hahaha, dit deed ik vorige week nog met kaas bij de Jumbo. Alle pakjes van een bepaalde soort waren 6 euro. Maar tussen zwaarste pak en lichtste pak zat 70 gramquote:Op maandag 20 februari 2023 19:54 schreef Troel het volgende:
Ja, maar pas ook. De speklappen waren heel sterk afgeprijst omdat ze die dag op moesten. 1,2 kilo voor 3 euro zeg maar. Maar de verpakking van 800 gram was ook 3 euro.![]()
Ik probeer altijd zoveel mogelijk waar voor mijn geld te krijgen
Die grote uit Spanje zijn wel erg lekkerquote:Op maandag 20 februari 2023 19:55 schreef fietsie het volgende:
Ik ben wel bezweken voor zo'n doos met van die enorme kweekaardbeien uit een of andere woestijn
Ik heb ze ook niet gedeeldquote:Op maandag 20 februari 2023 19:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die grote uit Spanje zijn wel erg lekkerMaar ja, 4 euro.
Ik heb zo'n 1.4TSI blok dus niet stoken met fluwelen voetje is het deviesquote:Op maandag 20 februari 2023 19:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb wel al weer getankt voor ruim onder de ¤1,60![]()
En nadat ik laatst het blok even goed heb opgestookt die 160km/u te rijden is m'n verbruik ook weer 1:25
Brood hier in Duitsland is in prijs verdubbeld in iets meer dan een jaar. De rest weet ik niet want daar kijk ik niet naar de prijs. Dat koop ik in bulk en gaat de kast in.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik lees over 10% inflatie, dan denk ik in de supermarkt: niet hier. Want dat is echt heel wat meer dan 10%.
Ik schoot even vol bij de nieuwe beelden uit Turkije. Wat een nachtmerrie voor de mensen daar.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:04 schreef AnneX het volgende:
Das mooi Memo.
Verdomme…gewoon koude rillingen bij de nieuwe ellende in Turkije.
Hoe moet dat goed komen? Net als in Oekraïne? En in Ohio?
Woon-werk en op NL autosnelweg meestal wel met fluwelen voet, maar ja, met 100km/u maak je nog geen 2000 toeren. Dan versmeerd de boel.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 1.4TSI blok dus niet stoken met fluwelen voetje is het devies
Even terugschakelen en je maakt meer toeren. Niet dat het de motor ook maar iets meer belast. Maar toeren zijn toeren.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Woon-werk en op NL autosnelweg meestal wel met fluwelen voet, maar ja, met 100km/u maak je nog geen 2000 toeren. Dan versmeerd de boel.
Was laatst vanuit het Ruhrgebiet onderweg. Premium diesel er in en de A31 gas gegeven. Nu dus weer schoon
Ach ja, keertje gassen is ook leukquote:Op maandag 20 februari 2023 20:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Even terugschakelen en je maakt meer toeren. Niet dat het de motor ook maar iets meer belast. Maar toeren zijn toeren.
Klinkt als een plan, de reis is het doel.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
EC9 Hamburg Altona - Zürich HB
De EuroCity naar Interlaken rijdt zonder panoramawagen.
Ik wil gewoon een keer met die trein, das voornaamste reisdoel eigenlijk. 's Middags rondje lopen in t Schwarzwald, camera mee. Happie eten, volgende ochtend weer wat lopen en dan weer terug
Schitterend juistquote:Op maandag 20 februari 2023 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga niet op Zondag door het Schwarzwald, je wordt gek van de motoren.
Ik geef het een 4quote:Op maandag 20 februari 2023 20:33 schreef Troel het volgende:
Ik duik mijn bed in. Slaap lekker allemaal!
Nog steeds met vrachtwagenbandgevoel?quote:
Ja. Het bezoekje aan de fysio zo straks heeft daar nog een stukje extra aandeel in gehadquote:Op maandag 20 februari 2023 20:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nog steeds met vrachtwagenbandgevoel?
Dank.quote:
quote:Op maandag 20 februari 2023 18:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, ik ga het nu uitproberen. 3kg crispy Hands off my chocolate (![]()
) , kokosmelk en herbruikbare keukenrol en make-upwatjes (je moet eens iets uitproberen... en ik wilde gratis verzending dus moest nog een paar euro).
Ik bespaarde zojuist 45,90 en 4.2kg verspilling, aldus de site.
Ik ga zaterdag heen, zondag terug.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klinkt als een plan, de reis is het doel.
Ga niet op Zondag door het Schwarzwald, je wordt gek van de motoren. Had vroeger vrienden in het zwarte woud.
1975... Ja ik snap hetquote:Op maandag 20 februari 2023 20:51 schreef fietsie het volgende:
Zow, tickets voor motorbeurs geregeld. Donderdag even Utrecht opzoeken.
Volgens mij staat hier wel eea aan info: https://www.bnnvara.nl/ka(...)rijzen-met-21-omhoogquote:Op maandag 20 februari 2023 19:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zoietsIk ben wel benieuwd naar inflatiecijfers alleen voor de boodschappen voor eten. Dus ook geen drank oid, alleen melk, brood, kaas, groente etc.
Nog zoiets. Gedroogde bruine bonen van Hak. Ma wilde 2 pakjes voor de bonensoep. Dat was 2,89 per pakje (ik zie online dat dat bij de Coop meer dan 3 euro is per pakje) , zit je op 5,78 aan gedróógde bruine bonen voor een pan soep. Dat was vroeger idioot goedkoop, gedroogde peulvruchten. Denk dat je nu beter naar de Turk kan gaan voor dat.
Tot 2010 reed ik ook gewoon dagelijks op zo'n ding hequote:
woah, dat was 21% duurder in september 2022 en sindsdien nog veel meer gestegen. Ik zal straks de rest kijken.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:59 schreef sigme het volgende:
Volgens mij staat hier wel eea aan info: https://www.bnnvara.nl/ka(...)rijzen-met-21-omhoog
Niet heel recent, maar het zegt al wel wat over de ontwikkelingen.
1.67 is ons gelukt maar meeste plekken is het boven de 1.70 (voor benzine)quote:Op maandag 20 februari 2023 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vrijdag naar Belgie en zal daar gelijk even tanken. Ben benieuwd wat de prijs daar doet.
Ik heb even opgezocht wat de benzineprijs hier in de buurt is. Ik heb in november voor het laatst getankt zie ik. Nu dus 1,759.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:25 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
1.67 is ons gelukt maar meeste plekken is het boven de 1.70 (voor benzine)
Als je zo weinig rijdt zou ik geen E10 tanken, ethanol trekt water aan.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb even opgezocht wat de benzineprijs hier in de buurt is. Ik heb in november voor het laatst getankt zie ik. Nu dus 1,759.
De winkel over de grens waar ik moet zijn is tegenover een tankstation. Omdat ik een kleine tank heb, is het normaalgesproken de moeite niet om er voor naar België te rijden maar nu ik er toch ben, is het leuk meegenomen.
Ik rij doorgaans niet veel maar dat het zo lang geleden is dat ik heb getankt, komt doordat ik ziek was. Komende tijd zal er een stuk meer worden gereden.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je zo weinig rijdt zou ik geen E10 tanken, ethanol trekt water aan.
Goedkoopste hier in de regio is nu 1.759 dacht ik te zien zaterdag met tanken.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb even opgezocht wat de benzineprijs hier in de buurt is. Ik heb in november voor het laatst getankt zie ik. Nu dus 1,759.
De winkel over de grens waar ik moet zijn is tegenover een tankstation. Omdat ik een kleine tank heb, is het normaalgesproken de moeite niet om er voor naar België te rijden maar nu ik er toch ben, is het leuk meegenomen.
En wat voor soort vragen horen er bij een Borisz-quiz?quote:Op maandag 20 februari 2023 22:05 schreef borisz het volgende:
Sportschool *vink*
Heb nog nog een ruime week om een pubquiz in elkaar te draaien. Ik heb inmiddels alle onderwerpen rond. Nog een aantal vragen verzinnen.
Het wordt weer een enorme Borisz-quiz.
Van In welke plek woont Tokkie Tor tot Welke zanger had in 1960 een hit met Marieke?quote:Op maandag 20 februari 2023 22:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En wat voor soort vragen horen er bij een Borisz-quiz?
speciaal voor Mariekequote:Op maandag 20 februari 2023 22:21 schreef borisz het volgende:
[..]
Van In welke plek woont Tokkie Tor tot Welke zanger had in 1960 een hit met Marieke?
Tis wel zo dat collega Marieke gaat ons verlaten en daarmee heb ik Marieke tot thema in deze quiz verheven.
Ik vind je Thema gaaf (voor Marieke!)quote:Op maandag 20 februari 2023 22:21 schreef borisz het volgende:
Van In welke plek woont Tokkie Tor tot Welke zanger had in 1960 een hit met Marieke?
Tis wel zo dat collega Marieke gaat ons verlaten en daarmee heb ik Marieke tot thema in deze quiz verheven.
Oh! Ik was nooit op Jacques Brel gekomen, maar ik ken het liedje wel. Leuk, zulke thema's, Boriszquote:Op maandag 20 februari 2023 22:37 schreef borisz het volgende:
Het antwoord is trouwens
De pubquiz was al gepland voordat afscheid Marieke bekend was. En omdat die donderdagmiddag toch al geboekt was hebben heeft de borrel een flinke upgrade gekregen.
In een vorige quiz had ik bijvoorbeeld het thema eend. Dat ging van de auto, tot een witte eend tot een gerecht met eend.
#PS2023 komt eraan. Mooie smoes om 'De Provincie' te gebruiken. Kortom de Provinciale Vlaggen zitten in de komende quiz, maar ook streekgerechten.in een Per Seconde Wijzer-achtige ronde.
Ik heb woensdag met J afgesproken maar ik weet nog niet of we bij hem of bij mij afspreken. Hangt denk ik een beetje af van waar hij voor werk heen moet en wat we die avond willen doen - hij heeft drie nieuwe LP's gekocht dus misschien gaan we gewoon weer plaatjes luisteren bij hemquote:Op maandag 20 februari 2023 20:01 schreef AnneX het volgende:
Hier ook een ‘hersteldutje’ 😉 na twee rondjes moeiteloos duwen en trekken en schoppen op machines in de sportschool.
Over prijzen verbaas ik mij ook al even.
En over de dikke dikke dikke winsten van shell en ah en consorten.
Oei, de foto van de panorama trein coupé. Eens even de opties bekijken.
@:Tele6 op de bovenste plank staan 1) boeken/manuals van keukenapparaten en soepkommen ( worden weinig gebruikt) erachter ben ik nu vergeten 🙃
2) alle koffiekoppen (eronder staat een koffiemachine) 3) de stapel thee- / handdoeken. (Erachter de minder vaak gebruikte doeken) 4) een loze plank boven de koelkast: bakspullen en schone bakjes van de chinees😉
Lekker hoor, dat je bijna bijname op orde bent. Snel werkt de inductie hè!Wanneer komt J eten?
Stom zeg @:Blues
Dit was precies wat ik dacht toen ik zo net m'n ogen open deed.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 06:52 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Donker buiten hoor. 't Mag nu wel gaan opschieten met dat daglicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |