abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208177199
Let's go!

Situatie 24 januari 2023

b626802ef920b6764964edc2b702df2d51f49ce1.jpg?1674580973

Actuele interactieve kaart van Oekraïne - Institute of War Studies

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776

[ Bericht 21% gewijzigd door Jippie op 02-03-2023 16:44:57 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208177314
We beginnen gewoon van voor af aan :)

quote:
Oekraïne zal "op lange termijn" lid worden van de NAVO, zegt Stoltenberg

Oekraïne gaat toetreden tot de NAVO, maar dat zal wel pas "op lange termijn" gebeuren. Dat heeft Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van het militaire bondgenootschap, vandaag meegedeeld.

"De NAVO-landen gaan ermee akkoord dat Oekraïne lid wordt van de alliantie, maar dat is een perspectief op lange termijn", zegt Stoltenberg tijdens een bezoek aan de Finse hoofdstad Helsinki.

"Nu is het zaak om te verzekeren dat Oekraïne een onafhankelijke en soevereine natie blijft. Daarvoor moeten we Oekraïne steunen", klinkt het nog. "We moeten ook een kader vinden dat ervoor zorgt dat president Poetin en Rusland niet opnieuw Oekraïne binnenvallen."

https://www.msn.com/nl-be(...)cba6433221f87df&ei=4
Heb onlangs ergens gelezen/gehoord dat het plan zou zijn om na de oorlog oekr terug te herbewapenen, tot de tanden toe ... wsl crazy Blinken
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208177322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:26 schreef UncleScorp het volgende:
We beginnen gewoon van voor af aan :)
[..]
Heb onlangs ergens gelezen/gehoord dat het plan zou zijn om na de oorlog oekr terug te herbewapenen, tot de tanden toe ... wsl crazy Blinken
:')
Niet meer dan terecht.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208177331
twitter

Volgens Peskov staat Moskou ‘open voor onderhandelingen over het beëindigen van het conflict in Oekraïne’, maar zal Rusland niet onderhandelen over de vier ingenomen gebieden, die bij beschrijft als de ‘nieuwe territoriale realiteit’.

Lekker onderhandelen wel zo
pi_208177413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:28 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Volgens Peskov staat Moskou ‘open voor onderhandelingen over het beëindigen van het conflict in Oekraïne’, maar zal Rusland niet onderhandelen over de vier ingenomen gebieden, die bij beschrijft als de ‘nieuwe territoriale realiteit’.

Weten ze ondertussen al welke "goals" ze willen bereiken?
pi_208178461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:28 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Prima, dat betreft platgebombardeerde gebieden met voornamelijk etnische Russen. Veel succes ermee. In ruil: Oekraïne mag zonder problemen toewerken naar toetreding tot de EU en Rusland blijft met de poten af van Moldavië. Waar kan er getekend worden?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 28 februari 2023 @ 15:07:03 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208178581
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Prima, dat betreft platgebombardeerde gebieden met voornamelijk etnische Russen. Veel succes ermee. In ruil: Oekraïne mag zonder problemen toewerken naar toetreding tot de EU en Rusland blijft met de poten af van Moldavië. Waar kan er getekend worden?
Er wonen ook ongeveer voor de helft aan etnische Oekraïners he.
(Correctie aangezien een aanzienlijk aantal gedeporteerd en gevlucht zijn)
En de ethische Russen zijn vooral tussen die ten tijd van net voor en na de val van de Sovjet Unie daar heen getrokken zijn.

Dus komt kort op neer gevalletje landje pik, vlak voor de inval was er een meerderheid van die regionen nog voor behoud van Oekraïne, daarna won men met 90+% kijk in tegenstelling tot de VS verkiezing fraude is deze verkiezing wel heel overduidelijk.

En Oekraïne wil pas onderhandelen als Rusland is opgerot.

Rusland is groot dat dus kan men prima aantal extra Russen opnemen en aangezien er een miljoen gevlucht zijn voor de draft en duizenden zijn gesneuveld kan dat prima.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208179096
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op dit moment zou dat inderdaad een prima deal kunnen zijn. Rusland heeft, of kan zeggen dat het, toch nog haar doelen heett bereikt en Oekranie kan gaan werken aan de toekomst.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208179178
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Op dit moment zou dat inderdaad een prima deal kunnen zijn. Rusland heeft, of kan zeggen dat het, toch nog haar doelen heett bereikt en Oekranie kan gaan werken aan de toekomst.
Inderdaad. Al zou een dergelijke deal tot een hoop geschuimbek leiden in het Westen denk ik.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208179412
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Al zou een dergelijke deal tot een hoop geschuimbek leiden in het Westen denk ik.
Uiteraard maar dan moet je toch gaan twijfelen aan het motief van het Westen.

Sowieso wel verstandig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208179683
Bizar om het afstaan van een groot deel van je land aan de agressor die als doel heeft om jouw cultuur te vernietigen onder het mom van 'rusificatie', een prima deal te noemen.
Цой жив
pi_208179696
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nog meer in Oekraïne denk ik, en het lijkt mij relevanter wat zij er van vinden.
Цой жив
pi_208179908
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nog meer in Oekraïne denk ik, en het lijkt mij relevanter wat zij er van vinden.
Oekraïne teert ondertussen in het geheel op basis van geld en wapens uit het Westen. Dit heeft er voor gezorgd dat men in Oekraïne door wil strijden tot het bittere einde, wat vanuit hun perspectief heel erg begrijpelijk is. Maar het is wel een standpunt waar ze snel van zullen terugkomen als het Westen alle leveringen en financiële steun gaat minderen.
pi_208179938
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oekraïne teert ondertussen in het geheel op basis van geld en wapens uit het Westen. Dit heeft er voor gezorgd dat men in Oekraïne door wil strijden tot het bittere einde, wat vanuit hun perspectief heel erg begrijpelijk is. Maar het is wel een standpunt waar ze snel van zullen terugkomen als het Westen alle leveringen en financiële steun gaat minderen.
Daarom hoop ik van harte dat het Westen niet gaat minderen.
Цой жив
pi_208180027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:38 schreef Zwoerd het volgende:
Bizar om het afstaan van een groot deel van je land aan de agressor die als doel heeft om jouw cultuur te vernietigen onder het mom van 'rusificatie', een prima deal te noemen.
Een groot deel? Het zijn relatief kleine stukken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:55 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Daarom hoop ik van harte dat het Westen niet gaat minderen.
Het is helaas sinds het begin van dit conflict al bekend dat een bepaald soort mens driftig blijft inzetten op meer oorlog. En dit ten koste van alles, al zou het uitlopen op een Derde Wereldoorlog met vele miljoenen slachtoffers, dat neemt men op de koop toe. Daarom is het belangrijker dat er niet meer wordt geluisterd naar zulke oorlogshitserij.
pi_208180032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:37 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Hun puppets ja dus je kan zeggen dat het WEF de sancties heeft ingesteld.
Je kunt inderdaad van alles zeggen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208180044
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Het is helaas sinds het begin van dit conflict al bekend dat een bepaald soort mens driftig blijft inzetten op meer oorlog. En dit ten koste van alles, al zou het uitlopen op een Derde Wereldoorlog met miljoenen aan doden, dat neemt men op de koop toe. Daarom is het belangrijker dat er niet meer wordt geluisterd naar zulke oorlogshitserij.
Daarom is het goed dat we hier geen RT meer kunnen ontvangen, dat scheelt een hoop aan oorloghitserij.
pi_208180081
quote:

[..]
[..]
Het is helaas sinds het begin van dit conflict al bekend dat een bepaald soort mens driftig blijft inzetten op meer oorlog. En dit ten koste van alles, al zou het uitlopen op een Derde Wereldoorlog met vele miljoenen slachtoffers, dat neemt men op de koop toe. Daarom is het belangrijker dat er niet meer wordt geluisterd naar zulke oorlogshitserij.
Het is juist een bepaald soort mens dat hulp aan Oekraïne oorloghitserij noemt. Volgens mij is er vrij brede steun in het land, ook in de TK. Of het nou gaat om GL of de SGP.
pi_208180082
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Of het willen strijden totdat Rusland het land uit is heeft ervoor gezorgd dat ze veel steun krijgen.
Het is maar net hoe je het wilt bekijken.

Uiteraard is voor de voorstanders van Rusland een doorn in het oog dat Oekraïne hulp van het westen krijgt, net zoals het voor voorstanders van Oekraïne een doorn in het oog is als China Rusland militaire ondersteuning geeft.
pi_208180109
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:38 schreef Zwoerd het volgende:
Dat komt doordat Rusland wel het recht heeft om Oekraïne aan te vallen, maar Oekraïne niet het recht heeft zich te verdedigen en daarbij alle mogelijke middelen inzet.
pi_208180139
quote:

[..]
[..]
Ik vind het belonen van Russische agressie iig geen vredelievende gedachte.
Цой жив
pi_208180315
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:10 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik vind het belonen van Russische agressie iig geen vredelievende gedachte.
Je moet je afvragen op welke manier Rusland beloond wordt. Het is pijnlijk duidelijk geworden dat Rusland enorme verliezen heeft geleden, een buitengewoon slecht leger heeft en alleen gevaarlijk is doordat men kan dreigen met kernwapens. Om nog maar te zwijgen over dat Rusland is afgesloten van een deel van de wereldeconomie. En dat voor een land dat eigenlijk al een enorme slechte economie heeft en waar een flink deel van de bevolking straatarm is.
pi_208180491
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je moet je afvragen op welke manier Rusland beloond wordt.
bij jouw plan krijgt Rusland er gebied bij (wat Rusland niet bepaald nodig heeft overigens)
quote:
Het is pijnlijk duidelijk geworden dat Rusland enorme verliezen heeft geleden, een buitengewoon slecht leger heeft en alleen gevaarlijk is doordat men kan dreigen met kernwapens. Om nog maar te zwijgen over dat Rusland is afgesloten van een deel van de wereldeconomie. En dat voor een land dat eigenlijk al een enorme slechte economie heeft en waar een flink deel van de bevolking straatarm is.
Tja, dat hebben ze dan ook vooral aan zichzelf te danken, je kan er ookvoor kiezen geen genocidale oorlog te beginnen.
pi_208180548
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
bij jouw plan krijgt Rusland er gebied bij (wat Rusland niet bepaald nodig heeft overigens)
[..]
Tja, dat hebben ze dan ook vooral aan zichzelf te danken, je kan er ookvoor kiezen geen genocidale oorlog te beginnen.
Maar wat is de waarde van dat gebied precies? Niets dus. Daarom is het hilarisch als Poetin dat kan presteren richting het eigen volk als 'winst' terwijl men enorme verliezen heeft geleden en deels van de wereldeconomie is afgesloten, terwijl Oekraïne de harten van menig mens heeft gestolen en meer dan genoeg financiële middelen heeft om te kunnen werken aan een heropbouw. De kans is groot dat Oekraïne daar beter en vooral stabieler uit zal komen.
pi_208180583
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar wat is de waarde van dat gebied precies? Niets dus. Daarom is het hilarisch als Poetin dat kan presteren richting het eigen volk als 'winst' terwijl men enorme verliezen heeft geleden en deels van de wereldeconomie is afgesloten, terwijl Oekraïne de harten van menig mens heeft gestolen en meer dan genoeg financiële middelen heeft om te kunnen werken aan een heropbouw. De kans is groot dat Oekraïne daar beter en vooral stabieler uit zal komen.
Heb je gemist hoeveel waardevolle grondstoffen er daar in de grond zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')