Volgens mij zijn er maar een paar landen die Taiwan erkennen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 08:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien omdat de VS en de rest van de wereld Taiwan als land zien behalve China.
En de VS de soevereiniteit van Taiwan waarborgt.
China ziet dat niet zo niet dat ze überhaupt een invloed hebben over hoe het land geregeerd word en zo..
Stel ik ram Rutte voor de bek kan ik dat dan ook in de schoenen van de VS neerleggen?
14 maar liefst.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar een paar landen die Taiwan erkennen.
Maar China komt er verder niet ze hebben geen bestuur over het land.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar een paar landen die Taiwan erkennen.
Meen veel meer maar heb me vergist.quote:
Grondstoffen?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar China komt er verder niet ze hebben geen bestuur over het land.
En Taiwan net als oosten van Oekraïne is een goudmijn.
Nee chips fabrieken waar 80% van de meest geavanceerde chips die er zijn gemaakt wordenquote:
Ja daar staat Taiwan om bekend maar is het dan niet mogelijk om die kennis naar bijvoorbeeld de USA te verplaatsen?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee chips fabrieken waar 80% van de meest geavanceerde chips die er zijn gemaakt worden
En nee geen lays chips
Gaat niet perse om de kennis. Het gaat om de fabrieken. En dat zijn geen fabrieken die je even kan verhuizen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja daar staat Taiwan om bekend maar is het dan niet mogelijk om die kennis naar bijvoorbeeld de USA te verplaatsen?
Psst : BNW / USA vs China WW3 : move 1 Pelosiquote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:05 schreef Jippie het volgende:
Tip van Jip ; misschien een apart China - Taiwan topic openen?
Dit topic was voor beide gestart.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 11:05 schreef Jippie het volgende:
Tip van Jip ; misschien een apart China - Taiwan topic openen?
Ja en nee..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee chips fabrieken waar 80% van de meest geavanceerde chips die er zijn gemaakt worden
En nee geen lays chips
Nee. De machines die de chips bouwen komen uit nederland. De chips zelf niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja en nee..
Dit weten er weinig maar de meest geavanceerde chips komen uit Nederland.
Europese droom: meest geavanceerde computerchips van eigen bodem - https://nos.nl/l/2377777
En ja Taiwan goeie 2e
Ah sorry, ik meen dat die chips ook hier worden gemaakt ..quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee. De machines die de chips bouwen komen uit nederland. De chips zelf niet.
Ik ben bekend met Asml. Is zelfs een klant voor het bedrijf waar ik werk. En heb 2 maanden terug nog een hele rondleiding door de cleanroom gehad in een soort ruimte pakjes
het is best bizar hoe belangrijk asml is. Misschien wel het meest invloedrijke bedrijf ter wereld.
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoorquote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ah sorry, ik meen dat die chips ook hier worden gemaakt ..
Ik had pas vorige week van bedrijf gehoord..
Meen dat de chips een gigantische sprong hadden gemaakt nog niet zo lang terug
Maar goed meer voor tech forum.
Toevallig datzelfde filmpje afgelopen week gedeeltelijk gezienquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoorZo leren we nog eens wat van elkaar. Maar gaat dus om de machines. En asml loopt jaren voor op de rest met deze techniek. Dat is waarom de us zich er ook tegen aan begint te bemoeien tegen de nederlandse overheid. Dat we deze machines vooral niet aan China mogen verkopen.
De machine die voor de meest geavanceerde chips zorgen dan. De mindere chips gaan wel nog die kant op.
En ja misschien klein beetje offtopic maar wel interessant.
deze video vind je misschien wel interessant
De Oost-Oekraïense stad Bachmut, die al maanden wordt bevochten, is praktisch omsingeld, volgens de Russische huurlingen van Wagner die er zijn ingezet. De oprichter en leider van de groep, Jevgeni Prigozhin, zei in een videoboodschap dat er nog maar één verkeersader beschikbaar is voor de Oekraïense soldaten. Prigozhin riep de Oekraïense president Zelenskyy op zijn troepen terug te trekken.
De huurlingen van Wagner zijn al maanden in een felle strijd verwikkeld met Oekraïense soldaten om Bachmut. Er zijn nog enkele duizenden burgers in de stad, waar voor de oorlog ongeveer 70.000 mensen woonachtig waren. De huurlingen van Wagner opereren grotendeels onafhankelijk van de Russische legerleiding. Het Russische leger heeft zijn opmars naar Bachmut de afgelopen weken opgevoerd.
Wagner’s Boss Prigozhyn: “Before we fought the professional Ukrainian army but today we see more and more elderly people and kids.”
— Lord Bebo (@MyLordBebo) March 3, 2023
-> Bakhmut is falling as we speak and Zelensky pulled out the “good” units and threw in kids and old people to win time … despicable! pic.twitter.com/bY3RdGztGE
the capture of which was announced by the enemy on February 20.
This is part of a disinformation campaign against the population of #Ukraine with the aim of spreading panic and provoking the top military and political leadership.
— Aurora Borealis (@aborealis940) March 3, 2023
Het algoritme voert on deze troep want ook ik heb de mini docu over asml gezienquote:Op vrijdag 3 maart 2023 13:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Toevallig datzelfde filmpje afgelopen week gedeeltelijk gezienvandaar dat ik er van gehoord had.
Lachwekkend, die reactie van Wagner.quote:
Dat is goed nieuws!quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:20 schreef Ali_boo het volgende:
Blackrock zal Oekraïne helpen opbouwen na de oorlog
[ twitter ]
Doen ze niet gratis hequote:
En nog beter, de toko waar ik voor werk ook. Voor niks.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:20 schreef Ali_boo het volgende:
Gewoon verhalen op Ruslandquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Doen ze niet gratis he
Of de Oekraïense mensen gebaat zijn bij een debt trap durf ik te betwijfelen
Zelf ben ik niet tegen het helpen om het land op te bouwen. De initiatief van je bedrijf is echt helemaal primaquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En nog beter, de toko waar ik voor werk ook. Voor niks.
Wat aardig dat Blackrock Rusland gaat helpenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Niet alleen BlackRock hoorquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat aardig dat Blackrock Rusland gaat helpen
Ja, hij heeft het goed voor elkaarquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet alleen BlackRock hoor
Ukrainian leader Volodymyr Zelensky thanked companies like BlackRock, JP Morgan, Goldman Sachs, and Starlink, insisting “everyone can become a big business by” investing in Ukraine, where “we are defending freedom and property”.
Vanaf min 2.15 ongeveer
Ik vraag me af hoe het voor de bevolking gaat zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet alleen BlackRock hoor
Ukrainian leader Volodymyr Zelensky thanked companies like BlackRock, JP Morgan, Goldman Sachs, and Starlink, insisting “everyone can become a big business by” investing in Ukraine, where “we are defending freedom and property”.
Vanaf min 2.15 ongeveer
Dat is voornamelijk cultureel gedreven. Nederland is enorm individualistisch en we zijn ook redelijk calvinistisch.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het voor de bevolking gaat zijn.
Nu verdienen ze niet veel maar het leven is goedkoop.
En ze hebben weinig stress(buiten de oorlog om)en mensen helpen elkaar nog.
Hier zijn de lonen vele malen hoger maar de kosten ook en de burnouts zijn niet meer te tellen.
Elkaar helpen is er ook niet meer bij, uitzonderingen daargelaten.
Dont shoot the messengerquote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Lekkere titel ook van dat filmpje, vast niet gekleurd
Denk niet dat het goed zal uitpakken voor de bevolking daar. BlackRock is al een tijdje bezig om al het land daar op te kopen. En dit is slechts het begin van het mega project wat ze daar voor ogen hebbenquote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
En alleen maar goed dat de investeerders klaar staan. Ukraine verwesterde al snel, dat is na de oorlog alleen maar sneller. Ik voorzie een goede toekomst voor dat land.
Ik kjkk wel verder dan alleen de titel hoor.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 17:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dont shoot the messenger![]()
Zocht naar het filmpje waarin Zelensky al die bedrijven bedankte, dit was de eerste video die naar boven kwam
[..]
Denk niet dat het goed zal uitpakken voor de bevolking daar. BlackRock is al een tijdje bezig om al het land daar op te kopen. En dit is slechts het begin van het mega project wat ze daar voor ogen hebben
Ben verder benieuwd wat je onder verwestersing verstaat
Dacht ik vraag het even voordat ik mijn eigen invulling daarin geef
Ik nomineer hem voor erelid 👌quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:05 schreef theguyver het volgende:
https://www.youtube.com/live/y5VFSCEZDtQ?feature=share
Op 28 min...
Wat een pannenkoek!
Ik regel wel wat snacks voor onderweg, wanneer ga je?quote:
Meer mensen die wat bij willen doen?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 05:36 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ga maar naar Marioepol of Bachmoet, reiskosten krijg je van mij
Welkom bij Google.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het algoritme voert on deze troep want ook ik heb de mini docu over asml gezien
Tja, dan ben je wel wanhopig, als je de vlag van een beweging die tegen Nazi Duitsland heeft gevochten, waarbij de rode kleur staat voor het Oekraïense bloed dat heeft gevloeid en zwart voor de Oekraïne grond, wilt wegzetten als een Nazi vlag.quote:
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan ben je wel wanhopig, als je de vlag van een beweging die tegen Nazi Duitsland heeft gevochten, waarbij de rode kleur staat voor het Oekraïense bloed dat heeft gevloeid en zwart voor de Oekraïne grond, wilt wegzetten als een Nazi vlag.
Leuk bedacht, maar je ziet toch zelf wel dat dat een andere vlag is.quote:
Er is wel iets meer gebeurd.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan ben je wel wanhopig, als je de vlag van een beweging die tegen Nazi Duitsland heeft gevochten, waarbij de rode kleur staat voor het Oekraïense bloed dat heeft gevloeid en zwart voor de Oekraïne grond, wilt wegzetten als een Nazi vlag.
Ik ken de geschiedenis, maar om een eerbetoon aan gevallen Oekraïense soldaten te vernauwen tot naziverheerlijking gaat wel heel ver en is precies wat je terug ziet in Russische propaganda, met als doel om het vernietigen van Oekraïne te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er is wel iets meer gebeurd.
Als je interesse hebt kan je dit stukje lezen.
https://www.meeroverpolen(...)llaborateur-bandera/
Waarom?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 06:58 schreef theguyver het volgende:
Correspondent ter plaatsen zou handig zijn voor dit topic.
Als je de geschiedenis kent waarom zeg je dan alleen maar dat ze tegen nazi Duitsland hebben gevochten?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 08:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis, maar om een eerbetoon aan gevallen Oekraïense soldaten te vernauwen tot naziverheerlijking gaat wel heel ver en is precies wat je terug ziet in Russische propaganda, met als doel om het vernietigen van Oekraïne te rechtvaardigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |