quote:Op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en dat je je scherm moet ontgrendelen, de app moet openen, misschien in de app nog je vingerafdruk moet scannen... pasje of horloge is dan wel sneller.
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat verschilt per telefoon. Met een iPhone kun je een express card instellen, die altijd werkt zonder authenticatie.
Wil jij er toevallig een update voor schrijven? Dan plak ik 'm in de OP.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:23 schreef Sodemieters het volgende:
Kan de OP niet 'ns een update krijgen? Diverse plaatjes werken niet meer en de OV-tarieven van 2012 zijn ook maar matig interessant.
Beetje offtopic: wel eens problemen gehad met (Apple Watch en) Express card en dan langs een pinpad lopen?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat verschilt per telefoon. Met een iPhone kun je een express card instellen, die altijd werkt zonder authenticatie.
Ik zou wel willen, maar ik ben er onvoldoende in thuis. Een groot deel van de OP gaat over het OV in Londen en daar weet ik de laatste stand van zaken niet van (bijv. hoe dat dan werkt met je telefoon).quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Wil jij er toevallig een update voor schrijven? Dan plak ik 'm in de OP.
Volgens mij valt het wel mee. Ergens "langs lopen" is niet hetzelfde als een paar centimeter afstand houden.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:48 schreef PPL het volgende:
[..]
Beetje offtopic: wel eens problemen gehad met (Apple Watch en) Express card en dan langs een pinpad lopen?
Geeft dat geen verhoogd risico op skimmen?
Daarom heb ik het niet ingesteld.
Okay. Iemand anders wellicht.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik ben er onvoldoende in thuis. Een groot deel van de OP gaat over het OV in Londen en daar weet ik de laatste stand van zaken niet van (bijv. hoe dat dan werkt met je telefoon).
Allebei zijn aanraders voor een wandeling. Persoonlijk zou ik voor Greenwich gaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik zoek voor volgende week nog een mooie wandeling in Londen, is Hampstead een aanrader? Of Greenwich?
Al heb ik al zoveel op m'n lijstje staan en heb ik maar twee dagen
Ik twijfel ook nog tussen een ghost tour en het theater 's avonds.
Hampstead, want dan ben je ook vrij dichtbij de begraafplaats.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik zoek voor volgende week nog een mooie wandeling in Londen, is Hampstead een aanrader? Of Greenwich?
Daar ben ik al geweest en je komt er alleen met een rondleiding. Vind ik zo onhandig.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:52 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hampstead, want dan ben je ook vrij dichtbij de begraafplaats.
Als het kan, boek ook skygardens, gratis, maar moet wel een tijdslot boeken.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:19 schreef CherryLips het volgende:
Het is al een tijdje geleden dat ik daar geweest ben, maar volgens mij moet je met zo'n gratis kaartje alsnog in een rij wachten tot je naar boven kunt? Was in ieder geval toen wel zo. Ik heb er daarom ook gegeten; met een restaurant reservering kon je namelijk direct door, zonder rij.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als het kan, boek ook skygardens, gratis, maar moet wel een tijdslot boeken.
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als het kan, boek ook skygardens, gratis, maar moet wel een tijdslot boeken.
Ik zou vooral op een heldere dag gaan.quote:Op woensdag 25 januari 2023 07:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die staat voor mei op het programma
Of is dat in februari ook mooi? Of maakt dat geen zak uit?
Als het regent is het iets moois overdektsquote:Op woensdag 25 januari 2023 07:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die staat voor mei op het programma
Of is dat in februari ook mooi? Of maakt dat geen zak uit?
2 flessen is geen probleem. Volgens mij is het 2 of 4 liter sterke drank. Bier en wijn iets meer.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:30 schreef viktorfischer het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Ik ga binnenkort met de auto heen en weer naar Londen voor een paar dagen. Nu wil ik misschien 1 of 2 mooie alcoholflessen meenemen naar Nederland. Is dat toegestaan of word dat bij de Engelse grens afgepakt? Zou heel erg zonde zijn dan. Gr.
Bron: https://www.belastingdien(...)nemen-naar-nederlandquote:U mag dit meenemen:
Wijn en bier
U mag 4 liter wijn meenemen en daarnaast 16 liter bier.
De wijn mag geen 'mousserende wijn' (bubbeltjeswijn) zijn, maar moet gewone wijn zijn, zoals rode wijn, witte wijn of rosé.
Sterke drank, likeur en bubbels
Naast wijn en bier mag u ook het volgende meenemen:
1 liter sterke drank zoals wodka en whisky (meer dan 22% alcohol), óf
2 liter lichte likeur, likeurwijn zoals sherry of mousserende wijn, zoals champagne of cava (maximaal 22% alcohol)
Een combinatie van deze 2 groepen drank mag, zolang u niet meer dan 2 liter in totaal hebt. Daarbij telt 1/2 liter sterke drank voor 1 hele liter lichte likeur.
Hahaha ja daar doen ze het niet voor nee. Lees hieronder dat het 1 liter mag zijn. Stel dat ik een 2de fles meeneem, word die dan weggegooid?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:35 schreef XL het volgende:
[..]
2 flessen is geen probleem. Volgens mij is het 2 of 4 liter sterke drank. Bier en wijn iets meer.
Er is niet bij iedere auto controle en ik heb al een keer de kofferbak open moeten maken, maar dan zien ze als snel een paar koffers en normale reisbagage en dan vinden ze het saai en moet ik doorrijden
Je mag 'm ook terplekke opdrinken.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:45 schreef viktorfischer het volgende:
[..]
Hahaha ja daar doen ze het niet voor nee. Lees hieronder dat het 1 liter mag zijn. Stel dat ik een 2de fles meeneem, word die dan weggegooid?
Welke dranken hebben ze in Londen die we hier in Nederland niet hebben?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:30 schreef viktorfischer het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Ik ga binnenkort met de auto heen en weer naar Londen voor een paar dagen. Nu wil ik misschien 1 of 2 mooie alcoholflessen meenemen naar Nederland. Is dat toegestaan of word dat bij de Engelse grens afgepakt? Zou heel erg zonde zijn dan. Gr.
Even hier op terugkomen, Sky Garden was dus al de hele week uitverkocht, al een tijdje vooraf ook.quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als het regent is het iets moois overdekts
Als je geluk hebt mag je de rest houden. Overtreding is overtreding en ze mogen dan gewoon alles afpakken, incl het legale limiet en daar bovenop nog een boete geven. Dus nee, ter plekke opdrinken nadat gepakt bent is echt geen optie.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je mag 'm ook terplekke opdrinken.
Het was - uiteraard - een grapje. Zie je het al voor je? Terplekke een liter whiskey achterover slaan en dan ongehinderd verder mogen rijden?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je geluk hebt mag je de rest houden. Overtreding is overtreding en ze mogen dan gewoon alles afpakken, incl het legale limiet en daar bovenop nog een boete geven. Dus nee, ter plekke opdrinken nadat gepakt bent is echt geen optie.
Dit valt nog wel eens te omzeilen door een restaurantreservering te maken. Moet je daar uiteraard wel gaan eten, maar dat is niet exorbitant duur. Met reservering kun je bovendien de rij skippen (de rij mensen die alleen naar boven gaan voor het uitzicht).quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Even hier op terugkomen, Sky Garden was dus al de hele week uitverkocht, al een tijdje vooraf ook.
Je evt passagier had het kunnen doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het was - uiteraard - een grapje. Zie je het al voor je? Terplekke een liter whiskey achterover slaan en dan ongehinderd verder mogen rijden?
Het lijkt me ook wel iets voor op een vliegveld. Daar waar mensen voor de security nog even hun flesje water leeg drinken, sla jij dan een hele fles sterke drank achterover... Verborgen camera er op, dat moet toch mooie tv opleveren.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je evt passagier had het kunnen doen.
Zelfs al is het een grap, niet iedereen zal dat doorhebben, vandaar dat ik ook even wilde reageren hoe de realiteit is.
TRV is niet de beste plek op FOK! voor grappen over reisadvies
Als je passagiers hebt kun je meer meenemenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je evt passagier had het kunnen doen.
Zelfs al is het een grap, niet iedereen zal dat doorhebben, vandaar dat ik ook even wilde reageren hoe de realiteit is.
TRV is niet de beste plek op FOK! voor grappen over reisadvies
Liverpool street to Stratford hebben we nu een paar keer gedaan. Super!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:20 schreef Nielsch het volgende:
Wie heeft er trouwens al met de Elizabeth Line gereden? Wat was dat relaxed zeg. Groot, modern, nieuw, stil, schoon en koel. Echt een gigantisch verschil met de vieze, hete, herriemakende metro (vooral de Central Line).
Gaat trouwens ook vanaf Heathrow relatief snel naar Paddington en dat voor dezelfde prijs als de metro vanaf Heathrow.
Ja alleen belachelijk vol vaak. Soms niet te doen. Zeker niet voor mensen die vanaf heathrow komen door gebrek aan plek voor baggage.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:20 schreef Nielsch het volgende:
Wie heeft er trouwens al met de Elizabeth Line gereden? Wat was dat relaxed zeg. Groot, modern, nieuw, stil, schoon en koel. Echt een gigantisch verschil met de vieze, hete, herriemakende metro (vooral de Central Line).
Gaat trouwens ook vanaf Heathrow relatief snel naar Paddington en dat voor dezelfde prijs als de metro vanaf Heathrow.
Voor mij de eerste keer met de Eurostar.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net Eurostar geboekt Nu nog wachten tot oktober.
Ah dat is wel balen. Ik ben alleen tussen Farringdon en Canary Wharf gegaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 21:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja alleen belachelijk vol vaak. Soms niet te doen. Zeker niet voor mensen die vanaf heathrow komen door gebrek aan plek voor baggage.
Sommige gedeeltes underground loop je idd gehoorschade op zowat. Niet te doen
Voor mij de tweede keer. Dus ik reis nu gratis want vorige keer hadden we zo’n pech dat ik vouchers kreegquote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:59 schreef lily het volgende:
[..]
Voor mij de eerste keer met de Eurostar.
Dat beviel erg goed moet ik zeggen. Voor herhaling vatbaar!
Ik ga in mei voor de derde keer met de trein. Vind het echt relaxter dan met het vliegtuig.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 20:59 schreef lily het volgende:
[..]
Voor mij de eerste keer met de Eurostar.
Dat beviel erg goed moet ik zeggen. Voor herhaling vatbaar!
Alles opgeteld zeven uur vertraging op de heenreis. Trein naar Brussel vertraagd, in Brussel zat de toen eerst mogelijke connectie vol. Dus we zijn met koffers en al naar de tweede helft van the Phantom gegaan We kregen het hele heenreis bedrag terug in vouchers. Of de helft cash maar ik wist al dat ik vast weer eens wilde gaan.quote:
Begin februari was de trein heel rustig. Op de terugweg ook veel lege tweezitters.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:12 schreef lily het volgende:
Ik vond het ook erg relaxt moet ik zeggen.
De trein zat wel flink vol, heen en terug.
Aiquote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Alles opgeteld zeven uur vertraging op de heenreis. Trein naar Brussel vertraagd, in Brussel zat de toen eerst mogelijke connectie vol. Dus we zijn met koffers en al naar de tweede helft van the Phantom gegaan We kregen het hele heenreis bedrag terug in vouchers. Of de helft cash maar ik wist al dat ik vast weer eens wilde gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |