abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:57:11 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_207611230
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:51 schreef Jentin het volgende:

Ik hoef toch ook niet steeds te benoemen dat ze later mogelijk willen trouwen met de Eiffeltoren of de Erasmusbrug? Flikker op.
Vrijheidsbeeld ^)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207611303
quote:

Ik hoef toch ook niet steeds te benoemen dat ze later mogelijk willen trouwen met de Eiffeltoren of de Erasmusbrug? Flikker op.
Die van mij heeft een moment gehad dat ze met haar hamster wilde trouwen. Prima joh.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207611312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Die van mij heeft een moment gehad dat ze met haar hamster wilde trouwen. Prima joh.
Shit, moeten huisdieren ook in m’n lijstje erbij :')
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2023 @ 13:57:46 #208
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207611946
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Mijn dochter (4) wil met mij trouwen, is ze dan een incestueuze gerontofiel?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_207612202
quote:
Ik word dan weer gestoord van die hypercorrecte ouders die me er bij elke mogelijke gelegenheid op moeten wijzen dat mijn kinderen ook queer kunnen zijn. (Disclaimer: door jou te citeren bedoel ik niet te zeggen dat jij dat doet De ergernis schoot me wel te binnen door dit zinnetje, vandaar )

Ik begrijp je. Dit ging meer op. Waarom wil je op voetbal, dat is toch voor jongens? En dan soort opmerkingen :r
pi_207612893
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:19 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ik begrijp je. Dit ging meer op. Waarom wil je op voetbal, dat is toch voor jongens? En dan soort opmerkingen :r
Door dit soort kutopmerkingen van ouders die dat vervolgens weer op hun kinderen overbrengen durft mijn zoon roze niet meer als lievelingskleur te hebben, want dat is voor meisjes. Nu ik er iets over schrijf ben ik er weer - of nog steeds - pissig over. :( Dus ja, haat aan alle ouders die menen te moeten prediken dat een kleur alleen bij een bepaald geslacht hoort.
pi_207613048
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Nope. Ze is gewoon 4, waarschijnlijk super nieuwsgierig en leergierig en wil graag net zoals haar ouder(s) zijn.

Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207613156
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

Dus ja, haat aan alle ouders die menen te moeten prediken dat een kleur alleen bij een bepaald geslacht hoort.
Het meest bizarre is nog dat de mensen voor het jaar 1940 juist vonden dat roze een jongenskleur was en blauw een meisjeskleur....
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2023 @ 16:21:59 #213
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207613662
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 15:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Nope. Ze is gewoon 4, waarschijnlijk super nieuwsgierig en leergierig en wil graag net zoals haar ouder(s) zijn.

Dat denk ik inderdaad ook, maar laat kinderen vooral kinderen zijn wat mij betreft en laat die hele woke shit achterwege. Dat was ook de reden/gedachte achter mijn reactie ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_207613929
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:32 schreef Seven. het volgende:
Deze schoolplein ellende staat mij allemaal nog te wachten.

Voorspelling: ik ben zo'n moeder die het vertikt om te helpen met schoonmaken, knutselen en schoolreisjes. Maar wél met m'n grote bek in de ouderraad >:) .
Wellicht spuit 11, maar de ouderraad is meestal de club die al dit soort dingen moet organiseren. Wil je meepraten over beleid e.d., kan je beter in de medenzeggenschapsraad :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 18-01-2023 17:45:47 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:37:41 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_207614609
Ouderraad is hier inderdaad vooral een knutselclub :')
disclaimer
pi_207614732
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:32 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Ik bedoel meer de ouder die de kinderen dan meeneemt naar een schaatsbaan, onderweg nog even stopt om wat lekkers te eten in de stad, nog met ze koekjes bakt en een mega tent met ze bouwt in de woonkamer. En dat is dan op een gewone woensdag en geen uitzondering. Ouders dus die zo’n programma met ze af draaien, waarbij de ouders zelf ook alles meedoen.
Oef, ik was zo'n ouder.
Wij gingen standaard eens per week wat leuks doen (soms zelfs vaker).
Naar het zwembad, naar ballorig, naar de (kleine en waar we voor een appel en ei abonnement voor hadden) dierentuin, naar de kinderboerderij of gewoon het bos.

En dan combineerde we dat vaak met een vriendje of familie kind die mee ging, want dat maakte het extra leuk voor de plurk.

Verjaardagen ook zo. Geen hele klas in de achtertuin, maar een aantal mee naar grote dierentuin, monster jam, zwemparadijs of iets anders wat niet alleen de plurken, maar wij ook wel leuk vonden en ook lol van hadden.

Meer vanuit puur eigen belang, waar de kinderen ook baat bij hadden.
1 keer is dat mis gegaan, had al mijn twijfels bij wie mijn kind mee wilde nemen en waarheen, maar hij was niet vatbaar voor manipulatie helaas. Toen hebben we echt oppassertje mogen spelen, Inc gedachten over behang en plaksel.
pi_207614734
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wellicht spuit 11, maar de ouderraad is meestal de club die al dit soort dingen moet organiseren. Wil je meepraten over beleid e.d., kan je beter in de medenzeggenschapsraad :P.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef SQ het volgende:
Ouderraad is hier inderdaad vooral een knutselclub :')
He, waarom zeggen jullie dat nou. Ik had Seven wel in die ouderraad willen zien, om er dan pas achter te komen.
pi_207614827
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Ik plaag die van mij nogsteeds omdat hij als peuter/kleuter vroeg wanneer hij ook borsten zou krijgen en erg teleurgesteld was over het antwoord.

Hij keek best even zuur toen ik dat verhaal vertelde aan zijn vriendin afgelopen kerst.
  woensdag 18 januari 2023 @ 18:13:22 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207615026
Noted, medezeggenschapsraad voor mij dus en zo ver mogelijk wegblijven bij ouderraad. Goed topic :7 .
Resistance is futile.
pi_207615329
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:15 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja, die nuance vind ik wel belangrijk. Ik snap dat je elkaar uit de brand kan helpen, maar nu weet ik dus dat diegene het structureel zo plant en anderen dat niet van tevoren weten. Je bent dan gewoon een veredelde oppas. Ik ben nog overstag gegaan ook hè, dat kind zit hier nu te kleien :')
Beetje laat maar _O- _O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207615431
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Die hoerige moeders in het verkeer die denken dat ze nergens op hoeven letten als ze met een kind fietsen.
Ja!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207616207
Mensen, al dan niet ouder, die ongevraagd komen helpen als ik met een compleet door het lint gaand kind probeer de schade nog enigszins te beperken en niet voor 'Nee' of 'Nu niet' vatbaar zijn.
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:21:49 #223
338319 ZarB
Piña colada
pi_207617342
https://www.volkskrant.nl(...)t-not-done~b7511a79/

De 1e ouder die mij hierop gaat aanspreken krijgt ook een eervolle vermelding in dit topic!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207618204
Hebben jullie lang gewacht op zo een topic lol

[ Bericht 11% gewijzigd door MaJo op 18-01-2023 23:57:54 (Let op je taalgebruik ) ]
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:14:19 #225
338319 ZarB
Piña colada
pi_207618250
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:11 schreef Selenophilia het volgende:
hebben jullie lang gewacht op zo een topic lol
Ja heerlijk topic. Maar wat doe jij hier dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 18-01-2023 23:58:10 ]
pi_207618255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:14 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja heerlijk topic. Maar wat doe jij hier dan?
Lachen
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:24:10 #227
338319 ZarB
Piña colada
pi_207618432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:14 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Lachen
Oh dat hebben we dan gemeen :Y
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:24:58 #228
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_207618452
Het allernaarste aan andere ouders is dat ze het niet goed vinden dat jij hun kinderen corrigeert, ook al hebben ze die kinderen bij jou achtergelaten voor een speelafspraakje. Een beetje het equivalent van die ouders die de juf bellen als hun bloedje een onvoldoende heeft gekregen.
En heel eigenlijk: ook de ouders die het niet goed vinden dat hun kind gecorrigeerd wordt door een andere volwassene in een openbare gelegenheid vind ik kortzichtig. Tuurlijk zal het soms niet kloppen met jouw normen en tuurlijk heb jij soms andere ideeën maar volgens mij is het de bedoeling dat we met zijn allen er voor zorgen dat al die kinderen leuke, maatschappijklare volwassenen worden en dat lukt echt het beste als er heul veul volwassenen zijn die zich er tegenaan bemoeien.
Prrrrr
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 21:40:50 #229
269689 crew  Viv
pi_207618728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:24 schreef mspoez het volgende:
Het allernaarste aan andere ouders is dat ze het niet goed vinden dat jij hun kinderen corrigeert, ook al hebben ze die kinderen bij jou achtergelaten voor een speelafspraakje. Een beetje het equivalent van die ouders die de juf bellen als hun bloedje een onvoldoende heeft gekregen.
En heel eigenlijk: ook de ouders die het niet goed vinden dat hun kind gecorrigeerd wordt door een andere volwassene in een openbare gelegenheid vind ik kortzichtig. Tuurlijk zal het soms niet kloppen met jouw normen en tuurlijk heb jij soms andere ideeën maar volgens mij is het de bedoeling dat we met zijn allen er voor zorgen dat al die kinderen leuke, maatschappijklare volwassenen worden en dat lukt echt het beste als er heul veul volwassenen zijn die zich er tegenaan bemoeien.
Mwah, daar vind ik wel verschil in zitten hoor.

Bij een speelafspraakje is het "jouw huis = jouw regels". Dus als die bloedjes onder jouw hoede zijn en iets doen wat jouw kinderen ook niet mogen, sta je volledig in je recht om ze te corrigeren. ^O^

Maar in de openbare ruimte zijn die bloedjes niet onder jouw hoede, en is het niet aan jou om ze te corrigeren. Ik zou het niet op prijs stellen in ieder geval. :X
pi_207619624
Als ik een vreemd kind aantref dat in een restaurant een plantenbak leeg staat te harken, dan zeg ik daar 100% zeker iets van. Als ik een onbekende puber op straat keihard hoor schelden met kanker, zeg ik daar ook wat van. Let wel: niet als de ouders er zelf naast lopen, maar als ze “loslopen” dus wel. Zo was ik laatst in een wokrestaurant waar in de gang een jochie de flipperkast stond te molesteren, de ouders zaten in het restaurant (de gang is daar een soort speelplek voor kinderen, dus dat is op zich niet gek); ik kan daar echt niet gewoon voorbijlopen en het negeren. Zou je er in zo’n situatie moeite mee hebben als het jouw kind betrof, @Viv ?

Edit: niet dat ik tegen zo’n kind ga staan viswijven, maar ik zeg wel iets als ‘Dat moet je niet doen joh, daar gaat het kapot van’ ofzoiets.
pi_207619722
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:29 schreef Jentin het volgende:
Als ik een onbekende puber op straat keihard hoor schelden met kanker, zeg ik daar ook wat van.
Als ie scheldt of specifiek alleen als ie scheldt met kanker?
Ik vindt het wonderlijk dat dat woord vaak zo'n aparte status heeft.

Verder zeg ik ook regelmatig wel wat tegen kinderen die zich overmatig misdragen. Zeker als ze komen spelen. Gelukkig vinden de ouders hier dat niet prima, anders konden ze hun kind meteen ophalen.

Ik erger me aan ouders die hun kind veel te vroeg afleveren voor een speeldate of feestje. Rot toch op zeg, ik noemde niet voor niks een tijd.
pi_207619794
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als ie scheldt of specifiek alleen als ie scheldt met kanker?
Ik vindt het wonderlijk dat dat woord vaak zo'n aparte status heeft.
Oh nee, ik zeg er ook wat van als ze al godverredommend, tyfussend of kuttend lopen te brullen. Maar inderdaad, op kanker sla ik wel extra aan. Omdat dat in mijn ogen voor veel mensen direct kwetsend is.

Overigens ben ik zelf ook allesbehalve fijnbesnaard in m’n woordkeuze, maar kinderen die echt op zwembadvolume door de stad lopen te godverren, spreek ik aan. Misschien beroepsdeformatie :+ (docent).
pi_207619941
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:29 schreef Jentin het volgende:
Als ik een vreemd kind aantref dat in een restaurant een plantenbak leeg staat te harken, dan zeg ik daar 100% zeker iets van. Als ik een onbekende puber op straat keihard hoor schelden met kanker, zeg ik daar ook wat van. Let wel: niet als de ouders er zelf naast lopen, maar als ze “loslopen” dus wel. Zo was ik laatst in een wokrestaurant waar in de gang een jochie de flipperkast stond te molesteren, de ouders zaten in het restaurant (de gang is daar een soort speelplek voor kinderen, dus dat is op zich niet gek); ik kan daar echt niet gewoon voorbijlopen en het negeren. Zou je er in zo’n situatie moeite mee hebben als het jouw kind betrof, @:Viv ?

Edit: niet dat ik tegen zo’n kind ga staan viswijven, maar ik zeg wel iets als ‘Dat moet je niet doen joh, daar gaat het kapot van’ ofzoiets.
Schelden vind ik iets voor de ouders. Als je op straat loopt en zo'n pijn hebt omdat een kindje op straat kanker zegt dan ligt dat denk ik eerder bij jezelf. Ik vind het ontzettend asociaal en mijn kinderen mogen dat niet zeggen in mijn bijzijn, maar andere kinderen zal ik daar buiten specifieke situaties niet op aanspreken.

Dingen slopen of afval op de grond gooien vind ik een ander verhaal. Een tijd terug zag ik een kind dat een lolly van zijn moeder kreeg op straat. Kind gooit het papiertje op de grond. Ik zag dat de moeder dat zag en goed vond, nou dan spreek ik het kindje toch echt aan. Schreeuwende mama als gevolg, maar hoe vroeger dat kind leert dat mama een tokkie is hoe beter.
pi_207619982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:46 schreef Viezig het volgende:

[..]
Als je op straat loopt en zo'n pijn hebt omdat een kindje op straat kanker zegt dan ligt dat denk ik eerder bij jezelf.
Ik heb er geen pijn van, ik vind het asociaal gedrag. Mij persoonlijk kwetst het in elk geval niet.

En ter verduidelijking: ik spreek echt niet iedereen aan die ik dat als scheldwoord hoor gebruiken, maar wel iemand die op maximaal volume loopt te blèren en in elke vijf woorden minstens één keer kanker gebruikt, dat werk. Heb er overigens nog nooit een vervelende reactie op gehad.
pi_207619998
quote:

[..]
Ik word dan weer gestoord van die hypercorrecte ouders die me er bij elke mogelijke gelegenheid op moeten wijzen dat mijn kinderen ook queer kunnen zijn. (Disclaimer: door jou te citeren bedoel ik niet te zeggen dat jij dat doet :+ De ergernis schoot me wel te binnen door dit zinnetje, vandaar :P )

Dus ouders die me, wanneer ik ergens in een gesprek iets zeg als ‘Nou, als hij later met een meisje thuiskomt, …’, meteen interrumperen om te roepen ‘het kan óók een jongen worden, hoorrrrrrrrrr’

Of toen iemand een complimentje maakte over mijn dochtertje en iets meligs opmerkte als ‘Die zal over tien jaar de jongens wel van zich af moeten slaan’ en er een andere ouder meteen eroverheen tetterde ‘Óf de meísjes’.

Bloed onder m’n nagels vandaan. Ja, Truus, ik weet ook wel dat dat een optie is en het is ook helemaal prima als dat het geval is. Ik ga automatisch uit van mezelf, of van de meerderheid, whatever, gewoon omdat dat menselijk is, niet omdat ik mijn kinderen poog te indoctrineren tot heteroschap :')
Ik praat, zeker met de oudste, ook gewoon met ze over andere opties dan jongen-meisje (#deug), maar ik hoef niet per se in iedere losse opmerking het hele spectrum te benoemen.

Mijn middelste dochter is geen typisch meisje meisje, nooit geweest ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft een hele eigen stijl en doordat ze geen typisch meisje meisje is, denken mensen dat ze daar een mening over moeten hebben. Echt ik kan die mensen wel wurgen.

Ze is gewoon zichzelf. Ze is een meisje van 7 met haar eigen stijl, voorkeuren en interesses. En dat veel daarvan misschien niet heel doorsnee zijn voor meisjes betekent niet dat ze geen meisje is. Sterker nog, het feit dat zij die voorkeuren en interesses heeft bewijst dat meisjes die voorkeuren en interesses dus ook gewoon kunnen hebben. Ze krijgt alle vrijheid om kind/jong te zijn, we laten haar volledig vrij om te kiezen wat ze leuk vindt en we zullen haar nooit iets weigeren omdat het 'voor jongens' zou zijn. Ze weet dat we onvoorwaardelijk van haar houden en er altijd voor haar zijn. En dat is echt genoeg.

Er is geen enkele reden om kinderen die nog vollop in ontwikkeling zijn lastig te vallen met geslachtsidentiteitstoornissen kinderen en pubers moeten alle ruimte en vrijheid krijgen om hun eigen identiteit te ontwikkelen zonder dat ze daarbij dingen wordt aangepraat of toegedicht.

We zullen haar echt niet afwijzen als ze op een gegeven moment tegen ons zou zeggen dat ze liever als jongen door het leven gaat. Maar dat moet dan wel echt uit haarzelf komen, en niet doordat mensen haar het gevoel hebben gegeven dat ze eigenlijk een jongen zou moeten zijn omdat haar stijl, voorkeuren en interesses niet bij een meisje passen.
pi_207620131
quote:
Sterker nog, het feit dat zij die voorkeuren en interesses heeft bewijst dat meisjes die voorkeuren en interesses dus ook gewoon kunnen hebben.
Deze topzin even quoten voor het nageslacht
pi_207620157
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:46 schreef Viezig het volgende:

[..]
Schelden vind ik iets voor de ouders. Als je op straat loopt en zo'n pijn hebt omdat een kindje op straat kanker zegt dan ligt dat denk ik eerder bij jezelf. Ik vind het ontzettend asociaal en mijn kinderen mogen dat niet zeggen in mijn bijzijn, maar andere kinderen zal ik daar buiten specifieke situaties niet op aanspreken.

Dingen slopen of afval op de grond gooien vind ik een ander verhaal. Een tijd terug zag ik een kind dat een lolly van zijn moeder kreeg op straat. Kind gooit het papiertje op de grond. Ik zag dat de moeder dat zag en goed vond, nou dan spreek ik het kindje toch echt aan. Schreeuwende mama als gevolg, maar hoe vroeger dat kind leert dat mama een tokkie is hoe beter.
Waarom spreek je het kind aan en niet direct de moeder? Als de ouders erbij zijn is aan de ouders om het kind aan te spreken, als jij vind dat hun kind iets doet wat echt niet kan dan moet je dat tegen hen zeggen en dan is het aan hen of ze daar vervolgens iets mee doen.
pi_207620417
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Deze topzin even quoten voor het nageslacht
Ik ben serieus weleens transfobe genoemd vanwege die opvatting.. :')
pi_207620647
Mijn zoon heeft lang haar. Vroeg er laatst een moeder op sport of hij zich soms een meisje voelt en dat dat helemaal niet erg is als dat zo zou zijn... Uhm, nee, hij heeft lang haar omdat ie dat wil :?
Hij heeft ook een roze t-shirt omdat ie dat mooi vindt, mag ie?
Door dat lange haar wordt hij ook vaak als meisje aangespoken. Zegt ie gewoon: ik ben een jongen. Wordt er sorry gezegd, krijgt men als antwoord: ik ben het gewend :') ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 00:01:03 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207620654
Ik vind ouders die hun kinderen niet corrigeren terwijl ze irritant doen het meest vervelend. Laatst een vriendin over de vloer gehad met zo’n kind dat totaal niet luistert en ze had zelf ook niet meer de energie om hem te corrigeren, of een beetje lafjes “niet doen” zeggen maar daar geen consequenties aan verbinden. En dan bemoei ik me er op een gegeven moment wel tegenaan, zeker in mijn eigen huis :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207620689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn zoon heeft lang haar. Vroeg er laatst een moeder op sport of hij zich soms een meisje voelt en dat dat helemaal niet erg is als dat zo zou zijn... Uhm, nee, hij heeft lang haar omdat ie dat wil :?
Hij heeft ook een roze t-shirt omdat ie dat mooi vindt, mag ie?
Door dat lange haar wordt hij ook vaak als meisje aangespoken. Zegt ie gewoon: ik ben een jongen. Wordt er sorry gezegd, krijgt men als antwoord: ik ben het gewend :') ;(
Het ergste vind ik nog dat het altijd van die deugmensen zijn die even willen laten zien hoe 'super open-minded en inclusief' ze zijn.. 8)7
pi_207620699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 00:01 schreef MaJo het volgende:
Ik vind ouders die hun kinderen niet corrigeren terwijl ze irritant doen het meest vervelend. Laatst een vriendin over de vloer gehad met zo’n kind dat totaal niet luistert en ze had zelf ook niet meer de energie om hem te corrigeren, of een beetje lafjes “niet doen” zeggen maar daar geen consequenties aan verbinden. En dan bemoei ik me er op een gegeven moment wel tegenaan, zeker in mijn eigen huis :Y
Mijn kinderen doen echt heel erg vaak heeeeeel irritant en ik ben altijd enorm blij als mijn vriendinnen/familie zich er even tegen aan bemoeien op de momenten dat ik er gewoon echt even geen energie meer voor heb :Y
pi_207620791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 00:07 schreef madam-april het volgende:

[..]
Het ergste vind ik nog dat het altijd van die deugmensen zijn die even willen laten zien hoe 'super open-minded en inclusief' ze zijn.. 8)7
Nou, dat idd :r :r
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_207621478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 23:24 schreef madam-april het volgende:

[..]
Ik ben serieus weleens transfobe genoemd vanwege die opvatting.. :')
Ik vind daar wat van.
pi_207623170
Het meest irritante vind ik toch wel de ouders die hun kinderen zo geweldig slim vinden en elke gelegenheid aangrijpen om dat aan iedereen te vertellen of te laten zien.

Als ik al die ouders zou moeten geloven is over 10 jaar een IQ van 150 de norm.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 19-01-2023 10:14:17 ]
pi_207623230
Ouders die hun kind van hot naar her en van sport naar sport slepen.

Ouders die al 3 kwartier voordat de school uit gaat in hun auto (met draaiende motor) zitten te wachten op hun kind.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:18:48 #247
338319 ZarB
Piña colada
pi_207624115
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:04 schreef Schanu het volgende:
Het meest irritante vind ik toch wel de ouders die hun kinderen zo geweldig slim vinden en elke gelegenheid aangrijpen om dat aan iedereen te vertellen of te laten zien.

Als ik al die ouders zou moeten geloven is over 10 jaar een IQ van 150 de norm.
En dan verwachten dat de basisschool van het kind zich er maar even op aanpast want juffen kunnen zich best wel even specialiseren in hb als Fientje problemen ervaart in de klas.
pi_207624863
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:21 schreef Vanyel het volgende:
Mensen, al dan niet ouder, die ongevraagd komen helpen als ik met een compleet door het lint gaand kind probeer de schade nog enigszins te beperken en niet voor 'Nee' of 'Nu niet' vatbaar zijn.
Oeh.. story time. Lang geleden toen de oudste nog erg klein was, gingen we eens een keer naar de supermarkt om onze boodschappen te doen. En toen ze geen snoepjes mocht van ons, ging ze krijsen. En wat we ook deden, ze bleef maar krijsen.

Op dat moment kwam er een wat ouder stel langs en de man maakte de opmerking 'voed ze dan ook op".

Dus ik heb onze dochter opgepakt en aan hem gegeven met de mededeling "Ons lukt het niet, maar u heeft er blijkbaar veel ervaring mee. Kunt u haar even opvoeden dan? Doen wij even verder boodschappen en komen haar dan zo ophalen". We deden alsof we verder gingen met onze boodschappen, maar hielden alles natuurlijk wel goed in de gaten.

Dochter natuurlijk half in paniek en nog meer krijsen en die man stond stomverbaasd naar ons te kijken met onze krijsende dochter in zijn armen. En toen maakte zijn wederhelft de prachtige opmerking "Zelf hoef je ze niet, maar wel altijd commentaar leveren! Dit komt er nou van! Je zoekt het maar uit!"

Dus na een tijdje haar weer teruggepakt en verder geen woord gewisseld. We hebben nooit meer een opmerking van wie dan ook gehad over onze kinderen in die supermarkt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207624976
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:18 schreef ZarB het volgende:

[..]
En dan verwachten dat de basisschool van het kind zich er maar even op aanpast want juffen kunnen zich best wel even specialiseren in hb als Fientje problemen ervaart in de klas.
Dat is de school sinds de invoer Wet passend onderwijs verplicht, dus dat is niet de mening van de moeder van Fientje. Een kind met dyslexie of taalachterstand heeft daar net zo goed recht op als een hb-kind.

quote:
Het doel van de Wet passend onderwijs is dat alle kinderen een plek krijgen op een school die past bij hun kwaliteiten en mogelijkheden. Ook als zij extra ondersteuning nodig hebben.
Natuurlijk zijn er een hoop ouders die vinden dat hun kind hb is, die zijn irritant ja, maar het beeld dat een hb’er moeiteloos kan leren is echt een misvatting.
/off-topic
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207625024
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Oeh.. story time. Lang geleden toen de oudste nog erg klein was, gingen we eens een keer naar de supermarkt om onze boodschappen te doen. En toen ze geen snoepjes mocht van ons, ging ze krijsen. En wat we ook deden, ze bleef maar krijsen.

Op dat moment kwam er een wat ouder stel langs en de man maakte de opmerking 'voed ze dan ook op".

Dus ik heb onze dochter opgepakt en aan hem gegeven met de mededeling "Ons lukt het niet, maar u heeft er blijkbaar veel ervaring mee. Kunt u haar even opvoeden dan? Doen wij even verder boodschappen en komen haar dan zo ophalen". We deden alsof we verder gingen met onze boodschappen, maar hielden alles natuurlijk wel goed in de gaten.

Dochter natuurlijk half in paniek en nog meer krijsen en die man stond stomverbaasd naar ons te kijken met onze krijsende dochter in zijn armen. En toen maakte zijn wederhelft de prachtige opmerking "Zelf hoef je ze niet, maar wel altijd commentaar leveren! Dit komt er nou van! Je zoekt het maar uit!"

Dus na een tijdje haar weer teruggepakt en verder geen woord gewisseld. We hebben nooit meer een opmerking van wie dan ook gehad over onze kinderen in die supermarkt.
:D Mooie actie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207625206
Mijn kind was laatst op der hoofd gevallen (headfirst ergens vanaf vallen) en had een geschaafd voorhoofd. Ben echt meerdere keren door vreemde gevraagd hoe het kwam, soms zelf nog een keer checken. Voelde alsof ik aan de tand gevoeld werd door Willibrord Frequen.
pi_207625842
Ik kan eigenlijk niet goed 1 ding kiezen.

Hoog staat iig je kind niet in de gaten houden in een speeltuin of andere gelegenheid. Alleen maar met eigen telefoon bezig en niet zien dat je kind anderen lastig valt }:|. En natuurlijk zeg ik er dan wel wat van (haha) maar ik ben geen centrale oppas van de speeltuin, alleen omdat ik wél een oogje in het zeil houd.

De kliekjes op het schoolplein, het geroddel en gewedijver met ouders onderling. Altijd commentaar op de school of leerkracht, maar er nooit iets aan doen (behalve roddelen en vervolgens mooi weer spelen).

Rijden als een malloot rondom school. Zo parkeren dat geen enkele fietser er meer langs kan omdat jouw sneeuwvlokje dan tenminste niet zo nat wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207626242
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Heldin _O- _O-

Dikke scheiding veroorzaakt hier. :D
  donderdag 19 januari 2023 @ 13:51:52 #254
338319 ZarB
Piña colada
pi_207626436
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is de school sinds de invoer Wet passend onderwijs verplicht, dus dat is niet de mening van de moeder van Fientje. Een kind met dyslexie of taalachterstand heeft daar net zo goed recht op als een hb-kind.
[..]
Natuurlijk zijn er een hoop ouders die vinden dat hun kind hb is, die zijn irritant ja, maar het beeld dat een hb’er moeiteloos kan leren is echt een misvatting.
/off-topic
Oh ik denk zeker niet dat een hb kind moeiteloos kan leren, maar ik las een ouder waarbij de juf niet gespecialiseerd was in hb en dat de ouders vonden dat ze er maar gewoon een cursus bij moest doen, speciaal voor hun kind. Dat je een plusklas oid hebt voor dergelijke kinderen snap ik, maar deze ouders wilden dat specifiek de "gewone" juf, al omkomend in het werk, gewoon even een extra specialisatie moest doen. En belachelijk dat ze dat niet wilde.
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:28:55 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207633166
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar... waar moet je je dan aan ergeren??
Aan die ouders die ongeveer flauwvallen bij het idee dat je kind op haar 18e 30 km. verderop op kamers gaat wonen en die vervolgens tegen je kind gaan zeggen dat ze ook wel bij hen mag komen wonen :')

Alles beter dan in het hele gevaarlijke Utrecht Overvecht waar ze elk moment verkracht en overvallen kan worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')