En dan? Het is juist dat gebied dat het land Oekraïne een stuk instabieler maakt omdat er altijd conflicten zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Einde der tijden?
Nee, gewoon totdat Rusland stopt.
[..]
Nee, want als Oekraïne aan de onderhandelingstafel wordt gedwongen hebben ze een zwakke positie en zijn ze de Donbass kwijt of erger.
Kun je lang wachten, Rusland is een kernmacht.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:52 schreef Wantie het volgende:
Rusland moet gedwongen worden tot onderhandelen.
Daar is niets geveinsd aan. Ik zou het probleem bij degenen die zulke vergelijkingen maken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:14 schreef Raw85 het volgende:
Die lachwekkende geveinsde verontwaardiging over een zogenaamde vergelijking van deze oorlog met de Tweede WereldoorlogHou toch op.
Helemaal niemand stelt dat het vergelijkbaar of even erg is. Het punt is dat het met wapens of meer steunen van landen die worden aangevallen door een agressief regime prima te rechtvaardigen valt en helemaal niets te maken heeft met oorlogshitserij. Integendeel, doordat wij zijn gesteund door anderen destijds maakt dat wij dit soort discussies überhaupt kunnen voeren
Fijn signaal geef je dan af; als je een kernmacht bent, kan je je buurlanden binnenvallen en gebieden annexeren, als je je probeert te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dan? Het is juist dat gebied dat het land Oekraïne een stuk instabieler maakt omdat er altijd conflicten zijn.
[..]
Kun je lang wachten, Rusland is een kernmacht.
[..]
Leuke stropop tuig je hier op. Dat argument heb ik niet gemaakt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Fijn signaal geef je dan af; als je een kernmacht bent, kan je je buurlanden binnenvallen en gebieden annexeren, als je je probeert te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.
oke: als je dat land helpt zichzelf te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuke stropop tuig je hier op. Dat argument heb ik niet gemaakt.
En je kunt de grensregio’s van je buurland gewoon opzettelijk verneuken want dan zijn er figuren die na een aantal jaar gewoon doodleuk beweren dat:quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Fijn signaal geef je dan af; als je een kernmacht bent, kan je je buurlanden binnenvallen en gebieden annexeren, als je je probeert te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.
Dus dan kun je het idd maar beter gewoon weggeven aan je agressieve buurmanquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
Het is juist dat gebied dat het land Oekraïne een stuk instabieler maakt omdat er altijd conflicten zijn.
Ook dat niet. Misschien is het handig de discussie eens rustig terug te lezen, wie weet valt het kwartje dan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
oke: als je dat land helpt zichzelf te verdedigen ben je uit op een derde wereldoorlog.
Of je legt gewoon even goed uit wat je bedoelt, om zo de verwarring weg te nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dat niet. Misschien is het handig de discussie eens rustig terug te lezen, wie weet valt het kwartje dan.
Nee, dat is onzin.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dan? Het is juist dat gebied dat het land Oekraïne een stuk instabieler maakt omdat er altijd conflicten zijn.
[..]
Oh, vandaar dat resp Rusland en de VS nog in Afghanistan zitten...quote:Kun je lang wachten, Rusland is een kernmacht.
[..]
Voor de geallieerden was WOII aanvankelijk een oorlog tegen een oprukkend Duitsland. De jodenvervolging speelde daarbij geen enkele rol. Sterker, terwijl de nazi's joden en politieke tegenstanders in eigen land in kampen stopten, kreeg Hitler doodleuk Sudetenland en later heel Tsjechië cadeau van de geallieerden. De 'meest verschrikkelijke gebeurtenissen' werden pas veel later een factor van belang. Daarom is de vergelijking tussen de invasie van Oekraïne en WOII ook prima gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor. Rusland is niet op basis van een totaal gestoorde rassenleer een oorlog begonnen om een groot 'raszuiver' rijk te bouwen en bepaalde groepen op basis van die rassenleer te vervolgen, uit het dagelijks leven te verstoten, op te sluiten in ghetto's, uit te hongeren, te gebruiken voor medische experimenten en vervolgens als vee te vervoeren richting honderden concentratiekampen en daar systematisch uit te roeien. Dat is namelijk wat Nazi-Duitsland deed in de Tweede Wereldoorlog.
En dat wil niet zeggen dat wat Rusland doet nu niet verschrikkelijk is, mijn mening over dat land en die gevaarlijke dictator van een Poetin heb ik al meermaals uitgesproken, maar de huidige oorlog in Oekraïne vergelijken met de Tweede Wereldoorlog is zoals gezegd schandalig en bagatelliseert een van de meest verschrikkelijke gebeurtenissen in de menselijke geschiedenis.
Grootste reden waarom al die landen bij de NATO wouden was vanwege hun gevoel dat Rusland agressief opstelde en ze hebben nu meer dan gelijk gekregen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin.
Er is nu 9 jaar conflict dat is aangewakkerd door Rusland.
Dit soort conflicten zie je niet bij voormalige Oostbloklanden die NAVO lid zijn geworden.
Rusland kijkt wel uit.
[..]
Oh, vandaar dat resp Rusland en de VS nog in Afghanistan zitten...
Oooh, wacht.....
Oh en Duitsland die het op een akkoordje gooiden met Rusland voor opsplitsen van zo'n beetje heel Oost Europa.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de geallieerden was WOII aanvankelijk een oorlog tegen een oprukkend Duitsland. De jodenvervolging speelde daarbij geen enkele rol. Sterker, terwijl de nazi's joden en politieke tegenstanders in eigen land in kampen stopten, kreeg Hitler doodleuk Sudetenland en later heel Tsjechië cadeau van de geallieerden. De 'meest verschrikkelijke gebeurtenissen' werden pas veel later een factor van belang. Daarom is de vergelijking tussen de invasie van Oekraïne en WOII ook prima gerechtvaardigd.
Verder blijft mijn vraag staan: wat moet het Westen volgens jou doen? Oekraïne aan zijn lot overlaten?
Dus als Duitsland hier komt en onze noordelijke regio Groningen en stukken wad in neemt dan moeten we maar op een akkoordje gaan gooien?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar wat is de waarde van dat gebied precies? Niets dus. Daarom is het hilarisch als Poetin dat kan presteren richting het eigen volk als 'winst' terwijl men enorme verliezen heeft geleden en deels van de wereldeconomie is afgesloten, terwijl Oekraïne de harten van menig mens heeft gestolen en meer dan genoeg financiële middelen heeft om te kunnen werken aan een heropbouw. De kans is groot dat Oekraïne daar beter en vooral stabieler uit zal komen.
anders wordt het bloed vergieten. Daarbij is het de schuld van de NAVO. Want die is namelijk niet heilig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 05:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus als Duitsland hier komt en onze noordelijke regio Groningen en stukken wad in neemt dan moeten we maar op een akkoordje gaan gooien?
Gewoon omdat ze het kunnen?
Hele gekke redenatie.quote:Op woensdag 1 maart 2023 06:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
anders wordt het bloed vergieten. Daarbij is het de schuld van de NAVO. Want die is namelijk niet heilig.
Nou, beloond door ze grondgebied van Oekraïne te geven.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet je afvragen op welke manier Rusland beloond wordt.
Maar doet dat er toe in de ogen van Poetin?quote:Het is pijnlijk duidelijk geworden dat Rusland enorme verliezen heeft geleden, een buitengewoon slecht leger heeft en alleen gevaarlijk is doordat men kan dreigen met kernwapens. Om nog maar te zwijgen over dat Rusland is afgesloten van een deel van de wereldeconomie. En dat voor een land dat eigenlijk al een enorme slechte economie heeft en waar een flink deel van de bevolking straatarm is.
Juist kunnen we zelf niet ergens een stuk grondgebied annexeren wat beetje waardevol is?quote:Op woensdag 1 maart 2023 06:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
anders wordt het bloed vergieten. Daarbij is het de schuld van de NAVO. Want die is namelijk niet heilig.
quote:Op woensdag 1 maart 2023 05:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus als Duitsland hier komt en onze noordelijke regio Groningen en stukken wad in neemt dan moeten we maar op een akkoordje gaan gooien?
Gewoon omdat ze het kunnen?
Graag es een ander plaatje opzetten aubquote:Op woensdag 1 maart 2023 07:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Juist kunnen we zelf niet ergens een stuk grondgebied annexeren wat beetje waardevol is?
Aangezien het zo makkelijk gaat?
Ik stel voor dat we Namibië in gaan nemen, land telt 2.5 miljoen inwoners, dus is een eitje maar is rijk aan uranium en diamanten..
Valt dus prima te doen.
Het begint te dicht bij de waarheid te komen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:40 schreef UncleScorp het volgende:
* UncleScorp checkt even of ie wel degelijk in BNW zit
Of wacht ...quote:“Faillissementengolf Duitsland slecht nieuws voor Belgische economie”
Kredietverzekeraar Allianz Trade ziet een forse toename van het aantal faillissementen in Duitsland, waar een recessie onafwendbaar lijkt.
“De faillissementen in Duitsland zijn in 2022 met 19,5 procent gestegen. Dit is het hoogste cijfer sinds de kredietcrisis in 2008. We verwachten voor 2023 nog eens een stijging additioneel van 15 procent”
Allianz Trade verwacht over heel 2023 een krimp van de economie van 0,7 procent.
In januari van dit jaar is zelfs de Duitse staalproductie, die natuurlijk heel belangrijk is als toeleverancier voor de auto-industrie, met 10,2 procent gedaald tegenover een jaar eerder.
De inflatie lijkt ook gemiddeld hoger dan in de rest van de eurozone. In januari was die volgens Eurostat 8,7 procent.
Het Duitse exportoverschot, ook een belangrijke maatstaf, stond in 2022 op zijn laagste niveau sinds het jaar 2000.
...
https://www.msn.com/nl-be(...)7443622846da20&ei=11
De sancties die Rusland in 2021 heeft gestart hebben inderdaad effect.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
De sancties beginnen te werken
[..]
Of wacht ...
Wat is je punt? Dit is een nietszeggend bericht zonder inzicht in de oorzaken van de faillissementen. Het is een feit dat in 2020 en 2021 nauwelijks bedrijven failliet zijn gegaan door coronasteun. Die is er in 2022 afgegaan dus gaan dan veel van die bedrijven alsnog failliet. De sancties tegen Rusland aanwijzen als enige oorzaak is veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
De sancties beginnen te werken
[..]
Of wacht ...
Tuurlijkquote:Op woensdag 1 maart 2023 08:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Daarnaast is het ook duidelijk dat de sancties Rusland pijn doen. Hun economie krimpt, hun export van fossiele brandstoffen een grote bron van inkomsten is gehalveerd, ze kampen dit jaar met een enorm gat in de begroting en de Russische regering loopt constant te janken hoe oneerlijk de sancties zijn. Dat deden ze niet als de sancties geen pijn doen.
Leuke verzonnen/verdraaide doelstellingen van de sancties. De doelen van de sancties zijn: de oorlog zo _pijnlijk mogelijk_ maken voor Rusland. Het financieren van de oorlog _zo moeilijk mogelijk_ te maken en de productie van wapens _zoveel mogelijk_ proberen te ontregelen. Dit kun je teruglezen op de sites van de EU en de regering.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk
De sancties gingen ervoor zorgen dat Rusland de oorlog niet meer zou kunnen financieren ... check
De sancties moesten de russische bevolking zo hard pijn doen dat ze Putin zouden doen afzetten ... check
Sancties hebben hetzelfde effect als de wapenleveringen ... het vertraagt maar houdt niet tegen.
Hun export van brandstoffen is gehalveerd, ok , en Europa betaalt nu zelf gewoon meer voor het (nog steeds) russisch gas
Hun regering loopt te janken ? Zijn gewoon extra sancties bovenop reeds bestaande sancties. Hun economie is ondertussen het woord "sancties" wel al gewoon.
Europa daarentegen ...
En dan is het nu wachten op de eerste wapenleveringen van China aan Rusland. Dan zal de VS ons dwingen om ook sancties tegen China in te voeren. En dan ...
Ik vind het allemaal best grappigquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Nogmaals, wat was je punt met jouw linkdump van dat artikel met sarcastische/quasi grappig persoonlijk commentaar?
Lachen om je eigen foutief getrokken conclusies over wat de oorzaak is van de faillissementen. Grappig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal best grappig
Dat jij het zo serieus wil opnemen is jouw probleem
Woteverquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lachen om je eigen foutief getrokken conclusies over wat de oorzaak is van de faillissementen. Grappig.
Want?quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Graag es een ander plaatje opzetten aub
Dit begint te vervelen
Jazeker wel want komt zat naar voren waar je NWS niks over hoort.quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:40 schreef UncleScorp het volgende:
* UncleScorp checkt even of ie wel degelijk in BNW zit
-Doe eens niet op de man als iemand andere mening heeft-quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De trol begint weer zichtbaar te worden.
Lache al die doden!quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Road to WW3 ... je had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:19 schreef theguyver het volgende:
Topic heette oorspronkelijk the road to WW3 want betrof niet alleen de gebeurtenissen in Europa maar ook China en Taiwan.
Kijk maar terug.
Feiten ?quote:Oh en als pro Rusland support kan je hier gewoon prima je zegje doen, wil niet zeggen dat ik het eens ben, maar goed bnw is veelal gebaseerd op meningen en niet op feiten.
Iddquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:19 schreef theguyver het volgende:
Bijvoorbeeld waar we afgelopen week over hadden het propaganda gedeelte van beide kampen.
En ondertussen ontken jij ooit Russische propaganda te hebben gezien...quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Grappig dat jij hier bijna nog de enige bent die nog een reactie waard is, ook al komen we totaal niet overeen
@HowardRoarkquote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de geallieerden was WOII aanvankelijk een oorlog tegen een oprukkend Duitsland. De jodenvervolging speelde daarbij geen enkele rol. Sterker, terwijl de nazi's joden en politieke tegenstanders in eigen land in kampen stopten, kreeg Hitler doodleuk Sudetenland en later heel Tsjechië cadeau van de geallieerden. De 'meest verschrikkelijke gebeurtenissen' werden pas veel later een factor van belang. Daarom is de vergelijking tussen de invasie van Oekraïne en WOII ook prima gerechtvaardigd.
Verder blijft mijn vraag staan: wat moet het Westen volgens jou doen? Oekraïne aan zijn lot overlaten?
Ik had je post nog niet gelezen. Maar nee hoor, Oekraïne hoeft wat mij betreft niet aan het lot worden overgelaten. Dat heb ik toch ook nergens gezegd? Dat is ook een vreemd iets om te zeggen over een land dat al meer dan honderd miljard heeft ontvangen aan financiële steun en wapens voor de komende vijf jaar.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
@:HowardRoark
Ik wacht nog steeds op een reactie. Wat moet het Westen volgens jou precies doen ten aanzien van Oekraïne?
Hoe zie jij die 'druk' precies voor je? En in welk stadium moet het westen van Oekraïne verlangen dat het gaat 'onderhandelen' met Rusland? Want ik weet niet of je bekend bent met het meest recente eisenpakket van de Russen, maar dat is vergaand.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik had je post nog niet gelezen. Maar nee hoor, Oekraïne hoeft wat mij betreft niet aan het lot worden overgelaten. Dat heb ik toch ook nergens gezegd? Dat is ook een vreemd iets om te zeggen over een land dat al meer dan honderd miljard heeft ontvangen aan financiële steun en wapens voor de komende vijf jaar.
Ik denk alleen wel om te voorkomen dat dit conflict eeuwig blijft voortduren en wellicht alsnog gaat escaleren, het belangrijk is dat er vanuit het Westen meer druk komt op Oekraïne om richting de onderhandelingstafel te gaan door ook kenbaar te maken dat de wapenleveringen en financiële steun niet eeuwig kan duren. Als dat zou zorgen dat de oorlog stopt en Oekraïne rustig kan bouwen aan een stabiel land en toetreding tot de EU is dat het meer dan waard.
Aangeven dat de financiële steun en wapens dus niet kan blijven voortduren. Dat is namelijk de enige reden Oekraïne kan blijven vechten, zonder deze steun was het land gecapituleerd. Dus als die steun wordt ingeperkt of in elk geval benadrukt dat dit niet eeuwig kan duren zal men eieren voor hun geld moeten kiezen. En plaats gerust even een linkje over het meest recente eisenpakket van Rusland. Ik heb niet meegekregen dat daar in de afgelopen weken nog iets aan was veranderd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij die 'druk' precies voor je? En in welk stadium moet het westen van Oekraïne verlangen dat het gaat 'onderhandelen' met Rusland? Want ik weet niet of je bekend bent met het meest recente eisenpakket van de Russen, maar dat is vergaand.
Ik heb het topic gestart!quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Road to WW3 ... je had het niet beter kunnen verwoorden
Kan prima veel landen doneren ongeveer het zelfde jaarlijks aan Afrika, over bodemloze put gesproken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Aangeven dat de financiële steun en wapens dus niet kan blijven voortduren. Dat is namelijk de enige reden Oekraïne kan blijven vechten, zonder deze steun was het land gecapituleerd. Dus als die steun wordt ingeperkt of in elk geval benadrukt dat dit niet eeuwig kan duren zal men eieren voor hun geld moeten kiezen. En plaats gerust even een linkje over het meest recente eisenpakket van Rusland. Ik heb niet meegekregen dat daar in de afgelopen weken nog iets aan was veranderd.
Dat vind ik best wel onzin.. Als we echt in ww3 zouden zitten. Dan was nu of heel de wereld kapot want nukes. Of rusland had geen leger meer. Als navo zich er mee bemoeid.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:55 schreef theguyver het volgende:
dusdanig betrokken bent met de oorlog dat we dus in WW3 zitten.
Ja maar het is al NATO tegen Rusland.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat vind ik best wel onzin.. Als we echt in ww3 zouden zitten. Dan was nu of heel de wereld kapot want nukes. Of rusland had geen leger meer. Als navo zich er mee bemoeid.
Ja volgens Rusland ja. Volgens de rest van de wereld niet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja maar het is al NATO tegen Rusland.
Volgens de Russische media
En Poetin zelf schoof de militaire operatie die zij waren gestart ook al in onze schoenen.
Dus..
Dat zei hij niet, dit is uit context gehaald.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
Of je je kinderen op wil offeren voor Zelensky
[ twitter ]
Een out of context quote.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
Of je je kinderen op wil offeren voor Zelensky
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |