abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208072327
  maandag 20 februari 2023 @ 10:25:16 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_208072329
lol @Blues
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2023 @ 10:34:22 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_208072433
Ik kom erachter dat ik waarschijnlijk al sinds ik hier in dienst ben veel te veel betaal voor mijn pensioen. Het bestandje om het werkgevers en werknemersdeel uit te rekenen dat ik kreeg van mijn collega klopt gewoon niet. Zo jammer weer :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208072730
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vond ze alle vijf niet te pruimen en ik ben op een gegeven moment maar gestopt met taggen op untagged omdat het zo zonde is voor jullie waardering *)

Ja het waren wel hele diepe onvoldoendes die je gaf. Jammer dat je ze zo slecht gemaakt vond.

Wel blij dat je gestopt bent met raten want die 1en doen best veel kwaad aan een kleine brouwerij.
pi_208072815
Ach hier überhaupt nooit begonnen aan werken ;)
pi_208072838
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ja het waren wel hele diepe onvoldoendes die je gaf. Jammer dat je ze zo slecht gemaakt vond.

Wel blij dat je gestopt bent met raten want die 1en doen best veel kwaad aan een kleine brouwerij.
Je mag toch best een 1 geven als je het helemaal niks vindt?
pi_208072844
Hier nu 28 uur p/w en de rest van de tijd een dreumes, ook hard werken zo midden in de prepeuterpubertijd :D
Maar ik mag niet klagen, want m'n man heeft dus die 28 uur p/w de dreumes ;)
  maandag 20 februari 2023 @ 11:00:39 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_208072846
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nouja, het punt is dat het gewoon niet mijn smaak is en dat kan je nog niet echt helemaal goed weergeven daar. Mijn 1 zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het biertje of de smaak bij iemand die wel van die soort houdt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208072860
Dus.

Eindelijk contact gehad met de installateur. Vanmiddag komt er iemand langs.

Toen bleek dat ik geen medicatie meer had. Nul. Is me in 20 jaar nooit overkomen. Ik heb (had dus) een waterdicht systeem wat betreft medicatie bestellen. Huisarts gebeld, gesloten wegens carnaval. Doorverwezen naar huisartsenpost. Die zijn pas vanaf 17.00 geopend. Neuroloog gebeld. Gesloten wegens carnaval. Kreeg wel iemand aan de lijn en die zou bij de arts die er morgen weer is bedelen of hij hier tijd voor wilde maken.

Een vriend slik dezelfde medicatie maar in een andere dosis. Hij kan ze gelukkig vanmiddag brengen. Hij doet niet aan carnaval.

De schilders staan al een uur in de file.
Spoilers!
pi_208072871
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus.

Toen bleek dat ik geen medicatie meer had. Nul. Is me in 20 jaar nooit overkomen. Ik heb (had dus) een waterdicht systeem wat betreft medicatie bestellen. Huisarts gebeld, gesloten wegens carnaval. Doorverwezen naar huisartsenpost. Die zijn pas vanaf 17.00 geopend. Neuroloog gebeld. Gesloten wegens carnaval. Kreeg wel iemand aan de lijn en die zou bij de arts die er morgen weer is bedelen of hij hier tijd voor wilde maken.

Een vriend slik dezelfde medicatie maar in een andere dosis. Hij kan ze gelukkig vanmiddag brengen. Hij doet niet aan carnaval.

Oh dat is klote! Hopelijk komt het goed. Sterkte
  maandag 20 februari 2023 @ 11:02:08 #11
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208072872
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus.

Oei, dat is even schrikken! Komt wel erg goed uit dan, zo'n vriend met dezelfde medicatie. Weet je waar het verkeerd is gegaan met je waterdichte systeem?
pi_208072878
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, het punt is dat het gewoon niet mijn smaak is en dat kan je nog niet echt helemaal goed weergeven daar. Mijn 1 zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het biertje of de smaak bij iemand die wel van die soort houdt.
Ga je serieus iemand die net start met een bedrijf en die je 'kent' een 1 geven omdat je het niet lekker vindt? Terwijl je eigenlijk ook niet eens verstand hebt van het product?

....
Spoilers!
pi_208072886
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:00 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Mwah de meeste mensen die ik spreek geven dat soort punten alleen bij grote brouwfouten. Als iets niet je smaak is dan weet je dat van te voren en tuurlijk geef je dan geen 10 maar je kan wel gewoon net rond een 5 ofzo gaan zitten.

Maar goed ik had me voorgenomen hier niet in SC op te gaan reageren maar Troel begon zelf.
Maar weet gewoon dat achter kleine brouwerijen mensen zitten die er heel veel liefde en tijd in steken voor helemaal geen geld.
En een 1 doet dan pijn (ook als ik het bij andere brouwerijen zie) en doet ook nog eens echt kwaad aan de verkoop voor de brouwerij.

Maar als er dus wel echt een grote brouwfout in zit, laat het dan zeker wel weten want daar moeten we dan wat mee.
pi_208072899
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:02 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Oei, dat is even schrikken! Komt wel erg goed uit dan, zo'n vriend met dezelfde medicatie. Weet je waar het verkeerd is gegaan met je waterdichte systeem?
Ja. Het komt door een samenloop van omstandigheden eigenlijk. Stom. En enorm slechte timing.

Ik ga niet acuut dood zonder meds gelukkig. Maar goed is het niet. En het voelt ook niet prettig.
Spoilers!
pi_208072920
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Zie mijn reactie op Jeroboam. Verder ga ik het er hier niet meer over hebben :)
pi_208072938
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja. Het komt door een samenloop van omstandigheden eigenlijk. Stom. En enorm slechte timing.

Ik ga niet acuut dood zonder meds gelukkig. Maar goed is het niet. En het voelt ook niet prettig.
Dat begrijp ik... herkenbaar! Is er iets mis gegaan met de bezorging?
Hopelijk komt het goed
  maandag 20 februari 2023 @ 11:08:36 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_208072971
quote:

[..]
Het vervelende is dat je dat dus niet echt zichtbaar kan onderbouwen. Ik ben van het zoete, dus het is niet heel raar dat ik het niets vond. Maar ik heb inmiddels gevonden dat ik ook gewoon de rating 'uit' kan zetten. Dat heb ik dan ook gedaan, want het is helemaal niet mijn bedoeling geweest om de boel af te kraken (zeker niet omdat de rest van het gezelschap de bieren wel kon waarderen!)

Punt is dat IK op Untappd zit omdat ik dan voor mijzelf een smaakprofiel kan opstellen. Maar op het moment dat dat zo veel effect heeft op anderen, dan is dat wel vervelend, ook al kan je er prima bijzetten dat "Voor een dubbel smaakt het vast prima, maar ik lust geen dubbels" ;)

Ik wil eigenlijk gewoon bij kunnen houden of IK iets lekker vind of niet, zonder dat een ander er last van heeft. Untappd pretendeert dat platform te zijn, maar is het dus niet. Voor de duidelijkheid: het gaat niet om een review van een bedrijf ofzo op google, facebook of trustweetikveel wat. Ik heb met wat vrienden biertjes gedronken en aangegeven wat ik ervan vond, niets meer niets minder.

quote:
Untappd is voorzien van een functionaliteit waarmee gebruikers het bier dat ze consumeren kunnen beoordelen, badges verdienen, foto's te delen van hun bieren, de bierkaart in te zien van nabijgelegen locaties, zien welke bieren hun vrienden drinken, en soortgelijke dranken voor te stellen.
...

[ Bericht 24% gewijzigd door Troel op 20-02-2023 11:24:57 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073011
Een 1 is in elke situatie gewoon wel hard. Ik vond dat ik laatst een hele harde review achter had gelaten omdat ik het gebak van een bakkerij gewoon een droge zoete bende zonder verder iets van smaak vond, en zelfs die heb ik nog 2 sterren gegeven.
pi_208073018
Zeg @Tele6 je hebt toch al bereik in het mooi app van je?
Hoe heb je geslapen in de nieuwe thuis omgeving?
Begint het al wat te lijken…

Bummer Lucky. Met carnaval dokters n.b. |:(
Edit: is er geen herhaalrecept service van de apotheek?
Strakjes ga ik digitaal bestellen. Weliswaar bij de apotheekhoudende huisarts.

[ Bericht 15% gewijzigd door AnneX op 20-02-2023 11:20:44 ]
pi_208073135
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Het vervelende is dat je dat dus niet echt zichtbaar kan onderbouwen. Ik ben van het zoete, dus het is niet heel raar dat ik het niets vond. Maar ik heb inmiddels gevonden dat ik ook gewoon de rating 'uit' kan zetten. Dat heb ik dan ook gedaan, want het is helemaal niet mijn bedoeling geweest om de boel af te kraken (zeker niet omdat de rest van het gezelschap de bieren wel kon waarderen!)

Punt is dat IK op Untappd zit omdat ik dan voor mijzelf een smaakprofiel kan opstellen. Maar op het moment dat dat zo veel effect heeft op anderen, dan is dat wel vervelend, ook al kan je er prima bijzetten dat "Voor een dubbel smaakt het vast prima, maar ik lust geen dubbels" ;)
Bier of elk ander iets becijferen is vaak heel subjectief maar de markt is tegenwoordig zo vol dat je binnen stijlen echt wel kan zien/aangeven wat goed is en minder goed. Vraag blijft dan nog wel steeds of je een 1 moet geven. Ik doe dat zelf niet, dat zou dan eerder richting de 2 of 2.5 gaan. Voor een 1 zou ik een brouwerij wel echt echt slecht moeten vinden (komt niet vaak voor).
pi_208073166
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:11 schreef Myraela het volgende:
Een 1 is in elke situatie gewoon wel hard. Ik vond dat ik laatst een hele harde review achter had gelaten omdat ik het gebak van een bakkerij gewoon een droge zoete bende zonder verder iets van smaak vond, en zelfs die heb ik nog 2 sterren gegeven.
Met die onderbouwing mag je best een 1 of 2 geven. Het zijn allebei niet zo'n beste cijfers.
pi_208073174
De schilders zijn er. De medicatie komt straks naar me toe. Er is hoop. Toch?
Spoilers!
  maandag 20 februari 2023 @ 11:26:37 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073259
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:20 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Bier of elk ander iets becijferen is vaak heel subjectief maar de markt is tegenwoordig zo vol dat je binnen stijlen echt wel kan zien/aangeven wat goed is en minder goed. Vraag blijft dan nog wel steeds of je een 1 moet geven. Ik doe dat zelf niet, dat zou dan eerder richting de 2 of 2.5 gaan. Voor een 1 zou ik een brouwerij wel echt echt slecht moeten vinden (komt niet vaak voor).
Ik heb wel eens 0.25 gegeven aan een bier. Dat heb ik uitgespuugd. :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073275
Misschien dom hoor, maar ik geef zelden cijfers bij dingen omdat er mensen achter zitten. Ik weet niet wat mijn mening waard is. Tenzij iets echt opvallend goed of slecht is.
Ik heb een keer een klein bedrijf een 1 gegeven en toen ook een mail gehad mijn cijfer weg te halen, want het het bedrijf schaadde, maar hun werk was ook knudde. Het voelde lullig, maar ze hadden me zo slecht behandeld dat ik hem ook liet staan (zette er ook bij dat het puur om de klantvriendelijkheid ging en prijs/kwaliteitverhouding).

Ik doe wel regelmatig een workshop. Daar neem ik ook altijd de tijd voor (online tekenlessen) om ze van een cijfer te voorzien, maar altijd met een positieve insteek

Maar tegenwoordig wil elke onderneming of product een beoordeling en daar word ik een beetje moe van...
pi_208073278
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
De schilders zijn er. De medicatie komt straks naar me toe. Er is hoop. Toch?
Er is altijd hoop. Fijn dat het goed komt :*
pi_208073280
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:22 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Met die onderbouwing mag je best een 1 of 2 geven. Het zijn allebei niet zo'n beste cijfers.
Ik vind 2 sterren (van de 5) toch echt wel iets anders dan 1. 2 zie ik als een eerlijke beoordeling, en 1 als een manier om de algemene waardering naar beneden te halen. Of het moet echt zo'n verschrikkelijke ervaring geweest zijn.
pi_208073301
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vind 2 sterren (van de 5) toch echt wel iets anders dan 1. 2 zie ik als een eerlijke beoordeling, en 1 als een manier om de algemene waardering naar beneden te halen. Of het moet echt zo'n verschrikkelijke ervaring geweest zijn.
Maar vanuit die insteek kun je die eerste ster gewoon überhaupt niet als optie geven
pi_208073355
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Maar vanuit die insteek kun je die eerste ster gewoon überhaupt niet als optie geven
Precies, dan schuift het allemaal dus op.
pi_208073410
Spoilers!
  maandag 20 februari 2023 @ 11:36:57 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073416
quote:
Daar gaat je hoop. Schaaltje nog wel heel?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073418
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Neehoor, soms is er toch gewoon helemaal niets goed. Eten slecht, locatie een rotzooi, bediening rot. Dat is een 1.
pi_208073439
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:37 schreef Myraela het volgende:

[..]
Neehoor, soms is er toch gewoon helemaal niets goed. Eten slecht, locatie een rotzooi, bediening rot. Dat is een 1.
Tja hier een 1 of een 5 en anders neem ik de moeite van beoordelen niet ;)
  maandag 20 februari 2023 @ 11:39:03 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208073456
quote:
That escalated quickly....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208073499
De 1 bewaar ik voor slechte ervaringen zonder goede oplossing, dus een slecht product waarbij de producent nul moeite doet om het recht te zetten.

Niet mijn smaak of de producent die optie niet eens geven (bier gaat gewoon door de gootsteen vaak, zonder rating dan) is geen 1.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_208073502
quote:
Hansje? wilde ook een likje? -O-
pi_208073507
quote:
Tijd om je bed weer in te gaan geloof ik.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_208073538
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
That escalated quickly....
Ik ben mijn hoop wel weer kwijt ja. Inmiddels kan het me niet meer schelen allemaal. Ooit wordt het beter. Of niet. Maakt allemaal niet meer uit geloof ik.

De monteur van de cv is er. Ben benieuwd. We zullen wel een nieuwe moeten ofzo.
Spoilers!
pi_208073552
quote:
-O-

Alles wordt beter....ooit....
pi_208073554
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben mijn hoop wel weer kwijt ja. Inmiddels kan het me niet meer schelen allemaal. Ooit wordt het beter. Of niet. Maakt allemaal niet meer uit geloof ik.

-O- *;
  maandag 20 februari 2023 @ 11:45:01 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208073562
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nah een nippeltje en een piefje en dan draait ie weer.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208073566
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:42 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Tijd om je bed weer in te gaan geloof ik.
Ja. Maar er is hier allerlei manvolk. Ik kan niet eens een goed moment vinden om naar de wc te gaan.

Schaaltje is een schilfer van af. Zonde maar beter dan gebroken. Ik vind het erger dat ik juist zo'n trek had in dit laatste beetje yoghurt.
Spoilers!
  maandag 20 februari 2023 @ 11:50:47 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073665
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ga je serieus iemand die net start met een bedrijf en die je 'kent' een 1 geven omdat je het niet lekker vindt? Terwijl je eigenlijk ook niet eens verstand hebt van het product?

....
A) Ik heb geen idee hoe lang het bedrijf al bestaat
B) Zoals aangegeven, ik gebruik de app om mijn eigen smaakprofiel vast te stellen. Dus ja, als ik iets niet lekker vind, geef ik een bijbehorend cijfer.
C) Het maakt niet of ik wel of geen verstand heb van het product, het gaat om mijn smaak. En daar heb ik wel verstand van.

Maar laten we vooral allemaal doen alsof de wereld vergaat en ik een kutmens ben omdat ik gewoon zeg dat ik iets niet lekker vind en dat als uitgangspunt neem :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2023 @ 11:52:32 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208073694
Dat is ook het probleem van apps in het algemeen, zodra die meerdere doelgroepen kennen.

Dat de data iets anders betekent voor de ene groep, dan wat de andere groep er mee wil bereiken.
Dat vraagt om veel complexere concepten als cijfers, wil je er meerdere doelgroepen mee kunnen bedienen.
pi_208073738
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:50 schreef Troel het volgende:

[..]
B) Zoals aangegeven, ik gebruik de app om mijn eigen smaakprofiel vast te stellen. Dus ja, als ik iets niet lekker vind, geef ik een bijbehorend cijfer.
C) Het maakt niet of ik wel of geen verstand heb van het product, het gaat om mijn smaak. En daar heb ik wel verstand van.

Maar laten we vooral allemaal doen alsof de wereld vergaat en ik een kutmens ben omdat ik gewoon zeg dat ik iets niet lekker vind en dat als uitgangspunt neem :P

Ja, ga jij nou even verontwaardigd lopen doen. Hou op hoor _O-
Spoilers!
pi_208073774
quote:

[..]

Nee! Je bent een lief mens :* En ik doe het net zoals jij hoor, dus dan zijn we gezellig samen kut :*
  maandag 20 februari 2023 @ 11:57:56 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073776
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, ga jij nou even verontwaardigd lopen doen. Hou op hoor _O-
Weet je, ik zet de cijfers wel weer lekker terug. Opgelost, slotje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073791
quote:

[..]
Als ik bleekselderijkwekers ratings ga zitten geven ergens is dat wel een beetje gek vind ik. Je zou het in potentie wel lekker moeten kunnen vinden, als het goed gemaakt was.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 20 februari 2023 @ 12:00:26 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208073822
Echt... jullie bedoelen volgens mij allemaal grofweg hetzelfde maar ieder van uit een eigen perspectief.

Ik ben -bijna- op het punt dat ik een use-case diagram zou willen gaan zitten maken om dit te visualiseren.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:00:46 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073826
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als ik bleekselderijkwekers ratings ga zitten geven ergens is dat wel een beetje gek vind ik. Je zou het in potentie wel lekker moeten kunnen vinden, als het goed gemaakt was.
Maar ik heb de bleekselderijkweker geen rating gegeven, ik heb een app gebruikt om VOOR MIJZELF vast te leggen wat ik wel en niet lekker vind. Dat dat blijkbaar op 2839476293847 andere plekken ook voor andere doeleinden gebruikt wordt, gaat compleet buiten mij om en was ook niet de insteek van het gebruik van de app.

En als iedereen dat kut vind, dan ben ik maar kut. De rest van het gezelschap vond het allemaal WEL lekker en ik ben blij dat ik die biertjes besteld heb en O+ heeft heel blij de sticker op zijn bierkoelkast geplakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073841
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

....
QFT

Al betekent dat uiteraard niet dat ik geen verstand zou hebben van :r bleekselderij :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208073842
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:52 schreef fietsie het volgende:
Dat is ook het probleem van apps in het algemeen, zodra die meerdere doelgroepen kennen.

Dat de data iets anders betekent voor de ene groep, dan wat de andere groep er mee wil bereiken.
Dat vraagt om veel complexere concepten als cijfers, wil je er meerdere doelgroepen mee kunnen bedienen.
:Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_208073853
Ik gebruik 'm daarom ook eigenlijk meer als een soort Pokémon Go: gotta catch 'm all. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_208073868
Ach jullie zijn allemaal liever dan ik. In mijn ogen verdient elk biertje een *
Van Heineke tot speciaal bier :P
  maandag 20 februari 2023 @ 12:04:14 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073874
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:00 schreef fietsie het volgende:
Echt... jullie bedoelen volgens mij allemaal grofweg hetzelfde maar ieder van uit een eigen perspectief.

Ik ben -bijna- op het punt dat ik een use-case diagram zou willen gaan zitten maken om dit te visualiseren.
Please do :P Maar alleen als het een aparte tak heeft waaruit komt dat ik kut ben B-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073889
Daarom zei ik ook dat ik er verder niet meer op ging reageren.
Ik heb mijn kant uitgelegd en @Troel haar kant en is het voor mij op zich klaar :)

Verder wel interessant om nog andere meningen te lezen maar heb niet het gevoel dat ik daar op moet reageren.
pi_208073904
Ik zou het overigens als brouwer ook gewoon loslaten die cijfers. Voor een middelmatige brouwerij krijgen de bieren best prima cijfers en verder heb je er denk ik toch niet heel veel invloed op.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:06:25 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208073905
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb mijn kant uitgelegd en @:Troel haar kant en is het voor mij op zich klaar :)

Verder wel interessant om nog andere meningen te lezen maar heb niet het gevoel dat ik daar op moet reageren.
Ik zou het wel lief vinden als je een paar warme woorden had voor bleekselderij in het algemeen.
pi_208073910
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb mijn kant uitgelegd en @:Troel haar kant en is het voor mij op zich klaar :)

Voor mij is het vooral een toelichting waarom ik nooit een rating geef 8-) (of bijna nooit, ik heb 2 van de 400 ingecheckte een rating gegeven. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_208073925
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:06 schreef Jeroboam het volgende:
Ik zou het overigens als brouwer ook gewoon loslaten die cijfers. Voor een middelmatige brouwerij krijgen de bieren best prima cijfers en verder heb je er denk ik toch niet heel veel invloed op.
En bedankt :')
pi_208073929
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zou het wel lief vinden als je een paar warme woorden had voor bleekselderij in het algemeen.
Sorry bleekselderij is kut....
pi_208073942
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar ik heb de bleekselderijkweker geen rating gegeven, ik heb een app gebruikt om VOOR MIJZELF vast te leggen wat ik wel en niet lekker vind. Dat dat blijkbaar op 2839476293847 andere plekken ook voor andere doeleinden gebruikt wordt, gaat compleet buiten mij om en was ook niet de insteek van het gebruik van de app.
Maar blijkbaar kon je dat ook uitzetten en deed je dat toen je dat ontdekte, of heb ik dat vervolg van de soap verkeerd begrepen dan?
  maandag 20 februari 2023 @ 12:09:01 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073943
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]
En bedankt :')
MIjn kinderen zeggen middelmatig waar ze eigenlijk gemiddeld bedoelen O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073944
quote:

[..]

Je hebt gewoon gelijk hoor. Het is heel vermoeiend als een brouwerij vrienden inschakelt (ik zeg niet dat dat hier is gedaan) om bij de eerste check-ins een rooskleurig beeld te schetsen. Dat komt altijd bij je terug.
pi_208073945
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het is prachtig om te zien hoe de bleekselderij met een sierlijke boog in de GFT-kliko verdwijnt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 20 februari 2023 @ 12:09:29 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073951
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar blijkbaar kon je dat ook uitzetten en deed je dat toen je dat ontdekte, of heb ik dat vervolg van de soap verkeerd begrepen dan?
Ja, want wat al tig berichten eerst staat, is dat ik de scores weggehaald heb.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073964
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:06 schreef Jeroboam het volgende:
Maar goed even nog 1 serieuze reactie.
Je kan leuk zeggen dat je de cijfers los moet laten.
Maar op basis van die cijfers worden je bieren wel of niet verkocht.
Op basis van die ratings wordt je wel of niet voor festivals uitgenodigd.

Dus helemaal los laten kan niet. Plus dat we ook maar mensen zijn dus zo'n ratings doen gewoon pijn.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:11:02 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208073968
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Warme woorden. Dank :)
pi_208073970
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bleekselderij is een fantastisch product overigens, zou het vaak een 5 geven als niet soms de vochtige kont al aan het rotten is in de winkel, er teveel struik aan zit aan de andere kant of als er zelfs nog zand aan zit. Dat kost je toch een paar (halve) punten. :6
pi_208073972
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:09 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je hebt gewoon gelijk hoor. Het is heel vermoeiend als een brouwerij vrienden inschakelt (ik zeg niet dat dat hier is gedaan) om bij de eerste check-ins een rooskleurig beeld te schetsen. Dat komt altijd bij je terug.
Dat doen wij dus never nooit niet. We hebben überhaupt geen vrienden die onze bieren kopen.
pi_208073979
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Misschien kan fietsie het nóg meer gaan waarderen als ie een nieuw bleekselderijrecept gaat uitwerken met perzik en framboos ofzo.
Hebben we weer iets anders om van te gruwelen dan bier en ratings
  maandag 20 februari 2023 @ 12:12:21 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_208073987
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Maar goed even nog 1 serieuze reactie.
Je kan leuk zeggen dat je de cijfers los moet laten.
Maar op basis van die cijfers worden je bieren wel of niet verkocht.
Op basis van die ratings wordt je wel of niet voor festivals uitgenodigd.

Dus helemaal los laten kan niet. Plus dat we ook maar mensen zijn dus zo'n ratings doen gewoon pijn.
En het vervelende is dat DIE kant dus niet duidelijk wordt gemaakt naar de gebruiker van de app die hem dus gebruikt zoals ik dat doe, om gezellig met vrienden een overzichtje te kunnen maken en dergelijke.

Dus @fietsie kom er toch maar in met die diagram ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208073994
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat doen wij dus never nooit niet. We hebben überhaupt geen vrienden die onze bieren kopen.
Die heb je wel, hier op Fok. Maar zoals gezegd doelde ik daar hier niet op.
pi_208073996
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Misschien kan fietsie het nóg meer gaan waarderen als ie een nieuw bleekselderijrecept gaat uitwerken met perzik en framboos ofzo.
:r
pi_208074007
quote:

[..]
O+
Spoilers!
  maandag 20 februari 2023 @ 12:13:54 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_208074010
quote:

[..]
Misschien is dat trouwens best lekker :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208074011
Ik heb geen verstand van bier en ook niet van rating-apps maar mijn hart bloedt voor de onschuldige bleekselderij :'(
  maandag 20 februari 2023 @ 12:14:38 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208074017
quote:

[..]
Ik heb dus serieus laatst salami-gehakt-bleekselderij worstjes gemaakt :@ Met stukjes appel erin :D
pi_208074026
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:12 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Die heb je wel, hier op Fok. Maar zoals gezegd doelde ik daar hier niet op.
Het zijn hele lieve mensen (de meeste dan ;) ) maar ik zou mensen die ik 3x 5 minuten gesproken heb niet perse vrienden noemen.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 12:16:15 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208074029
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien dom hoor, maar ik geef zelden cijfers bij dingen omdat er mensen achter zitten.
Vrijdag nog gedaan bij de snackbar, sinds het is overgenomen door Chinezen is het een zootje. We bestellen elke week gemiddeld wel voor ¤50 daar op het werk. Omdat ze de afgelopen tijd nogal veel zijn vergeten (een keer oa drie broodjes, een flink bedrag dus) zei ik afgelopen vrijdag nog: graag dit keer wel compleet.

Ontbraken er alsnog drie porties patat.

Nou ja, dan kun je 1 ster op Google krijgen hoor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208074034
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:14 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb dus serieus laatst salami-gehakt-bleekselderij worstjes gemaakt :@ Met stukjes appel erin :D
Daar heb je het al :r

Wat een smeerpijperij hier in SCUL vandaag :{w
pi_208074038
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vrijdag nog gedaan bij de snackbar, sinds het is overgenomen door Chinezen is het een zootje. We bestellen elke week gemiddeld wel voor ¤50 daar op het werk. Omdat ze de afgelopen tijd nogal veel zijn vergeten (een keer oa drie broodjes, een flink bedrag dus) zei ik afgelopen vrijdag nog: graag dit keer wel compleet.

Ja dan zou ik dat zeer zeker weten ook doen
pi_208074044
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom moet je er nou weer bij vermelden dat de nieuwe eigenaren Chinezen zijn, je had het ook bij nieuwe eigenaren kunnen laten toch?
  maandag 20 februari 2023 @ 12:17:29 #85
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208074050
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daar heb je het al :r

Wat een smeerpijperij hier in SCUL vandaag :{w
Ik meld zoiets met bleekselderij erin dus eigenlijk ook nooit meer :D
pi_208074070
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik meld zoiets met bleekselderij erin dus eigenlijk ook nooit meer :D
Nee met alleen de appel hadden we vast allemaal gejuicht van enthousiasme :D
pi_208074085
Mensen, wat zijn we in vorm vandaag hier O+
Spoilers!
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 12:20:46 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208074087
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:35 schreef Troel het volgende:
Ja, ik had nog een en ander in te halen. Ik ben nu nog op zoek naar de post van @:derludolf over of hij gebeld heeft, maar waarschijnlijk is taggen sneller O-)
Ik heb gebeld, maar ze kon niet opnemen. Nog wel wat app contact gehad. Valt nog mee, m'n opmerking had wat dingen getriggerd die mij niet te verwijten waren. Gelukkig maar. :)
pi_208074097
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:11 schreef Sarabi het volgende:
We hebben überhaupt geen vrienden die onze bieren kopen.
Dit voelt ook wel als een 1 rating hoor.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:21:53 #90
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208074101
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
B:)B

Bij gebrek aan een popcorn-etende smiley :+
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 12:21:56 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208074102
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:17 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Waarom moet je er nou weer bij vermelden dat de nieuwe eigenaren Chinezen zijn, je had het ook bij nieuwe eigenaren kunnen laten toch?
Omdat ik dat doorgaans geen verbetering vind als die een snackbar over nemen :@
  maandag 20 februari 2023 @ 12:21:56 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_208074103
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb gebeld, maar ze kon niet opnemen. Nog wel wat app contact gehad. Valt nog mee, m'n opmerking had wat dingen getriggerd die mij niet te verwijten waren. Gelukkig maar. :)
Fijn! Ook al ken ik je niet, leefde wel een beetje mee omdat ik de situatie wel herkende. :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2023 @ 12:22:13 #93
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208074107
Phishing mail wordt echt steeds beter:

quote:
FedEx: je pakket ligt nog steeds voor je klaar.

Openen kost je niks. << Click here >>
Op een mailadres wat ik nooit bij bestellen gebruik...
  maandag 20 februari 2023 @ 12:22:28 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208074111
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:34 schreef Troel het volgende:
Ik kom erachter dat ik waarschijnlijk al sinds ik hier in dienst ben veel te veel betaal voor mijn pensioen. Het bestandje om het werkgevers en werknemersdeel uit te rekenen dat ik kreeg van mijn collega klopt gewoon niet. Zo jammer weer :P
Contact opnemen met HR.
pi_208074113
Ik had laatst kaasfondue, en voor en vriendin bleekselderij erbij. En toen bleek ik het zelf ook lekker te vinden. Ik was in shock.
pi_208074120
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:21 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
B:)B

Bij gebrek aan een popcorn-etende smiley :+
Deze past wel beter dan popcorn
pi_208074124
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met genoeg bier gaan mensen vanzelf rellen
pi_208074128
quote:
9s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:21 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dit voelt ook wel als een 1 rating hoor.
:*
  maandag 20 februari 2023 @ 12:23:26 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_208074129
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kreeg pas een mailtje van mijn 'baas' wat ik nodig had om een betaling naar Engeland te doen. Ben er lekker in mee gegaan en heb die persoon zeker een week aan het werk gehouden, terwijl het eerste mailtje bij mij meteen alle bellen al deed rinkelen :D Keurig alle gegevens en zaken vervolgens doorgespeeld aan de politie.

Ik vind eigenlijk dat ik nu wel een bonus van 24k verdien omdat ik het niet keurig heb overgemaakt O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2023 @ 12:23:41 #100
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208074135
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Haha, ik had toevallig een erg vergelijkbare mail van 'DHL' vanmorgen:
'Your DHL parcel is coming today. Select delivery point now...'
Met een grote rode 'confirm delivery'-knop eronder.

Op inderdaad een e-mailadres dat ik niet meer gebruik.

:N
  maandag 20 februari 2023 @ 12:23:55 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_208074138
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Contact opnemen met HR.
Uh ja, dat ben ik sort of zelf :P Ik heb dus contact opgenomen met de pensioenadviseur om te kijken of het inderdaad wel klopt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208074188
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Omdat ik dat doorgaans geen verbetering vind als die een snackbar over nemen :@
Klein beetje bekrompen beeld denk ik, overigens leuk verdiepend artikel over een snackbar in de VK onlangs https://www.volkskrant.nl(...)e-snackbar~b5bd6d27/
  maandag 20 februari 2023 @ 12:31:09 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208074242
Mooi. Lunchbouillon. Zonder bleekselderij :P
  maandag 20 februari 2023 @ 12:33:19 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_208074276
Ik ga naar de sportschool. Paaseitjes eraf sporten. Er was helaas geen bleekselderijvulling, want dan had ik ze kunnen laten staan :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 12:34:01 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208074291
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:27 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Klein beetje bekrompen beeld denk ik, overigens leuk verdiepend artikel over een snackbar in de VK onlangs https://www.volkskrant.nl(...)e-snackbar~b5bd6d27/
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kwaliteit van de afgeleverde dienst, die naar wat ik heb ervaren met een aantal cafetaria's nou niet bepaald verbeterd na een overname door mensen uit het land van de rijzende zon. China.
pi_208074323
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kwaliteit van de afgeleverde dienst, die naar wat ik heb ervaren met een aantal cafetaria's nou niet bepaald verbeterd na een overname.
Het wisselt maar dat zie je over de algehele linie. Ik heb dit weekend nog zeer smakelijk een friet en bicky burger gegeten van een Belgische frituur met Chinese eigenaren :P
pi_208074324
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:27 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Mooi verhaal.
pi_208074460
Thuiswerklunchwandel hier in dorp.
BRRRRRRRRR kouwe windstormdinges.

En de zwaan die altijd met zijn 2tjes waren mét kids is nu nog maar alleen over -O- al weken haar/zijn partner in geen velden of plassen te zien ;(
pi_208074511
Ik ben niet warm te krijgen vandaag
pi_208074556
Reparatie van de ketel kost 617 euro.
Spoilers!
  maandag 20 februari 2023 @ 12:54:52 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208074560
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Holy damn. Brander kapot?
pi_208074581
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Holy damn. Brander kapot?
Gasstraat is kapot. Is een alles in een ding met gasblok, ventilator, printplaat. Is blijkbaar een bekend probleem bij dit model ketel.
Spoilers!
pi_208074598
Zuur zeg, L_S. -O- Is het wel op voorraad en dus snel te repareren?
  maandag 20 februari 2023 @ 12:58:10 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208074603
-O-
pi_208074613
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:57 schreef Tuindier het volgende:
Zuur zeg, L_S. -O- Is het wel op voorraad en dus snel te repareren?
Met geluk kan hij hem vandaag ophalen en plaatsen maar waarschijnlijk wordt het morgen.
Spoilers!
  maandag 20 februari 2023 @ 13:00:13 #116
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208074629
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Met geluk kan hij hem vandaag ophalen en plaatsen maar waarschijnlijk wordt het morgen.
Gezien de dalende temperatuur begin volgende week is dat wel fijn
pi_208074661
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 13:00 schreef fietsie het volgende:

[..]
Gezien de dalende temperatuur begin volgende week is dat wel fijn
Ja inderdaad. Voorlopig is het hier nog wel te doen.

Ik ben al lang blij dat we een servicecontract hebben inmiddels. Dat bleef hier maar in de la liggen en voor ik het wist had ik er 3 jaar niets mee gedaan. Vorig jaar ben ik eindelijk in actie gekomen.
Spoilers!
pi_208074877
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
:X -O-

En @ yoghurt :% -O-
pi_208074975
Wat een teruglees :D Ik vind van alles over de diverse onderwerpen maar houd het hierbij:

@Lucky_Strike -O- Wat een dag…

Feestmuts en ik zijn vanmorgen gaan werken voor werkgever 2. Vanmiddag misschien nog wat voor de andere werkgever doen (waar vandaag mijn normale werkdag is dus ik zag al wat vragen langskomen).

Tevens supermarkt faal: ‘ik ga de soepjes uit mijn vriezer opeten :Y Oh! O+ verspakket pompoensoep voor de helft van de prijs O+ :9 *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208075159
Mogguh. Ik dacht dat een van de katten wat last had van uitgeslagen klauwtjes, maar vergeleken hier was ie poeslief :D

(Ik heb hem moeten sederen om z’n hok te kunnen verschonen… :P )

Ook als groot bedrijf doen slecht onderbouwde 1 ster recensies zeer kan ik je vertellen. Gelukkig gaat het de laatste tijd weer beter en krijgen we veel echt superlieve recensies.

Jammer dat Untapped geen aparte rating voor privé heeft dan inderdaad.

Wat waardeloos van de schilders @Lucky_Strike -O-
Voor de volgende klus bel je maar, ik begin er steeds beter in te worden. Oom van C. was onder de indruk van mijn schilderkunsten , hij is schilder 8-) . Hij is as we speak bezig voor ons met de kozijnen. Ik ben net een soort van wakker. Dus zal eens koffie gaan aanbieden.

Fijn dat het weer wat beter gaat @Kaatje1

Ik mijn ervaring werden snackbars juist beter toen er Vietnamezen en Chinezen aan het roer kwamen te staan.

En bleekselderij vind ik prima te kanen. In een salade. Lekker fris :9
pi_208075319
Jullie zijn er stil van.

Ik heb zojuist de roostermaker maar eens gemaild. 8 dagen aaneengesloten met nog ergens twee nachtdiensten in het midden van die dagen… daar gaat weer eens iets mis.
  maandag 20 februari 2023 @ 14:00:28 #122
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208075378
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 13:57 schreef Candaasje het volgende:
Jullie zijn er stil van.

Ik heb zojuist de roostermaker maar eens gemaild. 8 dagen aaneengesloten met nog ergens twee nachtdiensten in het midden van die dagen… daar gaat weer eens iets mis.
Nou ja dat kan wel, tegen 300% ;)
pi_208075425
Ben naar huis gestuurd. Na een boterham weer behoorlijk misselijk. Duik nu even voor een uurtje mn bed in en dan zal het wel beter gaan. Beetje opbouwen

Fijn dat de ketel zo snel gemaakt kan worden, wel jammer van het geld
We have far more in common than that which devides us..
pi_208075452
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:00 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nou ja dat kan wel, tegen 300% ;)
300% van bijna niks is nog steeds niks, daarvoor ga ik geen 16 uur dienst zonder slaap draaien :6
  maandag 20 februari 2023 @ 14:06:41 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208075468
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
300% van bijna niks is nog steeds niks, daarvoor ga ik geen 16 uur dienst zonder slaap draaien :6
Jamaaar jamaar hoe moeten de grootaandeelhouders hun elektrische Audi's dan bekostigen? :P
pi_208075495
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Jamaaar jamaar hoe moeten de grootaandeelhouders hun elektrische Audi's dan bekostigen? :P
Privéjets vermoed ik eerder, als ik naar verhouding prijs/salaris kijk :')
pi_208075570
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 13:57 schreef Candaasje het volgende:
Jullie zijn er stil van.

Booh ik kwam er net achter dfat ik pas half april weer een keer een werkweek van 5 dagen heb *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_208075575
Medicatie is gebracht, samen met een dikke knuffel.

Cv monteur en het onderdeel zijn er ook.

Er zit verf op 1 muur, 2 kozijnen en 1 deur. Er is een beetje hoop.

Ik lig al 5 minuten op de bank zonder gestoord te worden in huis, aan de deur of op mijn telefoon. Genieten O+
Spoilers!
pi_208075583
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lig al 5 minuten op de bank zonder gestoord te worden in huis, aan de deur of op mijn telefoon. Genieten O+
Mag ik je nummer? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_208075692
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Mag ik je nummer? O-)
Hell no }:|

Ik ben al 9 keer gebeld vandaag. Genoeg is genoeg.
Spoilers!
  maandag 20 februari 2023 @ 14:31:06 #131
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208075729
*O* Kieswijzer gedaan. Komt uit op FNP.

Mijn integratie is geslaagd O+
  maandag 20 februari 2023 @ 14:36:16 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208075781
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hell no }:|

Ik ben al 9 keer gebeld vandaag. Genoeg is genoeg.
(8> O-)
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 14:36:56 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208075788
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Voorlopig is het hier nog wel te doen.

Ik ben al lang blij dat we een servicecontract hebben inmiddels. Dat bleef hier maar in de la liggen en voor ik het wist had ik er 3 jaar niets mee gedaan. Vorig jaar ben ik eindelijk in actie gekomen.
Jup, sommige mensen lopen wel wat te haten op die contracten, maar anders krijg je nooit een installateur of loodgieter, of erg lastig.

Eerste vraag toen m'n pa en ma zonnepanelen wilden was of ze al klant waren. Al zo'n 35 jaar dus toen wouden ze wel iemand langs sturen.

Flink bedrag, hoe oud is de ketel?
pi_208075882
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, sommige mensen lopen wel wat te haten op die contracten, maar anders krijg je nooit een installateur of loodgieter, of erg lastig.

Eerste vraag toen m'n pa en ma zonnepanelen wilden was of ze al klant waren. Al zo'n 35 jaar dus toen wouden ze wel iemand langs sturen.

Flink bedrag, hoe oud is de ketel?
6 jaar oud ;( Dit is blijkbaar een bekend probleem bij dit model. Alle volgende modellen hebben de onderdelen in de gasstraat los van elkaar. Er is nu niet eens te zeggen welk onderdeel op de gasstraat kapot is. Domme pech dus.
Spoilers!
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 14:49:06 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208075895
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:31 schreef fietsie het volgende:
*O* Kieswijzer gedaan. Komt uit op FNP.

Mijn integratie is geslaagd O+
VVD en CDA op 79% en BBB op 71%
BBB mag het gaan proberen, op punten die ik het belangrijkste vond kwamen de meningen overeen. Andere dingen die me niet zo boeiden waren anders of ik had het niet helemaal goed begrepen. Na uitleg ben ik het er dan wel mee eens.
  maandag 20 februari 2023 @ 14:49:16 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208075896
Pffff berichten over „sudden stratospheric warming” en dan vooral een hoop als-en en zou-den en kan-nen....
  maandag 20 februari 2023 @ 14:49:59 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208075904
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
VVD en CDA op 79% en BBB op 71%
BBB mag het gaan proberen, op punten die ik het belangrijkste vond kwamen de meningen overeen. Andere dingen die me niet zo boeiden waren anders of ik had het niet helemaal goed begrepen. Na uitleg ben ik het er dan wel mee eens.
Of er een Kerncentrale in Friesland mag komen. Nou ja NIMBY; zo'n ding zetten ze toch waar veel koelwater stroomt... :P
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 14:51:42 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208075920
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:49 schreef fietsie het volgende:

[..]
Of er een Kerncentrale in Friesland mag komen. Nou ja NIMBY; zo'n ding zetten ze toch waar veel koelwater stroomt... :P
Daarom staat er ook geen kerncentrale in NL, geen grote rivieren in het noorden :+
pi_208076006
Fijn @Lucky_Strike dat je medicatie hebt voor nu!

Ik ging naar huisarts omdat ik wat anders voelde in m'n borst. Huisarts denkt dat het gewoon klierweefsel is, maar omdat anders voelt dan ik gewend ben wel een mammografie om te checken. Verwezen naar ziekenhuis A want wachttijd 0 dagen. Dat bleek alleen zo in het systeem te staan omdat er nog één afspraak om 14.30 vrij was, en de verwijzing werd om 14.20 gemaakt :'). Eerstvolgende ma 27e. Volgens internet bij ziekenhuis B ook 0 dagen wachttijd, dus nu hang ik daar al 20 min in de wacht om te checken of dat wel echt klopt, want dan gaat ze me toch daarheen verwijzen. Inmiddels ben ik wachtende nummer 8. }:|
  maandag 20 februari 2023 @ 15:08:30 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208076048
Meh, ik moet nog zeker 10 jaar tot ik met pensioen ga, waarschijnlijk langer.
  maandag 20 februari 2023 @ 15:10:47 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208076067
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn @:Lucky_Strike dat je medicatie hebt voor nu!

Ik ging naar huisarts omdat ik wat anders voelde in m'n borst. Huisarts denkt dat het gewoon klierweefsel is, maar omdat anders voelt dan ik gewend ben wel een mammografie om te checken. Verwezen naar ziekenhuis A want wachttijd 0 dagen. Dat bleek alleen zo in het systeem te staan omdat er nog één afspraak om 14.30 vrij was, en de verwijzing werd om 14.20 gemaakt :'). Eerstvolgende ma 27e. Volgens internet bij ziekenhuis B ook 0 dagen wachttijd, dus nu hang ik daar al 20 min in de wacht om te checken of dat wel echt klopt, want dan gaat ze me toch daarheen verwijzen. Inmiddels ben ik wachtende nummer 8. }:|
man was vanmorgen vroeg in het ziekenhuis, werd weer naar huis gestuurd, want ze hadden ziekmeldingen van degene die hem zouden onderzoeken. Dr van Suipen Braakensiek had carnaval gevierd vermoed ik.
  maandag 20 februari 2023 @ 15:11:32 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208076080
Ik ga er van uit dat het hele concept pensioen straks verdwijnt; er zijn dan vast redenen om aan te dragen dat dat "niet meer past bij de tijd" oid.
  maandag 20 februari 2023 @ 15:13:16 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208076096
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:11 schreef fietsie het volgende:
Ik ga er van uit dat het hele concept pensioen straks verdwijnt; er zijn dan vast redenen om aan te dragen dat dat "niet meer past bij de tijd" oid.
Ik hou er ook rekening mee, dus huis afgelost, en geld opzij voor straks.
pi_208076249
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
man was vanmorgen vroeg in het ziekenhuis, werd weer naar huis gestuurd, want ze hadden ziekmeldingen van degene die hem zouden onderzoeken. Dr van Suipen Braakensiek had carnaval gevierd vermoed ik.
Pff, dat is ook stom, dat ie voor niks was!

Ziekenhuis B ook week wachttijd. Ziekenhuis C nam gelukkig meteen op én deze week nog plek, dus als huisarts klaar is met haar patiënten gaat ze me daar naar doorverwijzen. Zodra C die heeft ontvangen gaan ze mij bellen, dus ik hoop dat huisarts die nog kan doen vandaag voor C stopt met bellen :) maar deze week is sowieso al fijner dan na het weekend pas.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 20-02-2023 15:52:19 ]
pi_208076396
quote:

[..]
Gelukkig totaal niet vies van ongefundeerde aannames :')
  maandag 20 februari 2023 @ 15:51:32 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208076425
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Gelukkig totaal niet vies van ongefundeerde aannames :')
Alles is hier op moment dicht ivm carnaval, geen kip op de weg, leer mij de regio hier kennen.
pi_208076437
Vannacht weinig geslapen (nee, geen carnaval, ik ben geen paap).
Vandaag intensief samengewerkt met collega, alles via Teams
Tussendoor voor andere product aanpassing 1 gekregen omdat het antwoord op mijn vraag 'wat moeten we in geval x' een antwoord was wat het formaat niet toestond. Mooi prima, dus ik een overzichtje gestuurd van de nu 12 mogelijke situaties en bijbehorende uitkomst, schrikt er iemand wakker 'oh, situatie 7, bestaat die'. Euh ja.
Dus nu nog een aanpassing.

Waarom gaan mensen zo vaak pas nadenken wanneer ze officieel hun nadenktijd al gehad hebben en hun instructies hebben gegeven?

Hoe dan ook, ik ben gaarrrrrrrrrrrrrrrr
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 februari 2023 @ 15:52:51 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208076439
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Alles is hier op moment dicht ivm carnaval, geen kip op de weg, leer mij de regio hier kennen.
Ik ben echt zo blij niet in dat soort regionen te wonen; de kans dat hier de boel nog dicht gaat om de Elfsteden is nihil
pi_208076440
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja ik werk in Brabant, ik weet hoe dat gaat met carnaval (want ik werk dan voor iedereen die los wil gaan). Wil nog steeds niet zeggen dat iedereen die ziek is, per se carnaval gevierd heeft en/of daardoor ook ziek is geworden.
pi_208076483
quote:

[..]
Of iemand was echt ziek en heb je nu spijt dat je zoiets doms schrijft.
pi_208076793
Misschien moeten we het allemaal niet zo serieus nemen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208076811
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja ik werk in Brabant, ik weet hoe dat gaat met carnaval (want ik werk dan voor iedereen die los wil gaan). Wil nog steeds niet zeggen dat iedereen die ziek is, per se carnaval gevierd heeft en/of daardoor ook ziek is geworden.
Vorig jaar was de tweede golf het probleem…. Niet veel carnavalsvierende collega’s dus die eerste week niks aan de hand. Week erna werd (bij wijze van spreken) iedereen ziek die in contact was geweest met inmiddels ziek geworden feestvierders :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208076823
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:32 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien moeten we het allemaal niet zo serieus nemen :+
Ik vind dat dat best wel mag als iemand hier met naam en werklocatie en al genoemd wordt.
  maandag 20 februari 2023 @ 16:36:20 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208076829
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik vind dat dat best wel mag als iemand hier met naam en werklocatie en al genoemd wordt.
Dr van Suipen Braakensiek ?
pi_208076911
quote:

[..]
Je snapt de grap van de naam? ;)
pi_208076987
"Grap", zo kun je het ook zien :+
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 16:54:45 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208077036
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:50 schreef Clubsoda het volgende:
"Grap", zo kun je het ook zien :+
Of dom, als je dat niet ziet ;)
pi_208077037
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of dom, als je dat niet ziet ;)
Of gewoon heel moe
pi_208077234
Candaasjes vermeende intelligentie maakt het niet minder een boomergrap natuurlijk :+
pi_208077242
Ahw, ja inderdaad niet zoveel geslapen en niet heel aandachtig gelezen. Tevens te lang al geen Donald duck meer gelezen vrees ik, om bedacht te zijn op zulke woordgrapjes :@
  maandag 20 februari 2023 @ 17:17:00 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208077246
quote:

[..]
Nee, echt?
ROTFLMAO
Heerlijk.
De pastoor hier heet trouwens Van Knaapen-Buckmaar, en de wethouder van bouw en woningtoezicht Cor Rupte-Schwartegeldt
  maandag 20 februari 2023 @ 17:18:16 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208077261
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:16 schreef Clubsoda het volgende:
Candaasjes vermeende intelligentie maakt het niet minder een boomergrap natuurlijk :+
Oeh, je gebruikt het B woord, dat is net zo kwetsend als een originele Roald Dahl
  maandag 20 februari 2023 @ 17:20:40 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208077276
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:16 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, ja inderdaad niet zoveel geslapen en niet heel aandachtig gelezen. Tevens te lang al geen Donald duck meer gelezen vrees ik, om bedacht te zijn op zulke woordgrapjes :@
Ik heb er net een paar honderd gekocht. Heerlijk. Woordgrapjes, ook in Bommel, Asterix en Olivier Blunder. Genieten.
  maandag 20 februari 2023 @ 17:24:45 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208077312
Overginds was de Huidartspraktijk vanmiddag ook dicht. Jaja, sta je dan met je afspraak.
pi_208077351
Oeps per ongeluk een dutje van vier uur gedaan... door de wekker heen geslapen :@
pi_208077392
Even iets heel anders hoor: @Tele6, ik heb zojuist de redactle in 7 pogingen opgelost! *O*

Of eigenlijk was mijn reactie een combinatie van *O* en -O- want ik had me net ingesteld op een half uurtje puzzelen. Maar toch wel een kick als het snel lukt. Het was geloof ik wel een hele makkelijke als ik het gemiddelde aantal pogingen zie...

quote:
Global Stats
Globally, 741 players have solved today's Redactle so far
Global Median: 13.00 Guesses; 83.33% Accuracy
Global Average: 27.94 Guesses; 80.14% Accuracy
  maandag 20 februari 2023 @ 17:31:08 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208077394
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oeps per ongeluk een dutje van vier uur gedaan... door de wekker heen geslapen :@
Met corona begonnen 's middags een dutje te doen, wen je snel aan, maar probeer er maar eens mee te stoppen, das een stuk lastiger.
pi_208077502
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Met corona begonnen 's middags een dutje te doen, wen je snel aan, maar probeer er maar eens mee te stoppen, das een stuk lastiger.
Ik doe altijd dutjes, al heel mijn leven lang. Met mijn ziekte heb ik die rust echt nodig
pi_208077512
Ik wou dat ik het kon, middagdutjes. Het lukt me echt nooit om overdag te slapen. }:|
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 februari 2023 @ 17:46:05 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208077514
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik doe altijd dutjes, al heel mijn leven lang. Met mijn ziekte heb ik die rust echt nodig
Gelijk heb je. Slaap heb je gewoon nodig.
pi_208077525
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:16 schreef Candaasje het volgende:
Moet ik voortaan ook jou elke donderdag komen voorlezen uit het Vrolijk Weekblad? O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_208077532
Middagdutjes O+

Ik ben er vrij goed in. Helaas niet altijd op de momenten dat het handig zou zijn. Maar soit.
pi_208077539
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:46 schreef minilot het volgende:

[..]
Moet ik voortaan ook jou elke donderdag komen voorlezen uit het Vrolijk Weekblad? O+
Jaaaaaaaa O+
pi_208077562
In het kader van middagdutjes ben ik nu een extra set beddengoed aan het uitzoeken O+
  maandag 20 februari 2023 @ 17:51:10 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208077564
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:46 schreef minilot het volgende:

[..]
O+ O+
pi_208077586
Ik wil al sinds 7.45 een dutje doen. Ben helaas nog aan het wachten tot de werklui weg zijn.

Uiteraard kregen ze het werk niet af vandaag. Morgen als het goed is wel.
Spoilers!
  maandag 20 februari 2023 @ 17:55:15 #177
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208077587
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:51 schreef Candaasje het volgende:
In het kader van middagdutjes ben ik nu een extra set beddengoed aan het uitzoeken O+
Ik kan het IKEA flanel warm aanbevelen
  maandag 20 februari 2023 @ 18:01:08 #178
63722 z80
I fink you freaky
pi_208077640
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 15:52 schreef sigme het volgende:
Vannacht weinig geslapen (nee, geen carnaval, ik ben geen paap).
Vandaag intensief samengewerkt met collega, alles via Teams
Tussendoor voor andere product aanpassing 1 gekregen omdat het antwoord op mijn vraag 'wat moeten we in geval x' een antwoord was wat het formaat niet toestond. Mooi prima, dus ik een overzichtje gestuurd van de nu 12 mogelijke situaties en bijbehorende uitkomst, schrikt er iemand wakker 'oh, situatie 7, bestaat die'. Euh ja.
Dus nu nog een aanpassing.

Waarom gaan mensen zo vaak pas nadenken wanneer ze officieel hun nadenktijd al gehad hebben en hun instructies hebben gegeven?

Hoe dan ook, ik ben gaarrrrrrrrrrrrrrrr
Dit is nog voor de opleverdatum. Dus ruim op tijd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_208077682
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:55 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het wordt er eentje van Kayori O+ Hebben we nu al 2 sets van, maar 1tje vind ik eigenlijk net wat te effen donkerblauw voor de kamer nu.
Moest wel even zoeken en kijken naar de aanbiedingen, want 180 euro voor een dekbedovertrek is me echt te gortig :X
  maandag 20 februari 2023 @ 18:08:14 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208077688
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Het wordt er eentje van Kayori O+ Hebben we nu al 2 sets van, maar 1tje vind ik eigenlijk net wat te effen donkerblauw voor de kamer nu.
Moest wel even zoeken en kijken naar de aanbiedingen, want 180 euro voor een dekbedovertrek is me echt te gortig :X
Nordruta is 19,99 :D
  maandag 20 februari 2023 @ 18:08:16 #181
63722 z80
I fink you freaky
pi_208077690
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:55 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die van de Aldi is ook goed. Van die andere groot dozenschuiver met een A niet.

En ik heb een lattenbodem nodig. 140x200 voor een ikea bed. Verkopen die knurften alleen 70x200 t/m 90x200
En dat is nu reeds het probleem. Je krijgt er een kuil van in het midden en dat begint mijn rug steeds minder prettig te vinden.
pi_208077719
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:23 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Haha, ik had toevallig een erg vergelijkbare mail van 'DHL' vanmorgen:
'Your DHL parcel is coming today. Select delivery point now...'
Met een grote rode 'confirm delivery'-knop eronder.

Op inderdaad een e-mailadres dat ik niet meer gebruik.

:N
Oh, ik word de afgelopen 2 weken of zo overspoeld met dit soort emails. Allemaal over pakketbezorging etc. Dus ik ben niet de enige, duidelijk.

@Lucky_Strike wat een ongelukkig moment om je medicatie op te hebben :X Je hebt denk ik (naast de kerstperiode) wel het ongelukkigste moment in het jaar gekozen. Maar hoop dat je het nu hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208077769
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nordruta is 19,99 :D
:D

Ja nee het moet wel biologisch linksdraaiend gefermenteerd enzo zijn. Dat kost altijd 6x meer natuurlijk.
pi_208077836
Ik werd vanmorgen wat sipjes bij het boodschappen halen. Het lijkt net of veel producten een bepaalde kostdrempel zijn gepasseerd tot het punt dat ik het voor die prijs niet meer wil kopen. En mijn AH doet mee met die dynamische prijzen, wat ook inhoudt dat producten 's morgens niet 35% zijn afgeprijsd, maar 25%. Ja, doei hoor. Houdbaarheidsdatum van vandaag bij de meeste -25%.

En over kostendrempel: er was 1 soort B&J ijs (de rainbownogwattus) voor 9 euro. ok, ik overdrijf: 8,99. De anderen rond de 7-8 euro. Like wtf. Was dat spul niet allemaal een jaar geleden nog 5 euro of zo? Vroeger keek ik bij dat soort dingen snel naar het aantal kcal in een hele verpakking om het niet te willen kopen. Nu kijk ik gewoon naar de prijs.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208077883
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik werd vanmorgen wat sipjes bij het boodschappen halen. Het lijkt net of veel producten een bepaalde kostdrempel zijn gepasseerd tot het punt dat ik het voor die prijs niet meer wil kopen. En mijn AH doet mee met die dynamische prijzen, wat ook inhoudt dat producten 's morgens niet 35% zijn afgeprijsd, maar 25%. Ja, doei hoor. Houdbaarheidsdatum van vandaag bij de meeste -25%.

En over kostendrempel: er was 1 soort B&J ijs (de rainbownogwattus) voor 9 euro. ok, ik overdrijf: 8,99. De anderen rond de 7-8 euro. Like wtf. Was dat spul niet allemaal een jaar geleden nog 5 euro of zo? Vroeger keek ik bij dat soort dingen snel naar het aantal kcal in een hele verpakking om het niet te willen kopen. Nu kijk ik gewoon naar de prijs.
Herkenbaar
Dingen als B&J is me altijd te duur geweest, maar gewone basisboodschappen ook. Voor de prijs van het goedkoopste halfje brood kocht je een jaar terug nog een heel brood :N
pi_208077893
Kennen jullie die mop van die poli die vanmiddag voor t eerst een Teamsmeeting zou hebben?

Werd 10 min tevoren afgezegd.
2 coll zaten op hun vrije dag voor niks klaar, 1 coll, langdurig ziek had er speciaal voor moeten rusten tevoren en speciaal hiervoor Teamsapp op ipad van dochter geinstalleerd.

Reden?
Teveel te bespreken. Wordt maart op de poli met etentje daarna.

:') :') :')
pi_208077900
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:26 schreef Blues het volgende:
Kennen jullie die mop van die poli die vanmiddag voor t eerst een Teamsmeeting zou hebben?

2 coll zaten op hun vrije dag voor niks klaar, 1 coll, langdurig ziek had er speciaal voor moeten rusten tevoren en speciaal hiervoor Teamsapp op ipad van dochter geinstalleerd.

Reden?

Man man man, wat voorspelbaar toch weer.
pi_208077908
Middagdutjes O+

@Lucky_Strike s vriend met meds O+

Donald duck O+
pi_208077912
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Man man man, wat voorspelbaar toch weer.
Zieke coll was woest -O-
pi_208077923
quote:

Ik ben nu op Foodello aan het neuzen. Iemand tipte me dat de 'M&M's' van Hand Off My chocolate daar in de aanbieding zijn. Wel een zak van 3kg :D _O-

Maar dan heb ik wel iets fleurigs om in een weckpot op de plank te zetten in de keuken *)
pi_208077926
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:26 schreef Blues het volgende:

Reden?

Wat een kulreden ook. Bespreek dan gewoon de zaken met hoogste prio alvast :?
(Of zeg het op tijd af)
pi_208077929
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef Blues het volgende:

Zieke coll was woest -O-
Ja, ik kan me daar wat bij voorstellen :X Doe dan snel even een voorbespreking met wat korte punten die snel nu besproken kunnen worden en zeg dan de grotere punten later te doen. Heeft iedereen dat Teams even kunnen proberen en dat is weer nuttig voor een eventueel volgende keer. En heeft niemand het gevoel voor niets voorbereidingen genomen te hebben.
pi_208077937
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:29 schreef Candaasje het volgende:

Ik ben nu op Foodello aan het neuzen. Iemand tipte me dat de 'M&M's' van Hand Off My chocolate daar in de aanbieding zijn. Wel een zak van 3kg :D _O-

Maar dan heb ik wel iets fleurigs om in een weckpot op de plank te zetten in de keuken *)
Mja. Ik vind dat soort dingen super mooi staan, maar dan is het binnen een week op. Ik ben duidelijk een zogenaamd externe eter. Eten zien = honger krijgen en gaan eten.
pi_208077944
quote:

Ik vond B&J al duur toen het 5 euro was, maar nu is het inderdaad echt belachelijk. :D Maar ik herken het erg genoeg vooral ook heel erg met de verse producten. Ik was blij net een TGTG voor de Lidl te kunnen bemachtigen, want ik vind groente op het moment ook gewoon echt duur.
pi_208077947
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mja. Ik vind dat soort dingen super mooi staan, maar dan is het binnen een week op. Ik ben duidelijk een zogenaamd externe eter. Eten zien = honger krijgen en gaan eten.
Ja ik ook wel, maar 3kg aan suiker is wel wat veel. We hebben nu telkens kleine zakjes, maar die zijn meer dan 3 euro per stuk :X . Dus dit is dan wel een stuk voordeliger (50% korting)
pi_208077949
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, ik kan me daar wat bij voorstellen :X Doe dan snel even een voorbespreking met wat korte punten die snel nu besproken kunnen worden en zeg dan de grotere punten later te doen. Heeft iedereen dat Teams even kunnen proberen en dat is weer nuttig voor een eventueel volgende keer. En heeft niemand het gevoel voor niets voorbereidingen genomen te hebben.
Ja idd.

Coll die dit doorgaf aan ons (op de werkapp) vermoedde dat TL het eigenlijk ook min of meer vergeten was, of te laat achter kwam.

Er speelt ook (weer) veel, maar doe dan toch wat highlights of zo en idd ff teams testen.
pi_208077954
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:32 schreef Myraela het volgende:

Ik vond B&J al duur toen het 5 euro was, maar nu is het inderdaad echt belachelijk. :D Maar ik herken het erg genoeg vooral ook heel erg met de verse producten. Ik was blij net een TGTG voor de Lidl te kunnen bemachtigen, want ik vind groente op het moment ook gewoon echt duur.
Ik vond 5 euro al wat belachelijk, maar nu lijkt dat bijna goedkoop _O-
pi_208077959
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wat een kulreden ook. Bespreek dan gewoon de zaken met hoogste prio alvast :?
(Of zeg het op tijd af)
Ik las kutreden *)
pi_208077965
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:33 schreef Blues het volgende:

Ik las kutreden *)
Ja, is het óók.
pi_208077989
quote:

Het is echt heel erg met die prijzen.

g woog laatst voor de 'grap' de inhoud van een zakje geraspte kaas.
Dat hij sowieso al aan de dure kant vond, klein zakje.
Zou 80 gram inzitten.

60 dus :o
pi_208078014
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:01 schreef z80 het volgende:

[..]
Dit is nog voor de opleverdatum. Dus ruim op tijd.
:D

Grapjas. Nee natuurlijk niet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 februari 2023 @ 18:37:48 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208078019
Ik ben niet zo heel prijsbewust, maar toen ik onlangs ¤6,95 voor 250 gram spekblokjes moest betalen, heb ik ze weer teruggelegd. Een biefstuk is goedkoper (denk ik)…
pi_208078020
Oh no, weer een aardbeving grens Turkije/Syrië :'(
pi_208078045
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ho! Ik zie nu ook die website. Vertel me meer! Bezorgen ze snel?
pi_208078080
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:41 schreef Limone het volgende:

[..]
Ja.
pi_208078090
@Isabeau :o dat is inderdaad wel heel gortig! Eh, wel goed voor de lijn, ofzo?

@Lucky_Strike, wat een ellende met jullie werklui en de ketel en de medicatie en de yoghurt. Hopelijk is het nu klaar daarmee en gewoon weer leuk meedoen allemaal.

@Candaasje, ik kan flanellen beddengoed wel echt heel erg aanraden! O+

Verder had ik net een kleine paniek over de nieuwe offerte van de dakisolatie. Die is namelijk 4 keer zo hoog als die van de beunhazen die ons eerst probeerden te bedotten. En dan voelt het altijd wel weer heel eng, dit soort investeringen :o

Maar goed. Het moet toch. Ofzo. Nu eerst maar even een avondje ontspannen met m’n handjes in de klei.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 18:46:10 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208078096
31 maart ga ik naar Thessaloniki en 4 april terug, bezoekje voor een project van de stichting. Net even tickets geboekt.

Ik was van plan om met de trein naar Schiphol te gaan, hotel te pakken en dan vliegen. Trein naar Schiphol hikt al tegen de ¤30 aan. Aan brandstof ben ik ¤13 kwijt

Iets meer dan die ¤30 betaal ik eind juni ook voor een ritje Haren (Ems)- Freiburg, eerste klas. Vanaf Münster in dit rijtuig,

Een heel stuk langs de Rijn, dus fantastisch uitzicht O+

En tussendoor (begin juni) weer naar Normandië *O*
pi_208078118
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:41 schreef Limone het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee, ik ga het nu uitproberen. 3kg crispy Hands off my chocolate ( :D :@ ) , kokosmelk en herbruikbare keukenrol en make-upwatjes (je moet eens iets uitproberen... en ik wilde gratis verzending dus moest nog een paar euro).

Ik bespaarde zojuist 45,90 en 4.2kg verspilling, aldus de site. 8-)
pi_208078121
Leuk Lu *O*
pi_208078125
quote:
11s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Booh ik kwam er net achter dfat ik pas half april weer een keer een werkweek van 5 dagen heb *)
Nooit meer *)
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 18:48:53 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208078130
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:35 schreef Blues het volgende:

[..]

Zou 80 gram inzitten.

Daarover kun je dus een klacht indienen bij ik dacht NVWA?
pi_208078137
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:45 schreef yinu het volgende:
@:isabeau :o dat is inderdaad wel heel gortig! Eh, wel goed voor de lijn, ofzo?

@:lucky_strike, wat een ellende met jullie werklui en de ketel en de medicatie en de yoghurt. Hopelijk is het nu klaar daarmee en gewoon weer leuk meedoen allemaal.

@:candaasje, ik kan flanellen beddengoed wel echt heel erg aanraden! O+

Verder had ik net een kleine paniek over de nieuwe offerte van de dakisolatie. Die is namelijk 4 keer zo hoog als die van de beunhazen die ons eerst probeerden te bedotten. En dan voelt het altijd wel weer heel eng, dit soort investeringen :o

Maar goed. Het moet toch. Ofzo. Nu eerst maar even een avondje ontspannen met m’n handjes in de klei.
Het is satijn-katoen geworden O+
pi_208078139
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef derLudolf het volgende:

Daarover kun je dus een klacht indienen bij ik dacht NVWA?
Ninja edit :D
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 18:50:50 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208078156
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee, ik ga het nu uitproberen. 3kg crispy Hands off my chocolate ( :D :@ ) , kokosmelk en herbruikbare keukenrol en make-upwatjes (je moet eens iets uitproberen... en ik wilde gratis verzending dus moest nog een paar euro).

Ik verspil liever wat eten hoor dan het te kopen en op te eten. Ik hoef er niet meer van te groeien :P
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 18:51:32 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208078163
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Ninja edit :D
Al is de edit nog zo snel...
pi_208078177
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik verspil liever wat eten hoor dan het te kopen en op te eten. Ik hoef er niet meer van te groeien :P
Jij koopt nooit wat lekkers/ongezonds dan?

Ik wel, en nu bespaar ik er gewoon een enorme bak met geld mee. Ideaal. 8-)
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 18:53:52 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208078189
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Blues het volgende:
Leuk Lu *O*
Nou ja treinen in Duitsland, 1001 redenen dat dat het verkeerd kan gaan. Voak buj te bange :P
pi_208078232
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Goed bezig :9
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 19:01:05 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208078263
quote:

[..]

Niet super vaak. Maar ik ga niet op woensdagavond appelflappen eten omdat ze in de aanbieding zijn ofzo.
pi_208078274
:W

Ik ben gisteren verhuisd *G*
Hulp van broertje en 3 vrienden, dezelfde groep als waarmee ik herfst 2019 verhuisd ben :D
Rond 15:30 hadden we alle spullen in het nieuwe huis. We hebben een bank en een kast gebouwd (Ikea), lampen opgehangen, de boel ingericht, al het ingelopen zand weggestofzuigd, en 19 van de 21 dozen uitgepakt. _O_

Vandaag moest ik weer werken. Dat was wel pittig :O
Maar ook lekker om eens een dagje achter een bureau te kunnen zitten ipv verven, vloer leggen, inpakken, sjouwen, meubels monteren, etc :P

Vanavond een pan linzensoep gekookt op m'n nieuwe inductiefornuis. Gelukkig doet m'n soeppan het *G*
Het is wel heel makkelijk soep koken zo, je hebt in een paar seconden het water al aan de kook _O_

Enige waar ik nu een beetje tegenop zie is dat ik nog naar het oude huis moet om schoon te maken -- morgenochtend is de opleverinspectie al
* Tele6 krap plannen kan :X
  maandag 20 februari 2023 @ 19:01:43 #221
63722 z80
I fink you freaky
pi_208078278
quote:

[..]

Ik kijk niet in mijn snoepkast. Ik kijk niet in de kast.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208078285
Mijn supermarktsipheid vandaag: zoorvleis was op ;(

Maja, dat is te verwachten op carnavalsmaandag /traditie
pi_208078288
TWINTIG? :o _O_
  maandag 20 februari 2023 @ 19:03:22 #224
63722 z80
I fink you freaky
pi_208078316
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:02 schreef Tele6 het volgende:
TWINTIG? :o _O_
Was in de aanbieding. En ja ik eet dat spul met regelmaat.
pi_208078337
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:01 schreef Tele6 het volgende:

Hulp van broertje en 3 vrienden, dezelfde groep als waarmee ik herfst 2019 verhuisd ben :D
Rond 15:30 hadden we alle spullen in het nieuwe huis. We hebben een bank en een kast gebouwd (Ikea), lampen opgehangen, de boel ingericht, al het ingelopen zand weggestofzuigd, en 19 van de 21 dozen uitgepakt. _O_

Maar ook lekker om eens een dagje achter een bureau te kunnen zitten ipv verven, vloer leggen, inpakken, sjouwen, meubels monteren, etc :P

Vanavond een pan linzensoep gekookt op m'n nieuwe inductiefornuis. Gelukkig doet m'n soeppan het *G*
Het is wel heel makkelijk soep koken zo, je hebt in een paar seconden het water al aan de kook _O_

Enige waar ik nu een beetje tegenop zie is dat ik nog naar het oude huis moet om schoon te maken -- morgenochtend is de opleverinspectie al
Je HOEFT niet in één dag over en volledig ingericht te zijn he :D

Verhuisd *O*

Sterkte met de schoonmaak. Scheelt wel dat het nu leeg is.
  maandag 20 februari 2023 @ 19:05:47 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_208078361
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:01 schreef Tele6 het volgende:

Waar woon je nu? In de buurt van Truus en Nel? Of aan de andere kant van de weg?
pi_208078398
Heeft iemand trouwens tips voor het inrichten van een diepe hoge keukenkast? Ik heb een koelkast, daarbovenop een combi-oven, en daarbovenop nog een kastje. Verder heb ik niet superveel kastruimte dus ik wil die kast wel benutten. Maar ik ben nu de hele tijd dingen heen en weer aan het schuiven omdat ze voor andere dingen staan.

Voorraden achterin in kratjes of zo?
Is er een magische oplossing die ik over het hoofd zie?

• Ik heb een heel mooie bestekla, en daaronder 2 heel mooie lades voor serviesgoed en pannen.
• 2 gootsteenkastjes - ik bewaar m'n uien daar nu maar, maar is een beetje gek naast het afwasmiddel.
• Ondiepe brede kast boven het aanrecht is voor koffie, thee, broodbeleg, kruiden.
• En dan die kast boven de koelkast voor álle andere dingen :X
• Op zich kan ik ook nog wel spullen op de afzuigkap zetten en bovenop de bovenkastjes (ik ben vrij lang) maar ik wil niet dat alles vettig en stoffig wordt.

Uiteindelijk moet ik misschien een kast neerzetten tegen de muur tegenover de keuken. Maar het is vrij smal en ik was nou juist aan het genieten van het gevoel m'n kont te kunnen keren :+

Ik heb ook nog geen goede plek gevonden voor m'n afval. (Plastic, GFT, rest.) Staat nu ook tegen de muur tegenover de keuken. En ik moet nog bedenken waar m'n handdoekje en theedoekje komen, want ook dat is niet voor de hand liggend. Grmbl. :X
pi_208078411
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:05 schreef z80 het volgende:

[..]
Waar woon je nu? In de buurt van Truus en Nel? Of aan de andere kant van de weg?
Ik weet niet waar Truus en Nel wonen?
Ik woon momenteel vooral in een zandbak :')
pi_208078418
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je HOEFT niet in één dag over en volledig ingericht te zijn he :D

Verhuisd *O*

Sterkte met de schoonmaak. Scheelt wel dat het nu leeg is.
Maar lekker is het wel dat alles z'n plekje alweer heeft. Of bijna dan. Ik heb nog wel een to do list hoor. :Y

Ja ik jaag er straks een dweil doorheen en dan is het wel ongeveer goed.
Ik weet hoe schoon ik het opgeleverd kreeg destijds (oranje badkamertegeltjes :9 ) dus ik ga niet al te hard m'n best doen O-)
pi_208078436
Kratjes en mandjes zijn sowieso de way to go om spullen op te bergen. Ik heb in de voorraadkast alles ingedeeld op categorie (peulvruchten, granen, ontbijtdingen, conserven, uien/knoflook, koffie, snoep, meel, suikers etc.) alles in een aparte bak.
pi_208078586
De verwijzing voor de mammografie is ze denk ik vergeten na de patiënten.. morgenochtend maar even bellen. Hopelijk kunnen ze het dan meteen doen en heeft t ziekenhuis dan nog steeds deze week al plek. Ik maak me gelukkig niet heel veel zorgen - eigenlijk ook wel een gekke gewaarwording voor een expert-doemdenker :+ (prettig gek, dat wel uiteraard).

20kg chocola in de kast :o dat zou hier niet lang goed gaan. En man @Isabeau wat een prijzen idd, dat is dan al reden genoeg om het niet te kopen ja!

@Tele6 _O_ _O_ je hebt nu al minder onuitgepakte dozen staan dan ik na 5.4 jaar _O-

Ohja en @Troel jouw monsterpost _O_
  maandag 20 februari 2023 @ 19:22:53 #232
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208078616
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:46 schreef derLudolf het volgende:
31 maart ga ik naar Thessaloniki en 4 april terug, bezoekje voor een project van de stichting. Net even tickets geboekt.

Ik was van plan om met de trein naar Schiphol te gaan, hotel te pakken en dan vliegen. Trein naar Schiphol hikt al tegen de ¤30 aan. Aan brandstof ben ik ¤13 kwijt

Iets meer dan die ¤30 betaal ik eind juni ook voor een ritje Haren (Ems)- Freiburg, eerste klas. Vanaf Münster in dit rijtuig,
[ afbeelding ]

Een heel stuk langs de Rijn, dus fantastisch uitzicht O+

En tussendoor (begin juni) weer naar Normandië *O*
Welke trein neem je dan? Het stuk vanaf Bonn tot Mainz door de rijnvallei is idd de moeite waard, ben ik vaak gereden. Prachtig stuk voor de Panoramawagen idd. Hopelijk heb je mooi weer. Tussen de wijnbergen en op iedere berg een kasteelruine.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 19:30:47 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208078741
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Welke trein neem je dan? Het stuk vanaf Bonn tot Mainz door de rijnvallei is idd de moeite waard, ben ik vaak gereden. Prachtig stuk voor de Panoramawagen idd. Hopelijk heb je mooi weer. Tussen de wijnbergen en op iedere berg een kasteelruine.
EC9 Hamburg Altona - Zürich HB
De EuroCity naar Interlaken rijdt zonder panoramawagen.

Ik wil gewoon een keer met die trein, das voornaamste reisdoel eigenlijk. 's Middags rondje lopen in t Schwarzwald, camera mee. Happie eten, volgende ochtend weer wat lopen en dan weer terug *O*
  maandag 20 februari 2023 @ 19:31:52 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_208078763
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik dacht na het sporten wel even de ogen dicht te kunnen doen. Ik werd 5 voor 7 weer wakker :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208078794
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:31 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik dacht na het sporten wel even de ogen dicht te kunnen doen. Ik werd 5 voor 7 weer wakker :D
Lekker
pi_208078872
Ik doe voortdurend dutjes :')
  maandag 20 februari 2023 @ 19:41:55 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_208078990
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:08 schreef Tele6 het volgende:
Heeft iemand trouwens tips voor het inrichten van een diepe hoge keukenkast? Ik heb een koelkast, daarbovenop een combi-oven, en daarbovenop nog een kastje. Verder heb ik niet superveel kastruimte dus ik wil die kast wel benutten. Maar ik ben nu de hele tijd dingen heen en weer aan het schuiven omdat ze voor andere dingen staan.

Voorraden achterin in kratjes of zo?
Is er een magische oplossing die ik over het hoofd zie?

• Ik heb een heel mooie bestekla, en daaronder 2 heel mooie lades voor serviesgoed en pannen.
• 2 gootsteenkastjes - ik bewaar m'n uien daar nu maar, maar is een beetje gek naast het afwasmiddel.
• Ondiepe brede kast boven het aanrecht is voor koffie, thee, broodbeleg, kruiden.
• En dan die kast boven de koelkast voor álle andere dingen :X
• Op zich kan ik ook nog wel spullen op de afzuigkap zetten en bovenop de bovenkastjes (ik ben vrij lang) maar ik wil niet dat alles vettig en stoffig wordt.

Uiteindelijk moet ik misschien een kast neerzetten tegen de muur tegenover de keuken. Maar het is vrij smal en ik was nou juist aan het genieten van het gevoel m'n kont te kunnen keren :+

Ik heb ook nog geen goede plek gevonden voor m'n afval. (Plastic, GFT, rest.) Staat nu ook tegen de muur tegenover de keuken. En ik moet nog bedenken waar m'n handdoekje en theedoekje komen, want ook dat is niet voor de hand liggend. Grmbl. :X
Fijn dat je over bent! Ik zou kijken of je van die inzetjes kunt gebruiken zoals de IKEA heeft.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-plankinzet-wit-80542961/
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208079013
Vanmiddag anderhalf uur geslapen :o en wakker geworden omdat ik een wekker had gezet.

En vanavond toch naar fysiofitness gegaan. Ook al kan ik nog naar die van het GLI programma deze is zoveel fijner, dan maar weggegooid geld. Daar zijn er fitcoaches die nauwelijks aanwezig zijn hier een fysiotherapeut. Deze man kende ik nog niet, wat dingen besproken en meteen “we gaan volgende week even hiervoor en daarvoor je programma aanpassen”.

Fijn dat alles over is en grotendeels uitgepakt @Tele6 Waarschijnlijk ga je, zeker in de keuken, dingen nog tig keer anders neerzetten.

Wat stom van de meeting @Blues

En prijzen bij supermarkten, je schrikt je iedere keer weer een hoedje. Jaar geleden kocht ik blikvoer voor de katten voor 0,59, is nu 0,99
pi_208079046
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Fijn dat je over bent! Ik zou kijken of je van die inzetjes kunt gebruiken zoals de IKEA heeft.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-plankinzet-wit-80542961/
Ja maar dat maakt de kast niet minder diep ;)
De kast is niet heel hoog, dus ik hoef geen traptredes te maken in de hoogte of zo, maar als ik de achterste helft wil hebben dan moet ik m'n hele arm erin steken en alle voorste spullen eruit halen. Ik denk dat ik toch voor kratjes ga, en goed ga nadenken welke spullen ik het minst nodig heb zodat die achterin kunnen. Dan moet ik ze opgraven als ik ze nodig heb, maar dat is dan maar zo.
pi_208079101
quote:

Zou 80 gram inzitten.

Nou, volgens mij is dat fraude van de kant van de supermarkt/producent :o Het kan wel een paar gram afwijken, maar toch niet zoveel??

En dan is geraspte kaas ook nog eens idioot duur geworrden :')
  maandag 20 februari 2023 @ 19:47:50 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208079124
Sowieso heb ik sterk de indruk dat een deel van de prijsstijgingen niet is als verrekening van gestegen kosten van de producent, maar omdat andere prijzen die gestegen zijn het mogelijk maken dit nu te 'legitimeren'.
  maandag 20 februari 2023 @ 19:48:01 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_208079130
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja maar dat maakt de kast niet minder diep ;)
De kast is niet heel hoog, dus ik hoef geen traptredes te maken in de hoogte of zo, maar als ik de achterste helft wil hebben dan moet ik m'n hele arm erin steken en alle voorste spullen eruit halen. Ik denk dat ik toch voor kratjes ga, en goed ga nadenken welke spullen ik het minst nodig heb zodat die achterin kunnen. Dan moet ik ze opgraven als ik ze nodig heb, maar dat is dan maar zo.
ja, dat is ook wel weer waar :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208079193
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:47 schreef fietsie het volgende:
Sowieso heb ik sterk de indruk dat een deel van de prijsstijgingen niet is als verrekening van gestegen kosten van de producent, maar omdat andere prijzen die gestegen zijn het mogelijk maken dit nu te 'legitimeren'.
Als ik lees over 10% inflatie, dan denk ik in de supermarkt: niet hier. Want dat is echt heel wat meer dan 10%.
  maandag 20 februari 2023 @ 19:51:15 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_208079197
quote:

[..]

Zou 80 gram inzitten.

Ik ben al enige tijd zo'n muts die dat soort zakjes, maar ook wel eens vleeswaren gewoon op de groenteafdeling weegt. Dat doe ik overigens ook met een doos met aardbeien :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2023 @ 19:52:33 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208079234
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als ik lees over 10% inflatie, dan denk ik in de supermarkt: niet hier. Want dat is echt heel wat meer dan 10%.
Ja in die rekensommen zitten denk ik ook heel veel "meevallers" die je niet bewust zelf uit kunt kiezen maar die wel tot de standaard formule horen
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 19:52:49 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208079240
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:47 schreef fietsie het volgende:
De prijzen van levensmiddelen zijn sterker gestegen dan de prijzen die de boer er voor krijgen, maar nu alles duurder is geworden is het voor hun ook makkelijker om eindelijk eens wat meer te eisen.

Boter was in Duitsland al weer ver gedaald, rond kerst was het al gezakt naar ¤1,99 bij de Kombi zag ik het afgelopen weekend voor ¤1,49
pi_208079246
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:51 schreef Troel het volgende:

Ik ben al enige tijd zo'n muts die dat soort zakjes, maar ook wel eens vleeswaren gewoon op de groenteafdeling weegt. Dat doe ik overigens ook met een doos met aardbeien :@
Ja! Met aardbeien doe ik dat ook _O- Want heel vaak missen er aardbeien :o
  maandag 20 februari 2023 @ 19:54:32 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_208079288
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja! Met aardbeien doe ik dat ook _O- Want heel vaak missen er aardbeien :o
Ja, maar pas ook. De speklappen waren heel sterk afgeprijst omdat ze die dag op moesten. 1,2 kilo voor 3 euro zeg maar. Maar de verpakking van 800 gram was ook 3 euro. :+
Ik probeer altijd zoveel mogelijk waar voor mijn geld te krijgen :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208079316
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:52 schreef fietsie het volgende:

Ja in die rekensommen zitten denk ik ook heel veel "meevallers" die je niet bewust zelf uit kunt kiezen maar die wel tot de standaard formule horen
Ja, zoiets :Y Ik ben wel benieuwd naar inflatiecijfers alleen voor de boodschappen voor eten. Dus ook geen drank oid, alleen melk, brood, kaas, groente etc.

Nog zoiets. Gedroogde bruine bonen van Hak. Ma wilde 2 pakjes voor de bonensoep. Dat was 2,89 per pakje (ik zie online dat dat bij de Coop meer dan 3 euro is per pakje :D ) , zit je op 5,78 aan gedróógde bruine bonen voor een pan soep. Dat was vroeger idioot goedkoop, gedroogde peulvruchten. Denk dat je nu beter naar de Turk kan gaan voor dat.
  maandag 20 februari 2023 @ 19:55:35 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208079320
Ik ben wel bezweken voor zo'n doos met van die enorme kweekaardbeien uit een of andere woestijn
pi_208079339
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:54 schreef Troel het volgende:
Ja, maar pas ook. De speklappen waren heel sterk afgeprijst omdat ze die dag op moesten. 1,2 kilo voor 3 euro zeg maar. Maar de verpakking van 800 gram was ook 3 euro. :+
Ik probeer altijd zoveel mogelijk waar voor mijn geld te krijgen :Y
hahaha, dit deed ik vorige week nog met kaas bij de Jumbo. Alle pakjes van een bepaalde soort waren 6 euro. Maar tussen zwaarste pak en lichtste pak zat 70 gram :+
pi_208079349
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:55 schreef fietsie het volgende:
Ik ben wel bezweken voor zo'n doos met van die enorme kweekaardbeien uit een of andere woestijn
Die grote uit Spanje zijn wel erg lekker :9 Maar ja, 4 euro.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 19:57:08 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208079359
Ik heb wel al weer getankt voor ruim onder de ¤1,60 *O*

En nadat ik laatst het blok even goed heb opgestookt door 160km/u te rijden is m'n verbruik ook weer 1:25
  maandag 20 februari 2023 @ 19:57:13 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208079362
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Die grote uit Spanje zijn wel erg lekker :9 Maar ja, 4 euro.
Ik heb ze ook niet gedeeld :@
  maandag 20 februari 2023 @ 19:57:57 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208079377
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb wel al weer getankt voor ruim onder de ¤1,60 *O*

En nadat ik laatst het blok even goed heb opgestookt die 160km/u te rijden is m'n verbruik ook weer 1:25
Ik heb zo'n 1.4TSI blok dus niet stoken met fluwelen voetje is het devies
pi_208079455
Hier ook een ‘hersteldutje’ 😉 na twee rondjes moeiteloos duwen en trekken en schoppen op machines in de sportschool.

Over prijzen verbaas ik mij ook al even.
En over de dikke dikke dikke winsten van shell en ah en consorten.

Oei, de foto van de panorama trein coupé. Eens even de opties bekijken.

@Tele6 op de bovenste plank staan 1) boeken/manuals van keukenapparaten en soepkommen ( worden weinig gebruikt) erachter ben ik nu vergeten 🙃
2) alle koffiekoppen (eronder staat een koffiemachine) 3) de stapel thee- / handdoeken. (Erachter de minder vaak gebruikte doeken) 4) een loze plank boven de koelkast: bakspullen en schone bakjes van de chinees😉

Lekker hoor, dat je bijna bijname op orde bent. Snel werkt de inductie hè!
w/ Wanneer komt J eten?

Stom zeg @Blues
pi_208079483
Goedenavond, prijzen in de supermarkt zijn idd bizar gestegen.

Vandaag lekker rustig dagje, beetje legoboeket in elkaar gezet 8-) en via email contact gehad met een klantenservice. Onlangs een hoodie besteld voor E. Een extra lange hoodie van Girav.Tweede keer dat ie 'm aan had en de rits kapot van de zak aan de voorkant , de runner van de rits zelf zeg maar. Hoodie was best aan de prijs dus ik denk ik mail toch. Werden er foto's gevraagd en we krijgen gratis een nieuwe hoodie (mocht ook 'n andere kleur) en de andere hoeft niet terug :o zulke klantenservice hadden we ook niet verwacht _O_
pi_208079555
Das mooi Memo.

Verdomme…gewoon koude rillingen bij de nieuwe ellende in Turkije.
Hoe moet dat goed komen? Net als in Oekraïne? En in Ohio?
  maandag 20 februari 2023 @ 20:08:56 #259
63722 z80
I fink you freaky
pi_208079653
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Brood hier in Duitsland is in prijs verdubbeld in iets meer dan een jaar. De rest weet ik niet want daar kijk ik niet naar de prijs. Dat koop ik in bulk en gaat de kast in.

Wel was de mango weer in de aanbieding. 70 cent per stuk. Direct weer een doos gehaald.
pi_208079657
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:04 schreef AnneX het volgende:
Das mooi Memo.

Verdomme…gewoon koude rillingen bij de nieuwe ellende in Turkije.
Hoe moet dat goed komen? Net als in Oekraïne? En in Ohio?
Ik schoot even vol bij de nieuwe beelden uit Turkije. Wat een nachtmerrie voor de mensen daar.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 20:09:46 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208079672
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:57 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb zo'n 1.4TSI blok dus niet stoken met fluwelen voetje is het devies
Woon-werk en op NL autosnelweg meestal wel met fluwelen voet, maar ja, met 100km/u maak je nog geen 2000 toeren. Dan versmeerd de boel.
Was laatst vanuit het Ruhrgebiet onderweg. Premium diesel er in en de A31 gas gegeven. Nu dus weer schoon
pi_208079729
@Candaasje roostertechnisch is hopelijk rechtgetrokken. Bizar zeg!
  maandag 20 februari 2023 @ 20:14:09 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_208079784
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Woon-werk en op NL autosnelweg meestal wel met fluwelen voet, maar ja, met 100km/u maak je nog geen 2000 toeren. Dan versmeerd de boel.
Was laatst vanuit het Ruhrgebiet onderweg. Premium diesel er in en de A31 gas gegeven. Nu dus weer schoon
Even terugschakelen en je maakt meer toeren. Niet dat het de motor ook maar iets meer belast. Maar toeren zijn toeren.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 20:18:08 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208079890
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:14 schreef z80 het volgende:

[..]
Even terugschakelen en je maakt meer toeren. Niet dat het de motor ook maar iets meer belast. Maar toeren zijn toeren.
Ach ja, keertje gassen is ook leuk :P
  maandag 20 februari 2023 @ 20:32:17 #265
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208080165
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
EC9 Hamburg Altona - Zürich HB
De EuroCity naar Interlaken rijdt zonder panoramawagen.

Ik wil gewoon een keer met die trein, das voornaamste reisdoel eigenlijk. 's Middags rondje lopen in t Schwarzwald, camera mee. Happie eten, volgende ochtend weer wat lopen en dan weer terug *O*
Klinkt als een plan, de reis is het doel.
Ga niet op Zondag door het Schwarzwald, je wordt gek van de motoren. Had vroeger vrienden in het zwarte woud.
  maandag 20 februari 2023 @ 20:33:07 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208080178
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Ga niet op Zondag door het Schwarzwald, je wordt gek van de motoren.
Schitterend juist :)
  maandag 20 februari 2023 @ 20:33:52 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_208080191
Ik duik mijn bed in. Slaap lekker allemaal!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2023 @ 20:34:12 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208080199
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:33 schreef Troel het volgende:
Ik duik mijn bed in. Slaap lekker allemaal!
Ik geef het een 4
pi_208080214
Ik ga zo ook naar bed. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 20 februari 2023 @ 20:35:29 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208080226
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga zo ook naar bed. :7
Nog steeds met vrachtwagenbandgevoel?
pi_208080259
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nog steeds met vrachtwagenbandgevoel?
Ja. Het bezoekje aan de fysio zo straks heeft daar nog een stukje extra aandeel in gehad
pi_208080491
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ja.
Dank.

quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D ik heb wat vakantiesnaai besteld. Ben heel benieuwd!
  maandag 20 februari 2023 @ 20:51:10 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208080528
Zow, tickets voor motorbeurs geregeld. Donderdag even Utrecht opzoeken.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 20:58:03 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208080623
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klinkt als een plan, de reis is het doel.
Ga niet op Zondag door het Schwarzwald, je wordt gek van de motoren. Had vroeger vrienden in het zwarte woud.
Ik ga zaterdag heen, zondag terug.

Afgelopen september nog geweest, met het wel, leuk kamertje wel had ik.
https://www.dollenberg.de(...)8-suite-typ-iii.html

Zit ook twee sterren restaurant in, maar hebben in het gewone restaurant gegeten. Ook erg lekker overigens :9
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 20:59:14 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208080641
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:51 schreef fietsie het volgende:
Zow, tickets voor motorbeurs geregeld. Donderdag even Utrecht opzoeken.
1975... Ja ik snap het :+
pi_208080642
Ik ga vrijdag naar Belgie en zal daar gelijk even tanken. Ben benieuwd wat de prijs daar doet.
Spoilers!
pi_208080648
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, zoiets :Y Ik ben wel benieuwd naar inflatiecijfers alleen voor de boodschappen voor eten. Dus ook geen drank oid, alleen melk, brood, kaas, groente etc.

Nog zoiets. Gedroogde bruine bonen van Hak. Ma wilde 2 pakjes voor de bonensoep. Dat was 2,89 per pakje (ik zie online dat dat bij de Coop meer dan 3 euro is per pakje :D ) , zit je op 5,78 aan gedróógde bruine bonen voor een pan soep. Dat was vroeger idioot goedkoop, gedroogde peulvruchten. Denk dat je nu beter naar de Turk kan gaan voor dat.
Volgens mij staat hier wel eea aan info: https://www.bnnvara.nl/ka(...)rijzen-met-21-omhoog
Niet heel recent, maar het zegt al wel wat over de ontwikkelingen.
  maandag 20 februari 2023 @ 21:00:23 #278
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208080656
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
1975... Ja ik snap het :+
Tot 2010 reed ik ook gewoon dagelijks op zo'n ding he ;) Het is niet dat ik met grijs haar ineens zo'n papiertje ging halen
pi_208080667
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:59 schreef sigme het volgende:

Volgens mij staat hier wel eea aan info: https://www.bnnvara.nl/ka(...)rijzen-met-21-omhoog
Niet heel recent, maar het zegt al wel wat over de ontwikkelingen.
woah, dat was 21% duurder in september 2022 en sindsdien nog veel meer gestegen. Ik zal straks de rest kijken.
  maandag 20 februari 2023 @ 21:24:25 #280
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208080987
Goed. Bedtijd.
pi_208081008
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vrijdag naar Belgie en zal daar gelijk even tanken. Ben benieuwd wat de prijs daar doet.
1.67 is ons gelukt maar meeste plekken is het boven de 1.70 (voor benzine)
pi_208081110
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:25 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
1.67 is ons gelukt maar meeste plekken is het boven de 1.70 (voor benzine)
Ik heb even opgezocht wat de benzineprijs hier in de buurt is. Ik heb in november voor het laatst getankt zie ik. Nu dus 1,759.

De winkel over de grens waar ik moet zijn is tegenover een tankstation. Omdat ik een kleine tank heb, is het normaalgesproken de moeite niet om er voor naar België te rijden maar nu ik er toch ben, is het leuk meegenomen.
Spoilers!
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 21:41:29 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208081227
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb even opgezocht wat de benzineprijs hier in de buurt is. Ik heb in november voor het laatst getankt zie ik. Nu dus 1,759.

De winkel over de grens waar ik moet zijn is tegenover een tankstation. Omdat ik een kleine tank heb, is het normaalgesproken de moeite niet om er voor naar België te rijden maar nu ik er toch ben, is het leuk meegenomen.
Als je zo weinig rijdt zou ik geen E10 tanken, ethanol trekt water aan.
pi_208081303
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je zo weinig rijdt zou ik geen E10 tanken, ethanol trekt water aan.
Ik rij doorgaans niet veel maar dat het zo lang geleden is dat ik heb getankt, komt doordat ik ziek was. Komende tijd zal er een stuk meer worden gereden.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 februari 2023 @ 22:05:57 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208081522
Sportschool *vink*
Heb nog nog een ruime week om een pubquiz in elkaar te draaien. Ik heb inmiddels alle onderwerpen rond. Nog een aantal vragen verzinnen.
Het wordt weer een enorme Borisz-quiz. _O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208081636
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goedkoopste hier in de regio is nu 1.759 dacht ik te zien zaterdag met tanken.
ff zoeken

1.79 9 dus
pi_208081655
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:05 schreef borisz het volgende:
Sportschool *vink*
Heb nog nog een ruime week om een pubquiz in elkaar te draaien. Ik heb inmiddels alle onderwerpen rond. Nog een aantal vragen verzinnen.
Het wordt weer een enorme Borisz-quiz. _O-
En wat voor soort vragen horen er bij een Borisz-quiz?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 februari 2023 @ 22:21:50 #288
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208081711
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En wat voor soort vragen horen er bij een Borisz-quiz?
Van In welke plek woont Tokkie Tor tot Welke zanger had in 1960 een hit met Marieke?
Tis wel zo dat collega Marieke gaat ons verlaten en daarmee heb ik Marieke tot thema in deze quiz verheven :+.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 22:25:52 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208081739
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:21 schreef borisz het volgende:

[..]
Van In welke plek woont Tokkie Tor tot Welke zanger had in 1960 een hit met Marieke?
Tis wel zo dat collega Marieke gaat ons verlaten en daarmee heb ik Marieke tot thema in deze quiz verheven :+.
speciaal voor Marieke :P
pi_208081761
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:21 schreef borisz het volgende:

Ik vind je Thema gaaf (voor Marieke!) _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 februari 2023 @ 22:37:19 #291
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208081917
Het antwoord is trouwens
:+

De pubquiz was al gepland voordat afscheid Marieke bekend was. En omdat die donderdagmiddag toch al geboekt was hebben heeft de borrel een flinke upgrade gekregen :). en Marieke is ook wel iemand om lekker creatief vragen om te verzinnen en mag in het zonnetje gezet worden.

In een vorige quiz had ik bijvoorbeeld het thema eend. Dat ging van de auto, tot een witte eend tot een gerecht met eend :7.
#PS2023 komt eraan. Mooie smoes om 'De Provincie' te gebruiken. Kortom de Provinciale Vlaggen zitten in de komende quiz, maar ook streekgerechten. :+ in een Per Seconde Wijzer-achtige ronde.
pi_208081937
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:37 schreef borisz het volgende:
Het antwoord is trouwens
:+

De pubquiz was al gepland voordat afscheid Marieke bekend was. En omdat die donderdagmiddag toch al geboekt was hebben heeft de borrel een flinke upgrade gekregen :).

In een vorige quiz had ik bijvoorbeeld het thema eend. Dat ging van de auto, tot een witte eend tot een gerecht met eend :7.
#PS2023 komt eraan. Mooie smoes om 'De Provincie' te gebruiken. Kortom de Provinciale Vlaggen zitten in de komende quiz, maar ook streekgerechten. :+ in een Per Seconde Wijzer-achtige ronde.
Oh! Ik was nooit op Jacques Brel gekomen, maar ik ken het liedje wel. Leuk, zulke thema's, Borisz

Ik moet dit linkje hier even kwijt hoor O+ https://imgur.com/gallery/12CJKIf
allemaal dit soort:
pi_208082190
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:01 schreef AnneX het volgende:
Hier ook een ‘hersteldutje’ 😉 na twee rondjes moeiteloos duwen en trekken en schoppen op machines in de sportschool.

Over prijzen verbaas ik mij ook al even.
En over de dikke dikke dikke winsten van shell en ah en consorten.

Oei, de foto van de panorama trein coupé. Eens even de opties bekijken.

@:Tele6 op de bovenste plank staan 1) boeken/manuals van keukenapparaten en soepkommen ( worden weinig gebruikt) erachter ben ik nu vergeten 🙃
2) alle koffiekoppen (eronder staat een koffiemachine) 3) de stapel thee- / handdoeken. (Erachter de minder vaak gebruikte doeken) 4) een loze plank boven de koelkast: bakspullen en schone bakjes van de chinees😉

Lekker hoor, dat je bijna bijname op orde bent. Snel werkt de inductie hè!
w/ Wanneer komt J eten?

Stom zeg @:Blues
Ik heb woensdag met J afgesproken maar ik weet nog niet of we bij hem of bij mij afspreken. Hangt denk ik een beetje af van waar hij voor werk heen moet en wat we die avond willen doen - hij heeft drie nieuwe LP's gekocht dus misschien gaan we gewoon weer plaatjes luisteren bij hem :)

Zonet ben ik bezig geweest om m'n bed in elkaar te zetten. Morgen komt m'n matras namelijk.
Maar ik heb twee deuvels in verkeerde gaten gestopt en eentje brak bij het eruit proberen te worstelen ;( dus nu moet ik eerst een houtboortje regelen voor de geleende boormachine :( en dan kan ik pas verder met het bed. Te weinig deuvels is nooit zo'n enorm probleem, maar eentje te veel in een gat waar-ie niet hoort wel :(

Dat krijg je van Ikea bouwen als je moe bent in je eentje. Het is eigenlijk wel een beetje klaar met me vandaag. Ben ook niet meer naar het oude huis geweest om te poetsen, haal er morgen 15 min voor de inspectie wel even een doekje doorheen. O-)

Wat ik eigenlijk deze week nog wil doen:
• Bed bouwen (eerst: boortje kopen, deuvel uitboren)
• Lattenbodems bouwen
• Beddengoed kopen
• Eerste wasje draaien met m'n nieuwe wasmachine (duurt even want ik wil 'm bewaken terwijl hij dat doet)
• Plakhaakjes kopen en ophangen voor handdoeken/theedoeken in keuken, wc en douche
• Spijkers kopen en de lichte dingen ophangen (zware dingen moeten wachten)
• De rest van m'n pannen testen op de inductie
• Dat ene keukenkastje herinrichten met wat mandjes (ik heb nog 3 mandjes die wel zouden moeten voldoen)

Zaterdag komt B en die gaat me nog helpen met boren om zware dingen op te hangen, deurknopjes aan de kledingkast, wat resterende Ikeaboodschapjes en wat meuk naar m'n ouders brengen.

Misschien dat als J woensdag hier komt, hij kan helpen om het bed in elkaar te zetten. Schijnt dat zo'n bed niet optimaal in je eentje te bouwen is maar ik ging vanavond echt vlot tot die stomme deuvels :(
pi_208082916
Die stomme deuvels }:|

Heb je een Harry Potterbed of zo :D
pi_208083230
Andermans toddler tantrums zijn hilarisch inderdaad O+

En deuvels zijn stom :( ik doe dat ook regelmatig, ik sloopte ook bij het opbouwen de hoogslaper/kledingkast/bureaucombinatie van >400 euro bijna vanwege een verkeerde schroef ;( uiteindelijk opgelost met een ijzerzaag, nieuwe schroefjes en een extra hoekverbinding, maar wat een ellende.

Je gaat wel razendsnel @Tele6!
pi_208083371
Mogge!
Donker buiten hoor. 't Mag nu wel gaan opschieten met dat daglicht.
pi_208083383
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 06:52 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Donker buiten hoor. 't Mag nu wel gaan opschieten met dat daglicht.
Dit was precies wat ik dacht toen ik zo net m'n ogen open deed.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 07:01:53 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_208083394
Ik dacht. Ow het is nog donker, mag ik nog blijven liggen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208083401
IK kon ook wel blijven liggen, maar er moet iemand naar school }:|

Het zou mijn nachtrust zo helpen als niet iedere serie of programma de halve nacht zou worden nagespeeld in mijn hoofd :')
pi_208083418
Toch stiekem even op het leaderboard gekeken, want je kon tot afgelopen nacht je scores invoeren. Bij de bovenste 30% van mijn categorie. :7 15456e, om precies te zijn.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 07:16:57 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_208083431
Nice
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: