Bedankt voor je reactie. Volgens mij hebben we zo al een heel leuk motiverend topic.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:07 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zoals @:Fok-it al aangeeft, kan in dit topic natuurlijk ook prima (inhoudelijk) worden gepraat over de boeken die je hebt gelezen of wilt gaan lezen en hoe het gaat met de leesvoornemens voor dit jaar. Mocht er dan toch nog behoefte aan een speciale LeesChat, dan sta ik daar best voor open hoor.
Kijk daar heb ik weer helemaal geen last van!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:22 schreef PaarsBeestje het volgende:
Boeken kopen is een andere hobby dan ze daadwerkelijk lezen.
Heb jij geen last van?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:22 schreef PaarsBeestje het volgende:
Boeken kopen is een andere hobby dan ze daadwerkelijk lezen.
Volgens mij heb ik nog minstens 100 ongelezen boeken te gaan hier in de boekenkastquote:
In dat tempo kom je aan het eind van het jaar uit op nog maar 50 te lezen boekenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:21 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nog minstens 100 ongelezen boeken te gaan hier in de boekenkast![]()
Aanvulling: en er werden vandaag weer 2 nieuwe bezorgd door Amazon. Wel al 3 boeken gelezen dit jaar. Dus het houdt elkaar in evenwicht![]()
Dat zou mooi zijn maar ik schat in dat er gewoon meer dan 100 ongelezen boeken in de kast staan aan het einde van het jaarquote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In dat tempo kom je aan het eind van het jaar uit op nog maar 50 te lezen boeken
Te herkenbaar ditquote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn maar ik schat in dat er gewoon meer dan 100 ongelezen boeken in de kast staan aan het einde van het jaarIk ben best zuinig maar aan boeken (en Lego) geef ik echt wel geld uit.
Tegenwoordig lees ik de boeken die ik het recentst heb gekocht meestal ook als eerste. Kopen om "ooit" te lezen doe ik eigenlijk al een paar jaar niet meer.quote:Op zondag 8 januari 2023 10:40 schreef drakin het volgende:
Ik heb ook al 3 boeken uit, maar zit nog niet op 300 gelezen paginas.
De volgende 2 boeken zijn wel wat dikker.
En ik lees het laatst gekochte boek die niet jaren ongelezen in de kast gaat verdwijnen
Ik hou mijn boeken bij op goodreads
Jij gaat wel als de brandweer hequote:
Je kunt ook als doel stellen om vaker een boek op te pakken ipv je telefoonquote:Op zondag 15 januari 2023 14:30 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik probeer elke week een boek te lezen. 2 boeken gedaan dit jaar. Dus mss dat het goed komt?
Ik merk wel als je zo'n doel instelt, dat je dan bewuster het boek op pakt en dat je minder tv kijkt of doelloos door filmpjes scrolt.
Het doel is gewoon een boek per week.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Je kunt ook als doel stellen om vaker een boek op te pakken ipv je telefoon
...schreef hij terwijl hij toch weer zijn telefoon ter hand had genomen in plaats van een boek...![]()
Ik zit nu al op 40 boekenquote:Op woensdag 8 maart 2023 08:03 schreef roos94 het volgende:
Ik heb dit jaar 12 boeken gelezen en mijn doel is 30.
Merk dat ik veel thrillers lees (8 vd 12) en eigenlijk wel wat anders wil maar weet niet zo goed wat
Met de gure maanden in het vooruitzicht zou je wel op wat hoger uit kunnen komenquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga voor de 72 boeken dit jaar en zit al op 50Een e-reader en bibliotheek abonnement hebben scheelt. Dat laatste is ook alleen maar leuk omdat mijn Eindhovense bibliotheek een enorme collectie heeft.
Ik denk het ook. Uiteraard staan er tussen die 72 ook regelmatig boeken van maar 100 of 150 bladzijdenquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met de gure maanden in het vooruitzicht zou je wel op wat hoger uit kunnen komen
Dat scheelt. Helaas valt mijn smaak vaak samen met dikke pillenquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Uiteraard staan er tussen die 72 ook regelmatig boeken van maar 100 of 150 bladzijden
De "nog te lezen" lijst is korter geworden, dus doel gehaaldquote:Op maandag 2 januari 2023 12:36 schreef cafca het volgende:
Ik doe niet aan harde doelen wat lezen betreft.
Ik heb nog een stuk of 30 boeken in de kast staan die ik nog moet lezenen ik wil nog wat herlezen, dus misschien minder boeken kopen, meer lezen
Mijn nog te lezen lijst wordt alleen maar langer en langer en langer.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:01 schreef cafca het volgende:
[..]
De "nog te lezen" lijst is korter geworden, dus doel gehaald
Ja, dat had ik ook altijd. Vandaar dus dit voornemen. En nog gelukt ook!quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:03 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mijn nog te lezen lijst wordt alleen maar langer en langer en langer.
Dat is alleen maar positief. Gewoon kritisch zijn in wat je 'echt' wilt lezen. Anders zonde van je tijdquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook altijd. Vandaar dus dit voornemen. En nog gelukt ook!
Eens in de zoveel tijd schoon ik mijn nog te lezen lijst in Kobo op.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is alleen maar positief. Gewoon kritisch zijn in wat je 'echt' wilt lezen. Anders zonde van je tijd
Ik moet echt gaan doorlezen om dat voornemen nog te kunnen halen... zit nu pas op 4 boeken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:43 schreef DaMart het volgende:
Proberen mezelf meer leestijd te gunnen en minimaal 20 boeken te lezen. Dit jaar niet verder gekomen dan 14.
Zit nu op 44 boeken. Heb weinig tijd gehad laatste tijd.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zit nu al op 40 boekendoel ruim voorbij. Het komt omdat ik een bieb abo heb genomen.
Watskebeurt? Ben je stuk?quote:Op zondag 3 september 2023 21:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik moet echt gaan doorlezen om dat voornemen nog te kunnen halen... zit nu pas op 4 boeken.
Gewoon te weinig leestijd... iets met een leven hebben en andere hobby's voorrang geven. Maar de afgelopen weken weer 3 boeken gelezen, dus ben nu bezig met boek 8 van dit jaarquote:
Heb mijn doel opgehoogd naar 75 en zit nu op 70quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga voor de 72 boeken dit jaar en zit al op 50Een e-reader en bibliotheek abonnement hebben scheelt. Dat laatste is ook alleen maar leuk omdat mijn Eindhovense bibliotheek een enorme collectie heeft.
Nee ik heb wel goodreads.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
Hebben jullie trouwens een Hebban profiel? Buiten @:Sunchaser kom ik er niemand tegen.
Nee ik heb Storygraph want fantastische statistieken.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
Hebben jullie trouwens een Hebban profiel? Buiten @:Sunchaser kom ik er niemand tegen.
Nee (vind het maar een onoverzichtelijke website).quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
Zit nu op 55 boeken en 16 668 pagina’s , heb mijn doel gehaald.quote:Op zondag 1 januari 2023 04:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Hopelijk iets minder lezen, afgelopen jaar zat ik op 93 boeken en 32348 pagina's, oftewel bijna 89 per dag. Lang heb ik op koers voor 100 pagina's per dag gelegen, maar dit is het geworden.
Komend jaar 15 tot 20 duizend zou heel mooi zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |