder er aan toe dat de spullen van overleden schoonvader daar uit de schuur gaan, dus is me gevraagd wat nog nuttig is mee te nemen, en de rest af te voeren. Moet ik wel eerst plek voor maken hier
pi_208248368
quote:
2s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:56 schreef Lonaa het volgende:
Hai. Spierpijn. Geen kater. Ook geen plannen.
Valt nog mee dus ;) Spierpijn is fijner dan kopzeer
pi_208248378
Goedemorgen! Terug uit Londen. Geen ottolenghi gegeten want het gezelschap had geen interesse en het was dan toch allemaal een beetje uit de route of ingewikkeld met reserveren. Volgende keer dan maar. Wel lekker Indiaas en heel verrassend aangenaam vegetarisch in het restaurant van het British Museum. Onder andere. Veel gedaan, mensen gezien die ik sinds voor Corona niet meer had gezien, veel gelopen, prachtig weer gehad, goede ervaring met de Eurostar. Vandaag even bijkomen, niet zoveel op de planning.
pi_208248388
Zo... kikkererwten zijn aan het roosteren. Dadelijk een lekkere "Griekse Bowl" uit mijn nieuwe kookboek. Recept een beetje aangepast, maar het is eigenlijk een arrogante salade. Ik vind alleen én rijst én pitabrood én kikkererwten een beetje veel koolhydraten. Dus in plaats van twee broodjes één en de rijst niet. Verder top recept
pi_208248392
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:26 schreef yinu het volgende:
Goedemorgen! Terug uit Londen. Geen ottolenghi gegeten want het gezelschap had geen interesse en het was dan toch allemaal een beetje uit de route of ingewikkeld met reserveren. Volgende keer dan maar. Wel lekker Indiaas en heel verrassend aangenaam vegetarisch in het restaurant van het British Museum. Onder andere. Veel gedaan, mensen gezien die ik sinds voor Corona niet meer had gezien, veel gelopen, prachtig weer gehad, goede ervaring met de Eurostar. Vandaag even bijkomen, niet zoveel op de planning.
Super! Fijn dat je zo genoten hebt *O* Welkom terug en lekker bijkomen :*
  zondag 5 maart 2023 @ 11:29:08 #272
63722 z80
I fink you freaky
pi_208248403
Ook hier staat de was op het programma. Tevens vaatwasser aanzwengelen.
Straks eens beslissen wat te eten. De paasstol van de lidl blijk niet heel voedzaam te zijn. Hap suiker verpakt in luchtig (waarschijnlijk) deeg. zonder vezels.
pi_208248440
Ook een beddengoed/handdoeken wasje hier. En dan later vandaag bed weer opmaken.
Maar eerst in bad met een boek *) en verder zie ik wel. Niet een heel zorgeloos nachtje dus vanmiddag maar een dutje O+
Vanaaf een uur of zo wandelen dus maar ff rustig aan verders.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 maart 2023 @ 11:36:08 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208248483
Moggel.
Boodschappen en RPM *Vink*.

Geen verplichtingen verder. Gisteren vierde Oom zijn verjaardag dus heerlijk gegeten. :Y)
En ik kreeg nog een album waaraan oma was begonnen maar moeders heeft afgemaakt met allerlei foto's van mij die gemaakt zijn door oma. Vanaf 1988 tot zeg 1996.
Oma was gestart voor al haar kleinkinderen. Maar lukte niet meer om af te maken. Moeders heeft de voorjaarsvakantie mede besteedt om het alsnog af te maken.
pi_208248512
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:36 schreef borisz het volgende:
Moggel.

Geen verplichtingen verder. Gisteren vierde Oom zijn verjaardag dus heerlijk gegeten. :Y)
En ik kreeg nog een album waaraan oma was begonnen maar moeders heeft afgemaakt met allerlei foto's van mij die gemaakt zijn door oma. Vanaf 1988 tot zeg 1996.
Oma was gestart voor al haar kleinkinderen. Maar lukte niet meer om af te maken. Moeders heeft de voorjaarsvakantie mede besteedt om het alsnog af te maken.
Mooi O+
pi_208248641
Heerlijk twitteraccount.
Lekker melig :D

twitter
pi_208248684
quote:
Moggel.

Leuk zeg! Oude foto’s ❤️ ik hou ervan.
Gisteren naar mijn nichtjes foto’s geappt van d trouwfoto’s van mijn ouders waar hun ouders op staan, zo jong nog
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 11:51:29 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208248698
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:47 schreef Blues het volgende:
Heerlijk twitteraccount.
Lekker melig :D

[ twitter ]
Wat is de grap? :@
pi_208248727
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat is de grap? :@
Liedje van Oasis, Wonderwall
  zondag 5 maart 2023 @ 13:06:10 #280
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208249653
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:48 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik ga vrijdag ook naar Spanje en wordt echt uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar *O*
Wat een fijn vooruitzicht. Hoe is het met je corona eigenlijk?
Spoilers!
  zondag 5 maart 2023 @ 13:08:56 #281
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208249683
Wij hebben vergaderd en zijn halverwege de non food met opruimen en schoonmaken. Dit wordt een lange dag in dit tempo.
Spoilers!
pi_208250042
Het sportschool voornemen was weg na laat opstaan en brunch.
Mn.X ontdekt ondertussen allerlei opties op de nieuwe ab van Next mini van ziggo :D

Tot f1 is het krantenlezen en eens nadenken en inlezen over waterschap verkiezingen.
De gemeente heeft 2 dagen in gepland om ambtenaren te bevragen over de woz. Overdag als de meeste mensen werken in een vinex gemeente om het allemaal te betalen.
Is vast niet genoeg.
Een buur is met een bureau in zee gegaan.
Wij en overigen hebben besloten om het hierbij te laten.
Linksom of rechtsom betaal je het zelluf als bewoner.

Ook zijn er weer al weer uren mannen en twee busjes aan het werk van Stedin op zondag. Kan net niet zien of er ook wordt gegraven. Dat is langs de weg, die al maanden open heeft gelegen hè voor vernieuwing van riool, elektra en aanleg glasvezel.
Edit: inmiddels een graafmachientje gearriveerd.
w/ Gelukkig zijn er mannen, die kunnen repareren.
pi_208250090
quote:
Moggel.

Wat leuk! Denk ik.
Was het een verrassing om sommige foto’s terug te zien?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 maart 2023 @ 13:48:27 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208250296
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat leuk! Denk ik.
Was het een verrassing om sommige foto’s terug te zien?
Ja :). Al denk ik eens in de kast komt die er niet meer snel vandaan. Het is voor het eerst sinds heul veul jaar dat ik überhaupt zo foto's terug heb gekeken. :+
pi_208250442
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:48 schreef borisz het volgende:

[..]
Ja :). Al denk ik eens in de kast komt die er niet meer snel vandaan. Het is voor het eerst sinds heul veul jaar dat ik überhaupt zo foto's terug heb gekeken. :+
Is best leuk zo eens per jaar.

Alleen wat moet ik met de dozen vol analoge kiekjes en dia’s uit de vorige eeuw van ouders, tantes, en schoonouders. Alhoewel de laatsten kunnen naar het ‘museum van de familie’ in huize Zwager. w/

Wat reizen jullie al weer vroeg in het jaar. Alhoewel Spaanse en Zuidfranse zon en warmte is niet te versmaden.
Jammer @yinu van je Ottolenghi ervaring. Dan maar zelf bereiden. :Y)

En Lucky geen idee meer wat jullie op de vloer gingen leggen… 8)7
  zondag 5 maart 2023 @ 14:14:01 #286
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208250613
full english lunch it er in |:)

Zo eens alle ikea meuk uitzoeken want de plafonds zijn toch hoog genoeg en dingen kunnen tussen de balken O+

het was fijn om weer eens bij het huis te zijn, de krokussen en sneeuwklokjes staan alvast in bloei O+ O+ O+

pi_208250661
Start van het weekend *O*
De rest van mijn weekend breng ik door in bad, op bank en op bed O+
  zondag 5 maart 2023 @ 14:24:27 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208250772
Ik ben aan het spelen met de Instant Pot: stukje spek maken
  zondag 5 maart 2023 @ 14:32:03 #289
370431 drakin
vurig typje
pi_208250879
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:24 schreef fietsie het volgende:
Ik ben aan het spelen met de Instant Pot: stukje spek maken
Ik heb 2 pannen zelfgemaakte snert waar dat wel bij past :9~
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 5 maart 2023 @ 14:44:29 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208251054
quote:
99s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:32 schreef drakin het volgende:

[..]
Ik heb 2 pannen zelfgemaakte snert waar dat wel bij past :9~
Ik denk dat je daar beter een Hollands recept voor kunt pakken; dit is wel erg zacht voor bij dat ehm... product.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 14:50:07 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208251144
Zo, Henry de stofzuiger maar even geopereerd. Die doet het weer, ¤290 bespaard met 10 minuten werk.

(Heb de PCB er tussenuit gesloopt, de aan/uit knop zit nu rechtstreeks tussen het aansluitsnoer en de motor.)
  zondag 5 maart 2023 @ 14:56:59 #292
370431 drakin
vurig typje
pi_208251225
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:44 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik denk dat je daar beter een Hollands recept voor kunt pakken; dit is wel erg zacht voor bij dat ehm... product.
Kan er best als side dish bij :Y)
  zondag 5 maart 2023 @ 16:11:44 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208252422
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:14 schreef Barreltje het volgende:
full english lunch it er in |:)

Zo eens alle ikea meuk uitzoeken want de plafonds zijn toch hoog genoeg en dingen kunnen tussen de balken O+

het was fijn om weer eens bij het huis te zijn, de krokussen en sneeuwklokjes staan alvast in bloei O+ O+ O+

[ afbeelding ]
Ben je die watertoren nou al eens op geweest? :P
  zondag 5 maart 2023 @ 17:00:35 #294
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208253604
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een fijn vooruitzicht. Hoe is het met je corona eigenlijk?
Bijna weg, nog beetje snotneus :D
Dus dat is vrijdag zeker wel weg *O*
pi_208253635
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:00 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Bijna weg, nog beetje snotneus :D
Dus dat is vrijdag zeker wel weg *O*
Beterschap voor het laatste restje!
  zondag 5 maart 2023 @ 17:33:41 #296
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208254436
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ben je die watertoren nou al eens op geweest? :P
die is steeds dicht :D
pi_208254603
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:48 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ga je naar je zus?
Jij hebt toch een zus in Spanje :@ ?
pi_208254655
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:40 schreef sigme het volgende:

Ga je naar je zus?
Jij hebt toch een zus in Spanje :@ ?
Ik durfde t niet ook te vragen _O-
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 17:47:12 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208254777
Kijk je live @Lucky_Strike ? *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 maart 2023 @ 17:48:32 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208254792
Het was een mooi schaatstoernooi :)
  zondag 5 maart 2023 @ 17:54:35 #301
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208254907
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:47 schreef derLudolf het volgende:
Kijk je live @:Lucky_Strike ? *O*
Helaas niet. Veel te veel te doen vandaag. Waar veel te weinig van terecht kwam. We zijn bijna klaar met de 1500 meter mannen. Na het schaatsen hebben we ook nog de F1.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')