abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:47:25 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_207994238
voor een topictitel :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207994693
Het is een chaotische dag hier.

Steigers worden aangepast, doeken gespannen, gereedschap over de planten geflikkerd, ik was net mijn fiets kwijt die bleken ze bij de buren in de tuin te hebben gezet.
En ik had dus niet op ze gerekend dus ik schrok me wild toen er iemand op de steiger recht voor het raam aan de voorkant stond.

Maar ze beginen morgen dus echt, echt, echt aan de voegen. *O*
pi_207995670
Ik heb net eigenhandig mn autoradio verwisseld en nu voel ik me best stoer *) .
Tijdje terug hadden we een iets hippere radio in mn auto gezet, maar nu gaan we de auto inruilen van de week en wil ik eigenlijk kijken of we de nieuwere nog kunnen verpatsen op marktplaats... wie weet vang ik er nog iets voor ;).
Want in mn volgende auto kan die niet meer, want die heeft alles er al in zitten.
Fake it till you make it...
pi_207995690
Ik vind jou ook stoer :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207995725
Girlpower *O*
pi_207996879
Ik vind het ook knap.
Mijn kluspower is kapot. Ik ben de tripptrapps aan het schuren, maar heb intussen al 2 schuurmachines gesloopt :') niet mijn schuld trouwens, de eerste was oud, bij de tweede liet de klittenbandlaag van de schuurzool zomaar los en daar wordt een nieuwe voor opgestuurd.

Vanavond ga ik lekker mijn carnavalscape in elkaar naaien met de hand. Meer mijn type klus :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_207996888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:56 schreef Nijna het volgende:
Tijdje terug hadden we een iets hippere radio in mn auto gezet, maar nu gaan we de auto inruilen van de week en wil ik eigenlijk kijken of we de nieuwere nog kunnen verpatsen op marktplaats... wie weet vang ik er nog iets voor ;).
Want in mn volgende auto kan die niet meer, want die heeft alles er al in zitten.
Wij waren destijds zo dom om het aan de garage te vragen die onze oude innam....35 Euro lichter. Trappen we nooit meer in. Maar nu hebben we een radio die volledig in het dashboard is geintegreerd.
pi_207997062
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 18:54 schreef LeSage het volgende:
Ik vind het ook knap.
Mijn kluspower is kapot. Ik ben de tripptrapps aan het schuren, maar heb intussen al 2 schuurmachines gesloopt :') niet mijn schuld trouwens, de eerste was oud, bij de tweede liet de klittenbandlaag van de schuurzool zomaar los en daar wordt een nieuwe voor opgestuurd.

Vanavond ga ik lekker mijn carnavalscape in elkaar naaien met de hand. Meer mijn type klus :Y
Kluspech zeg...
Naai ze vanavond!

@exode, we hadden deze er ook zelf in gezet (3 man sterk, want ik kreeg de oude er oorspronkelijk niet uit).
Maar deze ging er een stuk makkelijker uit gelukkig. En ik wist nog hoe het moest, was alleen vergeten 1 stekkertje om te wisselen en toen kreeg ik hem niet in de radio geplugd, maar na nog een blik in de doos ging er een lampje branden :s) . Hij zit er dus in.
Nu kijken of ik voor deze radio nog wat kan krijgen ;). Want in mijn aanstaande auto kan die niet, die heeft ook alles geïntegreerd.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 19:06:50 #9
382129 crew  Donna
pi_207997087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:56 schreef Nijna het volgende:
Ohhh dat vond ik altijd een heel leuk klusje. Deed ik altijd voor alle mannen (toen nog jongens) in de vriendengroep. Want ik ben voorzichtig. :7
pi_207997535
Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik vond mezelf al best indrukwekkend toen ik laatst de ruitenwissers verving :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 19:32:32 #11
382129 crew  Donna
pi_207997551
Wie deed dat daarvoor dan? :D
pi_207997914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:32 schreef Donna het volgende:
Ik zet mijn grote broer kaart in.
pi_207998014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:32 schreef Donna het volgende:
Wie denk je?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 19:55:01 #14
382129 crew  Donna
pi_207998041
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wie denk je?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foei! Of je had altijd al een nieuwe auto voordat je nieuwe ruitenwissers moest. Is ook een strategie. _O_
pi_207998078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Foei! Of je had altijd al een nieuwe auto voordat je nieuwe ruitenwissers moest. Is ook een strategie. _O_
Ik denk dat we vooral met slechte reden. Of de garage het lieten doen, maar die regelt Jul dus dat weet ik niet zo goed.

Jul was ook zeer onder de indruk van mijn zelfredzaamheid *)
pi_207999245
Joh, ik ging eerst voor alles naar de garage. Banden spanning, olie bijvullen. Alleen de ruitenwisser vloeistof deed ik zelf.

Of ik vroeg het aan een collega :D

Maar nu is m’n garagemeneertje met pensioen. Dus moet ik het zelf doen. ( lees collega’s of partner)

Stiekem kan ik het allemaal best, maar heb er gewoon geen zin in. En ik ben bang dat ik het sloop. :D
Born to Lose, but Built to Win.
pi_207999329
Ik durf geeneens de auto door de wasstraat te halen :@ :')
Flinke regenbui werkt overigens prima *)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207999432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh ik vind dat inmiddels leuk. ( waar je in kan blijven zitten dan )

Al vond ik dat eerst wel spannend, omdat ik bang was dat ik weer uit zenuwen stond te kutten om hem op die band te rijden. Maar je kunt dat haast niet fout doen. :9
pi_207999539
Beetje olie bijvullen, adblue bijvullen en ruitenwissers vervangen dat lukt me wel. Elke euro die ik in een auto moet stoppen vind ik er één teveel, dus ik probeer de kosten bij de garage altijd zoveel mogelijk te beperken door zelf de dingen te doen die ik kan.
Gelukkig hebben we wel een fijne kleinschalige garage. Als ik bel weet de monteur als hij mijn stem hoort al wie ik ben en welke auto ik heb. O+
pi_207999545
Als je kan sturen, kan je ook in de wasstraat :D wat je precies moet doen, staat ook heel groot op borden.

Ruitenwisservloeistof, olie en bandenspanning doe ik ook zelf (hoewel vrouw Hoofd Bandenspanning is), voor de rest een keer per jaar naar de garage.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207999550
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:25 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Oh ik vind dat inmiddels leuk. ( waar je in kan blijven zitten dan )

Al vond ik dat eerst wel spannend, omdat ik bang was dat ik weer uit zenuwen stond te kutten om hem op die band te rijden. Maar je kunt dat haast niet fout doen. :9
Ja, nou, dat alleen al op die band zien te krijgen lijkt me een crime. Ben in staat om ernaast te gaan :@
If they say
pi_207999577
Je zet de wielen er recht voor (dat seinen ze naar je ook) en geeft gas tot de zeggen dat je dat niet meer moet doen. :?
pi_207999607
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:32 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ja, nou, dat alleen al op die band zien te krijgen lijkt me een crime. Ben in staat om ernaast te gaan :@
Dat gevoel had ik ook. Maar het stelde echt niks voor :@

Ze wenken je gewoon, en als je staat, dan sta je. Je komt er eigenlijk al recht voor rijden. Dus erg scheef kan het nooit, want meer plek is er niet.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 21:49:32 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207999779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:19 schreef Mushanga71 het volgende:
ik durf het ook niet omdat mijn antenne er een keer door kapot is gegaan.
in de haak.
pi_207999803
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:34 schreef Clubsoda het volgende:
Je zet de wielen er recht voor (dat seinen ze naar je ook) en geeft gas tot de zeggen dat je dat niet meer moet doen. :?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:36 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Dat gevoel had ik ook. Maar het stelde echt niks voor :@

Ze wenken je gewoon, en als je staat, dan sta je. Je komt er eigenlijk al recht voor rijden. Dus erg scheef kan het nooit, want meer plek is er niet.
Opletten als ie wenkt, wielen er recht voor en gassen...oké. Zal ik doen als ik de autokleur niet meer kan zien :+
Ben echt een trut wat dat betreft. Eerste keer zoiets doen is een berg die steeds hoger wordt, over. Vind dat eng :@ :')
If they say
pi_207999827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:49 schreef trui het volgende:

[..]
ik durf het ook niet omdat mijn antenne er een keer door kapot is gegaan.
Oooh goeie om op te letten! Ik weet niet eens of ik een antenne heb. Zal morgen es kijken :@

Edit: zoon gevraagd en volgens hem niet :D
If they say
pi_207999972
Wij hebben er 1 in de buurt waar je eigenlijk niet in de auto blijft zitten. Zo'n automatische. Maar ik ben inmiddels handig genoeg om op tijd in mijn auto te springen :)

En de antenne draai ik er eerst af.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 22:32:20 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208000250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 22:06 schreef exode het volgende:
Wij hebben er 1 in de buurt waar je eigenlijk niet in de auto blijft zitten. Zo'n automatische. Maar ik ben inmiddels handig genoeg om op tijd in mijn auto te springen :)

En de antenne draai ik er eerst af.
ja dat lukt bij die van mij dus niet zo goed (dat losdraaien).
in de haak.
pi_208000614
De wasstraat doe ik niet :N Die heeft na de baan een hele akelige draai met een muurtje. Ik was sowieso liever met de hand. Vind ik ook niet zo vervelend om te doen.

Zojuist mijn vierde leesboek van dit jaar uitgelezen (en ook al een studieboek). ^O^
pi_208000772
Een accu vervangen is ook niet zo lastig, die vind ik ook nog onder kleine dingen vallen. Lampjes vervangen ook, vloeistoffen bijvullen… maar een tijdje terug stond ik (in de regen) te proberen een nieuwe ruitenwisser erop te krijgen. Dat lukte me niet. Gelukkig was er een random stranger die me heeft geholpen O+
pi_208000924
Ik heb een vent met passie voor auto’s ^O^
pi_208000997
Ik heb een vent met het telefoonnummer van de garage :'( En het telefoonnummer van de schilder, de elektricien en elke willekeurige monteur. Een passie voor voetbal is toch wat minder praktisch...
  woensdag 15 februari 2023 @ 06:18:53 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208001730
Ik doe veel zelfs. Bandenspanning en halfjaarlijkse wissel, vloeistoffen, wasstraat (al mag dat nog voor de eerste keer gaan gebeuren en rijd deze auto al jaren) enzo, allemaal geen punt. Alleen de ruitenwissers kreeg ik de vorige keer niet los en toen ze eraf waren de nieuwe er niet op...en de oude ook niet meer.

Met slechte ruitenwissers rond rijden doe ik overigens niet. Da's zo frustrerend en gevaarlijk...

Ik heb nu twee job offers op de plank liggen en geen idee hoe ik moet kiezen. Alle voors en tegens staan op een rij en nu komt het neer op kiezen voor de grotere en engere uitdaging of de job in het team dat me fijner lijkt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208001892
Fijner team!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208001949
Onze auto's maakten allebei herrie. M had die van hem naar Kwikfit gebracht want het zou de accu zijn... 600 euro verder en nog steeds heel veel herrie. Toen via onze buurman bij een mannetje terecht gekomen en die loste het probleem veel voordeliger op.

Vorige week moest de airco van de auto van M nagekeken/gevuld worden en mijn achterruitsproeier deed het niet. Hij is 1,5 uur met mijn auto bezig geweest en 1 uur met die van M.. moest ¤ 130,00 aftikken voor beide auto's..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208002059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 06:18 schreef Tink89 het volgende:
Ik doe veel zelfs. Bandenspanning en halfjaarlijkse wissel, vloeistoffen, wasstraat (al mag dat nog voor de eerste keer gaan gebeuren en rijd deze auto al jaren) enzo, allemaal geen punt. Alleen de ruitenwissers kreeg ik de vorige keer niet los en toen ze eraf waren de nieuwe er niet op...en de oude ook niet meer.

Met slechte ruitenwissers rond rijden doe ik overigens niet. Da's zo frustrerend en gevaarlijk...

Ik heb nu twee job offers op de plank liggen en geen idee hoe ik moet kiezen. Alle voors en tegens staan op een rij en nu komt het neer op kiezen voor de grotere en engere uitdaging of de job in het team dat me fijner lijkt.
Lastige keuze Tink89, wel fijn dat je 2 opties hebt dat dan weer wel!
pi_208002218
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
[..]
Opletten als ie wenkt, wielen er recht voor en gassen...oké. Zal ik doen als ik de autokleur niet meer kan zien :+
Ben echt een trut wat dat betreft. Eerste keer zoiets doen is een berg die steeds hoger wordt, over. Vind dat eng :@ :')
Snap ik helemaal. Heb er ook tien jaar over gedaan. Tot ik de dienstauto door de wasstraat moest rijden. Heb tegen een collega gezegd dat ik dat eng vond, die heeft me geholpen. Of ja, geholpen…. Want het ging in 1x goed :9
pi_208002226
quote:

Wat zijn de voors en tegens?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208002327
Wat zegt je eerste instinct Tink? Daar zou ik voor gaan.

Verloofde is de handige Harry in huis en anders vragen we de buurman, zwager die verderop woont of mijn broer die automonteur is maar wel op een uur rijden woont. Tenzij het de garantie in de weg zit, dan lost de Kia garage het maar op.
In huis doet verloofde veel en anders wederom zwager en als hij een goede bui heeft schoonvader (we wachten slechts 2 maanden op zijn oplossing voor de trapleuning die loskomt)

En kunnen jullie wat harder tikken? IK ZIT IN EEN ENORM LAWAAI.
Ik weet niet of ik vrienden heb gemaakt met de mannen van de voegen. Ze hebben een kleine aggregaat mee op een aanhangertje en bovenop onze lavendel en hortensia was echt de beste parkeerplek geloof ik. Nou had ik met alles wat er in en om het huis gebeurt al ingesteld op nieuwe planten in de voortuin maar dit was wel heel lomp gedaan.
pi_208002363
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:47 schreef exode het volgende:
Wat zegt je eerste instinct Tink? Daar zou ik voor gaan.

Verloofde is de handige Harry in huis en anders vragen we de buurman, zwager die verderop woont of mijn broer die automonteur is maar wel op een uur rijden woont. Tenzij het de garantie in de weg zit, dan lost de Kia garage het maar op.
In huis doet verloofde veel en anders wederom zwager en als hij een goede bui heeft schoonvader (we wachten slechts 2 maanden op zijn oplossing voor de trapleuning die loskomt)

En kunnen jullie wat harder tikken? IK ZIT IN EEN ENORM LAWAAI.
Ik weet niet of ik vrienden heb gemaakt met de mannen van de voegen. Ze hebben een kleine aggregaat mee op een aanhangertje en bovenop onze lavendel en hortensia was echt de beste parkeerplek geloof ik. Nou had ik met alles wat er in en om het huis gebeurt al ingesteld op nieuwe planten in de voortuin maar dit was wel heel lomp gedaan.
Je hoeft ook geen vrienden te maken, je betaalt ze er voor. Belachelijk om spullen bovenop planten te zetten. Als het niet anders kan is overleg wel even het minste.

En sterkte. Straks is het allemaal weer mooi.
Met een meidenkwartet
pi_208002409
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:53 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Je hoeft ook geen vrienden te maken, je betaalt ze er voor. Belachelijk om spullen bovenop planten te zetten. Als het niet anders kan is overleg wel even het minste.

En sterkte. Straks is het allemaal weer mooi.
Ik was sowieso geirriteerd omdat de kinderen voor geen meter meewerkten vanochtend. Dus ik was iets korteraf dan ik normaal ben.
Toen kwam de buurman nog kijken en die zei ook wat van die aanhanger en toen zei ik nogal vinnig dat de auto van zijn vrouw in de weg staat (wat ook zo is).

Dus ik ga koffie drinken.

En daarna naar de pup toe O+ Als je daar niet vrolijk van wordt, dan komt het niet meer goed vandaag.
pi_208002428
Mijn strategie bij vaklui is:

1. Interesse tonen. Mag ik kijken? Hoe gaat dat? Oh, wat interessant! Mag ik foto's maken?
2. Attent zijn. Willen jullie koffie? Kan ik nog iets doen?
3. Lief vragen. Ik hoop dat de tuin het overleeft. Lukt het om daar rekening mee te houden?

Ik voel me een enorme seksist als ik dit doe. :')
pi_208002449
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:03 schreef Claudia_x het volgende:

1. Interesse tonen. Mag ik kijken? Hoe gaat dat? Oh, wat interessant! Mag ik foto's maken?
3. Lief vragen. Ik hoop dat de tuin het overleeft. Lukt het om daar rekening mee te houden?

Ik ga altijd meteen naar ze toe en maak een praatje, biedt ze koffie aan, geef ze iets bij de koffie etc. Maar nu kwam ik buiten voor dat praatje en die koffie en zag een aanhanger bovenop mijn border staan. Niet 10 cm ernaast op de bestrating.
pi_208002463
quote:

Is wel de beste aanpak!
Met een meidenkwartet
pi_208002489
quote:

Haha das ook mijn tactiek.
pi_208002496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:08 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Is wel de beste aanpak!
Ik doe het niet alleen omdat het strategisch is, maar ook omdat ik echt interesse heb en houd van ouwehoeren en lol hebben. Maar ik vind het wel een beetje ongemakkelijk dat het bij mannen zo goed werkt om de rol te spelen van vrouw die geïnteresseerd is.
pi_208002500
'Wat mooi die aanhanger bovenop onze planten, mag ik er een foto van maken?'
Zoiets?

Nee joh, ik ging naar buiten voor mijn standaard kletspraatje en de vraag of ze iets nodig hadden. Een stopcontact, water, aandacht, koffie, koeken etc. Maar voor ik mijn mond open kon doen, zag ik die aanhanger zo staan.
Dan mogen jullie een leuk praatje houden, ik zeg dat ze dat ding moeten verschuiven en daarna ben ik weer poeslief.
pi_208002513
Ze hangen inmiddels al aan een koffie infuus en hebben stroom uit de schuur. Dus ik ga er vanuit dat ze niet stiekem 'klotewijf' in de voegen schrijven met hun slijptol.
pi_208002577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik doe het niet alleen omdat het strategisch is, maar ook omdat ik echt interesse heb en houd van ouwehoeren en lol hebben. Maar ik vind het wel een beetje ongemakkelijk dat het bij mannen zo goed werkt om de rol te spelen van vrouw die geïnteresseerd is.
Herkenbaar ja :')

Ik heb ook gemerkt dat ik als vrouw veel meer uitleg krijg van veel klussers dan mijn vriend. Bij hem gaan ze er al vanuit dat hij het weet en begrijpt, en bij mij hangt er kennelijk een groot vraagteken boven mijn hoofd :D .
Wat soms wel echt zo, en soms ook absoluut niet. Maar het blijkt redelijk vaak handig uit te pakken, want dan zetten ze wel eens een extra stapje voor je om je te helpen. O-)
pi_208002581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 08:34 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Snap ik helemaal. Heb er ook tien jaar over gedaan. Tot ik de dienstauto door de wasstraat moest rijden. Heb tegen een collega gezegd dat ik dat eng vond, die heeft me geholpen. Of ja, geholpen…. Want het ging in 1x goed :9
Stoer! ^O^
De vorige, ouwe Mercedes, moest met de hand gewassen en dat deed zwager meestal. De polo heb ik nu 3,5 jaar en staat op de carport. Hij is zilvergrijs en das een prima schutkleur voor vuil :+ En als er weer es een saharazandstorm is langs geweest, zet ik um buiten in de regen. Tot nog toe werkt dat prima _O-
If they say
pi_208002592
Ik ben dan iemand die vanuit een hoek gaat staan, waarbij je duidelijk geen zicht hebt op de aanhanger die in de plant staat, maar die mensen jou wel kunnen zien, en roept/zegt “waarschijnlijk overbodig hoor, maar letten jullie wel op m’n beplanting? Want die wil ik graag heel houden”.

:X

En dan hopen dat ze denken: oh kak.

Tenzij ik direct woestboos word, dan ga ik even tellen en dan passief agressief iets over de schade zeggen.
pi_208002600
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Stoer! ^O^
De vorige, ouwe Mercedes, moest met de hand gewassen en dat deed zwager meestal. De polo heb ik nu 3,5 jaar en staat op de carport. Hij is zilvergrijs en das een prima schutkleur voor vuil :+ En als er weer es een saharazandstorm is langs geweest, zet ik um buiten in de regen. Tot nog toe werkt dat prima _O-
Morgen dus. Want dan komt er zand :9
pi_208002611
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Herkenbaar ja :')

Ik heb ook gemerkt dat ik als vrouw veel meer uitleg krijg van veel klussers dan mijn vriend. Bij hem gaan ze er al vanuit dat hij het weet en begrijpt, en bij mij hangt er kennelijk een groot vraagteken boven mijn hoofd :D .
Wat soms wel echt zo, en soms ook absoluut niet. Maar het blijkt redelijk vaak handig uit te pakken, want dan zetten ze wel eens een extra stapje voor je om je te helpen. O-)
Eens. Ik doe me vaak dommer voor dan ik ben en toon lekker veel interesse. Beetje monitoren die handel. :9
pi_208002650
quote:

Lastige.... ik heb gemerkt dat het team waarin je werkt enorm bepalend is hoe prettig het is om te gaan werken, en dat het werk dan zelf niet eens per se heel leuk (wel een beetje 'mwoaké' ) hoeft te zijn om toch een goede dag te kunnen hebben. Maar ik heb ook in een heel tof team gewerkt waarbij er uiteindelijk toch mensen vertrokken en weer nieuwe bijkwamen, en toen was er steeds minder om het gebrek aan uitdaging te compenseren.

Hoe is de sfeer bij die grotere uitdaging?
En is er een mogelijkheid om bij beide bedrijven een dag mee te lopen? Soms kan dat net wat meer inzicht geven in hoe het team functioneert?
pi_208002659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik ben dan iemand die vanuit een hoek gaat staan, waarbij je duidelijk geen zicht hebt op de aanhanger die in de plant staat, maar die mensen jou wel kunnen zien, en roept/zegt “waarschijnlijk overbodig hoor, maar letten jullie wel op m’n beplanting? Want die wil ik graag heel houden”.

:X

En dan hopen dat ze denken: oh kak.

Tenzij ik direct woestboos word, dan ga ik even tellen en dan passief agressief iets over de schade zeggen.
Nou ja, ik moest zo'n beetje over de aanhanger klimmen om bij ze te komen. Dat zou wel heel vreemd zijn geweest.

Daarna hebben ze hem verzet en me geholpen met de fietsen langs de steiger tillen dus ik denk dat me wel weer redelijk aardig vinden nu.

Het is de laatste grote klus in 2 jaar van de ene klus naar de andere in en aan het huis. Ik kan de verschillende vakmannen wel dromen inmiddels. Er zitten horken tussen en supergezellige mannen. Geen vrouwen helaas.
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:31:54 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_208002698
Een van onze schilders was een vrouw *O*
Helaas werd haar contract niet verlengd (overigens niet vanwege tegenvallende werkzaamheden, maar vanwege deels stoppen van het bedrijf.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208002748
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Morgen dus. Want dan komt er zand :9
En zaterdag gaat het flink regenen dus laat ik auto buiten staan :D
If they say
pi_208002815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Stoer! ^O^
Als je hem onder de carport zet dan wordt ie ook minder vuil.
pi_208002831
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:28 schreef exode het volgende:

[..]
Nou ja, ik moest zo'n beetje over de aanhanger klimmen om bij ze te komen. Dat zou wel heel vreemd zijn geweest.

Daarna hebben ze hem verzet en me geholpen met de fietsen langs de steiger tillen dus ik denk dat me wel weer redelijk aardig vinden nu.

Het is de laatste grote klus in 2 jaar van de ene klus naar de andere in en aan het huis. Ik kan de verschillende vakmannen wel dromen inmiddels. Er zitten horken tussen en supergezellige mannen. Geen vrouwen helaas.
Haha nee dan gaat dat niet :D
pi_208002849
Gaat het zaterdag regenen? NEEEEEEEEEEEEEEEEE. Dan moeten we dus in stampvolle kroegen staan, wie weet ga ik dan maar eens alcohol drinken voor het eerst in 4 jaar.
pi_208002863
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 09:31 schreef Troel het volgende:
Een van onze schilders was een vrouw *O*
Helaas werd haar contract niet verlengd (overigens niet vanwege tegenvallende werkzaamheden, maar vanwege deels stoppen van het bedrijf.
Wij hebben een schilder via mijn zwager, is de gezeligste schilder van Utrecht en omstreken. Hij drinkt alleen geen koffie maar limonade (ja echt) dus ik moet er dan wel aan denken dat in huis te halen.

Als hij in de buurt een klus heeft, komt ie ook bij ons altijd zijn koffie limonade pauze doen.
pi_208002876
Dochter heeft het overigens goed gemaakt met dat meisje uit dr klas. Ze had een excuusbrief gemaakt.

Hoor ik nu, achteraf dat eigenlijk m’n dochter niks verkeerd had gedaan, maar dat meisje naar is geweest tegen mijn dochter. :D dat meisje heeft natuurlijk geen sorry gezegd.

Maar goed, het is opgelost. :X

Kinderen _O-
  woensdag 15 februari 2023 @ 09:54:23 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208002986
quote:

Works like a charm.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208003304
Ik kreeg gister een buitenproportioneel onbeschoft bericht van een moeder. Haar zoon was in de pauze geslagen en waarom ze dit via andere ouders moest vernemen??? Etc etc

Nou ehm omdat ik tot gisteren 20:25 niks had gehoord. Van niemand. Kind zelf niet. TSO niet. Andere kinderen niet.
Om vervolgens niet meer te reageren als ik zeg dat ik van niks wist.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:53:54 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_208003556
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:31 schreef amaranta het volgende:
Ik kreeg gister een buitenproportioneel onbeschoft bericht van een moeder. Haar zoon was in de pauze geslagen en waarom ze dit via andere ouders moest vernemen??? Etc etc

Nou ehm omdat ik tot gisteren 20:25 niks had gehoord. Van niemand. Kind zelf niet. TSO niet. Andere kinderen niet.
Om vervolgens niet meer te reageren als ik zeg dat ik van niks wist.
Jamaar, juffen zijn alwetend toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208003589
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Jamaar, juffen zijn alwetend toch?
Ik had gisteren mijn groene jas aan. En mijn glazen bol zit in mijn blauwe jas. Ik denk dat het waarschijnlijk daaraan heeft gelegen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:58:19 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_208003594
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik had gisteren mijn groene jas aan. En mijn glazen bol zit in mijn blauwe jas. Ik denk dat het waarschijnlijk daaraan heeft gelegen.
_O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 15 februari 2023 @ 10:58:40 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208003598
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Kijk, daar ga je al, hoezo je groene jas naar je werk aan?!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208003615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kijk, daar ga je al, hoezo je groene jas naar je werk aan?!
Ja domme zet. De sleutel van mijn klaslokaal zat namelijk ook in de blauwe jas.
Maar ik was met de auto. En de blauwe jas is mijn fiets jas.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:09:43 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208003736
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja domme zet. De sleutel van mijn klaslokaal zat namelijk ook in de blauwe jas.
Maar ik was met de auto. En de blauwe jas is mijn fiets jas.
En dat terwijl het gisteren fietsweer was...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208003778
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat terwijl het gisteren fietsweer was...
Klopt. Ik fiets normaliter elke dag. Maar ik had ouderavond tot 20:00 en ik had ‘s morgens bedacht dat ik daarna geen zin zou hebben om nog naar huis te moeten fietsen. En dat klopte.
pi_208003825
Zoveel respect voor juffen en meesters _O_ Ik zou echt niet met al die ouders om kunnen gaan :N
pi_208003887
Verloofde staat dit schooljaar niet voor de klas, valt alleen in als er een collega afwezig was. Ze vertelde gisteren ook dat ze het lesgeven echt begint te missen maar de ouders niet.
Waarschijnlijk gaat ze volgend jaar groep 4/5 doen, terwijl ze altijd bovenbouw heeft gedaan. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Ik tik dit met een pup bovenop me, dat is best een uitdaging, het is een grote knuffelbeer.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:20:33 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208003911
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:14 schreef Aure het volgende:
Zoveel respect voor juffen en meesters _O_ Ik zou echt niet met al die ouders om kunnen gaan :N
Nou, dat idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208003915
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:18 schreef exode het volgende:
Verloofde staat dit schooljaar niet voor de klas, valt alleen in als er een collega afwezig was. Ze vertelde gisteren ook dat ze het lesgeven echt begint te missen maar de ouders niet.
Waarschijnlijk gaat ze volgend jaar groep 4/5 doen, terwijl ze altijd bovenbouw heeft gedaan. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Ik tik dit met een pup bovenop me, dat is best een uitdaging, het is een grote knuffelbeer.
Je weet dat dit om een foto vraagt O+?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208003969
quote:

Je mist nog
4 ik heb geen idee hoe ik half gerelateerde klus x moet aanpakken. Wil je me daar een tip voor geven? Knipper knipper.
Vaak wordt die klus dan in no time uitgevoerd.
Vooral vaak gebezigd door Mrs V.
  woensdag 15 februari 2023 @ 11:25:23 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_208003983
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je mist nog
4 ik heb geen idee hoe ik half gerelateerde klus x moet aanpakken. Wil je me daar een tip voor geven? Knipper knipper.
Vaak wordt die klus dan in no time uitgevoerd.
Vooral vaak gebezigd door Mrs V.
*)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208003994
quote:
17s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:20 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Je weet dat dit om een foto vraagt O+?
pi_208004048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:26 schreef exode het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
O+ O+ O+ wat een lekkere pluizenbol
pi_208006553
Oh, heel herkenbaar de manier van onhandig en geïnteresseerd opstellen bij werklui _O-

Zo hebben de dakdekkers ook een houten paal voor de timmerman (andere klus) naar boven gehesen en kreeg ik van de schilder schildertips en een mesje om beter te kunnen afplakken en krabben. :D
pi_208007221
Wij hebben de afgelopen maanden in de verbouwing ook altijd gezorgd dat er regelmatig een bakje koffie, blikje cola en iets lekkers werd aangeboden. Voor de mensen die de hele dag onderweg zijn een groot iets merk je soms uit de reacties, maar zo'n kleine moeite. En ach, als ze dan daardoor ook meteen iets anders voor je willen doen.. mooi meegenomen :D.
pi_208009268
Ik was vanochtend nog bij de buren op de koffie.
De buurman omschreef ze als lompe eikels.
En de buurman is de mannelijke Vanyel (of eigenlijk mrs V). Toen ze bijvoorbeeld ons dak kwamen doen, had hij ook voor elkaar gekregen dat ze bij hem een stukje vervingen, gratisch.

Hij had ze blijkbaar opgevangen vanochtend. Ging naar binnen om koffie voor ze te zetten, kwam weer buiten, zag die aanhanger bovenop onze planten staan en toen kwam ik naar buiten en schoot uit mijn slof. Hij was geschrokken want hij wist niet dat ik dat in me had. (Zijn woorden he)

Dit was wrong timing. Ik geirriteerd, zij een lompe actie.

En onze tuin (voor en achter) ziet eruit alsof het gesneeuwd heeft. De zijgevel is ontdaan van alle voegen. Morgen de voorgevels van ons en 2 buren. Daarna? Ik weet niet of ze kunnen voegen in regen,denk het niet.
Ik zit morgen op kantoor, buurman is weer de gastheer. Benieuwd hoeveel witter het morgen is.
pi_208010286
Oh en de pup, wat een moppie is dat. Ik had vanmiddag wel mijn handen vol aan onze kinderen. Ze begonnen de dag stront sjago en traag en waren vanmiddag over the top hyper. Snap ik, pup, leuk, waaaah. Maar pfoeh. Ik ben toch wel blij dat ze op bed liggen.

Ze zijn bezig met puppytraining, zwager zei ook dat de hond vast denkt dat ie 'Nee!' heet. Ik heb ook een hoop geNee't, het zijn net baby's joh, alles gaat die mond in.

De aanleiding van het oppassen was naar, de beste vriendin van schoonzus is vrijdag na een lang ziektebed overleden en vandaag was de uitvaart. En dat verdriet is zo inmens, ook bij mijn neefje en nichtje. Het voelde fijn dat ik iig iets kon doen om te helpen.
pi_208011339
Ik kocht gnocchi. Staat er ineens volop op de verpakking 'lactosevrij'. Uh, ja, is dat nieuws? :? Wat een onzin.
  woensdag 15 februari 2023 @ 20:22:02 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208011367
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:20 schreef Hupje het volgende:
Ik kocht gnocchi. Staat er ineens volop op de verpakking 'lactosevrij'. Uh, ja, is dat nieuws? :? Wat een onzin.
Dan zit er iig geen kaas in *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208015829
Ik heb de maatschappij al excuses gemaakt omdat B een jongen wordt die als hij wordt groter is vrouwen (of mannen) gaat nafluiten.
Ik wil dit graag uitbreiden met de mannen in de wereld waarschuwen voor Juul. We hadden gisteren 10 minuten gesprek en daar vertelde de juf dat Juul de oudere jongens in de klas volledig onder de duim houdt. Onze overbuurjongen van ruim 6 zit in haar klas en als hij rondstuitert (het is soms net een sloopkogel) spreekt zij hem toe en dan gaat hij gedwee zitten.

Verder gaan de ochtenden hier echt vreselijk momenteel. B gedraagt zich voorbeeldig maar Juul is echt een dwarse kleuter die alles doet om tijd te rekken en dat gaat met veel volume.
De lieve aanpak, de helpende aanpak, de negeren aanpak, de boos worden aanpak, niets helpt. Gelukkig is het over 1,5 week vakantie.....
pi_208016112
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan zit er iig geen kaas in *O*
Kan wel. Er is genoeg kaas waar nagenoeg geen lactose in zit, en ze dus lactosevrij mogen noemen |:(
(gelukkig kan ik die beetjes ook wel hebben, maar anders moet je echt voor de koemelkvrij gaan als je echt safe wil zijn)

Hier aan het inpakken, volgende week komt de vloerverwarming, dus de woonkamer gaat dit weekend zo goed als leeg. Nu de kasten aan het uitruimen op de benedenverdieping. Damn, wat een zooi hebben we verzameld. Die paar verhuisdozen die ik had gehaald gaat echt niet helpen :D

@exode sterkte met je duo. Klinkt als een temperamentvol stel O+
pi_208017956
Ik had boodschappen laten bezorgen, toen ik het uitpakte klopte er iets niet, maar ik wist niet wat het was. Koelkast was nog wel wat leeg, maar er viel geen kwartje.
Tot ik ineens mn wortelen mistte. Maar ik zou toch nog even naar de bakker, dus gelijk bij jumbo een bos wortelen gehaald.
Zit ik 's middags aan mn kop thee, gaat de bel. De jumbo. Hij was nog een hele zak vergeten af te leveren bij het bezorgen (was meer dan alleen die bos wortelen, maar de rest had ik dus nog niet echt gemist).

Zat ik met 2 bossen wortelen en de kinderen eten ze vaak rauw bij het avondeten, dan heb ik aan een bos per week genoeg.
Dus ik heb worteltaart in de oven staan nu.
Mijn vader maakt dit recept ook wel eens, ben benieuwd of het net zo goed smaakt straks...
  donderdag 16 februari 2023 @ 12:41:43 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208018330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:08 schreef exode het volgende:
Ik heb de maatschappij al excuses gemaakt omdat B een jongen wordt die als hij wordt groter is vrouwen (of mannen) gaat nafluiten.
Ik wil dit graag uitbreiden met de mannen in de wereld waarschuwen voor Juul. We hadden gisteren 10 minuten gesprek en daar vertelde de juf dat Juul de oudere jongens in de klas volledig onder de duim houdt. Onze overbuurjongen van ruim 6 zit in haar klas en als hij rondstuitert (het is soms net een sloopkogel) spreekt zij hem toe en dan gaat hij gedwee zitten.

Verder gaan de ochtenden hier echt vreselijk momenteel. B gedraagt zich voorbeeldig maar Juul is echt een dwarse kleuter die alles doet om tijd te rekken en dat gaat met veel volume.
De lieve aanpak, de helpende aanpak, de negeren aanpak, de boos worden aanpak, niets helpt. Gelukkig is het over 1,5 week vakantie.....
Nee hoor, vanmiddag *O* *O* *O*
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208018346
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja dat zouden wij hier ook wel willen.
pi_208019673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:34 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Kan wel. Er is genoeg kaas waar nagenoeg geen lactose in zit, en ze dus lactosevrij mogen noemen |:(
(gelukkig kan ik die beetjes ook wel hebben, maar anders moet je echt voor de koemelkvrij gaan als je echt safe wil zijn)

Hier aan het inpakken, volgende week komt de vloerverwarming, dus de woonkamer gaat dit weekend zo goed als leeg. Nu de kasten aan het uitruimen op de benedenverdieping. Damn, wat een zooi hebben we verzameld. Die paar verhuisdozen die ik had gehaald gaat echt niet helpen :D

@:exode sterkte met je duo. Klinkt als een temperamentvol stel O+
Ik weet niet welk deel van de kaas het bij mij is, want ik ben niet lactose-intolerant, ik verwacht dat het het stremsel of de wei is dat de reactie veroorzaakt, want pas iets waar wei in zat en dat ging ook mis.

Succes met ruimen!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208021826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Morgen eerst carnaval op school *O*
pi_208023902
De jongens zijn deze week ziek (hooooge koorts en beetje snotterig). Gelukkig wel redelijk gezellig, maar ook heel moe. Wij waren nog aan het eten en zij gingen nog heel even tv kijken op de bank.

5 minuten later
SPOILER
  donderdag 16 februari 2023 @ 19:39:56 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208023954
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:37 schreef Aure het volgende:
De jongens zijn deze week ziek (hooooge koorts en beetje snotterig). Gelukkig wel redelijk gezellig, maar ook heel moe. Wij waren nog aan het eten en zij gingen nog heel even tv kijken op de bank.

5 minuten later
SPOILER
O+ O+ O+
Niks zo lief als slapende kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_208023986
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:39 schreef livelink het volgende:

[..]
O+ O+ O+
Niks zo lief als slapende kinderen.
Jaaa en vooral ook als ze dat de hele nacht zouden doen O+ O+
  donderdag 16 februari 2023 @ 19:41:54 #96
37150 livelink
pi_208023991
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:41 schreef Aure het volgende:

[..]
Jaaa en vooral ook als ze dat de hele nacht zouden doen O+ O+
:D
pi_208024513
Kunnen we hier weer gezamenlijk mijn partner haten? Alvast bedankt!

:+
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 20:04:12 #98
382129 crew  Donna
pi_208024528
Sure. Hier een rode kaart. :R
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 20:06:00 #99
382129 crew  Donna
pi_208024577
o|O en klappen
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 20:06:11 #100
382129 crew  Donna
pi_208024579
En deze :|W
pi_208024596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:06 schreef Donna het volgende:
o|O en klappen
En straks op de bank slapen?
pi_208024607
oO/
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208025115
quote:
6s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:03 schreef amaranta het volgende:

Haat mijne maar mee dan }:|
If they say
pi_208025156
Wat heb tie nu weer gedaan amaranta? :D
pi_208025167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Haat mijne maar mee dan }:|
Ik heb je rug, zus.
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 20:39:28 #106
382129 crew  Donna
pi_208025371
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
En straks op de bank slapen?
3 dagen minimaal!
  donderdag 16 februari 2023 @ 20:56:57 #107
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_208025705
Daarom moet je ook altijd zorgen voor een kleine bank, zodat op de bank slapen ook echt fysiek pijn doet. *)
pi_208026099
Wat heeft hij gedaan amaranta?

Bijna vakantie hier *O*
Adviesgesprek van oudste gehad *O*
pi_208026109
quote:
6s.gif Op donderdag 16 februari 2023 20:03 schreef amaranta het volgende:

Wat een eikel :r
pi_208026114
En even in een nieuwe post
Ingrid gecondoleerd
Arvensis sterkte
pi_208026306
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:22 schreef F_r het volgende:

Bijna vakantie hier *O*
Geen rekening met mij houden. Dus nu ga ik hem straffen.

Zij die ma/di/woe werken hebben al vakantie. *O* *O*

*O* voor het advies! Nu aanmelden op de middelbare
pi_208026385
De zweep erover ~O>
pi_208028093
quote:
En even in een nieuwe post
Ingrid gecondoleerd
Arvensis sterkte
Vandaag was de uitvaart. Uiteraard moeilijk, maar mooi. Alles zoals geplanned. Raar om nu in hun huis te zijn, zonder hun. Wel fijn met de familie samen gezeten. Ook hier in huis. Ik ben echt in een fijne schoonfamilie terecht gekomen. Ze hebben alles zelf geregeld met elkaar. O+
  vrijdag 17 februari 2023 @ 05:43:10 #114
37150 livelink
pi_208028612
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 00:52 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Vandaag was de uitvaart. Uiteraard moeilijk, maar mooi. Alles zoals geplanned. Raar om nu in hun huis te zijn, zonder hun. Wel fijn met de familie samen gezeten. Ook hier in huis. Ik ben echt in een fijne schoonfamilie terecht gekomen. Ze hebben alles zelf geregeld met elkaar. O+
Fijn dat de uitvaart mooi is geweest, Ingrid. Gecondoleerd nog en veel sterkte gewenst voor jullie voor de komende tijd. Zal niet makkelijk zijn, maar het helpt wel als er verder geen problemen zijn in de familie.
pi_208028783
quote:

Bijna vakantie hier *O*
*O* *O* *O*

Wij nog 1 week...
Morgen komt A weer terug uit Italië *O*
T begint maandag met toetsweek -O-
En daarna naar Disney *O* *O* *O* *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:36:49 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208029131
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 00:52 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Wat fijn dat het een mooi afscheid was Ingrid. O+ Knap dat ze alles samen zelf gedaan hebben. O+

Ik tel ook wel een beetje de dagen af naar volgende week, we gaan een weekendje naar een huisje in de buurt van Winterberg. Met houtgestookte jacuzzi! O+ Zo veel zin in!
De drukte qua werk blijft dus het is wel lekker om even helemaal af te moeten schakelen en dat kan ik alleen als ik weg ben. Dan moet ik wel loslaten. :+
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:56:08 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208029301
Aaah de puberteit. O+
Dochter is boos omdat zij zelf vanmorgen te laat is gaan douchen. Ze geen handdoek kon vinden. (Oma heeft gisteren de was opgeruimd, geen idee waar ze ze heeft neergelegd) Waardoor ze te lang bezig was met afdrogen met een kleine handdoek. En ze nu om 8:51 naar school vertrokken is ipv om 8:50
Nu moet ze echt hard fietsen.
Zwaar leven. En uiteraard allemaal de schuld van een ander. Gelukkig was er wel tijd om 64 TikToks te swipen.

Overigens wil deze puber dit weekend “op stap”.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:56:25 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208029309
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:36 schreef BE het volgende:

[..]
Wat fijn dat het een mooi afscheid was Ingrid. O+ Knap dat ze alles samen zelf gedaan hebben. O+

Ik tel ook wel een beetje de dagen af naar volgende week, we gaan een weekendje naar een huisje in de buurt van Winterberg. Met houtgestookte jacuzzi! O+ Zo veel zin in!
De drukte qua werk blijft dus het is wel lekker om even helemaal af te moeten schakelen en dat kan ik alleen als ik weg ben. Dan moet ik wel loslaten. :+
Oei! Fijn vooruitzicht
pi_208029471
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:56 schreef amaranta het volgende:
Aaah de puberteit. O+
Dochter is boos omdat zij zelf vanmorgen te laat is gaan douchen. Ze geen handdoek kon vinden. (Oma heeft gisteren de was opgeruimd, geen idee waar ze ze heeft neergelegd) Waardoor ze te lang bezig was met afdrogen met een kleine handdoek. En ze nu om 8:51 naar school vertrokken is ipv om 8:50
Zwaar leven. En uiteraard allemaal de schuld van een ander. Gelukkig was er wel tijd om 64 TikToks te swipen.

Ik wil ook puber worden.
Kan ik ergens solliciteren?
pi_208029472
quote:
Aaah de puberteit. O+

Oh nee toch.. pff pubers...
En die tiktoks zijn zo herkenbaar. Mevrouw heeft geen tijd om d'r pyjama in de was te gooien, broodtrommel te maken, katten eten te geven en d'r licht uit te doen, maar tiktok heeft wel de hoogste prioriteit

Heeeerlijk @BE!

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicky op 17-02-2023 09:23:26 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:10:20 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208029479
quote:
Aaah de puberteit. O+

Priorities! _O_
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 09:12:04 #122
382129 crew  Donna
pi_208029502
Tja, Prioriteiten. _O-
pi_208029772
quote:
Aaah de puberteit. O+
Ah gosh, wat heftig voor haar :D
pi_208029914
Heftig leven die pubers! En ik snap dat ze op stap wil dit weekend! Lekker carnaval vieren!

Ingrid wat fijn dat het een mooi afscheid was en dat alles ging zoals gepland!

Ik krijg mezelf niet gemotiveerd om wat boodschappen te gaan doen en de vaatwasser nog een keer uit en in te ruimen. En ik moet over minder dan een uur naar m’n werk. Dus waarschijnlijk kom ik straks ook nog in de knel qua tijd. Maar gelukkig wel tijd genoeg om fok uit te lezen van te voren :P
Heb ook niet echt zin in m’n werk vandaag en heb van die zeurende hoofdpijn, dat werkt ook niet mee. (Waarschijnlijk als ik straks eenmaal bezig ben dat het wel weer prima is)
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:00:05 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208029986
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:52 schreef hilliebillie het volgende:
Heftig leven die pubers! En ik snap dat ze op stap wil dit weekend! Lekker carnaval vieren!

Ingrid wat fijn dat het een mooi afscheid was en dat alles ging zoals gepland!

Ik krijg mezelf niet gemotiveerd om wat boodschappen te gaan doen en de vaatwasser nog een keer uit en in te ruimen. En ik moet over minder dan een uur naar m’n werk. Dus waarschijnlijk kom ik straks ook nog in de knel qua tijd. Maar gelukkig wel tijd genoeg om fok uit te lezen van te voren :P
Heb ook niet echt zin in m’n werk vandaag en heb van die zeurende hoofdpijn, dat werkt ook niet mee. (Waarschijnlijk als ik straks eenmaal bezig ben dat het wel weer prima is)
Dus… het wordt niet beter bedoel je? :o :P :D 8-) :7
pi_208030378
Ach die pubers.....

Heerlijk gesport net, wat een fijne start van de dag is dat. (exode van 2 maanden geleden had je echt heeeeeeel hard uitgelachen he)

Vandaag komt er nog een lekkere foute paarse jas binnen aangezien mijn nepbontjas 4 jaar geleden met carnaval is gejat uit de kroeg en ik echt niet met een goede jas ga carnavallen. Dan is mijn outfit klaar. Ik heb er zoveel zin in. *O* *O* *O*

En de ochtenden, verloofde start volgende elke dag een half uur later zodat ik even niet dat gehaast heb met de kinderen. Het voordeel van zelf geen klas hebben dit schooljaar. Ik zat er even zo doorheen gisteren, dat gezeik met die voegen, de kinderen die met de dag vermoeider en vervelender worden. Dus ik werd om 5 uur op mijn relaxtstoel geparkeerd, haardje aan, lekker eten O+
pi_208030654
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dus… het wordt niet beter bedoel je? :o :P :D 8-) :7
:D meestal gaat het goed hier. Maar ivm contact met de leraar van de oudste via ouderportaal vanmorgen en daardoor nog wat contact met man was het ineens later dan ik dacht terwijl ik voor m’n gevoel op m’n gemak kon doen. (En ik heb deze dienst niet zo vaak dus zit niet in m’n systeem). Dus ik denk dat het echt wel ooit goed komt na de puberteit :P
(Oh ja, heb nu wel de kinderen omgekocht om straks de vaatwasser te doen }) )

Heerlijk exode, sporten in de ochtend! Een energiek begin van de dag. Fijn dat verloofde door had dat je even momentje voor jezelf nodig hebt en daarbij kan inspringen doordat ze geen eigen klas heeft.

Veel plezier met carnaval. En een paarse jas vind je lekker makkelijk terug tussen alle zwarte jassen, ideaal!
pi_208031434
quote:
Aaah de puberteit. O+

Zo herkenbaar! Behalve die laatste regel over het stappen, die behoefte heeft ze nog niet zo geloof ik. En de oudste al helemaal niet.

Wij hebben weer stroom en dus internet, na 2 uur al ipv na de beoogde 4 uur *O* .
pi_208031617
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:20 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wij hebben weer stroom en dus internet, na 2 uur al ipv na de beoogde 4 uur *O* .
Meevaller! Gelukkig.
Man is in Zuid-Afrika en waar hij nu is (gewoon super grote stad, geen rimboe), daar hebben ze nu 2x per dag 3 uur geen stroom. En dat is niet de ergste categorie.

Mijn puber wil ook nog niet op stap. Denk dat de tweede sneller daar veel sneller mee zal zijn.
Met een meidenkwartet
pi_208031888
Die voegen mannen he....pfffff.
Gisteren zouden ze om 8 uur starten, de hele dag niet geweest.
Vandaag, meteen om 8 uur volle bak. Koffie uitgedeeld, even gekletst, vraag ik of ze kunnen aangeven wat ongeveer de planning is. 'Vandaag maken we de zijkant af, dan de voorkant en we bouwen de steiger achter op.'

Om half 11 werd het verdacht zit, ze zijn in geen velden en wegen meer te bekennen.
pi_208032610
@exode Die lopen de kantjes er wel af dan.

Hier nog aan het opruimen. Zelfs nog een boorder weten te regelen(voordat die plek onbereikbaar is door de vloerverwarming verdeler woensdag), zodat de elektraman een loze buis kan trekken door de kruipruimte voordat er over 2 weken isolatie in de kruipruimte ligt. *O*

En ondertussen nostalgisch zwijmelen bij de kindertandjes die je tegenkomt in de kast (en die ene nagel van jongste omdat oudste de deur dicht deed. En voor de zekerheid nog een extra keer duwde omdat de deur niet dichtging :o )
pi_208032981
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:05 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode Die lopen de kantjes er wel af dan.

Hier nog aan het opruimen. Zelfs nog een boorder weten te regelen(voordat die plek onbereikbaar is door de vloerverwarming verdeler woensdag), zodat de elektraman een loze buis kan trekken door de kruipruimte voordat er over 2 weken isolatie in de kruipruimte ligt. *O*

En ondertussen nostalgisch zwijmelen bij de kindertandjes die je tegenkomt in de kast (en die ene nagel van jongste omdat oudste de deur dicht deed. En voor de zekerheid nog een extra keer duwde omdat de deur niet dichtging :o )
Het is wel echt zwaar irritant, het is een teringbende. OVERAL ligt stof, maar schoonmaken heeft weinig zin, ze zijn nog niet eens op de helft.
De steiger staat nu half opgebouwd in de achtertuin, door de gehele voortuin liggen spullen, emmers, gereedschap, slangen en natuurlijk de aanhanger.

Net de buurman (die alles heeft geregeld en ook het contact heeft) gesproken, ze stonden blijkbaar om 07:30 aan zijn deur te bellen. Het gereedschap lag in zijn schuur, maar hij had met ze afgesproken dat hij de schuur om 7 uur van het slot zou halen en het licht daar aan doen. Waren ze even vergeten. Hij was de hond aan het uitlaten dus de buurvrouw werd wakker gebeld...

Voor de andere buren vind ik het ook echt zwaar irritant, dit zitten in een even zo grote bende zonder dat ze er nieuwe voegen voor terugkrijgen.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 15:04:14 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208033383
Ik ben zelf ook hoogst verbaasd dat ze dat wil. Vanavond gaat ze ook naar het carnaval, en dan zondag weer.
Het zal wel. En ik vind het allemaal prima. Straks komt er nog een klasgenoot in onze verkleedkleren bak kijken. Hij heeft niks.
pi_208033685
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Meevaller! Gelukkig.
Man is in Zuid-Afrika en waar hij nu is (gewoon super grote stad, geen rimboe), daar hebben ze nu 2x per dag 3 uur geen stroom. En dat is niet de ergste categorie.

Mijn puber wil ook nog niet op stap. Denk dat de tweede sneller daar veel sneller mee zal zijn.
Wat dat betreft hebben we het hier wel heel goed natuurlijk met stroom, schoon water, internet.

Maar het heeft ook wel nadelen, het hele digitale. Wij waren vanmorgen bij de tandarts, die in verband met een storing dus niet bij de gegevens kon.
Dan ben je toch wel onthand... Heeft mijn man ook wel eens gehad, storing op zijn werk en daardoor een dagdeel alle patiënten af kunnen zeggen, want ze konden nergens bij de gegevens.

@exode, dat klinkt als een flinke bende... hopelijk werken ze dan volgende week wel vlot door, zodat jullie snel uit de zooi zijn :{
pi_208034121
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 15:04 schreef amaranta het volgende:
Ik ben zelf ook hoogst verbaasd dat ze dat wil. Vanavond gaat ze ook naar het carnaval, en dan zondag weer.
Het zal wel. En ik vind het allemaal prima. Straks komt er nog een klasgenoot in onze verkleedkleren bak kijken. Hij heeft niks.
Ik dacht na een paar keer lezen die amaranta gebruikt wel een heel corporaal woord voor tv.
Pas na de volgende zin snapte ik het :'(

Toch niet zo corporaal :D
pi_208036101
_O-

Heeft iemand hier nog een gouden paracetamoltip? Otis begint de zetpillen echt afschuwelijk te vinden. Ik heb sinaspril vloeibaar (met banaansmaak :r) in huis, maar die vindt ie ook goor, dus dat lukt ook niet meer. En kauwtabletten die naar mint smaken mot ie ook al niet. Weet iemand een merk vloeibaar of kauwtablet met een andere smaak dan banaan of mint?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 19:10:49 #137
37150 livelink
pi_208036186
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:02 schreef Aure het volgende:
_O-

Heeft iemand hier nog een gouden paracetamoltip? Otis begint de zetpillen echt afschuwelijk te vinden. Ik heb sinaspril vloeibaar (met banaansmaak :r) in huis, maar die vindt ie ook goor, dus dat lukt ook niet meer. En kauwtabletten die naar mint smaken mot ie ook al niet. Weet iemand een merk vloeibaar of kauwtablet met een andere smaak dan banaan of mint?
Ik had vroeger voor de kinderen altijd Roter Smelt met een rood smaakje. Bessen of frambozen of zo. Dat ging nog wel.
pi_208036278
Die is nu alleen nog voor volwassenen en de junior is met banaan :r en daar is Otis trouwens nog te klein voor zie ik. Heb ondertussen wel Daro vloeibaar met frambozensmaak ofzo gevonden, maar ben toch een beetje bang dat dat net zo chemisch smaakt als die banaan. Hmm.
pi_208036285
Voorlopig moet ie 't maar doen met zetpillen onder dwang :')
pi_208036294
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:16 schreef Aure het volgende:
Voorlopig moet ie 't maar doen met zetpillen onder dwang :')
Pil fijnstampen en met een hap appelmoes of yoghurt.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 17 februari 2023 @ 19:18:08 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208036300
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 16:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik dacht na een paar keer lezen die amaranta gebruikt wel een heel corporaal woord voor tv.
Pas na de volgende zin snapte ik het :'(

Toch niet zo corporaal :D
Lol.
pi_208036317
Houdgreep en zetpil geven?
pi_208036331
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Kan ik ook nog wel proberen ja ^O^
pi_208036339
Ja zo gaat het nu. Maar de paniek en hysterie is nogal groots dus het begint me wel een beetje tegen te staan eigenlijk.

[ Bericht 64% gewijzigd door Aure op 17-02-2023 19:46:34 ]
pi_208036407
Ik had ook zo'n kind. Dat gaven we gewoon geen paracetamol meer.
Nu, jaar of 4, 5 later, is ie zo ver dat ie als het echt te erg wordt roter smeltzooi eet. Daarvoor verkoos hij de pijn boven de paracetamol. Zijn lijf, niet het mijne.
En wie ben ik dan om te beoordelen dat zijn ziek/ pijn zo erg is dat onder dwang paracetamol moeten nemen minder erg is?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 19:36:06 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208036543
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:21 schreef Aure het volgende:

[..]
Ja zo gaat het nu. Maar de paniek en hysterie is nogal groots dus het begint me wel een beetje tegen te staan eigenlijk.
Huh? Ik quote Vanyel?

Ik vind de houdgreep helemaal niet grappig.
pi_208036685
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Huh? Ik quote Vanyel?

Oh ik had de verkeerde, moest mrs peel zijn :')
pi_208036730
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik had ook zo'n kind. Dat gaven we gewoon geen paracetamol meer.
Nu, jaar of 4, 5 later, is ie zo ver dat ie als het echt te erg wordt roter smeltzooi eet. Daarvoor verkoos hij de pijn boven de paracetamol. Zijn lijf, niet het mijne.
En wie ben ik dan om te beoordelen dat zijn ziek/ pijn zo erg is dat onder dwang paracetamol moeten nemen minder erg is?
Ja nou ja, hij is wel echt stukken gezelliger met pcm op momenteel. Dus ik hoop toch een alternatief te vinden. Maar heb net een goeie tip in m'n app gekregen, dus het komt vast goed ^O^
pi_208036749
quote:
_O-

Nurofen. Heeft aardbeismaak.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_208036814
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:46 schreef Tally het volgende:

[..]
Ja idd vloeibare nurofen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208036826
Maar dat is ibuprofen toch? Dat zet ik alleen in als het echt heel erg is :P
pi_208037920
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Huh? Ik quote Vanyel?

Huh? Ik ben niet Aure?
pi_208038000
Ik had per ongeluk de lol reactie van amaranta gequote, waardoor het leek alsof ze de houdgreep grappig vond, maar ik had de verkeerde post gequote :P Amaranta haar lol was op jouw eerdere post :P
  vrijdag 17 februari 2023 @ 21:27:44 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208038404
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 21:02 schreef Aure het volgende:
Ik had per ongeluk de lol reactie van amaranta gequote, waardoor het leek alsof ze de houdgreep grappig vond, maar ik had de verkeerde post gequote :P Amaranta haar lol was op jouw eerdere post :P
Dit dus
pi_208039534
Ik vind overigens de houdgreep ook niet grappig, maar je hebt niet onbeperkte opties die je af kunt gaan, dus tja, dan is er soms niet echt een keuze meer. En op zich eens met Vanyel, als je echt niet wilt dan niet, zijn pijn en niet de mijne. Maar dat hangt ook wel wat van de leeftijd af, Otis is nog maar klein en snapt denk ik nog niet wat het gevolg is van zijn weigering.
pi_208039849
Dat vind ik ook hoor :Y Ik denk niet dat Otis er iets aan over houdt :P Jip krijgt al een tijdje geen zetpillen meer, volgens mij was hij 3.5 ofzo toen we merkten dat hij er er niet meer okay mee was. Maar die vreet gelukkig wel die kauwtabletten :P "Het is wel een beetje pittig mama" zegtie dan :D :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 februari 2023 @ 07:28:30 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208041623
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:51 schreef Aure het volgende:
Maar dat is ibuprofen toch? Dat zet ik alleen in als het echt heel erg is :P
Daro vloeibaar pcm heeft frambozensmaak, sowieso verkrijgbaar bij Etos.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208041889
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:16 schreef Aure het volgende:
Die is nu alleen nog voor volwassenen en de junior is met banaan :r en daar is Otis trouwens nog te klein voor zie ik. Heb ondertussen wel Daro vloeibaar met frambozensmaak ofzo gevonden, maar ben toch een beetje bang dat dat net zo chemisch smaakt als die banaan. Hmm.
Waarom doe je geen halve van die van 500mg met frambozensmaak? Ze breken kut, dat wel, maar stukjes zijn toch ook goed?
If they say
pi_208042002
Even gekopieerd en geplakt uit kleuter-puber topic:

Jumbo Karvan Cevitam roept Karvan Cevitam terug
, klik.
Wij hebben intussen al een bus leeg, maar heb ook nog 2 volle staan, dus ik ga maar eens even mailen.
En dan nieuwe limonade halen.

quote:
_O-

Roter heeft kinderparacetamol ook met banaan volgens mij :r 500mg hebben ze wel in bessensmaak. Ik weet niet of je die eventueel kan halveren?
En er was een merk wat aardbeiensmaak had, Pinex volgens mij, maar dat was (en als ik zo zoek nog steeds) niet leverbaar :{ .
Ik zie van Daro paracetamoldrank met frambozensmaak (versie vanaf 3 mnd, 120mg/5ml), misschien moet je dan wel wat meer ml nemen voor de goede dosering...

Anders even vragen bij drogist of apotheek, beterschap :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Als je pech hebt, willen ze daarna ook geen appelmoes of yoghurt meer.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:46 schreef Tally het volgende:

[..]
Dat is ibuprofen, paracetamol is een stuk vriendelijker voor de maag.
Ik geef alleen ibuprofen als paracetamol niet voldoende helpt.

Spuit 11, jullie waren alweer verder :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 18-02-2023 09:24:35 ]
pi_208042045
Ik was gister bij de ha...

SPOILER
If they say
  zaterdag 18 februari 2023 @ 09:09:46 #161
37150 livelink
pi_208042096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:01 schreef Mushanga71 het volgende:

SPOILER
Ach Mushanga71, sterkte daarmee! Heb een vergelijkbare situatie gehad en kwam daarvoor ook bij de praktijkondersteuner.

Shit op andermans bordje flikkeren is echt iets wat je moet kunnen.
Ik kan het dus duidelijk niet, maar heb wel geleerd bij de praktijkondersteuner dat dat mijn probleem is en dat ik dus niet boos moet worden op de mensen om me heen, want die willen vaak veel meer van me overnemen dan ik dacht.

Gek genoeg hielp dat wel. In de praktijk is er niks veranderd, maar het boos zijn op de rest van de wereld bleek de meeste stress op te leveren.

Ik hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt :*
pi_208042210
quote:

SPOILER
"Ik zou eigenlijk rust moeten nemen"... doorrennen helpt vaak niet. Ja, makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je straks helemaal omvalt daar heeft niemand iets aan.
Het kan helpen om eens te spuien... Althans, het geeft mij soms wel wat lucht, gelukkig.
Pas goed op jezelf! :*
pi_208042213
De tip van de bessensmaak in stukken snijden kreeg ik ook van iemand anders en dat ga ik doen :Y Maar gelukkig is hij vanochtend koortsvrij wakker geworden en heel gezellig dus het is vandaag denk ik niet meer nodig *O*

De oudste daarentegen is echt nog een dood vogeltje ;(

Beterschap en sterkte Mushanga :*
pi_208042251
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:22 schreef Aure het volgende:
De tip van de bessensmaak in stukken snijden kreeg ik ook van iemand anders en dat ga ik doen :Y Maar gelukkig is hij vanochtend koortsvrij wakker geworden en heel gezellig dus het is vandaag denk ik niet meer nodig *O*

De oudste daarentegen is echt nog een dood vogeltje ;(

Beterschap en sterkte Mushanga :*
Mijn oudste had vorige week zondag ineens flink koorts, maar ze at nog wel aardig enzo.
Woensdag weinig trek, echt de hele dag in bed. Terwijl ik hoopte dat ze wat zou gaan opknappen en ook echt nog flink koorts.
Maar volgens mij gaat het nu wel de goede kant op, ze heeft gisteren weer een deel van de dag beneden zitten gamen ;)
pi_208042284
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Mijn oudste had vorige week zondag ineens flink koorts, maar ze at nog wel aardig enzo.
Woensdag weinig trek, echt de hele dag in bed. Terwijl ik hoopte dat ze wat zou gaan opknappen en ook echt nog flink koorts.
Maar volgens mij gaat het nu wel de goede kant op, ze heeft gisteren weer een deel van de dag beneden zitten gamen ;)
Ja hier ook zo'n soort verloop! Dinsdag tm donderdag koorts maar wel redelijk gezellig en sinds gister issie echt niks waard. Toch voelde ie vanochtend iets minder warm aan, dus hopelijk gaat het wel de goede kant op. Hij ligt nu wel nog in bed :Z
pi_208042412
Dank meiden :*

SPOILER
@livelink, fijn dat het je wel iets geholpen heeft. Inzicht is ook best belangrijk. Misschien vinden we wel iets om iig de stress te verminderen.

Klopt @Nijna, als ik zo doorga weet ik dat het fout gaat. En dat wil ik niet. Heb een zoon die me nodig heeft (en me ook niet even met rust laat zoals nu }:| ) een dochter en straks een kleinzoon. Genoeg positiefs.
Maar, als ik het rustig aan ga doen, valt de rest om. Moet een middenweg vinden en die zie ik nu niet.

@Aure, wat fijn dat er eentje iig weer koortsvrij is! Nu de andere nog, maar komt goed. Beterschap :*
If they say
  zaterdag 18 februari 2023 @ 09:56:57 #167
37150 livelink
pi_208042553
Dat is echt wel zwaar en heftig, Mushanga :{
Geen wonder dat je lichaam ook even op de rem trapt. Ik heb niet echt iets zinnigs te zeggen, maar hoop toch dat de praktijkondersteuner je kan helpen.
pi_208042614
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:56 schreef livelink het volgende:
Dat is echt wel zwaar en heftig, Mushanga :{
Geen wonder dat je lichaam ook even op de rem trapt. Ik heb niet echt iets zinnigs te zeggen, maar hoop toch dat de praktijkondersteuner je kan helpen.
Er valt ook weinig zinnigs op te zeggen ;) maar zo is de situatie.
Misschien dat het delen van de zooi me iig wat inzicht geeft. Of niet maar niet geschoten enzo :+
If they say
pi_208042647
Ga ik het vandaag wel wat rustiger aan doen. Zo titanic kijken met zoon en hij wil vanavond pizza eten bij la place. Niet dat ik daar zin in heb, maar hij wel. En een gelukkig kind is goud waard O+
If they say
pi_208042788
Ach Mushanga, wat een heftige periode zo. Blijf hier spuien, stuur DM's, alles om je hart te luchten.

De praktijkondersteuner kan hopelijk een goed luisterend oor bieden. Bij verloofde gaf het echt inzichten die ze niet had verwacht.
pi_208043062
Mush :S___D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 18 februari 2023 @ 10:31:04 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208043086
quote:

SPOILER
:*

En neem die rust nou maar, want als het zo ver komt dat je lichaam zelf die rust neemt is iedereen nog veel verder van huis.

Edit: volgende spoiler inmiddels ook gelezen... :{
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208043135
Mush :* heel veel sterkte
  Moderator zaterdag 18 februari 2023 @ 10:47:32 #175
382129 crew  Donna
pi_208043235
Mush :*
pi_208043419
Och jeetje Mush, dat is allemaal niet niks! Dikke knuf! 😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208043479
Dank meiden, jullie zijn lief :*

@exode, fijn, nog een positief bericht over de praktijkondersteuner. Geeft me toch wat meer moed om erheen te gaan :)
De shit zal niet worden opgelost maar wie weet helpt het mij toch iets.
Haha, zal jullie zo nu en dan lastigvallen :P

@Leandra, nouja, dat ;)

We zouden titanic gaan kijken maar zoon vond de hamster belangrijker :')
Geloof dat ie eindelijk de film gaat zoeken. En dan ga ik languit op de bank *)
If they say
pi_208043543
@Aure, beterschap!

@Mushanga71, klote situatie. Sterkte :*.
Languit op de bank klinkt voor nu als een goed plan!
pi_208043768
Ach Mushanga, wat een heftige situatie, schrijf maar lekker van je af hier ja :Y en ik hoop dat de praktijkondersteuner je kan helpen :*
  zaterdag 18 februari 2023 @ 13:28:35 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208045131
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 10:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Ga ik het vandaag wel wat rustiger aan doen. Zo titanic kijken met zoon en hij wil vanavond pizza eten bij la place. Niet dat ik daar zin in heb, maar hij wel. En een gelukkig kind is goud waard O+
*knuppelhoenderhok
Jouw zoon moet toch ook kunnen begrijpen dat mama soms gewoon echt even niet kan en dat je soms j eigen wensen even moet parkeren voor een ander?
En zo niet is het nu een mooi moment om hem dat uit te leggen en te leren. ;)
Bestelpizza is soms ook ok, toch?

Verder wens ik je heel veel sterkte want ik kan me voorstellen dat de situatie je enorm beklemt. :*
pi_208045838
@Mushanga71 wat heftig. Blijf vooral goed aan jezelf denken, want als je omvalt heb jijzelf en je omgeving daar nog veel meer last van. :*
  zaterdag 18 februari 2023 @ 14:53:01 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208045871
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 13:28 schreef BE het volgende:

[..]
*knuppelhoenderhok
Jouw zoon moet toch ook kunnen begrijpen dat mama soms gewoon echt even niet kan en dat je soms j eigen wensen even moet parkeren voor een ander?

Verder wens ik je heel veel sterkte want ik kan me voorstellen dat de situatie je enorm beklemt. :*
Ik dacht dit ook, maar zei het niet. Toch vind ik wel echt dat je alleen goed voor anderen (je zoon, dochter, kleinzoon op komst, de zaak, je huis, de financiën enz...) kunt zorgen als je ook voor jezelf zorgt. En ik ben een pot die de ketel verwijt dat ze zwart ziet, maar het is wel echt waar. En bestelpizza bij een film lijkt mij ook heel fijn. Prima moment om je zoon te leren dat er ook genoeg gezinnen zijn waar daar de ruimte niet voor is. En dan kan je hem heus uitleggen dat wat hij wil soms even niet haalbaar is en dat jij als mens ook behoeften hebt. En daar kan hij dan mooi af en toe rekening mee leren houden. Compromissen enzo... En dat klinkt nu best hard, maar echt: niemand heeft er iets aan als je straks echt omkiept.

In datzelfde kader besloot ik - ondanks nieuwe baan met 11 weken vakantie per jaar en nog wat extra uren vrij en een man in het onderwijs - om de opvang van de jongste in de vakanties door te laten lopen. Da's én financieel niet veel duurder dan een 52-weken contact én levert tijd op voor het huis/klussen/poetsen/andere noodzakelijkheiden én zorgt ervoor dat ik niet van werkweek in fulltime de kinderen en weer terug rol, maar ook af en toe kan ademhalen en eens wat leuks kan gaan doen met m'n man, zonder kinderen. En de oudste gaat dus ook mooi af en toe een dagje naar de bso. In de kleine vakanties naar de bso bij school, in de zomer naar de bos-bso wat bij ons kdv hoort.
pi_208046985
:* Mushanga :*
pi_208047159
Mushanga dat klinkt niet best :* hopelijk kan de praktijkondersteuner wat voor je betekenen. En inderdaad trek ook voor je zoon af en toe een lijn in wat wel en niet gaat. Wellicht lastig voor hem te begrijpen als het altijd wel gekund heeft, maar aan de andere kant heeft hij er wel de leeftijd voor om zich daarin aan te passen.

Hopelijk komt er snel wat licht aan het uiteinde van de tunnel zodat je weer wat stapjes vooruit kunt maken :*
pi_208047628
Mushanga sterkte en beterschap :*
pi_208047751
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 13:28 schreef BE het volgende:

[..]
*knuppelhoenderhok

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik dacht dit ook, maar zei het niet. Toch vind ik wel echt dat je alleen goed voor anderen (je zoon, dochter, kleinzoon op komst, de zaak, je huis, de financiën enz...) kunt zorgen als je ook voor jezelf zorgt. En ik ben een pot die de ketel verwijt dat ze zwart ziet, maar het is wel echt waar. En bestelpizza bij een film lijkt mij ook heel fijn. Prima moment om je zoon te leren dat er ook genoeg gezinnen zijn waar daar de ruimte niet voor is. En dan kan je hem heus uitleggen dat wat hij wil soms even niet haalbaar is en dat jij als mens ook behoeften hebt. En daar kan hij dan mooi af en toe rekening mee leren houden. Compromissen enzo... En dat klinkt nu best hard, maar echt: niemand heeft er iets aan als je straks echt omkiept.

In datzelfde kader besloot ik - ondanks nieuwe baan met 11 weken vakantie per jaar en nog wat extra uren vrij en een man in het onderwijs - om de opvang van de jongste in de vakanties door te laten lopen. Da's én financieel niet veel duurder dan een 52-weken contact én levert tijd op voor het huis/klussen/poetsen/andere noodzakelijkheiden én zorgt ervoor dat ik niet van werkweek in fulltime de kinderen en weer terug rol, maar ook af en toe kan ademhalen en eens wat leuks kan gaan doen met m'n man, zonder kinderen. En de oudste gaat dus ook mooi af en toe een dagje naar de bso. In de kleine vakanties naar de bso bij school, in de zomer naar de bos-bso wat bij ons kdv hoort.
Jullie hebben gelijk en dat doen we nu ook, heb pizza besteld :Y Hij heeft wel door dat het niet echt geweldig met me gaat, maakt ook lekkere kopjes thee voor me O+ en we hebben afgesproken dat we dit weekend geen speelmaatjes over de vloer hebben. We maken er samen een filmweekend van en morgen lekker fietsen samen O+
Al weet ik niet of titanic nou wel zo`n goed idee is geweest. Nu durft ie niet meer op een boot :') _O-
Pizza bestellen kan nu nog, weet niet voor hoelang nog. En dat maakt me ook zo onzeker: altijd de zekerheid gehad van een goed inkomen en daar staat nu zoveel druk op.
Ik wil zoon ook niet teveel vertellen. Hij is 12 en ik vind niet dat hij zich nu al zorgen moet maken. Kan hem natuurlijk wel uitleggen dat het met mij niet zo heel denderend gaat. Al merkt hij dat zo ook wel :@

@Tink89, je hebt gelijk dat je de bso laat zoals het is. Ademruimte is zo belangrijk!

Ik heb als zoon naar school is, een paar uurtjes voor mezelf, meestal. En dan kijk ik met verstand op 0 naar stomme programma`s. Niet hoeven nadenken is zo fijn. Alleen zit alles dan wel in mijn achterhoofd, dat gaat gewoon niet weg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 17:01 schreef hilliebillie het volgende:
Mushanga dat klinkt niet best :* hopelijk kan de praktijkondersteuner wat voor je betekenen. En inderdaad trek ook voor je zoon af en toe een lijn in wat wel en niet gaat. Wellicht lastig voor hem te begrijpen als het altijd wel gekund heeft, maar aan de andere kant heeft hij er wel de leeftijd voor om zich daarin aan te passen.

Hopelijk komt er snel wat licht aan het uiteinde van de tunnel zodat je weer wat stapjes vooruit kunt maken :*
Over twee weken heb ik de afspraak. Huisarts heeft het me al eerder geadviseerd maar toen sloeg ik het af. Maar er moet wat gebeuren nu.
Ben ook niet een echt vrolijke moeder de laatste tijd. Zal misschien toch eens duidelijk met zoon moeten praten.

En daar is de pizza!
If they say
pi_208049499
De meester van mijn zoon van vorig jaar in gr8 is plots overleden. (Tevens ook oud leerling van mijzelf toen hij zelf op de basisschool zat)

Ik hoop dat zijn familie de tegenwoordigheid van geest heeft om niet op Facebook te gaan kijken, want daar struikelen de wappies inmiddels over elkaar, of het niet door vaccinatie komt. Zouden die toetsenbord moraal ridders wel beseffen dat, wat ook de oorzaak is geweest, dit iemands (klein)zoon, broer, partner, etc is?

https://www.omroepbrabant(...)qsO59ooEDkhnczdpwoJw
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:14:31 #188
37150 livelink
pi_208049684
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:07 schreef amaranta het volgende:
De meester van mijn zoon van vorig jaar in gr8 is plots overleden. (Tevens ook oud leerling van mijzelf toen hij zelf op de basisschool zat)

Ik hoop dat zijn familie de tegenwoordigheid van geest heeft om niet op Facebook te gaan kijken, want daar struikelen de wappies inmiddels over elkaar, of het niet door vaccinatie komt. Zouden die toetsenbord moraal ridders wel beseffen dat, wat ook de oorzaak is geweest, dit iemands (klein)zoon, broer, partner, etc is?

Vreselijk zeg. En helaas realiseren ze zich dat wel, want er zijn er bij die zich er niet voor schamen om de directe familie zelf te benaderen hiermee.
pi_208049709
Mush :* veel sterkte!
pi_208049832
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:14 schreef livelink het volgende:

[..]
Vreselijk zeg. En helaas realiseren ze zich dat wel, want er zijn er bij die zich er niet voor schamen om de directe familie zelf te benaderen hiermee.
Gebeurt dat echt?
Schandalig!
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:25:43 #191
37150 livelink
pi_208049973
Ja, helaas. Sommige mensen kennen geen schaamte en hebben nooit manieren geleerd.
pi_208050276
quote:

[..]
Wat erg dat mensen dat doen... :X dat je dingen denkt is 1 ding, maar daar familie mee gaan lastig vallen vind ik echt heel veel te ver gaan. Overigens vind ik al dat gespeculeer op facebook ook vreselijk.
De ene complottheorie na de andere zie ik voorbij komen bij artikelen op FB. Soms blokkeer ik dan maar weer een tijdje de nieuwssites om mezelf te beschermen.
Ik word er soms zo naar van... :{
pi_208050476
quote:

[..]
Straks halen ze het nog in hun kop om a la de famie Phelps te gaan demonstreren bij uitvaarten
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:51:28 #194
37150 livelink
pi_208050696
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Straks halen ze het nog in hun kop om a la de famie Phelps te gaan demonstreren bij uitvaarten
Dit kwam er al aardig dichtbij.
pi_208050793
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:51 schreef livelink het volgende:

[..]
TF :o
pi_208050866
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Wtf??
pi_208058624
Carnaval was fantastisch gisteren. Alaaaaaf. :)
pi_208058795
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 11:35 schreef exode het volgende:
Carnaval was fantastisch gisteren. Alaaaaaf. :)
Hier ook *O*
Heb echt in tijden niet zo hard gelachen :)
pi_208065588
Is iedereen vandaag aan het carnavallen geweest ofzo? Zo rustig hier!

Wij zijn net thuis en gedoucht van een middagje met de kinderen. Morgen gaan ze naar de opvang en worden ze door papa opgehaald, zodat ik de kroegentocht kan lopen O+
  zondag 19 februari 2023 @ 19:31:34 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208065651
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wtf??
Je moet er toch niet aan denken dat je kind overlijdt en dat dat complottuig dan ook nog met het overlijden van je kind aan de haal gaat :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208065793
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:26 schreef LeSage het volgende:

Wij zijn net thuis en gedoucht van een middagje met de kinderen. Morgen gaan ze naar de opvang en worden ze door papa opgehaald, zodat ik de kroegentocht kan lopen O+
Nee joh, klussen in huis *O*
pi_208066180
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:26 schreef LeSage het volgende:

Yep vandaag optocht gekeken en daarna met de kinderen naar de sporthal, de kinderen kunnen daar lekker spelen.

Dochter net opgehaald van de kindercarnaval. Was niet helemaal fit (te veel gesnoept in te korte tijd waarschijnlijk).
Zometeen zelf nog op pad en morgenmiddag nog een paar uurtjes met de kinderen en dan is het weer mooi geweest.
pi_208066478
Iedereen die carnaval viert, veel plezier!

Zoon ging kliko buiten zetten maar zei dat de vuilophaal een week gaat staken. Wist ik niet, dus zoek dat op en idd, staking. Kliko stond 11 minuten buiten en zoon weer naar buiten gestuurd om um toch maar terug te halen. Was ie ineens een stuk zwaarder :? Ik kijken, zit ie vol met andere zakken. Ik had er maar 1 dus plek genoeg voor nog wel 2 weken, maar dan wél zonder de meuk van een ander.
Dus. Die 2 zakken uit mijn kliko gevist en neergezet waar normaal de kliko's staan.
Lekker makkelijk, kliko legen in míjn kliko en dan zelf een lege hebben? Daggutniet he. Stelletje aso's |:)
If they say
pi_208066542
Dat is wel echt aso inderdaad mushanga

Hier was vanmorgen de oudste allemaal op z’n hoofd aan het krabben, blijkt ie luizen te hebben. De jongste ook maar gecheckt en die had er ook een paar. Had gehoopt dit gewoon niet mee te maken in de basisschool tijd. Toch tot halverwege groep acht van de oudste volgehouden..

Bah jeukdingen
pi_208067021
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:26 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel echt aso inderdaad mushanga

Hier was vanmorgen de oudste allemaal op z’n hoofd aan het krabben, blijkt ie luizen te hebben. De jongste ook maar gecheckt en die had er ook een paar. Had gehoopt dit gewoon niet mee te maken in de basisschool tijd. Toch tot halverwege groep acht van de oudste volgehouden..

Bah jeukdingen
Oooh, luizen, das kut😖. Dochter had ze toen op het VO dus tis niet gezegd dat ze het na de basisschool niet meer kunnen hebben, al is de kans kleiner.
Had in paniek toen een fles spiritus over haar haren gekiept en een luizenkam bij buurvrouw geleend. Ze was wel in 1 klap van de luizen af maar haar haar was best wel uitgedroogd :@
Succes en sterkte ermee!
If they say
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 20:59:52 #206
382129 crew  Donna
pi_208067115
Geen carnaval. Had een babyshower. w/
pi_208067165
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooh, luizen, das kut😖. Dochter had ze toen op het VO dus tis niet gezegd dat ze het na de basisschool niet meer kunnen hebben, al is de kans kleiner.
Had in paniek toen een fles spiritus over haar haren gekiept en een luizenkam bij buurvrouw geleend. Ze was wel in 1 klap van de luizen af maar haar haar was best wel uitgedroogd :@
Succes en sterkte ermee!
Dank je. Vanmorgen/middag nog even in een rap tempo een of ander luizenspul er in gedaan en met een luizenkam gekamt. Terwijl we eigenlijk al weg moesten, daar ging m’n planning. Nog een paar dagen kammen en dan is hopelijk alles dood en er uit.
pi_208067393
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:01 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dank je. Vanmorgen/middag nog even in een rap tempo een of ander luizenspul er in gedaan en met een luizenkam gekamt. Terwijl we eigenlijk al weg moesten, daar ging m’n planning. Nog een paar dagen kammen en dan is hopelijk alles dood en er uit.
Die klotebeestjes komen áltijd op het verkeerde moment. Ze doen het erom }:|
Dat kammen is een crime, vooral de neten moeten eruit. Maar, het komt goed :Y
If they say
  zondag 19 februari 2023 @ 21:32:27 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208067827
Luizen zijn echt mijn horrorscenario. Ik heb heel dik, lang, krullend haar en m'n kinderen hebben ook krullen. Met een hoop antiklit en een tangle teezer kom ik 's ochtends door dat van hun heen. Dat van mezelf kam ik alleen als het nat is. Met leave-in conditioner... Dan heb ik het twee dagen los of semi-los en dan kam ik het met spray en een borstel die er wel doorheen komt (de teezer van de kinderen komt niet eens door mijn bovenste laag haar zegmaae) en vlecht ik het nog een dag of twee voor ik het weer was.
pi_208068211
Mijn broer scheert z'n zoontjes kaal als ze luizen hebben :o Ik gooi hier gewoon van die shampoo-zonder-kammen erin, werkt prima. Koop altijd in in Engeland, daar is het een stuk goedkoper dan hier :?
pi_208068933
Mijn kinderen hebben nooit luizen O+
  zondag 19 februari 2023 @ 23:48:03 #212
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208069916
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:32 schreef Tink89 het volgende:
Luizen zijn echt mijn horrorscenario. Ik heb heel dik, lang, krullend haar en m'n kinderen hebben ook krullen. Met een hoop antiklit en een tangle teezer kom ik 's ochtends door dat van hun heen. Dat van mezelf kam ik alleen als het nat is. Met leave-in conditioner... Dan heb ik het twee dagen los of semi-los en dan kam ik het met spray en een borstel die er wel doorheen komt (de teezer van de kinderen komt niet eens door mijn bovenste laag haar zegmaae) en vlecht ik het nog een dag of twee voor ik het weer was.
Krullen moet je juist zo min mogelijk kammen/borstelen meende ik?
  zondag 19 februari 2023 @ 23:51:49 #213
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208069957
Geen carnaval gevierd, juist heel hard gewerkt zodat al mijn collega's konden carnavallen. w/

Hier had Sticker vorig jaar vlak voor de zomervakantie luizen. Voor het eerst, terwijl we vanuit school zeker eens per maand een bericht krijgen dat er weer luizen zijn gesignaleerd. We hebben een week 2xdaags gekamd, en alles was weg. Ik ben wel blij dat hij het nu pas kreeg en niet toen het protocol bestond uit ALLE textiel in je huis in de was gooien. :')
pi_208070279
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:33 schreef Vanyel het volgende:
Mijn kinderen hebben nooit luizen O+
Dat heb ik hier ook altijd geroepen 😅

Ik stelde ook voor een tondeuse te kopen ipv luizenshampoo. Maar daar waren ze het beiden niet mee eens 😉
pi_208071250
GOEDEMORGEN DE VOEGEN MANNEN BEGONNEN VANOCHTEND OM 7 UUR MET 3 MAN STERK. ZE MAKEN NOGAL WAT LAWAAI MAAR IK BEN BLIJ DAT ZE ER ZIJN.
  maandag 20 februari 2023 @ 08:38:33 #216
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208071258
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:37 schreef exode het volgende:
GOEDEMORGEN DE VOEGEN MANNEN BEGONNEN VANOCHTEND OM 7 UUR MET 3 MAN STERK. ZE MAKEN NOGAL WAT LAWAAI MAAR IK BEN BLIJ DAT ZE ER ZIJN.
SORRY WAT ZEI JE IK VERSTA JE NIET MET DIE HERRIE
pi_208071273
quote:
17s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]
SORRY WAT ZEI JE IK VERSTA JE NIET MET DIE HERRIE
WACHT EVEN IK VEEG EVEN DE STOF UIT MIJN GEZICHT, IK ZIE NIETS.
pi_208071369
_O-
SUCCES ERMEE EXODE! MAAR, JE KRIJGT ER IETS MOOIS VOOR TERUG :P
If they say
pi_208071425
Geloof dat ik blij mag zijn met een voegvrijhuis :+

De twee vuilniszakken liggen er nog, plus een paar kliko's van degenen die niet weten dat er gestaakt wordt. Komen ze gauw genoeg achter :')
If they say
pi_208071426
@Mushanga71, wat asociaal. Bijna alsof ze hebben zitten posten wanneer er iemand een kliko aan de weg zou zetten. In 11 minuten...

@hilliebillie, succes/sterkte met de luizen...

@exode, hopelijk snel van de herrie af! Succes in de herrie en het stof :X

Hier zijn de elektra mannen weer bezig, ik vermoed toch de laatste loodjes nu, want de stroom is er al af geweest... dus het lijkt me dat ze nu alles dicht gaan maken...
Kinderen hebben lesvrij vandaag, dan nog 4 dagen en dan is het vakantie :s)
pi_208071458
De huidige voegen zitten er inmiddels 97 jaar in, dus ik denk dat ik nieuwe voegen niet meer mee ga maken.

Morgen is B jarig, wij versieren de voortuin ook altijd, zullen we slingers aan de steigers hangen? _O-
  maandag 20 februari 2023 @ 08:56:36 #222
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208071478
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:40 schreef exode het volgende:

[..]
WACHT EVEN IK VEEG EVEN DE STOF UIT MIJN GEZICHT, IK ZIE NIETS.
MOET JIJ OOK ZO HOESTEN VAN AL DAT STOF?
pi_208071494
quote:
17s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]
MOET JIJ OOK ZO HOESTEN VAN AL DAT STOF?
STOF EN LONGPROBLEMEN ZIJN GEEN GOEDE COMBI DUS IK ZIT ZO'N BEETJE AAN EEN VENTOLIN INFUUS.
  maandag 20 februari 2023 @ 09:02:37 #224
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208071556
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:57 schreef exode het volgende:

[..]
STOF EN LONGPROBLEMEN ZIJN GEEN GOEDE COMBI DUS IK ZIT ZO'N BEETJE AAN EEN VENTOLIN INFUUS.
Oh ja, jij hebt daar oprecht nog eens meer last van ook dan de gemiddelde persoon ;(. Hopelijk snel klaar!

Ik was vrijdag op de 9 maanden beurs met oma, mama en schoonmama O+. Die gezichten tijdens de echo, echt geweldig O+.
  maandag 20 februari 2023 @ 09:03:04 #225
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208071558
Maar met 12 weken zwangerschap ziet een 3D echo er maar viezig uit hoor :@ sorry baby, je bent zeer welkom maar je zag eruit als een gek snotje.
pi_208071560
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:52 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71, wat asociaal. Bijna alsof ze hebben zitten posten wanneer er iemand een kliko aan de weg zou zetten. In 11 minuten...

@:hilliebillie, succes/sterkte met de luizen...

@:exode, hopelijk snel van de herrie af! Succes in de herrie en het stof :X

Hier zijn de elektra mannen weer bezig, ik vermoed toch de laatste loodjes nu, want de stroom is er al af geweest... dus het lijkt me dat ze nu alles dicht gaan maken...
Kinderen hebben lesvrij vandaag, dan nog 4 dagen en dan is het vakantie :s)
Echt he? Zeker omdat er verder geen kliko te bekennen was dus het was niet zo van: mijnus is te vol, laat ik netjes zijn en ze in een bijna lege parkeren.
Heb de vrije plek in de kliko voor mn buurvrouw gereserveerd want die van haar zit al bijna vol :D

Dan zullen ze wel snel klaar zijn. Succes met de laatste loodjes :)

Zou het gewoon doen @exode, leuk voor B en hebben de voegenuitslijpers ook wat vrolijks :+
If they say
pi_208071572
Even een andere vraag:
Hebben jullie kinderen een smartwatch ding? Het gaat mij erom dat B kan bellen als er iets is, GPS is niet echt wat ik zoek.
Hij gaat steeds vaker alleen naar vriendjes en naar huis, ook vanaf school. Hij is al eens gevallen met zijn fiets op zo'n alleen tochtje en toen was er gelukkig een aardige omstander die hem hielp.

Daarnaast krijgt hij morgen een nogal dure op afstand bestuurbare auto en ik vind het zelf wel een fijn idee dat als er iets is hij kan bellen. Hij gaat er zonder ons alleen mee naar de speeltuin aan de overkant. Op zich een topspeeltuin en er zijn meestal wel ouders maar hij is er 2x lastigvallen door van die pubers.
pi_208071893
@exode dat was het moment dat D een telefoon kreeg. Alleen naar school fietsen met 9 jaar kon prima, maar toch wel fijn om te kunnen zien dat hij aangekomen is en dat hij kan bellen als hij wil spelen/er iets gebeurd is.

Hij neemt hem dan weer niet mee naar de speeltuin om de hoek. Maar wel naar een hangplek in de buurt van school. En nu bij 11 jaar fietst hij zelf de stad door naar pianoles, 5 km verderop. Dus dan gaat hij ook mee.
pi_208072130
Ik denk dat wij de smartwatch overslaan en gewoon voor een telefoon gaan. N wordt 8 deze zomer, een beetje vroeg misschien, maar ik denk dat het wel kan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_208072549
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:37 schreef exode het volgende:
IK SCHREEUW MET JE MEE, VRIEND IS AAN HET SCHUREN EN HEEFT DE BOUWSTOFZUIGER ERBIJ AAN STAAN, WAT EEN HERRIE!!
  maandag 20 februari 2023 @ 10:46:23 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208072590
SSSSSHHHHHTTTT ik kom hier voor m’n rust.
pi_208072694
Wij hebben voor de kinderen wel zo’n smartwatch gehad. Maar eigenlijk nooit echt als zodanig gebruikt. De gps was onnauwkeurig en bellen hebben we niet als nodig ervaren. We hebben het alleen een keer uitgeprobeerd geloof ik.

Hier fietsen ze wel alleen naar school maar hebben dan geen gsm bij zich. Meestal sta ik na schooltijd wel gewoon aan school om te weten waar ze afspreken. Incidenteel als dat niet uit komt neemt of de oudste z’n telefoon mee om het voor beide kinderen door te geven wat ze gaan doen, of ze komen eerst naar huis om het door te geven waar ze heen zijn.

Hier op school mogen ze sowieso pas telefoon mee naar school en groep 7 en 8. Geen idee of ze het merken of er iets van zeggen als ze dat (incidenteel) eerder doen hoor.

Vriendinnetje van de jongste had ook een tijdje een walkietalkie bij zich om met moeder thuis te overleggen na schooltijd.

Oudste neemt tegenwoordig als hij met vrienden (buiten) gaat spelen zijn telefoon mee, de jongste niet. (En ja die ben ik wel eens kwijt geweest, maar dat lag er meer aan dat ze niet deed wat ze beloofd had, naar huis komen als het vriendinnetje niet mocht spelen, toen was ze naar een ander vriendinnetje gegaan).

Moraal van het verhaal, de belfunctie op de smartwatch werkte wel, maar hier eigenlijk nooit gebruikt in de tijd dat ze die droegen.
pi_208072869
Ik ben zó blij op mijn werk te zijn na een week met zieke kinderen thuis *O*

Nu fingers crossed dat de kinderen niet eerder opgehaald moeten worden ofzo, maar ze leken wel echt opgeknapt vanochtend :P
pi_208073036
quote:
17s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:03 schreef Debsterr het volgende:
Maar met 12 weken zwangerschap ziet een 3D echo er maar viezig uit hoor :@ sorry baby, je bent zeer welkom maar je zag eruit als een gek snotje.
_O- O+
pi_208073264
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:04 schreef exode het volgende:
Even een andere vraag:
Hebben jullie kinderen een smartwatch ding? Het gaat mij erom dat B kan bellen als er iets is, GPS is niet echt wat ik zoek.
Hij gaat steeds vaker alleen naar vriendjes en naar huis, ook vanaf school. Hij is al eens gevallen met zijn fiets op zo'n alleen tochtje en toen was er gelukkig een aardige omstander die hem hielp.

Daarnaast krijgt hij morgen een nogal dure op afstand bestuurbare auto en ik vind het zelf wel een fijn idee dat als er iets is hij kan bellen. Hij gaat er zonder ons alleen mee naar de speeltuin aan de overkant. Op zich een topspeeltuin en er zijn meestal wel ouders maar hij is er 2x lastigvallen door van die pubers.
Ik heb hier voor beide kinderen (4 en 6) een GPS horloge van One2Track. De belfunctie met dit horloge is ideaal, je kan er telefoonnummers in kwijt maar ook je eigen telefoonnummer onder noodoproep zetten waardoor ze je met 1 druk op de knop kunnen bellen. De GPS die erop zit is fijn en nauwkeurig, maar in jouw geval dus bijzaak ;)
pi_208073447
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:01 schreef Aure het volgende:
Ik ben zó blij op mijn werk te zijn na een week met zieke kinderen thuis *O*

Nu fingers crossed dat de kinderen niet eerder opgehaald moeten worden ofzo, maar ze leken wel echt opgeknapt vanochtend :P
Ik voel deze post heel erg. Toevallig niet deze week, maar wel van al die andere weken :')
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:42:54 #237
382129 crew  Donna
pi_208073518
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:38 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik voel deze post heel erg. Toevallig niet deze week, maar wel van al die andere weken :')
Heel herkenbaar idd.
pi_208073580
Leuk om jullie gedachtes te lezen over een smartwatch. Een telefoon vind ik niet handig, B raakt alles kwijt en zo'n horloge zit iig om zijn pols 'vast'. Daarnaast is het echt als er iets aan de hand is en dan is het wel handig als hij meteen iets in kan drukken.

Telefoon komt wel in groep 7 of 8. Of als hij 10 wordt volgend jaar, vind ik wel een mijlpaal of zo. Maar dan mag ie eerst wat beter op zijn spullen gaan letten.

Ik ga nog even verder nadenken.
pi_208073589
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:46 schreef amaranta het volgende:
SSSSSHHHHHTTTT ik kom hier voor m’n rust.
Moet jij niet lallend door de stad dansen?
pi_208073716
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:57 schreef exode het volgende:

[..]
Ventolin O+
Wat heb ik daar goede herinneringen aan.
Ging zo lekker met een jointje :D
pi_208073769
@exode wij hebben ook smartwatches van One2Track. Ik kan niet zonder, want ze gaan hier de hele wijk door en ik heb echt geen zin om altijd 6 rondjes te fietsen om de kinderen binnen te hengelen als we gaan eten of plots weggaan.
Daarnaast gebruiken we ze ook als de kinderen buiten spelen en wij even snel een boodschap moeten halen. Dan kan ik ze toch even laten weten dat er gedurende 20 minuten even niemand thuis is bijvoorbeeld. Kortom, ik zweer erbij. En inderdaad niet voor de GPS functie maar vooral de belfunctie. Een telefoon zijn ze met bijna 9 jaar nog veel te jong voor vind ik en zou alleen maar stuk gaan als je kijkt hoe wild ze buiten spelen. Die horloges zijn redelijk onverwoestbaar.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:00:38 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208073824
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:46 schreef exode het volgende:

[..]
Moet jij niet lallend door de stad dansen?
Ja, eigenlijk wel.
Ik ben vorige week weer geopereerd. Wil niet het risico lopen dat iemand tegen me aan loopt.
En als ik de krant moet geloven barst eindje uit haar voegen. Dus dit jaar vier ik carnaval in “Zetelgat”
pi_208074808
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel.
Ik ben vorige week weer geopereerd. Wil niet het risico lopen dat iemand tegen me aan loopt.
En als ik de krant moet geloven barst eindje uit haar voegen. Dus dit jaar vier ik carnaval in “Zetelgat”
Het was zaterdag in Breda ook echt belachelijk druk.

Gaat het herstel wel goed?
pi_208075056
Ons grut heeft ook een smartwatch met bellen en GPS. Vind het een fijne tussenoplossing voordat ze klaar zijn voor een telefoon ^O^
pi_208076582
Ze zijn klaar voor vandaag en wat is het rustig.

En stoffig, ook al heb ik net de stofzuiger door het hele huis gehaald. Je moet nat soppen zei verloofde en toen snapte jullie wel wat ik antwoordde. B zat aan tafel zijn traktaties in elkaar te knutselen en vroeg met een verbaasd hoofd wat ik bedoelde.

Sorry, echt nogmaals sorry maatschappij, die vieze grappen komen van mij.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 16:14:20 #246
382129 crew  Donna
pi_208076622
_O-
  maandag 20 februari 2023 @ 16:41:28 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208076883
THATS WHAT SHE SAID
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208079753
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel.
Weer je vinger?
pi_208079848
Ik was met oudste vandaag in het ziekenhuis. Ze heeft al een tijdje dat haar vinger raar staat. Dus naar de plastische chirurg, door naar de röntgenafdeling, terug naar de plastische chirurg om uiteindelijk bij de gipskamer uit te komen. Zag maar 2 carnavalvierders daar.

Nu moet ze 5wk een spalk mag ze niet sporten en zwemmen.

Jongste zag de borstprothesen liggen en vroeg wat is dat? Na mijn uitleg was oh laat maar dat wil ik niet.
pi_208079922
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ventolin O+
Wat heb ik daar goede herinneringen aan.
Ging zo lekker met een jointje :D
Mijn hart raakt over de zeik van ventolin ;(

/Nuttige weetjes.
  maandag 20 februari 2023 @ 20:50:29 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208080518
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:12 schreef F_r het volgende:

[..]
Weer je vinger?
2 zelfs.
22 maart nog een keer.
pi_208080523
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
2 zelfs.
22 maart nog een keer.
Sterkte en voor nu beterschap
  maandag 20 februari 2023 @ 20:51:49 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208080533
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:16 schreef F_r het volgende:
Ik was met oudste vandaag in het ziekenhuis. Ze heeft al een tijdje dat haar vinger raar staat. Dus naar de plastische chirurg, door naar de röntgenafdeling, terug naar de plastische chirurg om uiteindelijk bij de gipskamer uit te komen. Zag maar 2 carnavalvierders daar.

Nu moet ze 5wk een spalk mag ze niet sporten en zwemmen.

Jongste zag de borstprothesen liggen en vroeg wat is dat? Na mijn uitleg was oh laat maar dat wil ik niet.
In welk zkh was je? Ik word ook geopereerd door een plastisch chirurg. Alleen ga ik niet naar het ziekenhuis maar naar een kliniek.

Succes met de spalk. Hopelijk is dat voldoende om de vinger recht te zetten.
pi_208080603
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
In welk zkh was je? Ik word ook geopereerd door een plastisch chirurg. Alleen ga ik niet naar het ziekenhuis maar naar een kliniek.

Succes met de spalk. Hopelijk is dat voldoende om de vinger recht te zetten.
Het cat
  maandag 20 februari 2023 @ 21:00:25 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208080657
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:56 schreef F_r het volgende:

[..]
Het cat
Dan zou het zomaar mijn dokter kunnen zijn. Die werkt én daar en én in de kliniek. Hoewel hij meestal op maandag en woensdag in de kliniek is.
Dr. “ de Agrariër”
pi_208080697
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan zou het zomaar mijn dokter kunnen zijn. Die werkt én daar en én in de kliniek. Hoewel hij meestal op maandag en woensdag in de kliniek is.
Dr. “ de Agrariër”
Ze moet over 5 wk terug en krijgt dan een nieuwe is er nu nog niet werkzaam
  maandag 20 februari 2023 @ 21:12:26 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208080814
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:02 schreef F_r het volgende:

[..]
Ze moet over 5 wk terug en krijgt dan een nieuwe is er nu nog niet werkzaam
Dus ze is vandaag door dokter A geholpen. En over 5 weken wordt ze door dokter B, maar die werkt daar nog niet?

Doet er ook verder niet toe, als het resultaat maar goed is.
pi_208080873
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dus ze is vandaag door dokter A geholpen. En over 5 weken wordt ze door dokter B, maar die werkt daar nog niet?

Doet er ook verder niet toe, als het resultaat maar goed is.
Nu hadden we een arts assistent die had overleg gehad met haar supervisor. Ik hoor het over 5wk wel. Baat het niet dan schaadt het haar ook niet.
pi_208080918
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn hart raakt over de zeik van ventolin ;(

/Nuttige weetjes.
Ik word er hyper van. Maar dat schijnt erbij te horen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 07:21:06 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208083444
Waarschuwing: klaagpost en gezeur over niks...

Wij zijn dus op vakantie. En eigenlijk is het voor een deel best heel kut. Vrijdagavond 3 uur gereden, waarvan de kinderen de eerste bijna 2 uur alleen maar gezeurd hebben. Uiteindelijk vielen ze in slaap, maar toen we arriveerden, was het daarmee ook meteen onmogelijk om ze in bed te krijgen. We zijn tot 1 uur met ze bezig geweest. Vervolgens stonden ze om 5:20 weer naast m'n bed. Gaaaap...

Zaterdag boodschappen gaan doen en de binnenspeeltuin verkend. Was op zich oke, maar de jongste was wel wat erg ondernemend. We hebben 'm continu van de trap naar de bovenverdieping, de trampoline vol heel grote kinderen en de 'megaslide' geplukt. Niet de 'zij spelen, ik lees een boek' waar ik op gehoopt had. 's Avonds was alles volgens de oudste anders dan thuis en dus weer uuuuren naast haar bed. Tel daar drie keer eruit voor de jongste bij op.

Zondag een ochtendje zeehonden gekeken, dat was echt perfect! 's middags even gezwommen, met als resultaat dat beide kinderen s avonds niet lekker waren. En ja hoor, 's nachts allebei hoge koorts en hoesten, jengelen en echt niet lekker zijn. De oudste 't gaat nu weer redelijk, maar de jongste is echt ziek. Daardoor gisteren alleen met de oudste even de speeltuin gedaan en de jongste heeft alleen maar bovenop mij gelegen.

En nu issie nog ziek en gaan we dus niet het dagje schiermonnikoog doen met de vliegerwinkel daar. Want das geen doen zo. Maar ik wilde het zo graag... En hij klaagt over oorpijn en dan slaat de paniek toe. Mijn hoofd gaat er nu meteen vanuit dat hij de rest van de vakantie niet meer slaapt, dat hij de hele weg naar huis vrijdag gaat gillen en dat de rest van de vakantie kut is. En da's vast niet rationeel enzo, maar die angst zit best diep.

Einde zeurpost
  Manager PR/Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 07:25:28 #261
269689 crew  Viv
pi_208083473
Wat jammer @Tink89 , ik vind het niet 'niks' als de vakantie zo anders uitpakt dan gehoopt. Hopelijk komt je doemscenario niet uit. :*
pi_208083533
Och jeetje @Tink89, das zeker geen vakantie zoals je dat in gedachten had.
Als jongste oorpijn blijft houden zou ik een huisarts daar proberen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_208083579
@Tink89 maar dat is toch ook gewoon balen. Als je hoopt op gezelligheid en vrolijkheid. En je krijgt chagerijnigheid en gedoe.
Niemand die er echt iets aan kan doen. Maar stom is het wel.

Hier net naar de garage gelopen om brood uit de vriezer te halen. Zo met mijn schaaltje melk naar de garage om daar op te warmen voor mijn pap. Ik ga bijna blij zijn als al mijn keukenspul vanavond in de garage staat en in niet meer steeds hoef te heen en weten. Gewoon alles daar klaarmaken en ergens in huis een plekjes vinden om het op te eten.
Maar dan hebben we over 8 dagen wel vloerverwarming en een mooie nieuwe vloer. Dus even verder kamperen :D
pi_208083648
Och @Tink89 dan loopt je vakantie niet zoals je je dat had voorgesteld ;(
Ik zou idd óók even naar een huisarts in de buurt gaan, gewoon voor de zekerheid.
Hoop ik toch dat er nog iets van je vakantie terechtkomt :*

@Deepfreeze, kampeerse :P
Weet nog de ellende van een nieuwe keuken. Nooit meer! :')
If they say
pi_208083655
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:20:05 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208083771
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 07:21 schreef Tink89 het volgende:
Waarschuwing: klaagpost en gezeur over niks...

Wij zijn dus op vakantie. En eigenlijk is het voor een deel best heel kut. Vrijdagavond 3 uur gereden, waarvan de kinderen de eerste bijna 2 uur alleen maar gezeurd hebben. Uiteindelijk vielen ze in slaap, maar toen we arriveerden, was het daarmee ook meteen onmogelijk om ze in bed te krijgen. We zijn tot 1 uur met ze bezig geweest. Vervolgens stonden ze om 5:20 weer naast m'n bed. Gaaaap...

Zaterdag boodschappen gaan doen en de binnenspeeltuin verkend. Was op zich oke, maar de jongste was wel wat erg ondernemend. We hebben 'm continu van de trap naar de bovenverdieping, de trampoline vol heel grote kinderen en de 'megaslide' geplukt. Niet de 'zij spelen, ik lees een boek' waar ik op gehoopt had. 's Avonds was alles volgens de oudste anders dan thuis en dus weer uuuuren naast haar bed. Tel daar drie keer eruit voor de jongste bij op.

Zondag een ochtendje zeehonden gekeken, dat was echt perfect! 's middags even gezwommen, met als resultaat dat beide kinderen s avonds niet lekker waren. En ja hoor, 's nachts allebei hoge koorts en hoesten, jengelen en echt niet lekker zijn. De oudste 't gaat nu weer redelijk, maar de jongste is echt ziek. Daardoor gisteren alleen met de oudste even de speeltuin gedaan en de jongste heeft alleen maar bovenop mij gelegen.

En nu issie nog ziek en gaan we dus niet het dagje schiermonnikoog doen met de vliegerwinkel daar. Want das geen doen zo. Maar ik wilde het zo graag... En hij klaagt over oorpijn en dan slaat de paniek toe. Mijn hoofd gaat er nu meteen vanuit dat hij de rest van de vakantie niet meer slaapt, dat hij de hele weg naar huis vrijdag gaat gillen en dat de rest van de vakantie kut is. En da's vast niet rationeel enzo, maar die angst zit best diep.

Einde zeurpost
Is je partner ook mee?
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:24:41 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208083818
Ik zou met je oudste alsnog naar Schiermonnikoog gaan. En de jongste bij je partner laten.
Geen mitsen en maren. Gewoon gaan. Hup!
  dinsdag 21 februari 2023 @ 08:32:09 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208083867
Hoe staat het met de berg afval Mushanga? Zijn er nog zakken bijgekomen?
pi_208083935
Met oorpijn zou ik even kijken of je langs een huisarts kan. Vaak knappen ze met medicatie dan best snel weer op. En dan kun je wellicht later de week nog doen wat je wilde doen.

Wel balen dat het zo loopt.

ik moet wel zeggen dat het ‘zij spelen, wij lezen een boekje’ hier ook pas wat jaren later was toen ze wat ouder waren. Ben me daarop ook pas gaan instellen toen ineens bleek dat ze me beiden niet meer nodig hadden tijdens het spelen. Misschien dat dat wat scheelt

Hopelijk knapt je jongste snel op en heb je nog een paar fijne dagen daar :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 februari 2023 @ 08:42:11 #270
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208083969
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:24 schreef amaranta het volgende:
Ik zou met je oudste alsnog naar Schiermonnikoog gaan. En de jongste bij je partner laten.
Geen mitsen en maren. Gewoon gaan. Hup!
Inderdaad afwisselend bij de jongste blijven en vooral in positiviteit proberen te blijven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_208084026
@Deepfreeze Succes. Ik moet wel zeggen dat ik achteraf wel de charme van het kamperen in eigen huis kan waarderen - al weerhoudt de zooi en het gedoe me er wel van om de vloer in de woonkamer te vervangen.

@Tink89 Wat anderen al zeggen, probeer er toch iets leuks van te maken.voor zover dat kan. Wel balen als het zo anders wordt dan je wilde.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 09:16:00 #272
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208084249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 07:49 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Tink89 maar dat is toch ook gewoon balen. Als je hoopt op gezelligheid en vrolijkheid. En je krijgt chagerijnigheid en gedoe.
Niemand die er echt iets aan kan doen. Maar stom is het wel.

Hier net naar de garage gelopen om brood uit de vriezer te halen. Zo met mijn schaaltje melk naar de garage om daar op te warmen voor mijn pap. Ik ga bijna blij zijn als al mijn keukenspul vanavond in de garage staat en in niet meer steeds hoef te heen en weten. Gewoon alles daar klaarmaken en ergens in huis een plekjes vinden om het op te eten.
Maar dan hebben we over 8 dagen wel vloerverwarming en een mooie nieuwe vloer. Dus even verder kamperen :D
Dat vond ik ook het fijnste werken tijdens de verbouwing, 1 dedicated andere plek voor het koken enzo. Dat het dan behelpen is, dat is dan maar zo :).
pi_208084346
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:32 schreef amaranta het volgende:
Hoe staat het met de berg afval Mushanga? Zijn er nog zakken bijgekomen?
Nope. Een paar onwetende buren hebben tóch de kliko laten staan en daar zijn die zakken waarschijnlijk in gekwakt. Komt diegene nog wel achter als ie de kliko naar binnen haalt. Zwaarder ipv leeg :')
Verder valt het hier nog mee. Zou niet in de binnenstad willen wonen :X

Hoe is het met je vinger? Beterschap ermee :*
If they say
  dinsdag 21 februari 2023 @ 09:37:30 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208084485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nope. Een paar onwetende buren hebben tóch de kliko laten staan en daar zijn die zakken waarschijnlijk in gekwakt. Komt diegene nog wel achter als ie de kliko naar binnen haalt. Zwaarder ipv leeg :')
Verder valt het hier nog mee. Zou niet in de binnenstad willen wonen :X

Hoe is het met je vinger? Beterschap ermee :*
Op zich goed. Op een vinger zit gewoon een nette kleine korst met 2 hechtingen.
Op de pink zit een enorme droge bloedprop. Ga het er niet af halen, maar kan daardoor de wond niet goed zien. Ik denk dat er 3 hechtingen zitten, maar dat kan ik niet goed zien.
pi_208084760
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:47 schreef Hupje het volgende:
@:Deepfreeze Succes. Ik moet wel zeggen dat ik achteraf wel de charme van het kamperen in eigen huis kan waarderen - al weerhoudt de zooi en het gedoe me er wel van om de vloer in de woonkamer te vervangen.

Ik vind het gebrek aan tv ook wel lekker 's avonds. Jongste heeft de lego herontdekt en zelf lekker vroeg het nest in. Oudste klaagde wel dat wij zo onrustig waren. Hij had geen last van de rommel, wel van ons (als je 15 bent kun je wel even helpen tillen van zware spullen, irritant toch)

Maar het moet wel eerst meer bende worden, voordat het beter wordt :P
pi_208084857
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Op zich goed. Op een vinger zit gewoon een nette kleine korst met 2 hechtingen.
Op de pink zit een enorme droge bloedprop. Ga het er niet af halen, maar kan daardoor de wond niet goed zien. Ik denk dat er 3 hechtingen zitten, maar dat kan ik niet goed zien.
Klinkt pijnlijk :{ Maar, idd, niet gaan pulken. Wond is nu goed beschermd en als het genezen is, valt het eraf.
Zoon had een wond, onder zn oog. Is aan het pulken geslagen en dat werd een vette rode plek die nu, maanden later pas aan het wegtrekken is.
If they say
pi_208084999
Klinkt niet prettig amaranta, hopelijk geneest het voorspoedig maar het blijft wel aanmodderen met je vingers van je
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:36:18 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208085119
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:26 schreef F_r het volgende:
Klinkt niet prettig amaranta, hopelijk geneest het voorspoedig maar het blijft wel aanmodderen met je vingers van je
Ik heb me er al bij neergelegd dat ik daar nog heel vaak ga komen.

Ik ga de volgende keer vragen of ze mijn foto in de wachtkamer willen ophangen.
Al met al heb ik, denk ik wel samen met mijn zorgverzekeraar, de kliniek mede mogelijk gemaakt. Zo vaak ben ik inmiddels daar geweest.
Mijn chirurg is deze week ook aan het skiën vertelde hij. Ook door mij betaald natuurlijk.
pi_208085146
Wordt niet alles vergoed?

[ Bericht 4% gewijzigd door F_r op 21-02-2023 10:46:44 ]
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:45:46 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208085246
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:37 schreef F_r het volgende:
Worst niet alles vergoed?
Jawel. Het is een grapje.
Alles wordt vergoed. Dan is de kliniek mede mogelijk gemaakt door mijn zorgverzekering.

Maar, ik ben er dus zo vaak geweest dat ik inmiddels het hele reilen en zeilen wel ken. En ik inmiddels ook weet dat ze daar geen pleisters hebben. En ik dus gewoon mijn eigen pakje pleisters meeneem. Naar de controles
pi_208085277
Ben ik de enige die bij het (verder uiteraard gewoon super vervelende) verhaal van @Tink89 moet gniffelen over dat ze eerst bij de zeehonden ging kijken en dat de kinderen daarna moesten hoesten als zeehonden?
pi_208085331
Dat is balen Tink! Je verheugt je op de vakantie en dan is het gewoon extra klote. Hopelijk valt het mee met het ziek zijn. Ik zou inderdaad proberen met de oudste dingen te ondernemen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 10:54:22 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208085352
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
2 zelfs.
22 maart nog een keer.
Oei, jij bent ook lekker aan de beurt, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208085582
Tink ik zou toch ook met de oudste gaan en de jongste bij partner achter laten.

Ik bij mijn nichtje samen met mijn kinderen aan het uitlaten bij een indoor speelhel. Ik ben als ik het zo zie wel blij dat die van mij een stuk zelfstandiger zijn. Al vind ik pubererlla met vlagen ook echt niet leuk.
pi_208086497
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:07 schreef amaranta het volgende:

Krijg net de mededeling dat het de partner is van een lerares hier op school. Vond het al wel een heftig verhaal, maar zo komt ie toch nog wat heftiger binnen zo.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 12:57:43 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208086672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ben ik de enige die bij het (verder uiteraard gewoon super vervelende) verhaal van @:Tink89 moet gniffelen over dat ze eerst bij de zeehonden ging kijken en dat de kinderen daarna moesten hoesten als zeehonden?
Oke hier moest ik ook om lachen :D txs!

Ook voor de anderen: dank! Ik moest het effe kwijt. De jongste spuugt inmiddels, maar man is met de oudste lego gaan kopen bij de kruidvat en zo krijgen we de dag ook wel om. Als ze donderdag opgeknapt zijn, gaan we alsnog naar schiermonnikoog.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:17:52 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208086893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:42 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Krijg net de mededeling dat het de partner is van een lerares hier op school. Vond het al wel een heftig verhaal, maar zo komt ie toch nog wat heftiger binnen zo.
:-( wat naar ook voor haar.
Ook nog zo jong en dan al je partner verliezen.
Ze hadden nog geen kinderen.( En voor zover ik weet niet zwanger). Maar zo je leven weer oppakken lijkt me zelfs dan ondoenlijk.

Ik was vanmorgen foto’s aan het opzoeken. Hij zat in 2006/2007 bij mij in groep 6.

SPOILER
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:18:50 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208086904
Ik zat trouwens nav het bericht van Tink te denken. Ik heb nooit een thermometer mee op vakantie, ook nooit gedaan toen ze klein waren.
pi_208089309
Wisten jullie dat als ze je gevel schoonspuiten en je een oud huis hebt met kozijnen die niet 100% sluiten, je water binnenkrijgt?
IK NU WEL.

Zo blij dat er nog steeds handdoeken opgerold lagen bij de grootste tochtgaten.

Maar de aanhanger is weg, de lavendel hartstikke dood, maar eej, hij is weg.
pi_208089403
@exode vast geen schoon water. Dweilse

Hier vanochtend de kozijnen binnen geschuurd, want de kamer is leeg en kan ik rustig stof maken. De cv meneer kwam een halve dag eerder alvast. Lekker bezig en dacht dat we vanavond wel weer verwarming zouden hebben. Tot de betonboormeneer een paar uur te laat kwam. En een gat boorde in de cv leiding onder de vloer. Het cv systeem was gelukkig al bijna leeg, maar nou is de winst van die halve dag eerder beginnen kwijt aan het herstellen. En daardoor hebben we geen warm water/verwarming meer tot morgenavond. Dat wordt koud morgenochtend :X
Maar de proefsleuven gingen wel goed. Dus kunnen ze morgen die afmaken ipv morgen tegels bikken en donderdag pas weer verwarming
pi_208089451
Ik ben gewoon ook klaar nu hoor met al dat geklus aan het huis.

Over een week is het 6 jaar geleden dat we de sleutels kregen, het is nog steeds ons huis, zo blij mee. Maar ik wil voorlopig geen bouwmannen/vrouwen meer aan of in mijn huis nadat dit klaar is.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 16:48:40 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208089467
Om maar eens iets heel anders in de groep te gooien, is iemand hier bekend met 'rusteloze benen'
(ook wel 'restless legs' :+ )?
Ik dus wel en ik slik nu al een tijdje iets van A. Vogel (aesculaforce) maar dat lijkt niet echt zoden aan de dijk te zetten (hoewel ik nu ik de naam op zocht zag dat je 2x per dag 1 tablet moet slikken, dus dat gaan we vanaf nu maar doen :@ ), maar toch...
Iemand hier een goeie tip?
Ik word er dus elke nacht wakker van/mee en val dan heel lastig weer in slaap.

(Hoe het voelt? Niet lachen, maar het voelt alsof je het sneeuwbeeld van de tv in je benen hebt. Beter dan dat kan ik het niet omschrijven. :s) )

Thuisarts.nl zeg dit:
quote:
Adviezen bij rusteloze benen

Stop met roken.
Drink geen koffie in de avond.
Drink niet meer dan 1 glas alcohol per dag en liever niet dagelijks.
Zorg voor voldoende lichaamsbeweging overdag.
Ga niet intensief sporten vlak voor het slapengaan.
1, 2 en drie doe ik sowieso al niet. 4 wel, over het algemeen. 5 is hooguit 1x per week.

Dit lijkt me toch ook niet iets waar je mee naar de huisarts gaat toch?
pi_208089529
BE, ik kan je het nummer van mijn schoonmoeder geven, die heeft het ook. Maar dan heb je denk ik liever rusteloze benen.

Wat ik heb geleerd: voeten masseren, draag geen syntetisch spul, ook alleen katoen op je bed, zorg dat je genoeg drinkt en probeer je spieren tot rust te laten komen als je veel hebt gestaan of gelopen.
De voetmassage is de beste, kan ook met een tennisbal onder je voet door. Ik had best wel wat clienten in mijn massagepraktijk die daar heel veel baat bij hadden.
pi_208089569
[quote]1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:17 schreef amaranta het volgende:

[..]
:-( wat naar ook voor haar.
Ook nog zo jong en dan al je partner verliezen.
Ze hadden nog geen kinderen.( En voor zover ik weet niet zwanger). Maar zo je leven weer oppakken lijkt me zelfs dan ondoenlijk.

Ik was vanmorgen foto’s aan het opzoeken. Hij zat in 2006/2007 bij mij in groep 6.

SPOILER
[/
SPOILER
  dinsdag 21 februari 2023 @ 16:57:17 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208089574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:53 schreef exode het volgende:
BE, ik kan je het nummer van mijn schoonmoeder geven, die heeft het ook. Maar dan heb je denk ik liever rusteloze benen.

Wat ik heb geleerd: voeten masseren, draag geen syntetisch spul, ook alleen katoen op je bed, zorg dat je genoeg drinkt en probeer je spieren tot rust te laten komen als je veel hebt gestaan of gelopen.
De voetmassage is de beste, kan ook met een tennisbal onder je voet door. Ik had best wel wat clienten in mijn massagepraktijk die daar heel veel baat bij hadden.

Maar ik ga de tip van de tennisbal proberen!
En ik zie online het eea over compressiekousen, dat ga ik ook eens proberen.

Medicatie gaat dan richting dopamine-achtige medicatie (oa. voor parkinson) dat is me 100 bruggen te ver voorlopig!
pi_208089598
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:57 schreef BE het volgende:

[..]

Maar ik ga de tip van de tennisbal proberen!
En ik zie online het eea over compressiekousen, dat ga ik ook eens proberen.

Medicatie gaat dan richting dopamine-achtige medicatie (oa. voor parkinson) dat is me 100 bruggen te ver voorlopig!
En niet 1 van je lange wandelingen met squads maken net voor je naar bed gaat. Dat is echt nasty voor je benen net voor het slapen.

Oh en voetenbadjes, ook fijn.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 17:02:11 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208089617
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:00 schreef exode het volgende:

[..]
En niet 1 van je lange wandelingen met squads maken net voor je naar bed gaat. Dat is echt nasty voor je benen net voor het slapen.

Oh en voetenbadjes, ook fijn.
Mja, die staat voor vanavond idd op de planning. :@
Ik twijfelde al over afzeggen. Ik ben vanmorgen ook al geweest nl, dus sws al wel voldoende bewogen. ;)
pi_208089624
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:02 schreef BE het volgende:

[..]
Mja, die staat voor vanavond idd op de planning. :@
Ik twijfelde al over afzeggen. Ik ben vanmorgen ook al geweest nl, dus sws al wel voldoende bewogen. ;)
Je kan testen of het helpt als je het niet 's avonds doet.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 17:04:18 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208089649
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:02 schreef exode het volgende:

[..]
Je kan testen of het helpt als je het niet 's avonds doet.
Nou, dat was de afgelopen dagen dus wel het geval, dat ik niet 's avonds heb gesport en toch last. Dus het kan hooguit erger worden en heel eerlijk voel ik nu, terwijl ik op mijn stoeltje achter mijn laptop zit, mijn benen nu al zoemen zeg maar.
Ik heb dus net maar afgezegd iig.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:43:49 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208090579
Magnesium! En dan de goede soort (Google het even, iets met oxide versus nitraat ofzoiets).

En ik zweer bij een warm bed bij het instappen, dus kruik om m'n bed voor te verwarmen.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 18:45:52 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208090606
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:43 schreef Tink89 het volgende:
Magnesium! En dan de goede soort (Google het even, iets met oxide versus nitraat ofzoiets).

En ik zweer bij een warm bed bij het instappen, dus kruik om m'n bed voor te verwarmen.
Ik slaap al jaren met een elektrisch dekentje bij mijn voeten, eig. alleen in de zomer niet, want ik heb altijd koude voeten en als ik ze niet al heb als ik in bed stap dan krijg ik ze wel als ik eenmaal lig. :')

Ik zal eens uitzoeken van magnesium. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')