quote:
Het instellen van een streef-aantal boeken stimuleert mij soms wel om te kiezen voor een boek in plaats van eindeloos lang op m’n telefoon scrollen. Maar uiteraard gaat het niet echt om kwantiteit. Ik zit ook in een leesclubje, en daarin lezen we ongeveer elke 6 weken een boek. Ik vind het fijn als het me lukt om daarnaast ook nog boeken te lezen die ik meer zelf uitkies. Om dat voor elkaar te krijgen is zo’n challenge voor mij soms net even die stok achter de deur. Erg prettig als je een melding krijgt dat je op schema ligt of zelfs voor ligt op je schema, haha. Maar de een zal daar meer gevoelig voor zijn dan de ander.
Leuk voornemen om Franse boeken te gaan lezen! Dat deed mijn vader ook tot op hoge leeftijd, het was voor hem ook een manier om z’n hersenen wat te blijven trainen. Toen hij overleed kreeg ik zijn E-reader, en daarop zag ik dan hoever hij was gekomen in het verzameld werk van een bekende Franse schrijver (Emile Zola als ik me niet vergis). Dat vond ik altijd iets moois hebben, alsof ik weer even heel dicht bij ‘m was. Helaas heb ik op een gegeven moment toch een keer m’n eigen kobo account moeten koppelen aan de E-reader waardoor ik zijn gelezen boeken niet meer kon zien.
Mijn eigen kennis van het Frans is er denk ik net niet goed genoeg voor om een beetje vlot door een boek heen te komen. Ik kan me in spreektaal redelijk redden maar zou er denk ik het geduld niet voor hebben om veel op te moeten zoeken tussendoor.