abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 mei 2024 @ 20:22:00 #276
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_213640327
Ik mis de vraag eigenlijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_213641082
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 08:36 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik ga het topic nog eens helemaal doorlezen voor tips en ervaringen, maar heb ook een vrij specifieke vraag.

Wij plannen deze trip in de herfstvakantie met onze kinderen.
Nu is 16 een soort "magische" leeftijd daar, dan wordt je als volwassene gezien.
Maar onze oudste wordt halverwege de midweek 16.
We willen een activiteitenpas e.d. aanschaffen, begin van de vakantie is ze nog gewoon 15, maar checken ze leeftijden ook bij de attracties, want dan kan ze halverwege niet meer met een kinderkaart en dat scheelt aanzienlijk.

Puur op uiterlijk gaat geen probleem zijn, ze wordt regelmatig 12/13 geschat🙈
Welke pas bedoel je?
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:55:44 #278
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_213736535
In juli gaan we weer! *O*

Een vraag: ik probeer altijd een tripje buiten de stad te maken en ik ben op zoek naar ideeën. Wat ik leuk vind zijn historische steden waar ze o.a. voldoende goede boekenwinkels en platenwinkels hebben. In steden als Oxford, Cambridge en Canterbury ben ik al eens geweest en ik zit nu te denken aan Leicester. Is dat een goed idee als je liever niet meer dan 1,5 uur in de trein wilt zitten voor zo'n dagtrip of zijn er nog andere geschikte plaatsen om te bezoeken?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 30 mei 2024 @ 21:36:03 #279
39237 crew  H_T
2733
pi_213737156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:55 schreef beantherio het volgende:

Een vraag: ik probeer altijd een tripje buiten de stad te maken en ik ben op zoek naar ideeën. Wat ik leuk vind zijn historische steden waar ze o.a. voldoende goede boekenwinkels en platenwinkels hebben. In steden als Oxford, Cambridge en Canterbury ben ik al eens geweest en ik zit nu te denken aan Leicester. Is dat een goed idee als je liever niet meer dan 1,5 uur in de trein wilt zitten voor zo'n dagtrip of zijn er nog andere geschikte plaatsen om te bezoeken?
Bath zou je ook kunnen overwegen. Ik ben er nooit geweest, maar het schijnt erg mooi te zijn :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:57:10 #280
38114 beantherio
pi_213737453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:36 schreef H_T het volgende:

[..]
Bath zou je ook kunnen overwegen. Ik ben er nooit geweest, maar het schijnt erg mooi te zijn :)
Goeie tip! Ik heb recent wel eens wat filmpjes op Youtube gezien over het Romeinse bad daar en dat zag er wel interessant uit. Vanaf Paddington is het ook maar iets meer dan een uurtje met de trein. Ik ga deze in overweging nemen.

pi_213739704
quote:

Brighton?
pi_213739870
quote:

Bath zoals hierboven genoemd is inderdaad echt de moeite waard. Je kunt daar ook het oudste huis van Bath bezoeken waar ook een beroemde tearoom in zit: Sally Lunn. Langs de rivier lopen, mooie foto's kun je daar maken.

Een echt leuke boekenwinkel is Books on the Hill in St. Albans. Half uurtje met de trein vanaf St Pancras. Ze hebben ook een leesruimte waar je koffie/thee kunt krijgen.
Daar vlakbij zit ook platenwinkel Empire Records.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_213739925
Niet zo zeer Brighton, maar iets westelijker Worthing, Angmering, Arundel kan ik erg aanbevelen. Heel mooi daar!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213740001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet zo zeer Brighton, maar iets westelijker Worthing, Angmering, Arundel kan ik erg aanbevelen. Heel mooi daar!
Is Brighton zo'n vreselijke zuipstad? Ik had al het vermoeden dat het misschien niet zo historisch is. Qua natuurschoon vind ik het daar wel mooi met de Seven Sisters dichtbij maar daar was @beantherio niet naar op zoek.
pi_213740067
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:54 schreef Jeroboam het volgende:
Is Brighton zo'n vreselijke zuipstad?
Geen idee, nooit geweest. Maar de gehele zuidkust van Engeland is mooi hoor, heel pittoresk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213740556
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Geen idee, nooit geweest. Maar de gehele zuidkust van Engeland is mooi hoor, heel pittoresk.
Klopt, op mijn treinrit naar de zuidkust ben ik ook nog uitgestapt in een superschattig klein stadje/dorpje (Lewes), zou er zo weer heen gaan. :D
  vrijdag 31 mei 2024 @ 15:00:18 #287
38114 beantherio
pi_213743676
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Brighton?
Brighton stond wel ergens op een lijstje maar het oogt niet direct als een historische stad. Ik ga me er nog wel eens in verdiepen: bedankt.
pi_213745487
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 08:54 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Is Brighton zo'n vreselijke zuipstad?
Studentenstad dus Ja. Maar wel de iets 'rijkere' studenten dus geen Blackpool toestanden :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213745549
Ik ben ooit 2 dagen en een nacht in Brighton geweest en vond het een heel leuk stadje. Mooie straatjes, pier, strand, leuke pubs. Was er wel voor het WK Rugby en dat leverde ook heel veel sfeer op. Weet niet hoe het daar buiten is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2024 18:34:13 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 31 mei 2024 @ 21:58:03 #290
39237 crew  H_T
2733
pi_213747993
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 18:26 schreef RipCity het volgende:

[..]
Studentenstad dus Ja. Maar wel de iets 'rijkere' studenten dus geen Blackpool toestanden :D
Blackpool was een belevenis :D Ik had een hotel met een heel kleine driehoekige lift voor weinig, boulevard met eindeloos veel donuts en kip, hoogtijdagen duidelijk al decennia geleden... en omdat ik niet in Pleasure Beach ben geweest zou ik eigenlijk nog een keer terug moeten.

Illuminations waren wel geinig, maar ik zou niet per se daarom weer een keer die kant op gaan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 9 juni 2024 @ 22:46:57 #291
38114 beantherio
pi_213853544
Ik ga in ieder geval naar een voorstelling van de toneel-versie van Spirited Away. Het ziet er veelbelovend uit maar de prijzen van kaartjes rijzen tegenwoordig wel echt de pan uit heb ik gemerkt. :{

Evengoed wel heel erg veel zin in. Ik ben dol op de films van Studio Ghibli. *O*
pi_214156128
Vraagje. Wij gaan 1 september weer een weekje naar Londen. Zoals altijd met de trein, maar nu niet meer direct, dus overstap in Brussel. Ik maak me alleen een beetje zorgen of we wel genoeg overstap tijd hebben..

Vertrekken uit Rotterdam om 08.58, komen in Brussel aan om 10.08 (hopelijk geen vertragingen). Om 10.56 vertrekt de Eurostar alweer uit Brussel richting Londen. Op de site van de Eurostar staat dat de Eurostar terminal in Brussel 30 minuten van te voren dicht gaat en ze raadden aan er uiterlijk 45 min van te voren te zijn. Wordt dus nogal krap lijkt me. Of is het genoeg te doen? Zat te kijken om dan misschien eerder naar Brussel te gaan, maar ticket is voor een vaste trein, dus kunnen niet een uurtje eerder gaan bij wijze van spreken; of we moeten een heel ander ticket regelen.
pi_214156381
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vraagje. Wij gaan 1 september weer een weekje naar Londen. Zoals altijd met de trein, maar nu niet meer direct, dus overstap in Brussel. Ik maak me alleen een beetje zorgen of we wel genoeg overstap tijd hebben..

Vertrekken uit Rotterdam om 08.58, komen in Brussel aan om 10.08 (hopelijk geen vertragingen). Om 10.56 vertrekt de Eurostar alweer uit Brussel richting Londen. Op de site van de Eurostar staat dat de Eurostar terminal in Brussel 30 minuten van te voren dicht gaat en ze raadden aan er uiterlijk 45 min van te voren te zijn. Wordt dus nogal krap lijkt me. Of is het genoeg te doen? Zat te kijken om dan misschien eerder naar Brussel te gaan, maar ticket is voor een vaste trein, dus kunnen niet een uurtje eerder gaan bij wijze van spreken; of we moeten een heel ander ticket regelen.
Ik zou t er niet op gokken en eerder in Brussel zijn.
pi_214156543
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 18:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik zou t er niet op gokken en eerder in Brussel zijn.
Ja, dan moeten we waarschijnlijk extra kosten maken door een extra los ticket te boeken tussen Rotterdam en Brussel. Heb Eurostar gemaild of ze het anders nog kunnen wijzigen; tijdstip van die eerste trein.

Zag wel dat als je de trein mist op Brussel je gratis een plek krijgt in de volgende trein naar Londen. Gaan diezelfde dag nog 6 andere treinen na ons. En ook de trein naar Brussel is van de Eurostar, en alles geboekt als één boeking, dus je zou verwachten dat ze de overstaptijd mee hebben genomen. Maar heel fijn gevoel geeft het niet :P
  donderdag 4 juli 2024 @ 19:37:54 #295
38114 beantherio
pi_214157278
Ik ga volgende week ook met de Eurostar en heb via hen kaarten voor zowel het stuk van Amsterdam naar Brussel als van Brussel naar Londen. Ook een reis met een overstap van 48 minuten in Brussel. Je mag toch aannemen dat Eurostar voor door henzelf verkochte reizen voldoende tussentijd voor het maken van de overstap in acht neemt.

edit: volgens deze website duurt de overstap in de regel 10 a 15 minuten.

edit 2: ik heb er ook even een topic over aangemaakt op het forum van de NS.

edit 3: in het NS-topic zijn een aantal geruststellende reacties gepost.

[ Bericht 4% gewijzigd door beantherio op 04-07-2024 20:20:48 ]
pi_214157924
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Ik ga volgende week ook met de Eurostar en heb via hen kaarten voor zowel het stuk van Amsterdam naar Brussel als van Brussel naar Londen. Ook een reis met een overstap van 48 minuten in Brussel. Je mag toch aannemen dat Eurostar voor door henzelf verkochte reizen voldoende tussentijd voor het maken van de overstap in acht neemt.

edit: volgens deze website duurt de overstap in de regel 10 a 15 minuten.

edit 2: ik heb er ook even een topic over aangemaakt op het forum van de NS.

edit 3: in het NS-topic zijn een aantal geruststellende reacties gepost.
Laat vooral weten hoe het gaat voor jou als je het niet erg vind :) fijne trip gewenst alvast! Zal je NS topic ook bijhouden!
  donderdag 4 juli 2024 @ 20:27:02 #297
38114 beantherio
pi_214157945
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Laat vooral weten hoe het gaat voor jou als je het niet erg vind :) fijne trip gewenst alvast! Zal je NS topic ook bijhouden!
Haha dat is waar ook: ik kan als "test case" voor jou dienen. :D

Is goed. Ik zal mijn ervaringen hier zeker posten. ^O^

De laatste reactie in het NS-topic klinkt trouwens al zeer geruststellend:

quote:
Dit is een gegarandeerde verbinding als compensatie voor het tijdelijk wegvallen van de directe verbinding door de verbouwing van Amsterdam Centraal.

Zoals ik het heb begrepen zou er een speciale rij zijn voor alle mensen die met die Eurostar naar Brussel rijden en de aansluitende trein zou moeten wachten op de reizigers bij eventuele vertraging in het controleproces. Ik heb zelf ook al enkele malen meegemaakt dat er nog inderdaad keurig gewacht werd tot iedereen overgestapt en door het controleproces was bij een vertraagde binnenkomst.

Daarnaast, zelfs als die overstap door enorme vertraging niet vastgehouden wordt, dan zou je zonder problemen omgeboekt moeten worden naar de volgende trein, zeker als je de tickets in één boeking bij Eurostar hebt gekocht.
Ik geloof niet dat ik hierover hoef wakker te liggen. :)
pi_214157998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 20:27 schreef beantherio het volgende:

[..]
Haha dat is waar ook: ik kan als "test case" voor jou dienen. :D

Is goed. Ik zal mijn ervaringen hier zeker posten. ^O^

De laatste reactie in het NS-topic klinkt trouwens al zeer geruststellend:
[..]

Dat klinkt inderdaad geruststellend! ^O^
  Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 07:20:14 #299
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_214161298
Ik ga later dit jaar ook met de indirecte Eurostar en ik benader het eigenlijk zoals bij een vliegreis waarin een overstap zit: jij boekt de reis, de organisatie zorgt ervoor dat je voldoende tijd hebt voor je overstap. De posts hierboven bevestigen dat een beetje voor Eurostar, maar ook zonder die informatie had ik me geen zorgen gemaakt. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 23:11:10 #300
38114 beantherio
pi_214191721
Volgende week woensdag ben ik in Londen. Toch maar een oranje t-shirt in de koffer douwen dan. *O* w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')