abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:36:15 #76
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209368352
Nog een weekje en dan ga ik voor het eerst in 6 jaar weer! *O*

Wat ik me nog afvroeg: hoe makkelijk is het voor een toerist om gebruik te maken van al die huurfiets-diensten die er nu zijn? Moet je dan al van tevoren een account of app hebben of is het ook makkelijk om dat ter plekke te regelen?
pi_209370602
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:36 schreef beantherio het volgende:
Nog een weekje en dan ga ik voor het eerst in 6 jaar weer! *O*

Wat ik me nog afvroeg: hoe makkelijk is het voor een toerist om gebruik te maken van al die huurfiets-diensten die er nu zijn? Moet je dan al van tevoren een account of app hebben of is het ook makkelijk om dat ter plekke te regelen?
Santander gewoon ter plekke zonder account. De Lime bikes etc maak je zo een account aan ook als je daar staat, maar je kan al de app downloaden
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator vrijdag 2 juni 2023 @ 08:36:40 #78
45833 crew  Fogel
pi_209371961
Vorige week voor het eerst geen oystercard gebruikt in de metro. Gewoon bankpas in- en uitbliepen. Werkt perfekt! Ook heel makkelijk om achteraf een uitdraai van de kosten te krijgen, handig als je voor je werk reist.

Protip voor mensen met gold status bij Star Alliance; als je de Heathrow Express pakt kan je een standaardticket kopen en zonder extra kosten in business/first gaan zitten samen met een +1.
Je kan ook gewoon de Elizabeth line pakken, is vast een stuk goedkoper en het duurt ook iets langer.

Heb een nieuwe favoriete kroeg, Sussex Arms. Daar hebben ze ‘aviation inspired’ interieur. Stoelen uit een concorde, tafels en wat decoraties gemaakt van een A320 en een lamp en deel van de bar van de voorkant van een motor van een A340.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 2 juni 2023 @ 14:13:37 #79
38114 beantherio
pi_209375555
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:36 schreef Fogel het volgende:
Vorige week voor het eerst geen oystercard gebruikt in de metro. Gewoon bankpas in- en uitbliepen. Werkt perfekt! Ook heel makkelijk om achteraf een uitdraai van de kosten te krijgen, handig als je voor je werk reist.
Werkt dat dan ook echt met een Nederlandse bankpas?
pi_209375569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:13 schreef beantherio het volgende:

[..]
Werkt dat dan ook echt met een Nederlandse bankpas?
Ja, ik gebruik de Oyster ook niet meer.
Tap tap tap
  vrijdag 2 juni 2023 @ 14:18:47 #81
38114 beantherio
pi_209375614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja, ik gebruik de Oyster ook niet meer.
Cool! Als het goed is heb ik nog (6 jaar oud) tegoed op mijn Oyster card staan, maar zodra dat op is ga ik het wel even testen met mijn bankpas. :)
  zondag 11 juni 2023 @ 17:57:52 #82
38114 beantherio
pi_209478828
Ik heb het (met de tube reizen o.b.v. je bankpas) uiteindelijk niet getest. Ik had een beetje teveel cash geld bij me en heb dat gebruikt om het saldo van mijn Oyster card te vullen. Het saldo daarvan is nu zelfs genoeg voor een volgende trip. :)

Over contant geld gesproken: ik had nog een oud briefje van 20 dat niet meer geaccepteerd wordt. Deze heb ik uiteindelijk bij de High Holborn Post Office kunnen omruilen. Mogelijk dat dit een tip is voor anderen die nog met oude biljetten zitten want er zijn blijkbaar niet veel plaatsen waar je deze kunt ruilen.
  maandag 12 juni 2023 @ 10:36:23 #83
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209485577
Over een paar weken reis ik met de Eurostar voor een weekend naar Londen. Nu ben ik sinds kort aan de adhd medicatie. Keiharde drugs natuurlijk, dus daar moet je het nodige voor regelen.;⁠) Voor UK is een verklaring van mijn arts voldoende. Maar ik vroeg mij af of ik nog een Schengenverklaring nodig heb voor Frankrijk en België aangezien de trein daar doorheen reist.

Weet iemand hoe dat zit?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  maandag 12 juni 2023 @ 10:44:00 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209485652
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:36 schreef Ienepien het volgende:
Over een paar weken reis ik met de Eurostar voor een weekend naar Londen. Nu ben ik sinds kort aan de adhd medicatie. Keiharde drugs natuurlijk, dus daar moet je het nodige voor regelen.;⁠) Voor UK is een verklaring van mijn arts voldoende. Maar ik vroeg mij af of ik nog een Schengenverklaring nodig heb voor Frankrijk en België aangezien de trein daar doorheen reist.

Weet iemand hoe dat zit?
Mijn zoon vliegt vaker naar Schotland zoon gebruikt ook medicatie waarvoor hij een verklaring van zijn arts heeft en zover ik weet is die verklaring te gebruiken in elk land hier in de EU.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209487462
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:36 schreef Ienepien het volgende:

Weet iemand hoe dat zit?
Ik zou een medicijn paspoort meenemen. Dat kun je bij de apotheek halen.
Met een meidenkwartet
  maandag 12 juni 2023 @ 14:30:43 #86
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209488209
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Mijn zoon vliegt vaker naar Schotland zoon gebruikt ook medicatie waarvoor hij een verklaring van zijn arts heeft en zover ik weet is die verklaring te gebruiken in elk land hier in de EU.
Ja voor de UK wel. Maar dat is per vliegtuig. De treinreis gaat ook door België en Frankrijk, en die vragen dus ook een Schengenverklaring. Alleen is dat nou nodig wanneer enkel op doorreis bent.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:31:08 #87
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209488219
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:24 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik zou een medicijn paspoort meenemen. Dat kun je bij de apotheek halen.
Die ga ik sowieso regelen. Dank!
  maandag 12 juni 2023 @ 14:33:29 #88
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209488251
We gaan trouwens naar een optreden in Hyde Park dat weekend. Iemand daar ervaring mee / handige tips?
pi_209495887
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:33 schreef Ienepien het volgende:
We gaan trouwens naar een optreden in Hyde Park dat weekend. Iemand daar ervaring mee / handige tips?
Ligt aan welk concert, soms gaan die Engelsen met bekers met pis gooien als ze moeten en geen zin hebben om naar het urinoir te gaan.
pi_209496849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:19 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ligt aan welk concert, soms gaan die Engelsen met bekers met pis gooien als ze moeten en geen zin hebben om naar het urinoir te gaan.
boeren bij de Zwarte Cross doen dat ook, dat is niet per sé Engels.
pi_209496859
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:33 schreef Ienepien het volgende:
Op tijd komen, goed de huisregels lezen en je daaraan houden. Kijken waar de ingang is en - indien van toepassing - het juiste metrostration kiezen.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:33:11 #92
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209497459
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:19 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ben ik in dit geval niet zo bang voor 😄
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:35:10 #93
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_209497471
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Op tijd komen, goed de huisregels lezen en je daaraan houden. Kijken waar de ingang is en - indien van toepassing - het juiste metrostration kiezen.
Tja wat is op tijd... We mogen er extra vroeg in, om 14.00 ofzo maar de hoofdact start pas om 20.30 ofzo en we hoeven niet vooraan te staan.
pi_209497549
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:35 schreef Ienepien het volgende:

[..]
Tja wat is op tijd... We mogen er extra vroeg in, om 14.00 ofzo maar de hoofdact start pas om 20.30 ofzo en we hoeven niet vooraan te staan.
als je niet vooraan hoeft te staan hoef je inderdaad ook niet heel vroeg te komen...
pi_210273096
Wij gaan volgend weekend weer een weekje naar Londen. Zevende keer al weer. Maar de eerste keer dat we geen ontbijt bij boeken bij het hotel; echt veel te prijzig. Willen nu een paar ochtenden gewoon een broodje halen bij de Subway of zo, maar willen ook een aantal dagen ontbijten in een leuk ontbijt restaurant of zo (of Diner, zoals ze het in de VS noemen :P ). Wil nog wat gaan rond zoeken, maar wellicht dat jullie suggesties hebben? Geen speciale eisen. Sandwiches, omeletten/uitsmijters/andere ei gerechten, typical English breakfasts zijn allemaal prima. Hotel zit vlakbij de Tower Bridge (The Dixon, Tower Bridge, Autograph Collection). Maar tentjes hoeven niet persé daar in de buurt te zitten; zijn gewoon mobiel uiteraard.
pi_210273729
Eurostar vraagje: in 2019 kreeg ik een voucher als compensatie voor een vertraagde reis.
Die wilde ik in 2020 gebruiken. Maja, kerona…

Uiteindelijk heb ik de voucher, na diverse data geboekt te hebben en die data telkens gratis omboeken naar een verdere toekomstige datum, nu omgezet in een ‘echte’ reis. Maar, omdat ik meende dat ik vooral het bedrag in beweging moest houden, heb ik de boeking uit de losse pols gedaan. Om dat netjes te maken zodra definitieve datum en reisgezelschap bekend was.
Dus nu kloppen de namen op de tickets niet. En doen ze lastig over de wijziging van tenaamstelling ;( Gelukkig zijn voorletters en achternamen wel correct. Website leert me dat een kleine vergissing wel getolereerd wordt.

Maar hoe wordt omgegaan met een compleet andere voornaam dan in paspoort? En voor het andere ticket alleen een voorletter?
Ik heb klantenservice gemaild: die hebben een aantekening gemaakt en een bericht naar het vertrekstation gestuurd. Op mijn vraag of ze daarmee bevestigen dat ik ermee kan reizen: ‘de notitie zou voldoende moeten zijn om te kunnen reizen’. Biedt hen dus ruimte om er onderuit te komen als er toch moeilijk wordt gedaan :')
Aan de andere kant ook een redelijke bevestiging dat het wel los zal lopen.

TL;dr: Iemand ervaring met reizen op een Eurostar ticket wat qua naamstelling niet geheel klopt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210277998
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij gaan volgend weekend weer een weekje naar Londen. Zevende keer al weer. Maar de eerste keer dat we geen ontbijt bij boeken bij het hotel; echt veel te prijzig. Willen nu een paar ochtenden gewoon een broodje halen bij de Subway of zo, maar willen ook een aantal dagen ontbijten in een leuk ontbijt restaurant of zo (of Diner, zoals ze het in de VS noemen :P ). Wil nog wat gaan rond zoeken, maar wellicht dat jullie suggesties hebben? Geen speciale eisen. Sandwiches, omeletten/uitsmijters/andere ei gerechten, typical English breakfasts zijn allemaal prima. Hotel zit vlakbij de Tower Bridge (The Dixon, Tower Bridge, Autograph Collection). Maar tentjes hoeven niet persé daar in de buurt te zitten; zijn gewoon mobiel uiteraard.
Je kunt sowieso voordelig ontbijten bij een Wetherspoons pub. Toevallig zit er een naast jullie hotel; The Pommelers Rest. Gaat 8 uur 's ochtends open.

Mocht je toevallig een keer in de buurt van Kings Cross zijn dan is Sandwich Street Kitchen wel een echte aanrader. Open rond 8 uur a half 9 maar maandag gesloten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2023 07:11:44 ]
pi_210278027
Liefhebbers van Londen met Instagram kan ik aanraden om het account bowlofchalk te volgen. Elke dag een kort maar leuk - vaak onbekend - feitje over een interessant gebouw, plek of gebeurtenis in Londen.
  Admin maandag 14 augustus 2023 @ 07:59:40 #99
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210278189
quote:
Op zondag 13 augustus 2023 @ 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Willen nu een paar ochtenden gewoon een broodje halen bij de Subway of zo,
Voor de "of zo": Pret a Manger. Stukken beter (en gezonder) dan Subway.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_210278435
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 07:59 schreef Breuls het volgende:

[..]
Voor de "of zo": Pret a Manger. Stukken beter (en gezonder) dan Subway.
Eens. Ook mijn favoriete koffieketen boven Costa en Starbucks.
pi_210278649
Pret vind ik net zo slecht als Starbucks en Costa. In London zijn genoeg zaken te vinden die niet op iedere hoek van de straat liggen om ontbijt en koffie te halen.

Dit jaar nog 3x naar London toe *O*
pi_210278802
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij gaan volgend weekend weer een weekje naar Londen.
Wat zijn jullie plannen? Een week lijkt zo lang.. (al kan dat vast heel makkelijk opgevuld worden met alles wat Londen te bieden heeft).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210279326
Thanks voor de tips! ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat zijn jullie plannen? Een week lijkt zo lang.. (al kan dat vast heel makkelijk opgevuld worden met alles wat Londen te bieden heeft).
We gaan eigenlijk altijd minimaal een weekje; geldt voor vrijwel elke stedentrip. Ik ben fotograaf en fotografeer steden het liefst rond zonsondergang en heb dan het liefst meerdere dagen als opties mocht het weer wat meer tegen zitten. Al is Londen tot nu toe wel de enige stad waar we ons zo vaak zo lang kunnen vermaken.

Wandelen vooral heel veel. Wandeling langs de Thames (vanaf Big Ben tot Tower Bridge, of andersom) doen we vaak wel drie keer in zo’n week en dat vinden we geweldig :P St James Park, Richmond Park, Covent Garden omgeving, musea die gratis zijn, we shoppen er graag films en series die daar vaak goedkoper zijn (sowieso veel meer opties), we hebben er vrienden wonen waar we al een dagje voor uit trekken elke keer, dus dan gaat het vrij vlot :Y maar vooral: we willen ons nooit opgejaagd voelen. En als we toch tijd over hebben dan doen we vaak een dagtripje ergens naar toe met de trein.
  Admin maandag 14 augustus 2023 @ 10:27:03 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210279568
quote:
Op maandag 14 augustus 2023 @ 10:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
we shoppen er graag films en series die daar vaak goedkoper zijn (sowieso veel meer opties),
Ik ook! Totdat mijn walhalla ineens sloot. ;(

Maar die heropent later dit jaar weer. *O* https://www.bbc.com/news/uk-england-london-65417131
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_210279601
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 10:27 schreef Breuls het volgende:

[..]
Ik ook! Totdat mijn walhalla ineens sloot. ;(

Maar die heropent later dit jaar weer. *O* https://www.bbc.com/news/uk-england-london-65417131
Aah gaaf, daar kwam ik ook altijd graag! Laatste keren gingen we naar de hmv vestiging die binnen het winkelcentrum van Westfield ligt; ook vrij fors.

https://maps.app.goo.gl/5ToAASMwioy5LNCD9?g_st=ic

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2023 10:32:06 ]
  Admin maandag 14 augustus 2023 @ 12:27:07 #106
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210280505
Westfield bij Stratford? Die was voor mij gevoel een stuk kleiner dan die op Oxford Street. Ik kon daar gemakkelijk een uur of twee doorbrengen en dan met een stapeltje blu-rays naar buiten komen. :)

-edit-
Ah, andere Westfield. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_210284157
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eurostar vraagje: in 2019 kreeg ik een voucher als compensatie voor een vertraagde reis.
Die wilde ik in 2020 gebruiken. Maja, kerona…

Uiteindelijk heb ik de voucher, na diverse data geboekt te hebben en die data telkens gratis omboeken naar een verdere toekomstige datum, nu omgezet in een ‘echte’ reis. Maar, omdat ik meende dat ik vooral het bedrag in beweging moest houden, heb ik de boeking uit de losse pols gedaan. Om dat netjes te maken zodra definitieve datum en reisgezelschap bekend was.
Dus nu kloppen de namen op de tickets niet. En doen ze lastig over de wijziging van tenaamstelling ;( Gelukkig zijn voorletters en achternamen wel correct. Website leert me dat een kleine vergissing wel getolereerd wordt.

Maar hoe wordt omgegaan met een compleet andere voornaam dan in paspoort? En voor het andere ticket alleen een voorletter?
Ik heb klantenservice gemaild: die hebben een aantekening gemaakt en een bericht naar het vertrekstation gestuurd. Op mijn vraag of ze daarmee bevestigen dat ik ermee kan reizen: ‘de notitie zou voldoende moeten zijn om te kunnen reizen’. Biedt hen dus ruimte om er onderuit te komen als er toch moeilijk wordt gedaan :')
Aan de andere kant ook een redelijke bevestiging dat het wel los zal lopen.

TL;dr: Iemand ervaring met reizen op een Eurostar ticket wat qua naamstelling niet geheel klopt?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou vooral de mail meenemen waarin ze zeggen dat ze het zouden noteren en dat het geen probleem zou zijn. Snap dat die extra onzekerheid wat onhandig is ;(
pi_210284676
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou vooral de mail meenemen waarin ze zeggen dat ze het zouden noteren en dat het geen probleem zou zijn. Snap dat die extra onzekerheid wat onhandig is ;(
Alles staat al in een apart mapje en de prints gaan uiteraard ook mee :Y
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 28 september 2023 @ 18:42:46 #109
38114 beantherio
pi_210779920
In november gaan we weer. *O*

Ik ben nog wel op zoek naar een leuke theatervoorstelling of musical. Maar ik heb volgens mij de meest bekende al gehad. :@

Wat is een leuke minder bekende musical die nu nog te zien is in Londen?
  zondag 1 oktober 2023 @ 15:38:40 #110
130755 Kinga
versier hier
pi_210805551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:42 schreef beantherio het volgende:

Ik ben nog wel op zoek naar een leuke theatervoorstelling of musical. Maar ik heb volgens mij de meest bekende al gehad. :@

Als je Back to the future een leuke film vindt, kan ik je die musical zeker aanraden.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:33:17 #111
38114 beantherio
pi_210809476
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 15:38 schreef Kinga het volgende:

[..]
Als je Back to the future een leuke film vindt, kan ik je die musical zeker aanraden.
Bedankt voor de tip! Ik had deze al in het vizier maar ik ga er nu definitief voor kiezen denk ik. ^O^
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:42:25 #112
130755 Kinga
versier hier
pi_210809557
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:33 schreef beantherio het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip! Ik had deze al in het vizier maar ik ga er nu definitief voor kiezen denk ik. ^O^
Ik hoor graag wat je er van vond, ik werd weggeblazen.
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 22:48:17 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210809616
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:42 schreef beantherio het volgende:

HIer ook november *O* !
Van de week net de Lionking geboekt :7
Dag 2 doen we via tkts.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_210809805
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:48 schreef Rene het volgende:

[..]
HIer ook november *O* !
Dag 2 doen we via tkts.
Todaytix app downloaden. in de ochtend de lottery doen voor de show die je wil. Als je beertje snel bent (oefen ff de dagen vantevoren) kan je voor 95% zeker de show krijgen die je wil. Meestal top plekken in de stalls. TKTS is tegenwoordig ook grotendeels online.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 19:43:43 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210816361
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 23:19 schreef RipCity het volgende:

[..]
Todaytix app downloaden. in de ochtend de lottery doen voor de show die je wil. Als je beertje snel bent (oefen ff de dagen vantevoren) kan je voor 95% zeker de show krijgen die je wil. Meestal top plekken in de stalls. TKTS is tegenwoordig ook grotendeels online.
Klopt. Heb een partner die dit vast weet :Y
pi_210822880
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 22:48 schreef Rene het volgende:

[..]
HIer ook november *O* !
Dag 2 doen we via tkts.
Lion King is zo gaaf daar O+ Hadden m al een keer in New York gezien, maar konden het niet laten hem in Londen ook te zien. Veel plezier alvast!
  Admin donderdag 5 oktober 2023 @ 10:50:55 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210841385
quote:
Op zondag 1 oktober 2023 @ 15:38 schreef Kinga het volgende:

[..]

Deze ga ik volgende week zien. Ben benieuwd! :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 22:39:08 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210848866
Lullig genoeg lijkt het mij niet zo interessanr. Ben benieuwd :7
pi_211028381
Zijn hier al mensen die naar Lift 109 geweest zijn en ervaringen kunnen delen?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:51:17 #120
38114 beantherio
pi_211073639
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
Nog niet maar een van mijn plannen voor mijn trip van over een paar weken is om wel eens te gaan kijken bij de verherverbouwde Battersea power station. Misschien dat ik er dan wel even gebruik van ga maken.
pi_211073806
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:51 schreef beantherio het volgende:

[..]
Nog niet maar een van mijn plannen voor mijn trip van over een paar weken is om wel eens te gaan kijken bij de verherverbouwde Battersea power station. Misschien dat ik er dan wel even gebruik van ga maken.
Same.
pi_211093714
Live uit Londen :W

Voor wie met de Eurostar gaat en een typefoutje maakt in een van de namen: geen enkel probleem.
Ticket en paspoort worden niet met elkaar vergeleken. En bij elke controle werden we vlotjes doorgewuifd.

Morgen Cursed Child dag *O*
pi_211095775
quote:
Ik wel. Vond het wel aardig, maar niet heel spectaculair. Is even een promopraatje over historie en daarna mag je naar boven toe. Minuutje of 5 bovenin en dan weer naar beneden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 26 oktober 2023 @ 23:44:08 #124
39237 crew  H_T
2733
pi_211096349
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:50 schreef Breuls het volgende:

[..]
Deze ga ik volgende week zien. Ben benieuwd! :)
Hoe was het? Ik ga in november die kant op en BttF staat op mijn optielijst, maar nog niet heel hoog
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_211096393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:44 schreef H_T het volgende:

[..]
Hoe was het? Ik ga in november die kant op en BttF staat op mijn optielijst, maar nog niet heel hoog
Ik vind die film helemaal niks aan maar de musical is erg leuk. Echt SUPERVET hoe ze 't doen met de auto telkens vooral. De professor is ook erg leuke rol. Echt amerikaanse vibes. Verrassend leuk. Stuk of 4x gezien. Gewoon de ochtend van de show op todaytix tickets proberen te krijgen voor 25.

[ Bericht 1% gewijzigd door RipCity op 27-10-2023 00:05:52 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211100791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:56 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ik vind die film helemaal niks aan maar de musical is erg leuk. Echt SUPERVET hoe ze 't doen met de auto telkens vooral. De professor is ook erg leuke rol. Echt amerikaanse vibes. Verrassend leuk. Stuk of 4x gezien. Gewoon de ochtend van de show op todaytix tickets proberen te krijgen voor 25.
Je bent vier keer naar dezelfde musical gegaan?
  Admin zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:22:12 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211108528
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:44 schreef H_T het volgende:

[..]

Erg leuk! Het is het verhaal van de eerste film, met wat tweaks. Het is natuurlijk sci-fi en tijdreizen, op een podium, maar de theatertechniek die ze gebruiken om een racende DeLorean te laten zien of de climax met de clock tower is heel slim gedaan. En de cast is erg goed. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 12 november 2023 @ 20:49:08 #128
38114 beantherio
pi_211275978
Afgelopen week in Londen geweest en hem vrijdag gezien. Hij is erg leuk ja. De humor uit de film is goed vertaald (vooral de scenes met doc) en de muziek is ook goed. Het verhaal volgt ook nog best wel goed de film: meer zelfs dan ik had verwacht. En waar ze afwijken stoort dat niet. Wel heel knap hoe ze de meer spectaculaire scenes hebben vertaald naar het toneel: van bepaalde dingen richting het einde vraag ik me nog steeds af hoe ze dat gedaan hebben. Voor fans van de film is dit wel een aanrader.
  maandag 13 november 2023 @ 10:10:19 #129
38114 beantherio
pi_211279560
quote:
Ik ben wel bij Battersea Power Station geweest maar ben dit straal vergeten. :@

Mooie verbouwing trouwens maar ik vond het er toen ik er was (vrijdagochtend) wel wat stilletjes. Het leek me nog niet heel succesvol.
pi_211423470
Kennen jullie dit liedje van the Orb? Was een hitje in 1993...

De allereerste sample daarin - "Over the past few years, to the traditional sounds of an English summer, the drone of lawnmowers, the smack of leather on willow, has been added a new noise..." - komt uit een programma van de (voormalige) BBC-presentator John Waite (niet te verwarren met de muzikant John Waite).

Diezelfde John Waite heeft mij dus afgelopen week rondgeleid over Highgate Cemetery. Overigens zonder dit te vertellen. Hij vertelde wel dat-ie zo'n 50 jaar geleden voor het eerst op de begraafplaats kwam, als stagiair bij de BBC. Dus bij thuiskomst ben ik eens op Google gaan neuzen en vond ik dit... Een liedje dat ik tientallen keren gehoord heb, zonder er natuurlijk ooit bij stil te staan waar de samples allemaal vandaan komen. :D

Afijn, als je binnenkort naar Highgate Cemetery gaat en je hebt John als gids, vraag hem dan eens naar the Orb. Volgens Wiki is-ie zelfs met ze op tournee geweest om live z'n zinnetje te doen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2023 18:02:15 ]
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:50:04 #131
38114 beantherio
pi_211455538
Leuke anekdote! :)

Highgate West Cemetery had ik een paar weken geleden nog op de agenda staan (East Cemetery heb ik in 2016 al eens bezocht). Helaas door heb ik er door het erg natte weer vanaf moeten zien. Maar het is wel een aanrader om eens te bezoeken.
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:35:25 #132
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_211456386
Een andere muzikale wetenswaardigheid.

Deze clip is opgenomen in Aldwych, een metrostation in Londen dat al bijna 30 jaar buiten gebruik is. Je kunt het tegenwoordig bezoeken (zoals ik heb gedaan) met een rondleiding via het London Transport Museum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2023 17:38:35 ]
  woensdag 29 november 2023 @ 00:31:35 #134
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_211460795
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:37 schreef Sodemieters het volgende:

Deze clip is opgenomen in Aldwych, een metrostation in Londen dat al bijna 30 jaar buiten gebruik is. Je kunt het tegenwoordig bezoeken (zoals ik heb gedaan) met een rondleiding via het London Transport Museum.
Bookmarked voor een volgend bezoek O+
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Admin woensdag 29 november 2023 @ 09:07:25 #135
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211461857
Oh, dat is wel leuk. Ik ben wel eens in dat museum geweest, maar volgens mij was dat toen nog niet mogelijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211462012
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:37 schreef Sodemieters het volgende:

Fors aan de prijs maar natuurlijk wel heel gaaf. Overigens niet het enige te bezoeken station https://www.ltmuseum.co.uk/hidden-london
  woensdag 29 november 2023 @ 16:33:56 #137
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_211465837
Zo weer eens terug van een van onze favorieten. Het was toch weer echt geweldig.

4 dagen met de Eurostar.

Omdat het mijn vrouw haar 50st verjaardagscadeau zijn mocht het ietsje meer zijn deze keer. marvelous room geboekt in het Portobello Hotel in Nothinghill, kost wat meer maar wel een aanradertje.

Tip voor als je de Skygarden wil bezoeken, boek een tafeltje in de restaurant en ga zo naar boven, geen wachtrij (en je hoeft niet echt te gaan eten/drinken)

3 Musicals gedaan.
Crazy for You : Tapdance-comedy à gogo. Moet je van houden, wij vonden het heel erg leuk.

Fanthom of the Opera: klassieker maar we wilden naar His Majesties Theatre; moet je toch ooit gezien hebben, omdat het Halloween was kreeg elke bezoeker een Fanthom masker, groepsfoto op het einde is toch een mooie herinnering

Sunset Blvd : met Nicole Scherzinger; Aparte moderne uitgeklede versie, heel apart maar waanzinnige performance, mss wel het beste wat ik ooit gezien heb in West-End .
pi_211466120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 09:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Fors aan de prijs maar natuurlijk wel heel gaaf. Overigens niet het enige te bezoeken station https://www.ltmuseum.co.uk/hidden-london
Het is wat prijzig, maar ik vind het wel verklaarbaar. De rondleiding door Aldwych duurde zo'n 75 minuten, waarbij ze drie man personeel inzetten op een relatief kleine groep (25 mensen). En zo ongeveer alles in Londen is nou eenmaal duur.

Ondanks de prijsstelling is het wel populair. De rondleidingen zitten volgens mij allemaal vol. Dus als je zo'n gesloten metrostation wilt bezoeken, moet je dat vaak ruim van tevoren reserveren, je kunt niet vandaag bedenken dat je dat morgen wilt doen.
pi_211466230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:33 schreef mrPanerai het volgende:
Tip voor als je de Skygarden wil bezoeken, boek een tafeltje in de restaurant en ga zo naar boven, geen wachtrij (en je hoeft niet echt te gaan eten/drinken)
Dat doe ik ook. Er stond een gigantische rij, maar met een lunchreservering kun je die rij gewoon negeren en mag je direct naar boven. Ik ga er dan wel daadwerkelijk lunchen. Wel reserveren en vervolgens niet op komen dagen, vind ik asociaal. Als dat veel gebeurt, zal dat er op een gegeven moment toe leiden dat je de reservering moet garanderen met je creditcard, zoals bij veel van de betere restaurants in Londen nu al het geval is. Kom je niet opdagen, dan wordt je creditcard dus gewoon voor een bepaald bedrag belast.

Overigens is vlakbij Skygarden tegenwoordig The Garden at 120. Een stuk lager en een net wat minder fraai uitzicht. Echter véél minder druk (in 5 minuten ben je boven) en ook gratis.
pi_211466734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is wat prijzig, maar ik vind het wel verklaarbaar. De rondleiding door Aldwych duurde zo'n 75 minuten, waarbij ze drie man personeel inzetten op een relatief kleine groep (25 mensen). En zo ongeveer alles in Londen is nou eenmaal duur.

Ondanks de prijsstelling is het wel populair. De rondleidingen zitten volgens mij allemaal vol. Dus als je zo'n gesloten metrostation wilt bezoeken, moet je dat vaak ruim van tevoren reserveren, je kunt niet vandaag bedenken dat je dat morgen wilt doen.
Je kan gewoon voor morgen kaartjes kopen voor de Aldwych tour :P
pi_211466886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:02 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je kan gewoon voor morgen kaartjes kopen voor de Aldwych tour :P
Kaartje. Er is er nog eentje beschikbaar. :+
pi_211466907
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kaartje. Er is er nog eentje beschikbaar. :+
Jij weet het altijd beter!
pi_211466984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:16 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jij weet het altijd beter!
You've got the looks, I've got the brains, let's make lots of money...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 18:22:13 ]
pi_211467012
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
You've got the looks, I've got the brains, let's make lots of money...
:')
  woensdag 29 november 2023 @ 18:23:04 #145
38114 beantherio
pi_211467015
De Aldwych tour heb ik op mijn lijstje gezet voor mijn trip van volgend jaar. Ik had er wel eens van gehoord en als tube-fanaat lijkt me dat wel erg leuk.

Erg leuk verslag ook mrPanerai! Jullie hadden een heel goed gevuld theater-programma: respect. ^O^
pi_211467194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:23 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
:')
Geen Pet Shop Boys fan? Komen ook uit Londen.
pi_211467252
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Geen Pet Shop Boys fan? Komen ook uit Londen.
Niet specifiek maar kan ze wel aanhoren
pi_211597133
Nog leuke aanraders voor de komende dagen? Ik ga volgende week 3 daagjes naar London (eigenlijk voor Harry Potter studio's in Watford). Zijn er nog leuke kerstmarktjes of andere leuke plekken die ik nu zeker mee moet pakken?
  vrijdag 15 december 2023 @ 20:41:18 #149
38114 beantherio
pi_211631798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:00 schreef Pinuts het volgende:
Nog leuke aanraders voor de komende dagen? Ik ga volgende week 3 daagjes naar London (eigenlijk voor Harry Potter studio's in Watford). Zijn er nog leuke kerstmarktjes of andere leuke plekken die ik nu zeker mee moet pakken?
Geen specifieke tips. Marylebone en Hampstead vind ik in deze tijd wel speciaal leuke wijken. En in die eerste hebben ze rond kerst ook nog wel eens speciale markten meen ik.
  Moderator vrijdag 15 december 2023 @ 22:07:08 #150
45833 crew  Fogel
pi_211633220
Zo, trip naar San Fransisco geannuleerd om daarvoor in de plaats naar Londen te gaan om nog een van de laatste voorstellingen van the phantom of the opera mee te kunnen pikken *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')