Een AVRO RJ-85. Doet me denken aan de toestellen waarmee ik vroeger van Rotterdam naar London City vloog, dat waren Fokker F27's en die hadden ook de vleugels boven de ramen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 @ 12:06 schreef H_T het volgende:
Op LCY heb ik ook een keer dit vage vliegtuigje gezien
[ afbeelding ]
Misschien moet ik een volgende keer maar eens z'n tour doen. Lijkt me wel leuk.quote:Op donderdag 11 januari 2024 @ 12:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je de London Underground tour doet dan wel![]()
https://www.ltmuseum.co.uk/whats-on/hidden-london/charing-cross
Wil je die dan even uit je quote weghalen?quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:44 schreef Breuls het volgende:
[..]
Verkeerd linkje?
Misschien moet ik een volgende keer maar eens z'n tour doen. Lijkt me wel leuk.
Done.quote:Op donderdag 11 januari 2024 @ 12:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wil je die dan even uit je quote weghalen?
Haha heel scherp!quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:40 schreef Breuls het volgende:
[..]
Mij dus wel, want ik vind dat soort dingen wel interessant.
Zo heb ik net meteen een kaart van London erbij gepakt, want ik dacht "huh, de Jubilee gaat toch helemaal niet langs Charing Cross?" en dat wilde ik natuurlijk even controleren.
Ah, daar staat dat rare extra lijntje naar Aldwych ook nog op. Aldwych is inmiddels ook al decennia buiten gebruik en kun je met zo'n tour bezoeken.quote:
Ja, daarvoor wordt het nog steeds gebruikt. Ook als trainingslocatie (terrorismeoefeningen e.d.).quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:56 schreef Breuls het volgende:
Oh ja, dat is/was Strand. Dat heb ik wel eens in films gebruikt zien worden.![]()
Fenchurchquote:Op donderdag 11 januari 2024 08:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Fenchurch zal idd wel duur zijn, Wij waren bij Darwin Brasserie geweest, dat was naar Londense normen nog ok, alhoewel de service en houding van het personeel echt niet ok was.
Op het bovengrondse stationsgebouw staat inderdaad de oorspronkelijke naam Strand.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:56 schreef Breuls het volgende:
Oh ja, dat is/was Strand. Dat heb ik wel eens in films gebruikt zien worden.![]()
mijn ex heeft voor haar werk wel eens meegewerkt aan een enorme simulatie van een terreuraanslag op de Londense metro, maar dat was in Dartford, een dorp vlak buiten Londen. Alles tot in detail nagemaakt en met honderden acteurs.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, daarvoor wordt het nog steeds gebruikt. Ook als trainingslocatie (terrorismeoefeningen e.d.).
Als je bereid bent zo veel uit te geven, zijn er veel betere plekken.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:15 schreef Rene het volgende:
[..]
Fenchurch! 500 euro voor twee personen. Was wel speciaal tho. Maar toch.
Eens eens. Maar dit was ik van te voren niet helemaal van plan. Maar wanneer je er zit ga je er maar voor of zoquote:Op donderdag 11 januari 2024 20:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je bereid bent zo veel uit te geven, zijn er veel betere plekken.
nee dat doen wij niet voor zulke bedragen, dat willen we plannen. Wij hebben bij Park Row in het Monarch Theater gegeten, kwam ook iets boven de 500¤ uit en dat vonden we wel de moeitequote:Op vrijdag 12 januari 2024 08:26 schreef Rene het volgende:
[..]
Eens eens. Maar dit was ik van te voren niet helemaal van plan. Maar wanneer je er zit ga je er maar voor of zo
Met wat zoeken kun je voor die prijs per nacht (en goedkoper) ook een appartementje vinden. Meer ruimte, vaak ook centraal gelegen. Alleen moet je dan zelf ontbijt fixen maar ook dat kun je goedkoper krijgen dan hoteltarief.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:15 schreef Sodemieters het volgende:
In mei weer een paar dagen Londen, maar heb het idee dat hotels ontzettend veel duurder zijn geworden dan vorig jaar. Misschien omdat het nu weekend is en vorige keer doordeweeks? Of omdat het nu in mei is en vorige keer in november was? Hoewel november toch ook populair is voor kerstmis-shoppen.
Hoe dan ook, denk dat ik maar eens een Z Hotel ga proberen, of wellicht Premier Inn. Maar zelfs dan betaal je al snel 150 pond (ja pond, geen euro) per nacht. Voor een fucking Premier Inn.
Ja, da's niet handig met bagage. Moet je om 11:00 uur uit je appartement zijn en vliegen om 20:00 uur. Wat doe je dan ondertussen met je koffer? Idem op de dag van aankomst trouwens.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met wat zoeken kun je voor die prijs per nacht (en goedkoper) ook een appartementje vinden. Meer ruimte, vaak ook centraal gelegen. Alleen moet je dan zelf ontbijt fixen maar ook dat kun je goedkoper krijgen dan hoteltarief.
Vanwaar vlieg je? Meestal vertrek je vanaf een centraal station per trein naar een vliegveld. Kun je daar bij aankomst je tas achterlaten en later oppikken, en op de terugvlucht hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, da's niet handig met bagage. Moet je om 11:00 uur uit je appartement zijn en vliegen om 20:00 uur. Wat doe je dan ondertussen met je koffer? Idem op de dag van aankomst trouwens.
Vanaf City.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vanwaar vlieg je? Meestal vertrek je vanaf een centraal station per trein naar een vliegveld. Kun je daar bij aankomst je tas achterlaten en later oppikken, en op de terugvlucht hetzelfde.
En soms kun je later uitchecken, lost je tassen probleem ook op.
In Wenen zat ik in een appartementencomplex waar men afsluitbare tassenkluisjes had. Kun je ook nog naar zoeken.
Easy peasy https://www.cntraveller.com/article/luggage-storage-londonquote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, da's niet handig met bagage. Moet je om 11:00 uur uit je appartement zijn en vliegen om 20:00 uur. Wat doe je dan ondertussen met je koffer? Idem op de dag van aankomst trouwens.
Ook wel eens zoiets gebruikt. Goedkoop en veel adressen beschikbaar om in een nachtwinkel of hotel dichtbij een groot station je tas te droppen voor een dag.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Easy peasy https://www.cntraveller.com/article/luggage-storage-london
Probeer eens een (voor zover je dat niet hebt gedaan) buiten de de city, dat kan al een boel schelen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:15 schreef Sodemieters het volgende:
Maar zelfs dan betaal je al snel 150 pond (ja pond, geen euro) per nacht. Voor een fucking Premier Inn.
En Wing Wing aan de overkant van het station! Daar kan geen KFC of andere tent tegenop vinden wij.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:39 schreef PPL het volgende:
[..]
Probeer eens een (voor zover je dat niet hebt gedaan) buiten de de city, dat kan al een boel schelen.
Tegelijkertijd is het wel goed aangesloten op TfL.
Voorbeelden waar ik zelf ben geweest:
Premier Inn Shepherds Bush Road - Loopafstand Hammersmith Underground (District Line, Picadilly, Circle, Hammersmith & City)
Premier Inn London Docklands - Nabij Excel, loopafstand DLR
Hammersmith vond ik zelf het leukste, er is meer reuring dan in de Docklands. Brewdog & Wagamama aan de overkant. Hammersmith station kent ook wat winkeltjes als je een boodschapje wilt doen.
Thanks! Ik ga die voorbeelden nog even checken voor mijn data.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:39 schreef PPL het volgende:
[..]
Probeer eens een (voor zover je dat niet hebt gedaan) buiten de de city, dat kan al een boel schelen.
Premier Inn Shepherds Bush Road - Loopafstand Hammersmith Underground (District Line, Picadilly, Circle, Hammersmith & City)
Hammersmith vond ik zelf het leukste, er is meer reuring dan in de Docklands. Brewdog & Wagamama aan de overkant. Hammersmith station kent ook wat winkeltjes als je een boodschapje wilt doen.
Inmiddels bekeken. De Premier Inn bij Shepherds Bush is inderdaad wat goedkoper, het zou me in totaal zo'n 35 pond schelen. Die ligt voor mij echter erg ongunstig.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:39 schreef PPL het volgende:
[..]
Wij zitten 16-18 feb in londen en zitten in het park grand paddington court, 2 nachten iets van 230 en had kennelijk nog 40 bij booking als een soort van tegoed die er nog van af ging daarna. Hotel en reviews zien er op het eerste oog goed uit en vond dit wel betaalbaar. Zin inquote:Op woensdag 24 januari 2024 16:08 schreef Rene het volgende:
Paddington / lancaster gate is een fijne plek > bobW was ons laatste hotel/appt
Russel square hebben we ook in een hostel gezeten. Wel prive faciliteiten. Maar zou die niet zo snel aanraden. Net als ons eerste hotel. Maar BobW vonden we top.
Is dat toevallig The Generator?quote:Op woensdag 24 januari 2024 @ 16:08 schreef Rene het volgende:
Russel square hebben we ook in een hostel gezeten. Wel prive faciliteiten. Maar zou die niet zo snel aanraden.
Oe! BobW zit wel precies op de plek waar ik idealiter zou willen verblijven, maar is op mijn data vanaf 177 pond per nacht. Ik vind het wel interessant, maar het is qua budget dus niet aantrekkelijker dan een Premier Inn, Z Hotel, oid.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:08 schreef Rene het volgende:
Paddington / lancaster gate is een fijne plek > bobW was ons laatste hotel/appt
Russel square hebben we ook in een hostel gezeten. Wel prive faciliteiten. Maar zou die niet zo snel aanraden. Net als ons eerste hotel. Maar BobW vonden we top.
Dat is dan 230 per nacht, lijkt me? Als ik kijk op mijn data, kom ik uit op 265 euro per nacht.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:14 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Wij zitten 16-18 feb in londen en zitten in het park grand paddington court, 2 nachten iets van 230 en had kennelijk nog 40 bij booking als een soort van tegoed die er nog van af ging daarna. Hotel en reviews zien er op het eerste oog goed uit en vond dit wel betaalbaar. Zin in![]()
Oei... daar ben ik als student geweest, toen we in Londen op studiereis waren. Dat was niet best. 's Ochtends je tanden poetsen bij volgekotste wasbakken en dan bij het ontbijt op zoek naar een boterham die niet beschimmeld was. Is wel meer dan 20 jaar geleden, dus wellicht is het nu beter.quote:
nee dat is voor 2 nachten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is dan 230 per nacht, lijkt me? Als ik kijk op mijn data, kom ik uit op 265 euro per nacht.
Oh wow, zo erg heb ik het niet meegemaakt.quote:Op woensdag 24 januari 2024 @ 16:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Oei... daar ben ik als student geweest, toen we in Londen op studiereis waren. Dat was niet best. 's Ochtends je tanden poetsen bij volgekotste wasbakken en dan bij het ontbijt op zoek naar een boterham die niet beschimmeld was. Is wel meer dan 20 jaar geleden, dus wellicht is het nu beter.
Was in mei bij een congres in excel maar verbleef in Paddington. Directe metro, dikke prima.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Inmiddels bekeken. De Premier Inn bij Shepherds Bush is inderdaad wat goedkoper, het zou me in totaal zo'n 35 pond schelen. Die ligt voor mij echter erg ongunstig.
De Premier Inn bij Docklands Excel is daarentegen een stuk duurder dan de (veel centraler gelegen) Premier Inn die ik zelf op het oog had (namelijk Aldgate). Bij Excel zitten nog wel wat andere hotels, waarvan sommige behoorlijk gunstig geprijsd zijn. Maar mijn hemel, wat een deprimerende omgeving is dat. Dan geef ik toch liever iets meer uit voor een wat levendiger wijk.
Ik zoek nog even verder.
Russel square hostel of zo. Weet het zo niet meer.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:34 schreef Breuls het volgende:
[..]
Is dat toevallig The Generator?
Da's jaren mijn vaste plek geweest, totdat ik een beetje de hostels ontgroeid was en gewoon een normale hotelkamer wilde.
Vond het altijd wel geinig, zo'n gezamenlijke sfeer. Het was wel echt een beetje voor jong publiek, met af en toe een feestje en zo (maar ook overal bordjes om vooral buiten geen herrie te maken ivm de buren).
De eerste keer dat ik daar kwam was ook als jongere: het was de verblijfplek tijdens een schoolreisje in 1996.
100 hebben we geloof ik betaald. Besef dat we geluk hebben gehad. Haha.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Oe! BobW zit wel precies op de plek waar ik idealiter zou willen verblijven, maar is op mijn data vanaf 177 pond per nacht. Ik vind het wel interessant, maar het is qua budget dus niet aantrekkelijker dan een Premier Inn, Z Hotel, oid.
Het lijkt er vooral op dat ik erg dure data heb gekozen. Alles wat hier als betaalbare opties wordt genoemd, is op mijn data aardig aan de prijs. Vraag me af of er dat weekend wellicht een of ander groot evenement in de stad is.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:40 schreef Rene het volgende:
[..]
100 hebben we geloof ik betaald. Besef dat we geluk hebben gehad. Haha.
Het is natuurlijk minder ideaal dan de rechtstreekse lijn maar beter dan niks. Het is in ieder geval fijn dat je nu evengoed een kaart voor de hele route van Amsterdam naar Londen kunt kopen en niet afhankelijk bent van de Intercity naar België.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:48 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)de-zomer-gewoon-door
Gewoon met de Eurostar naar Londen deze zomer allen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |