abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207354821
Hallo boekenwurmen :7

Nav:

LIT / Best of 2022

En

GC / Wat zijn jouw goede voornemens voor 2023?

Wat zijn jullie goede voornemens wat boeken betreft?

Lezen jullie al zoveel boeken en wil je je volgend jaar juist wat meer richten op specifieke boeken die je altijd al hebt willen lezen, of zou je er juist na lange tijd een willen oppakken zoals ik @Viv laatst ook al zag posten :7
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207355167
Ik lees te weinig terwijl ik er heel erg van kan genieten.
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe Thomas van de Heuvelt - November.
En ik heb nog erg veel boeken hier staan die nog niet gelezen zijn :@
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207355357
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:11 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees te weinig terwijl ik er heel erg van kan genieten.
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe Thomas van de Heuvelt - November.
En ik heb nog erg veel boeken hier staan die nog niet gelezen zijn :@
Hoe komt dat? Gun je jezelf de rust er niet voor? :P

Ja, November staat ook bij mijn op mijn lijstje voor volgend jaar, plus het nieuwe boek van Leon de Winter. Wat toevallig is want lees vrijwel nooit Nederlandse auteurs :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207355414
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoe komt dat? Gun je jezelf de rust er niet voor? :P

Ja, November staat ook bij mijn op mijn lijstje voor volgend jaar, plus het nieuwe boek van Leon de Winter. Wat toevallig is want lees vrijwel nooit Nederlandse auteurs :+
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat toch snel 's avonds de tv aan gaat. :P moet er misschien gewoon een tijdstip voor prikken ofzo dat ik een boek pak.
pi_207355431
Heb mijn doel dit jaar niet gehaald, dan komend jaar maar :)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207355605
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:26 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat toch snel 's avonds de tv aan gaat. :P moet er misschien gewoon een tijdstip voor prikken ofzo dat ik een boek pak.
Met de hoeveelheid bagger op tv zou je dan best eens een uurtje dat kunnen vervangen ja :7
pi_207355733
Proberen mezelf meer leestijd te gunnen en minimaal 20 boeken te lezen. Dit jaar niet verder gekomen dan 14.
pi_207355749
Eerst de lader van m'n ereader eens zoeken. :Y)
  zaterdag 31 december 2022 @ 11:57:53 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207356011
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:44 schreef Donna het volgende:
Eerst de lader van m'n ereader eens zoeken. :Y)
:D Ook een goed voornemen :+

Ik wil weer meer lezen volgend jaar. Was dit jaar te druk met andere dingen.
pi_207357694
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:27 schreef marcb1974 het volgende:
Heb mijn doel dit jaar niet gehaald, dan komend jaar maar :)
Wat was je doel van dit jaar?
pi_207358491
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:18 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Wat was je doel van dit jaar?
10.000+ pagina's. Maar blijf op 9.781 (in 26 boeken) steken.

Hoeveel boeken moet jij nog?
pi_207358944
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 14:01 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik deed niet mee vorig jaar maar ik denk dat mijn doel voor komend een stuk voorzichtiger word hoor, rond de 10 boeken haha
pi_207359002
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 december 2022 14:25 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ik deed niet mee vorig jaar maar ik denk dat mijn doel voor komend een stuk voorzichtiger word hoor, rond de 10 boeken haha
Vooral dat doen wat voor jou het beste klinkt :Y

Lezen is leuk en moet geen moetje zijn ;)
pi_207371869
In 2022 60 boeken gelezen met in totaal 20.158 pagina's. Storygraph app FTW *O*
In 2023 wil ik graag 75 boeken lezen met in totaal minimaal 25.000 pagina's. Zo'n 70 pagina's per dag dus. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
pi_207371927
Hopelijk iets minder lezen, afgelopen jaar zat ik op 93 boeken en 32348 pagina's, oftewel bijna 89 per dag. Lang heb ik op koers voor 100 pagina's per dag gelegen, maar dit is het geworden.

Komend jaar 15 tot 20 duizend zou heel mooi zijn!
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 12:12:19 #16
382129 crew  Donna
pi_207374048
Waar houden jullie dat bij?
Storygraph?
  zondag 1 januari 2023 @ 12:13:45 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_207374065
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:12 schreef Donna het volgende:
Storygraph?
Goodreads
pi_207374083
Apple notities
  zondag 1 januari 2023 @ 12:18:39 #19
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_207374122
Ik wil vooral wat gestructureerder lezen, dagelijks vast momentje. Powered by todoist™.

En ook wat non-fictie dit jaar zou ook wel leuk zijn misschien, dit jaar 0 non-fictie boeken gelezen.

Maar goed gaat wel een hectisch jaar worden vermoed ik dus wie weet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 12:32:55 #20
382129 crew  Donna
pi_207374293
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Goodreads
Dankje!

Laat ik dit jaar eens 10 boeken gaan lezen. De e-reader is al opgeladen. Goed he?! *O*
pi_207374355
quote:
Storygraph?
Excel :P
pi_207374379
quote:
Storygraph?
Storygraph ja. Die zijn onafhankelijk en ontwikkelen de app echt op een hoog tempo door met steeds betere statistieken met graphics en tabellen. Ook veel challenges waar je aan kunt meedoen als je daar lol in hebt. Ik doe alleen het aantal boeken en pagina's. Mijn persoonlijke voorkeur maar deze app vind ik beter dan Goodreads wat een bekender alternatief is.
Ik heb geen ervaring met het toevoegen van boeken in Goodreads maar in Storygraph doe je dat eenvoudig op ISBN nummer als je het niet kunt vinden in de database.
pi_207374464
Ik wil 12 boeken gaan lezen. Enerzijds niet een heel ambitieus doel, maar momenteel zit lezen niet echt in mijn ritme en heb alleen af en toe een opleving. En wil een doel dat bereikbaar blijft onder verschillende omstandigheden en daardoor stimulerend werkt.

Als ik er echt lekker in zit kan ik hem halverwege het jaar nog wel naar boven bij stellen.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 13:06:25 #24
382129 crew  Donna
pi_207374636
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:41 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Storygraph ja. Die zijn onafhankelijk en ontwikkelen de app echt op een hoog tempo door met steeds betere statistieken met graphics en tabellen. Ook veel challenges waar je aan kunt meedoen als je daar lol in hebt. Ik doe alleen het aantal boeken en pagina's. Mijn persoonlijke voorkeur maar deze app vind ik beter dan Goodreads wat een bekender alternatief is.
Ik heb geen ervaring met het toevoegen van boeken in Goodreads maar in Storygraph doe je dat eenvoudig op ISBN nummer als je het niet kunt vinden in de database.
Bedankt. Ik zal beide eens vergelijken. :7
pi_207374864
Ben trouwens wel benieuwd naar iedereens leessuccessen van afgelopen jaar als die er zijn.

Voor mij was het geen super leesjaar qua aantal boeken, maar heb wel recent bijna een volledig Engels boek uit gelezen. Ik had zelf het idee dat ik dat qua concentratie te lastig zou vinden (is in Nederlands namelijk ook één van mijn obstakels met het recreatief lezen van een boek, maar in NL ben ik pro in scannend lezen wat enorm helpt bij een saaier stuk), maar blijkt toch weer voor een groot deel een stukje faalangst te zijn. Mijn vrees voor de kwaliteit van de Nederlandse vertaling trok me over de streep.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 14:07:59 #26
382129 crew  Donna
pi_207375374
Ik heb ook voor het eerst een Engels boek gelezen (Purple Hearts) en de hele Virgin River serie (18 of 19 boeken). Best veel, maar ik vloog er doorheen, dus gevoelsmatig viel het mee.

Ik heb altijd moeite met boeken kiezen vooral. :X
pi_207375425
Mijn goede leesvoornemen is vooral dat ik zinloze scrollmomenten op de telefoon in wissel voor (kortere) stukken lezen.
Ik heb geen target van aantal bladzijdes of aantal boeken aangezien dat ook erg boekafhankelijk is en ik periodes meer en minder lees, maar ik zou het ergens wel leuk vinden om op het einde van het jaar op meer dan 1 boek per twee weken uit te komen.
  zondag 1 januari 2023 @ 14:50:16 #28
319979 Fok-it
All is well
pi_207375858
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 14:07 schreef Donna het volgende:
Ik heb ook voor het eerst een Engels boek gelezen (Purple Hearts) en de hele Virgin River serie (18 of 19 boeken). Best veel, maar ik vloog er doorheen, dus gevoelsmatig viel het mee.

Ik heb altijd moeite met boeken kiezen vooral. :X
Toen ik 'vorig' jaar rond november al zo'n beetje mijn leesdoel behaald had dit jaar ben ik beetje mijn TBR uit gaan werken. Wat een behoorlijke lange lijst bleek te zijn :') maar zo weet ik in ieder geval dat de kans dat ik dit jaar een boek lees wat ik hoog cijfer zou geven stukken aannemelijker is dan dat je dat kriskras uitzoekt na elk volgend boek :Y
pi_207379706
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:43 schreef DaMart het volgende:
Proberen mezelf meer leestijd te gunnen en minimaal 20 boeken te lezen. Dit jaar niet verder gekomen dan 14.
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:48 schreef Stepperoller het volgende:
Ik wil 12 boeken gaan lezen. Enerzijds niet een heel ambitieus doel, maar momenteel zit lezen niet echt in mijn ritme en heb alleen af en toe een opleving. En wil een doel dat bereikbaar blijft onder verschillende omstandigheden en daardoor stimulerend werkt.
Wat is er toch met die fascinatie voor productief zijn, dat er een groot minimum aantal boeken moet worden gelezen? (en nog een flink aantal ook!) Lezen doe ik zelf vooral voor de ontspanning, niet om naast werk alsnog bezig te zijn met targets en KPI's :P
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207379987
Volgens mij staat het er ook dat ik wil dat het een stimulerende werking heeft. Is voor mensen die niet neurodivergent zijn misschien anders. Ik ervaar gewoon regelmatig een soort opstartdrempel en als ik die over ben, ben ik mezelf dankbaar.

Ik heb vroeger veel gelezen met plezier, maar ben uit de loop tegenwoordig. In de loop ben actief bezig met boeken die me leuk lijken ergens noteren en ze daadwerkelijk lezen.

Heb dat met andere hobby's overigens ook, maar die zijn minder individueel en als het even op een laag pitje staat wakkeren vrienden het vuurtje vanzelf weer aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stepperoller op 01-01-2023 19:17:58 ]
pi_207380158
Er staan vier boeken op de lijst die ik dit jaar wil lezen, de eerste is In Europa van Geert Mak, tweede is Buiten de Wereld geschreven door Karl Ove Knausgård, derde is The Crossing of Antarctica van Vivian Fuchs & Edmund Hillary en als laatste De leefstijlgids tegen somberheid door Bjarne Timonen. Niet per se in die volgorde.

Wellicht ook nog Man's Search for Meaning, The Plague Dogs en Hakluyt's Voyages, maar denk dat ik aan die eerste vier al een goede tijd bezig zal zijn, dus we zullen zien of ik er aan toe kom, en als ik er niet meer aan toe kom is het ook helemaal prima. Zolang mijn huis niet afbrand zullen ze niet vergaan.

Wil ik meer boeken lezen? Sure! Heb ik echt geen lange "wat wil je nog lezen" lijst? Echt wel! De grote vraag is of ik er aan toe kom, dus leg ik de lat liever wat lager en geef ik de boeken de tijd en liefde die ze nodig hebben. Daarnaast zijn het ook niet bepaald de dunste boeken haha.
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 19:16:04 #32
382129 crew  Donna
pi_207380186
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 14:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Toen ik 'vorig' jaar rond november al zo'n beetje mijn leesdoel behaald had dit jaar ben ik beetje mijn TBR uit gaan werken. Wat een behoorlijke lange lijst bleek te zijn :') maar zo weet ik in ieder geval dat de kans dat ik dit jaar een boek lees wat ik hoog cijfer zou geven stukken aannemelijker is dan dat je dat kriskras uitzoekt na elk volgend boek :Y
Wat is TBR? Sorry als dit een domme vraag is haha.
  zondag 1 januari 2023 @ 19:16:32 #33
319979 Fok-it
All is well
pi_207380193
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:16 schreef Donna het volgende:

[..]
Wat is TBR? Sorry als dit een domme vraag is haha.
To be read :P
pi_207380205
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:05 schreef Stepperoller het volgende:
Volgens mij staat het er ook dat ik wil dat het een stimulerende werking heeft. Is voor mensen die niet neurodivergent zijn misschien anders. Ik ervaar gewoon regelmatig een soort opstartdrempel en als ik die over ben, ben ik mezelf dankbaar.
Geen kritiek hoor, en lees vooral hoe jij wilt lezen! Vind het wel grappig om te zien hoe verschillende FOK!ers er totaal anders mee om gaan.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 19:17:24 #35
382129 crew  Donna
pi_207380217
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]
To be read :P
Ik zat goed met de T en de R, maar kon de B niet helemaal plaatsen haha.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 19:18:20 #36
382129 crew  Donna
pi_207380230
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:05 schreef Stepperoller het volgende:

Herkenbaar
pi_207380309
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:16 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Geen kritiek hoor, en lees vooral hoe jij wilt lezen! Vind het wel grappig om te zien hoe verschillende FOK!ers er totaal anders mee om gaan.
Voor mij is productiviteit dus niet het doel, en ik vatte jouw post op alsof jij dat wel zo interpreteerde, maar weer lekker en vaker in de leesflow komen en die drempel voor mezelf lekker laag houden.

Bij gamen werken quests voor mij ook stimulerend en plezierverhogend. Dit is voor mij gewoon een irl quest.
pi_207380388
quote:
17s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:30 schreef Stepperoller het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar iedereens leessuccessen van afgelopen jaar als die er zijn.
Merk sinds dat ik Knausgard heb gelezen dat ik echt anders ben gaan lezen, en dat veel boeken een beschrijving van een verhaal geven, maar weinig emotioneel de diepte in gaan. Nu wil ik de man niet al teveel pijpen en hij schrijft zeker niet perfect (wilt graag te lang doorgaan over randzaken die totaal niet relevant zijn, en kan zeker nog een- en ander leren over ritmiek), maar hij maakt de karakters in zijn boek wel echt heel menselijk en zijn vrij rauwe, soms absurdistische schrijfstijl wil ik eigenlijk wel vaker tegenkomen.

Daarnaast wil ik weer vaker langs boekenkastjes langs gaan om leuke (gratis) ontdekkingen te doen, de een zijn troep is de ander zijn goud :D
  zondag 1 januari 2023 @ 19:33:17 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_207380519
quote:
17s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:30 schreef Stepperoller het volgende:
Qua kwaliteit wat minder jaar gehad, maar echt paar boeken gehad die ik top vond. En weinige klassieke literatuur gelezen, wat ik altijd wel interessant vind. Wel voor het eerst boven een gemiddelde uitgekomen van 1 boek per week, dus dat was prima :7 Maar ik hoop dit jaar dus wel meer boeken te lezen waar ik van geniet
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 21:31:14 #40
42184 crew  DaMart
pi_207382769
quote:
17s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:46 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
[..]
Wat is er toch met die fascinatie voor productief zijn, dat er een groot minimum aantal boeken moet worden gelezen? (en nog een flink aantal ook!) Lezen doe ik zelf vooral voor de ontspanning, niet om naast werk alsnog bezig te zijn met targets en KPI's :P
Het belangrijkste is voor mij dat ik weer meer tijd vrij ga maken om te lezen. Een doel van een x aantal boeken is gewoon een manier om dat tastbaar te maken, maar als ik dat doel niet haal, is er ook geen man overboord, lezen moey vooral leuk blijven natuurlijk ;).
  zondag 1 januari 2023 @ 21:48:57 #41
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207383273
Ik deed er 30 dit jaar, ik hoop meer richting 50 te gaan.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_207388984
Ik doe niet aan harde doelen wat lezen betreft.
Ik heb nog een stuk of 30 boeken in de kast staan die ik nog moet lezen :@ en ik wil nog wat herlezen, dus misschien minder boeken kopen, meer lezen ;)
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 15:43:54 #43
382129 crew  Donna
pi_207390955
Boeken gedownload. *O*
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 09:56:36 #44
382129 crew  Donna
pi_207415857
Heb al 2 boeken uit, gaat lekker!
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:06:15 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_207416391
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:56 schreef Donna het volgende:
Heb al 2 boeken uit, gaat lekker!
Kijk, prima motivator dit topic
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 11:07:16 #46
382129 crew  Donna
pi_207416399
quote:
6s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kijk, prima motivator dit topic
Absoluut, thanks!

Heb ook even een maandje gratis Kobo plus genomen.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:13:15 #47
319979 Fok-it
All is well
pi_207416447
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:07 schreef Donna het volgende:

[..]
Absoluut, thanks!

Heb ook even een maandje gratis Kobo plus genomen.
Netjes. Je zou ook nog naar Storytel kunnen kijken als je wat te besteden hebt. Behoorlijk groot aantal aan audioboeken en vaak goed voorgelezen.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 11:15:46 #48
382129 crew  Donna
pi_207416466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Netjes. Je zou ook nog naar Storytel kunnen kijken als je wat te besteden hebt. Behoorlijk groot aantal aan audioboeken en vaak goed voorgelezen.
Ik ben helemaal niet van de audioboeken haha.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:16:43 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_207416478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik ben helemaal niet van de audioboeken haha.
Dan zou ik er geen geld aan uitgeven nee
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 14:55:51 #50
382129 crew  Donna
pi_207430656
Boek 3 is ook uit. Boek 4 begonnen.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 12:10:31 #51
382129 crew  Donna
pi_207454953
LIT heeft geen SC zeker he? In wat lees je nu worden eigenlijk alleen maar covers geplaatst en hier voelt het ook een beetje vreemd om te plempen. :7
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:29:54 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207455144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:10 schreef Donna het volgende:
LIT heeft geen SC zeker he? In wat lees je nu worden eigenlijk alleen maar covers geplaatst en hier voelt het ook een beetje vreemd om te plempen. :7
Jawel, maar dat is nogal een apart kliekje.

LIT / LPT-TTK: Over treinen en vooroordelen
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 12:31:16 #53
42184 crew  DaMart
pi_207455156
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:10 schreef Donna het volgende:
Dit is de SC (LangzaamPraatTopic): LIT / LPT-TTK: Over treinen en vooroordelen

En er is ook een ouder topic waarin je recensies van gelezen boeken kunt plaatsen: LIT / [RECENSIES] Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen?
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 12:56:13 #54
382129 crew  Donna
pi_207455461
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jawel, maar dat is nogal een apart kliekje.

LIT / LPT-TTK: Over treinen en vooroordelen
Waarom heet het dan niet gewoon SC. Niet logisch haha.
En apart kliekje?

Ik vind dit topic wel gezellig eigenlijk. Beetje praten over lezen. Maarja het is geen SC. Maar als in de SC een kliekje zit hoef ik daar ook niet random te praten over boeken lezen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:04:40 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207455558
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Waarom heet het dan niet gewoon SC. Niet logisch haha.
En apart kliekje?

Ik vind dit topic wel gezellig eigenlijk. Beetje praten over lezen. Maarja het is geen SC. Maar als in de SC een kliekje zit hoef ik daar ook niet random te praten over boeken lezen.
Slow chat - langzaam praat topic = LPT

Ja, zijn eigenaardige mensen. Die zitten daar al jaren.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 13:13:49 #56
382129 crew  Donna
pi_207455679
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Slow chat - langzaam praat topic = LPT

Ja, zijn eigenaardige mensen. Die zitten daar al jaren.
Ja ik snap dat het de letterlijke vertaling is, maar er staat ook niet zo'n blokje met SC in de titel. Dacht dat het hier op FOK! altijd zo aangeduid werd, dus ik zocht me een ongeluk. Een slowchat lijkt me leuk hier, de mensen in dit topic zijn ook aardig en behulpzaam enzo. Maarja als er al 1 is dan houdt het op.
Ik heb iig weer wat geleerd haha. :P
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:17:59 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207455725
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja ik snap dat het de letterlijke vertaling is, maar er staat ook niet zo'n blokje met SC in de titel. Dacht dat het hier op FOK! altijd zo aangeduid werd, dus ik zocht me een ongeluk. Een slowchat lijkt me leuk hier, de mensen in dit topic zijn ook aardig en behulpzaam enzo. Maarja als er al 1 is dan houdt het op.
Ik heb iig weer wat geleerd haha. :P
@DaMart
Is het een optie om een SC te maken zoals Donna graag ziet? Op zich moet dat toch wel kunnen?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:39:45 #58
319979 Fok-it
All is well
pi_207455962
Opzich kan je hier natuurlijk ook gewoon wel beetje bijhouden wat je gelezen hebt en all. Als dat werkt als motivatie voor anderen om te lezen bijvoorbeeld prima :7
pi_207455963
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:55 schreef Donna het volgende:
Boek 3 is ook uit. Boek 4 begonnen.
Dit jaar?
Hoeveel pagina's zitten er in die boeken? :o
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 14:06:10 #60
382129 crew  Donna
pi_207456278
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:39 schreef Fok-it het volgende:
Opzich kan je hier natuurlijk ook gewoon wel beetje bijhouden wat je gelezen hebt en all. Als dat werkt als motivatie voor anderen om te lezen bijvoorbeeld prima :7
Als dat mag in dit topic en niet als off topic wordt gezien vind ik dat prima! :7
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 14:12:17 #61
382129 crew  Donna
pi_207456360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:39 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Dit jaar?
Hoeveel pagina's zitten er in die boeken? :o
Ja boek 4 is inmiddels ook uit.
Het zijn ebooks en dan is de telling wat anders kwam ik net achter, maar als paperback hebben ze ongeveer allemaal 350-400 pagina's.
pi_207456539
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja boek 4 is inmiddels ook uit.
Het zijn ebooks en dan is de telling wat anders kwam ik net achter, maar als paperback hebben ze ongeveer allemaal 350-400 pagina's.
Dan lees je heel snel of heel veel per dag :D
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:34:24 #63
319979 Fok-it
All is well
pi_207456594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:26 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ligt er ook wel aan wat je leest he. YA en fantasy lezen over het algemeen sneller dan andere genres bijvoorbeeld
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 14:47:59 #64
382129 crew  Donna
pi_207456756
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:26 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik lees idd snel, maar voornamelijk ook boeken die makkelijk weg lezen. Dus dubbelop.
pi_207457071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ligt er ook wel aan wat je leest he. YA en fantasy lezen over het algemeen sneller dan andere genres bijvoorbeeld
Klopt. Al is een pagina of 250 a 300 per dag ook niet zomaar te lezen, zelfs niet met YA of fantasy ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:47 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik lees idd snel, maar voornamelijk ook boeken die makkelijk weg lezen. Dus dubbelop.
Als je het maar leuk vind *O*
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 16:05:12 #66
382129 crew  Donna
pi_207457539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Klopt. Al is een pagina of 250 a 300 per dag ook niet zomaar te lezen, zelfs niet met YA of fantasy ;)
[..]
Als je het maar leuk vind *O*
Absoluut! Ik deed 3,5 uren over het laatste boek, maar donderdag had ik wel veel tijd om te lezen toevallig. Dan heb je wel snel een boek uit. O+
pi_207457726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Absoluut! Ik deed 3,5 uren over het laatste boek, maar donderdag had ik wel veel tijd om te lezen toevallig. Dan heb je wel snel een boek uit. O+
Dan lees je snel _O_

Ik kom niet verder dan 60 pagina's bij een 'makkelijk' boek.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:52:18 #68
319979 Fok-it
All is well
pi_207458058
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Dan lees je snel _O_

Dit ongeveer ja, behalve bij audioboeken, daar kan ik me wel uurtje of 2/3 op concentreren
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 16:56:22 #69
382129 crew  Donna
pi_207458111
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Dan lees je snel _O_

Een leuk boek gaat snel idd. Heb vorig jaar ook 1 gehad daar was geen doorkomen aan. Die heb ik 2x opnieuw geleend bij de online bieb, maar heb het opgegeven |:)
pi_207458693
Ik doe ook mee! Ik heb nog een hoop ongelezen boeken in de kast.
Wil van dat nutteloos en doelloos scrollen af.

Geen doel, laat ik maar gewoon beginnen. *O*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 20:07:44 #71
42184 crew  DaMart
pi_207460324
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
@:DaMart
Is het een optie om een SC te maken zoals Donna graag ziet? Op zich moet dat toch wel kunnen?
Zoals @Fok-it al aangeeft, kan in dit topic natuurlijk ook prima (inhoudelijk) worden gepraat over de boeken die je hebt gelezen of wilt gaan lezen en hoe het gaat met de leesvoornemens voor dit jaar. Mocht er dan toch nog behoefte aan een speciale LeesChat, dan sta ik daar best voor open hoor :).
pi_207460362
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:46 schreef arvensis het volgende:
Ik doe ook mee! Ik heb nog een hoop ongelezen boeken in de kast.
Wil van dat nutteloos en doelloos scrollen af.

Geen doel, laat ik maar gewoon beginnen. *O*
Ongelezen boeken hier ook zat ja. Al heb ik de helft weggedaan :')
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 20:12:06 #73
42184 crew  DaMart
pi_207460394
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ongelezen boeken hier ook zat ja. Al heb ik de helft weggedaan :')
Dat fenomeen ken ik ook inderdaad. Ik denk dat er hier nog een stuk of 20 boeken ongelezen in de kast staan. Dat is ook wel een leesvoornemen van me: de voorraad ongelezen boeken kleiner maken, door van een aantal gelezen boeken te maken ;).
pi_207460430
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:12 schreef DaMart het volgende:

[..]
Dat fenomeen ken ik ook inderdaad. Ik denk dat er hier nog een stuk of 20 boeken ongelezen in de kast staan. Dat is ook wel een leesvoornemen van me: de voorraad ongelezen boeken kleiner maken, door van een aantal gelezen boeken te maken ;).
Het waren er hier nog 86, een verhuizing heeft geholpen die stapel veel kleiner te maken.
Ik mag dit jaar in ieder geval niet meer boeken kopen dan ik lees :X
pi_207460555
Boeken kopen is een andere hobby dan ze daadwerkelijk lezen.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 20:59:04 #76
382129 crew  Donna
pi_207461236
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:07 schreef DaMart het volgende:

[..]
Zoals @:Fok-it al aangeeft, kan in dit topic natuurlijk ook prima (inhoudelijk) worden gepraat over de boeken die je hebt gelezen of wilt gaan lezen en hoe het gaat met de leesvoornemens voor dit jaar. Mocht er dan toch nog behoefte aan een speciale LeesChat, dan sta ik daar best voor open hoor :).
Bedankt voor je reactie. Volgens mij hebben we zo al een heel leuk motiverend topic. O+
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 20:59:38 #77
382129 crew  Donna
pi_207461247
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:22 schreef PaarsBeestje het volgende:
Kijk daar heb ik weer helemaal geen last van!
pi_207461417
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:22 schreef PaarsBeestje het volgende:
Heb jij geen last van?
pi_207461608
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Heb jij geen last van?
Volgens mij heb ik nog minstens 100 ongelezen boeken te gaan hier in de boekenkast :') _O-
Aanvulling: en er werden vandaag weer 2 nieuwe bezorgd door Amazon. Wel al 3 boeken gelezen dit jaar. Dus het houdt elkaar in evenwicht :Y)
pi_207461650
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:21 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik nog minstens 100 ongelezen boeken te gaan hier in de boekenkast :') _O-
Aanvulling: en er werden vandaag weer 2 nieuwe bezorgd door Amazon. Wel al 3 boeken gelezen dit jaar. Dus het houdt elkaar in evenwicht :Y)
In dat tempo kom je aan het eind van het jaar uit op nog maar 50 te lezen boeken :P
pi_207461690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:24 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
In dat tempo kom je aan het eind van het jaar uit op nog maar 50 te lezen boeken :P
Dat zou mooi zijn maar ik schat in dat er gewoon meer dan 100 ongelezen boeken in de kast staan aan het einde van het jaar _O- Ik ben best zuinig maar aan boeken (en Lego) geef ik echt wel geld uit.
pi_207461775
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:27 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn maar ik schat in dat er gewoon meer dan 100 ongelezen boeken in de kast staan aan het einde van het jaar _O- Ik ben best zuinig maar aan boeken (en Lego) geef ik echt wel geld uit.
Te herkenbaar dit :o

:X
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:15:29 #83
319979 Fok-it
All is well
pi_207462791
Boeken kopen is absoluut een heel andere verslaving. Denk dat er bij ook zeker nog 20/30 boeken ongelezen boeken in de kast staan, helaas zitten daar ook een aantal 500/1000 pagina boeken tussen dus daar trek je ook niet even snel een maandje voor uit :7
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 22:25:39 #84
42184 crew  DaMart
pi_207462958
Doordat ik de laatste jaren minder tijd heb gekregen om te lezen, ben ik automatisch ook minder boeken gaan kopen. Maar bij de ongelezen boeken horen ook nog 2 delen van A Song of Ice and Fire, dus het zal wel even duren voor ik ze allemaal heb gelezen :P.
  zondag 8 januari 2023 @ 10:40:00 #85
370431 drakin
vurig typje
pi_207466703
Ik heb ook al 3 boeken uit, maar zit nog niet op 300 gelezen paginas.

De volgende 2 boeken zijn wel wat dikker.

En ik lees het laatst gekochte boek die niet jaren ongelezen in de kast gaat verdwijnen :D

Ik hou mijn boeken bij op goodreads
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 10:40:54 #86
382129 crew  Donna
pi_207466716
Ik zit nu in boek 5. Een steekje los van Iris ter Haar.
Dit is een dun boekje tussendoor. :Y
  zondag 8 januari 2023 @ 12:47:38 #87
319979 Fok-it
All is well
pi_207468285
1/52
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 21:37:43 #88
42184 crew  DaMart
pi_207475726
quote:
99s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:40 schreef drakin het volgende:
Ik heb ook al 3 boeken uit, maar zit nog niet op 300 gelezen paginas.

De volgende 2 boeken zijn wel wat dikker.

En ik lees het laatst gekochte boek die niet jaren ongelezen in de kast gaat verdwijnen :D

Ik hou mijn boeken bij op goodreads
Tegenwoordig lees ik de boeken die ik het recentst heb gekocht meestal ook als eerste. Kopen om "ooit" te lezen doe ik eigenlijk al een paar jaar niet meer.

Ik houd wel bij welke boeken ik lees, maar dan gewoon in Word.
  Moderator maandag 9 januari 2023 @ 11:53:56 #89
382129 crew  Donna
pi_207480530
Gisteren boek 5 uitgelezen (Iris ter Haar - Een steekje los)

En begonnen aan boek 6; Scott Rieckens - De weg naar financiële vrijheid

Beide dunne boekjes. Plus minus 150 pagina's.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:50:09 #90
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207482812
Ik heb meerdere hobby's niet aan elkaar gelinkt. 2 daarvan zijn boeken lezen en boeken kopen.

Ik koop gewoon boeken als ik in de winkel ben en dan bekijk ik wel wanneer ik ze lees.
Trotste mama van Ambar
  Moderator maandag 9 januari 2023 @ 15:40:10 #91
42184 crew  DaMart
pi_207483679
Vandaag in de buurt van mijn boekenkast geweest en toch eens mijn voorraad ongelezen boeken geteld. Die stapel is nog maar half zo groot als ik dacht... 12 boeken maar :o.

Als ik me in kan houden met nieuwe boeken kopen dit jaar, kan ik die stapel een heel stuk wegwerken dus :D
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 16:17:09 #92
382129 crew  Donna
pi_207555635
Ben inmiddels alweer 2 boeken verder. *O*
pi_207556260
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:17 schreef Donna het volgende:
Ben inmiddels alweer 2 boeken verder. *O*
Jij gaat wel als de brandweer he
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 17:11:23 #94
382129 crew  Donna
pi_207556425
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jij gaat wel als de brandweer he
Ja als ik eenmaal in een boek zit leg ik het niet snel meer weg haha.
  zondag 15 januari 2023 @ 13:49:00 #95
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207570224
Nauwelijks een boek uitgekregen vorig jaar.

Ik wilde dit jaar weer een gewoonte maken van lezen en dit doen met name in de late avonduren.

Nu reeds een (dun) boek uitgelezen en een audiobook voor in de trein/onderweg opgestart (audible is geweldig, ik neem elke free trial die ik krijg aangeboden, en de boeken die ik gratis "koop" blijven gewoon toegankelijk).

Ik heb niet zo zeer een aantal boeken in gedachte, maar gewoon het lezen op zich weer oppakken.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 15 januari 2023 @ 14:30:32 #96
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207570987
Ik probeer elke week een boek te lezen. 2 boeken gedaan dit jaar. Dus mss dat het goed komt?
Ik merk wel als je zo'n doel instelt, dat je dan bewuster het boek op pakt en dat je minder tv kijkt of doelloos door filmpjes scrolt.
Trotste mama van Ambar
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 15:21:06 #97
382129 crew  Donna
pi_207571879
Ik heb mijn bieb abbo opgezegd en blijf bij Kobo Plus wat ik nu 30 dagen gratis. Daar staat zoveel op. Kan later altijd weer lid worden van de bieb. Beide is me te duur en het gemak van Kobo Plus vind ik wel dat extra geld waard.
pi_207575306
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:30 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik probeer elke week een boek te lezen. 2 boeken gedaan dit jaar. Dus mss dat het goed komt?
Ik merk wel als je zo'n doel instelt, dat je dan bewuster het boek op pakt en dat je minder tv kijkt of doelloos door filmpjes scrolt.
Je kunt ook als doel stellen om vaker een boek op te pakken ipv je telefoon ;)

...schreef hij terwijl hij toch weer zijn telefoon ter hand had genomen in plaats van een boek... :@
pi_207575370
Ben door al m'n goede voornemens heen.

Nog maar eens opnieuw proberen.
  zondag 15 januari 2023 @ 20:04:16 #100
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207576529
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:44 schreef cafca het volgende:

[..]
Je kunt ook als doel stellen om vaker een boek op te pakken ipv je telefoon ;)

...schreef hij terwijl hij toch weer zijn telefoon ter hand had genomen in plaats van een boek... :@
Het doel is gewoon een boek per week.
Dat werkt beter dan proberen je telefoon vaker weg te leggen.
Trotste mama van Ambar
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 09:04:36 #101
42184 crew  DaMart
pi_207581015
Gisteren boek 1 van dit jaar uitgelezen. Vandaag maar eens kijken wat het volgende viek wordt dus.
pi_207581053
Momenteel lees ik niet. En dat terwijl ik elke maand 10 euro dok voor Kobo plus. Op de een of andere manier kan ik slecht een boek vinden die me pakt.
Maar ik moet meer lezen, ik zal streng zijn voor mezelf en er voor gaan zitten.
  maandag 16 januari 2023 @ 09:19:18 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_207581194
Ik ben eind december weer begonnen met lezen omdat ik mijn linkerpols geblesseerd heb en gamen er dus niet in zat. Merk wel dat ik vooral chicklits lees, omdat je daar zo lekker weinig concentratie voor nodig hebt.

Ben verder nog bezig in De Zwijger van René van Stipriaan, maar daarbij is concentratie wel echt nodig. Ben daar ook nog niet zo heel ver mee EN de boek kan ik op dit moment niet tillen :D

Hoe dan ook: ik heb al vijf van de twaalf boeken van dit jaar uit en in de dit tempo en met deze dunne boekjes gaat dat heel snel natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 13:55:52 #104
382129 crew  Donna
pi_207708151
Nou heb nu 10 boeken uit en ben in 2 bezig. 1 is het boek van Israel van Dorst, van Ruinerwold.
Kom er nog niet echt lekker in.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 14:38:55 #105
382129 crew  Donna
pi_207865493
Winterzon van Linda van Rijn was boek 13.
Las lekker weg, maar weinig bijzonders.
  Miss 200.000.000! woensdag 8 maart 2023 @ 08:03:14 #106
367000 roos94
pi_208284905
Ik heb dit jaar 12 boeken gelezen en mijn doel is 30.

Merk dat ik veel thrillers lees (8 vd 12) en eigenlijk wel wat anders wil maar weet niet zo goed wat
pi_208532083
Dit jaar The Mist van Stephen King en nu bezig met Salem's Lot ook van King. Ik wil nog de complete serie van The Expanse uit lezen (nu in boek 5 denk ik).
  Moderator zondag 6 augustus 2023 @ 11:37:21 #108
382129 crew  Donna
pi_210180741
Hoe gaat het.??
  zondag 6 augustus 2023 @ 12:04:31 #109
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_210180963
Kansloos hier :X
  Moderator zondag 6 augustus 2023 @ 12:13:40 #110
42184 crew  DaMart
pi_210181073
Nog ver verwijderd van mijn doel. Lees minder dan ik me had voorgenomen :X :@.
  zondag 6 augustus 2023 @ 12:21:05 #111
319979 Fok-it
All is well
pi_210181173
Had als doel 1 boek per week tegen het einde van het jaar. Dat doel is nu al overschreden. Dus dat gaat wel goed :9 En weinig boeken die ik vond teleurstellen :Y
  Miss 200.000.000! zondag 6 augustus 2023 @ 13:31:45 #112
367000 roos94
pi_210182267
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:03 schreef roos94 het volgende:
Ik heb dit jaar 12 boeken gelezen en mijn doel is 30.

Merk dat ik veel thrillers lees (8 vd 12) en eigenlijk wel wat anders wil maar weet niet zo goed wat
Ik zit nu al op 40 boeken :P doel ruim voorbij. Het komt omdat ik een bieb abo heb genomen.
  Moderator zondag 6 augustus 2023 @ 14:08:03 #113
382129 crew  Donna
pi_210183024
Na boek 13 niks meer gelezen. Maar m'n doel was 10 dus wat dat betreft.

_O-
pi_210183100
Ik heb ongeveer 17 boeken gelezen.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:14:47 #115
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210195272
Ik zit op boek 27 geloof ik.
Trotste mama van Ambar
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:47:53 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210195595
Ik ga voor de 72 boeken dit jaar en zit al op 50 :P Een e-reader en bibliotheek abonnement hebben scheelt. Dat laatste is ook alleen maar leuk omdat mijn Eindhovense bibliotheek een enorme collectie heeft.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:49:41 #117
319979 Fok-it
All is well
pi_210195614
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga voor de 72 boeken dit jaar en zit al op 50 :P Een e-reader en bibliotheek abonnement hebben scheelt. Dat laatste is ook alleen maar leuk omdat mijn Eindhovense bibliotheek een enorme collectie heeft.
Met de gure maanden in het vooruitzicht zou je wel op wat hoger uit kunnen komen
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:50:22 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210195617
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met de gure maanden in het vooruitzicht zou je wel op wat hoger uit kunnen komen
Ik denk het ook. Uiteraard staan er tussen die 72 ook regelmatig boeken van maar 100 of 150 bladzijden :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:51:43 #119
319979 Fok-it
All is well
pi_210195625
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik denk het ook. Uiteraard staan er tussen die 72 ook regelmatig boeken van maar 100 of 150 bladzijden :P
Dat scheelt. Helaas valt mijn smaak vaak samen met dikke pillen :+
pi_210195730
quote:
6s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:36 schreef cafca het volgende:
Ik doe niet aan harde doelen wat lezen betreft.
Ik heb nog een stuk of 30 boeken in de kast staan die ik nog moet lezen :@ en ik wil nog wat herlezen, dus misschien minder boeken kopen, meer lezen ;)
De "nog te lezen" lijst is korter geworden, dus doel gehaald :)
  maandag 7 augustus 2023 @ 12:03:02 #121
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210195764
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:01 schreef cafca het volgende:

[..]
De "nog te lezen" lijst is korter geworden, dus doel gehaald :)
Mijn nog te lezen lijst wordt alleen maar langer en langer en langer.
Trotste mama van Ambar
pi_210197650
pi_210197853
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:03 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Mijn nog te lezen lijst wordt alleen maar langer en langer en langer.
Ja, dat had ik ook altijd. Vandaar dus dit voornemen. En nog gelukt ook! :o
  maandag 7 augustus 2023 @ 18:58:23 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_210201555
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:21 schreef cafca het volgende:

[..]
Ja, dat had ik ook altijd. Vandaar dus dit voornemen. En nog gelukt ook! :o
Dat is alleen maar positief. Gewoon kritisch zijn in wat je 'echt' wilt lezen. Anders zonde van je tijd
pi_210212696
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 18:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is alleen maar positief. Gewoon kritisch zijn in wat je 'echt' wilt lezen. Anders zonde van je tijd
Eens in de zoveel tijd schoon ik mijn nog te lezen lijst in Kobo op.
pi_210227518
Inmiddels 63 boeken gelezen van de 75 die ik van plan was dit jaar. Dat doel gaan we dus wel halen.
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 10:36:25 #127
382129 crew  Donna
pi_210496444
Een upje voor weer wat Viva forummers die deze kant opgekomen zijn.
pi_210496888
Tnx Donna!
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor mij maar ik ga het ervaren!
Ik ben wel een enorme lezer en heb dit jaar 100 boeken als doel.
Zit nu op ruim 70, maar lees ook veel kinderboeken.
Nu bezig in het bloemenmeisje van Anya Niewierra en de Zeven sleutels van Tom Rijpert.
Let the games begin...
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 21:02:38 #129
42184 crew  DaMart
pi_210525137
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:43 schreef DaMart het volgende:
Ik moet echt gaan doorlezen om dat voornemen nog te kunnen halen... zit nu pas op 4 boeken.
  Miss 200.000.000! zaterdag 23 september 2023 @ 10:12:42 #130
367000 roos94
pi_210723972
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 13:31 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik zit nu al op 40 boeken :P doel ruim voorbij. Het komt omdat ik een bieb abo heb genomen.
Zit nu op 44 boeken. Heb weinig tijd gehad laatste tijd.
  zaterdag 23 september 2023 @ 10:53:50 #131
459912 FlippingCoin
pi_210724284
Ik heb 1 half non-fictie boek gelezen, dat doel gaat niet zo best. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_210724439
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:02 schreef DaMart het volgende:

[..]
Ik moet echt gaan doorlezen om dat voornemen nog te kunnen halen... zit nu pas op 4 boeken.
Watskebeurt? Ben je stuk? :o
  Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 21:47:12 #133
42184 crew  DaMart
pi_210729401
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 11:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Watskebeurt? Ben je stuk? :o
Gewoon te weinig leestijd... iets met een leven hebben en andere hobby's voorrang geven. Maar de afgelopen weken weer 3 boeken gelezen, dus ben nu bezig met boek 8 van dit jaar ;).
  Miss 200.000.000! donderdag 16 november 2023 @ 16:24:19 #134
367000 roos94
pi_211314491
  zaterdag 25 november 2023 @ 16:43:05 #135
370431 drakin
vurig typje
pi_211422640
Ik zit nu oop 44 gelezen boeken.

Het doel is 50
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 27 november 2023 @ 15:15:25 #136
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211444825
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Heb mijn doel opgehoogd naar 75 en zit nu op 70 :P
https://www.goodreads.com/challenges/11633-2023-reading-challenge
pi_211444870
Ik ben blij als ik op 12 uitkom dit jaar -O-
  maandag 27 november 2023 @ 15:23:11 #138
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_211444901
43 gelezen dit jaar, kom niet uit bij 50 dit jaar denk ik. Wat oorspronkelijk het doel was. Wel veel meer gelezen dan in de afgelopen jaren. Dus het is sowieso een win.
Trotste mama van Ambar
  maandag 27 november 2023 @ 15:24:42 #139
319979 Fok-it
All is well
pi_211444916
Eerste doel was 52, 1 per week
Toen ging dat zo snel dat 100 nog haalbaar was
Nu wordt het waarschijnlijk rond de 75. Dik boek plus shizzle plus weinig leesmotivatie
  Moderator maandag 27 november 2023 @ 17:05:26 #140
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_211445993
Volgens mij had ik eerst 12, één per maand. Toen 23 van 2023. Inmiddels 32 (mijn leeftijd :P )

Ik weet niet zeker of ik dat laatste ga halen, zit nu op 26.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_211446270
Mijn doel is 26 boeken.
Het zag er een tijdje slecht uit maar laatste tijd gaat het wel lekker met lezen.
Ik ga pas eind december tellen. :P
pi_211471534
Ik heb tot nu toe maar een boek gelezen namelijk Judas van Astrid Holleeder.

Heb verder nog drie boeken liggen waar ik nog nooit aan begonnen ben. Ik wil deze boeken voor 2025 gelezen hebben.
  zondag 3 december 2023 @ 23:35:35 #143
370431 drakin
vurig typje
pi_211511667
Intussen zit ik op 47 boeken, maar ik zag in de statistieken dat ik al meer blz heb gelezen dan vorig jaar.

Ik ben de 10.000 gepasseerd *O*
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:23:31 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_211529011
Met de dikte van de boeken die ik lees stel ik geen minimum aan aantallen. Maar ik wil in 2024 eens kijken of ik een gemiddelde van 50 pagina's per dag kan halen. (Klinkt vast weinig maar ik heb gewoon erg weinig leesmomentum).

Is zo'n statistiek makkelijk uit een kobo te trekken?
disclaimer
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:30:50 #145
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211562946
Hebben jullie trouwens een Hebban profiel? Buiten @SunChaser kom ik er niemand tegen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 december 2023 @ 11:49:46 #146
367000 roos94
pi_211563152
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
Hebben jullie trouwens een Hebban profiel? Buiten @:Sunchaser kom ik er niemand tegen.
Nee ik heb wel goodreads.
pi_211563525
Hopeloos gefaald |:)
pi_211563936
quote:
Hebben jullie trouwens een Hebban profiel? Buiten @:Sunchaser kom ik er niemand tegen.
Nee ik heb Storygraph want fantastische statistieken.
pi_211567623
quote:
Nee (vind het maar een onoverzichtelijke website).
Ik heb ook geen Goodreads.
pi_211567676
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 04:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Hopelijk iets minder lezen, afgelopen jaar zat ik op 93 boeken en 32348 pagina's, oftewel bijna 89 per dag. Lang heb ik op koers voor 100 pagina's per dag gelegen, maar dit is het geworden.

Komend jaar 15 tot 20 duizend zou heel mooi zijn!
Zit nu op 55 boeken en 16 668 pagina’s , heb mijn doel gehaald.
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 20:04:22 #151
382129 crew  Donna
pi_211567715
quote:
Nee Storygraph
  Miss 200.000.000! vrijdag 15 december 2023 @ 08:42:51 #152
367000 roos94
pi_211624487
Kreeg net deze mail _O-

pi_211625840
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 08:42 schreef roos94 het volgende:
Kreeg net deze mail _O-

[ afbeelding ]
Ha, die kreeg ik ook. Las meer dan mijn doel.
Zit te bedenken of mijn doel voor 2024 omhoog moet. Maar ik denk dat ik het toch maar hetzelfde laat. Het moet wel leuk blijven.
Let the games begin...
pi_211729212
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 17:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Mijn doel is 26 boeken.
Het zag er een tijdje slecht uit maar laatste tijd gaat het wel lekker met lezen.
Ik ga pas eind december tellen. :P
Mezelf even quoten.
Eergisteren boek uitgelezen dus het is tijd om te gaan tellen.
pi_211729487
Tromgeroffel....31 boeken. :)

Dus ruim boven mijn gewenste 26/27 boeken (1 boek per 2 weken). :P
  zondag 31 december 2023 @ 23:06:09 #156
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_211874289
Dik mijn doel gehaald dus die moet echt even omhoog voor 2024 :)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator zondag 31 december 2023 @ 23:52:29 #157
42184 crew  DaMart
pi_211874932
Mijn doel bij lange na niet gehaald, helaas. Ik ben niet verder gekomen dan 8,5 boek :@. Volgend jaar maar proberen om er 15 (en hopelijk meer) te lezen.
  maandag 1 januari 2024 @ 09:32:06 #158
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_211876901
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 23:52 schreef DaMart het volgende:
Mijn doel bij lange na niet gehaald, helaas. Ik ben niet verder gekomen dan 8,5 boek :@. Volgend jaar maar proberen om er 15 (en hopelijk meer) te lezen.
gewoon een abonnement op een pretpark voor vrouw en Kids kopen. Dan heb je tijd zat :+
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_211885838
Ik ga voor 3 dagen per week lezen w/ #smallsteps
pi_211887543
quote:
Ik had er ooit een en was ook wel actief, maar ik ben eraf gegooid. Weet niet meer precies waarom.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 00:00:52 #161
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_211887551
Ik ga voor de 6.000 pagina's dit jaar.

Aantal boeken zegt me minder omdat de dikte van het boek een hoop uitmaakt.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 08:44:40 #162
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_211888432
Ik ga gewoon weer voor de 50 boeken dit jaar *O*
Trotste mama van Ambar
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:53:01 #163
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_211898972
40/45 (serieus).
Yea, she's on crack.
pi_211899309
30 boeken / 12000 blz.
In 2023 heb ik 31 boeken gelezen en 11000 blz. Het aantal blz. doel vraag ik mij af of het realistisch is.
pi_211929836
47 boeken vorig jaar (doel was 40),17.000 blz

Ik ga gewoon voor de 50 boeken, maar zullen wel wat dunnetjes tussen zitten, dus 15.000 blz.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:05:04 #166
370431 drakin
vurig typje
pi_211934098
Ik heb 50 gehaald met een totaal aan 10.000 bladzijden *O* en zet het doel weer op 50
pi_211937552
Op een e-reader zegt het aantal bladzijden ook niet veel...doe dan het aantal woorden. ;)
  zaterdag 6 januari 2024 @ 15:38:41 #168
370431 drakin
vurig typje
pi_211937673
Verschilt per boek hoe dat aangegeven wordt
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 januari 2024 @ 16:21:42 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_211938083
Laat ik het op 15 houden. Ben ik tevreden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 6 januari 2024 @ 16:39:42 #170
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211938324
Ik heb een aardig grote nog-te-lezen-stapel dus mijn voornemen is om die eerst allemaal te lezen voor ik andere boeken koop/leen.
pi_211939049
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:39 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb een aardig grote nog-te-lezen-stapel dus mijn voornemen is om die eerst allemaal te lezen voor ik andere boeken koop/leen.
Dat voornemen heb ik elk jaar. Is nog nooit gelukt :@
  zaterdag 6 januari 2024 @ 17:19:43 #172
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211939138
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:15 schreef Buendia het volgende:

[..]
Dat voornemen heb ik elk jaar. Is nog nooit gelukt :@
Nee, ik vrees er ook voor. Maar ooit moet het me lukken!
  zaterdag 6 januari 2024 @ 17:24:28 #173
459912 FlippingCoin
pi_211939248
Mijn voornemen van afgelopen jaar aardig gehaald, voor het komende jaar wil ik wat nieuws proberen.

Op een vast moment(mijn vrije dag) 2*40 minuten met hiertussen een korte pauze met grote focus lezen en daarna een kort moment slapen en als dat niet lukt diepe rust.

Ik wil kijken in welke mate dit helpt om het gelezen materiaal beter op te slaan. Ik ben hier afgelopen vrijdag mee gestart.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 17:18:00 #174
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211974929
Ik heb al gefaald in mijn voornemen :(
  dinsdag 9 januari 2024 @ 17:18:43 #175
459912 FlippingCoin
pi_211974935
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 17:18 schreef herverwijderd het volgende:
Lul!
pi_211974980
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 17:18 schreef herverwijderd het volgende:
Geen probleem, je hebt nooit genoeg boeken ;)
  Redactie Frontpage vrijdag 15 maart 2024 @ 20:16:33 #177
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_212840718
quote:
Heb je me ook gelezen?
  Miss 200.000.000! vrijdag 15 maart 2024 @ 20:39:18 #178
367000 roos94
pi_212841020
Zit nu op 8 gelezen boeken dit jaar :P
pi_212841685
Oe, ik zie dit topic nu pas.

Hebban: ja.

In 2023 heb ik 55 boeken gelezen (19572 pagina's).

Tot nu toe in 2024 21 boeken gelezen (7359 pagina's).

Ik reken wel ook m'n geluisterde boeken mee. Doen jullie dat ook?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 21:33:31 #180
319979 Fok-it
All is well
pi_212841721
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
Oe, ik zie dit topic nu pas.

Hebban: ja.

In 2023 heb ik 55 boeken gelezen (19572 pagina's).

Tot nu toe in 2024 21 boeken gelezen (7359 pagina's).

Natuurlijk. Die lees je auditief
pi_212841733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk. Die lees je auditief
Dat vind ik ook, maar ik was benieuwd wat de mening hier daarover is.
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 21:59:05 #182
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_212842008
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:34 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Dat vind ik ook, maar ik was benieuwd wat de mening hier daarover is.
Ik tel ze ook gewoon mee hoor, gaat mij vooral om de inhoud :Y

Zit de laatste tijd juist vooral in een luisterflow en niet zo in een leesflow.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  zaterdag 16 maart 2024 @ 09:09:25 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212844993
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:16 schreef SunChaser het volgende:

[..]
Heb je me ook gelezen?
Nee,heb allebei je boeken als epub gedownload, maar heb nog 1500+ boeken op mijn e-reader om te lezen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:39 schreef roos94 het volgende:
Zit nu op 8 gelezen boeken dit jaar :P
23 hier.
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 maart 2024 @ 09:56:18 #184
367000 roos94
pi_212845518
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nee,heb allebei je boeken als epub gedownload, maar heb nog 1500+ boeken op mijn e-reader om te lezen :P
[..]
23 hier.
Wauw dat is veel :)
pi_212846932
Ik lig niet echt op koers...
  zaterdag 16 maart 2024 @ 13:30:31 #186
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212847663
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:

Audioboeken zijn niks voor mij, ik kan me daar nooit op concentreren.

Ik heb tot nu toe 9 boeken van mijn nog-te-lezen-stapel gelezen, en 2 die ik nieuw gekocht had schande :(
Bladzijdes weet ik niet.
  Miss 200.000.000! zondag 31 maart 2024 @ 08:22:04 #187
367000 roos94
pi_213031234

Het aantal gelezen boeken door de jaren heen. Fluctueert nogal :D
  zondag 31 maart 2024 @ 11:09:35 #188
370431 drakin
vurig typje
pi_213032907
Ja maar wat is je voornemen voor dit jaar
  Miss 200.000.000! zondag 31 maart 2024 @ 12:53:59 #189
367000 roos94
pi_213034161
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:09 schreef drakin het volgende:
Ja maar wat is je voornemen voor dit jaar
28 dus zit op de helft _O-
  zondag 31 maart 2024 @ 23:11:16 #190
370431 drakin
vurig typje
pi_213042951
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:53 schreef roos94 het volgende:

[..]
Niet hetzelfde als vorig jaar proberen?
pi_213043057
Der Baader-Mainhof Komplex. Pil, droog, wel zeer interessant.
Verder kwam ik Buwalda laatst tegen in de trein, maar zijn nieuwe kunnen we voorlopig vergeten zei hij. Jammer. Heerlijke schrijfstijl.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
To regret is to compromise
Best pilot in history
  Miss 200.000.000! maandag 1 april 2024 @ 11:47:16 #192
367000 roos94
pi_213046566
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 23:11 schreef drakin het volgende:

[..]
Niet hetzelfde als vorig jaar proberen?
Ik ga dr vast overheen maar ik wil mezelf niet een hoog aantal opleggen :+
  Miss 200.000.000! dinsdag 7 mei 2024 @ 15:58:07 #193
367000 roos94
pi_213452264
quote:

[..]
Ik moet nog mijn huidige boek uitlezen (895 blz pil) en dan heb ik mijn doel voor het jaar behaald :')
  Miss 200.000.000! donderdag 9 mei 2024 @ 18:54:56 #194
367000 roos94
pi_213482525
:D
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 21:36:18 #195
42184 crew  DaMart
pi_213552656
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 18:54 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ] :D
Netjes. Dus eind van het jaar heb je de 50 boeken gehaald? :P.

Als ik mijn huidige boek uit heb, zit ik op 4,5 boek dit jaar (de eerste was ik vorig jaar al in begonnen :+ ), en bijna op de helft van mijn doel van minimaal 10.
  Miss 200.000.000! dinsdag 14 mei 2024 @ 07:10:27 #196
367000 roos94
pi_213555188
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:36 schreef DaMart het volgende:

[..]
Netjes. Dus eind van het jaar heb je de 50 boeken gehaald? :P.

Als ik mijn huidige boek uit heb, zit ik op 4,5 boek dit jaar (de eerste was ik vorig jaar al in begonnen :+ ), en bijna op de helft van mijn doel van minimaal 10.
K heb nu geen doel meer. Gewoon lekker blijven lezen :)

Dat boek waarin je al vorig jaar was begonnen is dan niet bijster spannend denk ik?
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 20:21:59 #197
42184 crew  DaMart
pi_213562279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:10 schreef roos94 het volgende:

[..]
K heb nu geen doel meer. Gewoon lekker blijven lezen :)

Dat boek waarin je al vorig jaar was begonnen is dan niet bijster spannend denk ik?
Ik had even wat tijd nodig om erin te komen, in een periode waarin ik wat minder tijd had om te lezen ;).
  Miss 200.000.000! zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:52:45 #198
367000 roos94
pi_214535986
quote:

[..]
44 boeken inmiddels. Beetje dip gehad. :+
  zondag 4 augustus 2024 @ 10:25:51 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214554780
2024 Reading Challenge

• 53 books completed
• 9 books ahead of schedule

53/75 (71%)
pi_214554842
Ik ga behalve een uur in bed voor her slapen gaan ook een uur op de bank lezen.
Gaat me niet zo zeer om de kwantiteit als wel kwaliteit (leesgenot)
pi_214557770
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2024 10:25 schreef SEMTEX het volgende:
2024 Reading Challenge

• 53 books completed
• 9 books ahead of schedule

53/75 (71%)
We zitten op precies hetzelfde schema :D ^O^
  Miss 200.000.000! woensdag 18 september 2024 @ 03:32:56 #202
367000 roos94
pi_215014099
Ik zit op 53 boeken, had mijn doel bijgesteld naar 55. :+ doel was eerst 28
  woensdag 18 september 2024 @ 08:31:14 #203
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215014887
62 van 75 nu.
  Miss 200.000.000! zondag 20 oktober 2024 @ 20:26:45 #204
367000 roos94
pi_215323409
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 03:32 schreef roos94 het volgende:
Ik zit op 53 boeken, had mijn doel bijgesteld naar 55. :+ doel was eerst 28
Zit op 60 >:)
  zondag 20 oktober 2024 @ 20:29:14 #205
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215323430
115 vandaag
  Miss 200.000.000! vrijdag 15 november 2024 @ 10:55:19 #206
367000 roos94
pi_215585286
Hoe ist met iedereen zijn voornemens?
  vrijdag 15 november 2024 @ 10:56:37 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215585294
Nog steeds geen voornemens.
pi_215585747
Ik vind het lastig om bij te houden... Op de KreaDoe heb ik een leesdagboek gekocht. Die gaat in gebruik vanaf één januari. Doel is dan een leesboek en een luisterboek per week.

Je kan er ook in bijhouden hoeveel tijd je besteedt aan lezen, maar dat gaat me te ver _O- ga niet timen hoelang ik in een boek zit

Het bijhouden zou ook gemakkelijker zijn als ik niet meerdere boeken door elkaar lees. Nu lees ik er meestal drie en vier door elkaar heen (lekker veel afwisselen, houdt mijn focus vast). Alleen dat één boek per keer is niet realistisch
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:25:48 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215586474
Ik hoop dat ik het nog haal, al heb ik de laatste weken van het jaar vrij om lekker te lezen O+
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:09:14 #210
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215587748
Ik heb dit jaar veel minder gelezen dan vorig jaar. Ik ben deze zomer verhuisd en zit nog steeds in de gedeeltelijk puinhoop.
Trotste mama van Ambar
pi_215589788
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 11:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het lastig om bij te houden... (..)
Ik gebruik hebban.
Ook makkelijk om boeken op te zoeken, lijstjes te maken etc

Ik zit dit jaar op 43/40
Doel toch te laag ingeschat :)
  Miss 200.000.000! vrijdag 15 november 2024 @ 17:45:49 #212
367000 roos94
pi_215589807
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 11:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het lastig om bij te houden... Op de KreaDoe heb ik een leesdagboek gekocht. Die gaat in gebruik vanaf één januari. Doel is dan een leesboek en een luisterboek per week.

Je kan er ook in bijhouden hoeveel tijd je besteedt aan lezen, maar dat gaat me te ver _O- ga niet timen hoelang ik in een boek zit

Het bijhouden zou ook gemakkelijker zijn als ik niet meerdere boeken door elkaar lees. Nu lees ik er meestal drie en vier door elkaar heen (lekker veel afwisselen, houdt mijn focus vast). Alleen dat één boek per keer is niet realistisch
Goodreads
pi_215589949
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 17:45 schreef roos94 het volgende:

[..]
Goodreads
Ik ken het en houd er niet van
Liever dat dagboek
pi_215596233
Mijn huis is bijna klaar en dan kan ik na vijf jaar mijn boeken uit gaan pakken, ik heb nu alleen gelezen wat ik nieuw gekocht heb terwijl ik normaliter toch wel een aantal boeken herlees.

Mijn vriendin heeft vanuit Nederland wat Lundia rekken meegenomen (gekocht op Marktplaats, hier in Portugal niet te betalen) dus die ga ik van de week neerzetten. Nu nog kijken waar ik die 8 meter boekenrek neer ga zetten, hopen dat mijn boeken passen :).

Ik stel mezelf geen doelen want de ene keer lees ik een boek dat 300 pagina's heeft en de andere keer een boek met 1200 pagina's.
pi_215600382
Minder gelezen dan vorig jaar maar laatste maanden gaat het goed.
  Miss 200.000.000! woensdag 18 december 2024 @ 19:43:42 #216
367000 roos94
pi_215911926

woensdag 18 december 2024 @ 19:46:40 #217
459912 FlippingCoin
pi_215911982
6 boeken, 1993 pages gelezen afgelopen jaar; volgens mij missen er nog 1 of 2 boeken.
  woensdag 18 december 2024 @ 19:48:15 #218
403820 Aberkullie
pi_215912012
Waarom zie ik die samenvatting niet in GR ;(
140 boeken gelezen
  Miss 200.000.000! woensdag 18 december 2024 @ 19:48:23 #219
367000 roos94
pi_215912016
quote:
16s.gif Op woensdag 18 december 2024 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:
6 boeken, 1993 pages gelezen afgelopen jaar; volgens mij missen er nog 1 of 2 boeken.
Lekker bezig :)
  Miss 200.000.000! woensdag 18 december 2024 @ 19:48:36 #220
367000 roos94
pi_215912018
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 19:48 schreef Aberkullie het volgende:
Waarom zie ik die samenvatting niet in GR ;(
140 boeken gelezen
Ik kreeg het op email
  woensdag 18 december 2024 @ 19:53:47 #221
403820 Aberkullie
pi_215912128
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 19:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik kreeg het op email
Oja ik ook
  woensdag 18 december 2024 @ 21:17:14 #222
319979 Fok-it
All is well
pi_215913394
27 dit jaar

Niet best.

Read 2 books per day till the end of the year to complete your challenge.

Nou, neuh
pi_215913463
Ik had geen doel maar sowieso erg weinig, ik durf niet te kijken.
  Miss 200.000.000! maandag 30 december 2024 @ 03:33:02 #224
367000 roos94
pi_216086940
Doel voor 2025: dertig boeken
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 07:54:21 #225
42184 crew  DaMart
pi_216087916
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 23:52 schreef DaMart het volgende:
Het zijn er 5,5 geworden... mijn voornemen voor volgend jaar is dus meer tijd nemen om te lezen :X.

Eens kijken of ik dan de 10 boeken haal.
  maandag 30 december 2024 @ 09:44:45 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216088900
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:25 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hoop dat ik het nog haal, al heb ik de laatste weken van het jaar vrij om lekker te lezen O+
76 van 75: done!
  Miss 200.000.000! dinsdag 31 december 2024 @ 19:17:27 #227
367000 roos94
pi_216124701
Wat wordt jullie eerste boek in '25? :)
pi_216124718
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:17 schreef roos94 het volgende:
Winterzon van Grisham uitlezen
pi_216125612
quote:
Buddenbrooks. Klein beetje begonnen, morgen hopelijk lekker in al m'n tijd verder. En wil gewoon echt doorpakken met boeken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 31 december 2024 @ 20:03:52 #230
42184 crew  DaMart
pi_216125625
quote:
"Bidden wij voor Owen Meany" uitlezen.
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:34:46 #231
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216126190
Gaat het lezen niet tegenstaan als je een doel hebt gezet en het aan het einde van het jaar krap wordt of dat je al weet dat je het niet meer gaat halen? Dat zou ik zelf hebben, dat de lol er dan vanaf gaat.
  Miss 200.000.000! woensdag 1 januari 2025 @ 08:42:01 #232
367000 roos94
pi_216131487
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:34 schreef kwiwi het volgende:
Gaat het lezen niet tegenstaan als je een doel hebt gezet en het aan het einde van het jaar krap wordt of dat je al weet dat je het niet meer gaat halen? Dat zou ik zelf hebben, dat de lol er dan vanaf gaat.
Ik zet altijd laag in en ga er meestal 50% tot 100% over mn doel heen _O-
  Moderator woensdag 1 januari 2025 @ 10:21:58 #233
42184 crew  DaMart
pi_216132126
quote:
Nee hoor. Mijn doel is ook niet in beton gegoten. Lezen is voor de ontspanning, het is voor mij geen wedstrijd.
  Moderator woensdag 1 januari 2025 @ 17:45:05 #234
382129 crew  Donna
pi_216137917
Ben weer lid van de bieb. Met de Biebapp. Daar is 'mijn' bieb bij aangesloten. Hoef geen abbo, gewoon ¤2 betalen als ik een boek wil lenen. Ideaal!
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:28:33 #235
370431 drakin
vurig typje
pi_216141278
Krap aan gehaald in 2024, ik zet toch het doel weer op 50 boeken dit jaar.
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:09:04 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_216148144
quote:
De Bijensteek van Paul Murray.

Ik heb afgelopen jaar 26 boeken gelezen, voor 2025 m'n challenge doel ook op 30 gezet. Maar meer dan 70 boeken, wow, dat lukt me echt niet (misschien ooit, als ik met pensioen ben. :) ).
in de haak.
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:11:11 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_216148172
quote:
Het is voor mij slechts een manier om mezelf een beetje een richtlijn te geven, en misschien geeft het net dat beetje stimulans om eerder de telefoon weg te leggen en gewoon dat boek erbij te pakken. Verder zal er niemand om malen of ik mijn challenge wel of niet haal.
in de haak.
  donderdag 2 januari 2025 @ 16:13:24 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_216148196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 17:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ken het en houd er niet van
Liever dat dagboek
ik vind 't juist ideaal. Ook handig om het lijstje 'wil ik nog lezen' op bij te houden. Dat groeit helaas sneller dan mijn 'gelezen' lijst. ;)
in de haak.
pi_216148216
quote:
Blaam, van Lisa Scheerder.
Ook bezig in Nirwana, van Tommy Wieringa (luisterboek).
pi_216148299
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 16:13 schreef trui het volgende:

[..]
ik vind 't juist ideaal. Ook handig om het lijstje 'wil ik nog lezen' op bij te houden. Dat groeit helaas sneller dan mijn 'gelezen' lijst. ;)
Zo'n lijstje heb ik ook op papier :+ en ze gaan redelijk gelijk op bij mij

Denk vanavond of morgen het eerste boek van dit jaar uit te hebben *O*

Daarna verder met Pyramides van Pratchett
pi_216153573
Matig leesjaar weer voor mij. Probleem is vaak dat ik alleen 's avonds in bed wil lezen en met vaak al te veel dingen in een dag sneuvelt het dan snel.

Maar ik ga nu dit onthouden:

It’s Time to Treat Reading Like Working Out
https://slate.com/life/20(...)ears-resolution.html

NEVER SKIP BRAIN DAY
  vrijdag 3 januari 2025 @ 10:24:53 #242
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216158127
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:39 schreef herverwijderd het volgende:
Ik kan jullie vertellen dat ik compleet gefaald ben in mijn voornemen en meer boeken gekocht heb dan ik gelezen heb dit jaar :')

Nog maar een keer opnieuw hetzelfde voornemen dan. Laat ik beginnen met tijdens mijn OV-pendel niet meer naar podcasts te luisteren maar te lezen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 3 januari 2025 @ 11:08:08 #243
367000 roos94
pi_216158538
quote:
81s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 10:24 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik kan jullie vertellen dat ik compleet gefaald ben in mijn voornemen en meer boeken gekocht heb dan ik gelezen heb dit jaar :')

Nog maar een keer opnieuw hetzelfde voornemen dan. Laat ik beginnen met tijdens mijn OV-pendel niet meer naar podcasts te luisteren maar te lezen.
Het probleem is vaak juist als je heel veel "to read" boeken hebt of een hele grote verlanglijst. Dan kom je er haast niet meer aan toe. Daarom zet ik nu max 10 ebooks op mijn ereadrr en voordat die klaar of weg zijn zet ik geen nieuwe erop
  vrijdag 3 januari 2025 @ 11:20:51 #244
459912 FlippingCoin
pi_216158632
quote:
Mythos uitlezen vermoed ik, nu ongeveer halverwege.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 12:13:56 #245
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216159139
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 11:08 schreef roos94 het volgende:

[..]
Het probleem is vaak juist als je heel veel "to read" boeken hebt of een hele grote verlanglijst. Dan kom je er haast niet meer aan toe. Daarom zet ik nu max 10 ebooks op mijn ereadrr en voordat die klaar of weg zijn zet ik geen nieuwe erop
Ja, ik moet ook zeggen... ik ontdekte een website waar je goedkoop tweedehands boeken kon kopen, en dat was wel echt even een dingetje zeg maar.
Ik heb nu 3 boeken op mijn lijst staan om uit te lezen (inclusief degene waar ik in bezig ben) en dan kies ik er weer 3, dat is wat overzichtelijker. En dan doe ik mijn ogen maar even dicht als ik langs de boekenkast loopt.

quote:
Girl, 20 (van Kingsley Amis) uitlezen :P
  vrijdag 3 januari 2025 @ 12:17:57 #246
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216159172
Oh en de enorme ondergrondse tweedehands boekenkelder in de stad waar ik onlangs het bestaan van ontdekte ga ik dus NIET bezoeken voorlopig!
  Moderator vrijdag 3 januari 2025 @ 12:29:30 #247
382129 crew  Donna
pi_216159300
quote:
Mam, ik bel je zo terug.
Het boek over (de moord op) Nadine Beemsterboer.
  Moderator vrijdag 3 januari 2025 @ 13:23:23 #248
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216159788
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 12:17 schreef herverwijderd het volgende:
Oh en de enorme ondergrondse tweedehands boekenkelder in de stad waar ik onlangs het bestaan van ontdekte ga ik dus NIET bezoeken voorlopig!
Dit klinkt tof! Welke stad? O-)
  vrijdag 3 januari 2025 @ 13:40:38 #249
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216159937
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 13:23 schreef Meke het volgende:

[..]
Dit klinkt tof! Welke stad? O-)
Maastricht!
https://boekenvoormensen.nl/de-kelder/
pi_216159958

Mijn doel is om uit mijn leesdip te komen.
  Moderator vrijdag 3 januari 2025 @ 14:54:56 #251
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216160649
quote:
Ah mooi, veilig ver weg :P
  Miss 200.000.000! vrijdag 3 januari 2025 @ 16:01:29 #252
367000 roos94
pi_216161371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 12:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Mam, ik bel je zo terug.
Het boek over (de moord op) Nadine Beemsterboer.
Oh die ga ik ook lezen
pi_216161949
Misschien wat vaker gewoon met een boek in het park of langs het water zitten.

Is het al bijna zomer?
  Moderator vrijdag 3 januari 2025 @ 17:16:24 #254
382129 crew  Donna
pi_216162058
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 16:01 schreef roos94 het volgende:

[..]
Oh die ga ik ook lezen
Heb de e-reader nu aan de lader. Vanavond lezen en darts kijken.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 17:22:14 #255
459912 FlippingCoin
pi_216162107
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 17:01 schreef Evangelion het volgende:
Misschien wat vaker gewoon met een boek in het park of langs het water zitten.

Is het al bijna zomer?
Leuk idee, ga ik ook eens proberen. Herinner mij er maar aan als het weer beter weer is.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 17:37:37 #256
370431 drakin
vurig typje
pi_216162217
quote:
Odd and the frost giants van Neil Gaiman. Die is zelfs alweer uit en het 2e boek schiet ook op
  Miss 200.000.000! maandag 13 januari 2025 @ 18:58:24 #257
367000 roos94
pi_216284433
Nog steeds 0 voor dit jaar. Gaat niet best _O- ben druk. En moe.
pi_216284451
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef roos94 het volgende:
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van je leesmomenten en niet om de kwantiteit
pi_216284459
Ben ook nog maar bij boek twee

En luisterboek drie. Alleen die tel ik niet mee
  dinsdag 21 januari 2025 @ 16:01:30 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_216380273
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben ook nog maar bij boek twee

En luisterboek drie. Alleen die tel ik niet mee
Nog maar? Een boek per week is best veel toch? En dan ook nog luisterboeken, waarom tel je die eigenlijk niet mee?
in de haak.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 16:06:17 #261
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216380319
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er 1 gelezen dit jaar, een stapel van 7 papieren boeken wachtend :') en eentje op mijn e-reader. Ereader boeken gaan wel lekker, omdat ik altijd voor het slapen gaan lees. Momenteel 'Mama Lee' van Mischa Blok.
pi_216380334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:01 schreef trui het volgende:

[..]
Nog maar? Een boek per week is best veel toch? En dan ook nog luisterboeken, waarom tel je die eigenlijk niet mee?
Het huidige boek gaat trager.... nog drie uur te lezen volgens de ereader (crisis gehad waardoor ik niet kon lezen). Alleen nu heb ik even een fase waarin ik meer knutsel dan op de bank zit.

De boeken in bed vergeet ik ook mee te tellen. Daar heb ik er ook al drie van uit :!

Omdat ik ze niet zelf lees op. Ik zit dan te knutselen en laat het verhaal over me heen komen. Ik weet niet, het voelt gewoon anders. Al telt het eigenlijk wel. Alleen de manier van opnemen is anders
  dinsdag 21 januari 2025 @ 16:25:24 #263
370431 drakin
vurig typje
pi_216380525
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het huidige boek gaat trager.... nog drie uur te lezen volgens de ereader (crisis gehad waardoor ik niet kon lezen). Alleen nu heb ik even een fase waarin ik meer knutsel dan op de bank zit.

De boeken in bed vergeet ik ook mee te tellen. Daar heb ik er ook al drie van uit :!

Omdat ik ze niet zelf lees op. Ik zit dan te knutselen en laat het verhaal over me heen komen. Ik weet niet, het voelt gewoon anders. Al telt het eigenlijk wel. Alleen de manier van opnemen is anders
Even rustiger lezen is toch niks mis mee? Het gaat om het genieten van het boek, niet om de snelheid.

En als je geniet van een luisterboek is dat ook een boek.

Ik heb momenteel een abo op storytel, heerlijk om tijdens het wandelen naar een boek te luisteren O+
pi_216380551
quote:
88s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:25 schreef drakin het volgende:

[..]
Even rustiger lezen is toch niks mis mee? Het gaat om het genieten van het boek, niet om de snelheid.

En als je geniet van een luisterboek is dat ook een boek.

Ik heb momenteel een abo op storytel, heerlijk om tijdens het wandelen naar een boek te luisteren O+
Daarom lees ik rustig door
En tel even de twee bedboeken mee en idd ook de luisterboeken

Dan ben ik ineens wel een enorme nerd :+
  dinsdag 21 januari 2025 @ 16:29:32 #265
370431 drakin
vurig typje
pi_216380570
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Daarom lees ik rustig door
En tel even de twee bedboeken mee en idd ook de luisterboeken

Dan ben ik ineens wel een enorme nerd :+
Jij mag nerd zijn ^O^

Ik heb net een boek uit, snel een nieuwe uitzoeken *O*
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:49:06 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_216390613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Alle boeken gewoon meetellen hoor, zou ik zeggen. En verder zijn aantallen inderdaad natuurlijk niet het belangrijkste. Vooral fijn als het goede boeken zijn waar je lekker in een verhaal kunt duiken (vind ik).
in de haak.
pi_216391606
quote:
88s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:29 schreef drakin het volgende:

[..]
Jij mag nerd zijn ^O^

Ik heb net een boek uit, snel een nieuwe uitzoeken *O*
Nieuw boek uitzoeken is altijd leuk O+

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:49 schreef trui het volgende:

[..]
Alle boeken gewoon meetellen hoor, zou ik zeggen. En verder zijn aantallen inderdaad natuurlijk niet het belangrijkste. Vooral fijn als het goede boeken zijn waar je lekker in een verhaal kunt duiken (vind ik).
Dat helemaal! Ik ga lekker tot nu toe
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 februari 2025 @ 10:26:57 #268
367000 roos94
pi_216504505
Heb nu dit jaar 3 boeken gelezen waarvan er 2 erg teleurstellend waren. ;( altijd jammer
pi_216505105
Het enige waar ik de aantallen relevant voor vind, is om te checken of ik voldoende ontspanning zonder scherm heb gezocht. De formule bevat het aantal boeken in combinatie met de voortgang van haakwerk :D in januari laat dat wat te wensen over. Gisteren kon ik mijn gereserveerde exemplaar van “al het blauw van de hemel” bij de bieb ophalen. Ik zit er meteen helemaal in, vind ik heerlijk net zoals @trui schrijft.
pi_216505144
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 11:12 schreef Serinde het volgende:
Het enige waar ik de aantallen relevant voor vind, is om te checken of ik voldoende ontspanning zonder scherm heb gezocht. De formule bevat het aantal boeken in combinatie met de voortgang van haakwerk :D in januari laat dat wat te wensen over. Gisteren kon ik mijn gereserveerde exemplaar van “al het blauw van de hemel” bij de bieb ophalen. Ik zit er meteen helemaal in, vind ik heerlijk net zoals @:trui schrijft.
Dat boek ligt hier in de kast. Snel eens mee beginnen

En succes met weinig telefoon :*
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 februari 2025 @ 18:15:15 #271
367000 roos94
pi_216509971
Ik wil eens buiten mijn comfortzone lezen maar ik haak dan altijd zo snel af. Herkenbaar? :+
pi_216511300
Heeft iemand als eens alle 7 delen van het Het Bureau van Voskuil gelezen?

Ik wel. Al een keer of 6... :)

Verslavend werk ideaal voor de vakantie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Bureau

Bekijk deze YouTube-video

Als het je aangrijpt dan hoef je niks anders meer. Wat de aantrekkelijkheid is is heel lastig te duiden.

Soap voor intellectuelen wordt het wel genoemd maar is m.i. net iets te gemakkelijk.

De wie is wie:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_personages_uit_Het_Bureau

Directeur "Jaap Balk" (echte naam Dick Blok) is in het echt de vader van Dieuwertje Blok.

Zoals gezegd: als deel 1 je boeit dan kom je er nooit meer vanaf en hebt 5.000 pagina's leeswerk. :)

Er is indertijd ook een hoorspel van gemaakt met 475(!) afleveringen met ieder een lengte van ongeveer 14 minuten. Ruim 100 uur niets eigenlijk maar op onbegrijpelijke wijze heel boeiend.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bart2002 op 01-02-2025 19:54:26 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 februari 2025 @ 20:01:27 #273
367000 roos94
pi_216511501
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 19:44 schreef Bart2002 het volgende:

Verslavend werk ideaal voor de vakantie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Bureau

Bekijk deze YouTube-video

Als het je aangrijpt dan hoef je niks anders meer. Wat de aantrekkelijkheid is is heel lastig te duiden.

Soap voor intellectuelen wordt het wel genoemd maar is m.i. net iets te gemakkelijk.

De wie is wie:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_personages_uit_Het_Bureau

Directeur "Jaap Balk" (echte naam Dick Blok) is in het echt de vader van Dieuwertje Blok.

Zoals gezegd: als deel 1 je boeit dan kom je er nooit meer vanaf en hebt 5.000 pagina's leeswerk. :)

Er is indertijd ook een hoorspel van gemaakt met 475(!) afleveringen met ieder een lengte van ongeveer 14 minuten. Ruim 100 uur niets eigenlijk maar op onbegrijpelijke wijze heel boeiend.
Ik zie dat eerste deel 900 blz is. Beetje afschrikwekkend. :+ :{

[ Bericht 3% gewijzigd door roos94 op 01-02-2025 20:09:28 ]
pi_216511672
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:01 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik zie dat eerste deel 900 blz is. Beetje afschrikwekkend. :+ :{
Als het je aangrijpt kom je er niet meer van los en ga je een aanzienlijke tijd van je leven verspillen aan lezen van dit. :) Het is niet echt verklaarbaar maar m.i. wel prachtig. Indertijd werd met veel spanning gewacht op een nieuw deel. Wel een briljant levenswerk van een onvermoeibare werker.
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 februari 2025 @ 20:24:32 #275
367000 roos94
pi_216511825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Als het je aangrijpt kom je er niet meer van los en ga je een aanzienlijke tijd van je leven verspillen aan lezen van dit. :) Het is niet echt verklaarbaar maar m.i. wel prachtig. Indertijd werd met veel spanning gewacht op een nieuw deel. Wel een briljant levenswerk van een onvermoeibare werker.
Ik heb m op mn wishlist gezet. Wie weet :P
pi_216511924
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:24 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb m op mn wishlist gezet. Wie weet :P
Hier de eerste 287 podcast's. :) Wel wat gedateerd en een beetje Jiskefet karakter. Nette Polygoon taal.

https://podcastluisteren.nl/pod/Het-Bureau-deel-1-van-2
  zondag 2 februari 2025 @ 16:23:24 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_216524086
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hier de eerste 287 podcast's. :) Wel wat gedateerd en een beetje Jiskefet karakter. Nette Polygoon taal.

https://podcastluisteren.nl/pod/Het-Bureau-deel-1-van-2
wat leuk, thanks voor de link!
in de haak.
pi_216524873
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:23 schreef trui het volgende:

[..]
wat leuk, thanks voor de link!
Ik heb er gister even 3 geluisterd. Met een biertje erbij is het goed te doen. :) Het is een beetje vooroorlogs tempo misschien niet meer geschikt voor deze tijd. Maar als het me boeit wat ik niet uitsluit hebben we voorlopig wat te doen. ;)
pi_216530918
Een leesdoel van mij dit jaar is om oorlog en vrede te lezen van Leo Tolstoy. En dan een hoofdstuk per dag. Inmiddels dus een maand bezig ermee.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:41:09 #280
370431 drakin
vurig typje
pi_216541967
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 07:42 schreef coinchantal het volgende:
Een leesdoel van mij dit jaar is om oorlog en vrede te lezen van Leo Tolstoy. En dan een hoofdstuk per dag. Inmiddels dus een maand bezig ermee.
Mijn doel is om dat boek morgen of woensdag eindelijk uit te hebben.

Dat was een lange rit maar het zeker waard!

Lees je hem in het Engels of Nederlands?
pi_216543539
quote:
88s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:41 schreef drakin het volgende:

[..]
Mijn doel is om dat boek morgen of woensdag eindelijk uit te hebben.

Dat was een lange rit maar het zeker waard!

Lees je hem in het Engels of Nederlands?
Hij is in het nederlands. Ik bemerk dat ik klassieke boeken vaak moeilijk in het engels kan lezen.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 14:05:00 #282
370431 drakin
vurig typje
pi_216547108
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 06:41 schreef coinchantal het volgende:

[..]
Hij is in het nederlands. Ik bemerk dat ik klassieke boeken vaak moeilijk in het engels kan lezen.
Het boek zei eindelijk dat ik het einde bereikt heb en nog zijn er 50 blz te gaan.

samenvattingen van de gebeurtenissen, belangrijke personages en nog het nawoord te gaan dus.
pi_216551870
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:05 schreef drakin het volgende:

[..]
Het boek zei eindelijk dat ik het einde bereikt heb en nog zijn er 50 blz te gaan.

samenvattingen van de gebeurtenissen, belangrijke personages en nog het nawoord te gaan dus.
Hoe lang heb je er over gedaan? Niet dat het uitmaakt, gewoon nieuwsgierig.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:32:58 #284
370431 drakin
vurig typje
pi_216551985
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 20:25 schreef coinchantal het volgende:

[..]
Hoe lang heb je er over gedaan? Niet dat het uitmaakt, gewoon nieuwsgierig.
Heel lang, dan zou ik het wat lees je nu topic moeten doorspitten.

Ik ben begonnen met de Engelse versie, maar daar kwam ik moeilijk door
  dinsdag 4 februari 2025 @ 20:50:24 #285
370431 drakin
vurig typje
pi_216552332
Gevonden

quote:
17s.gif Op donderdag 21 november 2024 21:29 schreef drakin het volgende:
Ik denk dat ik mijn dikste boek van dit jaar gevonden heb

[ afbeelding ]
En op 15 december opnieuw begonnen in het Nederlands
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:26:31 #286
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216748043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 14:01 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Waarom wil je veel lezen en niet hoogwaardig?
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:28:07 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216748061
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 19:44 schreef Bart2002 het volgende:

Heerlijke boeken, en zelden zo een vreselijk kutwijf tegengekomen in Nederlandse literatuur.
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:46:50 #288
319979 Fok-it
All is well
pi_216748274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je 2 boeken per maand leest kan je prima hoogwaardig lezen natuurlijk
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:21:40 #289
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216748725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als je 2 boeken per maand leest kan je prima hoogwaardig lezen natuurlijk
Ja, dat kan, maar het target was in pagina's.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:22:18 #290
319979 Fok-it
All is well
pi_216748739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, dat kan, maar het target was in pagina's.
Ja und?

Kan je vervolgens toch kwalitatief goeie literatuur daarbij zoeken
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:24:04 #291
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216748757
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja und?

Kan je vervolgens toch kwalitatief goeie literatuur daarbij zoeken
Dat werd er niet bij geschreven. Mijn vraag was daarom ook, waarom een target in pagina's.
pi_216750590
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij bent best goed, weet uit een aantal pagina's of het hoogwaardig is. _O_
En oh, wanneer is een boek hoogwaardig :?
  woensdag 19 februari 2025 @ 19:44:06 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216751311
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:57 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Jij bent best goed, weet uit een aantal pagina's of het hoogwaardig is. _O_
En oh, wanneer is een boek hoogwaardig :?
Je zet je target op aantal pagina's, verder niets, dus vandaar de vraag.
  Miss 200.000.000! woensdag 19 februari 2025 @ 20:31:21 #294
367000 roos94
pi_216752492
Wat een gezever.
  Moderator donderdag 27 februari 2025 @ 12:02:42 #295
382129 crew  Donna
pi_216850638
Ik wil dit jaar 50 boeken lezen. Ik heb 1 boek in het UMCG gekocht vorige week en 1 boek op m'n verjaardag gekregen. Op Vinted heb ik nog 8 boeken gescoord, allemaal voor een eurootje of ¤1,50. Ik ga deze boeken ruilen in mini bieb's etc. om zo aan de 50 te komen. Ben benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')