abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212241111
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:05 schreef Sodemieters het volgende:
Ik krijg ook het idee dat de prijzen voor de weekenden erg verschillen van de prijzen doordeweeks. Vorige keer Londen was november vorig jaar, doordeweeks. Komende keer is in mei, in het weekend.

In mei is het dit keer slechts twee nachten, waarbij de nacht van vrijdag op zaterdag significant goedkoper is dan de nacht van zaterdag op zondag. Daar zit wel een factor anderhalf tussen.
Mei is over het algemeen ook vaak wel wat duurder, veel populairder, tenzij je laat in November zat; dan heb je nog de kerstversieringen en zo natuurlijk.
  donderdag 25 april 2024 @ 13:42:01 #252
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213322242
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 17:58 schreef Arizona het volgende:

[..]
Meestal wordt het inderdaad wel wát duurder, maar het is nu wel behoorlijk fors duurder geworden in een relatief korte tijd voor mijn gevoel :) . Nou ja, het maakt ons persoonlijk toch niet meer uit ;)
Ok dit gaat niet altijd op.
Heb zojuist onze kamer omgeboekt naar het plus-type en ik krijg ook nog bijna 40 pond retour :P

Overmorgen gaan we!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_213446011
Last minute heb ik volgende week met een paar vrienden een korte trip naar Londen geboekt, 3 hele dagen.

Wat zijn echte must do's in die paar dagen tijd? Selecties uit de top 10 op Tripadvisor? :)

https://www.tripadvisor.c(...)-London_England.html

En zouden jullie de Oyster-card gewoon ter plaatse kopen (online word denk ik te krap)? Of zijn 5 dagen (2 dagen travel), te weinig om voordeel uit deze pas te halen tegenover losse kaartjes?
BlaBlaBla
pi_213446120
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 21:43 schreef Soldier2000 het volgende:
Last minute heb ik volgende week met een paar vrienden een korte trip naar Londen geboekt, 3 hele dagen.

Wat zijn echte must do's in die paar dagen tijd? Selecties uit de top 10 op Tripadvisor? :)

En zouden jullie de Oyster-card gewoon ter plaatse kopen (online word denk ik te krap)? Of zijn 5 dagen (2 dagen travel), te weinig om voordeel uit deze pas te halen tegenover losse kaartjes?
Gewoon contactloos betalen.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 21:57:57 #255
45833 crew  Fogel
pi_213446171
Inmiddels een paar dagen extra aan de werktrip geplakt en van hotel gewisseld.
De eerste dagen Hyatt Regency Stratford (nooit in die buurt geweest, maar het ligt aan de Elizabeth line, dus ik kom makkelijk op de voor mij bekende plekken) en daarna The Chilworth bij Paddington.
Zin in!

@Soldier2000 ik zou gewoon je bank/creditcard tappen, er zit een maximum aan per dag. Hoef je ook niks te plannen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 6 mei 2024 @ 21:59:15 #256
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213446188
quote:

Leuk!!

Wij hebben gewoon met apple pay betaald (of met een andere contactloze bankpas). Je betaalt dezelfde tarieven als met de Oyster Card.

Borough Market en Camden Market vonden we allebei aanraders. Het British Museum ook (wel vooraf gratis kaartjes aanschaffen!) .
En lekker langs de standaard bezienswaardigheden slenteren :D

De volgende keer zou ik wel naar een theatershow willen en de Tower of London van binnen bekijken.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_213446709
quote:

Losse kaartjes (die je uit een automaat haalt) koopt echt niemand meer. Ze zijn er nog wel maar bijzonder duur. Gewoon met contactloos betalen (fysieke pas of digitaal op telefoon) in- en uitchecken. Uiteraard wel altijd met dezelde pas in- en uitchecken anders mis je het 'cap' voordeel. Heel soms als het extreem druk is (zoals bij een voetbalwedstrijd) staat een poortje bij de uitgang wel eens permanent open. Ook dan uitchecken.

Voor inspiratie zou je het instagram account van @bowlofchalk eens kunnen bekijken.

National History, British en V&A Museum zijn gratis en hebben een topcollectie. Wel even online reserveren. Verder is de Tower Bridge ook wel iconisch. De Tower Bridge Experience is wel tof maar niet gratis.

Een West End Show blijft ook altijd tof. Back To The Future is leuk en hoeft niet te duur te zijn via de TKTS London website.

Vermijden: Ripley's Believe It Or Not, M&Ms World en Madame Tussauds.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2024 22:53:48 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 6 mei 2024 @ 23:17:30 #258
39237 crew  H_T
2733
pi_213446965
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 22:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vermijden: Ripley's Believe It Or Not, M&Ms World en Madame Tussauds.
M&M's world vind ik altijd wel grappig om me even te verbazen over alles (inclusief de geur) maar ik heb er nog nooit wat gekocht. Qua verbazen is Harrod's ook wel een goede, of eventueel Fortnum & Mason. Allebei is niet nodig.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 09:47:43 #259
35623 PPL
#control
pi_213449499
quote:
Wat zijn echte must do's in die paar dagen tijd?
Rendag als lunch bij Joli op Borough Market.
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 7 mei 2024 @ 09:51:58 #260
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213449540
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 23:17 schreef H_T het volgende:

[..]
M&M's world vind ik altijd wel grappig om me even te verbazen over alles (inclusief de geur) maar ik heb er nog nooit wat gekocht. Qua verbazen is Harrod's ook wel een goede, of eventueel Fortnum & Mason. Allebei is niet nodig.
Ik ook, die lucht :o Echt misselijkmakend _O- maar leuk om eens doorheen te lopen.
Als je van Lego houdt is de Legostore tegenover de M&M winkel ook leuk om te bezoeken. Er stond een enorme Big Ben van Lego O+
  Admin dinsdag 7 mei 2024 @ 10:06:41 #261
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213449672
quote:
Op maandag 6 mei 2024 @ 21:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Gewoon contactloos betalen.
Dit. Ik gebruik mijn inmiddels 20 jaar oude Oyster card al een paar jaar niet meer, omdat ik gewoon mijn horloge bij het poortje kan houden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 7 mei 2024 @ 10:07:54 #262
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213449683
quote:
Op maandag 6 mei 2024 @ 22:45 schreef Nielsch het volgende:

Voor inspiratie zou je het instagram account van @bowlofchalk eens kunnen bekijken.
Goeie tip; die volg ik ook en heeft leuke weetjes over de stad. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator dinsdag 7 mei 2024 @ 10:14:23 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213449734
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 23:17 schreef H_T het volgende:

[..]
Vond Harrods ook zo onnodig... eens..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 7 mei 2024 @ 17:00:11 #264
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_213452845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:14 schreef Rene het volgende:

[..]
Liberty vonden wij dan wel weer leuk
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_213453189
Harrods is echt zo'n zaak die je bezoekt als je de belangrijkste bezienswaardigheden wel gezien hebt en je even wil verbazen over alle prijzen. Best leuk, maar zou het geen prio geven als je maar 3 dagen hebt inderdaad. Net als de andere al genoemde voorbeelden :P

Onze favoriete wandeling blijft de wandeling tussen Tower Bridge (die brug, al 7x in Londen geweest, maar elke keer als ik hem zie krijg ik weer kippenvel O+ ) en St James Park. Je komt onderweg langs meerdere bezienswaardigheden, dus altijd heel efficiënt. Wandeling die we nooit zat worden. Onderweg ook zeker even stoppen bij St Dunstan in the East Church Garden. Niet een hele bekende plek, maar erg fotogeniek.

Verder zaken als Trafalgar Square, Covent Garden, Hyde Park/Kensington Gardens, Buckinham Palace.
  Moderator dinsdag 7 mei 2024 @ 22:02:04 #266
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213458071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 17:00 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Liberty vonden wij dan wel weer leuk
Jup. Liberty met de krakende vloeren :Y
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 11 mei 2024 @ 12:43:09 #267
45833 crew  Fogel
pi_213514475
Een voor mij nieuw deel van Londen; Wapping.
Vanaf nabij Wapping station kan je met een trap naar de Thames toe en naar een van de oudste kroegen van Londen lopen. Geeft een heel ander perspectief.
Vlakbij de kroeg was een markt met veel lekkers, maar ik zat nog vol van het ontbijt.

Proost!

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_213534008
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:43 schreef Fogel het volgende:
Een voor mij nieuw deel van Londen; Wapping.
Vanaf nabij Wapping station kan je met een trap naar de Thames toe en naar een van de oudste kroegen van Londen lopen. Geeft een heel ander perspectief.
Vlakbij de kroeg was een markt met veel lekkers, maar ik zat nog vol van het ontbijt.

Proost!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Londen met mooi weer O+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 12 mei 2024 @ 10:24:19 #269
39237 crew  H_T
2733
pi_213534374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:14 schreef Rene het volgende:

[..]
Tegelijk weet ik geen betere plaats om duizenden euro's uit te geven aan een porseleinen aap met een gouden slotjesbeugel (wat ik daar daadwerkelijk heb zien staan)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_213534426
Ik ben in 15x London geloof ik nog nooit in Harrods geweest maar ik mis er ook niet zoveel aan als ik het zo lees. :T
pi_213568457
Is Tower of London het geld waard om te bezoeken? Vind 44 pond best fors.
BlaBlaBla
pi_213568489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:07 schreef Soldier2000 het volgende:
Is Tower of London het geld waard om te bezoeken? Vind 44 pond best fors.
Hoe kom je bij 44 pond, de officiele website geeft lagere prijzen?

https://www.hrp.org.uk/tower-of-london/visit/tickets-and-prices/
pi_213568606
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:30 schreef Jeroboam het volgende:
Ik ben in 15x London geloof ik nog nooit in Harrods geweest maar ik mis er ook niet zoveel aan als ik het zo lees. :T
Nou ja ik vind het wel iets om gewoon een keertje gezien te hebben.
Zeker omdat het best wel centraal ligt, je loopt er heel makkelijk eventjes heen.
Je bent er dus niet weinig tijd voor kwijt om heen te komen en het is ook niet dat je er uren kwijt bent (tenzij je dat wil natuurlijk).

Gewoon een leuke bijzondere ervaring, zeker als je er langer dan wel vaker bent.
pi_213568642
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou ja ik vind het wel iets om gewoon een keertje gezien te hebben.
Zeker omdat het best wel centraal ligt, je loopt er heel makkelijk eventjes heen.
Je bent er dus niet weinig tijd voor kwijt om heen te komen en het is ook niet dat je er uren kwijt bent (tenzij je dat wil natuurlijk).

Gewoon een leuke bijzondere ervaring, zeker als je er langer dan wel vaker bent.
Ik ben soms in Londen en kom dan nauwelijks in het centrum dus dan zou het sowieso niet even binnen wippen zijn.
pi_213634184
Ik ga het topic nog eens helemaal doorlezen voor tips en ervaringen, maar heb ook een vrij specifieke vraag.

Wij plannen deze trip in de herfstvakantie met onze kinderen.
Nu is 16 een soort "magische" leeftijd daar, dan wordt je als volwassene gezien.
Maar onze oudste wordt halverwege de midweek 16.
We willen een activiteitenpas e.d. aanschaffen, begin van de vakantie is ze nog gewoon 15, maar checken ze leeftijden ook bij de attracties, want dan kan ze halverwege niet meer met een kinderkaart en dat scheelt aanzienlijk.

Puur op uiterlijk gaat geen probleem zijn, ze wordt regelmatig 12/13 geschat🙈
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')