Ik las vorige week dat mijn ziekenhuis nu 2 miljoen meer kwijt is aan energiekostenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:44 schreef Molo het volgende:
Bij de ambtenaren is dat netjes opgelost, gelaagdheid naar salaris. Gaat verhoging omlaag naarmate het salaris hoger is, vind ik een prima oplossing, kan voor de ziekenhuizen CAO natuurlijk ook prima
Ok, als ergens dan financiële ruimte is, want volgens mij is die er nog steeds gewoon compleet niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, even navragen als ik toch al moet bellen om me aan te melden. Ze hebben het nu vast al druk genoeg met mensen die speciaal hiervoor bellen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:45 schreef Molo het volgende:
Bij mijn zusje ging traject wel door tijdens stakingen. Geen garanties natuurlijk, maar wellicht nu ook weer.
Navragen?
Academische ziekenhuizen krijgen er dit jaar wel 10% bij en die hadden al een 7% hoger salaris dan de perifere ziekenhuizen (aparte cao's). Dus ja, er is ook binnen de zorg enorme scheefgroei. Als ik in het umcg mijn huidige baan zou gaan uitoefenen krijg ik 17% meer salaris. Welk ziekenhuis lijkt je aantrekkelijker voor verpleegkundigen waar we al te weinig van hebben?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind 10% trouwens ook gewoon best wel erg veel, zeker met de enorme verschillen die er onderling al zijn en die eigenlijk alleen maar groter worden.
Ik vond het bij ons wel netjes dat door een vast bedrag en iets procentueels omhoog te gaan, juist de lagere schalen er procentueel meer op vooruit gingen. Ik verbaas me er wel vaak over als ik collega's hoor klagen. Want volgens mij hebben mijn collega's allemaal echt bijzonder weinig te klagen.
Al denk ik dat soms ook als ik juist nieuwsberichten lees over de veel te lage salarissen in bijvoorbeeld het onderwijs. Ik weet er natuurlijk verder niets vanaf, dus misschien zie ik het helemaal verkeerd. Maar als ik de bedragen lees in die berichten, dan lijken het mij prima bedragen.
Pfoe, 17% is ook echt een flinke stap. Waarin zit dan het verschil dat Academische ziekenhuizen dat wel krijgen?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Academische ziekenhuizen krijgen er dit jaar wel 10% bij en die hadden al een 7% hoger salaris dan de perifere ziekenhuizen (aparte cao's). Dus ja, er is ook binnen de zorg enorme scheefgroei. Als ik in het umcg mijn huidige baan zou gaan uitoefenen krijg ik 17% meer salaris. Welk ziekenhuis lijkt je aantrekkelijker voor verpleegkundigen waar we al te weinig van hebben?
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Academische ziekenhuizen krijgen er dit jaar wel 10% bij en die hadden al een 7% hoger salaris dan de perifere ziekenhuizen (aparte cao's). Dus ja, er is ook binnen de zorg enorme scheefgroei. Als ik in het umcg mijn huidige baan zou gaan uitoefenen krijg ik 17% meer salaris. Welk ziekenhuis lijkt je aantrekkelijker voor verpleegkundigen waar we al te weinig van hebben?
Het is maar net waar je vandaan komt en wat je referentiekader is ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind 10% trouwens ook gewoon best wel erg veel, zeker met de enorme verschillen die er onderling al zijn en die eigenlijk alleen maar groter worden.
Ik vond het bij ons wel netjes dat door een vast bedrag en iets procentueels omhoog te gaan, juist de lagere schalen er procentueel meer op vooruit gingen. Ik verbaas me er wel vaak over als ik collega's hoor klagen. Want volgens mij hebben mijn collega's allemaal echt bijzonder weinig te klagen.
Al denk ik dat soms ook als ik juist nieuwsberichten lees over de veel te lage salarissen in bijvoorbeeld het onderwijs. Ik weet er natuurlijk verder niets vanaf, dus misschien zie ik het helemaal verkeerd. Maar als ik de bedragen lees in die berichten, dan lijken het mij prima bedragen.
quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las vorige week dat mijn ziekenhuis nu 2 miljoen meer kwijt is aan energiekosten
Lampen maken niet zo gek veel uit denk ik? Maar verwarming, en warm water... Zonde hoor. En zo weinig ruimte ook nog om daarin te investeren qua duurzaamheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Missen ze een pingpong tafel? Wat verwachten ze van faciliteiten?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is maar net waar je vandaan komt en wat je referentiekader is ja.
Ik hoor mensen op mijn werk (ja, vooral millennials, maar ben natuurlijk inmiddels zelf een zure oma) het enorm zeiken over salaris maar ook over de faciliteiten op werk. En ik denk dan echt 'are you kidding me???
'
Het loopt wel echt qua salarissen extreem uiteen in de maatschappij, en die megaklappers in verhogingen nu in CAO's etc helpen daar niet echt bij
Andere CAO, en andere bekostigingquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Pfoe, 17% is ook echt een flinke stap. Waarin zit dan het verschil dat Academische ziekenhuizen dat wel krijgen?
Pingpongtafel staat er alquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Missen ze een pingpong tafel? Wat verwachten ze van faciliteiten?
Ik heb dit nodig.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Chocolade met een sinaasappelsmaak.
Alle poli's hebben 'gewone radiatoren' met een temperatuurregelknop per verwarming. Die heeft vijf standen. Staat overal standaars op 5quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:55 schreef Molo het volgende:
Lampen maken niet zo gek veel uit denk ik? Maar verwarming, en warm water... Zonde hoor. En zo weinig ruimte ook nog om daarin te investeren qua duurzaamheid
Bij mij zijn het juist de mensen die er al lang zitten die klagen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:54 schreef Molo het volgende:
Het is maar net waar je vandaan komt en wat je referentiekader is ja.
Ik hoor mensen op mijn werk (ja, vooral millennials, maar ben natuurlijk inmiddels zelf een zure oma) het enorm zeiken over salaris maar ook over de faciliteiten op werk. En ik denk dan echt 'are you kidding me???
'
Het loopt wel echt qua salarissen extreem uiteen in de maatschappij, en die megaklappers in verhogingen nu in CAO's etc helpen daar niet echt bij
Gewoon in je eenhoorn snuggie naar kantoorquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Pingpongtafel staat er al![]()
De kantine heeft niet voldoende vegan opties, is niet de hele dag open. Geen havermelk op alle afdelingen. Niet overal tweede beeldschermen.
Bureaustoelen niet luxe genoeg.
Je moet stukje lopen naar de garage of fietsenstalling vanaf werk. Etc
Enige waar ik het mee eens ben is dat het stervenskoud is maar dat is dus om energie te besparen en solidair te zijn bla bla. Snap het maar is wel koud als je kantoorkneus bent zoals ik tegenwoordig
Wat een entitled zeikerds. Is er een Nederlands woord voor entitled?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:59 schreef Molo het volgende:
Pingpongtafel staat er al![]()
De kantine heeft niet voldoende vegan opties, is niet de hele dag open. Geen havermelk op alle afdelingen. Niet overal tweede beeldschermen.
Bureaustoelen niet luxe genoeg.
Je moet stukje lopen naar de garage of fietsenstalling vanaf werk. Etc
Enige waar ik het mee eens ben is dat het stervenskoud is maar dat is dus om energie te besparen en solidair te zijn bla bla. Snap het maar is wel koud als je kantoorkneus bent zoals ik tegenwoordig
Als iedereen verantwoordelijk is, is niemand verantwoordelijkquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alle poli's hebben 'gewone radiatoren' met een temperatuurregelknop per verwarming. Die heeft vijf standen. Staat overal standaars op 5De beveiliging kreeg de opdracht nu om 's avonds overal de knop op 2 te zetten. En sommige beveiligers vinden dat dus echt heel veel werk en stom gedoe, want kunnen de mensen van zo'n poli/kantoor dat zelf niet? Blijkbaar niet. Overigens staat de verwarming van de persoon die opdracht had gegeven voor het lager zetten ook standaard op 5.
Ik vind dat ik uitstekend verdien voor het werk wat ik doequote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef Myraela het volgende:
Bij mij zijn het juist de mensen die er al lang zitten die klagen.Die zitten dan ook wel in de top van hun schaal, maar zijn dan ook in het 'simpele' werk blijven hangen en daarvoor is de bovenkant van die schaal echt dikke prima. Dat zouden ze buiten de deur niet verdienen voor vergelijkbaar werk. Het lijkt soms alsof mensen vergeten hoe goed we het hebben.
Ik zie het bij vriendinnen die echt niet het gemak hebben van elke jaar een trede omhoog gaan, die staan gewoon echt stil op het minimumloon. En dan klagen ze bij ons omdat we geen stoelmassages meer hebben.
Zulke mensen verdienen petsen ja, met een rotte visquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij mij zijn het juist de mensen die er al lang zitten die klagen.Die zitten dan ook wel in de top van hun schaal, maar zijn dan ook in het 'simpele' werk blijven hangen en daarvoor is de bovenkant van die schaal echt dikke prima. Dat zouden ze buiten de deur niet verdienen voor vergelijkbaar werk. Het lijkt soms alsof mensen vergeten hoe goed we het hebben.
Ik zie het bij vriendinnen die echt niet het gemak hebben van elke jaar een trede omhoog gaan, die staan gewoon echt stil op het minimumloon. En dan klagen ze bij ons omdat we geen stoelmassages meer hebben.
Klinkt wel comfyquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Gewoon in je eenhoorn snuggie naar kantoor
Arrogant, verwend, bevoorrecht?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een entitled zeikerds. Is er een Nederlands woord voor entitled?
Dat gecombineerd in 1 woord graag!quote:
Ik heb een to do lijst en ik zit hierquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:04 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, ik heb zo'n matige to-do-lijst met veel en van die dingetjes en blerf dat ik helemaal niks doe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |