abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:25:08 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218041
~O>
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:26:19 #2
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218062
goed, de vraag was, moet ik een frituur pan :+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:27:00 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218077
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:26 schreef Barreltje het volgende:
Het antwoord is ja.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:27:47 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218091
ohh en ik ben niet zo goed macro-econimisch onderlegd, maar als de lonen stijgen dan gaan de "grond"kosten voor producten toch weer omhoog en worden de producten weeer duurder en dan moeten de lonen weer omhoog om de producten weer te kunnen betalen, toch ?

zo gaat de viscieuze cirkel ... .
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:28:21 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Het antwoord is ja.
ja maar waarom? :) ik moet de chef nog even overtuigen.. die wil een airfryer.. en ik een frituurpan er naast
pi_208218245
Enige uitslaap dag in twee weken… om half acht wakker. Maar wel lekker anderhalf uur nog liggen snoezelen, lezen O+

Toen notulen uitgewerkt voor baan2 en weer eens ruzie gemaakt met de Microsoft 365 omgeving (ik HAAAAAT het! :( ). Gelukkig had ik ergens anders een kopie opgeslagen die ik met een omweg kon versturen… nadat het systeem me eerst niet liet delen, en vervolgens maar helemaal de toegang weigerde. Ticket ICT gemaakt.

Dadelijk nog een e-learning maken.

Intussen voor baan1 wat last minute dingetjes gedaan voor een scholing dag die ik morgen organiseer.

Wat administratie voor het koor afgerond en een lade met cd’s eindelijk opgeruimd (cd’s in doos, hopen kabels en opladers in de lade).

Nu even met een kop erwtensoep op de bank en nadat ik die elearning heb gemaakt is mijn ‘vrije’ dag wel voorbij.

Op naar de volgende 6 werkdagen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208218249
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ja maar waarom? :) ik moet de chef nog even overtuigen.. die wil een airfryer.. en ik een frituurpan er naast
Kroketten.
pi_208218251
Vanaaf wel (weer) uit eten :Y)
Sushi gisteren was al prima, vandaag meer Hollandse pot. Want niet iedereen in dat gezelschap is heel dapper qua quisine.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208218255
Donuts zijn ook een prima reden voor een frituurpan.
pi_208218261
Eigenlijk zie ik vooral geen reden voor een airfryer. Daar heb ik gewoon een oven voor, niet nog zo'n lomp apparaat.
pi_208218262
Sinds de airfryer mis ik de frituurpan niet. Voor de af en toe écht vette bek trek ga ik wel naar de snackbar.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:41:56 #12
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218280
quote:

[..]
Je hebt straks alle ruimte in een of andere schuur toch? Dus gewoon beide *O*

Ik vind zelf kroketten uit de frituur echt veel lekkerder. En bijvoorbeeld oliebollen kunnen echt niet in een airfryer.
Het is gewoon handig om te hebben *O*
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:42:22 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218282
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sinds de airfryer mis ik de frituurpan niet. Voor de af en toe écht vette bek trek ga ik wel naar de snackbar.
mja die heb ik hier niet.. :+
en kan je dan ook olibollen en donuts etc ZELF maken in de airfryer?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:43:14 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218294
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:41 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Je hebt straks alle ruimte in een of andere schuur toch? Dus gewoon beide *O*

Ik vind zelf kroketten uit de frituur echt veel lekkerder. En bijvoorbeeld oliebollen kunnen echt niet in een airfryer.
Het is gewoon handig om te hebben *O*
"voorraadkamer" O+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:49:05 #15
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218373
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Die dingen kan je niet maken met een airfryer.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:50:01 #16
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218384
Oh en je hebt straks een moestuin! Dus dan wil je een keer courgette frituren en die bloemen ook! Dus dan heb je zeker een frituurpan nodig :D
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:51:17 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:50 schreef gcjoel het volgende:
Oh en je hebt straks een moestuin! Dus dan wil je een keer courgette frituren en die bloemen ook! Dus dan heb je zeker een frituurpan nodig :D
daar moet ik nog even een ei over gaan leggen ja, die moestuin :D vooral hoe VER die bij het huis vandaan moet komen :+
pi_208218428
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:26 schreef Barreltje het volgende:
Als je denkt hem te gebruiken. Ze zijn niet zo duur geloof ik?

Zelf een gehad, maar gebruikte hem nooit, dus afscheid van genomen
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:53:29 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218429
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
daar moet ik nog even een ei over gaan leggen ja, die moestuin :D vooral hoe VER die bij het huis vandaan moet komen :+
Dichbtbij! Want je wil tijdens het koken soms nog wat pakken.
pi_208218446
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Enige uitslaap dag in twee weken… om half acht wakker. Maar wel lekker anderhalf uur nog liggen snoezelen, lezen O+

Toen notulen uitgewerkt voor baan2 en weer eens ruzie gemaakt met de Microsoft 365 omgeving (ik HAAAAAT het! :( ). Gelukkig had ik ergens anders een kopie opgeslagen die ik met een omweg kon versturen… nadat het systeem me eerst niet liet delen, en vervolgens maar helemaal de toegang weigerde. Ticket ICT gemaakt.

Dadelijk nog een e-learning maken.

Intussen voor baan1 wat last minute dingetjes gedaan voor een scholing dag die ik morgen organiseer.

Wat administratie voor het koor afgerond en een lade met cd’s eindelijk opgeruimd (cd’s in doos, hopen kabels en opladers in de lade).

Nu even met een kop erwtensoep op de bank en nadat ik die elearning heb gemaakt is mijn ‘vrije’ dag wel voorbij.

Op naar de volgende 6 werkdagen *O*
Ik lees het woord Microsoft en het doet me direct denken aan frustraties uit mijn studententijd. Voel het gewoon weer

Geniet van je snert!
En succes met alles :*
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:56:36 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208218470
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
hoeveel stappen doe jij naar je moestuin ? :+

dichtbij is waar nu de rijbaan is, maar daar wil ik liever niet meteen daarna weer op gaan planten.. er zal vast toch wel wat plastic de bodem ingegaan zijn.. daarnaast staan nu wel wat ( jonge) fruitbomen, dus wellicht dat ik daar onder begin ofzo.. wil het liefste wel op het zuiden de moestuin aanplanten, ivm de schaarse zon
het is nog een uitzoek proces! ben al wel flink zaden aan het verzamelen en als mn zusje hier binnenkort is, gaan we eens naar het groooote lokale tuincentrum op zoek naar lokale zaden
pi_208218471
Hond uitgelaten, gegeten, afgestoft, nasi voor een weeshuis gemaakt, vriezer heringericht, koelkast opgeruimd, eten voor vanavond geprept, weekmenu gepland, 1 van de vakanties zo goed als afgesproken, mailtje naar restaurant gestuurd voor reservering.

Sowieso nog even was opruimen en stofzuigen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208218508
Courgettebloemen. O+ Die had ik op m'n bruiloft speciaal gevraagd, want fan. O+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:01:04 #24
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208218525
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat. En zorg dat er licht is. En een normaal begaanbaar pad. Want je hebt ook dingen nodig als het kutweer en/of donker is.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 14:04:06 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208218554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:40 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk zie ik vooral geen reden voor een airfryer. Daar heb ik gewoon een oven voor, niet nog zo'n lomp apparaat.
Airfryer is gewoon slimme marketing van een heteluchtoven.

Als je te dik bent moet je minder vaak gefrituurde meuk eten of meer bewegen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208218555
Mijn advies zou zijn om geen moestuin te nemen. Veel werk.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:05:16 #27
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208218565
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]
hoeveel stappen doe jij naar je moestuin ? :+

dichtbij is waar nu de rijbaan is, maar daar wil ik liever niet meteen daarna weer op gaan planten.. er zal vast toch wel wat plastic de bodem ingegaan zijn.. daarnaast staan nu wel wat ( jonge) fruitbomen, dus wellicht dat ik daar onder begin ofzo.. wil het liefste wel op het zuiden de moestuin aanplanten, ivm de schaarse zon
het is nog een uitzoek proces! ben al wel flink zaden aan het verzamelen en als mn zusje hier binnenkort is, gaan we eens naar het groooote lokale tuincentrum op zoek naar lokale zaden
Mijn totale tuin is niet mega groot he :D
Maar het is denk 15 of 20 meter van de achterdeur ofzo?

En wat Lucky zegt.
Licht en een goed pad is ideaal.
pi_208218571
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Airfryer is gewoon slimme marketing van een heteluchtoven.

Als je te dik bent moet je minder vaak gefrituurde meuk eten of meer bewegen :)
Volgens mij kopen mensen het niet meer met de gedachte dat het zoveel gezonder is, maar omdat zo'n airfryer gewoon veel sneller warm is.

En volgens mij ook omdat sommige mensen het gewoon nodig hebben om te horen wat ze kunnen met een apparaat. Er zijn erg veel recepten speciaal voor zo'n airfryer en dan bedenken mensen niet dat het ook gewoon met de oven kan.
pi_208218583
Mijn oven is 235079134 jaar oud, lekt enorm veel warmte dus kost mokerveel energie, wordt nooit ECHT warm en is enorm groot voor het maken van een gewone twee-persoonsmaaltijd of afbakbroodje.

Airfyer is beste uitvinding ooit.
pi_208218595
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:07 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oven is 235079134 jaar oud, lekt enorm veel warmte dus kost mokerveel energie, wordt nooit ECHT warm en is enorm groot voor het maken van een gewone twee-persoonsmaaltijd of afbakbroodje.

Of een nieuwe oven. :D
pi_208218604
Ik kijk wel echt uit naar m'n nieuwe oven, want dat ding hier duurt ook honderdmiljoen jaar voordat die eens warm is. Niet dat ik ooit dat geduld opbreng, ik gooi alles er gewoon direct in.
pi_208218628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Of een nieuwe oven. :D
Weet je wat dat kost. ;(
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 14:19:00 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208218706
quote:

Een oven neemt geen plaats in op je aanrecht, kan warmer, kan grillen, is groter. Heeft soms een magnetronstand.

Afbakbroodje in enkelvoud is een woord dat ik overigens niet ken :+
pi_208218760
Overigens is er een goed jaar geleden ook een loonsverhoging geweest in de UMC's en daarbij kregen de lagere salarissen (tot schaal 10) duidelijk meer verhoging dan de hogere schalen en bovendien een hogere eenmalige bonus.

Verder hebben we het airfryergesprek ongeveer elke drie maanden hier. De conclusie is altijd dezelfde: de mensen mét vinden het een absoluut toegevoegde waarde hebben en de rest, Ludolf voorop, vindt het 'gewoon een heteluchtoven'. Dat is het dus niet :6
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208218784
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een oven neemt geen plaats in op je aanrecht, kan warmer, kan grillen, is groter. Heeft soms een magnetronstand.

Dat hangt van de oven af, dat hangt van de oven af, dat is waar, dat is voor veel mensen nou net het nadeel. De kwaliteit van combi is vrijwel altijd slechter.
pi_208218922
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:02 schreef Blues het volgende:
16 maart staken.
ManManMan wat een werk extra om al die spreekuren te verzetten :X :(
Je mot er wat voor over hebben zeker :+
:D ik moest ook direct aan jou denken bij het staken. Want poli's hebben er ook heel veel extra werk van.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208218925
Ik krijg straks visite, dus ik nog even wat lekkers halen voor bij de koffie. Ik kom nooit bij de bakker want de bakkers hier in de buurt zijn van die middelmatige keten fabrieksbakkers. Anyhow, een pakje koeken moet wel lukken.

Pak ik een pakje met 6 (kleine) chocolade stroopkoekjes. Geen prijskaartje, maar zal vast meevallen toch. ZES EURO! Een euro per miezerig koekje. :') Ik weet weer waarom ik nooit naar de bakker ga.
pi_208219009
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:37 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg straks visite, dus ik nog even wat lekkers halen voor bij de koffie. Ik kom nooit bij de bakker want de bakkers hier in de buurt zijn van die middelmatige keten fabrieksbakkers. Anyhow, een pakje koeken moet wel lukken.

Pak ik een pakje met 6 (kleine) chocolade stroopkoekjes. Geen prijskaartje, maar zal vast meevallen toch. ZES EURO! Een euro per miezerig koekje. :') Ik weet weer waarom ik nooit naar de bakker ga.
Dat kosten de koekjes bij de bakker van mijn ouders ook _O- Maar dat is ook al een tijdje zo. Hebben ook gewoon beschuiten voor 4,50 en zo. Gebakjes (de kleine 1 persoonsdingetjes) voor 3,50-4 euro per stuk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208219077
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat kosten de koekjes bij de bakker van mijn ouders ook _O- Maar dat is ook al een tijdje zo. Hebben ook gewoon beschuiten voor 4,50 en zo. Gebakjes (de kleine 1 persoonsdingetjes) voor 3,50-4 euro per stuk.
Echt niet normaal hoor. :') Ik was laatst met een vriendin bij zo'n bakker en toen wilde ze een bepaald puntje taart. Die hadden ze helaas niet meer, maar nog wel in de vriezer als ze het zelf even zou willen ontdooien. :') Waarom komt dat uit de vriezer. Dan kun je net zo goed gewoon naar de supermarkt gaan.

En waarom gaan er zoveel mensen toch zo vaak naar die bakkers. Ik vind het echt een minimaal verschilletje in kwaliteit voor die bedragen.
pi_208219169
Hier is een cronut of tompouce ¤1.60.
En ik kocht net voor 8 euro aan bitterkoekjes, maar dat was wel 410 gram en ze zijn goddelijk lekker :9~

Die waren wel uit de vriezer overigens, maar wel versgemaakt. Ze bakken gewoon een grote batch en die dingen blijven natuurlijk niet eindeloos goed dus deel verkopen ze vers en rest vriezen ze in. Vond ik juist handig eigenlijk, liggen hier nu dus ook in vriezer zodat ik ze niet allemaal meteen opeet :+
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:57:03 #41
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208219204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
Echt niet normaal hoor. :') Ik was laatst met een vriendin bij zo'n bakker en toen wilde ze een bepaald puntje taart. Die hadden ze helaas niet meer, maar nog wel in de vriezer als ze het zelf even zou willen ontdooien. :') Waarom komt dat uit de vriezer. Dan kun je net zo goed gewoon naar de supermarkt gaan.

En waarom gaan er zoveel mensen toch zo vaak naar die bakkers. Ik vind het echt een minimaal verschilletje in kwaliteit voor die bedragen.
Nou precies.
Ik wil best 4 euro voor een gebakje betalen als je hem ook echt zelf hebt gemaakt en de kwaliteit top is.
Niet voor semi fabrieksgebak.
pi_208219210
quote:

Ik vind voor veel dingen dat er absoluut kwaliteitsverschil in zit! (moet het niet uit de diepvries komen.... :') ) Maar ik vind de vergelijkbare producten in de supermarkt doorgaans ook helemaal prima.
pi_208219224
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Vast niet, al zijn er blijkbaar wel airfryerdegen. Nooit geprobeerd, die moeten van mij in het vet.
pi_208219254
quote:

Mijn verhaal, dit O+ :{
pi_208219263
En kak, ik dacht dat ik klaar was met werken op mijn vrije dag. Maar ik moet nóg een elearning doen.

Gelukkig zijn er paaseitjes.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 15:03:09 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208219275
quote:

[..]
Why not both?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_208219351
Nadeel van mijn nieuwe kookboekjes uit de kringloop: gooi nu het derde boodschappenlijstje weg omdat ik toch andere gerechten eerst wil proberen...
pi_208219379
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:39 schreef Myraela het volgende:

[..]
Kroketten.
Ik heb altijd ontkend dat het mogelijk was, maar de Kwekkeboom ovenkroketten en bitterballen zijn echt top.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208219395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat. En zorg dat er licht is. En een normaal begaanbaar pad. Want je hebt ook dingen nodig als het kutweer en/of donker is.
:o
Dat heb ik nog steeds niet helemaal.
Houdt me wel tegen ja. Daarom doen wij zelden aan winteretenuitdetuin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208219399
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb altijd ontkend dat het mogelijk was, maar de Kwekkeboom ovenkroketten en bitterballen zijn echt top.
Oh, ik vind wel meer ovenkroketten best goed. Maar voor zelfgemaakte heb je gewoon wel echt een pan met olie nodig. Ik zag laatst voor het eerst dat Van Dobben ook ovenkroketten heeft. Maar die vond ik wel echt slecht.
pi_208219413
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens is er een goed jaar geleden ook een loonsverhoging geweest in de UMC's en daarbij kregen de lagere salarissen (tot schaal 10) duidelijk meer verhoging dan de hogere schalen en bovendien een hogere eenmalige bonus.

Verder hebben we het airfryergesprek ongeveer elke drie maanden hier. De conclusie is altijd dezelfde: de mensen mét vinden het een absoluut toegevoegde waarde hebben en de rest, Ludolf voorop, vindt het 'gewoon een heteluchtoven'. Dat is het dus niet :6
Jawel hoor.
Maar dan een superieure
  vrijdag 3 maart 2023 @ 15:20:12 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208219435
Ludolf is gek :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_208219440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:15 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh, ik vind wel meer ovenkroketten best goed. Maar voor zelfgemaakte heb je gewoon wel echt een pan met olie nodig. Ik zag laatst voor het eerst dat Van Dobben ook ovenkroketten heeft. Maar die vond ik wel echt slecht.
Ik vind alle van Dobben kroketten vies eigenlijk.
pi_208219481
Dat iets uit de diepvries komt bij n bakker betekent natuurlijk niet per definitie dat het niet zelfgemaakt is :) (al zal dat vast bij een hoop bakkers wel zo zijn).

Ik heb ovenbitterballen van Bourgondiër. :9~ :9~
Niet nu overigens, in de vriezer :)
pi_208219495
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jawel hoor.
Maar dan een superieure
Superieur is niet gewoon.
pi_208219526
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Superieur is niet gewoon.
Een superieure heteluchtoven :Y

Je schreef "gewoon een", niet "een gewone" *)
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 15:36:25 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208219567
quote:

[..]

Even keer de grens over, flink wat Coppenrath&Wiese in slaan. Beter dan veel Nederlandse bakkers voor een fractie van de prijs.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 15:48:23 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208219662
Boh gewoon tweede restaurant meet in 2 weken.
Ik ben dol op dit dieet
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208219793
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:48 schreef fietsie het volgende:
Boh gewoon tweede restaurant meet in 2 weken.
Ik ben dol op dit dieet
_O-

Veel plezier :*
pi_208219812
Oké, mijn bestelling bij Picnic doorgezet. Voelt toch netjes, voor 35,29¤ eten een week lang, incl alles. En dan alleen kookboekrecepten. Ik gun mezelf echt lekker eten deze week. En als rijst of zo over is ga ik dit keer het bewaren voor de volgende keer en niet kale rijst eten ;) Dat vind ik best lastig, maar goed, ik heb de ruimte.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:07:50 #61
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_208219854
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:25 schreef Clubsoda het volgende:

En als je het gewoon een airfryer vind?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 maart 2023 @ 16:08:27 #62
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208219860
Wezep - Hattem en Door naar Zwolle :)

Was fijn wandelweer. :)
Isa Hoogeveen komt in de buurt :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:08:44 #63
13783 Anthraxx
pi_208219864
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind alle van Dobben kroketten vies eigenlijk.
O+.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:09:11 #64
13783 Anthraxx
pi_208219871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:08 schreef borisz het volgende:

Je loopt steeds om mijn huis heen :+. Eerst Nunspeet, nu Wezep en Hattem.
pi_208219957
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Je loopt steeds om mijn huis heen :+. Eerst Nunspeet, nu Wezep en Hattem.
Je wordt in de gaten gehouden ;)
pi_208220560
Zojuist even bij zus op bezoek geweest. Ze heeft nog heel veel pijn dus vannacht zeker nog in het ziekenhuis. Eén van de vingers werkt ook niet lekker. Er zitten 2 platen in haar arm en een flink aantal schroeven. En de chirurg heeft zichzelf gesneden :o
Nu eerst even boodschappen uitpakken en de andere helft van het huis stofzuigen. Ondertussen is er niets van de plannen voor vandaag terecht gekomen.
#airfryer ben zo blij met dat ding. De nieuwe gebruik ik best vaak, inderdaad als kleine oven. Sneller heet als de andere hetelucht oven. En ik ben natuurlijk alleen dus een grote ovenschaal hoeft er niet in. Deze (van instant pot) is wel groter dan de philips die ik eerst had, maar hier kan dus makkelijk een maaltijd in. Vorige week had ik kipdij, röstirondjes en honingwortels. Even bijhouden wanneer wat erin moet, maar binnen 15 minuten was alles klaar.
Een frituurpan gebruikte ik nooit. Heb 'm wel staan, geloof in 2014 gekocht (toen ik tijdens de verbouwing de oude weggedaan heb) en misschien 5 keer gebruikt.

De bakker waar wij voor het werk gebak haalden had het ook altijd in de vriezer. Zij maakten het in de bakkerij achter in de winkel, iedere dag wat anders maar wel grote hoeveelheden, en dat ging dan in de vriezer.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 3 maart 2023 @ 17:00:48 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208220633
Iemand tips waar je in Budapest moet gaan eten?
pi_208220733
Ik twijfel aan een airfryer... lijkt me gemakkelijk. Alleen geen flauw idee waarvoor ik hem precies zou gebruiken. Dus koop hem niet
pi_208220752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik twijfel aan een airfryer... lijkt me gemakkelijk. Alleen geen flauw idee waarvoor ik hem precies zou gebruiken. Dus koop hem niet
Ik gebruik 'm over het algemeen als oven. Wil binnenkort eens een kleine cake erin bakken. Maar ook een kleine quiche is volgens mij goed te doen.
pi_208220772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik gebruik 'm over het algemeen als oven. Wil binnenkort eens een kleine cake erin bakken. Maar ook een kleine quiche is volgens mij goed te doen.
Dan neem ik er geen. Ik heb een fantastische oven.

Handig dus als je geen grote oven heb.
pi_208220806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dan neem ik er geen. Ik heb een fantastische oven.

Handig dus als je geen grote oven heb.
Ik heb ook een grote oven (en nog een kleinere combimagnetron) maar deze gebruik ik veel meer, juist omdat ik voor een eenpersoons portie niet de grote oven hoef aan te zetten
pi_208220831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb ook een grote oven (en nog een kleinere combimagnetron) maar deze gebruik ik veel meer, juist omdat ik voor een eenpersoons portie niet de grote oven hoef aan te zetten
Ik denk er nog even over na. Sowieso eerst sparen voor andere dingen voordat ik spaar voor een airfryer
pi_208220856
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik denk er nog even over na. Sowieso eerst sparen voor andere dingen voordat ik spaar voor een airfryer
Dat zou ik zeker doen. Het was ook niet mijn meest noodzakelijke aankoop toen de oude kapot was. Maar toen kwam er een leuke aanbieding bij black friday. :D
pi_208220870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat zou ik zeker doen. Het was ook niet mijn meest noodzakelijke aankoop toen de oude kapot was. Maar toen kwam er een leuke aanbieding bij black friday. :D
Naja... eerst sparen voor een cursus en dan voor een airfryer
pi_208221472
@Isabeau ik zou zeggen “over het paard getild”
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208221486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:08 schreef borisz het volgende:

Wandel je alleen of samen met iemand?
pi_208221492
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:01 schreef sigme het volgende:
@:isabeau ik zou zeggen “over het paard getild”
Jaaaaaa _O_ Dat vat het mooi samen! Heldin O+
pi_208221514
Vandaag mochten we naar de kweker, plantjes kopen. En dan mogen we ook naar de Lidl. Anders mag dat niet, het is 60km enkele reis :+

Avondeten was salade vooraf, rijst met fruit-de-mer en de lekkerste tarta de queso toe.
En dan daarna handgemalen espresso met bonbon.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208221528
Hier overigens geen air fryer en ook geen frituur. Beiden ook absoluut niet nodig. We hebben wel een pannetje waar we héél soms olie in verhitten. Zoiets dus:

pi_208221540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jaaaaaa _O_ Dat vat het mooi samen! Heldin O+
Ik zie daar wel het verwende, maar niet de overtuiging dat het je aangeboren recht is dat je ook nu en tot in de eeuwigheid amen dit recht hebt op alles.
pi_208221561
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:08 schreef Vanyel het volgende:

Ik zie daar wel het verwende, maar niet de overtuiging dat het je aangeboren recht is dat je ook nu en tot in de eeuwigheid amen dit recht hebt op alles.
Zit wat in. Het 'denken recht te hebben op' is wel een cruciaal onderdeel van entitled.
pi_208221663
Wie heeft er nou een paard én een hulpje om je op dat paard te tillen?
pi_208221765
M'n neefje is hier naartoe gekomen om samen met m'n man z'n game-computeronderdelen bij elkaar te zoeken. Maar stiekem was alles al besteld, dus nu zijn ze met z'n tweetjes aan het nerden en die kast in elkaar aan het zetten.

Dus ik heb een rustig avondje.
pi_208221897
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:24 schreef Myraela het volgende:
M'n neefje is hier naartoe gekomen om samen met m'n man z'n game-computeronderdelen bij elkaar te zoeken. Maar stiekem was alles al besteld, dus nu zijn ze met z'n tweetjes aan het nerden en die kast in elkaar aan het zetten.

Dus ik heb een rustig avondje.
Wat lief O+
pi_208222064
De Duitser is zondag jarig. Sinds de oudste een jaar of 3 is is hier de traditie erin gestoken dat we cadeautjes voor elkaar verstoppen.

Nu hebben we vijf kleine cadeautjes. Ik heb ze genummerd, 1, 2,3, 5, 6, en ga nummer zes het makkelijkst verstoppen. :7 ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
pi_208222150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:46 schreef Jagärtrut het volgende:
De Duitser is zondag jarig. Sinds de oudste een jaar of 3 is is hier de traditie erin gestoken dat we cadeautjes voor elkaar verstoppen.

Nu hebben we vijf kleine cadeautjes. Ik heb ze genummerd, 1, 2,3, 5, 6, en ga nummer zes het makkelijkst verstoppen. :7 ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
Dus je laat hem zoeken naar een niet bestaand nummer?
pi_208222165
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dus je laat hem zoeken naar een niet bestaand nummer?
Je moet ergens je plezier uithalen, toch? O~)
pi_208222238
Op zijn verjaardag hoor je je plezier te halen uit zijn exultatie, niet uit nodeloos frustreren :wtf:
pi_208222252
It izzz evol
pi_208222294
quote:

Oh... voor een kind is dat wel gemeen :o
pi_208222331
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh... voor een kind is dat wel gemeen :o
Nee, het is mijn man die harig jarig is. En het plan komt van mij.... Al vonden de kinderen het ook een goed idee. .. Kijken hoe goed ze het geheim kunnen houden..
pi_208222345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Nee, het is mijn man die harig jarig is. En het plan komt van mij.... Al vonden de kinderen het ook een goed idee. .. Kijken hoe goed ze het geheim kunnen houden..
Oh dan is het grappig. Verkeerd begrepen. Sorry
pi_208222355
quote:

Ik vind het leuk! Neem aan dat je je man een beetje kent en weet dat hij de humor er wel van inziet.

Zo heb ik ooit 99 enveloppen met inhoud als kado gegeven (wel samen in een doosje). Genummerd t/m 100 }) Bij iemand waarvan ik wist dat hij ze eerst op volgorde ging leggen O+
pi_208222420
Stelletje sadisten _O-

Mijn vrienden zijn zo gemeen om bij mij dingen te verplaatsen, boeken om te draaien in de kast en dat soort ongein als ik even op het toilet zit

Of zeggen net zolang niks tot ik een beslissing neem over iets _O- stelletje sadisten zijn dat ook
pi_208222494
Een vriend had ooit eens de verwarming hoger gezet toen ik op het toilet zat. Ik voelde me die dag helemaal niet lekker en ik kreeg het warmer en warmer. Dacht echt dat ik hoge koorts had. Totdat ik weer naar het toilet ging en de thermostaat op 24!!!! zag staan
pi_208222505
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Een vriend had ooit eens de verwarming hoger gezet toen ik op het toilet zat. Ik voelde me die dag helemaal niet lekker en ik kreeg het warmer en warmer. Dacht echt dat ik hoge koorts had. Totdat ik weer naar het toilet ging en de thermostaat op 24!!!! zag staan
Wahahahahahaha
  vrijdag 3 maart 2023 @ 19:24:25 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208222673
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
_O-

Veel plezier :*
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208222753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bietjes of vlees?
Genietse
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 maart 2023 @ 19:37:18 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208223072
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wandel je alleen of samen met iemand?
Deze is met moeders :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 3 maart 2023 @ 19:39:41 #100
63722 z80
I fink you freaky
pi_208223132
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik vind het leuk! Neem aan dat je je man een beetje kent en weet dat hij de humor er wel van inziet.

Zo heb ik ooit 99 enveloppen met inhoud als kado gegeven (wel samen in een doosje). Genummerd t/m 100 }) Bij iemand waarvan ik wist dat hij ze eerst op volgorde ging leggen O+
Vievenzeventig breeve.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')