abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207598711
Voel je in dit topic vrij om te klagen over de ongemanierde blagen van een ander, of die halve zolen die ze opvoeden.

Eigenlijk is dit gewoon een KLB topic, maar dan zonder Cockwhale die je vertelt hoe hij je moeder grensoverschrijdend benadert. (Wat helemaal top is verder!)

Ik wil heel graag beginnen.

Ik zeg een speelafspraakje af, mijn oudste is ziekjes, de jongste heeft koorts, dus het komt niet uit. En dan komt de aap uit de mouw. Ik wordt gebruikt als vervanging voor de BSO, niet omdat die kinderen zo graag samen zijn. Dit vind ik echt absurd. Daarom is die moeder zo planmatig, die is gewoon iedere week aan het regelen dat haar kind ergens anders speelt zodat zij lekker niet voor BSO hoeft te betalen :')

Dus of ik niet alsnog die kleuter kon meenemen want ze is tot 1730 aan het werk. :')

Ik heb er nog wel meer, maar later vandaag weer. :D
-nee-
pi_207598809
Ja, als een ouder van te voren weet dat er een speelafspraak is dan snap ik dat ze dan denken dan werk ik wel tot 17:30. Niets mis mee, die kan op haar/zijn beurt ervan balen dat het afgezegd wordt. Elkaar een beetje helpen ga je niet dood aan hoor chill.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2023 14:26:53 ]
pi_207598828
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:25 schreef Selenophilia het volgende:
Ja, als een ouder van te voren weet dat er een speelafspraak is dan snap ik dat ze dan denken dan werk ik wel tot 17:30. Niets mis mee, die kan op haar/zijn beurt ervan balen dat het afgezegd wordt.
Dat dacht ik eerst ook ja, maar die plant dat dus andersom. Die regelt speelafspraakjes aan de hand van haar rooster, en zegt hardop over de app dat ze de bso te veel geld vindt kosten. Dan maar liever deze gratis oppascentrale.
-nee-
pi_207598846
U MAD?
pi_207598886
De achterlijke extravagante traktaties die ze maken vind ik erg irritant. De hele klas van de zoon van een vriendin kreeg laatst, in groep 2, een rieten mand met een handdoek, washand, een knuffel, snoep en douchegel. Toppunt: een rugzakje met daarin Sour spray, een pakje drinken, een doosje skittles, drie verschillende los verpakte koeken, een klein zakje haribo, een doosje smarties, van die smeerkaas/soepstengeldipdingen, een maoam, een kindersurprise, een lolly, zo'n chemisch hamburgertje in een plastic doosje, een rol kauwgom, een zakje Lays, een zak m&m's, een bifi-worst én een sticker. Dat is dus pér kind, keer tweeëndertig kinderen. Doe even normaal.

Ik, loedermoeder, laat m'n kind online 30 feestelijke donuts uitkiezen bij Dunkin' of ik haal een paar dozen ijs :') Ik sluit niet uit dat daar op een ander forum over gemekkerd wordt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 17-01-2023 14:58:41 ]
pi_207598901
Oh, en dat gekrijs langs de zijlijn en hardop uitgesproken zorgen of hun kind wel de juiste kansen krijgt in z'n voetbalcarrière. Meid, je staat langs de lijn bij een stel zevenjarigen in Yerseke. Ontspan.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:37:07 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_207598911
Dit is wel een terechte klacht hoor marsenal :D

Oké, mijn ergernis. Als je er ff doorheen zit, flink baalt, alles kut gaat en dat even ventileert is er altijd wel zo'n ouder die dit doet:

"Oh, bij ONS gebeurt dat niet hoor. Nee, ik ben echt blij dat MIJN kinderen WEL gewoon doorslapen. Ja, IK geef ze ook echt niet de ruimte om uit bed te komen hoor, nee hoor. Bij ONS blijft iedereen gewoon in zijn bed :Y "

Echt sterf toch ff duizend doden ofzo.

En andersom, die ouders die als je even klaagt over iets er altijd een schepje bovenop moeten doen.

"Oh je slaapt al twee weken slecht en je moet daar van huilen? Haha ja. IK slaap al twee JAAR slecht. Dat is pas heftig. Maar het went wel hoor! Hahaha!"
disclaimer
pi_207598967
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:37 schreef SQ het volgende:

Oké, mijn ergernis. Als je er ff doorheen zit, flink baalt, alles kut gaat en dat even ventileert is er altijd wel zo'n ouder die dit doet:

"Oh, bij ONS gebeurt dat niet hoor. Nee, ik ben echt blij dat MIJN kinderen WEL gewoon doorslapen. Ja, IK geef ze ook echt niet de ruimte om uit bed te komen hoor, nee hoor. Bij ONS blijft iedereen gewoon in zijn bed :Y "

En andersom, die ouders die als je even klaagt over iets er altijd een schepje bovenop moeten doen.

"Oh je slaapt al twee weken slecht en je moet daar van huilen? Haha ja. IK slaap al twee JAAR slecht. Dat is pas heftig. Maar het went wel hoor! Hahaha!"
Ja, deze, 100%.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:50:05 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_207599045
Ergernissen op school:

Ouders die steeds aanwijzingen / dringende verzoeken van de juf negeren. Zo mogen ouders niet meer mee de school in en mag je na de tweede bel niet meer voor het raam gaan staan zwaaien. En toch is er zo'n club die dat ELKE dag blijft doen. "Ja maar Noah wil zo graag dat ik nog zwaai" En dan niet snappen dat zodra iedereen gewoon ff stopt met die onzin, die kinderen er ook niet meer om piepen :')

Ouders die alleen maar tijd hebben voor de leuke activiteiten en stelselmatig alle kutklusjes negeren want dan zijn ze ineens wel te druk met werk.

Ouders die in een joekel van een matgrijze BMW monstertruck hun bloedjes 350 meter verderop naar school brengen en bij het arriveren en verlaten van het parkeerterrein compleet schijt hebben aan al die kinderen die ze bijna omver kegelen met hun schijtbak.

Op de kinderopvang:

Ouders die elke poep en scheet van kleine Jaxx moeten delen bij de overdracht 's morgens zodat ik tien minuten in de hoerenkou sta te wachten met een chagrijnige peuter. Wees als ik: geef gewoon je kind, zeg "alles goed!' en fiets aan.
disclaimer
pi_207599103
Ik ben bang dat ik zo'n beetje een +1 op alles in dit topic kan doen. :D

Met stip op 1 staat bij mij: "mijn kind doet dat niet." Op het moment dat ze samen op het schoolplein hebben zitten kakken en ik daar de andere ouder over informeer. Nee, die drol is uit de lucht komen vallen zeker?! :W En nog vele andere voorbeelden.
pi_207599126
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat dacht ik eerst ook ja, maar die plant dat dus andersom. Die regelt speelafspraakjes aan de hand van haar rooster, en zegt hardop over de app dat ze de bso te veel geld vindt kosten. Dan maar liever deze gratis oppascentrale.
Ik weet van vrienden dat ze het zo onderling regelen, niets mis mee, maar ze weten van elkaar dat ze werken en die noemen het niet speelmiddag nee.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:00:37 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_207599162
Van die deugende ouders die zichzelf steeds zo op de borst moeten kloppen omdat ze alles zo goed volgens het boekje doen.

Te pas en te onpas overal blijven herhalen dat je je kind al acht jaar borstvoeding geeft, dat je zo lekker attachmentparent, dat je kinderen geen geraffineerde suikers krijgen, dat jullie noooooit snoep in huis hebben en jouw kind dat niet eens kent, dat jouw kind nog nooit een TV heeft gezien, dat je je kind nooit straft, dat je nooit je stem verheft, dat jullie ALTIJD BUITEN SPELEN OOK ALS HET REGENT en ga nog maar even door.

Bloedirritant.
disclaimer
pi_207599164
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:50 schreef SQ het volgende:
Ergernissen op school:

Ouders die steeds aanwijzingen / dringende verzoeken van de juf negeren. Zo mogen ouders niet meer mee de school in en mag je na de tweede bel niet meer voor het raam gaan staan zwaaien. En toch is er zo'n club die dat ELKE dag blijft doen. "Ja maar Noah wil zo graag dat ik nog zwaai" En dan niet snappen dat zodra iedereen gewoon ff stopt met die onzin, die kinderen er ook niet meer om piepen :')

Ouders die alleen maar tijd hebben voor de leuke activiteiten en stelselmatig alle kutklusjes negeren want dan zijn ze ineens wel te druk met werk.

Ouders die in een joekel van een matgrijze BMW monstertruck hun bloedjes 350 meter verderop naar school brengen en bij het arriveren en verlaten van het parkeerterrein compleet schijt hebben aan al die kinderen die ze bijna omver kegelen met hun schijtbak.

Op de kinderopvang:

Ouders die elke poep en scheet van kleine Jaxx moeten delen bij de overdracht 's morgens zodat ik tien minuten in de hoerenkou sta te wachten met een chagrijnige peuter. Wees als ik: geef gewoon je kind, zeg "alles goed!' en fiets aan.
hahaha ja die herken ik wel. 'Ja Jaxx vind het fijner als hij z'n speen en knufknuf in de ene hand kan vasthouden en dat hij dan z'n bammiebam zelf mag oppeuzelen met de andere hand en van de week is dat hier niet gelukt en ik denk toch dat hij daarom nu zo slecht ontbeten heeft thuis, hij is dan helemaal uit het lood dus ik zou het fijn vinden als je daar op let en ik vermoed ook dat hij bij het eten van teveel tomaten een beetje rode wangetjes krijgt maar ik weet nog niet of het zeer bij 'm doet maar als je dan in dit boekje kan bijhouden hoeveel hij van wat precies eet en hoe laat je dan iets aan z'n gedrag ziet veranderen of dat je ziet dat hij er last van blablablabla..'

Ik ben ook meer als jou dan. Hier is de knuffel, goed geslapen, kut ontbeten, nou doei
-nee-
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:03:49 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_207599199
Ik weet uit betrouwbare bron ook dat er echt véél ouders zijn die elke hap en elke drol gelogd willen hebben op de kinderopvang. En dat alles exact op de door hun bepaalde tijd en de op hun bepaalde manier moet gebeuren.

Blijf dan gewoon thuis met je kinderen denk ik dan.
disclaimer
pi_207599331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:56 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik weet van vrienden dat ze het zo onderling regelen, niets mis mee, maar ze weten van elkaar dat ze werken en die noemen het niet speelmiddag nee.
Ja, die nuance vind ik wel belangrijk. Ik snap dat je elkaar uit de brand kan helpen, maar nu weet ik dus dat diegene het structureel zo plant en anderen dat niet van tevoren weten. Je bent dan gewoon een veredelde oppas. Ik ben nog overstag gegaan ook hè, dat kind zit hier nu te kleien :')
-nee-
pi_207599372
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:03 schreef SQ het volgende:
Ik weet uit betrouwbare bron ook dat er echt véél ouders zijn die elke hap en elke drol gelogd willen hebben op de kinderopvang. En dat alles exact op de door hun bepaalde tijd en de op hun bepaalde manier moet gebeuren.

Blijf dan gewoon thuis met je kinderen denk ik dan.
Ja inderdaad, kind is daar dus ze doen hun ding maar.
pi_207599386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:33 schreef Jentin het volgende:
De achterlijke extravagante traktaties die ze maken vind ik erg irritant. De hele klas van de zoon van een vriendin kreeg laatst, in groep 2, een rieten mand met een handdoek, washand, een knuffel, snoep en douchegel. Toppunt: een rugzakje met daarin Sour spray, een pakje drinken, een doosje skittles, drie verschillende los verpakte koeken, een klein zakje haribo, een doosje smarties, van die smeerkaas/soepstengeldipdingen, een maoam, een kindersurprise, een lolly, zo'n chemisch hamburgertje in een plastic doosje, een rol kauwgom, een zakje Lays, een zak m&m's, een bifi-worst én een sticker. Dat is dus pér kind, keer tweeëndertig kinderen. Doe even normaal.

Ik, loedermoeder, laat m'n kind online 30 feestelijke donuts uitkiezen bij Dunkin' of ik haal een paar dozen ijs :') Ik sluit niet uit dat daar op een ander forum over gemekkerd wordt :P

:@ ik moet in januari altijd 3 x een traktatie maken voor opvang en scholen (mijn vrouw krijgt hier een nervous breakdown van dus daarom doe ik het) en ik ga dan knettertjehigh om 23.00 savonds lekker zitten klooien in de keuken. :@

Maar dat eindeloze goodiebag geneuzel waarbij het bij ouders meer over het materialisme gaat, dat is wel echt tenenkrommend ja :r
-nee-
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:30:24 #19
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207599467
Een familie vriend van de schoonfamilie....

De eerste 1,5 jaar met haar dochter zeker. Deed ze wekelijks wel vier of meer keer berichten, fotos, artikelen of onderzoeken op Facebook plaatsen over hoe geweldig borstvoeding en thuis bevalling wel niet is, hoe het zo speciaal is, dat het zo belangrijk is, dat het zo veel gezonder is, etc etc etc.

Zelfs op fotos van een bruiloft waarvoor ze was uitgenodigt waren, juist ja, fotos waarin ze aan het borstvoeden was....

Ugh!

Knap dat je het kon, maar je hoeft er niet zo overdreven over op te scheppen.

Ondertussen is het kind trouwens 2 jaar en drie maanden en mocht van haar ook nooit vies worden (nee echt helemaal niet dus) en eet dus nauwelijks normaal voedsel. (Helemaal niet eigenlijk!)

Maar hey, je gaf haar vrijwel alleen maar borstvoeding en vergat dus eventjes hoe belangrijk het eigenlijk was om je kind ook te leren eten! Te druk met artikelen zoeken zeker!
pi_207599565
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:22 schreef Marsenal het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

:@ ik moet in januari altijd 3 x een traktatie maken voor opvang en scholen (mijn vrouw krijgt hier een nervous breakdown van dus daarom doe ik het) en ik ga dan knettertjehigh om 23.00 savonds lekker zitten klooien in de keuken. :@

Maar dat eindeloze goodiebag geneuzel waarbij het bij ouders meer over het materialisme gaat, dat is wel echt tenenkrommend ja :r
Dit vind ik wel leuk. Ik heb ook wel racebanen geknutseld van een ontbijtkoekreep en zulks. Maar ik vind homemade gefröbel echt van een andere orde dan letterlijk tassen vól al dan niet eetbare meuk stoppen. Zelfs een puber zou ervan over z'n nek gaan. zulke hoeveelheden.

Ik doe ook +1 op de deugouders van SQ, al denk ik dat ik zelf misschien ook wel een deugouder ben met bepaalde tv-regels *) . Verschil is, hoop ik :+, dat ik die regels niet uitgebreid ventileer op strategisch gekozen momenten tegen strategisch gekozen ouders om die een kutgevoel of mezelf een beter gevoel te geven.
  Spellchecker dinsdag 17 januari 2023 @ 15:42:31 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207599610
quote:

Dat daar nog snoep getrakteerd mag worden :o

En verder idioot natuurlijk.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:44:15 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_207599625
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:15 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik ben nog overstag gegaan ook hè, dat kind zit hier nu te kleien :')
Dat is trouwens wel een KLB topic waard.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:44:17 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_207599626
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:42 schreef maily het volgende:

[..]
Dat daar nog snoep getrakteerd mag worden :o

En verder idioot natuurlijk.
Sterker nog, tijdens covid móest je voorverpakte traktaties uit de winkel geven. Ergens in die periode is dit helemaal de pan uit geëscaleerd :')
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:45:16 #24
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207599633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:36 schreef Jentin het volgende:
Oh, en dat gekrijs langs de zijlijn en hardop uitgesproken zorgen of hun kind wel de juiste kansen krijgt in z'n voetbalcarrière. Meid, je staat langs de lijn bij een stel zevenjarigen in Yerseke. Ontspan.
Ik wil klagen over Jentin die haar kind op laat groeien in Zeeland. En @roos94 dan ook meteen.

Kindermishandeling!!!
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:50:01 #25
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_207599688
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen :@ :')

Wat ik echt vreselijk ongemakkelijk vind zijn ouders die denken (of willen?) dat hun kind bevriend is met mijn kind en zich dan gaan bemoeien met speelafspraken… Er is vaak! een reden dat bepaalde speelafspraken niet van de grond komen :X En zeker onze jongste is horkerig genoeg om tegen een kind te zeggen dat hij helemaal geen zin heeft om te spelen. Kinderen snappen dat doorgaan prima… Sommige ouders daarentegen.::: :X 8)7
Oude (on)bekende.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:50:08 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_207599690
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:22 schreef Marsenal het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

HAhaha, ik heb ooit ook van die pinguins gemaakt. Maar wel een slagje makkelijker ;)

Ik ben wel blij dat we van de traktaties af zijn, ook al vond ik het wel ontzettend leuk om te doen. Maar het werd meer en meer een opscheprondje ofzo? Kijk ons eens wat duurs doen. Idem met de kinderfeestjes.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207599720
Ouders die je op het schoolplein niks zeggen, maar met afspreken opeens hele verhalen gaan afsteken. Flikker op.

Ouders die hun kinderen gedag zeggen alsof ze ze nooit meer zullen zien, elke morgen opnieuw.

Ouders die zichzelf papa of mama noemen. Geef papa nog een kusje, nee nog een, en dan alweer. Sterf, en gauw.

Ouders die overal haantje de voorste zijn. Ouders die de popi jopi uithangen.

Ouders die zich vrijwillig allerlei shit zich op de hals halen, en dan gaan klagen dat niemand meehelpt.

Oudere moeders met jonge kinderen in het algemeen.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 15:57:45 #28
5428 crew  miss_sly
pi_207599762
OMG allemaal wel heel herkenbaar uit het verleden. Groot voordeel van een ouder kind en middelbare school: niets meer van dit alles *O* O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 januari 2023 @ 15:58:48 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_207599772
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:57 schreef miss_sly het volgende:
OMG allemaal wel heel herkenbaar uit het verleden. Groot voordeel van een ouder kind en middelbare school: niets meer van dit alles *O* O+
Maar... waar moet je je dan aan ergeren??
disclaimer
pi_207599798
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:50 schreef Troel het volgende:

[..]
HAhaha, ik heb ooit ook van die pinguins gemaakt. Maar wel een slagje makkelijker ;)

[ afbeelding ]

Ik ben wel blij dat we van de traktaties af zijn, ook al vond ik het wel ontzettend leuk om te doen. Maar het werd meer en meer een opscheprondje ofzo? Kijk ons eens wat duurs doen. Idem met de kinderfeestjes.
:D

Dat met die opscheprondjes herken ik wel. Die kinderen maken elkaar gek, maar die ouders, die zijn er dan nog vatbaar voor ook _O-
-nee-
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:00:38 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_207599801
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:57 schreef miss_sly het volgende:
Geen ouders op je werk, waar je ze dan collega's noemt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 16:00:50 #32
5428 crew  miss_sly
pi_207599803
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Er is toch genoeg om je aan te ergeren? De immer klussende buren, het kutweer, belachelijke televisieprogramma's. idiote topics op FOK! en bepaalde users. Eigenlijk ga je weer terug naar de basis van ergeren :Y Zoals pre-kinderen, zeg maar.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 16:01:55 #33
5428 crew  miss_sly
pi_207599812
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Geen ouders op je werk, waar je ze dan collega's noemt ;)
Ik heb twee directeuren, geen collega's, en daar valt niet echt te ergeren, doorgaans. Niet over hen als ouders, in ieder geval :P
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:06:11 #34
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_207599866
quote:
Toppunt: een rugzakje met daarin Sour spray, een pakje drinken, een doosje skittles, drie verschillende los verpakte koeken, een klein zakje haribo, een doosje smarties, van die smeerkaas/soepstengeldipdingen, een maoam, een kindersurprise, een lolly, zo'n chemisch hamburgertje in een plastic doosje, een rol kauwgom, een zakje Lays, een zak m&m's, een bifi-worst én een sticker. Dat is dus pér kind, keer tweeëndertig kinderen. Doe even normaal.
:{

quote:
Ik, loedermoeder, laat m'n kind online 30 feestelijke donuts uitkiezen bij Dunkin'
Dat vind ik ook al heel wat. Wij waren al blij met een dropveter met Nibbits. :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:06:47 #35
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_207599875
Helaas ken ik mensen die denken dan hun kinderen door iedereen fantastisch grappig, slim en gezellig worden gevonden. En daar dan ook eindeloos over opscheppen. Eindeloos…. In elk gesprek! 8)7
Oude (on)bekende.
pi_207600010
TerugVindProest.
pi_207600162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:00 schreef SQ het volgende:
Van die deugende ouders die zichzelf steeds zo op de borst moeten kloppen omdat ze alles zo goed volgens het boekje doen.

Te pas en te onpas overal blijven herhalen dat je je kind al acht jaar borstvoeding geeft,
Ja dit dus. Ik heb weinig contact met ouders in het “echte leven” dus mijn klacht is fok-gerelateerd maar ik word zo intens moe van users die in letterlijk elke post moeten melden of laten doorschemeren dat ze borstvoeding geven, vooral wanneer het om totaal ongerelateerde onderwerpen gaat. Echt, BOEIEND.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:57:04 #38
pi_207600314
Niet nodig.

[ Bericht 47% gewijzigd door Peejtur op 17-01-2023 22:43:05 ]
pi_207600409
De competitie-ouder :r

Steeds maar weer vragen naar de cijfers van mijn kind zodat zij vreselijk kunnen opscheppen over de cijfers van hun oogappeltje. En het is niet dat mijn kind slecht scoort ofzo.
En rapporten perse willen vergelijken. School is geen wedstrijd hoor :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 17:11:38 #40
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_207600422
Die hoerige moeders in het verkeer die denken dat ze nergens op hoeven letten als ze met een kind fietsen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 17 januari 2023 @ 17:14:22 #41
pi_207600446
Oversteken met je kind als menselijk schild *O*
pi_207600451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:00 schreef SQ het volgende:

Te pas en te onpas overal blijven herhalen dat je je kind al acht jaar borstvoeding geeft, dat je zo lekker attachmentparent, dat je kinderen geen geraffineerde suikers krijgen, dat jullie noooooit snoep in huis hebben en jouw kind dat niet eens kent, dat jouw kind nog nooit een TV heeft gezien, dat je je kind nooit straft, dat je nooit je stem verheft, dat jullie ALTIJD BUITEN SPELEN OOK ALS HET REGENT en ga nog maar even door.

Bloedirritant.
Die ouders negeer ik gewoon 😬 Ik ken 1 moeder nog van vroeger en toen gingen we altijd stappen, we redden elkaar op het schoolplein altijd van dat soort irritant volk 🤣
pi_207600509
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:16 schreef Marsenal het volgende:
Voel je in dit topic vrij om te klagen over de ongemanierde blagen van een ander, of die halve zolen die ze opvoeden.

Eigenlijk is dit gewoon een KLB topic, maar dan zonder Cockwhale die je vertelt hoe hij je moeder grensoverschrijdend benadert. (Wat helemaal top is verder!)

Ik wil heel graag beginnen.

Ik zeg een speelafspraakje af, mijn oudste is ziekjes, de jongste heeft koorts, dus het komt niet uit. En dan komt de aap uit de mouw. Ik wordt gebruikt als vervanging voor de BSO, niet omdat die kinderen zo graag samen zijn. Dit vind ik echt absurd. Daarom is die moeder zo planmatig, die is gewoon iedere week aan het regelen dat haar kind ergens anders speelt zodat zij lekker niet voor BSO hoeft te betalen :')

Dus of ik niet alsnog die kleuter kon meenemen want ze is tot 1730 aan het werk. :')

Ik heb er nog wel meer, maar later vandaag weer. :D
Mensen die zo geld proberen te besparen :')
Ze verplicht haar ouders vast ook om elke week dan en dan op te passen en verontwaardigd zijn als ze niet kunnen...
pi_207600750
Ouders die kinderachtige koosnaampjes hebben voor hun kind en hun kind ook zo aanspreken.
pi_207600777
Er loopt op het schoolplein een kind van een jaar of 6 en die jankt en jammert werkelijk om alles en dan ook nog op een vreselijk kut toontje.. en die ouders die gaan dan op zo'n overdreven lief en geduldig toontje elke keer troosten en uitleggen dat ze haar gevoel echt begrijpen.. :r Zeg gvd gewoon dat er niks aan de hand is en dat ze gewoon door moet spelen en niet zo moet miepen.. }:|
  Spellchecker dinsdag 17 januari 2023 @ 17:50:52 #46
197773 crew  maily
pi_207600790
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:14 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Oversteken met je kind als menselijk schild *O*
En onderwijl uiteraard op je foon loeren.
pi_207600817
Oh die ouders die de hele tijd staan te beeldbellen op het schoolplein.. doe dat lekker thuis😒
  dinsdag 17 januari 2023 @ 17:55:34 #48
338319 ZarB
Piña colada
pi_207600844
Ouders die menen dat Sterre Mae May van 13 maanden hoogbegaafd is. Die hun kind "temperamentvol" of "pittig" noemen terwijl het gewoon een onopgevoede draak is. Ouders die met kinderen overleggen als ze jonger dan 15 zijn. Ouders die extreem pedagogisch verantwoord gaan zijn volgens allerlei boekjes en overduidelijk een toneelstukje spelen.

Ouders die alleen maar lopen te zaniken over hoe zwaar het is maar wel 3 kinderen nemen krijgen. Ouders die hysterisch doen over veiligheid of voeding. Ouders die menen dan hun koter een gluten-, suiker-, vet-, koemelk-, ei- en pindeallergie heeft.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207600869
Ouders die vaste afspraken of dagen hebben met hun ouders, voor op te passen en dergelijken :') Fuck off. Mijn pa ziet me aankomen :') Wil dat als ik opa ben ook niet.

Neem dan geen kinderen :')
pi_207600895
Ouders die hun kinderen in de zomer tot 's avonds laat luidruchtig in de tuin laten spelen *gluurt richting mijn buren*
pi_207600927
Volgens mij heeft de helft van jullie zelf geeneens kinderen _O-
Tap tap tap
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:49:25 #52
pi_207601479
Uiteraard, ik kijk wel link uit.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:50:52 #53
459912 FlippingCoin
pi_207601499
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:03 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij heeft de helft van jullie zelf geeneens kinderen _O-
Ja maar wel 2 likes.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:01:24 #54
338319 ZarB
Piña colada
pi_207601672
Ouders die, ondanks 62936332736373272338363 mededelingen van het kdv om NIET de auto voor de opritten van de bewoners te parkeren, tóch hun asociale kut bak snel ergens neerkwakken op een gevaarlijke en blokkerende manier omdat ze te lui zijn om 20 meter te lopen. Van die ouders die zichzelf ultra belangrijk vinden. Vaak in BMW of Volvo of wat grotere VW.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:03:17 #55
338319 ZarB
Piña colada
pi_207601711
Ouders die klagen over het gedrag van hun kind terwijl ze het zelf in stand houden. "Grietje van 2.5 slaapt nog steeeeeeeds niet door. Ik geef nog elke nacht borstvoeding!!!". Ja kap daar dan mee, Einstein.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:08:03 #56
338319 ZarB
Piña colada
pi_207601785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:58 schreef streamjohan het volgende:
Ouders die vaste afspraken of dagen hebben met hun ouders, voor op te passen en dergelijken :') Fuck off. Mijn pa ziet me aankomen :') Wil dat als ik opa ben ook niet.

Neem dan geen kinderen :')
Ik heb een vriendin met 2 kinderen en beide oma's hebben een vaste dag. Toen zíj van baan wisselde en daarmee een andere vaste oppasdag nodig had was ze boos op haar schoonma omdat die niet kon wisselen van dag. Een dagje extra naar de opvang dan? NEE JOH!! Oma is gratis. Extra opvang is te duur. Had je geen 2 koters moeten nemen. Meine gute.
pi_207602383
quote:

Ja deze twee }:|
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:41:59 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_207602387
Ouders die denken dat alles wat een kind doet direct beïnvloedbaar is door ouders en derhalve als iemand klaagt over een lastige situatie altijd counteren met "DOE ER DAN IETS AAN" of aanverwanten.
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:46:20 #59
pi_207602467
Kap eens.

[ Bericht 82% gewijzigd door Peejtur op 17-01-2023 22:50:06 ]
pi_207602474
Ouders die op elke feestje beginnen over de bakfiets, hoe fijn hij rijdt, hoeveel km ze hebben gereden op dat ding, dat ie echt de 6000 euro waard was en dat het dadelijk makkelijk is om de kindjes naar school te brengen.

;(

Ik heb überhaupt vriendinnen die elke 3 seconde het gesprek terugbrengen naar hun kroost.

;(
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:47:57 #61
338319 ZarB
Piña colada
pi_207602494
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:41 schreef SQ het volgende:
Ouders die denken dat alles wat een kind doet direct beïnvloedbaar is door ouders en derhalve als iemand klaagt over een lastige situatie altijd counteren met "DOE ER DAN IETS AAN" of aanverwanten.
Is dit een sneer naar mijn post? Want ik zeg heel duidelijk dat het gaat om gedrag dat de ouders zelf in stand houden.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:48:33 #62
338319 ZarB
Piña colada
pi_207602511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:46 schreef Adrian4 het volgende:
Ouders die op elke feestje beginnen over de bakfiets, hoe fijn hij rijdt, hoeveel km ze hebben gereden op dat ding, dat ie echt de 6000 euro waard was en dat het dadelijk makkelijk is om de kindjes naar school te brengen.

;(

Ik heb überhaupt vriendinnen die elke 3 seconde het gesprek terugbrengen naar hun kroost.

;(
Ouders die kindjes zeggen sowieso een klacht. Zeker als ze al 2+ zijn.
pi_207602518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:08 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik heb een vriendin met 2 kinderen en beide oma's hebben een vaste dag. Toen zíj van baan wisselde en daarmee een andere vaste oppasdag nodig had was ze boos op haar schoonma omdat die niet kon wisselen van dag. Een dagje extra naar de opvang dan? NEE JOH!! Oma is gratis. Extra opvang is te duur. Had je geen 2 koters moeten nemen. Meine gute.
Niets mis met het lief vragen aan je (schoon)ouders, maar boos worden als ze niet kunnen of willen? Dan ben je gewoon door en door verrot.

Mijn vrouw zou eens moeten proberen boos te worden op mijn ouders omdat ze niet kunnen oppassen, ook al is het simpelweg omdat ze geen zin hebben. Dan krijgt ze echt de wind van voren.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:52:23 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_207602612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:47 schreef ZarB het volgende:

[..]
Is dit een sneer naar mijn post? Want ik zeg heel duidelijk dat het gaat om gedrag dat de ouders zelf in stand houden.
Ik denk dat elke post in dit topic wel een sneertje is naar iemand (al dan niet, maar in veel gevallen wel, op dit forum) :P ik neem aan dat jij bij jouw posts ook wel namen in je hoofd hebt :P
disclaimer
pi_207602622
Sorry maar dit komt ook niet bepaald over als de betere ouders ofzo. Accepteer eens van elkaar dat het niet altijd makkelijk is en dat zoiets als de perfecte ouder niet bestaat, ook jij bent niet de perfecte ouder. En als er dan wel iemand is die zich overdreven voordoet als de perfecte ouder met een perfecte kind dan weet ie ook dat dat ook uit een bepaalde onzekerheid komt. Dat gebitch naar elkaar toe schiet niemand wat mee op.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:55:54 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_207602719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:52 schreef Selenophilia het volgende:
Sorry maar dit komt ook niet bepaald over als de betere ouders ofzo. Accepteer eens van elkaar dat het niet altijd makkelijk is en dat zoiets als de perfecte ouder niet bestaat, ook jij bent niet de perfecte ouder. En als er dan wel iemand is die zich overdreven voordoet als de perfecte ouder met een perfecte kind dan weet ie ook dat dat ook uit een bepaalde onzekerheid komt. Dat gebitch naar elkaar toe schiet niemand wat mee op.
Het gaat helemaal niet om perfecte ouders joh. Het gaat om ff lekker ventileren wat je vervelend vindt aan andere ouders. Als je dat niet trekt is dit misschien geen fijn topic voor je, dan kun je terecht in een van de vele honderden andere topics in OUD waar iedereen altijd wijselijk dit soort dingen inslikt ;)
disclaimer
pi_207602769
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om perfecte ouders joh. Het gaat om ff lekker ventileren wat je vervelend vindt aan andere ouders. Als je dat niet trekt is dit misschien geen fijn topic voor je, dan kun je terecht in een van de vele honderden andere topics in OUD waar iedereen altijd wijselijk dit soort dingen inslikt ;)
Lol triggered. Neem nog een kopje koffie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2023 19:57:42 ]
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:58:12 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_207602790
? Wat mis ik _O-
Nou ja, het zal wel.
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:59:11 #69
338319 ZarB
Piña colada
pi_207602819
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik denk dat elke post in dit topic wel een sneertje is naar iemand (al dan niet, maar in veel gevallen wel, op dit forum) :P ik neem aan dat jij bij jouw posts ook wel namen in je hoofd hebt :P
Namen van het forum? Nee hoor, daar ken ik te veel irritante ouders irl voor. En anders zou ik sowieso geen dingen verdraaien.
pi_207602852
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:58 schreef SQ het volgende:
? Wat mis ik _O-
Nou ja, het zal wel.
Ja ok, succes met zeiken.
pi_207602855
quote:
Was dat niet het oorspronkelijke idee van OUD? Dat we daar die irritante huismoeders konden wegstoppen zodat ze daar lekker op elkaar konden bitchen en vertellen hoe geweldig hun kinderen zijn, zodat we er op de rest van het forum geen last meer van hadden.

FOK! was een waar slagveld voordat we dat volk een eigen hoekje hadden gegeven. "REEEEE MiJn ZoOnTjE zOu EcHt NoOiT oP bEeLdJeS sTaMpEn zElFs NiEt AlS hIj HeT gEKoChT hAd!"
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:01:11 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_207602877
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:00 schreef Viezig het volgende:

[..]
Was dat niet het oorspronkelijke idee van OUD? Dat we daar die irritante huismoeders konden wegstoppen zodat ze daar lekker op elkaar konden bitchen en vertellen hoe geweldig hun kinderen zijn, zodat we er op de rest van het forum geen last meer van hadden.

FOK! was een waar slagveld voordat we dat volk een eigen hoekje hadden gegeven. "REEEEE MiJn ZoOnTjE zOu EcHt NoOiT oP bEeLdJeS sTaMpEn zElFs NiEt AlS hIj HeT gEKoChT hAd!"
Ja precies! Waarom komen jullie dan ineens allemaal uit KLB hierheen gerend :D
disclaimer
pi_207602888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:50 schreef SQ het volgende:
Ergernissen op school:

Op de kinderopvang:

Ik heb die laatste dus ook een paar keer meegemaakt en ik heb daar werk van gemaakt, wat een onzin.
pi_207602935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:00 schreef Viezig het volgende:

[..]

Ik ben hier per ongeluk terechtgekomen. Ik vertrek weer want met zulks volk wil ik niets mee te maken hebben. Wat een geïrriteerd zooitje _O-
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:04:05 #75
459912 FlippingCoin
pi_207602961
Rustig aan juffies komt allemaal wel weer goed. Even diep adem halen en weer zen worden met een kopje thee.
pi_207603227
Well that escalated quickly... c_/
pi_207603249
Het is toch heerlijk om af en toe even je ergenissen te uiten, ook al ben je zelf ook geen perfecte ouder O+
pi_207603260
Ik erger me aan zowat alle bovenstaande ouders en ook aan ouders die als door de klassenouder in de groepsapp gevraagd wordt wie op ..dag kan helpen reageren met: ik kan niet ik moet dan werken. |:(
Sowieso ouders op de groepsapp die zich druk maken om weet ik wat op school en dat dan niet aan de docent melden maar gaan lopen zeiken op de schoolapp. :(
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:17:10 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_207603278
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:15 schreef Aure het volgende:
Het is toch heerlijk om af en toe even je ergenissen te uiten, ook al ben je zelf ook geen perfecte ouder O+
Ik ben wel zo ongeveer de minst perfecte ouder hier, denk ik. O+
disclaimer
pi_207603302
Oh ja die klassenapp _O- hoogtepunt was denk ik wel het gemiep over een 6+ Disneyfilm waarvan ze een klein stukje hebben gekeken bij de kleuters :')
pi_207603349
quote:
Janken.
pi_207603351
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ben wel zo ongeveer de minst perfecte ouder hier, denk ik. O+
Ach ik ben denk ik niet veel beter :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:20:54 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_207603355
Ik zal voor de balans ook even bekentenissen uiten over de irritante dingen waar ik me schuldig aan maak als ouder:
- ik ben altijd extreem cynisch en irritant in de ouderapp omdat ik mijn irritatie nooit zo goed kan verbergen
- ik heb de neiging anderen een schuldgevoel aan te praten als ze dingen doen die ik stom vind
- ik ben sowieso een slechte opvoeder want mijn kinderen zijn brutale kutblagen die niet luisteren. Heel irritant voor anderen.
- ik zeg heel vaak "wacht maar..." zeker tegen firsttimers TERWIJL IK DAT ZELF OOK ZO KUT VOND ALS FITSTTIMER maar vaak is het sterker dan ik.

Zo. Transparantie. :7
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:21:12 #84
338319 ZarB
Piña colada
pi_207603359
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:14 schreef Aure het volgende:
Well that escalated quickly... c_/
Het is en blijft OUD he _O-
pi_207603369
Te veel cadeautjes die kinderen krijgen. Van iedereen uit de familie op elke gelegenheid.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:26:01 #86
338319 ZarB
Piña colada
pi_207603444
Ouders die 100 x zeggen "straks gaat de playstation uit. Nog 2 minuten" en die dat totaal niet kunnen begrenzen.
pi_207603454
De ouders die klaar staan met hun 'WACHT MAAR' en ongevraagde horrorverhalen als ze er lucht van krijgen dat je een baby hebt. Wtf, laat me met rust.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:27:51 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_207603476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:26 schreef ZarB het volgende:
Ouders die 100 x zeggen "straks gaat de playstation uit. Nog 2 minuten" en die dat totaal niet kunnen begrenzen.
Guilty 8-)
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:30:16 #89
338319 ZarB
Piña colada
pi_207603527
Ouders die hun kind op familie aangelegenheden min of meer verplichten om alle aanwezigen een kus/knuffel te geven als ze naar bed gaan of weggaan. Zo sneu. Laat kind lekker zelf bepalen. Dag met je handje is genoeg.
Toppunt (of eigenlijk dieptepunt) was dat kind in kwestie alle volwassenen op de mond zoende. Tante bep en ome jopie. Brr
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:32:01 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207603573
Deze schoolplein ellende staat mij allemaal nog te wachten.

Voorspelling: ik ben zo'n moeder die het vertikt om te helpen met schoonmaken, knutselen en schoolreisjes. Maar wél met m'n grote bek in de ouderraad >:) .
Resistance is futile.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:33:18 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207603599
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:30 schreef ZarB het volgende:
Ouders die hun kind op familie aangelegenheden min of meer verplichten om alle aanwezigen een kus/knuffel te geven als ze naar bed gaan of weggaan. Zo sneu. Laat kind lekker zelf bepalen. Dag met je handje is genoeg.
Toppunt (of eigenlijk dieptepunt) was dat kind in kwestie alle volwassenen op de mond zoende. Tante bep en ome jopie. Brr
Mijn zoontje vindt dat oprecht wel leuk met mijn schoonfamilie :@ (wel meerdere keren aangegeven dat het duurt zolang hij dat graag doet).
Resistance is futile.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:33:20 #92
338319 ZarB
Piña colada
pi_207603602
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:32 schreef Seven. het volgende:

Voorspelling: ik ben zo'n moeder die het vertikt om te helpen met schoonmaken, knutselen en schoolreisjes. Maar wél met m'n grote bek in de ouderraad >:) .
Ik word zo een die bij elke ellendige activiteit aanwezig is omdat ik graag complimenten ontvang. En die de mooiste traktaties maakt zodat andere ouders zich slecht voelen _O-
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:33:43 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207603612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik word zo een die bij elke ellendige activiteit aanwezig is omdat ik graag complimenten ontvang. En die de mooiste traktaties maakt zodat andere ouders zich slecht voelen _O-
>:)
Resistance is futile.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:34:57 #94
338319 ZarB
Piña colada
pi_207603651
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mijn zoontje vindt dat oprecht wel leuk met mijn schoonfamilie :@ (wel meerdere keren aangegeven dat het duurt zolang hij dat graag doet).
Als kinderen dat uit zichzelf doen dan vind ik het anders. Ik zie ouders die erop aansturen en de volwassene vervolgens het initatief neemt. Misschien doodnormaal hoor, maar ik ben er totaal niet van. Bij grootouders en tantes/ooms/close friends ben ik wat makkelijker.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:36:55 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_207603700
Ouders die wanhopig verzuchten dat hun kind (dat twee jaar jonger is dan de mijne) nog steeeeeds <whatever> niet kan waardoor ik altijd het idee heb dat mijn tamelijk normale kinderen (die dat dan ook nog niet kunnen) flink retarded zijn.
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:38:08 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207603728
- Dat feestjes voor volwassenen 's middags moeten "vanwege de kinderen he" }:|
- Dat ze gaan narreren wat hun kind allemaal doet. Elke seconde. En als ie dan iets doms heeft gezegd "STIL EVEN ALLEMAAL, X HEEFT DIT GEZEGD AHAHAHAHAHA" :r
- Dat je dus niet meer met volwassenen kunt praten, omdat ze alleen maar op hun kinderen letten en/of het nergens anders meer over kunnen hebben.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207603736
Ouders die vrienden zijn met hun kinderen.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:43:02 #98
338319 ZarB
Piña colada
pi_207603852
Oudes die je gaan "sshh-en" omdat je kut roept waar hun kind bij is. En dat dan ook op zo'n directe kinderachtige manier doen alsof jij hun kind bent. Flikker op.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 20:49:12 #99
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207604002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:43 schreef ZarB het volgende:
Oudes die je gaan "sshh-en" omdat je kut roept waar hun kind bij is. En dat dan ook op zo'n directe kinderachtige manier doen alsof jij hun kind bent. Flikker op, kut.
B-)
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207604286
Oeh leuk!

Idd de mijn-kind-doet-dat-nooit ouders. De ergste overtreder in mijn omgeving heeft als tweede eentje gekregen die nog 10 keer zo erg is. Karma, I love it.
Dan de mensen die exact weten hoe je je kind moet aanpakken ook al hebben ze m nog nooit ontmoet. Tuurlijk.
Plus iedereen die wat te zeiken heeft als je rondloopt met een huilende baby in een kinderwagen. Ik heb ook oren, ik hoor het ook.
En dan iedereen die niet snapt hoe de ontwikkeling bij het cb getest wordt. Het is niet omdat pietje het kunstje al een half jaar kan, dat hij ineens ver voorloopt. En zelfs al zou hij voorlopen: en dan? Hebben ze ooit bij een sollicitatie gevraagd op welke leeftijd je kon lopen? Lekker boeiend.

Ergernis bij mezelf:
Ik kan zelf niet tegen complimentjes en ik betrap me erop dat ik dat ook doe als mensen iets liefs zeggen over mijn kinderen. Alsof ik elk compliment moet counteren met iets waar ze nog niet goed in zijn. Ik let er heel hard op dat ik het niet doe waar ze bij zijn want dit wil ik niet doorgeven.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:05:02 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_207604396
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Oeh leuk!

Idd de mijn-kind-doet-dat-nooit ouders. De ergste overtreder in mijn omgeving heeft als tweede eentje gekregen die nog 10 keer zo erg is. Karma, I love it.
Dan de mensen die exact weten hoe je je kind moet aanpakken ook al hebben ze m nog nooit ontmoet. Tuurlijk.
Plus iedereen die wat te zeiken heeft als je rondloopt met een huilende baby in een kinderwagen. Ik heb ook oren, ik hoor het ook.
En dan iedereen die niet snapt hoe de ontwikkeling bij het cb getest wordt. Het is niet omdat pietje het kunstje al een half jaar kan, dat hij ineens ver voorloopt. En zelfs al zou hij voorlopen: en dan? Hebben ze ooit bij een sollicitatie gevraagd op welke leeftijd je kon lopen? Lekker boeiend.

Ergernis bij mezelf:
Ik kan zelf niet tegen complimentjes en ik betrap me erop dat ik dat ook doe als mensen iets liefs zeggen over mijn kinderen. Alsof ik elk compliment moet counteren met iets waar ze nog niet goed in zijn. Ik let er heel hard op dat ik het niet doe waar ze bij zijn want dit wil ik niet doorgeven.
Oh dat laatste doe ik ook mijn hele leven al bij alles. Zwaar irritant. #guiltyyyy
disclaimer
pi_207604398
Ook een ergenis: als ouders nog steeds in maanden praten en zeggen dat hun kind 54 maanden is ofzo. :+
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:07:03 #103
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604435
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Oeh leuk!

Ergernis bij mezelf:
Oh ja dat laatste doe ik ook. En probeer daar ook op te letten idd
  Manager PR/Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 21:07:35 #104
269689 crew  Viv
pi_207604447
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:05 schreef Aure het volgende:
Ook een ergenis: als ouders nog steeds in maanden praten en zeggen dat hun kind 54 maanden is ofzo. :+
Dit! Waarom?! :'(
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:07:53 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_207604456
Ouders die hun kinderen 3 dagen in de week bij opa/ oma droppen, en de kinderen daar om het weekend laten logeren, maar niet lijken te willen begrijpen dat die luxe niet voor iedereen is weggelegd.

"Oh maar dan breng je m toch gewoon een weekendje naar opa en oma, doen wij ook altijd!"

GEEN OPTIE, KUT!

:@ :')
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:08:28 #106
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604469
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:05 schreef Aure het volgende:
Vind ik ook irritant maar ik zeg dus dat ze bijna 17 maanden is. Zeker in die 1e 2 jaar is een kind van 14 maanden nog zo anders dan een kind van 1.5 dus als je zegt dat je kind 1 is dan hebben anderen er totaal geen beeld bij hoe dat kind dan werkelijk is. Vanaf 2 ofzo kun je daar wel mee stoppen denk ik.
pi_207604510
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:08 schreef ZarB het volgende:

[..]
Vind ik ook irritant maar ik zeg dus dat ze bijna 17 maanden is. Zeker in die 1e 2 jaar is een kind van 14 maanden nog zo anders dan een kind van 1.5 dus als je zegt dat je kind 1 is dan hebben anderen er totaal geen beeld bij hoe dat kind dan werkelijk is. Vanaf 2 ofzo kun je daar wel mee stoppen denk ik.
Je kunt ook gewoon net één, bijna anderhalf, anderhalf, bijna twee en zulks zeggen :+
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:11:17 #108
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604530
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:10 schreef Aure het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon net één, bijna anderhalf, anderhalf, bijna twee en zulks zeggen :+
Klopt maar met 15.maanden dekt zowel nét 1 als bijna 1.5 de lading niet _O-
pi_207604538
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:07 schreef SQ het volgende:
Ouders die hun kinderen 3 dagen in de week bij opa/ oma droppen, en de kinderen daar om het weekend laten logeren, maar niet lijken te willen begrijpen dat die luxe niet voor iedereen is weggelegd.

"Oh maar dan breng je m toch gewoon een weekendje naar opa en oma, doen wij ook altijd!"

GEEN OPTIE, KUT!

Ohja daar maakte ik mij ook nog wel eens schuldig aan. Ik probeer dan nu te vragen of dat überhaupt een optie is :P
pi_207604555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:11 schreef ZarB het volgende:

[..]
Nou dat vind ik wel een bijna anderhalf. Zover ligt die ontwikkeling dan ook weer niet uit elkaar :P
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:12:59 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207604564
Ik vind het dus echt irritant dat ik moet gaan bedenken dat bijna 17 maanden dus gewoon 1. Ik doe dan jouw afrondwerk, zeg maar. Waarom zou het uitmaken hoe oud ie exact is?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:13:01 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_207604565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:11 schreef ZarB het volgende:

[..]
Toch resoneert dit alleen nog bij mensen die kinderen in ongeveer in dezelfde leeftijd zitten. Een paar jaar later en je hebt al geen idee meer :P
disclaimer
pi_207604569
quote:

GEEN OPTIE, KUT!

Waarom zou je dat willen? Je neemt een kind om een kind te hebben, niet iemand anders in de schoot te werpen. Ken ook zon lui, die denken hun oude leventje zo gewoon voort te zetten :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:13:30 #114
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604573
quote:

GEEN OPTIE, KUT!

Ik vind dat helemaal geen luxe. Wij hebben het andersom: grootouders willen dolgraag volledig (3 dagen) oppassen en zien kind liefst ieder weekend logeren. Ik vind dat grootouders opa en oma moeten zijn en geen 2e opvoeders. Wij voeden op en de opvang een deel. De rest is extra. Ik zie kinderen in mijn omgeving die alleen maar naar opa en oma gaan en die zijn op sociaal gebied een stuk achter gebleven. Plus ze krijgen er extra opvoeders bij dus bij familiebijeenkomsten is dat altijd een treurig gedoe.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:14:40 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207604606
quote:

GEEN OPTIE, KUT!

Sowieso je (schoon)ouders opzadelen met de opvoed taken (die waarschijnlijk niet in jouw lijn liggen + opa en oma bonus) en een probleem hebben als hun een keertje niet beschikbaar zijn.
Hier is het, naast onpraktisch, ook no-thank-you van alle kanten.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:14:50 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_207604612
Nou ik zou 1 logeerweekend per jaar anders best luxe vinden hoor.
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:15:21 #117
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604622
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:12 schreef Aure het volgende:

[..]
Nou dat vind ik wel een bijna anderhalf. Zover ligt die ontwikkeling dan ook weer niet uit elkaar :P
Vind ik wel. Mijn nichtje liep met 15 maanden niet eens. Maar met 1.5 liep én praatte ze (een beetje).

Maar goed, paar jaar verder en dan weet je dat idd niet meer dus ik zal er dan ook weer zo over denken
pi_207604639
Als het aan alle kanten wel gewoon goed zit dan is het wel heerlijk hoor kan ik je vertellen. Maar ik eis nooit iets van ze, als het niet kan dan kan het niet zeg maar.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:16:29 #119
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:12 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het dus echt irritant dat ik moet gaan bedenken dat bijna 17 maanden dus gewoon 1. Ik doe dan jouw afrondwerk, zeg maar. Waarom zou het uitmaken hoe oud ie exact is?
Zal anderen niet uitmaken, maar mij wel dus vandaar dat ik dat zeg :+
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:16:58 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207604654
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:16 schreef Aure het volgende:
Als het aan alle kanten wel gewoon goed zit dan is het wel heerlijk hoor kan ik je vertellen. Maar ik eis nooit iets van ze, als het niet kan dan kan het niet zeg maar.
Ja het scheelt je wel een klein fortuin, dat wel.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:17:03 #121
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604656
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:14 schreef SQ het volgende:
Nou ik zou 1 logeerweekend per jaar anders best luxe vinden hoor.
Dat is ook wat anders dan 3 dagen pw en om het weekend.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:17:09 #122
459912 FlippingCoin
pi_207604659
Nou ik vind dat wel heel Nederlands, zo van leuk die kleinkinderen maar zoek het maar lekker uit. Vice versa eindigen die ouwe lui ook weer in eoa bejaardentehuis.
pi_207604669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:15 schreef ZarB het volgende:

[..]
Vind ik wel. Mijn nichtje liep met 15 maanden niet eens. Maar met 1.5 liep én praatte ze (een beetje).

Maar goed, paar jaar verder en dan weet je dat idd niet meer dus ik zal er dan ook weer zo over denken
Ja en sommige kinderen lopen nog voordat ze één zijn of nog maar net als ze bijna twee zijn :+
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:18:35 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_207604687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:17 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat is ook wat anders dan 3 dagen pw en om het weekend.
Dat weet ik, maar dan las je mijn post niet goed denk ik ;) ik hoef helemaal geen 3 dagen en om het weekend, maar dat zijn wel meestal de mensen die denken dat het echt heel normaal is.
Anyway, genoeg daarover.
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:18:38 #125
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604688
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja het scheelt je wel een klein fortuin, dat wel.
Ik overweeg op termijn 1 dag in de 2 weken minder te werken maar ons kind blijft 2 dagen op de opvang (ze gaat nu ook 2, maar dan zou ze in theorie dus 1 dag minder kunnen). Ik zie dat echt als goed voor haar ontwikkeling en ze vindt het er leuk. 1 dag voegt niet zoveel toe. Dus wij betalen echt met liefde voor haar ontwikkeling.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:19:50 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_207604714
Maar ook ja: ouders die zodra hun kind op 1 vlak even iets slimmer/sneller is dan het platte gemiddelde meteen in het haabee topic gaan posten :@
disclaimer
pi_207604743
Overigens past mijn schoonmoeder één keer per week op en is er af en toe een (maar geen structureel) logeerweekendje (bij mijn ouders). Mijn ouders vangen wel vaak een deel van de vakanties op, maar ook dat altijd in overleg en wat niet gaat, gaat niet :)
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:21:23 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207604744
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik overweeg op termijn 1 dag in de 2 weken minder te werken maar ons kind blijft 2 dagen op de opvang (ze gaat nu ook 2, maar dan zou ze in theorie dus 1 dag minder kunnen). Ik zie dat echt als goed voor haar ontwikkeling en ze vindt het er leuk. 1 dag voegt niet zoveel toe. Dus wij betalen echt met liefde voor haar ontwikkeling.
Ja, mee eens. Die van ons zit 3 dagen op de opvang, wij zijn allebei 1 dag thuis (vrouw werkt 32 uur, ik 36 uur). Je ziet dat ie het daar naar zijn zin heeft en met veel andere kindjes speelt. Alleen thuis is ook maar... alleen. Hij kan wel goed zelfstandig spelen gelukkig, dat is wel fijn.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:22:57 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_207604782
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:21 schreef Aure het volgende:
Overigens past mijn schoonmoeder één keer per week op en is er af en toe een (maar geen structureel) logeerweekendje (bij mijn ouders). Mijn ouders vangen wel vaak een deel van de vakanties op, maar ook dat altijd in overleg en wat niet gaat, gaat niet :)
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden heur 8-)

Ik heb ook al in minstens 50 posts dingen gezien waar ik me schuldig aan maak.

Uiteindelijk is iedereen gewoon wel irritant op bepaalde vlakken.

Sommigen iets meer dan anderen 8-)

Was ff heerlijk ventileren, bedankt daarvoor mensen O+
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:23:15 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207604787
Oja, nog een ergernis: Van die ouders die alles meteen doen wat het kind/zegt vraagt.
Anders gaan ze huilen :')
Die van ons begint ook van die trekjes te krijgen nu, dat ie gaat huilen als hij zijn zin niet krijgt (tranen en al!) Ik moet dan alleen maar lachen _O- Gaat wel weer over.
pi_207604794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:08 schreef ZarB het volgende:

[..]
Tussen de 12 & +/-15maanden 'Kind is net 1'
Tussen de +/-15 & +/-17maanden 'Kind is 1/ bijna anderhalf'

Tussen de 18 & +/-21maanden 'Kind is anderhalf'

Vanaf +/-22maanden tot 2jaar 'Kind is bijna 2'

Vanaf 2jaar tot 2,5jaar 'Kind is 2'

Vanaf 2,5jaar tot 3 'Kind is tweeënhalf'

Als ik haar leeftijd wat preciezer wil/moet duiden dan zeg ik gewoon in welke maand ze geboren is.

Ik ben echt te lui om te onthouden hoeveel maanden mijn kind is na hun 1e verjaardag.. :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:24:08 #132
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604801
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:19 schreef SQ het volgende:
Maar ook ja: ouders die zodra hun kind op 1 vlak even iets slimmer/sneller is dan het platte gemiddelde meteen in het haabee topic gaan posten :@
Ik las gister op een forum:
"Me dochter F is miss hb dat is wat cb ook zeg dus we moete nu een bassischool zoeken voor hb kindere maar ik pikeer de hele nacht wanf super weinig plek. Ze is nu 13 maanden. Soiso lastig want ze heeft ook trekken van auutisme maar hb kan dus ook , her kan in de intelegentie zitten zegt cb. Help?!?!?!?!"
pi_207604816
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:22 schreef SQ het volgende:

[..]

O+ :*
  Spellchecker dinsdag 17 januari 2023 @ 21:24:53 #134
197773 crew  maily
pi_207604823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:24 schreef ZarB het volgende:

[..]
"Me dochter F is miss hb dat is wat cb ook zeg dus we moete nu een bassischool zoeken voor hb kindere maar ik pikeer de hele nacht wanf super weinig plek. Ze is nu 13 maanden. Soiso lastig want ze heeft ook trekken van auutisme maar hb kan dus ook , her kan in de intelegentie zitten zegt cb. Help?!?!?!?!"
Slimme pa?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:25:47 #135
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]
Tussen de 12 & +/-15maanden 'Kind is net 1'
Tussen de +/-15 & +/-17maanden 'Kind is 1/ bijna anderhalf'

Tussen de 18 & +/-21maanden 'Kind is anderhalf'

Vanaf +/-22maanden tot 2jaar 'Kind is bijna 2'

Vanaf 2jaar tot 2,5jaar 'Kind is 2'

Vanaf 2,5jaar tot 3 'Kind is tweeënhalf'

Als ik haar leeftijd wat preciezer wil/moet duiden dan zeg ik gewoon in welke maand ze geboren is.

Ik ben echt te lui om te onthouden hoeveel maanden mijn kind is na hun 1e verjaardag.. :')
Ik zal het onthouden. Dan is mijn kind bijna 1.5 :+
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:25:57 #136
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207604846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:24 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wat? :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:26:00 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_207604847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:24 schreef maily het volgende:

[..]
Slimme pa?
Je ken hendeg hb zijn met dixlexy.
disclaimer
pi_207604856
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh nee ik bedoelde het ook niet als verantwoording :D :P

Jaa ik ben zelf ook irritant. Zo'n ongevraagd adviesgever bij newbornouders ook al vond ik dat zelf ook irritant :+
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:26:31 #139
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604857
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:24 schreef maily het volgende:

[..]
Slimme pa?
Ik dacht ook: niet van d'r moeder.
  Manager PR/Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 21:26:58 #140
269689 crew  Viv
pi_207604869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:19 schreef SQ het volgende:
En dan bijles regelen voor de dingen waarbij het kind wel gewoon op het platte gemiddelde zit. _O_
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:29:23 #141
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604903
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:25 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Wat? :')
https://www.zwangerschaps(...)s-fase-of-ka.516210/

Reacties van Piccolina. Nadat ze eerst de TS uitlegt dat "niet zwaaien met 9 maanden" kan wijzen op autisme. _O-
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:30:53 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_207604924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:29 schreef ZarB het volgende:

[..]

Reacties van Piccolina. Nadat ze eerst de TS uitlegt dat "niet zwaaien met 9 maanden" kan wijzen op autisme. _O-
Ooh zwangerschapspagina.nl! Mijn topergernis! Die signatures jongens :'(

quote:
Geboren met 34+6 (spontane weeën maar toch ks)
1850gr. & 1695gr. beiden 43cm
4,5mnd gegroeid op mijn melk, daarna nam de Jumbo de productie over
Klacht: ouders die op zwangerschapspagina.nl posten
disclaimer
pi_207604934
_O- _O-
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:32:38 #144
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604948
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Ooh zwangerschapspagina.nl! Mijn topergernis! Die signatures jongens :'(
[..]
Klacht: ouders die op zwangerschapspagina.nl posten
Wilde ik ook al zeggen. Dat forum is garant voor uren ergernis. Alle kinderen hebben daar standaard reflux én dat KISS fabeltje.

Of ze praten de andere moeders aan dat hun kind dat heeft.
-huilt ie? Reflux.
-slaapt ie niet? Reflux
-slaapt ie veel? Reflux
-ligt ie op links? Reflux

Ben je al bij accupuctuur/homeopaat/medicijnman geweest?!?!?!?!??!!
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:33:07 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_207604956
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:32 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wilde ik ook al zeggen. Dat forum is garant voor uren ergernis. Alle kinderen hebben daar standaard reflux én dat KISS fabeltje.
Keep it simple,stupid?
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:35:13 #146
338319 ZarB
Piña colada
pi_207604999
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Keep it simple,stupid?
Die aandoening die kinderen hebben als ze geen reflux blijken te hebben.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:36:51 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_207605032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:35 schreef ZarB het volgende:

[..]
Die aandoening die kinderen hebben als ze geen reflux blijken te hebben.
Oh oké ik heb dit stukje gemist denk ik. Maar op fok komt het meestal door haabee.
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:39:09 #148
338319 ZarB
Piña colada
pi_207605076
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:36 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh oké ik heb dit stukje gemist denk ik. Maar op fok komt het meestal door haabee.
Ja voor kiss moet je op zwangerschapspagina zijn of babybrabbel ofzo

https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/kiss-syndroom/
pi_207605079
Ouders die hun kinderen met een tablet opvoeden.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:40:58 #150
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207605110
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:29 schreef ZarB het volgende:

[..]

En haar posts geven aan dat ze zelf analfabeet is.
pi_207605423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:45 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Ik wil klagen over Jentin die haar kind op laat groeien in Zeeland. En @:Roos94 dan ook meteen.

Kindermishandeling!!!
Terechte klacht.

Ergernis: curlingouders die leerkrachten mailen om elke dwarse scheet.
pi_207605623
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:20 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Janken.
Moet jij zeggen :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:21:27 #153
338319 ZarB
Piña colada
pi_207605689
Ik vind die negerchocoladezoen pinguins trouwens wel erg leuk. Die ga ik onthouden. Als er op de school van mijn kind snoep getrakteerd mag worden. Of maybe mag het op de peutergroep volgend jaar. Alleen zet ik ze nog wel op Antartica-achtig landschap ter presentatie. Wil wel dat anderen denken: omg die moeder van zarb mini is zooooooo goed.
pi_207605722
quote:

Vind dat scholen dat gewoon moeten verbieden, net zoals ouders die hele suprises knutselen met sinterklaas, of als alle kinderen een gerechtje met kerst moeten maken dat er dan een paar tussen zitten die met sterren maaltijden aankomen die de ouders zelf gemaakt hebben.

Doe lekker normaal en laat die kinderen zelf creatief zijn ipv er voor zorgen dat je het beste van het beste moeten showen naar de rest toe terwijl die kinderen eigenlijk helemaal niks kunnen dankzij eigen ouders.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:25:25 #155
338319 ZarB
Piña colada
pi_207605741
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
Vind dat scholen dat gewoon moeten verbieden, net zoals ouders die hele suprises knutselen met sinterklaas, of als alle kinderen een gerechtje met kerst moeten maken dat er dan een paar tussen zitten die met sterren maaltijden aankomen die de ouders zelf gemaakt hebben.

Doe lekker normaal en laat die kinderen zelf creatief zijn ipv er voor zorgen dat je het beste van het beste moeten showen naar de rest toe terwijl die kinderen eigenlijk helemaal niks kunnen dankzij eigen ouders.
Cakejes bakken met kind _O_
pi_207605782
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:25 schreef ZarB het volgende:

[..]
Cakejes bakken met kind _O_
Ja precies, niks mis met een misvormde cupcake en een wat smarties er boven op.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:28:50 #157
338319 ZarB
Piña colada
pi_207605788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:28 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja precies, niks mis met een misvormde cupcake en een wat smarties er boven op.
Eens.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:34:59 #158
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_207605880
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:21 schreef ZarB het volgende:
Ik vind die negerchocoladezoen pinguins trouwens wel erg leuk. Die ga ik onthouden. Als er op de school van mijn kind snoep getrakteerd mag worden. Of maybe mag het op de peutergroep volgend jaar. Alleen zet ik ze nog wel op Antartica-achtig landschap ter presentatie. Wil wel dat anderen denken: omg die moeder van zarb mini is zooooooo goed.
Dan zou ik ze in de jungle zetten met een soort verborgen boodschap over opwarming van de aarde of zo.

Daar hebben ze het vele klassen later nog over.
pi_207607040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:39 schreef LightCity het volgende:
Ouders die hun kinderen met een tablet opvoeden.
Ze leren echt heel veel van games 🤷🏼‍♀️ Ze trainen zowel hun cognitieve vaardigheden als hun fijne motoriek 🤷🏼‍♀️
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:08:34 #160
338319 ZarB
Piña colada
pi_207607669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dan zou ik ze in de jungle zetten met een soort verborgen boodschap over opwarming van de aarde of zo.

Daar hebben ze het vele klassen later nog over.
*O* woaahh nice nice
pi_207607806
Ik zie zelden meer van die uitgedoste traktaties. Ik moet zeggen dat het bij ons op school vrij simpel is allemaal _O_

Meestal zijn het zakjes snoep met een speeltje erin (die ik altijd weggooi omdat er niet naar om gekeken wordt). De traktaties op het kdv zijn uitgebreider :')
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:40:24 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_207607840
Veel mensen met kinderen op het kdv hebben nog geen basisschoolkinderen dus die kennen de spelregels nog niet plus die weten nog niet dat als je drie kinderen hebt, dat effectief betekent dat je op jaarbasis zo'n 80 tot 100 van die plastic prullen door je strot krijgt geduwd. Die vergeef ik het nog enigszins, die denken oprecht dat het heel leuk is allemaal.
Als je kind eenmaal op school zit is het pure pronkzucht :')
disclaimer
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:48:50 #163
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_207607894
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:40 schreef SQ het volgende:
dus die kennen de spelregels nog niet
:')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_207608374
Ouders die alleen maar over hun kinderen kunnen praten op feestjes of avondjes uit. Rot op, ik ben niet geïnteresseerd in dat kutkind van jou en ik ben hier juist om even zonder kinderen te zijn.

Of

Ouders in spe die niet kunnen wááááchten om verjaardagen te vieren waar de kinderen tussen de tafels door rondrennen. :r
pi_207608376
Mooi topic :D

Hier is de 'moedermaffia' wel echt een ding: jonge moeders die perfect denken te weten hoe het allemaal moet. En als een andere moeder dan besluit om bijv borstvoeding niet eens te proberen, is dat gewoon een hele slechte / minderwaardige moeder.

En die vanzelfsprekendheid rond oppas-opa en -oma is ook schijt irritant. Wij hebben die optie gewoon niet. 0. Nooit.
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:43:37 #166
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_207608479
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Meestal zijn het zakjes snoep met een speeltje erin (die ik altijd weggooi omdat er niet naar om gekeken wordt). De traktaties op het kdv zijn uitgebreider
Die prullaria zijn inderdaad zo irritant. Verdwijnen gelijk in de prullenbak. Stoepkrijt krijgen we ook regelmatig, is nog wel handig. De meest voorkomende traktaties die ik bij verjaardagen zie zijn die kleine pakjes krentjes.

Ik kan niet wachten tot onze kleine man 1 jaar wordt op 1 April 2023. Dan ga ik ook die mini pakjes krentje trakteren, maar dat stoppen we er stiekem een snoepkikker bij. :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:50:33 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_207608567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:43 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Die prullaria zijn inderdaad zo irritant. Verdwijnen gelijk in de prullenbak. Stoepkrijt krijgen we ook regelmatig, is nog wel handig. De meest voorkomende traktaties die ik bij verjaardagen zie zijn die kleine pakjes krentjes.

Ik kan niet wachten tot onze kleine man 1 jaar wordt op 1 April 2023. Dan ga ik ook die mini pakjes krentje trakteren, maar dat stoppen we er stiekem een snoepkikker bij. :7
Gewoon roze koeken doen joh. Het is toch feest!
disclaimer
pi_207608777
Ik heb eens een moeder over de app gehad die had gezien dat de druiven in de trommel van mn dochter (toen 4 of 5) niet doorgesneden waren en of ik wel in de gaten had dat dat gevaarlijk was. Nog nooit me zo gepiepeld gevoeld. Wat een kutwijf. Toen was ik nog wat gevoelig ervoor, tegenwoordig stuur ik iets in de trant van 'de sterksten overleven' terug. Maar mijn vrouw haat dat, die gaat dan daarna damage control doen. Gezellig op de app altijd
-nee-
pi_207608841
Ouders die van elke speelafspraak een bijzondere dag maken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207608990
quote:
18s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:09 schreef Sumppi het volgende:
Ouders die van elke speelafspraak een bijzondere dag maken.
Een bijzondere dag maak ik er niet van, maar ik vind het wel altijd leuk om iets op tafel te zetten wat ze lekker vinden als vriendje/vriendinnetje blijft eten.
Veel doe ik daar niet voor; vaak gewoon patat :P
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 10:21:07 #171
5428 crew  miss_sly
pi_207609019
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Een bijzondere dag maak ik er niet van, maar ik vind het wel altijd leuk om iets op tafel te zetten wat ze lekker vinden als vriendje/vriendinnetje blijft eten.
Ik kreeg altijd het gevoel dat er bij ons alleen patat werd gegeten als er een kind bleef eten en dat er bij andere juist heerlijk vers gemaakt voer op tafel kwam te staan, dat lekker én supergezond was :')

Tegenwoordig eten we wat er gepland was, en dan wordt er hooguit iets bij gehaald als dat niet voldoende is voor meer personen.
pi_207609048
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:04 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb eens een moeder over de app gehad die had gezien dat de druiven in de trommel van mn dochter (toen 4 of 5) niet doorgesneden waren en of ik wel in de gaten had dat dat gevaarlijk was. Nog nooit me zo gepiepeld gevoeld. Wat een kutwijf. Toen was ik nog wat gevoelig ervoor, tegenwoordig stuur ik iets in de trant van 'de sterksten overleven' terug. Maar mijn vrouw haat dat, die gaat dan daarna damage control doen. Gezellig op de app altijd
Die moeder had wel gelijk.

De extra klacht hierbij is ouders die hun kinderen grote stukken pannenkoek geven.
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:23:50 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_207609058
Ik heb afgeleerdom supergezond te koken bij playdates.
Wat ik wel irritant vind: mijn zoon heeft een vriendje uit India en die mensen lunchen om half vier en meestal maakt ze dan friet en gefrituurde kip. Eerst wist ik dat niet, en het kind eet dan in de avond dus geen hap meer als ie daar heeft gespeeld. Nu hou ik er wel rekening mee, maar ik denk soms wel bij mezelf, hnngggg.
disclaimer
pi_207609081
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik kreeg altijd het gevoel dat er bij ons alleen patat werd gegeten als er een kind bleef eten en dat er bij andere juist heerlijk vers gemaakt voer op tafel kwam te staan, dat lekker én supergezond was :')

Tegenwoordig eten we wat er gepland was, en dan wordt er hooguit iets bij gehaald als dat niet voldoende is voor meer personen.
Ik heb ooit lasagna gemaakt met groenten enzo erdoor. Had ik een vriendinnetje over de vloer die vakkundig al het gezonds er tussenuit filterde. Ik dacht, elk kind lust wel lasagna. Was ook best nog wat veel werk ook :{

Dusja, sindsdien gewoon patat :P
pi_207609171
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedoel meer de ouder die de kinderen dan meeneemt naar een schaatsbaan, onderweg nog even stopt om wat lekkers te eten in de stad, nog met ze koekjes bakt en een mega tent met ze bouwt in de woonkamer. En dat is dan op een gewone woensdag en geen uitzondering. Ouders dus die zo’n programma met ze af draaien, waarbij de ouders zelf ook alles meedoen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207609194
Dan valt het wat tegen als ze hier zichzelf moeten zien te vermaken. :')
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:37:37 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_207609232
Een bevriend stel ouders neemt de kinderen altijd mee naar ballorig inclusief slushies en friet en snoepzak, maar toch spelen ze net zo lief bij ons waar ze alleen fruit, een boterham en 1 snoepje krijgen op een dag terwijl ik de was sta te vouwen :P voor de kinderen zelf maakt het meestal niet zo veel uit denk ik.
disclaimer
pi_207609275
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:37 schreef SQ het volgende:
Een bevriend stel ouders neemt de kinderen altijd mee naar ballorig inclusief slushies en friet en snoepzak, maar toch spelen ze net zo lief bij ons waar ze alleen fruit, een boterham en 1 snoepje krijgen op een dag terwijl ik de was sta te vouwen :P voor de kinderen zelf maakt het meestal niet zo veel uit denk ik.
Dat is ook zo. Ik ben degene die het vervelend vind als ouders dat doen, omdat ik denk dat ze (de ouders) dan ook zoiets bij ons verwachten.

Verder nog de ouders die vragen naar gewicht of lengte na elke afspraak bij het cb. Alsof ik dat interessant genoeg vind om te onthouden als er niks mis mee is. 8)7
pi_207609368
Wat een feest der herkenning hier. :D.

Toevoeging:
Ouders die hun kinderen "kids" of "de kids" noemen. ;(.

Toevoeging:
Elkaar op het schoolplein aftroeven met de zoveelste fatbike/rare elektrische fiets/duurder dan UrbanArrowbakfiets.

Sta ik daar te deugen met mijn rammelbakfiets (niet elektrisch!) van een paar tientjes.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_207609390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:23 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Zodra er hier eentje dood neervalt zal ik dat ook zeggen, tot die tijd kan zij doodvallen.
-nee-
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2023 @ 10:54:31 #181
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207609417
quote:
Maak je niet druk, ik slaap al 2 jaar slecht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_207609421
Wat ik ook vaak zie:

'Help! Mijn kind wordt binnenkort x aantal jaar en mijn draakje heeft al zoveel speelgoed! Weten jullie wat ik kan kopen voor zijn verjaardag?' En dat ook vragen aan volkomen wildvreemde mensen op feesboek :') :') :') :')
pi_207609438
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:51 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Zodra er hier eentje dood neervalt zal ik dat ook zeggen, tot die tijd kan zij doodvallen.
Gefeliciteerd met uw nominatie 'vader van het jaar 2023.'
pi_207609508
Ouders die hun kinderen niet corrigeren omdat ze te druk zijn met zichzelf. Laatst nog in zo’n afschuwelijk krijspaleis, een kind (3,5 jaar ongeveer) smijt met harde blokken op baby’s, schopt andere kinderen én hun ouders, loopt in alleen een luier (op zich al klachtwaardig) en vader zit rustig op zijn telefoon een spelletje te spelen.

Oh en ouders met oudere kinderen die bij alles zeggen ‘oh wacht maar, als ze groter is doet ze dat niet meer hoor!’ Dat kan wel zo zijn Janet, maar nu geniet ik even van het feit dat mijn kind goed eet en slaapt.
pi_207609522
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik ook vaak zie:

'Help! Mijn kind wordt binnenkort x aantal jaar en mijn draakje heeft al zoveel speelgoed! Weten jullie wat ik kan kopen voor zijn verjaardag?' En dat ook vragen aan volkomen wildvreemde mensen op feesboek :') :') :') :')
Bizar inderdaad. Je zou het natuurlijk ook aan kind zelf kunnen vragen wat er op zijn/haar lijstje staat?

De jongste van mij wil kralen. Ze heeft al tien ziljard van die dingen, maar ze wil graag er nog wat. Kost geen ene reet bij de Action. Geef dat kind gewoon kralen dan als ze daar blij van wordt. Waarom moet dat zo'n overloze discussie worden.

Ik vond het vroeger altijd erg vreemd dat ze eerst vroegen wat je wilde hebben als kadootje en dan met iets totaal anders aankwamen. Vraag het dan niet of zo.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207609567
quote:

Ik heb eens een moeder over de app gehad
al.. die.. fucking .. appgroepen..... overal..... aargl!

Sorry, ik heb al 800 teams kanalen en dan komen die wildvreemde mensen ook nog met fucking groep apps aan. Elke verjaardag of uitje een totaal andere groepsapp..
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207609849
Af en toe help ik op school bij de kleuters. Dan is het de bedoeling dat je als ouder een stuk of 4 kleuters helpt met het maken van bijvoorbeeld een lampion of kerststukje.

Er zijn dan al-tijd ouders die alleen hun eigen kind helpen. Dat gaat dan zo ver dat het kind na 5 minuten gaat spelen, omdat mama er een kunststukje van maakt en het kind niks toe kan voegen. Zo jammer! :|W
pi_207609874
- ouders waarbij de kinderen niet buiten alleen mogen spelen (groep 6, woonwijk)
- ouders die alles voor hun kind willen oplossen, inclusief gedoetjes tussen kinderen en mij daar dan mee lastig gaan vallen
- ouders die vooraan staan om te vertellen dat hun kind dat noooooooit zou doen.
- ouders die nog steeds in het dat is niet voor meisjes maar voor jongens en vice versa zitten
- ouders die op school nooit helpen maar wel vooraan staan om te klagen wat er allemaal niet goed geregeld is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207609879
quote:
Ik heb eens een moeder over de app gehad die had gezien dat de druiven in de trommel van mn dochter (toen 4 of 5) niet doorgesneden waren en of ik wel in de gaten had dat dat gevaarlijk was.
Mijn kind is net 2 en die eet druiven en olijven altijd zo, is dit een ding?
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Toevoeging:
Ouders die hun kinderen "kids" of "de kids" noemen. ;(.
Mijn zwager heeft het altijd over "de boys" als hij over zijn tweeling praat. Ik kan er minder mee.

[ Bericht 33% gewijzigd door KaheemSaid op 18-01-2023 11:41:48 ]
pi_207609928
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mijn kind is net 2 en die eet druiven en olijven altijd zo, is dit een ding?
Zelfde formaat al dan niet groter dan de slokdarm.
pi_207610077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
al.. die.. fucking .. appgroepen..... overal..... aargl!

Sorry, ik heb al 800 teams kanalen en dan komen die wildvreemde mensen ook nog met fucking groep apps aan. Elke verjaardag of uitje een totaal andere groepsapp..
Is zo'n groepsapp verplicht dan, of zo? Vraag is oprecht overigens, ik heb (nog) geen basisschoolkind (meer).
  woensdag 18 januari 2023 @ 11:53:10 #192
338319 ZarB
Piña colada
pi_207610093
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:23 schreef streamjohan het volgende:

[..]

De extra klacht hierbij is ouders die hun kinderen grote stukken pannenkoek geven.
Met 4/5 jaar kunnen ze toch wel een hele druif of olijf eten?

En wat is t met die pannenkoek dan? Ze kunnen toch zelf een stuk afbijten zodra ze een pannekoek kunnen vasthouden.

Maar ach, ik kocht een 2e hands autostoeltje dus ik sta sowieso al ergens bovenaan in het rijtje "worst parent".
  woensdag 18 januari 2023 @ 11:58:26 #193
338319 ZarB
Piña colada
pi_207610172
Ouders die vinden dat alles, maar dan ook alles moet gaan zoals hun kind dat wil. Familie heeft een kind van 10 en al 10 jaar lang moet alles zoals kind dat wil (al dan niet zelf bedacht door ouders, want vaak boeit het kind niet eens). Dan ging het van "sssssssssssst niet ademen in de gang want Madeliefje slaapt boven" tot "Madeliefje wil graag biefstuk van de AH voor het kerstdis dus gelieve daar de boodschappen te doen".

Of

"Fijn dat jullie tot 3 uur op Madeliefje willen passen als wij aan het werk zijn maar ze wil eigenlijk tot 5 uur blijven en mee-eten en nog een paar uur op de xbox, toch Madeliefje???" (Vooral altijd vragen waar Madeliefje bij is, zodat je weer voor het blok wordt gezet).
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 11:59:37 #194
269689 crew  Viv
pi_207610195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:53 schreef ZarB het volgende:

[..]
Kunnen ze wel, maar het idee is dat zo'n hele druif/olijf/kerstomaat alsnog achter in de keel kan schieten. :)

Wij hebben ze in het begin wel gesneden daarom, maar volgens mij wel eerder ermee opgehouden dan de adviezen voorschrijven.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:13:24 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207610430
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom zou je het ook anders doen idd.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:14:26 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_207610454
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:40 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Zelfde formaat al dan niet groter dan de slokdarm.
Luchtpijp. Belangrijk detail.
disclaimer
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:15:38 #197
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207610473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:06 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Bizar inderdaad. Je zou het natuurlijk ook aan kind zelf kunnen vragen wat er op zijn/haar lijstje staat?

De jongste van mij wil kralen. Ze heeft al tien ziljard van die dingen, maar ze wil graag er nog wat. Kost geen ene reet bij de Action. Geef dat kind gewoon kralen dan als ze daar blij van wordt.
Pak gewoon oude kralen in.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:17:07 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207610509
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:58 schreef ZarB het volgende:
Ouders die vinden dat alles, maar dan ook alles moet gaan zoals hun kind dat wil. Familie heeft een kind van 10 en al 10 jaar lang moet alles zoals kind dat wil (al dan niet zelf bedacht door ouders, want vaak boeit het kind niet eens). Dan ging het van "sssssssssssst niet ademen in de gang want Madeliefje slaapt boven" tot "Madeliefje wil graag biefstuk van de AH voor het kerstdis dus gelieve daar de boodschappen te doen".

Of

"Fijn dat jullie tot 3 uur op Madeliefje willen passen als wij aan het werk zijn maar ze wil eigenlijk tot 5 uur blijven en mee-eten en nog een paar uur op de xbox, toch Madeliefje???" (Vooral altijd vragen waar Madeliefje bij is, zodat je weer voor het blok wordt gezet).
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_207610602
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:53 schreef ZarB het volgende:

[..]

En wat is t met die pannenkoek dan? Ze kunnen toch zelf een stuk afbijten zodra ze een pannekoek kunnen vasthouden.

Maar ach, ik kocht een 2e hands autostoeltje dus ik sta sowieso al ergens bovenaan in het rijtje "worst parent".
Ben je wat goed gezelschap, want al deze dingen zijn ook op mij van toepassing.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:22:25 #200
338319 ZarB
Piña colada
pi_207610604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:17 schreef daNpy het volgende:

[..]
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
En dan overdrijf ik niet eens _O- kan een boek schrijven over deze ouders.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:22:58 #201
338319 ZarB
Piña colada
pi_207610620
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ben je wat goed gezelschap, want al deze dingen zijn ook op mij van toepassing.
Kan jij ook al een hele druif eten?
pi_207610638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:58 schreef ZarB het volgende:

Of

Dit nog nooit voor gehad. Mocht dit ooit gebeuren zeg ik gewoon dat ik wat anders te doen heb. Doei.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:28:34 #203
338319 ZarB
Piña colada
pi_207610701
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dit nog nooit voor gehad. Mocht dit ooit gebeuren zeg ik gewoon dat ik wat anders te doen heb. Doei.
Sterker nog, op voorhand geven wij al duidelijk aan wanneer het wel en niet uitkomt. Dan volgt er een afspraak (tot 15.00) en dan als moeder er met Madeliefje is dan nóg vraagt ze het dus zo. Als we "nee" zeggen, dan praat moeder Madeliefje ook direct een teleurstelling aan in bijzijn van ons.

We zitten dus ook vaak in een dilemma omdat we kind eigenlijk niet de dupe willen laten zijn van de gestoorde acties van haar ouders.
pi_207611113
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:36 schreef Kyara het volgende:
- ouders die nog steeds in het dat is niet voor meisjes maar voor jongens en vice versa zitten
Ik word dan weer gestoord van die hypercorrecte ouders die me er bij elke mogelijke gelegenheid op moeten wijzen dat mijn kinderen ook queer kunnen zijn. (Disclaimer: door jou te citeren bedoel ik niet te zeggen dat jij dat doet :+ De ergernis schoot me wel te binnen door dit zinnetje, vandaar :P )

Dus ouders die me, wanneer ik ergens in een gesprek iets zeg als ‘Nou, als hij later met een meisje thuiskomt, …’, meteen interrumperen om te roepen ‘het kan óók een jongen worden, hoorrrrrrrrrr’

Of toen iemand een complimentje maakte over mijn dochtertje en iets meligs opmerkte als ‘Die zal over tien jaar de jongens wel van zich af moeten slaan’ en er een andere ouder meteen eroverheen tetterde ‘Óf de meísjes’.

Bloed onder m’n nagels vandaan. Ja, Truus, ik weet ook wel dat dat een optie is en het is ook helemaal prima als dat het geval is. Ik ga automatisch uit van mezelf, of van de meerderheid, whatever, gewoon omdat dat menselijk is, niet omdat ik mijn kinderen poog te indoctrineren tot heteroschap :')
Ik praat, zeker met de oudste, ook gewoon met ze over andere opties dan jongen-meisje (#deug), maar ik hoef niet per se in iedere losse opmerking het hele spectrum te benoemen.

Ik hoef toch ook niet steeds te benoemen dat ze later mogelijk willen trouwen met de Eiffeltoren of de Erasmusbrug? Flikker op.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:57:11 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_207611230
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:51 schreef Jentin het volgende:

Ik hoef toch ook niet steeds te benoemen dat ze later mogelijk willen trouwen met de Eiffeltoren of de Erasmusbrug? Flikker op.
Vrijheidsbeeld ^)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207611303
quote:

Die van mij heeft een moment gehad dat ze met haar hamster wilde trouwen. Prima joh.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207611312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Die van mij heeft een moment gehad dat ze met haar hamster wilde trouwen. Prima joh.
Shit, moeten huisdieren ook in m’n lijstje erbij :')
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2023 @ 13:57:46 #208
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207611946
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Mijn dochter (4) wil met mij trouwen, is ze dan een incestueuze gerontofiel?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_207612202
quote:
Ik word dan weer gestoord van die hypercorrecte ouders die me er bij elke mogelijke gelegenheid op moeten wijzen dat mijn kinderen ook queer kunnen zijn. (Disclaimer: door jou te citeren bedoel ik niet te zeggen dat jij dat doet De ergernis schoot me wel te binnen door dit zinnetje, vandaar )

Ik begrijp je. Dit ging meer op. Waarom wil je op voetbal, dat is toch voor jongens? En dan soort opmerkingen :r
pi_207612893
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:19 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ik begrijp je. Dit ging meer op. Waarom wil je op voetbal, dat is toch voor jongens? En dan soort opmerkingen :r
Door dit soort kutopmerkingen van ouders die dat vervolgens weer op hun kinderen overbrengen durft mijn zoon roze niet meer als lievelingskleur te hebben, want dat is voor meisjes. Nu ik er iets over schrijf ben ik er weer - of nog steeds - pissig over. :( Dus ja, haat aan alle ouders die menen te moeten prediken dat een kleur alleen bij een bepaald geslacht hoort.
pi_207613048
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Nope. Ze is gewoon 4, waarschijnlijk super nieuwsgierig en leergierig en wil graag net zoals haar ouder(s) zijn.

Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207613156
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

Dus ja, haat aan alle ouders die menen te moeten prediken dat een kleur alleen bij een bepaald geslacht hoort.
Het meest bizarre is nog dat de mensen voor het jaar 1940 juist vonden dat roze een jongenskleur was en blauw een meisjeskleur....
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2023 @ 16:21:59 #213
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207613662
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Nope. Ze is gewoon 4, waarschijnlijk super nieuwsgierig en leergierig en wil graag net zoals haar ouder(s) zijn.

Dat denk ik inderdaad ook, maar laat kinderen vooral kinderen zijn wat mij betreft en laat die hele woke shit achterwege. Dat was ook de reden/gedachte achter mijn reactie ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_207613929
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:32 schreef Seven. het volgende:

Wellicht spuit 11, maar de ouderraad is meestal de club die al dit soort dingen moet organiseren. Wil je meepraten over beleid e.d., kan je beter in de medenzeggenschapsraad :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 18-01-2023 17:45:47 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:37:41 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_207614609
Ouderraad is hier inderdaad vooral een knutselclub :')
disclaimer
pi_207614732
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:32 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Ik bedoel meer de ouder die de kinderen dan meeneemt naar een schaatsbaan, onderweg nog even stopt om wat lekkers te eten in de stad, nog met ze koekjes bakt en een mega tent met ze bouwt in de woonkamer. En dat is dan op een gewone woensdag en geen uitzondering. Ouders dus die zo’n programma met ze af draaien, waarbij de ouders zelf ook alles meedoen.
Oef, ik was zo'n ouder.
Wij gingen standaard eens per week wat leuks doen (soms zelfs vaker).
Naar het zwembad, naar ballorig, naar de (kleine en waar we voor een appel en ei abonnement voor hadden) dierentuin, naar de kinderboerderij of gewoon het bos.

En dan combineerde we dat vaak met een vriendje of familie kind die mee ging, want dat maakte het extra leuk voor de plurk.

Verjaardagen ook zo. Geen hele klas in de achtertuin, maar een aantal mee naar grote dierentuin, monster jam, zwemparadijs of iets anders wat niet alleen de plurken, maar wij ook wel leuk vonden en ook lol van hadden.

Meer vanuit puur eigen belang, waar de kinderen ook baat bij hadden.
1 keer is dat mis gegaan, had al mijn twijfels bij wie mijn kind mee wilde nemen en waarheen, maar hij was niet vatbaar voor manipulatie helaas. Toen hebben we echt oppassertje mogen spelen, Inc gedachten over behang en plaksel.
pi_207614734
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wellicht spuit 11, maar de ouderraad is meestal de club die al dit soort dingen moet organiseren. Wil je meepraten over beleid e.d., kan je beter in de medenzeggenschapsraad :P.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef SQ het volgende:
Ouderraad is hier inderdaad vooral een knutselclub :')
He, waarom zeggen jullie dat nou. Ik had Seven wel in die ouderraad willen zien, om er dan pas achter te komen.
pi_207614827
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Ik plaag die van mij nogsteeds omdat hij als peuter/kleuter vroeg wanneer hij ook borsten zou krijgen en erg teleurgesteld was over het antwoord.

Hij keek best even zuur toen ik dat verhaal vertelde aan zijn vriendin afgelopen kerst.
  woensdag 18 januari 2023 @ 18:13:22 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207615026
Noted, medezeggenschapsraad voor mij dus en zo ver mogelijk wegblijven bij ouderraad. Goed topic :7 .
Resistance is futile.
pi_207615329
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:15 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja, die nuance vind ik wel belangrijk. Ik snap dat je elkaar uit de brand kan helpen, maar nu weet ik dus dat diegene het structureel zo plant en anderen dat niet van tevoren weten. Je bent dan gewoon een veredelde oppas. Ik ben nog overstag gegaan ook hè, dat kind zit hier nu te kleien :')
Beetje laat maar _O- _O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207615431
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Die hoerige moeders in het verkeer die denken dat ze nergens op hoeven letten als ze met een kind fietsen.
Ja!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207616207
Mensen, al dan niet ouder, die ongevraagd komen helpen als ik met een compleet door het lint gaand kind probeer de schade nog enigszins te beperken en niet voor 'Nee' of 'Nu niet' vatbaar zijn.
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:21:49 #223
338319 ZarB
Piña colada
pi_207617342
https://www.volkskrant.nl(...)t-not-done~b7511a79/

De 1e ouder die mij hierop gaat aanspreken krijgt ook een eervolle vermelding in dit topic!
pi_207618204
Hebben jullie lang gewacht op zo een topic lol

[ Bericht 11% gewijzigd door MaJo op 18-01-2023 23:57:54 (Let op je taalgebruik ) ]
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:14:19 #225
338319 ZarB
Piña colada
pi_207618250
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:11 schreef Selenophilia het volgende:
hebben jullie lang gewacht op zo een topic lol
Ja heerlijk topic. Maar wat doe jij hier dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 18-01-2023 23:58:10 ]
pi_207618255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:14 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja heerlijk topic. Maar wat doe jij hier dan?
Lachen
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:24:10 #227
338319 ZarB
Piña colada
pi_207618432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:14 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Lachen
Oh dat hebben we dan gemeen :Y
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:24:58 #228
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_207618452
Het allernaarste aan andere ouders is dat ze het niet goed vinden dat jij hun kinderen corrigeert, ook al hebben ze die kinderen bij jou achtergelaten voor een speelafspraakje. Een beetje het equivalent van die ouders die de juf bellen als hun bloedje een onvoldoende heeft gekregen.
En heel eigenlijk: ook de ouders die het niet goed vinden dat hun kind gecorrigeerd wordt door een andere volwassene in een openbare gelegenheid vind ik kortzichtig. Tuurlijk zal het soms niet kloppen met jouw normen en tuurlijk heb jij soms andere ideeën maar volgens mij is het de bedoeling dat we met zijn allen er voor zorgen dat al die kinderen leuke, maatschappijklare volwassenen worden en dat lukt echt het beste als er heul veul volwassenen zijn die zich er tegenaan bemoeien.
Prrrrr
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 21:40:50 #229
269689 crew  Viv
pi_207618728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:24 schreef mspoez het volgende:
Het allernaarste aan andere ouders is dat ze het niet goed vinden dat jij hun kinderen corrigeert, ook al hebben ze die kinderen bij jou achtergelaten voor een speelafspraakje. Een beetje het equivalent van die ouders die de juf bellen als hun bloedje een onvoldoende heeft gekregen.
En heel eigenlijk: ook de ouders die het niet goed vinden dat hun kind gecorrigeerd wordt door een andere volwassene in een openbare gelegenheid vind ik kortzichtig. Tuurlijk zal het soms niet kloppen met jouw normen en tuurlijk heb jij soms andere ideeën maar volgens mij is het de bedoeling dat we met zijn allen er voor zorgen dat al die kinderen leuke, maatschappijklare volwassenen worden en dat lukt echt het beste als er heul veul volwassenen zijn die zich er tegenaan bemoeien.
Mwah, daar vind ik wel verschil in zitten hoor.

Bij een speelafspraakje is het "jouw huis = jouw regels". Dus als die bloedjes onder jouw hoede zijn en iets doen wat jouw kinderen ook niet mogen, sta je volledig in je recht om ze te corrigeren. ^O^

Maar in de openbare ruimte zijn die bloedjes niet onder jouw hoede, en is het niet aan jou om ze te corrigeren. Ik zou het niet op prijs stellen in ieder geval. :X
pi_207619624
Als ik een vreemd kind aantref dat in een restaurant een plantenbak leeg staat te harken, dan zeg ik daar 100% zeker iets van. Als ik een onbekende puber op straat keihard hoor schelden met kanker, zeg ik daar ook wat van. Let wel: niet als de ouders er zelf naast lopen, maar als ze “loslopen” dus wel. Zo was ik laatst in een wokrestaurant waar in de gang een jochie de flipperkast stond te molesteren, de ouders zaten in het restaurant (de gang is daar een soort speelplek voor kinderen, dus dat is op zich niet gek); ik kan daar echt niet gewoon voorbijlopen en het negeren. Zou je er in zo’n situatie moeite mee hebben als het jouw kind betrof, @Viv ?

Edit: niet dat ik tegen zo’n kind ga staan viswijven, maar ik zeg wel iets als ‘Dat moet je niet doen joh, daar gaat het kapot van’ ofzoiets.
pi_207619722
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:29 schreef Jentin het volgende:
Als ik een onbekende puber op straat keihard hoor schelden met kanker, zeg ik daar ook wat van.
Als ie scheldt of specifiek alleen als ie scheldt met kanker?
Ik vindt het wonderlijk dat dat woord vaak zo'n aparte status heeft.

Verder zeg ik ook regelmatig wel wat tegen kinderen die zich overmatig misdragen. Zeker als ze komen spelen. Gelukkig vinden de ouders hier dat niet prima, anders konden ze hun kind meteen ophalen.

Ik erger me aan ouders die hun kind veel te vroeg afleveren voor een speeldate of feestje. Rot toch op zeg, ik noemde niet voor niks een tijd.
pi_207619794
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als ie scheldt of specifiek alleen als ie scheldt met kanker?
Ik vindt het wonderlijk dat dat woord vaak zo'n aparte status heeft.
Oh nee, ik zeg er ook wat van als ze al godverredommend, tyfussend of kuttend lopen te brullen. Maar inderdaad, op kanker sla ik wel extra aan. Omdat dat in mijn ogen voor veel mensen direct kwetsend is.

Overigens ben ik zelf ook allesbehalve fijnbesnaard in m’n woordkeuze, maar kinderen die echt op zwembadvolume door de stad lopen te godverren, spreek ik aan. Misschien beroepsdeformatie :+ (docent).
pi_207619941
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:29 schreef Jentin het volgende:
Als ik een vreemd kind aantref dat in een restaurant een plantenbak leeg staat te harken, dan zeg ik daar 100% zeker iets van. Als ik een onbekende puber op straat keihard hoor schelden met kanker, zeg ik daar ook wat van. Let wel: niet als de ouders er zelf naast lopen, maar als ze “loslopen” dus wel. Zo was ik laatst in een wokrestaurant waar in de gang een jochie de flipperkast stond te molesteren, de ouders zaten in het restaurant (de gang is daar een soort speelplek voor kinderen, dus dat is op zich niet gek); ik kan daar echt niet gewoon voorbijlopen en het negeren. Zou je er in zo’n situatie moeite mee hebben als het jouw kind betrof, @:Viv ?

Edit: niet dat ik tegen zo’n kind ga staan viswijven, maar ik zeg wel iets als ‘Dat moet je niet doen joh, daar gaat het kapot van’ ofzoiets.
Schelden vind ik iets voor de ouders. Als je op straat loopt en zo'n pijn hebt omdat een kindje op straat kanker zegt dan ligt dat denk ik eerder bij jezelf. Ik vind het ontzettend asociaal en mijn kinderen mogen dat niet zeggen in mijn bijzijn, maar andere kinderen zal ik daar buiten specifieke situaties niet op aanspreken.

Dingen slopen of afval op de grond gooien vind ik een ander verhaal. Een tijd terug zag ik een kind dat een lolly van zijn moeder kreeg op straat. Kind gooit het papiertje op de grond. Ik zag dat de moeder dat zag en goed vond, nou dan spreek ik het kindje toch echt aan. Schreeuwende mama als gevolg, maar hoe vroeger dat kind leert dat mama een tokkie is hoe beter.
pi_207619982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:46 schreef Viezig het volgende:

[..]
Als je op straat loopt en zo'n pijn hebt omdat een kindje op straat kanker zegt dan ligt dat denk ik eerder bij jezelf.
Ik heb er geen pijn van, ik vind het asociaal gedrag. Mij persoonlijk kwetst het in elk geval niet.

En ter verduidelijking: ik spreek echt niet iedereen aan die ik dat als scheldwoord hoor gebruiken, maar wel iemand die op maximaal volume loopt te blèren en in elke vijf woorden minstens één keer kanker gebruikt, dat werk. Heb er overigens nog nooit een vervelende reactie op gehad.
pi_207619998
quote:

[..]
Ik word dan weer gestoord van die hypercorrecte ouders die me er bij elke mogelijke gelegenheid op moeten wijzen dat mijn kinderen ook queer kunnen zijn. (Disclaimer: door jou te citeren bedoel ik niet te zeggen dat jij dat doet :+ De ergernis schoot me wel te binnen door dit zinnetje, vandaar :P )

Dus ouders die me, wanneer ik ergens in een gesprek iets zeg als ‘Nou, als hij later met een meisje thuiskomt, …’, meteen interrumperen om te roepen ‘het kan óók een jongen worden, hoorrrrrrrrrr’

Of toen iemand een complimentje maakte over mijn dochtertje en iets meligs opmerkte als ‘Die zal over tien jaar de jongens wel van zich af moeten slaan’ en er een andere ouder meteen eroverheen tetterde ‘Óf de meísjes’.

Bloed onder m’n nagels vandaan. Ja, Truus, ik weet ook wel dat dat een optie is en het is ook helemaal prima als dat het geval is. Ik ga automatisch uit van mezelf, of van de meerderheid, whatever, gewoon omdat dat menselijk is, niet omdat ik mijn kinderen poog te indoctrineren tot heteroschap :')
Ik praat, zeker met de oudste, ook gewoon met ze over andere opties dan jongen-meisje (#deug), maar ik hoef niet per se in iedere losse opmerking het hele spectrum te benoemen.

Mijn middelste dochter is geen typisch meisje meisje, nooit geweest ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft een hele eigen stijl en doordat ze geen typisch meisje meisje is, denken mensen dat ze daar een mening over moeten hebben. Echt ik kan die mensen wel wurgen.

Ze is gewoon zichzelf. Ze is een meisje van 7 met haar eigen stijl, voorkeuren en interesses. En dat veel daarvan misschien niet heel doorsnee zijn voor meisjes betekent niet dat ze geen meisje is. Sterker nog, het feit dat zij die voorkeuren en interesses heeft bewijst dat meisjes die voorkeuren en interesses dus ook gewoon kunnen hebben. Ze krijgt alle vrijheid om kind/jong te zijn, we laten haar volledig vrij om te kiezen wat ze leuk vindt en we zullen haar nooit iets weigeren omdat het 'voor jongens' zou zijn. Ze weet dat we onvoorwaardelijk van haar houden en er altijd voor haar zijn. En dat is echt genoeg.

Er is geen enkele reden om kinderen die nog vollop in ontwikkeling zijn lastig te vallen met geslachtsidentiteitstoornissen kinderen en pubers moeten alle ruimte en vrijheid krijgen om hun eigen identiteit te ontwikkelen zonder dat ze daarbij dingen wordt aangepraat of toegedicht.

We zullen haar echt niet afwijzen als ze op een gegeven moment tegen ons zou zeggen dat ze liever als jongen door het leven gaat. Maar dat moet dan wel echt uit haarzelf komen, en niet doordat mensen haar het gevoel hebben gegeven dat ze eigenlijk een jongen zou moeten zijn omdat haar stijl, voorkeuren en interesses niet bij een meisje passen.
pi_207620131
quote:
Sterker nog, het feit dat zij die voorkeuren en interesses heeft bewijst dat meisjes die voorkeuren en interesses dus ook gewoon kunnen hebben.
Deze topzin even quoten voor het nageslacht
pi_207620157
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:46 schreef Viezig het volgende:

[..]
Schelden vind ik iets voor de ouders. Als je op straat loopt en zo'n pijn hebt omdat een kindje op straat kanker zegt dan ligt dat denk ik eerder bij jezelf. Ik vind het ontzettend asociaal en mijn kinderen mogen dat niet zeggen in mijn bijzijn, maar andere kinderen zal ik daar buiten specifieke situaties niet op aanspreken.

Dingen slopen of afval op de grond gooien vind ik een ander verhaal. Een tijd terug zag ik een kind dat een lolly van zijn moeder kreeg op straat. Kind gooit het papiertje op de grond. Ik zag dat de moeder dat zag en goed vond, nou dan spreek ik het kindje toch echt aan. Schreeuwende mama als gevolg, maar hoe vroeger dat kind leert dat mama een tokkie is hoe beter.
Waarom spreek je het kind aan en niet direct de moeder? Als de ouders erbij zijn is aan de ouders om het kind aan te spreken, als jij vind dat hun kind iets doet wat echt niet kan dan moet je dat tegen hen zeggen en dan is het aan hen of ze daar vervolgens iets mee doen.
pi_207620417
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Deze topzin even quoten voor het nageslacht
Ik ben serieus weleens transfobe genoemd vanwege die opvatting.. :')
pi_207620647
Mijn zoon heeft lang haar. Vroeg er laatst een moeder op sport of hij zich soms een meisje voelt en dat dat helemaal niet erg is als dat zo zou zijn... Uhm, nee, hij heeft lang haar omdat ie dat wil :?
Hij heeft ook een roze t-shirt omdat ie dat mooi vindt, mag ie?
Door dat lange haar wordt hij ook vaak als meisje aangespoken. Zegt ie gewoon: ik ben een jongen. Wordt er sorry gezegd, krijgt men als antwoord: ik ben het gewend :') ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 00:01:03 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207620654
Ik vind ouders die hun kinderen niet corrigeren terwijl ze irritant doen het meest vervelend. Laatst een vriendin over de vloer gehad met zo’n kind dat totaal niet luistert en ze had zelf ook niet meer de energie om hem te corrigeren, of een beetje lafjes “niet doen” zeggen maar daar geen consequenties aan verbinden. En dan bemoei ik me er op een gegeven moment wel tegenaan, zeker in mijn eigen huis :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207620689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn zoon heeft lang haar. Vroeg er laatst een moeder op sport of hij zich soms een meisje voelt en dat dat helemaal niet erg is als dat zo zou zijn... Uhm, nee, hij heeft lang haar omdat ie dat wil :?
Hij heeft ook een roze t-shirt omdat ie dat mooi vindt, mag ie?
Door dat lange haar wordt hij ook vaak als meisje aangespoken. Zegt ie gewoon: ik ben een jongen. Wordt er sorry gezegd, krijgt men als antwoord: ik ben het gewend :') ;(
Het ergste vind ik nog dat het altijd van die deugmensen zijn die even willen laten zien hoe 'super open-minded en inclusief' ze zijn.. 8)7
pi_207620699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 00:01 schreef MaJo het volgende:
Ik vind ouders die hun kinderen niet corrigeren terwijl ze irritant doen het meest vervelend. Laatst een vriendin over de vloer gehad met zo’n kind dat totaal niet luistert en ze had zelf ook niet meer de energie om hem te corrigeren, of een beetje lafjes “niet doen” zeggen maar daar geen consequenties aan verbinden. En dan bemoei ik me er op een gegeven moment wel tegenaan, zeker in mijn eigen huis :Y
Mijn kinderen doen echt heel erg vaak heeeeeel irritant en ik ben altijd enorm blij als mijn vriendinnen/familie zich er even tegen aan bemoeien op de momenten dat ik er gewoon echt even geen energie meer voor heb :Y
pi_207620791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 00:07 schreef madam-april het volgende:

[..]
Het ergste vind ik nog dat het altijd van die deugmensen zijn die even willen laten zien hoe 'super open-minded en inclusief' ze zijn.. 8)7
Nou, dat idd :r :r
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207621478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:24 schreef madam-april het volgende:

[..]
Ik ben serieus weleens transfobe genoemd vanwege die opvatting.. :')
Ik vind daar wat van.
pi_207623170
Het meest irritante vind ik toch wel de ouders die hun kinderen zo geweldig slim vinden en elke gelegenheid aangrijpen om dat aan iedereen te vertellen of te laten zien.

Als ik al die ouders zou moeten geloven is over 10 jaar een IQ van 150 de norm.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 19-01-2023 10:14:17 ]
pi_207623230
Ouders die hun kind van hot naar her en van sport naar sport slepen.

Ouders die al 3 kwartier voordat de school uit gaat in hun auto (met draaiende motor) zitten te wachten op hun kind.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:18:48 #247
338319 ZarB
Piña colada
pi_207624115
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:04 schreef Schanu het volgende:
Het meest irritante vind ik toch wel de ouders die hun kinderen zo geweldig slim vinden en elke gelegenheid aangrijpen om dat aan iedereen te vertellen of te laten zien.

Als ik al die ouders zou moeten geloven is over 10 jaar een IQ van 150 de norm.
En dan verwachten dat de basisschool van het kind zich er maar even op aanpast want juffen kunnen zich best wel even specialiseren in hb als Fientje problemen ervaart in de klas.
pi_207624863
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:21 schreef Vanyel het volgende:
Mensen, al dan niet ouder, die ongevraagd komen helpen als ik met een compleet door het lint gaand kind probeer de schade nog enigszins te beperken en niet voor 'Nee' of 'Nu niet' vatbaar zijn.
Oeh.. story time. Lang geleden toen de oudste nog erg klein was, gingen we eens een keer naar de supermarkt om onze boodschappen te doen. En toen ze geen snoepjes mocht van ons, ging ze krijsen. En wat we ook deden, ze bleef maar krijsen.

Op dat moment kwam er een wat ouder stel langs en de man maakte de opmerking 'voed ze dan ook op".

Dus ik heb onze dochter opgepakt en aan hem gegeven met de mededeling "Ons lukt het niet, maar u heeft er blijkbaar veel ervaring mee. Kunt u haar even opvoeden dan? Doen wij even verder boodschappen en komen haar dan zo ophalen". We deden alsof we verder gingen met onze boodschappen, maar hielden alles natuurlijk wel goed in de gaten.

Dochter natuurlijk half in paniek en nog meer krijsen en die man stond stomverbaasd naar ons te kijken met onze krijsende dochter in zijn armen. En toen maakte zijn wederhelft de prachtige opmerking "Zelf hoef je ze niet, maar wel altijd commentaar leveren! Dit komt er nou van! Je zoekt het maar uit!"

Dus na een tijdje haar weer teruggepakt en verder geen woord gewisseld. We hebben nooit meer een opmerking van wie dan ook gehad over onze kinderen in die supermarkt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207624976
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
En dan verwachten dat de basisschool van het kind zich er maar even op aanpast want juffen kunnen zich best wel even specialiseren in hb als Fientje problemen ervaart in de klas.
Dat is de school sinds de invoer Wet passend onderwijs verplicht, dus dat is niet de mening van de moeder van Fientje. Een kind met dyslexie of taalachterstand heeft daar net zo goed recht op als een hb-kind.

quote:
Het doel van de Wet passend onderwijs is dat alle kinderen een plek krijgen op een school die past bij hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ook als zij extra ondersteuning nodig hebben.
Natuurlijk zijn er een hoop ouders die vinden dat hun kind hb is, die zijn irritant ja, maar het beeld dat een hb’er moeiteloos kan leren is echt een misvatting.
/off-topic
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207625024
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Oeh.. story time. Lang geleden toen de oudste nog erg klein was, gingen we eens een keer naar de supermarkt om onze boodschappen te doen. En toen ze geen snoepjes mocht van ons, ging ze krijsen. En wat we ook deden, ze bleef maar krijsen.

Op dat moment kwam er een wat ouder stel langs en de man maakte de opmerking 'voed ze dan ook op".

Dus ik heb onze dochter opgepakt en aan hem gegeven met de mededeling "Ons lukt het niet, maar u heeft er blijkbaar veel ervaring mee. Kunt u haar even opvoeden dan? Doen wij even verder boodschappen en komen haar dan zo ophalen". We deden alsof we verder gingen met onze boodschappen, maar hielden alles natuurlijk wel goed in de gaten.

Dochter natuurlijk half in paniek en nog meer krijsen en die man stond stomverbaasd naar ons te kijken met onze krijsende dochter in zijn armen. En toen maakte zijn wederhelft de prachtige opmerking "Zelf hoef je ze niet, maar wel altijd commentaar leveren! Dit komt er nou van! Je zoekt het maar uit!"

Dus na een tijdje haar weer teruggepakt en verder geen woord gewisseld. We hebben nooit meer een opmerking van wie dan ook gehad over onze kinderen in die supermarkt.
:D Mooie actie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207625206
Mijn kind was laatst op der hoofd gevallen (headfirst ergens vanaf vallen) en had een geschaafd voorhoofd. Ben echt meerdere keren door vreemde gevraagd hoe het kwam, soms zelf nog een keer checken. Voelde alsof ik aan de tand gevoeld werd door Willibrord Frequen.
pi_207625842
Ik kan eigenlijk niet goed 1 ding kiezen.

Hoog staat iig je kind niet in de gaten houden in een speeltuin of andere gelegenheid. Alleen maar met eigen telefoon bezig en niet zien dat je kind anderen lastig valt }:|. En natuurlijk zeg ik er dan wel wat van (haha) maar ik ben geen centrale oppas van de speeltuin, alleen omdat ik wél een oogje in het zeil houd.

De kliekjes op het schoolplein, het geroddel en gewedijver met ouders onderling. Altijd commentaar op de school of leerkracht, maar er nooit iets aan doen (behalve roddelen en vervolgens mooi weer spelen).

Rijden als een malloot rondom school. Zo parkeren dat geen enkele fietser er meer langs kan omdat jouw sneeuwvlokje dan tenminste niet zo nat wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207626242
quote:

[..]

Heldin _O- _O-

Dikke scheiding veroorzaakt hier. :D
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:51:52 #254
338319 ZarB
Piña colada
pi_207626436
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is de school sinds de invoer Wet passend onderwijs verplicht, dus dat is niet de mening van de moeder van Fientje. Een kind met dyslexie of taalachterstand heeft daar net zo goed recht op als een hb-kind.
[..]
Natuurlijk zijn er een hoop ouders die vinden dat hun kind hb is, die zijn irritant ja, maar het beeld dat een hb’er moeiteloos kan leren is echt een misvatting.
/off-topic
Oh ik denk zeker niet dat een hb kind moeiteloos kan leren, maar ik las een ouder waarbij de juf niet gespecialiseerd was in hb en dat de ouders vonden dat ze er maar gewoon een cursus bij moest doen, speciaal voor hun kind. Dat je een plusklas oid hebt voor dergelijke kinderen snap ik, maar deze ouders wilden dat specifiek de "gewone" juf, al omkomend in het werk, gewoon even een extra specialisatie moest doen. En belachelijk dat ze dat niet wilde.
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:28:55 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207633166
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Aan die ouders die ongeveer flauwvallen bij het idee dat je kind op haar 18e 30 km. verderop op kamers gaat wonen en die vervolgens tegen je kind gaan zeggen dat ze ook wel bij hen mag komen wonen :')

Alles beter dan in het hele gevaarlijke Utrecht Overvecht waar ze elk moment verkracht en overvallen kan worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_207645437
Ouders die toch al wat kleinzerige en zeurderige kinderen gaan pamperen en uitgebreid in overleg gaan met een lastige 6-jarige.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 20:46:56 #257
5428 crew  miss_sly
pi_207645729
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:28 schreef livelink het volgende:

[..]
Aan die ouders die ongeveer flauwvallen bij het idee dat je kind op haar 18e 30 km. verderop op kamers gaat wonen en die vervolgens tegen je kind gaan zeggen dat ze ook wel bij hen mag komen wonen :')

Alles beter dan in het hele gevaarlijke Utrecht Overvecht waar ze elk moment verkracht en overvallen kan worden.
Mijn moeder had dat zelfs toen ik op mijn 36e (!) naar Amsterdam verhuisde :')
  vrijdag 20 januari 2023 @ 21:39:22 #258
37150 livelink
pi_207646718
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 20:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn moeder had dat zelfs toen ik op mijn 36e (!) naar Amsterdam verhuisde :')
Sodom en Gomorra
pi_207646961
Wat een hilarisch topic. En ondanks dat ik zelf geen ouder ben*, denk ik er inmiddels toch wel over mee te kunnen praten :') . Zo ongeveer al mijn vriendinnen zitten tegenwoordig in de kinderen en het is fascinerend ((nog) niet per se klachtwaardig) om te zien hoe verschillend iedereen het ouderschap aanpakt. Krijg wel de kriebels van vriendinnen die hun kind véél aandacht geven en vooral hun kind willen laten hechten en niet willen kwetsen. Ik kan de vriendinnen waarderen die nuchter met hun kinderen omgaan, kordate beslissingen nemen, maar ook hun kind een kind kunnen laten zijn, en er niet bovenop zitten.

*soms loopt het leven even niet zo lekker en word je gedwongen bepaalde dingen uit te stellen.
Somebody that I used to know
pi_207647127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 00:10 schreef madam-april het volgende:

[..]
Mijn kinderen doen echt heel erg vaak heeeeeel irritant en ik ben altijd enorm blij als mijn vriendinnen/familie zich er even tegen aan bemoeien op de momenten dat ik er gewoon echt even geen energie meer voor heb :Y
Goed om te weten (dat energie soms op kan zijn, en dat omstanders dus soms wel welkom zijn om bij te springen). Heb ik laatst volgens mij ook (voor het eerst) gedaan bij een dochtertje (2j) van een vriendin die niet wilde luisteren naar haar moeder (in de regel houd ik me afzijdig: ik ben niet de opvoeder). Moeder hoogzwanger en dus niet zo wendbaar, en die zat op haar stoel te vragen of dochter bij haar wilde komen (om een slab ofzo om te doen, of een trui uit te trekken). Dochter gooide kont tegen de krib en zei nee en bleef buiten handbereik van haar moeder. Ik voelde gewoon dat ze een grens opzocht, maar dat moeder ook niet de energie had om die grens verder te stellen. Ik pakte haar op en parkeerde haar voor haar moeder (en toen was het ook klaar). Ik had de indruk dat het heel smooth ging en dat ik niemands ego heb gekrenkt :D
pi_207647336
Weet je wat mij het meest bang maakt voor ouderschap, en waar ik in zo'n topic weer aan herinnerd word?

Als ouder heb je met andere ouders te dealen. En dan is het weer net als op de middelbare school: je hebt de popiejopies, de outsiders, de kneuzen en de grote bekken. En iedere volwassene gedraagt zich nog steeds op dezelfde manier ten opzichte van zijn mede-volwassene. En daar moet je dus als ouder wéér tegenop boksen. Net als je denkt dat je de middelbare school hebt overleefd, begint het hele gedoe weer van vooraf aan als je kinderen krijgt en je je leeftijdsgenoten weer tegenkomt, maar dan allemaal in de rol van ouder.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 22:17:30 #262
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207647447
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:11 schreef Postbus100 het volgende:
Weet je wat mij het meest bang maakt voor ouderschap, en waar ik in zo'n topic weer aan herinnerd word?

Als ouder heb je met andere ouders te dealen. En dan is het weer net als op de middelbare school: je hebt de popiejopies, de outsiders, de kneuzen en de grote bekken. En iedere volwassene gedraagt zich nog steeds op dezelfde manier ten opzichte van zijn mede-volwassene. En daar moet je dus als ouder wéér tegenop boksen. Net als je denkt dat je de middelbare school hebt overleefd, begint het hele gedoe weer van vooraf aan als je kinderen krijgt en je je leeftijdsgenoten weer tegenkomt, maar dan allemaal in de rol van ouder.
Waarom zou je dat in godsnaam iets interesseren. Je bent toch geen puber meer?
pi_207647489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:17 schreef daNpy het volgende:

[..]
Goede vraag. Op zich inderdaad niet. Maar het risico bestaat wel om weer in die oude patronen te vervallen.
pi_207647490
Het feit dat andere ouders je na zien als je in de wachtrij staat en het (te) lang duurd en mijn zoon geen geduld meer kan opbrengen omdat hij achterstand heeft en autisme. Je dat niet kunt zien aan de buitenkant.

Waarom ik mijn zoon dan niet opvoed... Goh heeft hij dat nog niet geleerd ? Oh dat zou mijn zoon nu noooooooiiiiiit doen.

Ik had graag willen testen hoe diep ik mijn voet in haar achterste had kunnen schoppen......

Mijn zoon die nu zelfs niet eens het speciaal onderwijs aankan en nu naar dagbesteding moet... 5 jaar oud.

Het verdriet wat er schuil gaat achter zorgen kinderen en andere ouders hier dan totaal geen rekening mee houden
en alleen een 'vervelend' kind zien en ze dat graag laten merken omdat ze dan zelf een veer in hun reed kunnen Douwen, wat voelen ze zich dan geweldig met hun gezonde prinsje of prinsesje.

Het is al 5 jaar lang afscheid nemen van elke toekomst droom en kleine verwachtingen die je had.
Je ziet de verschillen steeds groter worden, je ziet steeds beter dat hij "anders" is.

Zie je voortaan een vervelend kind, bedenk je dat daar een hele sterke moedige moeder/vader staat die een hele hoge drempel over gaat elke keer weer als ze hun huis verlaten! Want het verdriet en eenzaamheid is heel groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloria op 20-01-2023 22:29:53 ]
  vrijdag 20 januari 2023 @ 22:22:16 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207647527
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Goede vraag. Op zich inderdaad niet. Maar het risico bestaat wel om weer in die oude patronen te vervallen.
Tjah, dat doe je dan toch echt zelf.
pi_207647972
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:22 schreef daNpy het volgende:

[..]
Oh, dat ontken ik ook niet :D Zeg alleen dat het me wel eens bang maakt.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 22:53:39 #267
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_207648052
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:40 schreef Viv het volgende:

[..]
Mwah, daar vind ik wel verschil in zitten hoor.

Bij een speelafspraakje is het "jouw huis = jouw regels". Dus als die bloedjes onder jouw hoede zijn en iets doen wat jouw kinderen ook niet mogen, sta je volledig in je recht om ze te corrigeren. ^O^

Maar in de openbare ruimte zijn die bloedjes niet onder jouw hoede, en is het niet aan jou om ze te corrigeren. Ik zou het niet op prijs stellen in ieder geval. :X
Helemaal waar. Toch bemoei ik me er soms tegenaan, in en speeltuin of in een museum of bij een voorstelling. Niet uit misplaatst moedergevoel maar eigenlijk meestal omdat ik op zo'n moment geen idéé heb waar de ouders zijn ("welke van die telefoonzombies hoort bij jou" is ook zo'n n rare vraag tenslotte). En als ik een kind iets zie doen wat het mag afleren, dan vraag ik of verzoek ik het iets. Het kind in kwestie vindt daar meestal niks van maar oh wee als zo'n zombie toevallig opkijkt en jou met hun bloedje in contact ziet...
Prrrrr
pi_207649208
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:53 schreef mspoez het volgende:

[..]
Helemaal waar. Toch bemoei ik me er soms tegenaan, in en speeltuin of in een museum of bij een voorstelling. Niet uit misplaatst moedergevoel maar eigenlijk meestal omdat ik op zo'n moment geen idéé heb waar de ouders zijn ("welke van die telefoonzombies hoort bij jou" is ook zo'n n rare vraag tenslotte). En als ik een kind iets zie doen wat het mag afleren, dan vraag ik of verzoek ik het iets. Het kind in kwestie vindt daar meestal niks van maar oh wee als zo'n zombie toevallig opkijkt en jou met hun bloedje in contact ziet...
Zo stond ik een keer in een hoekje mijn zoon in de gaten te houden want die was bij de kringloop winkel druk in de weer de wasmachines aan het bekijken, oude vrouw vond het blijkbaar niet verstandig dat hij daar "alleen" bij de wasmachines stond en ging voor hem staan pakte hem bij zijn arm, kom we gaan je moeder zoeken, mijn zoon drukt haar weg om zijn rondje wasmachines af te maken, ze heeft heel veel geluk gehad dat hij haar negeerde en alleen maar drukte want hij kan ook keihard bijten. Heb gezegd dat ze hem mooi zijn gang moest laten gaan. Ze vond hem brutaal omdat hij geen hoi zei en haar niet aankeek, nog uitgelegd hij heeft autisme... Leg dat maar eens uit aan een 80jarige.
  Manager PR/Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 00:27:59 #269
269689 crew  Viv
pi_207649368
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:20 schreef Aloria het volgende:

[..]

Het is al 5 jaar lang afscheid nemen van elke toekomst droom en kleine verwachtingen die je had.
Je ziet de verschillen steeds groter worden, je ziet steeds beter dat hij "anders" is.

Zie je voortaan een vervelend kind, bedenk je dat daar een hele sterke moedige moeder/vader staat die een hele hoge drempel over gaat elke keer weer als ze hun huis verlaten! Want het verdriet en eenzaamheid is heel groot.
Wat heftig, en een goed advies :*
pi_207649611
quote:
Het feit dat andere ouders je na zien als je in de wachtrij staat en het (te) lang duurd en mijn zoon geen geduld meer kan opbrengen omdat hij achterstand heeft en autisme. Je dat niet kunt zien aan de buitenkant.

Waarom ik mijn zoon dan niet opvoed... Goh heeft hij dat nog niet geleerd ? Oh dat zou mijn zoon nu noooooooiiiiiit doen.

Ik had graag willen testen hoe diep ik mijn voet in haar achterste had kunnen schoppen......

Mijn zoon die nu zelfs niet eens het speciaal onderwijs aankan en nu naar dagbesteding moet... 5 jaar oud.

Het verdriet wat er schuil gaat achter zorgen kinderen en andere ouders hier dan totaal geen rekening mee houden
en alleen een 'vervelend' kind zien en ze dat graag laten merken omdat ze dan zelf een veer in hun reed kunnen Douwen, wat voelen ze zich dan geweldig met hun gezonde prinsje of prinsesje.

Dit is een heel goed advies :* ik zal het onthouden.

Maar sowieso moeten mensen gewoon stoppen met oordelen over anderen zonder de hele situatie te weten.
pi_207650250
quote:

:*

Ik denk zelf altijd: vervelende kinderen bestaan niet. Gedrag komt altijd ergens vandaan.
pi_207650427
quote:

[..]

_O-

Mijn dochter (2) had laatst ook zo’n bui, inclusief midden in de supermarkt op de grond liggen.
De blikken van alle mensen c.q. ouders zouden goed in dit topic passen.
Maar er was één vrouw die naar me toe kwam en zei: “trek je niks aan van de blikken, iedere ouder heeft dit wel eens meegemaakt.”. Soms heb je even zulke mensen nodig om je heen. _O_
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:07:09 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_207650773
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:17 schreef daNpy het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:22 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik vind dit anders ook ook best irritant gedrag. Niet perse ouder-gerelateerd. Iemand deelt (op een normale manier) een angst, je hebt geen idee waar de angst vandaan komt, en in plaats van misschien nog proberen wat begrip op te brengen of het desnoods te negeren trap je het direct op deze manier de grond in.
disclaimer
pi_207650842
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 07:43 schreef arvensis het volgende:

[..]
_O-

Mijn dochter (2) had laatst ook zo’n bui, inclusief midden in de supermarkt op de grond liggen.
Maar er was één vrouw die naar me toe kwam en zei: “trek je niks aan van de blikken, iedere ouder heeft dit wel eens meegemaakt.”. Soms heb je even zulke mensen nodig om je heen. _O_
Ik had zoiets in de dierentuin. Zoon wilde niet mee en wilde bij de buffels blijven staan. Janken, krijsen, stoïcijns op de grond gaan zitten,... Er passeerde een oma met kleinkind en die vond het blijkbaar een grappig tafereel dat ze er ook om moest lachen. Na 10 minuten ploeteren met een krijskind vond ik het allesbehalve grappig meer en ik geloof dat ik die vrouw redelijk vuil heb aangekeken, want ze stopte direct met lachen :') :P
  zaterdag 21 januari 2023 @ 09:30:30 #275
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207650948
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 09:07 schreef SQ het volgende:

[..]
[..]
Ik vind dit anders ook ook best irritant gedrag. Niet perse ouder-gerelateerd. Iemand deelt (op een normale manier) een angst, je hebt geen idee waar de angst vandaan komt, en in plaats van misschien nog proberen wat begrip op te brengen of het desnoods te negeren trap je het direct op deze manier de grond in.
Tjah. Ze is bang van een hypothetische situatie, wat inderdaad best gegrond kan zijn (vroeger gepest oid). Daar kun je last van hebben, maar het is imo niet per sé onoplosbaar. Je niks aantrekken van wat anderen misschien wel of niet van je vinden is dan een goede stap denk ik dan :P

quote:
En dan is het weer net als op de middelbare school: je hebt de popiejopies, de outsiders, de kneuzen en de grote bekken. En iedere volwassene gedraagt zich nog steeds op dezelfde manier ten opzichte van zijn mede-volwassene.
Het is bijv. niet dat ik me hierin niet kan vinden, maar het is een stuk gematigder als bij tieners in mijn ervaring. Uiteraard heb je tokkies die de uitzondering bevestigen.
En dit heb je niet op het schoolplein met kinderen, ouders, maar ook in je vriendengroep, familie, op het werk, etc. Het is niet dat volwassenen zich ineens als een homogene groep gedragen vanaf een bepaalde leeftijd. Alles behalve.

quote:
En daar moet je dus als ouder wéér tegenop boksen.
En dit zie ik dus niet. Van wie moet dat? Dat komt van jezelf? Als die angst idd echt een blokkerend gevoel is, dan misschien hulp daarvoor zoeken? Want dan beïnvloed het wellicht meer dingen als enkel de beslissing om kinderen te nemen.
pi_207651177
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:11 schreef Postbus100 het volgende:

Mijn ervaring is dat je weinig te maken hebt met andere ouders, tenzij je daar zelf voor kiest. En het mooie is dat je al snel mensen leert kennen die bij je passen wat opvoeding betreft (en andere interesses). De mensen waar je weinig mee kan pik je er juist zo uit en die kun je dan wat meer op afstand houden als het om je kinderen gaat. Bij familie vond ik dat lastiger, omdat je die niet zo voor het uitkiezen hebt.

Daarbij merk ik dat het helemaal niet zo is als op de middelbare school met verschillende groepen. Ik heb met heel veel verschillende types leuk contact, waar dat op de middelbare helemaal niet zo was.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sumppi op 21-01-2023 10:00:45 ]
pi_207657901
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 07:43 schreef arvensis het volgende:

[..]
_O-

Ik doe dat altijd, even naar die moeder toe lopen en dan met een glimlach 'och wat kunnen ze zich toch druk maken hé, die kinderen. Heeft die van mij ook weleens, hoort er helaas bij ;) ' of iets in die richting. Gewoon ff laten weten dat het oké is.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:51:03 #278
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207658089
quote:

Lieverd, die van mij is nu bijna 22 en ik heb nog steeds weleens flashbacks aan dat soort momenten dat mijn autistje op zijn kop stond van drift in een rij en dat je dan om je heen "pffff" en "tssss" en "geef mij 2 weken met dat jong" hoort.

Maar voor het grootste deel slijt dit echt, beloofd!
pi_207658157
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 18:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Lieverd, die van mij is nu bijna 22 en ik heb nog steeds weleens flashbacks aan dat soort momenten dat mijn autistje op zijn kop stond van drift in een rij en dat je dan om je heen "pffff" en "tssss" en "geef mij 2 weken met dat jong" hoort.

Maar voor het grootste deel slijt dit echt, beloofd!
Bij sommige kinderen. Niet bij alle.

En hoe ouder ze worden, hoe oordelender de blikken om je heen worden. Helemaal als je kind niet lekker herkenbaar problematisch is, zoals kinderen met Down.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 18:57:51 #280
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207658244
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 18:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bij sommige kinderen. Niet bij alle.

En hoe ouder ze worden, hoe oordelender de blikken om je heen worden. Helemaal als je kind niet lekker herkenbaar problematisch is, zoals kinderen met Down.
Ik bedoel dat het gevoel slijt dat ze beschreef...
Je went ook aan de blikken en opmerkingen.
pi_207660442
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 18:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik bedoel dat het gevoel slijt dat ze beschreef...
Je went ook aan de blikken en opmerkingen.
Ah, die las ik anders.
En ja, nee. Je went eraan in de zin dat je weet dat ze er gaan zijn en leert ermee om te gaan.
Ik vind het na x jaar nog steeds niks lollig als een half dorp mij of mijn kind staat aan te staren omdat mijn kind iets doet wat ze niet aanstaat.
Ik negeer ze wel, soms word ik zo opgeslokt dat ik het even niet opmerk, maar er geen last van hebben, neuh. Het blijft irritant.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 21:13:33 #282
37150 livelink
pi_207661158
Deze discussie leidt bij mij wel tot een ergernis die ik had bij andere ouders. Ik ergerde me eigenlijk niet zo veel, maar ik had echt een hekel aan ouders die bij de schooldirectie klaagden over mijn kind, terwijl hun eigen kind nauwelijks een haar beter was.

Ik vond het dan stiekem ook wel leuk dat hun kind ineens het vervelende kind werd waarover geklaagd werd toen mijn kind van school af ging. Niet zo slim dat ze zelf niet eens door hadden dat het best handig is om een nog ergere in de klas te hebben >:)
  zondag 22 januari 2023 @ 00:19:06 #283
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_207665271
Oh, in reactie daarop: de allergrootste ergernis ooit met een andere ouder was dat die ouder de directeur van de basisschool was en er een corrigerend gesprek moest plaatsvinden met mijn zoon en de zijne. Hij begon het gesprek met " je snapt dat ik hier niet alleen als directeur zit maar ook als vader van ..." Eh nee dat snapte ik niet, ik heb hem gevraagd een onafhankelijke gespreksleider te vinden en anders zijn kind thuis op te gaan voeden.
Prrrrr
  zondag 22 januari 2023 @ 00:29:51 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207665393
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 20:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ah, die las ik anders.
En ja, nee. Je went eraan in de zin dat je weet dat ze er gaan zijn en leert ermee om te gaan.
Ik vind het na x jaar nog steeds niks lollig als een half dorp mij of mijn kind staat aan te staren omdat mijn kind iets doet wat ze niet aanstaat.
Ik negeer ze wel, soms word ik zo opgeslokt dat ik het even niet opmerk, maar er geen last van hebben, neuh. Het blijft irritant.
Nou dan zitten we nu op n=2 en ik hoop dat het bij haar ook milder gaat worden en ik haar een hart onder de riem heb kunnen steken.

Het is bij mij ook niet dat ik er geen last van heb of dat ik het wel lollig vind, maar de scherpe emotie is er bij mij echt wel af. Vroeger zat ik er alleen langer mee en nam ik het persoonlijker.
pi_207667126
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 00:19 schreef mspoez het volgende:
Oh, in reactie daarop: de allergrootste ergernis ooit met een andere ouder was dat die ouder de directeur van de basisschool was en er een corrigerend gesprek moest plaatsvinden met mijn zoon en de zijne. Hij begon het gesprek met " je snapt dat ik hier niet alleen als directeur zit maar ook als vader van ..." Eh nee dat snapte ik niet, ik heb hem gevraagd een onafhankelijke gespreksleider te vinden en anders zijn kind thuis op te gaan voeden.
:o
Da's onprofessioneel zeg.
pi_207667169
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 09:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Da's onprofessioneel zeg.
Wel eerlijk. Hij zit daar natuurlijk als directeur, maar als z'n eigen kind erbij betrokken is. Dan is het vaak moeilijk om neutraal te zijn. Voor veel ouders dan.

En zeker vandaag de dag ligt alles al snel vaak aan anderen i.p.v. aan het eigen kind. De leraar op school is te streng, legt het niet goed uit, heeft geen geduld, andere kinderen zijn vervelend, etc.
  zondag 22 januari 2023 @ 09:45:43 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207667305
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 09:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wel eerlijk. Hij zit daar natuurlijk als directeur, maar als z'n eigen kind erbij betrokken is. Dan is het vaak moeilijk om neutraal te zijn. Voor veel ouders dan.

En zeker vandaag de dag ligt alles al snel vaak aan anderen i.p.v. aan het eigen kind. De leraar op school is te streng, legt het niet goed uit, heeft geen geduld, andere kinderen zijn vervelend, etc.
Dan moet hij dus zorgen dat hij daar alleen als ouder van het andere kind zit en niet ook als directeur, hij had dus iemand anders als vertegenwoordiger van de school neer moeten zetten.

Maar beter was hij er ook niet als vader gaan zitten, het beste had hij een ander namens de school kunnen sturen en de moeder van zijn zoon als ouder naar het gesprek laten gaan en zichzelf er helemaal buiten houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207667681
Het valt mij op dat veel ouders in Nederland moeite hebben hoe zij een kind fatsoenlijk moeten opvoeden.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 00:01 schreef MaJo het volgende:
Vooral in het buitenland zie je dat verschil. Ik zag dat in Duitsland, Kroatië of Spanje... de buitenlandse kinderen gedroegen zich keurig en luisterden naar hun ouders. Als ze toch even niet luisterden werden de ouders wat strenger en dat hielp. De Nederlandse kinderen is een drama. Veel geschreeuw, grote mond, niet luisteren ect en de ouders zitten er als een zak hooi bij of treden maar wat lafjes op wat natuurlijk geen indruk wekt.

Een keer in Duitsland op een terras gezien dat Nederlandse ouders op een gegeven moment door een Duitser werden aangesproken dat hun kinderen strontvervelend waren. Kreeg die Duitser een grote mond terug van de ouders. Kwam de ober eraan gelopen en stuurde de ouders + kinderen weg.

Sta je als medelanders voor lul tegenover het gastland waar je bent.

[ Bericht 49% gewijzigd door HSG op 22-01-2023 10:35:45 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207667879
Gewoon even een ochtendje naar Monkeytown en consorten gaan. Daar zie je zat gevallen van waar is de opvoeding.

Ik ben ooit (ik maak geen grap) door een kind bekogeld met van die ballen uit de ballenbak. Niet normaal gooien, nee echt smijten. Komen nog best hard aan :{ Ouders waren in geen velden of wegen te bekennen. Ja, dan zeg ik daar wel uiteraard wat van. Normaal ben ik niet zo van het bemoeien met andermans kind.
pi_207667963
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan moet hij dus zorgen dat hij daar alleen als ouder van het andere kind zit en niet ook als directeur, hij had dus iemand anders als vertegenwoordiger van de school neer moeten zetten.

Maar beter was hij er ook niet als vader gaan zitten, het beste had hij een ander namens de school kunnen sturen en de moeder van zijn zoon als ouder naar het gesprek laten gaan en zichzelf er helemaal buiten houden.
Dat hij er iemand anders neer had moeten zetten, ben ik het wel mee eens. Dan nog heb je wel het probleem natuurlijk dat dat een ondergeschikte is van hem. En de moeder blijft natuurlijk de vrouw van de directeur.

Dus helemaal zuiver heb je het nooit.
  Spellchecker zondag 22 januari 2023 @ 11:00:30 #291
197773 crew  maily
pi_207667975
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 10:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gewoon even een ochtendje naar Monkeytown en consorten gaan. Daar zie je zat gevallen van waar is de opvoeding.

Ik ben ooit (ik maak geen grap) door een kind bekogeld met van die ballen uit de ballenbak. Niet normaal gooien, nee echt smijten. Komen nog best hard aan :{ Ouders waren in geen velden of wegen te bekennen. Ja, dan zeg ik daar wel uiteraard wat van. Normaal ben ik niet zo van het bemoeien met andermans kind.
Wat gebeurde er toen?
pi_207667984
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:00 schreef maily het volgende:

[..]
Wat gebeurde er toen?
Waarschijnlijk luistert dat kind dan wel of gaat 'ie huilend naar z'n ouders. Waarna die verhaal komen halen, want het kan natuurlijk nooit aan hun kind liggen.

Monkeytown en Ballorig zijn ook ideale gelegenheden om vervelende kinderen uren uit te laten razen.
pi_207667990
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:00 schreef maily het volgende:

[..]
Wat gebeurde er toen?
Hij ging half huilend weg. Ik had hem namelijk al twee keer eerder gevraagd om daarmee te kappen. De derde keer was ik niet zo aardig meer. Ouders niet gezien daarna.
pi_207669772
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarschijnlijk luistert dat kind dan wel of gaat 'ie huilend naar z'n ouders. Waarna die verhaal komen halen, want het kan natuurlijk nooit aan hun kind liggen.

Monkeytown en Ballorig zijn ook ideale gelegenheden om vervelende kinderen uren uit te laten razen.
Lekker man, kindjes in de ballenbak en dan zelf aan een plastic tafel twee uurtjes op je telefoon zitten.

Thuis gaat dat voor velen net zo.
-nee-
  zondag 22 januari 2023 @ 14:09:16 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207670097
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2023 13:50 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Lekker man, kindjes in de ballenbak en dan zelf aan een plastic tafel twee uurtjes op je telefoon zitten.

Ja man, lekker fokken :)
pi_207670207
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:09 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja man, lekker fokken :)
In de speeltuin ook met je jas aan, fakking mooi is dat
-nee-
pi_207670329
quote:

[..]

Ja, ideaal voor velen. Kinderen vermaken zich wel. Met een beetje mazzel zijn ze daarna zo moe dat ze ook nog vanzelf op tijd in slaap vallen.

Wel kut als je kind dan jankend aan komt zetten en je Snapchat komt verstoren, omdat 'ie door een andere ouder terecht is gewezen omdat 'ie zit te kloten.
pi_207670409
quote:

[..]

Nee joh, lekker mee stuiteren. Is best wel leuk soms.

Het enige lastige is dat het best lastig is dat grut bij te houden in de klim gedeeltes.
pi_207670430
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:28 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nee joh, lekker mee stuiteren. Is best wel leuk soms.

Het enige lastige is dat het best lastig is dat grut bij te houden in de klim gedeeltes.
Ik ben er met corona eens uitgestuurd, moest ik alsnog aan die kuttafel onder zo'n TL balk zitten. Wat een dooie plekken zijn dat toch
-nee-
pi_207670439
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, ideaal voor velen. Kinderen vermaken zich wel. Met een beetje mazzel zijn ze daarna zo moe dat ze ook nog vanzelf op tijd in slaap vallen.

Wel kut als je kind dan jankend aan komt zetten en je Snapchat komt verstoren, omdat 'ie door een andere ouder terecht is gewezen omdat 'ie zit te kloten.
Ja echt he, zo kan je toch nooit rustig je socials bijhouden?
-nee-
pi_207670516
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2023 14:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik ben er met corona eens uitgestuurd, moest ik alsnog aan die kuttafel onder zo'n TL balk zitten. Wat een dooie plekken zijn dat toch
Om te zitten is het verschrikkelijk. Dat eten daar ook. :')

Voor kinderen om te spelen met slecht weer is het wel leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')