abonnement Unibet Coolblue
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 18:13:06 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207698452
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 18:13:39 #2
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207698459
Laatste reacties uit vorige topic:
quote:
Op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en dat je je scherm moet ontgrendelen, de app moet openen, misschien in de app nog je vingerafdruk moet scannen... pasje of horloge is dan wel sneller.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:12 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat verschilt per telefoon. Met een iPhone kun je een express card instellen, die altijd werkt zonder authenticatie.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 18:17:13 #3
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207698558
Kan de OP niet 'ns een update krijgen? Diverse plaatjes werken niet meer en de OV-tarieven van 2012 zijn ook maar matig interessant.
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 18:29:36 #5
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207698611
quote:
Op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:23 schreef Sodemieters het volgende:
Kan de OP niet 'ns een update krijgen? Diverse plaatjes werken niet meer en de OV-tarieven van 2012 zijn ook maar matig interessant.
Wil jij er toevallig een update voor schrijven? Dan plak ik 'm in de OP.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207698634
Dit najaar eindelijk weer naar Londen O+

Ik ben vanaf 2019 een Eurostar boeking (vanuit een voucher voor mega vertraging) vooruit aan het schuiven, nu kan ik hem definitief maken.

Maar: ik kan er geen persoon aan toevoegen en daardoor niet het hele bedrag besteden. En dat vind ik zonde.
Tien dagen geleden mail gestuurd… geen reactie. Vandaag gebeld…. Telefonisch niet bereikbaar :')

Heeft iemand ervaring met helpdesk inschakelen/hoe lang het duurt voor je reactie krijgt/ evt binnenweggetjes die ik nog kan nemen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207698640
In de OP staat inderdaad de informatie die ik ook vond toen ik ernaar zocht. Dat betalen zonder Oyster duurder is.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 18:48:46 #8
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_207698816
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:12 schreef Breuls het volgende:

[..]
Dat verschilt per telefoon. Met een iPhone kun je een express card instellen, die altijd werkt zonder authenticatie.
Beetje offtopic: wel eens problemen gehad met (Apple Watch en) Express card en dan langs een pinpad lopen?
Geeft dat geen verhoogd risico op skimmen?
Daarom heb ik het niet ingesteld.
Burnt to the core but not broken
pi_207700426
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 18:29 schreef Breuls het volgende:

[..]
Wil jij er toevallig een update voor schrijven? Dan plak ik 'm in de OP.
Ik zou wel willen, maar ik ben er onvoldoende in thuis. Een groot deel van de OP gaat over het OV in Londen en daar weet ik de laatste stand van zaken niet van (bijv. hoe dat dan werkt met je telefoon).
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 21:14:46 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207701391
quote:
Op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:48 schreef PPL het volgende:

[..]

Beetje offtopic: wel eens problemen gehad met (Apple Watch en) Express card en dan langs een pinpad lopen?
Geeft dat geen verhoogd risico op skimmen?
Daarom heb ik het niet ingesteld.
Volgens mij valt het wel mee. Ergens "langs lopen" is niet hetzelfde als een paar centimeter afstand houden.

En ik denk dat reguliere pinmachines geen express-functie hebben. Natuurlijk, die van een crimineel vast wel, maar je moet zoiets er echt bijna tegenaan houden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 21:15:06 #11
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207701397
quote:
Op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar ik ben er onvoldoende in thuis. Een groot deel van de OP gaat over het OV in Londen en daar weet ik de laatste stand van zaken niet van (bijv. hoe dat dan werkt met je telefoon).
Okay. Iemand anders wellicht. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207701469
Ik zoek voor volgende week nog een mooie wandeling in Londen, is Hampstead een aanrader? Of Greenwich?
Al heb ik al zoveel op m'n lijstje staan en heb ik maar twee dagen :')
Ik twijfel ook nog tussen een ghost tour en het theater 's avonds.
Tap tap tap
pi_207701579
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik zoek voor volgende week nog een mooie wandeling in Londen, is Hampstead een aanrader? Of Greenwich?
Al heb ik al zoveel op m'n lijstje staan en heb ik maar twee dagen :')
Ik twijfel ook nog tussen een ghost tour en het theater 's avonds.
Allebei zijn aanraders voor een wandeling. Persoonlijk zou ik voor Greenwich gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207702030
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik zoek voor volgende week nog een mooie wandeling in Londen, is Hampstead een aanrader? Of Greenwich?
Al heb ik al zoveel op m'n lijstje staan en heb ik maar twee dagen :')
Ik twijfel ook nog tussen een ghost tour en het theater 's avonds.
Hampstead, want dan ben je ook vrij dichtbij de begraafplaats.
pi_207702214
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:52 schreef Elvi het volgende:

[..]
Hampstead, want dan ben je ook vrij dichtbij de begraafplaats.
Daar ben ik al geweest :P en je komt er alleen met een rondleiding. Vind ik zo onhandig.
Brompton is ook wel mooi. De begraafplaats bedoel ik.
Tap tap tap
pi_207702470
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik zoek voor volgende week nog een mooie wandeling in Londen, is Hampstead een aanrader? Of Greenwich?
Al heb ik al zoveel op m'n lijstje staan en heb ik maar twee dagen :')
Ik twijfel ook nog tussen een ghost tour en het theater 's avonds.
Als het kan, boek ook skygardens, gratis, maar moet wel een tijdslot boeken.
pi_207703575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als het kan, boek ook skygardens, gratis, maar moet wel een tijdslot boeken.
Het is al een tijdje geleden dat ik daar geweest ben, maar volgens mij moet je met zo'n gratis kaartje alsnog in een rij wachten tot je naar boven kunt? Was in ieder geval toen wel zo. Ik heb er daarom ook gegeten; met een restaurant reservering kon je namelijk direct door, zonder rij.
pi_207704295
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als het kan, boek ook skygardens, gratis, maar moet wel een tijdslot boeken.
:Y
Die staat voor mei op het programma :D
Of is dat in februari ook mooi? Of maakt dat geen zak uit?
Tap tap tap
pi_207704381
Sky Garden is wel leuk maar wel echt als tussendoortje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207704386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]
:Y
Die staat voor mei op het programma :D
Of is dat in februari ook mooi? Of maakt dat geen zak uit?
Ik zou vooral op een heldere dag gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207707525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 07:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]
:Y
Die staat voor mei op het programma :D
Of is dat in februari ook mooi? Of maakt dat geen zak uit?
Als het regent is het iets moois overdekts :)
pi_207891362
Goedemorgen allemaal,

Ik ga binnenkort met de auto heen en weer naar Londen voor een paar dagen. Nu wil ik misschien 1 of 2 mooie alcoholflessen meenemen naar Nederland. Is dat toegestaan of word dat bij de Engelse grens afgepakt? Zou heel erg zonde zijn dan. Gr.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 11:35:42 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_207891417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:30 schreef viktorfischer het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Ik ga binnenkort met de auto heen en weer naar Londen voor een paar dagen. Nu wil ik misschien 1 of 2 mooie alcoholflessen meenemen naar Nederland. Is dat toegestaan of word dat bij de Engelse grens afgepakt? Zou heel erg zonde zijn dan. Gr.
2 flessen is geen probleem. Volgens mij is het 2 of 4 liter sterke drank. Bier en wijn iets meer.

Er is niet bij iedere auto controle en ik heb al een keer de kofferbak open moeten maken, maar dan zien ze als snel een paar koffers en normale reisbagage en dan vinden ze het saai en moet ik doorrijden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Admin dinsdag 7 februari 2023 @ 11:36:22 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207891428
quote:
U mag dit meenemen:

Wijn en bier
U mag 4 liter wijn meenemen en daarnaast 16 liter bier.

De wijn mag geen 'mousserende wijn' (bubbeltjeswijn) zijn, maar moet gewone wijn zijn, zoals rode wijn, witte wijn of rosé.

Sterke drank, likeur en bubbels
Naast wijn en bier mag u ook het volgende meenemen:

1 liter sterke drank zoals wodka en whisky (meer dan 22% alcohol), óf
2 liter lichte likeur, likeurwijn zoals sherry of mousserende wijn, zoals champagne of cava (maximaal 22% alcohol)
Een combinatie van deze 2 groepen drank mag, zolang u niet meer dan 2 liter in totaal hebt. Daarbij telt 1/2 liter sterke drank voor 1 hele liter lichte likeur.
Bron: https://www.belastingdien(...)nemen-naar-nederland
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207891529
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:35 schreef XL het volgende:

[..]
2 flessen is geen probleem. Volgens mij is het 2 of 4 liter sterke drank. Bier en wijn iets meer.

Er is niet bij iedere auto controle en ik heb al een keer de kofferbak open moeten maken, maar dan zien ze als snel een paar koffers en normale reisbagage en dan vinden ze het saai en moet ik doorrijden
Hahaha ja daar doen ze het niet voor nee. Lees hieronder dat het 1 liter mag zijn. Stel dat ik een 2de fles meeneem, word die dan weggegooid?
  Admin dinsdag 7 februari 2023 @ 12:17:58 #26
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207891982
Zolang je niet over de limiet gaat is er niets aan de hand.

Als jij de mazen in de wet, of in de eventuele grenscontroles, wil omzeilen, moet je dat zelf weten, maar dit is niet de plek om daarover te speculeren.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207893188
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:45 schreef viktorfischer het volgende:

[..]
Hahaha ja daar doen ze het niet voor nee. Lees hieronder dat het 1 liter mag zijn. Stel dat ik een 2de fles meeneem, word die dan weggegooid?
Je mag 'm ook terplekke opdrinken.
pi_207893729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:30 schreef viktorfischer het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Ik ga binnenkort met de auto heen en weer naar Londen voor een paar dagen. Nu wil ik misschien 1 of 2 mooie alcoholflessen meenemen naar Nederland. Is dat toegestaan of word dat bij de Engelse grens afgepakt? Zou heel erg zonde zijn dan. Gr.
Welke dranken hebben ze in Londen die we hier in Nederland niet hebben?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207894258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als het regent is het iets moois overdekts :)
Even hier op terugkomen, Sky Garden was dus al de hele week uitverkocht, al een tijdje vooraf ook.
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 16:34:14 #30
45833 crew  Fogel
pi_207894864
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je mag 'm ook terplekke opdrinken.
Als je geluk hebt mag je de rest houden. Overtreding is overtreding en ze mogen dan gewoon alles afpakken, incl het legale limiet en daar bovenop nog een boete geven. Dus nee, ter plekke opdrinken nadat gepakt bent is echt geen optie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207894959
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:34 schreef Fogel het volgende:

[..]
Als je geluk hebt mag je de rest houden. Overtreding is overtreding en ze mogen dan gewoon alles afpakken, incl het legale limiet en daar bovenop nog een boete geven. Dus nee, ter plekke opdrinken nadat gepakt bent is echt geen optie.
Het was - uiteraard - een grapje. Zie je het al voor je? Terplekke een liter whiskey achterover slaan en dan ongehinderd verder mogen rijden? :P
pi_207894992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Even hier op terugkomen, Sky Garden was dus al de hele week uitverkocht, al een tijdje vooraf ook.
Dit valt nog wel eens te omzeilen door een restaurantreservering te maken. Moet je daar uiteraard wel gaan eten, maar dat is niet exorbitant duur. Met reservering kun je bovendien de rij skippen (de rij mensen die alleen naar boven gaan voor het uitzicht).
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 16:52:02 #33
45833 crew  Fogel
pi_207895030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het was - uiteraard - een grapje. Zie je het al voor je? Terplekke een liter whiskey achterover slaan en dan ongehinderd verder mogen rijden? :P
Je evt passagier had het kunnen doen.
Zelfs al is het een grap, niet iedereen zal dat doorhebben, vandaar dat ik ook even wilde reageren hoe de realiteit is.
TRV is niet de beste plek op FOK! voor grappen over reisadvies :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207895190
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:52 schreef Fogel het volgende:

[..]
Je evt passagier had het kunnen doen.
Zelfs al is het een grap, niet iedereen zal dat doorhebben, vandaar dat ik ook even wilde reageren hoe de realiteit is.
TRV is niet de beste plek op FOK! voor grappen over reisadvies :)
Het lijkt me ook wel iets voor op een vliegveld. Daar waar mensen voor de security nog even hun flesje water leeg drinken, sla jij dan een hele fles sterke drank achterover... Verborgen camera er op, dat moet toch mooie tv opleveren.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 17:08:39 #35
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_207895225
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:52 schreef Fogel het volgende:

[..]
Je evt passagier had het kunnen doen.
Zelfs al is het een grap, niet iedereen zal dat doorhebben, vandaar dat ik ook even wilde reageren hoe de realiteit is.
TRV is niet de beste plek op FOK! voor grappen over reisadvies :)
Als je passagiers hebt kun je meer meenemen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_207895316
Wie heeft er trouwens al met de Elizabeth Line gereden? Wat was dat relaxed zeg. Groot, modern, nieuw, stil, schoon en koel. Echt een gigantisch verschil met de vieze, hete, herriemakende metro (vooral de Central Line).

Gaat trouwens ook vanaf Heathrow relatief snel naar Paddington en dat voor dezelfde prijs als de metro vanaf Heathrow.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 7 februari 2023 @ 21:14:17 #37
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207898920
Eind mei gaan we weer! Voor het eerst sinds 2017! *O*

Het grote plannen maken kan beginnen. Het heeft veel te lang geduurd. :)
pi_207899467
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:20 schreef Nielsch het volgende:
Wie heeft er trouwens al met de Elizabeth Line gereden? Wat was dat relaxed zeg. Groot, modern, nieuw, stil, schoon en koel. Echt een gigantisch verschil met de vieze, hete, herriemakende metro (vooral de Central Line).

Gaat trouwens ook vanaf Heathrow relatief snel naar Paddington en dat voor dezelfde prijs als de metro vanaf Heathrow.

Liverpool street to Stratford hebben we nu een paar keer gedaan. Super!
Met een meidenkwartet
pi_207899729
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:20 schreef Nielsch het volgende:
Wie heeft er trouwens al met de Elizabeth Line gereden? Wat was dat relaxed zeg. Groot, modern, nieuw, stil, schoon en koel. Echt een gigantisch verschil met de vieze, hete, herriemakende metro (vooral de Central Line).

Gaat trouwens ook vanaf Heathrow relatief snel naar Paddington en dat voor dezelfde prijs als de metro vanaf Heathrow.

Ja alleen belachelijk vol vaak. Soms niet te doen. Zeker niet voor mensen die vanaf heathrow komen door gebrek aan plek voor baggage.

Sommige gedeeltes underground loop je idd gehoorschade op zowat. Niet te doen :(
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208131713
We zijn sinds afgelopen nacht weer terug.

Het was top! We waren met ons drieën (met onze dochter van 13).
Dinsdagochtend vertrokken met de auto naar Brussel (voor ons een uur en een kwartier) en dan met de Eurostar in 2 uur naar St Pancras.

We zaten in een hotel in Chelsea. We hebben veel gezien, veel gelopen, veel subway, veel bovengrondse bussen. 20000 stappen per dag. Door heel Londen gecrossed.

De stad was levendig, druk en gezellig.

Ben nu wel kapot.

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 24-02-2023 21:00:25 ]
pi_208131742
Net Eurostar geboekt *O* Nu nog wachten tot oktober.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208131809
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net Eurostar geboekt *O* Nu nog wachten tot oktober.
Voor mij de eerste keer met de Eurostar.
Dat beviel erg goed moet ik zeggen. Voor herhaling vatbaar!
pi_208131956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 21:54 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ja alleen belachelijk vol vaak. Soms niet te doen. Zeker niet voor mensen die vanaf heathrow komen door gebrek aan plek voor baggage.

Sommige gedeeltes underground loop je idd gehoorschade op zowat. Niet te doen :(
Ah dat is wel balen. Ik ben alleen tussen Farringdon en Canary Wharf gegaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208131995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:59 schreef lily het volgende:

[..]
Voor mij de eerste keer met de Eurostar.
Dat beviel erg goed moet ik zeggen. Voor herhaling vatbaar!
Voor mij de tweede keer. Dus ik reis nu gratis want vorige keer hadden we zo’n pech dat ik vouchers kreeg _O-

Toen op de terugweg Standard premier geboekt ipv standard en nu wil ik nooit meer anders, zeker omdat we vanaf Rotterdam reizen.
Gelukkig zijn de reisgenoten van deze trip net zulke luxepaardjes 8-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208132023
Wat voor pech dan?
pi_208132048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 20:59 schreef lily het volgende:

[..]
Voor mij de eerste keer met de Eurostar.
Dat beviel erg goed moet ik zeggen. Voor herhaling vatbaar!
Ik ga in mei voor de derde keer met de trein. Vind het echt relaxter dan met het vliegtuig.

Paar weken geleden had ik blijkbaar zo'n vierzitter geboekt, maar er kwam gelukkig niemand bij me zitten. Heb vier uur lang onderuit gezeten :')
Tap tap tap
pi_208132074
Ik vond het ook erg relaxt moet ik zeggen.
De trein zat wel flink vol, heen en terug.

Ik piepte wel heen en terug door het poortje.
Heen was het al snel; “oh, it’s your bra” en door. Terug; gehele toestand met armen gespreid, voor/ achter, voelen. Gedoe.
pi_208132086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:10 schreef lily het volgende:
Wat voor pech dan?
Alles opgeteld zeven uur vertraging op de heenreis. Trein naar Brussel vertraagd, in Brussel zat de toen eerst mogelijke connectie vol. Dus we zijn met koffers en al naar de tweede helft van the Phantom gegaan :') We kregen het hele heenreis bedrag terug in vouchers. Of de helft cash maar ik wist al dat ik vast weer eens wilde gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208132110
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:12 schreef lily het volgende:
Ik vond het ook erg relaxt moet ik zeggen.
De trein zat wel flink vol, heen en terug.
Begin februari was de trein heel rustig. Op de terugweg ook veel lege tweezitters.
Tap tap tap
pi_208132120
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Alles opgeteld zeven uur vertraging op de heenreis. Trein naar Brussel vertraagd, in Brussel zat de toen eerst mogelijke connectie vol. Dus we zijn met koffers en al naar de tweede helft van the Phantom gegaan :') We kregen het hele heenreis bedrag terug in vouchers. Of de helft cash maar ik wist al dat ik vast weer eens wilde gaan.
Ai
pi_208132133
Trein is relaxed, alleen kost het me veel tijd voor ik bij een opstappunt ben. Vliegveld ben ik in een half uur. Maar nu ben ik wel aan het reizen en zit ik niet te wachten voor de incheck en bagage gedoe en zo.

En uitstappen in het centrum ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208132264
Dat laatste, uitstappen in het centrum. Zalig.
Ik ga er zeker niet voor vliegen.

Sowieso, puur reistijd voor ons van huis naar centrum Londen is 3 uur en een kwartier.
pi_208132295
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:23 schreef lily het volgende:
Dat laatste, uitstappen in het centrum. Zalig.
Ik ga er zeker niet voor vliegen.

Sowieso, puur reistijd voor ons van huis naar centrum Londen is 3 uur en een kwartier.
Oef lekker. Voor mij maakt het niet zoveel uit of ik nou naar Amsterdam CS of Schiphol ga, is allebei een uur. En dan een uurtje daar wachten en dan nog vier uur in de trein, zonder overstap dan. Maar het is veel gemoedelijker.
Tap tap tap
pi_208132384
Uitstappen in het centrum kan met het vliegtuig ook natuurlijk. Kwestie van het juiste vliegveld kiezen (City).
  vrijdag 24 februari 2023 @ 23:55:08 #55
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_208134681
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Trein is relaxed, alleen kost het me veel tijd voor ik bij een opstappunt ben. Vliegveld ben ik in een half uur. Maar nu ben ik wel aan het reizen en zit ik niet te wachten voor de incheck en bagage gedoe en zo.

En uitstappen in het centrum ^O^
Als alles gewoon rijdt (dat was vooral op de terugweg een dingetje destijds) dan vind ik het fantastisch. Als ik naar Schiphol moet dan duurt dat ook een uur, dan inchecken en die bende, dan vliegen, daar uitchecken en een trein of metro vinden. Met die trein heb ik maar 1x overstappen en ben ik deur tot deur even veel tijd kwijt. Ideaal, en qua groen geweten ook wel beter.

De prijs is alleen een dingetje, maar dat hangt af vanaf wanneer je boekt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 24 februari 2023 @ 23:55:41 #56
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_208134692
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:31 schreef Sodemieters het volgende:
Uitstappen in het centrum kan met het vliegtuig ook natuurlijk. Kwestie van het juiste vliegveld kiezen (City).
Ook dan moet je vaker overstappen. Al lijkt het me lachen om daar eens aan te vliegen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 25 februari 2023 @ 00:02:12 #57
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208134785
Hier pakken we ook altijd de Eurostar. Meer beenruimte, koffers in de buurt, minder lang wachten vooraf, inderdaad aankomst in centrum waarna je meteen de metro in kan duiken, en vaak niet veel duurder dan vliegen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208134888
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 21:31 schreef Sodemieters het volgende:
Uitstappen in het centrum kan met het vliegtuig ook natuurlijk. Kwestie van het juiste vliegveld kiezen (City).
Wel leuk uitzicht dan :D en lekker rustig klein vliegveld. Toch vind ik de trein prettiger.
Tap tap tap
pi_208134891
O en met de trein kun je meer zooi meenemen.
Tap tap tap
pi_208134913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 23:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
Ook dan moet je vaker overstappen. Al lijkt het me lachen om daar eens aan te vliegen.
Hoe bedoel je? Vaker overstappen dan wat?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 13:51:43 #61
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_208139338
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 00:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Vaker overstappen dan wat?
(Tram/bus->)Auto/trein->vliegtuig->trein/metro
VS tram->trein->trein
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_208139449
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:51 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
(Tram/bus->)Auto/trein->vliegtuig->trein/metro
VS tram->trein->trein
Hangt er nogal vanaf waar je vandaan komt en waar je precies naartoe gaat. Niet elk hotel ligt op loopafstand van het station.
  zondag 26 februari 2023 @ 12:00:34 #63
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_208151578
En niet elke lijn vanaf een vliegveld heeft een verbinding met de buurt van je Hotel. Daarom rekende ik naar het centrum.

Ook qua kosten kan vliegen gewoon aardig oplopen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_208151708
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:00 schreef Skull-splitter het volgende:
En niet elke lijn vanaf een vliegveld heeft een verbinding met de buurt van je Hotel. Daarom rekende ik naar het centrum.

Ook qua kosten kan vliegen gewoon aardig oplopen.
Ik had het echter niet over 'een vliegveld', ik had het specifiek over London City.
  zondag 26 februari 2023 @ 12:21:12 #65
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208151834
Wij zijn ook een keer op City gevlogen, maar heel gunstig vond ik het verder niet. Gunstiger dan andere vliegvelden, maar qua reistijd naar hotel was de trein nog steeds het meest efficiënt. Plus dat vliegen op City aardig prijzig was vergeleken met andere vliegvelden. Wel iets goedkoper dan trein nog, maar je krijgt er bij de trein net iets teveel gemak voor terug. Zo fijn om al je bagage eigenlijk altijd bij je in de buurt te hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 26 februari 2023 @ 12:29:32 #66
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_208151977
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik had het echter niet over 'een vliegveld', ik had het specifiek over London City.
waar je ook gewoon OV moet nemen om ergens te komen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_208152380
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zijn ook een keer op City gevlogen, maar heel gunstig vond ik het verder niet. Gunstiger dan andere vliegvelden, maar qua reistijd naar hotel was de trein nog steeds het meest efficiënt. Plus dat vliegen op City aardig prijzig was vergeleken met andere vliegvelden. Wel iets goedkoper dan trein nog, maar je krijgt er bij de trein net iets teveel gemak voor terug. Zo fijn om al je bagage eigenlijk altijd bij je in de buurt te hebben.
Vooral dat je niet hoeft bij te betalen voor je bagage, dat je er nog makkelijk bij kan tijdens de reis, en dat je veel zooi mee mag nemen.
Tap tap tap
pi_208152384
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
waar je ook gewoon OV moet nemen om ergens te komen.
Gewoon de metro.
Tap tap tap
  zondag 26 februari 2023 @ 13:10:04 #69
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_208152534
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Gewoon de metro.
Dat valt volgens mijn redenatie nog steeds onder OV ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_208152905
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
waar je ook gewoon OV moet nemen om ergens te komen.
Ja, net zoals hoogstwaarschijnlijk vanaf St. Pancras. Zoals ik inmiddels al een paar keer gezegd heb.
pi_208152926
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Gewoon de metro.
Wat wil je allemaal meenemen dan, voor een lang weekend Londen? :) Gewoon een trolley-koffertje mee als handbagage.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2023 13:41:45 ]
pi_208152980
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat wil je allemaal meenemen dan, voor een lang weekend Londen? :) Gewoon een trolley-koffertje mee als handbagage.
Meuk die ik daar gekocht heb. En ik heb familie vlak buiten Londen wonen dus dan nemen we dingen mee als hagelslag enzo. Ik heb ook een trolley-koffertje, maar zelfs die mag je lang niet altijd meer gratis meenemen met het vliegtuig.
Tap tap tap
  zondag 26 februari 2023 @ 14:19:33 #73
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208153417
Wij gaan altijd voor minimaal een week, dan wil je wel wat meer mee kunnen nemen :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 14:23:27 #74
45833 crew  Fogel
pi_208153455
Ik vlieg over een paar maanden naar Londen voor een paar dagen en mag een rugzak, rolkoffer voor aan boord en 4x23kg koffer meenemen. Ligt er dus maar net aan met welke maatschappij je vliegt (en in welke klasse en welke status je daar hebt).
Rugzak en rolkoffer is meer dan voldoende om mee te nemen op deze trip.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_208153797
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:23 schreef Fogel het volgende:
Ik vlieg over een paar maanden naar Londen voor een paar dagen en mag een rugzak, rolkoffer voor aan boord en 4x23kg koffer meenemen. Ligt er dus maar net aan met welke maatschappij je vliegt (en in welke klasse en welke status je daar hebt).
Rugzak en rolkoffer is meer dan voldoende om mee te nemen op deze trip.
Ik denk dat jij in een iets andere klasse vliegt dan ik.
Tap tap tap
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:36:15 #76
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209368352
Nog een weekje en dan ga ik voor het eerst in 6 jaar weer! *O*

Wat ik me nog afvroeg: hoe makkelijk is het voor een toerist om gebruik te maken van al die huurfiets-diensten die er nu zijn? Moet je dan al van tevoren een account of app hebben of is het ook makkelijk om dat ter plekke te regelen?
pi_209370602
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:36 schreef beantherio het volgende:
Nog een weekje en dan ga ik voor het eerst in 6 jaar weer! *O*

Wat ik me nog afvroeg: hoe makkelijk is het voor een toerist om gebruik te maken van al die huurfiets-diensten die er nu zijn? Moet je dan al van tevoren een account of app hebben of is het ook makkelijk om dat ter plekke te regelen?
Santander gewoon ter plekke zonder account. De Lime bikes etc maak je zo een account aan ook als je daar staat, maar je kan al de app downloaden
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator vrijdag 2 juni 2023 @ 08:36:40 #78
45833 crew  Fogel
pi_209371961
Vorige week voor het eerst geen oystercard gebruikt in de metro. Gewoon bankpas in- en uitbliepen. Werkt perfekt! Ook heel makkelijk om achteraf een uitdraai van de kosten te krijgen, handig als je voor je werk reist.

Protip voor mensen met gold status bij Star Alliance; als je de Heathrow Express pakt kan je een standaardticket kopen en zonder extra kosten in business/first gaan zitten samen met een +1.
Je kan ook gewoon de Elizabeth line pakken, is vast een stuk goedkoper en het duurt ook iets langer.


Heb een nieuwe favoriete kroeg, Sussex Arms. Daar hebben ze ‘aviation inspired’ interieur. Stoelen uit een concorde, tafels en wat decoraties gemaakt van een A320 en een lamp en deel van de bar van de voorkant van een motor van een A340.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 2 juni 2023 @ 14:13:37 #79
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209375555
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:36 schreef Fogel het volgende:
Vorige week voor het eerst geen oystercard gebruikt in de metro. Gewoon bankpas in- en uitbliepen. Werkt perfekt! Ook heel makkelijk om achteraf een uitdraai van de kosten te krijgen, handig als je voor je werk reist.
Werkt dat dan ook echt met een Nederlandse bankpas?
pi_209375569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:13 schreef beantherio het volgende:

[..]
Werkt dat dan ook echt met een Nederlandse bankpas?
Ja, ik gebruik de Oyster ook niet meer.
Tap tap tap
  vrijdag 2 juni 2023 @ 14:18:47 #81
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209375614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja, ik gebruik de Oyster ook niet meer.
Cool! Als het goed is heb ik nog (6 jaar oud) tegoed op mijn Oyster card staan, maar zodra dat op is ga ik het wel even testen met mijn bankpas. :)
  zondag 11 juni 2023 @ 17:57:52 #82
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209478828
Ik heb het (met de tube reizen o.b.v. je bankpas) uiteindelijk niet getest. Ik had een beetje teveel cash geld bij me en heb dat gebruikt om het saldo van mijn Oyster card te vullen. Het saldo daarvan is nu zelfs genoeg voor een volgende trip. :)

Over contant geld gesproken: ik had nog een oud briefje van 20 dat niet meer geaccepteerd wordt. Deze heb ik uiteindelijk bij de High Holborn Post Office kunnen omruilen. Mogelijk dat dit een tip is voor anderen die nog met oude biljetten zitten want er zijn blijkbaar niet veel plaatsen waar je deze kunt ruilen.
  maandag 12 juni 2023 @ 10:36:23 #83
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209485577
Over een paar weken reis ik met de Eurostar voor een weekend naar Londen. Nu ben ik sinds kort aan de adhd medicatie. Keiharde drugs natuurlijk, dus daar moet je het nodige voor regelen.;⁠) Voor UK is een verklaring van mijn arts voldoende. Maar ik vroeg mij af of ik nog een Schengenverklaring nodig heb voor Frankrijk en België aangezien de trein daar doorheen reist.

Weet iemand hoe dat zit?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  maandag 12 juni 2023 @ 10:44:00 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209485652
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:36 schreef Ienepien het volgende:
Over een paar weken reis ik met de Eurostar voor een weekend naar Londen. Nu ben ik sinds kort aan de adhd medicatie. Keiharde drugs natuurlijk, dus daar moet je het nodige voor regelen.;⁠) Voor UK is een verklaring van mijn arts voldoende. Maar ik vroeg mij af of ik nog een Schengenverklaring nodig heb voor Frankrijk en België aangezien de trein daar doorheen reist.

Weet iemand hoe dat zit?
Mijn zoon vliegt vaker naar Schotland zoon gebruikt ook medicatie waarvoor hij een verklaring van zijn arts heeft en zover ik weet is die verklaring te gebruiken in elk land hier in de EU.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209487462
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:36 schreef Ienepien het volgende:
Over een paar weken reis ik met de Eurostar voor een weekend naar Londen. Nu ben ik sinds kort aan de adhd medicatie. Keiharde drugs natuurlijk, dus daar moet je het nodige voor regelen.;⁠) Voor UK is een verklaring van mijn arts voldoende. Maar ik vroeg mij af of ik nog een Schengenverklaring nodig heb voor Frankrijk en België aangezien de trein daar doorheen reist.

Weet iemand hoe dat zit?
Ik zou een medicijn paspoort meenemen. Dat kun je bij de apotheek halen.
Met een meidenkwartet
  maandag 12 juni 2023 @ 14:30:43 #86
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209488209
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Mijn zoon vliegt vaker naar Schotland zoon gebruikt ook medicatie waarvoor hij een verklaring van zijn arts heeft en zover ik weet is die verklaring te gebruiken in elk land hier in de EU.
Ja voor de UK wel. Maar dat is per vliegtuig. De treinreis gaat ook door België en Frankrijk, en die vragen dus ook een Schengenverklaring. Alleen is dat nou nodig wanneer enkel op doorreis bent.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  maandag 12 juni 2023 @ 14:31:08 #87
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209488219
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:24 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik zou een medicijn paspoort meenemen. Dat kun je bij de apotheek halen.
Die ga ik sowieso regelen. Dank!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  maandag 12 juni 2023 @ 14:33:29 #88
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209488251
We gaan trouwens naar een optreden in Hyde Park dat weekend. Iemand daar ervaring mee / handige tips?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_209495887
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:33 schreef Ienepien het volgende:
We gaan trouwens naar een optreden in Hyde Park dat weekend. Iemand daar ervaring mee / handige tips?
Ligt aan welk concert, soms gaan die Engelsen met bekers met pis gooien als ze moeten en geen zin hebben om naar het urinoir te gaan.
pi_209496849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:19 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ligt aan welk concert, soms gaan die Engelsen met bekers met pis gooien als ze moeten en geen zin hebben om naar het urinoir te gaan.
boeren bij de Zwarte Cross doen dat ook, dat is niet per sé Engels.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_209496859
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:33 schreef Ienepien het volgende:
We gaan trouwens naar een optreden in Hyde Park dat weekend. Iemand daar ervaring mee / handige tips?
Op tijd komen, goed de huisregels lezen en je daaraan houden. Kijken waar de ingang is en - indien van toepassing - het juiste metrostration kiezen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:33:11 #92
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209497459
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:19 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ligt aan welk concert, soms gaan die Engelsen met bekers met pis gooien als ze moeten en geen zin hebben om naar het urinoir te gaan.
Ben ik in dit geval niet zo bang voor 😄
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:35:10 #93
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209497471
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Op tijd komen, goed de huisregels lezen en je daaraan houden. Kijken waar de ingang is en - indien van toepassing - het juiste metrostration kiezen.
Tja wat is op tijd... We mogen er extra vroeg in, om 14.00 ofzo maar de hoofdact start pas om 20.30 ofzo en we hoeven niet vooraan te staan.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_209497549
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:35 schreef Ienepien het volgende:

[..]
Tja wat is op tijd... We mogen er extra vroeg in, om 14.00 ofzo maar de hoofdact start pas om 20.30 ofzo en we hoeven niet vooraan te staan.
als je niet vooraan hoeft te staan hoef je inderdaad ook niet heel vroeg te komen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 13 augustus 2023 @ 16:59:24 #95
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210273096
Wij gaan volgend weekend weer een weekje naar Londen. Zevende keer al weer. Maar de eerste keer dat we geen ontbijt bij boeken bij het hotel; echt veel te prijzig. Willen nu een paar ochtenden gewoon een broodje halen bij de Subway of zo, maar willen ook een aantal dagen ontbijten in een leuk ontbijt restaurant of zo (of Diner, zoals ze het in de VS noemen :P ). Wil nog wat gaan rond zoeken, maar wellicht dat jullie suggesties hebben? Geen speciale eisen. Sandwiches, omeletten/uitsmijters/andere ei gerechten, typical English breakfasts zijn allemaal prima. Hotel zit vlakbij de Tower Bridge (The Dixon, Tower Bridge, Autograph Collection). Maar tentjes hoeven niet persé daar in de buurt te zitten; zijn gewoon mobiel uiteraard.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210273729
Eurostar vraagje: in 2019 kreeg ik een voucher als compensatie voor een vertraagde reis.
Die wilde ik in 2020 gebruiken. Maja, kerona…

Uiteindelijk heb ik de voucher, na diverse data geboekt te hebben en die data telkens gratis omboeken naar een verdere toekomstige datum, nu omgezet in een ‘echte’ reis. Maar, omdat ik meende dat ik vooral het bedrag in beweging moest houden, heb ik de boeking uit de losse pols gedaan. Om dat netjes te maken zodra definitieve datum en reisgezelschap bekend was.
Dus nu kloppen de namen op de tickets niet. En doen ze lastig over de wijziging van tenaamstelling ;( Gelukkig zijn voorletters en achternamen wel correct. Website leert me dat een kleine vergissing wel getolereerd wordt.

Maar hoe wordt omgegaan met een compleet andere voornaam dan in paspoort? En voor het andere ticket alleen een voorletter?
Ik heb klantenservice gemaild: die hebben een aantekening gemaakt en een bericht naar het vertrekstation gestuurd. Op mijn vraag of ze daarmee bevestigen dat ik ermee kan reizen: ‘de notitie zou voldoende moeten zijn om te kunnen reizen’. Biedt hen dus ruimte om er onderuit te komen als er toch moeilijk wordt gedaan :')
Aan de andere kant ook een redelijke bevestiging dat het wel los zal lopen.

TL;dr: Iemand ervaring met reizen op een Eurostar ticket wat qua naamstelling niet geheel klopt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210277998
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij gaan volgend weekend weer een weekje naar Londen. Zevende keer al weer. Maar de eerste keer dat we geen ontbijt bij boeken bij het hotel; echt veel te prijzig. Willen nu een paar ochtenden gewoon een broodje halen bij de Subway of zo, maar willen ook een aantal dagen ontbijten in een leuk ontbijt restaurant of zo (of Diner, zoals ze het in de VS noemen :P ). Wil nog wat gaan rond zoeken, maar wellicht dat jullie suggesties hebben? Geen speciale eisen. Sandwiches, omeletten/uitsmijters/andere ei gerechten, typical English breakfasts zijn allemaal prima. Hotel zit vlakbij de Tower Bridge (The Dixon, Tower Bridge, Autograph Collection). Maar tentjes hoeven niet persé daar in de buurt te zitten; zijn gewoon mobiel uiteraard.
Je kunt sowieso voordelig ontbijten bij een Wetherspoons pub. Toevallig zit er een naast jullie hotel; The Pommelers Rest. Gaat 8 uur 's ochtends open.

Mocht je toevallig een keer in de buurt van Kings Cross zijn dan is Sandwich Street Kitchen wel een echte aanrader. Open rond 8 uur a half 9 maar maandag gesloten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 14-08-2023 07:11:44 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_210278027
Liefhebbers van Londen met Instagram kan ik aanraden om het account bowlofchalk te volgen. Elke dag een kort maar leuk - vaak onbekend - feitje over een interessant gebouw, plek of gebeurtenis in Londen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin maandag 14 augustus 2023 @ 07:59:40 #99
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210278189
quote:
Op zondag 13 augustus 2023 @ 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Willen nu een paar ochtenden gewoon een broodje halen bij de Subway of zo,
Voor de "of zo": Pret a Manger. Stukken beter (en gezonder) dan Subway.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_210278435
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 07:59 schreef Breuls het volgende:

[..]
Voor de "of zo": Pret a Manger. Stukken beter (en gezonder) dan Subway.
Eens. Ook mijn favoriete koffieketen boven Costa en Starbucks.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_210278649
Pret vind ik net zo slecht als Starbucks en Costa. In London zijn genoeg zaken te vinden die niet op iedere hoek van de straat liggen om ontbijt en koffie te halen.

Dit jaar nog 3x naar London toe *O*
pi_210278802
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij gaan volgend weekend weer een weekje naar Londen.
Wat zijn jullie plannen? Een week lijkt zo lang.. (al kan dat vast heel makkelijk opgevuld worden met alles wat Londen te bieden heeft).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:03:52 #103
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210279326
Thanks voor de tips! ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat zijn jullie plannen? Een week lijkt zo lang.. (al kan dat vast heel makkelijk opgevuld worden met alles wat Londen te bieden heeft).
We gaan eigenlijk altijd minimaal een weekje; geldt voor vrijwel elke stedentrip. Ik ben fotograaf en fotografeer steden het liefst rond zonsondergang en heb dan het liefst meerdere dagen als opties mocht het weer wat meer tegen zitten. Al is Londen tot nu toe wel de enige stad waar we ons zo vaak zo lang kunnen vermaken.

Wandelen vooral heel veel. Wandeling langs de Thames (vanaf Big Ben tot Tower Bridge, of andersom) doen we vaak wel drie keer in zo’n week en dat vinden we geweldig :P St James Park, Richmond Park, Covent Garden omgeving, musea die gratis zijn, we shoppen er graag films en series die daar vaak goedkoper zijn (sowieso veel meer opties), we hebben er vrienden wonen waar we al een dagje voor uit trekken elke keer, dus dan gaat het vrij vlot :Y maar vooral: we willen ons nooit opgejaagd voelen. En als we toch tijd over hebben dan doen we vaak een dagtripje ergens naar toe met de trein.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin maandag 14 augustus 2023 @ 10:27:03 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210279568
quote:
Op maandag 14 augustus 2023 @ 10:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
we shoppen er graag films en series die daar vaak goedkoper zijn (sowieso veel meer opties),
Ik ook! Totdat mijn walhalla ineens sloot. ;(

Maar die heropent later dit jaar weer. *O* https://www.bbc.com/news/uk-england-london-65417131
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:31:02 #105
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210279601
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:27 schreef Breuls het volgende:

[..]
Ik ook! Totdat mijn walhalla ineens sloot. ;(

Maar die heropent later dit jaar weer. *O* https://www.bbc.com/news/uk-england-london-65417131
Aah gaaf, daar kwam ik ook altijd graag! Laatste keren gingen we naar de hmv vestiging die binnen het winkelcentrum van Westfield ligt; ook vrij fors.

https://maps.app.goo.gl/5ToAASMwioy5LNCD9?g_st=ic
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin maandag 14 augustus 2023 @ 12:27:07 #106
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210280505
Westfield bij Stratford? Die was voor mij gevoel een stuk kleiner dan die op Oxford Street. Ik kon daar gemakkelijk een uur of twee doorbrengen en dan met een stapeltje blu-rays naar buiten komen. :)

-edit-
Ah, andere Westfield. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 14 augustus 2023 @ 17:37:05 #107
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210284157
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eurostar vraagje: in 2019 kreeg ik een voucher als compensatie voor een vertraagde reis.
Die wilde ik in 2020 gebruiken. Maja, kerona…

Uiteindelijk heb ik de voucher, na diverse data geboekt te hebben en die data telkens gratis omboeken naar een verdere toekomstige datum, nu omgezet in een ‘echte’ reis. Maar, omdat ik meende dat ik vooral het bedrag in beweging moest houden, heb ik de boeking uit de losse pols gedaan. Om dat netjes te maken zodra definitieve datum en reisgezelschap bekend was.
Dus nu kloppen de namen op de tickets niet. En doen ze lastig over de wijziging van tenaamstelling ;( Gelukkig zijn voorletters en achternamen wel correct. Website leert me dat een kleine vergissing wel getolereerd wordt.

Maar hoe wordt omgegaan met een compleet andere voornaam dan in paspoort? En voor het andere ticket alleen een voorletter?
Ik heb klantenservice gemaild: die hebben een aantekening gemaakt en een bericht naar het vertrekstation gestuurd. Op mijn vraag of ze daarmee bevestigen dat ik ermee kan reizen: ‘de notitie zou voldoende moeten zijn om te kunnen reizen’. Biedt hen dus ruimte om er onderuit te komen als er toch moeilijk wordt gedaan :')
Aan de andere kant ook een redelijke bevestiging dat het wel los zal lopen.

TL;dr: Iemand ervaring met reizen op een Eurostar ticket wat qua naamstelling niet geheel klopt?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou vooral de mail meenemen waarin ze zeggen dat ze het zouden noteren en dat het geen probleem zou zijn. Snap dat die extra onzekerheid wat onhandig is ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_210284676
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou vooral de mail meenemen waarin ze zeggen dat ze het zouden noteren en dat het geen probleem zou zijn. Snap dat die extra onzekerheid wat onhandig is ;(
Alles staat al in een apart mapje en de prints gaan uiteraard ook mee :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 28 september 2023 @ 18:42:46 #109
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210779920
In november gaan we weer. *O*

Ik ben nog wel op zoek naar een leuke theatervoorstelling of musical. Maar ik heb volgens mij de meest bekende al gehad. :@

Wat is een leuke minder bekende musical die nu nog te zien is in Londen?
  zondag 1 oktober 2023 @ 15:38:40 #110
130755 Kinga
versier hier
pi_210805551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:42 schreef beantherio het volgende:
In november gaan we weer. *O*

Ik ben nog wel op zoek naar een leuke theatervoorstelling of musical. Maar ik heb volgens mij de meest bekende al gehad. :@

Wat is een leuke minder bekende musical die nu nog te zien is in Londen?
Als je Back to the future een leuke film vindt, kan ik je die musical zeker aanraden.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:33:17 #111
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210809476
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 15:38 schreef Kinga het volgende:

[..]
Als je Back to the future een leuke film vindt, kan ik je die musical zeker aanraden.
Bedankt voor de tip! Ik had deze al in het vizier maar ik ga er nu definitief voor kiezen denk ik. ^O^
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:42:25 #112
130755 Kinga
versier hier
pi_210809557
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:33 schreef beantherio het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip! Ik had deze al in het vizier maar ik ga er nu definitief voor kiezen denk ik. ^O^
Ik hoor graag wat je er van vond, ik werd weggeblazen.
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 22:48:17 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210809616
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:42 schreef beantherio het volgende:
In november gaan we weer. *O*

Ik ben nog wel op zoek naar een leuke theatervoorstelling of musical. Maar ik heb volgens mij de meest bekende al gehad. :@

Wat is een leuke minder bekende musical die nu nog te zien is in Londen?
HIer ook november *O* !
Van de week net de Lionking geboekt :7
Dag 2 doen we via tkts.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_210809805
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:48 schreef Rene het volgende:

[..]
HIer ook november *O* !
Van de week net de Lionking geboekt :7
Dag 2 doen we via tkts.
Todaytix app downloaden. in de ochtend de lottery doen voor de show die je wil. Als je beertje snel bent (oefen ff de dagen vantevoren) kan je voor 95% zeker de show krijgen die je wil. Meestal top plekken in de stalls. TKTS is tegenwoordig ook grotendeels online.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 19:43:43 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210816361
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 23:19 schreef RipCity het volgende:

[..]
Todaytix app downloaden. in de ochtend de lottery doen voor de show die je wil. Als je beertje snel bent (oefen ff de dagen vantevoren) kan je voor 95% zeker de show krijgen die je wil. Meestal top plekken in de stalls. TKTS is tegenwoordig ook grotendeels online.
Klopt. Heb een partner die dit vast weet :Y
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:00:06 #116
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210822880
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:48 schreef Rene het volgende:

[..]
HIer ook november *O* !
Van de week net de Lionking geboekt :7
Dag 2 doen we via tkts.
Lion King is zo gaaf daar O+ Hadden m al een keer in New York gezien, maar konden het niet laten hem in Londen ook te zien. Veel plezier alvast!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin donderdag 5 oktober 2023 @ 10:50:55 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210841385
quote:
Op zondag 1 oktober 2023 @ 15:38 schreef Kinga het volgende:

[..]


Als je Back to the future een leuke film vindt, kan ik je die musical zeker aanraden.
Deze ga ik volgende week zien. Ben benieuwd! :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 22:39:08 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210848866
Lullig genoeg lijkt het mij niet zo interessanr. Ben benieuwd :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211028381
Zijn hier al mensen die naar Lift 109 geweest zijn en ervaringen kunnen delen?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:51:17 #120
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211073639
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
Zijn hier al mensen die naar Lift 109 geweest zijn en ervaringen kunnen delen?
Nog niet maar een van mijn plannen voor mijn trip van over een paar weken is om wel eens te gaan kijken bij de verherverbouwde Battersea power station. Misschien dat ik er dan wel even gebruik van ga maken.
pi_211073806
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:51 schreef beantherio het volgende:

[..]
Nog niet maar een van mijn plannen voor mijn trip van over een paar weken is om wel eens te gaan kijken bij de verherverbouwde Battersea power station. Misschien dat ik er dan wel even gebruik van ga maken.
Same.
pi_211093714
Live uit Londen :W

Voor wie met de Eurostar gaat en een typefoutje maakt in een van de namen: geen enkel probleem.
Ticket en paspoort worden niet met elkaar vergeleken. En bij elke controle werden we vlotjes doorgewuifd.

Morgen Cursed Child dag *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211095775
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
Zijn hier al mensen die naar Lift 109 geweest zijn en ervaringen kunnen delen?
Ik wel. Vond het wel aardig, maar niet heel spectaculair. Is even een promopraatje over historie en daarna mag je naar boven toe. Minuutje of 5 bovenin en dan weer naar beneden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 26 oktober 2023 @ 23:44:08 #124
39237 crew  H_T
2733
pi_211096349
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:50 schreef Breuls het volgende:

[..]
Deze ga ik volgende week zien. Ben benieuwd! :)
Hoe was het? Ik ga in november die kant op en BttF staat op mijn optielijst, maar nog niet heel hoog
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_211096393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Hoe was het? Ik ga in november die kant op en BttF staat op mijn optielijst, maar nog niet heel hoog
Ik vind die film helemaal niks aan maar de musical is erg leuk. Echt SUPERVET hoe ze 't doen met de auto telkens vooral. De professor is ook erg leuke rol. Echt amerikaanse vibes. Verrassend leuk. Stuk of 4x gezien. Gewoon de ochtend van de show op todaytix tickets proberen te krijgen voor 25.

[ Bericht 1% gewijzigd door RipCity op 27-10-2023 00:05:52 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211100791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:56 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ik vind die film helemaal niks aan maar de musical is erg leuk. Echt SUPERVET hoe ze 't doen met de auto telkens vooral. De professor is ook erg leuke rol. Echt amerikaanse vibes. Verrassend leuk. Stuk of 4x gezien. Gewoon de ochtend van de show op todaytix tickets proberen te krijgen voor 25.
Je bent vier keer naar dezelfde musical gegaan?
  Admin zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:22:12 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211108528
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:44 schreef H_T het volgende:

[..]

Hoe was het? Ik ga in november die kant op en BttF staat op mijn optielijst, maar nog niet heel hoog
Erg leuk! Het is het verhaal van de eerste film, met wat tweaks. Het is natuurlijk sci-fi en tijdreizen, op een podium, maar de theatertechniek die ze gebruiken om een racende DeLorean te laten zien of de climax met de clock tower is heel slim gedaan. En de cast is erg goed. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 12 november 2023 @ 20:49:08 #128
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211275978
Afgelopen week in Londen geweest en hem vrijdag gezien. Hij is erg leuk ja. De humor uit de film is goed vertaald (vooral de scenes met doc) en de muziek is ook goed. Het verhaal volgt ook nog best wel goed de film: meer zelfs dan ik had verwacht. En waar ze afwijken stoort dat niet. Wel heel knap hoe ze de meer spectaculaire scenes hebben vertaald naar het toneel: van bepaalde dingen richting het einde vraag ik me nog steeds af hoe ze dat gedaan hebben. Voor fans van de film is dit wel een aanrader.
  maandag 13 november 2023 @ 10:10:19 #129
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211279560
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
Zijn hier al mensen die naar Lift 109 geweest zijn en ervaringen kunnen delen?
Ik ben wel bij Battersea Power Station geweest maar ben dit straal vergeten. :@

Mooie verbouwing trouwens maar ik vond het er toen ik er was (vrijdagochtend) wel wat stilletjes. Het leek me nog niet heel succesvol.
pi_211423470
Kennen jullie dit liedje van the Orb? Was een hitje in 1993...


De allereerste sample daarin - "Over the past few years, to the traditional sounds of an English summer, the drone of lawnmowers, the smack of leather on willow, has been added a new noise..." - komt uit een programma van de (voormalige) BBC-presentator John Waite (niet te verwarren met de muzikant John Waite).

Diezelfde John Waite heeft mij dus afgelopen week rondgeleid over Highgate Cemetery. Overigens zonder dit te vertellen. Hij vertelde wel dat-ie zo'n 50 jaar geleden voor het eerst op de begraafplaats kwam, als stagiair bij de BBC. Dus bij thuiskomst ben ik eens op Google gaan neuzen en vond ik dit... Een liedje dat ik tientallen keren gehoord heb, zonder er natuurlijk ooit bij stil te staan waar de samples allemaal vandaan komen. :D

Afijn, als je binnenkort naar Highgate Cemetery gaat en je hebt John als gids, vraag hem dan eens naar the Orb. Volgens Wiki is-ie zelfs met ze op tournee geweest om live z'n zinnetje te doen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2023 18:02:15 ]
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:50:04 #131
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211455538
Leuke anekdote! :)

Highgate West Cemetery had ik een paar weken geleden nog op de agenda staan (East Cemetery heb ik in 2016 al eens bezocht). Helaas door heb ik er door het erg natte weer vanaf moeten zien. Maar het is wel een aanrader om eens te bezoeken.
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:35:25 #132
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_211456386
Een andere muzikale wetenswaardigheid.


Deze clip is opgenomen in Aldwych, een metrostation in Londen dat al bijna 30 jaar buiten gebruik is. Je kunt het tegenwoordig bezoeken (zoals ik heb gedaan) met een rondleiding via het London Transport Museum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2023 17:38:35 ]
  woensdag 29 november 2023 @ 00:31:35 #134
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_211460795
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:37 schreef Sodemieters het volgende:
Een andere muzikale wetenswaardigheid.


Deze clip is opgenomen in Aldwych, een metrostation in Londen dat al bijna 30 jaar buiten gebruik is. Je kunt het tegenwoordig bezoeken (zoals ik heb gedaan) met een rondleiding via het London Transport Museum.
Bookmarked voor een volgend bezoek O+
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Admin woensdag 29 november 2023 @ 09:07:25 #135
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211461857
Oh, dat is wel leuk. Ik ben wel eens in dat museum geweest, maar volgens mij was dat toen nog niet mogelijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211462012
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:37 schreef Sodemieters het volgende:
Een andere muzikale wetenswaardigheid.


Deze clip is opgenomen in Aldwych, een metrostation in Londen dat al bijna 30 jaar buiten gebruik is. Je kunt het tegenwoordig bezoeken (zoals ik heb gedaan) met een rondleiding via het London Transport Museum.
Fors aan de prijs maar natuurlijk wel heel gaaf. Overigens niet het enige te bezoeken station https://www.ltmuseum.co.uk/hidden-london
  woensdag 29 november 2023 @ 16:33:56 #137
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_211465837
Zo weer eens terug van een van onze favorieten. Het was toch weer echt geweldig.

4 dagen met de Eurostar.


Omdat het mijn vrouw haar 50st verjaardagscadeau zijn mocht het ietsje meer zijn deze keer. marvelous room geboekt in het Portobello Hotel in Nothinghill, kost wat meer maar wel een aanradertje.

Tip voor als je de Skygarden wil bezoeken, boek een tafeltje in de restaurant en ga zo naar boven, geen wachtrij (en je hoeft niet echt te gaan eten/drinken)

3 Musicals gedaan.
Crazy for You : Tapdance-comedy à gogo. Moet je van houden, wij vonden het heel erg leuk.

Fanthom of the Opera: klassieker maar we wilden naar His Majesties Theatre; moet je toch ooit gezien hebben, omdat het Halloween was kreeg elke bezoeker een Fanthom masker, groepsfoto op het einde is toch een mooie herinnering


Sunset Blvd : met Nicole Scherzinger; Aparte moderne uitgeklede versie, heel apart maar waanzinnige performance, mss wel het beste wat ik ooit gezien heb in West-End .
pi_211466120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Fors aan de prijs maar natuurlijk wel heel gaaf. Overigens niet het enige te bezoeken station https://www.ltmuseum.co.uk/hidden-london
Het is wat prijzig, maar ik vind het wel verklaarbaar. De rondleiding door Aldwych duurde zo'n 75 minuten, waarbij ze drie man personeel inzetten op een relatief kleine groep (25 mensen). En zo ongeveer alles in Londen is nou eenmaal duur.

Ondanks de prijsstelling is het wel populair. De rondleidingen zitten volgens mij allemaal vol. Dus als je zo'n gesloten metrostation wilt bezoeken, moet je dat vaak ruim van tevoren reserveren, je kunt niet vandaag bedenken dat je dat morgen wilt doen.
pi_211466230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:33 schreef mrPanerai het volgende:
Tip voor als je de Skygarden wil bezoeken, boek een tafeltje in de restaurant en ga zo naar boven, geen wachtrij (en je hoeft niet echt te gaan eten/drinken)
Dat doe ik ook. Er stond een gigantische rij, maar met een lunchreservering kun je die rij gewoon negeren en mag je direct naar boven. Ik ga er dan wel daadwerkelijk lunchen. Wel reserveren en vervolgens niet op komen dagen, vind ik asociaal. Als dat veel gebeurt, zal dat er op een gegeven moment toe leiden dat je de reservering moet garanderen met je creditcard, zoals bij veel van de betere restaurants in Londen nu al het geval is. Kom je niet opdagen, dan wordt je creditcard dus gewoon voor een bepaald bedrag belast.

Overigens is vlakbij Skygarden tegenwoordig The Garden at 120. Een stuk lager en een net wat minder fraai uitzicht. Echter véél minder druk (in 5 minuten ben je boven) en ook gratis.
pi_211466734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is wat prijzig, maar ik vind het wel verklaarbaar. De rondleiding door Aldwych duurde zo'n 75 minuten, waarbij ze drie man personeel inzetten op een relatief kleine groep (25 mensen). En zo ongeveer alles in Londen is nou eenmaal duur.

Ondanks de prijsstelling is het wel populair. De rondleidingen zitten volgens mij allemaal vol. Dus als je zo'n gesloten metrostation wilt bezoeken, moet je dat vaak ruim van tevoren reserveren, je kunt niet vandaag bedenken dat je dat morgen wilt doen.
Je kan gewoon voor morgen kaartjes kopen voor de Aldwych tour :P
pi_211466886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:02 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je kan gewoon voor morgen kaartjes kopen voor de Aldwych tour :P
Kaartje. Er is er nog eentje beschikbaar. :+
pi_211466907
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kaartje. Er is er nog eentje beschikbaar. :+
Jij weet het altijd beter!
pi_211466984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:16 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jij weet het altijd beter!
You've got the looks, I've got the brains, let's make lots of money...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 18:22:13 ]
pi_211467012
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
You've got the looks, I've got the brains, let's make lots of money...
:')
  woensdag 29 november 2023 @ 18:23:04 #145
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211467015
De Aldwych tour heb ik op mijn lijstje gezet voor mijn trip van volgend jaar. Ik had er wel eens van gehoord en als tube-fanaat lijkt me dat wel erg leuk.

Erg leuk verslag ook mrPanerai! Jullie hadden een heel goed gevuld theater-programma: respect. ^O^
pi_211467194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:23 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
:')
Geen Pet Shop Boys fan? Komen ook uit Londen.
pi_211467252
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Geen Pet Shop Boys fan? Komen ook uit Londen.
Niet specifiek maar kan ze wel aanhoren
pi_211597133
Nog leuke aanraders voor de komende dagen? Ik ga volgende week 3 daagjes naar London (eigenlijk voor Harry Potter studio's in Watford). Zijn er nog leuke kerstmarktjes of andere leuke plekken die ik nu zeker mee moet pakken?
  vrijdag 15 december 2023 @ 20:41:18 #149
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211631798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:00 schreef Pinuts het volgende:
Nog leuke aanraders voor de komende dagen? Ik ga volgende week 3 daagjes naar London (eigenlijk voor Harry Potter studio's in Watford). Zijn er nog leuke kerstmarktjes of andere leuke plekken die ik nu zeker mee moet pakken?
Geen specifieke tips. Marylebone en Hampstead vind ik in deze tijd wel speciaal leuke wijken. En in die eerste hebben ze rond kerst ook nog wel eens speciale markten meen ik.
  Moderator vrijdag 15 december 2023 @ 22:07:08 #150
45833 crew  Fogel
pi_211633220
Zo, trip naar San Fransisco geannuleerd om daarvoor in de plaats naar Londen te gaan om nog een van de laatste voorstellingen van the phantom of the opera mee te kunnen pikken *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 15 december 2023 @ 22:50:56 #151
39237 crew  H_T
2733
pi_211633721
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:56 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ik vind die film helemaal niks aan maar de musical is erg leuk. Echt SUPERVET hoe ze 't doen met de auto telkens vooral. De professor is ook erg leuke rol. Echt amerikaanse vibes. Verrassend leuk. Stuk of 4x gezien. Gewoon de ochtend van de show op todaytix tickets proberen te krijgen voor 25.
Het is uiteindelijk Matilda geworden, maar ik onthou het voor een volgende keer :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 30 december 2023 @ 21:35:15 #152
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211848502
Mensen hebben momenteel wat moeite om thuis te komen met de Eurostar: Eurostar annuleert alle treinen van en naar Londen vanwege ondergelopen tunnel

Het zal ook lastig worden om zoveel mensen op korte termijn om te boeken: blijkbaar gaat het om rond de 16.000 mensen.
pi_211849286
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:35 schreef beantherio het volgende:
Mensen hebben momenteel wat moeite om thuis te komen met de Eurostar: Eurostar annuleert alle treinen van en naar Londen vanwege ondergelopen tunnel

Het zal ook lastig worden om zoveel mensen op korte termijn om te boeken: blijkbaar gaat het om rond de 16.000 mensen.
Ja, ik begreep dat de treinen morgen al helemaal vol zaten. Dus als je vandaag niet kon, kun je morgen sowieso ook niet - of de treinen nou rijden of niet. Die mensen zitten met de jaarwisseling dus ergens anders dan ze van plan waren.
pi_211849396
Ja na die ellende vorige week bij Eurostar. Geen goede tijden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 30 december 2023 @ 22:18:10 #155
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211849933
Zal je maar overkomen, zuur zeg ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 30 december 2023 @ 22:41:16 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211850879
Op zich zou ik er geen moeite mee hebben om nog een paar dagen in Londen te moeten spenderen. Ik zou de tijd en het geld wel hebben. :)

Maar goed: dat is niet voor iedereen zo makkelijk.
pi_211852581
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:41 schreef beantherio het volgende:
Op zich zou ik er geen moeite mee hebben om nog een paar dagen in Londen te moeten spenderen. Ik zou de tijd en het geld wel hebben. :)

Maar goed: dat is niet voor iedereen zo makkelijk.
Kun je zoiets nergens claimen? Als je dit met een vliegreis overkomt, moet je gecompenseerd worden.

En langer blijven is op zich geen straf, maar het kan natuurlijk ook andersom zijn: je had erheen gewild, maar dat kan nu niet. No show bij het hotel, geld kwijt, ellende. Bovendien zullen veel mensen plannen hebben gehad voor de jaarwisseling, die nu niet door kunnen gaan. En je moet maar zien waar je opeens last minute een hotelkamer vindt die niet de hoofdprijs kost.
  zaterdag 30 december 2023 @ 23:53:45 #158
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211853592
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je zoiets nergens claimen? Als je dit met een vliegreis overkomt, moet je gecompenseerd worden.
Je kunt in ieder geval het geld van je ticket terug krijgen: https://www.eurostar.com/(...)ingen-en-compensatie
pi_211975220
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je zoiets nergens claimen? Als je dit met een vliegreis overkomt, moet je gecompenseerd worden.

En langer blijven is op zich geen straf, maar het kan natuurlijk ook andersom zijn: je had erheen gewild, maar dat kan nu niet. No show bij het hotel, geld kwijt, ellende. Bovendien zullen veel mensen plannen hebben gehad voor de jaarwisseling, die nu niet door kunnen gaan. En je moet maar zien waar je opeens last minute een hotelkamer vindt die niet de hoofdprijs kost.
Wij zijn ooit (al jaren geleden, toen er in december een keer hevige sneeuwval was) gedwongen in Brussel moeten blijven omdat de Eurostar onverwachts door de sneeuw niet ging. We kregen toen een hotel in Brussel aangeboden (terwijl we daar maar een uurtje rijden vandaan wonen). Hebben een leuk weekend Brussel gehad, drie nachten. Hotel werd betaald, tickets Eurostar terugbetaald, maar ook alle kosten van verblijf daar konden we indienen en werden vergoed. Dus alle etentjes etc. Was echt heel tof van Eurostar. Weet niet of ze nu nog zo ruim zijn hiermee. Zal ook van hun verzekering af hangen.
  woensdag 10 januari 2024 @ 20:25:03 #160
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_211987419
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wij zijn ooit (al jaren geleden, toen er in december een keer hevige sneeuwval was) gedwongen in Brussel moeten blijven omdat de Eurostar onverwachts door de sneeuw niet ging. We kregen toen een hotel in Brussel aangeboden (terwijl we daar maar een uurtje rijden vandaan wonen). Hebben een leuk weekend Brussel gehad, drie nachten. Hotel werd betaald, tickets Eurostar terugbetaald, maar ook alle kosten van verblijf daar konden we indienen en werden vergoed. Dus alle etentjes etc. Was echt heel tof van Eurostar. Weet niet of ze nu nog zo ruim zijn hiermee. Zal ook van hun verzekering af hangen.
Wij strandden in Brussel, overnachting werd vergoed maar niet meteen geregeld, de reis naar huis moesten we volgens de NBS toch voor betalen, dat kregen we toen niet terug want we hadden met het oorspronkelijke ticket alsnog in moeten stappen. Een dag later. Nadat deze niet meer geldig zou zijn. Dat vond ik wel redelijk slordig.

En we raakten toen in Brussel omdat we zijn gaan bellen, want in Londen was het al hommeles en geen enkele informatie behalve dat er in Parijs een brandje in een controlekamer was geweest...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator woensdag 10 januari 2024 @ 20:42:02 #161
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211987666
Afgelopen november vanaf schiphol gevlogen op City. Dit in zo’n embraer vliegtuig. Nog nooit zoveel beenruimte gehad :o _O_ . Ook een verschrikkelijk ideaal vliegveld!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 10 januari 2024 @ 20:45:17 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211987722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:33 schreef mrPanerai het volgende:

Tip voor als je de Skygarden wil bezoeken, boek een tafeltje in de restaurant en ga zo naar boven, geen wachtrij (en je hoeft niet echt te gaan eten/drinken)
Hebben we dus wel gedaan. Ongelooflijk duur gegeten :') ! Maar ja. Doe je ook maar een keer. Hahahah
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211988695
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Hebben we dus wel gedaan. Ongelooflijk duur gegeten :') ! Maar ja. Doe je ook maar een keer. Hahahah
Valt wel mee toch, qua prijs? Of heb je niet bij Darwin gegeten, maar bij Fenchurch? Daar kies je dan zelf voor.
  donderdag 11 januari 2024 @ 08:05:26 #164
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_211989982
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Hebben we dus wel gedaan. Ongelooflijk duur gegeten :') ! Maar ja. Doe je ook maar een keer. Hahahah
Fenchurch zal idd wel duur zijn, Wij waren bij Darwin Brasserie geweest, dat was naar Londense normen nog ok, alhoewel de service en houding van het personeel echt niet ok was.
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 08:05:50 #165
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211989984
quote:
Op woensdag 10 januari 2024 @ 20:42 schreef Rene het volgende:
Afgelopen november vanaf schiphol gevlogen op City. Dit in zo’n embraer vliegtuig. Nog nooit zoveel beenruimte gehad :o _O_ . Ook een verschrikkelijk ideaal vliegveld!
Voordat ik besloot voortaan met de trein te gaan vloog ik altijd op City. Hele fijne, lekker kleine luchthaven. :)

Als ik ivm die Eurostar-problemen toch weer een keertje het vliegtuig kies, wordt het zeker weer City.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 11 januari 2024 @ 08:43:42 #166
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_211990201
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 08:05 schreef Breuls het volgende:

[..]
Voordat ik besloot voortaan met de trein te gaan vloog ik altijd op City. Hele fijne, lekker kleine luchthaven. :)

Als ik ivm die Eurostar-problemen toch weer een keertje het vliegtuig kies, wordt het zeker weer City.
Heb net voor mei weer een paar dagen Londen geboekt,
voor Eurostar ik betaal nu 94¤ heen en weer (Brussel - St Pancras) maar voor 125¤ kan ik ook vliegen vanuit Antwerpen naar London City.
Is het een metrolijn van LCY naar het centrum want dat heb ik nog niet gedaan?
pi_211990360
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:42 schreef Rene het volgende:
Afgelopen november vanaf schiphol gevlogen op City. Dit in zo’n embraer vliegtuig. Nog nooit zoveel beenruimte gehad :o _O_ . Ook een verschrikkelijk ideaal vliegveld!
Ben enkele jaren geleden van City naar Schiphol gevlogen met Flybe (bestaat nu niet meer). Dat was in een vaag vliegtuig.



[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 11-01-2024 09:07:49 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211990516
Februari gaan we een weekendje weg, vrijdagochtend heen, zondagavond terug. Trein 300 pp, vliegen nog geen 100 pp. Keuze was snel gemaakt dan :')

5e keer, blijft leuk.
Hoi
pi_211990565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 08:43 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Heb net voor mei weer een paar dagen Londen geboekt,
voor Eurostar ik betaal nu 94¤ heen en weer (Brussel - St Pancras) maar voor 125¤ kan ik ook vliegen vanuit Antwerpen naar London City.
Is het een metrolijn van LCY naar het centrum want dat heb ik nog niet gedaan?
DLR en dan zit je zo weer in de metro. Elizabeth-line is dan meest comfortabel zou ik zeggen.

Als je niet teveel spullen bij hebt dan is het ook nog leuk om de Cable Car te doen
pi_211990592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 08:43 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Heb net voor mei weer een paar dagen Londen geboekt,
voor Eurostar ik betaal nu 94¤ heen en weer (Brussel - St Pancras) maar voor 125¤ kan ik ook vliegen vanuit Antwerpen naar London City.
Is het een metrolijn van LCY naar het centrum want dat heb ik nog niet gedaan?
Het is geen metro maar een bovengrondse Light Railway, DLR genaamd (zonder bestuurder, tof om voorin te zitten en door de voorruit te kijken). Valt wel gewoon onder Transport for London (TfL) dus je betaalt de reguliere zonetarieven die je ook voor de metro betaalt (London City Airport station ligt in zone 3) en het valt dus ook gewoon onder de daily cap van de metro en bus, zolang je elke reis maar begint en eindigt met dezelfde Oyster card of bankpas. In het centrum van Londen heeft de DLR twee eindpunten waar je over kan stappen op de metro (eentje bij Bank / Monument station en eentje vlakbij Tower Hill station, genaamd Tower Gateway).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 09:47:27 #171
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211990758
quote:
Op donderdag 11 januari 2024 @ 08:43 schreef mrPanerai het volgende:

Is het een metrolijn van LCY naar het centrum want dat heb ik nog niet gedaan?
Zeker. De luchthaven heeft een eigen DLR-station met verbinding naar de city, en daar kun je natuurlijk weer overstappen op de tube.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 09:49:05 #172
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211990764
quote:
Op donderdag 11 januari 2024 @ 09:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]


Het is geen metro maar een bovengrondse Light Railway, DLR genaamd (zonder bestuurder, tof om voorin te zitten en door de voorruit te kijken).
Hoewel er technisch een onderscheid is tussen DLR en Underground, valt het voor mij allebei onder 'metro', omdat de ervaring zo goed als gelijk is. Inchecken, instappen, rijden, uitstappen, uitchecken. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211990951
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:49 schreef Breuls het volgende:

[..]
Hoewel er technisch een onderscheid is tussen DLR en Underground, valt het voor mij allebei onder 'metro', omdat de ervaring zo goed als gelijk is. Inchecken, instappen, rijden, uitstappen, uitchecken. :)
Gelijk heb je hoor.

De DLR kent een interessante politiek-bestuurlijke geschiedenis, met veel discussie en niet uitgevoerde besluiten. In de tijd dat de docks nog operationeel waren reed er een trein. In de jaren '60 is deze dienst echter opgeheven, omdat er veel minder arbeiders naar de docks van de Thames gingen. Bewoners zaten zonder trein richting Londen. Toen is er als vervanging van de reguliere treindienst een light railway voorgesteld, maar dat bleek te duur. Toen kwam er echter een hoop geld vrij voor een nieuwe metrolijn in Londen en was het de bedoeling dat deze metrolijn vanaf noordwest Londen via Charing Cross naar de voormalige docks ging. Het gedeelte vanuit het noordwesten tot Charing Cross is wel gebouwd en is bekend geworden als de Jubilee Line. Toen kwam Thatcher aan de macht en in het kader van bezuinigingen (en ruzie tussen Thatcher en de Greater London Council onder leiding van de latere burgemeester Ken Livingstone) is het verder trekken van de lijn richting de docks toen niet doorgegaan. Later is de Jubilee Line alsnog uitgebreid, maar in een hele andere richting. Vervolgens is er als compromis en onder druk van de bedrijven die bezig waren met het herontwerpen van de docks een veel goedkopere light railway gebouwd.

Dit boeit verder niemand, behalve een aantal London Transport nerds zoals ik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211990978
Toen ik in Mile End woonde liep ik regelmatig naar Bow Church om vanaf daar de DLR naar Greenwich te nemen. Zo'n mooi gedeelte van Londen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211990999
quote:
6s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Gelijk heb je hoor.

De DLR kent een interessante politiek-bestuurlijke geschiedenis, met veel discussie en niet uitgevoerde besluiten. In de tijd dat de docks nog operationeel waren reed er een trein. In de jaren '60 is deze dienst echter opgeheven, omdat er veel minder arbeiders naar de docks van de Thames gingen. Bewoners zaten zonder trein richting Londen. Toen is er als vervanging van de reguliere treindienst een light railway voorgesteld, maar dat bleek te duur. Toen kwam er echter een hoop geld vrij voor een nieuwe metrolijn in Londen en was het de bedoeling dat deze metrolijn vanaf noordwest Londen via Charing Cross naar de voormalige docks ging. Het gedeelte vanuit het noordwesten tot Charing Cross is wel gebouwd en is bekend geworden als de Jubilee Line. Toen kwam Thatcher aan de macht en in het kader van bezuinigingen (en ruzie tussen Thatcher en de Greater London Council onder leiding van de latere burgemeester Ken Livingstone) is het verder trekken van de lijn richting de docks toen niet doorgegaan. Later is de Jubilee Line alsnog uitgebreid, maar in een hele andere richting. Vervolgens is er als compromis en onder druk van de bedrijven die bezig waren met het herontwerpen van de docks een veel goedkopere light railway gebouwd.

Dit boeit verder niemand, behalve een aantal London Transport nerds zoals ik.
De TfL-tours zijn ook wel de moeite waard _O_
pi_211991196
Bij de DLR zelf ook extra opletten dat je goed in- en uitcheckt. De stations hebben veelal geen poortjes.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 januari 2024 @ 12:02:22 #177
39237 crew  H_T
2733
pi_211991884
quote:
6s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ben enkele jaren geleden van City naar Schiphol gevlogen met Flybe (bestaat nu niet meer). Dat was in een vaag vliegtuig.

[ afbeelding ]
Dat heb ik ook een keer gedaan, het was zelfs een bewuste keuze :Y Ik wilde wel een keer in zo'n de Havilland Dash-8 vliegen. Zo'n propellervliegtuig vliegt wat lager en langzamer dan een jet. Het was onbewolkt die dag en ik zat aan het raam, dus ik had perfect zicht om te sightseeen O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 januari 2024 @ 12:06:00 #178
39237 crew  H_T
2733
pi_211991909
Op LCY heb ik ook een keer dit vage vliegtuigje gezien

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 12:40:47 #179
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211992243
quote:
Op donderdag 11 januari 2024 @ 10:08 schreef Nielsch het volgende:

Dit boeit verder niemand, behalve een aantal London Transport nerds zoals ik.
Mij dus wel, want ik vind dat soort dingen wel interessant. :)

Zo heb ik net meteen een kaart van London erbij gepakt, want ik dacht "huh, de Jubilee gaat toch helemaal niet langs Charing Cross?" en dat wilde ik natuurlijk even controleren. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211992255
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 12:40 schreef Breuls het volgende:

[..]
Mij dus wel, want ik vind dat soort dingen wel interessant. :)

Zo heb ik net meteen een kaart van London erbij gepakt, want ik dacht "huh, de Jubilee gaat toch helemaal niet langs Charing Cross?" en dat wilde ik natuurlijk even controleren. :P
Als je de London Underground tour doet dan wel :P
https://www.ltmuseum.co.uk/whats-on/hidden-london/charing-cross
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 12:43:27 #181
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211992264
quote:
Op donderdag 11 januari 2024 @ 12:06 schreef H_T het volgende:
Op LCY heb ik ook een keer dit vage vliegtuigje gezien

[ afbeelding ]
Een AVRO RJ-85. Doet me denken aan de toestellen waarmee ik vroeger van Rotterdam naar London City vloog, dat waren Fokker F27's en die hadden ook de vleugels boven de ramen.

Dat was toen nog met VLM, en later CityJet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 12:44:43 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211992271
quote:
Op donderdag 11 januari 2024 @ 12:42 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]


Als je de London Underground tour doet dan wel :P
https://www.ltmuseum.co.uk/whats-on/hidden-london/charing-cross
Misschien moet ik een volgende keer maar eens z'n tour doen. Lijkt me wel leuk. :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Breuls op 11-01-2024 13:35:10 ]
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211992277
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 12:44 schreef Breuls het volgende:

[..]
Verkeerd linkje? :P

Misschien moet ik een volgende keer maar eens z'n tour doen. Lijkt me wel leuk. :)
Wil je die dan even uit je quote weghalen?

[ Bericht % gewijzigd door Breuls op 11-01-2024 13:35:26 ]
pi_211992307
De Charing Cross en de Euston tour heb ik gedaan. Waren allebei wel de moeite waard, alleen is het qua beschikbaarheid altijd even kijken of er tours op de planning staan.
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 13:35:20 #185
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211992744
quote:
Op donderdag 11 januari 2024 @ 12:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]


Wil je die dan even uit je quote weghalen?
Done. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211993605
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 12:40 schreef Breuls het volgende:

[..]
Mij dus wel, want ik vind dat soort dingen wel interessant. :)

Zo heb ik net meteen een kaart van London erbij gepakt, want ik dacht "huh, de Jubilee gaat toch helemaal niet langs Charing Cross?" en dat wilde ik natuurlijk even controleren. :P
Haha heel scherp!

Nu niet meer nee, maar check eens een metrokaart uit 1987 of zo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 15:22:28 #187
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211993712
Inderdaad:

1992-852.jpg

Geinig zeg. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211994051
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:22 schreef Breuls het volgende:
Inderdaad:

[ afbeelding ]

Geinig zeg. :)
Ah, daar staat dat rare extra lijntje naar Aldwych ook nog op. Aldwych is inmiddels ook al decennia buiten gebruik en kun je met zo'n tour bezoeken.
  Admin donderdag 11 januari 2024 @ 15:56:10 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211994110
Oh ja, dat is/was Strand. Dat heb ik wel eens in films gebruikt zien worden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211994216
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:56 schreef Breuls het volgende:
Oh ja, dat is/was Strand. Dat heb ik wel eens in films gebruikt zien worden. :)
Ja, daarvoor wordt het nog steeds gebruikt. Ook als trainingslocatie (terrorismeoefeningen e.d.).
  Moderator donderdag 11 januari 2024 @ 18:15:01 #191
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211995364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 08:05 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Fenchurch zal idd wel duur zijn, Wij waren bij Darwin Brasserie geweest, dat was naar Londense normen nog ok, alhoewel de service en houding van het personeel echt niet ok was.
Fenchurch :') ! 500 euro voor twee personen. Was wel speciaal tho. Maar toch.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211995463
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:56 schreef Breuls het volgende:
Oh ja, dat is/was Strand. Dat heb ik wel eens in films gebruikt zien worden. :)
Op het bovengrondse stationsgebouw staat inderdaad de oorspronkelijke naam Strand.

Is inderdaad al vele decennia een filmlocatie voor films/series die zich in de underground afspelen. Onder andere bij V For Vendetta en Luther. Opvallend genoeg niet in James Bond: Die Another Day, daar werd de tube scene gefilmd op... het verlaten Jubilee Line perron van Charing Cross. Ja daar issie weer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211995498
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 16:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, daarvoor wordt het nog steeds gebruikt. Ook als trainingslocatie (terrorismeoefeningen e.d.).
mijn ex heeft voor haar werk wel eens meegewerkt aan een enorme simulatie van een terreuraanslag op de Londense metro, maar dat was in Dartford, een dorp vlak buiten Londen. Alles tot in detail nagemaakt en met honderden acteurs.

https://www.bbc.com/news/uk-35686269.amp

[ Bericht 10% gewijzigd door Nielsch op 11-01-2024 19:05:04 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211997555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 18:15 schreef Rene het volgende:

[..]
Fenchurch :') ! 500 euro voor twee personen. Was wel speciaal tho. Maar toch.
Als je bereid bent zo veel uit te geven, zijn er veel betere plekken.
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 08:26:31 #195
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212000648
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 20:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als je bereid bent zo veel uit te geven, zijn er veel betere plekken.
Eens eens. Maar dit was ik van te voren niet helemaal van plan. Maar wanneer je er zit ga je er maar voor of zo :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:18:15 #196
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_212002232
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:26 schreef Rene het volgende:

[..]
Eens eens. Maar dit was ik van te voren niet helemaal van plan. Maar wanneer je er zit ga je er maar voor of zo :s)
nee dat doen wij niet voor zulke bedragen, dat willen we plannen. Wij hebben bij Park Row in het Monarch Theater gegeten, kwam ook iets boven de 500¤ uit en dat vonden we wel de moeite
pi_212145201
In mei weer een paar dagen Londen, maar heb het idee dat hotels ontzettend veel duurder zijn geworden dan vorig jaar. Misschien omdat het nu weekend is en vorige keer doordeweeks? Of omdat het nu in mei is en vorige keer in november was? Hoewel november toch ook populair is voor kerstmis-shoppen.

Hoe dan ook, denk dat ik maar eens een Z Hotel ga proberen, of wellicht Premier Inn. Maar zelfs dan betaal je al snel 150 pond (ja pond, geen euro) per nacht. Voor een fucking Premier Inn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2024 20:22:01 ]
pi_212145631
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:15 schreef Sodemieters het volgende:
In mei weer een paar dagen Londen, maar heb het idee dat hotels ontzettend veel duurder zijn geworden dan vorig jaar. Misschien omdat het nu weekend is en vorige keer doordeweeks? Of omdat het nu in mei is en vorige keer in november was? Hoewel november toch ook populair is voor kerstmis-shoppen.

Hoe dan ook, denk dat ik maar eens een Z Hotel ga proberen, of wellicht Premier Inn. Maar zelfs dan betaal je al snel 150 pond (ja pond, geen euro) per nacht. Voor een fucking Premier Inn.
Met wat zoeken kun je voor die prijs per nacht (en goedkoper) ook een appartementje vinden. Meer ruimte, vaak ook centraal gelegen. Alleen moet je dan zelf ontbijt fixen maar ook dat kun je goedkoper krijgen dan hoteltarief.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212145893
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Met wat zoeken kun je voor die prijs per nacht (en goedkoper) ook een appartementje vinden. Meer ruimte, vaak ook centraal gelegen. Alleen moet je dan zelf ontbijt fixen maar ook dat kun je goedkoper krijgen dan hoteltarief.
Ja, da's niet handig met bagage. Moet je om 11:00 uur uit je appartement zijn en vliegen om 20:00 uur. Wat doe je dan ondertussen met je koffer? Idem op de dag van aankomst trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2024 21:00:18 ]
pi_212146077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, da's niet handig met bagage. Moet je om 11:00 uur uit je appartement zijn en vliegen om 20:00 uur. Wat doe je dan ondertussen met je koffer? Idem op de dag van aankomst trouwens.
Vanwaar vlieg je? Meestal vertrek je vanaf een centraal station per trein naar een vliegveld. Kun je daar bij aankomst je tas achterlaten en later oppikken, en op de terugvlucht hetzelfde.
En soms kun je later uitchecken, lost je tassen probleem ook op.
In Wenen zat ik in een appartementencomplex waar men afsluitbare tassenkluisjes had. Kun je ook nog naar zoeken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212146128
Oeps, dubbel. :@

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2024 21:34:59 ]
pi_212146140
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Vanwaar vlieg je? Meestal vertrek je vanaf een centraal station per trein naar een vliegveld. Kun je daar bij aankomst je tas achterlaten en later oppikken, en op de terugvlucht hetzelfde.
En soms kun je later uitchecken, lost je tassen probleem ook op.
In Wenen zat ik in een appartementencomplex waar men afsluitbare tassenkluisjes had. Kun je ook nog naar zoeken.
Vanaf City.

Ik zal eens kijken of ik iets vind qua appartementen dat aantrekkelijk is. :)
pi_212146264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, da's niet handig met bagage. Moet je om 11:00 uur uit je appartement zijn en vliegen om 20:00 uur. Wat doe je dan ondertussen met je koffer? Idem op de dag van aankomst trouwens.
Easy peasy https://www.cntraveller.com/article/luggage-storage-london
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_212146315
quote:
Ook wel eens zoiets gebruikt. Goedkoop en veel adressen beschikbaar om in een nachtwinkel of hotel dichtbij een groot station je tas te droppen voor een dag.
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:39:19 #205
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_212150873
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:15 schreef Sodemieters het volgende:
Maar zelfs dan betaal je al snel 150 pond (ja pond, geen euro) per nacht. Voor een fucking Premier Inn.
Probeer eens een (voor zover je dat niet hebt gedaan) buiten de de city, dat kan al een boel schelen.
Tegelijkertijd is het wel goed aangesloten op TfL.

Voorbeelden waar ik zelf ben geweest:
Premier Inn Shepherds Bush Road - Loopafstand Hammersmith Underground (District Line, Picadilly, Circle, Hammersmith & City)
Premier Inn London Docklands - Nabij Excel, loopafstand DLR

Hammersmith vond ik zelf het leukste, er is meer reuring dan in de Docklands. Brewdog & Wagamama aan de overkant. Hammersmith station kent ook wat winkeltjes als je een boodschapje wilt doen.
Burnt to the core but not broken
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:55:05 #206
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_212151043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:39 schreef PPL het volgende:

[..]
Probeer eens een (voor zover je dat niet hebt gedaan) buiten de de city, dat kan al een boel schelen.
Tegelijkertijd is het wel goed aangesloten op TfL.

Voorbeelden waar ik zelf ben geweest:
Premier Inn Shepherds Bush Road - Loopafstand Hammersmith Underground (District Line, Picadilly, Circle, Hammersmith & City)
Premier Inn London Docklands - Nabij Excel, loopafstand DLR

Hammersmith vond ik zelf het leukste, er is meer reuring dan in de Docklands. Brewdog & Wagamama aan de overkant. Hammersmith station kent ook wat winkeltjes als je een boodschapje wilt doen.
En Wing Wing aan de overkant van het station! Daar kan geen KFC of andere tent tegenop vinden wij.
pi_212151072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:39 schreef PPL het volgende:

[..]
Probeer eens een (voor zover je dat niet hebt gedaan) buiten de de city, dat kan al een boel schelen.
Tegelijkertijd is het wel goed aangesloten op TfL.

Voorbeelden waar ik zelf ben geweest:
Premier Inn Shepherds Bush Road - Loopafstand Hammersmith Underground (District Line, Picadilly, Circle, Hammersmith & City)
Premier Inn London Docklands - Nabij Excel, loopafstand DLR

Hammersmith vond ik zelf het leukste, er is meer reuring dan in de Docklands. Brewdog & Wagamama aan de overkant. Hammersmith station kent ook wat winkeltjes als je een boodschapje wilt doen.
Thanks! Ik ga die voorbeelden nog even checken voor mijn data.

Wat ik wel tegen kwam was een heel betaalbaar hotel, maar dat bleek dan alleen per bus bereikbaar, of een half uur lopen naar een metrohalte. Of hotels die in het uiterste westen liggen, terwijl ik met name in het oosten moet zijn, zodat je voor alles een uur in de metro zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2024 10:57:33 ]
pi_212152775
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:39 schreef PPL het volgende:

[..]
Probeer eens een (voor zover je dat niet hebt gedaan) buiten de de city, dat kan al een boel schelen.
Tegelijkertijd is het wel goed aangesloten op TfL.

Voorbeelden waar ik zelf ben geweest:
Premier Inn Shepherds Bush Road - Loopafstand Hammersmith Underground (District Line, Picadilly, Circle, Hammersmith & City)
Premier Inn London Docklands - Nabij Excel, loopafstand DLR

Hammersmith vond ik zelf het leukste, er is meer reuring dan in de Docklands. Brewdog & Wagamama aan de overkant. Hammersmith station kent ook wat winkeltjes als je een boodschapje wilt doen.
Inmiddels bekeken. De Premier Inn bij Shepherds Bush is inderdaad wat goedkoper, het zou me in totaal zo'n 35 pond schelen. Die ligt voor mij echter erg ongunstig.

De Premier Inn bij Docklands Excel is daarentegen een stuk duurder dan de (veel centraler gelegen) Premier Inn die ik zelf op het oog had (namelijk Aldgate). Bij Excel zitten nog wel wat andere hotels, waarvan sommige behoorlijk gunstig geprijsd zijn. Maar mijn hemel, wat een deprimerende omgeving is dat. Dan geef ik toch liever iets meer uit voor een wat levendiger wijk.

Ik zoek nog even verder. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2024 13:50:03 ]
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 24 januari 2024 @ 15:48:06 #209
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_212153857
https://nos.nl/artikel/25(...)de-zomer-gewoon-door

Gewoon met de Eurostar naar Londen deze zomer allen.
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 16:08:02 #210
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212154046
Paddington / lancaster gate is een fijne plek > bobW was ons laatste hotel/appt
Russel square hebben we ook in een hostel gezeten. Wel prive faciliteiten. Maar zou die niet zo snel aanraden. Net als ons eerste hotel. Maar BobW vonden we top.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 24 januari 2024 @ 16:14:45 #211
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_212154123
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:08 schreef Rene het volgende:
Paddington / lancaster gate is een fijne plek > bobW was ons laatste hotel/appt
Russel square hebben we ook in een hostel gezeten. Wel prive faciliteiten. Maar zou die niet zo snel aanraden. Net als ons eerste hotel. Maar BobW vonden we top.
Wij zitten 16-18 feb in londen en zitten in het park grand paddington court, 2 nachten iets van 230 en had kennelijk nog 40 bij booking als een soort van tegoed die er nog van af ging daarna. Hotel en reviews zien er op het eerste oog goed uit en vond dit wel betaalbaar. Zin in :)
Hoi
pi_212154344
Ik zat een dik jaar geleden rond Kilburn ten NW van Regent's Park. Je kunt dan te voet langs het smalle kanaal zo Regent's Park inlopen. Echt geweldig mooi stuk van de stad _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Admin woensdag 24 januari 2024 @ 16:34:37 #213
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212154352
quote:
Op woensdag 24 januari 2024 @ 16:08 schreef Rene het volgende:
Russel square hebben we ook in een hostel gezeten. Wel prive faciliteiten. Maar zou die niet zo snel aanraden.
Is dat toevallig The Generator?

Da's jaren mijn vaste plek geweest, totdat ik een beetje de hostels ontgroeid was en gewoon een normale hotelkamer wilde.

Vond het altijd wel geinig, zo'n gezamenlijke sfeer. Het was wel echt een beetje voor jong publiek, met af en toe een feestje en zo (maar ook overal bordjes om vooral buiten geen herrie te maken ivm de buren :P).

De eerste keer dat ik daar kwam was ook als jongere: het was de verblijfplek tijdens een schoolreisje in 1996. 8-)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_212154460
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:08 schreef Rene het volgende:
Paddington / lancaster gate is een fijne plek > bobW was ons laatste hotel/appt
Russel square hebben we ook in een hostel gezeten. Wel prive faciliteiten. Maar zou die niet zo snel aanraden. Net als ons eerste hotel. Maar BobW vonden we top.
Oe! BobW zit wel precies op de plek waar ik idealiter zou willen verblijven, maar is op mijn data vanaf 177 pond per nacht. Ik vind het wel interessant, maar het is qua budget dus niet aantrekkelijker dan een Premier Inn, Z Hotel, oid.
pi_212154485
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:14 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Wij zitten 16-18 feb in londen en zitten in het park grand paddington court, 2 nachten iets van 230 en had kennelijk nog 40 bij booking als een soort van tegoed die er nog van af ging daarna. Hotel en reviews zien er op het eerste oog goed uit en vond dit wel betaalbaar. Zin in :)
Dat is dan 230 per nacht, lijkt me? Als ik kijk op mijn data, kom ik uit op 265 euro per nacht.
pi_212154505
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:34 schreef Breuls het volgende:
Is dat toevallig The Generator?
Oei... daar ben ik als student geweest, toen we in Londen op studiereis waren. Dat was niet best. 's Ochtends je tanden poetsen bij volgekotste wasbakken en dan bij het ontbijt op zoek naar een boterham die niet beschimmeld was. Is wel meer dan 20 jaar geleden, dus wellicht is het nu beter.
  woensdag 24 januari 2024 @ 17:03:05 #217
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_212154573
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:48 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is dan 230 per nacht, lijkt me? Als ik kijk op mijn data, kom ik uit op 265 euro per nacht.
nee dat is voor 2 nachten.

Zie nu dat als ik het nogmaals boek de prijs flink hoger is idd :o maandje geleden geboekt.

Edit: met dat genius programma gaat er ook wat vanaf vaak bij ons. Mqar dit is wel een groot verschil
Hoi
  Admin woensdag 24 januari 2024 @ 17:05:56 #218
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212154594
quote:
Op woensdag 24 januari 2024 @ 16:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Oei... daar ben ik als student geweest, toen we in Londen op studiereis waren. Dat was niet best. 's Ochtends je tanden poetsen bij volgekotste wasbakken en dan bij het ontbijt op zoek naar een boterham die niet beschimmeld was. Is wel meer dan 20 jaar geleden, dus wellicht is het nu beter.
Oh wow, zo erg heb ik het niet meegemaakt. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 17:28:16 #219
45833 crew  Fogel
pi_212154796
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Inmiddels bekeken. De Premier Inn bij Shepherds Bush is inderdaad wat goedkoper, het zou me in totaal zo'n 35 pond schelen. Die ligt voor mij echter erg ongunstig.

De Premier Inn bij Docklands Excel is daarentegen een stuk duurder dan de (veel centraler gelegen) Premier Inn die ik zelf op het oog had (namelijk Aldgate). Bij Excel zitten nog wel wat andere hotels, waarvan sommige behoorlijk gunstig geprijsd zijn. Maar mijn hemel, wat een deprimerende omgeving is dat. Dan geef ik toch liever iets meer uit voor een wat levendiger wijk.

Ik zoek nog even verder. :)
Was in mei bij een congres in excel maar verbleef in Paddington. Directe metro, dikke prima.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 19:40:02 #220
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212156510
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:34 schreef Breuls het volgende:

[..]
Is dat toevallig The Generator?

Da's jaren mijn vaste plek geweest, totdat ik een beetje de hostels ontgroeid was en gewoon een normale hotelkamer wilde.

Vond het altijd wel geinig, zo'n gezamenlijke sfeer. Het was wel echt een beetje voor jong publiek, met af en toe een feestje en zo (maar ook overal bordjes om vooral buiten geen herrie te maken ivm de buren :P).

De eerste keer dat ik daar kwam was ook als jongere: het was de verblijfplek tijdens een schoolreisje in 1996. 8-)
Russel square hostel of zo. Weet het zo niet meer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 19:40:52 #221
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212156526
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Oe! BobW zit wel precies op de plek waar ik idealiter zou willen verblijven, maar is op mijn data vanaf 177 pond per nacht. Ik vind het wel interessant, maar het is qua budget dus niet aantrekkelijker dan een Premier Inn, Z Hotel, oid.
100 hebben we geloof ik betaald. Besef dat we geluk hebben gehad. Haha.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_212157023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:40 schreef Rene het volgende:

[..]
100 hebben we geloof ik betaald. Besef dat we geluk hebben gehad. Haha.
Het lijkt er vooral op dat ik erg dure data heb gekozen. Alles wat hier als betaalbare opties wordt genoemd, is op mijn data aardig aan de prijs. Vraag me af of er dat weekend wellicht een of ander groot evenement in de stad is.
  woensdag 24 januari 2024 @ 20:16:13 #223
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212157153
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 15:48 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)de-zomer-gewoon-door

Gewoon met de Eurostar naar Londen deze zomer allen.
Het is natuurlijk minder ideaal dan de rechtstreekse lijn maar beter dan niks. Het is in ieder geval fijn dat je nu evengoed een kaart voor de hele route van Amsterdam naar Londen kunt kopen en niet afhankelijk bent van de Intercity naar België.
  woensdag 24 januari 2024 @ 22:55:19 #224
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_212160183
Wij zijn al een aantal keer geweest bij Point A Hotel London King's Cross St Pancras. Ideaal vanuit de Eurostar lopend maar het hotel. Strak en modern, goede bedden en qua prijs ook prima.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Admin donderdag 25 januari 2024 @ 10:06:33 #225
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212162447
Fijn dat Eurostar gewoon de gehele reis tussen NL en LDN blijft regelen. Ik had al op zoiets gehoopt, en anders zou ik gewoon iets op eigen houtje zijn gaan regelen, maar dit is prettig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 25 januari 2024 @ 10:07:02 #226
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212162455
quote:
Op woensdag 24 januari 2024 @ 19:40 schreef Rene het volgende:

[..]

Russel square hostel of zo. Weet het zo niet meer.
Ah, die ken ik misschien van naam, maar niet van binnen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 25 januari 2024 @ 21:02:25 #227
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212169334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:55 schreef SV-tje het volgende:
Wij zijn al een aantal keer geweest bij Point A Hotel London King's Cross St Pancras. Ideaal vanuit de Eurostar lopend maar het hotel. Strak en modern, goede bedden en qua prijs ook prima.
Die heb ik afgelopen november ook gebruikt. Perfect qua bereikbaarheid met de Eurostar ja. Maar ook lekker om zo dicht op een knooppunt van de metro te zitten. ^O^

De lift van dat hotel is trouwens wel minuscuul! :D
pi_212169783
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:55 schreef SV-tje het volgende:
Wij zijn al een aantal keer geweest bij Point A Hotel London King's Cross St Pancras. Ideaal vanuit de Eurostar lopend maar het hotel. Strak en modern, goede bedden en qua prijs ook prima.
Die is prima inderdaad :Y
  Moderator donderdag 25 januari 2024 @ 21:55:54 #229
45833 crew  Fogel
pi_212170338
Royal National Hotel op Russel Square is zo’n typisch schoolklassen/backpacker’hotel’. Enige wat ik er positief aan vond was de waterdruk in de douche. Maar ach, het was relatief goedkoop.
Wel meer dan 10 jaar geleden inmiddels.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:02:50 #230
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212170428
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:55 schreef Fogel het volgende:
Royal National Hotel op Russel Square is zo’n typisch schoolklassen/backpacker’hotel’. Enige wat ik er positief aan vond was de waterdruk in de douche. Maar ach, het was relatief goedkoop.
Wel meer dan 10 jaar geleden inmiddels.
Daar heb ik ook meerdere keren gezeten. Gigantisch groot, heel sober maar wel netjes en redelijk centraal gelegen (heel dichtbij een metrostation van Russel Square). Tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop trouwens.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:09:37 #231
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_212170538
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:02 schreef beantherio het volgende:

[..]
Die heb ik afgelopen november ook gebruikt. Perfect qua bereikbaarheid met de Eurostar ja. Maar ook lekker om zo dicht op een knooppunt van de metro te zitten. ^O^

De lift van dat hotel is trouwens wel minuscuul! :D
Ja wij zetten meestal de koffers erin en lopen dan zelf met de trap.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:30:37 #232
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212170806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:09 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ja wij zetten meestal de koffers erin en lopen dan zelf met de trap.
Lol! Daar had ik niet aan gedacht. :D

Met 1 persoon en 1 koffer lukte het ook wel gelukkig.
  Admin vrijdag 26 januari 2024 @ 06:56:14 #233
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212172250
quote:
Op donderdag 25 januari 2024 @ 21:55 schreef Fogel het volgende:
Royal National Hotel op Russel Square is zo’n typisch schoolklassen/backpacker’hotel’.
Inderdaad. :D

Terwijl (op mijn schoolreis in '96) een deel van de leerlingen in The Generator zat, was een ander deel in het Royal National ondergebracht. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 26 januari 2024 @ 08:36:45 #234
39237 crew  H_T
2733
pi_212172800
In november zat ik in Tavistock Hotel, vlakbij Russel Square. De bedden waren erg hard en zoals veel dingen in Engeland leken de beste dagen al even geleden te zijn, maar verder wel okay
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 20:53:06 #235
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_212180636
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:55 schreef Fogel het volgende:
Royal National Hotel op Russel Square is zo’n typisch schoolklassen/backpacker’hotel’. Enige wat ik er positief aan vond was de waterdruk in de douche. Maar ach, het was relatief goedkoop.
Wel meer dan 10 jaar geleden inmiddels.
Dat hotel hebben wij ook geboekt voor ons aanstaande verblijf in de meivakantie :D
Het is inderdaad relatief goedkoop en we zochten een driepersoonskamer.
We gaan met de Eurostar vanuit Rotterdam. We vertrekken op Koningsdag, dus vanaf Amsterdam vertrekken leek ons niet zo heel handig :')

Ik ben zelf al wel eens in Londen geweest, maar dat is al wel 25 jaar geleden; vriend en dochter zijn er helemaal nog niet geweest. We hebben er heel veel zin in.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Licht Ontvlambaar zondag 28 januari 2024 @ 11:44:05 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_212199559
Ik heb daar ooit stagegelopen, Royal National en Tavistock Hotel horen allebei bij de Imperial Hotel Group. De ligging is wel ideaal :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_212225317
Ik weet nog steeds niet waarom mijn data zo idioot duur zijn, ik zie dat weekend geen groot evenement of zo. Wat ik wel zie is dat de prijzen alleen maar stijgen. Het Z Hotel dat ik overwoog zat eerst op 150 pond per nacht, maar is nu al gestegen naar 165 pond per nacht. Premier Inn zit op 145 pond per nacht voor een standaard kamer (wat erg sober is), of 160 pond per nacht voor een premier plus room.

Heb dus maar besloten om het anders op te lossen. Radisson heeft een januari-aanbieding. Dat kost me weliswaar 170 pond per nacht, maar dan heb ik tenminste een fatsoenlijk hotel. Het verschil in comfort is die paar pond verschil in prijs waarschijnlijk ruimschoots waard.
pi_212225603
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 16:01 schreef Sodemieters het volgende:
Ik weet nog steeds niet waarom mijn data zo idioot duur zijn, ik zie dat weekend geen groot evenement of zo. Wat ik wel zie is dat de prijzen alleen maar stijgen. Het Z Hotel dat ik overwoog zat eerst op 150 pond per nacht, maar is nu al gestegen naar 165 pond per nacht. Premier Inn zit op 145 pond per nacht voor een standaard kamer (wat erg sober is), of 160 pond per nacht voor een premier plus room.

Heb dus maar besloten om het anders op te lossen. Radisson heeft een januari-aanbieding. Dat kost me weliswaar 170 pond per nacht, maar dan heb ik tenminste een fatsoenlijk hotel. Het verschil in comfort is die paar pond verschil in prijs waarschijnlijk ruimschoots waard.
Cookies eens deleten en dan opnieuw zoeken via vpn? Of in een andere browser en via vpn?

Begin maart weer eens een dagje naar Londen, om een nieuw paspoort aan te vragen vooral, maar vriendin gaat mee en maken er een dagje van. Hopelijk is het gezeik met de treinen dat wat minder dan nu: stakingen, omgewaaide bomen, verzakkingen, de NS is er niks bij de laatste tijd als ik het op het nieuws hoor. Kan ook altijd nog een bus nemen. Ongeveer uur met de trein naar Marylebone of Paddington, of 90 min met een bus.
  Moderator dinsdag 30 januari 2024 @ 17:23:05 #239
45833 crew  Fogel
pi_212226315
Net een werktrip geboekt voor mei. Hotelkeuze is nogal beperkt via het reisportaal dat we gebruiken. Het is Travelodge London Liverpool Street geworden. Ongeveer 145 GBP per nacht gemiddeld, inclusief ontbijt.
Heel erg basic hotel, doet me aan Ibis denken. Vast goed genoeg.
Andere hotels lagen al snel op 200-250 GBP per nacht inclusief ontbijt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_212226456
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 16:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Cookies eens deleten en dan opnieuw zoeken via vpn? Of in een andere browser en via vpn?
Maakt geen verschil.
pi_212226479
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 17:23 schreef Fogel het volgende:
Net een werktrip geboekt voor mei. Hotelkeuze is nogal beperkt via het reisportaal dat we gebruiken. Het is Travelodge London Liverpool Street geworden. Ongeveer 145 GBP per nacht gemiddeld, inclusief ontbijt.
Heel erg basic hotel, doet me aan Ibis denken. Vast goed genoeg.
Andere hotels lagen al snel op 200-250 GBP per nacht inclusief ontbijt.
Travelodge is nog wel een slagje meer basic dan Ibis. Heb ooit in de bloedhitte in een Travelodge gezeten. Kreeg ik een stoffige ventilator. Ibis heeft tenminste nog airco.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_212226527
quote:
18s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:15 schreef Sodemieters het volgende:
In mei weer een paar dagen Londen, maar heb het idee dat hotels ontzettend veel duurder zijn geworden dan vorig jaar. Misschien omdat het nu weekend is en vorige keer doordeweeks? Of omdat het nu in mei is en vorige keer in november was? Hoewel november toch ook populair is voor kerstmis-shoppen.

Hoe dan ook, denk dat ik maar eens een Z Hotel ga proberen, of wellicht Premier Inn. Maar zelfs dan betaal je al snel 150 pond (ja pond, geen euro) per nacht. Voor een fucking Premier Inn.
Zit je niet in de meivakantie?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_212227245
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 17:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zit je niet in de meivakantie?
In ieder geval niet voor het Nederlandse onderwijs, wellicht voor het Engelse?
pi_212227726
Er is sowieso early May Bank Holiday (eerste maandag in mei) en Spring Bank Holiday (laatste maandag in mei), lange weekenden waar veel mensen nog een of meer dagen aan vast plakken.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 19:42:41 #245
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_212228194
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 18:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
In ieder geval niet voor het Nederlandse onderwijs, wellicht voor het Engelse?
Wij zitten in de Nederlandse meivakantie (we vertrekken op Koningsdag) en betalen 800 pond voor 4 nachten voor 3 personen inclusief ontbijt in een basic hotel met optie tot gratis annuleren. Als ik nu weer kijk, zie ik dat de prijzen inderdaad nog weer een heel stuk hoger zijn (het hotel dat wij geboekt hebben is inmiddels niet meer beschikbaar, maar de hotels die nog meer op mijn lijstje stonden, zijn zo 200 euro duurder voor 4 nachten :o Heel apart. )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 30 januari 2024 @ 20:05:44 #246
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_212228731
Niet heel apart denk ik? Wij boeken onze hotels in Londen vaak al wel 7/8 maanden van te voren als het even kan, in de tijd erna worden ze enkel duurder. Hoe dichter op de reis data hoe duurder vaak & met wat geluk is de week voor de reisdatum ook weer wat goedkoper als nog niet alle kamers bezet zijn in die periode.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_212229849
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 17:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Travelodge is nog wel een slagje meer basic dan Ibis. Heb ooit in de bloedhitte in een Travelodge gezeten. Kreeg ik een stoffige ventilator. Ibis heeft tenminste nog airco.
Je hebt goede (nieuwe) Travelodges en slechte (ook nieuwe) Ibissen, het ontloopt elkaar niet zoveel.
  woensdag 31 januari 2024 @ 15:47:42 #248
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212237778
quote:
10s.gif Op zondag 28 januari 2024 11:44 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb daar ooit stagegelopen, Royal National en Tavistock Hotel horen allebei bij de Imperial Hotel Group. De ligging is wel ideaal :)
Mooie ligging inderdaad. Maar het valt wel op dat zelfs wat meer basic hotels als deze de prijzen de laatste jaren fors omhoog gegooid hebben. Pre-Corona heb ik daar nog wel eens onder de 100 pond per nacht betaald voor de wat populairdere perioden. Daar zitten ze nu ruim boven.

Stagelopen bij hotels als deze heb ik trouwens niet echt een voorstelling bij. Het oogt alsof ze vooral gebruik maken van personeel uit Azië. Maar dat zal niet bij alle afdelingen zo zijn. :)
  woensdag 31 januari 2024 @ 17:58:49 #249
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_212239713
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niet heel apart denk ik? Wij boeken onze hotels in Londen vaak al wel 7/8 maanden van te voren als het even kan, in de tijd erna worden ze enkel duurder. Hoe dichter op de reis data hoe duurder vaak & met wat geluk is de week voor de reisdatum ook weer wat goedkoper als nog niet alle kamers bezet zijn in die periode.
Meestal wordt het inderdaad wel wát duurder, maar het is nu wel behoorlijk fors duurder geworden in een relatief korte tijd voor mijn gevoel :) . Nou ja, het maakt ons persoonlijk toch niet meer uit ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_212239801
Ik krijg ook het idee dat de prijzen voor de weekenden erg verschillen van de prijzen doordeweeks. Vorige keer Londen was november vorig jaar, doordeweeks. Komende keer is in mei, in het weekend.

In mei is het dit keer slechts twee nachten, waarbij de nacht van vrijdag op zaterdag significant goedkoper is dan de nacht van zaterdag op zondag. Daar zit wel een factor anderhalf tussen.
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:56:50 #251
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_212241111
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:05 schreef Sodemieters het volgende:
Ik krijg ook het idee dat de prijzen voor de weekenden erg verschillen van de prijzen doordeweeks. Vorige keer Londen was november vorig jaar, doordeweeks. Komende keer is in mei, in het weekend.

In mei is het dit keer slechts twee nachten, waarbij de nacht van vrijdag op zaterdag significant goedkoper is dan de nacht van zaterdag op zondag. Daar zit wel een factor anderhalf tussen.
Mei is over het algemeen ook vaak wel wat duurder, veel populairder, tenzij je laat in November zat; dan heb je nog de kerstversieringen en zo natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')