Het antwoord is ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:26 schreef Barreltje het volgende:
goed, de vraag was, moet ik een frituur pan
ja maar waarom?quote:
Kroketten.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja maar waarom?ik moet de chef nog even overtuigen.. die wil een airfryer.. en ik een frituurpan er naast
Je hebt straks alle ruimte in een of andere schuur toch? Dus gewoon beidequote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja maar waarom?ik moet de chef nog even overtuigen.. die wil een airfryer.. en ik een frituurpan er naast
mja die heb ik hier niet..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sinds de airfryer mis ik de frituurpan niet. Voor de af en toe écht vette bek trek ga ik wel naar de snackbar.
"voorraadkamer"quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je hebt straks alle ruimte in een of andere schuur toch? Dus gewoon beide![]()
Ik vind zelf kroketten uit de frituur echt veel lekkerder. En bijvoorbeeld oliebollen kunnen echt niet in een airfryer.
Het is gewoon handig om te hebben
Die dingen kan je niet maken met een airfryer.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja die heb ik hier niet..![]()
en kan je dan ook olibollen en donuts etc ZELF maken in de airfryer?
daar moet ik nog even een ei over gaan leggen ja, die moestuinquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:50 schreef gcjoel het volgende:
Oh en je hebt straks een moestuin! Dus dan wil je een keer courgette frituren en die bloemen ook! Dus dan heb je zeker een frituurpan nodig
Als je denkt hem te gebruiken. Ze zijn niet zo duur geloof ik?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:26 schreef Barreltje het volgende:
goed, de vraag was, moet ik een frituur pan
Dichbtbij! Want je wil tijdens het koken soms nog wat pakken.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
daar moet ik nog even een ei over gaan leggen ja, die moestuinvooral hoe VER die bij het huis vandaan moet komen
Ik lees het woord Microsoft en het doet me direct denken aan frustraties uit mijn studententijd. Voel het gewoon weerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enige uitslaap dag in twee weken… om half acht wakker. Maar wel lekker anderhalf uur nog liggen snoezelen, lezen![]()
Toen notulen uitgewerkt voor baan2 en weer eens ruzie gemaakt met de Microsoft 365 omgeving (ik HAAAAAT het!). Gelukkig had ik ergens anders een kopie opgeslagen die ik met een omweg kon versturen… nadat het systeem me eerst niet liet delen, en vervolgens maar helemaal de toegang weigerde. Ticket ICT gemaakt.
Dadelijk nog een e-learning maken.
Intussen voor baan1 wat last minute dingetjes gedaan voor een scholing dag die ik morgen organiseer.
Wat administratie voor het koor afgerond en een lade met cd’s eindelijk opgeruimd (cd’s in doos, hopen kabels en opladers in de lade).
Nu even met een kop erwtensoep op de bank en nadat ik die elearning heb gemaakt is mijn ‘vrije’ dag wel voorbij.
Op naar de volgende 6 werkdagen
hoeveel stappen doe jij naar je moestuin ?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dichbtbij! Want je wil tijdens het koken soms nog wat pakken.
Dat. En zorg dat er licht is. En een normaal begaanbaar pad. Want je hebt ook dingen nodig als het kutweer en/of donker is.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dichbtbij! Want je wil tijdens het koken soms nog wat pakken.
Airfryer is gewoon slimme marketing van een heteluchtoven.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:40 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk zie ik vooral geen reden voor een airfryer. Daar heb ik gewoon een oven voor, niet nog zo'n lomp apparaat.
Mijn totale tuin is niet mega groot hequote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hoeveel stappen doe jij naar je moestuin ?
dichtbij is waar nu de rijbaan is, maar daar wil ik liever niet meteen daarna weer op gaan planten.. er zal vast toch wel wat plastic de bodem ingegaan zijn.. daarnaast staan nu wel wat ( jonge) fruitbomen, dus wellicht dat ik daar onder begin ofzo.. wil het liefste wel op het zuiden de moestuin aanplanten, ivm de schaarse zon
het is nog een uitzoek proces! ben al wel flink zaden aan het verzamelen en als mn zusje hier binnenkort is, gaan we eens naar het groooote lokale tuincentrum op zoek naar lokale zaden
Volgens mij kopen mensen het niet meer met de gedachte dat het zoveel gezonder is, maar omdat zo'n airfryer gewoon veel sneller warm is.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Airfryer is gewoon slimme marketing van een heteluchtoven.
Als je te dik bent moet je minder vaak gefrituurde meuk eten of meer bewegen
Of een nieuwe oven.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oven is 235079134 jaar oud, lekt enorm veel warmte dus kost mokerveel energie, wordt nooit ECHT warm en is enorm groot voor het maken van een gewone twee-persoonsmaaltijd of afbakbroodje.
Airfyer is beste uitvinding ooit.
Een oven neemt geen plaats in op je aanrecht, kan warmer, kan grillen, is groter. Heeft soms een magnetronstand.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oven is 235079134 jaar oud, lekt enorm veel warmte dus kost mokerveel energie, wordt nooit ECHT warm en is enorm groot voor het maken van een gewone twee-persoonsmaaltijd of afbakbroodje.
Dat hangt van de oven af, dat hangt van de oven af, dat is waar, dat is voor veel mensen nou net het nadeel. De kwaliteit van combi is vrijwel altijd slechter.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een oven neemt geen plaats in op je aanrecht, kan warmer, kan grillen, is groter. Heeft soms een magnetronstand.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:02 schreef Blues het volgende:
16 maart staken.
ManManMan wat een werk extra om al die spreekuren te verzetten![]()
Je mot er wat voor over hebben zeker
Dat kosten de koekjes bij de bakker van mijn ouders ookquote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:37 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg straks visite, dus ik nog even wat lekkers halen voor bij de koffie. Ik kom nooit bij de bakker want de bakkers hier in de buurt zijn van die middelmatige keten fabrieksbakkers. Anyhow, een pakje koeken moet wel lukken.
Pak ik een pakje met 6 (kleine) chocolade stroopkoekjes. Geen prijskaartje, maar zal vast meevallen toch. ZES EURO! Een euro per miezerig koekje.Ik weet weer waarom ik nooit naar de bakker ga.
Echt niet normaal hoor.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kosten de koekjes bij de bakker van mijn ouders ookMaar dat is ook al een tijdje zo. Hebben ook gewoon beschuiten voor 4,50 en zo. Gebakjes (de kleine 1 persoonsdingetjes) voor 3,50-4 euro per stuk.
Nou precies.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt niet normaal hoor.Ik was laatst met een vriendin bij zo'n bakker en toen wilde ze een bepaald puntje taart. Die hadden ze helaas niet meer, maar nog wel in de vriezer als ze het zelf even zou willen ontdooien.
Waarom komt dat uit de vriezer. Dan kun je net zo goed gewoon naar de supermarkt gaan.
En waarom gaan er zoveel mensen toch zo vaak naar die bakkers. Ik vind het echt een minimaal verschilletje in kwaliteit voor die bedragen.
Ik vind voor veel dingen dat er absoluut kwaliteitsverschil in zit! (moet het niet uit de diepvries komen....quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:48 schreef Myraela het volgende:
Echt niet normaal hoor.Ik was laatst met een vriendin bij zo'n bakker en toen wilde ze een bepaald puntje taart. Die hadden ze helaas niet meer, maar nog wel in de vriezer als ze het zelf even zou willen ontdooien.
Waarom komt dat uit de vriezer. Dan kun je net zo goed gewoon naar de supermarkt gaan.
En waarom gaan er zoveel mensen toch zo vaak naar die bakkers. Ik vind het echt een minimaal verschilletje in kwaliteit voor die bedragen.
Vast niet, al zijn er blijkbaar wel airfryerdegen. Nooit geprobeerd, die moeten van mij in het vet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja die heb ik hier niet..![]()
en kan je dan ook olibollen en donuts etc ZELF maken in de airfryer?
Mijn verhaal, ditquote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Why not both?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb altijd ontkend dat het mogelijk was, maar de Kwekkeboom ovenkroketten en bitterballen zijn echt top.quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat. En zorg dat er licht is. En een normaal begaanbaar pad. Want je hebt ook dingen nodig als het kutweer en/of donker is.
Oh, ik vind wel meer ovenkroketten best goed. Maar voor zelfgemaakte heb je gewoon wel echt een pan met olie nodig. Ik zag laatst voor het eerst dat Van Dobben ook ovenkroketten heeft. Maar die vond ik wel echt slecht.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb altijd ontkend dat het mogelijk was, maar de Kwekkeboom ovenkroketten en bitterballen zijn echt top.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens is er een goed jaar geleden ook een loonsverhoging geweest in de UMC's en daarbij kregen de lagere salarissen (tot schaal 10) duidelijk meer verhoging dan de hogere schalen en bovendien een hogere eenmalige bonus.
Verder hebben we het airfryergesprek ongeveer elke drie maanden hier. De conclusie is altijd dezelfde: de mensen mét vinden het een absoluut toegevoegde waarde hebben en de rest, Ludolf voorop, vindt het 'gewoon een heteluchtoven'. Dat is het dus niet
Ik vind alle van Dobben kroketten vies eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, ik vind wel meer ovenkroketten best goed. Maar voor zelfgemaakte heb je gewoon wel echt een pan met olie nodig. Ik zag laatst voor het eerst dat Van Dobben ook ovenkroketten heeft. Maar die vond ik wel echt slecht.
Een superieure heteluchtovenquote:
Even keer de grens over, flink wat Coppenrath&Wiese in slaan. Beter dan veel Nederlandse bakkers voor een fractie van de prijs.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:48 schreef fietsie het volgende:
Boh gewoon tweede restaurant meet in 2 weken.
Ik ben dol op dit dieet
En als je het gewoon een airfryer vind?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens is er een goed jaar geleden ook een loonsverhoging geweest in de UMC's en daarbij kregen de lagere salarissen (tot schaal 10) duidelijk meer verhoging dan de hogere schalen en bovendien een hogere eenmalige bonus.
Verder hebben we het airfryergesprek ongeveer elke drie maanden hier. De conclusie is altijd dezelfde: de mensen mét vinden het een absoluut toegevoegde waarde hebben en de rest, Ludolf voorop, vindt het 'gewoon een heteluchtoven'. Dat is het dus niet
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind alle van Dobben kroketten vies eigenlijk.
Je loopt steeds om mijn huis heenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:08 schreef borisz het volgende:
Wezep - Hattem en Door naar Zwolle
Was fijn wandelweer.
Isa Hoogeveen komt in de buurt
Je wordt in de gaten gehoudenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je loopt steeds om mijn huis heen. Eerst Nunspeet, nu Wezep en Hattem.
Ik gebruik 'm over het algemeen als oven. Wil binnenkort eens een kleine cake erin bakken. Maar ook een kleine quiche is volgens mij goed te doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik twijfel aan een airfryer... lijkt me gemakkelijk. Alleen geen flauw idee waarvoor ik hem precies zou gebruiken. Dus koop hem niet
Dan neem ik er geen. Ik heb een fantastische oven.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik gebruik 'm over het algemeen als oven. Wil binnenkort eens een kleine cake erin bakken. Maar ook een kleine quiche is volgens mij goed te doen.
Ik heb ook een grote oven (en nog een kleinere combimagnetron) maar deze gebruik ik veel meer, juist omdat ik voor een eenpersoons portie niet de grote oven hoef aan te zettenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan neem ik er geen. Ik heb een fantastische oven.
Handig dus als je geen grote oven heb.
Ik denk er nog even over na. Sowieso eerst sparen voor andere dingen voordat ik spaar voor een airfryerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ook een grote oven (en nog een kleinere combimagnetron) maar deze gebruik ik veel meer, juist omdat ik voor een eenpersoons portie niet de grote oven hoef aan te zetten
Dat zou ik zeker doen. Het was ook niet mijn meest noodzakelijke aankoop toen de oude kapot was. Maar toen kwam er een leuke aanbieding bij black friday.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik denk er nog even over na. Sowieso eerst sparen voor andere dingen voordat ik spaar voor een airfryer
Naja... eerst sparen voor een cursus en dan voor een airfryerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker doen. Het was ook niet mijn meest noodzakelijke aankoop toen de oude kapot was. Maar toen kwam er een leuke aanbieding bij black friday.
Wandel je alleen of samen met iemand?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:08 schreef borisz het volgende:
Wezep - Hattem en Door naar Zwolle
Was fijn wandelweer.
Isa Hoogeveen komt in de buurt
Jaaaaaaquote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:01 schreef sigme het volgende:
@:isabeau ik zou zeggen “over het paard getild”
Ik zie daar wel het verwende, maar niet de overtuiging dat het je aangeboren recht is dat je ook nu en tot in de eeuwigheid amen dit recht hebt op alles.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaaaaaaDat vat het mooi samen! Heldin
Zit wat in. Het 'denken recht te hebben op' is wel een cruciaal onderdeel van entitled.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik zie daar wel het verwende, maar niet de overtuiging dat het je aangeboren recht is dat je ook nu en tot in de eeuwigheid amen dit recht hebt op alles.
Wat liefquote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:24 schreef Myraela het volgende:
M'n neefje is hier naartoe gekomen om samen met m'n man z'n game-computeronderdelen bij elkaar te zoeken. Maar stiekem was alles al besteld, dus nu zijn ze met z'n tweetjes aan het nerden en die kast in elkaar aan het zetten.
Dus ik heb een rustig avondje.
Dus je laat hem zoeken naar een niet bestaand nummer?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:46 schreef Jagärtrut het volgende:
De Duitser is zondag jarig. Sinds de oudste een jaar of 3 is is hier de traditie erin gestoken dat we cadeautjes voor elkaar verstoppen.
Nu hebben we vijf kleine cadeautjes. Ik heb ze genummerd, 1, 2,3, 5, 6, en ga nummer zes het makkelijkst verstoppen.ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
Je moet ergens je plezier uithalen, toch?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus je laat hem zoeken naar een niet bestaand nummer?
Oh... voor een kind is dat wel gemeenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:46 schreef Jagärtrut het volgende:
De Duitser is zondag jarig. Sinds de oudste een jaar of 3 is is hier de traditie erin gestoken dat we cadeautjes voor elkaar verstoppen.
Nu hebben we vijf kleine cadeautjes. Ik heb ze genummerd, 1, 2,3, 5, 6, en ga nummer zes het makkelijkst verstoppen.ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
Nee, het is mijn man die harig jarig is. En het plan komt van mij.... Al vonden de kinderen het ook een goed idee. .. Kijken hoe goed ze het geheim kunnen houden..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh... voor een kind is dat wel gemeen
Oh dan is het grappig. Verkeerd begrepen. Sorryquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, het is mijn man die harig jarig is. En het plan komt van mij.... Al vonden de kinderen het ook een goed idee. .. Kijken hoe goed ze het geheim kunnen houden..
Ik vind het leuk! Neem aan dat je je man een beetje kent en weet dat hij de humor er wel van inziet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Wahahahahahahaquote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Een vriend had ooit eens de verwarming hoger gezet toen ik op het toilet zat. Ik voelde me die dag helemaal niet lekker en ik kreeg het warmer en warmer. Dacht echt dat ik hoge koorts had. Totdat ik weer naar het toilet ging en de thermostaat op 24!!!! zag staan
quote:
Deze is met moedersquote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wandel je alleen of samen met iemand?
Vievenzeventig breeve.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind het leuk! Neem aan dat je je man een beetje kent en weet dat hij de humor er wel van inziet.
Zo heb ik ooit 99 enveloppen met inhoud als kado gegeven (wel samen in een doosje). Genummerd t/m 100Bij iemand waarvan ik wist dat hij ze eerst op volgorde ging leggen
quote:
Jawel hoor. Het zout zorgt voor waterontharding en glansspoelmiddel voorkomt dat je glazen dof worden. Maar een keertje zonder kan heus geen kwaad. Veel vaatwastabletten zijn alles in een. Als je dat niet hebt, of los poeder bijvoorbeeld, kun je speciaal vaatwaszout en glansspoelmiddel kopen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:17 schreef Tele6 het volgende:
Of kan ik het ding ook zonder zout en glansspoelmiddel draaien?
Iedere supermarkt heeft wel een huismerk ervan, kost vrij weinig ook.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:18 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor zout moet er überhaupt in een vaatwasser?
Dat is me dus echt nooit opgevallen in de winkelquote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Iedere supermarkt heeft wel een huismerk ervan, kost vrij weinig ook.
https://www.jumbo.com/producten/jumbo-vaatwas-zout-2kg-147087PAK
SPOILER: niet voor de zwangerenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:33 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 goed om te horen dat je zus uit de operatie gekomen is, balen van de pijn wel, en hopelijk herstelt het vanaf nu voorspoedig!
@:Sarabi sterkte
@:Barreltje zo leuk om over je landgoed te horen, ben heel benieuwd hoe het wordt
@:frituurpan of airfryer, beide niet maar ik zou eerder voor de airfryer gaan aangezien je ook best oké in een gewone pan kunt frituren. (maar de zooi die het geeft weerhoudt me ervan, behalve in andermans keuken)
Ik had een waardeloze werkweeker ging van alles mis en er was een hoop slecht nieuws over 2 collega's. Niet mijn team maar onze buren / het team waar we veel mee samenwerken. Lastig om nog een beetje te focussen op werk. Ik wil het liefst onder een dekentje duiken en er nooit meer onder vandaan komen. (En in plaats daarvan ga ik stressen over vaatwassers)
Knuffel wat naarSPOILER: niet voor de zwangerenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blokjes die je hebt gekregen zijn waarschijnlijk alles in 1. zout,reiniging en glansmiddel.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:16 schreef Tele6 het volgende:
Mijn nieuwe keuken heeft eenvaatwasser
Nou had ik afgelopen week lekker veel vuile vaat verzameld, met het idee vanavond de vaatwasser aan te zetten. Maar ik kom erachter dat er zout in dat ding moet? en glansspoelmiddel?
Ik had van de keukenboer heel schattig een miniverpakking vaatwasserblokjes gekregen bij m'nvaatwasser
maar daar heb ik voorlopig nog niks aan?
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:33 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 goed om te horen dat je zus uit de operatie gekomen is, balen van de pijn wel, en hopelijk herstelt het vanaf nu voorspoedig!
@:Sarabi sterkte
@:Barreltje zo leuk om over je landgoed te horen, ben heel benieuwd hoe het wordt
@:frituurpan of airfryer, beide niet maar ik zou eerder voor de airfryer gaan aangezien je ook best oké in een gewone pan kunt frituren. (maar de zooi die het geeft weerhoudt me ervan, behalve in andermans keuken)
Ik had een waardeloze werkweeker ging van alles mis en er was een hoop slecht nieuws over 2 collega's. Niet mijn team maar onze buren / het team waar we veel mee samenwerken. Lastig om nog een beetje te focussen op werk. Ik wil het liefst onder een dekentje duiken en er nooit meer onder vandaan komen. (En in plaats daarvan ga ik stressen over vaatwassers)
Huuuuu voor je spoilerSPOILER: niet voor de zwangerenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werpt een flinke schaduw over het team
Lijkt me voor collega 3 geen makkelijke terugkeer, als alles bij haar goed gaat
![]()
🤪quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Het ding kan automatisch z'n deur openen als ie klaar is, dus ik hoef er niet eens voor op te blijven![]()
Allez. Comment?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:54 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo, drie keer raden wie er van 19 tot 24 april met de bips in Zuid Frankrijk zit.
En beter poeder dan blokjes want geen lijm!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:50 schreef Tele6 het volgende:
Het ding kan automatisch z'n deur openen als ie klaar is, dus ik hoef er niet eens voor op te blijven![]()
Lijm? Hier blokjes waar je het plastic vanaf haalt. Maar lijm heb ik nog nooit gezien bij de blokjes.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En beter poeder dan blokjes want geen lijm!
Die blokjes bestaan uit poeder. Dat zit aan elkaar vast. Met iets wat plakt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Lijm? Hier blokjes waar je het plastic vanaf haalt. Maar lijm heb ik nog nooit gezien bij de blokjes.
Waarom zie je het als zij "tegen" jou? En waarom word je er boos van?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
ik voel me zo slecht en gespannen. Slaap er slecht van en huil constant
Ik heb woensdag een gesprek met al mijn behandelaren. Zij tegen mij. En ik zie er zo tegenop. Ze verwachten dat ik even open en kwetsbaar ga doen. Ik word al kwaad als ik eraan denk![]()
beh
Ik gebruik al jaren de blokjes van de lidl. Eigenmerk, maar geen plakzooi in de machine. Ook niet in/onder de zeef.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die blokjes bestaan uit poeder. Dat zit aan elkaar vast. Met iets wat plakt.
Maar de zelfoplosbare plasticjez zijn duizend erger. Dat wordt echt één plakkerige shitzooi onderin je machine.
Ok, ik ga er voor.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die blokjes bestaan uit poeder. Dat zit aan elkaar vast. Met iets wat plakt.
Maar de zelfoplosbare plasticjez zijn duizend erger. Dat wordt echt één plakkerige shitzooi onderin je machine.
Vertel meer dan.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:54 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo, drie keer raden wie er van 19 tot 24 april met de bips in Zuid Frankrijk zit.
Er zijn tig merken poeder te koop. Van goedkoop bij de aldi/lidl tot schrikbarend duur. De DM schijnt een "groene" versie te hebben.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok, ik ga er voor.
Is Sun het enige merk poeder?
Op de verpakking staat dat het voor 80 keer wassen is. Kan dat door de helft?
Waar koop ik het goedkoop? Zijn er vaak aanbiedingen?
Hoe zorg ik er voor dat J niet dat bakje steeds vol mikt?
Ik heb het nog nooit in Nederland gezien. Maar wel een goed idee om mee te nemen als ik in Duitsland ben.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zijn tig merken poeder te koop. Van goedkoop bij de aldi/lidl tot schrikbarend duur. De DM schijnt een "groene" versie te hebben.
DMquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit in Nederland gezien. Maar wel een goed idee om mee te nemen als ik in Duitsland ben.
Het voelt gewoon zo... Ze zijn met meer en vinden van alles en ik moet kwetsbaar zijn terwijl zij dat niet zijn. Het is gewoon een stom systeem. De helft van de aanwezigen spreek ik nooit, nooit gezien en ik heb alles maar even op tafel te gooien.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Waarom zie je het als zij "tegen" jou? En waarom word je er boos van?
Zou het niet helpen om het te zien als een gesprek van hen "met" jou om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen? En dat het daarom handig is om open te zijn over hoe je je voelt etc, zodat zij je op basis daarvan ook daadwerkelijk zo goed mogelijk kunnen helpen?
Ik ken de precieze geschiedenis natuurlijk niet, maar die vragen kwamen in me op bij het lezen van deze post.
Verder @:Kaatje1 fijn dat zus uit operatie is, hopelijk neemt de pijn snel af en komt werking van die ene vinger ook nog goed. @:Tele6 vaatwasserfancy hoor, zichzelf open doen!! En wat heftig van de twee collega's zeg
![]()
. @:fietsie jaloers op je eten
. @:Lonaa heerlijk vooruitzicht!!
Gebruik all in one vaatwasblokjes van de Lidl in oplosbaar plastic verpakking.. nooit opgevallen dat dat plastic zooi onderin geeft. Waar kan ik dat zien? Het filter onderin maak ik af en toe schoon, daar zie ik t ook niet. Kan het nog verderop zitten waar ik niet bij kan of valt het bij mij blijkbaar mee als het daar niet zit?
Veeeeeel zuiniger 😉quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, ik moet ook nog eens overstappen naar poeder voor de vaatwasser.
We zijn nu een pak eco-blokjes van AH aan het op maken maar die wassen toch niet lekker schoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je ook de begeleider meevragen? die vertrouw je, zei je van de week.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het voelt gewoon zo... Ze zijn met meer en vinden van alles en ik moet kwetsbaar zijn terwijl zij dat niet zijn. Het is gewoon een stom systeem. De helft van de aanwezigen spreek ik nooit, nooit gezien en ik heb alles maar even op tafel te gooien.
Ah, anders zou ik een stuk met je meelopen (als ik niet hoef te slapen...)quote:
Dat is de enige daar die ik kenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kun je ook de begeleider meevragen? die vertrouw je, zei je van de week.
En kun je het gesprek beginnen met uit te leggen hoe het voor je voelt.
Hoe vaak zijn die gesprekken?
Dat ik gebruikquote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok, ik ga er voor.
Is Sun het enige merk poeder?
Ik doe mijn bakjes nooit volquote:Op de verpakking staat dat het voor 80 keer wassen is. Kan dat door de helft?
Vroegah bij Albert 2 voor 1. Mijn laatste waren heel veel kleine cans bij bol. 12x80 wasbeurten voor 54 euro. Daar staat nog steeds wat van in de kelder, weet nu niet hoeveel. Wij draaien de machine minimaal 1, meestal 2x per dag.quote:Waar koop ik het goedkoop? Zijn er vaak aanbiedingen?
Sla 'm als wel?quote:Hoe zorg ik er voor dat J niet dat bakje steeds vol mikt?
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 21:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Veeeeeel zuiniger 😉
Verbruik:Jij met je ticSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was een goede deal. Ik heb een kan in de boodschappenkar staan. Ik denk dat we bijna door de blokjes zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat ik gebruik
[..]
Ik doe mijn bakjes nooit vol
[..]
Vroegah bij Albert 2 voor 1. Mijn laatste waren heel veel kleine cans bij bol. 12x80 wasbeurten voor 54 euro. Daar staat nog steeds wat van in de kelder, weet nu niet hoeveel. Wij draaien de machine minimaal 1, meestal 2x per dag.
[..]
Sla 'm als wel?
Plak er iets in?
Zet m altijd zelf aan?
Watervaste stift?
AH heeft goede aanbiedingen deze week. Dat is echt lang geleden voor mij.Spoilers!
Whahaquote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:03 schreef Tele6 het volgende:
Vaatwasser springt open. Ik schrik me kapot
Zeker & Prima.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 14:37 schreef Isabeau het volgende:
ik moest ook direct aan jou denken bij het staken. Want poli's hebben er ook heel veel extra werk van.
Openquote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:03 schreef Tele6 het volgende:
De belangrijkste vraag: is het schoon en droog!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:03 schreef Tele6 het volgende:
Nou, diezelfde gozer als waar ik mee in Glasgow was gaat eigenlijk ieder voorjaar naar Zuid Frankrijk en zei dat ie dat wilde boeken binnenkort en ik vond dat een aantrekkelijk idee want het is hier KOUD en daar niet en ik zie mezelf best een beetje rose drinken in de zon en langs het strand lopen en all that en toen zei ie "het is niet duur" en nu uh, ga ik ook.quote:
Niet onaardig bedoeld, want ik snap je idee erachter heel goed, maar ik zou als arts in kwestie wel not amused zijn als iemand anders voor mij beslist dat ik moet staken.. Lijkt me een beslissing die iedereen voor zichzelf moet maken (ongeacht je functie). Plus een stakingsvergoeding is stukken lager dan normaal salaris en als je geen vakbondslid bent krijg je helemaal niks. Nou zal dat voor een arts misschien niet meteen problemen opleveren, maar ik vind dat wel een beslissing die je zelf moet kunnen maken. Of gaat de arts dan andere werkzaamheden doen maar gewoon niet voor de poli waardoor het officieel niet als stakingsdag wordt gezien?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker & Prima.
1 arts wilde al zijn poli pt 16 mrt omzetten in een belafspraak.
Op dezelfde dag... dus ik heb gezegd dat we dat niet gaan doen.
Solidariteit je weetzzzz
Die arts krijgt waarschijnlijk niet eens zijn inkomen uit die cao waarvoor gestaakt wordt.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Niet onaardig bedoeld, want ik snap je idee erachter heel goed, maar ik zou als arts in kwestie wel not amused zijn als iemand anders voor mij beslist dat ik moet staken.. Lijkt me een beslissing die iedereen voor zichzelf moet maken (ongeacht je functie). Plus een stakingsvergoeding is stukken lager dan normaal salaris en als je geen vakbondslid bent krijg je helemaal niks. Nou zal dat voor een arts misschien niet meteen problemen opleveren, maar ik vind dat wel een beslissing die je zelf moet kunnen maken. Of gaat de arts dan andere werkzaamheden doen maar gewoon niet voor de poli waardoor het officieel niet als stakingsdag wordt gezien?
Veel plezier en succesquote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo maar eens een stadje verder reizen en kijken of we 50 man een leerzame dag kunnen bezorgen.
HGA is al voorzichtig begonnen… 3 man afgezegd tot dusver, meer vlaai en lunch voor ons, zullen we maar zeggen.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Niet onaardig bedoeld, want ik snap je idee erachter heel goed, maar ik zou als arts in kwestie wel not amused zijn als iemand anders voor mij beslist dat ik moet staken.. Lijkt me een beslissing die iedereen voor zichzelf moet maken (ongeacht je functie). Plus een stakingsvergoeding is stukken lager dan normaal salaris en als je geen vakbondslid bent krijg je helemaal niks. Nou zal dat voor een arts misschien niet meteen problemen opleveren, maar ik vind dat wel een beslissing die je zelf moet kunnen maken. Of gaat de arts dan andere werkzaamheden doen maar gewoon niet voor de poli waardoor het officieel niet als stakingsdag wordt gezien?
Waarom sta je niet per se achter deze actie?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:27 schreef Clubsoda het volgende:
ik vind het wel rustig dat ik toch niet werk nu, anders moest ik ook nog gaan nadenken of ik wil gaan staken of verplicht werk gaan lopen opstapelen voor een actie waar ik niet per se achter sta.
Omdat ik het voor mezelf volkomen bezopen vind om zo'n salarisverhoging te eisen. Ik gun het anderen zeker, maar hoe staak ik voor een ander en niet voor mezelf?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:31 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Waarom sta je niet per se achter deze actie?
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:36 schreef Myraela het volgende:
Een belafspraak klinkt eigenlijk best wel als een mooie tussenweg als een arts zich daar zelf fijn bij voelt. Niet het normale werk, maar toch je patiënten niet helemaal laten vallen.
Ik denk niet dat het aan een buitenstaander is om te beslissen hoe iemand zijn agendadruk ervaart en wat patiënten nodig heb. Ik denk dat ik zelf beter kan beslissen of iemand in psychische nood het aan kan om vier weken te wachten op een gesprek. Dat heeft verder voor mij echt niets te maken met solidariteit met verpleegkundig en ondersteunend personeel.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:32 schreef AnneX het volgende:
Oef…wat een tweedeling.
Als artsen achter hun medewerkers en vpk’s staan, raken zij niet overwerkt van een dagje doorschuiven van poli etc.
Er blijft genoeg werk liggen wat zij nu kunnen doen.
En zijn zij niét solidair dan hebben zij geen weet van de salarissen van ‘hun’ personeel.
Da’s lastigquote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:46 schreef Sarabi het volgende:
Leuke avond bij een concert gehad, alleen jammer dat de laadpaal onze kabel niet terug wilde geven![]()
Na een half uur wachten en storingsdienst op afstand is het gelukkig toch gelukt.
Heel herkenbaar.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:38 schreef Myraela het volgende:
Heb ik na eindelijk weer een keer m'n waterverf gebruikt te hebben zojuist weer een veel te dure bestelling geplaatst met schilderspullen? Misschien. Gaat het na een enkele keer gebruiken weer jaren in mijn kast liggen? Mogelijk.
Ik ben het daar wel mee eens op het eerste gezicht. Maar ondertussen is Blues wel degene die zo'n 25 mensen (gokje) moet bellen om de belagenda van die arts te vullen. En als ze uitgestaakt is, kan ze alle admin rond die belafspraken verwerken. Voor haar het veel extra werk, terwijl zij de onderbetaalde staker is. Lastig.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:36 schreef Myraela het volgende:
Een belafspraak klinkt eigenlijk best wel als een mooie tussenweg als een arts zich daar zelf fijn bij voelt. Niet het normale werk, maar toch je patiënten niet helemaal laten vallen.
Maar het zijn creatieve spullen. Die zijn heiligquote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:38 schreef Myraela het volgende:
Heb ik na eindelijk weer een keer m'n waterverf gebruikt te hebben zojuist weer een veel te dure bestelling geplaatst met schilderspullen? Misschien. Gaat het na een enkele keer gebruiken weer jaren in mijn kast liggen? Mogelijk.
Touchequote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar is dat niet altijd zo met stakingen? Dat de beslissers niet geraakt worden? Bij de OV stakingen, bij de vuilophalers stakingen en bij deze staking?
Als heiligdommen doorgaans in een hoekje liggen te verstoffen, dan zeker. Maar ik leef gewoon graag in de illusie dat ik met goede spullen echt een kleine kunstenares ben.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar het zijn creatieve spullen. Die zijn heilig
Hier nog zo een hoorquote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als heiligdommen doorgaans in een hoekje liggen te verstoffen, dan zeker. Maar ik leef gewoon graag in de illusie dat ik met goede spullen echt een kleine kunstenares ben.
Maar mensen afbellen en de afspraken verzetten naar een andere fysieke afspraak in een volle agenda is óók veel werk.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben het daar wel mee eens op het eerste gezicht. Maar ondertussen is Blues wel degene die zo'n 25 mensen (gokje) moet bellen om de belagenda van die arts te vullen. En als ze uitgestaakt is, kan ze alle admin rond die belafspraken verwerken. Voor haar het veel extra werk, terwijl zij de onderbetaalde staker is. Lastig.
Ik las laatst een pleidooi dat het een raar idee is om te vinden dat je goed moet zijn in een hobby. Dat het net zo prima is om heel lelijk te waterverfen/punniken/kleien, als je maar lol hebt. Omdat het juist daarom een hobby is en niet meer. Dat vond ik wel een tof perspectief. Misschien moet ik ook een hobbyquote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als heiligdommen doorgaans in een hoekje liggen te verstoffen, dan zeker. Maar ik leef gewoon graag in de illusie dat ik met goede spullen echt een kleine kunstenares ben.
Dus ik hoef helemaal niet binnen de lijntjes te kleuren?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik las laatst een pleidooi dat het een raar idee is om te vinden dat je goed moet zijn in een hobby. Dat het net zo prima is om heel lelijk te waterverfen/punniken/kleien, als je maar lol hebt. Omdat het juist daarom een hobby is en niet meer. Dat vond ik wel een tof perspectief. Misschien moet ik ook een hobby
Dat is ook zo! Man wat zou de wereld een depresssieve suïcidale boel worden als iedereen maar GOED moest zijn in zijn hobbyquote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik las laatst een pleidooi dat het een raar idee is om te vinden dat je goed moet zijn in een hobby. Dat het net zo prima is om heel lelijk te waterverfen/punniken/kleien, als je maar lol hebt. Omdat het juist daarom een hobby is en niet meer. Dat vond ik wel een tof perspectief. Misschien moet ik ook een hobby
Als alles wat ik maakte mooi moest zijn zou ik direct kunnen stoppen en in een hoekje kunnen niksenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jup. Schoon, droog, glimmender dan het wordt als ik met de hand afwas en het laat opdrogen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag: is het schoon en droog!
Ik begrijp wat je zegt, hoor. Ja, de personeelskosten voor ziekenhuizen gaan enorm omhoog. Maar op het moment dat ervaren zorgprofessionals hun vaste lasten en boodschappen niet meer kunnen betalen omdat de inflatie > 10% is en je met 10 jaar relevante werkervaring ¤22,50/u krijgt, gaat er ergens iets flink mis. Er is een enorme toename aan loonbeslag, en die ligt vooral bij de inkomens onder schaal 10. In alle andere sectoren worden er vergelijkbare percentages afgesproken in CAO onderhandelingen... Hoe kan de uitvoerende groep zorgpersoneel hun standpunt overgebracht krijgen? Want staken is 'ontwrichtend' voor de zorg...quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat ik het voor mezelf volkomen bezopen vind om zo'n salarisverhoging te eisen. Ik gun het anderen zeker, maar hoe staak ik voor een ander en niet voor mezelf?
Verder wat ik gisteren ook postte: de salarisverhoging in de umc's zorgt voor enorme druk op die ziekenhuizen met een volledige vacaturestop en bezuinigingsdruk. Ik vraag me af of we de zorg en de mensen die er werken op de langere termijn wel goed doen met zo'n aderlating.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar mensen afbellen en de afspraken verzetten naar een andere fysieke afspraak in een volle agenda is óók veel werk.
Ik zou het denk ik dan zelf verzetten. Maar ik ben na twee maanden nog steeds geschokt door het hebben van een zelfstandige denkende en capabele secretaresse. Dat je agenda gewoon goed wordt ingepland, je niets hoeft te controleren, niet zelf brieven hoeft te sturen en alle hickups gewoon opgelost wordenwat een zegen
Ze zouden zulke mensen meer moeten betalen
Há wat een leuke manier om daarnaar te kijkenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:32 schreef Clubsoda het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:11 schreef Blues het volgende:
In mijn fb herinneringen kwam Xena voorbijSoms ff slikken hoor
Dat gemis kan je dan zo overvallen!
Dikke knuffel voor jouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
AwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Wauw dat klinkt heel erg mooi en gaaf! Wat een gigantische tuin zal je hebben dat dat kanquote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan zo aan de slag met het weer inruimen van de keuken. De grote verbouwing is eindelijk klaar! Alleen de plinten nog maar die moeten we eerst verven en dan regelt de timmerman dat binnenkort.
Inmiddels is het hele huis enorm stoffig dus ik weet wel waar we de komende weken mee bezig gaan zijn![]()
Vanochtend hebben we bomen opgehaald bij stichting (?) MeerBomen die bomen stekken enzo uitgraaft en herverdeelt. We hebben 10 wilgen, 6 boerenjasmijn, 4 sneeuwballen, 4 vlieren. Allemaal gratis en hartstikke goed voor de inheemse natuur. Ik ben er zeer content mee.
Denk dat je dikgedrukte stukje tekst wel een duidelijk punt is. En tevens ingewikkeld.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
En het is niet zo zwart/wit als ik het opschreef hoor. We hebben goeie gesprekken over het staken en bijv. de spreekuren.
Maar ze moeten wel beseffen wat het voor ons, als personeel waar het staken over gaat, betekent.
Dat we veel extra werk hebben aan 7 spreekuren die compleet moeten worden veranderd. Al worden het bellers. Al moeten we verzetten. Megaveel extra werk voor ons.
Dat is nogal tegenstrijdig. Onze artsen begrijpen het volkomen, we komen er echt wel uit wat te doen en het komt vast wel goed.
Zeg 7 spreekuren x 20 patiënten veranderen met alle complexe dingen die er omheen hangen.(we hebben 10 artsen + 2 arts assistenten die spreekuren draaien, en er werken er op die stakings-donderdag 7 van)
Alleen de chemokuren gaan door (uiteraard) en andere spoedzorg/oncologische dingen. Dat moet ook worden uitgezocht. Wat en wie wel en wie kan wachten. WERK WERK WERK extra
Rest is niet dramatisch voor de patiënten he, dat wordt een dag eerder, dag later, paar dagen eerder/later.
Voor polipatiënten valt het echt allemaal wel mee, anders zou het ook niet 'goed voelen'.
Zo begrijpelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Vaatwasserzoutquote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:18 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor zout moet er überhaupt in een vaatwasser?
Ben het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk dat je dikgedrukte stukje tekst wel een duidelijk punt is. En tevens ingewikkeld.
Denk dat redelijk zachte stakingen, ongemak veroorzaken en verder niks effect gaan hebben. Ook niet dus voor het doel wat je ermee beoogde als groep stakers.
De geldpot wordt echt niet ineens groter erdoor
Sorry, toch lollig.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:04 schreef Clubsoda het volgende:
Een derde van de medisch specialisten in algemene ziekenhuizen werkt in een maatschappij ongeveer, de rest is wel in loondienst en valt dus onder de cao. In umc's heb je die fratsen niet, daar verdienen de medisch specialisten over het algemeen minder dan in de algemene ziekenhuizen.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sorry, toch lollig.
Ik zag net in Avelies laatste toptopic dat een chirurg in loondienst max 12,5k de maand doet. Vond ik eigenlijk verrassend weinig, ik had veel meer verwacht. Heb niet opgezocht of dat ook voor die achterlijk langere werkweek is, zo ja, ben ik nog minder onder de indruk.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Voor 48 uur denk ik. Daarom is het zo ironisch dat degenen die de meest complexe operaties doen, het minst verdienen. Ik weet een beetje wat neurochirurgen in een umc doen bijvoorbeeld en er zijn een hoop mensen met bullshitbanen die een hoop meer binnenharken.
Ja, maar dat is mijn salaris ook ¯\_(ツ)_/¯quote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:38 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, dat klinkt logisch. En je hebt een stuk minder verantwoordelijkheid. Maar het is natuurlijk wel meer dan genoeg om fijn rond te komen
kookquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:09 schreef Troel het volgende:
Ik ben echt fucking trots op @:lonaa want ze heeft het geflikt. Gewoon bam jonguh en gaan.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Snelle hallo want douchen en meer dingen maar het was gaaf en ik kwam verder dan verwacht en het was zwaar en naar maar ook lekker en @:Troel heeft lekker aangemoedigd en Engels drop mee.
Anderhalve kilometer, zonder heuvels zoals nu naar t ziekenhuis, dus dat is een eitje.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:56 schreef AnneX het volgende:
Lucky zo gaan die dingen 🙃
Dat duurt wat langer dan verwacht met zus, Kaatje.
In ieder geval gaat het de goede kant op. Is haar huis te fietsen voor jou?
Vandaag een zoete en een hartige foccacia gebakken.![]()
Nu borreltijd. Niks koken.
Wat zijn stiepen?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaan we de dag opsommen, ja?
Drie stiepen gemaakt voor het tuinhuis bij m'n broertje. Het vaste zit op 1,3m blijkbaar. Dus uitmeten, gaten boren (met de hand, 20cm in doorsnede). Beton mixen met de hand en in de gaten storten.
Gazon van de overbuurman doodgespoten (op zijn verzoek).
Fotorolletjes ingeleverd bij de HEMA, december-kalender-kraslot en oudejaarslot ingeleverd bij de Readshop. Ik moet maandag gewoon weer aan het werkmaar ach, toch ¤30 gewonnen. Toen naar de Lidl, kom ik eigenlijk nooit, maar ze hebben er lekker mayo.
Toen nog even rondje Edeka. Kocht oa spul voor een hamburger, diepvries afbakbroodjes en ingrediënten om een dikke pot goulash te maken. Die staat nu op. Verder bij de bakker daar een stuk Streuselkuchen (¤1,49 en qua volume past het hele pakje chocospritsen van @:Myreala er waarschijnlijk wel in)
Verder me al een aantal keren afgevraagd wat @:Lonaa heeft gedaan, maar nog niet terug gelezen.
Ook bekend als een poer. Een paal in de grond waarop iets leunt. Onder elke verticale staander van de blokhut (9 in totaal) zit straks een betonnen kolom tot aan het vaste. Wat hier dus op 1,3m zit.quote:
Zo-ma-di-wo-do nog werken en heb ik de vrijdag alvast vrij om bij te komenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:41 schreef AnneX het volgende:
Lekker bezig Cat. met improviserend en creatief en oplossend vermogen![]()
Wordt het een drukke vakantie straks. Kun je bijkomen in de trein?
Ik had in ieder geval al bedacht dat ik komende week een van mijn repetitie avonden ga spijbelenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een dagen @:Cat-astrophe Zo ga je doodmoe op vakantie
Duitse Lidl of Nederlandse? Ben altijd op zoek naar lekkere mayoquote:Op zaterdag 4 maart 2023 18:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaan we de dag opsommen, ja?
Drie stiepen gemaakt voor het tuinhuis bij m'n broertje. Het vaste zit op 1,3m blijkbaar. Dus uitmeten, gaten boren (met de hand, 20cm in doorsnede). Beton mixen met de hand en in de gaten storten.
Gazon van de overbuurman doodgespoten (op zijn verzoek).
Fotorolletjes ingeleverd bij de HEMA, december-kalender-kraslot en oudejaarslot ingeleverd bij de Readshop. Ik moet maandag gewoon weer aan het werkmaar ach, toch ¤30 gewonnen. Toen naar de Lidl, kom ik eigenlijk nooit, maar ze hebben er lekker mayo.
Toen nog even rondje Edeka. Kocht oa spul voor een hamburger, diepvries afbakbroodjes en ingrediënten om een dikke pot goulash te maken. Die staat nu op. Verder bij de bakker daar een stuk Streuselkuchen (¤1,49 en qua volume past het hele pakje chocospritsen van @:Myreala er waarschijnlijk wel in)
Verder me al een aantal keren afgevraagd wat @:Lonaa heeft gedaan, maar nog niet terug gelezen.
Fijn dat het goed gaat met je zus.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ontzettend goed van je @:Lonaa![]()
Vandaag nog even bij zus geweest, die voelt zich vandaag zoveel beter dan gisteren. Veel minder pijn met iets minder oxi. Waarschijnlijk maandag (als er thuishulp is) naar huis anders dinsdag.
Ook maar weer een afspraak bij een pedicure gemaakt, krijg de knie niet meer goed gedraaid om het zelf te doen.
Mij was altijd verteld dat oudere katten rustig zouden zijn. Heb hier 2 bijna 12 jarigen die die notitie negeren. Al dagen spelen ze tikkertje![]()
Kan je wel jullie (betere) idee met wasmachine en droger uitvoeren?
Nederlandse, pot met rode dekselquote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Duitse Lidl of Nederlandse? Ben altijd op zoek naar lekkere mayo
En…hebben jullie nu plek voor een mooie kast? 😉quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Duitse Lidl of Nederlandse? Ben altijd op zoek naar lekkere mayo
[..]
Fijn dat het goed gaat met je zus.
We kunnen het plan wel uitvoeren gelukkig. Maar het zou op diverse punten echt wel beter kunnen. Ach ja, zo gaat dat. We zijn vooral verbaasd dat we dit nu pas bedenken. Ik kan het niet goed uittypen maar als je hier thuis de situatie zou zien, zou je ons enorm hard uitlachen
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:47 schreef AnneX het volgende:
Van een heel andere orde…heb dit al een paar x bekeken en iedere keer weer emo.
Had ook tranen in mijn ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ja! En ook voor planten op de vloer. Geen bouwradio meer in de keuken, niet meer de volledige voorraad overhemden en jassen vol in het zicht, er is reden om een mooiere deurmat te kopen en ik ga ook op zoek naar passende keukendoeken.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 20:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
En…hebben jullie nu plek voor een mooie kast? 😉
Ga je de hort op?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo-ma-di-wo-do nog werken en heb ik de vrijdag alvast vrij om bij te komen![]()
Zoutwater dobberen kameel rijden woestijn slapen in Jordanië jeweettoggggquote:
Oh ja ik wist niet dat dat nu wasquote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoutwater dobberen kameel rijden woestijn slapen in Jordanië jeweettogggg
Ben zo benieuwd naar je verhalen (en foto’s)quote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oh zulke dingen zijn altijd leukquote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:20 schreef Blues het volgende:
Morgenavond gaan wij iets leuks buiten in het donker![]()
https://caprera.nu/caprera-licht-festival/
Oh, dat is leuk!quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:20 schreef Blues het volgende:
Morgenavond gaan wij iets leuks doen buiten in het donker![]()
https://caprera.nu/caprera-licht-festival/
Geen kameel rijden hoorquote:Op zaterdag 4 maart 2023 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lekker sfeertje zekerquote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:55 schreef derLudolf het volgende:
Lichtshow... Ik was gisteren in het Rensenpark, daar was China Light, reis rond de wereld als thema.
Ja het is in het bos, dus sowieso oppassen voor ongelijke boomstronken en zo.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, dat is leuk!
Het gebeurt steeds vaker. Hier eens rond slot Zeist gewandeld met een lichtshow.
In de herfstvakantie was het in fort Vechten. (?)
Wèl uitkijken waar je loopt in het donker!
Veel plezier.
Klinkt… nesteligquote:Op zondag 5 maart 2023 08:10 schreef Clubsoda het volgende:
Blotekontenweer!![]()
Ik ga voor een van de laatste keren naar mijn huppelclubje, verder moet er heel veel gewassen worden en twee cavia's verschoond en dan gaan we hangen en Wie is de mol terug kijken.
Nestelig in combinatie met post-vakantieklussenquote:Op zondag 5 maart 2023 08:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Klinkt… nestelig![]()
Nog twee weken te gaan volgens planning zo ongeveer?
Ik ga vrijdag ook naar Spanje en wordt echt uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaarquote:Op zondag 5 maart 2023 08:02 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Om 7u komt de hond melden dat het 7u is.
Dan ga ik er even uit, deur oprndoen zodat hond eruit kan. Het was iets onder 0 buiten, en nog 9 gr binnen. Ik maak de kachel aan en zet er een ketel water op. Hond krijgt brokken en ik weer in bed. Als hond zich meldt ga ik er weer even uit om die binnen te laten. Daarna mag ik soezen totdat het water kookt. Dan er echt uit, koffie zetten. Nu zit ik naast de kachel, koffie is nog te heet![]()
Vandaag niks speciaals op het programma. Misschien een wat grotere wandeling.
Weersvoorspelling voor komende week ziet er goed uit :
[ afbeelding ]
Komende de blote konten in beeld
Fijn dat je weer boven water bent!quote:Op zondag 5 maart 2023 10:41 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Ik heb gisteren vooral slapend doorgebracht na bijna twee intensieve weken, dus ik ga eerst eens teruglezen. Ik volg jullie half tussendoor, maar beetje weinig tijd/energie gehad om weer eens fatsoenlijk aan te haken.
Kreeg net alweer de vraag of ik vandaag kon werken, maar echt even niet.
Valt nog mee dusquote:Op zondag 5 maart 2023 10:56 schreef Lonaa het volgende:
Hai. Spierpijn. Geen kater. Ook geen plannen.
Super! Fijn dat je zo genoten hebtquote:Op zondag 5 maart 2023 11:26 schreef yinu het volgende:
Goedemorgen! Terug uit Londen. Geen ottolenghi gegeten want het gezelschap had geen interesse en het was dan toch allemaal een beetje uit de route of ingewikkeld met reserveren. Volgende keer dan maar. Wel lekker Indiaas en heel verrassend aangenaam vegetarisch in het restaurant van het British Museum. Onder andere. Veel gedaan, mensen gezien die ik sinds voor Corona niet meer had gezien, veel gelopen, prachtig weer gehad, goede ervaring met de Eurostar. Vandaag even bijkomen, niet zoveel op de planning.
Mooiquote:Op zondag 5 maart 2023 11:36 schreef borisz het volgende:
Moggel.
Boodschappen en RPM *Vink*.
Geen verplichtingen verder. Gisteren vierde Oom zijn verjaardag dus heerlijk gegeten.![]()
En ik kreeg nog een album waaraan oma was begonnen maar moeders heeft afgemaakt met allerlei foto's van mij die gemaakt zijn door oma. Vanaf 1988 tot zeg 1996.
Oma was gestart voor al haar kleinkinderen. Maar lukte niet meer om af te maken. Moeders heeft de voorjaarsvakantie mede besteedt om het alsnog af te maken.
Leuk zeg! Oude foto’s ❤️ ik hou ervan.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:36 schreef borisz het volgende:
Moggel.
Geen verplichtingen verder. Gisteren vierde Oom zijn verjaardag dus heerlijk gegeten.![]()
En ik kreeg nog een album waaraan oma was begonnen maar moeders heeft afgemaakt met allerlei foto's van mij die gemaakt zijn door oma. Vanaf 1988 tot zeg 1996.
Oma was gestart voor al haar kleinkinderen. Maar lukte niet meer om af te maken. Moeders heeft de voorjaarsvakantie mede besteedt om het alsnog af te maken.
Wat is de grap?quote:Op zondag 5 maart 2023 11:47 schreef Blues het volgende:
Heerlijk twitteraccount.
Lekker melig
[ twitter ]
Wat een fijn vooruitzicht. Hoe is het met je corona eigenlijk?quote:Op zondag 5 maart 2023 10:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ga vrijdag ook naar Spanje en wordt echt uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar
Wat leuk! Denk ik.quote:Op zondag 5 maart 2023 11:36 schreef borisz het volgende:
Moggel.
Jaquote:Op zondag 5 maart 2023 13:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat leuk! Denk ik.
Was het een verrassing om sommige foto’s terug te zien?
Is best leuk zo eens per jaar.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:48 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Al denk ik eens in de kast komt die er niet meer snel vandaan. Het is voor het eerst sinds heul veul jaar dat ik überhaupt zo foto's terug heb gekeken.
Ik heb 2 pannen zelfgemaakte snert waar dat wel bij pastquote:Op zondag 5 maart 2023 14:24 schreef fietsie het volgende:
Ik ben aan het spelen met de Instant Pot: stukje spek maken
Ik denk dat je daar beter een Hollands recept voor kunt pakken; dit is wel erg zacht voor bij dat ehm... product.quote:Op zondag 5 maart 2023 14:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb 2 pannen zelfgemaakte snert waar dat wel bij past
Kan er best als side dish bijquote:Op zondag 5 maart 2023 14:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar beter een Hollands recept voor kunt pakken; dit is wel erg zacht voor bij dat ehm... product.
Ben je die watertoren nou al eens op geweest?quote:Op zondag 5 maart 2023 14:14 schreef Barreltje het volgende:
full english lunch it er in![]()
Zo eens alle ikea meuk uitzoeken want de plafonds zijn toch hoog genoeg en dingen kunnen tussen de balken![]()
het was fijn om weer eens bij het huis te zijn, de krokussen en sneeuwklokjes staan alvast in bloei![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bijna weg, nog beetje snotneusquote:Op zondag 5 maart 2023 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een fijn vooruitzicht. Hoe is het met je corona eigenlijk?
Beterschap voor het laatste restje!quote:Op zondag 5 maart 2023 17:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Bijna weg, nog beetje snotneus![]()
Dus dat is vrijdag zeker wel weg
die is steeds dichtquote:Op zondag 5 maart 2023 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je die watertoren nou al eens op geweest?
Ga je naar je zus?quote:Op zondag 5 maart 2023 10:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ga vrijdag ook naar Spanje en wordt echt uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar
Ik durfde t niet ook te vragenquote:Op zondag 5 maart 2023 17:40 schreef sigme het volgende:
Ga je naar je zus?
Jij hebt toch een zus in Spanje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |