abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2023 @ 07:48:50 #203
217702 Lonaa
Honger!
pi_208214520
Kaas O+
Seks O+

Koffie O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208214530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 06:56 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik zit helemaal in het zuiden dus ik zal niet vaak in Arnhem komen, maar toch bedankt :)
Deze zit in Elst, maar da’s ook niet echt dichtbij dan
We have far more in common than that which devides us..
pi_208214621
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Parmezaan is okay, maar eerlijk, ik doe een moord voor overjarige brokkelkaas, zo een boerenkaas die minsten 2 maar liever nog meer dan 5 jaar heeft gerijpt. Die niet meer te snijden is, en kraakt en knispert tussen je tanden van de kristallen (dat is glutamaat, geen zout), daar kan geen Parmezaan tegenop. Kocht in Bronkhorst ooit een kilo van een boerenkaas die kei en keihard was en je met een rasp te lijf moest, daar doe ik 10 moorden voor.
Ik kan je de pecorino van https://www.lavialla.com/ aanbevelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208214633
Mogge!

Wij gaan er straks op uit, boodschappen & naar de kweker. Maar ik moet nu dan echt eerst mijn haar wassen. Mijn lief vindt mijn haar bijna altijd wek goed maar ik durf zo echt niet op pad :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208214888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:42 schreef fietsie het volgende:
Zowieso snap ik kookboeken niet (meer). Daar is internet voor. En dat neemt veel minder kastruimte.
Sowieso snap ik 'zowieso' niet. Maar kookboeken vind ik nog wel tof, maar alleen een paar echte goede boeken die er ook mooi uitzien als decoratie in de kast. :D Niet al die matige boeken die je na een keer doorbladeren als een Allerhande wel hebt gezien.
pi_208214910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan me werkelijk waar niet heugen wanneer ik ketchup bij het koken heb gebruikt.
Ik eet dat met een tosti of patates frites of zo.
En bij worstenbroodjes. *O*
pi_208214945
Ik moet nog een lijstje maken van de supermarktproducten die ik uit Londen mee wil nemen. Ik heb crumpets in m'n hoofd. En Colin the Caterpillar cake, maar dat is misschien iets te enthousiast.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 09:15:50 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208215119
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 08:57 schreef Myraela het volgende:
Caterpillar cake
Lijkt me nogal zwaar op de maag :+

M'n oom kocht ooit eentje een slag lichter (D10, alsnog 50 ton zonder blad) om te diepploegen ipv twee kleinere bulldozers. Maar de bodem hier bleek niet draagkrachtig genoeg :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:29:33 #211
217702 Lonaa
Honger!
pi_208215282
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 08:52 schreef Myraela het volgende:

[..]
Sowieso snap ik 'zowieso' niet.
Soberso.
pi_208215498
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:29 schreef Lonaa het volgende:

Soberso.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:58:40 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208215533
quote:
Ik moet nog een lijstje maken van de supermarktproducten die ik uit Londen mee wil nemen. Ik heb crumpets in m'n hoofd. En Colin the Caterpillar cake, maar dat is misschien iets te enthousiast.
Die cake is zo extreem zoet, vond het niet lekker ;(

Pies, goeie thee, obscuur ingeblikt eten zoals puddings en (Cumberland) worstjes :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208215595
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:58 schreef Molo het volgende:
Die cake is zo extreem zoet, vond het niet lekker ;(

Pies, goeie thee, obscuur ingeblikt eten zoals puddings en (Cumberland) worstjes :9
Maar ik heb er zoveel over gelezen, dat ik toch heel nieuwsgierig ben. :D Ondanks dat het me niet echt lekker lijkt. Ik wil ook zo'n chocolade sinaasappel, terwijl ik daar waarschijnlijk ook niet gek op ga zijn. Is ingeblikte pudding echt een toetje-pudding? Dat klinkt ook interessant.
pi_208215782
quote:
Hahaha, ik wil Collin ook nog eens eten _O_ En die chocoladesinaasappel is geweldig :9

Ziekenhuizen gaan staken. Dat wordt dus weer extra druk voor ons :') (ja, mensen gaan het algemene nummer van het ziekenhuis maar bellen als ze de poli niet kunnen bereiken...) Bij ons kan je echt geen zondagsdienst gaan draaien, want dat kan je die ene collega niet aandoen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:31:43 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208215831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:06 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar ik heb er zoveel over gelezen, dat ik toch heel nieuwsgierig ben. :D Ondanks dat het me niet echt lekker lijkt. Ik wil ook zo'n chocolade sinaasappel, terwijl ik daar waarschijnlijk ook niet gek op ga zijn. Is ingeblikte pudding echt een toetje-pudding? Dat klinkt ook interessant.
Ingeblikte pudding is idd warm toetje. Heel zwaar en machtig maar toch hou ik ervan :D
Net als al die stews in blik enzo, de betere merken dan. Ik vreet het allemaal graag op :')
Ben ook één van de weinige mensen die enigszins van koken houdt, die de Britse pubkeuken in luie pauperstijl erg kan waarderen :P

Wat is een chocolade sinaasappel? :o
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:32:45 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208215842
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hahaha, ik wil Collin ook nog eens eten _O_ En die chocoladesinaasappel is geweldig :9

Ziekenhuizen gaan staken. Dat wordt dus weer extra druk voor ons :') (ja, mensen gaan het algemene nummer van het ziekenhuis maar bellen als ze de poli niet kunnen bereiken...) Bij ons kan je echt geen zondagsdienst gaan draaien, want dat kan je die ene collega niet aandoen :+
Ben benieuwd of dat wat gaat opleveren. Het zit echt muurvast aan alle kanten

Ik had gisteren overleg over het IZA. Nou, prettige wedstrijd _O- _O-
pi_208215847

Chocolade met een sinaasappelsmaak.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208215864
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:32 schreef Molo het volgende:
Ben benieuwd of dat wat gaat opleveren. Het zit echt muurvast aan alle kanten

Ik had gisteren overleg over het IZA. Nou, prettige wedstrijd _O- _O-
Het interesseert me eigenlijk maar matig. Wat ik zo lastig vind aan die ziekenhuis cao's, als je er 10% (of meer) bij op gooit dan krijgen al die mensen die al een top salaris verdienen er ook zoveel bij :') En dat staat totaal niet in verhouding tot wat de logistiek medewerker, verpleegkundige of keukenpersoneel verdient.
pi_208215867
Ik vind het staken in het ziekenhuis ook een beetje spannend. Als m'n cyclus op schema loopt, zou ik die dag naar het ziekenhuis moeten. Dus hopelijk ben ik weer een keer te vroeg of te laat. Maar niet teveel te laat, want dan botst het weer met m'n weekje weg. :') Al zeg ik dat dan wel af, alleen zonde van het geld.
pi_208215885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het staken in het ziekenhuis ook een beetje spannend. Als m'n cyclus op schema loopt, zou ik die dag naar het ziekenhuis moeten. Dus hopelijk ben ik weer een keer te vroeg of te laat. Maar niet teveel te laat, want dan botst het weer met m'n weekje weg. :') Al zeg ik dat dan wel af, alleen zonde van het geld.
Ja, vervelend. Op zich doen niet alle afdelingen overal mee. Hopelijk ben je een dag te vroeg in je cyclus, dat klinkt het handigst op dit moment :+
pi_208215909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:37 schreef Isabeau het volgende:
Ja, vervelend. Op zich doen niet alle afdelingen overal mee. Hopelijk ben je een dag te vroeg in je cyclus, dat klinkt het handigst op dit moment :+
Misschien valt het allemaal ook wel mee, moet het maar even navragen zodra ik me aan kan melden. Ze werken normaal ook voor de echte behandelingen op de zondag, dus misschien maakt het niet zoveel uit. Het valt niet onder mijn indicatie van 'spoedzorg' want dan denk ik aan levensbedreigend maar het is wel erg tijdsgebonden.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:43:05 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208215927
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

Oh dat ziet er intrigerend uit! Zou eten
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:44:32 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208215939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het interesseert me eigenlijk maar matig. Wat ik zo lastig vind aan die ziekenhuis cao's, als je er 10% (of meer) bij op gooit dan krijgen al die mensen die al een top salaris verdienen er ook zoveel bij :') En dat staat totaal niet in verhouding tot wat de logistiek medewerker, verpleegkundige of keukenpersoneel verdient.
Bij de ambtenaren is dat netjes opgelost, gelaagdheid naar salaris. Gaat verhoging omlaag naarmate het salaris hoger is, vind ik een prima oplossing, kan voor de ziekenhuizen CAO natuurlijk ook prima

Ok, als ergens dan financiële ruimte is, want volgens mij is die er nog steeds gewoon compleet niet
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:45:42 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208215948
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:40 schreef Myraela het volgende:

[..]
Misschien valt het allemaal ook wel mee, moet het maar even navragen zodra ik me aan kan melden. Ze werken normaal ook voor de echte behandelingen op de zondag, dus misschien maakt het niet zoveel uit. Het valt niet onder mijn indicatie van 'spoedzorg' want dan denk ik aan levensbedreigend maar het is wel erg tijdsgebonden.
Bij mijn zusje ging traject wel door tijdens stakingen. Geen garanties natuurlijk, maar wellicht nu ook weer.
Navragen?
pi_208215987
Ik vind 10% trouwens ook gewoon best wel erg veel, zeker met de enorme verschillen die er onderling al zijn en die eigenlijk alleen maar groter worden.

Ik vond het bij ons wel netjes dat door een vast bedrag en iets procentueels omhoog te gaan, juist de lagere schalen er procentueel meer op vooruit gingen. Ik verbaas me er wel vaak over als ik collega's hoor klagen. Want volgens mij hebben mijn collega's allemaal echt bijzonder weinig te klagen.

Al denk ik dat soms ook als ik juist nieuwsberichten lees over de veel te lage salarissen in bijvoorbeeld het onderwijs. Ik weet er natuurlijk verder niets vanaf, dus misschien zie ik het helemaal verkeerd. Maar als ik de bedragen lees in die berichten, dan lijken het mij prima bedragen.
pi_208215989
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:44 schreef Molo het volgende:
Bij de ambtenaren is dat netjes opgelost, gelaagdheid naar salaris. Gaat verhoging omlaag naarmate het salaris hoger is, vind ik een prima oplossing, kan voor de ziekenhuizen CAO natuurlijk ook prima

Ok, als ergens dan financiële ruimte is, want volgens mij is die er nog steeds gewoon compleet niet
Ik las vorige week dat mijn ziekenhuis nu 2 miljoen meer kwijt is aan energiekosten :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208215999
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:45 schreef Molo het volgende:
Bij mijn zusje ging traject wel door tijdens stakingen. Geen garanties natuurlijk, maar wellicht nu ook weer.
Navragen?
Ja, even navragen als ik toch al moet bellen om me aan te melden. Ze hebben het nu vast al druk genoeg met mensen die speciaal hiervoor bellen.
pi_208216009
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind 10% trouwens ook gewoon best wel erg veel, zeker met de enorme verschillen die er onderling al zijn en die eigenlijk alleen maar groter worden.

Ik vond het bij ons wel netjes dat door een vast bedrag en iets procentueels omhoog te gaan, juist de lagere schalen er procentueel meer op vooruit gingen. Ik verbaas me er wel vaak over als ik collega's hoor klagen. Want volgens mij hebben mijn collega's allemaal echt bijzonder weinig te klagen.

Al denk ik dat soms ook als ik juist nieuwsberichten lees over de veel te lage salarissen in bijvoorbeeld het onderwijs. Ik weet er natuurlijk verder niets vanaf, dus misschien zie ik het helemaal verkeerd. Maar als ik de bedragen lees in die berichten, dan lijken het mij prima bedragen.
Academische ziekenhuizen krijgen er dit jaar wel 10% bij en die hadden al een 7% hoger salaris dan de perifere ziekenhuizen (aparte cao's). Dus ja, er is ook binnen de zorg enorme scheefgroei. Als ik in het umcg mijn huidige baan zou gaan uitoefenen krijg ik 17% meer salaris. Welk ziekenhuis lijkt je aantrekkelijker voor verpleegkundigen waar we al te weinig van hebben?
pi_208216031
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Academische ziekenhuizen krijgen er dit jaar wel 10% bij en die hadden al een 7% hoger salaris dan de perifere ziekenhuizen (aparte cao's). Dus ja, er is ook binnen de zorg enorme scheefgroei. Als ik in het umcg mijn huidige baan zou gaan uitoefenen krijg ik 17% meer salaris. Welk ziekenhuis lijkt je aantrekkelijker voor verpleegkundigen waar we al te weinig van hebben?
Pfoe, 17% is ook echt een flinke stap. Waarin zit dan het verschil dat Academische ziekenhuizen dat wel krijgen?
pi_208216037
quote:

[..]
:o dat meen je, jemig dat is belachelijk
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:54:34 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216050
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:48 schreef Myraela het volgende:

Het is maar net waar je vandaan komt en wat je referentiekader is ja.
Ik hoor mensen op mijn werk (ja, vooral millennials, maar ben natuurlijk inmiddels zelf een zure oma :7 ) het enorm zeiken over salaris maar ook over de faciliteiten op werk. En ik denk dan echt 'are you kidding me??? :? '

Het loopt wel echt qua salarissen extreem uiteen in de maatschappij, en die megaklappers in verhogingen nu in CAO's etc helpen daar niet echt bij
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:55:36 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las vorige week dat mijn ziekenhuis nu 2 miljoen meer kwijt is aan energiekosten :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lampen maken niet zo gek veel uit denk ik? Maar verwarming, en warm water... Zonde hoor. En zo weinig ruimte ook nog om daarin te investeren qua duurzaamheid
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:55:47 #234
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_208216067
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik hoor mensen op mijn werk (ja, vooral millennials, maar ben natuurlijk inmiddels zelf een zure oma :7 ) het enorm zeiken over salaris maar ook over de faciliteiten op werk. En ik denk dan echt 'are you kidding me??? :? '

Het loopt wel echt qua salarissen extreem uiteen in de maatschappij, en die megaklappers in verhogingen nu in CAO's etc helpen daar niet echt bij
Missen ze een pingpong tafel? Wat verwachten ze van faciliteiten?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:56:44 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216080
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:52 schreef Myraela het volgende:

[..]
Pfoe, 17% is ook echt een flinke stap. Waarin zit dan het verschil dat Academische ziekenhuizen dat wel krijgen?
Andere CAO, en andere bekostiging
(Ook andere taakstelling trouwens)
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:59:32 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216115
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:55 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Missen ze een pingpong tafel? Wat verwachten ze van faciliteiten?
Pingpongtafel staat er al :')

De kantine heeft niet voldoende vegan opties, is niet de hele dag open. Geen havermelk op alle afdelingen. Niet overal tweede beeldschermen.
Bureaustoelen niet luxe genoeg.
Je moet stukje lopen naar de garage of fietsenstalling vanaf werk. Etc

Enige waar ik het mee eens ben is dat het stervenskoud is maar dat is dus om energie te besparen en solidair te zijn bla bla. Snap het maar is wel koud als je kantoorkneus bent zoals ik tegenwoordig :')
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:00:39 #237
217702 Lonaa
Honger!
pi_208216124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb dit nodig.
pi_208216126
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:55 schreef Molo het volgende:

Lampen maken niet zo gek veel uit denk ik? Maar verwarming, en warm water... Zonde hoor. En zo weinig ruimte ook nog om daarin te investeren qua duurzaamheid
Alle poli's hebben 'gewone radiatoren' met een temperatuurregelknop per verwarming. Die heeft vijf standen. Staat overal standaars op 5 :') De beveiliging kreeg de opdracht nu om 's avonds overal de knop op 2 te zetten. En sommige beveiligers vinden dat dus echt heel veel werk en stom gedoe, want kunnen de mensen van zo'n poli/kantoor dat zelf niet? Blijkbaar niet. Overigens staat de verwarming van de persoon die opdracht had gegeven voor het lager zetten ook standaard op 5.
pi_208216130
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:54 schreef Molo het volgende:

Bij mij zijn het juist de mensen die er al lang zitten die klagen. :D Die zitten dan ook wel in de top van hun schaal, maar zijn dan ook in het 'simpele' werk blijven hangen en daarvoor is de bovenkant van die schaal echt dikke prima. Dat zouden ze buiten de deur niet verdienen voor vergelijkbaar werk. Het lijkt soms alsof mensen vergeten hoe goed we het hebben.

Ik zie het bij vriendinnen die echt niet het gemak hebben van elke jaar een trede omhoog gaan, die staan gewoon echt stil op het minimumloon. En dan klagen ze bij ons omdat we geen stoelmassages meer hebben. :')
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:00:58 #240
13783 Anthraxx
pi_208216132
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:59 schreef Molo het volgende:

[..]

De kantine heeft niet voldoende vegan opties, is niet de hele dag open. Geen havermelk op alle afdelingen. Niet overal tweede beeldschermen.

Enige waar ik het mee eens ben is dat het stervenskoud is maar dat is dus om energie te besparen en solidair te zijn bla bla. Snap het maar is wel koud als je kantoorkneus bent zoals ik tegenwoordig :')
Gewoon in je eenhoorn snuggie naar kantoor :7
pi_208216138
quote:

Wat een entitled zeikerds. Is er een Nederlands woord voor entitled?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:02:20 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Alle poli's hebben 'gewone radiatoren' met een temperatuurregelknop per verwarming. Die heeft vijf standen. Staat overal standaars op 5 :') De beveiliging kreeg de opdracht nu om 's avonds overal de knop op 2 te zetten. En sommige beveiligers vinden dat dus echt heel veel werk en stom gedoe, want kunnen de mensen van zo'n poli/kantoor dat zelf niet? Blijkbaar niet. Overigens staat de verwarming van de persoon die opdracht had gegeven voor het lager zetten ook standaard op 5.
Als iedereen verantwoordelijk is, is niemand verantwoordelijk
Werkt bij een entree van een flat, en de afdelingsvaatwasser en ook bij verwarming zoals bij jullie :D

Je zou er, in mooie management oplossingen, een RACI matrix voor kunnen opstellen om het af te spreken en op te handhaven _O- _O- _O- _O-

Sorry, moest even deze domme humor :')
pi_208216147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef Myraela het volgende:

Bij mij zijn het juist de mensen die er al lang zitten die klagen. :D Die zitten dan ook wel in de top van hun schaal, maar zijn dan ook in het 'simpele' werk blijven hangen en daarvoor is de bovenkant van die schaal echt dikke prima. Dat zouden ze buiten de deur niet verdienen voor vergelijkbaar werk. Het lijkt soms alsof mensen vergeten hoe goed we het hebben.

Ik zie het bij vriendinnen die echt niet het gemak hebben van elke jaar een trede omhoog gaan, die staan gewoon echt stil op het minimumloon. En dan klagen ze bij ons omdat we geen stoelmassages meer hebben. :')
Ik vind dat ik uitstekend verdien voor het werk wat ik doe _O_ En dan verdien ik stukken minder dan anderen hier en in het zkh.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:03:01 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216156
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zulke mensen verdienen petsen ja, met een rotte vis O+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:03:41 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216170
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Gewoon in je eenhoorn snuggie naar kantoor :7
Klinkt wel comfy O+

Ik heb alleen geen snuggie :o
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:03:54 #246
13783 Anthraxx
pi_208216175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Arrogant, verwend, bevoorrecht?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:04:21 #247
217702 Lonaa
Honger!
pi_208216183
Jongens, ik heb zo'n matige to-do-lijst met veel en van die dingetjes en blerf dat ik helemaal niks doe ;(
pi_208216186
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:03 schreef Anthraxx het volgende:

Arrogant, verwend, bevoorrecht?
Dat gecombineerd in 1 woord graag! *)
pi_208216193
Wat een K dag, ik heb pijn mensen, en ik wilde van alles doen, maar het liefst duik ik nu onder een dekentje en nu weet ik niet wat ik moet. Mezelf dwingen wat te doen of onder een dekentje duiken
pi_208216194
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:04 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, ik heb zo'n matige to-do-lijst met veel en van die dingetjes en blerf dat ik helemaal niks doe ;(
Ik heb een to do lijst en ik zit hier _O-

Ik heb al wel mijn haren gewassen en boodschappen gedaan :+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:05:34 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Geen idee, ik heb er alleen echt een schurfthekel aan en lach ze echt midden in hun bek hard uit

Mooie is dat ik een senior functie heb dus daar ook allemaal mee weg kom :')
En mijn manager vindt het allemaal prachtig :P
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 11:06:21 #252
45833 crew  Fogel
pi_208216203
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Klinkt wel comfy O+

Ik heb alleen geen snuggie :o
Kopen dan!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_208216205
quote:
:D

Bij de jongere en nieuwere collega's verbaas ik me vooral over hoe vanzelfsprekend ze sommige dingen vinden. We hebben bijvoorbeeld een koelkast met frisdrank staan. En dan zie je sommige mensen echt 4x op een dag een blikje pakken. Ik vind dat soort dingen wel luxe eigenlijk. Net als een fruitschaal. Of alleen al hoe sommige mensen met het secretariaat omgaan, alsof ze helemaal niets meer zelf kunnen. Reserveer gewoon zelf je zaaltje en meld je bezoek aan. Of wees op z'n minst gewoon onwijs aardig, want het zijn echt geweldige mensen.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:07:24 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216221
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:06 schreef Fogel het volgende:

[..]
Kopen dan!
Ik werk gewoon meer thuis

'ja is koud op kantoor en hier thuis heb ik sloffen'
Werkt ook :P
pi_208216229
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:06 schreef Fogel het volgende:

[..]
Kopen dan!
_O- ik zie al een heel kantoor voor me met mensen in die dingen in verschillende beestensoorten
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:07:45 #256
217702 Lonaa
Honger!
pi_208216230
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb een to do lijst en ik zit hier _O-

Ik heb al wel mijn haren gewassen en boodschappen gedaan :+
Het zijn allemaal van die "dingen". Ik heb een jas die naar de stomerij moet. Ik heb een jas waar een nieuwe rits in moet. Ik moet panty's kopen. Ik moet 2 vakanties plannen. Ik moet de telefoon abbo's oversluiten. Ik moet adminsitratie doen voor de stichting. Ik moet met mensen koffie drinken of ze wat voor me kunnen betekenen. Ik moet mealpreppen. Ik moet de vriezer opruimen. Ik moet de tuin opruimen. Ik moet me inlezen over 24523041 dingen.

Maar eerst, ga ik de hond uitlaten. :') #uitstel.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:08:13 #257
13783 Anthraxx
pi_208216235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij de jongere en nieuwere collega's verbaas ik me vooral over hoe vanzelfsprekend ze sommige dingen vinden. We hebben bijvoorbeeld een koelkast met frisdrank staan. En dan zie je sommige mensen echt 4x op een dag een blikje pakken. Ik vind dat soort dingen wel luxe eigenlijk. Net als een fruitschaal. Of alleen al hoe sommige mensen met het secretariaat omgaan, alsof ze helemaal niets meer zelf kunnen. Reserveer gewoon zelf je zaaltje en meld je bezoek aan. Of wees op z'n minst gewoon onwijs aardig, want het zijn echt geweldige mensen.
Wat een triest gebeuren :'). Wel herkenbaar…
pi_208216240
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het zijn allemaal van die "dingen". Ik heb een jas die naar de stomerij moet. Ik heb een jas waar een nieuwe rits in moet. Ik moet panty's kopen. Ik moet 2 vakanties plannen. Ik moet de telefoon abbo's oversluiten. Ik moet adminsitratie doen voor de stichting. Ik moet met mensen koffie drinken of ze wat voor me kunnen betekenen. Ik moet mealpreppen. Ik moet de vriezer opruimen. Ik moet de tuin opruimen. Ik moet me inlezen over 24523041 dingen.

Allemaal op 1 dag :o ?
pi_208216243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Bij de gemeente deden ze een structurele verhoging in geld plus een percentage. Gaan de lagere salarissen er relatief meer op vooruit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208216247
quote:

[..]
Het levert wel enorme problemen op voor de academische ziekenhuizen, dit cao-akkoord, want financieel is het nauwelijks haalbaar. Vacaturetops en enorme bezuinigingen, dus ik denk dat het maar nauwelijks wat oplevert.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208216251
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:07 schreef Lonaa het volgende:

Je hebt in ieder geval je prioriteiten op orde. Dora eerst O+

En de rest lijkt me wat chaotisch plannen :o Kan je daar een indeling in maken in 'moet echt zsm' of 'kan volgende week ook'?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:09:30 #262
217702 Lonaa
Honger!
pi_208216259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Allemaal op 1 dag :o ?
Allemaal in de komende 6 weken, in dit tempo.
pi_208216260
Top! De bloemen waren er om 8:45 uur en het boeket ziet er prachtig uit.

Een week later.

Le fin💐
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 11:09:51 #264
45833 crew  Fogel
pi_208216264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
_O- ik zie al een heel kantoor voor me met mensen in die dingen in verschillende beestensoorten
Ik heb een collega die furry is. Had zijn vrienden eens meegenomen naar kantoor, allemaal in hun outfit. Dat was best apart :D
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:09:56 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216269
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is toch triestig he ;(

Als ik iets heb geleerd in ziekenhuizen, is dat je secretariaat en beveiliging en de schoonmaak echt op handen moet dragen. Die zijn alle euro's waard, en als je hen waardeert helpen ze je altijd uit de brand als je ze nodig hebt. Ook voor super knullige dingen O+

Ik zei laatst dat ik er een paar een maandje Goelag zou toewensen om reality check te krijgen. Maar kreeg toen de vraag wat een Goelag was :')
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:10:05 #266
217702 Lonaa
Honger!
pi_208216272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je hebt in ieder geval je prioriteiten op orde. Dora eerst O+

En de rest lijkt me wat chaotisch plannen :o Kan je daar een indeling in maken in 'moet echt zsm' of 'kan volgende week ook'?
Ja, dat is er wel. Maar het moet allemaal en bepaalde dingen liggen ook al een tijdje omdat de prioriteit niet zo hoog is. :')
pi_208216275
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Allemaal in de komende 6 weken, in dit tempo.
Holy moly let je een beetje op jezelf?
pi_208216281
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:08 schreef Clubsoda het volgende:

Het levert wel enorme problemen op voor de academische ziekenhuizen, dit cao-akkoord, want financieel is het nauwelijks haalbaar. Vacaturetops en enorme bezuinigingen, dus ik denk dat het maar nauwelijks wat oplevert.
Wat ook zo jammer is, is dat er geen geld is om extra mensen aan te nemen om die werkdruk omlaag te brengen. En dat leek mij handiger (voor heel veel mensen!) dan er weer 10% bovenop te doen. Zo'n domme cao.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:11:03 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208216285
mijn conservatieve organisatie heeft een aantal dingen wel best goed geregeld :)

de kantine is fantastich ( en dus gratis) maar het is hier dus wel normaal dat je na het eten, bij het terugbrengen van je bord tegen het keuken personeel "bedankt voor de maaltijd" roept.. ik vind het een fijne gewaarwording.

verder hebben we geen havermelk ( milieuvriendelijk doe je maar in je eigen tijd :+ ) , maar wel vegetarisch opties in de kantine. de fruitmand is altijd gevuld, en op vrijdag is er blikjes en chips voor de borrel..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_208216287
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:09 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ik heb een collega die furry is. Had zijn vrienden eens meegenomen naar kantoor, allemaal in hun outfit. Dat was best apart :D
Wat voor fantastische baan heb je :P

Furry is toch een fetisj met van die knuffelpakken? waarvan ik me altijd afvraag hoe je kunt vrijen als je zo'n groot gevaarte aan hebt
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:11:18 #271
217702 Lonaa
Honger!
pi_208216288
Maar goed, eerst wandelen met Dora. Dan eten. Dan mealpreppen en de vriezer opruimen. En stofzuigen. En de abbo's oversluiten. Dan zal het wel weer half 5 zijn ofzo :')
pi_208216291
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:09 schreef AnneX het volgende:
Top! De bloemen waren er om 8:45 uur en het boeket ziet er prachtig uit.

Een week later.

Le fin💐
hahaha wat geweldig dat het er eindelijk is _O_ Nu maar hopen dat ze in ieder geval 2 weken staan na al die moeite ;)
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:11:31 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216292
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:09 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ik hou van zulke figuren _O_
Schaamteloos jezelf zijn, is toch prachtig
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 11:12:34 #274
45833 crew  Fogel
pi_208216306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat voor fantastische baan heb je :P

Furry is toch een fetisj met van die knuffelpakken? waarvan ik me altijd afvraag hoe je kunt vrijen als je zo'n groot gevaarte aan hebt
Foto van wiki gejat, maar dit dus:
pi_208216307
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:11 schreef Lonaa het volgende:
Maar goed, eerst wandelen met Dora. Dan eten. Dan mealpreppen en de vriezer opruimen. En stofzuigen. En de abbo's oversluiten. Dan zal het wel weer half 5 zijn ofzo :')
^O^

Zend een knuffel jouw kant op, maak me een beetje zorgen om je met zo'n monsterplanning. Ik hoop dat je jezelf niet voorbij kan rennen
pi_208216308
Aww. Of, echt het allerliefst en tevens weer een teken van wat een egocentrische mensen wij zijn. De Surinaamse mevrouw van schoonmaak kreeg complimenten voor haar lekker ruikende . Had ze daarna voor godverdomme de hele afdeling roti staan koken en meegenomen. O+ Echt zo onwijs vrijgevig. Ik kan geen andere collega bedenken die zoiets ooit zou doen.

Nou moet ik wel een compliment geven voor mijn werk. Mensen zijn zo oprecht vriendelijk richting de schoonmaaksters of de mensen van de catering bijvoorbeeld. Ik zou niet bij een bedrijf willen werken waar mensen daar op neer zouden kijken. Dat hoor je soms ook. Maar iedereen maakt altijd een praatje en onderbreekt rustig een overleg, maakt niet uit of je een adviseur, manager of bewindspersoon bent, om de koffiedame te bedanken voordat ze weg kan lopen.
pi_208216310
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:12 schreef Fogel het volgende:

[..]
Foto van wili gejat, maar dit dus:
[ afbeelding ]
Dat inderdaad!
pi_208216312
@Lonaa Wat die tel.abbo’betreft:
van jullie hiero leerde ik, dat een 2 jaar abbo vanzelf overgaat in een maandabbo zónder verplichtingen verder.
Ondanks de reminders af en toe.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:13:24 #279
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208216316
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is toch triestig he ;(

Als ik iets heb geleerd in ziekenhuizen, is dat je secretariaat en beveiliging en de schoonmaak echt op handen moet dragen. Die zijn alle euro's waard, en als je hen waardeert helpen ze je altijd uit de brand als je ze nodig hebt. Ook voor super knullige dingen O+

Ik zei laatst dat ik er een paar een maandje Goelag zou toewensen om reality check te krijgen. Maar kreeg toen de vraag wat een Goelag was :')
goulash!!
pi_208216319
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:12 schreef Fogel het volgende:

[..]
Foto van wili gejat, maar dit dus:
[ afbeelding ]
Dit ziet er bizar knuffelbaar uit O+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:13:46 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
hahaha wat geweldig dat het er eindelijk is _O_ Nu maar hopen dat ze in ieder geval 2 weken staan na al die moeite ;)
Droogbloemen :P
pi_208216331
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:12 schreef Myraela het volgende:
Aww. Of, echt het allerliefst en tevens weer een teken van wat een egocentrische mensen wij zijn. De Surinaamse mevrouw van schoonmaak kreeg complimenten voor haar lekker ruikende . Had ze daarna voor godverdomme de hele afdeling roti staan koken en meegenomen. O+ Echt zo onwijs vrijgevig. Ik kan geen andere collega bedenken die zoiets ooit zou doen.

Nou moet ik wel een compliment geven voor mijn werk. Mensen zijn zo oprecht vriendelijk richting de schoonmaaksters of de mensen van de catering bijvoorbeeld. Ik zou niet bij een bedrijf willen werken waar mensen daar op neer zouden kijken. Dat hoor je soms ook. Maar iedereen maakt altijd een praatje en onderbreekt rustig een overleg, maakt niet uit of je een adviseur, manager of bewindspersoon bent, om de koffiedame te bedanken voordat ze weg kan lopen.
Wat lief van die Surinaamse! Echt te aardig! Geweldig!

En gelukkig heerst er zo'n sfeer.
pi_208216350
Goed, ik heb dan wel geen hond uit te laten, maar ik ga ook weer offline :W
pi_208216353
Oh, en een fijne dag allemaal O+
pi_208216358
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:16 schreef Isabeau het volgende:
Goed, ik heb dan wel geen hond uit te laten, maar ik ga ook weer offline :W
Laters lieverd :*
pi_208216383
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:
Ze draaien zondagsdiensten, maar op zondag gaat de fertiliteit gewoon door. Bij ons althans.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:19:44 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:12 schreef Myraela het volgende:

Oh dat is fantastisch, zou idd standaard moeten zijn

Ik heb ook in Den Haag fantastische ervaringen met Surinaamse schoonmaaksters en hapjes.
En die keer dat ik haar zoon met dwarslaesie had uitgelachen omdat hij met zijn luie reet zijn moeder altijd liet koken.
En toen dus toch maar keer zelf had uitgepakt, meteen bara's gemaakt voor de hele afdeling _O_
pi_208216551
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh dat is fantastisch, zou idd standaard moeten zijn

Ik heb ook in Den Haag fantastische ervaringen met Surinaamse schoonmaaksters en hapjes.
En die keer dat ik haar zoon met dwarslaesie had uitgelachen omdat hij met zijn luie reet zijn moeder altijd liet koken.
En toen dus toch maar keer zelf had uitgepakt, meteen bara's gemaakt voor de hele afdeling _O_
Wauw!

Wat zijn bara's?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:36:56 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wauw!

Wat zijn bara's?
Vergelijk het maar met hartige oliebollen, Surinaamse stijl

Met komijn en andere lekkere kruiden en specerijen erin.
Allerlekkerste is belegd met hindoestaanse kerrie kip en een schepje sambal :9
pi_208216621
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Vergelijk het maar met hartige oliebollen, Surinaamse stijl

Met komijn en andere lekkere kruiden en specerijen erin.
Allerlekkerste is belegd met hindoestaanse kerrie kip en een schepje sambal :9
:9 klinkt goed!
pi_208216639
Ik hou niet zo van bara's, ik vind het allemaal lekker op gewoon een puntje. Maar wel echt weer een keer zin in zo'n broodje. O+ Oeh, of pom. :9 Ik mis de vega pom van de Watertoren in Rotterdam. Misschien vragen of hij eens een grote bak voor thuis voor me wil maken. :D Al zie ik nu dat hij injera op de kaart heeft staan, die moet ik ook proberen. :9
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:40:19 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208216642
In Duitsland en internet is weer meteen brak, matig

Laters!
pi_208216659
Ik voel me nu zo'n onbenul, zo wereldvreemd. Al die dingen die jullie noemen ken ik niet
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:44:09 #294
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208216683
Trek in bara nu. Maar ik heb nog matige kwark en straks erwtensoep voor de lunch. En aangezien ik een verstandig mens ben, ga ik geen bara halen.
Spoilers!
pi_208216703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik voel me nu zo'n onbenul, zo wereldvreemd. Al die dingen die jullie noemen ken ik niet
Ik weet niets van knutselen, ieder z'n ding. Ik vind eten uit andere landen gewoon tof.
pi_208216840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik weet niets van knutselen, ieder z'n ding. Ik vind eten uit andere landen gewoon tof.
Ja snap ik :) Je hebt gelijk. Alleen ik ben vooral goed in de keukens die dichterbij huis zijn. Ik ken ook geen buitenlandse mensen, dus dat maakt het lastiger.
Als ik uiteten ga vind ik het wel leuk om allerlei dingen te proberen, het is niet dat ik er niet voor open sta.

Ik ben daarom ook erg blij met mijn nieuwe kookboeken, voor jullie waarschijnlijk voor de hand liggende recepten, maar voor mij is het weer eens wat anders *O* Want koken is leuk *O*
pi_208217570
:9 zo een halve kilo witlof in de oven met een beetje kaas. Verder heb ik niks nodig (nog niet gegeten vandaag)
pi_208217672
Ik verdien niet weinig, maar ook ik hoop wel op een goede cao-verhoging, eigenlijk. Al mijn kosten zijn ook behoorlijk gestegen. Al ben ik ook wel erg voor het systeem waarbij hogere salarissen minder krijgen procentueel, dus idd een vast bedrag evt icm een percentuele verhoging zodat de laagste schalen er het meest op vooruit gaan. Want uiteraard hebben die mensen er nog veel meer last van dan ik. Van wat ik begreep is zoiets bij ons ook de inzet (cao universiteiten). Maar 10% erbij op mijn salarisniveau zou ik verdomd prettig vinden (dat zou bij fulltime netto 194 euro erbij zijn ten opzichte van nu). Maargoed, ik reken maar op 5% ofzo, en dan valt het hopelijk mee.
pi_208217692
16 maart staken.
ManManMan wat een werk extra om al die spreekuren te verzetten :X :(
Je mot er wat voor over hebben zeker :+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:24:12 #300
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218031
zo, ook maar eens lunch in de oven gegooid.. dat krijg je met thuis werken.

het worden 2 frikadeller ( niet te verwarren met frikandellen) en een stuk naan..

en nu wil ik ook een bara. kan je dat maken in een airfryer? of heb je daar echt wel een frituur voor nodig?
( ik ben excuses aan het bedenken waarom ik een frituurpan wil O-) )
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:24:23 #301
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218032
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: