Heb onlangs ergens gelezen/gehoord dat het plan zou zijn om na de oorlog oekr terug te herbewapenen, tot de tanden toe ... wsl crazy Blinkenquote:Oekraïne zal "op lange termijn" lid worden van de NAVO, zegt Stoltenberg
Oekraïne gaat toetreden tot de NAVO, maar dat zal wel pas "op lange termijn" gebeuren. Dat heeft Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van het militaire bondgenootschap, vandaag meegedeeld.
"De NAVO-landen gaan ermee akkoord dat Oekraïne lid wordt van de alliantie, maar dat is een perspectief op lange termijn", zegt Stoltenberg tijdens een bezoek aan de Finse hoofdstad Helsinki.
"Nu is het zaak om te verzekeren dat Oekraïne een onafhankelijke en soevereine natie blijft. Daarvoor moeten we Oekraïne steunen", klinkt het nog. "We moeten ook een kader vinden dat ervoor zorgt dat president Poetin en Rusland niet opnieuw Oekraïne binnenvallen."
https://www.msn.com/nl-be(...)cba6433221f87df&ei=4
Niet meer dan terecht.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:26 schreef UncleScorp het volgende:
We beginnen gewoon van voor af aan
[..]
Heb onlangs ergens gelezen/gehoord dat het plan zou zijn om na de oorlog oekr terug te herbewapenen, tot de tanden toe ... wsl crazy Blinken
Weten ze ondertussen al welke "goals" ze willen bereiken?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:28 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Volgens Peskov staat Moskou ‘open voor onderhandelingen over het beëindigen van het conflict in Oekraïne’, maar zal Rusland niet onderhandelen over de vier ingenomen gebieden, die bij beschrijft als de ‘nieuwe territoriale realiteit’.
Lekker onderhandelen wel zo
Prima, dat betreft platgebombardeerde gebieden met voornamelijk etnische Russen. Veel succes ermee. In ruil: Oekraïne mag zonder problemen toewerken naar toetreding tot de EU en Rusland blijft met de poten af van Moldavië. Waar kan er getekend worden?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:28 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Volgens Peskov staat Moskou ‘open voor onderhandelingen over het beëindigen van het conflict in Oekraïne’, maar zal Rusland niet onderhandelen over de vier ingenomen gebieden, die bij beschrijft als de ‘nieuwe territoriale realiteit’.
Lekker onderhandelen wel zo
Er wonen ook ongeveer voor de helft aan etnische Oekraïners he.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima, dat betreft platgebombardeerde gebieden met voornamelijk etnische Russen. Veel succes ermee. In ruil: Oekraïne mag zonder problemen toewerken naar toetreding tot de EU en Rusland blijft met de poten af van Moldavië. Waar kan er getekend worden?
Op dit moment zou dat inderdaad een prima deal kunnen zijn. Rusland heeft, of kan zeggen dat het, toch nog haar doelen heett bereikt en Oekranie kan gaan werken aan de toekomst.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima, dat betreft platgebombardeerde gebieden met voornamelijk etnische Russen. Veel succes ermee. In ruil: Oekraïne mag zonder problemen toewerken naar toetreding tot de EU en Rusland blijft met de poten af van Moldavië. Waar kan er getekend worden?
Inderdaad. Al zou een dergelijke deal tot een hoop geschuimbek leiden in het Westen denk ik.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Op dit moment zou dat inderdaad een prima deal kunnen zijn. Rusland heeft, of kan zeggen dat het, toch nog haar doelen heett bereikt en Oekranie kan gaan werken aan de toekomst.
Uiteraard maar dan moet je toch gaan twijfelen aan het motief van het Westen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Al zou een dergelijke deal tot een hoop geschuimbek leiden in het Westen denk ik.
Nog meer in Oekraïne denk ik, en het lijkt mij relevanter wat zij er van vinden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Al zou een dergelijke deal tot een hoop geschuimbek leiden in het Westen denk ik.
Oekraïne teert ondertussen in het geheel op basis van geld en wapens uit het Westen. Dit heeft er voor gezorgd dat men in Oekraïne door wil strijden tot het bittere einde, wat vanuit hun perspectief heel erg begrijpelijk is. Maar het is wel een standpunt waar ze snel van zullen terugkomen als het Westen alle leveringen en financiële steun gaat minderen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:39 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nog meer in Oekraïne denk ik, en het lijkt mij relevanter wat zij er van vinden.
Daarom hoop ik van harte dat het Westen niet gaat minderen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oekraïne teert ondertussen in het geheel op basis van geld en wapens uit het Westen. Dit heeft er voor gezorgd dat men in Oekraïne door wil strijden tot het bittere einde, wat vanuit hun perspectief heel erg begrijpelijk is. Maar het is wel een standpunt waar ze snel van zullen terugkomen als het Westen alle leveringen en financiële steun gaat minderen.
Een groot deel? Het zijn relatief kleine stukken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:38 schreef Zwoerd het volgende:
Bizar om het afstaan van een groot deel van je land aan de agressor die als doel heeft om jouw cultuur te vernietigen onder het mom van 'rusificatie', een prima deal te noemen.
Het is helaas sinds het begin van dit conflict al bekend dat een bepaald soort mens driftig blijft inzetten op meer oorlog. En dit ten koste van alles, al zou het uitlopen op een Derde Wereldoorlog met vele miljoenen slachtoffers, dat neemt men op de koop toe. Daarom is het belangrijker dat er niet meer wordt geluisterd naar zulke oorlogshitserij.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:55 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daarom hoop ik van harte dat het Westen niet gaat minderen.
Je kunt inderdaad van alles zeggen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hun puppets ja dus je kan zeggen dat het WEF de sancties heeft ingesteld.
Daarom is het goed dat we hier geen RT meer kunnen ontvangen, dat scheelt een hoop aan oorloghitserij.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een groot deel? Het zijn relatief kleine stukken.
[..]
Het is helaas sinds het begin van dit conflict al bekend dat een bepaald soort mens driftig blijft inzetten op meer oorlog. En dit ten koste van alles, al zou het uitlopen op een Derde Wereldoorlog met miljoenen aan doden, dat neemt men op de koop toe. Daarom is het belangrijker dat er niet meer wordt geluisterd naar zulke oorlogshitserij.
Het is juist een bepaald soort mens dat hulp aan Oekraïne oorloghitserij noemt. Volgens mij is er vrij brede steun in het land, ook in de TK. Of het nou gaat om GL of de SGP.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het is helaas sinds het begin van dit conflict al bekend dat een bepaald soort mens driftig blijft inzetten op meer oorlog. En dit ten koste van alles, al zou het uitlopen op een Derde Wereldoorlog met vele miljoenen slachtoffers, dat neemt men op de koop toe. Daarom is het belangrijker dat er niet meer wordt geluisterd naar zulke oorlogshitserij.
Of het willen strijden totdat Rusland het land uit is heeft ervoor gezorgd dat ze veel steun krijgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oekraïne teert ondertussen in het geheel op basis van geld en wapens uit het Westen. Dit heeft er voor gezorgd dat men in Oekraïne door wil strijden tot het bittere einde, wat vanuit hun perspectief heel erg begrijpelijk is. Maar het is wel een standpunt waar ze snel van zullen terugkomen als het Westen alle leveringen en financiële steun gaat minderen.
Dat komt doordat Rusland wel het recht heeft om Oekraïne aan te vallen, maar Oekraïne niet het recht heeft zich te verdedigen en daarbij alle mogelijke middelen inzet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:38 schreef Zwoerd het volgende:
Bizar om het afstaan van een groot deel van je land aan de agressor die als doel heeft om jouw cultuur te vernietigen onder het mom van 'rusificatie', een prima deal te noemen.
Ik vind het belonen van Russische agressie iig geen vredelievende gedachte.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het is helaas sinds het begin van dit conflict al bekend dat een bepaald soort mens driftig blijft inzetten op meer oorlog. En dit ten koste van alles, al zou het uitlopen op een Derde Wereldoorlog met vele miljoenen slachtoffers, dat neemt men op de koop toe. Daarom is het belangrijker dat er niet meer wordt geluisterd naar zulke oorlogshitserij.
Je moet je afvragen op welke manier Rusland beloond wordt. Het is pijnlijk duidelijk geworden dat Rusland enorme verliezen heeft geleden, een buitengewoon slecht leger heeft en alleen gevaarlijk is doordat men kan dreigen met kernwapens. Om nog maar te zwijgen over dat Rusland is afgesloten van een deel van de wereldeconomie. En dat voor een land dat eigenlijk al een enorme slechte economie heeft en waar een flink deel van de bevolking straatarm is.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:10 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vind het belonen van Russische agressie iig geen vredelievende gedachte.
bij jouw plan krijgt Rusland er gebied bij (wat Rusland niet bepaald nodig heeft overigens)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet je afvragen op welke manier Rusland beloond wordt.
Tja, dat hebben ze dan ook vooral aan zichzelf te danken, je kan er ookvoor kiezen geen genocidale oorlog te beginnen.quote:Het is pijnlijk duidelijk geworden dat Rusland enorme verliezen heeft geleden, een buitengewoon slecht leger heeft en alleen gevaarlijk is doordat men kan dreigen met kernwapens. Om nog maar te zwijgen over dat Rusland is afgesloten van een deel van de wereldeconomie. En dat voor een land dat eigenlijk al een enorme slechte economie heeft en waar een flink deel van de bevolking straatarm is.
Maar wat is de waarde van dat gebied precies? Niets dus. Daarom is het hilarisch als Poetin dat kan presteren richting het eigen volk als 'winst' terwijl men enorme verliezen heeft geleden en deels van de wereldeconomie is afgesloten, terwijl Oekraïne de harten van menig mens heeft gestolen en meer dan genoeg financiële middelen heeft om te kunnen werken aan een heropbouw. De kans is groot dat Oekraïne daar beter en vooral stabieler uit zal komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
bij jouw plan krijgt Rusland er gebied bij (wat Rusland niet bepaald nodig heeft overigens)
[..]
Tja, dat hebben ze dan ook vooral aan zichzelf te danken, je kan er ookvoor kiezen geen genocidale oorlog te beginnen.
Heb je gemist hoeveel waardevolle grondstoffen er daar in de grond zitten?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar wat is de waarde van dat gebied precies? Niets dus. Daarom is het hilarisch als Poetin dat kan presteren richting het eigen volk als 'winst' terwijl men enorme verliezen heeft geleden en deels van de wereldeconomie is afgesloten, terwijl Oekraïne de harten van menig mens heeft gestolen en meer dan genoeg financiële middelen heeft om te kunnen werken aan een heropbouw. De kans is groot dat Oekraïne daar beter en vooral stabieler uit zal komen.
Ach, wat schattig naïef. Of word dit je opgedragen om te zeggen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar wat is de waarde van dat gebied precies? Niets dus. Daarom is het hilarisch als Poetin dat kan presteren richting het eigen volk als 'winst' terwijl men enorme verliezen heeft geleden en deels van de wereldeconomie is afgesloten, terwijl Oekraïne de harten van menig mens heeft gestolen en meer dan genoeg financiële middelen heeft om te kunnen werken aan een heropbouw. De kans is groot dat Oekraïne daar beter en vooral stabieler uit zal komen.
Dat valt erg mee, veel gas- en olievelden liggen buiten het bezette gebied.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Heb je gemist hoeveel waardevolle grondstoffen er daar in de grond zitten?
Opgedragen? En van naïviteit is bij mij gelukkig absoluut geen sprake. Ik zou dat eerder zoeken bij degene die maar blijven insteken op meer oorlog. Zulke emotionele retoriek getuigd vooral van een infantiel wereldbeeld.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Ach, wat schattig naïef. Of word dit je opgedragen om te zeggen?
Je hebt het dus gemist want het gaat niet hoofdzakelijk om gas en oliequote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt erg mee, veel gas- en olievelden liggen buiten het bezette gebied.
Ja, dat vind ik ook schandalig van de Russen en een ieder die achter ze staat.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Opgedragen? En van naïviteit is bij mij gelukkig absoluut geen sprake. Ik zou dat eerder zoeken bij degene die maar blijven insteken op meer oorlog. Zulke emotionele retoriek getuigd vooral van een infantiel wereldbeeld.
De figuren in het Kremlin en hun propagandisten bedoel je, neem ik aan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Opgedragen? En van naïviteit is bij mij gelukkig absoluut geen sprake. Ik zou dat eerder zoeken bij degene die maar blijven insteken op meer oorlog. Zulke emotionele retoriek getuigd vooral van een infantiel wereldbeeld.
Die eeuwige Russische slachtofferrol is ook wel iets bijzonders ja. En uitermate vermoeiend.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:11 schreef Alarmonoff het volgende:
Enige gremlin propaganda dat ik deel is deze:
http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181
In the anti-Russia project, there is no place either for a sovereign Ukraine or for the political forces that are trying to defend its real independence. Those who talk about reconciliation in Ukrainian society, about dialogue, about finding a way out of the current impasse are labelled as ”pro-Russian“ agents.
Daar heb je helemaal gelijk in. Eenzelfde retoriek is echter merkbaar bij een groep fantasten in het Westen. En dat is nu net de groep waar ik op doelde. Kortaangebonden oorlogshitsers die willen dat Oekraïne tot in het einde der tijden geld en wapens krijgt vanuit het Westen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook schandalig van de Russen en een ieder die achter ze staat.
Toch aardig van je dat je de levens van de mensen in de door Rusland bezette gebieden, waar het leven dankzij moordpartijen, verkrachtingen en plunderingen toch bepaald geen feest is, op wil geven zodat jij kan genieten van "schuimbekkende zolderkamersoldaten".quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Eenzelfde retoriek is echter merkbaar bij een groep fantasten in het Westen. En dat is nu net de groep waar ik op doelde. Kortaangebonden oorlogshitsers die willen dat Oekraïne tot in het einde der tijden geld en wapens krijgt vanuit het Westen.
Laten we vooral hopen dat er dus op een gegeven moment een rem komt op de steun aan Oekraïne, en dat dit het land richting de onderhandelingstafel duwt. Wat zal het genieten zijn om dan te kijken naar al die schuimbekkende zolderkamersoldaten die een escalatie en mogelijke Derde Wereldoorlog aan hun neus voorbij zien gaan.
Ik zou niet weten waarom een vredesovereenkomst ten kosten van de levens van die mensen moet gaan. Helemaal in de wetenschap dat merendeel van de mensen daar etnisch Russisch is.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch aardig van je dat je de levens van de mensen in de door Rusland bezette gebieden, waar het leven dankzij moordpartijen, verkrachtingen en plunderingen toch bepaald geen feest is, op wil geven zodat jij kan genieten van "schuimbekkende zolderkamersoldaten".
Dat laatste is én een leugen én bovendien ook helemaal geen argument in deze oorlog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom een vredesovereenkomst ten kosten van de levens van die mensen moet gaan. Helemaal in de wetenschap dat merendeel van de mensen daar etnisch Russisch is.
Het is echt bizar hoeveel Russische propaganda in Nederland wordt nageblaat. Zeker ook op Fok.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat laatste is én een leugen én bovendien ook helemaal geen argument in deze oorlog.
Net zoals steun vanuit de VS er in de Tweede Wereldoorlogen voor zorgde dat het VK en de Sovjet-Unie door konden vechten. Zonder Amerikaanse wapenleveringen hadden die de strijd tegen Nazi-Duitsland waarschijnlijk moeten staken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
https://www.liquisearch.com/donetsk_oblast/demographicsquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom een vredesovereenkomst ten kosten van de levens van die mensen moet gaan. Helemaal in de wetenschap dat merendeel van de mensen daar etnisch Russisch is.
Ik vind deze situatie helemaal niet vergelijkbaar met de Tweede Wereldoorlog. Dat is een schandalige vergelijking die in bepaalde kringen enkel wordt gemaakt zodat men op basis van zo'n drogredenatie alsnog kan aansturen op meer oorlog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net zoals steun vanuit de VS er in de Tweede Wereldoorlogen voor zorgde dat het VK en de Sovjet-Unie door konden vechten. Zonder Amerikaanse wapenleveringen hadden die de strijd tegen Nazi-Duitsland waarschijnlijk moeten staken.
In de VS gingen destijds ook stemmen op om deze steun in te trekken en aan te sturen op een akkoord met Hitler. Dat zou je toch ook niet toejuichen?
Je hebt het toch over bepaalde kringen in het Kremlin toch? Want dat waren en zijn toch echt de enigen die uitzijn op oorlog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind deze situatie helemaal niet vergelijkbaar met de Tweede Wereldoorlog. Dat is een schandalige vergelijking die in bepaalde kringen enkel wordt gemaakt zodat men op basis van zo'n drogredenatie alsnog kan aansturen op meer oorlog.
En het deel wat niet etnisch Russisch is? (nog even afgezien van je leugen dat de meerderheid daar Russisch is)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Etnisch Russisch zegt helemaal niets. Het betekent niet pro-Russisch. Dat geldt ook voor Russischtaligen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En het deel wat niet etnisch Russisch is? (nog even afgezien van je leugen dat de meerderheid daar Russisch is)
Rusland is een veroveringsoorlog begonnen, net als de Duitsers dat deden in 1939. De situatie is prima vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind deze situatie helemaal niet vergelijkbaar met de Tweede Wereldoorlog. Dat is een schandalige vergelijking die in bepaalde kringen enkel wordt gemaakt zodat men op basis van zo'n drogredenatie alsnog kan aansturen op meer oorlog.
Daar lijkt het wel op. Hij wil de westerse steun wegnemen om zo Oekraïne naar de onderhandelingstafel te duwen, waarbij ze dus in een zwakke onderhandelingspositie zitten. Waar je maar moet hopen dat Rusland geen gebruik gaat maken van de situatie om alsnog tot Kyiv door te drukken en alles oost van de Dnjepr probeert in te nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat zou jij graag zien? Dat we het land aan z'n lot overlaten?
Nee hoor. Rusland is niet op basis van een totaal gestoorde rassenleer een oorlog begonnen om een groot 'raszuiver' rijk te bouwen en bepaalde groepen op basis van die rassenleer te vervolgen, uit het dagelijks leven te verstoten, op te sluiten in ghetto's, uit te hongeren, te gebruiken voor medische experimenten en vervolgens als vee te vervoeren richting honderden concentratiekampen en daar systematisch uit te roeien. Dat is namelijk wat Nazi-Duitsland deed in de Tweede Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland is een veroveringsoorlog begonnen, net als de Duitsers dat deden in 1939. De situatie is prima vergelijkbaar.
'Aansturen op meer oorlog' is ook weer zo'n holle frase. Omdat het Westen Oekraïne steunt? Wat zou jij graag zien? Dat we het land aan z'n lot overlaten?
Einde der tijden?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Eenzelfde retoriek is echter merkbaar bij een groep fantasten in het Westen. En dat is nu net de groep waar ik op doelde. Kortaangebonden oorlogshitsers die willen dat Oekraïne tot in het einde der tijden geld en wapens krijgt vanuit het Westen.
Nee, want als Oekraïne aan de onderhandelingstafel wordt gedwongen hebben ze een zwakke positie en zijn ze de Donbass kwijt of erger.quote:Laten we vooral hopen dat er dus op een gegeven moment een rem komt op de steun aan Oekraïne, en dat dit het land richting de onderhandelingstafel duwt. Wat zal het genieten zijn om dan te kijken naar al die schuimbekkende zolderkamersoldaten die een escalatie en mogelijke Derde Wereldoorlog aan hun neus voorbij zien gaan.
En dan? Het is juist dat gebied dat het land Oekraïne een stuk instabieler maakt omdat er altijd conflicten zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Einde der tijden?
Nee, gewoon totdat Rusland stopt.
[..]
Nee, want als Oekraïne aan de onderhandelingstafel wordt gedwongen hebben ze een zwakke positie en zijn ze de Donbass kwijt of erger.
Kun je lang wachten, Rusland is een kernmacht.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:52 schreef Wantie het volgende:
Rusland moet gedwongen worden tot onderhandelen.
Daar is niets geveinsd aan. Ik zou het probleem bij degenen die zulke vergelijkingen maken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:14 schreef Raw85 het volgende:
Die lachwekkende geveinsde verontwaardiging over een zogenaamde vergelijking van deze oorlog met de Tweede WereldoorlogHou toch op.
Helemaal niemand stelt dat het vergelijkbaar of even erg is. Het punt is dat het met wapens of meer steunen van landen die worden aangevallen door een agressief regime prima te rechtvaardigen valt en helemaal niets te maken heeft met oorlogshitserij. Integendeel, doordat wij zijn gesteund door anderen destijds maakt dat wij dit soort discussies überhaupt kunnen voeren
Fijn signaal geef je dan af; als je een kernmacht bent, kan je je buurlanden binnenvallen en gebieden annexeren, als je je probeert te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dan? Het is juist dat gebied dat het land Oekraïne een stuk instabieler maakt omdat er altijd conflicten zijn.
[..]
Kun je lang wachten, Rusland is een kernmacht.
[..]
Leuke stropop tuig je hier op. Dat argument heb ik niet gemaakt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Fijn signaal geef je dan af; als je een kernmacht bent, kan je je buurlanden binnenvallen en gebieden annexeren, als je je probeert te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.
oke: als je dat land helpt zichzelf te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuke stropop tuig je hier op. Dat argument heb ik niet gemaakt.
En je kunt de grensregio’s van je buurland gewoon opzettelijk verneuken want dan zijn er figuren die na een aantal jaar gewoon doodleuk beweren dat:quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Fijn signaal geef je dan af; als je een kernmacht bent, kan je je buurlanden binnenvallen en gebieden annexeren, als je je probeert te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.
Dus dan kun je het idd maar beter gewoon weggeven aan je agressieve buurmanquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
Het is juist dat gebied dat het land Oekraïne een stuk instabieler maakt omdat er altijd conflicten zijn.
Ook dat niet. Misschien is het handig de discussie eens rustig terug te lezen, wie weet valt het kwartje dan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
oke: als je dat land helpt zichzelf te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.
Of je legt gewoon even goed uit wat je bedoelt, om zo de verwarring weg te nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dat niet. Misschien is het handig de discussie eens rustig terug te lezen, wie weet valt het kwartje dan.
Nee, dat is onzin.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dan? Het is juist dat gebied dat het land Oekraïne een stuk instabieler maakt omdat er altijd conflicten zijn.
[..]
Oh, vandaar dat resp Rusland en de VS nog in Afghanistan zitten...quote:Kun je lang wachten, Rusland is een kernmacht.
[..]
Voor de geallieerden was WOII aanvankelijk een oorlog tegen een oprukkend Duitsland. De jodenvervolging speelde daarbij geen enkele rol. Sterker, terwijl de nazi's joden en politieke tegenstanders in eigen land in kampen stopten, kreeg Hitler doodleuk Sudetenland en later heel Tsjechië cadeau van de geallieerden. De 'meest verschrikkelijke gebeurtenissen' werden pas veel later een factor van belang. Daarom is de vergelijking tussen de invasie van Oekraïne en WOII ook prima gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor. Rusland is niet op basis van een totaal gestoorde rassenleer een oorlog begonnen om een groot 'raszuiver' rijk te bouwen en bepaalde groepen op basis van die rassenleer te vervolgen, uit het dagelijks leven te verstoten, op te sluiten in ghetto's, uit te hongeren, te gebruiken voor medische experimenten en vervolgens als vee te vervoeren richting honderden concentratiekampen en daar systematisch uit te roeien. Dat is namelijk wat Nazi-Duitsland deed in de Tweede Wereldoorlog.
En dat wil niet zeggen dat wat Rusland doet nu niet verschrikkelijk is, mijn mening over dat land en die gevaarlijke dictator van een Poetin heb ik al meermaals uitgesproken, maar de huidige oorlog in Oekraïne vergelijken met de Tweede Wereldoorlog is zoals gezegd schandalig en bagatelliseert een van de meest verschrikkelijke gebeurtenissen in de menselijke geschiedenis.
Grootste reden waarom al die landen bij de NATO wouden was vanwege hun gevoel dat Rusland agressief opstelde en ze hebben nu meer dan gelijk gekregen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin.
Er is nu 9 jaar conflict dat is aangewakkerd door Rusland.
Dit soort conflicten zie je niet bij voormalige Oostbloklanden die NAVO lid zijn geworden.
Rusland kijkt wel uit.
[..]
Oh, vandaar dat resp Rusland en de VS nog in Afghanistan zitten...
Oooh, wacht.....
Oh en Duitsland die het op een akkoordje gooiden met Rusland voor opsplitsen van zo'n beetje heel Oost Europa.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de geallieerden was WOII aanvankelijk een oorlog tegen een oprukkend Duitsland. De jodenvervolging speelde daarbij geen enkele rol. Sterker, terwijl de nazi's joden en politieke tegenstanders in eigen land in kampen stopten, kreeg Hitler doodleuk Sudetenland en later heel Tsjechië cadeau van de geallieerden. De 'meest verschrikkelijke gebeurtenissen' werden pas veel later een factor van belang. Daarom is de vergelijking tussen de invasie van Oekraïne en WOII ook prima gerechtvaardigd.
Verder blijft mijn vraag staan: wat moet het Westen volgens jou doen? Oekraïne aan zijn lot overlaten?
Dus als Duitsland hier komt en onze noordelijke regio Groningen en stukken wad in neemt dan moeten we maar op een akkoordje gaan gooien?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
anders wordt het bloed vergieten. Daarbij is het de schuld van de NAVO. Want die is namelijk niet heilig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 05:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus als Duitsland hier komt en onze noordelijke regio Groningen en stukken wad in neemt dan moeten we maar op een akkoordje gaan gooien?
Gewoon omdat ze het kunnen?
Hele gekke redenatie.quote:Op woensdag 1 maart 2023 06:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
anders wordt het bloed vergieten. Daarbij is het de schuld van de NAVO. Want die is namelijk niet heilig.
Nou, beloond door ze grondgebied van Oekraïne te geven.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet je afvragen op welke manier Rusland beloond wordt.
Maar doet dat er toe in de ogen van Poetin?quote:Het is pijnlijk duidelijk geworden dat Rusland enorme verliezen heeft geleden, een buitengewoon slecht leger heeft en alleen gevaarlijk is doordat men kan dreigen met kernwapens. Om nog maar te zwijgen over dat Rusland is afgesloten van een deel van de wereldeconomie. En dat voor een land dat eigenlijk al een enorme slechte economie heeft en waar een flink deel van de bevolking straatarm is.
Juist kunnen we zelf niet ergens een stuk grondgebied annexeren wat beetje waardevol is?quote:Op woensdag 1 maart 2023 06:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
anders wordt het bloed vergieten. Daarbij is het de schuld van de NAVO. Want die is namelijk niet heilig.
quote:Op woensdag 1 maart 2023 05:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus als Duitsland hier komt en onze noordelijke regio Groningen en stukken wad in neemt dan moeten we maar op een akkoordje gaan gooien?
Gewoon omdat ze het kunnen?
Graag es een ander plaatje opzetten aubquote:Op woensdag 1 maart 2023 07:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Juist kunnen we zelf niet ergens een stuk grondgebied annexeren wat beetje waardevol is?
Aangezien het zo makkelijk gaat?
Ik stel voor dat we Namibië in gaan nemen, land telt 2.5 miljoen inwoners, dus is een eitje maar is rijk aan uranium en diamanten..
Valt dus prima te doen.
Het begint te dicht bij de waarheid te komen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:40 schreef UncleScorp het volgende:
* UncleScorp checkt even of ie wel degelijk in BNW zit
Of wacht ...quote:“Faillissementengolf Duitsland slecht nieuws voor Belgische economie”
Kredietverzekeraar Allianz Trade ziet een forse toename van het aantal faillissementen in Duitsland, waar een recessie onafwendbaar lijkt.
“De faillissementen in Duitsland zijn in 2022 met 19,5 procent gestegen. Dit is het hoogste cijfer sinds de kredietcrisis in 2008. We verwachten voor 2023 nog eens een stijging additioneel van 15 procent”
Allianz Trade verwacht over heel 2023 een krimp van de economie van 0,7 procent.
In januari van dit jaar is zelfs de Duitse staalproductie, die natuurlijk heel belangrijk is als toeleverancier voor de auto-industrie, met 10,2 procent gedaald tegenover een jaar eerder.
De inflatie lijkt ook gemiddeld hoger dan in de rest van de eurozone. In januari was die volgens Eurostat 8,7 procent.
Het Duitse exportoverschot, ook een belangrijke maatstaf, stond in 2022 op zijn laagste niveau sinds het jaar 2000.
...
https://www.msn.com/nl-be(...)7443622846da20&ei=11
De sancties die Rusland in 2021 heeft gestart hebben inderdaad effect.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
De sancties beginnen te werken
[..]
Of wacht ...
Wat is je punt? Dit is een nietszeggend bericht zonder inzicht in de oorzaken van de faillissementen. Het is een feit dat in 2020 en 2021 nauwelijks bedrijven failliet zijn gegaan door coronasteun. Die is er in 2022 afgegaan dus gaan dan veel van die bedrijven alsnog failliet. De sancties tegen Rusland aanwijzen als enige oorzaak is veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
De sancties beginnen te werken
[..]
Of wacht ...
Tuurlijkquote:Op woensdag 1 maart 2023 08:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Daarnaast is het ook duidelijk dat de sancties Rusland pijn doen. Hun economie krimpt, hun export van fossiele brandstoffen een grote bron van inkomsten is gehalveerd, ze kampen dit jaar met een enorm gat in de begroting en de Russische regering loopt constant te janken hoe oneerlijk de sancties zijn. Dat deden ze niet als de sancties geen pijn doen.
Leuke verzonnen/verdraaide doelstellingen van de sancties. De doelen van de sancties zijn: de oorlog zo _pijnlijk mogelijk_ maken voor Rusland. Het financieren van de oorlog _zo moeilijk mogelijk_ te maken en de productie van wapens _zoveel mogelijk_ proberen te ontregelen. Dit kun je teruglezen op de sites van de EU en de regering.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk
De sancties gingen ervoor zorgen dat Rusland de oorlog niet meer zou kunnen financieren ... check
De sancties moesten de russische bevolking zo hard pijn doen dat ze Putin zouden doen afzetten ... check
Sancties hebben hetzelfde effect als de wapenleveringen ... het vertraagt maar houdt niet tegen.
Hun export van brandstoffen is gehalveerd, ok , en Europa betaalt nu zelf gewoon meer voor het (nog steeds) russisch gas
Hun regering loopt te janken ? Zijn gewoon extra sancties bovenop reeds bestaande sancties. Hun economie is ondertussen het woord "sancties" wel al gewoon.
Europa daarentegen ...
En dan is het nu wachten op de eerste wapenleveringen van China aan Rusland. Dan zal de VS ons dwingen om ook sancties tegen China in te voeren. En dan ...
Ik vind het allemaal best grappigquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Nogmaals, wat was je punt met jouw linkdump van dat artikel met sarcastische/quasi grappig persoonlijk commentaar?
Lachen om je eigen foutief getrokken conclusies over wat de oorzaak is van de faillissementen. Grappig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal best grappig
Dat jij het zo serieus wil opnemen is jouw probleem
Woteverquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lachen om je eigen foutief getrokken conclusies over wat de oorzaak is van de faillissementen. Grappig.
Want?quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Graag es een ander plaatje opzetten aub
Dit begint te vervelen
Jazeker wel want komt zat naar voren waar je NWS niks over hoort.quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:40 schreef UncleScorp het volgende:
* UncleScorp checkt even of ie wel degelijk in BNW zit
-Doe eens niet op de man als iemand andere mening heeft-quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De trol begint weer zichtbaar te worden.
Lache al die doden!quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Road to WW3 ... je had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:19 schreef theguyver het volgende:
Topic heette oorspronkelijk the road to WW3 want betrof niet alleen de gebeurtenissen in Europa maar ook China en Taiwan.
Kijk maar terug.
Feiten ?quote:Oh en als pro Rusland support kan je hier gewoon prima je zegje doen, wil niet zeggen dat ik het eens ben, maar goed bnw is veelal gebaseerd op meningen en niet op feiten.
Iddquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:19 schreef theguyver het volgende:
Bijvoorbeeld waar we afgelopen week over hadden het propaganda gedeelte van beide kampen.
En ondertussen ontken jij ooit Russische propaganda te hebben gezien...quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Grappig dat jij hier bijna nog de enige bent die nog een reactie waard is, ook al komen we totaal niet overeen
@HowardRoarkquote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de geallieerden was WOII aanvankelijk een oorlog tegen een oprukkend Duitsland. De jodenvervolging speelde daarbij geen enkele rol. Sterker, terwijl de nazi's joden en politieke tegenstanders in eigen land in kampen stopten, kreeg Hitler doodleuk Sudetenland en later heel Tsjechië cadeau van de geallieerden. De 'meest verschrikkelijke gebeurtenissen' werden pas veel later een factor van belang. Daarom is de vergelijking tussen de invasie van Oekraïne en WOII ook prima gerechtvaardigd.
Verder blijft mijn vraag staan: wat moet het Westen volgens jou doen? Oekraïne aan zijn lot overlaten?
Ik had je post nog niet gelezen. Maar nee hoor, Oekraïne hoeft wat mij betreft niet aan het lot worden overgelaten. Dat heb ik toch ook nergens gezegd? Dat is ook een vreemd iets om te zeggen over een land dat al meer dan honderd miljard heeft ontvangen aan financiële steun en wapens voor de komende vijf jaar.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
@:HowardRoark
Ik wacht nog steeds op een reactie. Wat moet het Westen volgens jou precies doen ten aanzien van Oekraïne?
Hoe zie jij die 'druk' precies voor je? En in welk stadium moet het westen van Oekraïne verlangen dat het gaat 'onderhandelen' met Rusland? Want ik weet niet of je bekend bent met het meest recente eisenpakket van de Russen, maar dat is vergaand.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik had je post nog niet gelezen. Maar nee hoor, Oekraïne hoeft wat mij betreft niet aan het lot worden overgelaten. Dat heb ik toch ook nergens gezegd? Dat is ook een vreemd iets om te zeggen over een land dat al meer dan honderd miljard heeft ontvangen aan financiële steun en wapens voor de komende vijf jaar.
Ik denk alleen wel om te voorkomen dat dit conflict eeuwig blijft voortduren en wellicht alsnog gaat escaleren, het belangrijk is dat er vanuit het Westen meer druk komt op Oekraïne om richting de onderhandelingstafel te gaan door ook kenbaar te maken dat de wapenleveringen en financiële steun niet eeuwig kan duren. Als dat zou zorgen dat de oorlog stopt en Oekraïne rustig kan bouwen aan een stabiel land en toetreding tot de EU is dat het meer dan waard.
Aangeven dat de financiële steun en wapens dus niet kan blijven voortduren. Dat is namelijk de enige reden Oekraïne kan blijven vechten, zonder deze steun was het land gecapituleerd. Dus als die steun wordt ingeperkt of in elk geval benadrukt dat dit niet eeuwig kan duren zal men eieren voor hun geld moeten kiezen. En plaats gerust even een linkje over het meest recente eisenpakket van Rusland. Ik heb niet meegekregen dat daar in de afgelopen weken nog iets aan was veranderd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij die 'druk' precies voor je? En in welk stadium moet het westen van Oekraïne verlangen dat het gaat 'onderhandelen' met Rusland? Want ik weet niet of je bekend bent met het meest recente eisenpakket van de Russen, maar dat is vergaand.
Ik heb het topic gestart!quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Road to WW3 ... je had het niet beter kunnen verwoorden
Kan prima veel landen doneren ongeveer het zelfde jaarlijks aan Afrika, over bodemloze put gesproken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Aangeven dat de financiële steun en wapens dus niet kan blijven voortduren. Dat is namelijk de enige reden Oekraïne kan blijven vechten, zonder deze steun was het land gecapituleerd. Dus als die steun wordt ingeperkt of in elk geval benadrukt dat dit niet eeuwig kan duren zal men eieren voor hun geld moeten kiezen. En plaats gerust even een linkje over het meest recente eisenpakket van Rusland. Ik heb niet meegekregen dat daar in de afgelopen weken nog iets aan was veranderd.
Dat vind ik best wel onzin.. Als we echt in ww3 zouden zitten. Dan was nu of heel de wereld kapot want nukes. Of rusland had geen leger meer. Als navo zich er mee bemoeid.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:55 schreef theguyver het volgende:
dusdanig betrokken bent met de oorlog dat we dus in WW3 zitten.
Ja maar het is al NATO tegen Rusland.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat vind ik best wel onzin.. Als we echt in ww3 zouden zitten. Dan was nu of heel de wereld kapot want nukes. Of rusland had geen leger meer. Als navo zich er mee bemoeid.
Ja volgens Rusland ja. Volgens de rest van de wereld niet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja maar het is al NATO tegen Rusland.
Volgens de Russische media
En Poetin zelf schoof de militaire operatie die zij waren gestart ook al in onze schoenen.
Dus..
Dat zei hij niet, dit is uit context gehaald.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
Of je je kinderen op wil offeren voor Zelensky
[ twitter ]
Een out of context quote.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Heb de quote in zijn geheel gezien en maakt de boodschap niet beter opquote:Op woensdag 1 maart 2023 13:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een out of context quote.
Kun je niets mee
Je hebt er in dat geval geen reet van begrepen want je hoeft helemaal niet naar Kiev te gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heb de quote in zijn geheel gezien en maakt de boodschap niet beter op
Wanneer vertrek jij richting Kiev?
Het is dan ook een compleet debiele vraag.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:41 schreef Ali_boo het volgende:
Pentegon medewerker kan geen simpele vraag beantwoorden![]()
[ twitter ]
Beter hou je je mond over de kinderen van de crew.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:38 schreef Ali_boo het volgende:
Slava Kukrajini crew mag als eerst hun eigen vlees en bloed opofferen
Dat is alleen niet wat Zelensky hier zegt hè.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dat gaat hij toch niet bepalen of wel somsquote:Op woensdag 1 maart 2023 13:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt er in dat geval geen reet van begrepen want je hoeft helemaal niet naar Kiev te gaan.
Hij stelt dat Poetin als Oekraïne verliest niet ophoudt bij Oekraïne maar doortrekt naar bijv de Baltische Staten, wat zou betekenen dat soldaten uit de VS alsnog in actie moeten komen want NAVO. Dus probeert hij anderen ervan te overtuigen dat het handiger is om Oekraïne nu volop te blijven steunen.
Pak je spullen en ga vechten -niet doen-quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beter hou je je mond over de kinderen van de crew.
Ik vind het geen grapje als je me -al weg- noemt. Dus doe maar niet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Pak je spullen en ga vechten -niet doen-
jawel man hij wordt de nieuwe CIA-baasquote:Op woensdag 1 maart 2023 13:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat gaat hij toch niet bepalen of wel soms
Nee, dat bepaalt hij niet. Dat bepalen de regels van de NATO. Vrij eenvoudig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dus je bent boos en emotioneel omdat Zelensky hier laat zien dat hij snapt hoe de NAVO in elkaar steekt?quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De ene dag is Rusland vrijwel verslagen, hetzij door overmacht, sancties, onkunde of een combinatie. De andere dag is Rusland een geoliede oorlogsmachine a la nazi-Duitsland en gaan ze heel Europa bezetten.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt er in dat geval geen reet van begrepen want je hoeft helemaal niet naar Kiev te gaan.
Hij stelt dat Poetin als Oekraïne verliest niet ophoudt bij Oekraïne maar doortrekt naar bijv de Baltische Staten, wat zou betekenen dat soldaten uit de VS alsnog in actie moeten komen want NAVO. Dus probeert hij anderen ervan te overtuigen dat het handiger is om Oekraïne nu volop te blijven steunen.
Is dat een vraag aan mij?quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
Is dat afhankelijk van met welk been je uit bed stapt ofzo?
Wie de schoen past trekke hem aan. Jij niet dan, blijkbaar.quote:
Idd grappigquote:Op woensdag 1 maart 2023 15:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De ene dag is Rusland vrijwel verslagen, hetzij door overmacht, sancties, onkunde of een combinatie. De andere dag is Rusland een geoliede oorlogsmachine a la nazi-Duitsland en gaan ze heel Europa bezetten.
Dit is al 100x door jou gesteld. Het wordt hier door niemand anders geclaimd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De ene dag is Rusland vrijwel verslagen, hetzij door overmacht, sancties, onkunde of een combinatie. De andere dag is Rusland een geoliede oorlogsmachine a la nazi-Duitsland en gaan ze heel Europa bezetten.
Het is vooral triest dat je helemaal niet begrijpt wat er geschreven wordt. Waarschijnlijk ook de oorzaak dat je zo'n verneukt wereldbeeld hebt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd grappig
Lachen met Rusland omdat ze nog niet eens deftig in oekr geraken, maar tegelijk moeten we vrezen dat hij gans europa inneemt.
De machtige NAVO zal Rusland wel verpletteren als het nodig is. Tegelijk hoor je niet anders dan dat ze amper munitie of materiaal kunnen blijven leveren. Zelfs Duitsland geeft toe dat het niet eens zichzelf zou kunnen verdedigen. Allemaal willen ze nu dringend gaan investeren in oorlogsmateriaal (en dat met een crisis voor de deur). In Denemarken willen ze zelfs een officiele feestdag afschaffen om geld vrij te krijgen voor navo richtlijnen te halen.
Maw als Putin echt europa wil overrompelen, is het nu echt wel het moment.![]()
Leger opbouwen doe je niet in 1-2-3, en we zullen zien hoe hard de energiecrisis zal toeslaan eind 2023 en wie er economisch nog voldoende sterk zal staan …
Ben je weer je leugens aan het spuien? Hou er eens mee op.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niemand anders?quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:12 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is al 100x door jou gesteld. Het wordt hier door niemand anders geclaimd.
Helaas is het weer desinformatie tijd in BNW.
Citeer maar iemand die heeft gezegd dat Rusland bijna is verslagen door Oekraïne. (en weg was Sandman)quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Niemand anders?![]()
Al die landen die opeens bij de NAVO willen aansluiten? Al die landen die zich opeens druk maken over hun defensie(budget)? De NAVO die troepen in grensgbieden in landen als Polen op aan het schalen is?
En, met name hier op het forum, de mensen die vergezochte vergelijkingen blijven maken met WO2.
Etc.
De quote of het interview?quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maar welke voorwaarden zou het westen dan moeten verbinden aan die steun? Met welk eisenpakket van Rusland zou Oekraïne akkoord moeten gaan?quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Aangeven dat de financiële steun en wapens dus niet kan blijven voortduren. Dat is namelijk de enige reden Oekraïne kan blijven vechten, zonder deze steun was het land gecapituleerd. Dus als die steun wordt ingeperkt of in elk geval benadrukt dat dit niet eeuwig kan duren zal men eieren voor hun geld moeten kiezen. En plaats gerust even een linkje over het meest recente eisenpakket van Rusland. Ik heb niet meegekregen dat daar in de afgelopen weken nog iets aan was veranderd.
Meen je dat nou?quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:23 schreef The_End het volgende:
[..]
Citeer maar iemand die heeft gezegd dat Rusland bijna is verslagen door Oekraïne. (en weg was Sandman)
We horen al 9 maanden dat Rusland munitietekort heeft.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar nu echt hoor.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
We horen al 9 maanden dat Rusland munitietekort heeft.
Grappig dat dergelijke teksten helemaal hip zijn de laatste dagen en jij ze ook braaf overneemt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hebben ze dat niet dan?quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Goed verhaal.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ja ze gooien nu met stenen naar Oekraïne.
Tekort staat niet gelijk aan geen munitie.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ja ze gooien nu met stenen naar Oekraïne.
Zoals ik al zei. Geen reactie. Dag Sandman. Tot over twee topics waar je weer dezelfde onzin roept.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Meen je dat nou?
Ga je nog reageren op de rest van mijn opmerkingen die zogenaamd ook niet waar waren? Blijkbaar blijft het toch niet hangen, zelfs na 100x.
Jij denkt dat ze door gaan naar Taiwan? 2 oorlogen tegelijk voeren?quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:51 schreef Ali_boo het volgende:
De timing van deze onthullingen is op zijn minst opvallend te noemen
[ twitter ]
Dan zou de VS nog steeds maar 1 oorlog voeren. Rekenen blijkt moeilijk.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze door gaan naar Taiwan? 2 oorlogen tegelijk voeren?
1 Jaquote:Op woensdag 1 maart 2023 17:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze door gaan naar Taiwan? 2 oorlogen tegelijk voeren?
Ik betwijfel of ze dat lang kunnen volhouden. Lijkt meer een wanhoopspoging.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
1 Ja
2 Nee, niet twee maar drie oorlogen tegelijkertijd
We are saving the best for last, Israel vs Iran
Het is ook niet de bedoeling dat ze als winnaar uit de bus komenquote:Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze dat lang kunnen volhouden. Lijkt meer een wanhoopspoging.
Zit de zelfhaat jegens het westen zo diep ja?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat ze als winnaar uit de bus komen
Er zal een machtsverschuiving plaatsvinden waar de VS van de troon gestoten zal worden
De BRICS landen zullen haar plaats innemen
Zoals aangegeven, het Westen zou Oekraïne meer richting de onderhandelingstafel moeten sturen. En met welke eisen men akkoord moet gaan ligt helemaal aan de onderhandelingen. En inderdaad het Westen heeft daar zeggenschap in, want het Westen steunt Oekraïne. Zonder de steun van het Westen was Oekraïne er waarschijnlijk al niet meer.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar welke voorwaarden zou het westen dan moeten verbinden aan die steun? Met welk eisenpakket van Rusland zou Oekraïne akkoord moeten gaan?
Want daar komt het uiteindelijk op neer: het westen bepaalt dan hoeveel Oekraïne mag eisen.
Moeten westerse leiders eisen dat Oekraïne de Donbass en Krim opgeeft in ruil voor aanhoudende steun? Zeg het maar.
Hmm, goede vraag. Maar die vraag kun je beter aan jezelf stellen. Binnen de kringen van jouw politieke affiliatie is het toch de norm dat alles in het Westen als slecht, racistisch, seksistisch, koloniaal, homofoob, transfoob en te blank wordt gezien?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zit de zelfhaat jegens het westen zo diep ja?
Waarom zou Oekraïne een NAVO-lidmaatschap moeten laten schieten eigenlijk? Want een betere garantie dat agressieve oosterbuur niet meer binnenvalt is er niet. Want je kan wel afspraken denken te maken met Rusland over je veiligheid, maar Rusland heeft keer op keer laten zien dat ze compleet schijt hebben aan dergelijke afspraken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals aangegeven, het Westen zou Oekraïne meer richting de onderhandelingstafel moeten sturen. En met welke eisen men akkoord moet gaan ligt helemaal aan de onderhandelingen. En inderdaad het Westen heeft daar zeggenschap in, want het Westen steunt Oekraïne. Zonder de steun van het Westen was Oekraïne er waarschijnlijk al niet meer.
En ik zou zeker niet meteen de hele Donbass aan Rusland geven. Sowieso heeft Rusland niet die regio in zijn totaliteit in handen op dit moment, slechts een deel. Maar een begin zou bijvoorbeeld zijn dat Oekraïne de wens laat schieten om de Krim terug te veroveren, die waren ze namelijk lang voor deze oorlog al kwijt. Ten tweede zou Oekraïne een mogelijk lidmaatschap bij de NAVO moeten laten schieten, maar de EU moet bespreekbaar blijven. Dat is immers geen militair bondgenootschap.
Ze/we hebben onze wereld toch al naar de klote gedaan...dus laat maar komenquote:Op woensdag 1 maart 2023 18:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat ze als winnaar uit de bus komen
Er zal een machtsverschuiving plaatsvinden waar de VS van de troon gestoten zal worden
De BRICS landen zullen haar plaats innemen
Omdat je zo letterlijk de NAVO in de achtertuin van Rusland laat komen, daar gaat Rusland nooit mee instemmen. Oekraïne zal sowieso toch voorlopig geen NAVO-lid worden, dat is een proces dat vele jaren kan duren en Oekraïne zit nu nog midden in een oorlog. Dus eigenlijk is het een concessie van niets.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne een NAVO-lidmaatschap moeten laten schieten eigenlijk? Want een betere garantie dat agressieve oosterbuur niet meer binnenvalt is er niet. Want je kan wel afspraken denken te maken met Rusland over je veiligheid, maar Rusland heeft keer op keer laten zien dat ze compleet schijt hebben aan dergelijke afspraken.
Dat is een doordenkertjequote:Op woensdag 1 maart 2023 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, goede vraag. Maar die vraag kun je beter aan jezelf stellen. Binnen de kringen van jouw politieke affiliatie is het toch de norm dat alles in het Westen als slecht, racistisch, seksistisch, koloniaal, homofoob, transfoob en te blank wordt gezien?
Klopt, en dat blijkt ook uit hoe ze presterenquote:Op woensdag 1 maart 2023 16:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als je van deze gedachte een warm en gelukkig gevoel krijgt, raad ik je aan deze vast te houden.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, goede vraag. Maar die vraag kun je beter aan jezelf stellen. Binnen de kringen van jouw politieke affiliatie is het toch de norm dat alles in het Westen als slecht, racistisch, seksistisch, koloniaal, homofoob, transfoob en te blank wordt gezien?
Tuurlijk is het een wanhoopspoging. Enige wat de VS nog rest is haar militair apparaat, en daar gaan ze nu mee gaan rondzwaaien.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze dat lang kunnen volhouden. Lijkt meer een wanhoopspoging.
Leuk bij elkaar gefantaseerd weer.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een wanhoopspoging. Enige wat de VS nog rest is haar militair apparaat, en daar gaan ze nu mee gaan rondzwaaien.
Eerst zoveel mogelijk anderen(lees oekr) opofferen om dan uiteindelijk zelf uit te halen.
Het gepeupel is alvast opgehitst voor oorlog.
Let the games begin !
De Russen zijn een oorlog begonnen. Dat lijk je steeds te vergeten...quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een wanhoopspoging. Enige wat de VS nog rest is haar militair apparaat, en daar gaan ze nu mee gaan rondzwaaien.
Eerst zoveel mogelijk anderen(lees oekr) opofferen om dan uiteindelijk zelf uit te halen.
Het gepeupel is alvast opgehitst voor oorlog.
Let the games begin !
Dit is BNW waar de VS per definitie de aanstichter van alles is, hè.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:17 schreef The_End het volgende:
[..]
De Russen zijn een oorlog begonnen. Dat lijk je steeds te vergeten...
De NAVO zit natuurlijk al lang in de "achtertuin" (raar woord, want Rusland heeft niks over dit gebied te zeggen) van Rusland: De Baltische staten, Noorwegen, binnenkort Finland, Turkije en Polen. Oekraïne zou er dus ook gewoon prima bij kunnen. Rusland krijgt er in jouw verdrag al een boel land bij dus ze zullen ergens concessies moeten doen. Tevens heeft Rusland niks te zeggen over NAVO-lidmaatschap van andere landen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat je zo letterlijk de NAVO in de achtertuin van Rusland laat komen, daar gaat Rusland nooit mee instemmen. Oekraïne zal sowieso toch voorlopig geen NAVO-lid worden, dat is een proces dat vele jaren kan duren en Oekraïne zit nu nog midden in een oorlog. Dus eigenlijk is het een concessie van niets.
Daarvoor moeten de bepaalde kringen die Poetin nu in het zadel houden hun macht en invloed afstaan en dat zie niet zo snel gebeuren eigenlijk. Daarnaast geeft de Russische geschiedenis omtrent democratie nou ook bepaald niet veel hoop voor de toekomst.quote:En Rusland heeft niet keer op keer laten zien dat ze schijt hebben aan afspraken, slechts Poetin. En Poetin heeft niet het eeuwige leven. Die is binnen een jaar of tien wel de pijp uit (als niet sneller mochten de geruchten omtrent zijn gezondheid kloppen). We moeten dan maar zien wie het voor het zeggen krijgt. Met wat geluk zou er een kans kunnen ontstaan voor iemand als Navalny, die onder veel jonge Russen behoorlijk populair.
Een boel land, haha. Je hebt enig idee hoe groot Rusland is? Dit is hetzelfde als dat Nederland het eiland Borkum van Duitsland zou krijgen, nog minder zelfs denk ik. Daar heb je echt helemaal niets aan. En zelfreflectie hoef je van Poetin ook niet te verwachten, hij en zijn hele kring aan volgelingen (waarvan het ook maar de vraag is wie hem echt steunt) leven in een eigen realiteit. En betreffende de toekomst van Rusland blijft het uiteraard een kwestie van speculeren, maar het is een feit dat Poetin het eeuwige leven niet heeft en er nadien een vacuüm zal ontstaan voor potentiële nieuwe leiders.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De NAVO zit natuurlijk al lang in de "achtertuin" (raar woord, want Rusland heeft niks over dit gebied te zeggen) van Rusland: De Baltische staten, Noorwegen, binnenkort Finland, Turkije en Polen. Oekraïne zou er dus ook gewoon prima bij kunnen. Rusland krijgt er in jouw verdrag al een boel land bij dus ze zullen ergens concessies moeten doen. Tevens heeft Rusland niks te zeggen over NAVO-lidmaatschap van andere landen.
Rusland zou ook eens de hand in eigen boezem moeten steken waarom al die voormalig Sovjetrepublieken toch liever naar het westen kijken dan naar het oosten.
[..]
Daarvoor moeten de bepaalde kringen die Poetin nu in het zadel houden hun macht en invloed afstaan en dat zie niet zo snel gebeuren eigenlijk. Daarnaast geeft de Russische geschiedenis omtrent democratie nou ook bepaald niet veel hoop voor de toekomst.
En als Navalny ooit vrijkomt vraag ik me af of zijn gezondheid het nog wel toelaat om een land als Rusland te kunnen leiden.
Ah, dus dat is de context die het er niet beter op maakt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Er is geen instemming van Rusland vereist.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat je zo letterlijk de NAVO in de achtertuin van Rusland laat komen, daar gaat Rusland nooit mee instemmen. Oekraïne zal sowieso toch voorlopig geen NAVO-lid worden, dat is een proces dat vele jaren kan duren en Oekraïne zit nu nog midden in een oorlog. Dus eigenlijk is het een concessie van niets.
En Rusland heeft niet keer op keer laten zien dat ze schijt hebben aan afspraken, slechts Poetin. En Poetin heeft niet het eeuwige leven. Die is binnen een jaar of tien wel de pijp uit (als niet sneller mochten de geruchten omtrent zijn gezondheid kloppen). We moeten dan maar zien wie het voor het zeggen krijgt. Met wat geluk zou er een kans kunnen ontstaan voor iemand als Navalny, die onder veel jonge Russen behoorlijk populair.
En dat is 't m Rusland heeft er gewoon schijt aan.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja volgens Rusland ja. Volgens de rest van de wereld niet.
Dit is wel een interessant YT-kanaal wat dat betreft. Heel veel van dit soort vragen aan mensen op straat:quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:00 schreef theguyver het volgende:
En de bevolking gaat er in mee.
Of durven gewoon niks te zeggen.
Waarom wouden al die landen zo ontzettend graag lid worden van de NATO?quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De NAVO zit natuurlijk al lang in de "achtertuin" (raar woord, want Rusland heeft niks over dit gebied te zeggen) van Rusland: De Baltische staten, Noorwegen, binnenkort Finland, Turkije en Polen. Oekraïne zou er dus ook gewoon prima bij kunnen. Rusland krijgt er in jouw verdrag al een boel land bij dus ze zullen ergens concessies moeten doen. Tevens heeft Rusland niks te zeggen over NAVO-lidmaatschap van andere landen.
Rusland zou ook eens de hand in eigen boezem moeten steken waarom al die voormalig Sovjetrepublieken toch liever naar het westen kijken dan naar het oosten.
[..]
Daarvoor moeten de bepaalde kringen die Poetin nu in het zadel houden hun macht en invloed afstaan en dat zie niet zo snel gebeuren eigenlijk. Daarnaast geeft de Russische geschiedenis omtrent democratie nou ook bepaald niet veel hoop voor de toekomst.
En als Navalny ooit vrijkomt vraag ik me af of zijn gezondheid het nog wel toelaat om een land als Rusland te kunnen leiden.
Vanwege hun fantastische ervaringen met Rusland tijdens het bestaan van de USSR en het Warschaupact?quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waarom wouden al die landen zo ontzettend graag lid worden van de NATO?
Ken m, en de maker is neutraal want het geeft namelijk ook een positieve blik op Rusland zelf aangezien een grote meerderheid pro oorlog is. Maar je ziet veel jongeren vaak twijfelen..quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit is wel een interessant YT-kanaal wat dat betreft. Heel veel van dit soort vragen aan mensen op straat:
Wat inderdaad opvalt is dat velen weinig tot niets durven te zeggen. Sommigen kijken nog even zenuwachtig over hun schouder voordat ze iets zeggen dat heeel misschien een klein beetje indruist tegen dat wat het regime wil uitstralen. Ook opvallend dat heel veel mensen zeggen het nieuws niet te volgen als hen iets wordt gevraagd over Poetin/het leger oid, maar diezelfde mensen wel 'perfect' op de hoogte zijn van wat er in andere landen zoal gebeurt. Ze durven soms gewoon niet te praten over wat er in hun eigen land gebeurt.
Er is ook niks aan vooraf gegaan, Putin werd wakker en die dacht ff lekker Oekraïne te gaan binnen vallen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:17 schreef The_End het volgende:
[..]
De Russen zijn een oorlog begonnen. Dat lijk je steeds te vergeten...
Nee, hij heeft het jarenlang voorbereid. Dat klopt!quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Er is ook niks aan vooraf gegaan, Putin werd wakker en die dacht ff lekker Oekraïne te gaan binnen vallen.
Inderdaad. Heel toevallig dat de VS enorm druk begint uit te oefenen op navo landen om budget te verhogen en opeens is er oorlog in Europa. Jij ziet het!quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:35 schreef Glazenmaker het volgende:
-Knip- De VS wilde de NAVO uitbreiden en het leger van Rusland slopen. Dat is ze gelukt zonder zelf een schot te lossen!@!!@ En Poetin heeft met zijn magere presidentssalaris enorme villa's en jachten die miljarden kosten.
Toeval?! Ik dacht het niet. Gewoon een donatie van Biden om zijn eigen land te verraden.
Wordt wakker mensen!!!!
Volgens mij is er niemand hier die ontkend dat er honderden jaren van Russisch kolonialisme en genocide vooraf aan is gegaan. Waar de mening over uiteenlopen is of misdaden uit het verleden een goede reden zijn om een machtssituatie over een ander land in stand te houden. Sinds de jaren 40 is in Europa het besef gekomen dat dat niet het geval is. Voor dit besef hebben helaas veel jonge jongens uit Europa en lokale bewoners van de wereld het leven moeten laten in koloniale oorlogen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Er is ook niks aan vooraf gegaan, Putin werd wakker en die dacht ff lekker Oekraïne te gaan binnen vallen.
De Oekraïense presidentieel adviseur Mykhailo Podoliak heeft Russische berichten over een vermeende sabotagegroep van het Oekraïense leger in de Russische regio Brjansk ontkend. Dit was een "opzettelijke provocatie" door Rusland, schreef Podoljak op Twitter.
Rusland wil zijn burgers bang maken en zijn eigen aanval op een ander land en de groeiende armoede rechtvaardigen. "Ondertussen wordt de partizanenbeweging in Rusland sterker en agressiever. Vrees je partizanen..." vervolgde hij.
Russische staatsmedia hadden eerder gemeld dat Oekraïense militanten twee dorpen aan de Russische kant van de grens met Brjansk hadden geïnfiltreerd. Er zou op een auto zijn geschoten, waarbij één persoon om het leven kwam en een kind gewond raakte. De Russische autoriteiten hebben echter meldingen van gijzeling ontkend.
It’s a very quirky little form of live theatre, to be sure… https://t.co/fVmKnvfAYd
— Kirsty Harris 🇺🇦 (@Muttley76) March 2, 2023
Goh, om even Rusland te verwoorden een week voor de invasie.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vanwege hun fantastische ervaringen met Rusland tijdens het bestaan van de USSR en het Warschaupact?
Zijn je argumenten op dat je maar weer persoonlijk moet worden?quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Geen reactie. Dag Sandman. Tot over twee topics waar je weer dezelfde onzin roept.
Wie beweerd hier die dingen dan?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zijn je argumenten op dat je maar weer persoonlijk moet worden?
Typisch.
Wat wil je nou? Dat ik namen ga verzamelen? Posts ga terugzoeken? Als ik ook maar een seconde zou denken dat het verspilde moeite is en iemand dat serieus zou lezen zou ik het doen maar alles draait om hier bij bepaalde users om het uitlokken van een flame war.quote:
Dat heeft denk ik geen nut ja, gezien je die hier ook niet gaat vinden.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Dat ik namen ga verzamelen? Posts ga terugzoeken? Als ik ook maar een seconde zou denken dat het verspilde moeite is en iemand dat serieus zou lezen zou ik het doen maar alles draait om hier bij bepaalde users om het uitlokken van een flame war.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik geen nut ja, gezien je die hier ook niet gaat vinden.
Doe datquote:Op donderdag 2 maart 2023 15:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]![]()
Ik zal notities bijhouden vanaf nu. Dan slinger ik die zo nu en dan als copypasta het topic in.
Deal?
Logisch ze hebben nu ongeveer 500km aan open grens met Rusland ze hadden eventueel grensdorpen in kunnen nemen.quote:
Ja en nee.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Argumenten?? Laat me niet lachen. Jij claimt dat er mensen hier roepen dat Oekraïne makkelijk zou winnen. Bewijs het dan!?quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zijn je argumenten op dat je maar weer persoonlijk moet worden?
Typisch.
Zoals ik al zei, gaan we regelen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:39 schreef The_End het volgende:
[..]
Argumenten?? Laat me niet lachen. Jij claimt dat er mensen hier roepen dat Oekraïne makkelijk zou winnen. Bewijs het dan!?
quote:
Kunnen jullie het eens worden dat jullie in dit topic voor het grootste gedeelte gewoon van mening verschillen? Wat FOK! betreft is dat geen probleem mits de discussie op een normale toon gevoerd wordt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Dat ik namen ga verzamelen? Posts ga terugzoeken? Als ik ook maar een seconde zou denken dat het verspilde moeite is en iemand dat serieus zou lezen zou ik het doen maar alles draait om hier bij bepaalde users om het uitlokken van een flame war.
@ATuin-hek verdient het niet om aangesproken te worden wat mij betreft in dit geval.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie het eens worden dat jullie in dit topic voor het grootste gedeelte gewoon van mening verschillen? Wat FOK! betreft is dat geen probleem mits de discussie op een normale toon gevoerd wordt.
Dus welke partij je ook kiest in deze oorlog, verdraag het gewoon dat er users zijn met een andere mening en dat die ook welkom zijn in BNW.
Ik kan hier ook regelmatig glitter plaatjes, bloemetjes en hartjes posten om jullie eraan te herinneren dat we niet in oorlog zijn met elkaar![]()
Doe dat eens, zulke plaatjes zullen vast een gezellige afwisseling vormen in dit soms conflictueuze topic.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie het eens worden dat jullie in dit topic voor het grootste gedeelte gewoon van mening verschillen? Wat FOK! betreft is dat geen probleem mits de discussie op een normale toon gevoerd wordt.
Dus welke partij je ook kiest in deze oorlog, verdraag het gewoon dat er users zijn met een andere mening en dat die ook welkom zijn in BNW.
Ik kan hier ook regelmatig glitter plaatjes, bloemetjes en hartjes posten om jullie eraan te herinneren dat we niet in oorlog zijn met elkaar![]()
Dit heeft niks met mening te maken. Sandman claimt iets over zijn mede fokkers. Laat het hem maar bewijzen!quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Het zou kunnen dat ik ten onrechte iemand quote, maar mijn boodschap is duidelijk en voor alle users bedoeld.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
@:ATuin-hek verdient het niet om aangesproken te worden wat mij betreft in dit geval.
In het algemeen is het echter zeldzaam dan iemand daadwerkelijk op zoek is naar een normale discussie, alles moet en zal een flame war worden.
Een claim komt voort uit een visie of mening die men vormt op hetgeen iemand heeft waargenomen of bedacht.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:51 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit heeft niks met mening te maken. Sandman claimt iets over zijn mede fokkers. Laat het hem maar bewijzen!
Ik heb niet eens gezegd dat het gebruikers hier zijn maar goed, jij wilt blijkbaar gewoon even ruziemaken.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:51 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit heeft niks met mening te maken. Sandman claimt iets over zijn mede fokkers. Laat het hem maar bewijzen!
Dat is echt onzin. Je verwart meningen met feiten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Een claim komt voort uit een visie of mening die men vormt op hetgeen iemand heeft waargenomen of bedacht.
Dit was direct aan een fokker gericht. Bewijs je claim of geef toe dat je fout zat.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Neem jij een feit niet waar?quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Je verwart meningen met feiten.
Of accepteer dat je het gewoon niet met hem eens bent?quote:Op donderdag 2 maart 2023 15:59 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit was direct aan een fokker gericht. Bewijs je claim of geef toe dat je fout zat.
Laat het hem dan bewijzen. Dit is geen mening!quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Of accepteer dat je het gewoon niet met hem eens bent?
Ooit heb je geleerd dat rood een kleur is en deze tint leren herkennen?quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Laat het hem dan bewijzen. Dit is geen mening!
Rood is een kleur.
Ik vind rood mooi.
Ene is een feit. Andere een mening.
Echt? Als je op deze tour gaat, dan is elke discussie onmogelijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ooit heb je geleerd dat rood een kleur is en deze tint leren herkennen?
Ja, net als dat ik vind dat mijn haar bruin is maar ik in mijn jeugd altijd rooie werd genoemd?quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:50 schreef The_End het volgende:
[..]
Echt? Als je op deze tour gaat, dan is elke discussie onmogelijk.
Besef jij wel dat rood een bepaalde golflengte van het licht is en dat er daarvan is afgesproken dat we dat rood noemen.
Om te discussiëren?quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:56 schreef UncleScorp het volgende:
Het moge eindelijk es duidelijk worden met welke insteek sommige users naar dit topic/subforum komen.
Ja, heel goed! Iemand had het dus fout...quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, net als dat ik vind dat mijn haar bruin is maar ik in mijn jeugd altijd rooie werd genoemd?
Probeer met mijn opmerking aan te geven dat een feit niet als zodanig hoeft te worden erkend door een ander.
Gewoon x-aantal users negerenquote:
En waarom maak je je meer druk om dit soort dingen dat de media meldt dan de leugens die direct uit het Kremlin komen? Ik snap dat niet, Iemand maakt een schatting over de voorraden van Rusland, en Rusland lijkt ook minder te gebruiken per dag, maar goed daar is weinig zicht op. Dat zie jij als verschrikkelijke propaganda.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Oprecht de beste methode, dank je wel.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gewoon x-aantal users negeren
Als ze jou niet kunnen irriteren, braadt hun haring niet.
Give it a try
Het begint te lukken.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oprecht de beste methode, dank je wel.
Rusland maakt uiteraard bij, maar uit alles blijkt dat ze chronisch tekort hebben.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En waarom maak je je meer druk om dit soort dingen dat de media meldt dan de leugens die direct uit het Kremlin komen? Ik snap dat niet, Iemand maakt een schatting over de voorraden van Rusland, en Rusland lijkt ook minder te gebruiken per dag, maar goed daar is weinig zicht op. Dat zie jij als verschrikkelijke propaganda.
Maar het Kremlin dat elke dag de reden van de invasie verandert en het Westen de schuld geeft, zegt dat ze "tegen de hele NAVO vechten", het hebben over de Nazi's van Ukraine terwijl ze er zelf veel meer hebben. Corruptie, terwijl Rusland tot op het bot corrupt is. BiolabsDat is DE WAARHEID.
Verschrikkelijke propaganda? Ze vechten toch indirect tegen NAVO? Zonder NAVO was Oekraïne al lang weg gevaagd. Ja overal zitten nazi’s, enige verschil is dat wij ze in Oekraïne ondersteunen. Klopt heel (oud) Sovjet unie is corrupt, daarom niet doen alsof Oekraïne het nieuwe Zwitserland is.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En waarom maak je je meer druk om dit soort dingen dat de media meldt dan de leugens die direct uit het Kremlin komen? Ik snap dat niet, Iemand maakt een schatting over de voorraden van Rusland, en Rusland lijkt ook minder te gebruiken per dag, maar goed daar is weinig zicht op. Dat zie jij als verschrikkelijke propaganda.
Maar het Kremlin dat elke dag de reden van de invasie verandert en het Westen de schuld geeft, zegt dat ze "tegen de hele NAVO vechten", het hebben over de Nazi's van Ukraine terwijl ze er zelf veel meer hebben. Corruptie, terwijl Rusland tot op het bot corrupt is. BiolabsDat is DE WAARHEID.
Je moet echt stoppen met het posten van aantoonbare onzin ajb, Svoboda, de partij waar jij het over heb, behaalde de vorige verkiezingen slechts 1 zetel. En we steunen niet Svoboda, maar de zittende regering.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Verschrikkelijke propaganda? Ze vechten toch indirect tegen NAVO? Zonder NAVO was Oekraïne al lang weg gevaagd. Ja overal zitten nazi’s, enige verschil is dat wij ze in Oekraïne ondersteunen. Klopt heel (oud) Sovjet unie is corrupt, daarom niet doen alsof Oekraïne het nieuwe Zwitserland is.
Nou ja, je bracht dat naar voren als goed voorbeeld waarom je Pro-Oekraine berichten niet geloofd, maar Rusland vertrouw je op hun blauwe ogen terwijl die veel meer onzin verspreiden..quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Verschrikkelijke propaganda? Ze vechten toch indirect tegen NAVO? Zonder NAVO was Oekraïne al lang weg gevaagd. Ja overal zitten nazi’s, enige verschil is dat wij ze in Oekraïne ondersteunen. Klopt heel (oud) Sovjet unie is corrupt, daarom niet doen alsof Oekraïne het nieuwe Zwitserland is.
Betrokken partij is niet hetzelfde als strijdende partij inderdaadquote:Op donderdag 2 maart 2023 19:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou ja, je bracht dat naar voren als goed voorbeeld waarom je Pro-Oekraine berichten niet geloofd, maar Rusland vertrouw je op hun blauwe ogen terwijl die veel meer onzin verspreiden..
Nee, ze vechten niet indirect tegen NAVO. Misschien tegen 1% van de kracht van NAVO, en dat is alleen wat oud materiaal. En Rusland steunt hun eigen nazi's + wat Straatcommando zei.
En niemand doet alsof Oekraine het nieuwe Zwitserland is.
Wat een leuke manier weer om een "discussie" binnen te stappen...quote:
Wel vermoeiend dat men er na een jaar nog steeds mee aankomt. Heb zo het flauwe vermoeden dat mensen die dit doen dit dan ook niet met de beste intenties doen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet echt stoppen met het posten van aantoonbare onzin ajb, Svoboda, de partij waar jij het over heb, behaalde de vorige verkiezingen slechts 1 zetel. En we steunen niet Svoboda, maar de zittende regering.
En niemand doet alsof Oekraïne Zwitserland is. Zwitserland is zelfs voor nazi Duitsland met rust gelaten. Dit is gewoon weer een goedkope Oekraïners zijn nazi's frame
Waarom moet er een intentie zijn? Als mensen daar in geloven, zal dat voor hun zo zijn?quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel vermoeiend dat men er na een jaar nog steeds mee aankomt. Heb zo het flauwe vermoeden dat mensen die dit doen dit dan ook niet met de beste intenties doen.
Je moet toch een reden hebben om niet toe te geven dat je fout zat/zit. Dan is "Ik ben tegen de nazi's" wel een goede om je aan vast te houden.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel vermoeiend dat men er na een jaar nog steeds mee aankomt. Heb zo het flauwe vermoeden dat mensen die dit doen dit dan ook niet met de beste intenties doen.
Het is propaganda en niet waar!! Besef jij niet hoe gevaarlijk deze onzin is? Ik vind dit echt bizar hoor.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom moet er een intentie zijn? Als mensen daar in geloven, zal dat voor hun zo zijn?
Nou, omdat dit niet echt in de complothoek zit. Of achterdocht jegens beweegredenen, maar het zwartmaken van een van de partijen en dat ook nog eens gestoeld op aantoonbaar foute informatie.quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom moet er een intentie zijn? Als mensen daar in geloven, zal dat voor hun zo zijn?
Ik geloof echt dat sommige mensen een 'verkeerde aanname' doen en dan zijn overtuigd dat de waarheid aan hun kant staat. Dat zie je bij elke kwestie. Ik ga er echter niet van uit dat mensen deze meningen/opinie/ visie verkondigen vanuit een 'kwade opzet' of met'kwade bedoelingen', ze verkondigen waar ze in geloven.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is propaganda en niet waar!! Besef jij niet hoe gevaarlijk deze onzin is? Ik vind dit echt bizar hoor.
Daarnaast is het allang duidelijk dat hier mensen tussen zitten met verkeerde intenties. Dat weet je best.
Dan moeten daar duidelijker afspraken over gemaakt worden. Polarisatie viert hoogtij.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou, omdat dit niet echt in de complothoek zit. Of achterdocht jegens beweegredenen, maar het zwartmaken van een van de partijen en dat ook nog eens gestoeld op aantoonbaar foute informatie.
Dat is niet waar bnw voor is, dunkt mij.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 maart 2023 20:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan moeten daar duidelijker afspraken over gemaakt worden. Polarisatie viert hoogtij.
Nee.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Verschrikkelijke propaganda? Ze vechten toch indirect tegen NAVO?
Neequote:Zonder NAVO was Oekraïne al lang weg gevaagd.
Neequote:Ja overal zitten nazi’s, enige verschil is dat wij ze in Oekraïne ondersteunen.
Doen we ook niet.quote:Klopt heel (oud) Sovjet unie is corrupt, daarom niet doen alsof Oekraïne het nieuwe Zwitserland is.
Nou geloof ik niet dat Rusland Oekraïne is binnengevallen vanwege de Nazi's maar het nazisme gehalte is toch vrij hoog bij de strijdende krachten?quote:Op donderdag 2 maart 2023 19:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je moet echt stoppen met het posten van aantoonbare onzin ajb, Svoboda, de partij waar jij het over heb, behaalde de vorige verkiezingen slechts 1 zetel. En we steunen niet Svoboda, maar de zittende regering.
En niemand doet alsof Oekraïne Zwitserland is. Zwitserland is zelfs voor nazi Duitsland met rust gelaten. Dit is gewoon weer een goedkope Oekraïners zijn nazi's frame
Laat eens een recent voorbeeld zien.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou geloof ik niet dat Rusland Oekraïne is binnengevallen vanwege de Nazi's maar het nazisme gehalte is toch vrij hoog bij de strijdende krachten?
Dat is wel overduidelijk.
Ze verbergen het ook niet echt.
Die liggen dan al lang onder de groene zoden. Nextquote:Op donderdag 2 maart 2023 21:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou geloof ik niet dat Rusland Oekraïne is binnengevallen vanwege de Nazi's maar het nazisme gehalte is toch vrij hoog bij de strijdende krachten?
Hoe recent wil je?quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Laat eens een recent voorbeeld zien.
Volgens mij is AZOV verdwenen tijdens de inname van Mariupol.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe recent wil je?
Het is toch algemeen bekend dat het nazisme daar omarmd wordt?
Waarschijnlijk niet door de gemobiliseerde burgers maar wel door het AZOV bataljon en zo ver ik weet strijden die nog steeds.
Enige wat me zo te binnen schiet is het Azov regiment en zelfs daar was het niet schering en inslag.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je maakt een goed punt hoor. Die shit vind ik ook tenenkrommend.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:34 schreef UncleScorp het volgende:
Een van de partijen zwart maken?
Polarisatie?
Zoals en masse roepen “ AlLe RuSsEn MoGeN dOoD” ?
Dat is niet waar XXX voor is, dunkt mij
Voor mij geen probleem, ik blijf bij mijn “mening”, ook zonder het nazi gedoe. Heb ik sowieso nauwelijks aangehaald.
Ja eens, het is ook maar een excuus van Putin voor de oorlog.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Die liggen dan al lang onder de groene zoden. Next
Laat ons maar verdergaan zonder nazi verwijzingen.
Ook het AZOV bataljon werkte met westerse wapens en hebben westerse training gehad, gewoon een gevalletje van: the enemy of my enemy is my friend.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij is AZOV verdwenen tijdens de inname van Mariupol.
En dat betreft dus 1 bataljon.
Dan vind ik het nogal ver gezocht dat we Nazis steunen door hulp te geven aan Oekraïne.
Nazi sympathieën vind je overal, zo is ook gesteld. Dus ook in Nederland, ook in Rusland, etc.
Wil niet zeggen dat iemand die in Nederland investeert dus Nazis steunt.
Maar dan met als doel Oekraïne te verdedigen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook het AZOV bataljon werkte met westerse wapens en hebben westerse training gehad, gewoon een gevalletje van: the enemy of my enemy is my friend.
Dat zie je ook bij bij de taliban en dergelijke.
Ja het kan ook zijn dat ze het nationaal socialisme gebruiken om het moraal hoog te houden.quote:Op donderdag 2 maart 2023 22:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan met als doel Oekraïne te verdedigen.
Niet om de Nazi ideologie te verspreiden.
Bij Azov heb ik niet het idee dat wat jij nationaal socialisme noemt door de Oekraïense overheid werd verkondigd om het moraal hoog te houden.quote:Op donderdag 2 maart 2023 22:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja het kan ook zijn dat ze het nationaal socialisme gebruiken om het moraal hoog te houden.
Een ideaal om voor te strijden.
Zo werken alle oorlogen toch?
Een ideaal om voor te strijden, een god, een koning, religie of ideologie.
Zodra een overheid de waarheid gaat verkondigen wilt er niemand meer strijden.
Nee dat het door de overheid verkondigd werd heb ik ook geen bewijs van.quote:Op donderdag 2 maart 2023 22:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij Azov heb ik niet het idee dat wat jij nationaal socialisme noemt door de Oekraïense overheid werd verkondigd om het moraal hoog te houden.
Azov is nagenoeg gedecimeerd.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook het AZOV bataljon werkte met westerse wapens en hebben westerse training gehad, gewoon een gevalletje van: the enemy of my enemy is my friend.
Dat zie je ook bij bij de taliban en dergelijke.
En dan laat je Kadyrov en z’n moderne jihadstrijders met hun heilige oorlog nog buiten beschouwingquote:Op vrijdag 3 maart 2023 01:10 schreef theguyver het volgende:
Wie zijn erger nationalisten +-5000 man of het ergste gespuis wat in Rusland bevond 30.000 man?
Wat had je nou gedacht? Dat China gewoon aan de zijde van de VS zou gaan staan?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 01:07 schreef theguyver het volgende:
Chinese peace plan: Can Beijing find a way to end the Russia-Ukraine conflict, despite open hostility from the US and NATO?
Scheelt dat China hier niet om de hoek ligt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 06:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat had je nou gedacht? Dat China gewoon aan de zijde van de VS zou gaan staan?
China heeft recent ook een ander statement uitgebracht : "US hegemony and its perils"
Daarin staat ook duidelijk hun visie over de "wereldmacht(en)", en er staat verandering voor de deur. Meer oorlog dus want someone zal haar plaats niet zomaar afstaan zonder slag of stoot.
En wat gaat europa doen als de VS ons meesleurt in another war? Gaan we onszelf afsluiten van China? Of hen eindeloos sanctioneren? Hopelijk komt er dan protest van de europese bedrijfswereld...hadden zij op voorhand geweten tot wat die "sancties" geleid hebben, hadden ze wsl eerder geprotesteerd.
Uiteraard, want omdat de VS Taiwan beschermt wordt China gedwongen om Taiwan aan te vallen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Scheelt dat China hier niet om de hoek ligt.
Rusland daarintegen.
Maar als ik je goed begrijpt en China valt Taiwan binnen.
Omdat ze geen invloed hebben in dat land is het dus ook weer de schuld van de VS?
Toch gek dat bij elke oorlog de naam "VS" valt ... opmerkelijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:06 schreef theguyver het volgende:
Maar als ik je goed begrijpt en China valt Taiwan binnen.
Omdat ze geen invloed hebben in dat land is het dus ook weer de schuld van de VS?
Ja, best gek dat je dat doet. Waarom zou de VS schuldig zijn aan de oorlog in Oekraïne of later Taiwan?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Toch gek dat bij elke oorlog de naam "VS" valt ... opmerkelijk.![]()
Altijd de onschuldige ziel natuurlijk![]()
Maar toch
Misschien omdat de VS en de rest van de wereld Taiwan als land zien behalve China.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 07:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Toch gek dat bij elke oorlog de naam "VS" valt ... opmerkelijk.![]()
Altijd de onschuldige ziel natuurlijk![]()
Maar toch
Hier in BNW wel hoor. Stond net in de file, en wie denk je dat die veroorzaakt had? Weer de VS en de CIA inderdaad.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien omdat de VS en de rest van de wereld Taiwan als land zien behalve China.
En de VS de soevereiniteit van Taiwan waarborgt.
China ziet dat niet zo niet dat ze überhaupt een invloed hebben over hoe het land geregeerd word en zo..
Stel ik ram Rutte voor de bek kan ik dat dan ook in de schoenen van de VS neerleggen?
Volgens mij zijn er maar een paar landen die Taiwan erkennen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien omdat de VS en de rest van de wereld Taiwan als land zien behalve China.
En de VS de soevereiniteit van Taiwan waarborgt.
China ziet dat niet zo niet dat ze überhaupt een invloed hebben over hoe het land geregeerd word en zo..
Stel ik ram Rutte voor de bek kan ik dat dan ook in de schoenen van de VS neerleggen?
14 maar liefst.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar een paar landen die Taiwan erkennen.
Maar China komt er verder niet ze hebben geen bestuur over het land.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar een paar landen die Taiwan erkennen.
Meen veel meer maar heb me vergist.quote:
Grondstoffen?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar China komt er verder niet ze hebben geen bestuur over het land.
En Taiwan net als oosten van Oekraïne is een goudmijn.
Nee chips fabrieken waar 80% van de meest geavanceerde chips die er zijn gemaakt wordenquote:
Ja daar staat Taiwan om bekend maar is het dan niet mogelijk om die kennis naar bijvoorbeeld de USA te verplaatsen?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee chips fabrieken waar 80% van de meest geavanceerde chips die er zijn gemaakt worden
En nee geen lays chips
Gaat niet perse om de kennis. Het gaat om de fabrieken. En dat zijn geen fabrieken die je even kan verhuizen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja daar staat Taiwan om bekend maar is het dan niet mogelijk om die kennis naar bijvoorbeeld de USA te verplaatsen?
Psst : BNW / USA vs China WW3 : move 1 Pelosiquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:05 schreef Jippie het volgende:
Tip van Jip ; misschien een apart China - Taiwan topic openen?
Dit topic was voor beide gestart.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:05 schreef Jippie het volgende:
Tip van Jip ; misschien een apart China - Taiwan topic openen?
Ja en nee..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee chips fabrieken waar 80% van de meest geavanceerde chips die er zijn gemaakt worden
En nee geen lays chips
Nee. De machines die de chips bouwen komen uit nederland. De chips zelf niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja en nee..
Dit weten er weinig maar de meest geavanceerde chips komen uit Nederland.
Europese droom: meest geavanceerde computerchips van eigen bodem - https://nos.nl/l/2377777
En ja Taiwan goeie 2e
Ah sorry, ik meen dat die chips ook hier worden gemaakt ..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee. De machines die de chips bouwen komen uit nederland. De chips zelf niet.
Ik ben bekend met Asml. Is zelfs een klant voor het bedrijf waar ik werk. En heb 2 maanden terug nog een hele rondleiding door de cleanroom gehad in een soort ruimte pakjes
het is best bizar hoe belangrijk asml is. Misschien wel het meest invloedrijke bedrijf ter wereld.
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoorquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ah sorry, ik meen dat die chips ook hier worden gemaakt ..
Ik had pas vorige week van bedrijf gehoord..
Meen dat de chips een gigantische sprong hadden gemaakt nog niet zo lang terug
Maar goed meer voor tech forum.
Toevallig datzelfde filmpje afgelopen week gedeeltelijk gezienquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoorZo leren we nog eens wat van elkaar. Maar gaat dus om de machines. En asml loopt jaren voor op de rest met deze techniek. Dat is waarom de us zich er ook tegen aan begint te bemoeien tegen de nederlandse overheid. Dat we deze machines vooral niet aan China mogen verkopen.
De machine die voor de meest geavanceerde chips zorgen dan. De mindere chips gaan wel nog die kant op.
En ja misschien klein beetje offtopic maar wel interessant.
deze video vind je misschien wel interessant
De Oost-Oekraïense stad Bachmut, die al maanden wordt bevochten, is praktisch omsingeld, volgens de Russische huurlingen van Wagner die er zijn ingezet. De oprichter en leider van de groep, Jevgeni Prigozhin, zei in een videoboodschap dat er nog maar één verkeersader beschikbaar is voor de Oekraïense soldaten. Prigozhin riep de Oekraïense president Zelenskyy op zijn troepen terug te trekken.
De huurlingen van Wagner zijn al maanden in een felle strijd verwikkeld met Oekraïense soldaten om Bachmut. Er zijn nog enkele duizenden burgers in de stad, waar voor de oorlog ongeveer 70.000 mensen woonachtig waren. De huurlingen van Wagner opereren grotendeels onafhankelijk van de Russische legerleiding. Het Russische leger heeft zijn opmars naar Bachmut de afgelopen weken opgevoerd.
Wagner’s Boss Prigozhyn: “Before we fought the professional Ukrainian army but today we see more and more elderly people and kids.”
— Lord Bebo (@MyLordBebo) March 3, 2023
-> Bakhmut is falling as we speak and Zelensky pulled out the “good” units and threw in kids and old people to win time … despicable! pic.twitter.com/bY3RdGztGE
the capture of which was announced by the enemy on February 20.
This is part of a disinformation campaign against the population of #Ukraine with the aim of spreading panic and provoking the top military and political leadership.
— Aurora Borealis (@aborealis940) March 3, 2023
Het algoritme voert on deze troep want ook ik heb de mini docu over asml gezienquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Toevallig datzelfde filmpje afgelopen week gedeeltelijk gezienvandaar dat ik er van gehoord had.
Lachwekkend, die reactie van Wagner.quote:
Dat is goed nieuws!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:20 schreef Ali_boo het volgende:
Blackrock zal Oekraïne helpen opbouwen na de oorlog
[ twitter ]
Doen ze niet gratis hequote:
En nog beter, de toko waar ik voor werk ook. Voor niks.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:20 schreef Ali_boo het volgende:
Gewoon verhalen op Ruslandquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Doen ze niet gratis he
Of de Oekraïense mensen gebaat zijn bij een debt trap durf ik te betwijfelen
Zelf ben ik niet tegen het helpen om het land op te bouwen. De initiatief van je bedrijf is echt helemaal primaquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En nog beter, de toko waar ik voor werk ook. Voor niks.
Wat aardig dat Blackrock Rusland gaat helpenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Niet alleen BlackRock hoorquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat aardig dat Blackrock Rusland gaat helpen
Ja, hij heeft het goed voor elkaarquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet alleen BlackRock hoor
Ukrainian leader Volodymyr Zelensky thanked companies like BlackRock, JP Morgan, Goldman Sachs, and Starlink, insisting “everyone can become a big business by” investing in Ukraine, where “we are defending freedom and property”.
Vanaf min 2.15 ongeveer
Ik vraag me af hoe het voor de bevolking gaat zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet alleen BlackRock hoor
Ukrainian leader Volodymyr Zelensky thanked companies like BlackRock, JP Morgan, Goldman Sachs, and Starlink, insisting “everyone can become a big business by” investing in Ukraine, where “we are defending freedom and property”.
Vanaf min 2.15 ongeveer
Dat is voornamelijk cultureel gedreven. Nederland is enorm individualistisch en we zijn ook redelijk calvinistisch.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het voor de bevolking gaat zijn.
Nu verdienen ze niet veel maar het leven is goedkoop.
En ze hebben weinig stress(buiten de oorlog om)en mensen helpen elkaar nog.
Hier zijn de lonen vele malen hoger maar de kosten ook en de burnouts zijn niet meer te tellen.
Elkaar helpen is er ook niet meer bij, uitzonderingen daargelaten.
Dont shoot the messengerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Lekkere titel ook van dat filmpje, vast niet gekleurd
Denk niet dat het goed zal uitpakken voor de bevolking daar. BlackRock is al een tijdje bezig om al het land daar op te kopen. En dit is slechts het begin van het mega project wat ze daar voor ogen hebbenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
En alleen maar goed dat de investeerders klaar staan. Ukraine verwesterde al snel, dat is na de oorlog alleen maar sneller. Ik voorzie een goede toekomst voor dat land.
Ik kjkk wel verder dan alleen de titel hoor.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dont shoot the messenger![]()
Zocht naar het filmpje waarin Zelensky al die bedrijven bedankte, dit was de eerste video die naar boven kwam
[..]
Denk niet dat het goed zal uitpakken voor de bevolking daar. BlackRock is al een tijdje bezig om al het land daar op te kopen. En dit is slechts het begin van het mega project wat ze daar voor ogen hebben
Ben verder benieuwd wat je onder verwestersing verstaat
Dacht ik vraag het even voordat ik mijn eigen invulling daarin geef
Ik nomineer hem voor erelid 👌quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:05 schreef theguyver het volgende:
https://www.youtube.com/live/y5VFSCEZDtQ?feature=share
Op 28 min...
Wat een pannenkoek!
Ik regel wel wat snacks voor onderweg, wanneer ga je?quote:
Meer mensen die wat bij willen doen?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 05:36 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ga maar naar Marioepol of Bachmoet, reiskosten krijg je van mij
Welkom bij Google.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het algoritme voert on deze troep want ook ik heb de mini docu over asml gezien
Tja, dan ben je wel wanhopig, als je de vlag van een beweging die tegen Nazi Duitsland heeft gevochten, waarbij de rode kleur staat voor het Oekraïense bloed dat heeft gevloeid en zwart voor de Oekraïne grond, wilt wegzetten als een Nazi vlag.quote:
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan ben je wel wanhopig, als je de vlag van een beweging die tegen Nazi Duitsland heeft gevochten, waarbij de rode kleur staat voor het Oekraïense bloed dat heeft gevloeid en zwart voor de Oekraïne grond, wilt wegzetten als een Nazi vlag.
Leuk bedacht, maar je ziet toch zelf wel dat dat een andere vlag is.quote:
Er is wel iets meer gebeurd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan ben je wel wanhopig, als je de vlag van een beweging die tegen Nazi Duitsland heeft gevochten, waarbij de rode kleur staat voor het Oekraïense bloed dat heeft gevloeid en zwart voor de Oekraïne grond, wilt wegzetten als een Nazi vlag.
Ik ken de geschiedenis, maar om een eerbetoon aan gevallen Oekraïense soldaten te vernauwen tot naziverheerlijking gaat wel heel ver en is precies wat je terug ziet in Russische propaganda, met als doel om het vernietigen van Oekraïne te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er is wel iets meer gebeurd.
Als je interesse hebt kan je dit stukje lezen.
https://www.meeroverpolen(...)llaborateur-bandera/
Waarom?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 06:58 schreef theguyver het volgende:
Correspondent ter plaatsen zou handig zijn voor dit topic.
Als je de geschiedenis kent waarom zeg je dan alleen maar dat ze tegen nazi Duitsland hebben gevochten?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis, maar om een eerbetoon aan gevallen Oekraïense soldaten te vernauwen tot naziverheerlijking gaat wel heel ver en is precies wat je terug ziet in Russische propaganda, met als doel om het vernietigen van Oekraïne te rechtvaardigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |