Nou, diezelfde gozer als waar ik mee in Glasgow was gaat eigenlijk ieder voorjaar naar Zuid Frankrijk en zei dat ie dat wilde boeken binnenkort en ik vond dat een aantrekkelijk idee want het is hier KOUD en daar niet en ik zie mezelf best een beetje rose drinken in de zon en langs het strand lopen en all that en toen zei ie "het is niet duur" en nu uh, ga ik ook.quote:
Niet onaardig bedoeld, want ik snap je idee erachter heel goed, maar ik zou als arts in kwestie wel not amused zijn als iemand anders voor mij beslist dat ik moet staken.. Lijkt me een beslissing die iedereen voor zichzelf moet maken (ongeacht je functie). Plus een stakingsvergoeding is stukken lager dan normaal salaris en als je geen vakbondslid bent krijg je helemaal niks. Nou zal dat voor een arts misschien niet meteen problemen opleveren, maar ik vind dat wel een beslissing die je zelf moet kunnen maken. Of gaat de arts dan andere werkzaamheden doen maar gewoon niet voor de poli waardoor het officieel niet als stakingsdag wordt gezien?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker & Prima.
1 arts wilde al zijn poli pt 16 mrt omzetten in een belafspraak.
Op dezelfde dag... dus ik heb gezegd dat we dat niet gaan doen.
Solidariteit je weetzzzz
Die arts krijgt waarschijnlijk niet eens zijn inkomen uit die cao waarvoor gestaakt wordt.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Niet onaardig bedoeld, want ik snap je idee erachter heel goed, maar ik zou als arts in kwestie wel not amused zijn als iemand anders voor mij beslist dat ik moet staken.. Lijkt me een beslissing die iedereen voor zichzelf moet maken (ongeacht je functie). Plus een stakingsvergoeding is stukken lager dan normaal salaris en als je geen vakbondslid bent krijg je helemaal niks. Nou zal dat voor een arts misschien niet meteen problemen opleveren, maar ik vind dat wel een beslissing die je zelf moet kunnen maken. Of gaat de arts dan andere werkzaamheden doen maar gewoon niet voor de poli waardoor het officieel niet als stakingsdag wordt gezien?
Veel plezier en succesquote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo maar eens een stadje verder reizen en kijken of we 50 man een leerzame dag kunnen bezorgen.
HGA is al voorzichtig begonnen… 3 man afgezegd tot dusver, meer vlaai en lunch voor ons, zullen we maar zeggen.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Niet onaardig bedoeld, want ik snap je idee erachter heel goed, maar ik zou als arts in kwestie wel not amused zijn als iemand anders voor mij beslist dat ik moet staken.. Lijkt me een beslissing die iedereen voor zichzelf moet maken (ongeacht je functie). Plus een stakingsvergoeding is stukken lager dan normaal salaris en als je geen vakbondslid bent krijg je helemaal niks. Nou zal dat voor een arts misschien niet meteen problemen opleveren, maar ik vind dat wel een beslissing die je zelf moet kunnen maken. Of gaat de arts dan andere werkzaamheden doen maar gewoon niet voor de poli waardoor het officieel niet als stakingsdag wordt gezien?
Waarom sta je niet per se achter deze actie?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:27 schreef Clubsoda het volgende:
ik vind het wel rustig dat ik toch niet werk nu, anders moest ik ook nog gaan nadenken of ik wil gaan staken of verplicht werk gaan lopen opstapelen voor een actie waar ik niet per se achter sta.
Omdat ik het voor mezelf volkomen bezopen vind om zo'n salarisverhoging te eisen. Ik gun het anderen zeker, maar hoe staak ik voor een ander en niet voor mezelf?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:31 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Waarom sta je niet per se achter deze actie?
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:36 schreef Myraela het volgende:
Een belafspraak klinkt eigenlijk best wel als een mooie tussenweg als een arts zich daar zelf fijn bij voelt. Niet het normale werk, maar toch je patiënten niet helemaal laten vallen.
Ik denk niet dat het aan een buitenstaander is om te beslissen hoe iemand zijn agendadruk ervaart en wat patiënten nodig heb. Ik denk dat ik zelf beter kan beslissen of iemand in psychische nood het aan kan om vier weken te wachten op een gesprek. Dat heeft verder voor mij echt niets te maken met solidariteit met verpleegkundig en ondersteunend personeel.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:32 schreef AnneX het volgende:
Oef…wat een tweedeling.
Als artsen achter hun medewerkers en vpk’s staan, raken zij niet overwerkt van een dagje doorschuiven van poli etc.
Er blijft genoeg werk liggen wat zij nu kunnen doen.
En zijn zij niét solidair dan hebben zij geen weet van de salarissen van ‘hun’ personeel.
Da’s lastigquote:Op zaterdag 4 maart 2023 00:46 schreef Sarabi het volgende:
Leuke avond bij een concert gehad, alleen jammer dat de laadpaal onze kabel niet terug wilde geven![]()
Na een half uur wachten en storingsdienst op afstand is het gelukkig toch gelukt.
Heel herkenbaar.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:38 schreef Myraela het volgende:
Heb ik na eindelijk weer een keer m'n waterverf gebruikt te hebben zojuist weer een veel te dure bestelling geplaatst met schilderspullen? Misschien. Gaat het na een enkele keer gebruiken weer jaren in mijn kast liggen? Mogelijk.
Ik ben het daar wel mee eens op het eerste gezicht. Maar ondertussen is Blues wel degene die zo'n 25 mensen (gokje) moet bellen om de belagenda van die arts te vullen. En als ze uitgestaakt is, kan ze alle admin rond die belafspraken verwerken. Voor haar het veel extra werk, terwijl zij de onderbetaalde staker is. Lastig.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:36 schreef Myraela het volgende:
Een belafspraak klinkt eigenlijk best wel als een mooie tussenweg als een arts zich daar zelf fijn bij voelt. Niet het normale werk, maar toch je patiënten niet helemaal laten vallen.
Maar het zijn creatieve spullen. Die zijn heiligquote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:38 schreef Myraela het volgende:
Heb ik na eindelijk weer een keer m'n waterverf gebruikt te hebben zojuist weer een veel te dure bestelling geplaatst met schilderspullen? Misschien. Gaat het na een enkele keer gebruiken weer jaren in mijn kast liggen? Mogelijk.
Touchequote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar is dat niet altijd zo met stakingen? Dat de beslissers niet geraakt worden? Bij de OV stakingen, bij de vuilophalers stakingen en bij deze staking?
Als heiligdommen doorgaans in een hoekje liggen te verstoffen, dan zeker. Maar ik leef gewoon graag in de illusie dat ik met goede spullen echt een kleine kunstenares ben.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar het zijn creatieve spullen. Die zijn heilig
Hier nog zo een hoorquote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als heiligdommen doorgaans in een hoekje liggen te verstoffen, dan zeker. Maar ik leef gewoon graag in de illusie dat ik met goede spullen echt een kleine kunstenares ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |